Centrul National de Evaluare si Examinare informeaza, dupa ce Ministerul Educatiei a fost acuzat ca a formulat gresit un sub-punct al subiectului I primit de absolventii de clasa a VIII-a la proba de Matematica a Evaluarii Nationale 2016, ca el este "complet formulat, enuntul este clar, fara ambiguitati si permite un singur raspuns corect", si ca raspunsul corect din punct de vedere matematic este cel prevazut in baremul de evaluare si de notare. Este vorba despre sub-punctul numarul 6 al subiectului I care le cere elevilor sa se foloseasca de o diagrama de o diagrama pentru a spune cati elevi dintr-o clasa au luat nota 5 la un test.

Sub-punctul 6 al Subiectului I, Matemativa, Evaluarea Nationala 2016Foto: Hotnews

Sub-punctul subiectului I:

CNEE informeaza, intr-un comunicat de presa, ca exercitiul evalueaza competenta Analizarea unor situatii practice cu ajutorul elementelor de organizare a datelor, competenta formata/dezvoltata in cadrul unitatii de invatare "Elemente de organizare a datelor", clasa a VII-a, prezenta in programa pentru Evaluarea nationala pentru absolventii clasei a VIII-a.

"Itemul este complet formulat, enuntul este clar, fara ambiguitati si permite un singur raspuns corect. Acesta contine toate elementele necesare unui raspuns corect si se refera la o diagrama care a mai fost prezentata in subiectele formulate de Centrul National de Evaluare si Examinare (vezi www.subiecte2016.edu.ro/2016). Tipul de diagrama in discutie este inclus in modelul de subiect pentru Evaluarea nationala a absolventilor clasei a VIII-a, anul scolar 2014-2015", arata CNEE.

Centrul de Evaluare arata ca enuntul contine legenda referitoare la reprezentarea numarului elevilor, legenda care este echivalenta cu identificarea prin axele de coordonate: "In esenta, acesta se refera la prezentarea unei dependente functionale (intre nota si numarul elevilor din clasa care au obtinut aceasta nota), iar in cazul unei dependente functionale variabila se reprezinta pe axa orizontala (a absciselor)".

CNEE mai precizeaza ca raspunsul corect, din punct de vedere matematic, la acest sub-punct este cel prevazut in baremul de evaluare si de notare, si anume 3 elevi.

Compara sub-punctul 6 al Subiectului I cu exemplele date de CNEE

Centrul National de Evaluare si Examinare, institutie care realizeaza subiectele pentru examene, ofere drept exemple asemanatoare sub-punctul 6 din subiectele date in Sesiunea speciala a Evaluarii Nationale 2016 si din subiectele de rezerva pentru aceasta sesiune. Din notarile facute insa pe diagramele respective se intelege insa mai clar ce reprezinta axele.

  • Sub-punct asemanator din subiectele pentru sesiunea speciala a Evaluarii Nationale 2016

  • Sub-punct asemanator din subiectele de rezerva pentru aceasta sesiune a Evaluarii Nationale 2016