Stefan Vlaston: Subiectul controversat de la proba de matematica la Evaluarea nationala, ambiguu

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 29 iunie 2016, 21:05 Actualitate | Esenţial

Examenul de Matematica EN 2016: Sub-punctul 6 al Subiectului I
Foto: edu.ro
Profesorul Stefan Vlaston considera ca subiectul disputat de la proba de matematica din cadrul Evaluarii Nationale a absolventilor de clasa a VIII-a este formulat ambiguu.

Vlaston critica si explicatia oferita de specialistii de la Centrul National de Matematica arata ca acestia nu au "legatura cu realitatea scolara".

"Itemul  contine legenda referitoare la reprezentarea numarului elevilor, legenda care este echivalenta cu identificarea prin axele de coordonate. In esenta, acesta se refera la prezentarea unei dependente functionale (intre nota si numarul elevilor din clasa care au obtinut aceasta nota), iar in cazul unei dependente functionale variabila se reprezinta pe axa orizontala (a absciselor)", a fost explicatia oferita de acestia.

"De unde sa stie elevii de clasa a VIII-a notiuni sofisticate de 'dependenta functionala' de 'variabile', notiuni care se invata in clasa a XI-a? Care variabila se reprezinta pe axa orizontala, pentru ca exista doua variabile,  independenta si dependenta? De ce n-ar fi invers? De unde sa stie elevii ce-au avut in cap profesorii  care au creat subiectele?", se intreaba Stefan Vlaston, intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Acesta subliniaza ca legenda referitoare la reprezentarea numarului elevilor nu spune in ce axa trebuie plasat numarul elevilor, orizontala sau verticala, iar "explicatiile date de Centrul de Evaluare nu sunt stiintifice si nu tin seama de nivelul cunostintelor din clasa a VIII-a".

"Subiectul a fost formulat ambiguu, dovada fiind ca rezolvarile elevilor s-au axat pe ambele variante, corespunzatoare alegerii axelor pentru numarul de elevi si notele elevilor", incheie acesta.


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
20553 vizualizari
  • +9 (25 voturi)    
    mai... (Miercuri, 29 iunie 2016, 21:21)

    liviu_ [utilizator]

    poate sunt eu prea smecher la mate (ma indoiesc sincer... as zice mai degraba contrariul), dar nu consider absolut nimic ambiguu la acest subiect!
    • +2 (2 voturi)    
      despre ce vorbim noi aici? (Joi, 30 iunie 2016, 20:01)

      Radu_Luci [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ...despre o problemă de clasa I sau a II-a? https://www.ixl.com/math/grade-2/interpret-bar-graphs
      dacă până și un reputat prof precum domnul Vlaston s-a încurcat în ea, atunci ce pretenții să mai am de la profii de la școală? dom' profesor, hai să ne ocupăm de lucruri mai serioase. cum ar fi faptul că, de ani de zile, la Liceul de Informatică din Iași elevii nu au acces decât la laboratorul de profil. nici nu vă imaginați cum se pot ține orele de fizică și chimie în clase, nu în laborator - deși programele școlare prevăd expres minimum de ore în laboratoare. iar șefa ISJ-ului ieșean va fi răsplătită cu un fotel de deputat la toamnă. asta e problema, nu că nepotul cine știe cărui mahăr n-a citit suficient la viața lui ca să priceapă un enunț de ”second grade” (vezi link-ul de mai sus)!
  • +9 (23 voturi)    
    Dl. Vlaston nu a inteles si crede ca-s toti ca el (Miercuri, 29 iunie 2016, 21:23)

    andipetre [utilizator]

    Sa fim seriosi, e o problema banala, cat se poate de clara. Se vede bine din grafic ce inseamna fiecare lucru.

    Dl. Vlaston si-a aratat adevarata masura. De fapt, acum il intelegem de ce vrea sa simplifice la absurd programele scolare. El crede ca toata lumea are acelasi nivel ca domnia sa.
  • +11 (21 voturi)    
    Of, of (Miercuri, 29 iunie 2016, 21:24)

    mitg [utilizator]

    Daca asa ceva este considerat "greu" in clasa a 8-a, oare ce prevede viitorul exact ...
    • -2 (10 voturi)    
      Of of si vai vai (Joi, 30 iunie 2016, 0:54)

      Xa [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Nimeni nu a zis ca este greu. - ci doar ambiguu. Cantareste in termeni de nota ca o problema de geometrie destul de grea.

      Copilul meu a gresit-o. Nu a gresit nimic altceva (cu grad mare de dificultata). Mi-este necaz pentru toata munca si frustrarile din ultimul an.

      Si doar ca un secret - in ce priveste viitorul. Copiii acestia ne sunt net superiori, Hai sa avem incredere in ei chiar daca gresesc o "ne-ambigua" diagrama.
      • -1 (3 voturi)    
        Sunt intru totul de acord ca generatiile (Joi, 30 iunie 2016, 10:23)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Xa

        mai tinere ne sunt superioare, chiar si daca vorbim de indivizi mai putin scolarizati apartinand fiecarei generatii. Comparand mere cu mere, desteptii din vremea copilariei mele erau cert mai putin inteligent ca desteptii generatiilor mai tinere precum si "prostii" de odinioara erau mai "prosti" decat cei de acum - a se citi "needucati" in loc de prosti, am folosit cuvantul numai pentru descrierea pe mai bunul inteles al multora, dar eu nu cred ca exista cu adevarat om prost, n-am intalnit niciodata unul ci doar oameni care nu aveau o educatie informationala la nivelul presupus de varsta lor. Dupa mine exercitiul a fost corect formulat dar s-ar putea ca impresia mea sa fie influentata de faptul ca am l-am citit prin prisma reflexelor mele dobandite in timp indelungat de practica cu astfel de reprezentari grafice. Scoala romaneasca are tendinta sa teoretizeze mult prea doct conceptele predate, facand copiii sa devina nesiguri in rezolvarea exercitiilor usoare - ii face sa ezite in rezolvarea lor pentru ca se asteapta ca exercitiul sa fie mult mai greu si mai alambicat. Am vazut fenomenul asta intamplandu-se de prea multe ori - copii foarte buni la invatatura care se incurca la exercitiile usoare, din credinta ca e ceva ascuns in problema care le scapa si ajung sa se complice singuri in interpretarea ipotezei. Ca-n teoria asteptarilor indeplinite, exact la exercitiile alea gresesc. Si e interesant ca un profesor de matematica gaseste ca enuntul a fost ambiguu. Pentru un individ obisnuit doar cu astfel de enunturi, raspunsul a fost instantaneu, pentru un profesor de matematica in activitate - parca asa e Vlaston - subiectul astfel enuntat putea avea si alt raspuns, semn ca bietilor copiii li se impuie capetele cu tot felul de teorii aiurea, pe care in practica de viata nu le mai intalneste aproape nimeni. Exact ca enuntul de justificare al Centrului National de Matematica, care a dat un raspuns de sa-l inteleaga doar ei. pai, sa-si dea lor, unii altora, teste, atunci.
  • +11 (27 voturi)    
    hm (Miercuri, 29 iunie 2016, 21:29)

    Xorciser [utilizator]

    Imi pare rau dar Dl Vlaston nu are dreptate.

    E un grafic, are legenda- nu inteleg unde lipseste "logica scolara".

    Cu axele e simplu: nu exista note de la 0 la 8, dar exista note de la 1 la 10- asa ca cine era confuz cu privire la axe se putea repede lamuri, nu avea nevoie de cunostinte complexe de algebra.
    • 0 (14 voturi)    
      Se vede pe grafic ca... (Joi, 30 iunie 2016, 0:20)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      ...nimeni nu apare in dreptul lui 0, deci perfect normal ca nimeni sa nu fi luat nota 0, deasemenea e posibil ca nimeni sa nu fi luat nota 9 sau 10. Este formulat ambiguu.
      • +8 (10 voturi)    
        la legenda te-ai uitat? (Joi, 30 iunie 2016, 3:20)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui mcris

        Sau crezi ca legenda e doar asa, un zgomot de fond?

        Sa fim seriosi. Exista probleme ambigue la examene, dar asta nu e una dintre ele.
      • +2 (2 voturi)    
        este imposibil (Joi, 30 iunie 2016, 18:16)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui mcris

        trecand peste faptul ca legenda clarifica aceasta problema, daca ai interpreta invers graficul, si anume ca 8 elevi au luat nota 5, atunci spune-mi te rog, cati elevi au luat nota 3???
  • +4 (14 voturi)    
    Pacat... (Miercuri, 29 iunie 2016, 21:36)

    uncristi [utilizator]

    Cine citeste atent subiectul 6 realizeaza ca aici este o mini-capcana si reuseste sa gaseasca raspunsul corect si unic (3). Argument decisiv: legenda! Argument suplimentar: Cati elevi au luat nota 3? 5, 9, 10 elevi? Sau raspunsul corect: 1 elev?
    TOTUSI:
    Acest 'item' desi corect este neingrijit formulat si incorect fata de elevii care au sustinut acest examen. Nu inteleg de ce sa nu pui pe axele alea ce reprezinta fiecare (aici CNE-ul nu are nicio scuza). Este tipul de item dat doar pentru a-l face toata lumea dar observ ca jumatate dintre elevii bunicei l-au gresit. Este limpede ca cel care a realizat aceste subiecte (altfel, destul de OK!) nu si-a dat prea multa osteneala cu realizarea subiectelor de la prima parte: TOATE punctele seamana cu cele propuse anul trecut iar diagrama de la celebrul punct 6 ESTE COPIATA DIN SUBIECTUL DAT IN 2015. Acolo insa nu a gresit nimeni pentru ca se cerea sa se precizeze numarul elevilor care au obtinut nota 10 si nu mai exista ambiguitatea de anul acesta. Insa ca sa departajezi niste elevi in functie de acest subiect este o absurditate.
  • -3 (7 voturi)    
    Mate (Miercuri, 29 iunie 2016, 21:41)

    CeluiCemoi [anonim]

    Si astia prosti! Daca intrebau cati au luat 6 sau cati au luat 7nu mai era dilema
  • +8 (16 voturi)    
    Realitatea scolara (Miercuri, 29 iunie 2016, 21:44)

    ravasilache [utilizator]

    Ma intreb la ce realitate scolara se refera dl. Vlaston. Oare la aceea in care elevii nu stiu sa citeasca un grafic? Problema este foarte clara, axele sunt foarte precis identificate cu ajutorul legendei. Orice alte comentarii sunt fie nestiinta de carte fie carcoteli de dragul de a fi Gica Contra.
  • +5 (11 voturi)    
    Item 6 (Miercuri, 29 iunie 2016, 21:45)

    emma24 [utilizator]

    Nu stiu cine este acest profesor si nici altii ca el, dar probabil multi dintre elevii sai au gresit, asta ar justifica parerea sa. Se castiga foarte bine din meditatii, este normal sa-ti sustii elevii, nu? Cerinta a fost cat se poate de clara, sunt copii de nota 6-7 la mate care au rezolvat corect, bazandu-se pe o logica elementara, nu pe "dependente de variabile",etc. Tot acest tam-tam este o manifestare a frustarii pe care o au profesorii, dar mai ales parintii din momentul in care s-a anuntat ca se corecteaza lucrarile in alte judete. Le-au cam picat aranjamentele si este disperare mare pentru unii.
  • +7 (17 voturi)    
    de ce e ambiguu-diagrama e f clara?! (Miercuri, 29 iunie 2016, 21:47)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    pe axa Ox-orizontala- notele de la 1 la 10 (ca asa stim cu totii ca e sistemul romanesc de notare, nu?)
    pe axa Oy- verticala- numarul de elevi, relativ la o anume nota (val maxima=8). De aici si iti dai imediat seama ca asta reprezinta nr de elevi si nu nota, pt ca doar nu avem nota 8 ca nota maximala, nu?

    E o chestie de logica f simpla aici- explicatiile au fost mai savante, intra-adevar- dar copii nu explicatiile le-au avut in examen, ci acest grafic!

    a cui e problema ca elevii nostri sunt deficitari la intelegerea uneor cerinte- testele PISA au aratat ca avem un grad enorm de analfabetism functional- stiu sa citeasca texte, dar nu le inteleg/interpreteaza corect!
    • -5 (13 voturi)    
      Dupa cum am aratat... (Joi, 30 iunie 2016, 0:23)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      ...este perfect posibila o situatie in care niciun elev sa nu fi luat nota 9 si 10, chiar daca sistemul de notare este pana la 10. Un grafic corect are specificate marimile de pe ambele axe.
      • +3 (3 voturi)    
        este posibil dar improbabil statistic (Joi, 30 iunie 2016, 10:21)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui mcris

        ca intr-o clasa cu cativa zeci de elevi sa nu existe niciunul cu note de 9 sau 10.
        Nu vi se pare ca modul cum puneti pb deja depaseste cu mult nivelul clasei a 8-a? doar de dragul de a lua apararea unor nepregatiti, o dati in probabilitati si statistica- adica la nivelul cls a 12-a?
        come'on! graficul acela e intuitiv si mai si scrie la patratelul albastru ce reprezinta=numar elevi.
        Trebuie sa fii retardat putin sa privesti diferit problema. Bineinteles, la copii nu se aplica eticheta, multi sunt sub imperiul emotiilor si presiunii timpului in examen si de asta mai gresesc, dar cei mai multi care au gresit si mai ales parintii si cei care sustin ca nu era suficient de clar nu au nicio scuza.

        Dar deh, cin' sa stea pe tableta de jocuri non-stop, de chat-uri pe telefoane, pe fb, la mall-uri, cluburi, samd?! Pai cand sa mai fie si timp de invatat? Asta se aplica si la cei cu Bac...
  • +6 (10 voturi)    
    nimic mai FALS (Miercuri, 29 iunie 2016, 21:51)

    The Great Cornholio [utilizator]

    conform rationamentului lor, cati elevi au luat nota 3? 5, 9 sau 10?
    macar asta ar fi trebuit sa-i puna pe ganduri.
    problema este enuntata suficient de bine, chiar daca, de dragul argumentului, axele trebuiau sa aiba reprezentarea corecta.
  • +5 (13 voturi)    
    Subiect clar (Miercuri, 29 iunie 2016, 21:56)

    steo [utilizator]

    Ce este ambiguu, dom' profesor? De cand notele in sistemul de inavatamant romanesc sunt doar pana la 8? Aveai axa cu nr. 10 in functie de care te puteai orienta. Chiar si babeste! Plus ca legenda referitoare la nr. de elevi era mura in gura!
  • +3 (11 voturi)    
    Totusi, graficul are o legenda (Miercuri, 29 iunie 2016, 22:02)

    IulicaSerbanoiu [anonim]

    Fiecare grafic de pe lumea asta are o legenda. SI graficul acela ARE o legenda.

    Este vorba de acel punct albastru care spune ca ce e albastru e numarul de elevi.
    • +5 (7 voturi)    
      MS Excel 2007 (Joi, 30 iunie 2016, 0:02)

      Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui IulicaSerbanoiu

      culori implicite, chart type si layout implicit.
      Oare au licenta?
      daca au licenta, Oare e dintre acelea "spagate" ?
  • +6 (12 voturi)    
    Ce materie preda acest Vlaston? (Miercuri, 29 iunie 2016, 22:25)

    hahahaha [utilizator]

    Mie mi se pare ca subiectul este corect. Era suficient ca elevul sa citeasca ,, legenda,, si sa numere cate celule sunt in coloana respectiva.
  • +4 (12 voturi)    
    nu a fost ambiguu (Miercuri, 29 iunie 2016, 22:28)

    VladSirghe [anonim]

    aiurea ambiguu - greu poti face un grafic mai putin ambiguu
  • +5 (13 voturi)    
    ambiguu??? (Miercuri, 29 iunie 2016, 22:32)

    anonimicus [utilizator]

    Cu tot respectul pentru domnul profesor, acest grafic si aceasta formulare sunt absolut clare.
    Ambigue sunt notiunile unora dintre elevi, dar asta tine de situatia generala a invatamantului din Romania, pe care alta data o deplangea.

    Graficul e unul in genul altor multor grafice care se fac inca din clasele primare.

    In plus, cu putina logica, un elev ar observa ca nu are sens ca pe abscisa sa fie numarul de elevi. Cum s-ar interpreta nota 3? Ar rezulta ca nota 3 au luat si 5 elevi, si 9 elevi si 10 elevi. Ceea ce este un non sens.

    Sper sa nu fie cauza acestei iesiri faptul ca a gresit tocmai la acest subiect vreun pupil meditat ...
    • +1 (1 vot)    
      Speranta e desarta ! (Joi, 30 iunie 2016, 12:51)

      Physicist [utilizator] i-a raspuns lui anonimicus

      Cauza acestei iesiri si a sustinerii ei este tocmai faptul ca "anumiti" elevi au gresit si nu mai pot ocupa locurile la liceele de "renume". Nu e nici o problema, se vor transfera in prima luna de scoala.
  • -3 (15 voturi)    
    E chiar mai complicat (Miercuri, 29 iunie 2016, 22:35)

    FlorinNastasie [anonim]

    Problema e interpretabila si din alt punct de vedere: nu se precizeaza in ce sistem se face notarea...sunt alte sisteme de educatie in care notele sunt de la 1 la 5 sau de la 1 la 8. Fiul meu a studiat in ultimii 3 ani in acest sistem, si intr-a 8-a s-a intors ca sa fie testat in felul asta

    Examenul trebuie sa testeze intr-un mod transparent si clar niste cunostinte generale si de bun simt pentru 14 ani, nu sa-i "prinda" pe elevi cu chichite....asa cum ne prindem noi urechile in administratia romaneasca
  • +5 (15 voturi)    
    Nu e drept ! (Miercuri, 29 iunie 2016, 23:49)

    AdrianBourceanu [anonim]

    Domnule profesor, dar baiatul meu cum a stiut ? Si e a VIII-a, nu a XI-a ! Mi-a spus ca a repetat acest tip de exercitiu, iar in culegerile de teste pentru Evaluarea Nationala sunt multe astfel de exercitii. Dar inteleg, vreti sa ne nivelati, sa fim toti (punctati) la fel, cum eram odata...
    • +3 (5 voturi)    
      ... dom'le.. raspunsul e unul: baiatul tau ... (Joi, 30 iunie 2016, 0:43)

      Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBourceanu

      e destept.

      felicitari
  • -3 (7 voturi)    
    Nu mi-as fi inchipuit vreodata... (Joi, 30 iunie 2016, 0:52)

    Prostu' satului [utilizator]

    ...ca o sa ajung sa-i iau apararea d-lui Vlaston.
    Dl. Vlaston are in spate o foarte lunga cariera de profesor de matematica - si, dupa toate parerile, inclusiv ale fostilor elevi, a fost un profesor foarte bun, cu vocatie, apreciat cam de toata lumea (inclusiv de loazele care treceau greu clasa sau deloc).
    Asa ca e OK sa-i reprosam d-lui Vlaston diletantismul si entuziasmul excesiv in materie de politica (de altfel, cele doua de obicei merg mana-n mana), dar as fi foarte precaut sa-l atac pe terenul domniei sale, ca nu se stie cine iese sifonat pana la urma.

    Altfel, discutia e aproape fara rost. Stricto sensu graficul este in mod indiscutabil ambiguu, iar faptul ca noi toti - adulti, probabil absolventi cel putin de liceu - ne dam seama care-i treaba nu inseamna aproape nimic. La fel faptul ca probabil cei mai multi copii au inteles nu scuza in niciun fel neglijenta autorilor.
    De cand lumea si pamantul pe axele unui grafic sunt notate variabilele. Asa a fost dintotdeauna si asa-i normal sa fie - despre ce si de ce mai discutam???
    Inca un exemplu din clasicul "las'ca merge si-asa" romanesc.

    Cu atat mai mult cu cat mi se pare cat se poate de clar ca neglijenta are, de fapt, o cauza de-a dreptul patetica - incapacitatea cuiva de-a face un grafic banal in (probabil) Word. Urmata de o stradanie la fel de patetica de-a masca incompetenta sub un morman de vorbe goale, din categoria noulimbii.

    Mai bine desenau, naibii, graficul ala cu mana si-l puneau acolo ca pe-o poza...
    • +1 (3 voturi)    
      Corect (Joi, 30 iunie 2016, 2:34)

      Alethea [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

      Nivelul celor care fac subiectele a scazut vizibil in ultimii ani, urmariti si formularile de la Bac- limba romana, la matematica ce sa mai spun...principala problema devine azi formarea formatorilor, caci fara modele drepte, elevii vor urma pe cele la indemana.
    • +4 (4 voturi)    
      Ai dreptate doar partial (Joi, 30 iunie 2016, 3:25)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

      Ai dreptate, creatorii de subiecte de la testele nationale sunt intr-adevar incompetenti, au facut adesea greseli si au generat probleme si subiecte ambigue care au avut efecte negative asupra celor departajati pentru admiterea la liceu.

      Dar exemplul asta nu serveste ca argument, in mod intamplator e chiar complet neambiguu, datorita legendei care spune clar si fara dubiu ce inseamna elementele din grafic.
  • 0 (4 voturi)    
    René Descartes (Joi, 30 iunie 2016, 9:13)

    stos [utilizator]

    Domnul, enunțat în titlu, a stabilit sistemul ortogonal de axe.
    După cîte știu, orice grafic trebuie să aibă specificate
    pe abscisă și ordonată, mărimile, obiectele, entitățile, care îl descriu.
  • +3 (3 voturi)    
    Subiectul 6 la evaluare (Joi, 30 iunie 2016, 10:08)

    Physicist [utilizator]

    Testul are cateva mici probleme dar si elevii sunt obligati sa cunoasca prevederile Regulamentului care spune clar: notele care se pot acorda elevului sunt intre 1 si 10. Deci, este clar ca pe abscisa sunt notele !
  • -1 (1 vot)    
    subiectul 6 (Joi, 30 iunie 2016, 11:15)

    nimsoc [utilizator]

    Acest subiect nu a fost ambiguu pentru profesorii de matematica sau pentru cei care au o oarecare experienta in interpretarea histogramelor (in Excel), ci pentru elevii aflati sub influenta emotiilor examenului. Trebuia precizata semnificatia axelor. Nu e normal ca un subiect atat de simplu si incomplet formulat sa faca departajarea. Si, nu in ultimul rand, pot exista teste la care sa se obtina cel mult nota 8 pentru ca acesta este nivelul clasei raportat la standardele nationale. Lucrez in mediul universitar.
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Joi, 30 iunie 2016, 11:31)

    a.nonim [utilizator]

    E o problema de statistica elementara, interpretarea unei diagrame de frecvente. Nu e nimic ambiguu, e reprezentarea standard a unei astfel de diagrame (enuntul spune clar ca e diagrama, nu grafic, de altfel se vede ca e un bar chart facut in Excel). Chiar daca nu au disciplina statistica, ma indoiesc ca nu se invata asa ceva in scoala. Problema e ca in loc sa invete sa gandeasca, elevii invata sa rezolve grile. Se uita ca vitelul la poarta noua cand apare ceva diferit.
    Iar domnul Vlaston e din ce in ce mai mult politician.
    • 0 (2 voturi)    
      diagrama este buna (Joi, 30 iunie 2016, 12:46)

      ana2001 [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Singurii profesori care iau apararea acestor nemultumiti sunt cei ai caror elevi, in mare parte, au gresit. Daca ar fi cinstiti ar recunoaste ca pur si simplu copiii nu au fost atenti.
  • 0 (0 voturi)    
    apropo (Joi, 30 iunie 2016, 12:16)

    nimsoc [utilizator]

    Discutia ar fi fost muuuult mai interesanta daca pe fiecare axa erau marcate numerele de la 1 la 10...
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Joi, 30 iunie 2016, 12:42)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui nimsoc

      Nici macar. Scrie clar in legenda "numar elevi". Doar cineva care n-a interpretat in viata lui o diagrama poate sa greseasca.
      • 0 (0 voturi)    
        axe (Joi, 30 iunie 2016, 12:51)

        nimsoc [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Cautati pe google exemple de histograme si veti vedea ca majoritatea au marcata semnificatia axelor. Nu cred ca exista vreun elev de clasa a VIII-a care sa fi facut un curs de statistica. Exemplele pe care le-a oferit ministerul in raspunsul sau erau clare.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Joi, 30 iunie 2016, 13:22)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui nimsoc

          Aici nu dam cu banul. Exista reguli clare pentru realizarea acestor diagrame. Dimensiunea dreptunghilui este proportionala cu marimea reprezentata. Iar din legenda reiese fara dubii ca aceasta este o frecventa absoluta (numar de elevi) si pe ce axa este reprezentata. Deci informatia este completa. Daca elevii nu sunt capabili sa gandeasca, ci doar sa rezolve grile este altceva.
          • 0 (0 voturi)    
            interpretare (Joi, 30 iunie 2016, 14:15)

            nimsoc [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

            Ca si dumneavostra si ca multi altii, nici eu nu am dubii privind interpretarea. Acest lucru nu insemna ca informatia prezentata a fost completa.
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Joi, 30 iunie 2016, 15:06)

              a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui nimsoc

              Diagrama contine informatia necesara si suficienta. Intotdeauna dreptunghiul e proportional cu marimea masurata si (logic) paralel cu axa valorilor. Daca ai inteles asta e imposibil sa gresesti. Dar sigur ca daca le rezolvi mecanic poti sa te incurci.
  • 0 (0 voturi)    
    subiect matematica (Joi, 30 iunie 2016, 13:30)

    Costel-ViorelConstantinescu1 [anonim]

    De fiecare data cand un subiect iese din rutina obisnuita (calcul ordinar, de exemplu) si solicita un minim de creativitate, are loc o navala a mediocrilor, care nu admit sa fie dati la o parte de unii mai inteligenti. Iata cine si pentru ce invatamantul romanesc bate pasul pe loc.
    In aceeasi arie se inscrie si isteria creata in jurul declaratiilor ministrului comunicatiilor, declaratii pline de bun simt. Acest lucru nu poate conveni mafiei sindicale si unor asa numite organizatii de tineret, care are nevoie de un popor de mediocri.
    • 0 (0 voturi)    
      nu aici (Joi, 30 iunie 2016, 14:22)

      nimsoc [utilizator] i-a raspuns lui Costel-ViorelConstantinescu1

      Aici nu e vorba de creativitate. Nu se cere asa ceva la subiectul I, unde trebuie completat doar rezultatul. In schimb, n-ar strica mai multa inspiratie din partea comisiei la partea a II-a, unde de ani buni subiectele sunt jenante.
  • 0 (0 voturi)    
    acelasi subiect ! (Joi, 30 iunie 2016, 13:39)

    ana2001 [utilizator]

    ESTE ACEEASI DIAGRAMA CA ANUL TRECUT ! doar ca se vede clar , generatiile sunt din ce in ce mai slab pregatite. Nu asemanatoare, exact aceeasi , si nu s-a apucat nimeni sa faca galagie. Au gresit si anul trecut copii, dar mai putini. Oare nu vede nimeni ca s-a dat acelasi subiect ?
    • 0 (0 voturi)    
      oarecum (Joi, 30 iunie 2016, 14:28)

      nimsoc [utilizator] i-a raspuns lui ana2001

      Si anul trecut ar fi trebuit precizate axele, numai ca anul acesta a fost un grad mai mare de ambiguitate, ceea ce este inacceptabil la acest nivel. Oricum, cei de la minister sunt acoperiti, asa ca nu cred ca se va schimba ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu se face matematica si cu PC in scoala (Joi, 30 iunie 2016, 18:42)

      GherghinaNedelcu [anonim] i-a raspuns lui ana2001

      Daca se faceau grafice si cu ajutorul calculatorului la orele de mate, acel domn de mate, reclamagiu, nu ar fi comentat, dar asa, predare numai cu creta si cu un elev la tabla- restul pe celulare ... facebook. unde isi manifesta plictiseala,..- metoda care-l face pe profesor sa fie contestatar cand subiecterle au depasit spatiul lui de predare.
  • +2 (2 voturi)    
    Problema nerealista! (Joi, 30 iunie 2016, 15:00)

    Gabu [utilizator]

    N-a fost prins nici un elev copiind.
  • 0 (0 voturi)    
    Mai clar decat clar - se poate si fara legenda (Joi, 30 iunie 2016, 16:25)

    OvidiuCraiu [anonim]

    Aceasta problema nu numai ca nu este ambigua, dar graficul nici NU poate fi realizat cu axele inversate. Daca s-ar pune pe axa orizontala numarul de elevi (si nu nota), atunci, daca am considera aceleasi informatii ca in graficul original, ce ar trebui sa apara in dreptul numarului 3 - adica trei elevi? Caci 3 elevi au luat nota 5, nota 9 si tot trei au luat si nota 10. Deci pe orizontala nu poate sa apara numarul de elevi pentru ca, in cazul in care acelasi numar de elevi ar lua note diferite, ar trebui construite mai multe bare alaturate... Problema, dpmv este clara, chiar si fara legenda.
    Problema cea mai mare insa cu aceste teste este: 1. sunt din ce in ce mai simple (departajeaza mai mult elevii atenti de cei neatenti, nu neaparat pe cei pregatiti de cei nepregatiti).
    2. se noteaza in mod egal toate subpunctele (cu 5 pct.) desi dificultatea punctelor nu este egala. La lb. romana nu este asa. Astfel, un elev bun poate sa faca problema de geometrie in spatiu, dar, din neatentie sa greseasca o problema din prima parte (ca cea de mai sus).
    3. Aceste tipuri de teste, facute pe tipare/calapoade, nu stimuleaza gandirea ci repetitia si invatatul pe dinafara. Daca observati, nu se cere sa se calculeze o distanta/latura a unui triunghi, ci sa se arate ca este egala cu o valoare data (elevul trebuie sa verifice, nu sa afle el insusi rezultatul). Nu se mai cere de mult sa se demonstreze vreo teorema etc.
    Ca profesor (nu de liceu), si ca parinte de elev de liceu, pot sa va spun ca socul va veni curand. Dupa evaluare. La liceu. Atunci cand multi dintre cei cu 10 pe linie la generala o sa treaca la 5 si 6 la mate. Liceele (pardon, colegiile) de mate-fizica au disparut, lasand locul celor de mate-info (caci fizica nu mai conteaza), iar la Politehnica se poate intra si cu bacul luat la filologie (unde nu se mai face mate din clasa a XIa). Si asa mai departe, spre gloria invatamantului romanesc, a statisticilor si a invatamantului de masa...
  • 0 (0 voturi)    
    Problema cred ca este pentru elevii clasei a VIII- (Joi, 30 iunie 2016, 18:08)

    GherghinaNedelcu [anonim]

    Daca graficul avea cresterile pe orizontala ar fi trebuit date explicatii suplimentare.

    Enuntul: În diagrama de mai jos este prezentată repartiţia notelor obţinute la un test la matematică, de
    elevii unei clase a VIII-a dintr-o şcoală.

    Daca s-ar fi dat explicatii ajutatoare unii parinti ar fi reclamat faptul ca elevii nu sunt intr-o competitie reala.
  • 0 (0 voturi)    
    40000 au votat intr-un anume fel (Joi, 30 iunie 2016, 18:43)

    LeeView [utilizator]

    Asta insemana ca au dreptate ???

    Unde o sa ajungem daca o sa supunem la vot si Teorema lui Pitagora ?

    Asa ca am facut si eu o petitie. PAna la urma cu totii putem face, dar matematica nu o schimbam la VOT, acolo ii schimbam pe politicienii corupti ( just wishful thinking )

    http://www.petitieonline.com/matematica_nu_se_supune_la_vot
  • 0 (0 voturi)    
    Eficiența învățământului (Joi, 30 iunie 2016, 23:47)

    Biró G.Albert [anonim]

    Nu aveți dreptate domnule Vlaston-urmăriți părerea domnului Gologan..Discreditarea profesioniștilor este la modă în ziua de azi!
  • 0 (0 voturi)    
    sesizare (Vineri, 1 iulie 2016, 12:09)

    oparere [utilizator]

    Ministerul ar trebui sa se autosesizeze si sa-l testeze pe acest asa-zis profesor de mate care nu e in stare sa interpreteze o diagrama pentru clasa a IV a si mai face si valuri punand intreg sistemul de invatamant intr-o lumina foarte prosta. Pensioneaza-te, stimabile, si apuca-te de citit povesti...poate asa mai reusesti si matale sa intelegi cate ceva!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri