Inca o crestere exploziva de salarii: Ministerul Educatiei a trimis la Ministerul Muncii un proiect de crestere cu 70% a salariilor profesorilor debutanti

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 20 august 2015, 11:01 Actualitate | Esenţial

Sorin Cimpeanu, ministrul Educatiei
Foto: Agerpres
​Ministerul Educatiei a trimis zilele trecute la Ministerul Muncii un proiect, pe marginea legii salarizarii, care prevede cresterea salariilor profesorilor debutanti cu 70%, a declarat ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, la B1 TV. Ministrul a precizat ca proiectul este rodul consultarilor care s-au derulat cu sindicatele pana acum 2 saptamani, iar luni va avea discutii cu ministrul Finantelor si cu premierul. De cealalta parte, liderul FSLI, Simion Hancescu, a declarat pentru HotNews.ro ca solicitarile de ieri ale sindicatelor din educatie de a avea salariile majorate ca ale medicilor au venit pentru ca “am crezut ca aceasta lege a salarizarii va fi aplicata pentru toata lumea la o data anume”.

Ministerul Educatiei si Ministerul Muncii au convenit cu sindicatele din invatamant o crestere medie cu 70% a salariilor din educatie, majorare care ar urma sa se faca etapizat de-a lungul a 3 ani, pana la finalul anului 2017, a declarat pentru HotNews.ro presedintele Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI), Simion Hancescu. Cresterile salariale ale profesorilor sunt cuprinse intr-un document trimis "zilele trecute" de Ministerul Educatiei la Ministerul Muncii, a precizat si Sorin Cimpeanu.

De unde, asadar, amenintarile cu greva ale sindicalistilor din educatie, dupa anuntul guvernului ca mareste de la 1 octombrie cu 25% salariile din sanatate? "Premierul a spus ca nu promoveaza prin Ordonanta de Urgenta mariri salariale decat pentru sanatate", a explicat ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu. Simion Hancescu, liderul FSLI, a explicat, la randul sau: "Ne trezim la 2 saptamani [dupa ce sindicatele si Ministerul Educatiei au convenit aceasta crestere etapizata medie cu 70% a salariilor profesorilor - n.red.] ca Guvernul da ordonanta pentru o anumita categorie si nu da lege de salarizare unitara pentru toata lumea. Trebuia sa aplice la toata lumea in acelasi timp, asta ne-a deranjat. Nu aveam de unde sa stim care sunt intentiile executivului".

Sorin Cimpeanu
Foto: Agerpres
Sorin Cimpeanu, ministrul Educatiei, a declarat la B1 TV ca majorarile salariale pentru profesori sunt prevazute intr-un proiect pe marginea legii salarizarii. "Propunerea de salarizare pleaca de la un minim de circa 70% pentru debutantii din invatamantul preuniversitar si universitar" si ajunge pana la o crestere cu 177% - care este "un maxim care se propune pentru lectorii si sefii de lucrari din invatamantul superior, deoarece acestia aveau salariile foarte mici, apropiate de ale debutantilor", a sustinut Cimpeanu.

Proiectul, care a fost discutat cu sindicatele din educatie, "a fost inaintat zilele trecute Ministerului Muncii si urmeaza sa fie analizat impreuna cu ministrul Finantelor", a precizat ministrul Educatiei. Cimpeanu a anuntat ca "vom avea consultari luni cu ministrul Finantelor si cu premierul".

In ceea ce priveste impactul bugetar, Cimpeanu a spus: "vom discuta toate aceste lucruri luni, la consultarile la care vor participa si ministrul Finantelor, si ministrul Muncii".

"In momentul de fata, acest subiect este depasit in viziunea sindicatelor si urmeaza sa vedem in ce masura mai este de interes, luni. Vom vedea care este punctul lor de vedere. Acest material, in afara de aceste cresteri salariale, mai cuprinde sporul de mediu rural de 5-20%, sporul pentru invatamant special de 15%, spor pentru dirigentie 10% si alte astfel de sporuri", a continuat ministrul Educatiei.

Cimpeanu a explicat si de unde a venit nemultumirea sindicatelor, atunci cand Victor Ponta a anuntat majorarea cu 25% din octombrie a salariilor din sanatate, prin ordonanta de urgenta: "Premierul a spus ca nu promoveaza prin Ordonanta de Urgenta mariri salariale decat pentru sanatate. Acest document [trimis la Ministerul Muncii - n.red.] vizeaza proiectul noii legi a salarizarii. Eu stiu o propunere care ar viza o crestere salariala de 10% din decembrie". Ministrul Educatiei a precizat ca majorarile salariale, conform noii legi a salarizarii, ar fi etapizate pe 3 ani.

UBLICITATE
Simion Hancescu, presedintele FSLI: Oamenii nu au cum sa nu reactioneze cand vad dintr-o data 25% din octombrie pentru o anumita categorie si credem ca un procent suplimentar trebuie dat si pentru educatie

Simion Hancescu
Foto: Agerpres
Simion Hancescu, presedintele Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI), a declarat pentru HotNews.ro: "Am crezut ca aceasta lege a salarizarii va fi aplicata pentru toata lumea la o data anume, chiar daca au marit deja cu 70% salariile personalului de la presedintie si de la guvern, apoi au triplat indemnizatiile demnitarilor. Cand Ministerul Muncii ne-a trimis acest proiect de lege in care majorarea medie ar fi cu 60%, noi am discutat cu ministrul Educatiei si am regandit putin grila".

"Fata de proiectul Ministerului Muncii de marire cu 60% in medie, am propus o marire suprimentara cu 10%. Ori ne trezim la 2 saptamani ca Guvernul da ordonanta pentru o anumita categorie si nu da lege de salarizare unitara pentru toata lumea. Trebuia sa aplice la toata lumea in acelasi timp, asta ne-a deranjat. Nu aveam de unde sa stim care sunt intentiile executivului", a sustinut Hancescu.

Presedintele FSLI a precizat ca "nu se poate calcula un impact bugetar, pentru ca este vorba despre o marire medie pe 3 ani, pana la finalul anului 2017. Asa a fost promisiunea la Ministerul Muncii, cand am discutat acum o luna. Este adevarat ca avem deja o crestere de 5% realizata in martie si una de 5% in septembrie, dar oamenii nu au cum sa nu reactioneze cand vad dintr-o data 25% din octombrie pentru o anumita categorie si credem ca un procent suplimentar trebuie dat si pentru educatie din septembrie, octombrie sau decembrie. Suntem maleabili".

Referitor la discutiile de luni pe care le vor avea pe acest proiect de salarizare ministrii Educatiei, Muncii, Finantelor si premierul, Simion Hancescu a declarat pentru HotNews.ro: "Noi am solicitat aceasta discutie ieri, pentru ca nemultumirile din educatie sunt mari. Greseala guvernului este facuta. Dar sa vedem cum poate sa dreaga busuiocul. Ei au deschis Cutia Pandorei cu cresterea salariilor la demnitari si le-am spus atunci. Nu cred ca era nicio problema sa astepte putin si sa creasca la toata lumea la mom T0. Nu se supara nimeni ca maresc salariile la presedintie. Dar apoi a venit cu cresterea salariilor demnitarilor. De ce sunt categorii bugetare avantajate? Este adevarat ca numarul lor este mic, dar principiul nu e corect".

Liderul sindical a precizat ca asteapta luni "o decizie in privinta salarizarii". "Nu negam ca medicii merita salarii mai mult decat decente, pentru ca este inadmisibil ca un neurochirurg sa primeasca 2.000 de lei salariu, mai mic decat al soferilor demnitarilor, dar Guvernul trebuie sa faca efortul sa aplice, eventual diferentiat, o majorare care sa se intample concomitent. Adica sa se aplice si la invatamant", a sustinut Simion Hancescu.

Informatii de background

Informatia ca Guvernul promisese deja mariri salariale cu 70% pentru profesori, mariri care sa se faca etapizat pe 3 ani prin legea salarizarii unitare si care sa inceapa din decembrie, vine la 3 zile dupa ce Guvernul a anuntat ca mareste de la 1 octombrie cu 25% salariile personalului din sistemul sanitar - prin ordonanta de urgenta.

Cand premierul Ponta inca nici nu terminase conferinta de presa in care afirma ca Guvernul propune inclusiv legalizarea spagii pentru doctori, Federatia Sindicatelor din Educatie "Spiru Haret" a iesit cu prima reactie: a cerut Executivului sa mareasca si salariile profesorilor si a amenintat cu proteste. Au urmat sindicatele politistilor, care au cerut si ele majorari salariale cu circa 70%. Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant a amenintat apoi si ea ca, daca Guvernul nu va face efortul sa mareasca si salariile din educatie, sa se astepte la proteste de amploare. 

Reactia sindicatelor din educatie a culminat cu un apel comun al celor trei federatii sindicale din invatamantul superior si preuniversitar la premierul Victor Ponta: in urma cu o zi, "Federatiile sindicale au solicitat Primului-ministru al Romaniei, domnul Victor - Viorel Ponta, o intalnire, in regim de urgenta, pentru a discuta, in concret, despre majorarile salariale suplimentare pentru personalul din invatamant, care se impun a fi acordate in cel mai scurt timp, fara a fi conditionate de adoptarea legii unice de salarizare".

Citeste si:


Citeste mai multe despre   









7528 vizualizari
  • -3 (9 voturi)    
    1Octombrie, 25% pentru toti bugetarii!!! (Joi, 20 august 2015, 11:21)

    Smart Man [anonim]

    Daca actualul GUVERN mai vrea sa ramana in functiune, exista o singura solutie rationala, 25% crestere salariala pentru toti bugetarii incepand cu 1 Octombrie!!!
    • +1 (9 voturi)    
      Si apoi.... (Joi, 20 august 2015, 11:45)

      DaniAndi [utilizator] i-a raspuns lui Smart Man

      SAPA DE LEMN!!!!
    • +6 (10 voturi)    
      corect! (Joi, 20 august 2015, 11:54)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Smart Man

      25% crestere si restructurare de cel putin 50%.
      • 0 (0 voturi)    
        Concret (Joi, 20 august 2015, 15:51)

        A.S. [anonim] i-a raspuns lui radu

        Nene,m-am cam saturat de aberatii insirate de insi ca matale,aberatii care,culmea,mai gasesc si adepti.Iti voi recunoaste geniul daca imi vei raspunde; ce se va intampla cu jumatate din elevii tarii ramasi fara profesori (vei dubla numarul de elevi in clase,sa fie 60?,vei dubla norma,sa predea ala 8 ore pe zi?)Pe ce criterii vor fi dati afara cam 130 de mii de profesori? Cine ii va da afara? Direcorul,inspectorul,politia? Ia fa efortul si judeaca macar 2 minute ca ai sarcina nationala de a concedia 130.000 de profesori si impartasestmi metodele,sau metoda la care ai ajuns.
        • 0 (0 voturi)    
          solutie (Vineri, 21 august 2015, 11:00)

          James Bond [utilizator] i-a raspuns lui A.S.

          Nu desteptule, nu vei dubla numarul de elevi la 60/clasa, ci vei dubla numarul de ore ale putorilor de profesori, care lucreaza 18 ore/saptamana, si au vacante (concedii) de cate 3 luni vara si 1 luna iarna.

          Sunt 260.000 trantori care vin la scoala doar sa incaseze salariul, dar rezultate sunt zero.


          Ia citeste aici despre dezastrul de la examenul de titularizare 2015:

          "Rata de promovare (cel puţin nota 5) înregistrată la proba scrisă a concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar din data de 15 iulie, înainte de depunerea contestaţiilor, este de 73,85% (79,88% în 2014).
          Au fost transmise spre evaluare lucrările a 20.570 de candidaţi. 92 de lucrări au fost anulate la centrele de evaluare din motive legate de nerespectarea metodologiei de concurs, astfel că numărul candidaţilor cu note a fost 20.478.
          Dintre aceştia, 40 de candidaţi au obţinut nota 10, 7.649 de candidaţi (37,55%) au obţinut note între 7 şi 10, iar 7.434 de candidaţi (36,30%) au obţinut note între 5 şi 7. Alţi 5.323 de participanţi (26,15%) s-au situat în tranşa de note 1-4,99.
          Din promoţia curentă, 1.099 de candidaţi (33,86%) au obţinut note peste 7 şi 1.211 de candidaţi (28,94%), note între 5 şi 6,99."
    • 0 (0 voturi)    
      vine de maine (Joi, 20 august 2015, 20:38)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui Smart Man

      Tsipras e disponibil de maine. Stie perfect cum se falimenteaza o tara. Nu avem nevoie de balbaielile lui Ponta
  • +8 (12 voturi)    
    Traiasca economia capitalista (Joi, 20 august 2015, 11:38)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Salarii uriase pentru bugetari, armata de votanti a PSD ! Tpt inainte si distrugerea Romaniei e foarte aproape. O tara care nu isi merita locul pe harta Europei, condusa de hoti alesi de alti hoti.
  • +6 (12 voturi)    
    mda (Joi, 20 august 2015, 11:47)

    mda [anonim]

    incep sa-l cred pe marinar cand zicea ca vom avea probleme mari economice prin 2017...

    asa a fost si pe vremea lui tariceanu 2005-2008, erau bani, si s-au marit pensii, salarii la bugetari, de s-a facut gaura in buget, iar cand a venit criza... n-a mai fost bani de nimic.

    vom ajunge ca grecii, tara de bugetari cu salarii peste mediile din privat, bugetari care nu produc si nu contribuie cu nimic la buget, si iar intram in criza, iar imprumuturi de la FMI, iar taieri de salarii si mariri de taxe...
    • -3 (5 voturi)    
      da (Joi, 20 august 2015, 12:02)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui mda

      Și eu încep să îl cred pe marinar, care în 2009 spunea: „Vreau să dau românilor şi o veste bună. România a ieşit din criză, datele statistice arată că sîntem în al doilea trimestru consecutiv de creştere economică“.
      • 0 (4 voturi)    
        pai si? (Joi, 20 august 2015, 12:44)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        a avut dreptate. ai vazut ce e in Grecia? In Italia?
    • 0 (2 voturi)    
      Diferente . (Joi, 20 august 2015, 14:50)

      Marx [anonim] i-a raspuns lui mda

      Este totusi o mare diferenta . Atunci nu exista rezerva care s-a creat ( mai este loc ) prin redirectionarea banilor care erau destinati neoficial spagilor . Din cauza DNA , spagareala s=a diminuat si exista bani suficienti . La investitii de circa 8 miliarde de euro ( planificate ) si cheltuieli materiale cu bunuri si servicii de vreo 15 miliarde - aici intra medicamente , tot ce cumpara bugetarii ,etc - spaga era de 15-20 % asa cum declara toti pe la parchete , suma la care se adauga iar vreo 15 % , ca platitorii au si ei cheltuieli legate de spaga , rezulta un total al spagilor de circa 8 miliarde de euro . Cum taxele micsorate si salariile consuma vreo 4 ,5 mld. mai raman inca bani .
  • +3 (7 voturi)    
    POPULISM (Joi, 20 august 2015, 11:51)

    utopian [utilizator]

    Populismul vine la pachet cu doua mari capcane:

    1. Pentru politicianul populist: daca a luat o masura populista in favoarea unei anumite parti a electoratului, atunci, fortat de "cererile legitime" ale partii negratificate, trebuie sa adopte masuri populiste si in favoarea acestora din urma... Politicianul populist, nu numai ca o va face, dar va si plusa, ceea ce va conduce la un nou ciclu de masuri populiste, intrand intr-o SPIRALA INCONTROLABILA A POPULISMULUI. A se vedea Grecia, Venezuela, Argentina, etc.

    2. Pentru alegatorul captiv: Alegatorul captiv este cel a carui bunastare nu depinde de cantitatea sau calitatatea muncii pe care o presteaza. El primeste, indiferent de satisfacerea sau nesatisfacerea criteriilor de mai sus, acelasi venit. Singura speranta pentru acesta de a depasi saracia este o masura populista, materializata intr-o crestere brusca a veniturilor sale. ALEGATORUL CAPTIV ALEGE SA NU INTELEAGA CARACTERUL POPULIST AL MASURII, PENTRU CA NU ARE ALTA VARIANTA DE A-SI CRESTE NIVELUL DE TRAI.

    AMBELE CAPCANE SUNT CHEIA CORUPERII UNEI SOCIETATI DEMOCRATICE SI CAPITALISTE.
  • +5 (7 voturi)    
    Tot noi vom plati factura (Joi, 20 august 2015, 11:58)

    MPopa [utilizator]

    Sunt intru totul de acord ca medicii si profesorii au salarii absolut de mizerie si care trebuiau marite de mult.
    Dar aceasta marire trebuie facuta cu un minim de responsabilitate, in etape si urmarind cum raspunde economia la majorari. Asa cum se face acum se profileaza situatia in care bugetul va inregistra un deficit record. Acest deficit poate fi rezolvat in doua moduri: fie se reduc inapoi salariile (ceea ce nici un guvern nu va mai indrazni sa faca in urmatorii 20 de ani cel putin) fie se tipareste moneda si prin inflatie se ia inapoi de la oameni ceea ce li s-a dat cu maririle salariale.
    In acest al doilea caz vom plati cu totii, nu doar bugetarii carora le-a fost marit salariul.
    • +2 (2 voturi)    
      FALS (Joi, 20 august 2015, 14:23)

      nic [anonim] i-a raspuns lui MPopa

      Salarii absolut de mizerie au debutantii, care sunt tinuti pe un minim de subzistenta si bagati mereu in fata opiniei publice!
      Mai degraba sunt discrepante uriase in sistem, mai putin in invatamant si mai mult in sanatate.
  • -5 (9 voturi)    
    20 de ani (Joi, 20 august 2015, 12:01)

    millenium [anonim]

    Sper sa stea Ponta cel putin 20 de ani Prim ministru.
    Singurul care a marit pensiile si salariile bugetarilor.
    Esti eroul Romaniei .
    • +1 (5 voturi)    
      intrebare... (Joi, 20 august 2015, 12:21)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui millenium

      tu de unde crezi ca are bani de maririle astea?!

      iti spun eu ... o sa urmeze inflatie, investitii 0 si imprumuturi la greu....
      o sa castigam dublu da o sa avem puterea de cumparare la jumate URAAAA Traiasca !!!
    • +1 (3 voturi)    
      da, da, i-a adus Ponta de-acasa! (Joi, 20 august 2015, 12:41)

      lili [anonim] i-a raspuns lui millenium

      Cresteri de salarii si pensii daca mediul privat PRODUCE mai mult si mai eficient!
      Astia produc bani, nu Ponta!
      Ponta ii dirijeaza functie de INTERESUL lui, acum ca e-n probleme penale cu DNA e "tare darnic", " le da" in stanga si-n dreapta, de ce NU le-a "dat" medicilor 25% pana acum?!
      Cand Ministrul Muncii Rovana Plumb vorbea acum vreo 2 saptamani de cresterile salariilor cu pana la 70% la bugetari, liderul sindicatelor din Sanatate Marius Sepi a declarat ca el nu crede in acele cifre pentru ca ei negociau de luni de zile cresterea salariilor in Sanatate cu Ministrul Banicioiu care a promis doar 5%, nimic mai mult!!!
  • -1 (7 voturi)    
    ei si voi, asta cu soferii ce va deranjeaza?! (Joi, 20 august 2015, 12:05)

    lili [anonim]

    "....este inadmisibil ca un neurochirurg sa primeasca 2.000 de lei salariu, mai mic decat al soferilor demnitarilor,...." !!


    Pai, cum ati vrea ca soferul lui Johannis sau Ponta sa castige 1100 Lei/luna, cat un medic rezident si incepator care a invatat si va mai invata inca multi ani?!
    Nu se poate, Johannis are grija de oamenii lui, Ponta face la fel...
    De medicii sau de profesorii amarati NU are grija nimeni, nimeni NU le duce grija...
    Rusine, o a tara a lucrului PROST facut, dle Johannis..
    V-am votat dar deja regret, mai bine nu mergeam la vot..
    Sila!!
  • +2 (4 voturi)    
    Salarii marite cu 70% la debutanti (Joi, 20 august 2015, 12:09)

    Solovan Caius [anonim]

    cred ca e cazul sa se termine cu aceste petece 25%,70% etc si sa se treaca la o adevarata lege a salarizarii pt. toate categoriile sociale si care sa duca la o salarizare echitabila dupa performanta,pregatire etc reasezind in mod normal/natural scara valorilor;
    altfel se ajunge la inechitati asa cum este astazi si se pare ca va continua!!!!
  • +4 (6 voturi)    
    Salarii europene (Joi, 20 august 2015, 12:18)

    dana_s [utilizator]

    ... acordate pentru rezultate europene.
    Salarizarea trebuie sa fie motivanta, rezultatele concrete trebuie sa fie platite, si nu prezenta la serviciu.
    Generalizarea nu este corecta. Nu toti medicii opereaza pe creier sau tin o inima in maini. Unii nici macar nu sunt in stare sa puna un diagnostic corect. La fel, nu toti profesorii sunt valorosi, ca sa fie platiti la fel: unii de-abia au luat o nota de trecere la titularizare. Functionarii publici sunt in aceeasi situatie: unii muncesc foarte mult si bine, altii doar freaca menta, dar sunt platiti la fel; sau, uneori, mai mult.
  • +2 (4 voturi)    
    Populism, dar sa stim si noi (Joi, 20 august 2015, 12:22)

    HP [utilizator]

    N-am nimic impotriva maririi de salarii ale bugetarilor, daca economia creste.

    Dar economia creste pentru ca cei de la privat produc mai mult si mai bine.

    Prin urmare, daca se maresc salariile bugetarilor (si e foarte bine, multi sunt muritori de foame), atunci sa se implementeze si masuri pentru sprijinirea mediului privat - cum e codul fiscal.

    Nu vorbesc neaparat despre scaderea TVA, ci despre defiscalizare, acces mai usor la fondurile europene pentru IMM-uri, dobanzi mai mici la credite, etc.

    Atunci vom merge toti in paralel si toata lumea ar fi multumita, pentru ca privatii vor produce MAI mult, si impactul bugetar rezultat din marirea de salarii ar fi sustenabil.
  • -1 (7 voturi)    
    eu cred ca profesorii cam exagereaza... (Joi, 20 august 2015, 12:25)

    liviu_ [utilizator]

    in primu rand vor cat au medicii , dar medicii muncesc dublu (sau mai mult) si la ora actuala castiga in medie mai putin ca profesorii...
    in al 2lea rand la profesori nu prea pleaca oamenii in strainatate (sa fie chestie de competenta?!)

    sindicatele din invatamant cum afla de o marire a unei categorii de bugetari cum hop si ei... usurel fratilor! voi lucrati jumate cat muncesc ceilalti bugetari (cel putin teoretic).

    pe langa asta as fi de acord chiar si in conditiile de job "part-time" sa aiba salarii mai mari profesorii... daca si-ar dovedi competentele... dar.... din pacate sistemul de invatamant e praf
    • +2 (4 voturi)    
      competente (Joi, 20 august 2015, 12:51)

      Lara [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Nu, domnule nu e chestie de competenta ci de o conjunctura. In UE e nevoie de medici si in plus acestia nu au nevoie de nici un concurs ca sa profeseze, diplomele sunt recunoscute automat. De aceea auzim de plecarea masiva a medicilor doar de cativa ani, de cand Romania a intrat in UE si diplomele se recunosc automat, fara nici un fel de control asupra competentei medicilor. Nu cred ca nu stiati asta, sau daca nu stiati puteati sa va intrebati de ce medicii pleaca din tara doar recent, ca doar si inainte salariile erau la fel si problemlele din sistemulmedical aceleasi.
      Ca sa fii profesor in UE e mult mai greu, in cele mai multe din tari ( Germania, Anglia, Franta...) trebuie sa dai un concurs national cu o pregatire specifica de minim un an ( chiar 2 pentru a fi profesor la liceu). Concursul e greu, sunt discipline unde competitia e foarte mare, putini straini reusesc. In plus, repet, nu poti sa faci asta direct, trimitand un dosar din Romania, cm se intampal in aczul medicilor, trebuie sa urmezi acei ani de pregatire in tara respectiva.
      Sper ca acum v-ati lamurit cum sta treaba cu competentele si intr-o categorie si in cealalta, cu remarca finala: exista profesionisti foarte buni si printre medici si printre profesori, asa cum exista uscaturi in ambele categorii.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 20 august 2015, 18:07)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lara

        in legatura cu plecatu in strainatate nu sunt total de acord. sunt domenii in care se poate... sa nu uitam ca profesorii sunt cam de orice materie. e adevarat ca sunt si domenii in care e mai greu.

        sunt total de acord exista si profesori si medici si orice altceva dealtfel foarte buni si foarte rai. tocmai de aceea ar trebui facut un sistem corect de evaluare pe baza de competenta! si nu cum se dau gradele la profesori la ora actuala...
        • 0 (0 voturi)    
          ce e greu de inteles? (Joi, 20 august 2015, 19:08)

          Lara [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          Domnule, cred ca nu ati inteles mai nimic din comentariul meu anterior: nu are nici o legatura cu materia respectiva, ca e fizica, biologie, matematica sau engleza concursul e acelasi! In plus vorbeam de dificultatea de a accede la acest concurs din punct de vedere practic: trebuie sa ai posibilitatea sa studiezi un an sa doi inainte in tara respectiva ( deci sa te intretii!) ca sa poti sa te inscrii la acest concurs. Credeti ca daca medicii ar trebui sa faca un an-doi de studii ( pe banii lor) in Anglia sau Franta si pe urma sa treaca un concurs greu ar mai pleca din tara? Nu. raspunsul este evident nu. Asa ca nu inteleg de ce nu sunteti de acord ca situatia intre cele doua categorii profesionale este complet diferita si net in avantajul medicilor. Chiar nu inteleg ce e atat de greu de priceput de ce profesorii nu pot pleca din tara atat de usor ca medicii, asistentele, muncitorii in constructii, femeile de serviciu si ingrijitorii de batrani. Stiu ca pare dura asocierea aceasta dar adevarul e ca sunt meserii pentru care nu se cere decat o diploma, nu exista nici un concurs, nici o evaluare.
    • 0 (0 voturi)    
      profesorul (Joi, 20 august 2015, 16:45)

      valli [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu te supara dar medicii au ajuns ceea ce sunt doar datorita lor insile? Profesorii nu au jucat nici un rol? Nu cumva frustrari mai vechi sau mai noi precum si obisnuinta de a generaliza ne fac sa fim nedrepti? E vina profesorului ca invatamantul e praf? Politicienii fac sau nu fac reforme si permit perpetuarea haosului.
      • 0 (0 voturi)    
        deci urasc "argumentu" asta (Joi, 20 august 2015, 18:05)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui valli

        si profesorul s-a nascut singur?! si-a facut singur vaccinele?! s-a tratat singur cand s-a lovit sau s-a imbolnavit cand era copil?!
        terminati cu argumentele astea ca toate (ma rog aproape) meseriile din ziua de azi sunt vitale!

        da este si vina profesorilor (ca un tot) ca invatamantul e praf, cum e si vina medicilor ca sistemu e praf, cum e si vina romanilor in general ca tara e cum e.

        nu generalizez, sunt si proferosi care ii admir foarte mult si ii vor admira cat o sa traiesc (putin, prea putini). dar trebuie sa realizam ca profesorii lucreaza jumatate din timpul care-l lucreaza celelalte categorii sociale! asta e problema mea. ei vor salarii fulltime da lucreaza parttime
    • 0 (0 voturi)    
      Despre... părerologie (Joi, 20 august 2015, 17:14)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Se pare că sportul principal al românior a devenit, de o bună bucată de vreme, datul cu părerea. Despre orice, dar mai ales despre lucruri, situații despre care n-au habar, și nici nu fac vreun efort să se informeze. Cum ar fi, bunăoară, situația din învățământ. Cum că profesorii lucrează doar „jumate cât muncesc ceilalti bugetari”. Și pe care, toți „Gigeii” care prindeau muște în timpul orelor de clasă, își permit să-i judece aspru astăzi, considerându-i incompetenți...
      Dragilor, „uscături” veți găsi peste tot, în toate domeniile (bugetare sau nu): printre doctori, ingineri, actori, profesori, tehnicieni... ca să nu mai vorbim de politicieni. E adevărat, un profesor lucrează (la școală sau la universitate) până la 6 ore pe zi. Dar vă puneți vreodată întrebarea cât muncește acel profesor în afara orelor de clasă? Câte fișe de lucru, teste, teze, lucrări curente (de conceput, de corectat, de evaluat)? Dar stresul? V-ați pus vreodată întrebarea câți dintre d-voastră ați rezista într-o școală mai mult de o săptămână? Mai ales astăzi, când e foarte important (nu-i așa?) să lași copilul „să se exprime”? Iar copilul (mai ales cel „singur acasă”) are un chef nebun să se exprime. credeți-mă! :)
      • 0 (0 voturi)    
        da... (Joi, 20 august 2015, 18:15)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui marki

        eu imi dau cu parerea.... dar tu nu faci acelasi lucru?! sau la tine nu se pune?!

        1 - cat lucreaza acasa e discutabil... si nu lucreaza chiar atat de mult. am vazut si profesori care isi corectau lucrarile in clasa etc... + ca dupa niste ani planurile de lectii etc sunt deja facute, lucrarile se corecteaza repede (na experienta). PE langa asta in orice meserie trebuie sa faci ceva si acasa ... citesti reviste,te duci la congrese etc...
        2 - stresul este in orice meserie (apropos stresul in medicina e mult mai mare). Stresul ca profesor e daca nu reusesti sa-ti tii elevii in frau, altfel nu e asa complicat. Orice meserie e stresanta (sau e facuta stresanta de sefi si deadlineuri)
        3 - nu mi-am pus cat as rezista intr-o scoala. as vrea sa cred ca as reusi sa le captez atentia, dar nu voi afla vreodata. dar ghici ce?! nu m-am facut proferos... nu trebuie sa fac asta. la fel cum dumneavoastra nu trebuie sa stiti sa debugati un soft sau nu trebuie sa stati peste program ca sa terminati ceva. sau nu trebuie sa operati un om, s.a.m.d. ma sperie putin fraza cu "lasatul copilului sa se exprime" sunteti adeptul corectiilor fizice sau torturarii psihice?! ca nici acum nu va interzice nimeni sa ii scadeti nota la purtare, sa il duce-ti la director, sa chemati parintii etc... eu consider ca un profesor care intelege elevul se poate descurca cu aproape orice elev dificil (evident sunt si cazuri irepalabile), dar pentru asta trebuie sa stie ce sa faca si sa cunoasca ceva psihologie (normal nu este vina numai a profesorilor ci mai mult a celor care nu predau asa ceva celor ce vor sa devina profesori)
        • 0 (0 voturi)    
          Câteva precizări... (Joi, 20 august 2015, 19:36)

          marki [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          1.„Am vazut si profesori care isi corectau lucrarile in clasa”. (Exact „uscăturile” despre care ziceam...)
          2.„Stresul ca profesor e daca nu reusesti sa-ti tii elevii in frau, altfel nu e asa complicat.” („E ușor a scrie versuri”, zice poetul... Aș fi curioasă să văd cât de ușor ați tine în frâu cam 150 de „saltimbanci” pe zi... :))
          3.- „Sunteți adeptul corectiilor fizice sau torturarii psihice”? (De unde ați dedus asta?Pe ce lume trăiți? În Evul Mediu?)
          -nu m-am facut „proferos”. Bine ați făcut, din moment ce nici nu știți să scrieți corect (vezi „proferos”, „duce-ți”, și altele...).
      • 0 (0 voturi)    
        doar doua ?? (Joi, 20 august 2015, 20:44)

        curios [anonim] i-a raspuns lui marki

        1. de ce [cand nr de elevi scade] nr de sindicalisti din educatie CRESTE continuu din 2001 incoace?? Are vreo legatura cu marirea volumului de cotizatii gestionate de Nistor, Hancescu s.c.l??
        2. tu ai cumpara ceva de la un producator recunoscut ca da 50% REBUT? Ce reputatie are un prof care da 50% rebut la Bac??
  • +2 (6 voturi)    
    Spaga noastra cea de toate zilele ! pamflet (Joi, 20 august 2015, 12:25)

    hahahaha [anonim]

    (este un pamflet?)
    Se da drumul la spaga legala in sanatate ? Se pare ca da, dar eu propun extinderea masurii pentru toata lumea , ca doar ar trebui sa fim toti egali intr-o ,,democratie,,.
    Se motiveaza ca oricum toata lumea stie ca se da spaga in sanatate si ca e mai bine sa se legalizeze.
    Sa gandim putin:
    Se da spaga la aproape orice operatie ? Cred ca da si ce spaga. E normal asa?
    Daca vrei o injectie sau o perfuzie ti se face fara spaga data la asistenta? Nu cred .
    Daca vrei sa-ti schimbe patul sau bandajul sau o perna mai curata , alta spaga. Pai e bine sa se lagalizeze? De multe ori e mai ieftin sa te tratezi intr-o clinica privata decat la spital.
    Dar si in alte domenii se stie ca se primeste spaga, asa ca ar trebui si acolo legalizata, nu-i asa?
    La primarie spre exemplu te poti duce fara cel putin o punga de cafea pentru orice nimic? Daca vrei un spatiu sau o autorizatie si spaga e mai mare. Legalizati-o pe acelasi principiu.
    La scoala nu prea este spaga dar multi profesori fac pregatire pe bani , mai ales la BAC cu elevii proprii. Legalizati sau chiar sa devina obligatie.
    Politia , ehe, nu prea stiu aici cum este dar din auzite sunt largi posibilitati, am vazut ca la eliberarea de pasapoarte , permise si acte de masini multi stau la cozi zdravene iar altii intra prin spate(or fi fara spaga ?).
    Justitia, vai de capul nostru, astia dupa ce au drepturi salariale extrem de mari impart dreptatea dupa puterea financiara de cele mai multe ori. Mai bine se lagalizeaza si aici , ba poate se face o bursa a spagii ca sa fie clar din timp cine castiga.
    Si cu voia dumneavoastra ultima pe lista politica . Ar trebui legalizate comisioanele pentru afacerile cu statul, comenzi de stat ,fonduri europene, numiri politice , trafic de influenta etc.
    Cei din serviciiile secrete sa aiba toti doua slujbe si sa fie acoperiti dar legalizati .
    Copii sa fie obisnuiti de mici
  • -1 (5 voturi)    
    aha (Joi, 20 august 2015, 12:32)

    liviu_ [utilizator]

    deci acum e incorect ca se maresc salariile doar la o categorie de bugetari... dar cand s-au marit doar la profesori nu mai era o problema ipocritilor!
  • +1 (3 voturi)    
    fara numar... (Joi, 20 august 2015, 12:41)

    koko [anonim]

    Nu cred ca mai e o surpriza pt nimeni faptul ca manelizarea tarii ajunge si la guvern...

    Sa dam la toata lumea, "fara numar", cat sa mai treaca un an si sa mai fie odata alesi.

    Dar de unde se da si mai ales, cine plateste factura? Politicienii? In nici un caz. Populatia? Cu siguranta.

    Va creste economia? Poate, dar pe consum (salarii mai mari, TVA mai mic) si nu pe productivitate. Asa ca usor-usor nu vommai produce nimic, o parte din multinationale vor pleca din Romania (forta de munca va fi tot mai scumpa) si vom face noi imprumuturi la FMI.

    Ne asteapta zile vesele. Fara numar...
  • -3 (5 voturi)    
    Sa se taie salariile tuturor bugetarilor! (Joi, 20 august 2015, 13:09)

    Miky60 [utilizator]

    De ce sa le creasca? Ca sa isi umfle burtile lor de bugetari pana nu mai pot? Si parlamentarii, si profesorii care cer meditatii non stop, si medicii care cer spaga? Sa le taie salariile, sa ajung ala 100 ron si sa-i vedem! Daca sunt buni, sa se angajeze la privat sau sa plece in Diaspora, daca nu, sa vad ce inseamna salarii mici!
  • +2 (4 voturi)    
    despre salarii si alte alea (Joi, 20 august 2015, 14:12)

    taxiarch [utilizator]

    Salarii in functie de performanta. Esti chirurg cu 99% reusite? Tot respectul, ia de aici jdemii de euro. Ia respect, ia titluri, ia statuie. Esti un carpaci? Minimul pe economie. Esti profesor cu olimpici, cu elevi acceptati la universitati prestigioase? Poftim cheile unui automobil de lux. Denumim scoala dupa tine. Esti un miserupist care "preda" dictand din manual iar elevii tai butoneaza telefoanele in ora? Ia minimul pe economie, sau ai putea chiar sa pleci sa faci altceva la care chiar te pricepi. Nu spun ca nu e greu de realizat un asemenea sistem de evaluare. Mai ales ca cei care ar fi acum in pozitia sa il aplice sunt ei insisi suspecti de lipsa de competenta. Dar performanta si recompensarea acesteia ar trebui sa fie obiective majore. In asa fel incat oamenii sa inteleaga ca doar asa va merge treaba.
    Iar guvernantii si bancheri nationali si toti cei de acolo de sus trebuie sa priceapa ca nu exista o farmacopee economica miraculoasa gen "scad 5 puncte teveaul, scad dobanda la 2%, gata ne-am scos, trec pe canapea cu popcornu'". Nu exista asa ceva. Alea sunt chestii de acord fin. Exista doar munca inteligenta, ordine, cinste , utilizare eficienta a resurselor. Si o justitie care sa dea de pamant cu toti hotii si escrocii.
    • +1 (1 vot)    
      Pareri . (Joi, 20 august 2015, 14:53)

      Marx [anonim] i-a raspuns lui taxiarch

      Asa ceva n-o sa se poata la noi in tara , ani multi de azi inainte . Nici in alte tari lucrurile nu stau prea diferit si asta pentru ca bugetarii , cei din administratie , actioneaza ca o casta ( haita ) cu interese comune si in permanenta in conflict de interese cu palmasii , cei care fac banii cu adevarat .
      • 0 (0 voturi)    
        de acord (Joi, 20 august 2015, 15:34)

        taxiarch [utilizator] i-a raspuns lui Marx

        Stiu ca pare utopie. Dar de undeva trebuie sa inceapa. Am hiperbolizat putin (merge si un Porsche :)) ), dar intr-o firma privata serioasa chiar asa stau lucrurile. Ai rezultate? Mergi mai sus, primesti ceea ce meriti. Ganditi-va la CEOs de la google si de la microsoft. Indieni din familii sarace. Sigur ca e greu. Mai ales la noi. Dar nu imposibil.
  • -1 (3 voturi)    
    Mda... (Joi, 20 august 2015, 14:42)

    ticbis [utilizator]

    Medicii si profesorii sunt categoriile profesionale care niciodata n-au facut foamea, stiu singuri cum sa-si ajusteze veniturile, asa ca nu-i mai plangeti de mila!
    Din acest motiv tin cu dintii la statutul lor de bugetari, n-ar intra sa lucreze la privat nici daca-i pici cu ceara!
    Singurii care se incumeta sa faca acest pas sunt tinerii absolventi care pleaca sa lucreze in vest, asta pentru ca statulul lor nu le permite la aceasta varsta sa se inscrie in morisca sistemului. Daca ar intra de la inceput in sistem, n-ar mai pleca nimeni!

    PS: Caz concret; acum 10 ani, cand fetita mea intrase in clasa I-a, inainte de vacanta de Craciun.
    Am pus toti parintii mana de la mana si i-am luat un cadou invatatoarei: un DVD player (este adevarat, nu o marca celebra) si un parfum (cel mai scump parfum de la Avon).
    Reactia acesteia a fost incredibila: ne-a dat cu DVD-ul si cu parfumul in cap si ne-a umilit spunandu-ne ca acasa are in fiecare camera cate un player de firma si de cea mai noua generatie, apoi si-a rasturnat poseta pe catedra si ne-a aratat parfumurile ei originale: Chanel, Dior, Nina Ricci.
    Ne-a facut o morala de-mi era mie rusine de rusinea ei; ne-a reprosat ca in viata ei n-a avut o clasa cu parinti asa de zgarciti, ca ea are un standard ridicat si ca nu se preteaza la asemenea ciurucuri de cadouri.

    Precizez ca respectiva invatatoare avea atunci cam 45 de ani, era divortata de vreo 15 ani si-si intretinea singura fata ei in varsta de 16 ani. Era propietara unui apartament in Bucuresti si conducea un Ford Focus nou-nout!
    Au trecut multi ani de-atunci, dar am auzit ca intre timp si-a cumparat un Mercedes...

    Va e mila de astia, ca au salariu mic???
    • 0 (2 voturi)    
      Toate alea n-au fost luate din salariu (Joi, 20 august 2015, 15:32)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

      Ci din spaga, asa ca voi parintii sunteti de vina ca ati dat spaga in loc sa urmariti cunostintele copiilor vostri si s-o trageti la raspundere daca nu corespundeau.
  • +1 (3 voturi)    
    @celor dinainte (Joi, 20 august 2015, 15:56)

    medic [anonim]

    Sunt medic si sunt mandru de ce fac.Va invit sa-mi vedeti fluturasul de leafa luna trecuta, 161 ore + 137 ore de garda, total 4323 ron, pt medic primar, doctorat, 22 ani vechime.
    RUSINE SA VA FIE, lenesilor - eu inca sunt la spital la ora asta desi nu sunt de garda, mai au pacientii mei probleme si mai am de stat. Tot puturosul insa isi da cu parerea pe internet de la 11.30 - voi de ce nu erati la munca????
    In Ghana este acum greva a doctorilor (pentru cei putini dintre voi care stiu o limba straina cautati pe net). Salariul de baza acolo este peste 1000 euro -----in fundul Africii, nu UE
    • 0 (2 voturi)    
      Stimate domnule doctor, (Joi, 20 august 2015, 16:52)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui medic

      Domnia voastra sunteti exemplul cel mai relevant pentru absolut toate comenatriile de mai sus, inclusiv pentru convingerile mele!

      1. Ati postat comentariul la ora 15:56, cand pretindeti ca sunteti de garda, ca aveti o multime de pacienti care au nevoie de prezenta dvs. Dupa cum isi poate da seama oricine, dvs stati si comentati pe net, desi serviciul de garda vi se plateste triplu!

      2. Dupa 22 de ani de munca castigati pe cartea de munca 4400 de lei net. Ati uitat sa adaugati si cei 3-4000 de lei pe care-i primiti lunar in plic de la pacienti, bani nefiscalizati. In total bagati in buzunar cel putin 9000 de lei pe luna, ceea ce inseamna de doua ori mai mult decat leafa presedintelui Romaniei.

      3. Aveti cam 45 de ani; aveti impresia ca la nivelul de trai din Romania sunteti sarac?
      Credeti ca aveti nevoie sa vi se mareasca salariul?

      4. Imi permit doua intrebari: ce masina conduceti si in ce tara v-ati facut ultmul concediu de odihna?

      5. Daca sunteti nemultumit de cei 2000 de euro pe care-i castigati acum in Romania, de ce nu plecati sa va faceti meseria in alta tara din vest, intr-un mediu privat performant?

      Repet: cine plange de mila celor ca medicul de mai sus, n-are toate tiglele pe casa!!!
  • 0 (0 voturi)    
    de ce nu le cer popilor?! (Joi, 20 august 2015, 18:01)

    liviu_ [utilizator]

    ca ii tot apara si baga religia in scoli pe gat copiilor.
    sa mai ia de la biserici si sa dea la spitale si la profesori.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version