Medicii nu pot primi primi plati suplimentare sau donatii de la pacienti - decizie Inalta Curte

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 7 august 2015, 12:28 Actualitate | Esenţial

Medicii nu pot lua bani sau donatii de la pacienti
Foto: Rompres
​Medicii care lucreaza in sistemul de stat nu pot primi de la pacienti plati suplimentare sau donatii de la pacienti, a decis Inalta Curte de Casatie si Justitie, potrivit avocatnet.ro. Decizia vine ca urmare a unei sesizari a Curtii Militare de Apel Bucuresti, dupa o sentinta penala de achitare a unui inculpat.

Hotararea a fost pronuntata pe 4 iunie 2015 si a fost publicata in Monitorul Oficial pe 5 august, data de la care a devenit obligatorie. “Fapta medicului angajat cu contract de munca intr-o unitate spitaliceasca din sistemul public de sanatate, care are calitatea de functionar public, in acceptiunea dispozitiilor art. 175 alin. 1 lit. b teza a II-a din Codul penal, de a primi plati suplimentare sau donatii de la pacienti, in conditiile art. 34 alin. 2 din Legea drepturilor pacientului nr. 46/2003, nu constituie o exercitare a unui drept recunoscut de lege avand ca urmare incidenta dispozitiilor art. 21 alin. 1 teza I-a din C. pen”, se arata in decizia pronuntata de Inalta Curte.  

Decizia a venit ca urmare a unei sesizari facute de Curtea Militara de Apel Bucuresti, care, la randul ei, fusese sesizata sa solutioneze apelurile declarate de Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Directia Nationala Anticoruptie - Sectia pentru combaterea infractiunilor de coruptie savarsite de militari si inculpatul M.I. impotriva unei sentinte penale din martie 2014 prin care inculpatul fusese achitat.










7242 vizualizari
  • +10 (12 voturi)    
    intrebare (Vineri, 7 august 2015, 13:07)

    verdeata [anonim]

    de ce se refera chestia asta numai la medici?
    • +3 (9 voturi)    
      Cum de ce? (Vineri, 7 august 2015, 15:32)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui verdeata

      Din cate stiu eu judecatorii si procurorii au voie, legal, si in functie de care dintre justitiabil baga banul mai gros ala are dreptate. De ce violul in Romania este un sport national mai practicat chiar decat in India? Ca procurorul si judecatorul colaboreaza pentru a elibera violatorii intrucat nu sunt pericole sociale!
      In schimb da, un medic trebuie sa primeasca salariul de 1000RON/luna dupa 25 de ani de scoala pentru ca daca nu-i convine salariul de acum, de ce acum 25 de ani s-a apucat sa se faca medic?
      Lasand glumele: salariile medicilor trebuie sa fie ca ale judecatorilor! Ori cleptocratii sa declare falimentul sistemului national de sanatate si sa dea liber la Spitale private, asigurari private, totul la privat. si fara conditii tintite, cum fac ei "legile" a se citi jafurile.
      • +4 (16 voturi)    
        spitale (Vineri, 7 august 2015, 15:59)

        grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        revin cu un "loc comun": "statul e cel mai prost si mai hot administrator".cat timp vor exista spitale de stat va exista mizerie,spaga si nemultumiri atat din partea pacientilor cat si a medicilor.unica solutie e privatizarea completa a sistemului sanitar,a casei de asigurari de sanatate,existenta mai multor case de asigurari,legislatie si reguli clare.atunci vor disparea si spagarii si incompetentii care stau pe posturi ca sunt "baiatu' sau fata lu' tata" si vom avea si noi un sistem performant.
        • -4 (6 voturi)    
          de ce nu te duci tu in america (Vineri, 7 august 2015, 23:13)

          gicacontragica [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

          sa vezi cum se vaita oamenii ca nu au unde sa se trateze. ca in mexic e mult mai ieftin sa se duca la dentist. sistemul de stat e foarte pretios. iti urez ca cei apropiati sa afle ce fel de om esti. si sa ai parte de cele mai urate chinuri pentru bani. si daca un dentist merita mai multi bani decat un matematician sau un inginer eu ma fac popa.
          • +1 (1 vot)    
            Se vaita putorile socialiste (Sâmbătă, 8 august 2015, 15:12)

            Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui gicacontragica

            care ori nu au asigurari ori au variante proaste de asigurare.
            Hai in Canada sa vezi free healtcare....totul gratis. Finantarea sistemului se face de la buget + DONATII.
    • +2 (4 voturi)    
      Răspuns (Vineri, 7 august 2015, 18:48)

      Dorian [anonim] i-a raspuns lui verdeata

      Pentru că decizia este una de speță. Întrebarea pusă judecătorului se referea la medici și daruri, așa că la această întrebare a răspuns. Asta e diferența între judecători și parlamentari. Primii soluționează o problemă concretă, ivită în practică, în timp ce legiuitorii soluționează problema în abstract pentru toate categoriile profesionale aflate în situații similare. De altfel, chestiunea nu e nouă, a primit o practică similară în același sens, deci nu înțeleg noutatea chestiunii decât din perspectiva procedurii aplicabile pentru obținerea răspunsului.
  • +8 (12 voturi)    
    Mai multe Romanii (Vineri, 7 august 2015, 13:07)

    dANIEL [anonim]

    Eliminand elucubatiile cu aritcolele s.c.l. kkt-uri inutile, ajung la urmatoarea fraza: "Fapta [...] de a primi plati suplimentare sau donatii [...] nu constituie o exercitare a unui drept recunoscut de lege"

    Eu inteleg, simplu, ca, legal, nu avem voie sa primim cadouri. Oricine dintre noi, caci daca se refera doar la o categorie anume de persoane este clar o discriminare.

    Corect ar fi fost sa scrie, clar, ca functionarul public nu are voie SA SOLCITE acest beneficii.

    Se pare ca traim in Romanii diferite, fiecare cu logica ei proprie si cu diferite inyelegeri ale sintagmei "drepturile omului." Este un adevarat miracol ca o astfel de tara (nici pe departe unica, din pacate!) mai poate functiona.
    • -3 (7 voturi)    
      Nu (Vineri, 7 august 2015, 20:34)

      Petre Popescu [anonim] i-a raspuns lui dANIEL

      Sa nu ai voie sa primesti e mai restrictiv decat sa nu ai voie sa soliciti, deci e mai bine asa.

      Daca nu ar avea voie sa solicite medicul ar avea totusi voie sa primeasca bani de la pacienti. Adica nu iti cere bani direct dar nu te baga in seama pana ce nu le dai o atentie, exact cum se intampla acum.

      Prin urmare decizia este foarte buna.
    • +2 (2 voturi)    
      .... (Sâmbătă, 8 august 2015, 9:59)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui dANIEL

      In privinta faptului ca functionarii publici care primesc bani sau alte foloase in legatura cu atributiile de serviciu comit luare de mita nu este absolut nicio indoiala. Problema de drept cu care a fost sesizata ICCJ viza daca medicii de la stat sunt sau nu functionari publici in sensul art. 175 (1) Cod penal. Prin urmare, desi datul cu parerea cu privire la orice este sport national, daca nu intelegi ceva, mai bine te abtii sau intrebi.
      • 0 (2 voturi)    
        Rectificare (Sâmbătă, 8 august 2015, 10:25)

        Stefan [anonim] i-a raspuns lui Stefan

        Cu privire la faptul ca medicii de la stat sunt functionari publici in sensul art. 175 (1) din Codul penal, ICCJ s-a pronuntat deja prin Decizia nr. 26/2014. Mea culpa. Prin aceasta noua decizie ICCJ a clarificat faptul ca medicii de la stat nu pot invoca cauza justificativa a exercitarii unui drept recunoscut de lege, pentru a primi/solicita bani sau alte foloase de la pacienti fara a raspunde penal. E o decizie de speta, asa cum bine a subliniat cineva mai sus. In momentul in care un inculpat functionar public din alta categorie prevazuta la art. 175 va invoca vreo dispozitie legala pentru a-si justifica fapta, probabil ca ICCJ se va pronunta din nou. Insa unii confunda ICCJ cu PARLAMENTUL ROMANIEI. ICCJ nu poate reglementa nimic, ci doar interpreteaza cu caracter obligatoriu pentru celelalte instante diverse prevederi legale.
  • +14 (20 voturi)    
    ok. si? (Vineri, 7 august 2015, 13:23)

    Mihai [anonim]

    Sunt impotriva culturii spagii de orice fel, sub orice forma. Ce sa inteleg de aici? Ca doctorul ar trebui sa ma trateze din pasiune, ca pentru 1200 RON dupa 12 ani de facultate si rezidentiat, cam asta e nivelul. La congrese nu poate sa participe ca nu isi permite, pe banii companiilor nu are voie ca e mita, sa isi cumpere carti de studiu sau tratate e cam greu: nu prea raman bani dupa ce platesti intretinere, mancare, haine si o bomboana la copii.
    N.B. Nu sunt medic dar stiu cum traiesc acestia. M-am saturat de ipocrizie. Si inca un lucru: titlul articolului spune "medicii nu pot primi". De ce nu spun "e infractiune daca primesc". Pentru cei care conditioneaza actul medical, sunt de acord. Dar daca eu, vreau sa il recompensez si sa il sun sa ma primeasca oricand am o problema, am voie sa ii dau? As vrea ca ICCJ sa reglementeze si asta.
    • +6 (12 voturi)    
      traiasca ICCJ (Vineri, 7 august 2015, 14:48)

      transilvania [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Medicii devin inamicul public numarul 1, trebuie ostracizati. Sunt absolut de acord ca cei care conditioneaza actul medical sa fie pedepsiti. De asemenea cadourile date voluntar pot fii declarate si impozitate cum se intimpla in toate tarile civilizate.
      Cunoscand sistemul medical romanesc de stat si privat, precum si sistemele medicale din cele mai multe parti ale Europei pot sa va spun ca cei care vor avea de pierdut sunt pacientii: acces tot mai greu la medic, medici tot mai putini si mai demotivati ( ce empatie poti astepta de la un functionar public?) si mai slab pregatiti.
      Sigur, cei cu bani, functionarii publici de rang Inalt si foarte Inalt se pot trata in continuare in Turcia, Austria, Franta, America.
      Si sa nu va mai mirati de toate anunturile umanitare de la televiziuni in care se solicita bani pentru un tratament in strainatate.. De ce nu se formeaza medicii respectivi in Romania? respect? salarii decente?
      Evident, preferam medicii slabi platiti si dependenti de sistem.
      Sanatatea nu e o prioritate guvernamentala.
      trist.
    • +3 (9 voturi)    
      Și totuși. ..solutia este la Medic nu la Pacient (Vineri, 7 august 2015, 16:00)

      Ioan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      A te compromite primind, în unele cazuri chiar condiționand actul medical, spaga de la pacient pe considerentul ca, ai venitul salarial insuficient, nu este solutia. De ce medicii nu se solidarizează sa solicite, Guvernului construirea unei soluții legale pentru veniturile mici, unul din răspunsuri este dat de....spaga zilnica pe care o încasează, fenomenul este atât de extins, cuprinzând cca 80% din corpul medical încât, ceilalți 20%, debutanții, nu pot sa schimbe aceasta realitate. Personal, sunt de acord, deși contribuția mea la fondul de sănătate este semnificativa ca, atunci când merg la un spital public sa plătesc o taxa suplimentara, cu chitanță, din care 70% sa meargă către medicul curant și sa fie impozitata cf. legii.
      Spitalul trebuie sa asigure: venit salarial medicilor conform performantei profesionale individuale, pregătire profesionala continua (cursuri, specializări, congrese) și condiții tehnice adecvate pentru a-si exercita profesia, de ce nu se face...sa auzim de la Medici.
      Concluzia: majoritatea medicilor susțin, tăcut, sistemul...cu spaga de la pacient, doar debutanții sunt cei care fac sacrificii și își doresc schimbarea acestei realități dar.....sunt minoritari.
      • +1 (3 voturi)    
        de ce nu se solidarizeaza medicii? (Vineri, 7 august 2015, 23:33)

        verdeata [anonim] i-a raspuns lui Ioan

        Raspunsul este foarte simplu: pentru ca se tem ca imediat li "s-ar organiza" un control si ca, evident, li s-ar gasi tot felul de deficiente. In conditiile de neconceput in care lucreaza nici nu au cum sa faca toate hartiile care le-ar dovedi nevinovatia. Sa spunem ca pentru asta te da afara disciplinar- unde te duci? din ce traiesti? in ce meserie si in cati ani te recalifici? cine te agajeaza, avand in vedere ca pilele ocupa posturile dezirabile? daca ai peste 40 de ani mai pleci peste hotare? dar daca ai obligatii care te tin in tara?
        Dar problema este si mai complicata: daca ti se pune in seama o nereusita? asta se poate numi in cel mai bun caz malpractica. Daca se numeste mai mult, esti terminat. Iar medicii stiu ca in tara noastra dreptatea umbla cu capul spart. Pana sa se apere in instante (daca au banii necesari, daca magistratii chiar isi bat capul cu caazul lor) mor de foame si de oprobriul public nemeritat.
        Iata de ce tac medicii. Iata de ce nu se solidarizeaza. Iata de ce vi se pare ca sustin sistemul. Se tem pentru viata lor, pentru onoarea lor. Da, unii se tem sa nu-si piarda privilegiile, dar nu toti sunt privilegiati.
    • 0 (4 voturi)    
      Puncte de vedere . (Sâmbătă, 8 august 2015, 14:00)

      Moneda [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Un stagiar ( rezident ) se descurca greu cu 1200 lei Mai face ceva garzi si mai castiga vreo 500 . Dar te-ai intrebat cum se descurca unul care-ti face tie paine si castiga 1000 ? Dar unul care se scoala cu noapte-n cap sa duca oamenii cu autobuzele sau trenul pe la slujbe ? Si multe alte exemple . Intr-o societate corecta , chiar mai saraca fiind , spagile n -au ce cauta . Indiferent care ar fii motivele . Altfel , devenim o tara de mafioti cum aproape suntem azi .
      • +1 (1 vot)    
        De acord. (Duminică, 9 august 2015, 13:49)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Moneda

        Atunci eu ca si contribuabil cer fie sa fie salariul medicilor 20000RON pe luna ca al judecatorilor fie sa ia 1000RON din banii mei pe luna si judecatorul si presedintele. Sau, poti cere brutarului sa te opereze si sa-ti trateze AVC-ul!
        • 0 (2 voturi)    
          Replica . (Duminică, 9 august 2015, 14:23)

          Moneda [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          Deja vezi lumea in caste cu privilegii . Pai nu poti cere brutarului sa opereze ca nu aia este meseria lui . Cum nu poti nici medicului sa se apuce de vidanjari . Crezi ca una este mai onorabila decat cealalta ? Poti trai fara curatitorii de haznale ? Hai sa fim seriosi . Fiecare sa respecte legile si sa-si faca datoria acolo unde s-a decis sa lucreze . Cine vrea leafa mai mare are varianta cabinetului privat sau chiar alta tara . Ce-i rau in asta ? Deja multi oameni se trateaza la doctorul google .
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns (Joi, 10 decembrie 2015, 17:41)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui Moneda

        cum poti tu sa compari un medic care isi petrece 10-12 ani din viata ca fie capabil sa salveze vieti cu un om care din clasa a 4-a sta prin parcuri si scuipa seminte iar dupa aia nu este calificat decat pentru locuri de munca de tipul brutar sau sofer?
    • -2 (2 voturi)    
      judecata proasta (Sâmbătă, 8 august 2015, 15:21)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      de ce nu plangi si pe umerii unui inginer sau economist care are tot acelasi venit !!!!!!!! astia sunt deasupra oamenilor normali ???????????????!!!!!!!!!!!!!sau esti atat de prost incat crezi ca boul si calul nu sunt egali cand trag la caruta ???!!! ingineria si profesiunea unui profesor si un alt absolvent de invatamant superio nuintereseaza pe nimeni ,dar intereseaza de ce are un medic nu stiu ce salariu .... !!!!!! votati de 25 de ani acei tembeli care au distrus riomania si i relatiile interumane --- CE AR FI UN MEDIC IN ZILELE NOASTRE FARA INGINER ( IN ORICE DOMENIU ) !!!??????????? taci si nu mai privi filme cu gunoieri .
      • +1 (1 vot)    
        Lipsa de judecata. (Duminică, 9 august 2015, 13:51)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui gogu

        Un inginer si un economist 3.5 ani de facultate si gata, la fel ca si judecatorii care iau salarii gigantice. Un medic 6 ani plus 7 ani rezidentiat. O mica diferenta.
  • 0 (6 voturi)    
    absurdistani (Vineri, 7 august 2015, 13:36)

    anaerobik [anonim]

    Dar ce? Inainte putea primi legal bani? Era cumva spaga legalizata si nu stia prea inalta doamna Stanciu?
    • 0 (0 voturi)    
      Judecătorii nu se autosesizează. (Vineri, 7 august 2015, 18:55)

      Dorian [anonim] i-a raspuns lui anaerobik

      Poate nu știați, dar judecătorii nu se autosesizează. Dacă vi se pare inutil răspunsul, poate că problema este de fapt întrebarea...
  • +4 (10 voturi)    
    Justitia nu e doar oarba e si ipocrita. (Vineri, 7 august 2015, 14:07)

    Ion [anonim]

    Judecatorii, manelistii in schimb, da , pot primii oricat dupa cum canta sau scot pe mafioti din puscarii.
    Imi e sila da tara asta cu medici platiti, dupa ani de scoala cu o mizerie de salarii.
    OK cu incriminarea mitei, DAR faceti-le salariu minim 4 000 RON.
    Vor pleca toti medicii de aici, idiotilor..duceti-va la Viena sa va tratati de acum.
    Justitia e o cloaca de politruci ipocriti si reprezentantii ei niste canalii.
  • +7 (7 voturi)    
    Dar spitalele? (Vineri, 7 august 2015, 14:14)

    mem [anonim]

    Dar spitalele au voie sa primeasca donatii? Care sa fie afisate public pe site-ul spitalului?
    • +5 (5 voturi)    
      Asta ar trebui sa fie OK (Vineri, 7 august 2015, 15:12)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui mem

      Deschise conturi la banca si cine vrea sa doneze sa doneze. In afara unele donatii is scoase de la taxe.
      Becali nu face si el un spital ceva, numai biserici?
  • +4 (8 voturi)    
    Cu asta au rezolvat problema (Vineri, 7 august 2015, 15:33)

    Jan [anonim]

    Din aceasta cauza nu funcționează corespunzător sistemul sanitar. Este o prostie ca medicul sa fie considerat funcționar public. Probabil cei care au judecat sunt frustrați de anumite probleme de sănătate mintala. Nimeni nu face ceva in privința dotărilor din spitale si policlinici, salarii si personalul medical care funcționează pe avarie. Probabil este o mișcare a baietilor deștepți din spitalele private. Cine va avea bani va trai, restul.....
    Medici ar trebui sa ia atitudine si probabil pentru ca sistemul sa se schimbe sa facă o greva generala.
  • +8 (12 voturi)    
    Sa recapitulam (Vineri, 7 august 2015, 15:37)

    Un fraier [anonim]

    Dupa 6 ani de facultate si 4-7 ani de rezidentiat, un tanar (30-33 de ani) medic specialist care are norocul sa prinda un post in reteaua MS trebuie sa isi plateasca din salariul de 1500 de lei (plus ce mai iese din garzi)
    - masa
    - chirie, intretinere
    - abonament transport in comun
    - carti de specialitate (una serioasa, nu balariile compilate in romaneste, trece de 150 de euro)
    - cotizatii la asociatii profesionale
    - participari la congrese in tara si in strainatate...

    Daca mai are si o familie/un copil de intretinut, problema devine o chestie de supravietuire, pur si simplu.
    In situatia asta, mai draga, sa va trateze infarctele, AVCurile, diabetul, nefritele si cistitele, fracturile si hematoamele Presedintele, Parlamentul, DNA si, last but not least, ICCJ... ca noi ne-om vedea dracului de drum.
    • +4 (4 voturi)    
      Cunosc o doamna doctor (Vineri, 7 august 2015, 16:26)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Un fraier

      Care i-a platit unei paciente si analizele pentru ca avea nevoie urgent de ele si doar nu putea sa o lase sa moara.
    • +3 (7 voturi)    
      Pai si ce asteapta, sa se intample o minune? (Vineri, 7 august 2015, 16:26)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Un fraier

      Sunt doua solutii: emigrare sau o greva nationala cu demonstratii la usa guvernului. In alte tari pica guvernul instant daca se ajungea la tragismul sistemului romanesc de sanatate. La romani, tot omul a invatat sa supravietuiasca....o stare asemanatoare anarhiei.
    • -1 (1 vot)    
      Replica . (Sâmbătă, 8 august 2015, 18:43)

      Moneda [anonim] i-a raspuns lui Un fraier

      Pai cine nu va lasa , frate ? ! Chestii cu congrese , cotizatii etc , te fac sa mori de ras . Pai la congrese te duci cand esti copt , nu cand esti stagiar si visezi cai verzi . Concret , orice candidat la titlul suprem de medic , stie din start ce-l asteapta . Daca vrei sa fii boier din prima , adica ciubucar ca toate generatiile trecute , fa-ti un cabinet privat si castiga infinit . Daca accepti ca lucrezi in fabrica statului , ai cel putin obrazul sa constientizezi ca lucrezi cu sculele altuia si nu pui niciun ban .
    • +1 (1 vot)    
      Asa este. (Duminică, 9 august 2015, 13:53)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Un fraier

      Medicii trebuie sa procedeze ca in Cehia. In aceeasi zi TOTI isi dau demisia din sistemul sanitar. Iar aberantii de pe hotnews sa fie tratati ce "cei care fac painea si iau tot 1000 Ron/luna"! Pana nu fac miscarea asta isi merita soarta!
      • -1 (1 vot)    
        Revers . (Duminică, 9 august 2015, 14:26)

        Moneda [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        Pai daca fac greva toti cei care fac paine ? O durere in cot o mai amai dar cu stomacul nu te pui . Medicii trebuie sa inceteze sa mai creada ca sunt o casta privilegiata . La urma urmei , toti sunt unde sunt pe banii fraierilor de contribuabili .
  • +2 (4 voturi)    
    SPERANTA MOARE ULTIMA ! (Vineri, 7 august 2015, 17:33)

    arheopterix [utilizator]

    Urmaresc de multa (poate cam prea multa ) vreme , articolele despre sistemul nostru sanitar . Ce observ ...s-au rarit oengistii inflamati galactic impotriva doctorilor spagari . Nu indraznesc sa cred ca s-au incapatinat in ratacirea lor si au murit . Mai probabil s-au trezit la realitate si sper ca acum judeca normal . Daca Dezorganizatorii sistemului sanitari , au fost parasiti de acesti copii de trupa , poate , ..poate , vor desface legile strimbe ce le-au produs , si vom intra in normalitate.
  • +5 (5 voturi)    
    Ce dracu e asa de greu?! (Vineri, 7 august 2015, 20:40)

    PetrePopescu [utilizator]

    Faci ca salariile medicilor sa inceapa de la 1000 euro net si in paralel modifici legea - daca un medic primeste bani sub orice forma de la pacient va fi condamnat la 10 ani de puscarie.
  • +2 (4 voturi)    
    ce porcarie! (Vineri, 7 august 2015, 23:32)

    andreicc [anonim]

    Dar daca un medic isi trateaza un prieten (deci acesta ii devine pacient) nu mai poate primi de la el nici cadouri de ziua lui?

    Pe bune, daca doresti sa ii dai cuiva o donatie din proprie initiativa ar trebui sa poti sa i-o dai, fara discriminare. Suspiciunea de coruptie trebuie tratata de procurori, care au responsabilitatea si vor putea sa afle/dovedeasca daca donatia a fost de fapt mita.

    Si ce e chestia asta cu "medicul, functionar public"? Medicii si profesorii nu ar trebui sa fie in aceasta categorie, ei sunt profesionisti cu pregatire superioara, in a caror educatie statul a investit mult si care ofera servicii cu valoare adaugata mare, de importanta strategica.

    Altii cheltuie miliarde ca sa isi intareasca sistemul de sanatate si educatia, cu castiguri enorme pe termen lung, iar noi ni-i distrugem si pe cei cativa specialisti pe care ii mai avem, confundandu-i cu contopistul ros in coate care isi bea apa plata la un ghiseu parasit!

    Asta e atac impotriva intereselor nationale, orchestrat de corupti infecti care se trateaza prin Turcia si alte tari ce au tot interesul sa nu ii concuram...
    • -2 (4 voturi)    
      Asa e (Sâmbătă, 8 august 2015, 3:57)

      PetrePopescu [utilizator] i-a raspuns lui andreicc

      si mai poti gasi si alte motive pro-spaga daca te straduiesti nitel.
  • +3 (3 voturi)    
    CINISM , RAUTATE SI INCOMPETENTA (Sâmbătă, 8 august 2015, 9:30)

    arheopterix [utilizator]

    Asta se vede din felul in care gestioneaza situatia extrem de grava din Sanatate decidentii din Romanica (era sa zic tara noastra , da nu e cazul ) In loc sa creasca salariile medicilor pun parul pe ei . Rezultatul , in loc de 2500 pe an cum e cazul azi , vor pleca 3000 adica toti .Sistemul mai agonizeaza inca 3-4 ani si ....GATA! O tara de nebuni in care 1/3 din buget merge la ministerul familiei si protectiei sociale , inca 1/3 merge la ministerul finantelor si din 1/3 ramasa se finanteaza tot , adica armata invatamintul , sanatatea , mediul justitia ,administratia ...TOT ABSOLUT TOT , adica de fapt bugetul real e 1/3 din ce se declara si se mai gasesc si oengisti care bat cimpii .Pina azi ii criticam pe cei care plecau , nu mai e cazul ...acum ii inteleg.
    • +2 (2 voturi)    
      si25 de milioane la catedrala mantuirii neamului (Duminică, 9 august 2015, 6:26)

      anau [anonim] i-a raspuns lui arheopterix

      De-acum o sa ne rugam la D-zeu sa nu ne imbolnavim
  • -1 (1 vot)    
    chiar salarul mic de la stat e problema? (Duminică, 9 august 2015, 6:23)

    anau [anonim]

    Majoritatea medicilor care activează in sistemul de stat au si cabinete private sau lucrează si in clinici private. Ma gandesc ca si acolo or lucra pe bani. Daca vreau sa dau bani la medic, merg intr-o clinica privata, nu? Si totusi, plătesc asigurare obligatorie de sănătate, atât eu, ca angajat, cat si angajatorul. Banii care mi se opresc ar trebui sa acopere costul unui act medical decent si in sistemul de stat, ca medicamentele oricum trebuie sa mi le cumpăr singura ca nu sunt bani.
  • +1 (1 vot)    
    DOMNULE ANAU (Duminică, 9 august 2015, 22:56)

    arheopterix [utilizator]

    E limpede ca nu cunoasteti sistemul sanitar bastinas .El e format din niste cladiri (neingrijite -buget mic) unde pacientii ar trebui sa primeasca ingrijiri competente intru-n mediu prietenos (dar nu sunt medicamente -buget mic ,si doctorii prost platiti nu e amabili -buget mic l Ati enuntat niste generalitati care au o vaga legatura cu realitatea si pot produce cel mult zimbete Va dau citeva repere pentru ca pareti de buna credinta . 3,7% din PIB pentru sanatate au tari din lumea a treia (de ex Bolivia) Daca analizati bugetul RO vedeti (daca sunteti cinstit ) ca Decidentii sunt complet dezinteresati de sanatatea Dv . Din 3% , 1/3 se aloca gresit (cititi -risipeste ) , probabil 1/3 se fura , ramine 1%pentru Dv . Din 1%Ce pretentii sa mai aveti


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version