Universitatea Babes-Bolyai: Atentionam ca, in anumite universitati, sub cupola colegiilor, urmeaza a se inmatricula cursanti fara Bacalaureat care vor detine mediat, prin mecanismul recunoasterii de credite, un statut de veritabil Student

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 11 septembrie 2014, 16:07 Actualitate | Esenţial

Universitatea Babes-Bolyai
Foto: Agerpres
Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca "isi exprima dezacordul deplin" cu privire la metodologia care lasa universitatile sa primeasca absolventi fara bacalaureat. "Nu credem ca orientarile europene sunt in acest sens. (...) Atentionam ca, in anumite universitati, sub cupola colegiilor, urmeaza a se inmatricula 'cursanti' fara bacalaureat care vor detine mediat, prin mecanismul recunoasterii de credite, un statut de veritabil student", se arata in raspunsul Universitatii, la solicitarea HotNews.ro. Avertismentul vine dupa ce unele universitati private au anuntat deja ca, daca un cursant ia bacalaureatul dupa primul an de colegiu, il trec direct in anul II de Facultate.

Avertismentul UBB face referire la un articol din legea educatiei care, in urma modificarilor aduse legii prin OUG 49/2014, poate fi folosit pentru a echivala studiile obtinute de un tanar fara diploma de BAC:
  • Art. 44 - (10) Creditele pentru educatie si formare profesionala obtinute in invatamantul postliceal pot fi recunoscute pentru absolventii cu diploma de bacalaureat de catre universitati, in baza deciziilor senatului universitar, ca unitati de credite de studii transferabile pentru nivelul licenta.
Amintim ca Guvernul Ponta a adoptat in iunie o Ordonanta de urgenta care aduce 97 de modificari la Legea Educatiei Nationale. OUG prevede, printre altele, organizarea unei a treia sesiuni de BAC si pregatirea elevilor fara Bacalaureat la universitate, in colegii. Ordonanta spune ca organizarea acestor colegii care ii vor primi pe tinerii fara Bacalaureat se face conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educatiei nationale. Metodologia - practic ultimul act necesar pentru infiintarea acestor colegii pentru tinerii fara BAC - a fost publicata in Monitorul Oficial in urma cu doua zile.

HotNews.ro a cerut punctul de vedere al Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca referitor la ordinul prin care ministerul Educatiei a deschis calea tinerilor fara bacalaureat spre universitati.

Raspunsul integral trimis HotNews.ro de catre Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca:

Referitor la Ordinul privind aprobarea Metodologiei-cadru privind organizarea si functionarea invatamantului tertiar non-universitar, organizat la nivelul colegiilor din cadrul institutiilor de invatamant superior, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, ca universitate de referinta, de traditie, de prestigiu international si de cercetare avansata din Romania, isi exprima dezacordul deplin cu privire la proiectul de act normativ sus-mentionat. De asemenea, nu credem ca orientarile europene sunt in acest sens.

Rezultatul ar fi integrarea in universitatile, ale caror indicatori de calitate sunt indoielnici, a absolventilor de liceu fara diploma de bacalaureat. Atentionam ca, in anumite universitati, sub cupola colegiilor, urmeaza a se inmatricula 'cursanti' fara bacalaureat care vor detine mediat, prin mecanismul recunoasterii de credite, un statut de veritabil student.

Universitatea Babes-Bolyai se exprima, inca o data, in contra organizarii colegiilor de formare profesionala in cadrul universitatilor si, implicit, in contra asimilarii acestora cu studiile universitare. Consideram ca, in masura compatibilitatii art.44 OUG nr.49/2014 cu prevederile Legii nr.1/2011 si cu cele constitutionale, organizarea invatamantului profesional nu trebuie realizata in universitati in maniera propusa in proiectul de Ordin al ministrului.

Informatii de Background

Universitatile fara Bacalaureat sunt efectul ordonantei de urgenta 49/2014 prin care Guvernul Ponta a modificat radical Legea Educatiei Nationale. Ordonanta a schimbat 97 de prevederi ale legii si a introdus, printre altele, posibilitatea organizarii unei a treia sesiuni de Bacalaureat si infiintarea de colegii - in universitati - pentru absolventii de liceu care au picat Bacalaureatul si pentru cei care nu s-au dus la examen.

Care sunt prevederile din OUG 49/2014 care dau nastere colegiilor pentru tineri fara BAC:
 
4. La articolul 44, dupa alineatul (3) se introduc doua noi alineate, alineatele (3 1) si (3 2), cu urmatorul cuprins:
(3 1) Invatamantul postliceal se organizeaza in scoli postliceale cu personalitate juridica sau ca structuri fara personalitate juridica, in cadrul liceelor cu personalitate juridica, ori in colegii in cadrul institutiilor de invatamant superior acreditate.
(3 2) Organizarea si functionarea invatamantului postliceal se fac conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educatiei nationale.

5. La articolul 44, alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(7) Cifra de scolarizare pentru invatamantul postliceal de stat se aproba prin hotarare a Guvernului. Prin exceptie, cifra de scolarizare pentru invatamantul postliceal de stat finantat integral de catre solicitanti, persoane fizice sau  juridice, se aproba, prin decizii, de inspectoratele scolare ori, prin hotarari, de senatele universitare si se comunica Ministerului Educatiei Nationale.

6. La articolul 44, dupa alineatul (7) se introduc doua noi alineate, alineatele (7 1) si (7 2), cu urmatorul cuprins:
(7 1) Pentru anul scolar 2014-2015, colegiile din cadrul institutiilor de invatamant superior de stat pot organiza invatamant postliceal doar finantat integral de catre solicitanti.
(7 2) Incepand cu anul scolar 2015-2016, cifra de scolarizare si mecanismul de finantare pentru invatamantul postliceal, organizat la nivelul colegiilor din cadrul institutiilor de invatamant superior de stat, se aproba prin hotarare a Guvernului. Finantarea de baza pentru colegiile din cadrul institutiilor de invatamant superior de stat se asigura la nivelul standardelor de cost pentru invatamantul preuniversitar.

10. La articolul 78, dupa alineatul (11) se introduce un nou alineat, alineatul (12), cu urmatorul cuprins:
(12) In situatia in care absolventii studiilor liceale nu au sustinut/nu au promovat examenul national de bacalaureat, acestia pot beneficia de cursuri de pregatire pentru examenul de bacalaureat, organizate la nivelul unitatilor de invatamant liceal, precum si la nivelul institutiilor de invatamant superior acreditate. Fiecare absolvent poate beneficia o singura data de finantare pentru a participa la cursurile de pregatire pentru examenul de bacalaureat. Cursurile de pregatire in vederea promovarii examenului national de bacalaureat, aprobate de Ministerul Educatiei Nationale, se desfasoara potrivit unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educatiei nationale.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
14646 vizualizari
  • +32 (38 voturi)    
    Fabrica de diplome de pana acum (Joi, 11 septembrie 2014, 16:19)

    dihania [utilizator]

    Fabricile de diplome de pana acum reinfloresc sub binecuvantarea primului plagiator al tarii. Vom ajunge la pensie sa ne deservesca viitorii doctori fara bacalaureat ... Ei vor ajunge si profesori si tot asa ... se promoveaza mediocritatea si prostia.

    Ne indreptam intr-o directie gresita. Important e ca voteaza pulimea ...
    • +5 (7 voturi)    
      right (Vineri, 12 septembrie 2014, 9:13)

      boghar [utilizator] i-a raspuns lui dihania

      Asa este, pulimea voteaza si asta ii intereseaza pe ei.
      Pana cand intelectualii nu vor constientiza sa iasa la vot si sa aleaga raul cel mai mic si sa nu-l mai astepte pe Fat Frumos pe cal alb sa candideze, pulimea ne alege conducatorii si dupa cum puteti vedea, acestia au grjija de ei. Ii fac doctori docenti, ii asista social, le lasa mascaricii de la Latrina 3 sa se desfasoare in voie fara sa-i amendeze etc.
      Repet, solutia este ca electoratul exigent sa iasa la vot in numar f mare!!
      • -2 (4 voturi)    
        Voi chiar nu intelegeti? (Vineri, 12 septembrie 2014, 10:06)

        dandantheman [utilizator] i-a raspuns lui boghar

        Ca in Romania contemporana chiar nu ai pe cine vota ? Atat de impamantenita e hotia ca oricine ar veni, n-ar reusi sa faca mare lucru.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu facultate fără bac (Duminică, 14 septembrie 2014, 9:13)

      GeorgeBalmuș [anonim] i-a raspuns lui dihania

      Dacă se aprobă admiterea la facultate fără bacalaureat si fără examene severe se face o gravă eroare in sistemul educațional pentru că se dă curs promovării mediocrității si lichelismului(oricum existent si acum intr-o oarecare măsură).Elevi car dorm in bănci 4 ani de liceu,asa cum au dormit si in gimnaziu, se vor trezi studenți, absolvenți,chiar doctoranzi apoi cu sistemul nostru de pile si relatii , se vor trezi directori , rectori , prefecti , parlamentari etc.Si asta numai de dragul de a nu limita locurile la universitățile particulare care au aparut ca ciupercile după ploaie.După părerea mea , facultate nu trebuie să facă decât preminantii claselor, restul , sa facă școli postliceale , s-au de meserii. Din cauza afluxului mare de diplome de facultate , luate la apelul bocancilor , când se scoate un post la concurs apar 50 de ,,licențiați'' si de cele mai multe ori , într-oțară corupt[ ca România, nu ocupă postul cel mai competent ci cel cu relatii si cu bani. În loc să fie o concurență reala între cei mai valorosi , ne trezim cu o supraconcurență , generată de mediocrități.Ar trebui să nu mai stăm cu mîinile supuse la o asemenea măsură murdară și să protestăm cu sutele de mii. Rușine să fie celor care vor promova o asemenea lege.
  • +21 (27 voturi)    
    Ce bine imi pare (Joi, 11 septembrie 2014, 16:27)

    autor_necunoscut_84 [utilizator]

    Pamflet cu putina tenta de adevar:
    Ce bine imi pare ca se accepta si fara bac, in felul acesta nu se mai pune chiar nicio presiune pe nivelul de scolarizare. Multi o sa invete si mai putin si o sa fie si mai prosti.
    Cand eu am intrat pe piata muncii am venit cu cunostinte noi care m-au ajutat sa-i depasesc pe veteranii din companii, care nu erau la zi in ceea ce priveste cunostintele de management, marketing, finante, economie, ce sa mai vorbesc de nivelul inferior privind limbajele de programare.
    Cu cat sunt mai prosti cei care vin din urma cu atat pot sa ma mentin mai usor in top vs 0 concurenta. In ceea ce priveste nivelul de pregatire din europa in general, exceptand tarile nordice, copii lor sunt si mai prosti decat prostii nostrii.
    In ceea ce priveste pensia, nu-mi fac griji ca o sa-mi plateasca mie acesti needucati care ies acum din scoala, pentru ca am pensie privata (care chiar si asa e greu s-o mai apuc la 65 ani).
    In concluzie, multumesc ministerului educatiei pentru sprijinul pe care il acorda celor care au invatat ceva in viata asta, care au citit si si-au cam tocit coatele pe bancile scolii.

    P.S. : Cei care vor sa invete, au tot viitorul inainte, cei care nu vor, oricum indiferent in ce forma e legea educatie tot nu vor invata, asa ca sa nu ne mai lamentam atat ca se prosteste tineretul din cauza ca au modificat astia legea.
    • +8 (12 voturi)    
      Diploma conteaza acolo unde conteaza (Joi, 11 septembrie 2014, 20:04)

      Soro [utilizator] i-a raspuns lui autor_necunoscut_84

      Diploma a contat intotdeauna si va conta intotdeauna. Eu am o diploma in inginerie obtinuta la Politehnica si simt ca diploma mea (si implicit cunostintele dobandite) nu valoreaza mare lucru pentru ca mi se arunca in fata (in Romania) ca oricine poate obtine o diploma sau (in afara) ca diplomele din Romania nu valoreaza nimic. Asta pentru ca s-au dat si se dau diplome pe degeaba fara cunostinte. Daca nu esti in stare sa iei nici Bacul ce pretentii mai ai de la facultate? Cand toti semidoctii vor avea diploma (deja e cam asa), cei care chiar au obtinut-o cu greu, invatand, nu vor mai putea iesi in fata .... si vom avea societatea pe care o avem azi in care conducatorii sunt niste semidocti cu diplome obtinute de la facultati din astea de cartier facute de 3 smecheri la un pahar cu un politician corupt.
      Astia ne fac de rusine iar in Romania avem prea multi oameni cu facultate care fac treaba de om fara pregatire tocmai pentru ca sunt prea multi si fara cunostinte.
    • +2 (4 voturi)    
      esti constient ca... (Joi, 11 septembrie 2014, 21:13)

      costel.ionescu [utilizator] i-a raspuns lui autor_necunoscut_84

      nu esti de unul singur, ca -vrei nu vrei- faci parte dintr-o societate? ai impresia ca nu vei depinde de indivizii astia in viitor? ma amuzi cu "pensia privata".

      sunt insa partial de acord cu "PS"-ul tau; totusi legea asta care se pare ca se aplica [spre deosebire multe alte legi...] ne va crea mari probleme.

      eu degeaba o duc bine unde lucrez, --in conditiile in care facultatea nu m-a ajutat cine stie ce, decat diploma pe care am obtinut-o, ca de invatat am invatat eu cat pentru ceilalti colegi de camera la un loc, si tot ei luau notele mari, dar pe piata muncii.. vai de ei -- cand am de-a face tot felul de indivizi care habar nu au care le e jobul. si ma refer la absolventi pre- si actual bologna [care e o mare prostie]. ajung sa le fac munca si lor, ca sa pot sa-mi iau eu salariul.

      pai cand vor veni astia, noi "cei din urma" pe ce anume ne vom ridica?
    • +3 (5 voturi)    
      si care e scoala aia pe care ziceai c-ai facut-o? (Vineri, 12 septembrie 2014, 8:37)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui autor_necunoscut_84

      1/ aia cu "copii lor sunt si mai prosti decat prostii nostrii" e din filmele indiene: la toate testele internationale (PISA s.cl) suntem undeva pe la nivelul Uzbekistanului, adica la ani lumina de toata europa (de tarile nordice nici nu se poate vorbi - Finlanda de exemplu e la un nivel la care Germania ar putea eventual aspira peste 20 de ani), sub jumatate din Asia, SUA etc;

      2/ daca aia care vor invata si aia care nu, nu - ce sens mai are sa ne mai complicam cu scolile astea at all, mai dam si o poala de bani de la buget aiurea;

      3/ daca iti inchipui ca e vreo smecherie sa treiesti intr-o tara de analfabeti, ai gasit in Romania locul ideal: 42% din populatie spune ca soarele se invarteste in jurul pamantului si cam tot atati cred ca Isus a fost roman; adica vreo 8 milioane de sufletele; si toti voteaza.
      • -1 (1 vot)    
        pe rand: (Vineri, 12 septembrie 2014, 10:36)

        autor_necunoscut_84 [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        1) Am zis ca nu vorbim de tarile nordice, vorbim de majoritate si nu de elite, nu cred ca vorbesti in cunostinta de cauza cand zici ca inteligenta si cunostintele romanilor sunt sub media europeana, sper ca glumesti, sau poate n-ai iesit niciodata din tara.
        2) Dupa parerea mea nu ar trebui sa avem nimic obligatoriu in ceea ce priveste examene nationale, si univerisitatile sa fie lasate sa-si trieze dupa propriile puteri viitori studenti si fara bani de la bugetul de stat. Piata se va regla singura. Vezi cate din top 100 universitati din lume sunt de stat.
        • 0 (0 voturi)    
          asta e abordarea tipica (Vineri, 12 septembrie 2014, 14:06)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui autor_necunoscut_84

          pe care o creeaza educatia romaneasca:

          1/ nu ne informam dar ne dam cu parereai:

          https://www.google.ro/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=pisa%20results%20ranking%20countries

          2/ cand tot ce ai la dispozitie este un ciocan, sfarsesti prin a vedea un cui in orice: rankingul facultatilor si fprma de proprietate nu erau in discutie (din fericire, ca si la asta suntem muci);
  • +16 (18 voturi)    
    Rusine !!! (Joi, 11 septembrie 2014, 16:35)

    adi67ro [utilizator]

    Al citelea articol incep cu titlul asta? Ce respect mai este fata de cei care se chinuie sa treaca bacalaureatul si cu note mari cind se poate intra si fara. Ce valoare mai au noptile petrecute sa invat sau banii platiti din putinul familiei sa fac pregatire pentru o nota mai buna la bacalaureat? Singura valoare sa ramina banul din buzunarul acestor elevi fara bacalaureat dar care il vor universitatile? De ce nu se inchid cele fara elevi? La ce avem nevoie de studentii astia cind industria este la pamint? Si la final sa terminam cum am inceput. Rusine !!!
    Nota: Dar poate trebuie sa plec si eu capul in jos alaturi de toti care mai accepta acest gen de conducatori.
    • 0 (20 voturi)    
      Nu prea e asa (Joi, 11 septembrie 2014, 16:45)

      autor_necunoscut_84 [utilizator] i-a raspuns lui adi67ro

      Inveti pentru tine nu pentru a te compara cu altii in diplome.
      Unde mai pui ca printre oamenii de succes sunt multi care au abandonat scoala, dar au fost niste autodidacti excelenti.
      Diplomele sunt pentru proastele de la departamentele de HR care altfel nu sunt in stare sa faca diferenta.
      • +3 (11 voturi)    
        diplome (Joi, 11 septembrie 2014, 17:18)

        grongobar [utilizator] i-a raspuns lui autor_necunoscut_84

        ai picat bacu' si vrei la faculta' ? daca inveti pentru tine si nu ai nevoie de diplome inseamna ca poti invata si fara sa obtii diploma aia de facultate care si ea e doar pentru "proastele de la HR" !
        • 0 (4 voturi)    
          omul are dreptate, partial (Joi, 11 septembrie 2014, 21:21)

          costel.ionescu [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

          in cea mai mare parte are dreptate. am dat de atatea hr-iste care nu gandeau decat in termeni de "absolvent de.." sau "de..." si habar nu aveau ce facusem eu sau ce aveam in cv. o luau inainte prostanaci care treceau prin facultatile cu motz cu 6 - 6.5 pe linie, si mai ales nici macar nu stiau suficiente pt joburile la care aplicau.
          din pacate, autodidact sau nu, ai nevoie macar o diploma de licenta in .. ceva. problema e ca sunt si-asa multi care inunda piata, si-s prosti gramada. si sunt de acord cu "proastele de la HR".
          • +1 (3 voturi)    
            De ce? (Vineri, 12 septembrie 2014, 8:47)

            Andrei18 [utilizator] i-a raspuns lui costel.ionescu

            Sa aiba cel care nu a invatat, nu a depus nici un efort acces la informatiile si profesorii la care are acces un copil silitor? E corect?
      • +4 (8 voturi)    
        Exceptia intareste regula (Joi, 11 septembrie 2014, 18:04)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui autor_necunoscut_84

        "..printre oamenii de succes sunt multi care au abandonat scoala, dar au fost niste autodidacti excelenti.."
        O poveste de Hollywood.
        Si chiar daca s-a mai intimplat, nu este o cale de urmat.
        Daca nu ma insel, cei care devin "studenti" fara diploma de bacalaureat, nu abandoneaza scoala, dimpotriva, in loc de usa din fata, intra pe fereastra.
        • +3 (5 voturi)    
          Ai vazut si tu "Good Will Hunting" ? (Joi, 11 septembrie 2014, 21:38)

          MihaiDumitrescu [anonim] i-a raspuns lui ipolitic

          Vezi ca e o poveste chiar holiudiana, adica peaca de la ceva real, dar e romantzata rau de tot. Hai sa-ti zic eu cum a fost:

          Personajul era student la o facultate din IvyLeague si a intarziat la ultimul curs. I-a fost tarsha sa intre dupa prof (deh, om cu educatie) dar stia ca proful scrie pe tabla la sfarsit problemele de pregatit pt examen. A intrat dupa curs si le-a copiat. De data asta, proful a lasat o lista de probleme inca nerezolvate, pentru a exemplifica studentilor unde a ajuns cunoasterea in respectiva ramura a Algebrei. Tanarul conshtiincios le-a rezolvat - dupa ce i-au luat creierii foc - si le-a dus profului. Acesta le-a pus coperta pe care scria: "Teza de doctorat"
          Indrumator: numele profului
          Doctorand: numele studentului

          Stai linistit, nu ajung maturatorii sa-i dovedeasca pe detzinatorii medaliei Fields.
    • 0 (2 voturi)    
      Buna dimineata! (Vineri, 12 septembrie 2014, 9:59)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui adi67ro

      Nu prea re sens sa vorbesti de respect, atiat timp cit exista numeroase precedente. Stiu, discutia ajunge off-topic, dar cum a fost cand Ponta a saritin apararea celor cu rate neachutate la banci!?
      Asa cum acum ii scuipa in fatza pe elevii care au fost fraieri si au invatat ca sa ia BAC-ul, atunci si-a batut joc de toti cei ce au renuntat la proiecte, pentru ca NU au vrut sa se bage la datorii pe care nu aveau certitudinea ca le pot palati. sau fata de cei care au facut credite, iar apoi au facut sacrificii ca sa PLATEASCA ratele, oricat lea-r fi de greu!
      Observati insa ca din punct de vedere PRAGMATIC, are dreptate: cei ce au luat bacul pe bune, oricum nu votau cu Ponta! In schimba, acum or sa il votezetoti cei intrati la facultati pe "ne- bune", precum si familiile acestora.
      Avantaj Ponta!
  • +16 (18 voturi)    
    Tot respectul si consideratia (Joi, 11 septembrie 2014, 18:18)

    ipolitic [utilizator]

    pentru UBB, care demonstreaza ca este deasupra
    intereselor meschine, o adevarata institutie de invatamint in slujba natiunii si in spirit european
  • +3 (5 voturi)    
    Nu te framinta, draga Universitate, (Joi, 11 septembrie 2014, 19:28)

    ofCAER [utilizator]

    Ca dupa ce n-o sa iasa presedinte Ponta Plagiatorus - la loc comanda!
    Pai ca nu e normal sa plateasca aia pa care olteanu-italianu-albanezu, intr-un cuvint romanul ortodox, i-a bagat la facultate, da' ei nu i-a platit lui ca sa-l bage pa el la Cotroceni?!
    • 0 (2 voturi)    
      cele 3 nationalitati cred ca sunt de fapt una sing (Vineri, 12 septembrie 2014, 7:36)

      gabistoian [utilizator] i-a raspuns lui ofCAER

      daca Naumovici/Naum sunt nume de familie cum scrie presa, conf legilor evreeiesti ca mama da nationalitatea copilului....trageti singuri concluzia
  • -1 (5 voturi)    
    tinerilor fara bacalaureat spre universitati (Joi, 11 septembrie 2014, 20:36)

    zar-zar [utilizator]

    Adevarul acesta, cu vinzarea diplomelor, este practicat fara ... rusine si in lumea libera (ca de aia este libera, sa faci ce vrei daca poti si ai bani). Dovezi? Imensul somaj in rindul absolventilor de facultate si discriminarea celor bine pregatiti veniti din tarile estice. La fel vedeti citi aveti prin guverne cu diplome si certificate obtinute dupa ureche (de cele mai multe ori, in Resumeuri, nici nu mai reusesc sa le puie in ordine cronologica - cine ar putea cind se suprapun intre ele si chiar cu activitati ministeriale platite. Asa se infiltreaza la conducerea tarii slugile occidentale, care asta au invatat si asta fac.
    "autodidacti excelenti", nu zic nu, dar nici sa se dea friu liber ca pe urma ne umplem de "descurcareti" si fara diploma - ca deh, sunt autodidact.
    "in spirit european" - ma feresc sa dau exemple de diplomati "reusiti", respect Clujul ca centru universitar de pe vremuri.
    "Cei care vor sa invete, au tot viitorul inainte" - are "putina tenta de adevar", realitatea este ca este foarte greu sa razbati dupa absolvire, prin hatisul aranjamentelor si intereselor de tot felul. Nu de mult era dat de exemplu la TVRi o romanca (cu 2 ani extraordinari la Fizica - U Bucuresti si absolventa a primei clasate universitati americane), care a "descoperit" o tehnica in domeniul medical - "soareci transparenti". Intimplarea a facut ca cu multi ani inainte niste netrebnici de japonezi, o descoperisera deja. Despre "plagiatul" lui Ponta (care nu mi-e nici ruda si nici nu am interes la vre-un post in administratia romaneasca), in domeniul juridic, toata lumea se "plagiaza" zilnic - este dificil sa explici ceva fara sa preiei intreaga exprimare pe care vrei sa o exemplifici (isi poate pierde foarte usor semnificatia, cunosc perfect aspectul, din procedura legala a contractarilor). In plus, autorul textului cu pricina nu a depus nici o reclamatie, ba din contra - textul respectiv era o lucrare pregatitoare pentru un studiu final care s-a modificat substantial.
  • +3 (5 voturi)    
    :) (Joi, 11 septembrie 2014, 21:27)

    owl [utilizator]

    din moment ce statul creste taxele celor care le platesc in loc sa faca ceva cu evaziunea, mi se pare normal sa arunce la cos si oarece stiinta ce se mai invata prin facultati... mai e ceva de distrus in tara asta?
  • +6 (8 voturi)    
    Ipocrizie (Joi, 11 septembrie 2014, 21:28)

    munuc [utilizator]

    Universitatile serioase din Cluj, Iasi, Timisoara, Brasov, Bucuresti, ... au puterea sa desfiinteze smecheria asta. Au avut puterea sa blocheze chiar aparitia unei asemenea reglementari legislative. N-au facut nimic, sau in orice caz insuficient. Nici acum nu fac. Doar se delimiteaza. Domnilor rectori, cereti ajutorul studentilor. Protestati. Pichetati ministerul. Declarati-l pe pricopie "persona non grata". Nu va lasati desfiintati de niste smecheri cocotati la putere.
    • 0 (0 voturi)    
      :-) (Vineri, 12 septembrie 2014, 11:32)

      andix [utilizator] i-a raspuns lui munuc

      Ba mai mult in prima parte au fost de acord cu modificarile din OUG (deoarece o parte dintre ele favorizeaza mandadul rectorului)
      :-)

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17611453-rectorii-saluta-posibilitatea-conduce-viata-universitatile-stat-abordare-moderna-capabila-permita-dezvoltare-graduala-sistemului-educatie.htm
  • +2 (4 voturi)    
    Casa inteleg si eu ... (Joi, 11 septembrie 2014, 23:41)

    trilulilu [utilizator]

    deci daca-i spun fiului meu "tati, nu te chinui cu liceul, ia si tu acolo un 5, un 6 ca sa termini".
    e ok asa, ce ziceti oameni buni?
    adica se inscrie pruncu xyz la facultate, termina un an, opteaza pt o bursa undeva si termina o facultate altundeva, fara sa fi luat bacul?
    pai daca e asa, suntem de rasul curcii la genunchi. daca se aude si in afara, ne facem de tot rahatul cu chestia asta.
    in strainatati se intra pe branci la facultati.
    eu zic sa fie legea clara pana la capat: 7 clase obligatorii, dupa care vad parintii si copiii ce vor face pana la 18 ani. cresc oi, cultiva legume, informatica etc. iar la 18 ani merge omul unde se pricepe: la agronomie, informatica etc.
    avantaje enorme: nu tu cheltuieli cu scolile, cadrele didactice, materiale didactice, gaz, curent, apa. :-)
    incredibil ce dobitocie.
    oare de ce ca sa intri in clasa a 5-a, mai este obligatoriu sa ai clasele 1-4.
    nu vad niciun rost :-)
    mi lehamite curata deja, ca parca in fiecare saptamana/luna se da o lege cu efecte incredibil de negative.
  • +3 (5 voturi)    
    atac la baioneta contra seriozitatii universitare (Vineri, 12 septembrie 2014, 0:54)

    anonim3 [utilizator]

    Cu atat mai grav, cu cat seriozitatea nu era majoritara in sistem. Dar, in felul acesta se usureaza confuzia valorilor si deprecierea studiilor si diplomelor universitare. Consecventi, Victor Ponta, Ecaterina Andronescu, si ceata lor de acoliti.
  • +1 (3 voturi)    
    Hei, nu ignoraţi asta! (Vineri, 12 septembrie 2014, 8:34)

    Encounter [utilizator]

    Eu sunt gata să pun pariu că dacă ăştia ajung în ultimul an se va mai da o lege care să spună că pot deveni ingineri plini chiar şi fără bac, că doar au absolvit un colegiu, nu? Iar atunci dracu' va mai deosebi un inginer 'pe bune' de un impostor de felul ăsta.
    Şi terminaţi cu "proastele de la HR". După ce vreţi să facă selecţia CV-urilor? Nu au capacităţi telepatice să stie ce e în capul candidatului fără să îl vadă şi oricum, într-o firmă serioasă ele selectează după cum le cere şeful departamentului care are job-ul liber, deci... Asta v-o spune un şef de departament care are multe interviuri şi selectări de CV-uri la activ. După ce te poţi lua dacă ai 7-800 CV-uri de vizionat? După diplomă şi eventual (multe CV-uri sunt goale la capitolul ăsta) după activităţi extra. Nu am timp să fac 700 interviuri, aşa că selectez după calificarea obţinută şi desigur unde e obţinută!
    • +1 (1 vot)    
      ma tem ca ai dreptate! (Vineri, 12 septembrie 2014, 10:08)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

      Nu, cu prima kestie, SPER sa nu ai dreptate, sa ii scoata si ABSOLVENTI de facultate pe cei fara BAC!
      Dar cu finalul: rareoari cunosti personal un candidat la angajare, asa ca evaluarea TREBUIE sa a se bazeze pe niste hartii care se ceham diplome, teste GRE, SAT, TOEFL, etc. In final poate avea loc si un interviu, dar diploma este de baza!
      O diploma "falsa", la fle ca banii falsi, poate genera multe efecte neplacute inainte de a fi eliminata ...
      • -1 (1 vot)    
        Aha sigur ca da (Vineri, 12 septembrie 2014, 10:28)

        autor_necunoscut_84 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        Si Google, Facebook, Microsoft, HP, Oracle tot dupa diplome recruteaza? Problema cu oamenii din HR (Romania ca le ei ma refer) este ca ei insisi nu sunt pregatiti pentru posturile pe care le ocupa, daca ar fi ar intelege ca nu o diploma conteaza ci ce fel de om esti, ce esti dispus sa faci si cel mai important ce stii cu adevarat sa faci.
        De ce nu se folosesc referintele in Romania? De ce nu se dau mai multe teste la angajare? Am lucrat alaturi de multi oameni cu diplome care habar nu aveau ce si cum trebuie sa faca. Sa ne potolim cu lamentarile ca ne iau cei fara bacul fata la locul de munca pentru ca au o sansa in plus sa invete ceva la o facultate. Diplome pe de geaba sunt si acum destule in piata, Repet problema nu sta in cine si cum are diploma ci cum este aceasta recunoscuta de piata.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu ştiu (Vineri, 12 septembrie 2014, 13:19)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui autor_necunoscut_84

          cum face Google recrutările, dar nici nu e asta problema. Problema e că o să ajungă HR-ul să se ferească de absolvenţii de colegiu din cauza ăstora, care intră fără bac. Şi atunci eu, absolvent de colegiu cu bac luat nici nu mai ajung la interviu să demonstrez ce ştiu (sau nu). Pentru a agrava, pun pariu că în timp colegiul va deveni un fel de facultate pentru cei fără bac, iar linia dintre cei cu bac şi cei fără se va şterge treptat.
          Încă: la facultate primeşti cunoştinţe canalizate pe o anumită specializare. Însă nu asta face un inginer să devină bun, ci capacitatea de a aduna informaţii din domenii diferite, iar asta o primeşti în liceu, unde se mai fac discipline generaliste. Dacă ai trecut cabul ca Vodă prin lobodă nu poţi deveni un inginer cu adevărat bun. Pow!
        • 0 (0 voturi)    
          De ce nu (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 23:10)

          zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui autor_necunoscut_84

          referinte si teste? Pentru ca cel care decide angajarea este ... viitorul SEF. Citi sefi ati vazut sa accepte pe unul mai rasarit de cit el? Fiecare isi apara scaunul si de aici regresiunea ...
          Cu recunoasterea diplomei pe piata, sigur. Daca si eu am terminat aceiasi facultate cu aceiasi profesori, altfel ce este de recunoscut? Antetul de pe carton? Totul, dar absolut totul este pe interese mai intii, si pe relatii de favoare la urma.
          Pe vremuri era pe repartitie cu drept de alegere functie de medie.
  • +1 (3 voturi)    
    Corina Cretu in vizorul presei europene (Vineri, 12 septembrie 2014, 8:37)

    questor [utilizator]

    Ce modele oferim tinerilor de vreme ce a ajuns de rasul presei europene aleasa Dacianei Scarbu pt postul de comisar european?...

    http://www.lemonde.fr/europe/article/2014/09/10/corina-cretu-chargee-de-la-politique-regionale_4485271_3214.html?xtmc=corina_cretu&xtcr=2

    http://www.balkaninsight.com/en/article/romania-gets-regional-policy-portofolio-in-european-commission

    https://fr.finance.yahoo.com/actualites/corina-cretu-commissaire-europ%C3%A9enne-pass%C3%A9e-133021453.html
  • -2 (2 voturi)    
    asta e comunismul (Vineri, 12 septembrie 2014, 8:39)

    catelu [utilizator]

    Amestecarea valorilor este un principiu de baza in comunism, pentru ca o societate debusolata si fara valori este mult mai simplu de manipulat.
    Daca Babes-Bolyai emite diplome "compatibile" cu cele de la Spiru Haret, angajatorii vor decide ca diplomele romanesti sunt junk. In acest fel evaluarea se va baza pe un interviu si nu pe zecile de evaluari ale profesorilor, timp de 5 ani, si astfel cresc oportunitatile pentru impostori sau "pile".
    • +2 (2 voturi)    
      PARDON! (Vineri, 12 septembrie 2014, 10:11)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      am facut scoala in comunism, si se poate discuta mult despre calitatea invatamtului atunci si acum, dar te asigur ca inainte de 1989, si BAC-ul, si exemenele de admitere in facultate, erau PE BUNE!
      Iar Pingelca a iertat o data datoriile CAP-urilor, dar nu a zis niciodata"ceva de genul: "hai sa intre la facultati si cei care nu au luat BAC-ul!
      • 0 (0 voturi)    
        sa nu confundam! (Vineri, 12 septembrie 2014, 11:18)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        Inainte de '89 ati auzit despre cineva sa fi picat la bacalaureat?
        La admiterea in universitati era intr-adevar mai greu, pentru ca erau mai putine locuri. Invatamantul superior costa mult, si pe atunci statul platea integral.
        Dar diferenta majora este ca atunci socialismul se construia cu toporul, si nu era nevoie de manipularea societatii prin metode oarecum subtile. Pingelica punea sef pe cine vroia, fara sa dea socoteala nimanui. Acum insa cum ar fi un ministru care sa nu fi terminat macar o facultate? Ar fi imaginabil asa ceva?
        • +1 (1 vot)    
          sa fi picat la bacalaureat? (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 23:26)

          zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui catelu

          Ba bine ca nu!
          Iar in facultati, primul an nu se repeta si dispareau cam jumatate din admisi.
          Eu, de exemplu, in primul an eram 5 grupe, in al doilea am fost 3 din care jumate au fost repetentii preluati, si am absolvit 2 grupe.
          Sunt si comisari europeni, nu din Romania, fara facultate...
  • 0 (0 voturi)    
    Si ne mai miram... (Vineri, 12 septembrie 2014, 11:10)

    Milka Man [utilizator]

    De ce ne mai miram ca diplomele obtinute in Romania nu mai au nici o valoare inafara tarii din moment ce domnul Ponta face tot posibilul sa distruga si bruma de calitate pe care o mai are invatamantul romanesc? Parca vad ca unii dintre acesti semi-docti care nu sunt in stare sa ia nici macar BAC-ul in varianta "light", vor deveni profesori doctori docenti...Diploma de bacalaureat este o recunoastere scrisa a faptului ca un om este capabil sa acumuleze cunostinte.Daca desfintam acest examen, cum o sa mai facem diferenta intre oamenii inteligenti si cei care nu pot sau nu vreau sa invete? Si nu inteleg de ce toti romanii trebuie sa fie absolventi de facultate?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri