Ministerul Educatiei a dat verde Universitatii fara Bacalaureat - incep inscrierile tinerilor fara diploma de BAC. Ce spune metodologia de organizare a acestor colegii

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:32 Actualitate | Esenţial

Admitere universitate
Foto: Agerpres
​Ministerul Educatiei a deschis portile universitatilor pentru tinerii fara diploma de Bacalaureat: incepand de ieri, universitatile ii pot inscrie pentru acest an scolar la cursuri si pe cei care nu s-au prezentat la BAC sau care l-au picat. Ministerul Educatiei a publicat in Monitorul Oficial metodologia de organizare a colegiilor care primesc absolventi de liceu fara bacalaureat, adica actul de care universitatile mai aveau nevoie pentru a incepe inscrierile. Unele universitati private au anuntat deja ca, daca un cursant ia bacalaureatul dupa primul an de colegiu, il trec direct in anul II de Facultate. Amintim ca Guvernul Ponta a permis intrarea la universitate a celor care au picat BAC-ul prin ordonanta de urgenta care a macelarit legea educatiei.
  • Amintim ca Guvernul Ponta a adoptat in iunie o Ordonanta de urgenta care aduce 97 de modificari la Legea Educatiei Nationale.
  • OUG prevede, printre altele, organizarea unei a treia sesiuni de BAC si pregatirea elevilor fara Bacalaureat la universitate, in colegii
  • Ordonanta spune ca organizarea acestor colegii care ii vor primi pe tinerii fara Bacalaureat se face conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educatiei nationale.
  • Metodologia - practic ultimul act necesar pentru infiintarea acestor colegii pentru tinerii fara BAC - a fost publicata in Monitorul Oficial in urma cu o zi

Ministerul Educatiei a publicat in Monitorul Oficial metodologia de care universitatile mai aveau nevoie pentru a incepe efectiv sa inscrie la cursuri tineri fara diploma de Bacalaureat. Astfel, marti seara, pe 9 septembrie, in Monitorul Oficial a aparut Ordinul nr. 4.542 din 8 septembrie 2014 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind organizarea si functionarea invatamantului tertiar nonuniversitar, organizat la nivelul colegiilor din cadrul institutiilor de invatamant superior acreditate, in anul scolar 2014-2015. Ordinul este semnat de catre ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, si de catre secretarul de stat pe cercetare, Tudor Prisecaru.

Metodologia prevede ca aceste colegii vor avea o durata de 1-3 ani, "in functie de complexitatea calificarii si de numarul de credite dobandite".

Ministerul nu precizeaza care este nivelul de calificare pe care il primesc absolventii acestor colegii, fara diploma de Bacalaureat. “Calificarile profesionale/ocupatiile corespunzatoare nivelului de calificare sunt conforme celor mentionate in Registrul National al Calificarilor - RNC, care se aproba prin hotarare a Guvernului. Pana la aprobarea RNC se utilizeaza nomenclatoarele calificarilor profesionale pentru care se asigura pregatirea prin invatamantul preuniversitar”, se arata in ordin.

Continutul integral al Metodologiei-cadru privind organizarea si functionarea invatamantului tertiar nonuniversitar, organizat la nivelul colegiilor din cadrul institutiilor de invatamant superior acreditate, in anul scolar 2014-2015

"Capitolul I
Dispozitii generale


Art. 1. - (1) Prezenta metodologie reglementeaza organizarea si functionarea, in anul scolar 2014-2015, a nivelului de invatamant tertiar nonuniversitar ce se poate organiza de catre institutiile de invatamant superior acreditate in cadrul unor structuri fara personalitate juridica, denumite colegii, infiintate in conditiile legii in acest scop.
(2) Colegiul este condus de un director.

Art. 2. - (1) Conform prevederilor Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, nivelul de invatamant tertiar nonuniversitar se organizeaza pentru absolventii de liceu.
(2) Institutiile de invatamant superior acreditate care organizeaza invatamant tertiar nonuniversitar in cadrul colegiilor elaboreaza o metodologie proprie ce vizeaza organizarea si functionarea acestui invatamant.

Art. 3. - (1) Institutiile de invatamant superior acreditate ofera, in cadrul colegiilor, cursuri de invatamant de nivel tertiar nonuniversitar autorizate in conditiile legii.
(2) Initiativa infiintarii nivelului de invatamant tertiar nonuniversitar se realizeaza prin hotararea Senatului institutiei de invatamant superior acreditate, la propunerea Consiliului de administratie.
(3) Sediul, resursa umana si resursele materiale se aproba conform prevederilor legale in vigoare.

Capitolul II
Organizarea si functionarea


Art. 4. - (1) Invatamantul tertiar nonuniversitar se organizeaza la forma cu frecventa pentru calificarile profesionale/ocupatiile corespunzatoare nivelului de calificare 5, conform Cadrului National al Calificarilor (CNC), aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 918/2013.

(2) Calificarile profesionale/ocupatiile corespunzatoare nivelului de calificare sunt conforme celor mentionate in Registrul National al Calificarilor - RNC, care se aproba prin hotarare a Guvernului. Pana la aprobarea RNC se utilizeaza nomenclatoarele calificarilor profesionale pentru care se asigura pregatirea prin invatamantul preuniversitar.

(3) Invatamantul tertiar nonuniversitar organizat in cadrul colegiilor are o durata de 1-3 ani, in functie de complexitatea calificarii si de numarul de credite dobandite, si se deruleaza pe baza Standardelor de Pregatire Profesionala (SPP) aprobate de catre Ministerul Educatiei Nationale pentru calificarile respective.

Art. 5. - Invatamantul tertiar nonuniversitar poate fi organizat in colegii, conform prezentei metodologii-cadru, numai in domeniile si calificarile pentru care institutiile de invatamant superior care le organizeaza au programe de studii universitare de licenta acreditate/autorizate (nivel 6 CNC).

Art. 6. - (1) Pentru anul scolar 2014-2015, institutiile de invatamant superior de stat acreditate pot proceda, in conditiile legii, la organizarea de colegii in cadrul carora se desfasoara nivelul de invatamant tertiar nonuniversitar care se finanteaza integral de catre solicitanti.

(2) Taxele de admitere la colegiu se stabilesc la propunerea Consiliului de administratie din institutia de invatamant superior acreditata si se aproba prin hotarare a Senatului.

(3) Candidatii admisi incheie un contract de scolarizare cu institutia de invatamant superior acreditata.

(4) Taxa corespunzatoare scolarizarii se aproba de catre Senatul universitatii, la propunerea Consiliului de administratie, si se afiseaza odata cu planul de scolarizare.

Art. 7. - Institutiile de invatamant superior acreditate inainteaza, in conditiile legii, Ministerului Educatiei Nationale lista calificarilor ce se propun a fi scolarizate in cadrul colegiilor in anul scolar 2014-2015, insotita de planul de scolarizare, cuprinzand calificarile/ocupatiile profesionale si numarul de locuri pentru fiecare domeniu, pana la data de 20 octombrie 2014, in vederea aprobarii prin ordin al ministrului educatiei nationale.

Capitolul III
Admiterea


Art. 8. - (1) Fiecare institutie de invatamant superior acreditata care organizeaza invatamant tertiar nonuniversitar, prin intermediul colegiilor, elaboreaza o metodologie proprie de admitere, conform prevederilor Ordinului ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.346/2011 privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal.

(2) Metodologia proprie pentru admitere este elaborata de catre colegiu, este avizata de Consiliul de administratie si este aprobata prin hotararea Senatului universitatii.

Capitolul IV
Finalizarea studiilor. Evaluarea si certificarea rezultatelor invatarii


Art. 9. - Finalizarea studiilor, respectiv evaluarea si certificarea rezultatelor invatarii in colegiile din cadrul institutiilor de invatamant superior acreditate se realizeaza in conformitate cu prevederile ordinului ministrului educatiei nationale privind aprobarea metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de certificare a calificarii profesionale a absolventilor invatamantului postliceal.

Capitolul V
Dispozitii finale

Art. 10. - Institutiile de invatamant superior acreditate intreprind masurile legale necesare pentru organizarea colegiilor la data intrarii in vigoare a prezentei metodologii-cadru."

Amintim ca HotNews.ro a contactat la inceputul lunii august 2014 reprezentantii a 7 universitati, pentru a vedea daca au decis sa organizeze colegii pentru absolventii de liceu fara Bacalaureat. Dintre cele 3 universitati private contactate, Universitatea Hyperion lansase inca de acum o luna inscrierile la colegii, desi nu cunostea nici durata studiilor, nici ce diploma primesc elevii, nici curriculumul. "Absolventii care obtin atestatul si, ulterior, promoveaza examenul de Bacalaureat isi pot continua studiile la o facultate de profil, conform atestatului, chiar din anul II universitar", anunta unitatea de invatamant superior particulara. Detalii aici

De cealalta parte, reprezentantii Universitatii "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi, Universitatii din Bucuresti si Universitatii Babes-Bolyai au fost vehementi impotriva ideii de colegiu pentru tineri fara BAC. Citeste aici Afacerea studentilor fara BAC: Maine-poimaine ne cer sa introducem copii de clasa VIII-a la facultate

Universitati care au anuntat deja incrierile, in baza metodologiei publicate ieri

In urma cu o zi, Aurel Ardelean, presedintele Universitatii de Vest 'Vasile Goldis' din Arad, a anuntat ca universitatea a inceput inscrierile de absolventi de liceu fara diploma de bacalaureat, relateaza Agerpres. Ardelean a declarat ca "scolarizarea acestora se va face in baza OUG Nr. 49 din 26 iunie 2014, publicata in MO din 486/30.06.2014 si a Metodologiei cadru privind organizarea si functionarea invatamantului tertiar non-universitar, organizat la nivelul colegiilor din cadrul UVVG, in anul 2014-2015" - metodologie care a fost publicata in Monitorul Oficial chiar pe 9 septembrie.

Presedintele Universitatii de Vest 'Vasile Goldis' din Arad a explicat ca profilul colegiilor va fi dat de programele acreditate, din facultatile organizatoare, iar curricula colegiilor va asigura calificari in concordanta cu Registrul National al Calificarilor din Romania si va contine cel putin 50% din disciplinele anului I de studii universitare de licenta, potrivit Agerpres.

La Universitatea de Vest 'Vasile Goldis' din Arad, absolventii de liceu fara diploma de bacalaureat se pot inscrie la unul dintre cele 14 colegii universitare deja organizate, in cele sase facultati ale universitatii, a declarat Aurel Ardelean.

Acesta a anuntat si ca "in cadrul colegiilor se vor organiza programe de pregatire suplimentara la disciplinele de bacalaureat, pentru absolventii care nu au promovat acest examen. Creditele pentru educatie si formare profesionala obtinute in invatamantul postliceal pot fi recunoscute pentru absolventii cu diploma de bacalaureat de catre universitati pentru nivel licenta", potrivit sursei citate.

Universitatea 'Constantin Brancusi' din Targu-Jiu a anuntat inca din 5 septembrie ca a infiintat un astfel de colegiu, cu 14 specializari in 10 domenii de studiu si 630 de locuri. Universitatea a inceput inscrierile inca din 3 septembrie si spune ca afiseaza rezultatele pe 20 septembrie, potrivit Agerpres. Si Universitatea 'Constantin Brancusi' din Targu-Jiu anunta ca ii va transfera la Facultate pe cursantii care isi iau intre timp Bacalaureatul.

Informatii de Background

Guvernul Ponta a modificat radical Legea Educatiei Nationale printr-o ordonanta de urgenta adoptata in sedinta Executivului pe 26 iunie 2014, publicata in Monitorul Oficial pe 30 iunie 2014 si contrasemnata de ministrul Educatiei nationale, Remus Pricopie. Ordonanta a schimbat 97 de prevederi ale legii si a introdus, printre altele, posibilitatea organizarii unei a treia sesiuni de Bacalaureat si infiintarea de colegii - in universitati - pentru absolventii de liceu care au picat Bacalaureatul si pentru cei care nu s-au dus la examen.

Care sunt prevederile din OUG 49/2014 care dau nastere colegiilor pentru tineri fara BAC:
 
4. La articolul 44, dupa alineatul (3) se introduc doua noi alineate, alineatele (3 1) si (3 2), cu urmatorul cuprins:
(3 1) Invatamantul postliceal se organizeaza in scoli postliceale cu personalitate juridica sau ca structuri fara personalitate juridica, in cadrul liceelor cu personalitate juridica, ori in colegii in cadrul institutiilor de invatamant superior acreditate.
(3 2) Organizarea si functionarea invatamantului postliceal se fac conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educatiei nationale.

5. La articolul 44, alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(7) Cifra de scolarizare pentru invatamantul postliceal de stat se aproba prin hotarare a Guvernului. Prin exceptie, cifra de scolarizare pentru invatamantul postliceal de stat finantat integral de catre solicitanti, persoane fizice sau  juridice, se aproba, prin decizii, de inspectoratele scolare ori, prin hotarari, de senatele universitare si se comunica Ministerului Educatiei Nationale.

6. La articolul 44, dupa alineatul (7) se introduc doua noi alineate, alineatele (7 1) si (7 2), cu urmatorul cuprins:
(7 1) Pentru anul scolar 2014-2015, colegiile din cadrul institutiilor de invatamant superior de stat pot organiza invatamant postliceal doar finantat integral de catre solicitanti.
(7 2) Incepand cu anul scolar 2015-2016, cifra de scolarizare si mecanismul de finantare pentru invatamantul postliceal, organizat la nivelul colegiilor din cadrul institutiilor de invatamant superior de stat, se aproba prin hotarare a Guvernului. Finantarea de baza pentru colegiile din cadrul institutiilor de invatamant superior de stat se asigura la nivelul standardelor de cost pentru invatamantul preuniversitar.

10. La articolul 78, dupa alineatul (11) se introduce un nou alineat, alineatul (12), cu urmatorul cuprins:
(12) In situatia in care absolventii studiilor liceale nu au sustinut/nu au promovat examenul national de bacalaureat, acestia pot beneficia de cursuri de pregatire pentru examenul de bacalaureat, organizate la nivelul unitatilor de invatamant liceal, precum si la nivelul institutiilor de invatamant superior acreditate. Fiecare absolvent poate beneficia o singura data de finantare pentru a participa la cursurile de pregatire pentru examenul de bacalaureat. Cursurile de pregatire in vederea promovarii examenului national de bacalaureat, aprobate de Ministerul Educatiei Nationale, se desfasoara potrivit unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educatiei nationale.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
226344 vizualizari
  • +31 (31 voturi)    
    nu-i nimic... pe urma o sa ne plangem (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:39)

    qwerasdf [utilizator]

    de ce sunt adusi indienii, chinezii si vietnamezii sa faca munca de jos si o sa ne plangem ca au venit sa ne ieie joburile.
    cu retardatii care nu au fost in stare sa ia bacul o sa ajungem departe...
    • +22 (24 voturi)    
      lasati-i sa plateasca!.. (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:07)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      "se utilizeaza nomenclatoarele calificarilor profesionale pentru care se asigura pregatirea prin invatamantul preuniversitar". Deci amaratii care nu sunt in stare sa ia BAC-ul fac un "colegiu" de la care primesc diploma de scoala profesionala..

      tzeapa marca PSD.. n-au decat sa-i jupoaie de toti banii! prostul nu e prost destul.. vrea diploma de facultate? o sa primeasca!..

      BAC-ul este oricum o aberatie in 2014. Unul da examen la geografie, altul la matematica.. diplomele sunt echivalente. O facultate care se respecta baga examen de admitere. Un angajator care nu te testeaza la interviu sa vada ce stii sa faci si iti accepta diploma de poli/ase direct, e un angajator care te va folosi ca pe un sclav. Exact ceea ce meriti..
      • +14 (14 voturi)    
        Totusi, bac-ul are un sens (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:28)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Anume, verifica capacitatea profesionala.

        Poate ca unu' mai ambitios de felul lui, desi prost gramada, e in stare sa toceasca suficient de mult la cateva materii, si mai are si ceva noroc, si e ajutat si de dascalii care corecteaza la admitere, si intra la facultate. Daca insa tre' sa dea un bac, din mai multe discipline, mai si unele care nu i se cer la admiterea in facultate, chiar daca nu se elimina complet prostii, macar se filtreaza mai bine.
      • +11 (11 voturi)    
        o sa platim noi..... (Miercuri, 10 septembrie 2014, 18:34)

        CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        tot asa au facut si sfertodoctii ce ne conduc azi fane barosanu'! Si azi sint mari specialisti. Cu 4 clase la baza plus doctorat!

        Hotu', curva si prostu' nu au rusine! O sa vezi apoi pretentii pe ei!
      • +12 (12 voturi)    
        Se irosesc resurse pt niste analfabeti (Miercuri, 10 septembrie 2014, 19:25)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        In loc sa se aiba grija de educatia celor care merita.
        Bineinteles ca e un chilipir pt unii dar vine cu un pret, arvunirea viitorului tarii.
        Cei care cat de cat fac o scoala mai acatarii pleaca din tara....deoarece in tara au ghinionul de a intra intr-o piata a muncii in care analfabetii, datorita coruptiei/nepotismului/banilor .... le dau peste nas si nu-i lasa sa evolueze.
      • +5 (5 voturi)    
        Amuzament (Miercuri, 10 septembrie 2014, 23:32)

        CristianVlad [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Total de acord cu tine insa as mai vrea sa adaug faptul ca daca astia nu sunt in stare sa treaca BAC-ul si vor facultate :))

        Ceea ce nu stiu ei, ca sunt naivi si visatori, e ca o sesiune echivaleaza cam cata materie e de invatat pentru BAC :))
        Deci printr-o analogie simpla, vor ramane cu banii dati si vor fi exmatriculati dupa primul an. Si cum prostia e ereditara si de cele mai multe ori si perseverenta in sistemele nervoase in care lociueste, se vor inscrie anul urmator => alti bani, alta distractie, a doua exmatriculare :))

        Felicitari facultatilor private pentru spagile date la guvernul Tonta, ca acum se vor umple de bani :))
        • +1 (1 vot)    
          o sesiune serioasa (Joi, 11 septembrie 2014, 10:24)

          CJ. [utilizator] i-a raspuns lui CristianVlad

          Va referiti la o sesiune serioasa (o sesiune "pe bune" ca sa spunem asa). Ma indoiesc ca la aceste colegii vor avea parte de asa ceva. Ma tem ca avem de-a face cu inca o fabrica de diplome: cine plateste, primeste.
          Si asta va mai afecta inca un pic prestigiul facultatilor romanesti si al studentilor care chiar se tin de treaba. Dar ce a inceput Ponta cu plagiatul sau, trebuie sa termine prin orice metode, nu-i asa?
        • 0 (0 voturi)    
          care 'sesiune'? (Joi, 11 septembrie 2014, 10:59)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui CristianVlad

          daca diploma e de scoala profesionala, ce materii crezi ca le vor preda?.. ce examene crezi ca ar putea da?..
        • 0 (0 voturi)    
          amuzament. (Joi, 11 septembrie 2014, 14:43)

          LauraVasile [anonim] i-a raspuns lui CristianVlad

          da-mi voi sa te corectez putin...
          nu o sesiune, ci poate una sau doua dintre examenele dintr-o sesiune echivaleaza cu toata materia de BAC.....depinde si de facultati.
      • 0 (0 voturi)    
        ...haos total... (Joi, 11 septembrie 2014, 14:41)

        LauraVasile [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Ai dreptate. O proba de geografie este echivalenta cu una de mate / fizica/ chimie/ info/ biologie. "Asistentele" medicale de la post liceala, fara bac sunt mai vazute decat cele care iau un bac, dau o admitere la o universitate si trec prin 8 sesiuni. Ce sa mai vorbim de "ordinea" ce au facut-o in invatamantul primar.... au introdus clasa pregatitoare (sa zicem ca are si partile ei dune), dar la sate, unde dau un singur post de invatator pentru 5 clase..... iar de la clasa a 5-a in sus merg saracii copii la naveta in comune.
    • -2 (6 voturi)    
      Ai citit legea ? (Miercuri, 10 septembrie 2014, 22:10)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Nu e universitate fara bacalaureat. Este invatamant tertiar nonuniversitar. Este invatamant postliceal pe care teoretic il fac cei care au terminat liceul degeaba ca sa se specializeze pe ceva. Desigur, in practica o sa vedem ca ei vor face tot domenii care n-au nici o treaba cu piata muncii numai ca sa mai scoata universitatile niste bani, dar de aici pana la "am inventat conceptul de student de facultate fara diploma de bac" e mult.
      • -1 (1 vot)    
        Problema e ca.. (Joi, 11 septembrie 2014, 10:26)

        CJ. [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        Acest invatamant tertiar nonuniversitar poate fi organizat de universitati. De ce?
        Daca l-ar face separat complet nu as avea nimic impotriva, ba chiar il pot incepe din clasa a X-a daca doresc.
        Dar asa cum e acum va fi asociat invatamantului universitar si ii va scadea acestuia din valoare.
        • 0 (0 voturi)    
          eu ce am zis ? (Joi, 11 septembrie 2014, 21:02)

          ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui CJ.

          Ca initiativa e ok, e nevoie de oameni cu meserii, nu doar de oameni cu facultate. Practica o sa ne doboare din nou si o sa se transforme intr-o alta sursa de umflat bugetul universitatilor fara sa produca nimic.
          • +1 (1 vot)    
            initiativa e aberanta (Joi, 11 septembrie 2014, 23:04)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

            Le dau credite pe sistem universitar. Adica un credit luat de Dorel la facultatea "abramburica" echivalează cu unul luat de un student la medicină..
            • 0 (0 voturi)    
              50% din tineri (Vineri, 12 septembrie 2014, 2:02)

              ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Asta inseamna mult. Multi oameni care in momentul asta termina liceul, nu stiu nimic, nu au nici o calificare si nu o sa aiba de lucru. Trebuie gasite solutii daca nu vrem ca acesti oameni sa traiasca pe spatele nostru. Este o incercare, care poate fii imbunatatita. Facultatile va trebui sa ii indrume pe acesti oameni si sa ii ajute prin practica la diferite firme sa le gaseasca o ocupatie pentru care o sa-i califice. Nu e o initiativa rea, dar trebuie imbunatatita si scoase "interesele financiare private" din ea.
    • 0 (0 voturi)    
      MIZERABIL! (Joi, 11 septembrie 2014, 10:20)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      atat am de spus daca s-a ajuns aici. dupa ce ca mediul academic e plin de copiat, de plagiat, am ajuns sa nu mai dam o ceapa degerata pe diploam de bac? In plus asta e un dezastru si pentru universitati unde calitatea studentilor din anul I va scdea dramatic!! Sa le fie rusine celor care au luat acasta decizie.
  • +28 (30 voturi)    
    Traiasca anafabetismul ! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:42)

    NicolaeA [utilizator]

    Noi diplome sunt pe cale sa apara in tara asta: ANALFABET LICENTIAT si ANALFABET CU MASTER ! Adevaratii licentiati si masteranzi, probabil vor trebui iarasi sa dea examene de echivalare in restul tarilor UE ! In schimb, noile diplome vor asigura transformarea parlamentului in academie; toti analfabetii vor avea "studii superioare" !
    • +19 (19 voturi)    
      Ai uitat (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:53)

      UltimulStingeLumina [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

      ANALFABET CU DOCTORAT

      Se poate sa uiti tocmai doctoratul?!
      • +11 (11 voturi)    
        Scuze ! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:31)

        NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui UltimulStingeLumina

        Ai dreptate ! Am si eu lipsuri; cred ca va trebui sa fac, dupa 18 ani de studiu, si un curs la un "colegiu" de acest tip nou !
        • +4 (4 voturi)    
          Nu cred ca te califici... (Miercuri, 10 septembrie 2014, 17:22)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

          Lozinca este:
          "Sa dam tarii cat mai multi prosti cu diploma !", iar dupa 18 ani de studiu nu te mai califici...
        • 0 (0 voturi)    
          ca se te amesteci in tarate? (Miercuri, 10 septembrie 2014, 17:47)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

          mare atentie ;)
    • +4 (4 voturi)    
      Pepiniera de votanti PSD (Miercuri, 10 septembrie 2014, 18:57)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

      Asta se numeste "politica de cadre" pentru PSD.

      Trebuie sa-si asigure votantii si de acum inainte, doar n-o sa-i lase sa se alfabetizeze si sa le vina idei :(
  • +18 (20 voturi)    
    Tâmpenie (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:47)

    Encounter [utilizator]

    Am o premoniţie: o să apară o asemenea confuzie între colegiile universitare şi minunile astea create acum în care va intra toată lumea încât foştii subingineri (printre care mă aflu) o să fie des confundaţi cu ne-bacaureaţii de acum şi deci vor avea dezavantaje majore la angajare.
    Şi un pariu: în timp, probabilitatea de angajare a unui român cu studii superioare va scădea dramatic în ţările UE.
    Scade continuu calitatea celor scoliţi (din vina insolenţei proprii sau a durerii-n c** a guvernanţilor) iar soluţia lui poanta e să scadă şi standardele? Vom avea tot mai mulţi incapabili la interviurile pentru angajare fraţilor, calitatea muncii va scade, productivitatea la fel... Ne va fi tot mai "bine".
    Criminalilor!
    • +9 (11 voturi)    
      Asta deja se intimpla (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:28)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

      Cu sau fara dimploma de bac, 75% din absolventi oricum nu stiu nimic.
      Intervievez de 10 ani in IT si de prin 2009 e din ce in ce mai greu sa gasesti un absolvent de facultate cu cunostinte decente. Si aici vorbim de salarii de plecare de 1500-2500 ron, peste media pe economie. Maxim 25% din absolventi sunt decenti.

      Asha ca, ce mai conteaza daca vor fi tot 25% din x sau 12 % din 2 * x. Numeric, tot atitia vor fi "folosibili" de catre angajatori. Iar restul, cu sau fara facultate, tot vinzatoare / manipulatori marfa prim supermarketuri vor ajunge.
    • +3 (3 voturi)    
      ?! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:14)

      Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

      Confuzia va fi intre scolile post liceale si aceste colegii. Din cate inteleg eu, aceste colegii, nu se finanteaza de la buget .

      Ce te faci daca respectivul ajunge in anul 3 si nu are bacalaureat?

      Pana la urma este pe banii celor care accepta sa mearga la aceste colegii. Daca mama si tata vrea sa ii finanteze odraslei 3 ani de distratie, nu au decat. Orice angajator va sti sa se protejeze de astfel de "absolventi" de colegiu.
    • +5 (5 voturi)    
      Mai e un motiv pt. scaderea calitatii ... (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:35)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

      ... absolventilor: foamea dascalilor.

      Banii se duc la universitati dupa numarul de studenti scolarizati. Cum facultatile au puit ca iepurii dupa '89, si in momentul de fata exista o confuzie cat China (printre cei ce se vor studenti) in privinta a ce e o facultate acreditata si una ne, populatia de studenti e foarte diluata.

      Ca sa aibe de unde-si lua leafa, dascalii din facultati se roaga de studenti sa vina la examene, sa aibe cum le da nota de trecere. Asa ca e de-ajuns sa dai semne ca vrei tragi chiulul ca sa treci mai toate examenele.

      Cum sa duca asta la o calitate ridicata a absolventilor?
  • +19 (19 voturi)    
    Fabricile de diplome! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:48)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Visul marei valori Ecaterina Andronescu se indeplineste. Fabricile de diplome incep sa duduie. Oameni care nu au absolvit un liceu ajung la facultate. Eu zic sa le dea voie sa se inscrie direct de la finalizarea clasei a VIII-a, ca sa nu piarda timpul degeaba cu un liceu prin care trec ca gasca prin apa! Dincolo de a li se face un bine, acestor oameni li se face un mare rau, li se vand iluzii pe bani grei!
    3 ani de "colegiu" ce o fi aia? cand deja in sistenul Bologna avem 3 ani de facultate!
    • 0 (0 voturi)    
      sistemul bologna (Joi, 11 septembrie 2014, 14:56)

      LauraVasile [anonim] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      e adevarat, acest sistem are doar 3 ani ca durata, dar are materi cat pentru 4 ani. avantaj:te poti angaja mai repede; dezavantaj: sesiuni ingrozitor de grele. Aici se adauga continuarea de 2 ani de masterat, fara de care, daca esti absolvent al acestor facultati, nu poti face doctoratul-dac iti doresti sa avansezi. La o facultete de 5 ani, cum este farmacia sau cele de 6 ani cum este medicina, nu este obligatoriu sa faci masterat
  • +18 (18 voturi)    
    Sa dea Senatul o lege .. (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:50)

    yoko ono [utilizator]

    si sa ne faca pe toti absolventi, prin lege, de doua facultati si membru al Academie
    i.
    Ca de-aia e Senat .. sa dea legi !
    ;)
  • +11 (11 voturi)    
    Grozav (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:51)

    Ionut P. [utilizator]

    Dacă tot nu mai trebuie BAC pentru universitate, la fel de bine pot considera și eu că am terminat doctoratul.
    Doar nu-mi trebuie vreo dovadă ceva asupra minimelor cunoștințe (avansate) pentru asta.
    Fain!
  • +16 (16 voturi)    
    slogan (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:51)

    danright [utilizator]

    Victor ponta, te iubim / că ca tine nu gasim.
    Mersi, pa!
  • +2 (2 voturi)    
    next step (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:56)

    nash pandelica [utilizator]

    get rid of the useless bloody bac !

    la ce drac mai e bun ?!
  • +11 (11 voturi)    
    Superb! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:57)

    ipsilon [utilizator]

    Nu ieseau destui idioti cu diploma in ultimii ani pentru ca-si plateau examenele, in special la particulare, de-acum o sa facem studenti - si, de ce nu, absolventi - de-a dreptul cretini, pentru ca nu stiu cum se pot numi astia de nu au fost in stare sa ia nota de trecere, macar, la Bac, care nu e tocmai un examen greu ... viitor de AUR tara noastra are! :(
  • +14 (14 voturi)    
    Incredibil (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:57)

    bogdan1477 [utilizator]

    Io zic sa nu se mai faca nici gimnaziul. Clasele 1-4, dupa aia spiru haret, si la 8 ani gata cu invatatu'

    Cred ca e caz unic in lumea civilizata, sa poti sa te inscrii la facultate fara BAC. Astia-s in stare de absolut orice pentru un vot in plus. Iar poporul pesedist se va bucura nevoie mare, dupa care va urla ca uite fii-miu, are facultate, si tot nu-l angajeaza nimeni.
    • +2 (2 voturi)    
      noroc ca voe merge copiii de la 3 ani (Miercuri, 10 septembrie 2014, 17:51)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      la gradi - poate se echivaleaza asta cu BAC-ul ;)) in fond, absolventului roman modern ii place diploma, nu cartea! cei carora inca le mai place cartea sunt "fraieri" (din aia care castiga olimpiade internationale si pleaca pe urma prin occident)
  • +13 (13 voturi)    
    Foarte bine (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:08)

    V. Veroiu [utilizator]

    Sa scoata si scoala primara din cerinte?!?!? In fond poti sa faci o facultate si fara sa scrii. Trebuie insa se se introduca obligatoriu stiinta de scris pe Feisbuc.
  • +9 (9 voturi)    
    Siguranta nationala (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:12)

    Trojan.H [utilizator]

    O tara cu barbati fara cojones. Nu vad si eu o figura publica sa spuna clar si limpede ca Romania este confiscata de un cartel mafiot tradator de tara, care sub masca lacomiei dupa bani, vezi-doamne, face absolut totul pentru a ucrainiza Romania in urmatorii 10-20 de ani si predata la cheie doritorilor. Ungaria si Rusia ar fi primele pe lista, desi nici China n-ar zice nu.
  • +12 (12 voturi)    
    sta putin... (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:13)

    liviu_ [utilizator]

    poti sa ai o facultate fara sa iei bacu?! WTF?!?!?!?!?!

    frate ponta asta e chiar mai tampit decat credeam acum 5 minute... deja ma gandesc la boli psihice grave ca altfel nu se explica comportamentul lui...
    ar trebui sa fie evaluat URGENT de niste psihiatrii!
    • +8 (8 voturi)    
      se poate cum să nu se poată (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:41)

      Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      dar ce... mulți colegi din activul de partid ai tovului Ion Iliescu aveau bacul?

      Nu existau destui activiști de partid în anii 50-60 care săreau direct de la clasele primare la facultate?
      Savanta de renume mondial (madam codoi cum i se spunea) avea bacalaureatul?

      Era și bancul dacă vă amintiți cu marile secrete: cine l-a ucis pe JFK și cine au fost colegii de liceu ai tovarășei...

      Iată că se închide cercul mulțumită pesedeilor din educație în frunte cu Abramburica, ne întoarcem la inginerii și economiștii "pe puncte" din anii 50.
  • +12 (12 voturi)    
    Salvarea neamului vine de la (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:15)

    math [utilizator]

    ...dl. Ponta si dna Andronescu. Numai ei si partidul lor se gandesc la oamenii care muncesc nu gandesc. Numai ei ne pot salva dupa 10 ani de dictatura sclavagista, de nazism, de tiran si de clica lui care au distrus tara si au umplut-o de microfoane si de camere de luat vederi. Un popor speriat si hartuit va reveni cu voiosie pe bancile facultatilor. Diplome pentru toti analfabetii, amnistie generala, gratieri fara numar, numai astfel putem aduce linistea in casele noastre. Dreptate pana la capat ! Votati PSD oriunde gasiti o stampila nesupravegheata.
  • +11 (11 voturi)    
    Asta e o masura pur electorala (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:23)

    razvanrc [utilizator]

    care se adreseaza pulimii ce are drept de vot. Pana si Madalin Voicu, PSD-ist inveterat spunea la RTV ca e o prostie ca orice ghertoi sa poata alege si sa fie ales.
  • +10 (10 voturi)    
    Funeriu e bun de plata! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:34)

    urob [utilizator]

    De ce dl. Funeriu nu a aprobat un asemenea act in timp util?
    Va dati seama cati bani ar fi ramas la buget daca nu s-ar mai cheltuit in ultimii 2-3 ani si pentru organizarea BAC-ului?
    Si povestea cu supravegherea cu camerele video...alti bani irositi...Si banii parintilor pentru pregatirea odraslelor pentru BAC.Atat timp,munca si bani aruncati pentru un DOCUMENT NEFOLOSITOR !
    EU unul voi ARDE ACUM chiar acum bucata nefolositoare de hartie si anume DIPLOMA de BAC !
    Bravo,Tonta!Halal reforma!Halal progres!
  • +10 (10 voturi)    
    Ha! Ha! Ha! Ha! Ha! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:38)

    pathfinder [utilizator]

    Bine, bine se pot inscrie la facultate fara BAC.
    Asta este clar.

    Intrebarea este: se pot inscrie si daca n-au terminat liceul?!?
    Sau, ma rog, pe cand si minunea asta?

    Ha! Ha! Ha! Ha! Ha!
  • +15 (15 voturi)    
    Scandalos ! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:42)

    MaQ [utilizator]

    Nu inceteaza sa ma uimeasca aceste lichele PSD-iste.
    Sa inteleg ca asta e de fapt ideea Abramburicai, pusa in practica. Orice, numai sa ajunga banii la facultatile private.
    Asa ca, dragi copii, nu va mai stresati sa invatati ca faceti facultate si fara Bac.
    E o bataie de joc la adresa celor ce fac eforturi si invata sa ia o nota cat mai mare la Bac, dupa care sa poata intra la o facultate buna.
    Asta e unul din motivele pentru care Romania are atat de putini oameni cu adevarati calificati intr-o meserie.
    A ajuns tot prostul sa faca facultate.
  • +13 (13 voturi)    
    Pentru cine? (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:58)

    CJ. [utilizator]

    Ce sa caute copiii astia la universitate daca ei nici pentru BAC nu au fost in stare sa invete?
  • +13 (13 voturi)    
    urmeaza diploma de doctor fara lucrare de doctorat (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:00)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    .
    • +7 (7 voturi)    
      Urmeaza... (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:18)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

      Urmeaza in ordine masterul fara bac si doctoratul fara bac. lucrarea de doctorat nu e urmarita cu camere de luat vederi si de jandarmi. De bac sa treci, ca dupa aia totul se rezolva.
      • 0 (0 voturi)    
        Mai simplu (Joi, 11 septembrie 2014, 10:34)

        CJ. [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Chiar asa, de ce ne complicam atat? Mai bine sa scoata camerele si jandarmii, sa intre puiul mamii si la facultatea adevarata in urma bacului luat cu nota mare...
  • +9 (9 voturi)    
    Se va ajunge... (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:25)

    hot news [utilizator]

    ... si la elucubratia de a avea diploma de facultate fara bac - si de aici, va las pe voi sa faceti aranjamentele de "n" luate cate "k" pentru scenariile posibile:
    - fara capacitate, fara bac dar cu facultate
    - cu capacitate, fara bac, dar cu facultate
    - cu capacitate, cu bac, dar fara facultate :-)
    - fara capacitate, fara bac, fara facultate (votantii psd)
    - doar gradinita si 4 clase primare, dar cu facultate (membrii psd)
    - clasa pregatitoare, ciclul 1-4 si putin din 5-8, dar cu bac
    - etc. etc.
    Se va mai da o lege care va stabili si indemnizatii (a se citi ajutoare sociale) pe masura "studiilor"... cu un algoritm complicat si deja gresit din start de catre functionarii publici pentru viitoare amnistieri fiscale ale elevilor si studentilor (acum sunt numai mamicile, bugetarii si pensionarii).
    Vai si-amar de noi!
  • +10 (10 voturi)    
    Cand credeam ca nu se poate mai rau... (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:38)

    Andu1025 [utilizator]

    "Ma bucur" ca in aceasta tara se apreciaza nulitatile dar pana la urma, dottore are nevoie de urmasi! Mi-e scarba...
  • +12 (12 voturi)    
    Urmatorul pas, Dottorate fara numar (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:56)

    Locke Lamora [utilizator]

    Serios, se astepta cineva la altceva din partea Pontalaului? De doi ani de zile numai trasnai face, duce tara la garla.
    Si uite asa a mai gabjit vreo 100000 de voturi dottorelul.
    Analfabetii, puturosii, betivii, slugile din sistem si...oooOOO, ii uitasem, moroii lui Dracnea...astia-s Dottore's Army. Poate fi infranta?
  • +9 (9 voturi)    
    infloreste comunismul (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:15)

    Bittick [utilizator]

    Isi mai aduce aminte cineva de facultatile muncitoresti de pe vremea comunismului? Exact asta faceau: luau prosti din fabrici, care nu aveau nici macar liceul (insa aveau "origine sanatoasa") ii treceau printr-o facultate scurta de vreo 2 sau 3 ani si te trezeai la sfarsit cu directori de fabrica care nu aveau nimic in comun nici cu meseria nici cu functia... singura lor calitate era ca slujeau cu sarg partidul. Ei, vad ca fix la asta ne intoarcem !!!
  • +5 (5 voturi)    
    :) (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:19)

    Paul_ [utilizator]

    Suna cam ca un fel de Community college:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Community_college
  • +8 (8 voturi)    
    M-am prinst in sfarsit ... (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:25)

    Eu the first [utilizator]

    ... de ce insista PSD atata pe bagat prostii la facultate: chiar si-asa prosti cum sunt, n-ajung 12 ani de scoala ca sa-i indobitoceasca suficient cat sa voteze cu PSD, mai e nevoie de 4 ani de facultate. Si cum pensionarii le mor, e nevoie de forte proaspete ...
  • +5 (5 voturi)    
    Abia astept! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:35)

    RazvanBucur [anonim]

    "Diplome gggoalleee cummpaarrr!!!"
  • +8 (8 voturi)    
    Criminali (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:46)

    Copy-Paste [utilizator]

    Va dati seama ca acesti criminali distrug vietile unor oameni, ( sute de mii) dandu-le iluzia ca pot accede pe scara sociala usor, fara munca si fara prea multa stiinta de carte ?
    In loc sa invete o meserie decenta din care se poate castiga onorabil, acesti indivizi ,ratati, dar cu diplome, se vor plimba nauci pe piata muncii, incercand sa-si gaseasca un salariu pe masura diplomei.
    Iar angajatorii vor fi tracasati cu tot felul de pretentii financiare de catre indivizi care nu-si vor putea scrie corect nici macar CV-ul.
  • +10 (10 voturi)    
    arad, tg. jiu (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:48)

    andimi [utilizator]

    dupa cum vedeti legea asta e data cu dedicatie pt universitatile psd de prin orasele mici, alea aparute ca ciupercile dupa ploaie in anii 90. Nu vad sa alerge dupa aceste ciuperci universitatile mari din Bucuresti, Iasi sau Cluj. Dar daca fasolea asta tine cativa ani si cei fara bacaloriat se inscriu, parca vad ca si aceste universitati pica in plasa, pt ca subfinantarea invatamintului e cronica. In loc sa dea bani doar pt maxim 10 universitati, astia risipesc la propriu banii pt tot felul de scoli pe aiurea! Traiasca PSD-ul, isi bate joc de banii nostri.
  • +8 (8 voturi)    
    Disperare mare dupa voturi (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:50)

    AdrianKajcsa [anonim]

    Serios acuma ? Deja devine bătaie de joc toată treaba asta.
  • +9 (9 voturi)    
    Coruptie (Miercuri, 10 septembrie 2014, 17:07)

    MPopa [utilizator]

    Ce mizerie! Normal ar fi sa avem scoli profesionale unde sa mearga cei fara vocatie pentru invatamantul universitar. Nu e nici o rusine sa inveti o meserie. Cu siguranta ar fi mult mai bine pentru zeci de mii de tineri sa aiba o calificare la varsta de 18 ani si sa-si gaseasca o slujba.
    Dar atunci ce s-ar face patronii fabricilor de diplome? Cine le-ar mai da lor zeci de mii de lei pentru bucati de carton fara valoare?
  • +10 (10 voturi)    
    Ce inseamna influenta politica si alegerile.. (Miercuri, 10 septembrie 2014, 17:37)

    bigbrother [utilizator]

    Adica ce, copiii de politicieni, puradeii bastanilor si pseudo-vedetele din tara asta sa nu "are" si ei o facultate? Si daca facultatile nu sunt impotriva, de ce ne bagam noi, las' sa fie cat mai multi absolventi, sa fim natia cu cele mai multe diplome emise pentru indivizi care nu stiu nici sa-si scrie numele.

    Ponta & Co sunt in stare de absolut orice pentru a-si adjudeca inca o runda de votanti. Urmarile actiunilor si legilor schimbate azi vor fi devastatoare peste putin timp, dar ce le mai pasa gusterilor, raul a fost deja facut.

    Am incercat sa inteleg logica acestor modificari si nu pot sa ma gandesc decat ca tara ne vrea prosti si cotizanti la gaurile din economie. In Romania nu e nevoie de oameni destepti, astia gandesc si se ridica impotriva stapanirii. Nu e nevoie de educatie, cercetare, cultura, oamenii au nevoie de painea cu TVA redus si circul servit zilnic de Latrina 3. Au trecut 25 de ani de cand am scapat de comunism, din pacate am dat peste PSD. Fata de lupii astia, comunistii par acum niste oi blajine.

    Am sa spun asta pana la alegeri: haideti la vot cu mic cu mare si alegeti pe oricine altcineva decat Ponta, a.i gusterul asta sa fie scos din scena politica, sa piarda atat de rau incat sa-l doara.
    • 0 (0 voturi)    
      haideti la vot cu mic cu mare si alegeti pe oricin (Joi, 11 septembrie 2014, 15:33)

      LauraVasile [anonim] i-a raspuns lui bigbrother

      de acord cu ultimul paragraf. dar haideti sa facem putina matematica. da cativa ani incoace procentul celor care iau bac-ul este <50% (daca stiu bine...caci sincer nu vreau sa imi incarc mintea cu mizeriile astea...astept si accept corecturi). asadar, in universitati se ocupa doar locuri bugetate si nici acele poate toate (avantaj statul, platind mai putin). prin infiintarea minunatelor colegii castiga si facultatile (colegiile am inteles ca se platesc- dar inca nu am inteles unde merg banii, la facultati sau la stat)si cei fara bac+familiile lor. toata lumea e multumita. Asadar, cei care suntem impotriva acestei clauze si impotriva PSD, suntem cam in dezavantaj numeric. unde mai punem pensionarii, care ii sustin si sinistratii, ca doar le-a promis ponta marea cu sarea
  • +7 (7 voturi)    
    in Strada (Miercuri, 10 septembrie 2014, 17:40)

    bedexe [utilizator]

    Mai suportam multe mizerii ale lui Ponta?

    traseismul
    naxismul
    bac-ul

    Toate intr-o saptamana!!!
  • +4 (4 voturi)    
    dezastru (Miercuri, 10 septembrie 2014, 18:30)

    dantetrickst3r [utilizator]

    Ce pacat, am facut 12 ani de scoala degeaba mai bine invatam la mama acasa fara sa suport ifosele unor profesori !
  • -2 (4 voturi)    
    Draga redactie, astept clarificare. (Miercuri, 10 septembrie 2014, 18:49)

    AdrianKajcsa [anonim]

    Ok deci va rog frumos, draga redactie sa-mi elucidati misterul urmator.

    Unde in monitorul official se anunta cele inscrise de dumneavoastra.

    Astept un raspuns cu nerabdare.
    http://www.monitoruloficial.ro/RO/article--e-Monitor--339.html
    • +3 (3 voturi)    
      Monitorul oficial online (Miercuri, 10 septembrie 2014, 19:32)

      AndreeaK [utilizator] i-a raspuns lui AdrianKajcsa

      Pe monitorul oficial online pe la finalul partii I/663, pagina 15:
      http://www.monitoruloficial.ro/emonitornew/emonviewmof.php?fid=MS43MTQxMjYwMDE3NDc4RSszMA==

      5 minute de cautare pe MO si am gasit-o. Lectura placuta!
  • +2 (2 voturi)    
    ce sens mai are bac-ul in cazul asta? (Miercuri, 10 septembrie 2014, 19:28)

    anau [utilizator]

    sa faca facultati o gramada; la angajare oricum nu da nimeni doi bani pe studiile pe care le ai (atunci cand vrei sa lucrezi in privat, se intelege, ca la stat oricum toti sunt academicieni - de aia, cand ai nevoie de ceva, te trimit de la un ghiseu la altul). Apropo, citeam zilele trecute ca fiul unui milionar roman n-a reusit inca sa-si ia bacul. Uite ca o sa se bucure si beizadeaua de viata de student (sic!) si-o sa iasa om "respectabil".
  • +3 (3 voturi)    
    heheh (Miercuri, 10 septembrie 2014, 19:37)

    adi_b_razzor [utilizator]

    Si nu uita ca tara te vrea prost... Sau cel putin guvernul si parlamentul actual...
  • +6 (6 voturi)    
    Plagiatorul (Miercuri, 10 septembrie 2014, 20:30)

    Cartisorean [utilizator]

    Pai daca Pontadorul plagiatorul a copiat, ce sa ne mai asteptam de la acest retardat?

    Nu cred ca vreun comentariu de mai jos sa nu fie obiectiv si cred ca toate la un loc aduc o scriere a unei situatii care pare inca ireale.

    Pur si simplu, e greu de crezut asa ceva! O spun din prisma omului care am invatat pe branci sa iau bacul, am dat admitere cu 12 persoane pe loc si am intrat din prima la facultate.

    Acuma ce s-o fi mai intampla doamne cu tara asta?
    va trebui sa ne policalificam ca nimeni nu va mai vrea sa repare masini, sa lucreze in constructii, sa fie sudor sau brutar.

    Sau vom adue pakistanezi si chinezi sa ne faca toata munca de jos, noi vom cu totii, manageri!
    ca intelectuali ne cred
  • +7 (7 voturi)    
    Rommania (Miercuri, 10 septembrie 2014, 20:58)

    nicu_dicu [utilizator]

    Deci e mai greu in Romania sa faci gradinita decat facultate :))
  • +4 (4 voturi)    
    Ce nu face omul pentru mai multe voturi... (Miercuri, 10 septembrie 2014, 21:45)

    AlexandraDobre [anonim]

    Pentru mine aceasta lege este o jignire. Sunt studenta si pentru a ajunge in aceasta postura am dat examenul de capacitate, am intrat la liceu, am luat Bac-ul si ulterior am sustinut admiterea la facultatea aleasa. Cum eu nu pot spune ca sunt inginer decat dupa sustinerea si promovarea examenului de licenta asa si cei care vor sa urmeze o alta institutie de invatamant dupa liceu trebuie sa promoveze Bac-ul.
    Tara asta nu are nevoie doar ce oameni cu studii superioare. Nu e o rusine sa vinzi la un supermarket, sa fi bucatar s.a.m.d. toti suntem o parte a societatii in care traim. Problema este ca tinerii din ziua de astazi nu suporta ideea de a avea un superior la locul de munca toti se vad peste noapte directori sau patroni.
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Joi, 11 septembrie 2014, 4:42)

    John.Doe [utilizator]

    Nu au fost in stare sa ieie un bac. De ce crede guvernul ca sunt in stare sa treaca o sesiune?
    Ii clar ca nu le-a placut sa invete, de ce sa ii impingi sa ii incurajezi la mai multa scoala? Sa isi piarda si ei si parintii lor si profesorii, timpul ?
    Au sa mearga in orasele universitare, unde se duc bani pe camin/chirie, intretinere, mancare, transport, etc, pt ceva ce este un dezastru de la inceput.
    Adica inteleg ca bugetul statului se ingroasa, dar asta ii pretul pt reducerea CAS si pt recuperarea salariilor bugetarilor si a pensiilor? O fabrica producatoare de someri cu diplome? Este destul de rau acuma, raportul absolventi - piata muncii, si in loc sa rezolvam problema asta, ne afundam tot mai mult in ea, ba chiar o imbratisam.
    Bravo guvernul Ponta. Votati Ponta, votati idiotenia, votati ipocrizia, votati minciuna. Votati pt o Romania in Lumea a 4-a!
  • 0 (0 voturi)    
    Incredibil (Joi, 11 septembrie 2014, 17:00)

    IoanaRadan [anonim]

    Fereasca Domnu! Atunci pentru ce naiba se mai straduieste un elev sa invete pentru examenul de bacalaureat! Mi se pare o prostie faptul ca un elev care sta si invata din greu si isi promoveaza bacalaureatul sa aiba sanse egale cu un elev care habar n-are ce inseamna poate carte!Atunci hai sa nu mai invatam deloc.Oricum mergem la facultate!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri