Mari probleme la Transporturi: dezastru la absorbtia fondurilor europene, investitiile au fost taiate puternic, iar realizarea intregii autostrazi Sibiu-Pitesti e din nou incerta

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 16 iunie 2014, 19:11 Actualitate | Esenţial

Dan Sova, ministrul Transporturilor
Foto: Agerpres
Absorbtia fondurilor europene in primele cinci luni ale anului la Transporturi a fost una dezastruoasa, iar oficialii europeni privesc cu ingrijorare situatia si cu neincredere masurile autoritatilor menite sa salveze din fondurile europene care se vor pierde din decembrie 2015. In acelasi timp, investitiile in primele patru luni au scazut la minimul ultimilor ani, tragand in jos si lucrarile de infrastructura cu 27% - totul pentru ca guvernul sa limiteze deficitul bugetar la inceputul unui an dublu electoral. In plus, in aceste zile se creioneaza ultimele detalii privind MasterPlanul pe Transport, iar oficialii CE sunt ingrijorati de soarta autostrazii Sibiu-Pitesti, o autostrada pe care partea romana incearca sa o "transforme" din calcule intr-o investitie prea scumpa si greu de realizat, totul pentru a finanta si realiza alte autostrazi prin tara.

Oficialii Europeni, ingrijorati de absorbtia scazuta a fondurilor europene pe Transport


Ritmul foarte scazut al absorbtiei fondurilor europene in acest inceput de an i-a ingrijorat si pe oficialii Comisiei Europene care au purtat, de curand, discutii la Bucuresti cu autoritatile din Transporturi, a relatat pentru HotNews.ro o sursa apropiata discutiilor.

Chiar daca nu exista riscul pierderii de fonduri pe anul acesta, reprezentantii Comisiei Europene s-au aratat ingrijorati fata de intreaga perioada financiara si sustin ca multe dintre proiecte vor avea o absorbtie mult mai mica decat cea planificata, a mai precizat pentru HotNews.ro sursa implicata in discutiile dintre reprezentantii Comisiei Europene si autoritatile romanesti.

Chiar daca autoritatile de la Bucuresti cauta masuri prin care sa contracareze riscul decomiterilor [n.r. fazarea proiectelor, mai multe detalii aici], oficialii europeni s-au aratat sceptici si nu au prea multe sperante in ceea ce priveste evitarea pierderilor fondurilor europene.

Mai mult, oficialii europeni au avertizat ca regulile nu vor mai fi schimbate pentru Romania in sensul unei prelungiri, iar proiectele din infrastructura vor trebui continuate pe fondurile din urmatorul exercitiu financiar 2014-2020, urmand ca fondurile de pana acum sa se piarda de tot.

Am planificat mult, am realizat putin - cifre ingrijoratoare pentru CNADNR


Conform Autoritatii de Management pentru Programul Operational Sectorial Transport (AMPOST) "pana la sfarsitul lunii mai a anului in curs, pentru proiectele finantate prin POST din Fondul European de Dezvoltare Regionala, a fost inregistrat un grad total de autorizare de 4,93%, iar pentru proiectele finantate prin Fondul de Coeziune, 3,89%". (sursa)



In cazul Autostrazilor si a Drumurilor Nationale, potrivit AMPOST, pe Fondurile de Coeziune au fost planificate in primele cinci luni ale anului circa 269 de milioane de lei, din care au fost autorizate doar 95,7 milioane de lei (adica circa 35,5% din totalul planificat).

In plus, in lunile februarie si martie, atunci cand au fost planificati peste 100 de milioane de lei, CNADNR nu a absorbit niciun leu, iar in luna mai a reusit sa absoarba mai putin de un sfert din cat era planificat.

Per total, din cat este planificat in 2014, CNADNR a reusit pana la finele lunii mai sa absoarba circa 8,53% din Fondurile de Coeziune.

Pe fondurile europene de dezvoltare regionale situatia e si mai trista. Din 57,6 milioane de lei planificati in total in primele cinci luni, doar 7,5 milioane au fost absorbiti (adica 13%).

Din totalul planificat pe intreg anul 2014, pana in luna mai, pe FEDR, CNADNR a reusit sa absoarba mai putin de un procent, 0,91% mai exact.



Situatia la CFR, asemanatoare: In aprilie s-a reusit contraperformanta de a se absorbi doar 94 de mii de lei, adica 1,13% din cat era planificat


Situatia nu este deloc mai fericita la CFR, chiar daca in singurele doua luni cu finantare europeana nerambursabila pe Fonduri de Coeziune planificate - aprilie si mai - gradul de absorbtie a fost de 53,94%, respectiv de 34,46%. In realitate, in total, pe intreaga suma planificata in 2014, in primele patru luni s-a reusit o absorbtie de doar 2,06%.

Pe fondurile de dezvoltare regionala FEDR, pana acum s-a reusit doar 1,94% din totalul planificat in 2014. In luna aprilie s-a reusit contraperformanta de a se absorbi doar 94 de mii de lei, adica 1,13% din cat era planificat. In luna mai s-a depasit, insa, planificarea si s-a inregistrat o absorbtie de circa 226%, insa nu compenseaza diferenta din luna anterioara.

Ministrul Fondurilor Europene: Absorbtia fondurilor europene pe primele cinci luni, sub asteptarile avute initial

Situatia tragica a absorbtiei fondurilor europene pe domeniul Transporturilor a fost recunoscuta, duminica, si de catre Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici. Acesta a admis ca absorbtia fondurilor europene pe primele cinci luni a fost sub asteptarile avute initial. Chiar si asa, Teodorovici s-a aratat optimist ca rata absorbtiei va mai creste pana la finalul anului.

Problema absorbtiei foarte scazute vine in contextul in care Romania se afla intr-o cursa contra cronometru pentru a pierde cat mai putine fonduri europene si, mai mult, sa nu fie nevoita chiar sa returneze o parte din bani pentru ca nu a putut finaliza unele proiecte la termen.

HotNews.ro a scris inca din aprilie ca Romania risca sa piarda finantarea europeana de circa 1,7 miliarde de euro pentru proiecte deja contractate sau in curs de contractare - autostrazi si cai ferate daca nu termina proiectele la timp.

In plus, pana in 31 decembrie 2015, atunci cand este termenul de decomitere a fondurilor europene nerambursabile, Romania va trebuie sa absoarba 2,9 miliarde de euro, adica tot ce a ramas necheltuit pana acum daca nu doreste sa piarda banii definitiv.


Pentru a contracara riscul de decomitere, Transporturile conduse de Dan Sova au stabilit o strategie pentru absorbtia de fonduri europene pe toate tipurile de lucrari de infrastructura, strategii aprobate prin memorandumuri in Guvern. Cu toate acestea, HotNews.ro a scris ca strategia Transporturilor pentru fondurile europene dedicate autostrazilor a fost, practic, desfiintata de catre Ministerul Fondurilor Europene.


Lucrarile de infrastructura au scazut cu 27%, iar investitiile au ajuns la sub 1% din PIB, un minim al ultimilor ani


Surse din sistem au declarat pentru HotNews.ro ca o explicatie partiala a slabelor rezultate financiare este ca multe contracte din fondurile europene au fost semnate cu foarte mare intarziere de catre actuala guvernare, iar lucrarile, aflate abia la inceput, nu au un ritm sustinut care sa duca la un decont substantial din fondurile europene alocate.

In plus, masurile menite sa sporeasca gradul de absorbtie in Transporturi au fost luate cu mare intarziere, desi riscul decomiterii fondurilor europene era cunoscut de catre autoritati inca de anii trecuti.

In plus, numai la CFR, acolo unde si asa vorbim de intarzieri monumentale in implementarea proiectelor, o licitatie de 2 miliarde de dolari a fost anulata pentru ca s-a gresit caietul de sarcini, iar procedura a fost reluata abia in urma cu cateva zile.

O alta explicatie indicata de sursele consultate de HotNews.ro a fost si reducerea puternica a investitiilor in primele luni ale anului, totul cu scopul ca Guvernul sa tina sub control deficitul bugetar in prima parte a acestui an dublu electoral.

Cifrele executiei bugetare pe primele patru luni ale anului arata tocmai un sold primar pozitiv fata de unul negativ in urma cu un an, dar si reducerea semnificativa a investitiilor.

Practic, volumul lucrarilor de constructii a scazut in primele paᅡtru luni ale acestui an cu 8,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cel mai mare declin fiind consemnat de lucrarile ingineresti sau de infrastructura, de circa 27,3%, arata datele ajustate sezonier publicate de Institutul National de Statistica, scrie Ziarul Financiar

Evolutia sectorului constructiilor depinde foarte mult de proᅡgramul de investitii publice, iar  scaderea puternica a lucraarilor de constructii de infrastructura vine in contextul in care si cheltuielile de investitii ale statului s-au redus in primele patru luni ale anului cu aproape 40%.

"Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe (n.r. rambursabile si nerambursabile], au fost de 5,9 miliarde lei, respectiv de 0,9% din PIB", se arata in documentele oficiale de la Finante.

Investitiile in primele patru luni: 2014 - 0,9% din PIB / 2013 - 1,55% din PIB / 2012 - 1,64% din PIB

Spre comparatie, in primele 4 luni din 2013, cheltuielile pentru investitii erau de 9,7 miliarde lei (1,55% din PIB), iar in 2012 cheltuielile pentru investitii erau de 10,23 miliarde lei (1,64% din PIB).

Astfel, fata de anii anteriori, sumele alocate investitiilor in primele luni din 2014 au scazut cu mai bine de jumatate de procent din PIB, o scadere substantiala.

Realizarea completa a Autostrazii Sibiu - Pitesti, din nou incerta

Pe langa discutiile privind slaba absorbtie a fondurilor europene, reprezentantii Comisiei Europene au discutat la Bucuresti si despre MasterPlanul General de Transport (MPGT), document aflat in centrul criticilor severe transmise de Bruxelles atunci cand s-a analizat Acordul de Parteneriat pentru exercitiul financiar 2014-2020 transmis de Romania, au precizat pentru HotNews.ro surse apropiate situatiei.

Astfel, oficialii europeni spun ca MasterPlanul a inregistrat progrese, insa ca documentul nu este inca gata. In plus, reprezentantii CE spun ca in aceste zile se definitiveaza unele aspecte esentiale ce vor fi incluse in forma finala a MPGT-ului.

Unul dintre aceste aspecte esentiale se refera la autostrada Sibiu-Pitesti, o autostrada pe care partea romana incearca sa o "transforme" din calcule intr-o investitie prea scumpa si greu de realizat, in dauna altor autostrazi pe reteaua TEN-T Core din tara care ar fi teoretic mai utile si mai usor de construit.

Intentiile autoritatilor romanesti ridica temeri in randul oficialilor europeni, potrivit unei surse apropiate discutiilor consultate de HotNews.ro.

documente
(16 Iun 2014) PowerPoint, 4MB
De altfel, intentiile si calculele autoritatilor din Transporturi se regasesc partial si intr-un document prezentat recent de catre Comitetul de Monitorizare a POS-T. (Vezi fisierul atasat)

Harta de lucru - autostrazile din MasterPlan
Foto: AM POST
Astfel, intentiile oficialilor de la Bucuresti vizeaza realizarea tronsoanelor de capat ale autostrazii Sibiu - Pitesti, si anume Sibiu-Boita si Pitesti-Curtea de Arges (inclusiv ramura Curtea de Arges - Rm Valcea) si sa amane realizarea tronsonului de mijloc (esential pentru ca intreaga autostrada sa fie pe deplin utila, abia dupa anul 2020) pe urmatorul exercitiu financiar.

Cu banii europeni economisiti din nerealizarea completa a autostrazii Sibiu-Pitesti, autoritatile de la Bucuresti au in plan sa faca alte autostrazi pe reteaua TEN-T Core prin alte zone din tara, mai ales ca in ultimele doua luni au scos la licitatie numeroase noi studii de fezabilitate (aici si aici)


Citeste mai multe despre   











VIDEO Reactia cercetatorilor din Buzau atunci cand au gustat "legumele viitorului": rosia-banana si rosia-ananas

Ce ati spune despre o bucata de branza noua cu o rosie ca o banana langa? Sau de niste slanina cu o rosie... ananas. In acest moment suna mai degraba ciudat decat tentant, insa acestea sunt legumele viitorului.
21222 vizualizari
  • +58 (60 voturi)    
    e lege: daca nu se poate fura - nu se face! (Luni, 16 iunie 2014, 19:22)

    dadan [utilizator]

    cam asta e politica P$D - daca nu pot fura de la lucrari, atunci nici nu le fac... pai ei sunt fraieri sa mi=unceasca pe nimic? pe un salariu? pai ei de-aia s-au facut bugetari? sa ia salariul ala de mizerie micsorat de Boc? pai nu tati - se fac bugetari sa fure - sa fie stapani pe o stampila, pe un ghiseu, pe o autorizatie, pe un buget.... Ponta si cu Sova merita atarnati de @#te in piata universitatii si sa li se serveasca fum de ardei ca la iobagii care furau de la stapan - sa se inteleaga bine - ei lucreaza pentru noi, sunt angajati de noi, poporul sa ne administreze. Cine plateste pentru proasta guvernare? ar trebui sa faca pushcarie, nu conteaza ca e coruptie, hotie, prostie sau incompetenta (sau toate la un loc)
    • +13 (13 voturi)    
      Ministerul Transporturilor....... (Marţi, 17 iunie 2014, 9:16)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui dadan

      ....este emblematic pentru tot acest sistem politic perfid, in care escrocii si incompetentii joaca tontoroiu pe spinarea prostimii.

      "Cine plateste pentru proasta guvernare?". Cum cine ? Noi, toti fraierii care acceptam acest sistem politic ticalos !
      Zilnic vedem cum suntem furati, mintiti si scuipati de "alesii neamului" dar continuam, vaicarindu-ne, sa sustinem sistemul.

      La o adunatura care, oricat de tare ai lovi-o, te accepta fara sa cracneasca, este chiar pacat sa o ierti.
      Nu ei sunt de vina ci noi, fraierii care acceptam aceasta mega-escrocherie numita "democratie parlamentara".

      Oare ne vom invata minte vreodata ?
      • +11 (11 voturi)    
        Nu (Marţi, 17 iunie 2014, 10:02)

        potaissa [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        Atata vreme cat in Rromanika un vot costa doi mici si-o bere ,cand un criminal plagiator este la putere ,cand mafia si tiganii au mai mult de spus decat procurorii,nu. Trist dar adevarat. Da doar o privire pe strazile unui oras ( Nu conteaza unde!) din amarata aia de tara: Jmecheri ,violenta ,limbaj de Ferentari ,seminte sparte ,pensionari batjocoriti, mizerie ,spaga, cersetori ,hoti.......Deci ce poti astepta??
        • +1 (1 vot)    
          ma astept...... (Marţi, 17 iunie 2014, 13:33)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

          .....ca macar noi, cei cativa care inca mai gandim liber, sa ne coagulam intr-o miscare impotriva acestui sistem politic perfid si impreuna sa punem bazele teoretice ale unui nou sistem politic, total diferit, in care nu exista stanga/dreapta/alba/neagra ci doar planuri de dezvoltare din care cetateanul sa isi aleaga ceea ce ii convine iar cel care propune planul care a fost majoritar ales, sa aiba obligatia de a-l indeplini.

          Nu este usor dar nici imposibil. Totul este sa vrem !
          Asa cum toate celelalte sisteme politice au fost inventate, asa se poate si acum. Timpurile o cer !
    • +13 (13 voturi)    
      Problema mea este alta! (Marţi, 17 iunie 2014, 9:29)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui dadan

      Unde sunt mazetele, adrian8 si alte trompete pesediste, acum cand li se arata negru pe alb ca prostii lor nu fac nimic?!
      Ii vad clantzanind de fiecare data ... jos Basescu, dar cand este vorba de leprele pe care le sustin,... tac malc!
      Cat de prost sa fii ca sa ai incredere in rusi si in cozile lor de topor (expresie comunista, folosita de toate limbile de lemn - alta...)
    • +2 (2 voturi)    
      rezon! (Marţi, 17 iunie 2014, 12:53)

      tofu [utilizator] i-a raspuns lui dadan

      Odinioara se spunea: unde-i lege nu-i tocmeala!
      Acum e invers: unde nu-i tocmeala, ne bagam ceva in lege!
  • +32 (34 voturi)    
    :) (Luni, 16 iunie 2014, 19:34)

    Rasmus [utilizator]

    degetul cu care arata pe harta este sugestiv pentru constructia de autostrazi in Romnia
    • +13 (17 voturi)    
      BAI sova, (Luni, 16 iunie 2014, 20:51)

      romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui Rasmus

      ceausescu era cizmar, dar stia de 1000 de ori mai bine ca tine sa se uite pe un plan; in alta ordine de idei ai incurcat ''deshtele'',,,sau ma rog,,incurci planul cu anwsul.
      PRIMELE impresii cand se uita orice om CU BUN simt pe harta voastra, a baronilor psd;
      1. urgenta 0 = pitesti - sibiu - lugoj
      2. comarnic - brasov - targu mures - bors
      3. TERMINATI cu nemernicia de-a-si face dragnea autostrada ( bucuresti - alexandria - craiova ), fiind suficienta autostrada pitesti - craiova
      DACA TOT ati condus asa de prost astia doi ani si romania va pierde vreo 4 miliarde euro, desfiintati partea de autostrazi din CNADR si scoateti la licitatie aceasta activitate cu urmatoarea deviza ''SE ACORDA onorariu la castig, 20% din cele 4 miliarde, cui reuseste sa le absoarba pana la 31. 12. 2015''.. ...
      SI NU IN ULTIMUL rand da-ti demisia mai pacaliciule!
      • +11 (11 voturi)    
        demisia? (Marţi, 17 iunie 2014, 6:14)

        tofu [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

        Pai astia au obrazul mai gros ca un cauciuc de tractor, ce esti copil?
        Cati si-au dat demisia?
        Trebuie demisi, dar cum nu are cine face asta, trebuie cautati acolo unde ii doare, la buzunar. Ca niciunul nu e cinstit.
        • +4 (4 voturi)    
          Nu doar demisi (Marţi, 17 iunie 2014, 10:23)

          potaissa [utilizator] i-a raspuns lui tofu

          Ci si trasi la raspundere pentru raul facut tarii si populatiei. Ani grei de puscarie ,munca fortata ,cam asta merita!
  • +34 (34 voturi)    
    Responsabilitate (Luni, 16 iunie 2014, 19:36)

    123_utilizator [utilizator]

    Fiecare kilometru de autostrada dat in exploatare reprezintă o siguranță in plus pentru participanți. Fiecare kilometru de autostrada la care se lucrează reprezintă salarii pentru cei care o construiesc. Fiecare kilometru de autostrada finantat din fonduri europene reprezintă un ajutor dat romanilor de partenerii europeni. Singurii care nu sunt capabili sa faca nimic sunt conducătorii noștri. Ce e de facut?
    • +13 (13 voturi)    
      votati (Luni, 16 iunie 2014, 21:48)

      AMM [utilizator] i-a raspuns lui 123_utilizator

      Pai solutia e simpla .... ! Votati Ponta si PSD inca o data...!
  • +23 (25 voturi)    
    Normal! (Luni, 16 iunie 2014, 19:39)

    CetateanulRoman [utilizator]

    daca infrastructura ar fi rezolvata acum cu bani europeni ar disparea pretextul in numele caruia se fura de 25 de ani: modernizarea tarii! Ce nobil! cit de patriotic! cit de mult e de furat!

    Sau baietasul asta e mai prost ca Nuti? sau mai hot........
  • +25 (27 voturi)    
    nenorocitii (Luni, 16 iunie 2014, 19:44)

    sorin5 [utilizator]

    Guvernanti de doi lei, ar merita sa-i ia lumea la bataie, ce fac ei se cheama subminarea economiei nationale...Adica ai bani europeni si tu nu esti in stare sa-i folosesti...iar pe drumurile patriei mor mii de romani anual...Nu-i intereseaza autostrazi cu bani europeni, e mai greu sa fure...Iar pe cei de la cnadnr i-as da pe toti afara, niste incompetenti...
  • +24 (26 voturi)    
    Asistatu PSD (Luni, 16 iunie 2014, 19:48)

    mos_teaca [utilizator]

    Nu-i bai.Sova mai are timp sa deseneze , poate mai schimba culorile.Smecheria e la studiile de fezabilitate - le lasi pe cele vechi sa expire ca sa faci(furi) altele.Mai este un baiat bun in Bucuresti cu autostrada suspendata.A dat tunul vietii lui 60 mil euro pe un sf care nu se va face niciodata si care va expira in curand.
    • +20 (22 voturi)    
      desi lucrez in proiectare (fac SF-uri de genul..) (Luni, 16 iunie 2014, 20:04)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui mos_teaca

      nu sunt deloc de acord cu 20 de SF-uri de autostrazi facute toate in acelasi timp, avand in vedere ca ele expira in 2 ani si e clar ca nu avem bani sa executam autostrazile.

      de aproape 2 ani de zile, PSD cu USL-ul lor ne-a pus sectorul asta la pamant.

      au stiut numai sa distruga, rusofilii astia... ne trebuie autostrada spre alexandria (mare pol industrial de generare si atractie!!!) cand se intampla atatea accidente pe valea oltului si pe dn1.
      • +7 (7 voturi)    
        Sefu,,, (Luni, 16 iunie 2014, 23:17)

        romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        NU UITA ca din Alexandria lu' dragnea e si don'soara DEput(z)AT, fosta lui ''secretara''..., asa ca o fi aiurea denumirea de ''autostrada amanta'' ?
      • +4 (4 voturi)    
        O observatie (Luni, 16 iunie 2014, 23:39)

        Clop [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        Am avut curiozitatea sa ma uit in master plan mai prin primavara, cand Hotnews au avut un articol tot despre lipsa de isprava a ministerului "marilor proiecte" de la "transporturi".

        Cea mai acuta observatie a fost aceea ca, desi au fost agreate firme "grele" de consultanta, nici una n-a obiectat asupra faptului ca master plan-ul NU ARE O LEGENDA DE SINE STATATOARE care sa expliciteze coerent fiecare harta prezentata. Se vede clar ca master planul este facut pe genunchi, de diverse firme si ca hartile nu au legenda comuna. Legenda ar trebui sa fie explicitata pe 1-2 pagini la inceputul master planului cu simbolistica aferenta si cromatica corespunzatoare care sa nu creeze confuzii pentru fiecare sectiune propusa in analiza (transport rutier, maritim, aerian etc). Am vazut un lamentabil talmes-balmes cartografic. Un master plan coerent incepe fix cu asta.

        *Daca lucreaza 10 firme la facutul hartilor, toate trebuie sa se ralieze legendei/ codului initial stabilit.
        • +8 (8 voturi)    
          Masterplanul a fost sabotat de diferiti (Marţi, 17 iunie 2014, 0:23)

          qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Clop

          indivizi care si-au tot bagat proiectele lor in fata... Interesele au enorme, toti voiau la ei in judete cate un aeroport, cate o autostrada, gara, etc. Intelegeti de ce...

          Firmele "grele" din consultanta, acum au ramas doar "usoare", reduceri masive din personal (doar la mine la firma a fost concediat cca 50% din personal, si lucram cu 20-30% taieri de salariu - Hua Basescu!!! numai el e de vina si cu Boc. Hua!!!) Votam ponta psd pc ppdd in continuare ca o sa curga lapte si miere.

          Firma care redacteaza studiul e doar una, nu mai multe.
          Acum, nu incerc sa scuz consultantul, dar se intampla destul de des in domeniul asta sa ni se impuna anumite rezultate, desi matematic rezultatele ar fi altele. E cam nasol sa lucrezi 1 an de zile la ceva si apoi sa vina unii sa-ti spuna sa refaci tot pt ca nu e normal sa ti se impuna proiecte recomandate dupa ureche.
  • +11 (11 voturi)    
    Pavelele ce mai merg (Luni, 16 iunie 2014, 20:02)

    Parzivall [utilizator]

    Te doare capul cand vezi ce au facut prin orase. Au pus pavele si prin mahalale, pavele printre care cresc deja huciurile si troscotul. In cativa ani praful se alege de ele.
    Cum se poate in alte tari, sa se faca trotuare turnate din ciment, cu bordurile turnate odata cu trotuarul si nu oricum, in cofraje speciale in care s-a realizat impletitura aia din fier beton in prealabil, garantate pe 20 de ani?
  • +9 (9 voturi)    
    Master sef Hahalera ??? (Luni, 16 iunie 2014, 21:11)

    andreesanu [utilizator]

    Romani dormiti pe voi ,iar banii se scurg spre apa simbetii !!!.De doi ani sunteti dusi cu presul ,dusi cu vorba,manipulati cu antenele si voi tot nu va treziti !!!,sunteti deja cu curul gol !!!,peste un an a zburat pomana UE pe autostrazi !!!,ce vreti ???,caruta cu boi nu merge pe autostrada !!!acolo va itoarceti ???,atunci- Pocnind din bici pe linga boi ,trec hahalerele lui Ponta
    mai vechi si alti mai noi,iar voi prvind cu jind ,votati din nou, ca boi !!!.
    V-au saracit si v-au scuipat de cind ei sus s-au cocotat,
    De voi nu le mai pasa-n veci ,voi boi de jug in loc de veci.
  • +7 (7 voturi)    
    Master sef Hahalera ??? (Luni, 16 iunie 2014, 21:11)

    andreesanu [utilizator]

    Romani dormiti pe voi ,iar banii se scurg spre apa simbetii !!!.De doi ani sunteti dusi cu presul ,dusi cu vorba,manipulati cu antenele si voi tot nu va treziti !!!,sunteti deja cu curul gol !!!,peste un an a zburat pomana UE pe autostrazi !!!,ce vreti ???,caruta cu boi nu merge pe autostrada !!!acolo va itoarceti ???,atunci- Pocnind din bici pe linga boi ,trec hahalerele lui Ponta
    mai vechi si alti mai noi,iar voi prvind cu jind ,votati din nou, ca boi !!!.
    V-au saracit si v-au scuipat de cind ei sus s-au cocotat,
    De voi nu le mai pasa-n veci ,voi boi de jug in loc de veci.
  • +10 (10 voturi)    
    papagal (Luni, 16 iunie 2014, 21:15)

    zigot [utilizator]

    pe acest sova(papagal) numai un mare plagiator putea sa-l puna ministru si sa il tina atat;
    acest om? nu intelege nimic din ce i se intampla.
  • +10 (10 voturi)    
    golănașii nu au proiecte... (Luni, 16 iunie 2014, 21:28)

    timp tamp [utilizator]

    Sumele "imense" intrate în țară în 2013 și 2014 au fost pe proiectele in epoca Boc, borfașii care au preluat puterea nu au nici un proiect de doi bani măcar așa că țara va pierde bani buni. Proiectele lor sunt pentru mafioți județeni, precum, bărcuțe pentru ponta, autostrada Bombonica, microfoane cu liste de înjurături pentru bunea stancu, bordeluri pentru mazăre, șosete, nu șosele, pentru Oprișan, carnavaluri pentru vasileasca.....
  • +10 (10 voturi)    
    cred ca (Luni, 16 iunie 2014, 21:39)

    ggna [utilizator]

    Sova neaga ca exista Ministerul Transporturilor!
  • +8 (8 voturi)    
    Lac sa fie, ca broaste s-aduna! (Luni, 16 iunie 2014, 21:41)

    hotnewsfil [utilizator]

    Avo(ca)catelul Sova, plin de importanta, se uita pe planuri ca vitelul la poarta noua.
    Este in prag sa reajunga la firma lui de avocatura, in care luca cu Ponta, iar in locul lui sa fie numit, de catre pix-maestru, alt avo(ca)catel, care sa se uite, si el, ca vitelul la poarta noua. Si asa, unii dupa altii, vor fi numiti alti avo(ca)catei, in functia de 'Vitel la poarta noua a transporturilor'.
  • +15 (15 voturi)    
    Responsabilitate (Luni, 16 iunie 2014, 22:26)

    edvro [utilizator]

    Ministru mai responsabil si cu rezultate ferme precum Boagiu, nu vom mai avea prea curand. Si era femeie... Ce au dat astia in folosinta este truda si munca femeii de fier Boagiu. Pacat ca nu a fost lasata sa-si duca treaba pana la capat.
    • +6 (6 voturi)    
      AI DREPTATE! (Marţi, 17 iunie 2014, 8:17)

      prompt [utilizator] i-a raspuns lui edvro

      Pot sa confirm cu toata responsabilitatea ca daca D-na Boagiu ramanea ministru la transporturi azi aveam gata autostrada de la Nadlac la Sibiu, iar Sibiu -Pitesti era in lucru si se termina pana la finele lui 2016 cu fonduri europene. Cei care ma contrazic sunt clar incompetentii!
  • +6 (6 voturi)    
    guvernul ne vrea prosti si saraci (Luni, 16 iunie 2014, 23:03)

    bigbrother [utilizator]

    Ca sa nu dea impresia ca nu fac nimic, fac carpeli, amana licitatii prin diverse moduri, blocheaza investitii, totul cu scopul de a nu creste nivelul de trai in tara, pentru ca un nivel de trai crescut duce la oameni care incep sa gandeasca, duce la investitii care fac oamenii sa isi doreasca mai mult de la viata, nu doar painea si circul de la TV.

    In ritmul asta de lucru si cu atatea rateuri nu vom avea nicio autostrada finalizata, dar la alegeri PSD va spune: iata ce am facut noi, cate autostrazi, cate planuri de dezvoltare avem!...chiar daca planurile sunt doar pe hartie, se refac SF cu costuri enorme iar pe autostrazile incepute se poate merge doar cativa km sau deloc pentru ca nu exista puncte de iesire.

    In plus, existenta acestor gramezi de ministere aparute ca ciupercile dupa ploaie nu face decat sa blocheze si mai mult lucrurile, sa imparta "osul" in cat mai multe parti a.i sa ajunga tuturor flamanzilor care au sponsorizat sau sponsorizeaza acest partid si viitoarele campanii electorale ale PSD.

    Comisia Europeana trebuie sa ia masuri drastice si sa impuna un ritm de absorbtie a fondurilor a.i sa se realizeze acele planuri pentru care s-a dat acordul. Sau poate s-au saturat si ei sa ne dadaceasca ca pe copii mici de ani de zile, sa ne traga de urechi pentru ca nu ne facem treaba..
    • +3 (3 voturi)    
      ne lamentam degeaba cu comisia (Marţi, 17 iunie 2014, 0:25)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      sau sa-i judece americanii...

      noi poporul trebuie sa apucam de fraie si sa-i bicium un pic pe astia

      n-o sa vina nimeni sa ne scoata din rahat, daca o sa se perinde cineva pe langa noi, o sa fie din cu totul si cu totul alte motive.
  • +3 (3 voturi)    
    Cam asta se intampla si cam asta ar fi de facut (Luni, 16 iunie 2014, 23:24)

    123_utilizator [utilizator]

    La cererea ta europeni au hotărât sa te primească in familia lor. Cu bune si cu rele... Cu hoti si cu doctori, cu badante si cu olimpici, cu capsunari si cu spărgători de bancomate. Si pentru ca stiu ca material ai nevoie de ajutor au hotărât sa te ajute ...colonialisti...o sa spună unii... prosti o sa spună altii... Pe langa asta matematica o sa spună ca ne-au dat si ne dau multi bani...Din banii astia noi hotărâm sa ne construim o casa ...si ne angajam un meșter ....CNADNR ii zice.... Si de aici se rupe filmul....nu numai ca nu avem casa (100 de km de autostrada europeni in 7 ani)...dar mai si dormim in strada...si mai si plătim chirie (rovigneta) si meșterului de fiecare data cand vine la lucru, vine in costum ... Cu un jeep nou... Cu iPhone si Vacheron Constantin... eventual si cu un avocat... Si ne spune ca maine o sa avem... Eu asi spune ca ar cam trebui sa ne oprim din a fi fraieri si sa concediem meșterului si sa continuam singuri... Voi ce spuneti?
  • +6 (6 voturi)    
    Gata,va fi"varsat in cort, din biroul de ministru! (Marţi, 17 iunie 2014, 5:25)

    Plagarus [utilizator]

    Zarurile au fosr aruncare : PLEACA aceasta catastrofa !
  • +3 (3 voturi)    
    detalii (Marţi, 17 iunie 2014, 6:49)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    puteti spune de ce nu analizati reformele Basescu pentru a le da o sansa in viitor?

    Stiu, "impartialitatea" va impiedica !

    Sincer, va invartiti in loc de cand Basescu a lasat scena politica sa mearga in voia ei.
    • +2 (6 voturi)    
      iete trosc si tu pe-aici? (Marţi, 17 iunie 2014, 7:19)

      torna_fratre [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      daca nu pomeneai numele Basescu pleznea ficatul in tine?
      De ce nu ai inceput cu Burebista...ca poate din cauza lui inca avem drumuri neasfaltate.
      patetic!
      Adormitii ca voi al caror creier se micsoreaza in trecut niciodata nu vor putea sa se bucure de prezent daramite sa isi planifice viitorul.
  • +5 (5 voturi)    
    Cum se viseaza netrebnicii! (Marţi, 17 iunie 2014, 7:31)

    hotnewsfil [utilizator]

    Mitomanul = micul Titulescu, Sova = micul Ceausescu. Specialistii autentici il invita pe Sova : 'jos labele de pe harta tarii!'.
  • +6 (6 voturi)    
    avem nevoie de personal calificat (Marţi, 17 iunie 2014, 9:02)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    1. avem nevoie de personal calificat de toate gradele !
    2. avem nevoie de un sistem de invatamant de buna calitate ! NU invatamant de masa !
    3. avem nevoie sa promovam oameni profesionisti in administratie ! NU politruci ! NU aparatcici !
    4. NU avem nevoie numai de politica, vedete si Can-Can_uri !
  • +6 (6 voturi)    
    Mafioti (Marţi, 17 iunie 2014, 9:08)

    DaniAndi [utilizator]

    Nu inteleg....pe harta aia apare Brasov-Bacau drept autostrada, cu delimitare centrala (motorway) iar autostrada spre Moldova pe la Buzau, Focsani drept expressway? (adica semi-autostrada, fara delimitare) Cum vine asta? De cand e traficul mai mare pe Brasov-Bacau decat pe traseul actual al E85 ? Si o baba chioara si-ar fi dat seama de asta....Probabil vreun baronas local de pe traseul BV-BC a mituit pe cine trebuie ;)
  • +8 (8 voturi)    
    externalizarea serviciilor (Marţi, 17 iunie 2014, 9:19)

    cristian.l [utilizator]

    Daca nu sunt in stare sa atraga fonduri poate e timpul sa externalizam acest serviciu unor firme specializate. Categoric ca nu se doreste constructia autostrazii Sibiu-Pitesti, nu au niciun interes. Cred ca a venit timpul ca acest Minister sa fie auditat si sa se atraga raspunderea penala impotriva celor vinovati de stoparea Coridorului IV. Primesti fonduri de la CE pentru realizarea acestui Coridor de importanta strategica nationala, toti romanii sunt pentru finalizarea acestei autostrazi, au ajuns cei de afara sa-si puna mainile in cap cand vad cat de dusi sunteti, iar voi continuati cu autostrada PSD Bucuresti-Alexandria. Atentie.... rabdarea romanilor e cam pe sfarsite, asteptam, altceva dupa revolutie si s-ar putea ca paharul plin sa pice chiar cand sunteti voi la guvernare si nu va vad bine. Realizati rapid acest Coridor, nu va mai bateti joc de tara asta, chiar nu va ajunge cati bani bagati in buzunare, cat de mult mai doriti sa furati. Sibiu-Rm. Valcea-Pitesti sa iesiti toti la vot in toamna, e timpul sa-i penalizam ca nu se mai poate.
  • +8 (8 voturi)    
    autostrazile romaniei (Marţi, 17 iunie 2014, 9:19)

    cipicon [utilizator]

    ce frumos sta pe harta reteaua de autostrazi si drumuri expres. dar vai , ce sa inteleg? noi iesim in europa prin moldova si sudul tarii ???? domnilor guvernanti, voi cred ca nu sunteti cu toate acasa !!!! uitati-va putin la harta sau voi o vedeti cu fundu-n sus si cu estu la vest? un drum expres de la arad al oradea de ex nu s-ar impune ???? terminati coridorul 4 pt care aveti aprobari de la UE. chiar vreti sa plece Renault din Romania ? voi chiar sunteti dusi cu pluta? sau chiar sunteti atat de smecheri si de cointeresati incat sa lucrati impotriva intereselor tarii asteia? un rahat de tara ca si Ungaria si-au facut o retea de autostrazi f bune pentru ei. ei au inteles ca infrastuctura este cheie in dezvoltarea unei tari. noi nu suntem in stare nici sa finalizam ce s-a inceput. adica dupa un 1 an s-a realizat ca pe tronsonul Arad- Nadlac firma lu ala cu Blue Air a facut doar 20% din lucrari cand trebuie sa faca 70%??? domnilor voi ne credeti chiar prosti? nascuti ieri? controlul de stat un este? mi-e scarba de cum se fac lucrurile in Romania. o sa spuneti sa plec daca nu-mi convine. dar chiar trebuie toti sa plecam si sa ramane cine?
  • +6 (6 voturi)    
    Mitomania (Marţi, 17 iunie 2014, 9:53)

    sipu [utilizator]

    Pai nu spunea "prim-mitomanul" (micky mause) ca " eu absorb fonduri nu ca aia care au fost inainte " 37% nu 9% Si uite asa se vand GOGOSI la FRAIERI (asta ca sa nu spun un cuvant mai direct)
  • +6 (6 voturi)    
    mie cel mai mult imi place poza atasata! (Marţi, 17 iunie 2014, 10:03)

    Inna100 [utilizator]

    este demna de timesnewroman!

    Sova are asa o moaca de .. "intelectual cunoscator" incat se aude prin monitorul de la pc zgomotul de la fracturarea singurului sau neuron activ.
    Parca-i fosta "academiceana" lenuta ceausescu cand se uita pe formulele chimice ale diferitilor compusi chimici.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate :) (Marţi, 17 iunie 2014, 21:37)

      romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

      pana si lenutza ceausescu stia de 1000 de ori mai bine ca sova sa se uite pe un plan; in alta ordine de idei dupa cum se observa sova a uitat unde pune ''deshtu'',,,,,incurcind planul cu anwsul....aloooooo d-l sova .... se utilizeaza aratatorul, nu mijlociul :))))
  • +4 (4 voturi)    
    unde esti PONTO ! (Marţi, 17 iunie 2014, 10:05)

    pita [utilizator]

    nu te mai lauzi cu absorbtia fondurilor UE ? armata de netrebnici , incompetenti , vreti sa schimbati ''voi'' , toata conceptia despre infrastructura autostradala a Rom. doar pentru ca au fost'' ALTII'' inaintea voastra !
    dar , nu-i nimic miraculos din moment ce fosila de ilici sta la loc de frunte in putregaiul numit psd , cel care era in stare sa starneasca ''razboi civil ''( vezi mineriadele), doar ca sa ramana el ca rahatul deasupra. Politica revansarda , nihilista , retrograda , cultivata si promovata de'' voi', in frunte cu cel mai mare mincinos al tarii , sper sa se intoarca ca un bumerang si sa nu va gasiti locul ....!
  • +1 (1 vot)    
    ....a da,mai vedem... (Marţi, 17 iunie 2014, 10:30)

    machomen [utilizator]

    Va curge multa cerneala pe hartie si mult singe pe asfalt pine se va face marele nimic.Lupta politica e pe primul loc iar restul poate sa astepte la "pAsTiLe cAiLoR".Cind vor muri uni de'ai lor vor face oarece,dar pina atunci punetziva pofta in cui si visatzi cai verzi pe peretzi !!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Dar daca nu este prostie/hotie? (Marţi, 17 iunie 2014, 11:00)

    Hansen [utilizator]

    Nu pot sa nu observ si sa ma intreb:
    - guvernul PSD a blocat si asigura blocarea pe termen lung a investitiilor prin care Romania se integreaza organic si trainic in Europa
    - se propun investitii care nu aduc aceasta integrare, dar care permit si dezvoltarea gainariilor nationale specifice.
    Deci, se imbina o politica strategica cunoscuta de pe cand eram captivi blocului sovietic, cu o politica de multumire a numitor cercuri de putere prin deschiderea accesului la resurse.
    Oare cine gandeste aceasta strategie si in folosul cui?
    Ce bine ar fi sa ma insel!
  • +2 (2 voturi)    
    Curca-n lemne (Marţi, 17 iunie 2014, 11:52)

    tddrg [utilizator]

    Se uita si Sova la planul ala din poza ca curca-n lemne. Asta nu pricepe nimic din Transporturi, Autostrazi, etc...

    Incep sa cred ca singura realizare notabila a lui la acest onor Minister este ca a furat si apoi ascuns contractul cu Bechtel...

    Iisus trebuie sa vina curand... Dar nu pe Autostrada ca n-avem... Mai intarzie putin prin noroaiele drumurilor romanesti...
  • +3 (3 voturi)    
    cred (Marţi, 17 iunie 2014, 14:22)

    bucurflorin [utilizator]

    ca nici unul din ministri nu imi starneste atat de multa repulsie cat reuseste sa imi starneasca pacaliciul asta. e o nulitate in orice domeniu. si problema cea mai mare efaptul ca se crede deosebit de inteligent simai e si lipsit de scrupule. il depaseste pe amicul si seful sau ponta.
    • 0 (0 voturi)    
      da, cum ii facea ma-sa campanie (Marţi, 17 iunie 2014, 21:10)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui bucurflorin

      in ziua alegerilor.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version