Cum va cheltui Dan Sova 50 de milioane de euro: Noi studii de fezabilitate scoase la licitatie pentru 673 km de autostrada, printre care si Sibiu - Pitesti

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 2 iunie 2014, 19:29 Actualitate | Esenţial

Noi studii de fezabilitate scoase la licitatie (iunie 2014)
Foto: Hotnews
Sapte noi studii de fezabilitate pentru un total de 673 km de autostrada au fost scoase la licitatie de catre Compania Nationala de Autostrazi. Printre ele se afla si mult asteptatul Studiu de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Pitesti, studiu pe care ministrul Sova il tot anunta inca din martie si care a avut nevoie de mai bine 19 luni pentru a fi relicitat de catre autoritati. Valoarea totala estimata pentru cele 7 noi studii de fezabilitate este intre 45,7 si 54 milioane de euro. Vezi in articol ce alte noi autostrazi vizeaza studiile de fezabilitate.

Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) a scos la licitatie, in SEAP, sapte noi contracte pentru revizuire sau elaborare de Studii de Fezabilitate pentru noi tronsoane de autostrazi. In total vorbim de Studii de Fezabilitate pentru 673 km de autostrada.

Valoarea totala estimata pentru cele 7 noi studii de fezabilitate este intre 45,68 si 53,91 milioane de euro. 

Studiile de fezabilitate sunt obligatorii pentru demararea lucrarilor de constructie a autostrazilor insa acestea au un termen de valabilitate. Cu alte cuvinte, odata finalizate studiile, lucrarile la autostrazile trebuie sa porneasca in termenul de valabilitate, altfel va fi nevoie pe viitor de noi revizuiri sau actualizari ale studiilor.

Realizarea studiilor de fezabilitate este finantata nerambursabil din bani europeni si de la bugetul de stat.



  • Sibiu - Pitesti  - 117 km (conform SF-ului din 2008)

Plan oficial de Autostrada Sibiu-Pitesti
Foto: CNADNR
Valoarea estimata intre 43,422,722  si  51,316,853 RON fara TVA (intre 9,7 milioane de euro si 11,4 milioane de euro).

Termenul limita de depunere a ofertelor este 23 iulie.

Durata contractuala de realizare a studiului este de 12 luni (4 luni pentru Sectiunea 1 si Sectiunea 5; 12 luni pentru Sectiunea 2, Sectiunea 3, Sectiunea 4 si Sectiunea 6).

SF-ul pe Sibiu - Pitesti, relicitat dupa 19 luni pierdute

In cazul SF-ului pentru autostrada Sibiu - Pitesti trebuie amintit ca o licitatie pentru actualizarea sa a fost demarata in primavara lui 2012, dar anulata apoi in septembrie ca urmare a unor observatii transmise de catre Comisia Europeana, potrivit explicatiilor oferite de ministrul Sova.

Totusi, din septembrie 2012 si pana in prezent au trecut aproape 19 luni, timp in care autoritatile de la Transporturi conduse de Dan Sova nu au grabit relansarea licitatiei. In marte la inceput, Dan Sova anunta ca Studiul de fezabilitate deja fusese licitat in SEAP insa licitatia oficiala a fost lansata abia acum, la trei luni dupa.

Studiul de fezabilitate, cu toate controversele promovate de autoritati privind durata sa, va avea un termen contractual de 12 luni, insa Ministrul Sova a declarat ca partial acesta va fi realizat in mai putin timp, circa 4 luni, pentru a permita startul lucrarilor inca din 2015 pentru portiunile de capat al autostrazii: Sibiu-Boita si Pitesti-Curtea de Arges.

Celelalte Studii de Fezabilitate:

  • Sibiu - Fagaras - 72,5 km (conform SF-ului pt Drumul Expres)

Autostrada Sibiu - Fagaras
Foto: Hotnews
Valoare estimata intre 23,512,585 si  27,786,691 RON fara TVA. (intre 5,3 milioane euro si 6,2 milioane de euro)

Termenul limita de depunere a ofertelor este 22 iulie.

Termenul de realizare: 12 luni de la semnarea contractului (4 luni revizuire studiu de fezabilitate + 8 luni asistenta Beneficiar).

  • Autostrada de Centura Bucuresti Nord - 52,77 km

Valoarea estimata intre 14,356,924 si 16,966,365 RON fara TVA (intre 3,2 milioane de euro si 3,8 milioane de euro)

Termenul limita de depunere a ofertelor este 24 iulie.

Durata contractuala de realizare a studiului este de 12 luni (4 luni revizuire studiu de fezabilitate + 8 luni asistenta Beneficiar)

  • Autostrada Targu Mures - Ditrau - 91,6 km

Traseul Autostrazii Tg. Mures - Ditrau - Tg. Neamt - Iasi - Ungheni
Foto: Hotnews
Valoarea estimata intre 33,267,173  si  39,314,841 RON fara TVA (intre 7,4 milioane de euro si 8,74 milioane de euro)

Termenul limita de depunere a ofertelor este 17 iulie.

Durata contractuala de realizare a studiului este de 12 luni (4 luni revizuire studiu de fezabilitate + 8 luni asistenta Beneficiar)

  • Autostrada Ditrau - Targu Neamt - 118,1 km

Valoarea estimata intre 43,663,427  si  51,601,323 RON fara TVA (intre 9,7 milioane de euro si 11,5 milioane de euro)

Termenul limita de depunere a ofertelor este 16 iulie.

Durata contractuala de realizare a studiului este de 12 luni (4 luni revizuire studiu de fezabilitate + 8 luni asistenta Beneficiar)

  • Autostrada Targu Neamt - Pascani - Iasi - Ungheni - 100,6 km

Valoarea estimata intre 26,161,111 si 30,916,768 RON fara TVA (intre 5,82 milioane euro si 6,87 milioane euro)

Termenul limita de depunere a ofertelor este 17 iulie.

Durata contractuala de realizare a studiului este de 12 luni (4 luni revizuire studiu de fezabilitate + 8 luni asistenta Beneficiar)

  • Autostrada Buzau - Braila - Galati - 120 km

Autostrada Buzau - Braila - Galati (120 km)
Foto: Hotnews
Valoarea estimata intre 20,528,519 si 24,260,068 RON fara TVA (intre 4,56 milioane de euro si 5,4 milioane de euro)

Termenul limita de depunere a ofertelor este 18 iulie.

Durata contractuala de realizare a studiului este de 12 luni (4 luni revizuire studiu de fezabilitate + 8 luni asistenta Beneficiar)

Licitatiile de acum vin dupa ce pe 1 mai Ministerul Transporturilor condus de Dan Sova anunta licitarea a altor 10 Studii de Fezabilitate pentru tronsoane de autostrazi. Cele 10 studii licitate pe 1 mai vor costa circa 53 de milioane de euro si vor acoperi 995 de kilometri impartiti pe mai multe tronsoane din tara printre care autostrada Ploiesti-Buzau-Bacau-Siret, Brasov-Bacau, Craiova-Calafat sau Bucuresti-Alexandria.

SF-urile scoase la licitatie pe 1 mai:






Citeste mai multe despre   









18313 vizualizari
  • +30 (30 voturi)    
    Cand ''dorel'' ajunge ministru (Luni, 2 iunie 2014, 19:38)

    romania_curata [utilizator]

    nu doar viseaza la cai verzi pe pereti, ci ar fi in stare sa fsca SF-uri si pentru autostrazile de le Luna, sau din Antarctica.
    Realitatea CRUNTA e alta; aceste studii sunt ''sifoane'' pentru campania electorala a mitomanului.
    • +10 (10 voturi)    
      sova e la furat (Marţi, 3 iunie 2014, 9:05)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

      Cand stii clar ca nu ai bani nici de 300 de km de autostrada nu te apuci sa faci studii peste studii de fezabilitate pentru mii de kilometri.
  • +19 (21 voturi)    
    Bile albe, bile negre... (Luni, 2 iunie 2014, 19:47)

    Geos Costan [utilizator]

    Sibiu-Piteşi: OK
    Centura de nord a Bucureştiului: OK
    Sibiu-Făgăraş: să zicem (deşi nu văd relevanţa)
    Restul încep de nicăieri şi se termină nicăieri. Din 50 milioane, abia între 12,9 şi cel mult, 21,4 milioane ar fi justificate. Restul e furt!
    • +8 (8 voturi)    
      ce o fi ok? (Marţi, 3 iunie 2014, 7:59)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      Poate ai inteles ca de banii astia construiesc autostrazi? De fapt nu, doar scot de prin sertare niste studii de fezabilitate, le scutura de praf, si ne cer inca o jumatate de miliard de euro pentru ele.
      Sper ca DNA sa ancheteze si afacerea asta cat de curand si sa-i vedem si pe Sova si Ponta cat de curand la TV in breaking news.
    • +7 (7 voturi)    
      Si cele care sint OK tot (Marţi, 3 iunie 2014, 8:50)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      furt sint ca au mai fost facute odata.
    • +3 (3 voturi)    
      raspuns Geos Costan (Marţi, 3 iunie 2014, 12:08)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui Geos Costan

      Sunt scveptic ca se va construi ceva atat timp cat Sova/Ponta sunt la putere. Hartia admite orice chiar si ineptiile lui Sova,
    • +2 (2 voturi)    
      i-ai vazut cumva luind macar probe de sol... (Marţi, 3 iunie 2014, 12:11)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      ...ca sa nu mai zic de carote de adincime, pe traseul vreunei autostrazi???
      De aceea se prabusesc diferite sectoare, din cauza (nu datorita) calitatii bune a studiilor.
      Nu mai zic aici de necesitatea drumurilor pentru (viitoarea) industrie, de trafic si altele.
  • +15 (15 voturi)    
    pe vremuri (Luni, 2 iunie 2014, 19:50)

    the [utilizator]

    furtul din avutul obstesc se pedepsea cu împuscarea ... încà mà întreb cum era posibil asa ceva ...
  • +16 (16 voturi)    
    SF (Luni, 2 iunie 2014, 20:36)

    thord [utilizator]

    science-fiction
  • +17 (17 voturi)    
    Studii de poveste ?nu de fezabilitate. (Luni, 2 iunie 2014, 20:36)

    andreesanu [utilizator]

    Gargariseala marca Sova ,mare scofala sa bati cimpii si sa te joci cu creioane colorate pe harta ???.
    Studii de fezabilitate marca Sova echivalente valoric cu hirtia igenica.
  • +12 (12 voturi)    
    SF (Luni, 2 iunie 2014, 20:38)

    Null [utilizator]

    In cazul "ministrului" Sova prescurtarea asta chiar este relevanta... SF-uri. :))
  • +15 (15 voturi)    
    Lupu cioban la oi (Luni, 2 iunie 2014, 21:28)

    Koczka [utilizator]

    Asa se zice pe romaneste cand pui exact pe cine nu trebuie sa administreze o afacere ce ar putea fi profitabila. Cata obstinenta in a cheltui banii publici pentru folosul unor firme platitoare de parandarat. Ca daca nu sunt bani europeni sunt mai usor de 'investit'. In loc sa se investeasca in dezvoltarea si modernizarea retelei feroviare cu rezultate si eficienta aproape imediata, costuri de exploatare mai mici si accesibilitate ridicata, domnu ministru Sova a avizat un proiect de dezmembrare a aprox 50% din infrastruxtira feroviara existenta in vederea probabil a valorificarii ca fier vechi a sinelor, stalpilor, retelelor de contact. Ne intoarcem cu vrei 150 de ani in urma la inceputurile dezvoltarii inftastructurii feroviare. Asa si valoarea de piata a CFR marfa va scadea si probabil ca noi studii de fezabilitaye vor fi platite din bani publici pentru o eventuala reextindere. Se pare ca dl. Sova este un demn continuator al doamnei Boagiu care mai timida aprobase o reducere cu doar 30% . Se contureaza deja coordonatele guvernarii de 'stanga' a guvernului Ponta: africanizarea economiei banariere a Romaniei.
  • +16 (16 voturi)    
    eu propun (Luni, 2 iunie 2014, 21:37)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    sa existe si niste studii despre studiile astea de fezabilitate. studiile despre fezabilitatea unor studii de fezabilitate sunt viitorul acestei tari.
    • -6 (6 voturi)    
      exista (Marţi, 3 iunie 2014, 8:38)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      se numesc studii de pre-fezabilitate si sunt extrem de utile ptr a evita solutii costisitoare later on.

      mai usor cu demagogia
  • +12 (12 voturi)    
    si cat au valabilitate? (Luni, 2 iunie 2014, 22:07)

    nick24 [utilizator]

    cat au valabilitate studiile de fezabilitate?
    ca pana intra in executie autostrazile isi pierd valabilitatea si apoi trebuie refacute in mod "paradoxal" cu si mai multi bani
    • +1 (1 vot)    
      90 de zile (Marţi, 3 iunie 2014, 12:03)

      NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      daca se respecta instructiunile de folosire !
  • +15 (15 voturi)    
    Adica vreo 3 miliarde lei vechi pe km???? (Luni, 2 iunie 2014, 23:12)

    Excelsior [utilizator]

    Studii dom`le nu gluma!
  • +4 (4 voturi)    
    drumuri (Marţi, 3 iunie 2014, 8:37)

    nimrod [utilizator]

    Eu încă sper că pe Şova ăsta nu-l ia nimeni în serios. Nici măcar Ponta.
  • +5 (5 voturi)    
    Si, in mod absolut surprinzator... (Marţi, 3 iunie 2014, 9:21)

    Prostu' satului [utilizator]

    ...Printre principalii castigatori (ca prada se cuvine totusi impartita si cu cativa catei, sa nu bata la ochi) se vor numara eternele Iptana si Search Corporation.
    E si normal, de altfel - cine sa cunoasca cel mai bine aceste autostrazi virtuale daca nu cei care au mai facut vreo duzina de studii de fezabilitate pentru exact aceleasi proiecte??? Vorba lu' Jiji - pac-pac, schimbam datele, titlul, niste poze, mai actualizam pe ici-pe colo, prin partile neesentiale, si-astfel lucrarea-i gata.
    Deja vu. Valabil si pentru ei, si pentru noi.
    Iar peste vreo 3-4 ani o luam de la capat, ca si studiile astea de fezabilitate se invechesc, se ingalbenesc, prind mucegai... trebuie innoite din cand in cand, de preferinta cat mai des.
    Asta e. Romania, failed state.
  • +7 (7 voturi)    
    Autostrazi pe hartie (Marţi, 3 iunie 2014, 10:12)

    Se7en [utilizator]

    Cred ca e clar pt toata lumea ca 80-90% din sectoarele respective de autostrada carora li se vor face SF-uri in urmatorii 2 ani NU VOR FI FACUTE. Asta este inca o metoda rapida de a "sifona" niste bani multi dandu-le fraierilor impresia (cu ajutorul presei) ca o sa se faca ceva. In plus fata de sifonare, se mai impusca inca un iepure: vor mai cheltui niste fonduri nerambursabile UE ca si asa procentul de atragere este de doar 31% si in mod sigur nu vor fi capabili sa cheltuiasca intreaga suma pana la 31.12.2015.
    Si toate astea in conditiile in care incompetentul de Ponta (tatal habarnistului Sova) declara acum 1 an cand UE a negociat cu statele membre fondurile disponibile pt exercitiul 2014-2020, ca Romania (Basescu) a negociat fff prost si ca se puteau obtine mai multi bani pt ca noi suntem f capabili in a construi autostrazi...din pacate nu exista cuvinte in limba romana care sa descrie scarba si revolta pe care le simt de cate ori ii aud pe deseurile astea 2 vorbind (N.B. ma refer evident la ponta si sova).
  • +6 (6 voturi)    
    Vreau sa vad o lista detaliata (Marţi, 3 iunie 2014, 10:59)

    Matrafirefox [utilizator]

    cu cheltuielile si cati bani s-au dat pentru fiecare lucru. 50 de milioane de euro e o suma enorma, vreau sa vad cat s-a cheltuit cu cap si cat s-a aruncat pe fereastra. Desi, vazandu-l pe Sova in actiune de ceva vreme, probabil toti banii vor fi aruncati pe fereastra, studiul va fi declarat neconcludent si istoria se va repeta. Cine a uitat epoca PD$R e condamnat sa voteze P$D - ambele partide au aceleasi radacini in PCR.
  • +3 (3 voturi)    
    prostie (Marţi, 3 iunie 2014, 11:28)

    rz_ [utilizator]

    Daca studiile trebuie sa ia in calcul traficul pe toate celelalte tronsoane pe care care s-au facut sau se vor face studii de fezabilitate, in combinari luate cate 1, 2, ... atunci se justifica pretul numai din dactilografiere:).

    Ma intreb cum poti face un studiu de fezabilitate pentru Brasov-Bacau daca nu stii cand si daca va fi un tronson Ploiesti-Brasov, Ploiesti-Moldova, Tg-Mures Ungheni, Sibiu-Pitesti, Sibiu-Brasov. Toate aceste autostrazi (virtuale) influenteaza traficul pe Brasov-Bacau, deci in studiu pot doar sa estimeze costul de constructie.
  • +5 (5 voturi)    
    casele de avocatura SOVA/PONTA (Marţi, 3 iunie 2014, 11:35)

    florin_f [utilizator]

    iata cum se fura bani publici, prin casele de avocatura SOVA/PONTA care gestioneaza si directioneata bani sper firmele de apartament ales rudelor, prietenilor, mafiotilor... foarte bine.
  • +3 (3 voturi)    
    comentariu (Marţi, 3 iunie 2014, 12:06)

    LiviuDrula [anonim]

    Oare cati din acesti bani intra in buzunarul lui Sova-Ponta ? Destui de multi tinand cont ca nu se construeste nimic dar se percep accize la benzina.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri