Marele plan al lui Dan Sova pentru autostrazile din Romania. Care sunt traseele de pe harta si unde apar probleme

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 8 aprilie 2014, 19:02 Actualitate | Esenţial

Autostrazile finalizate in 2020 - strategia Guvernului Ponta
Foto: Hotnews
Pe holurile Parlamentului, Ministerul Transporturilor a prezentat marti primele harti din ceea ce pare a fi Master Planul General pe Transporturi, harti pe care figurau noi trasee nediscutate public pana acum si care prezentau mai multe erori si neconcordante intre ele. Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a vorbit despre programul autostrazilor pana in 2020, a explicat cum spera sa fie finantate autostrazile Bucuresti-Alexandria, Targu Mures-Iasi, Sibiu-Brasov-Bacau, Buzau-Braila-Galati sau podul peste Dunare de la Braila. Cu toate acestea, informatiile prezentate nu au dus lipsa de erori si au ridicat noi semne de intrebare.

Cu autostrazile pe holurile din Parlament


Pana in 2020, Romania va avea 2.020 de kilometri de autostrada, iar pana la finele acestui an vor fi in lucru nu mai putin de 651 kilometri, potrivit planului anuntat marti de catre ministrul Transporturilor, Dan Sova in cadrul Infrastructure Business Summit organizat la Parlament.

Potrivit acestuia, mare parte din autostrazile finantate vor fi realizate pe fonduri europene, insa in discutia autoritatilor intra si acciza pe combustibil din care Guvernul spera sa faca nu mai putin de 697 de kilometri.

Pe langa informatiile prezentate de ministrul Sova, pe holurile Parlamentului au fost agatate diverse harti cu imagini ce pareau a fi extrase din master Planul de Transport, documentul de capatai pentru strategia nationala de autostrazi in anii ce urmeaza si cu care vom merge la Comisia Europeana pentru aprobarea finantarilor nerabursabile.

Erori si neconcordante intre hartile autostrazilor

Comparatie - Masterplan, 2020 si 2022
Foto: Hotnews
Cu toate acestea, intre diversele harti expuse pe holurile din Parlament existau multiple erori sau necocordante.

Cateva exemple:
  • Pe o harta cu reteaua finalizata in 2020 Sibiu-Pitesti aparea finalizata, in timp ce pe alta harta cu reteaua din 2022, segmentul in cauza parea in lucru/proiectare.
  • Autostrada dintre Targu Neamt - Iasi si Ungheni (frontiera) ba trecea prin Pascani, ba prin Roman
  • Pe harta retelei finalizate in 2020, Comarnic-Ploiesti apare terminata, in timp ce pe harta din 2022 acelasi segment apare inca in lucru sau in proiectare
  • Autostrada de la Bucuresti la Giurgiu ba apare pe harta, ba nu este inclusa pana in 2022, desi guvernul se pregateste sa liciteze studiul de fezabilitate pentru segmentul in cauza (de retinut ca un studiu de fezabilitate are un termen de valabilitate in medie de 2-3 ani).
  • Pe traseul autostrazii Pitesti-Sibiu apare mereu Ramnicu Valcea, desi in toate documentele si planurile oficiale, precum si in ultimul Studiu de fezabilitate, traseul autostrazii nu trece prin Ramnicu Valcea, ci prin Curtea de Arges - Poiana - Racovita - Valea Oltului - Boita (aproape de Sibiu).
Aparitii noi pe harta autostrazilor din Romania

Harta autostrazilor - Masterplanul pe Transport
Foto: Hotnews
In plus, harta centrala cu autostrazile din MasterPlan prezinta noi trasee de care pana in prezent nu s-a discutat niciodata public. Exemple:
  • Craiova - Drobeta Turnu Severin, in conditiile in care va exista Craiova-Calafat-Drobeta
  • Pitesti-Brasov si Pitesti-Ploiesti
  • Satu Mare - Dej - Bistrita - Targu Mures si Dej- Gilau (Autostrada Transilvania A3, langa Cluj Napoca)
In plus, desi MasterPlanul pe Transport se vrea a fi un document tehnic, realizat de catre o terta parte, independenta - in cazul acesta firma AECOM, pe harta din Parlament, predominante apar asa descrisele trasee "propuse" de CNADNR, o institutie a statului supusa vointei si conducerii politice.

Cati km de autostrada spera guvernul ca vor fi in executie in acest an. Cati sunt in executie in prezent

documente
(8 Apr 2014) PowerPoint, 854KB
Printre toate informatiile prezentate de ministrul Sova (atasat acestui articol regasiti intreaga prezentare), pana la finele anului 2014 guvernul spera sa aiba in constructie efectiva circa 651 km.

Autostrazi in executie in 2014
Foto: Hotnews
In prezent, din aceasta cifra anuntata de guvern, se afla in lucru 148,4 km. Din acestia, 28,6 sunt de fapt in intarziere masiva (Orastie-Sibiu Lot 3 si A3 Bucuresti-Centura), iar alti 97,45 (Timisoara - Lugoj Lot 2 si Lugoj-Deva lot 2,3,4) au fost atribuite la licitatie de catre CNADNR-ul din guvernul Ponta dupa mai bine de 18  luni de la lansarea achizitiei publice.

In plus, in 2015 guvernul se lauda ca va avea in executie nu mai putin de 1.428 de kilometri de autostrada, insa numara aici si cei 651 pe care ii anunta in 2014.

Problemele cu finantarea: Desenam mai mult pe harta decat putem finanta

Pe langa diversele neconcordante, erori sau scapari in prezentarea ministerului, mai apare o problema: finantarea.

In esenta, ministrul Sova prezinta ca surse de finantare fie diversele fonduri europene, fie resursele de la buget sau cele adunate din acciza la combustibil.

Problema apare in doua puncte:
  • Unele tronsoane pe care guvernul le vrea finantate din banii pe acciza intra de fapt pe reteaua centrala TEN-T Core si pot beneficia de finantare europeana substantiala, iar in total tronsoanele pe acciza s-ar ridica la un cost mult mai mare decat se spera ofcial ca se va colecta la bugetul de stat.
  • Toate tronsoanele de autostrada pe care guvernul spera sa le finanteze doar prin Fondurile de Coeziune (85% fonduri europene nerambursabile) ar costa mai mult decat intreaga alocare pentru Romania pe Fondul de Coeziune - 3,7 miliade de euro (in care sunt incluse si Caile Ferate si cele maritime spre exemplu).
Fondurile de Coeziune disponibile si discrepanta cu numarul de km de autostrada propus de guvern

Concret, pe Fondurile de Coeziune in perioada 2014-2020 guvernul isi propune sa realizeze circa 690m km de autostrada astfel:
  • Pitesti-Sibiu: 116,6 km
  • Bucuresti-Alexandria: 80,5
  • Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani: 339,3 km
  • Targu Neamt-Iasi-Ungheni: 100,14
  • Centura Bucuresti Nord: 52,77 km
---

Total: 689, 31 km

Cu toate acestea, numai Pitesti-Sibiu (fiind o autostrada partial montana) ar costa circa 2 miliarde de euro. Pe langa aceasta, avem mai bine de 440 de km de autostrada in Moldova.

Si trebuie sa reamintim ca Fondurile de Coeziune includ si Caile Ferate si cele maritime, precum si fondurile din Facilitatea Connecting Europe destinate infrastructurii de transport. (iar pe Connecting Europe guvernul spera sa finanteze autostrada Buzau-Braila-Galati (120 km) si podul peste Dunare de la Braila).

Autostrada Targu Mures - Targu Neamt - realizata din banii de acciza, desi se afla pe harta centrala TEN-T

Harta TEN-T pe Romania (Core - cu rosu pronuntat)
Foto: Comisia Europeana
In planurile prezentate de ministrul Sova, autostrada Targu Mures - Targu Neamt (211 km) figureaza cu sursa de finantare fondurile colectate din acciza, desi autostrada in cauza se afla din 2012 pe harta centrala a cailor de transport europene (TEN-T Core). Cu alte cuvinte, rutele pe aceasta harta au potentialul de a fi finantate nerambursabil de catre Comisia Europeana cu pana la 85%.

In plus, in ultimul studiu de fezabilitate se prezenta un cost exagerat de realizare de circa 8 mld de euro (pentru intreg tronsonul pana la Iasi-Ungheni inclusiv).

Banii din acciza: 2,5 mld de euro in 5 ani pentru 700 km de autostrazi

Pe langa aceasta autostrada, guvernul spera sa finanteze din banii pe acciza de combustibil alti 486 de kilometri de autostrada.

Autostrazile finantate din Acciza
Foto: Hotnews
Cu toate acestea, potrivit declaratiilor anterioare, guvernul estima fondurile anuale din acciza de combustibil la circa 0,5 miliarde de euro. In cinci ani, banii din acciza ar insemna aproape 2,5 miliarde de euro. Acesti 2,5 miliarde de euro ar urma sa mearga pe urmatorii circa 700 km de autostrada.

  • Autostrada Alexandria - Craiova: 140.00       
  • Autostrada Craiova - Calafat : 85.00       
  • Targu Mures-Targu Neamt: 211.00       
  • Gilau-Suplacu de Barcau: 101.00       
  • Bucuresti-Giurgiu: 60       
  • Pascani-Suceava Siret: 100      
TOTAL: 697 km

Cum se lauda guvernul cu contracte semnate, desi licitatiile sau procedurile inca sunt in curs

In timpul prezentarii de marti din Parlament, ministrul Sova a tinut sa raspunda adversarilor politici care l-au acuzat ca in 2013 nu a reusit sa contracteze nici un kilometru nou de autostrada. Cu toate acestea, in prezentarea sa, Dan Sova a amestecat situatia contractelor incheiate efectiv, cu cea a licitatiilor finalizate sau incepute, dar nefinalizate.

Mai exact, ministrul Sova a explicat ca in 2013 guvernul a finalizat licitatii pentru 247 de kilometri de autostrada (omitand totusi si cei 8,7 kilometri din tronsonul A3 Gilau - Nadaselu).

Ce nu a mai explicat ministrul Sova este ca din acest total, doar pentru 119,6 au fost incheiate efectiv contractele, iar din acestia pentru mai bine de 97,4 kilometri contractele au fost incheiate cu o intarziere de 18 luni, in urma unor licitatii lansate inca din primavara 2012 de catre fostul ministru al Transporturilor Alexandru Nazare.

Asemanator, la capitolul licitatii lansate in 2014, ministrul Sova a prezentat cifra de 375 de kilometri de autostrada, incluzand aici si licitatiile lansate in 2013 pentru concesiunile Craiova-Pitesti si Centura Bucuresti Sud.

Pe aceeasi tema:


Citeste mai multe despre   






















42912 vizualizari

  • +12 (14 voturi)    
    Hm (Marţi, 8 aprilie 2014, 19:08)

    Soljenitin [utilizator]

    Sa mai ziceti ca face Times New Roman misteaux de el degeaba...
    • +8 (8 voturi)    
      Sova ... nu sovaieste (Miercuri, 9 aprilie 2014, 2:12)

      JG [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Sova ... nu sovaieste la pacalit si la luat banii !!!
    • +5 (5 voturi)    
      ce se fac pesedistii... (Miercuri, 9 aprilie 2014, 10:27)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      ca se cam termina de inaugurat tronsoanele facute de Boc si ei nu sunt in stare sa inceapa nimic?
  • -4 (18 voturi)    
    unde e Autostrada Transilvania? (Marţi, 8 aprilie 2014, 19:19)

    domu [utilizator]

    Ați promis Ardealului Autostrada Transilvania!!! (Brașov-Borș) Unde e??
    Nu avem nevoie de mitici să vină să ne facă autostrăzi în Ardeal. Ne facem noi. Trebuie doar să ne dea autonomie.
  • +13 (15 voturi)    
    Pitesti - Brasov?! (Marţi, 8 aprilie 2014, 19:23)

    Adrian P. [utilizator]

    Oare ce trebuie sa mai faca Sova asta ca sa I se recunoasca crasa incompetenta? Face totul la repezeala, la instinct, de parca si-ar desena sosele pe mocheta din dormitor. Pacat ca acest ministru ne mananca banii si timpul si nervii, pacat ca-l toleram.
    • +11 (11 voturi)    
      Da, harti facute pe drumul spre parlament (Miercuri, 9 aprilie 2014, 1:05)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui Adrian P.

      De aia a ajuns podul de la Braila in mijlocul Olteniei. Dupa cum arata hartile - totul in linie dreapta - se vede ca Sova e un panglicar.
  • +15 (17 voturi)    
    Minunat! (Marţi, 8 aprilie 2014, 19:59)

    Gipsi [utilizator]

    Pfff, n-o sa ma pot hotara pe unde sa o iau de la Nadlac la Braila. :)
    • +9 (11 voturi)    
      :) (Marţi, 8 aprilie 2014, 21:22)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Gipsi

      asta nu e nimic. sa vezi cand nu o sa te poti hotara pe unde s ao iei de la nadlac la arad.
  • +6 (12 voturi)    
    poi, nah...!!! (Marţi, 8 aprilie 2014, 19:59)

    Codruta N [utilizator]

    Baronii locali sunt sub presiunea alegatorilor: "bãi, *ULA!!! te-am ales ca ne-ai promis autostrada aeroport si pod - UNDE e autostrada? unde e podul? astia de la Bucuresti te trateaza ca pe o *ula, asa o sa te tratam si noi" - si intra in vrie... :D
    Si dupa aia, pun si ei presiune, ba pe Ponta, ba pe Sova... care-cum... pe cine apuca si pe toti. Fiecare baron local cu presiune anume si focalizata, pentru loc'shorul acela micutz dar AL LUI!!
    Sova (sau / si Ponta), CE sa faca, saracii? Ar trage si ei o tzeapa Comisiei Europene - dar nu le tzine, ca stiu aceia situatia din Romania (si obiceiurile noastre fine) mai bine chiar decat ei ;)

    Si, uite-asa! fac pt. fiecare baronash local cate o harta care sa-i placa aceluia, mai fac si pt. CE cate o harta cam asa cum ar trebui sa arate ea pentru finantare... si pana la urma le incurca intre ele :D

    Rezultatul? In final... autostrazi... CANCI! :D
  • +16 (18 voturi)    
    demisia! demisia! (Marţi, 8 aprilie 2014, 20:31)

    slakeritul [utilizator]

    Pentru incompetenta si risipirea banului public! Master planul asta ar fi trebuit sa fie strategia romaniei pe urmatorii 10+ ani. Bataia asta de joc ar trebui catalogata ca tradarea interesului national. Sun greseli flagrante pe care niciun mediocru elev de clasa 8-a nu le-ar face. Rusine!
  • +8 (8 voturi)    
    Sova SF, sau holocaust de ministru ? (Marţi, 8 aprilie 2014, 20:39)

    Plagarus [utilizator]

    Sova sustine ca autostrada Bucuresti - Alexandria face parte dintr- un coridor prioritar european. In realitate, nu are nicio legatura cu reteaua europeana TEN-T, in care cele mai importante proiecte sunt Lugoj - Calafat si Lugoj - Constanta. Asta inseamna ca, si daca are un raport bun cost-beneficiu, proiectul nu va putea fi finantat in aceeasi masura din fonduri UE ca proiectele prioritare. "In timp ce tronsonul Pitesti - Sibiu poate fi finantat in proprotie de 85% din fonduri europene, nu acelasi lucru se intampla cu Bucuresti - Alexandria. Nefiind un drum prioritar european, Uniunea va acorda cel mult 20 -25% cofinantare", spune Alexandru Craciun. Mai grav ar fi insa ca Executivul sa considere prioritara autostrada Bucuresti - Alexandria si sa o finanteze din fonduri de la buget, in detrimentul altor proiecte esentiale. Costul estimat pentru Bucuresti - Alexandria este de circa 400 de milioane de euro. Pitesti - Sibiu costa circa 1,7 miliarde de euro, din care 1,45 de miliarde pot fi fonduri UE, spune Craciun specialist in infrastructura !!!!!!
    tronsonul dintre Pitesti si Sibiu, care ar face legatura dintre partea de vest a tarii si Capitala, este cel mai important. "Circa 80% din transporturi merg din Vest catre Bucuresti. Din acestea, 20% au ca destinatie uzina Mioveni, de la Pitesti (Dacia Renault), unde transportam tabla". Cum ruta ocolitoare prin Brasov ar insemna parcurgerea unei distante prea mari, transportatorii aleg, pentru a ajunge din vestul tarii in Capitala, drumul national, prin traficul aglomerat dintre Sibiu si Valcea iar apoi, peste Dealul Negru strabat portiunea Pitesti - Sibiu. "Viteza medie este de circa 50 de km pe ora, ceea ce reduce numarul de transporturi pe care le-am putea face, iar consumul creste, din cauza vitezei scazute si a serpentinelor, cu 5-7 procente !!
    In plus, cei doi mari investitori din industria auto, Dacia Renault si Ford, au atras atentia in ultimul timp cat de important este tronsonul Sibiu - Pitesti, care le-ar facil
  • +14 (16 voturi)    
    Harțile astea au fost făcute de preșcolari?! (Marţi, 8 aprilie 2014, 20:45)

    gusi.paul [utilizator]

    s-ar părea ca podul de la Brăila este în Oltenia! Dulce Geografie...
  • +4 (6 voturi)    
    oare? (Marţi, 8 aprilie 2014, 21:08)

    trandafil [utilizator]

    Oare n-ar fi cazul, totusi, sa terminam ce-am inceput? Aceasta alternanta, 50 km autostrada - 50 km aratura nu exista decat in RO.
    Ce naiba de master plan ii asta? Autostrazile sunt elemente de infrastructura vitale pt dezv economica, nu pt capriciile si interesele lui neica-nimeni. Chiar isi imagineaza ca CE va inghiti gogorita cu Alexandria?
  • +9 (11 voturi)    
    Heil Sova (Marţi, 8 aprilie 2014, 21:08)

    Zummm [utilizator]

    Ca sa facem o mica, MAREEE comparatie: intre anii 1933 si 1938, in Germania nazista s-au construit 3.000 de kilometri de autostrada. plus vreo alti 800 de km in plin razboi cam pana in 1941. Asa ca tov. Sova eu m-as apuca de maine daca as vrea sa termin macar 1000 de km ( ca sa fie cifra rotunda).

    P.S: Podul ala de peste Dunare la Braila se tot face si el de prin 90 incoace, ultima data cine l-a anulat ?? Aud ?? Tov. Bombonelllll.
    • +1 (1 vot)    
      raspuns cioc boc (Joi, 10 aprilie 2014, 11:28)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui Zummm

      Corect postat dar nu treuie sa comparam spiritul si educatia nemtilor cu prostia si total incompetenta guvernului Ponta- si in particular Sova. Ca avocat a fost un ratat si atunci s-a hotarat sa devina ministru bineinteles ajutat de Ponta si a 70% din romani
  • +5 (7 voturi)    
    ce o fi asa greu? (Marţi, 8 aprilie 2014, 21:09)

    minos [utilizator]

    Nu ar fi foarte simplu sa se dea bataie pe autostrazile finantate de UE si sa se termine foarte repede acestea? In paralel sa se faca de la buget sau de la acciza una singura cap-coada(de preferinta sa nu intre in copetitie cu cele din focdul de coeziune) si apoi sa se gandeasca la altele. Ce simplu poate fi, dar politicienii astia sunt exasperanti, multa vorba si actiune zero. incompetenta maxima si coruptoe la fel.
  • +8 (10 voturi)    
    despre sova (Marţi, 8 aprilie 2014, 22:36)

    bispider [utilizator]

    Lumea (in special mass media) chiar nu s-a prins inca de faptul ca sova asta e o glumeata mica? Tot ce debiteaza trebuie incadrat rapid la categoria 1 aprilie sau amatorism. Din pacate totul e pe buzunarul si munca noastra. Rolul lui ar fi mult mai nimerit pe plaja din Venus, cu colaci si umbrelute intr-o mana, o maimuta pe umar si aparatul foto Smena in cealalalta mana. Cine naiba il tine-n brate pe incompetentul asta???
  • +8 (10 voturi)    
    Papagalul la butoane !!! (Marţi, 8 aprilie 2014, 22:41)

    andreesanu [utilizator]

    Papagalul asta n-are habar despre ce vorbeste.
    Cind nu sunt in stare sa termine un ciot de autostrada Comarnic -Brasov de 60km de un an jumate,n-au bani ,n-au solutii ,cu-i vind ei castraveti ca vor face cele 2500km in 6 ani ???.
    Povesti si minciuni de-ale lor am tot auzit si mi-ii greata de ei .
  • +7 (9 voturi)    
    fara cuvinte (Marţi, 8 aprilie 2014, 22:56)

    bibibapca [utilizator]

    Deci.. in urma prezentarii "master planului" am ramas ca in reclama la altex cu " ala negru de respira greu.... era ta'su... ".
    PS un mic citat din clasici (parazitii ).."v-as coase la gura cu sfoara/... sa ne mintiti din priviri pentru ultima oara..."
  • +9 (11 voturi)    
    si incepem cu? (Marţi, 8 aprilie 2014, 23:09)

    Kor [utilizator]

    Prima pe lista e autostrada Bucuresti - Alexandria. Cum ar veni, de la Ponta spre Dragnea. Din Capitala spre nimic. Mda...
  • +8 (8 voturi)    
    Se pricepe cu carioca, Sova (Miercuri, 9 aprilie 2014, 1:13)

    Locke Lamora [utilizator]

    Ca altfel....toata structura aia s-ar realiza poate in Germania....in Romania o sa se faca la Pastele Cailor.
  • +2 (2 voturi)    
    Cu creionul pe hartie... (Miercuri, 9 aprilie 2014, 8:46)

    v_sile [utilizator]

    Cu creionul pe hartie
    O autostrada am desenat...

    Sova asta ne crede prosti rau de tot.

    Ar putea sa ne spuna ce are concret in lucru. Care sunt termenele de finalizare. Ce are finalizat ca studiu de fezabilitate si cand incep lucrarile. Adica ce va face el concret pana in 2016, cat se presupune ca ii dureaza mandatul.

    Cum Sova nu mai are nimic de aratat (acum finalizeaza ce a inceput Boc), pune omul mana pe o carioca si inventeaza cai verzi pe pereti.

    De exemplu doua autostrazi Bucuresti-Craiova de facut in urmatorii sase ani: una prin Pitesti, alta prin Oltenita!.

    Oare mai sunt oameni care sa il creada pe Sova?
  • +3 (3 voturi)    
    prioritati (Miercuri, 9 aprilie 2014, 9:05)

    alexknicks [utilizator]

    Prioritara ar trebui sa fie Autostrada Palatul Victoria - Palatul Parlamentului - DNA - Inalta Curte - Rahova.
  • +3 (3 voturi)    
    :) (Miercuri, 9 aprilie 2014, 9:27)

    strategy [utilizator]

    harti in Paint, km ireali utopici, de basm, versiuni de poveste, banii tot ii incaseaza, noi ii platim, noi ii suportam.
    ne meritam soarta.
  • +1 (3 voturi)    
    Alexandria buricul pamantului? (Miercuri, 9 aprilie 2014, 19:34)

    antrax [utilizator]

    Observ ca-s mult sectiuni dublate de autostrazi, pe niste zone unde nu le nteleg scopul. Pe langa Drobeta care va fi legata de Craiova prin 2 bucati, care totusi este si punct de frontiera (desi daca are autostrada pana acolo ar trebui facut si-un pod cu 2 benzi/sens cum e ala de la Calafat), mai apare si Alexandria ca buricul pamantului.
    Ce dracu e atat de important la Alexandria incat sa merite 2 autostrazi, cumulat 225km (adica la 6 mil/km ajungem la 1.35miliarde, sigur peste 50% din pretul pt Pitesti-Sibiu)?
    - Bucuresti-Alexandria (85km)
    - Craiova-Alexandria (140km)

    Daca tot vor sa faca a doua bucata sa bage in continuare o bucata Alexandria-Giurgiu (~60km pe drumul actual conform cu G.Maps) si au oricum in plan Bucuresti-Giurgiu (~65km). Deci in loc sa faca 85km direct din bucale va face cam 120km domnu Dragnea. Oricum, pe autostrasse, deci se scoate cu timpul. si mai salveaza si ceva banuti pt alte vise erotice pt domnu Sova.
  • +1 (1 vot)    
    comentariu Sova (Joi, 10 aprilie 2014, 11:21)

    LiviuDrula [anonim]

    Este foarte iusor sa faci harti si sa te lauzi. Problema devine grava cand trebuie sa si construesti efectiv. De 2 ani de cand sunt la putere Punta Sova & company nu au construit niciun KM de autostrada si nici nu au contracte semnate - Unde sunt marile contracte cu chinezii de care se laudau in toamna 2113? Se pare ca si autostrada Comarnic-Brasov a picat dar banii s-au mancat.-acestea sunt marile realizari ale lui Sova care nu a gasit nici acum contractul cu firma americana- de care s-a ocumat mama sa - desi a fost informat unde se afla.Poate nu a vrut sa-l gaseasca.
  • 0 (0 voturi)    
    autostrazi (Luni, 14 aprilie 2014, 10:48)

    merey [utilizator]

    Sova este deja compromis;
    Asa ii trebuie cand il are drept consultant /sfatuitor pe acest abonat la contractele cu statul MICHAEL STANCIU - SEARCH CORPORATION ; firma care traieste din furturiele de documente si informatii de la IPTANA.

    SOVA acest individ te va compromite irevocabil;
    Elimina-l din cercul tau si vei vedea altfel lucrurile.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă