Principalii operatori de telefonie mobila au facut precizari in contextul accidentului aviatic din Apuseni si al criticilor vizand dificultatile legate de localizarea aeronavei si implicit a victimelor. Astfel, Orange a precizat pentru Mediafax ca in acest caz a raspuns cu promptitudine solicitarii autoritatilor, conform prevederilor legale. Reprezentantii Vodafone au afirmat ca reteaua a functionat optim in zona accidentului, ceea ce a permis localizarea in momentul apelului la 112. La randul lor, reprezentantii Cosmote Romania au afirmat ca, odata cu initierea fiecarui apel catre Serviciul de Urgenta 112, se transmite in mod automat si informatia de localizare primara.
"Orange Romania furnizeaza informatiile necesare autoritatilor abilitate, potrivit rolului unui operator mobil in astfel de situatii de urgenta. In cazul de fata, Orange a raspuns cu promptitudine solicitarilor autoritatilor, in conformitate cu legile si reglementarile in vigoare", au declarat reprezentantii Orange.
Reprezentantii Vodafone au afirmat ca reteaua a functionat optim in zona accidentului, ceea ce a permis localizarea in momentul apelului la 112.
"Reteaua Vodafone Romania a functionat optim in zona accidentului, ceea ce a permis utilizarea serviciilor de telefonie mobile la fata locului si efectuarea localizarii in momentul apelului la 112. Potrivit prevederilor legale, sistemul unic pentru apeluri de urgenta 112 este administrat de STS, care prelucreaza datele primite de la operatorii de telefonie mobila, in momentul initierii apelurilor. Aceste date sunt oferite ulterior de catre autoritati echipelor de interventie in situatii de urgenta", au transmis reprezentantii Vodafone, care au adaugat ca "operatorii de telefonie mobila sunt obligati prin lege sa asigure confidentialitatea convorbirilor telefonice si sa nu ofere informatii despre acestea".
Reprezentantii Cosmote Romania au afirmat ca, odata cu initierea fiecarui apel catre Serviciul de Urgenta 112, se transmite in mod automat si informatia de localizare primara.
"Compania noastra respecta prevederile legale conform carora, odata cu initierea fiecarui apel catre Serviciul de Urgenta 112, se transmite in mod automat catre SNUAU (Serviciul National Unic pentru Apeluri de Urgenta) informatia de localizare primara. Aceasta este conforma cu obligatiile legale care revin operatorului, specificate in autorizatia generala emisa de ANCOM, precum si in legislatia privind organizarea si functionarea sistemului 112", au declarat reprezentantii companiei.
Citeste si:
- Vicepresedinte CJ Alba: Salvamontistii, dirijati pe piste gresite. Coordonatele GPS de la STS au fost eronate
- VIDEO Medicul Radu Zamfir, despre accidentul aviatic din Apuseni: Datorita lui Adrian Iovan suntem in viata, sa nu uitam asta/ Am reusit sa trimit coordonatele
- ROMATSA: Aeronava BN2 emitea un semnal de urgenta care trebuia decriptat la Moscova, ceea ce nu s-a intamplat
- Cum raspunde STS la acuzatia ca ar fi localizat gresit locul avionului prabusit: Primul apel la 112 a fost facut la ora 16:16 si a venit din reteaua Vodafone, iar localizarea apelului s-a facut instantaneu/STS a localizat originea apelului, respectiv sectorul de celula din care a fost generat apelul, si nu epava
- Noi detalii despre accidentul aviatic: Softurile pentru localizarea apelurilor 112 de la STS si pentru coordonarea sistemului de salvare de la Romatsa sunt furnizate de Teamnet, care a facut parte din grupul Asesoft al lui Sebastian Ghita. Seful Teamnet: In 5 secunde se localizeaza fiecare apel, diferenta intre viata si moarte se masoara in secunde