Dezbatere HotNews.ro

Sapte semne de intrebare legate de planul cincinal pentru autostrazi al Guvernului Ponta: De la autostrada lui Dragnea, la eliminarea solutiei Pitesti - Sibiu

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 4 decembrie 2013, 0:01 Actualitate | Esenţial

Victor Ponta si autostrazile prioritare pana in 2018
Foto: Agerpres
 documente
Proiectele de autostrazi prioritare pana in anul 2018 prezentate marti de premierul Ponta in Parlament ridica o serie de controverse si pun sub semnul intrebarii viziunea coerenta a statului in domeniul infrastructurii rutiere. Daca unele proiecte contrazic vadit planurile prioritare europene sau par a fi cadouri electorale pentru unii baroni locali, alte autostrazi trasate pe harta nu isi pot justifica economic clasificarea ca prioritate. Mai mult: unele tronsoane vor duce la incarcarea traficului in anumite zone. Vezi un inventar al semnelor de intrebare starnite de strategia guvernului pentru autostrazile ce ar urma sa fie prioritare in urmatorii patru ani.

1. De ce nu se face Sibiu - Pitesti, desi este proiect prioritar european?


Dupa ce Dan Sova, ministrul Marilor Proiecte, a incercat prin mai multe iesiri publice sa mute traseul Coridorului IV Pan-european - o denumire gresita, ce nu mai exista pentru Romania, dar pe care autoritatile se incapataneaza sa o foloseasca - de la Sibiu la Brasov in loc spre Pitesti, acum premierul Ponta a anuntat, previzibil, ca traseul ramane asa cum era stabilit: "Nu putem da banii unde vrem noi, ci doar unde considera Comisia Europeana ca reprezinta culoare de transport incluse in TEN - T Core", a spus Ponta.

Cu toate acestea, autostrada de la Pitesti la Sibiu tot nu va fi facuta, cel putin nu pana in 2018.

Traseul autostrazii Sibiu - Pitesti (conform planurilor actuale in vigoare)
Foto: Hotnews
Trebuie amintit si subliniat ca tronsonul Sibiu - Pitesti este inclus intr-unul din proiectele prioritare europene (n.r. Proiectul Prioritar 7) si, mai recent, a fost inclus si in noul coridor european Rin - Dunare (asemanator, dar distinct de notiunea de coridor pan-european).

Practic, aceasta prioritate pe care Comisia Europeana o ofera rutei Pitesti - Sibiu o face eligibila pentru finantare nerambursabila in valoare de 85% (chiar 95% prin sistemul cu top-up).

Dan Sova, ministrul Marilor Proiecte, a amintit deseori de costul ridicat al acestei autostrazi - circa 3,2 miliarde de euro conform studiului de fezabilitate realizat in 2008 si care ar consuma toate fondurile europene alocate Romaniei pe exercitiul 2014-2020.

Totusi, in 2008 - cand a fost realizat acel studiu de fezabilitate - nu existau impuse standardele de cost maxim in constructia de autostrazi, iar preturile la materialele de constructii erau la apogeu (studiul de fezabilitate urma sa fie actualizat anul acesta, dar licitatia pentru actualizare ce a fost demarata la inceputul lui 2012, a fost suspendata de guvern la finele anului trecut).

Coridorul Rin - Dunare in Romania
Foto: Comisia Europeana
In prezent, costul real ar fi mai degraba aproape de 1,7 miliarde de euro. Vezi aici un calcul detaliat ce a fost publicat in Capital si care argumenteaza care ar fi costul real al autostrazii de la Sibiu la Pitesti in conditiile actuale.

In schimbul realizarii tronsonului Sibiu - Pitesti, guvernul anunta ca vrea sa faca alte autostrazi dispersate prin diverse colturi ale tarii. Potrivit intentiei executivului, aceste autostrazi ar urma sa fie realizate prin finantari nerambursabile din Fondul de Coeziune si Facilitatea Connecting Europe (CEF), adica acelasi mecanism care pune ca prioritar tronsonul Sibiu - Pitesti.

Harta TEN-T pe Romania: Cu rosu inchis sunt rutele Core
Foto: Comisia Europeana
Victor Ponta a argumentat ca UE finanteaza proiectele care sunt pe reteaua centrala TEN-T Core. Totusi, desi proiectele de autostrada propuse in locul Sibiu - Pitesti se afla pe reteaua TEN-T Core, ele nu fac parte dintr-un coridor sau proiect prioritar.

Pana in prezent, proiectele din TEN-T  Core si care nu faceau parte din lista celor prioritare, beneficiau de o finantare nerambursabila de doar 20%.

Intr-un articol publicat la inceputul anului, Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor explica pentru HotNews.ro ca "pentru 2014-2020 orice proiect inclus pe reteaua TEN-T globala sau centrala poate obtine finantari" din mai multe surse, printre care si de 85% si din Fondul de Coeziune (sau 65% prin Fondul de Dezvoltare Regionala - mai multe detalii in linkul de mai sus).

Cu toate acestea, se pune problema: Va fi de acord Comisia Europeana sa finanteze cu 85% din Fondul de Coeziune sau CEF alte proiecte, fie ele si pe reteaua TEN-T Core, inainte de a finanta coridoarele prioritare, in acest caz Sibiu - Pitesti?

2. Autostrada Pitesti - Ramnicu Valcea: Eroare pe harta sau schimbare din pix a traseului?

In prezentarea de marti din Parlament, premierul Ponta explica ca pana in 2018, conform planurilor prezentate, pe ruta Sibiu - Piesti se va face doar Pitesti - Ramnicu Valcea.

Pitesti - Ramnicu Valcea: o eroare sau o schimbare de traseu?
Foto: Guvernul Romaniei
Mai mult, la finele prezentarii, in fata jurnalistilor, Ponta a mai detaliat ca tronsonul Pitesti - Ramnicu Valcea "are proiectul in stadiu avansat. Pentru Ramnicu Valcea - Sibiu stiti bine ca are cost de 6 miliarde EUR (n.r. vezi mai sus situatia reala a costurilor)".

Totusi, un traseu al autostrazii Sibiu - Pitesti pe la Ramnicu Valcea nu exista nicaieri in planurile oficiale sau in studiul de fezabilitate din 2008. Traseul autostrazii Sibiu - Pitesti trece pe la Curtea de Arges si nu prin Ramnicu Valcea.

Daca autoritatile au decis insa sa schimbe practic din pix traseul autostrazii, intr-adevar continuarea sa de la Ramnicu Valcea la Sibiu ar putea sa coste foarte mult din doua motive: Parcul National Cozia (Sit Natura 2000) ce ar trebui ocolit si terenul extrem de problematic din zona. 

Totusi, consultand declaratiile facute de premier in timpul prezentarii sale din Parlament si citate de Agerpres, aflam urmatoarele: "vom demara Autostrada Pitesti - Ramnicu Valcea, primul tronson, care trece pe la Curtea de Arges."

Astfel, avem de-a face cu o eroare in prezentarea premierului (Vezi si cazul "orasului" Salaj pus pe hartile realizate de Guvern), sau vorbim de o schimbare a traseului ce ar urma sa creasca automat si costul realizarii restului de autostrada pana la Sibiu?

3. Din Moldova in Bucuresti, prin doua treceri ale Carpatilor: De ce?


Pe unde considera prioritar Guvernul sa faca legatura cu Moldova
Foto: Guvernul Romaniei
"Unim practic toate regiunile istorice si asiguram iesirile la granitele spre Ungaria, Bulgaria si Republica Moldova", a declarat premierul Ponta atunci cand anunta ca in loc de Sibiu - Pitesti, guvernul intentioneaza sa faca o autostrada Sibiu - Brasov si, mai departe, sa o duca pana in Bacau (si, tot asa, mai departe la Iasi).

Astfel, cine se uita pe harta autostrazilor ce ar trebui sa fie gata pana in 2018 poate observa cum zona centrala si de nord a Moldovei este conectata de Bucuresti si de sudul tarii prin Brasov si practic legatura cu Capitala s-ar face prin doua traversari ale muntilor.

Harta traficului pe drumurile nationale
Foto: CNADNR
In acest sens, de ce este nevoie de o autostrada pe ruta Bacau - Brasov, un traseu care nu are in prezent un trafic intr-atat de ridicat incat sa necesite o ruta de mare viteza (vezi harta de trafic alaturata), in timp ce DN 2 - calea rutiera principala ce leaga Moldova de zona de Sud a tarii - continua sa fie unul dintre drumurile cele mai aglomerate si plin de accidente rutiere din tara?

Daca guvernul tot are in plan  sa continue autostrada de la Ploiesti spre Buzau (pe o ruta ce e inclusa in reteaua TEN-T Core, in timp ce Brasov - Buzau este doar in TEN-T Comprehensive, adica de importanta secundara), de ce nu o continua de la Buzau spre Focsani, Bacau si mai departe, ci opteaza pentru ruta Brasov-Bacau ca plan prioritar pana in 2018?

Mai mult, daca se doreste o conectare a Transilvaniei cu Moldova, de ce nu se marseaza pe ruta Tg. Mures - Iasi, ruta aflata pe harta TEN-T Core. Pe aceasta ruta, tocmai premierul a anuntat marti ca in ianuarie ar putea fi lansata licitatia pentru tronsonul Targu Mures - Campia Turzii, conectand-o practic cu autostrada A3 spre Cluj si cu viitoarea Sebes - Turda.

Astfel, daca s-ar realiza pe ruta Tg. Mures - Iasi conexiunea Transilvaniei cu Moldova ca proiect prioritar, impreuna cu celalalte autotrazi spre Vest ce ar urma sa fie gata complet in 2018 (Cluj - Bors si Sebes - Nadlac), Moldova ar avea acces spre doua iesiri la granita de vest.

Revenind la ruta Brasov - Bacau, trebuie sa amintim ca, impreuna cu propusa autostrada Sibiu - Brasov, ar urma sa se conecteze la autostrada Brasov - Comarnic, proiect ce ar urma sa se faca in concesiune (cu taxa de autostrada incasata de investitorul privat) si care este una din marile promisiuni electorale inaintate de premier.

4. Ardealul, Moldova, Traficul greu spre Vest si dornicii de un weekend la munte - totul va trece prin Brasov si pe Valea Prahovei

Brasov - nodul prin care tot traficul va traversa Carpatii spre Sud
Foto: Hotnews
Privind harta cu autostrazile ce ar urma sa fie realizate pana in 2018 observam ca Brasovul devine o intersectie de trei autostrazi si o adevarata "palnie" pentru traficul din Moldova si Transilvania (inclusiv traficul greu dinspre granita de vest) inspre Capitala.

Din nou, trebuie amintit ca autostrada Brasov - Comarnic ar urma sa fie realizata in concesiune, adica realizata de catre un partener privat si care va impune o taxa de autostrada.

Prin aceasta concesiune, statul se angajeaza la plati de disponibilitate, adica sa plateasca anumite sume de bani constructorului in caz ca acesta nu isi recupereaza banii de investitie din taxarea traficului de autostrada.

Astfel, in conditiile in care legaturile Sibiu - Brasov si Brasov - Moldova vor fi realizate prin autostrada, trebuie amintit ca practic tot traficul dinspre granita de vest (A1), cel local si de pe Valea Prahovei, precum si traficul dinspre Moldova va intra in directia spre Bucuresti in autostrada Comarnic - Brasov.

Mai mult, actualele cifre de trafic, precum si cele preconizate pe urmatorii ani, indica si asa un potential de depasire a capacitatii pentru viitoarea autostrada de la Brasov la Comarnic.

"Cifrele de trafic previzionate de Centrul de Studii Tehnice Rutiere si Informatica (CESTRIN) (...), ne arata clar ca o eventuala autostrada Sibiu - Brasov, construita inaintea autostrazii Sibiu - Pitesti, va genera inca din 2020 un trafic care va depasi capacitatea viitoarei A3 Comarnic - Brasov. De asemenea, traficul va fi de trei ori mai mare decat capacitatea DN1 dintre Ploiesti si Comarnic.

Iar daca se va continua pe ideea jonctiunii intre Autostrada Moldova si A3 la sud de Ploiesti, in 2020 in Bucuresti vor intra prin Colentina si Barbu Vacarescu peste 100.000 de vehicule pe zi. Adica tot traficul cumulat de astazi din Militari, Baneasa si Colentina! Vorbim de valori de trafic pentru care intrarea respectiva in Bucuresti nu este si nu poate fi pregatita vreodata", se arata intr-o analiza publicata de Capital.

Astfel, exista riscul ca tot traficul de tranzit, de marfa si turistic sa se opreasca intr-un mare ambuteiaj pe Valea Prahovei sau la intrarea in Bucuresti.

5. Bucuresti - Alexandria sau "autostrada lui Dragnea"

Victor Ponta, Dan Sova si Liviu Dragnea
Foto: Agerpres
Printre tronsoanele de autostrada pe care guvernul le-a prezentat ca intentioneaza sa le faca prin fonduri europene in loc sa inchida coridorul european Sibiu-Pitesti se numara si autostrada din Bucuresti pana la Alexandria, capitala fiefului vicepremierului Liviu Dragnea.

Adevarat este ca traseul prin Alexandria se afla pe harta TEN-T Core, iar traficul din zona nu este deloc de neglijat (Sursa)

Totusi, de ce s-a optat pentru realizarea ca prioritate pana in 2018 a unui "ciot" de autostrada pana in Alexandria, in timp ce legatura cu Craiova urmeaza sa se faca cu o autostrada in concesiune de la Pitesti?

Chiar in planurile prezentate, legatura Pitestiului cu Craiova urmeaza sa fie realizata prin concesiune, o procedura care a fost deja lansata de la inceputul anului si care ar urma sa ajunga la etapa de lucrari chiar din vara viitoare - informatie venita astazi tot de la premierul Ponta.

Astfel, legatura Bucurestiului cu Craiova (si mai departe Calafat) si zona de Sud-Vest a Romaniei ar urma sa fie realizata printr-o autostrada continua Bucuresti-Pitesti-Craiova-Calafat. Mai departe, pana la Lugoj, ar trebui sa se construiasca alt coridor european, coridorul Orient - Est-mediteraneean, coridor prioritar al CE, dar omis cu desevarsire de catre executivul Ponta in planul prezentat marti.

Asadar revine intrebarea: de ce e nevoie de o autostrada pana la Alexandria ca prioritate pana in 2018?

Raspunsul a incercat sa-l dea Dan Sova, marti seara: "Autostrada spre Alexandrai face parte din coridorul pan-european IV A. Va costa 400 de milioane de euro".

Cu toate acestea, ca si in alte ocazii, ministrul Sova continua sa faca referire la coridoare pan-europene, desi aceasta denumire nu mai este valabila si care, pe scurt, a fost inlocuita de harta TEN-T Core cu rutele admise de Comisia Europeana.

Pe aceasta harta, dupa cum am zis mai sus, Bucuresti-Alexandria face parte din reteaua Core, insa, avand in vedere noile politici de coridoare si proiecte prioritare ale UE (n.r. a nu se confunda cu denumirea coridoarelor pan-europene folosita gresit de autoritati), tot ramane intrebarea: de ce e mai prioritara Bucuresti - Alexandria decat inchiderea rutei spre granita de vest prin Pitesti - Sibiu?

6. Autostrada pentru "polul Braila - Galati", legata de autostrada care va trimite tot traficul in zona de nord a Bucurestiului 


Autostrazile din taxa pe benzina pana in 2018
Foto: Guvernul Romaniei
Printre proiectele de autostrazi ce ar urma sa fie gata pana in anul 2018, premierul Ponta a prezentat si o autostrada ce ar urma sa fie realizata exclusiv din bani de la bugetul de stat (mai exact din acciza de 7 eurocenti pusa pe combustibil) si care va lega "polul Braila-Galati" de restul retelei de autostrazi.

Pe langa faptul ca ruta pana la Braila si Galati face parte din reteaua TEN-T Comprehensive, adica de importanta secundara, se naste intrebarea: De ce a fost aleasa conectarea prin autostrada din Ploiesti, in conditiile in care, dupa cum am aratat mai sus, A3 ar urma sa colecteze traficul din Transilvania, Moldova si traficul greu de granita si il va introduce in Bucuresti in zona Pipera-Petricani, o zona sufocata de trafic chiar si in prezent?

Trebuie sa reamintim ca in zona de Nord a Capitalei, guvernul nu a considerat intre prioritatile sale pentru 2018 ca este necesara realizarea unei autostrazi de centura care sa uneasca cele trei autostrazi A1, A3 si A2. Dimpotriva, a pus ca prioritate realizarea in concesiune a autostrazii de Centura Sud a Capitalei (detalii mai jos).

Daca s-a dorit conectarea cu "polul Braila - Galati" pana in 2018 prin fonduri in totalitate de la bugetul de stat, de ce nu s-a optat pentru un alt traseu cum ar fi cel de pe ruta Galati-Braila-Drajna-Autostrada A2 (nu cu mult mai lung decat varianta propusa) si astfel traficul ar intra in Capitala prin zona de est, in timp ce s-ar deschide si o optiune spre Constanta? (vorbim aici doar de o propunere ipotetica, neinclusa pe niciuna din hartile europene).

7. Ce rost are Autostrada de Centura Sud a Capitalei pana in 2018, in conditiile in care cea mai mare parte a traficului se va concentra pe autostrada A3 din Nordul Capitalei?

Autostrada de Centura Sud (A0) - ce folos pana in 2018 daca toata actiunea va fi in nord? (cu albastru, soseaua existenta de centura)
Foto: Hotnews
Guvernul a scos deja in concesiune Autostrada de Centura Sud (A0) si, dupa cum a prezentat si marti, spera sa o termine pana in 2018 si astfel sa lege Autostrazile A1 si A2, precum si DN5 dinspre Giurgiu si granita cu Bulgaria.

Chiar daca nu apare pe hartile din strategia prezentata de premierul Ponta, A0 - Centura de Sud a fost amintit in prezentarea prim-ministrului din parlament ca prioritate de concesiune si/sau PPP pana in 2018.

In conditiile in care traversarea Carpatilor se va face pe Valea Prahovei, pe A3, iar traficul de la granita cu Bulgaria (DN5 - Giurgiu) si dinspre portul Constanta o va lua prin nordul Bucurestiul spre Ploiesti-Brasov pentru a ajunge in Centrul si Vestul tarii, ce rost mai are Autostrada de Centura Sud ca prioritate pana in 2018?

De ce nu Autostrada de Centura Nord care sa uneasca practic toate autostrazile din Bucuresti din prezent si care sa poata ajuta la gestionarea traificului in zona de nord a Capitalei?

Acestea sunt doar cateva din marile semne de intrebare si controverse ce reies dintr-o analiza la cald a proiectelor prezentate marti de premierul Ponta in Parlament. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt batute in cuie, iar un cuvant greu de spus in realizarea in continuare a retelei de autostrazi in Romania il va avea Comisia Europeana, cea care pune la bataie grosul fondurilor si care poate refuza finantarea multora dintre tronsoanele propuse de Guvern.

  • HotNews.ro isi invita cititorii la o dezbatere privind ce autostrazi (rute, conexiuni) ar trebui sa fie prioritare in urmatorii patru ani in Romania. Folositi formularul de la finalul articolului pentru a ne lasa un comentariu.


Citeste mai multe despre   




Comentarii alese de moderator

  • Dacă aș fi Ministrul Transporturilor (Miercuri, 4 decembrie 2013, 2:17)
    SKBjull [utilizator]

    Prioritate 0: Constanța-București-Pitești-Sibiu-Deva-Timișoara-Arad-Nădlac - autostradă continuă. Unești portul Constanța cu restul Europei(pentru transport marfă), încurajezi producția la Pitești, încurajezi expansiunea firmelor de origine germană din Transilvania către Sud și Est. Există firme medii și mari care au sediul principal în Cluj, Oradea, Timișoara, etc. Unele încă nu au trecut Carpații fiindcă asta înseamnă deja drum mai lung de opt ore. Pot merge și cei din Vest la mare, nu-i mai alungi la greci, croați sau italieni, se încurajează până și turismul de iarnă, Sibiu-Făgăraș-Brașov e relativ bun și liber.

    Prioritatea 1: Unirea cioturilor deja existente din Autostrada Bechtel și eventual o autostradă (sau măcar drum rapid) Turda-Sebeș.

    Cu cele două autostrăzi de mai sus se dă drumul la dezvoltare în Transilvania, care oricum e deja în față, dar prin asta creezi și presiunea de a se extinde activitatea înspre Est.

    București-Iași, pe calea cea mai scurtă, nu prin Brașov, în același scop, încurajarea investițiilor în cea mai săracă zonă a României.

    București-Brașov - pentru turismul montan, DN1 e sufocat complet, indiferent de ziua săptămânii. Dacă se poate face in parteneriat public-privat e perfect. 3 Euro nu e puțin, dar nu e nici mult, cu condiția să ajungi în două ore la munte.

    Nu am nimic cu sudul, dar acolo drumurile sunt încă libere comparativ cu DN7, DN1, DN2, etc

    Dacă se fac aceste 4 autostrăzi, restul (Lugoj-Craiova-București, București-Alexandria, Târgu-Mureș - Iași) se fac fluierând, fără nici o taxă în plus, doar din cât cresc încasările din accizele din benzină, în urma expansiunii economice.

    Eu aș îndrăzni să pun la prioritate 0 și modernizarea căilor ferate pe aceleași trasee. Dacă trenul ar merge cu măcar 120 km/h (160km/h sunt deja vise frumoase) și ar avea condiții decente(wi-fi?), ar deveni concurent serios la avion. Idem pentru transportul de marfă, ai scoate din tiruri de pe șosele.

    Cui trimit factura pentru studiu?



Citeste pe Stirile ProTV

Sotia pune poze pe Facebook din Italia, iar el schimba scutece. Povestea lui Radu, romanul care isi creste singur cei 5 copii

Mirajul unei vieti mai bune in strainatate destrama tot mai multe familii din Romania. Victime ale fenomenului sunt copiii care raman in tara, ingrijiti de un singur parinte sau de bunici. Intr-o comuna din Cluj, un tata isi creste cu greu cei 5 copii, cel mai mic in scutece, dupa ce sotia plecata la munca in Italia i-a spus ca nu se mai intoarce acasa.








14780 vizualizari
  • +36 (40 voturi)    
    Exproprieri de terenuri detinute de Mafie (Miercuri, 4 decembrie 2013, 0:09)

    Businessman [utilizator]

    Dupa asa ceva trebuie sa va ghidati si o sa aflati si raspunsul la anumite intrebari. Dupa aia vin la rand interesele baronilor care vor sa fure/sifoneze banii de autostrazi. Banii europeni nu se pot fura decat foarte greu.
    • +27 (31 voturi)    
      Hotnews n-ar mai trebui sa preia toate minciunile (Miercuri, 4 decembrie 2013, 2:03)

      Serban. B [anonim] i-a raspuns lui Businessman

      Sova in fiecare marti si miercuri anunta mari proiecte peste 2-3-4-5 ani. Stirile astea de la Shova si copiatii is spam deja. Mi-e mai simplu sa cred reclamele cu viagra si cu slabitul.
      • +20 (24 voturi)    
        totusi e de apreciata intiativa hotnews (Miercuri, 4 decembrie 2013, 3:24)

        Ciprian77 [utilizator] i-a raspuns lui Serban. B

        "HotNews.ro isi invita cititorii la o dezbatere privind ce autostrazi "
        Asta mi se pare de apreciat. Daca unii ministri mint si hotnews publica afirmatiile alea, e in primul rand problema politicienilor si apoi a celor care i-au votat.
        Insa, cred ca e foarte importanta o dezbatere despre autostrazi.
        Lipsa de autostrazi (si infrastructura pentru transporturi) e una din cele mai mari probleme ale Romaniei de azi. Foarte multe din "tunurile" (talhariile) comise dupa revolutie au fost legate de proiecte pentru "reparatii" sau "constructii" de drumuri.
        Pentru un investitor sau turist strain, Romania este intr-o zona gri. Nu-ti permiti sa faci investitii (sau turism) intr-o tara in care poti ajunge in 2-3 ore cu avionul si apoi iti ia 6 - 12 ore sa ajungi la destinatie cu un risc mare de a avea un accident in vreun satuc pe un drum national sau european. Si cand spun cel putin 6 ore, ma refer si la timpii de inchiriat masina, de stat blocat undeva pe drumul Otopeni - Ploiesti ( - Brasov) sau de deplasat pana la gara de nord, asteptat cateva ore un tren spre provincie si calatorit in conditii interesante (wc-uri mizerabile, extreme de caldura in compartimente, etc).

        Probabil segmentele de autostrada pentru inceput ar trebuie sa fie Pitesti - Sibiu si Ploiesti - Brasov. Apoi n-ar strica si o legatura cu estul Romaniei incepand cu segmentele cele mai aglomerate (gen Focsani - Bacau).
        • +21 (25 voturi)    
          Ce dezbatere e de facut? (Miercuri, 4 decembrie 2013, 6:25)

          Serban. B [anonim] i-a raspuns lui Ciprian77

          Vrem autostrazi, in mama lor de autostrazi... ce sa tot dezbatem? astia nu-s in stare sa termine nici ce-au inceput aialalti inainte, n-am vazut nici acum desecretizat contractul Bechtel, contract ce nici azi nu se gaseste sa vedem si noi o ancheta penala, un dosar Bechtel. Sova a zis de-o copie a acestui contract... as vrea sa vad macar copia daca nu mai avem original. Sova in fiecare zi ne anunta ca face ceva prin 20000018...
          • -1 (5 voturi)    
            Bucuresti-Alexandria-Calafat = terminata deja! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 8:22)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Serban. B

            Imaginea intitulata ("Harta TEN-T pe Romania: Cu rosu inchis sunt rutele Core") publicata de Hotnews contine, cu rosu linie continua, o sosea prin sud: "Bucuresti-Alexandria-Craiova-Calafat-Severin-Timisoara-Arad-Nadlac" care apare drept terminata. Scrie clar la legenda "road completed".
            Asta nu este autostrada ci drum obisnuit pentru camioane de marfa. UE nu mai investeste nimic in ea. Este gata.

            Daca sunteti atenti TEN-T nu mai pune accentul pe autostrazi ci pe cai de comunicatie necesare transportului de marfa. Nu ii va finanta Bruxelul nici o autostrada lui Dragnea spre Alexandria. Fondurile de la Uniune (pe 2014-2020) destinati explicit constructiei de autostrazi sunt deja istorie. UE nu mai da bani pe autostrazi ci acorda prioritate cailor de comunicatie pentru marfa.
            • +6 (6 voturi)    
              drum pentru carute! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 11:45)

              B.T. Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Zona Calafat-Alexandria ar avea nevoie mai degraba de un drum pentru carute. Un drum de carute ar elibera carosabilul pentru circulatia masinilor. Sa nu sarim peste etape !
        • +3 (7 voturi)    
          TEN-T Bucuresti-Craiova= coridor feroviar nu auto! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 7:55)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian77

          Dan Sova incurca coridoarele auto cu cele feroviare. Exista un coridor european prioritar prin sudul tarii intre Bucuresti si Calafat insa este feroviar nu auto asa ca autostrazile lui Sova, Bucuresti-Alexandria si Craiova-Calafat care ar fi tronsoane componente ale caii TEN-T prioritare Bucuresti-Calafat nu sunt avute in vedere de UE ca autostrazi!! Pe acolo vor circula marfare, nu tiruri.

          Vezi harta TEN-T pentru Romania:
          http://register.consilium.europa.eu/pdf/en/12/st08/st08047-ad20.en12.pdf
          • -1 (3 voturi)    
            Ca se rezumam privitor la ce finanteaza UE (Miercuri, 4 decembrie 2013, 10:22)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            1) Coridorul auto TEN-T Bucuresti-Alexandria-Craiova-Calafat este deja terminat!

            2) Coridorul feroviar TEN-T Bucuresti-Videle-Caracal-Craiova-Calafat este eligibil pentru upgradare.

            UE nu va finanta nici o autostrada prin Alexandria!

            Nota: Eu totusi cred ca hartile UE despre reteaua TEN-T si legenda de dedesubtul lor cu ce este terminat si ce nu arata ca oficialii uniunii fac planuri in bataie de joc la fel ca si Sova.
      • -4 (14 voturi)    
        Pt. Sibiu-Pitesti calculele (1.7 mld) sunt gresite (Miercuri, 4 decembrie 2013, 4:14)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Serban. B

        Comarnic-Brasov lunga de 58 km costa 1.2 miliarde Euro deci 20.7 mil. Euro/km.

        Sibiu-Pitesti lunga de 116 km are o dificultate medie mai mare decit Comarnic-Brasov deci trebuie sa coste mai mult de 20.7 mil. Euro/km ceea ce inseamna un pret total de minim 2.4 miliarde Euro (si nu 1.7 mld).
        • +4 (4 voturi)    
          strategie de tranasport (Miercuri, 4 decembrie 2013, 11:31)

          B.T. Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Cred ca nu mai suntem in faza de a face/reface strategii si desene.Timp de 20 de ani ne-am hranit facand planuri si consumand iluzii.
          Suntem in etapa cand anumite drumuri trebuie facute pentru ca altfel nu se mai poate circula. Indiferent de vorbaraie, de calcule, oportunitati, interese/baroni, etc .
          1) Centura Bucurestiului+ accesele in centura sunt de facut acum si repede. Indiferent de viteza de circulatie , pe oricare drum, stai la intrarea in Bucuresti sau la calea de tranzit spre alta destinatie.
          2) Trecerea Carpatilor prin Comarnic-Brasov nu mai poat fi amanata si oricum aceasta trecere se va face pt ca este o cale de acces greu de ocolit. Acolo se circula in coloana indiferent de ora si indiferent de anotimp.
          Cred ca acestea sunt cele doua gatuiri in trafic la care trebuie intervenit de urgenta.
          3) Trecerea Sibiu-Pitesti ar fi cu aceiasi prioritate pentru ca este prevazuta in documentele europene si in relatia cu Dacia . ( Desi nu mi se pare normal sa faci o autostrada pentru un fabricant care se poate muta in Maroc chiar daca are autostrada, o greva sanatoasa ar darama orice strategie de autostrada ).
          Abia daca se rezlva aceste probleme ( cu toate fondurile si energiile disponibile) incepem sa ne jucam cu pixul pe hartie :
          -cum se leaga Moldova
          -cum se leaga centrul tarii
          Politica de a face autostazi ca sa dezvoltam ulterior anumite zone ( Oltenia, Moldova) ese paguboasa pentru ca riscam sa omoram prin sufocare zonele care sunt mai dezvoltate ( vestul, centrul) si a caror functionare conditioneaza si fondurile pentru visele "de Alexandria"
          Nu este bine sa ne pierdem in discutiile sterile cad avem de rezolvat o situatie de criza acuta.
          Una din cele 3 prioritati daca se face foarte, foarte repede este un castig mai mare decat planurile marete ale guvernului.
    • +6 (10 voturi)    
      cel mai corupt guvern (Miercuri, 4 decembrie 2013, 8:53)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Businessman

      O sa plece cind va exploda mamaliga, adica niciodata...
      Daca suntem condusi de o adunatura de banditi votati de majoritatea polulatiei, atunci asta e ce poate da tara asta balcanica plina de tiganie.
    • +3 (3 voturi)    
      planul cincinal (Miercuri, 4 decembrie 2013, 12:11)

      ciufy [utilizator] i-a raspuns lui Businessman

      la studii de fezabilitate de fapt.... ma repet, nu uiati dragi tovarasi si de autostrada Suceava - Bistrita, faceti si acolo niste studii; deja ati strabatut muntii de 3 ori (Comarnic- BV, BC-BV, IS-TG Mures), mai trebuie strabaturi inca odata; haideti, ca se poate!
  • +7 (13 voturi)    
    asfalt tango (Miercuri, 4 decembrie 2013, 0:29)

    Mazeta [utilizator]

    Subvenții, subvenții, furturi, șmecherii, distrugeri, subvenții...
    • +1 (1 vot)    
      ai vorbit ca sa nu taci, sau cum?!... (Miercuri, 4 decembrie 2013, 14:48)

      gogu_milogu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ceva concret despre sefii tai nu spui si tu?....ca ei sunt la dezbatere acum.....
  • +21 (25 voturi)    
    e simplu (Miercuri, 4 decembrie 2013, 0:44)

    greatza_de_comunisti [utilizator]

    nodul de la brasov e facut intentionat. 2 autostrazi sa aduca traficul pe brasov-comarnic astfel incat compania care va construi(poate ponta stie deja care este) sa fie sigura ca recupereaza investitia. ce mai conteaza ptr ei ca va fi cea mai mare parcare din europa din moment ce incaseaza taxa? niste jegosi asta sunt cei de la putere. trebuie sa plece f f repede pana se mai poate salva ceva
    • +2 (4 voturi)    
      trafic mic! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 9:52)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui greatza_de_comunisti

      pe Brasov inseamna ca de la BUGET se acopera diferenta. Si asta ustura!
      Evident ca intentia e cea descrisa de tine. Dar cum Sova sta slab cu aritmetica si cu economia si nu va mai fi ministru dupa 2016 .....
  • +14 (18 voturi)    
    date eronate si promisiuni desarte.. (Miercuri, 4 decembrie 2013, 0:51)

    pehash [utilizator]

    Va bazati analiza pe o harta a CNADNR din 2006 care prognoza traficul in 2015??? intre timp lucrurile s-au tot schimbat. Coridorul 4 nu mai exista 4a nici atat. Toata reteaua Core TEN-T a fost revizuita si Sova habar nu are..
    http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/new-core-network-key-figures_en.htm

    Se vede clar la raportul de tara pentru Romania de pe acea pagina ca deja UE a renuntat sa mai spere ca vom face noi autostrazi si pune Dunarea ca principala cale de acces catre Marea Neagra. De asemenea se cam bat cap in cap toate tronsoanele alea de cale ferata de mare viteza din Core TEN-T cu autostrazile de care vorbim noi.

    Daca vorbim de interesele Romaniei, atunci finantarile din partea CE devin secundare si importanta unei legaturi Pitesti - Budapesta e mult mai mare daca vrem sa mai exportam masini si in 2020.

    Pe de alta parte, ar trebui sa tineti minte ca vorbim de un proiecte cu fonduri europene si guvernul Ponta.. Deci nu se va realiza nimic pentru ca nu vor fi in stare sa faca nici un proiect eligibil pentru fonduri europene asa cum nu au fost in stare nici pana acum.
  • +5 (9 voturi)    
    aer proaspat (Miercuri, 4 decembrie 2013, 1:05)

    icss [utilizator]

    poate a trebui sa mearga mai des cu masina dinpre Bucuresti inspre ardeal. Sa treaca de cateva ori pe valea prahovei cu masina. si poate aerul proaspat de pe teren ii va trezi un pic.
    • +3 (3 voturi)    
      da, da (Miercuri, 4 decembrie 2013, 11:10)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui icss

      Să vezi ce aer proaspăt o să fie pe Valea Prahovei când juma de țară o să treacă pe acolo cu mașina. Pârța-pârța, vruuum! Tot să ai o vilă sub autostradă.
  • +17 (21 voturi)    
    cred ca lipseste o autostrada (Miercuri, 4 decembrie 2013, 1:14)

    Adrian P. [utilizator]

    poate imi scapa mie - dar de la Ploiesti la Comarnic nu se discuta deloc; sa inteleg ca pana la Alexandria ne "falim" pe autostrada salutand din mers Bragadiru si alte vestite localitati , dar de la Ploiesti la Comarnic ne strecuram pe la Baicoi?! Adica domnul Dragnea sa zboare pana acasa, iar domnul Nastase sa ia DN-ul in piept pana la Cornu? Hmm...fie s-a schimbat deja generatia la PSD, fie stiu ei ca domnului Nastase tocmai autostrada spre Alexandria ii va folosi (deh, e trafic mare pe la Rahova..)
    • +16 (20 voturi)    
      autostrada chifteaua (Miercuri, 4 decembrie 2013, 1:30)

      Adrian P. [utilizator] i-a raspuns lui Adrian P.

      acum realizez: poate ca autostrada Alexandria e pentru familia domnului Dragnea, pentru ca si dansul risca sa stea o vreme pe la Rahova. Autostrada va fi executata d eTeldrum - am eu asa un feeling - si se va numi "autostrada chifteaua" (ca sa ajunga sotia cu ele calde in zilele de "pachet")
    • +1 (3 voturi)    
      Și Oprișan... (Miercuri, 4 decembrie 2013, 9:39)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Adrian P.

      Trebuie să constat și cât de mult muncește domnul Ponta să ocolească Vrancea cu autostrăzile. Adică e destul de hotărât să facă Iași-Bacău și Ploiești-Buzău, dar e gata să creeze o ciudățenie ca autostradă prin pasul Oituz numai să nu lege Buzău de Bacău prin Focșani. Se vede că Oprișan nu mai e în grații.
  • +7 (11 voturi)    
    Picatura chinezeasca turnata cu galeata (Miercuri, 4 decembrie 2013, 1:51)

    _tudor_ [utilizator]

    Guvernul Ponta aplica tactica picaturii chinezesti ca sa ne zapaceasca. Picatura chinezeasca tunrata cu galeata...
    Nu avem timp sa reactionam nici la jumatate din enormitatile la care suntem supusi. Asa incat, chiar daca si atunci cand "cedeaza", primim mai departe loviturile sale...
  • +16 (20 voturi)    
    Pe astia ii apuca pastele la guvernare ??? (Miercuri, 4 decembrie 2013, 2:08)

    andreesanu [utilizator]

    Cind au ajuns sa guverneze toate hahalerele,toti neispravitii ce va mai mirati de ce le fata bibilica ???.
    Astia s-au pus pe capatuiala ,ce-i doare pe ei de culoare europene,ce-i doare de fonduri ???ei sunt in stare sa si-o traga autostrada prin ograda !!!,cine-i ca ei !!!.
    Astia vorbesc de 2018 cum ar vorbi ca vine craciunul,
    da eu cred ca nu-i apuca pastele.
  • +12 (16 voturi)    
    asta e asa de bou (Miercuri, 4 decembrie 2013, 2:12)

    gopo111 [utilizator]

    incit nici un copy paste din planurile europei nu stie sa faca, macar de isi lua unul pe linga el sa ii explice cum e cu sosele ca poate invata ceva, ca el este si va ramine un copilot niciodata nu v-a conduce cu adevarat nici tara noastra si nici vreo masina in concurs :)
  • +18 (24 voturi)    
    Dacă aș fi Ministrul Transporturilor (Miercuri, 4 decembrie 2013, 2:17)

    SKBjull [utilizator]

    Prioritate 0: Constanța-București-Pitești-Sibiu-Deva-Timișoara-Arad-Nădlac - autostradă continuă. Unești portul Constanța cu restul Europei(pentru transport marfă), încurajezi producția la Pitești, încurajezi expansiunea firmelor de origine germană din Transilvania către Sud și Est. Există firme medii și mari care au sediul principal în Cluj, Oradea, Timișoara, etc. Unele încă nu au trecut Carpații fiindcă asta înseamnă deja drum mai lung de opt ore. Pot merge și cei din Vest la mare, nu-i mai alungi la greci, croați sau italieni, se încurajează până și turismul de iarnă, Sibiu-Făgăraș-Brașov e relativ bun și liber.

    Prioritatea 1: Unirea cioturilor deja existente din Autostrada Bechtel și eventual o autostradă (sau măcar drum rapid) Turda-Sebeș.

    Cu cele două autostrăzi de mai sus se dă drumul la dezvoltare în Transilvania, care oricum e deja în față, dar prin asta creezi și presiunea de a se extinde activitatea înspre Est.

    București-Iași, pe calea cea mai scurtă, nu prin Brașov, în același scop, încurajarea investițiilor în cea mai săracă zonă a României.

    București-Brașov - pentru turismul montan, DN1 e sufocat complet, indiferent de ziua săptămânii. Dacă se poate face in parteneriat public-privat e perfect. 3 Euro nu e puțin, dar nu e nici mult, cu condiția să ajungi în două ore la munte.

    Nu am nimic cu sudul, dar acolo drumurile sunt încă libere comparativ cu DN7, DN1, DN2, etc

    Dacă se fac aceste 4 autostrăzi, restul (Lugoj-Craiova-București, București-Alexandria, Târgu-Mureș - Iași) se fac fluierând, fără nici o taxă în plus, doar din cât cresc încasările din accizele din benzină, în urma expansiunii economice.

    Eu aș îndrăzni să pun la prioritate 0 și modernizarea căilor ferate pe aceleași trasee. Dacă trenul ar merge cu măcar 120 km/h (160km/h sunt deja vise frumoase) și ar avea condiții decente(wi-fi?), ar deveni concurent serios la avion. Idem pentru transportul de marfă, ai scoate din tiruri de pe șosele.

    Cui trimit factura pentru studiu?
    • -2 (6 voturi)    
      .... (Miercuri, 4 decembrie 2013, 2:47)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      mie.
    • +3 (13 voturi)    
      In primul rand asta nu e studiu.. (Miercuri, 4 decembrie 2013, 2:48)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      ...sunt niste propuneri/idei. Studiul arata altfel, cu cifre, comparatii etc.

      Nu ca as fi eu in stare de asa ceva...

      Oricum, esti liber sa le-o trimiti astora ai lui Poanta. Neaparat sa fie scrisa pe hartie ff moale. Succesuri!
    • 0 (8 voturi)    
      @Iasi-Bucuresti (Miercuri, 4 decembrie 2013, 5:04)

      cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      Nu inteleg de ce politicienii din Iasi insista pe Iasi-Tg Mures, nu pe Iasi-Bucuresti. Si mie mi se pare mai utila Iasi-Buc, decat Iasi-Tg Mures.
      • +5 (5 voturi)    
        Iasi-Tg mures (Miercuri, 4 decembrie 2013, 8:39)

        LazarDaniel-Sava [anonim] i-a raspuns lui cenzuratul

        Pentru ca DN2 Iasi-Bacau-Bucuresti este deocamdata o solutie OK, fiind drum expres cu 1 banda jumatate. Iasi-Vaslui-Tecuci-Tisita(Focsani) chiar daca e cu o sg banda pe sens este Ok fiind reparat anul acesta. In plus "politicienii din Iasi" au la dispozitie 4 curse Tarom pe zi Iasi-Bucuresti si cred ca pentru parlamentari e gratis. Din pacate spre Transilvania nu avem decat drumuri cu o singura banda si acelea sunt de cacat.
      • +5 (5 voturi)    
        Pai de aia (Miercuri, 4 decembrie 2013, 10:48)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

        De la Iasi la Bucuresti ai drum cu 2 benzi pe sens (ma rog, o banda + refugiu), deci se poate merge relativ decent.

        De la Iasi spre Europa faci o zi si-o noapte, daca nu e iarna. Moldova trebuie legata de Europa, ca de acolo vin investitiile, locurile de munca, banii, nu de Bucuresti. De aia toate fabricile se construiesc in Ardeal, pentru ca de acolo pin la autostrada (Ungaria) faci citeva ore, nu o zi intreaga.

        Astea fiind zise consider infinit mai importanta o legatura a Moldovei cu Europa prin Ungaria decit o autostrada Iasi - Bucuresti. Mai ales ca o data cu modernizarea aeroportului din Iasi va disparea si tot traficul dinspre iasi spre Otopeni.
      • +2 (2 voturi)    
        Moldova-Europa (Miercuri, 4 decembrie 2013, 14:58)

        sascha [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

        pentru ca Moldova trebuie legata de Ardeal si Europa...momentan Iasi-Bucuresti e ok.

        Asemenea cum ar fi trebuit legate Pitesti-Brasov si Pitesti-Sibiu , mai intai...a decongistiona Bucurestiul si cu bucatele la dracu'n praznic alexandria, calafat...
    • +2 (2 voturi)    
      nu uita! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 9:57)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      podul de la Calafat exista (iar cel de la Giurgiu e ruina!). Trafic Asia-Turcia-UE se deplaseaza spre Calafat, pe la Giurgiu ramanand numai trafic Turcia-Rusia.
      Asa ca devine interesanta Calafat-Craiova-Tg-Jiu-Deva unde se conecteaza cu coridorul 4.
      De altfel defileul Jiului are numai 38 de km fata de 88 km la defileul Oltului.
  • +4 (6 voturi)    
    USL -Uniunea Sufocantei Lacomii! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 7:05)

    hotnewsfil [utilizator]

    DEX :
    PIUÍT s. n. Faptul de a piui. 1. Strigăt caracteristic scos de păsări, mai ales de puii acestora; piuitură (1). ◊ Expr. A-i pieri (cuiva) piuitul = a-i pieri cuiva pofta de vorbă; a-și pierde curajul (de uimire, de spaimă etc.). A-i lua (sau a tăia, a curma) (cuiva) piuitul = a) a reduce (pe cineva) la tăcere, a lăsa (pe cineva) perplex, a pune cu botul pe labe;
    ====
    USL, vorba socrului Ilie Saru: 'a atins culmile dementei'.
    Foloseste demential 'strategia sufocarii adversarului', adica a opozitiei si, mai ales, a populatiei. Vrea sa reduca totul la tacere, sa le ia tuturor piuitul.
    Cu cat respecta mai putin promisiunile de la alegeri, cu atat isi creste dominatia in parlament, ajungand azi la peste 80%. Tinta,de sorginte veche, comunista, este ca, in cateva luni, sa ajunga la 99,9%, ba chiar sa sara la 105%, ca sa fie sigur ca nu-l mai 'bazae' nicio musculita, in parlament, sa sufoce orice voce care canta 'fals', care nu respecta partitura ingalbenita de vremuri, mostenita din trecutul pecerist.
    Face ce face ca sa il reduca total la tacere pe presedinte, i se pare ca ii este daunatoare chiar simpla aparitie a acestuia, fara sa vorbeasca, ca o momaie, la un geam de la Cotroceni.
    De atata repetare a strigarii ; "Jos Basescu", au inebunit unii dintre ei. Sunt internati in ospicii, unde, in incaperi si pe alei, isi striga, unii, altora, cu ura, : 'Jos Basescu'.
    Lacomia uselista domina tot ce face. Asa este si cazul desenului cu puzderia de autostrazi, cu care scoate ochii populatiei.
    Pentru populatia mai exigenta, au si variante de desene de retele de autostrazi atat de dese ca nu se mai vede deloc albul harti, pe fata si pe dosul acesteia. Unele autostrazi sunt desenate si pe muchile hartiei.
    USL si-a mai reglat, un pic, tirul promisiunilor. O luase cam tare : 'se angajase ca, in a doua jumatate a acestui an, sa realizeze investitii de zecemiliarde de euro. Ilici i-a tras de maneca ; 'prea o faceti de oaie, mai beietasi, rade lumea de voi!'
  • +6 (8 voturi)    
    harta spagilor (Miercuri, 4 decembrie 2013, 7:49)

    buncrestin [utilizator]

    harta este foarte utila, nu pentru ca arata autostrazi imaginare, ci pentru ca ne arata in mod fidel traseul spagilor din transporturi, dar si obiectivele electorale" majore pe care le tinteste puterea si care trebuie conectate la reteaua de autostrazi imaginare
  • +5 (5 voturi)    
    Strategia de autostrazi pana in 2018 (Miercuri, 4 decembrie 2013, 8:25)

    Costel.D [utilizator]

    Este foarte importantă autostrada Iași -Tg. Mureș pentru Moldova.Va lega mai ușor Moldova de Transilvania.Dacă factorii de decizie politică din Iași nu se vor implica mai mult ,pentru realizarea acestei autostrăzi ,atunci ,cu timpul,toate instuituțiile regionale se vor muta la Bacău.
  • -5 (7 voturi)    
    Nu ne trebuie versus Ne trebuie autostrazi (Miercuri, 4 decembrie 2013, 8:34)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    Asta e diferenta principala. Si in general la bas si bas-isti e cu NU inainte, cand e vorba de Ro. Cand e vorba de afacerile personale, atunci cu intotdeauna cu DA. Cat despre aberatiile din articol va las pe voi sa va delectati cu comentarii de chibiti ca la asta va pricepeti bine. Practica va omoara!
  • +2 (4 voturi)    
    De fapt vor sa fure cu tronsonul Brasov - Ploiesti (Miercuri, 4 decembrie 2013, 9:53)

    @n0n1m [utilizator]

    Mi se pare evident ca intentia reala este sa creasca traficul pe tronsonul cu taxa Brasov - Ploiesti. Nefiind finantat din fonduri europene pot aranja licitatia cu comisioane grase pe care castigatorul le va recupera fara probleme avand in vedere nivelul de trafic.

    Orice om cu minim bun simt vede ca solutia optima pentru legarea provinciilor este

    1. Sibiu - Pitesti pentru Transilvania - Muntenia,

    2. Ploiesti - Buzau - Focsani - Bacau - Iasi pentru Muntenia - Moldova (tronsonul Bacau - Focsani - Buzau este sigur mai ieftin decat Bacau - Brasov deoarece nu trece prin munti, dar asta ar scoate o parte importante de trafic de pe Brasov - Ploiesti)

    3. Targu Mures - Iasi pentru Transilvania - Moldova

    E absurd ca de la Iasi la Bucuresti sa treci muntii de doua ori, cum e la fel de absurd ca de la Cluj la Iasi sa ocolesti prin Brasov. De altefel varianta descrisa de mine este exact ce au pus si europenii pe TEN-T Core, dar guvernul nostru e mai destept si face mai intai TEN-T Comprehensive pentru ca niste baieti destepti sa se imbogateasca de pe urma tronsonului Brasov - Ploiesti.

    Iarasi interesul de grup este mai presus de interesul national; nu conteaza ca Dacia ramane fara ruta direct spre vest, nu conteaza ca vor fi ambuteiaje infernale in zona de nord a capitalei, nu conteaza ca s-ar putea face cu aceeasi bani mai multi kilometri pe traseele TEN-T Core decat pe TEN-T Comprehensive avand in vedere relieful. Conteaza doar sa mai dea unii un tun.
  • 0 (6 voturi)    
    De ce (Miercuri, 4 decembrie 2013, 10:09)

    AmyD [utilizator]

    toate site-urile de "stiri" evita sa vorbeasca despre abuzul jandarmilor de la Pungesti, unde taranii au fost efectiv bruscati si alungati de pe proprietatea lor PRIVATA? Ok, autostrazile, planurile lui Ponta si ale lui Sova sunt importante, dar inainte de a avea autostrazi ar trebui sa incetam sa fim animale si sa respectam drepturile omului.
    • 0 (0 voturi)    
      Da ma (Miercuri, 4 decembrie 2013, 11:55)

      Picsius [utilizator] i-a raspuns lui AmyD

      ..tu vrei autostrada la Pungesti hotomanule.

      Sunt sigur ca oamenii aia stateau si lucrau pamantul pe proprietatea lor "privata"
  • +4 (6 voturi)    
    Indreptar (Miercuri, 4 decembrie 2013, 10:24)

    Picsius [utilizator]

    Guvernarea e incurcata de faptul ca un proiect scump gen Pitesti - Sibiu nu genereaza suficienta spaga. Dar sa nu vorbim urat si sa-i spunem "bonificatie".

    Totusi domnii ar trebui sa studieze dezvoltarea economica pe care acest tronson o va aduce si sa se pozitioneze strategic in industriile direct afectate. Astfel "bonificatiile" nu vor intarzia sa apara.

    Pe de alta parte urmatorii guvernatori interesati de "bonificatii" sa faca acelasi lucru. Eu imi deschid o firma de pareristi la Sighetul Marmatiei pentru propavaduirea "Baronismului"
  • 0 (6 voturi)    
    Voi nu sunteti romani?! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 10:25)

    GRANDFATHER [anonim]

    Chiar atat de indoctrinati si "spalati" pe creier sunteti?! Chiar daca actualul guvern va face doar 50% din ceea ce arata hartile publicate si tot ar fi mai mult de cat a facut Basescu in mandatele sale de slujbas al statului de cand a introdus faimoasa "taxa de drum": "Aici sunt banii Dumneavoastra!"
    Politicienii, oricare ar fi ei ei, nu trebuie adulati, ridicati in slavi si nici iubiti! Niciodata! Ei trebuie supravegheati permanent, paziti sa nu li se urce puterea la cap si s-o ia razna si schimbati cat mai des in mod democratic! Politicienii sunt doar niste "administratori" temporari si trecatori, care trebuie sa raspunda de ceea ce fac sau nu fac! Dar trebuie lasati sa-si faca treaba pentru care au primit mandatul! La urma urmei, actualul guvern a reusit in conditiile interne si externe cunoscute, sa echilibreze cat de cat economia, a platit ratele si dobanzile scadente la datoria publica, a rambursat sumele luate ilegal pensionarilor, a marit cu 4% pensiile, a rambursat sumele taiate in 2010 din salariile bugetarilor, a negociat si a semnat un nou acord "safety belt" cu FBI si Comisia Europeana, a deschis Romania pentru investitiile straine, samd!
    Proiectul legii bugetului pe 2014 se afla inca in dezbaterea Parlamentului si foarte multi comentatori acuza deja guvernul de frauda, doar pentru ca nu stiu care autostrada rece prin "judetul (fieful!) lui Dragnea" sau a nu sti carui "baron local"! Pe domnii Basescu, Blaga&Co. pot sa-i inteleg, ei fac parte din opozitia politica la actuala majoritate guvernamentala, dar voi, comentatorii de pe HotNews sunteti cu totii(cu unele exceptii!) membrii&simpatizanti ai partidelor din opozitie?!
    Si sa nu-mi spuneti ca voi "nu faceti politica", ca interventiile si postarile voastre sunt doar asa, de amorul artei si al conversatiei! Hai, nu fiti timizi, asumati-va public optiunea si orientarea politica!
  • +5 (7 voturi)    
    Nu e nevoie de o dezbatere (Miercuri, 4 decembrie 2013, 10:30)

    imishte [utilizator]

    Ca sa ne dam seama ca traseele autostrazilor sunt dictate de interese personale. O autostrada finantata 95% din bani europeni, presupune un control riguros al cheltuirii banilor, deci mai bine cu banii de la buget, ca acolo au control. In plus traseele alese coincid cu terenurile pe care le detin diferiti dubiosi si care urmeaza sa fie despagubiti cu sume mult peste valoare pietei.
    Evident ca nu exista un interes national ci numai un interes personal.
  • +1 (1 vot)    
    S.F. autostrada Sibiu - Pitesti atribuit in 2007 (Miercuri, 4 decembrie 2013, 11:22)

    GeorgeAndrei [anonim]

    http://www.cnadnr.ro/docs/proceduri_finalizate/29p-dosar-achizitie.pdf
    • 0 (0 voturi)    
      Vezi ca (Miercuri, 4 decembrie 2013, 11:56)

      Picsius [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeAndrei

      ..ala e studiul de fezabilitate. Nu are legatura cu nici o faza pur constructiva.
  • +3 (3 voturi)    
    Mega-prostia PDL (Miercuri, 4 decembrie 2013, 11:30)

    benicio [utilizator]

    Nu incetez sa ma mir cat de prosti au fost cei de la PDL ca si-au batut joc de Ardeal, cel mai puternic fief al lor. Daca grabeau lucrarile la autostrada Transilvania (fara furaciuni) si incepeau lucrarile la Tg. Mures - Iasi, aveau in continuare sustinerea ardelenilor. Ca acum ardelenii nu voteaza USL e clar, ar fi o prostie sa o faca in conditiile in care USL isi bate jos de Ardeal in continuare. Dar daca PDL ar fi dat dovada de mai multa intelepciune, aveau sprijin mult mai puternic din nordul tarii la urmatoarele alegeri.
  • 0 (0 voturi)    
    Costuri (Miercuri, 4 decembrie 2013, 12:03)

    Cristian FlorinLupu1316094964292 [anonim]

    La cit fura astia ar trebui sa le faca pe toate o data si le-ar mai ramane si bani. Numai in bugetul asta pitisera vreun miliard de euro.....
  • +2 (2 voturi)    
    Alexandria vs Giurgiu (Miercuri, 4 decembrie 2013, 12:13)

    Alui [utilizator]

    Conform wikipedia Alexandria are cam 45.000 de locuitori, pe cand Giurgiu cam 70.000. In plus traficul auto international cu Balcanii trece pe la Guirgiu unde e pod peste Dunare.
    Astora chiar li se permite orice?
  • +1 (1 vot)    
    Legatura cu Bulgaria?! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 15:19)

    zwilling [utilizator]

    De ce autostrada spre Alexandria si nu spre Giurgiu, unde exista pod peste Dunare?
  • +3 (3 voturi)    
    Poza extraordinara! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 17:03)

    EagleEye [utilizator]

    Foarte buna poza de sus!Inginerul incearca sa-i explice lui Ponta ce si cum,dar uitati-va la fata lui Dottore..habar n-are despre ce vorbeste!
  • 0 (0 voturi)    
    Eu cred că... (Miercuri, 4 decembrie 2013, 17:51)

    napadarjan [utilizator]

    ...ministerul lui șova ar trebui să se numească al marilor șpăgi, tunuri, țepe, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    cam multe ??? (Miercuri, 4 decembrie 2013, 19:40)

    I.V. Lenin [utilizator]

    prea multe intrebari pentru niste minti inguste si limitate la modul cum sa umfle buzunarele mafiei bolsevice. oamenii astia sunt hamesiti rau, ce face plagiatorul este sa facs copy/pastr
  • 0 (0 voturi)    
    cu creionul pe hartie... (Miercuri, 4 decembrie 2013, 19:46)

    I.V. Lenin [utilizator]

    cu creionul pe hartie,
    doua linii am desenat,
    pe dracnea, portofel si nica,
    oameni cu bani i-am lasat


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri