​​HARTA INTERACTIVA Compania de Autostrazi vrea sa faca prin concesiune un nou drum intre Craiova si Pitesti, dar nu s-a hotarat daca va fi drum expres sau autostrada. Vezi care este costul estimat pentru fiecare varianta

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 28 martie 2013, 18:55 Actualitate | Esenţial

Drum expres
Foto: USER UPLOADED
Compania de Autostrazi (CNADNR) vrea sa concesioneze constructia si operarea pe 30 de ani  a unei noi legaturi rutiere de 121 de kilometri intre Pitesti si Craiova, dar nu s-a hotarat ce vrea exact sa faca - drum expres sau autostrada. Reprezentantii CNADNR au explicat pentru HotNews.ro ca decizia privind varianta optima o vor lua in urma etapei de dialog competitiv cu candidatii preselectati si au prezentat care este costul estimat pentru fiecare varianta luata in calcul. Compania care va castiga contractul de concesiune va avea dreptul de sa perceapa o taxa de folosire pentru noul drum.

Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi din Romania (CNADNR) a publicat in SEAP, pe 11 martie, anuntul pentru contractul de concesiune vizeaza proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea drumului expres sau autostrazii Craiova - Pitesti, cu o lungime de 121,18 kilometri, care va traversa judetele Arges, Dolj si Olt.

Anuntul CNADNR vizeaza constructia fie a unui drum expres, fie a unei autostrazi intre cele doua mari orase. Reprezentantii CNADNR au explicat pentru HotNews.ro de ce nu s-au hotarat pe o singura varianta si au dat detalii despre viitorul proiect.

"Discutam candidatii preselectati ce varianta vom adopta". Criteriul: cea mai avantajoasa oferta economica, dar si raportul cost-beneficiu

"Avand in vedere caracterul complex al proiectului, varianta optima (drum expres sau autostrada) va li aleasa in urma etapei de dialogul competitiv cu candidatii preselectati. Criteriul de atribuire a Contractului de concesiune de lucrari publice in discutie este oferta cea mai  avantajoasa din punct de vadere economic", au explicat reprezentantii CNADNR.

Totusi, acestia au mai precizat ca "prin viitorul contract de concesiune, Autoritatea Contractanta urmareste obtinerea celui mai bun raport cost-beneficiu (Best Valuea for Money)".

Potrivit raspunsului CNADNR, daca se opteaza pentru varianta de drum expres, potrivit studiului de prefezabilitate din 2007, se va "avea in vedere trecerea - in perspectiva - la stadard de autostrada".

Cat va costa drumul expres: 9,7 milioane de euro pe kilometru

CNADNR a precizat pentru HotNews.ro care ar urma sa fie costurile estimate pentru cele doua variante si ca valorile prezentate cuprind "costurile estimate pentru proiectarea, constructia, operarea si intretinerea autostrazii sau a drumul expres Craiova - Pitesti".

Astfel, pentru varianta de drum expres, costul estimat va fi de 5,161 miliarde de lei, adica circa 1,18 miliardede euro (la un curs de 1 euro = 4,37 Ron). Asadar, un kilometru de drum expres ar urma sa coste circa 9,7 milioane de euro (proiectare, constructie, operare si intretinere)

In varianta realizarii unei autostrazi intre Craiova si Pitesti, costul estimat de CNADNR este de 7,27 miliarde de lei, adica aproximativ 1,66 miliarde de euro. Asadar, un kilometru de autostrada ar urma sa coste circa 13 milioane de euro (proiectare, constructie, operare si intretinere).



Spre comparatie, doar constructia unui kilometru din autostrada Timisoara-Arad, cea mai ieftina autostrada construita in ultimii ani in Romania, a costat circa 3,5 milioane de euro. (Sursa)

Reamintim ca in anul 2010, Ministerul Transportului a introdus o serie de standarde de cost pentru realizarea de autostrazi. Standardul de cost pentru infrastructura rutiera definesc costul estimat pentru realizarea unui kilometru de drum nou in conditii normale.

Astfel, standardele stabileau ca un kilometru sa nu coste mai mult de 3,8 milioane de euro la campie, 4,9 milioane de euro la deal si 6,1 milioane de euro la munte.

Reamintim, totusi, ca valorile prezentate de CNADNR pentru autostrada/drumul expres Craiova - Pitesti nu presupun doar constructia, ci si proiectarea, operarea si intretinerea pe toata perioada concesiunii (30 de ani).

Ce este un drum expres, ce este o autostrada

CNADNR a explicat pentru HotNews.ro ce presupune o autostrada si ce presupune un drum expres.

"Autostrada este definita ca un drum proiectat si construit special pentru traficul autovehiculelor, care iui deserveste proprietati riverane acestuia si care:

- este prevazut, cu exceptia unor anumite puncte, sau in mod temporar, cu parti carosabile de sine statatoare pe ambele sensuri de circulatie, separate una de cealalta de o fasie de teren care nu este destinata traficului sau, in mod exceptional, prin alte mijloace:
- nu intersecteaza la nivel nici un drum, fie linie de cale ferata sau de tramvai, fie cale pentru circulatia pietonilor:
- este semnalizat in mod special ca fiind o autostrada.

Drumul expres este definit ca un drum rezervat pentru circulatia autovehiculelor, accesibil numai dintr-un nod rutier sau o intersectie semnalizata, pe care, in mod expres, este interzisa oprirea si parcarea pe partea (partile) carosabila (carosabile) si care nu intersecteaza la nivel nicio cale ferata, linie de tramvai sau trecere pentru pietoni", potrivit CNADNR.

Concesiune pe 30 de ani

documente
Drumul expres/autostrada de la Pitesti la Craiova ar urma sa aiba o lungime de 121,8 kilometri, iar durata contractului de concesiune este de 30 de ani, incepand de la data atribuirii contractului sau de la emiterea ordinelor de incepere a lucrarilor, aceasta perioada incluzand etapa de constructie, etape de operare si intretinere, insa documentul nu precizeaza o data sau un termen cand ar putea fi gata lucrarile de constructie.

Potrivit anuntului de concesiune, compania care va castiga contractul va putea impune taxe de folosire pentru drumul expres/autostrada. "Concesionarul poate incasa venituri din tarife de utilizare a autostrazii (taxa de autostrada), in cadrul unor plafoane/marje stabilite prin contract".

Cifrele de trafic pentru un eventual drum expres / Taxa de 2,4 euro/100 km

Expertii CNADNR au estimat si valorile de trafic pe care noul drum ar urma sa le aiba si au stabilit ca in conditiile implementarii unei taxe, nivelul de trafic pe noua artera ar fi de 58,83% din valorile in care nu ar fi impusa o taxa.

Astfel, media zilnica anuala pe drumul expres cu taxa ar urma sa creasca de la 6.950 de autovehicule in 2015 la 18.908 de autovehicule in 2045.

Vezi tabelul de mai jos


In cazul tarifelor, informatiile din Documentatia descriptiva,vorbeste de o taxa de 0,024 euro per kilometru (fara TVA) per autoturism ca fiind nivelul de tarifare acceptabil. Astfel, taxa pe 100 de km de drum expres ar urma sa fie de 2,4 euro (fara TVA) per autoturism.

In cazul drumului expres, vor exista 73 de poduri, pasaje si viaducte. Vor fi 27 de intersectii denivelate fara acces si 10 noduri rutiere. Viteza de proiectare va fi de 120 km/h.

Cifrele de trafic pentru o eventuala Autostrada de la Pitesti la Craiova

In ceea ce priveste varianta unei autostrazi intre Pitesti si Craiova, CNADNR estimeaza ca, in cazul introducerii unei taxe de folosire a autostrazii, nivelul de trafic pe noul drum ar fi de 67% din valorile in care nu ar fi impusa o taxa.

Astfel, media zilnica anuala pe autostrada cu taxa ar urma sa creasca de la 7.877 de vehicule in 2015, la 21.429 de vehicule in 2045.



In cazul taxelor, documentatia CNADNR prevede acelasi pret: 2,4 euro (fara TVA) per autoturism pentru 100 de km.

La fel ca si in cazul drumului expres, autostrada va avea 73 de poduri, pasaje si viaducte. Vor fi 27 de intersectii denivelate fara acces si 10 noduri rutiere, iar viteza de proiectare va fi de 120 km/h.

Date tehnice despre partea carosabila:



Harta Interactiva - Traseul drumului expres Craiova - Pitesti
  • Da click pe harta pe segmentul rosu pentru a afla mai multe detalii
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape


Vezi harta mare in ArcGIS.com
Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

NOTA:
Traseul drumului expres Craiova - Pitesti din harta interactiva a fost realizat dupa planurile publicate de catre CNADNR pe site-ul sau, pe pagina proiectului


Citeste si:


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Facultatile pregatesc oameni cu diploma, dar fara experienta. Cum s-a ajuns ca un sudor sa castige mai mult decat un inginer

200.000 de meseriasi lipsesc in acest moment de pe piata fortei de munca. Asta, in timp ce facultatile pregatesc absolventi care nu-si gasesc de lucru pentru ca firmele au nevoie de oameni cu experienta, nu neaparat cu diploma.  Din aceasta cauza un mecanic, un electrician sau un constructor poate fi mai bine platit decat un absolvent de studii superioare.








19267 vizualizari
  • +7 (9 voturi)    
    Ca sa fim rautaciosi un pic (Joi, 28 martie 2013, 19:10)

    Zzzmara [utilizator]

    Cu USL-ul la putere vom avea in plus:
    - Autostrada Craiova-Alexandria
    - Autostrada Craiova-Giurgiu
    si
    - Autostrada Giurgiu-Alexandria.
    Ce daca facem o zi de la Bucuresti la Arad, noi si inca o mie de tiruri/zi?!
    • 0 (2 voturi)    
      Ca sa fim si mai rautaciosi (Joi, 9 mai 2013, 19:22)

      Ciprian_DC [utilizator] i-a raspuns lui Zzzmara

      Daca te uiti pe harta, vei vedea ca e mai scurt s-ajungi in Ungaria pe ruta Craiova-Tr Severin- Timisoara-Cenad din Bucuresti! Si iesi si mai repede in Ungaria pe autostrada la Szeged! Sau te interesa sa vezi Sibiul?
  • +2 (8 voturi)    
    SINGURA INTREBARE... (Joi, 28 martie 2013, 19:18)

    schroedinger [utilizator]

    La care mi-as dori un raspuns este, de ce autostrazile proiectate in Ro au acelasi nr.de km sau sunt mai lungi decat vechile drumuri nationale?
    Ori suntem tampiti ori suntem batuti in cap cu totii!
    • +3 (3 voturi)    
      Un raspuns (nu singurul) (Vineri, 29 martie 2013, 11:02)

      madriano [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Poti face un experiment simplu: ia o harta a Romaniei si trage o linie dreapta intre Craiova si Pitesti. Vei vedea ca vechiul drum urmareste destul de fidel acea linie, deci acest drum are o lungime apropiata de optim. Presupunem ca vrem sa construim autostrada pe linia trasata, doar ca apar niste probleme: linia trece prin mai multe localitati, dar autostrada trebuie sa le ocoleasca; linia o sa intalneasca niste dealuri dar autostrada merge pe liniile de nivel pentru a respecta limitele de planeitate (nu poti pune rampe mari si serpentine pe autostrada). De asemenea autostrazile nu trec prin zone nesigure (cu alunecari de teren sau inundabile) si se apropie de localitatile mai mari din zona pe care o traverseaza. In concluzie, autostrazile nu reprezinta solutia cea mai scurta, ci solutia cea mai sigura si rapida pe distante lungi.
  • -1 (7 voturi)    
    hehehe (Joi, 28 martie 2013, 19:48)

    beefeaterman [utilizator]

    Fratilor, nu va mai fi nici autostrada, nici drum rapid!
    Ne salveaza viitoarea masina nationala ce va fi produsa de investitorul straegic German :))))
    Toti vom conduce Trabant! :)
    http://clarinetul.blogspot.ro/2013/03/trabant-deschide-fabrica-in-romania.html
  • -5 (5 voturi)    
    hehehe (Joi, 28 martie 2013, 19:52)

    beefeaterman [utilizator]

    Fratilor, nu va mai fi nici autostrada, nici drum rapid!
    Ne salveaza viitoarea masina nationala ce va fi produsa de investitorul straegic German :))))
    Toti vom conduce Trabant! :)
    http://clarinetul.blogspot.ro/2013/03/trabant-deschide-fabrica-in-romania.html
  • +3 (7 voturi)    
    Autostrada Piatra Neamt - Craiova (Joi, 28 martie 2013, 21:14)

    Mirceaq [utilizator]

    Victor Ponta si Zzzmara,
    ati uitat de autostrada Piatra Neamt - Craiova,
    care sa lege cele 2 orase, cu o dezvoltare colosala
    pina in 2050.
    Si taiatii o data pe aia(Bechtel) cu autostrada Transilvania,
    sau ceilalti cu Arad-Constanta ca nu sunt necesare.
    40 000 de masini/zi Orastie-Deva in 2012,
    nu fac cat 20 000masini/zi in 2050 pe Piatra Neamt-Craiova.
    • -1 (5 voturi)    
      Stai tu bland, in Moldova nu fac nimic (Vineri, 29 martie 2013, 8:11)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui Mirceaq

      Nu fi ingrijorat cu autostrada spre Piatra Neamt, deocamdata Moldova nu este nici macar luata in calcul . Au blocat si Autostrada Transilvania, cand macar portiunea Gilau-Bors ar trebuie facuta pentru a uni Clujul cu granita de vest (iar portiunea Bors - Suplacul de Barcau este in stadiu avansat). Vine ieri Sova si spune ca nu sunt bani.

      Dar acest coridor 4 (Arad-Constanta), de ce nu se porneste portiunea esentiala Sibiu-Pitesti?! Se umbla cu nazbatii gen Comarnic-Brasov, acuma Craiova cu tot ce se poate uni.
      Asta este USL. Guvernul celor 70% de pomanagii din Romania, pe care-i doare c.ur de autostrazi.
  • +4 (8 voturi)    
    Eveniment notabil (Joi, 28 martie 2013, 23:44)

    V.R. [utilizator]

    In sfarsit, orasul Scornicesti va fi legat de Bucuresti prin autostrada. Acum bucurestenii vor putea face rapid vizite la casa memoriala a unei importante personalitati istorice.
  • +2 (4 voturi)    
    ”hai să mâncăm...discuții.” (Vineri, 29 martie 2013, 5:52)

    gica43 [utilizator]

    Inca o mostră de nesimtire-suntem amenintati de către ”marea speranta” a autostrazilor-incredibil de obraznicul șova -cu mii de kilometri de autostrada,dar nu mai terminăm absolut nimic .
  • +1 (3 voturi)    
    ? (Vineri, 29 martie 2013, 8:28)

    cotora [utilizator]

    stimabilor guvernanti, terminati ce ati inceput, apoi desenati alte drumuri, de ex terminati coridorul 4 pan european, mai ales ca se face cu fonduri europene
  • +1 (5 voturi)    
    Spre Oltenia... (Vineri, 29 martie 2013, 8:47)

    Adi_ro [utilizator]

    Adica sa mai si platesc ca sa ma duc sa vizitez Caracalul?



    Sa termine odata Arad-Constanta, sa vad ca se incep lucrarile la Sibiu-Pitesti (punctul cel mai greu), dupa aia sa faca si prin alte parti.
  • +1 (1 vot)    
    Haz de necaz si neputinta ajunsa la nivelul de sus (Vineri, 29 martie 2013, 20:00)

    andreesanu [utilizator]

    Ieri gargaragiul sef al ministerului de trei parale zis Sova ,so fi,dadea pe gura ca sigura saracia si calicia de care se bucura noul guvern,iar ca rezultat terminarea autostrazii Transilvania sine die ori probabil la pastele cailor
    Asa ca daca asta-i ritmul in ministerul celor mai mari povesti,eu zic sa -o luati tot pe drumul pe care-ati venit ca de celalalt mai discutam dupa pastele cailor ,ca trebuie sa fim seriosi si sa le luam in ordine,macar primul se stia pe unde o sa haladuiasca,asta inca n-are certificat de vise placute.
    S-apoi daca va grabiti oltenilor de ce s-o luati prin Pitesti luati-o cum vreti ori pe sus ca-i mai dea dreptul si nu se plateste taxa !!!.
  • +2 (2 voturi)    
    Proiect prioritar ??? (Sâmbătă, 30 martie 2013, 10:34)

    rov [utilizator]

    Am parcurs de zeci de ori drumul Bucuresti - Craiova (240Km). Din centru B in centru C se ajunge in max 3 ore si 20 de minute.
    Astfel aproximativ:
    - 45 de minute iesire din Bucuresti(indiferent Militari, Domnesti)
    - 50 de minute cei 110 km de autostrada
    - 1 ora si 45 minute 120 Km Pitesti -Craiova, drum ce imi pare unul din cele mai rapide secmente din tara daca eliminam stabaterea loc. Albota, Slatina si Balj
    Nu neg utilitatea acestei autostrazi, dar cred ca la monentul actual, prioritatea ZERO a tarii este Autostrada Pitesti- Sibiu sau Comarnic- Brasov. A...si iesirile din Bucuresti + centura...

    Pe secmentul Pitesti- Craiova ar fi suficienta in prima etapa OCOLIREA LOCALITATILOR, incepand cu special Balj si Slatina, centura Sud Craiova, actiuni insotite ulterior de largirea pe anumite portiuni dupa modelul Buzau-Bacau eventual

    In plus cred ca introducerea taxei va alunga multi automobilisti pentru cei ....2.4 euro. Cu siguranta insa ar plati dublu, adica 5 euro sa scape cumva de cele 3 ore dintre Pitesti si Sibiu.

    Cine stabileste pioritatile ar trebui sa fie bine intentionat si responsabil cu banii tarii, si sa actioneze cum ar fi propriii bani.
    Banii care s-au bagat in casa poporului ajungeau pentru 2-3000 de km de autostrada, daca avem un dictatorul macar destept.
    Acum care sunt principiile ??!!!! Cine are mintea limpede ??
  • 0 (0 voturi)    
    harta (Sâmbătă, 30 martie 2013, 22:03)

    woe [utilizator]

    pare ciudata. Cine a desenat?
    Scopul este conectarea Olteniei & subsidiar Craiovei de autostrada, nu de Pitesti, din Slatina se poate iesi cu ea in A1 in dreptul localitatii Gaesti (km 65 al autostrazii). Daca permite terenul, cred ca-i mai campie pe unde spun eu.
    DN spre Craiova e f. virajat, aglomerat si se merge in viteza, e f. incomod la condus, l-am facut de peste 20 de ori si intotdeauna l-am parcurs in sila, deci autostrada ar fi binevenita.


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version