Argumente pro si contra trecerii clasei pregatitoare din scoala la gradinite. Ce spun directorii de scoli

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:37 Actualitate | Esenţial

Clasa pregatitoare
Foto: HotNews.ro
​"Eu sunt de acord cu mutarea clasei pregatitoare la gradinita pentru ca sunt copii foarte mici, trebuie sa invete in niste spatii daca se poate absolut separate de ceilalti copii". "Parerea mea este ca clasa pregatitoare este ok in scoala. Am pregatit totul ca la carte, ca la lege". "Clasa pregatitoare devine obligatorie, acest lucru este foarte bun. Eu cred ca trebuie sa existe o elasticitate in gandirea pozitiei clasei pregatitoare ca si cladire". Acestea sunt cateva dintre raspunsurile directorilor de scoli contactati de HotNews.ro pentru a vorbi despre planurile anuntate de prim-ministrul Victor Ponta de a muta, la anul, clasa pregatitoare de la scoala la gradinita.

Luni, 17 septembrie, a inceput scoala. Una dintre marile noutati ale acestui an scolar este inceperea clasei pregatitoare - introdusa in invatamantul primar si obligatorie pentru toti copiii care au implinit varsta de 6 ani pana la inceperea scolii. Prezent la deschiderea anului scolar la Targu Jiu, prim-ministrul Victor Ponta a declarat urmatoarele:

"Clasa pregatitoare o vad, de anul viitor, necesara si utila, dar tot in cadrul gradinitei si NU in cadrul scolii. Cred ca anul acesta ne-am grabit putin. Cred ca am dat multe batai de cap parintilor. Trebuie sa ramana inca un an acolo unde au inceput gradinita, dupa care, cand vin la scoala, in clasa I, sa fie cat mai bine pregatiti".

Tot in prima zi de scoala, ministrul Educatiei Ecaterina Andronescu a declarat ca autoritatile au intampinat foarte multe dificultati in amenajarea claselor pregatitoare, sustinand ca dupa primul semestru se va face o evaluare in care va fi luata in considerare intoarcerea clasei zero la gradinita.

Ce spun directorii de scoli

HotNews.ro a contactat cativa directori din scoli din Bucuresti pentru a vorbi despre implicatiile unei eventuale mutari a clasei pregatitoare de la scoala la gradinita, dupa un an de functionare la scoala.

Marilena Stoica, directorul Scolii generale nr. 17 Pia Bratianu:

"Si eu sunt de acord cu acest lucru (mutarea clasei pregatitoare la gradinita - n.red.) pentru ca sunt copii foarte mici, trebuie sa invete in niste spatii daca se poate absolut separate de ceilalti copii. Cel putin in primul semestru o sa fie foarte dificil cu clasa pregatitoare aici. Va dati seama ca scolile nu au infrastructura. Noi lucrurile astea le-am aflat pe parcurs, dupa ce s-a fixat ca va fi clasa pregatitoare la scoala, am aflat la multe luni dupa aceea ca in salile respective nu trebuie sa mai invete nimeni. Au fost niste lucruri pe care nu le-am stiut de la inceput, deci destul de dificil.

Rep: Care sunt implicatiile financiare, logistice si de resurse umane ale unei eventuale mutari ale clasei pregatitoare la gradinita?
Copiii care au intrat acum in clasa pregatitoare anul viitor vor fi in clasa I. Deci anul viitor parerea mea este ca nu se va mai face inscrierea in clasa pregatitoare si, eventual, daca mai sunt copii care nu s-au prezentat se vor inscrie direct in clasa I. Asta este ideea.

Mobilierul este standard, atat doar ca poate fi coborat sau inaltat, este reglabil, deci poate fi foarte bine folosit pentru copiii mai mari. Nu se pune problema de mobilier. Investitia care s-a facut se utilizeaza in continuare la celelalte clase. Eu sunt o scoala din programul BEI si am primit mobilierul de la primaria capitalei.

Cadrele didactice vor duce mai departe clasele, la noi sunt cadre titulare. Este problema cadrelor didactice care le predau copiilor de clasa a IV-a care anul viitor, daca nu se face clasa pregatitoare, nu vor avea ce clasa sa ia. Dar in sistem si si la noi la scoala sunt cativa suplinitori care sunt angajati doar pe un an de zile. Locul acestora va fi luat de titularii care nu mai au clasa. Lucurile se regleaza, sistemul este unul viu si se regleaza pe parcurs. Singura problema este sa avem si noi o predictie, sa stim cu mai multa vreme inainte ca sa ne putem planurile.  

Scoala noastra nu are niciun cost daca se renunta la clasa pregatitoare, copiii vor ramane in continuare in scoala, in clasa I, mobilierul este ok. Mobilierul este destul de mare, asa cum stiu eu gradinitele nu cred ca ar incapea acolo. Dar ar fi o idee ca el sa se duca spre gradinite, sunt tot banii sistemului pana la urma. Noi, cel putin in Bucuresti, suntem foarte apropiati de gradinite. La noi, gradinita este in curtea scolii. Dar din punctul nostru de vedere salile sunt dotate standard de primaria capitalei, prin programul BEI, si pot fi utilizate la orice clasa, ca sunt reglabile.

Nu am primit niste materiale didactice speciale, dar cu acestea este cel mai simplu sa fie date spre gadinite. Acelea care nu se uzeaza in timp de un an."

Carmen Buican, directorul Scolii generale nr. 4:

Mutarea clasei pregatitoare de la scoala la gradinita "ar fi din nou o greutate pentru toata lumea. Dar nu putem anunta acest lucru inca, pentru ca o sa fim intr-un proces de evaluare continua pentru acest an scolar. Asteptam concluziile finale. Abia am inceput.

Din punctul de vedere al scolii noastre, lucrurile se desfasoara bine pentru ca facem parte dintre norocosii care avem si dotarea materiala, si dotarea cu cadre didactice completa si calificata. Atunci probleme de acest gen nu avem. Vedem ce se va intampla pe parcursul anului scolar. Deocamdata noi ne desfasuram orele chiar intr-o liniste si o armonie completa zilele acestea, spre bucuria noastra. Si ieri si astazi semnalele sunt pozitive.  

Dar trebuie sa spun ca intr-adevar facem parte, din ce vedem la televizor si in jur, din cei vizati de soarta in sens pozitiv. Mobilierul suficient si necesar, respectiv masutele si scaunelele, il avem. Suntem in asteptare pentru alte piese de mobilier, dulapuri pentru jucarii, covorase, material didactic, dar repet ca avem cadru didactic calificat care a stiut sa isi organizeze activitatea astfel incat copiii sa nu simta aceasta lipsa. Ei au unde sa stea si doamna invatatoare le umple tot spatiul. Programul este normal, numai de dimineata, cu toata scoala, restul de materiale le asteptam si noi si incercam sa facem fata tuturor cerintelor. Avem din partea parintilor sprijin si o extraordinara deschidere, asa ca lucrurile se desfasoara spre bine, dupa cum tatonam noi de doua zile.

Rep: Care sunt implicatiile financiare, logistice si de resurse umane ale unei eventuale mutari ale clasei pregatitoare la gradinita?
S-ar putea sa insemne o pierdere de costuri trecerea clasei pregatitoare la gradinite pentru cei care si-au facut adaptare (la toalete - n.red.). Noi cand am facut o investitie, am facut-o cu consultarea tuturor celor care ne controleaza si pe care ne si sprijinim si am profitat la momentul respectiv la inlocuirea toaletelor. Am intrebat la Sanepid care este cea mai igienica varianta, ni s-a spus ca genul de toaleta fara vas de vece, pentru ca se poate spala si igieniza foarte bine, iar acum nu a fost necesara nicio adaptare.

Mobilierul este reglabil, deci ar putea ramane in scoala.

Ar afecta corpul didactic acolo unde au fost angajati anul acesta in mod special. Da, va afecta invatatorii care au acum clase de a IV-a. La noi nu a fost aceasta situatie, pentru ca am coordonat lucrurile in functie de circumscriptie si in functie de inscrieri incat noi, cu cadrele didactice pe care le-am avut si numarul de clase pe care ni l-am propus, sa cadem pe situatia reala si optima. Asa incat pentru noi anul viitor nu va insemna o pierdere a painii cuiva.

Clasa pregatitoare devine obligatorie. Acest lucru este foarte bun. Unele scoli isi pot permite sa o mentina in scoala, altele probabil nu isi vor permite din punct de vedere al spatiului, al dotarii sau intr-adevar scolile aglomerate cu un numar mare de clase nu vor putea duce si clasa pregatitoare si probabil ca vor trebui sa aiba gradinitele arondate scolilor care sa le aduca pepiniera. Dar in cazul nostru, lucrand intr-un singur schimb, pentru ca numarul de sali de clasa coincide cu numarul de clase, noi ne putem desfasura asa activitatea si chiar, la o eventuala trecere in program de dupa-amiaza, un numar minim de clase trece dupa-amiaza.

Eu cred ca trebuie sa existe o elasticitate in gandirea pozitiei clasei pregatitoare ca si cladire. Eu zic ca este de bun augur obligativitatea clasei pregatitoare, noi vedem lucrurile astea imediat pe deprinderile formate copiilor si sunt incantata de ce avem in acest moment in scoala, inclusiv copiii de la clasa pregatitoare care au fost la gradinita se vede cum se comporta in clasa. Nu au existat momente triste, suparatoare, nici pentru ei, nici pentru colegele mele. Dar, repet, nu cred ca se gasesc multe scoli in aceasta situatie. Pozitia clasei pregatitoare ca obligativitate este foarte buna, iar in gandirea ei ca si cladire, ar trebui sa existe elasticitatea in functie de posibilitatile scolilor."

Mihai Melita, directorul Scolii generale nr. 71:
 
"Parerea mea este ca clasa pregatitoare este ok in scoala. Aceasta scoala a facut eforturi, prin manageri, prin profesori, prin consiliul local, prin parinti, si la 1 septembrie a avut asigurata locatia, toaletele de care leaga toata lumea, spatiul, mobilierul si cadrele didactice conform legii: cadru didactic titular, cu experienta si care sa fi participat la cursurile de formare pentru clasa pregatitoare. Am pregatit totul ca la carte, ca la lege.

Se schimba legea de anul viitor, ne spune la gradinita? La gradinita mergem. Dar din punctul meu de vedere a fost o lege, am respectat-o. Va fi o alta lege, o respectam. In ceea ce priveste daca e buna sau rea, parerile sunt impartite.  

Rep: Care sunt implicatiile financiare, logistice si de resurse umane ale unei eventuale mutari ale clasei pregatitoare la gradinita?
Da, bun, asta este alta treaba. Atunci s-a facut o investitie aiurea. Inclusiv in formarea profesorilor, o investitie de timp, pentru ca acesti oameni au fost in concediu, au participat la aceste cursuri de formare, formatorii nu au fost retribuiti. Profesorii au participat acolo cu constiinta, sa stie, sa vada.

Mobilierul poate sa ramana in scoli, sunt banci individuale, scaune micute, la gradinita nu cred ca pot sa fie utilizate. Gradinitele sunt ultra-dotate in acest moment sau cel putin gradinitele din sectorul 2.  

Copiii de la clasa pregatitoare intra in aceasta clasa cu mobilier special, dupa care in clasa I se muta intr-o clasa normala, urmand ca clasa special dotata pentru pregatitoare sa fie preluata de urmatoarea serie. Daca nu mai este alta serie de clasa pregatitoare, atunci mobilierul ori se indreapta spre gradinite, cele care pot sa il utilizeze, ori va fi depozitat undeva pentru ca sala aceea a fost amenajata special, si peretii, si cu covor pe jos, cu spatiu de joaca, cu amenajarea toaletelor.   

Doamna invatatoare care preda acum la clasa pregatitoare va merge cu aceasta clasa urmatorii patru ani. Tinand cont de faptul ca in invatamantul primar, si la invatatori exista un deficit mare de cadre didactice, nu se pune problema a ramane pe dinafara cadrele didactice care la anul vor termina cursurile la elevii de clasa a IV-a. Poate nu isi vor continua activitatea in scoala respectiva, dar pe dinafara in niciun caz. Daca este titular fara probleme i se asigura locul, daca este suplinitor merge in alta parte."

Tudor Onofreiciuc, directorul Scolii generale nr. 150:

"Avem patru clase pregatitoare si suntem pregatiti, avem profesori calificati, mobilier, tot. E prea devreme sa discutam daca clasa pregatitoare se duce sau nu la gradinita anul viitor. Nu cred ca mai are cum sa se duca la gradinita clasa pregatitoare, din punctul meu de vedere. Ei sunt inscrisi in invatamantul obligatoriu si clasa pregatitoare este in invatamantul obligatoriu. Cine nu vine la scoala, la anul merge tot in clasa pregatitoare, nu vine in clasa I. Ciclul a inceput, nu putem sa il oprim."

Tereza Muresan, directorul Scolii nr. 85 "Vasile Bunescu":

"Din punctul meu de vedere, noi avem niste conditii foarte bune, copiii s-au integrat. Deci din punctul meu de vedere, al scolii mele, mie mi se pare ca este o idee foarte buna sa ramana in scoala (clasa pregatitoare - n.red.). Eu cu trei saptamani inainte sa inceapa scoala aveam totul gata, absolut tot. Am si doua doamne invatatoare care s-au ocupat din vara de aranjarea si amenajarea claselor, totul arata ca la carte.

Mobilierul a fost 200 de lei per copil, iar restul au suportat doamnele invatatoare, care au dat bani din buzunar cat cuprinde. Si-au cumparat tot ce le trebuie pentru amenajarea unei clase.

Rep: Care sunt implicatiile financiare, logistice si de resurse umane ale unei eventuale mutari ale clasei pregatitoare la gradinita?
Doamnele mele sunt titularele mele cu gradul I si posturile lor exista, deci chiar daca clasa pregatitoare se duce la gradinita noi nu o sa avem o problema din punctul acesta de vedere. Daca ar fi ca mobilierul sa ramana in scoala, el ar putea fi folosit pentru clasele I pentru ca este reglabil si nu ar fi nicio problema. Noi nu am avut nici cea mai mica problema."

Cat costa Clasa Pregatitoare

Aproximativ 130.000 de copii au inceput luni clasa pregatitoare. Clasa pregatitoare se organizeaza in cadrul unitatilor de invatamant preuniversitar cu personalitate juridica in care exista nivelul de invatamant primar acreditat sau autorizat, dar poate functiona si in cadrul unitatilor de invatamant prescolar - gradinite - care sunt structuri ale unitatilor de invatamant cu personalitate juridica in care exista nivelul de invatamant primar acreditat sau autorizat, conform Metodologiei pentru fundamentarea cifrei de scolarizare si stabilirea retelei unitatilor de invatamant preuniversitar de stat pentru anul scolar 2012 - 2013.

Aproximativ 8.000 de cadre didactice au participat la sesiuni de formare la nivel national, pentru a le putea preda copiilor la clasa pregatitoare.

Pentru clasa pregatitoare s-au alocat 26 de milioane RON pentru mobilier si 23 milioane RON pentru materiale didactice. "Exista 130.000 de beneficiari, ceea ce inseamna o alocare a acestor sume de mobilier per elev de aproximativ 200 de lei", a anuntat fostul ministru interimar al Educatiei Liviu Pop.

Potrivit Legii Educatiei Nationale, acesta este primul an in care clasa pregatitoare este obligatorie si se desfasoara in cadrul scolilor.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   























14969 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    Schimbati titlul (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:52)

    Dan L. [anonim]

    Nu va dati seama ca este rasist?
    • +4 (6 voturi)    
      Redistribuirea resurselor (Miercuri, 19 septembrie 2012, 17:09)

      vonwest1 [anonim] i-a raspuns lui Dan L.

      Hai sa fim seriosi! In UE scoala se incepe la 5 ani!!!!...Copii sunt invatati sa SCRIE!, SA CITEASCA! SA DESENEZE!, MATEMATICA(ADUNARI SCADERI, MULTIMI, TABLA INMULTIRII SI A IMPARTIRII. Deasemenea au module de Limbi Straine ! Nu sunt evaluati in mod direct la nici una din aceste lucruri si nu au impuse limite de performante. Si in Romania se fac asemenea lucruri la gradinita cu rezerva ca trebuie parintele sa plateasca pentru asa-zisele "optionale". In UE este gratuit. In Romania problema este de resurse. Prezentandu-se cu fraza antologica "Nu sunt bani..." toata lumea incearca sa traga spuza pe turta lui si nimeni nu vrea sa faca nimic pentru a ajunge din urma standardele Uniunii. Se cheama Redistribuirea Resurselor , umane si materiale daca nu s-a auzit de asa ceva.E foarte simplu!
      • +3 (3 voturi)    
        f. corect (Joi, 20 septembrie 2012, 7:34)

        novarom [anonim] i-a raspuns lui vonwest1

        In Italia si Franta stiu si eu ca asa functioneaza prima clasa. Eu am un baietel ce are verisori in aceste doua tari, iar cand al meu inca mergea la gradi cei de acolo au trecut in clasa I. Oare de ce trebuie sa inventam noi apa calda , cand ea exista si functioneaza!? De incompetenti ce sunt cei ce ajung in posturile astea de decizie banuiesc..... Inca nu e clar pentru toata lumea ca si noi ne indreptam catre ceea ce e verificat si deja functioneaza?
  • +4 (6 voturi)    
    buda (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:56)

    vasile_b [anonim]

    da' la bude ..s-a gandit cineva ?
  • +1 (9 voturi)    
    Nu tot ce face UE trebuie odoptat adliteram (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:56)

    alnimanui [utilizator]

    Scolile din UE au fost gandite de la inceput pentru acest tip de educatie si oricum modul lor de lucru cu copii mici e mai apropiat de gradinita de la noi decat de scoala
    Gradinita la noi este considerata o subscoala, desi este singurul loc unde primeaza educatia si nu invatamantul din tot lantul de scolarizare al elevului.
    ARGUMENTE CONTRA :
    -nu poti pregati in cateva zile oameni sa lucreze cu copii mici. Practica pedagogica e esentiala pentru comunicarea cu copii de aceasta varsta
    - amestecarea copiilior de 5-6 ani cu cei de 13-14 ani nu e benefica pentru cei mici
    - investitiile in scoli sunt foarte mari, tot mobilierul si grupurile sanitare trebuind adaptate
    - unii din copii de acesta varsta au nevoie inca de supraveghere la toaleta si in pauza
    • +3 (5 voturi)    
      clasa 0 (Miercuri, 19 septembrie 2012, 16:31)

      un parinte [anonim] i-a raspuns lui alnimanui

      Nu va suparati, la clasa 0 se duc copiii de 6 ani impliniti, adica cei care la data inceperii anului scolar au 6 ani +. La scoala la care invata copilul meu, copiii mici nu sunt amestecati cu cei mari pentru ca se invata in schimburi, iar cei mari intra la cursuri dupa amiaza. Cei mici sunt adusi de parinti dimineata, iar la plecare sunt insotiti de invatatoare in curtea scolii pana cand sunt preluati de catre parinti/bunici/bone, etc. Si inca ceva: invatatoarele sunt titulare. Dar poate ca scoala despre care va vorbesc este o exceptie ...
      Ca observatie, grupurile sanitare de la gradinita la care a fost copilul meu erau clasice (de adulti), iar unele nu aveau usi, astfel ca fetitele si baieteii se duceau la toaleta alternativ.
      • 0 (0 voturi)    
        sanatatea copiilor (Marţi, 25 septembrie 2012, 18:27)

        maria [anonim] i-a raspuns lui un parinte

        Multi comentatori se gandesc doar la marimea s-au micimea vaselor de toaleta dintr-un grup sanitar comun. Dar intr-o toaleta comuna se introduc o multime de microbi ,mai ales fetitele se saza pe vsul wc si ne trezim cu fel de fel de inbolnaviri , de aceea copiii mai mici trebuie protejati . Nu au ce cauta impreuna cu cei de 12-14 ani la acelasi grup sanitar.
    • +3 (3 voturi)    
      atunci ce mai cauti in UE? (Joi, 20 septembrie 2012, 9:17)

      ciumac [utilizator] i-a raspuns lui alnimanui

      daca nu imbratisezi valorile si modul de lucru, ce cauti in UE? Iar argumentele dumitale sunt tipic romanesti, de frica si fuga de raspundere.
      Cum adica n-ai personal nu stiu de care, cand tara geme de someri de toate felurile!?
      Cum adica sa adaptezi toalete si alte alea? Dumneata n-ai fost la scola la 6 ani, ca majoritatea parintilor din categoria noastra? Si sa nu-mi spui ca aveai toalete de pitici.......
      samd
  • +1 (7 voturi)    
    treaba facuta ca in Romania (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:58)

    r123 [utilizator]

    Vreau sa clarific 2 aspecte, si inainte sa-mi dati minusuri va rog cititi mai jos.

    1)M-am saturat de politica facuta de comentatori pe hotnews. Incepe sa devina un fel de Jurnalul dar pe invers.
    Sincer, inteleg ca majoritatea cometatorilor sunt pro-pdl si asa mai departe, dar nu chiar tot ce zice Ponta e rau si nu tot ce face PDL-ul e bine. Referitor la clasa pregatitoare, aici Ponta are dreptate, si repet, nu il suport pe Ponta, nu ii suport partidul si nici adunaturile din ea.
    Inteleg ca cei din PDL au avut o intentie buna cu grupa asta (sa atraga cat mai multi copii in invatamant, poate in special si pe cei romi), dar treaba nu a fost facuta cu cap deloc.

    2)Am inscris copilul in clasa pregatitoare din primavara. Pana vinerea asta - retineti, cu 2 zile inainte de inceperea scolii - nu erau afisate nimic, dupa 10 drumuri la scoala aprope in fiecare zi de ne saturasem. Nu ne lasau sa vedem nici clasele noi unde vor face scoala. Au afisat de abia sambata seara numele invatatorilor si clasele.

    Luni am vazut ca noi aveam o invatatoare care nu a predat in viata ei la clasa 1. Ea avusese numai clase de gimnaziu . E foarte moale, nu stie sa tina in mana copiii mici. Nu le-a dat pauza de masa, nu i-a scos afara deloc decat atunci cand un parinte i-a sugerat asa ceva.

    Al doilea aspect negativ - clasa. A fost ceva improvizata, o chestie f. mica , un acvariu de termopan undeva pe un hol.

    Deci toata chestia cu grupa pregatitoare a fost facuta in graba si facuta prost. Trebuia facuta mai cu cap si mai din timp. Momentan deja s-au retras cativa din grupa lu fiemeu, eu inca o sa-l mai las sa vedem ce o sa se intample.
    • +4 (6 voturi)    
      parere (Miercuri, 19 septembrie 2012, 20:06)

      rudi [anonim] i-a raspuns lui r123

      1. De ce ministrul Pop, omul numit de Ponta, a oprit, aproape imediat licitatiile pt mobilier, licitatii deja demarate, pe regiuni ( ce ar fi implicat firme puternice , nu de apartament) si a trecut totul direct la scoli ( si directorii, bieionteles, invocand urgenta, au tras niste tunuri prin incredintare directa)?
      2. Remarc din nou acea minunata insusire a romanului neaos, de a carai impotriva a tot. Nimic nu-i place, nu cumva sa fie nevoit sa se schimbe. De ce sa munceasca directorii de scoli, sa se agite putin si sa rezolve problemele ( cum au facut multi dintre ei. Stiti, dle, ca sunt localitati unde in 3 saptamani s-au amenajat, de la 0, sali de clase cu tot cu mobiier si copiii invata in conditii excelente ?) Am citit despre proteste ale directorilor de gradinite vis-a-vis de acest transfer. Cand nu primeau bani nici pt hartie igienica si erau nevoiti sa-i stoarca pe parinti nu iesea unul in strada, acum, ca pierd privilegii sar ca arsi.
      Asa ca, in loc sa ne ciondanim, haideti sa punem umarul si sa urnim lucrurile...
    • +1 (1 vot)    
      Ingusti mai sunteti la minte (Joi, 20 septembrie 2012, 11:51)

      Nicu [anonim] i-a raspuns lui r123

      Exemplul dumitale este particular. De asta nu merge nimic la noi: pentru ca reducem totul la propria persoana, dar pretindem ca ceilalti sa gandeasca global. Invatatio sa priviti si alaturi. Poate in alte unitati de invatamant totul este bine. te-ai gasit dumneata sa nu accepti. Dar la scolile rurale se gandeste cineva? Stiti daca la sate exista gradinite? Deci....unde sa duca clasa pregatitoare? Citeste postarea lui dorin valeriu!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      ceva numere? (Vineri, 21 septembrie 2012, 11:01)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui r123

      sau numai aberatii politice???? In anul trecut 20 000 de copii au intrat in clasa I-a FARA sa fi trecut pe la gradi. Azi, chiar in Bucuresti NU SUNT LOCURI pt. 6000 de copii. Nici 60% din comune nu au cel putin UNA gradinita. Deci daca duci spre gradinita 100 000 copii, UNDE II PUI??? sau da din mana Ponta si se creaza pana la 1 mai cladirile necesare, dupa care se mobileaza etc???? Exista bani, exista cadru legal pt. transport SCOLAR (cu ceva sughituri) dar nu exista nici una nici alta pt. trasnport de copii la gradinita. Deci sa lasam democratia originala, rezolvarile originale, reinventarea originala a apei calde si a mersului pe jos.
  • +1 (5 voturi)    
    Schimbari pe genunchi! (Miercuri, 19 septembrie 2012, 16:30)

    Sthelian [utilizator]

    Ca intotdeauna, se dovedeste ca exista cap numai pentru a nu le ploua in git.
    O schimbare asa majora se face intii prin niste proiecte pilot in citeva locuri (10-12-15) in asa fel incit sa ai reactii din mediu pentru a corecta.
    Apoi ajustezi legea, dai timp de pregatire infrastructura necesara (1-2 ani), aloci fondurile in functie de nevoi...
    La Romanica se face dupa cum viseaza unul noaptea.
    Prin multe locuri din lume functioneaza si inca bine, dar au cu ce (clase, cadre). Deci s-ar putea sa mearga si in Romania.
    In plus si alte filozofii de invatat si alte atitudini. Romania a ramas la stadiul de reproducere tip papagal (priviti subiectele de bacalaureat).
    Acum cerem pareri sau opinii. La ce sunt utile? Vin din partea cui si in baza la ce? Natura umana e reticenta la schimbare. Directorul nu vrea probleme in plus, parintele la fel.
  • +4 (6 voturi)    
    raspunsuri posibile (Miercuri, 19 septembrie 2012, 16:34)

    sorin3 [utilizator]

    "nu poti pregati in cateva zile oameni sa lucreze cu copii mici" - atit educatorii cit si invatorii au facut o scoala la care tocmai asta au invatat: sa lucreze cu copii. Daca liceele si universitatile noastre sint proaste e o alta discutie.

    " amestecarea copiilior de 5-6 ani cu cei de 13-14 ani nu e benefica pentru cei mici" un pic de implicare din partea directorilor de socala si a primariei rezolva aceasta problema(vezi separarea terminalelor Schengen de celelalte)

    "investitiile in scoli sunt foarte mari, tot mobilierul si grupurile sanitare trebuind adaptate" cit pot sa coste 2 veceuri si coborirea unei chuvete? ; mobilierul oricum trebuie cumparat indiferent daca e montat la scoala sau gradinita
    Ideea geniala dar ca re nu a fost aplicate de noul guvern a fost de uniformizare a mobilierului si materialului didactic.

    "unii din copii de acesta varsta au nevoie inca de supraveghere la toaleta si in pauza " sa ne amintim de zecile de ani in care scoala incepea direct cu clasa I, obligatorie de la 6 ani. NU va subestimati copii, binenteles ca au nevoie de ajutor daca sint tot timpul ajutati.
    pentru cei care nu se descurca exista posibilitatea ramanerii la gradinita inca un an.
  • +1 (5 voturi)    
    clasa pregatitoare (Miercuri, 19 septembrie 2012, 16:38)

    dorin valeriu [anonim]

    Ponta joaca din nou pe "Gica=Contra", doar pentruca altcineva a venit cu aceasta idee,de fapt regula de mai multi ani in Europa. S-a investit in clase, in pregatirea cadrelor si acum s-o luam dela capat ? Cred ca in raspunsul unor directori se simte influenta politica, zic si ei asa daca asa a zis Ponta !
    Care Ponta sa-si aminteasca faptul ca si el a inceput scoala la sase ani, a crescut "mare si frumos" si nu asta e motivul ca-i lipsesc cei 7 ani de acasa !
    • 0 (4 voturi)    
      in cunostinta de cauza (Miercuri, 19 septembrie 2012, 16:44)

      r123 [utilizator] i-a raspuns lui dorin valeriu

      Nu s-a investit suficient si a fost facuta cu graba treaba asta. Ai copil in clasa preagtitoare ? Eu am, are o invatatoare complet neadecvata (a lucrat doar cu copii mari de la clasa 4 in sus, nu le da pauza de masa, nu stie cum sa se poarte cu ei si asa mai departe). Sala de clasa e o improvizatie pe hol, unde s-a facut ceva mic ingradit cu geamuri.
      • +2 (2 voturi)    
        scoala (Miercuri, 19 septembrie 2012, 17:11)

        dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui r123

        Am un nepotel in CP, il duc si il aduc zilnic la si dela scoala. Are program 8- 16, cam ca la gradinita cu program normal, cu mesele aferente. Are doua profesoare (Liceu pedagogic+facultate), extrem de dragute si bine pregetite. Clase curate, bine utilate, programe supkimentare optional..
        Imi pare rau ca la voi nu e la fel, loc de mai bine exista intotdeauna ! Dar nu trebuie generalizat, nici cazul copilului tau, nici al nepotelului meu. Ar fi bine sa fie peste tot bine ; cred ca nu sistemul e vinovat ci acei care-l pun in opera !
        • 0 (2 voturi)    
          noroc sau ghinion = Romania (Miercuri, 19 septembrie 2012, 21:14)

          r123 [utilizator] i-a raspuns lui dorin valeriu

          Ati avut noroc. Aici in scoala asta sunt 6 clase pregatitoare, primele 2 super aglomerate cu peste 30 de copii, probabil cei cu pile. Al meu a nimerit la o clasa unde sunt doar vreo ~20, (nu degeaba imi dau seama acum).

          Si da, eu cred ca trebuie generalizat, de la inceput nu a fost perfecta situatia asta. Daca dumneavoastra ati nimerit bine ce ziceti de un procent care probabil e destul de mare si care sunt nemultumiti ? Procentul ala in mod normal ar fi trebuit sa fie aproape 0, aici vorbim de niste copii de ~5 ani, de viitorul tarii nu de un experiment facut in cateva luni. E normal ca astia ca mine sa nimeareasca la niste profesoare/invatatoare nepreagitie, in nisite clase improvizate pe holuri, cu grupuri sanitare neadecvate ?

          Proiectul asta trebuia gandit si anuntat cu cel putin un an doi inainte, nu in cateva luni - asta pentru ca se poata pregati personalul, scolile si asa mai departe.
        • 0 (0 voturi)    
          intrebare (Joi, 20 septembrie 2012, 9:23)

          florin [anonim] i-a raspuns lui dorin valeriu

          Nepotelul apuca sa doarma la pranz cu programul de afterschool? Nu credeti ca la 6 ani ar trebui sa apuce sa doarma la pranz?

          Am si eu doi copii unul de 7 ani si unul de 5 ani si stiu ce vorbesc
  • 0 (2 voturi)    
    de la un parinte, scoala 88 (Miercuri, 19 septembrie 2012, 16:41)

    bogdan71 [anonim]

    1) Toaletele nu au fost adaptate nevoilor micutzilor, care sunt nevoiti sa se catzere pe ele, murdarindu-se de fiecare data;
    2) In clase nu sunt nici macar cosuri de gunoi si jaluzele, parintii trebuie sa le cumpere. Nu mai vorbesc de dulapioare in care copiii sa-si depoziteze rechizitele (si acelea multe)
    3) ni se cer o groaza de bani (100 RON) pentru caiete speciale, care inca nici nu au fost tiparite - editura DPH nici macar nu le anunta pe site-ul sau;
    4) invatatoarea a vrut sa faca la "optional" o ora de engleza cu copiii, dar i s-a refuzat de catre conducerea scolii pe motiv "ca nu e acreditata", desi vorbeste foarte bine.
    In rest, totul e minunat...cu amendamentul ca toate punctele de mai sus erau OK in gradinita privata unde aveam copilul anul trecut. Cine crede ca "pregatitoarea" e altceva decat o afacere, sa ia aminte.
  • +3 (3 voturi)    
    Clasa pregatitoare in scoala! (Miercuri, 19 septembrie 2012, 17:19)

    shuly [utilizator]

    Am copilul in clasa pregatitoare step by step.Scoala este de cartier in Militari si este pregatita excelent.Din pacate Abramburica a retras una dintre educatoare desi cand am inscris copilul la scoala ne-au fost prezentate 2 educatoare.Sper ca doamna invatatoare actuala sa poata sa faca fata celor 25 de copii.Copilul invata de la ora 8 la 12 si apoi mai ramane inca 4 ore cu mancare la pranz si tot ce le trebuie.Pentru afterscool platesc 400 de lei.Dupa primele zile cel mic este entuziast si foarte incantat de scoala si clasa.
    Sunt impotriva reintoarcerii clasei pregatitoare la gradinita in conditiile in care ma zbat sa il inscriu pe cel mic si nu gasesc locuri.
  • -1 (1 vot)    
    propria experienta (Miercuri, 19 septembrie 2012, 17:46)

    florin [anonim]

    Pot vorbi din proprie experienta.
    Am doi copii unul de 7 ani si unul care va implini 6 ani in noiembrie.

    Cel mare a facut grupa pregatitoare la gradinita inainte de-a se introduce chestia asta la scoala. A fost foarte bine pt. ca au inceput sa faca ceva matematica simpla si ceva bastonase etc. . Mobilierul si toaletele erau adaptate pt. ei, educatoarele (avea doua) le cunostea si il cunosteau, avea si profesoara de engleza si profesoara de aerobic, iar daca doream sa mearga la inot veneau de la piscina il duceau si il aduceau. Manca si dormea. L-am inscris la 6 ani in cls. I si totul (ma rog...aproape tot) a fost ok. Mentionez ca la pranz mananca la cantina scolii, ramane la after-school pana la 16 si, in conecinta, nu mai apuca sa doarma la pranz.

    Pe cel mic, care merge la aceeasi gradinita, l-a prins chestia asta cu clasa pregatitoare. Intrucat implineste 6 ani in noiembrie clasa pregatitoare era optionala. L-am dus si la evaluare unde au spus ca este ok. Totusi, considerand ca situatia este aiurea si ca are conditii f. bune la gradinita l-am lasat la gradinita unde a fost organizata un fel de grupa pregatitoare.

    Mentionez ca gradinita este una de stat (asta nu inseamna ca este si ieftina).

    Opinia mea este ca locul grupei pregatitoare este la gradinita
    • +1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 19 septembrie 2012, 23:03)

      looser72 [utilizator] i-a raspuns lui florin

      de curiozitate, cat plateati pentru cel mare toate optionalele ??? multumesc anticipat pentru raspuns
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns (Joi, 20 septembrie 2012, 9:19)

        florin [anonim] i-a raspuns lui looser72

        Gradinita cu toate cheltuielile (manacare, fel de fel de fonduri, hartie igienica, ingrijitoare etc.etc.) in medie 250 lei/luna/ copil

        Inotul este o chestie separata(atat doar ca ii ia de la gradinita) costa 170 lei/luna/copil

        La scoala 100 lei/luna/copil invatatoarea la after-school si 100 lei/luna/copil cantina. Inotul e la fel.

        A! Mai este si sahul 1 ora/sapt. care este 50 lei/luna la amandoi ca omul merge si la scoala si la gradi
  • 0 (0 voturi)    
    Ajutor/ consiliere (Miercuri, 19 septembrie 2012, 18:19)

    karula [utilizator]

    Cine ma poate ajuta cu un sfat?
    Am urmatoarea problema: in clasa pregatitoare sunt 30 de elevi!!! mobilierul ( niste banci nenorocite, improprii copiilor) nu incape in sala!!!!copiii nu se mai pot ridica dupa ce se aseaza (unii stau spate in spate pe scaunele)...conditiile sunt tota improprii...
    Invatatoarea nu are loc sa-si puna nici macar un scaun ...nici vorba de catedra sau masa...
    UNDE POT SA RECLAM ASTA ???
    Ce for ma poate ajuta?


    Clasa pregatitoare-i un cosmar ...ce costa mai mult decat meditatiile pt BAC.. copii nefericiti, frustrati si privati de mici bucurii ( o jucarie, un desen, etc) dureaza 3 ore jumate pe zi...implica bunici la dispozitie sau bona ( platita) ...parinti stesati...
    Ca gandire si concept este extraordinara...punerea in practica ne-a dus dupa 3 zile la nebuni....


    CINE A VAZUT MATERIALELE DE lucru de la clasa pregatitoare sa dea un semnal. La noi nici nu s-a auzit de asa ceva...
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Miercuri, 19 septembrie 2012, 19:26)

      deer [utilizator] i-a raspuns lui karula

      Am copilul la pregatitoare la liceul vlahuta.
      Clasa este super, mobilierul este ca in poza. In clasa sunt 25 de copii. Invatatoarea are experienta, am vazut ca a mai avut si alte generatii de elevi.
      A primit si manuale pt. pregatitoare (de fapt sunt niste carti-caiet).
      Cred ca totul tine de cum s-a organizat scoala. La noi este foarte bine.
      • 0 (0 voturi)    
        ca in poza? (Miercuri, 19 septembrie 2012, 21:14)

        karula [utilizator] i-a raspuns lui deer

        mobilier ca in poza?
        noi avem niste banci nenorocite parca sunt planseta de lucru din facultate de acum 22 de ani...
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Miercuri, 19 septembrie 2012, 23:05)

          looser72 [utilizator] i-a raspuns lui karula

          da de ce nu spui de unde sunteti ???
  • +1 (1 vot)    
    !!! (Miercuri, 19 septembrie 2012, 20:41)

    neo [anonim]

    Am copil la pregatitoare in Cluj la Colegiul Racovita. Nu fac reclama ca nu au nevoie... Scoala nu se dezminte, totul este "brici". Invatatoare (profesor primar) foarte bine pregatita, mobilier nou, dulapioare, semi-internat pana la 14 cu masa de pranz, etc. Copilul (6 ani si cateva luni) este mai mult decat incantat.
    Poate este situatia ideala... Sper ca lucrurile sa se aseze si la alte scoli, dar sunt sigur, depinde de cum "managereste" directiunea scoala respectiva.
  • 0 (2 voturi)    
    cum e in SUA (Miercuri, 19 septembrie 2012, 21:26)

    anda [anonim]

    Cei mici, la 5 ani impliniti, se duc la clasa ajutatoare cu autobusul, si sunt adusi cu busul acasa (progaramul e de la 8-4-dar poate depinde de oras). Clasele sunt in aceeasi cladire cu scoala elementara, dar sunt separati (au un culoar separat numai al lor). Fiecare clasa are toaleta in interiorul clasei; copii se duc la masa -cantina cu educatoarea, separat de cei mai mari, si pauzele nu sunt in acelasi timp cu pauzele celor mai mari. In felul acesta copii au timp sa se acomodeze cu tranzitia.
  • +4 (4 voturi)    
    eu zic sa mutam spaga (Miercuri, 19 septembrie 2012, 22:30)

    Ghita [anonim]

    de la gradinita la scoala.
    La scoala macar stim ca face muzica si engleza fara sa ni se ceara pe sestache bani de optionale. la scoala stim ca platim fondul clasei nu si profesorii asa cum se intampla in gradinite unde ti se cer bani sa angajeze "detasati" ca "nu au voie sa angajeze".
    La scoala macar nu te suna sa nu iti aduci copilul ca nu au gaze, caldura sau ca daca nu ai cotizat pentru plecare la o circ "nu are cine sa aiba grija de copilul dvs."

    Gradinitele au ajuns locuri de business, fotografii 35 lei, excursii la circ de 50 lei (desi ar fi gratis negociate cu primaria), loc de intalnire cu profesorii de muzica care primesc 150 lei pe ora ca doamnele educatoare ce abia au terminat liceul si saracele muncesc 4 ore 8:30 12:30 si 13:00 16:30 (desi programul este pana la ora 18) nu se pricep decat sa ii supravegheze.
    Scoala te invata, gradinita te educa, din pacate educatia la gradinita este 0.
  • +2 (2 voturi)    
    sa nu se mai schimbe schimbarea (Joi, 20 septembrie 2012, 9:34)

    dan [anonim]

    Copilul meu are 5 ani si 9 luni si este incantat la scoala, la pregatitoare. Clasa este organizata impecabil (scoala 79 Bucuresti) > bancute adecvate, covorase, dulapioare. Singurul punct in minus ar fi ca nu au toaletele adaptate, dar in 2 saptamani se vor schimba. Invatatoarea este titulara cu experienta, copiii au primit doua caiete speciale in prima zi de scoala.In clasa nu mai invata dupa amiaza nimeni.De departe conditii sunt mai bune ca la gradinita de stat pe care a frecventat-o pana acum.
    Varsta copilului consider ca nu este un impediment.
    Exista si after school in apropiere (vreo 3 de fapt ) cu preturi ce variaza intre 600 si 1200 lei -pt doritori.
    Clasa pregatitoare este clar ca in unele zone a fost prost organizata, de ce ? pt ca nu s-a luat in calcul resursa umana si materiala inca de la aparitia legii.
    Nu s-au facut studii de fezabilitate, nu s-au recenzat spatiile in fiecare scoala din timp, primariile la randul lor au dormit in papuci ca de obicei.
    Vina sa o spunem clar apartine lui FUNERIU el a introdus conceptul el trebuia sa organizeze din timp.
    Prostia, daca se va face, ar fi pasul inapoi si reintoarcerea la gradinita. Ponta o fi in campanie electorala pt ca eu cred ca un lucru daca nu merge il faci sa functioneze nu renunti la el.
    Avantajul acestei clase ar fi printre altele si uniformizarea varstei la care copii incep scoala, stiti cu totii ca erau in clasa I copii de 8 ani la un loc cu cei de 6 1/2 ceea ce nu era normal.
    Si inca ceva care mai este nivelul de pregatire al educatoarelor la gradinita? din experienta mea ff slab cel putin cele de stat, iar o parte din gradinitele particulare sunt numai fite, am vazut cum la incrierea in clasa 0 sau I parintii aveau mari probleme cu unele gradinite particulare pt. ca ... surpriza le lipseau acreditarile necesare.
  • +1 (1 vot)    
    Clasa pregatitoare (Joi, 20 septembrie 2012, 10:42)

    Iuliana [anonim]

    NU sunt de acord ca anul viitor sa se primeasca copii direct in calasa 1..Adica eu l-am inscris la pregatitoare ca am fost obligata si altul il tine la gradi si il da direct in clasa 1..pai ce eu sunt mai fraiera? Personal voi afce petitie la inspectorat!!!
    Daca a fost lege atunci sa fie lege ca asa il retrag si il inscriu anul viitor, nu? Regula ar fi ca cine este acum la pregatitoare la scoala merge in clasa 1 cine nu, nu mai asteapta daca asa a decis..Daca vor accepta copii direct in calasa 1 este o mare mizerie!!
  • 0 (0 voturi)    
    sdd (Vineri, 21 septembrie 2012, 17:17)

    tatiana [anonim]

    sunt de acord sa se faca clasa pregatitoare dar la gradinita si daca sar putea de-acum nu la anu,ca sasa le cere o gramada de bani pentru caetele alea speciale,[cine o mai beneficia si dupa urma asta] dati o lege sa revina ca pana acum vreau raspuns!!
  • 0 (0 voturi)    
    Clasa pregatitoare... organizare Made in Romania (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 22:00)

    Octavian [anonim]

    Nu stiu cata lume s-a intrebat, de ce acum atata zor cu aceasta clasa pregatitoare. Simplu: banii de UE au intrat, au fost cheltuiti, iar acum trebuie sa se vada si roadele. Nu stiu cum isi imagineaza cei din conducerea ministerului o ora la clasa pregatitoare, dar daca ati avea acces la suportul de curs pregatitor elaborat de ministerul invatamantului ( pentru ca, da, si dascalii trebuie sa parcurga un astfel de curs ), v-ati pune mana in cap. Holistica este omniprezenta, la fel ca si curriculum-ul centrat pe competente in paralel cu viziuni pedagogice moderne: sunt citati vizionari ca Vittner (?) etc. O tampenie cap-coada elaborata de cateva minti imbolnavite de incompetenta. Ce naiba, oameni buni... e vorba doar de niste copii... de copii nostri care trebuie doar sa faca un prim contact cu scoala. Ce atatea teorii savante. Stiati ca in Germania procentele se invata abia in clasa a saptea ? Ei au grija de copiii lor, nu-i indobitocesc si nu-i streseaza aplicand teorii pedagogice savante care-si gasesc oglindirea numai in invatamantul nostru.Si rezultatele se vad. Culmea e ca nimeni de la minister nu a consultat colectivele de cadre didactice in legatura cu organizarea acestei clase pregatitoare. S-a dat o directiva gen:" Vom avea clasa pregatitoare pentru ca asa zicem noi si UE" si cu asta gata: fiecare se descurca dupa propriile pareri si puteri, pentru ca la inceputul anului scolar bietii dascali nu stiau ce sa faca la aceste grupe pregatitoare, neexistand nicio documentatie... infrastructura, nu, etc. Nici nu-i de mirare ca dupa atata reforma situatia invatamantului este mult mai catastrofala. Am intalnit "studenti" care habar nu aveau sa scrie, si cred ca nu sunt singurul. In final felicit conducerea invatamantului romanesc pentru demararea in ultimul moment a acestui proiect si ma intreb ce sume s-au cheltuit pana acum. Da, bani europeni. Nu contest necesitatea acestei clase pregatitoare, dar dragii mei ... lucrul asta trebuia dupa program,demarat in 2007..
  • 0 (0 voturi)    
    Grupa mica in 2013 (Joi, 14 februarie 2013, 16:36)

    irina [anonim]

    Daca clasa 0 se intoarce la gradinite, acestea nu vor mai avea loc pentru grupa mica. Ce se va intampla cu copiii care implinesc anul acesta 3 ani si trebuie inscrisi la gradinite? Cred ca de aici trebuie pornita discutia, nu se poate sari peste o generatie intreaga.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri