Primele două cazuri de infectare cu varianta Omicron a SARS-CoV2, confirmate în România

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 20:28 Actualitate | Sanatate


Varianta Omicron
Foto: Dreamstime.com
Primele două cazuri de infectare cu varianta Omicron a coronavirusului au fost confirmate astăzi în România. Este vorba despre o femeie în vârstă de 48 de ani din județul Brașov și un bărbat în vârstă de 59 de ani din județul Vaslui, repatriați pe 30 noiembrie din Africa de Sud.

În această după-amiază, Institutul National de Sănătate Publică a primit rezultatul primelor secvențieri efectuate la Institutul National de Cercetare Medico-Militară Cantacuzino București care confirmă prezența noii tulpini Omicron la doi dintre pasagerii cursei din Africa de Sud care a aterizat la București în data de 30 noiembrie 2021, anunță Ministerul Sănătății.

Este vorba despre o femeie în vârstă de 48 de ani din județul Brașov și un bărbat în vârstă de 59 de ani din județul Vaslui.

Ambele persoane sunt izolate la domiciliu și sunt asimptomatice.

În acest moment se așteaptă, de asemenea, rezultatul secventierii probei recoltate de la sportivul din Baia Mare.

Persoana depistată pozitiv care a fost în cursa aeriană din Maroc este confirmată cu varianta Delta a SARS- CoV2, precizează Ministerul Sănătății.

Zeci de români repatriați din Africa de Sud


29 de sportivi repatriați din Africa de Sud, care au sosit la Baia Mare, au fost testați și li s-au asigurat condițiile pentru carantinare, conform metodologiei stabilite de către INSP. Echipa de rugby CSM Ştiinţa Baia Mare a fost repatriată din Africa de Sud, în cursul nopţii de 30 noiembrie spre 1 decembrie, cu o cursă specială TAROM şi a intrat în carantină.

Cele 29 de persoane au aterizat în noaptea de marţi spre miercuri cu o cursă TAROM pe Aeroportul Internaţional Maramureş. Ele au fost testate şi s-au recoltat probe RT-PCR în Africa de Sud, Kenya, dar şi la sosirea pe aeroport de către personal medical din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Maramureş.

Alți 46 de cetăţeni români şi 24 de cetăţeni străini repatriaţi din Africa de Sud au aterizat, marţi după-amiază, cu o aeronavă a companiei TAROM, la Baza Aeriană 90. Toți cetățenii români reveniți din Africa de Sud au fost testați.

Trei dintre ei - sportivul de la echipei de rugby CSM Ştiinţa Baia Mare și doi cetățeni din Brașov și Vaslui - au avut teste pozitive la întoarcerea în țară și s-a trecut la secvențiere pentru varianta Omicron.

În cazul celor doi cetățeni din Brașov și Vaslui s-a confirmat infecția cu varianta Omicron, iar în cazul sportivului de la Stiința Baia Mare se așteaptă îm continuare rezultatul secvențierii.

Testul PCR ar putea deveni obligatoriu la intrarea în România


Comitetul Național pentru Situații de Urgență a discutat în ședința de vineri o propunere a Institutului Național de Sănătate Publică (INSP) ca la intrarea în România să fie obligatorie prezentarea unui test PCR, inclusiv pentru persoanele vaccinate împotriva COVID-19. Propunerea ar urma să fie rediscutată de către Ministerul Sănătății și INSP, astfel încât săptămâna viitoare să fie luată o decizie, în contextul apariției noii tulpini Omicron.

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a declarat după ședința CNSU că au fost analizate documentele și propunerile Centrului European de Control al Bolilor, care recomandă testare persoanelor care călătoresc în spațiul UE cu un test PCR, astfel încât să reducă riscul de transmitere a acestei noi tulpini.
  • "Importantă este și aplicabilitatea unei măsuri pentru că dacă introduci o măsură pentru care nu te pregătești din punct de vedere logistic și vă dau un exemplu – dacă acum în perioada sărbătorilor de iarnă trebuie să testăm în fiecare zi 100.000 de persoane, și nu mă refer la testarea din aeroport, ci la faptul că pacienții care vin din zona roșie ar trebui să se testeze în ziua a opta ca să iasă din carantină, nu poți să faci acest lucru dacă discuți și de prelevarea probei de la domiciliu.
  • Poziția mea este să găsim o soluție care să fie aplicabilă. Dacă există țări din care riscul de transmitere pentru România e mai mare, să găsim o soluție, pentru alte categorii de țări o altă soluție. Nu pot să vă spun în momentul de față pentru că avem discuții tehnice cu INSP", a spus Rafila.
El a mai afirmat că săptămâna viitoare Guvernul va veni cu măsuri "care să fie adaptate situaţiei epidemiologice", el precizând că este vorba despre un document care să ateste că o persoană a fost testată într-un interval de 48 de ore înainte de intrarea în România.

Întrebat dacă ar putea fi testate şi persoanele vaccinate, Rafila a subliniat că deja sunt indicii că şi persoanele vaccinate se pot îmbolnăvi.

Varianta Omicron a fost deja identificată în alte 38 de ţări



Varianta Omicron a fost deja identificată în alte 38 de ţări, potrivit ultimelor date ale OMS.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii a anunţat că va fi nevoie de între una şi trei săptămâni pentru a analiza şi a concluziona pe baza datelor ştiinţifice culese privind noua variantă Omicron şi a determina cu mai multă claritate capacitatea sa de transmitere, gravitatea bolii pe care o poate cauza şi, mai ales, impactul său asupra eficienţei vaccinurilor anti-COVID-19.
  • "Marea întrebare este legată de vaccinuri şi vom avea nevoie de mai mult timp pentru a înţelege impactul său asupra lor.
  • Această variantă are un mare număr de mutaţii, pe unele le cunoaştem, pentru că deja le-am văzut la alte variante, astfel încât avem unele piste privind o posibilă scădere a eficacităţii vaccinurilor", a declarat epidemiologul Maria Van Kherkove, una dintre expertele OMS în combaterea globală a pandemiei de COVID-19, conform Agerpres.
  • "Încă nu avem toate informaţiile şi vom avea nevoie de încă o săptămână sau trei", a subliniat ea.
CITEȘTE ȘI:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14245 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    .. (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 20:32)

    tirolez [utilizator]

    Sportivul de la Baia Mare vaccinat in Dolj (hmm) are alta tulpina?
  • +11 (25 voturi)    
    Se profileaza pandemia nevacinatilor asimptomatici (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 20:40)

    Idiotul_fUtil [utilizator]

    Cu restrictii si lockdown-uri.
    • +6 (12 voturi)    
      Cei doi romani sunt vaccinati (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 23:23)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Idiotul_fUtil

      si asimptomatici
  • -4 (28 voturi)    
    nu se poate! (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 20:44)

    mike_the_hunter [utilizator]

    ...ca la intrarea în România să fie obligatoriu un test PCR

    Nu vrea Rafila, un medic politruc ajums ministru....cum adica toti bizonii pesedisti care vin din Germania sa taie porcul sa fie suparati de teste? Se pierd voturi....
    • +13 (27 voturi)    
      nu rezolvi nimic (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 21:14)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Cu teste la intrare.

      Daca nu esti de acord cu mine te rog sa te uiti la multe tari ce aveau aceasta politica. Rezultatul....egal cu zero.

      In acest moment se profileaza raspandirea unei tulpini ce, pana acum, a determinat reactii usoare catre medii, singura simptomatologie mai serioasa fiind oboseala musculara accentuata.

      dar....toate acestea nu reprezinta un motiv de isterie.

      Cand, acum 5-6 ani era o epidemie de gripa severa, nu am avut niciuna din aceste masuri inutile.

      Masca protejeaza pe ceilalti doar daca stranuti, in rest, masca poate opri doar ceea ce are minim 2 microni, Virusul are 0,4 microni. Deci 5 virusi tinandu-se de mana trec prin gaurile mastii fara jena.

      Cine se vaccineaza are sanse mult mai mari sa faca o forma usoara sau chiar sa nici nu stie ca a avut.

      Cine nu s-a vaccinat, e ca la loterie.

      Dar...toata isteria de acum imi pare absolut inutila
      • +1 (9 voturi)    
        Nici vorbă de loterie - te uiți la cifre și decizi (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 22:34)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        pe categoria de vârstă sub 50 de ani riscul de deces este de 4 la fiecare 10 mii de infectări simptomatice (care ajung la spital) - maxim 2 la 10 mii de infectări - de 10 ori mai mare aproape de 50 și de 20 de ori mai mic sub 18 ani (dacă nu crezi ce spun, vezi că un articol de pe HN de acum 1-2 luni confirmă informația).
        Adaugi la analiză faptul că peste 90% din decedați aveau cel puțin o morbiditate asociată (de când a apărut delta, media din SUA este de 4 morbidități/deces) și ajustezi corespunzător.
        De ex, riscul de decese al unei persoane de 25 de ani, fără stări morbide, nevaccinată este de 1.5 la 100 de mii - dacă e vaccinată, riscul scade la 0.75 la 100 de mii; nu e niciun fel de loterie, doar matematică.
      • +2 (8 voturi)    
        . (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 22:49)

        Gigel cu elefantii [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        Virusul are cam 0,1 microni, insa masca opreste in primul rand picaturile, aerosolii. Poate opri si virusul, dar mai greu. Conteaza ce numar de virusi pot produce boala.
        • +5 (11 voturi)    
          Daca mergi in urma (Duminică, 5 decembrie 2021, 0:59)

          Cu_drujba_in_parlament [utilizator] i-a raspuns lui Gigel cu elefantii

          unuia virusat in Kaufland (spre exemplu), ce tuseste si improsca in aer vapori purtatori de segmente virale, crede-ma ca ti se lipesc de piele si tot ajung prin nas sau gura sau ochi in circuitul tau sanguin. Masca este extrem de utila, deoarece REDUCE sansele. Insa nu este panacea, de aceea este cel mai bine sa stai distantat pana trece pandemia asta. Insa ciobanii iti sufla in ceafa la coada in supermarket..
          • +3 (3 voturi)    
            Pana trece? (Duminică, 5 decembrie 2021, 9:30)

            panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui Cu_drujba_in_parlament

            La cum arata lucrurile, chiar crezi ca mai trece ceva? E mai rau ca acum 2 ani desi avem vaccinuri… cand si cum sa treaca?
    • +1 (21 voturi)    
      . (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 21:14)

      AbMo [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Teste pentru ce? Pentru o varianta mult mai usoara, o raceala care are mari sanse sa ne scape in sfarsit de delta?

      Ar trebui sa ii scoata pe astia din carantina si sa-i plimbe peste tot.
  • +3 (11 voturi)    
    Care e statusul lor de vaccinare? (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 21:06)

    Nyk1 [utilizator]

    Presupun că sunt vaccinați dacă au ajuns în Africa de Sud, dar ar fi bine să știm dacă au și doza a 3-a. Să ne dăm și noi seama dacă 2 doze sunt suficiente pentru o prezentare asimptomatică.
    • +3 (19 voturi)    
      Parerea mea este urmatoarea (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 21:15)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Daca vrei sa te vaccinezi, faci si doza 3 si doza 4, etc.
      Exact ca la vaccinul antigripal. in fiecare an cate o doza.

      Daca nu vrei, este ca la loterie.
      • -5 (9 voturi)    
        E loterie oricum ai alege (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 22:22)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        După prima ușă pândește virusul, după a doua o miocardită de toată frumusețea. Desigur, șansele sunt mici în ambele cazuri și primele doze de vaccin par a avea beneficii mai mari decât riscurile. Dar ce faci mai departe?
        • -4 (16 voturi)    
          Miocardita de toata frumusetea da in (Duminică, 5 decembrie 2021, 1:04)

          Statisticianul [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          primul rand tot coronavirusul si urmata de destule ori de deces.
          Dupa vaccin au fost 3 decese in Europa: doua dupa J&J preferantul multor romani care se tem de efectele adverse date de vaccin si inca unul dupa Astra Zeneca.
          Poti sa fi sigur ca daca faci miorcardita dupa vaccin faci una si mai nasoala dupa coronavirus, deci tot mai bine e sa te vaccinezi.
  • +7 (13 voturi)    
    Irelevant (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 21:06)

    Eu123 [utilizator]

    Dupa parerea mea este irelevant sa vad zilnic cate persoane sunt infectate cu orice varianta a virusului.

    Cum mai spunea cineva pe hotnews, ceea ce ar trebui sa stim este numarul persoanelor internate in fiecare zi si, din pacate, numarul deceselor.

    In acest moment, acestea sunt singurele cifre relevante.

    Daca avem 5000, 15000 sau 50000 de infectati pe zi, dar din toti acestia doar 100 ajung la spital in fiecare zi, atuncoi sincer, ceilalti au facut o forma usoara, cel mult medie, ceea ce iarasi nu explica isteria si frenezia mesajelor despre covid.

    De ce nu exista nicio stire ca cineva ar fi decedat din varianta Omicron? De ce nu exista mii de doctori care sa ne spuna cat de aglomerate sunt sectiile ATI de Omicron?

    Din contra, exista medici care ne spun, medici, nu politicieni, ca aceasta varianta este una usoara, pe care se prea poate sa nici nu stii ca ai avut-o.

    Si eu fac parte din randul cu 3 doze de vaccin, pentru a nu incepe vreunul ca sunt nevaccinat iar nevaccinatii sa nu inceapa ca uite ca mai spune cineva din categoria lor ceva.
    • +7 (15 voturi)    
      Nr deceselor grupate pe varsta si comorbiditati. (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 21:15)

      Idiotul_fUtil [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

      E cel putin ciudat sa dai doar numarul de decese "la bulk". O filtrare ceva?
      • +6 (8 voturi)    
        Ai dreptate (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 21:18)

        Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Idiotul_fUtil

        Insa, daca se prefera tot bulk numarul de infectari, am zis sa nu propun defalcare pe grupe de varsta, ca se incurca "domnii" politicieni, si le da cu virgula.

        In rest, sunt de acord cu ideea mentionata
        • +1 (5 voturi)    
          Oricum cifrele nu sunt reale. (Duminică, 5 decembrie 2021, 7:10)

          Idiotul_fUtil [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

          Ca atare orice rapoarte generate pe niste dataset-uri false.. nu vor avea in veci vre-o legatura cu lumea reala.
    • +7 (17 voturi)    
      Ca o completare (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 21:17)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

      The Omicron variant has been detected in at least 38 countries but no deaths have yet been reported, the World Health Organization has said, amid warnings that it could damage the global economic recovery.

      Sursa :
      https://www.theguardian.com/world/2021/dec/04/who-says-no-deaths-reported-from-omicron-yet-as-covid-variant-spreads

      Eu as spune ca deja situatia este cam clara, dar deh,....isterie, isterie, si vanzari mai bune pentru sectorul media
      • -2 (12 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 22:35)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        asa ziceau si italienii initial, e doar o gripa hai sa ne ducem viata la fel ca inainte. E greu de spus cu certitudine in momentul asta, mai ales daca au fost infectate mai mult persoane vaccinate.
    • +5 (11 voturi)    
      N-a murit nimeni până acum de omicron (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 22:10)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

      iar dacă se dovedește că o să capeți imunitate și la celelalte tulpini, varianta omicron care pare să fie o gripă ușoară, devine un fel de vaccin gratuit, și ar trebui ca persoanele infectate cu această tulpină să facă băi de mulțime (spre binele mulțimii). Dar încă nu se știe nimic despre consecințele post îmbolnăvire - vindecare. În mod paradoxal ar putea fi salvarea noastră.
  • +1 (9 voturi)    
    În mod paradoxal această tulpină (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 21:56)

    ploiesteanu [utilizator]

    s-ar putea să fie salvatoarea omenirii, un antidot mai bun decât vaccinul dacă capeți imunitate după boală contractând Covid 19 tulpina Omicron. Se pare că formele sunt ușoare, ca o gripă oarecare, nimeni n-a decedat de tulpina Omicron până acum, dar asta urmează să se stabilească în timp luând în considerație și eventualele sechele.
  • +6 (14 voturi)    
    Cel mai bine e sa-l luam cu totii (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 22:27)

    Fu Leng [utilizator]

    si in felul asta se termina totul, cu bine.....altfel, vaccinuri fara numar si fara rost si bataie de joc din oameni!
    • -3 (11 voturi)    
      Nu cred ca e foarte indicat ce propui. (Duminică, 5 decembrie 2021, 1:09)

      Statisticianul [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

      Pana astazi se stie ca sunt de cinci ori mai multi copii sub 5 ani internati in Afirca de Sud decat in varful valului anterior.
      Parca nu e chiar de jucat la ruleta sanatatea copiilor.
      In rest cine ne garanteaza ca dupa infectarea multor persoane nu apare o noua vairanta care ii ataca pe cei deja imunizati cu Omnicron?
      • +2 (12 voturi)    
        Ti se pare ca ai oprit vreo varianta pana acum? (Duminică, 5 decembrie 2021, 1:20)

        Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui Statisticianul

        Nope, ba din contra, co tot cu vaccinuri, testari si restrictii, variantele au prosperat si a fost val dupa val! Asa ca mai bine luam toti varianta usoara, celelalte se duc naibii si gata. Cat despre copii, cica is forme usoare, multi is asimptomatici! Nu-ti garanteaza nimeni nimic, ce naiba, nu vezi cat de transmisibil e? Te joci mai rau cu ruleta stand inchis in beci, asa ca....
        • 0 (4 voturi)    
          Au aparut noile variante prin ce propui tu. (Duminică, 5 decembrie 2021, 10:56)

          Statisticianul [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

          Absolut toate.
          In plus 4 din 6 au cam disparut.
          Tu propui ca toata lumea sa adopte solutia "Dorel" prin care pandemia poate continua mult si bine multi ani de acum inainte prin creerea de noi variante ce coronavirus.
          Dar in schimb poate fi o solutie vaccinare masiva in toata lumea plus o varianta cu simptome usoare care se stinge de la sine.
          Incep sa am dubii ca pandemia se poate stinge in perioada umatoare exact din cauza ca exista anumiti indivizi cu mintea stricata, guverne care la fel ii doare in cot de recomandarile medicilor (vezi guvernul Catu) si astfel vor continua sa apara variante noi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by