Vaccinarea nu va fi obligatorie, dar părinții care refuză să își vaccineze copiii riscă amenzi de până la 10.000 de lei

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 2 martie 2020, 15:25 Actualitate | Sanatate


Vaccinare
Foto: AGERPRES
Copiii vor fi vaccinați cu vaccinurile din Calendarul Național numai cu consimțământul părinților, iar părinții care refuză să își vaccineze copiii trebuie să meargă la consiliere pe tema vaccinării. În caz contrar, ei riscă să fie amendați cu sume între 1.000 și 10.000 de lei, în trepte, în funcție de numărul refuzurilor. Refuzul vaccinării și după consiliere poate fi sancționat cu amendă între 5.000 și 10.000 de lei, decizia urmând să fie luată de Comisia de vaccinare din județul respectiv. Proiectul legii vaccinării, blocat în sertarele Camerei Deputaților de 2 ani și jumătate, a fost deblocat - o întâlnire tehnică, la care presa nu a avut acces, a avut loc luni la Comisia de Sănătate din Camera Deputaților.

Proiectul ar urma să intre la votul final în plen săptămâna viitoare, au declarat surse politice pentru HotNews.ro. Proiectul nu va aduce obligativitatea vaccinării, deoarece consensul politic a fost obținut pe o formă care nu prevede obligativitatea, ci doar recomandarea vaccinării cu vaccinurile prevăzute în Calendarul Național și o serie de sancțiuni (amenzi) pentru părinții care refuză atât vaccinarea, cât și consilierea pe această temă, au precizat surse politice pentru HotNews.ro.

O eventuală prevedere ca accesul copiilor nevaccinați să fie interzis în școli și grădinițe, dorită de unele voci, risca să fie neconstitutională și ar fi încălcat dreptul acestora la educație, astfel că nu va apărea în lege, au mai explicat pentru HotNews.ro sursele citate.

Proiectul de lege prevede vaccinarea copiilor cu vaccinurile prevăzute în Calendarul Național, dar numai cu consimțământul scris al părinților.

Părinții care refuză vaccinarea vor trebui să meargă la consiliere pe tema vaccinării, iar în cazul în care refuză de mai multe ori acest lucru, riscă să fie amendați cu sume cuprinse între 1.000 și 10.000 de lei, în trepte, în funcție de numărul refuzurilor.

Refuzul vaccinării și după consiliere poate fi sancționat cu amendă între 5.000 și 10.000 de lei, decizia urmând să fie luată de Comisia de vaccinare din județul respectiv.

Aceasta este forma în care proiectul de lege a ieșit din ședința tehnică de astăzi din Comisia de Sănătate, care s-a ținut cu ușile închise (presa nu a avut acces), potrivit surselor HotNews.ro.


Prevederile-cheie din proiectul de lege:
  • Recomandarea de vaccinare cu vaccinurile incluse în Calendarul Național de Vaccinare pentru copii, vaccinurile impuse de situații epidemiologice care implică vaccinarea și vaccinurile pentru personalul medico-sanitar.
  • Copiii vor putea fi vaccinați doar după ce părinții își dau consimțământul.
  • Părinții care refuză vaccinarea trebuie să se informeze. Părinții care refuză vaccinarea copiilor vor trebuie să meargă la informări pe tema vaccinării.
  • Părinții care refuză de mai multe ori să meargă la consiliere pe tema vaccinării vor fi amendați cu sume cuprinse între 1.000 și 10.000 de lei.
  • Refuzul vaccinării și după consiliere poate fi sancționat cu amendă între 5.000 și 10.000 de lei. Decizia va aparține Comisiei de vaccinare din județul respectiv.
  • Autoritățile locale riscă și ele amenzi dacă nu vor asigura consilierea părinților care refuză vaccinarea - prin medicii de familie, medicii școlari, medicii din Direcțiile de Sănătate Publică.
  • Accesul copiilor nevaccinați în școli și grădinițe, interzis în caz de epidemie. Chiar dacă nu prevede obligativitatea, legea va interzice accesul unui copil nevaccinat în comunitate (grădiniță sau școală) în cazul în care în comunitatea respectivă are loc o epidemie.
  • Stocuri de vaccinuri pe cel puțin un an. De asemenea, autoritățile vor trebui să asigure un stoc de vaccinuri cel puțin egal cu necesarul anual, au precizat sursele citate, pentru HotNews.ro.

Categoriile de vaccinări recomandate în proiectul legii vaccinării:
  • vaccinările cuprinse în Calendarul Național de Vaccinare pentru copii;
  • vaccinările impuse de situații epidemiologice care implică vaccinarea ca masură de intervenție în vederea limitării bolilor care pot fi prevenite prin vaccinare;
  • vaccinările pentru personalul medico-sanitar din unitățile sanitare publice și private;
  • vaccinările pentru alt personal din unitatile publice și private care prin natura atributiilor sunt expuse suplimentar la boli infecțioase sau pot reprezenta surse de infecție ce ar putea pune in pericol sanatatea publica, stabilite prin Hotarare de guvern.


Proiectul legii vaccinării, elaborat de Ministerul Sănătății, a fost aprobat de Guvern pe 9 august 2017 și a ajuns la Parlament o zi mai târziu. Pe 23 octombrie 2017, el a fost adoptat de Senat, apoi a ajuns la Camera Deputaților (for decizional) unde stă blocat de peste 2 ani și jumătate. În prezent, proiectul se află în sertarul Comisiei de Sănătate din Camera Deputaților, unde termenul de depunere a raportului ar fi trebuit să fie 7 noiembrie 2017, iar apoi să meargă în plen.



În România, vaccinarea se face conform Calendarului Național de Vaccinare, elaborat de Ministerul Sănătății:


I.Vaccinuri care se fac în primul an de viață:

1.Vaccinuri care se fac în maternitate:
  • Vaccinul hepatitic B (Hep B) - se administrează nou-născuților, în primele 24 de ore de viață.
  • Vaccin de tip Calmette Guerrin (BCG) - se administrează nou-născuților, în primele 2-7 zile de viață.

2.Vaccinuri care se fac la medicul de familie:

  • Vaccinul hexavalent (DTPa-VPI-Hib-Hep. B) - prima doză - se administrează bebelușilor la vârsta de două luni
  • Vaccinul pneumococic - prima doză - se administrează bebelușilor la vârsta de două luni
  • Vaccinul hexavalent (DTPa-VPI-Hib-Hep. B) - a doua doză - se administrează bebelușilor la vârsta de 4 luni
  • Vaccinul pneumococic - a doua doză - se administrează bebelușilor la vârsta de 4 luni
  • Vaccinul hexavalent (DTPa-VPI-Hib-Hep. B) - a treia doză - se administrează bebelușilor la vârsta de 11 luni
  • Vaccinul pneumococic - a treia doză - se administrează bebelușilor la vârsta de 11 luni
  • Vaccin rujeolic-rubeolic-urlian, viu atenuat (ROR) - prima doză - se administrează bebelușilor la vârsta de 12 luni

II.Vaccinuri care se fac după primul an de viață:
  • Vaccin rujeolic-rubeolic-urlian, viu atenuat (ROR) - a doua doză - se administrează copiilor între 5 ani și 7 ani
  • Vaccinul tetravalent diftero-tetano-pertussis acelular-poliomielitic (DTPa-VPI) / VPI - se administrează copiilor la vârsta de 6 ani
  • Vaccinul poliomielitic (inactivat) VPI - se administrează copiilor la vârsta de 8 ani
  • Vaccinul diftero-tetano-pertussis acelular (DTPa) pentru adulți - se administrează la 14 ani

Precizări ale MS:
  • Vaccinul pneumococic conjugat va fi inclus în calendarul național de vaccinare în funcție de fondurile disponibile.
  • Copiii cu vârsta de 6 ani care au în antecedentele vaccinale o doză de DTPa la 4 ani vor fi vaccinați cu VPI, iar cei care nu au în antecedentele vaccinale o doză de DPTa vor fi vaccinați cu DTPa-VPI.
  • Copiii cu vârsta de 8 ani care au în antecedentele vaccinale o doză de DTPa la 4 ani vor fi vaccinați cu VPI (copiii care nu au fost școlarizați în clasa pregătitoare).




Vaccinurile din Calendarul național sunt teoretic gratuite, dar ele nu se găsesc întotdeauna la medic

Potrivit Ministerului Sănătății, costul tuturor vaccinurilor care figurează în Calendarul Național de Vaccinare este suportat de către statul român. În țara noastră au existat, însă, și cazuri, când o parte dintre aceste vaccinuri au lipsit temporar din maternități sau de la medicii de familie, cazuri în care părinții copiilor au fost nevoiți să le cumpere.

Cel mai recent exemplu este vaccinul împotriva gripei, care a fost de negăsit timp de câteva săptămâni, toamna trecută, atât în cabinetele medicilor de familie (unde este administrat gratuit categoriilor considerate cu risc - copii, persoane peste 65 de ani, bolnavi cronici de toate vârstele, femei însărcinate). În toamna trecută, cererea pentru vaccin a fost neașteptat de mare, iar stocurile s-au epuizat rapid. Până să sosească noi comenzi, vaccinul a fost de negăsit. (Pe larg aici)

În vara anului 2018 spre exemplu, în maternitățile din România nu se găsea vaccinul hepatitic B (Hep B), care se administrează nou-născuților, în primele 24 de ore de viață. (Pe larg aici)

În toamna anului 2018, medicii se plângeau că vaccinul hexavalent, care se administrează bebelușilor la vârsta de 4 luni, nu se găsea în cabinetele medicilor de familie din București. (Pe larg aici)

De asemenea, în ultimii ani s-au înregistrat, periodic, discontinuități în aprovizionarea medicilor de familie cu vaccinul ROR (rujeolic-rubeolic-urlian), în condițiile în care România traversează, de 3 ani și jumătate, cea mai gravă epidemie de rujeolă de pe continent.

Calendarul Național de Vaccinare reprezintă programul oficial, recomandat pentru vaccinarea tuturor persoanelor eligibile, în funcție de vârstă. El se stabilește în funcție de situația epidemiologică a bolii ce poate fi prevenită prin vaccinare, de factorii care influențează răspunsul imun postvaccinal și de disponibilitatea vaccinului. Calendarul de vaccinări este revizuit periodic.

Calendarul Național de Vaccinare este disponibil integral pe site-ul Ministerului Sănătății: http://desprevaccin.ro/calendar-vaccinare/


A doua categorie: Vaccinurile opționale. Nu sunt asigurate gratuit, dar sunt recomandate de Ministerul Sănătății


În afara vaccinurilor incluse în Calendarul Național de Vaccinare, care sunt recomandate de Ministerul Sănătății și sunt asigurate gratuit, de cele mai multe ori, în maternități și în cabinetele medicilor de familie, există și o a doua categorie de vaccinuri - vaccinurile opționale.

Vaccinurile opționale nu sunt asigurate gratuit în maternități și în cabinetele medicilor de familie, precum cele incluse în Calendarul Național de Vaccinare, dar sunt și ele recomandate de Ministerul Sănătății.

Vaccinurile opționale recomandate de Ministerul Sănătății:

  • Vaccinul Rotaviral - este un vaccin cu virus viu atenuat care protejează împotriva diareei produsă de rotavirus. Se administrează oral, două sau trei doze începând cu primele 6 săptămâni de viață, cu interval de cel puțin 30 de zile între doze.
  • Vaccinul Varicelic - este un vaccin cu virus viu atenuat (tulpina Oka), care protejează împotriva varicelei, boală cunoscută popular sub numele de "bubatul mare" sau "vărsat de vânt". Se fac două doze de vaccin, la distanță de 6 săptămâni. Se administrează injectabil, subcutanat, adulților și copiilor, începând cu vârsta de 9 luni.
  • Vaccinul Meningococic - previne anumite forme de boli produse de meningococ (meningite). În funcție de tipul de vaccin, se administrează una sau mai multe doze, la vârste diferite.
  • Vaccinul Hepatitic A - se administrează într-o singură doză, cu revaccinare la 6 - 12 luni. Protejează împotriva Hepatitei A (boala mâinilor murdare).
  • Vaccinul HPV - bivalent, tetravalent și nonavalent, se face intramuscular. Se administrează în 2 sau 3 doze, între 9 și 26 de ani. Se poate face și mai târziu, la recomandarea medicului. Protejează împotriva cancerului de col uterin, leziuni precanceroase ale colului, anumite forme de cancer laringian, cancerul vulvar, vaginal, penian, anal. Vaccinul tetravalent protejează și împotriva condilomatezei acuminate (vegetații veneriene).


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















25349 vizualizari

  • +16 (42 voturi)    
    Și a Bagat OLIVIA Coada (Luni, 2 martie 2020, 15:27)

    un domn [utilizator]

    Acum jubilează
    • -10 (28 voturi)    
      ar trebui... (Luni, 2 martie 2020, 17:28)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      .. 3 etape daca refuzi sa-ti vaccinezi copilul: amenda, bataie, puscarie.
      • -17 (25 voturi)    
        ati devenit obraznici (Luni, 2 martie 2020, 21:21)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

        Cu vaccinarea asta..e timpul pentru o riposta majora
        • +2 (10 voturi)    
          In romana e “cosmos”, in rusa “Kosmos”! (Marţi, 3 martie 2020, 7:48)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          Pentru ca in rusa “c” se citeste “s”!
          Понимающ?
          • +5 (15 voturi)    
            vaccinarea nu este obligatorie (Marţi, 3 martie 2020, 9:00)

            cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui Alui

            cum nici semnul de circulatie obligatoriu inainte nu este obligatoriu.
            doar ca iei amenda
          • +1 (5 voturi)    
            nu stiu ce e cu rusii (Marţi, 3 martie 2020, 15:59)

            Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Alui

            problema cu rusii nu sunt rusii in sine ci bolsevicii care au venit pe tanc in ROmania si feciorii lor acuma ne tin prelegeri despre cum trebuie sa ne vaccinam in fiecare an cu 10 shot uri
            • +2 (4 voturi)    
              Raspunsul e Putin (Marţi, 3 martie 2020, 16:10)

              2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

              Pai cine are interes sa fie tot felul de epidemii in Europa si oameni nevaccinat? Cine doreste o Europa dezbinata? Cine a dorit acest lucru dintodeauna?
  • +30 (48 voturi)    
    In Germania a intrat in vivoare de la 1 martie. (Luni, 2 martie 2020, 15:46)

    leeloo2 [utilizator]

    Nu mai intra la gradinite si scoli nevaccinati... insa nu e obligatoriu sa se vaccineze
    .
    • -27 (45 voturi)    
      nu intre in scoli (Luni, 2 martie 2020, 16:31)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      dar nu e obligatoriu sa se vaccineze. Sa inteleg ca acei copii dorm in scoli ? nu intra in contact in afara scolii cu nevaccinati?
      Iar tampenia asta cu vaccinarea . de ce virusii n-ar muta si ar face vaccinurile inutile? La fel se intampla la bacterii , se recomdanda folosirea antibioticelor doar in cazuri de urgentta altfel isi pierd efectul.
      • +11 (27 voturi)    
        Facepalm (Luni, 2 martie 2020, 17:07)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        "de ce virusii n-ar muta si ar face vaccinurile inutile"
        Exact asta si fac, de aceea vaccinurile sunt facute pt pt noi tulpini IN FIECARE AN!

        In gluma ma gandesc ce bine ar fi daca ar exista un vaccin contra prositiei dar realizez ca cei care au nevoie de el nu or sa se vaccineze pt ca vaccinurile "este" rele si sunt o conspiratie bigfarma.
        • -6 (18 voturi)    
          Numai (Luni, 2 martie 2020, 20:37)

          blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          vaccinul antigripal e facut cu tulpini noi in fiecare an. Celelalte nu. Mai citeste..
          • +11 (13 voturi)    
            Erata (Luni, 2 martie 2020, 22:21)

            tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

            M-am exprimat gresit, am uitat sa adaug vaccinurile "gripale" in comentariul de mai sus

            Asa este, virusurile gripale si HIV sunt capabili sa isi schimbe structura rapid astfel incat vaccinurile sunt refacute in fiecare an cu noile tulpini.

            Astea fiind spuse, comentariul este in continuare pertinent fata de aberatiile lui Kosmos: daca un virus sufera o mutatie (ceea ce pana acum nu s-a intamplat exceptie gripa si HIV) si vaccinul nu mai este eificient un nou vaccin va fi produs cu noua tulpina ca tinta.
            • +7 (9 voturi)    
              mutatii (Marţi, 3 martie 2020, 8:38)

              2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

              Virusii si bacteriile cu adevarat groaznice si periculoase nu prea muteaza. Variola, Tetanos, Rabie...etc. Daca ar muta am fi demult istorie. Ce distractie ar fi intre o combinatie de virus de Rujeola si Coronavirus....
              • 0 (0 voturi)    
                imi place cum gandesti... (Marţi, 3 martie 2020, 14:20)

                IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

                ... :))
                • +1 (3 voturi)    
                  Dada (Marţi, 3 martie 2020, 16:12)

                  2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui IronRaven

                  Sa ii zici la sefu de la occulta mondiala ce idee mi-a venit...si sa trimita naibii banii pe luna asta. A trecut 30 Februarie si inca nu I-am primit. De obicei pe 30 febrarie intrau.
            • +1 (7 voturi)    
              este clar ca aberrati (Marţi, 3 martie 2020, 15:57)

              Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

              aberatia in sine sa spuneti ca un virus anume nu muteaza . de parca ati recoltat probe de la toti indivizii de pe planeta.
              Absurditatea dvs este cu atat mai mare cu cat insistati ca vaccinarea poate inlocui sistemul imunitar al omului.
              • 0 (4 voturi)    
                Nu zice nimeni asta (Marţi, 3 martie 2020, 16:18)

                2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

                Ele sunt complementare.
                Si un virus care e acelasi de sute de ani de la descoperire si nu a facut nici o mutatie este foarte imporbabil sa muteze azi.

                Dar e posibil. Dar concluzia contrara in nici un caz nu e ca nu mai trebuie sa ne vaccinam ca virusii poate muteaza. Asta nu intelegeti voi din procente si din logica.

                Pe logica ta....hai sa nu ne tratam de nici o boala ca oricum murim!!!
        • +9 (11 voturi)    
          ... (Marţi, 3 martie 2020, 6:30)

          Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          Doar anumite virusuri muteaza constant.. cum ar fi cel gripal, de aceea e indicat sa l faci anual. Insa virusul hepatic, rujeolic nu muteaza si mai sunt si altii
      • +8 (18 voturi)    
        intrebare (Luni, 2 martie 2020, 17:17)

        Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        Daca e o timpenie (asa ai decretat tu, desteptul desteptilor), te intreb ce faci daca copilul tau este muscat de un ciine turbat? Il vaccinezi sau nu?
        • -3 (17 voturi)    
          Iti raspund eu (Luni, 2 martie 2020, 22:59)

          blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

          Daca e muscat de caine si il vaccinezi, nu ai habar ce inseamna un vaccin. Si ai si nimerit un doctor idiot, daca vaccinul d solutia lui. Vaccinul e exclusiv preventie. Post-expunere, adica dupa muscatura, trebuie sa faci injectie cu imunoglobulina rabica. Si nu, nu e deloc totuna cu vaccinul.
          • +5 (9 voturi)    
            iti raspund si eu tie (Marţi, 3 martie 2020, 10:00)

            2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

            Pai di aia il vaccinezi inainte. Aia e cea mai bune metoda.

            In rest...uite ce scrie la o prima cautare pe net:

            https://www.medlife.ro/glosar-medical/afectiuni-medicale/rabie-turbare-cauze-simptome-tratament

            Nu cred ca medlife face altceva decat e in protocol.
            Si tu confunzi grav terapia cu profilaxia. Ambele post expunere.
        • +5 (9 voturi)    
          doar rabie? (Marţi, 3 martie 2020, 8:39)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

          Hai sa punem la socoteaza si o banala zgarietura cu un cui ruginit. Moartea prin tetanu e una din cele mai groaznice de privit.
          • 0 (4 voturi)    
            cuiul ruginit este un mit (Marţi, 3 martie 2020, 14:26)

            IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

            .. tetanusul este cauzat de o bacterie (Clostridium tetani) care traieste in sol mai ales sol acoperit cu balegar sau alte materii fecale...
            Da, daca te zgarii intr-un cui ruginit alfat pe camp sau intr-o padure, exista probabilitatea de a contracta boala...
            Daca cuiul ruginit este la tine in casa, (presupunand ca nu s-a defecat nimeni pe el), probabilitatea de a te imbolnavi cu tetanus este 0)
            • 0 (4 voturi)    
              deci cuiul ruginit nu e un mit (Marţi, 3 martie 2020, 16:22)

              2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui IronRaven

              De ce as avea un cui ruginit in casa?
              Da...parca dupa zgarietura se si face o investigatie/anamneza. Vaccinul ala in burta nu ti-l da in 100% din cazuri.

              Nu stiu de ce ii blamam atat de mult pe doctori. Unii mai sunt slabi pregatiti...dar rau intentionati nu am gasit.
        • 0 (4 voturi)    
          demonstrati (Marţi, 3 martie 2020, 15:55)

          Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

          ca acel vaccin anti rabic functioneaza mai bine decat sistemul imunitar .
          • +2 (4 voturi)    
            trolule (Marţi, 3 martie 2020, 16:32)

            2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

            Demonstrati ca nu e asa. Sau trebuie sa-ti amintesc de ceainicul lui Russell?

            Demonstratia simpla ar fi nr mai mic de morti….dupa introducerea vaccinului. Sau vrei sa spui ca au crescut?

            Acum sunt probabil zero cazuri mortale.

            Sa ne intoarcem insa in 1800. Mii de oameni faceau rabie pe an in Franta. Majoritatea mureau. Unii si scapau. Unii se tratau cu vaccine, altii cu radacini.
            Te las pe tine sa ghicesti care se trata si cu ce.
      • +10 (16 voturi)    
        Noaptea mintii! (Luni, 2 martie 2020, 17:57)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        Pentru ca virusurile sa sufere mutatii trebuie sa aiba unde sa se inmulteasca, Daca esti vaccinat, ai deja anticorpi si organismul tine sub control virusul prevenind inmultirea acestuia acestuia. Daca nu esti vaccinat virusul se va inmulti nestingherit, va suferi mutatii, pana cand fie organismul incepe sa produca anticorpi, fie omoara gazda.
        Antibioticele sunt altceva si trebuie folosite atunci cand infectia este cauzata de bacterii(sensibile la acel antibiotic), nu de virusuri!
        Dar sa iti faci vaccin cand esti deja bolnav e nopatea mintii. Nu stii ce vorbesti!
        • +3 (9 voturi)    
          Atentie (Marţi, 3 martie 2020, 8:44)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

          Sunt virusi la care ajuta sa bagi vaccin foarte foarte repede. Tetanos cel putin. Cred ca si Rabie.
          • 0 (0 voturi)    
            Atentie ! (Sâmbătă, 7 martie 2020, 22:52)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

            Tetanosul este produs de o bacterie. Rabia este produsa de un virus.
        • -2 (4 voturi)    
          spuneti va rog (Marţi, 3 martie 2020, 15:51)

          Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

          cu ce va ocupati? nu -mi explica de unde atata indarsire provaccinare asta doar daca sunteti intermediar de medicamente.
          • 0 (4 voturi)    
            big pharma (Marţi, 3 martie 2020, 16:36)

            2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

            Stii de ce nu merge teoria asta?

            Pentru ca big pharma e interest de tratarea bolilor cronice. Acolo se fac bani multi. Cate o pastila pe zi….la milioane de oameni...zi de zi.

            De ce ti-ai vindeca posibilii pacienti prin vaccine?

            Nu sunt mai buni ca si client 1700 de bolnavi de cancer de col uterin? De ce I-ai trata cu vacin pt HPV?

            Eu acolo as cauta interesul pecuniar. De ce tari cu apa calda aproape nu mai au morti din cancer de col uterin...dar noi de 10 ani de cand se putea implementa nu s-a facut nimic? De ce Romania trebuie sa suporte costul tratamentului a 2000 de bolnavi de col uterin pe an cand e perfet tratabil?
      • +9 (13 voturi)    
        unele nu " muta"! (Luni, 2 martie 2020, 18:19)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        e grele!
        • -9 (15 voturi)    
          virusii muteaza bolovane (Luni, 2 martie 2020, 22:00)

          Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

          Umblati cu minciuni pt ca sa va umpleti portofelele .tara si lumea in general e plina de paraziti
          • 0 (4 voturi)    
            gata? (Marţi, 3 martie 2020, 16:37)

            2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

            Nu mai sunt replici? Da...ai dreptate aici. Sunt multi paraziti.
      • +2 (8 voturi)    
        Alo, tanti olivia? (Marţi, 3 martie 2020, 6:22)

        Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        Anumite virusuri muteaza, altele nu.. lasa ca macane. Si cum nu intra in scoli.. ca in lege scrie clar ca NU poate interzice accesul in scoala pt ca nu ar fi constitutional
        • -4 (8 voturi)    
          lege noua (Marţi, 3 martie 2020, 8:36)

          Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

          Se interzice consumul de vaccinuri dovedit ca poate compromite sistemul imunitar.
          • -1 (3 voturi)    
            s-a dovedit? (Marţi, 3 martie 2020, 14:34)

            IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

            ... de catre cine? Unde sunt studiile clinice? La fel pot si eu sa spun cu mana ca mananci rahat si am acelasi nivel de certitudine pe care il ai tu legat de (in)eficienta vaccinurilor...

            Dar ca sa iti spun mai concret... prin aii 90 nu se faceau (in mod obligatoriu) vacinuri pt varicela si oreion, si la un momendat a existat o epidemie de oreion in scoala... iar rezultatele au fost interesante:
            - 100% din cei vaccinati nu a fost afectati
            - 100% din cei care facusera deja oreionul nu au fost afectati
            - 100% din cei care nu fusesera vaccinati s-au inbolnavit...
            Numerele totale sunt mai interesante, de la noi din clasa 10 fusesem vacinati sau avusesem deja oreion, si am scapat la momentul respectiv de infectie... ceilalti 18 colegi... sa zicem ca au ratat teza la mate...
            • +1 (5 voturi)    
              esti pe o panta gresita (Marţi, 3 martie 2020, 15:48)

              Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui IronRaven

              Istoria vaccinurillor:
              In anii 50 si 60 vaccinul polio s-a dovedit ca are un virus SV40 care compromite proteina P53 si astfel inchide sistemul de alerta si aparare al organismului in fata bolilor
              Daca ai nevoie de translator pe google vezi google translate
              • 0 (2 voturi)    
                aici ai dreptate (Marţi, 3 martie 2020, 16:47)

                2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

                https://www.descopera.ro/stiinta/18525197-rujeola-reseteaza-sistemul-imunitar-al-organismului-la-nivelul-de-nou-nascut

                Da...in ani 50...60 virusul anitpoliomelitic a fost contaminat cu acel virus. Nu va fi nici primul nici ultimul caz de stiinta care a dat rateu. De fapt aici nici nu a fost vorba de stiinta...ci de neglijenta. Tot din neglijenta si eroare se moare si in "accidente" de masina. De fapt nu sunt accidente. Tot timpul cineva e de vina.
        • +1 (3 voturi)    
          anumite virusuri muteaza altele nu (Marţi, 3 martie 2020, 15:49)

          Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

          cam greu de dovedit afirmatia nu?
          copii oricum ies sdin scoala . care e scopul care nu lasati copii nevaccinati in scoala???
          • 0 (2 voturi)    
            Pentru (Marţi, 3 martie 2020, 16:50)

            2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

            Ca ei profita de imunitatea mea...de riscul meu ca m-am vaccinat...sa nu se vacineze si sa vina la scoli.
            Ca un vaccine nu protejeaza 100%???

            Care ar fi procentul OK de copii vaccinati si nevaccinati? Iti spun eu. Ideal minim 95%. Minimorum...la limita epidemiei...80%.

            Cum ii alegem pe aia 5% din 100%?

            Iti spun tot eu. Vor fi copii cu probleme de santate..care chiar nu se pot vaccina.
      • +3 (7 voturi)    
        ce treaba are vaccinul cu antibioticul??? (Marţi, 3 martie 2020, 9:54)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        Vaccinul e o cantitate mica de virus intr-o stare suficient de slabita incat sa fie usor invins de sistemul imunitar si in felul asta sa obtii anticorpi, antibioticul e pentru a trata infectiile bacteriene ajunse in stare suficient de grava incat sistemul imunitar sa nu mai poata lupta singur.

        Si inutile nu-s nici unele nici altele, daca sunt folosite cu cap.
        • 0 (4 voturi)    
          vaccin contra bacterii (Marţi, 3 martie 2020, 11:58)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Exista si asa ceva. Functioneaza pe acelasi principiu ca vaccinul contra virusului. Nu prea e totusi folosit.
        • +1 (3 voturi)    
          explica-ti atunci (Marţi, 3 martie 2020, 15:46)

          Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          de ce unii oameni se vindeca singuri de Coronavirus.
          Daca guvernele straine recomanda sa lasi organismul sa lupti cu bacteria atncui de ce ar fi altfel la virusi?
          • 0 (2 voturi)    
            nozocomiale (Marţi, 3 martie 2020, 16:56)

            2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

            Luptate tu cu nozocomiale de exemplu. Pioceanic, Clostriudium dificile…
            Pentru ca e ruleta. Tu nu vrei sa-ti asumi riscul de 1 la million de moarte prin vaccin dar vrei sa-ti asumi riscul de moarte 2% din coronavirus?
          • 0 (0 voturi)    
            nu prea iti inteleg intrebarea? (Duminică, 8 martie 2020, 18:07)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

            De ce se vindeca unii de coronavirus? Pentru ca e un virus relativ inofensiv la cei sub 50 de ani, spre norocul nostru. Pentru ca are o rata de mortalitate de 1%, etc. Problema e ca se raspandeste extrem de usor, si cei varstnici sau care au deja alte afectiuni sunt extrem de vulnerabili. De aia ar fi bun un vaccin, ca cei sub 50 de ani sanatosi sa nu mai faca boala si sa scada sansa s-o dea celor. peste 50 de ani diabetici, cardiaci, etc.
    • +9 (17 voturi)    
      O mizerie romaneasca (Luni, 2 martie 2020, 19:20)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      tipic pentru poporul asta.
      • -9 (17 voturi)    
        Tipic (Luni, 2 martie 2020, 19:32)

        blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        pentru multe alte popoare, mult mai avansate. Japonia, Norvegia, Finlanda, Suedia, Danemarca, Elvetia, UK - nu au vaccinare obligatorie. Dar poate doriti sa fiti in compania tarilor care au, gen China sau Argentina, sau, mai nou, Italia. Vedeti ce mult i-a ajutat in fata coronavirusului. Mama natura nu a primit memo-ul sa inceteze sa produca virusi noi..
        • 0 (4 voturi)    
          si alte tari la fel de avansate? (Marţi, 3 martie 2020, 12:01)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

          Olanda? Germania? Spania? Italia?

          Nu vorbeste nimeni de obligatie...ci de amenda si conditionare.
          Japonia a avut...si de cand a scos se confrunta cu epidemie de tuse convulsiva.

          Si oare nu te gandesti ca in tarile alea, oamenii chiar asculta de doctori si nu de Olivia Ster? Si chiar se vaccineaza? De ce sa fie obligatory vaccinarea daca oricum ai grad de vaccinare voluntara de 95%?
      • -9 (15 voturi)    
        Care anume-i mizeria, ficior? (Luni, 2 martie 2020, 19:40)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Care anume-i mizeria, ficior? Ca se vaccineaza, ca nu se vaccineaza ca e/nu e obligatoriu...care anume e mizeria?
        Poti si sa zici ceva coerent, ca ai venit, ai pus kkt pe ventilator si ai fugit?
        • +9 (13 voturi)    
          Lipsa de caracter (Luni, 2 martie 2020, 22:19)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Specifica acestui popor. Dam o lege a vaccinarii care nu obliga nimic doar sa o dam. Noi in mizeria care ne inconjoara, langa gunoaiele care sunt peste tot trebuia macar atat sa facem - sa facem dracu o lege , nu o panaram ca sa nu pierdem voturi.
          • +3 (7 voturi)    
            Mizeria? (Marţi, 3 martie 2020, 8:47)

            2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

            Pai mizeria e ca ar trebuii sa-ti platesti propriul tratament cand ajungi la spital pentru o boala perfect tratabila.
  • +17 (47 voturi)    
    adica fix pix (Luni, 2 martie 2020, 15:48)

    liviu_ [utilizator]

    hai sa facem si lege care doar recomanda sa nu furi... oh wait... chiar vor sa faca asta! nevermind!

    ori faci vaccinarea OBLIGATORIE ori nu faci nici o lege!!!

    stiti ceva eu m-am saturat... dar muriti mai si voi si copii vostrii ca sunteti PROSTI MA, PROSTI... P R O S T I !!!

    pe de o parte ne baricadam in casa la 1 caz de virus si golim magazinele, pe de alta parte nu ne vaccinam copii!
    • +5 (15 voturi)    
      Bravo Liviu ! (Marţi, 3 martie 2020, 0:20)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Criminal Își ucid copii , sunt responsabili și buni de pușcărie ! Dar de ce sa vina la școala nevaccinat sa omoare și copilul meu....
      Nație cu Concepții medievale !
      • -2 (10 voturi)    
        logica (Marţi, 3 martie 2020, 8:02)

        pmgheo [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        copilu tau nu e protejat de vaccin? nu ai incredere in vaccin? purtatori de virusi pot fi si cei vaccinati si cei nevaccinati.

        sa-ti lasi viata pe mana oamenilor de stiinta e riscant. acum 30 de ani ne amenintau cu racirea globala, au inlocuit pungile de hartie cu cele de plastic sa salveze planeta, au decretat ca untul e rau si margarina e buna, ca untura e rea si zaharul e bun..
        • +1 (7 voturi)    
          putul gandirii (Marţi, 3 martie 2020, 12:09)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui pmgheo

          Si acu 30 de ani se discuta despre incalzire globala. Ca si atunci era poluare. Bati campii.

          Iar asta cu lasat viata pe mana oamenilor de stiinta e de noaptea mintii.

          vezi ca si LOGICA e tot o stiinta. si una exacta. Ce vezi in fata ochilor e tot stiinta. Vezi ca poate exploda bateria de la telefon sau laptop. Nu ti-e frica? Sunt mai multi oameni raniti asa decat aia din vaccine.

          Da...toti avem virusi...si de aia tre sa ne vaccinam toti..sa nu ne imbolnavim unii de la altii si sa dispara virusul. Se numeste eradicare de boli. Sau vrei sa mai vina o ciuma neagra peste noi? Sau o gripa spaniola? 1...2 miliarde de oameni e ok daca mor?

          Stiinta asa progreseaza. Din greseala in greseal. Cel mai bun exemplu e aviatia. Dar tot stiinta are capacitatea de a recunoaste greselile si a le indrepta.

          De exemplu Eminescu se trata de sifilis cu mercur. Atat putea omenirea atunci. Si tot era mai bine decat nimic.

          Si nu...copilul meu nu e protejat. Ca poate nu e la varsta vaccinari. Si vine in contact cu copilul tau purtator de virus in perioada de incubatie dar contagios.

          Acum intelegi de ce trebuie sa fie obligatory? Ca unii iau decizii de viata si moarte pentru copii bazat pe ce citesc pe you tube.
      • -1 (11 voturi)    
        sunt total de acord cu tine... (Marţi, 3 martie 2020, 8:44)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        tocmai d-asta sunt dezgustat de ce lege au dat in parlament (de aici si revolta mea).

        trebuie luate masuri impotriva antivaccinistilor pt ca fac rau si celorlalti, dar nu se iau masuri pentru ca sunt o masa mare si usor de manipulat si partidelor le este frica de voturile pierdute
        • -1 (1 vot)    
          Obligatoriu? sau nu? (Marţi, 3 martie 2020, 15:01)

          Razvan002 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Mai citeste cineva legea?
          Vaccinarea nu-i obligatorie, dar... te trimite la consiliere, nu te duci platesti 1.000 lei, apoi 5.000 apoi 10.000 cand nu mai rezisti fugi la consiliere. Dupa consiliere daca tot nu vrei te mai taxeaza cu 5.000, apoi cu 10.000.
          Intrebare: Cati sunt dispusi sa plateasca sumele astea? In plus, nimeni nu iti garanteaza ca peste cateva luni nu o iei de la inceput pentru alt vaccin.
          Practic, cu sumele luate de la un singur imbecil poti aduce vaccinuri pentru 500 de copii, ceea ce e foarte bine. Se stie doar ca prostia se plateste.
  • -30 (54 voturi)    
    Vaccinarea nu e obligatorie? (Luni, 2 martie 2020, 16:15)

    marc.andre [utilizator]

    In sfarsit, ceva normal.
    Orice tratament medical trebuie sa fie optional. Responsabilitatea o poarta cel care a ales optiunea. In cazul copiilor, sunt parintii.
    • +21 (35 voturi)    
      chiar numai ei o poarta ? (Luni, 2 martie 2020, 16:31)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Si ce te faci cu un copil de 6 luni care moare de rujeola deoarece a luat boala de la un alt copil nevaccinat, mai mare (deci care se putea vaccina dar nu a facu-o) ???
      Cum este facut responsabil parintele care a ales sa nu isi vaccineze copilul dar in acest fel a imbolnavit poate mortal un alt copil care nu avea efectiv varsta de vaccinare??
      • -1 (3 voturi)    
        ... iti spun ce as face eu... (Marţi, 3 martie 2020, 14:40)

        IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

        asa afla care este parintele copilui nevaccinat si l-as omora cu bataia... Apoi as lua copilul de mana si l-as duce la clinica pt a fii vaccinat...
        Stiu ca nu ar ajuta copilul meu dar .... as preveni alte calamitati...
    • +18 (34 voturi)    
      vaccin antiprostie (Luni, 2 martie 2020, 16:42)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      nu exista un vaccin impotriva prositei. Oricum nu cred ca ne-ar ajuta. Poate doar daca e facut zilnic.
    • +12 (30 voturi)    
      2 probleme (Luni, 2 martie 2020, 16:53)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      1 - tu decizi pentru altul, ceea ce e de kkt pt ala pt care decizi
      2 - sunt oameni care din cauza altor afectiuni sau din cauza varstei nu pot sa fie vaccinati. aia d c sa sufere ca unu are un parinde imbecil?!

      traim intr-o societate si trebuie sa ne gandim si la ceilalti!
      • -8 (18 voturi)    
        pe asta nu o cred (Luni, 2 martie 2020, 18:51)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Crapa Altruismul din tine X sau Y nu e vaccinat.
        Fa-ti tu inca un short ca sa fii safe. Esti protejat nu?.
        • +1 (11 voturi)    
          aha (Marţi, 3 martie 2020, 8:45)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          pe aia nu o crezi da o crezi pe olivia steer, nu?!
          imi place ca-ti alegi bine sursele...

          eu sunt vaccinat omule si uite ca nu am nici autism si nici n-am murit... ca sa vezi!

          aici nu e vb. de mine ca-s ditamai animalu, e vorba de copii mici care nu-s la varsta la care sa fie vaccinati... dar ce-ti pasa tie de ei...
        • +2 (10 voturi)    
          alooooo.....aloooo (Marţi, 3 martie 2020, 8:49)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          Nu toti pot fi vaccinati (imunodepresivi) si unii nu sunt la varsta vaccinari.
          Basca ca se pot eradica boli asa.
        • -1 (3 voturi)    
          esti prost. PUNCT! (Marţi, 3 martie 2020, 14:43)

          IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          ... imi pare rau sa zic asta... dar Liviu_ ti-a dat argumentele si nu tin neaparat de "altruism"...
          Tu si alti cativa ca tine sunteti motivele pt care societatea inca nu a scapat de mentalitatea medievala...
          • +1 (3 voturi)    
            se gasetse cate un destept (Marţi, 3 martie 2020, 15:44)

            Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui IronRaven

            care sa ne explice cum sta treaba cu altruismul fals si capitalismul cash
            Nu pot intelege ce s-a intamplat cu zecile de mii de absolventi de mediciana din ROmania. au ajuns intermediari de medicamente . altfel nu--mi ecplic atata altruism
            • 0 (2 voturi)    
              studenti la medicina (Marţi, 3 martie 2020, 17:00)

              2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

              Stai sa vezi ce vine.
              Noile generatii de studenti nu vor sa mearga la institutul de boli infectioase. De frica coronavirusului.

              Astia vor sa se faca….ce? dermatologi?

              Mindblowing.

              PS: Si Radulescu, deputatul mitraliera e tot absolvent de medicina.
    • +9 (27 voturi)    
      Ar fi noral (Luni, 2 martie 2020, 16:59)

      IonescuIonel1 [anonim] i-a raspuns lui marc.andre

      Daca nu ar fi bebelusi expusi la boli ce ii pot lasa mutilati sau chiar omora inate ca ei sa fie vaccinati. E fain sa nu iti vaccinezi copilul cand 95% dintre ceilalti sunt vaccinati. Problema e cand doar jumate sunt vaccinati si ai un bebelus. Cand vaccinarea e sub 85% apar epidemii. si atunci ce faci?
      • -8 (14 voturi)    
        Niciodata (Luni, 2 martie 2020, 19:29)

        blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui IonescuIonel1

        nu am avut 95% acoperire. In prezent nu avem nici macar 85%. Daca aveti peste 30-35 ani si nu ati facut recent toate vaccinurile din schema, sunteti, practic nevaccinat, pt ca orice vaccin isi pierde ‘protectia’ oferita in 2-10 ani. Plus ca intotdeauna vor fi oameni care pur si simplu nu reactioneaza la vaccin (nu fac anticorpi). Deci sunteti un pericol pt societate. Eu zic sa mergeti sa vi le faceti pe toate, cat de repede.
        • +4 (10 voturi)    
          zi sa mori tu nevaccinat (Marţi, 3 martie 2020, 8:55)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

          Pe ce schema din vaccinurile respective se recomanda rapel la varste inaintate?

          Ce nu intelegi din diferenta de a muri un copil sau a muri un adult?

          Si daca vaccinurile ar functiona cum ziceti voi...oare nu-mi fac rapel cand vaccinez copii? Ca dupa vaccin si ei in unele cazuri sunt contagiosi.
        • +3 (9 voturi)    
          concluzia fiind???? (Marţi, 3 martie 2020, 8:56)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

          Hai sa ajungem la 95% sau macar 85% prin vaccinare obligatori. E grea logica la antivaxeri. Se bat cu propriile argumente.
    • +3 (15 voturi)    
      si daca transmite boala ? (Luni, 2 martie 2020, 17:08)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      unuia care nu se poate vaccina sau la care nu are efect (imunocompromis, autism) sau dintr-o tara saraca? Cine isi asuma "crima" de a nu face vaccinul ca e fita?
      • +1 (11 voturi)    
        justitiar (Marţi, 3 martie 2020, 8:58)

        2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        O sa devenim fiecare justitiar. Eu daca ajung la urgenta cu chestii grave la copil si stau dupa un idiot nevaccinat bolnav de rujeola ma jur ca sar la bataie.

        Daca si moare...imi fac singur justitie. Nu mai astept nici dupa aia divina nici aia oficiala. Ochi pentru ochi. Simplu.
    • +4 (16 voturi)    
      ... (Luni, 2 martie 2020, 17:09)

      samuraijack [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Vaccinarea unei persoane nu se face doar pentru protejarea persoanei respective, ci și pentru cei din jur care din anumite motive de vârstă sau medicale nu pot fi vaccinați. De aceea avem în ultimii ani epidemii de deiverse boli care înainte erau eliminate, pentru că a scăzut rata de vaccinare sunt un anumit prag minim care nu mai protejează grupurile de oameni luați ca un întreg.

      De exemplu în România din cauza nevaccinării necorespunzătoare, din 2016 până azi au murit 64 de persoane din cauza rujeolei, mulți dintre ei probabil copii care nu pot fi vaccinați de rujeolă până la o anumită vârsta. Explică-le părinților că e ceva normal.
      • +2 (10 voturi)    
        heard imunnity (Marţi, 3 martie 2020, 8:59)

        2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

        Se numeste. Dar antivaxery refuza sa recunoasca asta.
    • +7 (17 voturi)    
      care sunt consecintele alegerii (Luni, 2 martie 2020, 17:45)

      ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Dupa cum stii, ca orice medicament, exista si niste efecte secundare la vaccinuri. E normal ca doar cei care se vaccineaza sa isi asume aceste riscuri , iar cei nevaccinati sa beneficieze de pe urma protectiei oferite de primii , dar fara sa isi asume aceleasi riscuri?
      Pe de alta parte, anumite lucruri nu sunt optionale. De exemplu, daca vrei sa conduci o masina , trebuie sa dai examen de conducere, daca vrei sa te faci medic, trebuie sa faci o scoala medicala , daca vrei sa te faci profesor, trebuie sa ai o diploma. Desigur ca poti conduce, poti da sfaturi medicale sau poti sa inveti copii si fara examenele de mai sus, dar ai accepta un asa profesor pentru copilul tau , sau un asa sofer pe strada pe care o folosesti si tu, sau un medic care habar nu are sa faca o operatie , sa te opereze ? (bine, asta cred ca deja ai acceptat-o , avand in vedere pozitia ta anti vaccin sau faptul ca ti se pare optional sa alegi un tratament medical recomandat de un specialist). Intr-o democratie nu ai doar drepturi ci si obligatii fata de cei mai putin sanatosi, fata de cei cu un sistem imunitar slab, fata de cei care sunt batrani sau fata de cei care nu capata imunitate in urma vaccinului sau o capata doar pentru o perioada limitata de timp . Asa ar fi normal
    • 0 (12 voturi)    
      Atat (Marţi, 3 martie 2020, 6:20)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Timp cat stai in colectiv, anumite vaccinuri ar trebui sa fie obligatorii.. ca doar nu estinde unul singur in jungla
  • -11 (41 voturi)    
    Vaaai! Cum se poate? (Luni, 2 martie 2020, 16:16)

    marc.andre [utilizator]

    Dupa toata isteria asta cu Corona, tot nu e obligatorie vaccinarea? Mariti isteria!
  • +13 (37 voturi)    
    Romania, o tara fara directie, pierduta (Luni, 2 martie 2020, 16:25)

    Dan Oantea [utilizator]

    Ce conducatori fara coloana vertabrala si total iresponsabili!

    Vaccinarea copiilor pentru bolile specifice este absolut necesara!

    Tari din Vest au abordat problema de ani buni intr-un mod eficient. De ce la noi nu se poate nici asta?
  • +11 (35 voturi)    
    Vaccinare obilgatorie !!! (Luni, 2 martie 2020, 16:46)

    levierul [utilizator]

    In Romania in care credem in zodiac si in cele 18.000 de biserici, e imporsibil sa crezi in vaccinare.
    O sa ramaneti singuri, in tara voastra goala. Nu va va mai iubi nici macar cainii pe care ii tineti in lant.
    Rautatea este o forma a prostiei, iar cand o combini cu orgoliu si ego, ajungi fix acolo unde va aflati acum. FIX
    • +7 (23 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 2 martie 2020, 17:06)

      IonescuIonel1 [anonim] i-a raspuns lui levierul

      locuiesc in Germania de multi ani si cand vin in tara aud numai conspiratii, batut in lemn, fa-ti cruce ca sa nu iei bacterii din spital, rugaciuni sa castigi la loto, horoscop in fiecare dimineata, taiat porcul cu cutitul la gat de viu, caini tinuti in lant, copii care-si iau palme de la parinti in plina strada, rasism si intoleranta etc... dar romanii sunt oameni buni si inteligenti.
      • -3 (11 voturi)    
        hahahaha (Marţi, 3 martie 2020, 4:38)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui IonescuIonel1

        Poti sa ramai in Germania e bine acolo: am auzit cum s-a sarbatorit Revelionu' la Koln acum cativa ani: cica musulmanii le-au mamelit pe nemtoaice in plina strada.
        • +3 (7 voturi)    
          dar in Vaslui cum e? (Marţi, 3 martie 2020, 10:02)

          levierul [utilizator] i-a raspuns lui john70

          de la 7 in sus si de fapt era o curva?
        • 0 (2 voturi)    
          Asteapta un pic (Marţi, 3 martie 2020, 17:04)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui john70

          Stai ca o sa vina si la noi. Cat crezi ca va dura sa avem zeci...sute de mii in tara?

          Dar romancele noastre sunt practice. Se vor casatori cu ei.

          Eu atunci vreau sa ii vad pe antivaxeri. Ca poate vin astia cu niste oreion din Africa sau Asia.
    • +7 (21 voturi)    
      Nword please (Luni, 2 martie 2020, 18:46)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Ce nevoie ai de vaccin cand ti-a spus clar parintele suspect-de-fericit ca daca te spovedesti nu te imbolnavesti de niciunele, inclusiv covid-19.

      Si, in cazul in care te imbolnavesti nu esti suficient de cre(s)tin SI nu ai indesat suficienti bani in sutana, pacatosule! Sa nu dai bani la popime e semn clar al primelor simpotome unor "boli" foarte grave, gen ateism si agnosticism.
      • +2 (12 voturi)    
        Parintele (Marţi, 3 martie 2020, 9:02)

        2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Eu intreb Parintele...ce e cu paratraznetul pe biserica?
        Asa mica credinta? Sa mori din traznet e de mii de ori mai mica probabilitatea ca aia daca sa mori din vaccin. Cu toate ca eu nu am vazut nici un caz de morti din vaccin. Documentat medical.
        • +1 (3 voturi)    
          este mai probabil sa mori... (Marţi, 3 martie 2020, 14:50)

          IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

          lovit de traznet decat din cauza unui vaccin (doar in US: https://en.wikipedia.org/wiki/Lightning_strike#/media/File:US_Lightning_Deaths.png)
          • +1 (1 vot)    
            Chiar ai cautat??? (Marţi, 3 martie 2020, 17:13)

            2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui IronRaven

            Misto.

            Si in lume e undeva 1:70.000 intr-o viata de om.
    • +2 (6 voturi)    
      Brancusi (Marţi, 3 martie 2020, 9:00)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Singuri...saraci si prosti.
  • -10 (24 voturi)    
    foarte bine (Luni, 2 martie 2020, 16:59)

    martel55 [utilizator]

    cei vaccinati, conform teoriei , oricum nu vor pati nimic, iar cei care nu isi vaccineaza copii cu otata lista de vaccinuri, isi asuma evnetualele consecinte...toata lumea ar trebui sa fie fericita, cu conditia ca statul sa asigure vaccinurile pentru cei care vor sa le faca....si daca ar oferi si varianta ca un vaccina sa fie doar pentru un virus, nu ca acum n valente din motive de profit ale big pharma, probabil ca o parte din cei reticenti ar accepta vaccinarea macar pentru o parte din virusi
    • -3 (11 voturi)    
      suna bine... (Luni, 2 martie 2020, 17:31)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      .. doar ca realitatea nu e asa. daca ai stii ce inseamna imunizarea ti-ai da seama ce baliverne ai scris. Daca esti vaccinat nu inseamna ca nu poti lua de la cei nevaccinati. mai documenteaza-te.
      • +1 (7 voturi)    
        Mare greseala (Luni, 2 martie 2020, 22:21)

        Delicatu [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

        "Daca esti vaccinat nu inseamna ca nu poti lua de la cei nevaccinati."
        Pai in acest caz, daca esti vaccinat nu inseamna ca nu poti lua un virus ce "traieste" in natura.
        Ca doar in urma vaccinarii virusul nu este extirpat!
        • 0 (10 voturi)    
          Alooooo??? (Marţi, 3 martie 2020, 9:04)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Delicatu

          Tu intelegi cum functioneaza vaccinul? Sistemul imunitar? Te ajuta sa faci o forma mult mai usoara a bolii....o boala care altfel te-ar omora sau lasa cu Sechele grave.
    • +5 (17 voturi)    
      nu e foarte bine (Luni, 2 martie 2020, 17:53)

      ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Desi s-a explicat de un milion de ori nu e asa teoria deoarece:

      - eficienta vaccinurilor nu e tot timpul 100%. Nu toti cei vaccinati capata imunitate si unii o capata doar pe o perioada limitata

      - sunt unele categorii de oameni care nu pot fi vaccinati si beneficiaza de pe urma protectiei de turma. Acestea includ copii prea mici ca sa poate primi vaccinul, cei cu un sistem imunitar compromis, cu diverse alergii , cu alte infectii sau boli cronice

      - batranii al caror sistem imunitar e compromis de trecerea anilor si nu mai reactioneaza la fel de puternic chiar daca au fost vaccinati.

      - femeile insarcinate care chiar daca sunt vaccinate si nu se imbonavesc pot transmite virusul copiilor cu consecinte foarte grave

      - vaccinurile ,ca orice medicament , au si efecte secundare , care desi sunt mai putin grave ca in cazul bolii pe care o trateaza , pot cauza neplaceri si complicatii. E corect sa sufere de ele doar cei care se vaccineaza si restul sa o duca bine mersi ?

      - virusul poate avea mutatii si vaccinul administrat nu te va mai proteja(vezi cazul gripei unde pe fiecare an se reface stocul de vaccinuri)

      s.a.m.d
    • +3 (17 voturi)    
      vaccinarea nu garanteaza necontactarea bolii (Luni, 2 martie 2020, 18:29)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      ci o forma mai usoara.
      Cei nevaccinati se ascund in spatele celor vaccintait, dar daca procentul e sub 95% reapar bolile, sub 85% apar epidemiile. Moment in care primii afectati sunt cei fara aparare, un copil inainte sa fie imunizat, un imonocompromis, un batran, un vaccinat care nu a mai facut actualizarea vaccinului, etc...
    • 0 (4 voturi)    
      Care teorie? (Marţi, 3 martie 2020, 12:14)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      teoria ta si teoria lui Olivia Ster. Nu e deloc asa. Sunt oameni care nu pot fi vaccinati din alte motive medicale. Sunt copii care nu pot fi vaccinati din cauza varstei.

      De accord cu restul punctelor.
  • -9 (25 voturi)    
    ma uit (Luni, 2 martie 2020, 17:01)

    Point [utilizator]

    si nu cred ochilor cat fanatism si ura.
    amandoua taberele sunt pline de turbati cu faclii in maini gata sa-si dea foc la case.
    • -4 (14 voturi)    
      pai da... (Luni, 2 martie 2020, 17:32)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui Point

      .. antivaxeri cred ca faci autism, iar ailalti cred ca le moare plodul de la plozi de antivaxeri.
      • +3 (9 voturi)    
        Da si nu. (Marţi, 3 martie 2020, 9:14)

        2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

        Pentru ca daca intr-o gradinita sunt 19 copii nevaccinari, ala vaccinat ia atatia virusi de sigur se imbolnaveste iar. Sistemul imunitar are si el resurse finite. Si orice bacteria si virus oricum are nevoie de o cantitate minima...ca sa se poate multiplica la forme patologice.

        Cam asta e explicatia si la ce s-a intamplat la Gorj cu primul caz.
  • +5 (21 voturi)    
    CONCESIE???? (Luni, 2 martie 2020, 17:33)

    2ingineri [utilizator]

    Prea mare concesia dupa parerea mea. O conditionare a accesului la gradinita sau amenda nu poate fi neconstitutionala.
  • +5 (15 voturi)    
    Ne-am facut ca am facut! (Luni, 2 martie 2020, 17:46)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Nu inteleg pana la urma ce aduce nou aceasta lege. Daca iti vaccinezi copiii e OK, daca nu, vii sa ti se spuna ca trebuie sa-ti vaccinezi si poate primesti amenda intr-un final (nu cred) si esti iarasi OK. Deci care e noutatea?
    • -5 (7 voturi)    
      Aceasta lege (Luni, 2 martie 2020, 19:50)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      practic obliga statul sa asigure necesarul de vaccinuri, asa incat oricine doreste sa isi vaccineze copilul (sau pe sine) sa poata face asta fara batai de cap.
  • -1 (7 voturi)    
    Trăiască Partidul Multinațional Liberal (Luni, 2 martie 2020, 18:48)

    Un cititor [utilizator]

    !
    • +4 (6 voturi)    
      PSD a votat si mai abitir (Luni, 2 martie 2020, 21:58)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      cu numarul dublu de maini ca atatia sunt. Ce treaba are?
  • -7 (21 voturi)    
    O tara civilizata (Luni, 2 martie 2020, 19:06)

    Mohammed [utilizator]

    Bravo. O tara civilizata care tine cont de cetateni. Nu ca alte tari, care obliga populatia la X si Y. Aici avem libertate si suntem in control asupra destinului nostru.

    Asta este cea mai buna solutie. Oamenii ar trebui sa aiba dreptul la propria alegere si sa fie educati sa o faca pe cea buna, nu obligati.

    Daca nu vreti sa locuiti langa oameni potential nevaccinati, atunci aveti dreptu sa va decideti sa va mutati singuri, in padure, voi si copiii. Astfel, viata are riscuri, care merita luate pentru a mentine dreptul la alegera libera de a-ti trai viata cum doresti.

    Bravo. In sfarsit o lege corecta, nu corectitudine politica si legi inspirate din statele totalitare ce au ajuns azi Anglia si Suedia. Am locuit in ambele, nici vorba sa raman. M-am intors in tara, unde pot sa-mi cresc copiii cum vreau, nu cum vrea statul.
    • 0 (10 voturi)    
      Mda (Marţi, 3 martie 2020, 9:23)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Mohammed

      Greu de dat o replica la asta oricat m-as chinuii. Unii vor sa traiasca naspa...si liber si in orase. Multumesc lui Dumnezeu ca nu sunteti multi.

      Dar ia spune...ti-ai dat foc si la bulletin? Tu esti aici in film?
      https://www.youtube.com/watch?v=s48MM1pHhNg
  • +3 (27 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 2 martie 2020, 19:07)

    [anonim]

    • +1 (9 voturi)    
      E de fapt un act de sabotaj promovat de Rusia! (Marţi, 3 martie 2020, 7:52)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui

      Rusii sunt in spatele miscarii anti-vax. SRI cam doarme in papucii statului!
  • +4 (20 voturi)    
    Consiliere pentru anti-vaxers? (Luni, 2 martie 2020, 19:29)

    taro [utilizator]

    Are cineva impresia ca astfel de oameni pot sa fie educati?

    Ce au sa auda la consiliere, aceleasi argumente si dovezi pe care au ales sa le ignore de zeci si sute de ori.
  • +4 (20 voturi)    
    Trebuia obligativitate (Luni, 2 martie 2020, 19:54)

    engo [utilizator]

    Asa nu rezolva nimic.
  • -8 (14 voturi)    
    La Canal cu ei (Luni, 2 martie 2020, 20:08)

    xolv [utilizator]

    !
  • +2 (28 voturi)    
    Raspundere penala (Luni, 2 martie 2020, 20:11)

    Bogdan_9 [utilizator]

    Ar trebui ca refuzul vaccinarii sa atraga responsabilitate penala. Adica in cazul in care copilul devine vector de transmisie a unei infectii ce putea fi evitata prin vaccinare, parintele care a refuzat vaccinarea sa raspunda penal. Si ar fi frumos sa poata fi dat si in judecata pentru daune civile. Cine vrea sa isi asume, sa isi asume responsabilitatea pana la capat.
    • -6 (16 voturi)    
      Asa este (Luni, 2 martie 2020, 20:44)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_9

      micule dictator. Cumva, v-a intrat in cap ca statul trebuie sa va asigure un mediu aseptic.
    • -1 (13 voturi)    
      vector? (Luni, 2 martie 2020, 22:23)

      Delicatu [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_9

      Unde ai auzit tu ca o persoana vaccinata nu poate fi purtatoare?
      daca te vaccinezi, nu poti avea "pe tine" virusul gripal si sa il transmiti.
      Voi habar nu aveti ce e ala un virus.
      • +3 (9 voturi)    
        Daca tot esti priceput, (Marţi, 3 martie 2020, 10:10)

        Bogdan_9 [utilizator] i-a raspuns lui Delicatu

        nu vrei sa ne detaliezi care este riscul rezidual de a fi purtator in cazul in care a trecut printr-o schema de imunizare completa? Eventual si pe categorii de virusuri.
        Si ne-ar mai interesa si diferenta intre riscul de a fi purtator dupa imunizare comparat cu riscul de a fi purtator in cazul unei persoane care nu a fost imunizata.
        Vaccinarea este o metoda eficienta de control a raspandirii infectiilor. Intotdeauna exista riscul de efecte secundare si situatii in care schema nu functioneaza conform asteptarilor.
        In ce am scris mai sus sustin faptul ca o decizie trebuie sa atraga dupa sine si responsabilitate, mai ales cand are impact asupra altora.
  • -5 (23 voturi)    
    am o intrebare (Luni, 2 martie 2020, 21:52)

    johnescu [utilizator]

    ca nespecialist, cum se face ca bunicii si strabunicii nostri traiau bine mersi fara vaccin si unii treceau de suta de ani ?
    nu cumva se evita adevaratele cauze ?
    nu cumva se fac jocurile industriei farma ?
    nu cumva se intentioneaza ajustarea varstei de dupa pensionare ???
    cand eram mic ma dadeau cu albastru de metil in gat, substanta interzisa ulterior pentru ca era toxica !
    sunt zeci de medicamente ridicate in slavi, aprobate de fda, ulterior retrase pentru efectele mortale pe mii de persoane ! uitam un pic prea repede !
    deschideti o cutie de medicamente, luati si cititi prospectul, mai precis la efectele secundare !
    un vaccin are de asemenea efecte secundare, este un produs facut pe picior, nicidecum in urma evolutiei naturale. daca ne mai aducem aminte ca suntem rezultatul evolutiei naturale ?!?
    • 0 (14 voturi)    
      Am un raspuns! (Marţi, 3 martie 2020, 0:22)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui johnescu

      Pe la 1900 inainte sa apara toate nenorocirile astea cum sunt vaccinurile, antibioticele etc... cand omul traia foarte natural, speranta medie de viata in Romania era de 36 de ani, in Anglia de 40, iar la nivel international de un incredibil 31 de ani.
      • -3 (13 voturi)    
        Serios? (Marţi, 3 martie 2020, 3:00)

        blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        Bunicul, nascut in 1910, 82 ani. Sora lui mai mare, 95 ani. Bunica, 1921, 86 ani. Bunicii sotului: 96 si 93 ani. Eu zic sa va revizuiti sursa statisticilor. Ar insemna ca noi, cei
        nascuti in comunism nu ne-am cunoscut bunicii..
        • +3 (9 voturi)    
          Ce relevanță are vârsta unor exemplare? (Marţi, 3 martie 2020, 8:50)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

          Discuția era despre MEDIE. Exista mortalitate infantila mare, ca nu aveau ca acum antitermice și nici cunoștințe medicale sa inveleasca în cearsaf ud.
          Dacă te infectai la câmp sau in război, bafta multa. Orice problema cu inima, de exemplu hipertensiunea, acum ușor de ținut sub control te trimitea repede la groapa.
        • +2 (10 voturi)    
          Tu si cu tine (Marţi, 3 martie 2020, 9:31)

          Transilvan [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

          Acum 30 - 35 de ani, cel putin in zona mea preponderent rurala, cine traia sa faca 60 de ani era deja numit batran. La 70 de ani (exceptii notabile) erai deja fenomel al naturii.
        • 0 (2 voturi)    
          Bunicul (Marţi, 3 martie 2020, 15:20)

          Razvan002 [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

          Din familia mamei, 2 frati au ajuns la 90 de ani in timp ce ceilalti 7 s-au prapadit de diverse boli la varste cuprinse intre 1 si 27 de ani. Mentionez o singura exceptie unul care a racit in razboi (el cald, glontul prea rece).
          Acum fa si tu media... si toti au fost nascuti dupa 1900. Sa vezi ce distractie era inainte de 1900. Familii cu 10-12 copiii din care traiau 2-3...
    • +3 (9 voturi)    
      Tampenie cat Rusia! (Marţi, 3 martie 2020, 7:58)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui johnescu

      Nu la toti ne-au trait bunicii pana la 90 de ani! Te-ai gasit tu sa fi reprezentativ pentru toata Romania! Tata, a fost orfan de tata la 8 ani!
    • +3 (11 voturi)    
      cateva statistici (Marţi, 3 martie 2020, 9:45)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui johnescu

      Se pare ca antivazxerii (nu neaparat tu) au o problema cu logica si cu procentele. Si totul centrat pe ei.
      Bunicii mei au trati 100 de ani = Toti bunicii ar trebuii sa traiasca 100 de ani.
      Care zeci de medicamente? Eu stiu vreo 3...4. Si da...asa functioneaza si evolueaza stiinta. Aviatia evolueaza din avioane prabusite. Nu mai zburam cu avionul? Toata lumea?
      Nu prea gasesc surse directe...decat rapoarte de la INS. Lungi si tehnice. Dar poti cerceta. Plus ca INS nu face studii amanuntite pe serii de date inainte de 1960.

      Uite aici un tabel care se opreste in 75: Speranta de viata e mai jos...dupa ani. Ce lipseste in logica ta....e mortalitatea infantile plus aia pana la 5...10 ani. Si da...daca treceai de 35 de ani aveai sanse multe sa ajungi la 70...80...chiar si 90.

      1899-1901
      1909-1912
      1930-1932
      1956
      1961
      1964-1967
      1970-1972
      1974-1975
      36,4
      39,6
      42,0
      63,2
      66,0
      68,5
      68,6
      69,3

      Dincolo de anii 75 gasesti foarte usor pe net studii si comparatii chiar de la Banca Mondiala.
  • -1 (21 voturi)    
    2 chestiuni importante (Luni, 2 martie 2020, 22:03)

    Kosmos [utilizator]

    1.Legea ar trebui sa permita accesul cat mai clar la lista de ingrediente din fiecare vaccin
    2.orice import de vaccin ar trebui verificat de un laborator de stat care sa detalieze ce contine fiecare vaccin.
    Daca nu avem capacitati de verificare importul trebuie interzis datorita riscurilor.
    • +1 (9 voturi)    
      ok (Marţi, 3 martie 2020, 9:47)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Ai dreptate. Dar antivaxeri tot vor zice ca toti sunt in cardasie...si occulta mondiala. Dar e un comentaraiu si o cerinta de bun simt.
  • +8 (8 voturi)    
    O poveste trista (Marţi, 3 martie 2020, 0:38)

    Observatory [utilizator]

    dar adevarata.....nici o referință la vaccinurile actuale.
    Fiica mea a fost vaccinată obligatoriu și fără stirea mea, așa se proceda sub directivele “geniale” ale lui Ceashka , geniul din Carpați , cam analfabet și balbait...
    Rezultatul, eu și soția ne-am chinuit o viața cu un copil suferind de monglism și surzenie....
    Relațiile la timpul respectiv, am procurat ceva medicamente de la niște prieteni ( prin corespondenta)
    A fost vindecata demongolism( 90%) dar este fără auziși astăzi după 50 de ani.....
    Motivul cereri de azil politic sa-mi salvez copii, îmbolnăviți de celebrele vaccinuri comuniste a lui Ceashka ...
    Astăzi o doamna apreciata in societate , cu masterul in învățământ și cu doi super inteligenți copii studenți universitari...
    Calitatea vaccinurilor , cred ca este cu mult superioară anilor 70’s...
    De departe Va doresc Numai si Numai sanatate !!!
    • +4 (8 voturi)    
      hahahaha (Marţi, 3 martie 2020, 4:45)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Cati copii faceau Hepatita, pentru ca seringile nu erau sterilizate corespunzator.
    • 0 (2 voturi)    
      o intrebare umila (Marţi, 3 martie 2020, 17:25)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Doamna, nu neg ce s-a intamplat...sau ca nu e real.

      Mongolismul scrie ca e genetic. Aberatie cromozomiala.
  • +4 (8 voturi)    
    cum nu e obligatoriu (Marţi, 3 martie 2020, 7:53)

    pmgheo [utilizator]

    Daca nu e obligatoriu de ce se dau amenzi? dupa logica voastra nici sa nu treci pe verde nu e obligatoriu.
    Pesede si penele pot sa fure in liniste ca nu e obligatoriu sa nu furi.
  • 0 (10 voturi)    
    Eu am o alta intrebare! (Marţi, 3 martie 2020, 8:07)

    Alui [utilizator]

    Credeti ca masajele cu adresa de IP din Rusia ar trebui cenzurate?
  • -4 (10 voturi)    
    nam (Marţi, 3 martie 2020, 8:31)

    idealogul [utilizator]

    Am o propunere in cativa pasi clari:
    1)Liste negre separate cu toti care sunt pro si contra vaccinare
    1) Vaccinare obligatorie -100%
    2) Cine este contra - confiscarea averii +Siberia
    3) Daca o singura persoana vaccinata moare de vreo boala la care era vaccinat se iau listele cu cei pro vaccinare si - confiscarea averii +Siberia
    • +2 (6 voturi)    
      Alta din Putul Gandirii (Marţi, 3 martie 2020, 12:22)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      Asa functioneaza la tine procentele si relatia beneficiu - effect advers?

      Eu propun ca la prima anestezie facuta inainte de un cancer pancreatic, la care moare un om sa interzicem medicina si sa ardem toti doctorii pe rug.
  • +4 (10 voturi)    
    Multe comentarii... (Marţi, 3 martie 2020, 8:55)

    Adu84 [utilizator]

    Putine comentarii care sa contina ideei.

    1. Pe piata sunt 2 concepte definitorii. Si nu sunt comunism vs. democratie sau socialism vs. capitalism. Statele Unite cand si-au facut constitutia au definit ca si concept definitoriu Libertatea. Deci avem fie libertatea individului fie autoritatea statului. De aceea si primele amendamente ale constitutie US, si in special amendamentul 2, care permite cetateniilor sa lupte pentru aceasta libertate.

    2. Deci, daca copii sunt ai parintilor, statul poate creea avantaje(financiare) si dezavantaje(scoala ne-publica ca in Germania) in scopurile dorite. Insa obligarea, schimba in esenta dreptul asupra copiilor. Daca statul este responsabil si decident pentru aceei copii, sa intre statul la inchisoare daca copii fac acte penale. Sau, statul sa dezpagupeasca in cazul unor efecte averse ( poate din cauza unor greseli medicale). De aceea statul se fofileaza sa oblige parintii pentru acordarea consimtamantului, sa nu aiba statul nicio responsabilitate, ceea ce e parsiv.

    3. Increderea in aceste vaccinuri ar creste daca ele ar fi produse la Institutul Cantacuzino. Daca aceasta vaccinare este pe atat de importanta pe cat se spune, CSAT ar trebui sa intervina si sa puna urgent pe picioare acest institut. Si sa devina obligatorii vaccinurile produse in Romania. Cu remarca ca este responsabilitatea statului sa fie capabil sa le produca. Daca aceasta competenta depaseste, inseamna ca lipseste si competenta statului sa evalueze siguranta acestor vaccinuri.

    Sunt curios de comentarii pe aceste ideei. :)
    • -3 (7 voturi)    
      Hai sa obligam spalatul mai intai !!! (Marţi, 3 martie 2020, 11:23)

      Dromikete [utilizator] i-a raspuns lui Adu84

      Pertinent comentariul.
      Atat timp cat libertatea mea de alegere a ceea ce cred eu ca este mai bine pentru sanatatea mea si a copiilor mei imi este afectata de alti semeni de ai mei atunci nu mai este libertate si traim tot in comunism, ca statul stie mai bine! Atat timp cat platesc asigurari de sanatate, coplata, asigurari private si nu numai, vreau sa aleg cum sa fiu tratat in cunostinta de cauza. Am mai multa incredere in munca medicilor decat in vaccinuri. Am avut de a face cu spitalele din Romania atat eu (3 interventii chirurgicale, 2 din cauze sportive+1 din accident auto grav), sotia (3 cezariene) si fiica cea mica(megacolon - sotia era insarcinata la momentul accidentului in 10 saptamani) si pot spune ca te poti trata in Romania fara sa-ti faci zeci de vaccinuri crezand ca te pui sub o umbrela protectoare si vei fi ferit de suferinta atat fizica cat si emotionala. Mai este mult de munca mai ales la partea hospitaliera dar cu timpul se vor imbunatati mai ales ca privatul forteaza in bine treaba asta.
      Atat timp cat credem ca producatorii de vaccinuri(privati), fac munca ca sa salveze lumea de boli, traim degeaba pe pamantul asta, mai ales ca nu-i controleaza nimeni(lasa ca o fac altii in locul nostru..., ca sunt protocoale... si la transportul lor si la depozitarea lor, la temperatura potrivita, etc).
      Asa cum eu nu oblig pe nimeni nici sa se spele mai des macar, nici eu nu vreau sa mi se impuna din cauza unor nespalati sa supun copii mei la zeci de vaccinuri. Vreau sa aleg eu ce cred ca este mai bine pentru ei si sa fim tratati de medici cand este cazul caci mai avem cu cine face treaba in tara asta!
      • +1 (5 voturi)    
        o mica observatie (Marţi, 3 martie 2020, 12:29)

        2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Dromikete

        De aia ar fi fost buna amenda, sau mai bine...coplata tratamentului daca ajungi la spital cu o boala perfect prevenibila.

        Ceva asemanator face Canada. Nu intru in detalii.

        Asta ar usura sistemul medical de multe cheltuieli. Ca sa se poata imbunatatii acolo unde trebuie...si acolo unde stiinta inca e neputincioasa.
    • +1 (5 voturi)    
      falsa dihotomie (Marţi, 3 martie 2020, 12:02)

      barc [utilizator] i-a raspuns lui Adu84

      opuse ci complementare. Statul asigura servicii publice care protejeaza libertatea individuala (politie, armata) cat si alte servicii necesare unei bune desfasurari a economiei si vietii sociale (inspectii sanitare, fiscale, norme de igiena etc)

      In vechea lege statul era responsabil pentru eventualele efecte negative ale vaccinarii (foarte rare in realitate), deci nu se fofila nimeni de la raspundere. Ideea ca statul trebuie sa fie facut respnsabil pentru actele copiilor e gresita pentru ca responsabilitatea penala este individual si nu colectiva si apartine tutorilor sau parintilor daca acestia sunt minori. Statul este responsabil in cazuri speciale in care este implicat, cum este vaccinarea.

      Vaccinurle produse in alte tari sunt sigure pentru ca respoecta aceleasi norme internationale pe care si cele romanesti sunt obligate sa le respecte.
  • 0 (6 voturi)    
    vaccinarea protejează (Marţi, 3 martie 2020, 10:59)

    MG [utilizator]

    dar să amendezi cu sumele astea imense pe cei săraci cu duhul nu rezolvi nimic. Binele cu forța nu se poate.
    • +1 (3 voturi)    
      pai asta e concesia (Marţi, 3 martie 2020, 12:30)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Ca altfel varianta era cu forta. La aia saraci cu duhul asa trebuia. Dar stai linistit...ca nu e nici amenda neaparat.
    • +1 (5 voturi)    
      dar... (Marţi, 3 martie 2020, 12:31)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Daca esti sarac cu duhul si nu asculti de doctor....atunci de ce toata societatea trebuie sa sufere pt tine?
      • +1 (3 voturi)    
        păi cine SE vaccinează, NU suferă! (Marţi, 3 martie 2020, 12:42)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

        sunt pro-vaccinare - de lipsa vaccinării suferă cei care nu se vaccinează - nu suferă societatea.
        Asta cu ascultatul (orbește) de doctor cade, întodeauna se recomandă o a doua opinie când este vorba de o boală serioasă.
        • 0 (6 voturi)    
          99.999% (Marţi, 3 martie 2020, 14:01)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui MG

          Cam asta e procentul de doctori care sustin vaccinarea. Eu as face altcumva:

          Domnu Doctor Pediatru sau imunolog sau virusolog: Iti vaccinezi copii si cu ce? si cat si pentru ce?
        • +1 (7 voturi)    
          Serios? (Marţi, 3 martie 2020, 14:06)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui MG

          Si cati e OK in opinia ta sa nu se vaccineze?

          1%? 2%? 3%? 80%? 95%? La ce procent se declanseaza o epidemie? Incepi sa vezi diferenta? Daca pe tine vaccinat te pun intr-o camera plina cu nevaccinati oare ce se intampla? La cate doze de microbe crezi ca rezista sistemul tau imunitar? Are resurse infinite sistemul tau imunitar? PUNETI-va intrebari inainte de a debita chestii.

          Aia de 6 luni….1 an...sau care nu se pot vaccina? Ce facem cu ei? Aia sufera daca tu iei virus si esti contagios dar fara simptome? Te risti tu sa mergi la nepotelul tau nou nascut nevaccinat? Eu nu te-as primi in casa daca as fi sora sau fratele tau.
  • -2 (14 voturi)    
    Opinie (Marţi, 3 martie 2020, 11:09)

    Zama [utilizator]

    Se cearta lumea de parca nu am avea toti acelasi interes, si anume sanatatatea copiilor. De aici ar trebui sa inceapa orice discutie.
    Am si e cateva idei pe care o sa le las aici poate ne mai limpezim.

    1. Oamenii vad ca se impart in 2 categorii, prima este cea a oamenilor care cred tot ce le spune statu/sistemulde sanatate si o iau ca atare
    fara sa verifice ce si cum, desi pe de alta parte sunt de acord ca in parlament sunt numai incopetenti si hoti si nu le pasa de oameni, dar
    cumva in speta de fata isi schimba fundamental principiile si vor binele "prostimi". A doua categorie, care studiaza si incearca sa afle dar
    de cele mai multe ori nu reusete sa aiba o imagine completa tocmai pentru ca nu are acces la anumite informatii care sunt tinute mai mult sau
    mai putin la secret dar care are o multime de intrebari la care statul bineinteles ca nu se chinuie sa raspunde pertinet. Le catalogheaza toate
    ca si teorie a conspiratie si asta e. Inclusiv votarea de ieri a uni proiect de lege vechi de 2 ani pe repede inainte prin prisma Corona virus
    desi nu prea are legatura cu epidemia asta este foarte foarte suspect. Da impresia ca se asteapta la sertar cu legea pana se creeaza oportunitatea
    aplicari ei si ca nu interesul cetateanului prima si ca decizia era oricum luata asteptand doar pregatirea mentalului colectiv.

    2. Ambele categorii dorim acelasi lucru unii sa facem vaccin ca sa ne fie bine iar altii sa nu facem vaccinul ca sa ne fie tot bine. Daca o luam
    strict logic prima categorie obliga pe cea de a doua sa faca ceva (vaccinul)ca sa ii fie bine dar cea de a doua nu obiga prima categorie sa face
    nimic (pot sa-si faca daca vor vaccinul). Spuneti voi care e mai indrepatita dintre cele doua.

    3. Statul si nici producatorii vaccinurilor nu-si asuma vreo obligatie referitor la efectele secundare ale vaccinarii tot riscul fiind pasat
    la cei vaccinati. Atunci sa-mi fie cu iertare prefer sa "mor pe mana mea decat pe decizia unit functionar incometent".
    • +1 (3 voturi)    
      raspunsuri (Marţi, 3 martie 2020, 14:58)

      IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui Zama

      1) unde si cum ati studiat... Daca nu ai cel putin un masterat sua doctorat in biochimie si/sau inumologie tot ce spui tu cu "studiatul" este rahat in ploaie... Faptul ca te uiti pe YT la niste cretini sau citestie niste aberatii ale unor smecheri nu inseamna ca ai studiat... De accord Covid-19 nu are nici o legatura cu vaccinarea dar, o lege care sa creeze un framework pt un proces colectiv este necesara...

      2) Vaccinarea NU este doar o chestiune individual ci o chestiune de grup... Alegand sa nu te vaccinezi, TU alegi si pentru cei care, din motive medicale (reale) NU se pot vaccina.... SI NU AI NICI UN DREPT SA FACI ASTA... Nu vrei sa te vaccinezi? Perfect, poti sa te inchizi izolezi in casa...

      3) Ce intelegi prin asumare de raspundere? Pentru ca mie nu imi pare sa stii ce inseamna...
      • -1 (1 vot)    
        . (Miercuri, 4 martie 2020, 10:27)

        Zama [utilizator] i-a raspuns lui IronRaven

        1. Dupa spusele tale nici la la stele nu ma pot uita fara sa sun ceva savant de la MASA. Hai sa lasam elitismul asta deoparte. Nu am intrat in biochimie cu detaliile pentru ca nu e domeniul meu . Am subliniat ca unii isi dau macar interesul sa intelega ce sa intampla pe cand altii ca si tine au numai certitudii vorba zicalei. Iar partea cu adoptarea legii acum vad ca iti scapa cu desavarsire.

        2. Raspunsul tau e toatal irelevant merge in ambele sensuri cu un plus la mine ca totusi eu nu-i oblig sa faca ceva ce nu sunt complet convinsi

        3. Ce nu intelegi imi scapa complet. Este clar ce inseamna asumare. Sa poata fi trasi la raspundere asa pe scurt pentru tine.
  • 0 (14 voturi)    
    opinie (Marţi, 3 martie 2020, 11:10)

    Zama [utilizator]

    4. Compozitiile vaccinurilor sunt si azi subiectul unor ample dezbateri chiar si lumea academica si inca nu au resit sa ne spuna ca cauta mercurul,
    aluminiul si alte componete mai mult sau mai putin dubioase in vaccinuri. Mai mult toate sunt din import si controlul asupra compozitiei lor este limitat.
    Au avut grija sa puna pe butuci Cantacuzino deoarece aparent nu au reusit sa stranga vreo 10-20 de mil de euro(o nimica toata cam cat un Km de autostrada)
    pt functionara lui. Sa-i spuneti daca nu vi se pare ca pute ceva aici.

    5. Pot sa inteleg din cele spuse ca unii nevaccinati pot sa-i imbolnaveasca pe altii vaccinati. Atunci dece va mai face vaccinul? teoretic
    conform spuselor voastre aveti o extra protectie cu vaccinul facut nu? Pentru ca daca nu, ar trebui sa omoram toti liliecii si tantarii si mai
    stiu eu ce lighioane doar sa va simtiti voi in sigurante ceea ce e aberant. Tebuie sa acceptati ca nu se poate controla tot si toate doar pentru
    a avea unii sentimentul de siguranta.

    6. Nu inteleg exact cum unii se pot gandi sa nu fie acceptati in comunitati cei ne vaccinati dar in acelasi timp bolnavii de HIV dupa cum sustine acelasi
    stat pe care ei il apara, trebuie integrati in comunitati. Poate imi explica ceva "destept" nelamurirea asta si mie.

    7. Este stupefiant cum cei care accepta vaccinarea spun ca pot fi contaminati de cei care nu sunt vaccinati dar in acelasi timp nu protesteaza la
    mancarea otravita care le este servita cu regularitate la hypermaket si la toate otravurile folosite in industria alimentara.

    Ca si concluzie cred ca fiecare trebuie sa fie liber sa-si ia si sa-si asume propriile decizii, la asta se rezuma pana la urma libertatea. Cu atat mai
    mult cu cat e vb de copii nostrii nici macar de noi. Eu unul nu-mi permit luxul de a introduce ceva in corpul lor despre care nu stiu mai nimic care
    este vandut de niste multinationala axate numai pe profit si prinse de nenumarate ori cu grave nereguli, printr-o lege votata de niste incompetenti
    in
    • +2 (4 voturi)    
      sa luam pe rand: (Marţi, 3 martie 2020, 13:22)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Zama

      Un raspuns general ca am aceleasi dileme: speranta de viata creste orice s-ar zice. Asa ca plusuri cu minusuri...da cu plus.
      Pentru chimicalele luam alte chimicale care le anuleaza si tot ramane cu plus.

      Daca tu ai alta solutie care sa nu-mi distruga confortul personal sunt dispus sa ascult si sa ne facem un grup.

      In rest...raspund mai tarziu la punctele alea, ca, corporatia care se ocupa de spaltul creierului meu ma vrea in sedinta.
      • -2 (4 voturi)    
        cetre cei 2ingineri (Marţi, 3 martie 2020, 14:46)

        Zama [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

        Nu am alte sugestii la ceste minunate raspunsuri ale dumneavoastra. Daca e cu confort e cam greu cu libertatea sau luarea unei decizii informare si viceversa. Decizia la dv pare luata dar totusi nu inteleg de ce vreti sa impuneti si la altii confortul dv In rest numai bine si spor la sedinte!
        • +1 (3 voturi)    
          nu ai inteles. (Marţi, 3 martie 2020, 17:45)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Zama

          1.Eu nu ma cred asa destept ca si astia de au descoperit ei conspiratia mondiala.

          2.O fi...nu o fi...habar nu am. Daca e...iti dai seama ce mult pot face eu ca individ. In nici un caz nu pot afla daca e adevarat sau nu cu substantele dubioase din vaccine. Nu am fata de Tom Cruise sau vreun personaj din asta care salveaza lumea. Da...ma informez...citesc...incerc sa trec dincolo de primul fake news si intru pe tot feluri de site-uri. Nu ma citesc aberatiile de pe http://pro-decizii-informate.ro/, ci ma informez de la americani.
          3, Citesc si privesc critic si o parte si alta. Par veridice amandoua. Si aleg sa am incredere in stiinta. Nu am vazut nici o dovada ca cineva sau ceva vrea sa ne faca rau in mod coordonat sau intentionat. Nici nu am nici o dovada concreta. Am vazut si dezbaterile din comunitate stiintifica dar ce-mi place acolo e ca ei nu spun (ca orice om de stiinta adevarat) ca cunosc adevarul absolut. Ii vad cu adevarat interesati de a corecta ce e de corectat.
          4. Cand tot mai am dubii...ma uit pe statistica cu speranta de viata si gata. Decat sa stau sa caut un adevar care poate nu il voi gasi niciodata….mai bine imi vad de familie, concedii, viata in general, ca poate in cativa ani vine un alt coronavirus mai naspa. Cu ce ma incalzeste daca voi afla ca e produs de o multinational in goana dupa profit?
          Nu am nici fata de nebun care striga in fata la Wall Street: Caitiva ca lumea lui Hristos va venii.

          In rest...da...multinationalele si goana dupa profit pot face mult rau.

          Ma uit acum la ce poate sa faca si cum poate sa gandeasca Boeing. Totul pentru scadere costuri...pentru optimizari...stiind pericolele.
          Dar ma uit si la Cernobal. Chiar...ce as fi putut face...sau sa facem in fata unui cernobal?

          Acum referitor la ce e in vaccin, pana nu vad scandal la TV...nu vad niste procurori pe la usile lui Big Pharma greu sa fiu convins ca sunt foarte foarte naspa….mai ales ca alternative e moarte in chinuri groaznice (Rabie, Poliomelita, Tetanos, sau mutilarea.
          • -1 (1 vot)    
            . (Miercuri, 4 martie 2020, 10:34)

            Zama [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

            1. nu a descoperit nimeni nimic sunt fapte si le-am evidentiat. Faptul ca nu doriti sa va puneti gandirea critica in functiune ca sa nu va stricati confortul e strict problema dv.

            2. Faptul ca s-a gasit aluminiu si mercur in unele vaccinuri este dovedit si acceptat nu prea mai este ce discuta. Inca se mai asteaprta explicatii ce cauta acolo care bineinteles ca nu vin din partea cui rebuie sa vina. Nu ttrebuie sa fii detectiv sa stii ce fac metalele in corpul uman.

            3. Aici era vorba de asumare raspunderii in cazul in care vaccinul da rateu. Te trezesti singur cu problema si trebuie sa te bati cu armatele de avocati ale big pharama pentru ca statul doarme. Apropo in SUA mai vezi cazuri de compensatii in rRmanaia nu am auzit de vreounul dar poate ma insel. Vorba inteleptului "GHINION"
            • +1 (1 vot)    
              Nu e chiar asa (Miercuri, 4 martie 2020, 14:01)

              2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Zama

              1.Mercurul e scos din schemele obligatorii demult. Scos la presiunile antivaccistilor si ca se evite isteria publica. Si nu e mercur cum manipulator incearca sa se prezinte, ci o sare organiza a lui. Metale bagam in noi. E o diferenta intre element chimic si compus chimic. Natriu Clor bagam zilnic in noi. Separat fiecare ne-ar curata. (cu exemplu asta fac misto de antivaccinisti.. Le mai spun ca si polueaza ocenele cu el, si noi il mancam zilnic). Natriu e metal...:).
              Aluminiu am inteles ca e necesar pt a provoca o reactie a sistemului imun...sufficient de puternica. Si nu prea se poate fara el.

              Da...trebuie facut cu o asemenea raspundere, mai ales daca te obliga sa te vaccinezi. Macar o asigurare...etc. Dar tot greu va fi sa castigi in fata big pharma. Si da...cam asa va fi "Ghinion"
          • -1 (1 vot)    
            . (Miercuri, 4 martie 2020, 10:40)

            Zama [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

            4. Tactica strutului nu a ajutat pe nimeni nicioadata . E foarte bine ca nu iti pasa si te uiti pe statistici. Doar ca daca ti se intampla tie poti sa o te speli pe cap cu statistica. Cu totii ne descurcam cand totul e bine aici se vorbeste de posibilitatea aparitiei unei probleme. La televizor poti sa te uiti cat vrei ca o sa afli fix cat vor exact aceiasi oameni care promoveaza vaccinarea.
    • -1 (5 voturi)    
      . (Marţi, 3 martie 2020, 14:14)

      Zama [utilizator] i-a raspuns lui Zama

      Ca si concluzie cred ca fiecare trebuie sa fie liber sa-si ia si sa-si asume propriile decizii, la asta se rezuma pana la urma libertatea. Cu atat mai
      mult cu cat e vb de copii nostrii nici macar de noi. Eu unul nu-mi permit luxul de a introduce ceva in corpul lor despre care nu stiu mai nimic care
      este vandut de niste multinationala axate numai pe profit si prinse de nenumarate ori cu grave nereguli, printr-o lege votata de niste incompetenti
      intru-un parlament in care nimeni nu mai are incredere si girata de o epidemie globala mai mult sau mai putin fabricata. Acum daca altii au alta parere
      e treaba lor de aia suntem liberi.
      • +1 (3 voturi)    
        apropo.... (Marţi, 3 martie 2020, 17:57)

        2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Zama

        Stii cum functioneaza un avion? Stii pana la ultimul detaliu? Stii ca pilotul nu e cu ganduri sinucogase cu a fost cazul?

        Stii ca Boeing nu a facut cost cutting cum a fost cazul?

        Stii ca un controlor de zbor nu a venit drogat la servici cum a fost cazul?

        Stii ca nu da unul cu racheta cum au fost cel putin 4...5 cazuri inclusive in Romania?

        Nu stii nimic din toate astea si sunt accidente foarte dese si totusi te urci in avion.

        Totusi...nu sunt autist de la vaccin sa verific alea de mai sus. Suntem in societate si ne incredintam viata celor de langa noi de mii de ori pe zi.

        Tocmai asta zicea si un ministru german al sanatatii referitor la vaccin ca tot mi-ai amintit:

        "Democratie si libertate inseamna si sa stiu ca semenul meu nu ma poate imbolnavi" Citat aproximativ si nu mai gasesc sursa.
        • -1 (1 vot)    
          . (Miercuri, 4 martie 2020, 10:44)

          Zama [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

          Pueril, infantil sau cum mai vrei tu sa pui problema asa. Adica daca nu stiu nimic despre un lucru nu ar rebui sa-mi fac griji nici pentru altul? asta vrei sa spui? fiecare situatie are particularitatea ei, bineinteles ca nu poti controla tot si nici nu e scopul asta. Dar faptul ca intreb despre ceva ce va intra in corpul copilului meu mi se pare foarte pertinet. La matale e mai usor daca macane e rata.
          • +1 (1 vot)    
            corect (Miercuri, 4 martie 2020, 14:08)

            2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Zama

            Nu a zis nimeni ca nu e correct sa te informezi. Doar sa nu devina o obsesie. Ca nu ai rezolvat nimic atunci.
            Da...macane...e rata. Care e probabilitatea sa fie un robot care vrea sa ma impuste? Ma duc sa ii iau penele sa vad ce e sub ele?

            PS: cu aluminiu pare serioasa treaba. Ma documentez.
            PS2: de fapt copii sunt maricei...au scapat de 80% din vaccine.
    • 0 (4 voturi)    
      part 2... (Marţi, 3 martie 2020, 15:13)

      IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui Zama

      4) Surse?
      5) Nu a spus nimeni asta... Riscurile mari sunt pentru cei care nu pot fi vaccinati din motive reala (gen varsta sau alte boli)
      DAR trebuie mentionate 2 lucruri: Unele dintre vaccinuri (depinzand de virusul sau bacteria pe care o acopera) au perioada limitata de actiune in de timp (de exemplu 10 ani)... De exemplu Vaccinul contra hepatita B (care iti garantez pe propria piele ca functioneaza) trebuie refacut la 10 ani... Apoi ca efectul de turma exista... Altfel spus daca toti suntem constant vaccinati, riscul de epidemie scade... Pentru a intelege cum functioneaza asta iti trebuie cunostiinte de statistica (adica matematica) si ma indoiesc sa as putea sa iti explic ce si cum..
      6) HIV nu este o alegere...
      7) Sunt de accord ca industria de procesare a alimentelor cauzeaza "probleme". Este intr-adevar dovedita clinic relatie intre alimentele procesate si riscul de cancer... dar nu cred ca vorbim despre acelasi lucru...
      Cat despre cat de nasoale sunt multinationalele astea.... Fara ele nu ai avea:
      - masina pe care o conduci
      - electronicele si electrocasnicele care iti fac viata mai usoara
      - PC/tableta/Telefon mobil de pe care postezi tampenii
      - Google unde sa cauti raspunsuri la ipoteze gresite...
      etc etc etc...
      Profitul facut de multinationale este direct responsabil penru toate lucrurile de care tu te bucuri... so STFU caci vorbesti "pe langa"
      -
    • +1 (3 voturi)    
      Libertate (Marţi, 3 martie 2020, 17:59)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Zama

      Dar totusi atentie, nu oblige nimeni la nimic, doar conditioneaza, si doar amendeaza si nici alea nu sunt reale.
    • +1 (1 vot)    
      Libertate (Miercuri, 4 martie 2020, 8:58)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Zama

      Cu libertatea nu e asa simplu.

      Libertatea si drepturile tale se termina acolo unde incep libertatile si drepturile mele. E un principiu de baza statuat de CEDO si zeci de studii juridice.

      Societatea, de cand exista se bazeaza pe legi. Primele legi au aparut odata cu primele comunitati. Legile sunt facute de majortiate.

      Dar la randul lor si legile astea trebuie sa urmeze alte legi si principia.

      Uite un exemplu de reducere a libertatii pt care nu am vazut pe nimeni facand scandal:
      1. Restrictionarea fumatului. Multi banii din acciza la tigari se duc la Ministerul Sanatatii.
      2. In sensul contrar….obligatie pozitiva: invatamant obligatoriu.
  • +1 (7 voturi)    
    incredibil cati antivaxxeri ignoranti (Marţi, 3 martie 2020, 11:50)

    barc [utilizator]

    lasati natura sa se ocupe de ei. Ni vreti vaccinuri? Atunci mutati-va in jungla si lasati-ne sa ne protejam copiii de prostia voastra criminala.
  • +3 (7 voturi)    
    Viteza maximă legală (Marţi, 3 martie 2020, 12:35)

    Qxx [utilizator]

    De ce Statul mă obligă să merg cu maxim 50 km/h în oraș?
    De ce mi se îngrădește un drept fundamental?

    De ce să nu pot să-mi bat copiii și nevasta? Suntem în comunism? Știe statul mai bine ca mine? Unde e libertatea mea?

    De ce se pun camere de luat vederi în magazine? Eu sunt bănuit că aș fi un hoț ordinar? Unde e prezumția de nevinovăție? De ce există învățământ obligatoriu?
    Continuăm?

    Ideea de societate înseamnă că nopi cedăm de facto o parte din libertățile pe care le-am avea dacă am trăi singuri. Iar pentru societate cred că e mai bine să existe aceste restricții și să existe și sancțiuni dacă nu le respectăm.
    Cine nu vrea - mutați-vă pe o insulă pustie da atunci nici Poliție, nici spitale, nici școli și, evident nici vaccinare. Chiar credeți că viața ar fi mai bună?
    • +1 (5 voturi)    
      un raspuns simplu (Marţi, 3 martie 2020, 15:04)

      Adu84 [utilizator] i-a raspuns lui Qxx

      Statul iti permite sa mergi cu peste 50km la ora, dar daca o faci sunt consecinte.

      De aceea, da, statul poate:
      - limita dreptul la scoala publica
      - cere coplata in caz de inbolnavire
      care sunt consecinte ale nevaccinari.

      dar, daca obligam vaccinare deja trecem in varianta cu interzicerea alcoolului/tigariilor fiindca fac rau.

      Problema principala a acestei discutii este ca ea pare simpla desi nu este, si majoritatea pro-vaccin sunt orbi in a observa nuanta de mai sus.
  • -1 (1 vot)    
    Genocid (Joi, 5 martie 2020, 22:37)

    Anasha [utilizator]

    NIMENI nu are dreptul sa decida ce sa fac cu corpul meu. Nimeni nu este stapan pe trupul meu. Legea "nu este obligatorie" dar te obliga sa platesti amenda 10.000 lei .O manipulare si fortare prin chiar suma uriasa ce are ca scop intimidarea , obligandu te sa faci ceva impotriva vointei tale. Nu este o "recomandare" este o fortare in a accepta. DE CE mai mentionati : " cu consimtamantul parintilor" atat timp cat acesta nu exista aplicand amenzi ???? DE CE NU VORBITI despre sutele, miile de cazuri de bebelusi decedati sau ramasi mutilati pe viata in urma vaccinurilor ??? Si asta in Romania ???? Deja se cunoaste ca Big Pharma recompenseaza financiar guvernele, cadrele medicale care le fac jocul. De ce nu vorbiti ca sunt vaccinuri din grila care contin mercur, metale grele, fetusi avortati etc.??? De ce nu vorbiti despre prescriptiile care NU GARANTEAZA ca nu vor fi efecte adverse si chiar moartea ??? De ce tineti ascuns si nu informati corect ??? Faceti jocul criminalilor ??? Vaccinul BCG ce se face noilor nascuti - efecte : "
    eritem,
    papule sau ulcerația la locul de injectare;
    ulceratii ale pielii persistente;
    adenitis inflamator;
    formarea de cheloide;
    pentru persoanele cu deficit imun: infecție BCG diseminată, complicatie grava sau deces." https://toux.ooreka.fr/astuce/voir/396955/vaccin-bcg
    Acesta este doar un exemplu. De ce nu se fac teste de imunitate inaintea administrarii vaccinurilor ????
    De ce doar parintii trebuie sa dea semnatura , consimtamant si STATUL, CADRELE MEDICALE NU ???? Este o crima si toata mass media este complice ca nu informeaza CORECT !!!
    • 0 (0 voturi)    
      Mai usor sa nu faci infract. (Vineri, 6 martie 2020, 10:55)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Anasha

      1. Eu inca nu am vazut nici un prospect din schema obligatorie sa zica ca contine mercur. Sau derivatul lui. Si atentie, derivatele nu sunt acelasi lucru cu elemental principal. Si noi bagam NaCl in noi zilnic si ne face bine, dar luate separate am am muri instant.
      2. Da, vaccinele au effecte asemanatoare dar mult mai slabe decat boala principala. Asa functioneaza ele.
      3. Tocmai pentru persoanele cu deficienta imunitara trebuie sa ne vaccinam noi toti ceilalti ca sa ii protejam pe cei care nu pot fi vaccinati.
      4, Big pharma nu face bani din vaccin. Fac bani din bolile cornice, alea de la 65 in sus pana pe la 85 de ani. Medicamente cu pumnul zi de zi. Asa ca au tot interesul sa fim cat mai multi si sa traim cat mai mult, in foarte mare parte cu ajutorul vaccinelor.

      Eu nu inteleg de ce tot vaccinistii se bat cu propriile argumente. Nu inteleg de ce trebuie sa exagerati si sa rada lumea de voi.
      Daca te opreai la primul argument, singurul valabil era de departe mult mai bine.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by