Pilotul zborului Ryanair la bordul căreia se afla Roman Protasevici nu a avut alternative decât să aterizeze la Minsk / Dezvăluiri făcute de CEO-ul companiei aeriene

de S.J.     HotNews.ro
Miercuri, 16 iunie 2021, 14:44 Actualitate | Internaţional


Zborul Ryanair 4978 a fost fortat sa aterizeze duminica la Minsk
Foto: Petras Malukas / AFP / Profimedia Images
Pilotul aflat la manșa avionului forțat să aterizeze la Minsk luna trecută, acțiune în urma căreia jurnalistul Roman Protasevici a fost arestat, nu a avut alte alternative decât să se conformeze solicitării autorităților bieloruse, afirmă CEO-ul Ryanair, citat de Euronews.

Michael O'Leary a declarat în fața legiuitorilor britanici că pilotul a fost informat de către controlorii de trafic aerian că există „o amenințare credibilă” la adresa zborului și că „o bombă va fi detonată” dacă avionul intră în spațiul aerian lituanian.

„Nu a fost instruit să facă asta dar nu a rămas cu nicio altă alternativă grozavă la dispoziție”, a explicat CEO-ul Ryanair.

Zborul, care a decolat de la Atena, a fost deviat către Minsk pe 23 mai, jurnalistul disident Roman Protasevici și prietena sa, studenta rusă Sofia Sapega, fiind arestați la aterizare.

Căpitanul avionului ceruse să discute cu centrul de control al Ryanair dar controlorii de trafic aerian de la Minsk l-au mințit că „Ryanair nu răspunde la telefon”, potrivit lui O'Leary.

„Acest lucru a fost o încălcare premeditată a tuturor regulilor aviatice, reglementărilor, siguranței”, a declarat CEO-ul companiei aeriene.

O'Leary a mai relatat că odată ce avionul a aterizat, persoane neidentificate au urcat la bordul acestuia și au cerut echipajului să confirme că „s-au îndreptat voluntar către Minsk”.

Echipajul a refuzat însă să confirme o asemenea informație, potrivit CEO-ului Ryanair.

Liderii europeni au catalogat devierea avionului drept „deturnare” și au interzis companiilor aeriene bieloruse să intre în spațiul aerian al UE.

Companiilor aeriene europene li s-a spus să nu mai zboare deasupra spațiului aerian al Belarusului însă O'Leary afirmă că nu susține interzicerea zborurilor.

„Nu putem avea o situație în care companiile aeriene, călătoriile cu avionul, clienții și cetățenii noștri să fie în risc de a fi deturnați și deviați sub pretexte false”, a afirmat acesta.

„Însă, la fel de important, mult mai mulți cetățeni britanici vor fi afectați de faptul că zborurile de cursă lungă dintre Marea Britanie și Asia, de exemplu, trebuie acum să zboare în jurul Belarusului sau să evite spațiul aerian bielorus”, susține CEO-ul Ryanair.

Pe același subiect:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5326 vizualizari

  • +7 (13 voturi)    
    Zbor GB-Asia (Miercuri, 16 iunie 2021, 14:59)

    D.M.A.Gogu [utilizator]

    Poate ca e inconvenabil sa ocolesti Belarus, dar care e alternativa? Sa verifice minutios lista pasagerilor ca nu cumva printre ei sa se regaseasca vreun oponent al lui Lukasenko? Cine stie ce nu-i mai place pe viitor si ce motiv gaseste pentru a deturna, din nou avioane, si sa "elibereze" alte persoane "tinute ostatice" in occident, asa cum se exprima de curand Protasevici (evident, nefortat).

    Ma mir ca se mai discuta astfel de lucruri si ca nu s-au luat pana acum masuri de izolare completa regimului din Belarus.

    Oare peste regiunile separatiste din Ucraina se mai zboara?
    • +2 (4 voturi)    
      ... (Miercuri, 16 iunie 2021, 15:44)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui D.M.A.Gogu

      @dmagogu, peste reg separatiste din UA nu se mai zboara. Tocmai asta e problema...avand si Belarus ca no-fly zone se creaza o bariera pt zborurile Europa-Asia si culoare de zbor f inguste care deja era foarte congestionate. Iese din discutie ca pilotul Ryanair sa nu se supuna ordinelor odata ce-a fost interceptat. Nu prea exista precedente istorice in care un avion de pasageri sa scape de un interceptor. Ce este bine, e ca interceptia a avut loc in conditii "civilizate" tocmai pt. ca pilotul a urmat instructiunile de-a ateriza. Adica nu s-a ajuns la manevre de intimidare, focuri de avertisment sau mai rau. Pilotul avea in responsabilitate TOTI pasagerii, nu doar pe Protasevici. A facut exact ce spun procedurile.
      • 0 (0 voturi)    
        Evident (Joi, 17 iunie 2021, 0:48)

        D.M.A.Gogu [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        Clar ca nu putea pilotul de la Ryanair sa se ia la tranta cu MIG-ul, sansele de succes erau infime si, mai important, riscurile foarte mari. Nu cred ca li se poate reprosa ceva celor de la Ryanair.

        Ce vreau sa spun este ca trebuie izolate astfel de state/regiuni. E neplacut si inconvenabil sa le ocolesti, insa ce e mai bine? Sa alegi o ruta mai lunga sau mai aglomerata, sau sa continui sa zbori deasupra unei tari conduse de un nebun in stare sa deturneze avioane doar pentru a pune mana pe un opozant?

        Nici nu stiu cat de influent era jurnalistul, este irelevant aspectul, insa de fiecare data cand printre pasageri se numara un opozant (si sunt tot mai multi...) risti un nou act pirateresc.
  • 0 (8 voturi)    
    eu cred ca au fost intelesi (Miercuri, 16 iunie 2021, 15:47)

    MirceaIo [utilizator]

    Probabil ca planul de arestare a lui Roman a inceput cu mult timp inainte. Sa fim seriosi capitanul e suveran, el alege unde sa aterizeze. Trebuie sa aiba alternativa. Credca agentii KGB erau de mult pe urmele lui, unii poate l-au indemnat sa urce in avion, vazut din afara totul pare simplu dar nu este chiar asa. Parerea me este ca Ryanair trebuie evitata!!!
  • +3 (5 voturi)    
    nu am ascultat comunicare dintre comandant (Miercuri, 16 iunie 2021, 15:53)

    ..13 [utilizator]

    Si operatorul de trafic dar din prezentarea discutitiilor purtate rezulta ca operatorul a suferit de o serie de balbe - din reactia operatorului este clar ca nu existau informatii certe si credibile legate de posibila deturnare a avionului.

    Comandantul a procedat corect cand a cerut sa vorbeasca cu conducerea companiei -cineva va raspunde pentru analiza situationala facuta atunci.

    Clar nu a existat o aterizare voluntara la Minsk.

    czomandantul putea insa sa il protejeze, pe riscul sau, pe jurnalist si pe prietena lui daca ii preluau in cabina pilotilor.

    cand altii joaca in fara regulilor de joc stabilite atunci merita sa incerci macar sa faci ceva de capul tau.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 16 iunie 2021, 18:11)

      sinutzu [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      "czomandantul putea insa sa il protejeze, pe riscul sau, pe jurnalist si pe prietena lui daca ii preluau in cabina pilotilor."

      Odata ajunsi la sol nu erau sub incidenta legii belaruse si pe pamant belarus ?
      Cum ar fi putut sa refuze accesul in cabina ?
  • +1 (5 voturi)    
    Hmm (Miercuri, 16 iunie 2021, 15:57)

    1anonim [utilizator]

    Michael O'Leary e cel putin un ciudatel in gandire: 1. din ultima afirmatie deducem ca la naiba cu cetatenii americani, spanioli, francezi, germani etc, care zboara cu avioanele Ryanair, lui ii pasa doar de cetatenii britanici.. 2. cum poti sa prioritizezi intarzierea de un sfert de ora ( care poate fi recuperata lejer la un zbor de mii de km), in schimbul sigurantei zborului peste teritoriul belarus?
  • 0 (0 voturi)    
    las si neprofesionist (Miercuri, 16 iunie 2021, 20:31)

    Daniel007 [utilizator]

    trebuia sa-si vada de drum si sa-i arate degetul pilotului avionului de vanatoare! Daca i s-ar fi taiat calea de doua-trei ori, as mai fi zis, dar asa?
  • 0 (0 voturi)    
    e timpul sa actionam (Joi, 17 iunie 2021, 13:26)

    autan [utilizator]

    Multi "capitani" pe aici. Spargatori de seminte profesionisti.
    Doar v-a aratat Tom Cruise in filme ce usor e cu avioanele si teroristii.
    Eu zic sa va duceti sa il luati pe Putin la palme, astia nu sunt in stare, sunt pe felie cu el toti.
    Noi, romanii de pe forumuri, am putea elibera toate popoarele astea de lasi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by