Roman Protasevici ar fi cerut echipajului Ryanair să nu aterizeze la Minsk: „Nu faceți asta. Mă vor omorî”

de S.J.     HotNews.ro
Marţi, 25 mai 2021, 10:57 Actualitate | Internaţional


Zborul Ryanair 4978 a fost fortat sa aterizeze duminica la Minsk
Foto: Petras Malukas / AFP / Profimedia Images
Roman Protasevici, jurnalistul și activistul bielorus reținut duminică la Minsk, s-ar fi rugat de echipajul avionului Ryanair 4978 să nu aterizeze în capitala Belarusului, spunându-le că va fi ucis, relatează Insider.

Autoritățile bieloruse au trimis duminică un avion de luptă pentru a intercepta zborul Ryanair, citând o amenințare falsă cu bombă.

Ofițeri ai poliției din Minsk au urcat la bordul avionului după ce acesta a fost forțat să aterizeze și i-au arestat pe Protasevici și pe prietena sa, declansând un val de indignare la nivel internațional.

Pasageri de la bordul avionului au relatat că acesta se afla la „doar câteva minute” de destinația sa din Lituania când pilotul a anunțat că va avea loc o aterizare de urgență la Minsk.


FOTO: Twitter

„Mă vor omorî”


Mulți dintre cei 171 de pasageri au crezut inițial că s-a întâmplat ceva cu avionul sau că este o problemă la aeroportul din Vilnius, potrivit Politico.

Însă Protasevici, un disident în vârstă de 26 de ani și critic vocal al regimului președintelui Alexandr Lukașenko, și-a dat seama imediat ce se întâmplă, potrivit mai multor relatări din presă
.

Pasageri de la zborul avionului au declarat pentru The Daily Beast că de îndată ce Ryanair a anunțat ocolul, Protasevici a deschis imediat compartimentul de deasupra capului pentru a-și lua dispozitivele electronice, laptopul, telefonul pentru a i le da prietenei sale, Sofia Sapega.

„Un bărbat s-a ridicat în spatele meu și a spus că vrea să discute cu stewardul”, a relatat pentru Politico Raselle, o femeie din Lituania care locuiește în Grecia.

Aceasta a adăugat că Protasevici era „șocat și speriat” și că a început să se roage de echipaj.

„Nu faceți asta. Mă vor omorî”, ar fi spus acesta, precizând că „sunt un refugiat”.

Potrivit martorilor, un însoțitor de zbor a citat „acorduri legale” drept motiv pentru care avionul trebuie să aterizeze.

Deși majoritatea pasagerilor au rămas în mare parte calmi, unii dintre aceștia au relatat pentru Barrons că Protasevici și-a exprimat teama și că le-a spus că „se confruntă cu pedeapsa capitală”.


FOTO: Petras Malukas / AFP / Profimedia Images

„Și-a acceptat soarta”


„Nu zbiera dar era foarte clar că se teme foarte tare”, a relatat Edvinas Disma pentru AFP, adăugând că „părea că dacă ar fi fost deschis geamul ar fi sărit pe el”.

După ce avionul a aterizat în Minsk, autoritățile bieloruse au început să înlăture pasagerii în grupuri de câte cinci în timp ce câini îi miroseau pe ei și pe bagajele lor.

Unul dintre pasageri, Saulius Danauskas, a declarat pentru site-ul de știri Delfi că și-a dat rapid seama că amenințarea cu bombă a fost o farsă.

„Când am aterizat oamenii stăteau în avion degeaba. Nu ne-au lăsat afară timp de jumătate de oră. Dacă era o bombă la bord de ce nu ne-ar fi dat drumul?”, a relatat acesta.

Alți pasageri au declarat pentru The New York Times că bagajele lui Protasevici au fost verificate de două ori înainte ca un ofițer de securitate să îl conducă la terminal unde a fost arestat.

„Roman a fost cu noi când am ajuns și apoi i-au luat pe el și pe prietena sa”, a declarat Raselle pentru Politico. „Totul a fost foarte discret. A fost foarte calm, nu a urlat, i-a urmat, acceptându-și oarecum soarta”, a scris NYT citând surse din rândul pasagerilor.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















55735 vizualizari

  • -28 (54 voturi)    
    nu te vor omora... (Marţi, 25 mai 2021, 11:12)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... ar fi prea simplu asa.
    iti vor aplica baietii niste corectii. si vei fi pentru ceilalti, care vor intrazni sa se rascoale contra diktaturii.
    • +14 (22 voturi)    
      ar fi dragut sa vezi cum sunt corectiile alea (Marţi, 25 mai 2021, 14:38)

      Mihai2580 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      eventual pentru comentarii pe hotnews. asa, doar ne putem bate joc de tine pentru mizeriile scrise
      • +5 (13 voturi)    
        Lasa-l,e doar o galma mica (Marţi, 25 mai 2021, 15:08)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2580

        ...chinuita
    • +14 (24 voturi)    
      esti un mare nimic (Marţi, 25 mai 2021, 14:42)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      am observat asta in comentariile tale.Chinuit de frustrari,aici e singurul loc unde poti scuipa in liniste,la fereala.
  • +12 (38 voturi)    
    Mama Omida (Marţi, 25 mai 2021, 11:17)

    Mazeta [utilizator]

    Mama lui Roman Protasevici, Natalia Protasevici, a declarat că fiul său are probleme cardiace, în trecut având și un preinfarct, motiv pentru care fiul ei nici nu a fost luat în armată.

    Oamenii mai perspicace își imaginează ce se va întâmpla.
  • +9 (63 voturi)    
    Putin si Lukasenko (Marţi, 25 mai 2021, 11:27)

    Rahan5 [utilizator]

    au prea multe probleme pe cap ca sa fi meritat sa ordone pilotului sa traga !. (Ar fi fost evident la Ancheta Internationala de ce pilotul a tras).
    Intoarcerea avionului de catre piloti, atunci cand mai aveau putin si treceau granita Lituaniei, nu este decat o Tradare a pasagerilor platitori ! - care si-au incredintat Viata si Securitatea in mainile acestei Companii Aeriene. Avionul era destul de aproape de granita sa fi cazut in Lituania daca Mig 29 ar fi tras.
    Pe scurt: Intorcerea avionului catre Minsk este o Tradare a pasagerilor de la bord care au platit sa zboare pana la Vilnius !
    Ar trebuii familia lui Roman Protasevici sa dea in judecata Commpania RyanAir pentru despagubiri . Mai ales daca pe Roman Protasevici o sa-l omoare securistii bielorusi.
    • +20 (28 voturi)    
      comandantul aeronavei este stapan (Marţi, 25 mai 2021, 14:27)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      si el este sfatuit, atunci cand cere acest lucru, de controlorul de zbor.

      Mai mult comandantul, in conditiile date, nu trebuia sa accepte ridicarea jurnalistului. era azilant politic, nu exista nici o dovada ca au primit informatia ref bomba la bord si nici ca aceasta ar fi credibila.

      Un comandant serios isi facea lectiile si spunea ca aeroportul cel mai apropiat este Vilnius si ateriza acolo de urgenta, cu derogarile si masurile suplimentare de securitate care se impuneau.

      As vrea sa stiu background-ul comandantului.

      este o tesatura fina a serviciilor rusesti.
      Boul din Belarus nu este in stare de subtilitati.

      chiar si asa exista solutie pentru salvarea jurnalistului.
      • -4 (18 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 14:54)

        [anonim] i-a raspuns lui ..13

        • +1 (1 vot)    
          Prostul nu e prost destul... (Miercuri, 26 mai 2021, 17:27)

          meioza [utilizator] i-a raspuns lui

          Pînă nu se manifestă plenar pe internet.

          Căpitanul (pilot-in-charge) are întreaga responsabilitate. Vezi Rules of the air (Anexa 2) §2.4. În §3.6. se explică cum e IFR-ul, dar și acolo se clarifică că pilot-in-charge trebuie să fie mulțumit de soluție.

          În plus, situația de față era de urgență (dacă nu era trebuia să urmeze planul de zbor), căpitanul are dreptul chiar să încalce regulamentele în interesul pasagerilor. E simplu, scrie totul în clar în regulament!

          Altfel, conform transcriptului oferit de cei din Belarus (dubios, trebuie să așteptăm confirmarea înregistrării din cockpit) nu s-a dat nici un ordin, pilotul a ales singur să meargă la Minsk.
    • +3 (5 voturi)    
      Asa cred si eu (Marţi, 25 mai 2021, 23:57)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      Nu cred ca pilotul militar avea ordin sa traga! Lucashenko nu si-ar fi permis un asemenea scandal cu atatea victime cetateni europeni! In plus, doborarea avionului doar ar fi confirmat si readus in atentie tirania regimului Belorusian!
      Peste astea, ar fi aterizat in Vilnius doar in cateva minute!
      Pilotul RyanAir il va avea pe jurnalistul Roman pe constiinta!
  • +39 (67 voturi)    
    in timpul asta UE (Marţi, 25 mai 2021, 11:28)

    cristi_an [utilizator]

    avea un packet de 3miliarde de euro ca fond de investitii catre Belarus.
    Acum UE se declara foarte ingrijorata...
    Ba c.catilor, daca nu ar fi SUA in NATO ne-ar calarii rusii ca pe o gloaba amarata!
    UE ...o gloaba birocratica
    • +12 (20 voturi)    
      Preferabil (Marţi, 25 mai 2021, 14:01)

      izimmer [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Ar fi sa blocam ambitiile Frantei de a se descotorosi de SUA. Deja partea de est a UE este mult mai pro-occident (adica UK si SUA) decat Benelux+Franta. UE clar s-a dovedit a fi utila pentru a mentine pacea si prosperitatatea dar din pacate incepe sa fie bastardizata de francezi urat in ultima vreme. E clar, occidentul insemana lumea anglo-saxona. Nu-i mai poti numi occidentali pe spanioli, francezi sau pe nemti. Astia stau cu mana intinsa la rusi si clar au afinitati pentru ei.
      • -6 (14 voturi)    
        Cu sinceritate (Marţi, 25 mai 2021, 17:09)

        Harpalete [utilizator] i-a raspuns lui izimmer

        ... pe mine ma frapeaza persoanele astea ca tine.
        De cate ori trebuie sa mai fi ignorat (sau folosit) de americani pana cand sa intelegi cu adevarat cine sunt ?

        Tarile despre care vorbesti au un proiect European, vor armata europeana, economie europeana, independenta europeana. Normal ca e greu sa o puna la punct, cand noi cei din est ne uitam doar in cu...ul americanilor, ca niste cersetori patetici. Noi cumparam F16-uri vechi de zeci de ani, nu avioane europene produse de tarile vecine.

        Ne guduram pe langa americani STIIND SIGUR ca nu intervin cu nimic pentru Romania sau Polonia.

        Este strategia lor din 1945 si nu se va schimba prea curand. Unii au inteles-o, altii inca mai spera ca niste zane plapande ce urineaza curcubee.
        • +2 (8 voturi)    
          Cine sunt americanii? Buna intrebare. (Marţi, 25 mai 2021, 17:41)

          izimmer [utilizator] i-a raspuns lui Harpalete

          Cateva argumente: Faptul ca am crescut cu desenele animate anglo-saxone (Fox Kids si Cartoon Network)? Ca am crescut cu Internetul si continutul american? Ca am majoritatea rudelor plecate in UK, SUA si Canada? Faptul ca ajung seara si deschid Netflix, de pe un televizor cu Android TV in timp ce imi verific telefonul Apple, care foloseste iOS, pentru mailuri noi de pe GMail? Toate fiind americane. Faptul ca am o consola in casa tot de origine occidentala? Faptul ca m-am saturat de birocratia europeana si de elita si nepotimul acesta (in Romania chiar mai rau din cauza influentelor otomane). Faptul ca nu sunt de acord cu centralismul si cu ideea de "proiect european" top-down in care se ajunge la "independenta Europeana"? Ce naiba inseamna asta? Imi doresc o Romanie descentralizata, la fel si UE, sa fie o federatie, nu o Franta mai mare. Imi doresc o societate fluida, ca in SUA in care elita este dinamica si aceiasi oameni nu raman in top 1% mai mult de 40 de ani (statistica). Dupa, ajungi in Franta si o sa vezi ca aceiasi barosani din 1700 inca fac legea atat in privat cat si in guvern si cade cerul pe tine. Spune-mi te rog, cati Musk, cati Jobs, cati Gates, cati Buffets si cati Bezsos are Franta? Imi pare rau, vreau sa fiu de partea celor puternici. Faptul ca m-am nascut in aceasta tara asta nu inseamna ca trebuie sa fiu cu Rusia sau cu Vestul Europei din cauza blestemului geografic, vreau sa fiu cum SUA si UK. Suntem diferiti, accept parerea ta dar sunt sigur ca sunt multi din generatia mea (dupa 90) care au experiente similare. Daca am avut AUR in 2020, sa te pregatesti de venirea unui nou partid anglo-saxon in anii ce vor urma.
          • 0 (2 voturi)    
            i-ai dat Fazan (Miercuri, 26 mai 2021, 14:02)

            gwolf [utilizator] i-a raspuns lui izimmer

            nu va raspunde la asa ceva, manualul trolului nu are capitolul "ce facem daca, in momentul cand incercam sa discreditam SUA , vine vreo contra-argumentatie logica".
            La asemenea argumente, a luat sah-mat si trece la alt site, cauta sa prosteasca pe altii. Aici, optiunile de propaganda s-au inchis.
            • 0 (0 voturi)    
              Hop-tup, paranoia (Vineri, 28 mai 2021, 15:57)

              Harpalete [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

              Cred ca am fost suficient de articulat si argumentat incat sa merit un raspuns mai decent.

              De ce esti in comentarii daca singura parere care te intereseaza cu adevarat e a ta ?

              Am mai lasat de-a lungul vremii comentarii pe Hotnews, dar e prima oara cand un oarecare ma face troll, pentru ca am indraznit sa emit o parere despre felul in care SUA vede Europa, si despre sperantele desarte pe care unii le nutresc inca legat de ei.

              Daca nu te poti ridica la nivelul mesajului, fa skip si vezi-ti de drum, dar nu mai veni tu cu mesaje insipide care nu adauga nici un argument discutie.

              Ta ta
          • 0 (0 voturi)    
            Raspuns de la "fazan" (Vineri, 28 mai 2021, 15:49)

            Harpalete [utilizator] i-a raspuns lui izimmer

            Raspuns complet pe langa subiect. Ai reusit sa bagi Cartoon Network in aceeasi fraza cu interesele geopolitice ale USA !

            Am scris o intreaga pledoarie despre vederea ta ingusta, venala si... down-right deprimanta (ca sa folosesc un americanism) despre lume, dar am inteles ca esti mult prea "fanatic" ca sa intelegi pe ce lume traiesti. Treaba ta !

            Nu-ti doresc o Romania in care sa bubuie scolile si Mall-urile asa cum o fac in SUA, saptamanal, dar asta e alt subiect.

            Pentru gwolf de mai jos, ai gasit tu interesant sa te bagi ca musca-n lapte crezand ca ai inteles. SUA reprezinta niste idealuri prea pozitive pentru a o discredita per ansamblu, dar in raport cu UE, interesele lor nu tin cont de realitatea europeana : Rusia lipita in Est tot mai agresiva, popoare inapoiate si corupte in minim jumate din tarile din uniune, migranti cu milioanele in mediterana, UK satula de birocratie isi cauta alt drum, etc.

            Asa ca incercati amandoi o doza de realism si o sa ajungeti la aceeasi concluzie : Europa trebuie sa se emancipeze, mai ales din punct de vedere securitar. Si aceasta emancipare poate veni doar de la Fr, Ger impreuna ca mai vreo 2-3 state.

            Dar stati linistiti, indiferent de continuare, nimeni nu va va opri sa spargeti Netflix-ul (nici nu indraznesc sa spun ceva despre Cartoon Network ca simt ca e un punct sensibil)
      • -1 (3 voturi)    
        nici Merkel si north-stream (Miercuri, 26 mai 2021, 7:36)

        mongolul [utilizator] i-a raspuns lui izimmer

        nu-i prea departe de Franta.
      • 0 (2 voturi)    
        pe de alta parte (Miercuri, 26 mai 2021, 14:05)

        gwolf [utilizator] i-a raspuns lui izimmer

        Franta a fost cea care s-a alaturat neconditionat loviturilor din Siria executate de US si UK. Restul au dat toti marunt din buze (bine, nici nu prea aveau cu ce).
        In Irak, o divizie franceza a dus greul in prima linie catre un obiectiv deloc usor...
        Nu subestima capacitatea francezilor de a raspunde la niste linii rosii. In caz de buleala militara, nu au decat o singura optiune si asta se stie in orice diplomatie sau negociere.
    • +10 (12 voturi)    
      esti cu capul (Marţi, 25 mai 2021, 14:30)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Chiar daca prin absurd UE ar avea un pachet de 3 miliarde pentru Bielorusia (pare o treaba scoasa din cur), asta ar fi cu adevarat o parghie pentru a obtine eliberarea omului. Crezi ca ii pasa lui lukashenko de F35-urile americane? Crezi ca au americanii vreo parghie cat de mica pentru a obtine ceva?
      Singura masura care poate fi luata (si nu e clar ca s-ar obtine ceva) este izolarea completa a respectivei tari, inchiderea tuturor ambasadelor, interzicerea oricarui zbor spre/dinspre bielorusia, inchiderea granitelor.
      Asa s-ar vedea daca Lukasenko este dispus sa fie dependent 100% de Rusia, fara niciun contact cu lumea civilizata.
      • 0 (10 voturi)    
        Pai exact acum (Marţi, 25 mai 2021, 15:03)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Ma uit la 5Y8157 Atlas Air (companie US) cum trece prin Belarus . Daca US nu ajuta nici macar cand e vorba de gesturi demonstrative ce sa mai zic de razboi ...
        • -5 (7 voturi)    
          Nu te aliezi cu prostii... (Marţi, 25 mai 2021, 16:40)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui gamma

          "Daca US nu ajuta nici macar cand e vorba de gesturi demonstrative ce sa mai zic de razboi ..."

          ----------------------------------

          Nu te aliezi cu prostii...sunt in stare sa transforme si victoria in infrangere.
          • +1 (3 voturi)    
            US (Marţi, 25 mai 2021, 17:13)

            gamma [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            e sigur suficient de desteapta ca sa nu lase sa existe nici macar posibilitatea indepartata a aparitiei unei aliante monstru eurasiatice .De-aia cred ca vor face ceva si destul de repede . Ar fi de-a dreptul hilar sa le-o ia China in fata si sa opreasca ea prima zborurile peste Belarus aratand solidaritate cu UE .
  • -8 (30 voturi)    
    Eh (Marţi, 25 mai 2021, 11:39)

    Soarele [utilizator]

    Cineva vrea să scoată bani de la Ryanair... good luck with that!
    (ryanair nu au facut nimic greșit, au fost mințiți și au urmat procedurile).
    • 0 (18 voturi)    
      eu voi cere banii in loc de voucher (Marţi, 25 mai 2021, 13:06)

      tild [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      Daca e asa cum spui, de ce nu da Ryanair o declaratie oficiala? Tace malc ca si cum nimic nu s-a intamplat
      • -3 (19 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 13:46)

        [anonim] i-a raspuns lui tild

      • +5 (13 voturi)    
        compania aeriana (Marţi, 25 mai 2021, 14:34)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui tild

        are avionul inregistrat in Polonia si conform procedurilor legale acum a demarat o ancheta.

        comandantul si nu numai a fost clar in debreifing.

        se lasa cu urmari serioase.

        ca si in cazul Boeing 737MAX sunt si cazuri de prostie crasa sau de lipsa de pregatire a pilotilor si de aceea cred ca aici avem un caz dar care nu arata prostie ci este putin mai bine organizat/cladit.

        Nu compania va raspunde ci COMANDANTUL.
        Pana nu ascultam discutiile dintre piloti si dintre acestia si controlorul de zbor nu vom afla prea exact ce s-a petrecut acolo dar simtesc ca...
        • -2 (12 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 14:54)

          [anonim] i-a raspuns lui ..13

    • +10 (20 voturi)    
      nope (Marţi, 25 mai 2021, 14:30)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      In Conventia de la Tokyo se spune clar ce poate face un comandant si la training afli, daca nu stiai, ca de multe ori alertele cu bombe la bord sunt false si cum sa mirosi si ce sa faci ca sa simti mai aproape adevarul.

      In acest caz adevarul era clar si sarmanul jurmalist a stiut de la inceput.

      din ce in ce mai mult cred ca acel comandant de aeronava a primit ceva substantial... nu este clar numai prostie sau lipsa de curaj, mai ales din partea unui comandant de aeronava.
      • -3 (13 voturi)    
        Pleaca mai Bula, cu "Conventia" ta... (Marţi, 25 mai 2021, 16:48)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Pleaca mai Bula, cu "Conventia" ta...

        Comandantul de aeronava stie sa conduca aeronava, nu "sa miroasa" bombe, cum scrie in "Conventia" ta.
        In cazul asta, a avut responsabilitatea a 170 de pasageri, pe care i-a condus IN VIATA la destinatie. Avea un avion militar care-l escorta si un protocol care-i spunea ca e obligat sa respecte cerintele tarii in al carei spatiu aerian se afla...

        Un pilot nu face gesturi de vitejie, din spatele tastaturii, la 3 zile si 3000 km distanta de ziua/locul faptei, el e acolo, are doar cateva minute la dispozitie si are responsabilitatea descrisa mai sus. A ales corect. A ales viata. Restu-s vorbe.
      • +4 (6 voturi)    
        nu (Marţi, 25 mai 2021, 18:05)

        CalugaruVaxile [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Comandantul unei aeronave este responsabil de viata pasagerilor. Biletul tau de avion este un contract de transport cu "obligatie de rezultat", iara nu cu "obligatie de mijloace". Comandantul aeronavei are obligatia (in numele angajatorului) sa depuna la destinatie pasagerii vii si nevatamati. Daca linga tine apare un avion de vinatoare care iti spune "weapons hot" si "daca nu aterizezi ACUM, te rad in 3 ... 2 ... 1 ..." aterizezi. Asta e. Ce vedeti in filme sint povesti. Nu incercati acum sa puneti in spatele capitanului o vina pe care nu o are!
    • +2 (6 voturi)    
      omule (Marţi, 25 mai 2021, 15:18)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      leea spune ca aterizezi la CEL MAI APROPIAT AEROPORT !!!

      ori au fost amenintati , ceea ce nu contest, dar in cazul asta ar trebui sa nu stea sa taca aia de la ryanair
      ori daca au "urmat procedurile" inseamna ca pilotii aia sunt niste idioti care habar nu au conventiile de zbor, caz in care irlandezii nu ar trebui sa mai aiba drept sa mai zboare pana nu-si intruiesc pilotii sa cunoasca regulile de baza!

      tind sa cred ca e totusi faza cu amenintarea si ryanair doar nu vrea sa se bage in kkt... dar oricum o ieie nu a fost vorba doar de mintit, ci de amenintat!
  • -11 (29 voturi)    
    Daca echipajul era din Belarus (Marţi, 25 mai 2021, 11:55)

    AES [utilizator]

    zicea comunitatea ca erau agenti de-ai lui Putin si de aia au aterizat! :))))) Dat fiind din Irlanda, au respectat oamenii protocoalele! :)))))
    • -15 (31 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 12:28)

      [anonim] i-a raspuns lui AES

      • +17 (27 voturi)    
        Dar stai (Marţi, 25 mai 2021, 13:10)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui

        Vrei sa zici ca orice avion rusesc care va zbura vreodata deasupra Europei si a SUA, Australiei, Canada, etc. va fi capturat sau cei din el morti?
        Wellcome to the russian rules of travel!
        Molodet patani!
        • -13 (23 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 13:40)

          [anonim] i-a raspuns lui transpenibilus

          • +6 (12 voturi)    
            nu prea ati citit regulamentele (Marţi, 25 mai 2021, 14:39)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui

            doar comandantul este stapan pentru ca se presupune si este corect ca el este cel mai aproape de evenimente, stie cel mai bine ce se intampla in aeronva si cu ea...

            de multe ori, in situatii exceptionale, pilotii nici nu mai comunica cu controlorul si sunt lasati sa faca asta pentru a restabili conditiile normale de zbor.

            mai ales in USA unde fiecare isi duce propria tava si nu vine altcineva sa le spele farfuriile...

            Dvs, urmariti posturi rusesti?
            Intreb pentru un preten...
            • -4 (12 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 14:50)

              [anonim] i-a raspuns lui ..13

              • +3 (7 voturi)    
                A pus radioul pe 7700 (Marţi, 25 mai 2021, 15:08)

                gamma [utilizator] i-a raspuns lui

                Nu 7500 . Adica avionul a declarat urgenta nu deturnare . Adica oficial capitanul i-a crezut pe kgb-istii de la bord .
                • -2 (8 voturi)    
                  Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 15:14)

                  [anonim] i-a raspuns lui gamma

                  • +1 (3 voturi)    
                    Am zis acelasi lucru (Marţi, 25 mai 2021, 16:31)

                    gamma [utilizator] i-a raspuns lui

                    Scenariul dv era urgenta urgentei :)
        • -5 (15 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 13:41)

          [anonim] i-a raspuns lui transpenibilus

          • -2 (6 voturi)    
            Nu se intampla nimic...n-are cine :-)) (Marţi, 25 mai 2021, 16:52)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui

            "Ia vezi daca un 737 zboara spre Cernavoda si nu raspunde la apelul controlorilor sa vezi ce se intampla!"
            ===============================
            Nu se intampla nimic...n-are cine sa reactioneze: Mig-ul e la reparat su Turnului i s-a rupt antena. :-))
    • +4 (8 voturi)    
      tocmai ca NU au respectat protocoalele (Marţi, 25 mai 2021, 15:20)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui AES

      ca minsk NU era cel mai apropiat aeroport

      deci pilotii, daca nu au fost amenintati, nu ar trebui sa mai aiba dreptul sa conduca nici avioane de jucarie!
      • -4 (12 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 15:38)

        [anonim] i-a raspuns lui liviu_

  • +14 (32 voturi)    
    Mda (Marţi, 25 mai 2021, 12:14)

    transpenibilus [utilizator]

    Batca s-a gandit ca daca Putin il otraveste, abuzeaza si o sa-l omoare pe Navalnii, el de ce sa nu se distreze cu ziaristul si sa-l distruga.
    Ortodoxeste (ca asta propovaduiesc cei care vor sa ne scoata din UE si NATO, ca democratia si capitalusmul sunt cah spre deosebire de Rusia si traditiile ortodoxe) si cu iubire crestineasca de aproape.
    Asa sa le si ajute Dumbezeu.
    Practic e un al doilea caz Khashoggi in curs de flagrant delict.
  • -7 (41 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 12:17)

    [anonim]

    • +7 (15 voturi)    
      gresit! (Marţi, 25 mai 2021, 14:46)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui

      Exista un plan de zbor si daca nu stiati pilotii sunt obligati sa il urmeze si sa ajunga la timp cu pasagerii toti intregi la destinatie si cu aeronava care are si bagajele pasagerilor si nu numai.

      exista situatii exceptionale si atunci
      MAY DAY MAY DAY

      dar te asiguri ca este o situatie exceptionala si decizia de a urma sau nu planul de zbor apartine comandantului aeronavei....

      cum era la cateva minute de aterizarea la Vilnius inclin sa cred ca i-a ajutat pe pretenii din Belarus sa il rapeasca pe ROMAN.

      statul de refugiat politic al jurnalistului ii asigura si ii asigura si acum o PROTECTIE INTERNATIONALA ca doar stie lumea cine conduce Belarus si ce face conducatorul ei.

      Interesant ca NU URLA UN si nici aia cu DREPTURILE OMULUI din UE. Ciudat tare!
      • -2 (8 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 15:16)

        [anonim] i-a raspuns lui ..13

      • -4 (8 voturi)    
        Serios, mai Bula? (Marţi, 25 mai 2021, 16:55)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        "statul de refugiat politic al jurnalistului ii asigura si ii asigura si acum o PROTECTIE INTERNATIONALA"

        ===============================

        Adica, eu trebuie sa dau bani din taxele mele ca sa ridic avioane si sa-l protejez pe Bula din Bielorusia? Ce varza #rezistenta e in capul tau...hehehe!
        • +3 (5 voturi)    
          taxe (Marţi, 25 mai 2021, 18:30)

          CristiGex [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Nici eu nu as vrea sa platesc taxe ca sa poti chema tu politia daca cineva iti sparge casa, dar trebuie. Bula.
  • -7 (27 voturi)    
    f destept omul asta (Marţi, 25 mai 2021, 12:22)

    John_Re [utilizator]

    in ultimii 60 de ani vreo 18 avioane au fost doborate de guverne pentru diverse motive, unul din ele fiind teroristii de la bord.
    • -10 (24 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 12:29)

      [anonim] i-a raspuns lui John_Re

    • 0 (8 voturi)    
      incepand cu 1976 (Marţi, 25 mai 2021, 14:48)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

      si ulterior dupa 2001 au fost rafinate legislatiile

      in 2021 UE traieste ceea ce a trait in 2001 USA.
      evident la o scara mai mica dar si reactia UE este mica, mica rau de tot.

      sanatate!
  • +5 (17 voturi)    
    ne oripilam (Marţi, 25 mai 2021, 15:04)

    O.V. [utilizator]

    Ne oripilam ca barbarii aia au deturnat un avion. Pai Franta, membru UE, a facut deja asa ceva in 1956 cind a deturnat un avion AtlasAir Air Maroc spre aeroportul din Alger unde i-au arestat pe 5 dintre conducatorii Frontului de Eliberare Nationala algerian. Nu a sanctionat nimeni Franta dupa evenimentul cu pricina, au latrat unii putin si gata.
    Mai recent SUA au interceptat avionul presedintelui bolivian pentru ca suspectau ca in el se afla Edward Snowden. Unii ar fi tentati sa spuna ca oricum Bolivia e o tara de cacat- shithole country, cum spune Trump- dar incidentul nu e nicidecum unul de trecut cu vederea. Cine a sanctionat pe americani pentru asta?
    Nu scuz in nici un fel pe tiranul ala de Lukasenco, pun doar evenimentul recent intr-o categorie de incidente similare, punere in context care ar trebui sa mai domoleasca luarile de pozitie radicale
    Cineva spunea mai sus ca Europa e o gloaba birocratica si tind sa-i impartasesc parerea. Uniunea Europeana nu are credibilitate pe plan diplomatic( vezi relatia ambigua UE Turcia, vezi pozitia timida in relatia cu China, vezi relatia de tot risul cu Rusia) si asta pentru ca nu exista de facto o voce unica in diplomatia UE; fiecare stat isi urmareste interesele, profitind de umbrela UE acolo unde e convenabil si ignorindo-o acolo unde contravine intereselor nationale. Acceasi balbaiala cind vine vorba de securitate, ce combaterea crimei organizate, de concurenta neloiala via regimuri fiscale diferite( vezi Irlanda, Luxemburg, Olanda), de politica migratoare(sudul Europei duce greul in timp ce nordul se face ca ploua).
    UE conteaza doar din punct de vedere economic(piata de desfacere enorma si productie industriala cu valoare adaugata importanta)
    • -1 (15 voturi)    
      oripilare la ordin (Marţi, 25 mai 2021, 15:15)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui O.V.

      Suntem dresati prin canalele media (in special social media) sa reactionam asa cum ni se cere. Cumva simtim ca este politica toata treaba, dar "drepturile omului".
    • +4 (10 voturi)    
      situatia e putin diferita... (Marţi, 25 mai 2021, 15:22)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui O.V.

      in primul rand SUA si franta nu au mintit....
      actiunea a fost categoric diferita fata de ce a facut belarus!

      dar ai dreptate... ca si celelalte state mai .... ignora... legile internationale cand le convine!
      • -5 (13 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 25 mai 2021, 15:40)

        [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        • -3 (7 voturi)    
          Inseamna ca la americani (Marţi, 25 mai 2021, 16:06)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui

          Nu ar mai trebui sa zboare nici un avion!!
          BTW, cum e vremea in Siberia? S-a terminat iarna?
    • +3 (5 voturi)    
      Nu e chiar asa (Marţi, 25 mai 2021, 17:02)

      izimmer [utilizator] i-a raspuns lui O.V.

      Gresesti cand vorbesti despre SUA. Avionul lui Evo Morales nu a fost fortat sa aterizeze in Viena, ci a ales sa faca asta. Tarile europene au cedat presiunii SUA si au dorit sa nu aiba nicio legatura cu delegatia Boliviana inchinzand spatiile aeriene. Franta si Italia au fost primele care au cedat presiunii. Portugalia si Austria nu si-au inchis spatiul. Pilotul a ales Viena pentru combustibil. Eu cred ca exista o delimitare clara intre un PRIVATE DIPLOMATIC JET si un COMMERCIAL AIRLINER. In final, SUA nu a interceptat avionul bolivian. Aceste asemanari superficiale nu fac decat sa distorsioneze perceptia publica. In Belarus a fost deturnare, interceptoare MIG + KGB la bord + avion de civili. Nu crezi ca exista o diferenta?
    • +1 (3 voturi)    
      lol (Miercuri, 26 mai 2021, 11:42)

      YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui O.V.

      Ce semnificatie are sa vorbesti despre ce s-a intamplat acum 3 generatii (1956)?
      Pe vremea aia, de exemplu, negrii nici nu aveau drept de vot.
      Sa compari abordarile de atunci cu cele de acuma este cel putin hilar !
  • +1 (7 voturi)    
    Exista o mare diferenta.... (Marţi, 25 mai 2021, 16:14)

    FortApache [utilizator]

    Baiatul acesta bloger, vloger etc. a cerut echipajului aeronavei sa nu aterizeze in Belarus ca-l va omora regimul in timp ce Navalnai a platit compania de zbor sa-l duca in Rusia in ciuda declaratiilor cum ca daca vine va fi arestat....

    In ambele cazuri europenii si-au exprimat cele mai profunde ingrijorari evident din fotoliile lor comode :)))

    O fi shmecherie mare si cu ingrijorarile acestea profunde ...
  • -1 (7 voturi)    
    De ce? (Marţi, 25 mai 2021, 16:20)

    KArpi [utilizator]

    Ma intreb de ce tara asta sufera in continuare, cand, citind comment-urile, imi dau seama ca avem atati experti in siguranta zborului, protocoale de aviatie, politici de securitate trans-frontaliere, etc. etc…. Oameni buni, aplicati la joburi in MAE, institutii de control ale aviatiei civile, e nevoie de voi!
  • +3 (13 voturi)    
    Nasoală fază (Marţi, 25 mai 2021, 16:26)

    Qxx [utilizator]

    Bielorusia a folosit aviația militară pentru a deturna un avion civil (piraterie în adevăratul sens al cuvântului) cu scopul de aresta un jurnalist (între timp devenit deținut politic) considerat dușman al țării.

    Armata se folosește pentru alte scopuri iar aici s-a depășit complet orice limită. Nici măcar nu există un caz similar in istorie și e un precedent taaare periculos.
    Nu cred că există cuvinte care să descrie simplu câte abuzuri s-au făcut. Și aici nu e vorba de mineri care bat deținuții sau nici măcar de un 10 august. Aici e altă ligă în materie de abuziri. Dar na, rusnacii pot face doctorate pe tema asta și văd că cercetările în domeniu merg mai departe!
  • -1 (7 voturi)    
    snowden si assange nu va zice nimic? (Marţi, 25 mai 2021, 20:08)

    mbembe [utilizator]

    toti 3 sunt acuzati politic, pentru ca au avut curajul sa spuna despre mizeriile facute de guverne… au sacrificat interesele personale pentru binele muritorilor… doar ca va intereseaza doar soarta celui care vi se cere!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by