VIDEO Incendiul devastator de la Catedrala Notre Dame. Focul a fost stins complet/ Ancheta privind cauzele continuă

de DG     HotNews.ro
Marţi, 16 aprilie 2019, 9:28 Actualitate | Esenţial


Sageata Notre Dame
Foto: France 24
Puternicul incendiu care a mistuit acoperișul și turla Catedralei Notre Dame din Paris a fost stins în cursul dimineții de marți, după ore de luptă cu focul. Cel mai probabil, incendiul a fost provocat de un simplu accident, însă ancheta continuă. Este tot ce autoritățile franceze pot spune la ore bune de la momentul dramatic în care vestea incendiului a făcut înconjurul lumii, oamenii urmărind live cum flăcările distrugeau monumentul istoric, unul dintre simbolurile culturii europene. Între timp, mai mulți lideri și-au exprimat solidaritatea față de Franța, iar președintele Emmanuel Macron a promis că monumentul va fi reconstruit. Donaţiile pentru reconstrucţia catedralei Notre-Dame au ajuns, marți după-amiază, la 750 milioane de euro.

Cele mai mai importante informații apărute după incendiul de luni:

16:09 Marile companii și miliardarii francezi continuă să anunțe donații impresionante pentru reconstrucția Catedralei Notre Dame. Astfel, grupul L'Oreal, familia Bettencourt Meyers și fundația care îi poartă numele au anunțat că donează 200 de milioane de euro.


UPDATE 14.13: Patriarhia Română își exprimă solidaritatea cu poporul francez care, spun reprezentanții instituției, este greu încercat din cauza incendiului din Catedrala Notre Dame din Paris, subliniind că speră ca monumentul să fie restaurat curând.

”Patriarhia Română a primit cu adâncă întristare vestea despre incendiul care, în seara zilei de 15 aprilie 2019, a distrus acoperişul Catedralei Notre Dame din Paris, monument religios, istoric și arhitectural de valoare inestimabilă, simbol al creștinismului european, cunoscut în întreaga lume și vizitat în fiecare an de milioane de pelerini și turiști”, se arată în comunicatul remis de Patriarhia Română.




UPDATE 14:12: Ministrul Culturii a precizat că obiectele de artă prețioase salvate din incendiu vor fi transferate la Muzeul Luvru.

UPDATE 14.08: Vaticanul este dispus să ofere expertiză tehnică pentru reconstruirea și restaurarea Catedralei Notre-Dame, a spus Ministrul Culturii de la Vatican, Gianfranco Ravasi.

”Cred că este cea mai mare constribuție pe care o poate face Sântul Scaun...”, a spus cardinalul care susține că ”avem tipul de expetiză pe care întreaga lume o recunoaște ca fiind de înaltă calitate”.


UPDATE 13.50:
Regina Elizabeth a-II-a a Marii Britanii a transmis marți un mesaj de solidaritate cu poporul francez după tragedia de la Catedrala Notre Dame


UPDATE 13.44: Incendiul de la Catedrala Notre-Dame a fost cel mai probabil rezultatul unui accident și nu există niciun semn care să arate că focul a fost pus, a spus procurorul Parisului Remy Heitz, relatează Reuters și AFP. Cinci companii lucrau la renovarea catedralei.

Anterior, secretarul de stat din ministerul internelor, Laurent Nunez, a spus că incendiul este sub control, dar focul nu a fost stins în totalitate.

"Focul este sub control, dar nu este complet stins", a declarat Nunez într-o conferință de presă, susținută marți dimineață, chiar în fața catedralei Notre-Dame.

Pompierii au reușit să salveze în întregime structura edificiului. ”Vom reconstrui Notre-Dame. Ce a fost mai rău a fost evitat, chiar dacă bătălia nu este încă pe deplin câștigată”, a declarat președintele Emmanuel Macron.

Macron a spus că ”răul cel mai mare a fost evitat” datorită bravilor pompieri care s-au luptat cu focul întreaga noapte. Un pompier a fost grav rănit, dar nu există alte victime.

“Notre Dame este istoria noastră, literatura noastră, parte a spiritului nostru, locul marilor noastre evenimente, al epidemiilor, al războaielor, al eliberărlilor noastre, epicentrul vieților noastre...De aceea, spun astăzi solemn: o vom reconstrui împreună„, a spus Macron.

Anchetatorii merg pe ipoteza ca incendiul să fi pornit de la lucrările de renovare de la Catedrală, muncitorii fiind audiați încă de luni, scrie și AFP. De la momentul izbucnirii incendiului, a fost declanșată o operațiune de urgență pentru stingerea focului. 400 de pompieri, cu 18 autospeciale, au intervenit la fața locului.

Ce știm până acum despre indendiul devastator: Incendiul a izbucnit în jurul orei 6.50 pm. Focul s-a extins repede din pod, cuprinzând întregul acoperiș. Flăcările au mistuit acoperișul, turla ”săgeată” s-a prăbușit, dar structura a fost salvată în întregime; turnul nordic a rezistat, doar unul dintre vitralii, care era în renovare, a picat; cele 16 statui au fost date jos acum 4 zile pentru renovare; din incendiu au fost recuperate atât Coroana de Spini a Mântuitorului, cât și Tunica Sf. Ludovic și mai multe obiectele importante sunt in siguranță.


Nu au fost folosite elicoptere care să ajute la stingerea incendiului, așa cum sugera președintele american Donald Trump, pentru simplul motiv că acest lucru ar fi dus la prăbușirea acoperișului. Primarul Parisului, Anne Hidalgo, a declarat că cele mai multe dintre obiectele de artă aflate în interiorul catedralei au fost recuperate.

Restaurarea clădirii înseamnă ani de muncă, a spus un reprezentant al clerului, de Moulins-Beaufort. De altfel, va fi lansată o acțiune amplă de colectare a fondurilor necesare, mai multe fundații privind patrimoniul național solicitând acest lucru.

Familia Pinault, una dintre cele mai bogate familii din Franța, a promis 100 de milioane de euro pentru catedrala Notre-Dame. Și omul de afaceri Bernard Arnault a anunțat că familia sa și compania sa LVMH vor dona 200 de milioane de euro, potrivit Reuters.

Un incendiu a izbucnit, luni seară, la Catedrala Notre-Dame din Paris, care a fost evacuată, imediat. Nu au existat victime.




















34205 vizualizari

  • -22 (40 voturi)    
    unde sunt nefericiții ăia care cântau (Marţi, 16 aprilie 2019, 9:52)

    Mazeta [utilizator]

    Dumnezeu iubește lemnul și spațiile mici?
    • +18 (20 voturi)    
      Da ! "...si spatiile mici." (Marţi, 16 aprilie 2019, 10:13)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      De ce "nefericiti" ?
    • +1 (1 vot)    
      Mazeta ar trebui sa fie... (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:47)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ...de acum inainte unitatea de masura a marsaviei.
    • +1 (1 vot)    
      nu te-ai putut abtine, nu? (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:43)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Sa nu bagi o gluma proasta?
      Notre Dame era mai mult din piatra si era/este departe de a fi mica dar poate Dumnezeu te va ajuta sa faci candva glume mai reusite.
  • -12 (22 voturi)    
    Gata baieti, mai terminati cu vestele ! (Marţi, 16 aprilie 2019, 9:52)

    pedepsitorul [utilizator]

    Pana la urma vorbim de in capac robust de lemn, peste niste ziduri de piatra... mai mult statuile si obiectele din interior au fost puse la adapost anterior!

    Dar cu inima franta, s-au anesteziat si luptele vestelor galbene!
    • +16 (20 voturi)    
      mai (Marţi, 16 aprilie 2019, 10:09)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      eu am fost primul care am zis ca sa-l stinga dumnezeu.
      nu sunt un om religios, dar aceasta cladire este mult mai mult decat "capac robust din lemn, peste niste ziduri de piatra".
      este o inginerie arhitecturala pt perioada in care a fost constuita, este o mare parte din istoria frantei, a europei si chiar a lumii....

      daca o iei cu "nu era decat un capac robust din lemn" pai... si un zgarienori nu e decat un dreptunghi din metal, oamenii nu sunt decat niste creaturi de carbon, planeta nu e decat un pumn de pamant etc etc... ce mai e important pe lumea asta?!
      • +15 (19 voturi)    
        Catedrala a fost un monument de arta (Marţi, 16 aprilie 2019, 10:59)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        si un centru al crestinismului...pacat de ea si de simbolul pierdut.
        Cat despre cauze, eu cred ca focul a fost pus...
    • +17 (25 voturi)    
      Un simbol pentru Europa (Marţi, 16 aprilie 2019, 10:56)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Acoperisul a ars si s-a prabusit din cauza incendiului plecat din zona unde se faceau restaurari, e vorba de "podul" catedralei, supranumit si "padurea" din cauza sutelor de barne vechi de 800 de ani, fiecare facuta dintr-un singur trunchi de copac.

      Cauzele nu se cunosc, speculatii exista, deja teorii ale conspiratiei din partea celor interesati sa agite spiritele sau a celor ignoranti.

      Ce este sigur e ca de-a lungul ultimilor 10 ani s-au tot tras semnale de alarma privind starea precara a unor parti din catedrala, de aceea si incepusera restaurari si consolidari.
      Se facusera si inainte interventii, dar unele erau de mantuiala, periculoase, pentru ca peste tot exista prostie si incompetenta.

      La fel de sigur e ca sistemul de stingere a incendiilor cu care se dotase catedrala a costat milioane de euro si a fost ameliorat in 2014.
      Nu se stie de ce nu a functionat.

      Sa stiti ca nu doar Trump a sugerat interventie aeriana, dar publicul abia acum a aflat ca singura baza cu astfel de avioane e la 700 km de Paris (pt ca in sud sunt multe incendii de vegetatie, vara) si ca nici macar nu ar avea unde se alimenta cu apa in jurul Parisului !

      Motivul "nu aruncam cu apa sa nu cada acoperisul" s-a dovedit superficial, acoperisul a ars si a cazut oricum, deci se putea incerca.

      Procuratura pariziana a deschis ancheta, e audiata toata lumea care participa la restaurare sau aflata in conexiune cu lucrarile in curs.

      Ar fi socant sa aflam ca un "Dorel" francez a distrus din neglijenta mare parte dintr-un un simbol al civilizatiei europene, o comoara de arhitectura veche de 800 de ani, o catedrala care rezistase la razboaie si invazii.

      E multa tristete printre putinii catolici practicanti din Franta (sub 15% din populatie), printre parizienii mandri de orasul lor, printre iubitorii de cultura din lumea intreaga.

      Intreaga civilizatie europeana de azi seamana cu Notre Dame, arata bine, are prestigiu, dar structura e fragila si primul "incendiu" mai mare o poate darama.
      • -3 (15 voturi)    
        ??? (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:37)

        falcoind [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Sa nu fie un "Dorel" roman angajat la negru sau gri .
        Is o grămada in Paris . Si mai neplăcut e sa fie un Ahmed nou acceptat in comunitatea franceza care s-a gândit sa le "mulțumească".

        Unde erai "Quasimodo" sa salvezi "bătrâna doamna" ???
        • 0 (2 voturi)    
          Buna intrebare . (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:50)

          Observatore [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

          .
      • +3 (5 voturi)    
        Toate bune si frumoase @Pozitron ! (Marţi, 16 aprilie 2019, 15:40)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Stii ce inseamna sa cada in plan vertical cateva mii de litri de apa ? Distrugerea 100% a unor parti din interiorul catedralei si a unor obiecte considerate
        inestimabile care altfel au putut fi salvate ! Superficialitatea nu au dovedit niste profesionisti ci niste comentatori diletanti !
        PS. O zi buna !
  • -2 (24 voturi)    
    e ironic (Marţi, 16 aprilie 2019, 10:10)

    martel55 [utilizator]

    totusi ca un presedinte progresist, anticrestin, sa se angajeze sa recosnturiasca un simbol al crestinatatii....cat despre incendiu, probabil nu vom afla niciodata cauza, mai ales daca nu a fost un simplu accident, pentru ca adevarul ar putea avea impicatii politice uriase
    • +4 (16 voturi)    
      exagerezi (Marţi, 16 aprilie 2019, 10:55)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Exagerezi. Ipoteza unui incendiu accidental este cat se poate de realista. In 1992 castelul Windsor a fost partial distrus tot din cauza unui accident nefericit, catedrala din Nantes idem, castelul de Luneville, castelul de Hautefort, si alte exemple.
    • 0 (16 voturi)    
      anticrestin? (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:00)

      lula [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      anticrestin= impotriva crestinatatii. esti sigur ca detii adevarul?
    • -2 (24 voturi)    
      Vacă de muls (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:19)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Micron vrea să o reconstruiască cât mai repede nu pentru că e un simbol al creștinătății - îl doare la bască - ci pentru că e o vacă de muls pentru industria turistică franceză.
      • +10 (14 voturi)    
        chiar si asa (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:34)

        lula [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        de ce trebuie sa comentam motivul pentru care Macron vrea sa reconstruiasca?
        pentru crestini, pentru francezi, pentru turisti, rezultatul tot ala e. un monument istoric de importanta catedralei va fi restaurat.

        cred ca asta e o boala sa cauti nod in papura chiar daca se lucreaza la ceva bun. o fi boala romaneasca? nu e! sunt multi francezi carcotasi. am citit multe reactii negative. insa majoritatea doneaza stiind sa-si respecte istoria sau credinta.
      • -7 (13 voturi)    
        exact (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:40)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        da bine in poze la turistii snobi mericani si japonezi (care nici nu stiu de fapt ce e aia)
    • +3 (11 voturi)    
      catedrala (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:54)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      este in primul rand un simbol irtoric, arhitectural si apoi un simbol al crestinismului!

      Am apreciat acea catedrala cand am vizitat-o si sunt ateu!

      E posibil sa fie un accident, dar e la fel de posibil sa fie ceva mana criminala . Nu m-am mira. Dar da, probabil o sa se spuna ca e accident indiferent ce o sa fie, pentru ca daca s-ar spune ca a fost mana criminala (mai ales araba) o sa iasa urat rau de tot!
      • +1 (7 voturi)    
        nuante (Marţi, 16 aprilie 2019, 14:53)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Toate catedralele sunt intai si intai LACASURI ALE DOMNULUI - de aia s-a muncit si 200 de ani la ele. Ca azi intra ateii in ele si ca ateii le vad doar ca pe niste cladiri medievale spectaculoase, sau ca obiective turistice, e partea a 2-a.
        • -2 (2 voturi)    
          care domn?! (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:59)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          d-zeu?! isus? ra? zeus?

          nu cred ca e vreun crestin care sa se mai inchine la statuia lui zeus... desi si acela este mai intai lacas al zeului grecesc!

          cand o sa dovedesti existenta dzeului vostru mai discutam pana atunci sunt doar "niste cladiri medievale spectaculoase, sau ca obiective turistice"!

          cladirea aia exista si nimeni nu poate spune ca nu exista! existenta zeului vostru..... well..... vreo 65% din planeta pretinde ca nu exista...
          • 0 (0 voturi)    
            prietene (Miercuri, 17 aprilie 2019, 11:00)

            Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            ma confunzi, eu sunt agnostic (vezi in dex) - eu doar ripostam la bazaconia ca "Notre Dame nu mai este simbol religios" (va place au ba, religiile continua sa existe)
  • +2 (18 voturi)    
    poate (Marţi, 16 aprilie 2019, 10:10)

    Point [utilizator]

    ne spune un inginer specialist cum poate fi afectata structura de rezistenta,dupa un asemenea foc.
    de reconstruit,poate mai incolo,peste o mie de ani,acum poate o mica piramida de sticla,asa de fason.
    despre cauze,pot fi o mie,tot ceea ce sper e sa nu fie o manuta jucausa.insa sunt sigur ca in acest caz,presa mare din francistan,va baleta cu gratie si pe varfuri.
    pe net au aparut deja niste poze cu niste ciuhapi zambind simpatic,cu catredala in flacari pe fundal.
    acum intelege cine poate ce vrea.
    mai ales cu noua lege a internetului promovata de ue
    • +4 (14 voturi)    
      Teodor Baconschi: (Marţi, 16 aprilie 2019, 10:49)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Point

      "Franța adormită spiritual sub dogma laicității și-a depășit indolența, regrupându-se spontan în jurul unui simbol federator unde, pe lângă catolicii strânși la cele cinci slujbe zilnice, intrau anual 15 milioane de pelerini străini Și totuși, mulți dintre cei care au asistat la devastatorul incendiu vor reflecta asupra acestei ”întâmplări” într-o cheie mai gravă, amintindu-și de felul pervers-orgolios în care modernitatea târzie s-a dezis, în mare parte, de Dumnezeul întrupat al religiei care a construit civilizația noastră."(Doamna Noastra).
      • -1 (7 voturi)    
        ..... (Marţi, 16 aprilie 2019, 14:35)

        T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        Puteai sa gasesti alt exemplu decat un fost pmp-ist care ii canta ode lui Udrea si care s-a facut de ras cu episodul „ "jacuzzi” cu fosta ambasadoare din Australia, M. Vulpe.
        Spre surprinderea ta in Romania sunt inca oameni inteligenti, intelectuali adevarati.
    • +4 (18 voturi)    
      breaking news (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:03)

      lula [utilizator] i-a raspuns lui Point

      au fost donatii de sute de milioane deja, se va face o colecta nationala, o sa fii surprins sa vezi ca o natie poate sa reconstruaisca un simbol national.
      cat despre teoria conspiratiei, sa ne oprim din facut fandari pe scari?
      • +4 (16 voturi)    
        ingust gandesti (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:19)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui lula

        tu crezi ca banii sunt totul?ca pot reface istoria?
        idiotii aia au fost in stare sa tranteasca o piramida in fata luvrului.ca deh, e modern.catredala aia,DACA va fi reconstruita,va fi dedicata religiei multikulti si a modernisnismui progresist.
        conspiratii?cum distrugi o natie?sterge-le istoria si cultura.hint suedia,un mare laborator.
        • -2 (14 voturi)    
          din fericire (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:40)

          lula [utilizator] i-a raspuns lui Point

          eu stiu despre ce vorbesc, pentru ca traiesc aici. tu?
          istoria nu se reface, ca istoria nu se altereaza decat daca folosim masina timpului si oprim revolutia franceza, de exemplu.

          ma crezi sau nu, piramida aia de care vorbesti nu e strica cu nimic farmecul Louvre-lui, nu e ca nuca in perete.

          daca ai sa te plimbi un pic in afara granitelor ai sa spui chapeau bas multor natii care au stiut sa isi pastreze monumentele istorice, nu ca noi
          • +1 (11 voturi)    
            un om (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:31)

            Point [utilizator] i-a raspuns lui lula

            care se vinde pe o manuta mai plina de galbeni si mai e si mandru pieptos si fericit,nu are ce vorbi despre istorie.
            furculisionismul asta de plecati cu pranzu-n traista si injurand natia mama,nu ma face decat sa rad trist si amar
            in fine,cum zice fantuzu',reciteste ultima fraza.
            succesurission,a la bon antandu!
            • +3 (5 voturi)    
              aaa (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:54)

              lula [utilizator] i-a raspuns lui Point

              uite ca am recitit ultima fraza.

              problema ta e ca plangi trist si amar pentru ca furculitionismul tau ramane in niste granite conspirationiste national religioase neaose.

              nu injura natia mama, ci privesc cu dezamagire in urma ca a trebuit sa-mi iau traista cu pranzul si sa-mi mut cortul, pe o mana de galbeni.

              si da, francezii imi arata ca se poate daca se vrea. nu spun ca sunt intr-o stare mult mai buna decat noi, insa demonstreaza ca nationalismul lor nu ramane la nivelul romanesc de batut cu caramida in piept. s-au mobilizat cum noi nu ne mobilizam. asta este!
              • -2 (4 voturi)    
                va multumesc (Marţi, 16 aprilie 2019, 14:42)

                Point [utilizator] i-a raspuns lui lula

                pentru rasupunsul sincer si echilibrat.
                am multi prieteni plecati,insa majoritatea spun ca la o adica se vor intoarce.insa nici unul nu-si bate joc sau macar ironizeaza poporul ci conducatorii cu care am fost ''binecuvantati''
                conspiratii:am pus un link mai demult cu situatia groaznica a violurilor din suedia.
                de ce suedia?fiindca sunt campioni mondiali la progresism viteza.nu sunt sarcastic,e adevarul.
                si culmea,tot eu sun cel talamb,dobitoc etc.acum sper sa-mi fi inteles punctul de vedere.o zi buna
            • +7 (7 voturi)    
              Nu toti sunt plecati de foame. (Marţi, 16 aprilie 2019, 13:34)

              clint [utilizator] i-a raspuns lui Point

              Unii au plecat si de scarba la salarii mai mici. Si acum ghicitoare: de scarba cui crezi ca au plecat ?

              Indiciu: si Ceausescu spunea de revolutionarii de la Timisoara ca sunt niste fomisti care s-au vandut pentru o mana de dolari.

              PS: Mai evoluam si noi? Nu de alta, dar in curand nu se vor mai gasi fraieri sa ramana in tara asta ca duca greul, sa plateasca taxele.
          • 0 (10 voturi)    
            nu te mai chinui (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:44)

            hmc [utilizator] i-a raspuns lui lula

            cu toti talambii.
            Unii chiar merita sa traiasca si sa fie exploatati si batjocoriti in Romania. Chiar e recomandat sa nu amesteci dobitoci printre oameni inteligenti si creativi. Lasa prostii sa-si depene filosofia rudimentara la latrina traditionala din fundul curtii. Ca sa evite tragedia "modernismului progresist"...
            • +4 (8 voturi)    
              Apropo de adevaratii oameni creativi (Marţi, 16 aprilie 2019, 13:08)

              Altiro [utilizator] i-a raspuns lui hmc

              De doua milenii neamul romanesc traverseaza istoria gratie acestor"dobitoci si talambi"cu "filozofie rudimentara" care nu si-au pus palma-n c.r sa plece ori de cate ori asupra lor s-au abatut urgii. Au ramas, au luptat, au supravietuit si trebuie sa recunosti ca fara incapatanarea lor n-ai mai fi avut azi sansa sa le arati dispretul tau profund..
              • -1 (7 voturi)    
                Cu alte cuvinte, (Marţi, 16 aprilie 2019, 14:26)

                Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                tu dai lectii celor plecați și te Bati cu cărămida ca cei rămași clădesc România ?
                Foarte bine ca clădiți România spre Gloria Socialismului !
                Grăbiți -va , ca curând vor fi 100 de ani și nu se văd roadele voastre , din contra , țara se apropie de prăpastie !

                Noi ce fugiți de Gloria și bunăstarea socialismului va dorim succes ,cu noul cel mai iubit și inteligent in frunte.
                Da, este un progres: a condus un cizmar acum s-a avansat la tractorist !
                • 0 (2 voturi)    
                  nop (Marţi, 16 aprilie 2019, 15:41)

                  Point [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

                  doar atrage atentia asupra unui punct la care pleacatii ca tine,nu se vor gandi vreodata.si nu,nu cred ca tu fugisi pe vremea lui ceau.doar aia cu ouo fugeau

                  ciudat cum pana cum aveam o parere despre omul plecat la munca sa trimita acasa la copii si sa ajung sa-mi schimb total acea parere
                  • +1 (1 vot)    
                    Bravo ! (Marţi, 16 aprilie 2019, 21:31)

                    Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Point

                    Ai pus punctul pe “i” !
                    Nu am plecat pentru bani , la 35 de ani am fost scârbit de comunismul lui Ceașca Balbaitul și mi-am riscat libertatea și viața și am fugit in Occident la prostii ăștia de capitaliști .
                    Sunt fericit eu și marea mea familie !

                    Voi nuci acul nu a-ți reușit sa scăpați de comuniști , eveti unii mai noi , foarte inteligenți care va conduc .
                    Dar nu sunt gelos, doar ma mai doare inima de viitorul României !
              • 0 (6 voturi)    
                Si daca... (Marţi, 16 aprilie 2019, 14:33)

                Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                ...nu erati voi, obiditi, umiliti, aplecati, caciuliti...poate ar fi fost o natiune demna din care nu plecau atatia. Sau pur si simplu...o natiune DEMNA.
          • +2 (8 voturi)    
            draga lula (Marţi, 16 aprilie 2019, 13:16)

            KayT [utilizator] i-a raspuns lui lula

            te chinui degeaba.

            Unii oameni vad mizerie peste tot, pentru ca numai cu asta sunt obisnuiti: ingustime mintala, idioti, conspiratii, manute pline cu galbeni, praz in traista, injuraturi, ca sa citez doar din ultimele comentarii. Pai daca doar asta vede in mediul sau..

            Chiar crezi ca ai cu cine sa discuti?
            • -1 (1 vot)    
              Subscriu (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:55)

              Cuca [utilizator] i-a raspuns lui KayT

              Sunt ingrozit de multe comentarii de pe aici: ignoranta, rautate, invidie, prostie, uneori chiar si toate la un loc...
        • +1 (9 voturi)    
          Cum au fost distrusi dacii ? (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:56)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui Point

          Ce s-a intamplat de la marea retragere aureliana si pana pe la 1200, nu stim. Au venit valuri de imigranti si cum au fost primiti, cum si in ce proportie ne-am amestecat, care ne sunt originile noastre de fapt, acestea sunt si vor fi mereu niste necunoscute. Daca stii sa reciti din manualul de istorie propagandizata cu care am fost invatati, adica "continuitatea in spatiul carpato-danubiano-pontici" eu zic nu te face cu nimic destept. Este uimitor asadar cum acum parem preocupati de imigratia din alte tari, cand tara noastra s-a nascut dintr-o mare imigratie pana la urma.


          Mai mult, romanul, ca de obicei, se crede mai destept. Prostii de suedezi isi deschid granitele de fraieri, noi traim aici "curati", daco-romani get-beget, intr-o tara care se depopuleaza rapid si din care a emigrat jumatate din forta de munca activa, cu consecinte dramatice pe termen lung. Cei mai buni dintre noi pleaca si ne condamna nu numai la saracie - pe termen scurt, dar si la un viitor incert pe termen lung. In loc sa ne gandim de ce pleaca si de ce nu putem crea un mediu propice pentru valorile noastre autentice, de ce medicii pleaga si profesorii se zbat in saracie lucie, ne batem capul cu prostii de suedezi.

          Dar cum ziceam, romanul e destept. El stie mai bine, Isi pune carlig in spate la masina sa nu ii intre unul in spate, ca prostii aia care au facut masina nu s-au gandit, isi cumpara statie de emisie-receptie si merge cu antena balanganindu-se cum numai la noi vezi, isi pune 100 de cruciulite si icoane in parbriz, isi sableaza oglinzile ca sa nu i le fure, in fine, el stie mai bine, nu ca prostii din alte tari unde nu vezi astfel de romanisme cu care ai nostri isi ocupa tot timpul...
          • +3 (5 voturi)    
            Ei, hai... (Marţi, 16 aprilie 2019, 14:32)

            Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui clint

            ...ce pe-a desteptul si civilizatul o facem noi. Carligul la masina te face roman in timp ce jumatate din belgieni au acest carlig exact pentru acest motiv. Oglinzile "sablante" sunt o caracteristica normala a masinilor de azi...nu ca sa nu fie furate ci ca sa nu incurce traficul lateral (fie pe trotuar fie pe strada). Ca sa vezi si sa nu crezi...si tut esti la fel de destept precum romanasii pe care ii blamezi. Concluzia: esti din acelasi aluat.
            • -1 (1 vot)    
              In alte tari nu ai voie cu d-astea. (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:29)

              clint [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

              Este lege. In majoritatea tarilor europene carligul il pui doar daca remorchezi ceva. Nu prea esti umblat, nu? Dar eu altceva voiam sa zic, care ti-a scapat complet: ala care a facut masina s-a gandit la altceva, care noua ne scapa complet si il credem prost. Daca iti intra unul cu viteza mare in spate, carligul face mai mult rau. Insa, cum spuneam, noi stim mai bine...

              In rest, putin imi pasa ce gandesti despre mine si daca ai carlig, geamuri fumurii si lant de 2 kile pe ceafa groasa, 10 icoane si manele la maxim. E dreptul tau sa fii roman in felul tau pana la urma. Doar nu credeam ca vor sari toti romanasii sa ma aplaude pentru ce am scris :),
          • 0 (0 voturi)    
            nu mai erau daci la 1200 (Marţi, 16 aprilie 2019, 14:43)

            ubbu [utilizator] i-a raspuns lui clint

            la cati au exterminat romanii nu era de unde sa mai fie. sunt alte urme insa pe teren, de fortificatii de mari dimensiuni si de populatii mai numeroase decat ne spun istoriile strepezite scrise de mincinosi ca astia din dictaturile noastre incepand din1938. Daca o mai ducem inca trei dictaturi nici nu ne mai trebuie istorie ca nu va mai samanta de roman.
        • +1 (1 vot)    
          piramida din fata luvrului (Marţi, 16 aprilie 2019, 15:20)

          miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Point

          este altceva!
          la fel ca turnul eiffel-grinda cu zabrele, piramida de la luvru prezinta solutia "cabluri si sticla".
          sunt doua solutii care au revolutionat constructiile civile si industriale.
          • 0 (0 voturi)    
            nimeni (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:17)

            Point [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

            nu neaga solutiile,fie in constructii sau aiurea,ci amplasamentul voit.
            stiu e chestie de gusturi,insa poate se incerca in alta parte,totusi.
  • +9 (19 voturi)    
    Fraieri francezii ăștia (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:00)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Auzi, să reconstruiască...

    Dacă era în România, acum afaceriștii noștri își frecau mâinile gândindu-se ce mall mișto sau clădire de birouri din sticlă fac în loc.
    • 0 (4 voturi)    
      sincer (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:56)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu_nr1

      nu pricep d c ai primit atatea voturi negative...
      sunt o GRAMADA de cladiri care au luat foc cand erau aproape de renovare si au aparut cladiri "moderne" in loc....
      e o tactica foarte utilizata in romania!
  • +1 (11 voturi)    
    Cocosatul !? (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:05)

    ...!?! [utilizator]

    unde-i Cocosatul!?
    • +2 (8 voturi)    
      e-n literatura, ,,analfabetizatilor"!D (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:30)

      ...!?! [utilizator] i-a raspuns lui ...!?!

      .
  • +6 (26 voturi)    
    Micron (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:17)

    Tescovin [utilizator]

    “Notre Dame este istoria noastră, literatura noastră, parte a spiritului nostru, locul marilor noastre evenimente, al epidemiilor, al războaielor, al eliberărlilor noastre, epicentrul vieților noastre..."

    Nici o mențiune despre „creștinism, credință, Dumnezeu”... A enumerat orice altceva decât ceea ce este însăși esența unui simbol ca Notre Dame, care este o catedrală, nu casă de creație literară, nici infirmerie sau depozit de alimente. Dacă și într-un moment ca ăsta prima lui grijă e să fie „incluziv” și să nu rănească sensibilitățile unora care oricum se hlizesc bine-dispuși de focul de la Notre Dame, nu mai ai ce să aștepți de la un meschin pe drept supranumit Micron.
    • -5 (13 voturi)    
      bine, do'n. habotnic, te-ai scos din contextul (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:28)

      ...!?! [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      sec.XXI, bravo!D
      • +5 (13 voturi)    
        Și chiar mă bucur de asta (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:40)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui ...!?!

        Pentru dvs, singurul context care contează e sec XXI. În sec XXI s-a creat lumea, a apărut viața inteligentă, apa caldă și gaura de la covrig. Eu obișnuiesc să țin seama de un context mai larg, la care au contribuit de-a lungul secolelor mulți alți oameni, de obicei mai inteligenți decât mine sau decât dvs.
        • -1 (7 voturi)    
          ce mai chichirez galceava, (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:57)

          ...!?! [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          romanii sunt foarte inteligenti si prosti de bubuie!DDD, nu!?
        • 0 (2 voturi)    
          nea tescovine (Marţi, 16 aprilie 2019, 16:18)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          FFF.BUN raspunsul tau dat unora... care ca lumea a aparut odata cu Internetul. Sau care cred ca tot ce e azi este "obiectiv turistic de facut poze cu smartfonu".
    • -4 (12 voturi)    
      pai cum? (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:39)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      nu a zis ca Putin e in spatele focului?
    • -5 (11 voturi)    
      da... (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:50)

      lula [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      pai cum altfel? trebuia sa isi faca 3 cruci pana in pamant si sa construiasca alaturi Catedrala Neamului Francez, nu?

      Sfantu Petru din Vatican e simbolul suprem al catolicismului. Notre Dame nu e doar biserica, apropo, o perioada de timp a fost folosita ca depozit.
    • +8 (14 voturi)    
      putina decenta (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:35)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Bati campii fara nici o gratie: Macron a cerut sa fie botezat la 12 ani impotriva vointei familiei ( parintii fiind atei convinsi, ambii medici), si-a facut studiile la "lycée jésuite La Providence".
      Cat despre relatia sa actuala cu biserica el spune urmatoarele:
      " "J'ai une réflexion permanente sur la nature de ma propre foi, mais j'ai suffisamment d'humilité pour ne pas prétendre parler à Dieu".
      iar intr-un stat in care doar 4,5% din francezi sunt catolici practicanti, nu vad de ce ar face etalaj de religie.
      pentru francezi notre Dame de Paris inseamna altceva: istorie, talent extraordinar al celor care au construit-o acum peste 800 de ani, un monument de arhitectura, opera lui Victor Hugo etc.
      Ar trebui deasemenea sa stii ca religia este o problema intima a fiecaruia, nu faci circ si panarama cu preoti grasi si bogati ca in Romania.
      • +1 (11 voturi)    
        Ar trebui sa stii (Marţi, 16 aprilie 2019, 13:22)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        Adevarata credinta o gasesti in aplicarea intocmai a invataturii lui Iisus, nu in "circ si panarama preotilor grasi si bogati" dar nici in confortabilele tale filozofii intime.
        • 0 (6 voturi)    
          ???? (Marţi, 16 aprilie 2019, 14:06)

          T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          Ca sa-ti dai cu parerea ar trebui sa cunosti "confortabilele mele filozofii intime".
          Ceea ce spui tu este gargara unei mici persoane care nu poate accepta ca altii au alta parere.
          • +2 (8 voturi)    
            Gargara,pareri, filozofii (Marţi, 16 aprilie 2019, 15:12)

            Altiro [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

            Credinta este una iar Adevarul este unic. O spunea Iisus inca de acum doua mii de ani. Desigur, parerile si filozofiile intime pot fi acceptate dar,doar ca simpla gargara pe teme de credinta. Numai bine!
    • +2 (14 voturi)    
      si uite d c (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:59)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      urasc eu religia...

      da ma si eu sunt ateu, hai injura-ma, blesteama-ma, spune-mi ca o sa ard in nad, si apoi explica-mi cat de bun esti tu si cat de bun e dumnezeu!

      Notre Dame este un simbol al orasului, un simbol istoric, un simbol turistic, o capodopera, abia apoi este un simbol crestin! si stii d c?! pt ca nu toti suntem crestini... de fapt sup 40% din planeta e crestina, dar voi sunteti atat de ingamfati incat sunteti SIGURI ca aveti dreptate!

      Notre Dame este ce a zis Macron (pe care nu pot sa spun ca-l prea iubesc), NU ce ai zis tu.
      • +3 (7 voturi)    
        Notre Dame (Marţi, 16 aprilie 2019, 15:33)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Nu vă înjur, nu vă blestem, doar vă compătimesc pentru faptul că sentimentul care pare să vă anime cel mai tare este ura.

        În ce privește Notre Dame - degeaba vă spargeți în figuri și decretați că Notre Dame este un „simbol turistic” și abia apoi „un simbol pentru creștini”. Ordinea cronologică și scopul inițial vă contrazic.

        Ce-ați zice dacă dvs ați ridica o școală pe banii dvs., iar peste 300 de ani Biserica nu știu care ar confisca școala, ar face-o mănăstire (în care s-ar învăța și gramatică, cât să nu zicem că am alungat complet școala din peisaj) și un popă zevzec ar decreta că, înainte de a fi școală, e o casă a Domnului ? Mmmm ?
        • -3 (3 voturi)    
          hahaha (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:07)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          exemplul tau este extrem de prost... in exemplul tau chiar ar fi o biserica.

          ma intelegi gresit, nu am ura pe religie, desi nu cred in ea. am ura pe interpretarea si utilizarea religiei in scopuri meschine (de exm 400 mil pt construirea unei chestii in mijlocu unui oras fara nici un scop cand 60% din populatia tarii de kk in curta!).
          fiecare crede in ce vrea, nu este dreptul meu sa ii spun omului in ceea ce sa creada, dar nu este nici dreptul lui sa ia din banii mei pentru credinta lui sau sa ma oblige si pe mine sa cred in ceva!
          also una din problemele pe care le am cu religia romaneasca este ca te complace in prostie si saracie: "o sa o duci mai bine pe lumea ailalta, lasa-l pe dracnea sa fure ca el o sa ajungaa in iad si tu o sa ai 72 de virgine.... oooops wrong religion"....

          in momentul de fata majoritatea cladirilor istorice nu mai au nici o treaba cu scopul initial (ND avea, dar again scopu principal era turismul din aia 35k vizitatori zilnici... cati se duceau sa asculte slujba?!). Nu este un lucru rau sa bun, este o constatare si este ceva normal pentru o cladire cu atata istorie!
          la schonbrun mai traieste familia regala?! cetatea de la rasnov este o cetate de aparare?! normal ca nu.... sunt simboluri turistice (si istorice)!

          sa-ti spun ceva... mi-e imi pare rau ca a ars catedrala aia... si nu am nici o treaba cu religia crestina... Este una din marile realizari ale omenirii si restu conteaza mai putin.

          Nu poti pretinde ca toti sa creada acelasi lucru ca tine, nu poti pretinde ca toti sa-l vada ca mare lacas al domnului cand vreo 65% din populatia planetei nu e crestina.... si daca te uiti la toata perioada istoriei cifrele arata chiar mai rau!
          • 0 (0 voturi)    
            Îmi pare rău, dar sunteți incoerent (Miercuri, 17 aprilie 2019, 10:53)

            Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            În comentariul dvs. inițial ați spus:

            „ȘI UITE D C (sic !) URĂSC EU RELIGIA !”

            În cel de mai sus spuneți:

            „NU AM URĂ PE RELIGIE”

            Dincolo de agramatismul evident pe care îl etalați, nici măcar nu sunteți coerent. De aceea mă scuzați dacă nu am mai avut răbdarea de a parcurge până la sfârșit dezlânatul dvs. text de mai sus.
    • +4 (6 voturi)    
      Intr-o tara in care putini se mai declara (Marţi, 16 aprilie 2019, 13:16)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      religiosi, intr-o tara in care ateismul ( 40% ) creste vertiginos in timp ce crestinii ( ~50 % ) scad masiv si ceva musulmani ( ~6%), de ce vina ar fi doar a lui Macron ?

      E normal sa iesi in fata tarii ca presedinte al tuturor si sa spui reconstruim catedrala crestinilor cu banii tuturor ? Sau zici: construim catedrala care e a noastra, a tututror, din banii nostri, ai tuturor ( inclusiv ai musulmanilor )?

      Astia cu crestinismul si conservatorismul vad ca dati citate din Baconschi, dati si din Sever Voinescu care spunea ca ateismul post-crestin este de fapt produsul crestinismului.

      O chestie care unora ar da de gandit. Altii, stiu doar sa gaseasca vinovati si sa arate cu degetul.

      Si alte teme de gandire:

      Este Notre Dame un epicentru al crestinatatii sau mai degraba un obiectiv turistic exploatat comerical ( ca si Vaticanul de altfel )? Aia 13 milioane de vizitatori sunt numai crestini ? Eu n-am fost la Notre Dame, dar la Vatican era plin de asiatici. De ce, cand e vorba de luat bani, multi-culturalismul, ateismul nu mai ofenseaza ?

      Avea Notre Dame asigurare de incendiu ?
      Daca nu, cu ce bani se va reconstrui, doar cu banii bisericii/crestinilor ? Cu ce bani a fost intretinuta pana acum, doar cu donatii de la crestini, sau din taxele tuturor ?

      https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_France
      • +1 (3 voturi)    
        NU avea (Marţi, 16 aprilie 2019, 17:24)

        dalida0010 [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Nu, nu avea asigurare. Statul este proprietar si Statul nu mai asigura monumentele pe care le are in proprietate de pe la sfarsitul sec 19. Se "autoasigura"... deci, in afara donatiilor, se va reconstrui cu banii contribuabilului.
  • -3 (9 voturi)    
    mda... (Marţi, 16 aprilie 2019, 11:34)

    adrian_rolland [utilizator]

    Ipocrizie la nivel maxim... din nou!

    https://en.wikipedia.org/wiki/Buddhas_of_Bamyan#2001,_destruction_by_the_Taliban

    https://www.nationalgeographic.co.uk/history-and-civilisation/2017/11/ancient-sites-damaged-and-destroyed-isis

    Pentru astea nu mai plinge nimeni ca na... nu sunt in capitala luminii..
    • +4 (10 voturi)    
      adrian (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:04)

      lula [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      intotdeauna maioul e mai aproape decat camasa.

      cate atentate nu sunt in lumea asta mare? si cu toate astea, impactul emotional e urias cand o statie de metrou de la doi pasi de casa ta explodeaza, iar daca se intampla in SUA esti doar trist pentru niste oameni care au murit.

      este uman sa te preocupe mai mult ce e in proximitatea ta, si o iei mai lejer cand se intampla pe continentul african.
    • +4 (8 voturi)    
      Intrebarea intrebarilor (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:36)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Ce au in comun cele trei distrugeri
    • +5 (5 voturi)    
      Greșit (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:44)

      osica [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      La vremea respectivă s-a vorbit mult și despre aceste distrugeri
    • +5 (9 voturi)    
      Nu e nici o ipocrizie (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:50)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Nu știu dacă în 2001 aveați Internet, și poate v-a scăpat momentul, dar a fost o emoție generală destul de mare când talibanii au făcut praf statuile lui Buddha din Afghanistan, patrimoniu cultural universal.

      Revenind în prezent, când se pare că aveți conexiune de Internet, pentru mine Notre Dame e mai mult decât patrimoniu cultural - e și un simbol religios. Mă scuzați dacă mă doare mai mult de simbolurile creștinătății decât de ale budiștilor sau musulmanilor (pentru care dealtfel am tot respectul, dar îi las pe ei să-i doară de aspectul religios al acelora).
    • +2 (4 voturi)    
      exact la ceea ce spuneti (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:54)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      M-am gandit imediat ce am citit stirea.

      Nu este ipocrizie - la momentul respectiv au fost multi care au luat atitudine impotriva acelor distrugeri.

      Dar mai este ceva: fiind in Europa, fiind mai aproape de sufletele noastre Notre Dame a rezonat mai puternic in majoritatea dintre noi.

      si in continuare, credeti sau nu credeti, va recomand sa cititi Biblia pentru ca acolo este ceva extrem de interesant: sa ai cunostiinte este una, dar sa acorzi intelegere celor din jurul tau si nu numai este altceva.Prima se leaga de minte iar cea de a doua de inima. si de multe ori intelegerea te face mai intelept adica merge si de la inima catre minte.

      Si in preajma de Sarbatorile Pastelui cateva versete din Proverbe 3:3 - Vechiul Testament
      "Let love and faithfulness never leave you;
      bind them around your neck,
      write them on the tablet of your heart."

      P.S.
      M-am abtinut sa dau + sau -, dar nu m-am putut abtine sa nu comentez. Spor sa aveti!
    • +1 (1 vot)    
      deci (Marţi, 16 aprilie 2019, 13:05)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      notre dame este mult mai cunoscut...
      nu e vorba de ipocrizie , e vorba de ce e mai aproape de tine si de ce este mai cunoscut! asa functioneaza lumea! D-asta fotbalistii sunt platiti de zeci de ori mai mult ca alte sporturi, desi fac more or less acelasi lucru!
      lumea nu e dreapta. asta e!

      ceea ce dovedeste in schimb ce ai spus tu este faptul ca extremismul de orice fel TREBUIE SA DISPARA!!!
      nu sunt adeptul corectitudinii politice , dar extrimismul este extrem de periculos!
    • +2 (2 voturi)    
      13 milioane de vizitatori pe an iti spun ceva ? (Marţi, 16 aprilie 2019, 13:26)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Notre Dame avea 13 milioane de vizitatori si as paria ca mai mult decat toate celelalte obiective din desert impreuna. Conteaza ca pe langa catedrala sa mai fie si un bufet, o cafenea, un aeroport, un club, o prostituata.

      Toate astea atrag tot felul de "necredinciosi", care au venit sa pacatuiasca, dar viziteaza si catedrala, si uite asa ea devine simbol national de care se bucura toata lumea, nu numai crestinii si nu numai aia care ii inteleg importanta istorica.

      Roata se invarte si este unsa cu bani si munca multira. Talibanul, crestin sau musulman, taie frunza la caini si e furios ca unora le merge bine.
      • -1 (1 vot)    
        @Clint (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:17)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Probabil aveti dreptate cu cele 13 milioane de vizitatori fata de o fundatura din desert... care, ca fapt divers, e / era locuita permanent cam de vreo 12000 de ani ;-)

        @13 - Biblia este o carte interesanta... atunci cind este respectata cu strictete, si nu doar cu ceea ce convine unora sau altora.

        @Tescovin - intr-adevar, a fost asa de mare emotia pentru cele doua statui ca in continuare sunt in ruine. Pina la urma e dreptul fiecaruia sa ii pese de ce doreste el dar patrimoniul universal este universal pentru toti... nu doar pentriu o parte.

        @Setalcott - au fost facute de idioti (fanatici religiosi in exemplele mele) si inca se asteapta raspunsurile pentru ND.
        • 0 (0 voturi)    
          Ați donat vreun sfanț pentru statuile lui Buddha ? (Miercuri, 17 aprilie 2019, 10:57)

          Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          Dacă da, felicitări. Dacă nu, abia asta este ipocrizie crasă.
    • +1 (3 voturi)    
      Splendida cetate a celor o mie de sori (Marţi, 16 aprilie 2019, 14:50)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Am plans si cand au aruncat cretinii aia statuile de la Bamyan in aer. Am plans si cand am dat peste o referinta catre ele in carte din subiectul comentariului.
      E normal sa te doara un pic sufletul cand vine vorba de patrimoniul universal.
  • +4 (4 voturi)    
    devastator... (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:56)

    ..13 [utilizator]

    Opera de arta si monument simbol.

    O imensa pierdere pentru mine si cred ca si pentru altii si poate si pentru Europa.
  • +2 (6 voturi)    
    numa' zic (Marţi, 16 aprilie 2019, 13:39)

    inmono [utilizator]

    Nu sunt adeptul teoriilor conspirationiste, dar e interesant cum s-au petrecut lucrurile:
    - Biserica Catolica cerea de multa vreme fonduri ptr renovare motivand ca e un monument istoric si nu platesc din fonduri proprii costurile astronomice alre renovarii
    - Guvernul francez refuza sa aloce fonduri ptr ca in opinia lor e lacas religios si guvernul nu da bani la culte. Sa nu uitam ca e o biserica "in functiune", nu muzeu si intrarea era libera (exceptie turnul si cripta).
    - 5 aprilie - guvernul francez vine cu un program surpriza si face rost de fonduri si renovarea incepe
    - 15 aprilie are loc un accident si intregul edificiu arde

    Cine plateste acum marea parte a reconstructiei ?

    Firma de asigurari care a asigurat restaurarea. Care probabil o sa incerce sa isi recupereze paguba de la restauratori, care o sa gaseasca un Dorel care si-a aprins o tigara.
    • +2 (2 voturi)    
      Cine plateste (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:43)

      dalida0010 [utilizator] i-a raspuns lui inmono

      Cine plateste? Total 100 mil, L'Oreal 200 mil, LVMH 200 mil, Pinault 100 mil. Si dupa umila mea parere este doar inceputul.
  • 0 (10 voturi)    
    parere (Marţi, 16 aprilie 2019, 13:45)

    TicuUrsache [anonim]

    Lumea asta este intr-un echilibru aproape perfect. Iau in calcul doar presiunea atmosferica si vedem cum mor oamenii ca mustele atunci cand cativa cm coloana de mercur se modifica in plus sau in minus. Acest echilibru nu este la latitudinea OMULUI. Acum vin cu intrebarea: Este distrus un simbol al bisericii catolice si asta se intampla in SAPTAMANA MARE? Eu zic ca semnul este atat de cutremurator incat nu cred ca doar pe catolici ii avertizeaza. Probabil ca am zeci de contestatari la nivelul credintei dar am foarte multe exemple concrete, traite in care numai dorte externe comunitatii umane putea sa le influenteze. Cine o fi acesta forta? Raman la parerea ca doar DUMNEZEU. Unicul fiu pe pamant a fost lasat prada necredintei iar astazi vorbim de SF. PASTE CA DE O SARBATOARE COMERCIALA. Si acum intreb: o fi un semn?
  • -6 (6 voturi)    
    Muncitorii romani fumau in pod.... (Marţi, 16 aprilie 2019, 13:58)

    dmnt [utilizator]

    O poarta spre IAD s-a deschis in NOTRE-DAME de Paris. Unde va fi urmatoarea ?.....
  • -1 (5 voturi)    
    Vandalizare sau accident ? (Marţi, 16 aprilie 2019, 14:05)

    raducelfrumos [utilizator]

    Anti-crestinism, vandalizare, sau niste betivi care au fumat acolo ? Care e ipoteza cea mai probabila ?
    • 0 (2 voturi)    
      aparent (Marţi, 16 aprilie 2019, 14:18)

      lula [utilizator] i-a raspuns lui raducelfrumos

      ipoteza este o scanteie (sau mai multe) de la un aparat de sudura. tineti cont ca acoperisul era din lemn.
  • +2 (2 voturi)    
    Macron a dat ordin (Marţi, 16 aprilie 2019, 18:03)

    Nyk1 [utilizator]

    După cum relatează France24, Macron a spus că Notre Dame va fi reconstruită în spiritul Diversității națiunii franceze:

    https://twitter.com/FabianKeiser/status/1117895250935255042

    Iată aici o viziune asupra modului cum ar putea arăta edificiul după reconstrucție:

    https://pbs.twimg.com/media/DLD9LrHV4AIEmOc.jpg


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version