INTERVIU

Marian Popescu, Centrul de Integritate al Universității București, despre frauda de la Drept: „Numărul studenților e șocant / Când copiatul ca mod de a funcționa ajunge la facultate, partida e pierdută”

de Iulia Roșca     HotNews.ro
Marţi, 2 martie 2021, 8:52 Actualitate | Educatie


Marian Popescu
Foto: Agerpres
Marți urmează să se decidă dacă cei 45 de studenți din anul I de la Facultatea de Drept, Universitatea București, prinși că au fraudat examene, vor fi exmatriculați. „Acest incident major indică o mare vulnerabilitate a universității românești: în ce măsură conceperea examenelor și modul de evaluare, toate organizate online acum, în condiții restrictive, țin cont de permisivitatea și facilitățile din online?” Este întrebarea pe care o ridică Marian Popescu, directorul onorific al Centrului de Integritate al Universității București, după acest caz pe care îl cataloghează drept „șocant”. Fostul președinte al Comisiei de Etică a Unviersității București, cel care a dat verdictul de plagiat în cazul tezei de doctorat a lui Victor Ponta, spune într-un interviu pentru HotNews.ro că se pune un preț mic pe integritate în școala românească și că trebuie regândit modul în care se dau examenele.

Reporter: Studenți la drept, la Universitatea din București, în prag de exmatriculare pentru că au copiat la examen. E scandalul ultimelor zile. V-a luat prin surprindere?

Profesor Marian Popescu: Dacă numim orice fraudă drept “scandal”, desigur e un scandal. Mie mi se pare că e…scandalos că 45 de tineri în anul I s-au grupat pentru a comite o fraudă. E șocant numărul, e șocant că e vorba de Drept deși gravitatea fraudei e aceeași, nu ține cont de domeniu sau de …frontiere. “The New York Times” titra în 2013 “scandalul”, “șocul anului, la Harvard unde 70 de studenți au fost exmatriculați pentru fraudă. Acest incident major indică, însă, în general, o mare vulnerabilitate a universității românești, dar și din alte părți: în ce măsură conceperea examenelor și modul de evaluare, toate organizate online acum, în condiții restrictive, țin cont de permisivitatea și facilitățile din online? Este mediul academic pregătit în cultura digitală să schimbe ceva ce nu merge ca lumea?



Rep: Subiectul a stârnit reacții pasionale mai ales în social media. Unii spun că este o „greșeală de tinerețe”, că nu ar trebui exmatriculați, că vina nu este doar a studenților, ci și a școlii, în general vorbind. Alții, dimpotrivă. A cui credeți dvs. că este vina?

M.P. :Desigur, suntem toleranți cu cei tineri…dar cum? Când ei au intrat nesiliți de nimeni la o facultate, care are reguli, norme, un Cod de etică și o Cartă universitară, ba chiar și propriul regulament al studenților. Ei nu le citesc, li se vorbește extrem de rar despre acestea, despre ce înseamnă etica și integritatea academică. În cazul de față, Regulamentul facultății stipulează clar exmatricularea în caz de fraudă dovedită. Mai mult, a fost o acțiune de grup. Prefer să evit idea de “vină” și să o înlocuiesc cu unul dintre pilonii misiunii unei universități/facultăți: responsabilitatea.

Întrebarea pe care o pun de mai multă vreme și prin acțiuni întreprinse prin CARFIA (Centrul de integritate al Universității din București) este: cât e dispusă o universitate să investească într-o reală cultură a eticii și integrității academice? Mulți sunt liniștiți numai pentru că există un curs pe acest subiect - facultativ la Licență, unde ar trebui să fie obligatoriu, apoi la masterat și la școala doctorală. Ca și cum un simplu curs rezolvă practicarea eticii și integrității academice! Greșim atât de mult în această privință!



Rep: Tentația aceasta a copiatului a existat întotdeauna. E mai mare acum, în condițiile în care, în ultimul an, din cauza pandemiei cursurile și examenele au fost susținute online?

M.P.:Nici nu mai e vorba, adesea, de o “tentație”. E vorba clar de un mod normal, fără tresăriri morale, ale multora de a înșela, frauda în vederea parcurgerii pe “scurtături” a unui parcurs universitar de la care, adesea, primesc puțin, conținuturi slab atractive, racordate anemic la lumea în care trăim. Digitalul a mărit laxitatea morală: “am luat de pe net” auzi cel mai adesea, ca și cum netul e o oală la îndemână. Ce le spun profii studenților despre cum se lucrează cu internetul, cum faci o cercetare uzând de internet, cum ai acces la site-urile creditate științific?

“Copiatul”, o spun tot mai mulți, e o practică înlesnită din gimnaziu până la școala doctorală. E comod pentru profi să nu educe, e comod pentru elevi să parcurgă în viteză traseul până la diploma de studii. În universitar, presiunea birocratică pe profesori e tot mai mare astfel încât energia, interesul lucrului aplicat cu fiecare student se diminuează. Eu am sesizat pericolul din propria experiență: atunci când atenția mi se îndrepta automat spre a verifica dacă studentul nu cumva a “copiat”. Mulți funcționăm într-o logică a fraudei ceea ce este nociv pentru întregul sistem. Școala, Educația fac foarte puțin pentru a ieși din această logică și a instala în mediul nostru de învățare și cercetare o practică cotidiană a eticii și integrității academice.





Rep: Ce ați fi făcut dvs dacă studenții de la Drept erau studenții dvs?

M.P.: Ce am făcut mereu, de multe ori cu succes, după cum mi-au spus chiar studenții (desigur, nu îmi reușește mereu, dar… mă străduiesc căci merită: concep subiectele de examen astfel încât să nu poți frauda. De fapt, prioritatea este ca dificultatea subiectului, bazat pe ce am făcut la curs, pe bibliografie, să pună în mișcare gândirea proprie a studentului. Desigur, sunt domenii, Comunicarea, Artele spectacolului, Filologia, domeniile mele de expertiză, care îmi permit creativitate la curs, la seminar astfel încât, când ajungem la examen, cei care s-ar gândi să fraudeze și-ar da seama că e inutil. Ideea mea e simplă: cursul, seminarul, examenul le facem împreună. Sunt construcția noastră. Păi, de ce să…te furi singur!




Rep: Este copiatul un fenomen în școala românească? De ce?

M.P.: Da, este. Au scris, spus mulți colegi asta, deplângem cu toții și ne dăm seama că, atunci când copiatul ca mod de a funcționa în domeniul cunoașterii ajunge la facultate, partida e pierdută. Revoluția în Școala românească trebuie să înceapă de la ciclul primar și să construiască drumul etic și de integritate al elevului/studentului ca o cale a libertății de exprimare, de a fi ca personalitate completă.



Rep: Ce n-am făcut pentru a nu avea astfel de situații precum cea de la Drept?

M.P.: Din păcate foarte multe sau mai bine zis, unele schimbări consistente ținând de răspunsul la întrebări simple: ce oferim în Școală? Care este scopul? Cum am putea ajuta elevul să aibă o relație bună cu lumea lui, care e lumea de mâine. Și atunci realizăm că nu îl însoțim pe un drum pe care el/ea merge adesea singur/ă. Iar la facultate situația se complică dramatic. Între mulți profi și studenții lor nu există nicio legătură. Câteodată glumeam la începerea unui curs când mă prezentam, spuneam cu ce mă ocup, și ce urmează să facem: avem două drumuri, fie eu vă “livrez” cursul și pa! - ca livrarea la pizza de pildă -, fie mergem împreună și îl construim împreună. Vedeți verbul în Școala e “predarea”, pe care se concentrerază mult efortul, dar nu același efort e și pe primire.



Rep: Cât preț se pune pe integritate în școala românească?


M.P.: Foarte puțin. Încerc, împreună cu (numai) câțiva colegi să încercăm să impulsionăm lucrurile spre direcția corectă. Am creat CARFIA în 2017, m-am implicat în noua strategie a IRAFPA, totul pentru a acredita un mediu al învățării mai sănătos, cu gândul la formarea specialiștilor în facultăți pe domeniul etcii și integrității.

Vulnerabilitățile în materie de etică și integritate academică produc victime, fie că sunt cunoscute, atunci când depun plângere, fie că nu, mai ales de frica represiunii colegiale sau manageriale. Mulți prefera omertá, e…mai simplu, mai comod. Am coagulat un grup de lucru, GLIA, pentru a realiza o politică comună de integritate a Consorțiului “Universitaria”. De un și jumătate tot aștept să ajungă documentul rezultat pe ordinea de zi. Am realizat școli de integritate, alimentez cu conținut site-ul și pagina de Facebook a CARFIA, la nivel internațional încercăm, prin IRAFPA, în urma semnalelor tot mai îngrijorătoare privind vulnerabilitățile universităților din lume, în general, să punem în lucru o nouă strategie în acest sens. Prima emisiune webTV a IRAFPA are tema: “Integritatea: captiva sistemului academic?” (e una dintr-o serie de șase pe care o realizez sub auspiciile IRAFPA). Neschimbând filosofia Școlii românești, ne rigidizăm în șabloane care nu ajută deloc punerea în valoare a potențialului, real, al tinerilor de acum.

Rep: Se reimpune o regândire a modului în care se dau examenele? Cum vedeți dvs asta?

M.P.: Da. Văd acest lucru printr-un alt tip de construcție a pachetelor curiculare în universități care să stimuleze, și prin examene, nu numai apetitul pentru cunoaștere, în general (dependența de mobil și laptop e devastatoare acum), dar și pentru gândirea critică, exprimarea creativă a personalității studentului. El trebuie eliberat din forme nepotrivite pentru raportarea lui la lumea de mâine. Dar pentru asta e nevoie de curajul de a gândi altfel Școala românească. Există câteva personalități care ar putea-o face. Să o schimbe din temelii. Ce trăim acum, ar trebui să ne mobilizeze pentru a face aceste schimbări.

Frauda de la Drept

Consiliul Facultății de Drept și decanul Facultății de Drept a Universității din București vor înainta rectorului propunerea de exmatriculare a 45 de studenți din anul I, pentru fraudarea unor examene din sesiunea din februarie, a anunțat universitatea, vineri seară. "Prin dimensiunea sa, aceasta este o decizie unică în istoria Facultății de Drept a Universității din București", spun reprezentanții instituției de învățământ.

Conform sursei citate, ca urmare a sesizărilor formulate de o serie de studenți, sesizări însoțite de dovezi certe, pertinente și concludente cu privire la fraudarea unor examene în sesiunea derulată în luna februarie, Consiliul Facultății de Drept și Decanul Facultății de Drept a Universității din București vor înainta rectorului propunerea de exmatriculare a 45 de studenți din anul I.
  • "Studenții pentru care s-a propus exmatricularea au conlucrat pe grupuri de comunicare Whatsapp, în paralel cu desfășurarea examenelor online supravegheate audio/video de profesorii titulari. Scopul conlucrării a fost identificarea răspunsurilor și rezolvarea împreună a subiectelor de la unele dintre examenele scrise susținute online în luna februarie 2021", au transmis reprezentanții Universității București, printr-un comunicat de presă.
Ei spun că în ședința de joi a Consiliului facultății au fost discutate sesizările, s-au examinat probele și au fost ascultați toți studenții care au dorit să își exprime punctul de vedere privind acuzațiile care li se aduc, iar vineri membrii Consiliului și-au exprimat opțiunea legată de propunerea de exmatriculare, propunere adoptată cu o largă majoritate.

În conformitate cu Regulamentul privind activitatea profesională a studenților, decanul Facultății de Drept va anula rezultatele obținute de studenții în cauză la examenele pentru care s-a dovedit implicarea lor în fraudă.

Săptămâna trecută, Edupedu.ro a relatat că 49 de studenți din anul I de la Facultatea de Drept din cadrul Universității din București au fost propuși pentru exmatriculare pe motiv de fraudare a mai multor examene.

„Este șocant să constatăm un asemenea fenomen, e cu totul contrariant pentru principiile pe care ar trebui să le insuflăm viitorilor magistrați, avocați, juriști, profesioniști ai dreptului să descoperim în stadiul formării lor inițiale o asemenea încălcare a acestor principii”, a declarat atunci decanul Facultății, Răzvan Dincă, citat de edupedu.ro.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18326 vizualizari

  • +12 (28 voturi)    
    V-ați făcut voi că nu vedeți (Marţi, 2 martie 2021, 9:02)

    Jolly Roger [utilizator]

    De copiat, cred că s-a copiat întotdeauna.

    Mai întâi ca să se ia examenul cu 5...
    După o generație... ca să se ia examenul cu 10, pentru bursă.
    Acum... pentru că așa e ”normal” și pentru că toți trebuie să ajungă ”dottore”...
    • +7 (7 voturi)    
      S-a copiat si la MEDICINA in sesiunea asta (Marţi, 2 martie 2021, 12:31)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      doar ca acolo asistentii universitari si-au luat plicul si totul e bine
    • +2 (4 voturi)    
      Corect. Cei care ii judeca pe studenti (Marţi, 2 martie 2021, 13:45)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      de pe pozitii de inalta moralitate, adica profesorii, ar trebui sa se gandeasca daca eu caderea morala sa o faca. Da, daca ei ar fi in regula, vad ca se dau exemple de la facultati de prestigiu din strainatate, studentii ar trebui sa zboare din facultate in urmatoarea clipa, dar oare profesorii sunt ce trebuie? Se pot compara dpdv al integritatii cu facultati din top 100?

      Sunt cu totul de acord ca scoala trebuie sa educe in sensul moralitatii si eticii, dar profesorii trebuie sa o faca mai intai de toate prin exemplul personal. Multi profesori sunt dispusi sa ia mita, la unii e doar mai greu
      de intrat", in unele facultati e chiar impamantenita practica. Multi profesori predau si la "fabricile de diplome". Unele universitati au cadre didactice dubioase, gen Adrian Severin, care a facut puscarie si care totusi preda, si nu oriunde, ci la o facultate de drept!

      Multi profesori au plagiat, au copiat carti ale altora din strainatate, uneori au pus studentii sa traduca si sa le tehnoredacteze cartile publicate, repet, niste plagiate oribile, ordinare, in domenii cum ar fi doctoratele, unde statul da bani sa iti aduci o contributie originala...

      Si o alta dimensiune a problemei: multi profesori corecteaza 100 de lucrari ( teoria ) in 1-2 ore, citesc pe diagonala si nu ii intereseaza decat "forma", nu si daca individul a inteles ceva.

      Multi profesori dau subiecte care testeaza doar toceala si prezenta la curs si seminar, la examen primesti aceleasi probleme de la seminar, astfel ca cei "cuminti" care merg la scoala, desi uneori au o intelegere modesta a materiei, sunt favorizati. Nu se pune accentul pe gandire, pe intelegere, e normal ca studentii sa caute sa fenteze acest sistem...

      Nu vreau sa spun ca acei studenti ori altii nu ar merita sa fie exmatriculati. Doar ca nu as face-o cu ochii inchisi. E o decizie grea, daca nu ii exmatriculezi, incurajezi frauda, insa nu e singurul mod prin care sistemul incurajeaza frauda.
  • +14 (36 voturi)    
    Invatamantul romanesc = toceala (Marţi, 2 martie 2021, 9:04)

    lazarus101 [utilizator]

    Poate daca invatamantul nu s-ar baza exclusiv pe memorat tone de informatii inutile nu ar fi nevoie sa copieze! Cei mai buni profesori pe care i-am avut ne lasau la examen cu orice material pe masa pentru ca examenul te obliga sa gandesti nu doar sa reproduci ce s-a predat la curs!
    • -14 (26 voturi)    
      ce raspuns idiot ai putut sa dai... (Marţi, 2 martie 2021, 10:03)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

      ce raspuns idiot ai putut sa dai...
      • +5 (9 voturi)    
        adevarul doare (Marţi, 2 martie 2021, 10:22)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        asa ca poti sa zbieri in gura mare
      • +3 (7 voturi)    
        Really? (Marţi, 2 martie 2021, 10:39)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Eu pot sa iti confirm ca asa e.
      • +2 (6 voturi)    
        Idiot zici! (Marţi, 2 martie 2021, 11:30)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Omul ala a emis o idee cu argumente! Singura idiotenie de aici e postarea ta, care in afara cuvantului mai sus mentionat nu aduce nimic in discutie!
        • 0 (8 voturi)    
          postarea lui este idioata ... (Marţi, 2 martie 2021, 12:45)

          Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

          postarea lui este idioata ... si evident ca sustinerea ei este in aceeasi oala.

          Sa spui ca invatamantul in care trebuie sa retii cantitati mari de informatie incurajeaza la copiat, ESTE O IDIOTENIE.

          saracii aia la CERN sau NASA care trebuie sa retina atatea informatii si nu au copiat in viata lor. Iti dai seama sa ajungi pilot de teste la NASA si sa fi copiat la examene, ajungi in avion si iti cauti copiutele ca un roman idiot.

          Problema e ca toti care sustineti ideea lui aveti hotia in sange. Asta ati invatat in familiile voastre si daca familia nu a facut acest rau, societatea v-a convins ca trebuie sa faceti asta.

          Tara asta e nenorocita de oameni ca voi, care considerat invatatul si educatia o problema... care vreti sa traiti in evul mediu, pentru ca e mai usor pentru voi.
          • +2 (2 voturi)    
            Incurci mere cu pere. (Marţi, 2 martie 2021, 14:07)

            clint [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

            In primul rand, ca pilot si chiar si la o banala scoala de soferi, exista o proba practica. Nu inveti doar din carte unde e ambreiajul, schimbatorul, cum trebuie sa pornesti de pe loc. Ai nevoie de practica, de sute de ore de simulator unde sa dovedesti ca stii in cazuri particulare, nu doar reproduci toceala. Abia apoi ajungi sa zbori pe un avion adevarat. Daca nu stii teoria, nu treci oricum, dar promovarea e mai mult decat a sti teoria.
            E vorba de a o ingloba in procesul de gandire si a obtine niste rezultate prin procese de gandire superioara, nu doar reproducerea informatiei. Desi exemplul tau e valid pana la un punct, in multe domenii este despre a sti si a respecta niste proceduri "la virgula", nu peste tot e asa. Unii fac si munci creative, unde, chiar daca informatia nu se invata "la virgula", e necesara, insa e important ce intelegi printre randuri si cum pui cap la cap aceste informatii mai "vagi".
            Insa chiar si zbori nu e totuna cu a sti teoria. Teoria trebuie internalizata si conectata cu procese cognitive si mentale in procesul de a zbura. La fel, sa zicem ca ai sti sa pornesti o masina, insa oricine si-ar da seama ca nu stii teoria dupa o scurta plimbare prin oras, asta daca scapi cu viata nestiind semnificatia indicatoarelor. Dar daca stii teoria bine tot poti fi un sofer prost. Cam asta se intampla si cu invatamantul romanesc. Orice angajator stie asta...

            La noi, daca ar fi sa fac o paralela intre invatamantul romanesc si examenul de permis ar fi doar un examen teoretic cu subiecte de genul: "stii unde este indicatorul de ulei la un Nissan din '94, atunci poti sa conduci masina pe drumurile publice"... Normal ca esti tentat sa copiezi. Nu vei conduce niciodata un Nissan din '94 asa ca nu are rost sa iti bati capul cu asta... te gandesti ca asa e sistemul, vrei sa iti iei permisul si abia apoi inveti tu ce e cu adevarat important... De altfel mie asa mi-a zis instructorul: "eu te invat cat sa iei permisul, sa conduci mai inveti du dupa aia..."
            • -1 (1 vot)    
              Practica nu e tot o "toceala"? (Marţi, 2 martie 2021, 14:38)

              Denulu [utilizator] i-a raspuns lui clint

              Mie mi se pare foarte asemanatoare: repeti o serie de operatii pana cand ajungi sa le reproduci fara sa gandesti deloc.

              Singura diferenta e ca la practica e mai greu sa adormi, pe cand cu cartea in fata e foarte usor.

              De pilda, cineva ar putea foarte bine sa auda vorbele instructorului tau si sa inteleaga ca nu are de fapt nevoie de orele de practica, ci trebuie doar sa dea o spaga politistului ca sa treaca testul si in trafic se descurca el/ea cumva.
          • +1 (3 voturi)    
            Idiot! (Marţi, 2 martie 2021, 14:42)

            john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

            De asa esti asa dus cu pluta, nu ai facut in viata ta decat sa inveti ca robotelul pe de rost, daca cineva te pune sa faci un rationament de unul singur esti gata, dupa cum demonstreaza si postarile tale lipsite de substanta! Invatamantul nu trebuie sa faca decat sa iti deschida ochii si mintea, ai tot timpul apoi, cu o deschidere catre rationament sa citesti cartile de care ai nevoie, fara sa le memorezi ca papagalul!
            • -1 (1 vot)    
              Aroganta (Marţi, 2 martie 2021, 15:03)

              Brusli84 [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

              Iar tu dai dovada ca citesti pe diagonala atata timp cat nu ai observat ca exact promovarea "rationamentului de unul singur" incerca si el sa sugereze.
              Dar erai prea preocupat sa jignesti si sa-ti arati superioritatea in cel mai arogant mod.
      • 0 (0 voturi)    
        Comentati fara sa intelegeti (Miercuri, 3 martie 2021, 11:17)

        DanteW [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Comentati fara sa intelegeti textul pe care il criticati. Omul a spus ca invatamantul nu e ok cand se bazeaza "exclusiv" pe memorare.

        Cuvantul "exclusiv" v-a scapat.
    • +9 (9 voturi)    
      E o nuanta (Marţi, 2 martie 2021, 10:30)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

      cu care sunt de acord.

      Copiatul, furtul insa e posibil in orice circumstante, nu iti face iluzii.

      Problema e ca multi nici nu mai vad care e problema.
    • +3 (5 voturi)    
      :) (Marţi, 2 martie 2021, 11:57)

      Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

      Confirm! Cele mai grele examene sunt cele cu cursurile pe masa.
  • +8 (10 voturi)    
    Nu există discurs la școală (Marţi, 2 martie 2021, 9:16)

    muvis [utilizator]

    Școală gimnazială, capitală, nu a existat nicio discuție anul acesta între profesori și elevi pentru a înțelege dezavantajul copiatului. Se copiază, și se și vede cine.

    Am făcut și fac propaganda acasă contra copiatului, dar mi-e teamă că, cu cât vor crește, dacă copiii nu vad o atitudine și la școală din partea profesorilor (discurs și acțiune) vor aluneca și ăștia care nu copiază în patima asta.
  • +14 (22 voturi)    
    In sfarsit unul care vede si padurea (Marţi, 2 martie 2021, 9:22)

    The Special One [utilizator]

    Obosisem sa vad articole si comentarii condamnand doar studentii. Oricine are cunostinte de baza despre educatia stie ca acesti copii se comporta exact cum au fost educati (de parinti, de scoala). Si scoala are mare parte din vina pt cum au ajuns studentii astia.

    P.S Nu cred ca este unul aici care a terminat faculatatea si nu stie cazuri de copiat in facultate ( fie chiar el sau colegi) la cel putin o materie. Fie ai copiat proiectul fie la examen. Motivele sunt multe: incepand de la modul cum se preda, la ce se asteapta de la tine la ex ( cine nu isi aduce aminte de vestitele comentarii la romana, o nesfarsit non sens de invatat pe de rost),
    la perceptia multor studenti ca unele cursuri sunt complet nefolositoate si e pierdere de timp sa il inveti etc, si nu in ultimul rand mentalitatea sociala mai ales intre studenti: ma ai invatat ceva? nu ma "descurc eu cumva". Nu am sa uit niciodata cum studenti mediocri ca abia luau un 5 si ala copiat, se laudat pe holuri, "ma ce destept is eu, daca am luat 5 fara sa invat nimic"


    P.S Nu ma intelegeti gresit, nu sunt de acord cu asta, dar vina/si solutia trebuie cautata mult mai adanc. E ca in bancul ala : esti dator 1 mil la banca e problema ta, esti dator 1000 mil e problema bancii. Cand ai 45 care fura e o problema de sistem.
    • +7 (7 voturi)    
      cand eram eu (Marţi, 2 martie 2021, 10:34)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui The Special One

      in clasa a 8-a, predarea insemna dictarea de catre profesor a unui "comentariu" literar, urmat de invatarea acestuia pe de rost.

      La teza trebuia sa reproduci exact ce ti-a dictat la ora. Nu faceai asta, nu luai nota mare. Pe mine nu ma mira deloc unde s-a ajuns, e rezultatul invatamantului de dupa anii 90, asa s-a pus problema, aici s-a ajuns. Cauza si efect, nimic de mirat.
      • +3 (3 voturi)    
        Oh, da, comentariile! (Marţi, 2 martie 2021, 14:19)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui naenae

        Trebuia sa le inveti pe derost. Era mai sigur asa... Ca si cum altcineva iti spune "uite ce trebuia sa intelegi/simti din opera X".
        Nu iti permiteai sa te introspectezi, sa te gandesti ce sentimente ti-a provocat opera X, poate chiar nu ti-a placut. Nu puteai fi original, autentic. Nu, trebuia sa "o analizezi" intr-un stil demn de un mare critic literar si intotdeauna intr-un mod elogios.
        Moartea gandirii critice.

        De exemplu mie nu mi-au placut pastelurile lui Alecsandri. Mi se par prea exaltate. Mai realiste sunt poeziile lui Goga despre conditia taranului roman. Daca imi pica la un examen vreun pastel din ala, trebuia sa insiurui toate platitudinile alea...
        Curat mestesug de tampenie!
        • +1 (3 voturi)    
          Ai incercat? (Marţi, 2 martie 2021, 15:27)

          Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui clint

          Ai incercat vreodata sa iti expui o parere diferita si ai fost sanctionat pentru asta de profesor?
          Ai incercat la modul informat, adica marii critici literari spun asta, asta si asta (cu scopul de a arata ca ai studiat, citit), dar eu personal cred cutare lucru (si argumente)?
          Banuiesc ca nu, probabil ca nici nu ti-a trecut prin cap ca poti face asta.
          Toti autorii pe care ii studiem in scoala au adus o anumita valoare literaturii, intr-un anumit mod, fiecare si-a pus amprenta sa, si a avut stilul propriu. Fiecare secol a avut influente, pe plan intern si international se intamplau anumite lucruri, care sunt si ele reflectate in literatura noastra. Asta studiem, nu daca tie iti place sau nu...
          Cine nu intelege chestiile astea si nu poate discuta despre ele in mod logic, le invata pe dinafara.
          Problema nu e cu cei care invata, logic sau pe de rost. Problema e cu cei care copiaza, plagiaza, fraudeaza in fel si chip, si ajung sa aiba in buzunar diplome pe care in mod sigur nu le merita.
          • 0 (2 voturi)    
            deci tu n-ai trecut prin treaba asta (Marţi, 2 martie 2021, 18:04)

            naenae [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

            Vorbim de clasa a 8-a, nu de a 12-a. Atat iti trebuia, sa deviezi de la ce ti-a dictat "doamna" si parcursul era asigurat. Stii ca nu vorbim aici de elite, ci de o modalitate de a aborda educatia in masa, omorand in fasa orice fel de creativitate si gandire critica.
            Te contrazic in ceea priveste copiatul, cand esti fortat sa inveti stupid pe dinafara e doar un pas pana ajungi sa copiezi, pentru ca profesorul nu e interesant de tine si de ce ai tu de spus, ci de ce a spus el in dictare. Asa ca inveti sa-i faci pe plac.
            • 0 (0 voturi)    
              Stiu despre ce vorbesti (Marţi, 2 martie 2021, 20:15)

              Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui naenae

              Dar poate am avut eu o profesoara mai buna de romana :) Cei care puteau discuta, discutau. Se dictau si comentarii, e adevarat. Dar se si discuta pe text, cu cei din clasa care puteau identifica anumite elemente in text si forma o parere. Nu am fost la o scoala de elita, ci la una medie spre slabuta, in sectorul 5, asa ca nivelul clasei era destul de slab, erau vreo 5-6 elevi din 32 care mai miscau ceva. Nu as putea sa spun ca profesoara nu se straduia, sau ca nu cauta sa ne implice si sa ne faca sa participam...
              La liceu a fost altceva, profesoara de acolo cerea sa vorbim liber si sa exprimam idei, ceea ce pentru multi dintre colegii mei a fost o tortura, evident veneau din clase gimnaziale unde invatau pe de rost comentarii. Nu puteau sa faca trecerea de la memorare mecanica la dialog, interactiune si exprimarea unor idei.
              Trisatul la examene, copiat sau alte forme, imi pare rau, dar nu are nicio scuza. Nici nu ar trebui sa incerci sa cauti o justificare sau o scuza, nu e ok, toata ideea in sine nu e ok, duce la degradare morala si intelectuala.
              Copiezi la romana cand esti mic, ca e absurd sa inveti pe de rost comentariul, pe urma copiezi la BAC, plagiezi licenta ori doctoratul, si in final sa iei mita sau sa aranjezi o licitatie nu mai pare asa de groaznic.. Cinstea si corectitudinea se invata din copilarie, ma intelegi ce vreau sa zic?
              • 0 (0 voturi)    
                De ce e totul despre tine, experienta ta? (Miercuri, 3 martie 2021, 11:38)

                clint [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

                Felul in care s-a facut educatie, si vorbesc de tot sistemul, pe de-antregul. trebuie reconsiderat, in special prin prisma obiectivelor pe care le urmarim.
                Problema e sa gasim un consens in ceea ce priveste obiectivele comune ale procesului de invatamant.
                Daca la tine au fost niste picaturi de nectar in cupa plina de amar, nu inseamna ca nu poti vedea dezastrul in ansamblu.

                Copiatul nu e numai un furt. Ca si chiulitul, e uneori o forma de a te revolta. La o varsta frageda, cand inca esti in formare si nu poti sa iti exprimi, intr-un mod articulat si sigur pe tine, sentimentele, mai ales ca sistemul face eforturi de a te educa "prin rusine", dupa cum stim. Multi din tineri sunt inca la varsta la care simt, sistemul, societata nu i-a invatat sa isi reprime sentimentele, ca la adulti, din pacate. Ei simt ca e problema cu cel de la catedra. desi o simti, esti la o varsta la care un prof analfabet functional te poate intimida, te poate ridiculiza in fata clasei
                la varsta aia la care lucrurile astea traumatizeaza atat de mult, si in care te poate face sa te simti ultimul om, desi nu ai nicio vina, ai ridicat o intrebare pertinenta. Cand a avea atitudine se poate clasifica de catre profesor ca "obraznicie" si cand oricum poate sa faca cam ce vrea muschiu' lui cu/din tine, daca nu ii place de fata ta, e greu, esti clar defavorizat...

                Da, as vrea sa pot da timpul inapoi si sa intru la ore cu intelectul de azi, iti spun, multi profesoare si profesori ar fi plecat plangand de la ore direct la sapa ori la cratita, unde le era de fapt locul, acum le-as fi putut arata cat de deplasati sunt fara poata sa ma acuze de mare lucru, nici sa ma faca sa ma simt ultimul om, insa la varsta aia, iti spun eu ca nu prea puteai.

                Imi amintesc o intamplare din facultate, un coleg a intrebat profesoara la primul curs: "dar de ce trebuie sa studiem materia aceasta?". Profesoara s-a blocat un moment si apoi a raspuns iritata: "de-aia!". Si zici ca sa copiezi la una din asta e furt?
                • 0 (0 voturi)    
                  Experientele personale (Joi, 4 martie 2021, 13:13)

                  Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui clint

                  de viata te modeleaza si iti influenteaza parerile. Vad ca ai iesit destul de traumatizat din sistemul romanesc de invatamant, ai numai amintiri neplacute. Pentru asta imi pare sincer rau.
                  Referitor la atitudinea de bullying a unor profesori, iti reamintesc ca exista si parinti. Rolul lor e de a sfatui copilul, si de a interveni daca la scoala sunt probleme.
                  Mentin ceea ce am spus, copiatul e frauda si furt. Incepi viata prin furt. Te duci la scoala ca sa inveti, atat cat poti, si te straduiesti cat de mult poti. Nu e normal sa te duci la scoala cu ideea ca e ok sa fraudezi examene.
                  Si tu vorbesti tot din experienta ta personala, asa ca nu vad problema in a-ti povesti si eu experientele mele. La liceu am avut un prof de informatica absolut incapabil, venit sa inlocuiasca o alta profesoara. Raspunsul clasei a fost solidar si organizat. Am refuzat CU TOTII sa intram la ora. Nu am chiulit, dar am stat pe coridor, nu in clasa. A venit directoarea, i-am spus motivele noastre, intr-o saptamana am avut alt profesor. Problema nu era doar a unui singur elev, era a intregii clase. Nici nu a fost nevoie sa se implice parintii, fiind clasa a 11-a, am rezolvat singuri. Daca dintr-o clasa tu esti singurul care are o problema cu profesorul, atunci problema poate sa nu fie la profesor. Si oricum nu te duci la scoala sa arati atutudine si sa arati ca esti mai tare ca cel de la catedra, te duci acolo ca sa absorbi cat de mult poti din cunostintele pe care acela le are si ar putea sa le impartaseasca.
                  Vad ca in final, fiecare comentariu al tau are ca scop justificarea copiatului la teste/examene. Trist, foarte trist.
          • 0 (0 voturi)    
            Nu, nu am incercat, (Miercuri, 3 martie 2021, 11:19)

            clint [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

            Interesele mele erau de altfel "marunte": sa intru la un liceu bun, sa iau bac-ul. Nu mi-a lasat nimeni impresia ca parerea proprie despre o anumita opera ar conta in vreun fel, acum tot eu trebuie sa ma simt vinovat? E genul de a pune problema tipic romanesc,tot victima (mortul) e vinovatul...
            Daca eram la un club de literatura, poate as fi emis o parere proprie. Daca eram incurajat sa o fac in clasa, o spuneam, dar probabil as fi zic ca peste 50% din opere sunt niste bullshit-uri sinistre. Ma mandresc cu faptul ca si la varsta aceea, mi-am facut o astfel de parere singur, ca nu "am pus botul" la rahaturile promovate la scola si am citit "pe langa", multe altele. Am copilarit intr-o casa plina de carti si am avut de unde alege.
            Cert e ca pe unele opere l-am iubit, pe multe altele le-am urat si consider ca din multe chiar nu ai ce invata, mai ales la varsta respectiva: Sadoveanu mare parte: Baltagul, Nicoara Potcoava, dar si altii: Ion,Rascoala,Fefeleaga,Miorita. Toate sunt romane triste, cu oameni "loviti de soarta", care sfarsesc prin a-si accepta soarta.
            OK, poate e necesar sa mai studiezi si din astea, dar pe partea celalalta, opere cu oameni care au reusit sa-si schimbe destinul prin fortele proprii, prin stiinta, pricepere, perseverenta, imaginatie, eu unul nu prea imi amintesc sa fi avut ceva in programa scolara....
            Poate comunistii au vrut sa fim un popor de oameni care isi accepta cumva soarta, deci Limba si Literatura Romana e de fapt o materie de propaganda, pe langa Istorie, as zice.
            Insa acum, la 30 de ani dupa Revolutie, sa vezi ca bibliografia nu s-a schimbat prea mult, ca inteligenta copiilor se masoara in felul cum inteleg arhaismele si regionalismele din textele lui Creanga, ca accentul se pune pe aceleasi lucruri idioate, ca multi se mandresc cu ce au experimentat, ei bine, asta e cu adevarat trist... Poate asta explica de ce suntem un popor "de mamaliga" ce nu isi poate lua soarta in maini, si asteapta cu mana intinsa la "tatuci"?
  • -2 (16 voturi)    
    de parca ar avea vreo importanta (Marţi, 2 martie 2021, 9:22)

    Dedalus [utilizator]

    In Romania "invatarea" se reduce la memorare.

    Iar examenele inseamna verificarea memorarii corecte.

    Aceasta situatie invita la copiat. Dar ma intreb daca are vreo importanta, din moment ce oricum vei uita tot ce ai memorat foarte repede si oricum nu ai inteles nimic.

    ===

    In plus, ce importanta au examenele date de studenti care au fost indobitociti 12 ani in preuniversitar?

    Nu serios, chiar crede cineva ca a doua zi dupa ce intra la facultate studentii se lumineaza brusc si dobandesc cunostintele necesare noaptea in somn?
    • +7 (7 voturi)    
      Are (Marţi, 2 martie 2021, 10:25)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Are. Și ca specialist, și ca antreprenor ai nevoie de conexiunile pe care le formezi in școală primară, gimnazială, liceu. Și de tot exercițiul asta al învățării și descoperirii și validării ideilor.
  • +8 (18 voturi)    
    Numarul e socant? (Marţi, 2 martie 2021, 9:27)

    Mihai_P1 [utilizator]

    45 de frauderi e socant? Socant de mult sau de putin?

    Bagati camere la examene in facultati, prin firme private, care sa dea socoteala la minister sau mai bine la o comisie independenta de stat, cu date facute publice; nu o sa fiti socati, o sa fiti electrocutati permanent, ca pe scaunul electric.

    Univ. Bucuresti e doar prima universitate socaa. Celelalte tac. Integritatea examenelor functioneaza cam asa, de ani multi: facultatile au nevoie de studenti pt. finantare (primesc bani de la buget pe cap de student), asa incit exista un fel de consens sa nu fii prea sever, sa nu stai cu ochii pe student ca pe lingourile de aur, pentru ca daca ii pierde ramane facultatea fara bani.

    Nivelul fraudelor nu e la 45 stud. pe... an? 10 ani? Nup. Incepeti socoteala de la 4500/an/anul I. Apoi mergeti in sus... Ma refer pe tara, la stat.

    Invatamantul superior e praf, studentii nu sunt studenti intr-o proportie semnificativa (nu toti), nu exista rigoare si profesionalizare adevarata pentru ca nici nu e cu cine sa se faca (multi stud. slabi, foarte slabi, viitori ingineri cu carente la matematica) si nici interesul institutional (e interes pe linia finantarii). Studentii din pacate au ajuns materie prima, sursa de bani indirecta.

    Toate reformele din invatamant isi arata roadele acum. A slabit sau chiar s-a pierdut contactul cu scopul invatamantului superior, s-a renuntat la educarea studentilor (pentru ca si aia trebuie sa se faca, nu exmatriculare si gata, care exmatriculare nici aia nu prea se face).

    Cazul de la univ. Bucuresti e unul rar; chiar, oare de ce a aparut in public? De obicei nu se stie de astfel de cazuri. Banuiesc ca nici in univ. Bucuresti nu prea se stie. Oare s-au suparat niste studenti si au facut public? E normal sa se supere, pentru ca unii fura mai bine decat invata altii. Dar cum spuneam, e un caz rar, la celelalte universitati e liniste (si consens?). Cum s-ar zice, bubuie o liniste asurzitoare...
    • +3 (3 voturi)    
      esti naiv cu camerele (Marţi, 2 martie 2021, 11:34)

      dori999 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_P1

      ... ei copiaza prin casti bagate in ureche, iar subiectele le transmit prin diverse mini-camere video in pix, nasturi...

      la bac copiaza, cu toate camerele de supraveghere.
  • +4 (12 voturi)    
    ca sa fie asigurata transparenta in acest caz (Marţi, 2 martie 2021, 9:31)

    ..13 [utilizator]

    rugam sa ne comunicati si cauzele pentru care 4 studenti au fost retrasi din listele propuse initial spre exmatriculare.- initial a fost anuntata cifra de 49 dar la final s-a ajuns la 45.

    Nu poti sa fii muma pentru unii si ciuma pentru altii.

    despre practica copierii la examene se stia mai de mult timp si nu trebuia sa se ajunga pana aici.

    examenele se puteau da in cadrul facultatilor face to face cu masca pe gura - se puteau programa examanele astfel incat spatiile sa nu fie aglomerate si pastrarea distantarii sa fie asigurata - nu s-a dorit nici de catre unii profesori pentru ca era mai comod sa stai in fotoliu si sa trimiti subiectele si apoi sa astepti rezultatele online.

    Pentru aceasta comoditate platesc acum toti ceea ce este ingrozitor

    in acelasi timp bine este binevenita masura exmatricularii celor care au copiat. Cei mai mici platesc din greu dar plateste si UB un tribut de imagine - cu bunele si relele rezultate din acest caz.
    • 0 (8 voturi)    
      Deci tu esti unul din aia 45 (Marţi, 2 martie 2021, 9:40)

      gogu70 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      pai e simplu, aia 4 au dat in gat, adica cum ziceti voi "au colaborat cu autoritatile" sa-si scape curul
      • +4 (6 voturi)    
        Cred ca a fost un pic invers (Marţi, 2 martie 2021, 10:11)

        Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui gogu70

        Ma intai au dat in gat, apoi au colaborat autoritatile.

        Am impresia ca studentii de fapt s-au suparat pe colegii lor care au copiat. La alte facultati asta nu s-ar fi intamplat. Acolo ar zacea linistea asupra faptelor.
        • +2 (4 voturi)    
          Putin probabil (Marţi, 2 martie 2021, 10:24)

          gogu70 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_P1

          fiind pe lista au copiat si ei, Da' s-au miscat repede, au mirosit ca-i groasa si au turnat. Astia o sa ajunga departe prin comisiile juridice din Parlament,
    • +3 (5 voturi)    
      Aia 4 aveau pile (Marţi, 2 martie 2021, 11:59)

      lazarus101 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Ce-i asa greu de inteles?
  • +2 (6 voturi)    
    asa se intampla (Marţi, 2 martie 2021, 9:33)

    martel55 [utilizator]

    cand pana si la universitate examenle insemana tot sa reproduci materia...daca examenele ar fi concepute sub alta forma, in care sa copui ceva in loc sa reproduci mot a mot, riscul de frauda era mult redus...inainte sa ii blameze pe studenti, profesorii de la UB ar trebui sa se uite in oglibda si sa se intrewbe daca modul in care ei predau si organizeaza examenele mai e de actualitate
    • +3 (3 voturi)    
      se copiaza (Marţi, 2 martie 2021, 11:28)

      dori999 [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      si atunci cand dai un examen cu cartile deschise. Copiaza unii de la altii. La laborator cand dau o tema primul lucru e sa caute pe net daca nu cumva gasesc pe undeva rezolvat, sa nu se mai oboseasca. Nici macar un minut nu se straduiesc sa faca singuri. Si sunt multi cei care fac asa... mai mult de 50%.
  • +4 (6 voturi)    
    Omule (Marţi, 2 martie 2021, 9:34)

    gogu70 [utilizator]

    Asta-i numai varful Icebergului ...toti copiaza de rup, sa ia hartia.

    Aia de la particulare au ridicat stacheta....iau hartia fara sa se prezinte
  • +3 (9 voturi)    
    Daca e adevarat (Marţi, 2 martie 2021, 9:38)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Ca Adrian Severin e profesor la acesti studenți?

    Se explica multe!

    Dar daca acesti 45 vor fi procurori sau judecători cum ar fi ?
    Frate cu infractorul va judecă, va anchetează!

    Trebuie lichidată treaba asta!
    Totul pleaca de la generatia copy&paste!
    • 0 (0 voturi)    
      nu la Universitatea din București (Miercuri, 3 martie 2021, 7:09)

      anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Adrian Severin preda doar la universitati particulare.
  • +3 (7 voturi)    
    furatul sport national (Marţi, 2 martie 2021, 9:54)

    Coresponedntu [utilizator]

    e ceva normal... educatia inlocuita cu obscurantismul religios din ultimii 30 de ani....
  • +8 (10 voturi)    
    Sistemul e croit (Marţi, 2 martie 2021, 10:05)

    ACP [utilizator]

    sa fie cat mai simplu pentru profesori. Livreaza cursul si dau examene din teorie la final. Daca ar fi croit in beneficiul studentilor s-ar lucra pe proiecte prin care s-ar aprofunda anumite parti din curs iar la sfarsit un examen general din tot cursul pentru a vede a ca s-a parcurs materia. Asta presupune teme de proiect diferite, monitorizre pe o perioada mai lunga, deci un efort mai mare. Evident ca nu se vrea asa.
    • +3 (5 voturi)    
      nici nu pot (Marţi, 2 martie 2021, 10:26)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      majoritatea cadrelor didactice din invatamantul superior nu sunt pe pozitiile respective cf criteriilor de competenta, ci datorita PCR-urilor. De-aia nici nu pot.
    • +3 (3 voturi)    
      Contracte pe.perioade limitate (Marţi, 2 martie 2021, 11:14)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      Asta presupune și ca profesorul sa aibă contract pe perioadă determinată, 2 sau 4 ani. Și evaluare din partea elevilor și a Universității.
  • +6 (14 voturi)    
    partida (Marţi, 2 martie 2021, 10:11)

    sareta [utilizator]

    Partida s-a pierdut atunci cand conducatori retardati au "inventat "asa zise Universitati gen Spiru Haret ! Tara a fost distrusa ,urmeaza sa fie si impartita la straini.
    • +5 (5 voturi)    
      Invatamantul privat toxic prin definitie? (Marţi, 2 martie 2021, 11:22)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      Problema e calitatea invatamantului si coruptia din intreaga societate romaneasca dar hai sa dam vina pe invatamantul privat ca este si el de ...
      • 0 (2 voturi)    
        cine are creier (Marţi, 2 martie 2021, 19:09)

        sareta [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Cu putin creier realizezi ca numai dupa inventarea acestui invatamant privat s-a distrus calitatea .intregului invatamant ....Au fabricat pe banda profesori universitari si asa zisi doctori(de fapt analfabeti functionali autentici ) ce au folosit la randul loc coruptia ,fabricand(prin vanzare la tejghea) alti analfabeti si tot asa .
  • +2 (6 voturi)    
    Exmatriculare (Marţi, 2 martie 2021, 10:27)

    Venetic [utilizator]

    Sunt doua chestii importante aici:
    1) A fost copiere sistemica in grup (grup infractional)
    2) Studentii sunt la drept care pregateste urmatorii aparatori ai "dreptatii" deci este o problema enorma de etica.

    Ar trebui exmatriculati toti cei 45 si cu interdicitia de a mai face dreptul in Romania !!!
    La fel va trebui suspendat decanul facultatii de drept si evaluat intregul corp profesional caci problema nu e de azi de maine.

    La Oxford daca copiezi la un singur examen si esti prins esti automat exmatriculat si pus pe o lista neagra asa incat nici o alta facultate de renume nu te mai accepta.
  • +1 (3 voturi)    
    asta era ultima problema (Marţi, 2 martie 2021, 10:29)

    mmmircea [utilizator]

    cand curricula e praf, pre-universitarul distrus, cadre didactice de calitate ai aproape zero, am gasit vinovatii, o duzina de copiatori intr-o tara unde educatia inseamna de la varste fragede reproducere de texte si-atat.
  • +2 (6 voturi)    
    Când (Marţi, 2 martie 2021, 10:44)

    fdaniel [utilizator]

    "Când copiatul ca mod de a funcționa ajunge la facultate, partida e pierdută" !!??

    Cât de șoșocant!

    Eu cred că atunci când furtul ca mod de îmbogățire, mârlănia ca mod de a ajunge în frunte, prostia crasă ca secret al promovabilității au ajuns nu să fie acceptate ci să fie valorile normale al unei nații atunci partida e pierdut!

    Or noi, sub directa cârmuire a lui Dragnea, am trecut de mult acest prag.

    "Vreţi să mai fiu preşedintele vostru?" ............
  • +5 (9 voturi)    
    Vina este a profesorilor (Marţi, 2 martie 2021, 10:51)

    codres [utilizator]

    Dpdv al meu vina este in totalitate a profesorilor. Asta inseamna ca ei nu au stiut sa isi conceapa subiectele !

    Sunt si eu cadru didactic, am dat examen online si rezultatele mele au respectat curba lui Gauss. Cum am procedat. Am gandit un test grila din care sa se selecteze aleator 15 intrebari si in care sa se amesteze de fiecare data si raspunsurile. Astfel fiecare student primea alte intrebari, si chiar si raspunsirle la intrebari erau in alta ordine. Timpul maxim era de 15 min pt 15 intrebari.
    Pentru a ii incuraja sa predea cat mai repede (astfel reducand si probabilitatea de a colabora) le-am oferit 2 pc bonus pt cei car epredau in primele 5 min, 1 pc bonus pt predare in primele 10 min.

    Eu daca as fi decan i-as lua la bani marunti pe profesori !!!

    PS. In Anglia sunt foarte duri cu sibiectele de examen. Te prezinti cu cateva luni inainte la o comisie speciala care le analizeaza. Te pun sa le refaci de nu stiu cate ori. Nu ai voie sa le mai dai pe aceleasi anul urmator. Trebuie sa le oferi studentilor subiecte de antrenament etc ...
    • +4 (4 voturi)    
      Felicitări! (Marţi, 2 martie 2021, 11:27)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui codres

      Felicitări!
      Al meu nu copiază și eu fac propagandă acasă pentru asta. Iar notele mici la teste îl ajută să îi arate ce nu stie. Să sperăm că nu va creste ponderea mediei anuale in examenul de evaluare sau admitere la liceu.
      Avantajul este că a descoperit că nu știe lucruri pe care credea că le știe. Și am cultivat acasă importanta avantajului ăstuia și după test s-a obișnuit cu efortul de a relua și a învăța chestiunile alea.
      Dar la clasă se vede de departe că gândește și nu așteaptă răspunsul colegului sau părintelui.
      Felicitări profesorilor care depun eforturi pentru a testa și evalua elevii. Sunt cam puțini totuși.
      • -2 (2 voturi)    
        copilul dvs (Marţi, 2 martie 2021, 12:37)

        dori999 [utilizator] i-a raspuns lui muvis

        ... e inca mic. Mai vorbim dupa ce termina liceul.
        • +2 (2 voturi)    
          Da, o să vedem (Marţi, 2 martie 2021, 13:31)

          muvis [utilizator] i-a raspuns lui dori999

          Da, de profesori depinde în mare măsură. De fapt, cred că mai degrabă de politica educațională a instituției. Și cât preț se pune pe igiena în activitatea elevilor. Ori a studenților.
    • +1 (3 voturi)    
      esti naiv (Marţi, 2 martie 2021, 11:42)

      dori999 [utilizator] i-a raspuns lui codres

      nu toate materiile se preteaza la asemenea teste grila. Daca a ta se preteaza, atunci aplica metoda... vei fi scutit de a citi aberatiile pe care le scriu, vei avea impresia ca nu au colaborat deloc, adica habar nu vei avea ca ei nu stiu notiuni elementare din materia pe care o predai.
      Esti convins ca ai aplicat cea mai buna metoda, din felul in care scrii, dar iti spun ca ai aplicat cea mai comoda metoda.
      • +2 (2 voturi)    
        De acord (Marţi, 2 martie 2021, 12:24)

        codres [utilizator] i-a raspuns lui dori999

        Eu nu sunt de acord ca nu se pot concepe teste grile la orice materie. Sunt de acord ca poate nu este neaparat cea mai buna metode da evaluare. Dar a crede ca studentii nu vor colabora intre ei cu tehnologiile actuale este o naivitate mare din partea profesorilor. Puteau sa incerce sa le dea teme individuale sau sa ii asculte oral sau sa conceapa o alta metoda de evaluare.

        Eu as zice mai degraba ca profesorii au fost oarecum nepregatiti pentru noile conditii in care se face evaluarea.

        Eu predau materii tehnice si vreau sa cred ca am reusit sa le concep niste intrebari care sa incerce sa acopere materia predata.

        La drept nu ma pricep, dar ma gandesc ca se puteau concepe niste scenarii in care stundetii sunt pusi sa aplice niste legi si sa justifice de ce le-au aplicat. Probabil ar fi necesitat o munca destul de mare din partea profesorilor pentru conceperea acestor situatii / scenarii, dar cred ca era posibil.

        O alta modalitate de rezolvare este timpul. Aloca un timp minim pentru fiecare intrebare, da bonificatii de predare rapida astfel incat studentului sa nu ii mai arda sa stea sa posteze pe whatsapp pentru ca isi ia din timpul lui.

        Eu zic ca se puteau fasi solutii si la aceasta disciplina, dar probabil trebuie sa iti aloci ceva timp.
        • 0 (0 voturi)    
          pe ce lume traiesti (Marţi, 2 martie 2021, 13:59)

          dori999 [utilizator] i-a raspuns lui codres

          teme individuale la 700 de studenti???

          daca nu te pricepi la drept, atunci corect ar fi sa nu iti dai cu parerea despre cum sa dea altii examenul si ce sa ceara studentilor. Alte materii se ocupa cu ce spui tu...

          si ce-ar ajunge invatamantul asta daca toti ar da numai teste grila? fara argumentare, fara sa ii vezi cum se exprima si cum gandesc...
  • 0 (4 voturi)    
    Nu degeaba studenții au făcut echipă. (Marţi, 2 martie 2021, 10:54)

    Con_stan_tin [utilizator]

    Lucrul în echipă este cel mai eficient mod de a rezolva problemele. Examenele trebuie să permită și acest mod de rezolvare. Vezi zice ce rost mai are examenul? Într-adevăr evaluarea individuală devine mult mai dificilă când studenții lucrează în echipă dar nu este imposibilă.
  • +6 (6 voturi)    
    ipocrizie nesimtita (Marţi, 2 martie 2021, 11:04)

    carmen_i [utilizator]

    Se indigneaza la studentii care au copiat, dar tac malc la cei care plagiaza doctorate!

    Lucian Netejoru, seful Inspetiai Judiciare, a plagiat. Codrut Olaru, viepresedinte CSM, a plagiat. Dorel Matei (judecator) a plagiat.

    Desigur, asta nu justifica copierea in cazul studentilor. Dar hai sa aplicam regulile la fel pentru toti. Altfel, cei mici incep sa-i imite pe cei mari cand vad care este reteta sucesului in viata. Aplicarea selectiva a regulilor este in sine o nedreptate.
    • +1 (1 vot)    
      si mai mult (Marţi, 2 martie 2021, 12:40)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      Niciodata nu se indigneaza cand profesorii vand subiectele sau examenele
    • +1 (1 vot)    
      si mai mult (Marţi, 2 martie 2021, 12:40)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      Niciodata nu se indigneaza cand profesorii vand subiectele sau examenele
    • +1 (1 vot)    
      si mai mult (Marţi, 2 martie 2021, 12:40)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      Niciodata nu se indigneaza cand profesorii vand subiectele sau examenele
    • +1 (1 vot)    
      si mai mult (Marţi, 2 martie 2021, 12:40)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      Niciodata nu se indigneaza cand profesorii vand subiectele sau examenele
    • +1 (1 vot)    
      si mai mult (Marţi, 2 martie 2021, 12:40)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      Niciodata nu se indigneaza cand profesorii vand subiectele sau examenele
    • +1 (1 vot)    
      si mai mult (Marţi, 2 martie 2021, 12:40)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      Niciodata nu se indigneaza cand profesorii vand subiectele sau examenele
  • +5 (7 voturi)    
    ce mare "dezvăluire" (Marţi, 2 martie 2021, 11:05)

    padin [utilizator]

    Aşa e peste tot. De exemplu, la Univ. Tehnică din Cluj, la secţia de Calculatoare, "pedeapsa" pentru copiat este punerea pe o listă.

    Aici se poate vedea amploarea fenomenului, plus faptul că există mulţi "recidivişti" care termină facultatea bine-mersi, nederanjaţi de nimeni deşi şi-au luat majoritatea examenelor copiind.

    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1J8NneQSqAk14XuRJ5Es3J_Sg2cuV5GjJ-8J9E-EFcs8/edit#gid=1028964345

    Tot ce contează pentru "somităţile" pline de ifose din învăţământ este să le curgă finanţarea pe cap de student. Pentru asta sunt în stare cam de orice. Faptul că-i lasă pe studenţi să copieze este banal; mai elaborate sunt metodele prin care dau examene atât de simple încât orice idiot poate promova - nu cumva să le scadă lor finanţarea. Vorbiţi cu oameni din interiorul "sistemului" şi veţi avea material pentru o carte sau chiar o enciclopedie a fraudei academice româneşti.
  • +7 (7 voturi)    
    cat de rupti de realitate sunteti? (Marţi, 2 martie 2021, 11:24)

    dori999 [utilizator]

    Nu stiu daca e ipocrizie sau daca domnul profesor e complet rupt de reallitate. Ca profesor va spun ca in facultati se copiaza in masa, indiferent cum dai examenul. Spun unii ca e toceala si de aia se copiaza, dar ii contrazic. Eu am constatat ca dand doar probleme (matematica predau), tot se copiaza. Modul 1: ia omul o problema rezolvata care i se pare ca seamana cu ce a primit si reproduce rezolvarea, dar in prostia lui copiaza si ce nu i-ai cerut sau daca schimbi usor enuntul nu se prinde ca are alta problema. Modul 2: de la vecin: in aceasta sesiune am constatat ca, lasati cu cartile deschise si cu probleme pe care nu le aveau in "baza de date" rezolvau in comun subiectele. Atata ca nu s-au prins ca am dat pe randuri, iar randurile se schimbau de la un subiect la altul... si ei mi-au trimis rezolvarea de la alta problema.

    La examenele scrise se sufla in casti... pentru ca imi pare imposibil ca intr-o sala de 200 de locuri ocupata cu 50 de studenti supravegheati, 30 din ei sa faca aceeasi greseala de calcul (sufleurul de afara era si el stresat, probabil... si a gresit la 1+1).

    Din pacate, se copiaza la BAC, pentru ca imi e greu sa cred ca un absolvent care intra cu 9.90 (pe baza bac -ului de matematica) poate sa aiba atat de multe lacune.

    Mai grav este ca lor atat li se pare de natural copiatul, incat prinsi asupra faptului si pedepsiti doar cu interdictia de a se prezenta la restanta din iarna, in loc sa taca din gura si sa zica merci ca nu ii propui pentru exmatriculare, incep sa te roage sa ii primesti, totusi... adica pana la urma ce am facut asa rau, ca doar toti copiaza.

    Ce solutii avem? inchidem ochii in continuare si ne prefacem ca studentii nostri nu copiaza? Atata timp cat finantarea universitatilor se va face pe baza numarului de studenti, aceasta situatie se va perpetua, pentru ca a exmatricula sau a nu promova e echivalent cu a pierde finantare.

    Cumparam aparate de bruiaj? Au incercat unii sa o faca, dar legea e contra lor.
    • +2 (2 voturi)    
      Antreprenorii nu angajează de la Spiru (Marţi, 2 martie 2021, 13:26)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui dori999

      Sper sa nu mai închideți ochii. Că sunt și alții care au o igiena la școala, dar care vor fi penalizați mai departe de resemnarea profesorilor.
      Mă gândesc la cei care organizează examene de admitere și care se lupta cu elevii sau studenții de 10 și 9.90, dar care nu mai au o ierarhie a acestora.
      Notele mai mici sunt bune, nu ar trebui sa fie penalizate. Lipsa ierarhiei e dăunătoare.

      Niste universități exigente vor fi preferate de antreprenori pentru recrutare. Iar soluțiile trebuie găsite de cadrele Universității, ar fi culmea să ceară expertiza altcuiva. Mai sus de universitate ce sa fie?
  • +5 (5 voturi)    
    "fraudarea unor examene" (Marţi, 2 martie 2021, 11:29)

    bigbrother [utilizator]

    Tot vorbim de cei 49 de studenti, dar cum ramane cu cei care au invatat si au dat examenele pe bune? Cumva se incearca acordarea unor circumstante atenuante (greseli de tinerete, pandemie etc) de parca ceilalti sunt adulti si traiau pe o planeta fara pandemie.

    Cum spune si profesorul in interviu: "..ei au intrat nesiliți de nimeni la o facultate, care are reguli, norme, un Cod de etică și o Cartă universitară, ba chiar și propriul regulament al studenților."
    Inteleg ca exmatricularea este ceva drastic, dar retineti ca in articol se vorbeste de mai multe examene care au fost fraudate, nu de unul singur. Adica au vazut ca le merge si au continut sa fraudeze sperand cu siguranta sa nu fie prinsi.

    Nu e ok asa. Daca si prin facultate se trece ca gasca prin apa nu-i de mirare ca avem zeci de pseudointelectuali absolventi de facultate - eventual si cu doctorate luate cine stie cum - care ajung sa ocupe functii in detrimentul celor care au invatat.
  • +7 (7 voturi)    
    integritate versus dorinta de a-ti pastra jobul (Marţi, 2 martie 2021, 11:35)

    IonPP [utilizator]

    Nu cunosc toate amanuntele cazului dar aici in Australia, la universitatea unde predau, stirea a fost citita admirativ.de catre colegi. E o presiune discreta din partea managementului sa inchidem ochii la frauda, ca sa nu suparam "clientii", desi in discursul public ni se spune sa nu toleram frauda. Deci prin simpla revelare a unui fenomen care se intampla in toata lumea, universitatea Bucuresti si-a castigat respectul cel putin aici in Australia.
    Si nu sunt de acord cu persoana care posta ca vina e a sistemului. Studentii stiu foarte bine ca e gresit sa fure. Dar e un discurs convenabil, sa plasezi vina altundeva. Un coleg al meu a semnalat un caz de plagiarism grosier si a fost el sanctionat pentru ca nu a explicat suficient de bine ca a a da copy/paste din Wikipedia si apoi a trimite ca eseu nu e in regula.
    Problema, dupa mine, e urmatoarea: cu ani in urma, beneficiarul studiilor era societatea. Acum beneficiarul e "clientul", pentru ca plateste. Si clientul nu intelege ca plateste pentru servicii de calitate, nu pentru note mari. Noi profesorii suntem la mijloc, intre dorinta de a ne pastra integritatea profesionala, si dorinta de a ne pastra jobul.
  • +3 (3 voturi)    
    Furtul e sport national in Administratie (Marţi, 2 martie 2021, 12:07)

    cristian.l [utilizator]

    In ultimii 30 de ani mai marii nostri conducatori asta au promovat si nici nu stiu de ce va mirati cand acesti copii nu fac altceva decat sa se pregatesca cat mai bine in acest sens.
    Sa vedeti cand vor copia cei de pe la medicina si vor ajunge doctori atunci sa va tineti - sa vedeti voi mutanti pe strada.
    • 0 (0 voturi)    
      prea tarziu (Marţi, 2 martie 2021, 17:05)

      dezamagitulnou [utilizator] i-a raspuns lui cristian.l

      stai linistit.
      sunt deja.
      stiu persoane care au facut online stomatologie , la chisinau...
  • +2 (2 voturi)    
    Pestele se strica de la cap, insa se curata de ... (Marţi, 2 martie 2021, 12:11)

    DrDoc [utilizator]

    ... la coada.
    Nu este o noutate faptul ca un numar de indivizi se sindicalizeaza in vederea comiterii unor fraude.
    Folosirea mijloacelor electronice pentru fraudarea examenelor poate fi facil detectata, daca se doreste. Asta ar insemna ca cei 'introdusi' ca 'sonde' in diverse organizatii/sisteme sa informeze corect, insa chiar daca o fac, masuri impotriva fraudei nu sunt luate.
    Ideea este ca societatea este croita gresit. Sunt considerati 'valorosi' cei controlabili, cei santajabili, nu cei corecti si muncitori. Dupa o selectie de decenii pe astfel de criterii 'valorosii' devin majoritari, se sindicalizeaza, schimba ierarhia de valori, mimeaza legalitatea si inceraca sa ii lichideze pe cei corecti care sunt efectiv izgoniti din tara.
    Un sistem de evaluare corect, bazat pe evaluare continua/periodica a studentilor, ar arata ca unii profesori sunt lenesi, ultraslab pregatiti si cu cat parazitismul lor este mai mare, cu atat este mai mare si tupeul lor.
    Masuri care ar putea fi luate:
    - amenzi imense pentru studentii care copiaza in baza unui 'contract social' si apoi pedepse penale mari;
    - prezentarea pe un site oficial national pentru fiecare doctor in stiinte, conferentiar, profesor, habilitat, individ in functie a urmatoarelor documente: teza de doctorat, dosarele de concurs din cariera (in prezent doar se mimeaza asa ceva);
    - sanctionarea profesorilor si decidentilor care nu au gandit un sistem 'objective by concept/structure' similar cu ideea 'safe by design';
    - lichidarea clanurilor din invatamant chiar si cu pretul desfiintarii unor specializari sau unitati de invatamant;
    - reconfirmarea pe post a profesorilor din invatamantul superior pe baza performantelor din ultimii 5 ani: cercetare, recalificare postuniversitara (cursuri absolvite), recunoastere la nivel international.
    Din experienta va spun ca "omul sfinteste/'sfinteste' locul" indiferent ca este la universitate de stat sau la vreo particulara.
    Cu respect pentru voi toti care v-ati ridicat prin onoare,
    • +3 (3 voturi)    
      alt naiv (Marţi, 2 martie 2021, 13:49)

      dori999 [utilizator] i-a raspuns lui DrDoc

      ... ce-are sula cu prefectura?

      exista oameni cu o activitate stiintifica exceptionala si recunoastere internationala, care sunt extrem de comozi cand e vorba de examene si de partea didactica in general. Nu e vorba de valoarea unui cadru didactic, ci de politica universitatii, in asa fel incat acelui profesor i se face lehamite de tot procesul de invatamant. Nu poti da note cum vrei pentru ca ar pica grupe intregi si atunci de unde studenti in anul urmator, deci pa pa finantare.

      Evaluari in timpul anului? Ar fi ideal, dar cand ai de-a face cu 600 de studenti pe serie, oare cum ii evaluezi continuu? Tot de bani e vorba, ca ARACIS inchide ochii la toate porcariile astea de serii si grupe supradimensionate.
  • 0 (4 voturi)    
    Grup infractional eficeint (Marţi, 2 martie 2021, 14:07)

    VOX. [utilizator]

    Urmatorul pas logic e sa se constituie intr-un partid politic. De exemplu, UTSR (Uniunea Tinerilor Salveaza Romania).
    • 0 (2 voturi)    
      postacu tot postac (Marţi, 2 martie 2021, 18:02)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      am prins apropoul, dar aparent altii de pe site nu l-au prins...

      deci usr e corupt. pnl si psd sunt cinstiti nu?!
      adevaru ca in romanica numai daca o pui de un genocid esti cinstit... tara unde hotii sunt cinstiti si oamenii cinstiti sunt hoti...

      eu zioc sa se inscrie in psd sau pnl... ambii au antecedente de legi care distrug justitia si legi care scapa infractorii de raspundere!
  • +3 (3 voturi)    
    Universitatea din Bucuresti (Marţi, 2 martie 2021, 14:26)

    Mihail. [utilizator]

    Ce pretentii sa mai ai de la studenti?!

    https://postimg.cc/jCJz5qPZ
  • 0 (0 voturi)    
    aiureli (Marţi, 2 martie 2021, 17:03)

    dezamagitulnou [utilizator]

    din cei 45, mai mult de jumate discutau despre seminaristi, despre profesori, despre ce naspa a fost examenul x sau y. Am vazut ceea ce s-a constatat la 5 saptamani dupa "frauda". maxim 10 au intrebat raspunsurile. Dar aici nu s-a dorit sa se vada cine a gresit si cine nu.
    in perioada asta idioata, cand nu ne putem intalni, pustanii astia studenti de 3 luni, studenti acasa in papuci, au pastrat legatura prin acest grup. inca din octombrie.
    nu erau pe grup constituit pt copiat. Era un grup de 50 de studenti, care pastrau legatura pt discutii, seminarii, cursuri.
    Oricum, acum ca 45 din cei 50, au fost exclusi, coruptia din facultate e eradicata. Pana au venit ei, prin concurs dat fizic azi vara, nu exista coruptie.
    felicitari
  • 0 (0 voturi)    
    nu e nimic socant... (Marţi, 2 martie 2021, 18:00)

    liviu_ [utilizator]

    ne uitam la clasarea dosarului de 10.08 de azi si ne dam seama ca numarul celor prinsi e probabil maxim 10% din numarul celor care incalca legea si termina dreptul!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by