De ce obțin elevii români rezultate slabe la testele PISA? Profesorul Radu Gologan: Nici elevii și nici profesorii nu sunt interesați de aceste teste, pentru că nici măcar nu li s-a explicat despre ce e vorba

de A.O.     HotNews.ro
Joi, 5 decembrie 2019, 16:36 Actualitate | Educatie


Radu Gologan
Foto: Hotnews
Profesorul Radu Gologan, cel care pregătește olimpicii români de ani de zile, consideră că unul dintre motivele rezultatelor slabe de la PISA 2018 este lipsa interesului elevilor și profesorilor pentru astfel de teste. Radu Gologan spune că aceste teste nu reflectă neapărat modul în care elevii înțeleg matematica, de exemplu.

”Nici elevii și nici profesorii nu sunt interesați de aceste teste, pentru că nici măcar nu li s-a explicat despre ce e vorba. Eu pot să dau o explicație care e statistică. Dacă ne uităm la examenele naționale, de exemplu la matematică, unde cam 5% din note au fost foarte mari, aceeași generație, pe eșantionarea lor, a dat 1% pentru România. Problemele de la matematică, la examenele naționale, sunt mai grele în general decât cele de la PISA. Sigur, acelea sunt în alt stil. Dar acest lucru denotă o lipsă de interes a copiilor buni”, a explicat Gologan la solicitarea HotNews.ro.

Profesorul spune că nu e de acord cu unele dintre probele din testele PISA, pentru că aceastea au mai multe soluții.

”Eu am văzut problemele de la PISA. Sunt anumite probleme de la PISA cu care nu sunt de acord. Adică sunt probleme logice, dar care în esență nu au o singură dezvoltare, exact cum sunt și la noi uneori”, a spus Gologan.

Cu toate că rezultatele de la testele PISA 2018 sunt la fel de slabe ca întotdeauna, Radu Gologan spune că nu reflectă neapărat modul în care elevii înțeleg matematica.

”Eu nu cred că reflectă exact nivelul copiilor de a înțelege matematică. Este o mare problemă că unui procent extrem de mare de copii li se întâmplă asta, dar asta nu neapărat pentru că sunt tâmpiți. În general, trebuie să ne uităm la școli. Noi avem încă extrem de multe școli, mai ales în mediile defavorizate și suburbiile orașelor, în care nu se face școală”, a mai spus Radu Gologan.

Citiți și:

Criticată de toată lumea, Monica Anisie anunță 3 măsuri imediate după rezultatele slabe de la PISA 2018

Cum arată testele PISA pe care mai mult de jumătate dintre elevii români nu știu să le rezolve

Rezultate PISA 2018 Performanțe slabe ale elevilor români/ Cel mai mic punctaj din 2012 până acum/ România este printre cele trei țări cu regres la matematică

Ce spun experții despre Rezultatele PISA 2018/ Ciprian Fartușnic: Rezultatele țin de modul în care profesorul reușește să relaționeze cu copiii/ Noi avem două sisteme de educație în momentul de față






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















3754 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    Mdan, nenea asta e interesat doar de rezultate (Joi, 5 decembrie 2019, 17:05)

    Dalinar [utilizator]

    Asa pregateste el olimpicii. Cum obtii rezultatele e irrelevant pt el. Mai nenea, nu conteaza cum sunt testele, daca gandesti logic!!! Oriunde in lume si in orice situatie, o persoana care are creierul dezvoltat pe Logica, se va descurca!!!
    • +1 (1 vot)    
      Multe tari falsifica testele PISA. Explicatie: (Vineri, 6 decembrie 2019, 5:07)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      De exemplu în China se da test pentru Beijing, Hong Kong, Macao. Pai asta este ca și cum ai da PISA doar în București, Cluj și Iași.

      https://www.scmp.com/comment/insight-opinion/article/1385217/are-chinese-students-smarter-or-testing-system-rigged-their
  • +1 (3 voturi)    
    scoli vs scoli (Joi, 5 decembrie 2019, 17:53)

    Paul_ [utilizator]

    Domnul profesor are cred dreptate.

    Adevarul este ca pentru 50% din elevi (cei care nu iau evaluarea nationala) inca din clasa a 5-a la clasa ar trebui sa se faca mai multe exercitii de tip PISA si mai putine asa cum suntem noi obisnuiti.

    Dar sa nu se creada ca trebuie facute numai exercitii de gen PISA. Eu nu as vrea asa ceva pentru copilul meu.

    Cel putin la matematica cred ca s-ar obtine o imbunatatire a rezultatelor daca la evaluarea nationala s-ar include la subiectele din prima parte si exercitii din PISA.

    Eventual se pot da doua examene. Unul care sa se numeasca evaluare nationala care sa contina exercitii gen PISA si unul pentru admitere la liceu care sa contina exercitii asemanatoare cu cele din programa actuala ( utile pentru admiterea la liceele cu concurenta mai mare).
  • +3 (5 voturi)    
    Invatam, (Joi, 5 decembrie 2019, 21:26)

    yol [utilizator]

    Dar trebuie sa mai si intelegem ce invatam, domn’ profesor! Nu despre olimpicii dvoastra de la mate era vorba, ci despre ceilalti, mai ales. Iesiti din “mandria de a fi roman” , educatia nu trebuie sa fie competie!

    Una-doua scoatem exceptiile in fata si ne frezam!
  • +2 (2 voturi)    
    mda (Vineri, 6 decembrie 2019, 12:02)

    noi2013 [utilizator]

    Prea putini inteleg, mai ales printre profesori, ca nu olimpicii dezvolta o tara, ci baza care produce valoare zi de zi.

    Acea baza are nevoie de logica si capacitatea de a pune in aplicare cunostintele in situatii gen PISA, nu olimpiade internationale.

    Te mai miri cand oameni "in toata firea", corporatisti, intreaba ce reducere obtine in total daca ia doua produse care au fiecare reducere de 20%.....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by