De ce obțin elevii români rezultate slabe la testele PISA? Profesorul Radu Gologan: Nici elevii și nici profesorii nu sunt interesați de aceste teste, pentru că nici măcar nu li s-a explicat despre ce e vorba
”Nici elevii și nici profesorii nu sunt interesați de aceste teste, pentru că nici măcar nu li s-a explicat despre ce e vorba. Eu pot să dau o explicație care e statistică. Dacă ne uităm la examenele naționale, de exemplu la matematică, unde cam 5% din note au fost foarte mari, aceeași generație, pe eșantionarea lor, a dat 1% pentru România. Problemele de la matematică, la examenele naționale, sunt mai grele în general decât cele de la PISA. Sigur, acelea sunt în alt stil. Dar acest lucru denotă o lipsă de interes a copiilor buni”, a explicat Gologan la solicitarea HotNews.ro.
Profesorul spune că nu e de acord cu unele dintre probele din testele PISA, pentru că aceastea au mai multe soluții.
”Eu am văzut problemele de la PISA. Sunt anumite probleme de la PISA cu care nu sunt de acord. Adică sunt probleme logice, dar care în esență nu au o singură dezvoltare, exact cum sunt și la noi uneori”, a spus Gologan.
Cu toate că rezultatele de la testele PISA 2018 sunt la fel de slabe ca întotdeauna, Radu Gologan spune că nu reflectă neapărat modul în care elevii înțeleg matematica.
”Eu nu cred că reflectă exact nivelul copiilor de a înțelege matematică. Este o mare problemă că unui procent extrem de mare de copii li se întâmplă asta, dar asta nu neapărat pentru că sunt tâmpiți. În general, trebuie să ne uităm la școli. Noi avem încă extrem de multe școli, mai ales în mediile defavorizate și suburbiile orașelor, în care nu se face școală”, a mai spus Radu Gologan.
Citiți și:
Criticată de toată lumea, Monica Anisie anunță 3 măsuri imediate după rezultatele slabe de la PISA 2018
Cum arată testele PISA pe care mai mult de jumătate dintre elevii români nu știu să le rezolve
Rezultate PISA 2018 Performanțe slabe ale elevilor români/ Cel mai mic punctaj din 2012 până acum/ România este printre cele trei țări cu regres la matematică
Ce spun experții despre Rezultatele PISA 2018/ Ciprian Fartușnic: Rezultatele țin de modul în care profesorul reușește să relaționeze cu copiii/ Noi avem două sisteme de educație în momentul de față

Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
VIDEO Regatul Unit în doliu: A murit prințul Philip, soțul Reginei Elisabeta a II a / Ce mesaj au transmis Palatul Buckingham și premierul
Prințul Philip al Marii Britanii - 7 decenii de gafe și glume incorecte politic
VIDEO Primele imagini cu o maimuță controlând un joc video cu creierul prezentate de Neuralink, compania lui Elon Musk
https://www.scmp.com/comment/insight-opinion/article/1385217/are-chinese-students-smarter-or-testing-system-rigged-their
Adevarul este ca pentru 50% din elevi (cei care nu iau evaluarea nationala) inca din clasa a 5-a la clasa ar trebui sa se faca mai multe exercitii de tip PISA si mai putine asa cum suntem noi obisnuiti.
Dar sa nu se creada ca trebuie facute numai exercitii de gen PISA. Eu nu as vrea asa ceva pentru copilul meu.
Cel putin la matematica cred ca s-ar obtine o imbunatatire a rezultatelor daca la evaluarea nationala s-ar include la subiectele din prima parte si exercitii din PISA.
Eventual se pot da doua examene. Unul care sa se numeasca evaluare nationala care sa contina exercitii gen PISA si unul pentru admitere la liceu care sa contina exercitii asemanatoare cu cele din programa actuala ( utile pentru admiterea la liceele cu concurenta mai mare).
Una-doua scoatem exceptiile in fata si ne frezam!
Acea baza are nevoie de logica si capacitatea de a pune in aplicare cunostintele in situatii gen PISA, nu olimpiade internationale.
Te mai miri cand oameni "in toata firea", corporatisti, intreaba ce reducere obtine in total daca ia doua produse care au fiecare reducere de 20%.....