​​Subiectele de la evaluarea la Matematică a elevilor de clasa a IV-a au 20 de cerințe, pe care copiii au avut la dispoziție 60 de minute pentru a le rezolva. Subiectele de la testarea la Matematică pentru clasa a IV-a sunt construite pe modelul testelor PISA. Ele verifică în ce măsură copiii cunosc elementele de bază la Matematică prevăzute de curriculumul școlar național, la final de ciclu. Cu această ocazie, părinții pot vedea care a fost efortul depus la clasă atât de copiii lor, cât și de învățător, pentru că pot compara rezultatele de acum cu cele de la evaluarea la clasa a II-a.

Fragment din subiectele la Matematica pentru clasa a IV-aFoto: edu.ro

Rezultatele nu vor fi trecute în catalog, ci le vor fi comunicate părinților pentru a ști care este nivelul copilului în fața unor subiecte făcute de Ministerul Educației, la finalul învățământului primar. Părinții vor ști rezultatele în termen de o săptămână.

Subiectele au fost realizate pe două numere.

Descarcă de mai jos subiectele de astăzi de la evaluarea la Matematică, clasa a IV-a:

Subiectele la Matematică - clasa a IV-a 2018:

Test 1

Subiectele la Matematică - clasa a IV-a 2018:

Test 2

Corectarea lucrărilor este făcută în școală, de către profesorii din unitatea de învățământ respectivă. Fiecare lucrare este evaluată de către două cadre didactice, dintre care unul este învățătorul copilului. Corectarea se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test la clasa respectivă.

Scopul evaluării este de a vedea în ce măsură elevii de clasa a IV-a cunosc, la finalul ciclului primar, elementele de bază prevăzute de curriculumul școlar la Română și la Matematică. Evaluarea este realizată "după modelul testărilor internaționale, pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar", prevede Legea Educației.

Evaluarea de la clasa a IV-a este și o modalitate prin care părinții află dacă cei mici au probleme de învățare, care sunt acestea și cum le pot remedia pe durata vacanței de vară. Atât părinții, cât și directorii pot vedea și care este eficiența învățătorului, comparând rezultatele înregistrate la clasa a II-a cu cele de la clasa a IV-a.

Pentru copil, testarea aceasta reprezintă și o modalitate de a simula condițiile unui examen.

Rezultatele de la Evaluările de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a nu se trec în catalog. Testările au fost introduse prin Legea educației din 2011 și sunt organizate la nivel național din 2014. Până la introducerea acestor testări, primul moment în care elevii se confruntau cu condițiile unui examen național, cu subiecte făcute de altcineva decât profesorii de la clasă și cu o evaluare standardizată era abia la finalul clasei a VIII-a - când susțineau chiar examenele de Evaluare Națională.

Calendarul Evaluării Naționale de la finalul clasei a IV-a 2018

15 mai 2018:Limba romana

16 mai 2018:Matematica

17 mai 2018:Limba materna

Citeste si: