​Evaluarea elevilor de clasa a IV-a începe marți, 15 mai 2018. Prima testare va fi la Limba romana, va dura 60 de minute, timp în care copiii vor avea de rezolvat subiecte de dificultate medie. Evaluarea se va desfășura în clasa în care elevii învață în mod normal. Miercuri, copiii de clasa a IV-a vor da evaluarea la Matematică. Rezultatele nu vor fi trecute în catalog, ci le vor fi comunicate părinților pentru a ști care este nivelul copilului în fața unor subiecte făcute de Ministerul Educației, la finalul învățământului primar.

Model de subiect de evaluare la Matematica - clasa a IV-aFoto: edu.ro

Elevii de clasa a IV-a susțin săptămâna viitoare evaluarea de la finalul clasei. Potrivit calendarului de evaluare pe 2018, marți 15 mai elevii vor da evaluarea la Limba română, miercuri 16 mai va fi evaluarea la Matematică, iar joi 17 mai se va desfășura evaluarea la Limba maternă.

Calendarul Evaluării Naționale de la finalul clasei a IV-a 2018

15 mai 2018:Limba romana

16 mai 2018:Matematica

17 mai 2018:Limba materna

Scopul evaluării este de a vedea în ce măsură elevii de clasa a IV-a cunosc, la finalul ciclului primar, elementele de bază prevăzute de curriculumul școlar la Română și la Matematică. Pe de altă parte, părinții află astfel dacă sunt probleme de învățare la copil și cum le pot remedia pe durata vacanței de vară, dar pot și compara ce a făcut învățătoarea cu copilul în cei 2 ani care s-au scurs de la evaluarea la clasa a II-a.

Pentru copil, această testare este și o modalitate de a simula în siguranță condițiile unui examen. Evaluările de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a nu se trec în catalog, au fost introduse prin Legea educației din 2011 și sunt organizate la nivel național din 2014. Până la introducerea acestor testări, primul moment în care elevii se confruntau cu condițiile unui examen național, cu subiecte făcute de altcineva decât profesorii de la clasă și cu o evaluare standardizată era abia la finalul clasei a VIII-a - când susțineau chiar examenele de Evaluare Națională.

Modele de subiecte de evaluare la clasa a IV-a

Subiecte date anii trecuți la Evaluarea la Matematica clasa a IV-a

Care sunt regulile evaluării de la clasa a IV-a

Copiii de clasa a IV-a au la dispoziție 60 de minute pentru a rezolva subiectele de la fiecare evaluare.

Evaluarea de la finalul clasei a IV-a 2018 se desfășoară în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei școli. Elevii de clasa a IV-a dau aceste evaluări, de regulă, în sălile de clasă în care învață în mod obișnuit, urmărind așezarea obișnuită în bănci.

Fiecare elev trebuie să își scrie pe foaia de test numele, prenumele și școala unde învață. Profesorii care asigură supravegherea elevilor în timpul evaluării nu au voie să le dea copiilor indicații referitoare la rezolvarea testelor.

Corectarea lucrărilor este făcută în școală, de către profesorii din unitatea de învățământ respectivă. Fiecare lucrare este evaluată de către două cadre didactice, dintre care unul este învățătorul copilului.

Metodologia prevede că “pentru a facilita analiza rezultatelor şi comunicarea acestora către elevi și părinţi/reprezentanţi legali ai elevului, în timpul evaluării testelor, profesorii evaluatori pot face pe acestea sublinieri sau menţiuni”.

Corectarea lucrărilor se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test la clasa respectivă, deci pe 24 mai 2018.

Rezultatele obținute de fiecare elev la evaluarea de la clasa a IV-a NU se afișează, NU se comunică public și NU se trec în catalog. Învățătorii le spun fiecărui părinte în parte care sunt rezultatele copilului și cum pot remedia problemele, acolo unde acestea există.

Subiectele de la evaluarea la Română și de la evaluarea la Matematică a elevilor de clasa a IV-a sunt concepute de Centrul Național de Evaluare și Examinare - care este o instituție în subordinea Ministerului Educației care realizează și subiectele de la examenele naționale. Subiectele sunt realizate în concordanță cu programele școlare de la Română și Matematică pentru clasa a IV-a și au un nivel mediu de dificultate.

Testele pentru clasa a IV-a sunt structurate astfel:

  • primul test vizează evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română
  • al doilea test vizează evaluarea competenţelor de matematică
  • *al treilea test vizează evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba maternă - Acest al treilea test este susținut doar de elevii aparținând minorităților naționale care au făcut clasa a IV-a în limba maternă. De altfel, metodologia prevede că elevii care au urmat cursurile în limba maternă vor primi testele de Matematică atât în limba în care au studiat, cât și în limba română (sursa: metodologia)  

Descarcă de aici Metodologia de organizare și desfășurare a Evaluării Naționale la finalul clasei a IV-a, care se respectă și în 2018

Vezi mai jos calendarul tuturor evaluărilor de parcurs, din 2018

Calendarul Evaluărilor Naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a

Evaluarea elevilor la finalul clasei a II-a:

7 mai 2018:Limba romana - Scris

7 mai 2018:Limba materna - Scris

8 mai 2018:Limba romana - Citit

8 mai 2018:Limba materna - Citit

9 mai 2018:Matematica

10 mai 2018: Limba romana pentru minoritatile nationale - Scris-Citit

Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a:

15 mai 2018:Limba romana

16 mai 2018:Matematica

17 mai 2018:Limba materna

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a:

23 mai 2018:Limba si comunicare

24 mai 2018:Matematica si Stiinte ale Naturii

Citește și: