Cum funcționează vaccinul Pfizer. Acesta se bazează pe o tehnologie ARN mesager care nu a fost niciodată testată

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 9 noiembrie 2020, 20:12 Actualitate | Coronavirus


Testarea vaccinului Pfizer
Foto: Robin Rayne / Zuma Press / Profimedia
Printre cele patru categorii majore de vaccinuri dezvoltate împotriva Covid-19, cel folosit de Pfizer, care a anunțat luni că vaccinul său este eficient la 90%, se bazează pe o nouă tehnologie numită ARN mesager, potrivit AFP.

Toate vaccinurile au același scop: să ne învățăm sistemul imunitar să recunoască coronavirusul, să-i ridice apărarea într-un mod preventiv, pentru a neutraliza virusul real dacă ar fi să ne infecteze.

Vaccinurile convenționale pot fi făcute din virusuri inactivate (poliomielită, gripă), atenuate (rujeolă, febră galbenă) sau doar proteine ​​numite antigene (hepatita B).

Dar, în cazul Pfizer și al partenerului său german BioNTech, sau Moderna, care utilizează aceeași tehnică, dar nu a anunțat încă niciun rezultat, șiruri de instrucțiuni genetice numite ARN mesager sunt injectate în organism, adică molecula care spune celulelor noastre ce trebuie să facă. Fiecare celulă este o mini-fabrică de proteine, conform instrucțiunilor genetice conținute în nucleul său.

ARN mesager al vaccinului este introdus și preia controlul asupra acestei mașini pentru a produce un antigen specific al coronavirusului: „spinul” coronavirusului, vârful său atât de recunoscut, care se află la suprafața sa și îi permite să se atașeze la celulele umane pentru a le pătrunde.

Acest vârf, inofensiv în sine, va fi apoi detectat de sistemul imunitar care va produce anticorpi, iar acești anticorpi vor rămâne în gardă, sperăm, pentru o lungă perioadă de timp.

Odată ce materialul genetic este injectat, „celulele aflate la locul injecției vor începe să producă, într-o manieră tranzitorie, una dintre proteinele virusului, în acest caz proteina S, proteina spike (a spinului)”, a explicat pentru AFP Christophe D'Enfert, director științific al Institutului Pasteur.


Avantaje



Avantajul este că, folosind această metodă, nu este necesar să se cultive un agent patogen în laborator, organismul este cel care face lucrarea. Din acest motiv, aceste vaccinuri se dezvoltă mai rapid. Nu este nevoie de celule sau ouă de la găini (ca și în cazul vaccinurilor antigripale) pentru a face acest vaccin.

„Vaccinurile cu ARN au caracteristica interesantă de a putea fi produse foarte ușor în cantități foarte mari”, rezumă Daniel Floret, vicepreședinte al Comitetului tehnic pentru vaccinări

Rețineți că nu este posibil ca ARN să se integreze într-un genom uman, alcătuit din ADN. "ARN-ul, pentru a putea să se integreze în genom, trebuie să fie transcris în sens invers (în ADN) - procedură denumită retrotranscriere -, iar acest lucru nu se realizează în mod spontan în celule", explică Christophe D'Enfert.

În ceea ce privește proteina coronavirus, „nu va fi produsă tot timpul, se va opri” deoarece, la fel ca în cazul oricărui vaccin, sistemul imunitar va distruge celulele care produc proteina virală. „Prin urmare, procesul se va termina de la sine”, explică Bruno Pitard (Inserm / Universitatea din Nantes), în fruntea unui start-up care lucrează la acest tip de vaccin.

Dezavantaje și aplicații pentru viitor



Dezavantajul acestora din urmă: trebuie depozitate la temperaturi foarte scăzute. Guvernul SUA pune în aplicare logistica necesară de câteva luni.

Totuși, acest lucru nu este obligatoriu în cazul vaccinurilor ADN, care pot fi păstrate la temperatura camerei.

Până în prezent, nu a fost aprobat niciun vaccin ADN sau ARN pentru oameni. Pe de altă parte, există vaccinuri ADN pentru uz veterinar: cai, câini, somon ...

Covid-19 a dat un impuls uriaș producției acestora, în special datorită finanțării publice.

Guvernul SUA, stimulat de președintele Donald Trump, a semnat un contract de 1,95 miliarde de dolari cu Pfizer pentru a livra 100 de milioane de doze, în cazul în care vaccinul va fi aprobat vreodată.

Moderna, cea mai mică companie americană de biotehnologie, a fost, la rândul său, subvenționată cu 2,5 miliarde de dolari pentru a dezvolta vaccinul și pentru a produce 100 de milioane de doze.

Toate aceste doze vor fi livrate în Statele Unite, care speră să înceapă imunizarea persoanelor vulnerabile înainte de sfârșitul anului.

Dacă tehnologia ar fi dovedită, acest lucru ar putea deschide calea pentru multe alte vaccinuri: Moderna dezvoltă de ani de zile vaccinuri ARN mesager împotriva Zika, gripei, virusului Epstein-Barr (mononucleoză), virusului respirator sincițial (bronșiolită ...), citomegalovirus (adesea nu este grav, dar poate prezenta un risc la făt), dar și împotriva cancerelor.


UE a anunțat luni seară că este foarte aproape de a încheia în perioada imediat următoare contractul cu Pfizer / BioNTech pentru achiziționarea a până la 300 de milioane de doze, a anunțat Comisia, potrivit AFP.

„Contractul cu Comisia va fi semnat în curând”, a declarat comisarul pentru sănătate Stella Kyriakides, salutând anunțul „încurajator” al celor două laboratoare, care consideră că vaccinul lor în dezvoltare este „90% eficient” împotriva Covid-19. Acest contract va fi finalizat „în curând (comandând) până la 300 de milioane de doze”, a declarat Ursula von der Leyen, președintele executivului european.

Pfizer a transmis luni că vaccinul său experimental are o eficiență de peste 90% în prevenirea Covid-19, potrivit datelor preliminare a unui studiu pe scară largă, anunțul fiind o victorie majoră în lupta contra pandemiei de coronavirus, transmite Reuters.

Pfizer și partenerul său german BioNTech sunt primele companii farma care prezintă date de succes după testarea pe scară largă a unui vaccin anticoronavirus.

Comisia Europeană a anunţat pe 9 septembrie că a ajuns la un acord preliminar pentru a obţine 200 de milioane de doze dintr-un viitor vaccin împotriva coronavirusului, dezvoltat de alianţa germano-americană BioNTech-Pfizer, cu opţiunea de a achiziţiona încă 100 de milioane de doze dacă vaccinul se va dovedi sigur şi eficient contra Covid-19.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















33120 vizualizari

  • +2 (46 voturi)    
    wot (Luni, 9 noiembrie 2020, 20:41)

    hanu [utilizator]

    "se bazează pe o tehnologie ARN mesager care nu a fost niciodată testată "
    Nice.
    What can go wrong.
    • 0 (18 voturi)    
      Ce poate merge rău? (Luni, 9 noiembrie 2020, 21:55)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui hanu

      Sistemul imunitar nu oprește replicarea proteinei virale stimulată de vaccin. Ce se întâmplă, mori, există vreun antidot?
      • +4 (14 voturi)    
        Vaccinul nu provoaca COVID (Marţi, 10 noiembrie 2020, 10:51)

        citoyen de bucarest [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        cel ARNm va induce sinteza proteinei spike, care are mare putere antigenica. Mai departe, sistemul imun (propriu si personal) va genera anticorpi impotriva acelei proteine. Proteina spike, ca oricare alta, nu are cum sa provoace boala, pentru aceasta e nevoie de material genetic (ARN viral in cazul de fata, total diferit de ARNm - baza pe care se sintetizeaza practic orice proteina in corpul nostru, urmare a informatiei cromozomiale).

        Asadar, cum in organism informatia ADN stocata in cromozomi se converteste in ARNm pentru ca mai departe sa fie translatat in proteine la nivelul celulei, vaccinul vrea sa aduca el acel ARNm specific prot spike (care nu se gaseste in organismul uman) si sa induca acelasi fenomen.

        In concluzie, vaccinul anti covid poate provoca COVID19 este FAKE NEWS
        • +1 (1 vot)    
          Pacat ca pentru asta va folositi stiinta (Sâmbătă, 21 noiembrie 2020, 7:31)

          dadcostea [utilizator] i-a raspuns lui citoyen de bucarest

          Con-stan-tine, pe de o parte, cu ... tastatura ta spui urmatoarele:

          "Proteina spike, ca oricare alta, nu are cum sa provoace boala, pentru aceasta e nevoie de material genetic (ARN viral in cazul de fata)":

          Pe de alta parte, companiile care anunta vaccinul, spun ca trebuie readministrat dupa 2 saptamani, adica, in doua saptamani, sistemul imun n-a produs suficienti anticorpi sa lupte cu proteina ta,

          Acum, ce faci Con_stan_tine daca dupa ce ai fost vaccinat, si proteina Spike, cea care are nevoie de material genetic al virusului, chiar primeste material genetic al virusului, adica, daca cel tocmai vaccinat se infecteaza, imediat dupa vaccin? Ce face proteina Spike injectata cu "vaccinul"? Simplu, are tot ce-i trebuie sa declanseze .... ce? Boala de care spui ca nu are cum sa o declanseze. Punct Con_stan_tine, proteina va accelera replicarea virusului, cu mult mai rapid decat se face acum, in perioada de incubatie cand virusul trebuie sa-si replice tot.
          Concluzii:
          Cei vaccinati vor fi mult mai expusi in cele 4 saptamani, (doua dupa prima doza de vaccin si doua dupa a doua), pana cand sistemul imun face anticorpi;
          Cei vaccinati vor trebui sa stea izolati 4 saptamani dupa ce au fost vaccinati;
          Daca in cele 4 saptamani, cei vaccinati se infecteaza, perioada de incubatie a bolii va fi mult mai mica, si riscul este sa se dezvolte mult mai rapid decat o face acum, fara proteina Spike injectata. Capisci?
  • +3 (45 voturi)    
    Dezlantuirea (Luni, 9 noiembrie 2020, 21:07)

    marc.andre [utilizator]

    "șiruri de instrucțiuni genetice numite ARN mesager sunt injectate în organism, adică molecula care spune celulelor noastre ce trebuie să facă"

    Cine poate garanta ca printre aceste instructiuni straine injectate in ADN-ul uman nu se afla si unele care sa produca efecte "secundare" foarte periculoase? Pfizer garanteaza? Pfizer semneaza un angajament valid juridic prin care se angajeaza sa plateasca toate cheltuielile de sanatate ale unei eventuale victime care s-ar putea imbolnavi de vreo boala cumplita? Ce va face Pfizer daca unul dintre pacientii vaccinati moare subit? Va plati despagubiri? Dar daca pacientul mort este un copil? sau daca pacientul nu moare, dar este iremediabil afectat astfel incat nu mai poate decat sa fi einternat intr-un azil unde sa primeasca ingrijiri medicale de specialitate toata viata?
    S-au facut teste suficient de extinse astfel incat Pfizer poate sa garanteze juridic ca in urma vaccinarii pacientul nu dezvolta peste 5 ani un cancer galopant?

    Evident ca NU.

    Interesant este ca daca in studiile preliminare Pfizer se angajeaza sa ofere victimei un tratament care sa inlature efectele secundare survenite in urma vaccinarii, credeti ca va proceda la fel si in cazul pacientilor care s-ar vaccina de buna voie de frica COVID?

    Evident ca NU.

    La fel este si in cazul Moderna, si al celorlalte companii multiunationale farma care folosesc tehnologia ARN mesager.

    Umanitatea este pe cale sa devina un imens laborator de testare a acestor tehnologii.
    • +3 (17 voturi)    
      cred că ai spus ceva foarte important (Luni, 9 noiembrie 2020, 22:06)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      și Omenirea va remarca curând
    • -1 (9 voturi)    
      Ai perfecta dreptate (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:59)

      ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Ai perfecta dreptate...eu iti recomand sa nu mai iei nici un medicament...si lasi selectia naturala sa-si spuna cuvantul.
      • +1 (5 voturi)    
        Cel mai bun medicament... e mișto-ul (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:20)

        marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

        :)
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Sâmbătă, 21 noiembrie 2020, 7:57)

      dadcostea [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Vaccinurile,
      cele de pana acum,
      NU UMBLAU LA SISTEMUL IMUNITAR,
      ci doar
      IL PUNEAU SA-SI FACA TREABA,
      adica,
      ii ofereau virus inactivat cu care sistemul imunitar lucra dupa propriile-i reguli.
      Acum, SE INTERVINE IN PROCEDURA DE LUCRU A SISTEMULUI IMUNITAR, ca si cand adica Pfizer , ModRNA, si sau altii au facut o perte din treaba sistemului imunitar iar acesta o preia sio continua. INtrebarea este, stiti voi catre ce va continua!!!
  • -2 (44 voturi)    
    Astia-s defazati (Luni, 9 noiembrie 2020, 21:26)

    cenzuratul [utilizator]

    Cand presedintele SUA avea Covid, nu au scos vacinul. Acum cand presedintele SUA are Parkinson/Alzheimer, ei scot vaccin impotriva coronavirus.
    • -2 (10 voturi)    
      vara e cald, de obicei (Luni, 9 noiembrie 2020, 22:07)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      însă uneori bate un vânt rece dimineața
  • -7 (35 voturi)    
    Iată cine a făcut posibil acest vaccin: (Luni, 9 noiembrie 2020, 21:28)

    Nyk1 [utilizator]

    Guvernul SUA, stimulat de președintele Donald TRUMP, a semnat un contract de 1,95 miliarde de dolari cu Pfizer pentru a livra 100 de milioane de doze, în cazul în care vaccinul va fi aprobat vreodată.
    • +3 (21 voturi)    
      da, contribuabilii americani (Luni, 9 noiembrie 2020, 22:07)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Da, contribuabilii americani.
  • -1 (15 voturi)    
    Au inlocuit virușii amorțiți din vaccin (Luni, 9 noiembrie 2020, 21:46)

    Con_stan_tin [utilizator]

    cu alții artificiali, oricum scopul rămîne neschimbat: distrugerea virusului. Asta-i o tactică kamikaze, ori mă omori ori te distrug; că virusul nu este viu, n-ai cum să-l omori.
    Liliecii au altă tactică, mai inteligentă, ce le permite să-și traiască viața liniștiți fără a distruge virusul ce le-a intrat în organism.
  • 0 (10 voturi)    
    "Party of Science": IQ nu are putere de predictie (Luni, 9 noiembrie 2020, 21:58)

    cenzuratul [utilizator]

    Uite o predictie: anumiti oameni (nu zic care, las cititorul sa deduca) vor fi, relativ la ponderea lor in populatia SUA, sub-reprezentati in echipa de cercetatori ce va crea un vaccin anti-coronavirus.
    S-a indeplinit predictia?
  • +5 (23 voturi)    
    sunt fan vaccinuri (Luni, 9 noiembrie 2020, 22:05)

    hdd [utilizator]

    le-am făcut pe toate, de câte ori a fost necesar, și mie și copiilor

    dar "se bazează pe o tehnologie ARN mesager care nu a fost niciodată testată" nu inspiră deloc încredere

    având în vedere datele statistice de mortalitate covid-19 (aici fiecare începe să creadă ce vrea), voi risca să nu fac vaccinul până nu sunt clare efectele lui
  • +3 (21 voturi)    
    Las' ca va fi testat acum (Luni, 9 noiembrie 2020, 22:12)

    andipetre [utilizator]

    Vor fi multi dornici sa il incerce pe pielea lor, de exemplu cei care dau minusuri la acest comentariu si (unele dintre) cele de mai sus.

    Acum se va vedea cine actioneaza asa cum voteaza: ai incredere in autoritati, in firmele producatoare si nu ai niciun dubiu ca vaccinul e sigur, vaccineaza-te.

    Dincolo de credinta oarba, se stiu oare efectele pe termen lung?
    • 0 (14 voturi)    
      Este vorba de stiinta vs ce crede fiecare! (Marţi, 10 noiembrie 2020, 8:38)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Nu crezi in stiinta, este alegerea ta.
      In fiecare rau este si un bine. Mai multi ca tine, mai multe sanse pt mine sa apuc si eu un vaccin din prima!
      Daca as fi avut sansa as fi fost in primul lot de voluntari si as fi scapat de o gramada de stress.
      • +7 (9 voturi)    
        In stiinta nu "crezi", ci validezi, verifici (Marţi, 10 noiembrie 2020, 10:28)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

        Stiinta nu are nevoie de credinta. A crede ca tot ce produce un scientist e perfect, contrazice exact principiile de baza ale stiintei, care se bazeaza pe permanenta indoiala, urmata de verificare, validare, demonstrare. Ceea ce produce o echipa de cercetatori e pus la indoiala de altii, care apoi completeaza modelul, il imbunatatesc sau il schimba complet. Asa progreseaza orice stiinta, asa a progresat societatea moderna.

        Tot ce spun este ca, in legatura cu produsele stiintei, inclusiv medicale, nu te plasezi ca in fata unor dogme: a zis firma care vinde produsul ca e bun, deci o cred. Firma nu e preot, iar produsul nu e idol. Dar, in fine, aici vorbim de libertate si vad ca nu mai prea e la moda sa gandesti liber, trebuie doar sa crezi.

        Comentariul meu era oarecum ironic, la adresa celor care pretind ca detin adevaruri imuabile. Sa ii vedem daca, pusi in fata riscului real vor crede in continuare. Si, sa fim seriosi: un tratament complet nou poate avea efecte vizibile abia peste cativa ani, iar prudenta si responsabilitatea nu sunt deloc nestiintifice. Dimpotriva, stiinta fara responsabilitate creeaza monstri.
        • -3 (5 voturi)    
          toate riscurile sunt prezentate la nastere (Marţi, 10 noiembrie 2020, 12:43)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          Vaccinului si deci vor fi urmarite si dupa ce el va fi livrat pe piata.

          matale daca nu ai curaj fara insa a stii si care sunt riscurile stabilite de creatorii vaccinului - poti matale sa mai astepti dar cum chiar dvs ati spus efectele se pot vedea dupa ani - asa ca cel putin unul mai putin la vaccin, cel putin pe termen scurt.

          Eu astept sa cetesc raportul final si dupe m-as pregati de vaccinare daca este totul OK.
    • -2 (6 voturi)    
      un studiu urmeaza sa fie publicat in Dec. (Marţi, 10 noiembrie 2020, 12:40)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      si atunci toate vorbele vor fi sbulberate - rabdarica conase, rabdarica!!!!

      evident ca orice om cu scaun la cap gandeste pe termen lung - nu te ingrijora.

      Cert este ca acest sfarasit de an ne va gasi cu cel putin un vaccin viabil.
  • +6 (20 voturi)    
    Jumatate din planeta va zice NU (Luni, 9 noiembrie 2020, 23:15)

    un_moftangiu [utilizator]

    Un vaccin care sa ne modifice ADN-ul??!! Netestat decat in scurt? Nu stim ce riscuri sunt asupra sarcinii si nou-nascutului? Pai toti cei ce au vizionat "I Am Legend" o sa aiba serioase dubii... Urate timpuri...
  • -3 (15 voturi)    
    Doar ca nu prea e vaccin (Luni, 9 noiembrie 2020, 23:16)

    Parzivall [utilizator]

    Mai degraba e un fel de medicament!!!
    • 0 (4 voturi)    
      ntz... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 12:45)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      medicamentele se iau cand esti deja bolnaav,

      Vaccinul sau injectia aceasta - este pentru prevenirea dezvoltarii imbolnavirii - alta mancare de peste.

      Matale poti sa incerci la rusi, poate...
  • +3 (15 voturi)    
    Întrebare (Luni, 9 noiembrie 2020, 23:46)

    JoshuaTree [utilizator]

    Eficientă 90% atunci cum se poate vinde când nh are efectiv o garanție ca funcționează decât in peocent de 90%? Hai ca parca as înghiți in sec, e mai bine decât la ruleta rusească 1 din 6 .... aici e 1 din 10. Și totuși am o întrebare : e necesară repetarea anuală ? O alta fântâna de bani pentru ei .. pe viața ?
    • -3 (5 voturi)    
      LOL (Marţi, 10 noiembrie 2020, 11:16)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui JoshuaTree

      eficienta de 90% (daca se va confirma) este extraordinara! Este cu mult peste asteptari.
      Ca si termen de comparatie, vaccinul antigripal are o eficienta de 40-60%.
    • 0 (4 voturi)    
      repetarea se va impune numai daca... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 12:47)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui JoshuaTree

      Reapare pericolul - este logic.

      daca ne vaccinam toti si starpin virusul asa cum a fost starpita poliomelita atunci de ce sa mai continuam sa ne injectam???
  • +2 (12 voturi)    
    Vaccin antiCovid (Marţi, 10 noiembrie 2020, 11:54)

    Constantius [utilizator]

    Omenirea se joaca cu focul si pe bani multi! Sistemului imunitar, "specializat" in urma a miliarde de ani de evolutie, nu trebuie sa i se "spuna" nimic; nu are nevoie de instructiuni! El eventual poate fi distrus, prin diverse artificii! In realitate, un vaccin bun si fara efecte adverse, se face pentru bani, pentru verificarea sistemului de imunitate al organismului si pentru o eventuala presiune asupra institutiilor medicale in caz de epidemie! Cand are nevoie de anticorpi, organismul si-l fabrica singur! Daca "intrusii" sunt putini sau slabi, organismul ii distruge pur si simplu, fara a mai produce anticorpi, cum este si in cazul covizilor! Persoanele cu boli si infectii, trebuie sa-si le trateze de urgenta! Nu au alta sansa!
  • +1 (1 vot)    
    Despre vaccin (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:55)

    mariuta88popovici [utilizator]

    Tocmai ce am citit pe Portalmed că Pfizer a început să includă și adolescenți în studiile clinice pentru vaccinul său candidat împotriva COVID-19. Pfizer este singura companie farmaceutică care testează vaccinul pe minori. Dacă vreți să citiți mai multe găsiți aici articolul: https://portalmed.ro/covid-19-pfizer-a-extins-studiul-clinic-al-vaccinului-candidat-pentru-a-include-adolescenti/
  • +2 (4 voturi)    
    traducere aiurea (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:43)

    petreluc [utilizator]

    Articolul in engleza:
    - A handful of small biotech companies began scrambling to develop vaccines using an as-yet-unproven technology platform that relies on something called messenger RNA, usually shortened to mRNA.
    - Proven highly successful in trials, reaching 90% effectiveness.
    Chiar daca si Modena si BioNTech/Pfizer au trecut de testele clinice care au demonstrat eficienta. Si specialistului/traducator al Hotnews traduce "nu a fost niciodata testata" omite cuvinte precum "demonstreaza". Toate vaccinurile au fost la un moment dat o tehnologie folosita pentru prima oara.
  • +1 (3 voturi)    
    10% din 300 mil. (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:39)

    lnicolae1587873340950 [utilizator]

    inseamna ca 30 milioane vor pati ceva. asta e siguranta ?
  • +2 (2 voturi)    
    ? (Marţi, 10 noiembrie 2020, 22:20)

    Mihai_P1 [utilizator]

    "tehnologie ARN mesager care nu a fost niciodată testată"

    Pai vaccinul nu a fost testat?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by