​LIVETEXT

Coronavirus în lume: Numărul deceselor în Italia se apropie de 11.000, iar bilanțul infectărilor se îndreaptă către 100.000 / Moscova intră într-o nouă fază a epidemiei

de DG     HotNews.ro
Duminică, 29 martie 2020, 8:27 Actualitate | Coronavirus


Coronavirusuri
Foto: Profimedia Images
Peste 30.000 de oameni și-au pierdut viața din cauza coronavirusului, la nivel mondial, în condițiile în care numărul total de cazuri de infectare a ajuns duminică dimineața la 664.695 potrivit datelor centralizate de Johns Hopkins University pe arcgis. Numărul deceselor în Franța a trecut pragul de 2.000, iar SUA au ajuns la peste 124.000 de cazuri de infectare. După ce inițial anunța că statul New York ar putea fi închis, Donald Trump a revenit și a precizat că nu va fi nevoie de instituirea carantinei.

Live Text
-------
03:15 Japonia va extinde interdicția de intrare pe teritoriul său și pentru cetățenii care călătoresc din Statele Unite, China, Coreea de Sud și cea mai mare parte a Europei, pe fondul unei răspândiri rapide a pandemiei coronavirusului, informeaă Reuters care citează cotidianul nipon Asahi.

03:35 Trump a anunţat prelungirea aplicării măsurilor privind distanţarea socială până pe 30 aprilie
Recomandările reînnoite vizează ca populaţia să nu se adune în grupuri mai mari de 10 persoane şi să rămână acasă cât mai mult. Iniţial, acestea au fost anunţate pentru o perioadă de 15 zile ca o măsură menită "să încetinească răspândirea" pandemiei COVID-19.

23:55: Coasta de Fildeș a înregistrat duminică primul deces din țară cauzat de coronavirus, a anunțat duminică ministrul Sănătății, Eugène Aka Aouélé, în cadrul unui raport zilnic despre pandemie. Ministrul nu a oferit detalii cu privire la vârsta sau sexul victimei, dar a subliniat că diagnosticul a fost făcut „post mortem”.

23:30: Marea Britanie ar putea să nu-și reia activitatea normală timp de șase luni sau mai mult din cauza noii pandemii de coronavirus, au avertizat oficialii de sănătate duminică. Potrivit șefului lor adjunct, Jenny Harries, ar fi „periculos” să ridici brusc restricțiile, deoarece acest lucru ar putea provoca o reînviere a pandemiei.

23:05: Evoluția coronavirusului în Italia și-a continuat încetinirea timidă duminică, pentru a treia zi la rând, potrivit celei mai recente evaluări oficiale, care arată un număr total de 10.779 de decese pentru 97.689 de cazuri.

22:55: Prim-ministrul ceh, Andrej Babis, l-a sfătuit duminică pe președintele SUA, Donald Trump, să facă obligatoriu purtarea măștilor de protecție pentru a opri răspândirea noului coronavirus, prin intermediul unui tweet. "Domnule președinte @realDonaldTrump, încercați să abordați virusul în modul ceh", a scris Andrei Babis.„Purtarea unei simple măști de pânză reduce răspândirea virusului cu 80%!” În Cehia au fost înregistrate 2.663 de cazuri confirmate de coronavirus și 13 decese.

22:35: Federatia Internationala de Tenis de Masă a declarat duminică că prelungește perioada de suspendare a competițiilor spotrive până pe 30 iunie. Federația a horărât înghețarea clasamentului din luna martie.

22:15: Primul ministru Justin Trudeau a declarat duminică că deocamdată va rămâne în izolare, în ciuda recuperării soției sale, care fusese infectată cu noul coronavirus.
22:00: Slovenia a înăsprit restricțiile de circulație. De la miezul nopții, slovenii nu vor mai avea voie să părăsească orașul de reședință și vor trebui să poarte mănuși și măști de protecție atunci când merg la magazine alimentare și în alte spații deschise publicului.

21: 45: Angola a înregistrat primele două decese cauzate de coronavirus, din cele șapte cazuri de contaminare raportate, a anunțat duminică ministrul Sănătății, Silvia Lutucuta.

20.45: Bilanțul deceselor în Franța a ajuns, duminică, la 2.606, în timp ce numărul cazurilor de COVID-19 a depășit 40.000

20.30: Primarul Moscovei a ordonat izolarea populației.

19.35: Statul New York a raportat 237 de noi decese în ultimele 24 de ore, bilanțul atingând 965. Numărul cazurilor de coronavirus a ajuns la 59.513, după ce au fost identificate 7.195 de noi cazuri. 1.175 de persoane au fost spitalizate, în ultimele 24 de ore

19.30: Numărul cazurilor de coronavirus a ajuns în Canada la 5.866, iar numărul deceselor a ajuns la 63.

19.25: Bilanțul deceselor a ajuns în Turcia la 131, iar numărul infectărilor la 9.217.


19.15: Numărul total al persoanelor care au murit în Italia din cauza coronavirusului a ajuns, duminică, în Italia, la 10.779, după ce alte 756 persoane au decedat în ultimele 24 de ore.

Bilanțul infectărilor cu coronavirus a ajuns duminică la 97.689, de la 92.472, sâmbătă.

18.10: Siria a confirmat primul deces provocat de coronavirus.

17.58: Consilierul lui Trump pentru epidemia de Covid-19 estimează între 100.000 și 200.000 de morți în SUA

16.25: Bilanțul deceselor s-a ridicat, duminică, în Regatul Unit la 1.228, după ce au fost înregistrate 209 noi decese.

15.02: Olanda a depășit pragul de 10.000 de îmbolnăviri.

Oficiali din ministerul sănătății au anunțat duminică încă 1.104 cazuri de contaminare și 132 de decese, bilanțul total al cazurilor de inectare cu Covid-19 ajungând la 10.866.

14.47: Deținuții dintr-o închisoare din nord-estul Thailandei au dat foc cantinei și câțiva au reușit să evadeze în timpul unei revolte care a izbucnit duminică, pe fondul zvonurilor privind un focar al epidemiei de coronavirus, scrie Reuters, citând oficiali ai ministerului de justiției.

13.54: Numărul deceselor din Elveția a urcat la 257 (față de 235). În total, au fost înregistrate 14.336, cu aproape 1.000 de cazuri mai mult față de sâmbătă.

13.26: Moscova intră într-o nouă fază a epidemiei. Cu toate acestea, în jur de 52.000 de persoane s-au plimbat sâmbătă prin parcuri și multe persoane în vârstă au făcut lungi călătorii folosind mijloacele de transport în comun. "Răspândirea coronavirusului a intrat într-o nouă fază. Peste 1.000 de cazuri de îmbolnăviri au fost confirmate deja în Moscova. Nimeni nu este ferit”, a scris primarul Sobyanin pe site-ul primăriei, cerându-le oamenilor să stea acasă.

12.38: Iranul a înregistrat încă 123 de decese în ultimele 24 de ore, bilanțul ajungând astfel la 2.640 morți și 38.309 de cazuri de infecții, potrivit oficialilor citați de Reuters.

12.31: Numărul deceselor cauzate de coronavirus în Spania a crescut la 6.528 față de 5.690, în ultimele 24 de ore, a anunțat ministerul sănătății. Bilanțul îmbolnăvirilor a crescut și el la 78.797 ( de la 72,248), scrie Reuters.

11.45: Cel mai vârstnic bărbat din lume, Bob Weighton, împlinește duminică 112 ani, în auto-izolare, scrie BBC News.

10.57: Opt pacienți infectați cu coronavirus au fost transferați din Italia și Franța la spitale din Germania.

10.35: Un bebeluș a murit în SUA din cauza infecției cu coronavirus.

10.04: Tokyo a confirmat duminică încă 68 de cazuri, o creștere record în doar 24 de ore, scrie Reuters. Bilanțul infecțiilor cu Covid-19 depășește 1.700, iar numărul deceselor a ajuns la 55.

09.54: Premierul Boris Johnson, aflat în auto-izolare după ce a fost diagnosticat cu Covid-19, le-a transmis britanicilor că lucrurile se vor înrăutăți în perioada următoare înainte de a se ameliora. Johnson le-a trimis britanicilor o scrisoare deschisă în care mai spune că guvernul este gata să introducă noi restricții, dacă va fi cazul.

09.27: China a raportat 45 de noi cazuri de infectare, în scădere față de bilanțul precedent de 54 de cazuri, toate implicând cetățeni care s-au întors acasă din afara țării, cu o singură excepție, scrie Reuters.

În ultima săptămână, China a anunțat 313 cazuri ”importate” și doar 6 cazuri de transmitere locală.

09.24: Comisia Europeană va propune un nou proiect de buget multianual al UE pentru a face faţă consecinţelor economice ale pandemiei de coronavirus, a anunţat sâmbătă preşedinta executivului european, Ursula von der Leyen.

09.19: Thailanda a înregistrat 143 de noi cazuri de infecții, având un total de 1.388 de a izbucnirea epidemiei, a anunțat duminică un purtător de cuvânt al centrului național pentru gestionarea crizei Covid-19. Autoritățile au raportat și un deces, numărul total al victimelor ajungând astfel la 7.

Pe scurt, principalele informații, la nivel mondial până la această oră:
  • Soția premierului Canadei, Sophie Trudeau, a anunțat că s-a vindecat de Covid-19.
  • Președintele SUA Donald Trump anunța că statul New York, dar și părți din New Jersey și Connecticut ar urma să intre în carantină, ceea ce a atras critici dure din partea guvernatorului statului New York Andrew Cuomo. Ulterior, Trump a spus că nu va fi nevoie să fie introdusă carantina, însă a cerut emiterea unor avertizări de călătorie în zonele respective.
  • Bilanțul total de cazuri de infectare a ajuns la 664.695, la nivel global.
  • Numărul total al deceselor în Franța a depășit pragul de 2.000, cu peste 38.000 de cazuri de infecții, în timp ce SUA au înregistrat 124.464 de cazuri și peste 2.000 de decese. SUA este în continuare pe primul loc în lume în ceea ce privește numărul de îmbolnăviri.
  • Italia se apropie de 100.000 de cazuri de infectare, având la această oră 92.472 de cazuri de infectare, în timp ce numărul deceselor din ultimele 24 de ore a fost mai mic față de recordul nefericit de vineri, însă s-a menținut la cote mari, fiind de 889. În total, în Italia au murit peste 10.000 de oameni.
  • Noua Zeelandă a înregistrat primul deces.
  • Spania și Irlanda de Nord au introdus noi măsuri restrictive.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















49733 vizualizari

  • -3 (29 voturi)    
    2020 (Duminică, 29 martie 2020, 11:20)

    unins [utilizator]

    Anul in care s-a schimbat moda. Pana acum sa purtat gripa, acum se poarta coronavirusul. Acum nimeni nu mai moare de gripa si nu mai auzim zilnic stiri cu "numarul celor decedati a ajuns la...; si nu era vaccinat!... si nu era vaccinat!..."
  • -4 (34 voturi)    
    Economia crapă dacă izolarea continuă (Duminică, 29 martie 2020, 12:00)

    Moldoveanul [utilizator]

    Concetățeni,

    Izolarea asta prea lungă poate duce la o criză economică care să facă cu mult mai mulți morți decât Covid.

    Cred că înțelegeți lucrurile. Unii spun că 8 săptămâni cu economia oprită rezistăm. Eu nu cred. Dar dacă vorbim de câteva luni cum spun unii virusologi, atunci o să fie mai rău decât la mare criză din 1929-1939 (Great Depression)! Deja sunt semne că va fi mai rău.

    Sunteți toți prea concentrați pe numărul de morți și nu pe rata de mortalitate. La nivelul global e în jur de 4,6% din cazurile cunoscute. Cine știe câte sute de mii sau milioane de cazuri sunt necunoscute - în cazul ăsta ar fi o rată de mortalitate de 1%, hai poate maxim 2%.

    Prin urmare, mai bine să fie izolată populația cu risc mare (bătrâni, cei cu boli preexistente), iar cei sănătoși să iasă și să țină economia. Altfel va fi rău de tot.

    Și dacă economia crapă, după ce ieșim din case la ce ne vom întoarce? La ce locuri de muncă? La alea care au dispărut? Credeți că ieșim din case după 2-3 luni și gata economia continuă la fel cum era când am oprit-o? Nici vorbă de așa ceva. Avem un mare risc ca atunci când ne întoarcem să o găsim devastată. Cum am spus, nu vom avea la ce să ne întoarcem!

    Trump a început să fie conștient de asta și acționează. Poate ideile astea vor ajunge și la domnul Orban și la ceilalți din guvern.
    • 0 (28 voturi)    
      economistule (Duminică, 29 martie 2020, 12:52)

      nalbaroiu [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      Super idee iesita dintr-un cap tare. De ce nu te duci mintenas dumneata la spital si sa intri in salonul de covid19 fara masca si sa stai acolo 15 min. inspira-expira de 5 ori..si pe urma sa vezi cum te sumti..si peste 14 zile sa tragi tare sa tii economia ? Fa asta si pe urma da sfaturi despre cum ar fi bine sa facem...asta cu imbolnavirea populatiei fortata nu tine decat la borisi si la trumpi despre care stim cu totii unde isi vor duce populatiile...desi borisu' deja a dat-o cotita...renunta la imunizarea in masa pe care o aclama el ca un eroau acum cateva zile...asa e cand oameni fara pregatire vorbesc despre subiectul asta..e cazul inclusiv al nostru...
    • -6 (20 voturi)    
      ai dreptate dar ce sa faci daca ei nu inteleg. (Duminică, 29 martie 2020, 13:59)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      Sunt prea incuiati datorita propagandei mortilor din massmedia si facebook.Ei nu se uita la rata de mortalitate caci nu apare in presa si ei nici nu stiu sa o calculeze.In momentul de fata avem (30000 de morti /700000 de infestati)/100 = 4.28% rata de deces.Bineinteles numarul de infestati e mult mai mare poate si dublu sau chiar triplu de unde rezulta ca rata de deces e mult mai mica aproximativ 2%.Spre exemplu la un cancer pulmonar rata de deces e de peste 80% si anual in lume mor 11 milioane de oameni(cei mai multi datorita fumatului) si nimeni din presa nu zice nimic.Verificati pe siteul organizatieil mondial a sanatatii www.who.int.Verificati sursele de incredere nu presa sau facebook.Se vrea la nivel global sa intram intr-o mare criza.Sper sa avem la ce ne intoarce peste 3-4 luni.Sper sa avem ce cumpara cu banii si de unde.Ceea ce e sigur e ca vom fi mult mai saraci si indatorati.
      • +3 (11 voturi)    
        Calculezi rata de deces in mod fals (Duminică, 29 martie 2020, 15:55)

        Marionete [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

        Raportand morti la imbolnaviti. Este ca si cum la o masina calculezi mortalitatea impartind numarul celor decedati la numarul de pasageri de pe sosea. Imparte la numarul de pasageri aflati in masinile accidentate! Asta iti da numarul real cat de bune sau de proaste masinile sunt.

        Daca faci asta ai 30000 de morti si 145000 de recuperati adica 17%. Cei care sunt INCA bolnavi au un destin necunoscut: se pot inzdraveni sau muri. Dar putem vedea ce s-a intamplat cu cei al caror traseu a fost monitorizat cap-coada. Ce anume te face sa spui ca ceilalti nu vor avea acelasi traseu? Sunt superoameni sau cum?!? Vom vedea cifrele la final pentru ca intai mor cei bolnavi cronici. Sub 10% insa nu ai de unde sa scoti. deci NICI VORBA de 4%.
    • +8 (20 voturi)    
      "Trump a început să fie conștient" (Duminică, 29 martie 2020, 14:01)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      Ce glumă bună.

      Toată lumea o trage cu rata mortalității și faptul că e numai la cei în vârtstă sau cu probleme. Problema cea mare e că 10-20% au nevoie de asistență medicală, inclusiv tinerii. Legat de faptul că până la urmă toată lumea va lua virusul asta e probabil adevărat dar una e să ai un spital cu 100 de locuri și 1000 de bolnavi într-o săptămână si alta e să trateze 1000 de bolnavi într-un an. Nu mai vorbim de personalul medical care se infectează.

      În plus mai contează și expunerea la virus. Una e să iei virusul odată și alta e orice atingi sau respiri să fie infectat. Supraexpunerea nu îi dă timp organismului să reacționeze și îi afectează și pe cei care nu ar fi avut probleme. Asta face ca personalul medical să fie mai expus.

      Rata mortalității poate fi 1% și chiar mai puțin doar dacă ai sistemul sanitar funcțional. Dacă nu ajungi la 10%.

      Cum o va duce economia dacă populația scade cu 5-10% și încă 5-10% vor avea afecțiuni respiratorii pe viață?

      Singurul lucru rațional pentru oameni și economie este să tragi cât mai mult de timp până se știe mai mult despre virus, se identifică un tratament cât de cât eficace iar într-un final un vaccin (pe care Olivia evident îl va ignora dacă nu e din extract de quinoa).
      • +7 (19 voturi)    
        Izolarea e bună doar pe termen scurt (Duminică, 29 martie 2020, 15:13)

        Moldoveanul [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        Eu nu am spus că izolarea nu ajută. Ea ajută, dar doar pe termen scurt. Dacă continuă prea mult, atunci criza economică va face mai multe victime decât virusul. Asta e toată filozofia.
        • +9 (15 voturi)    
          Ai de ales (Duminică, 29 martie 2020, 16:43)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

          Între un topor în cap (aproape sigur) atunci când ieși din casă acum sau unul potențial mai încolo.

          De data asta timpul nu e dictat de bursă ci de virus și de cercetări științifice și sistemul medical.

          Nu știu câți morți vor fi din cauza economiei și câți din cauza virusului. În cazul economiei specialiștii sunt mai mult sau mai puțin cititori în ghioc, cei în medicină sunt mai profesioniști (asta nu înseamnă că nu o dau în bară din când dar văzând cazul Italiei și Spaniei se pare că de data asta au dreptate).

          Bursele se repară, apar bani din aer tot timpul, dar de la Isus încoace nu am mai văzut reveniri la viață decât în filmele cu zombi.
          • -2 (18 voturi)    
            Tine-o asa 6 luni si o sa te lamuresti (Duminică, 29 martie 2020, 17:25)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

            Cati morti poate face distrugerea economiei.
            • +2 (8 voturi)    
              Ce economie? (Duminică, 29 martie 2020, 21:45)

              ptzw [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

              Fara masurile de izolare pandemia ar scapa de sub control si am avea milioane de morti. Ce economie functioneaza fara oameni?
          • -3 (13 voturi)    
            Carantina nu ajuta (Duminică, 29 martie 2020, 17:59)

            copci [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

            Tarile cu masuri mai lejere de carantina au aceleasi curbe de evolutie cu cele care au carantina dura. Deci, carantina la nivel mondial nu ajuta, asta ar trebui sa fie o masura locala doar.
            • +6 (8 voturi)    
              Conteaza si panta (Duminică, 29 martie 2020, 18:30)

              Marionete [utilizator] i-a raspuns lui copci

              Conteaza si numarul in valoare absoluta. De ce? Pentru ca numarul de paturi din spitale nu creste exponential.
    • +2 (14 voturi)    
      Economia va fi repornita dupa imunizare (Duminică, 29 martie 2020, 14:16)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      Imunizarea colectiva e in curs, e f probabil (o spun experti epidemiologisti) ca o parte dintre europeni au captat deja imunitate la acest coronavirus din Wuhan care provoaca o forma de pneumonie (la unii e mortala, vedeti ce dazastru e in Italia si Spania).

      Testele serologice (care ne vor spune cine e imun deja si cine inca nu a facut boala) vor apare abia dupa maparea completa a acestor proteine (antivirusii produsi de sistemul nostru imunitar specifici fiecarui virus care ne infecteaza).

      E o chestiune tehnica, pe de o parte, si va dura pana e pusa la piunct, pe de alta parte e si o chestiune politica (va dati seama ca cei carora testele le vor zice ca sunt imuni nu vor mai respecta nici o carantina, ii vor pune in pericol pe ceilalti).

      Daca lasam economia sa mearga normal, oamenii iesind cu milioanele din izolare si carantina, atunci vom avea inevitabil sute de mii de bolnavi care vor satura imediat sistemul sanitar.

      Din cauza asta, chiar si tari f bogate si cu sisteme sanitare mai avansate ca ale Romaniei prefera sa piarda procente de PIB decat sa ingramadeasca pacientii pe jos pe holuri de spitale si mortii cu sutele de mii pe patinoare si stadioane.

      Nimeni in Occident dintre liderii politici nu are curajul sa raspunda (inclusiv penal) pt ca ar refuza sa protejeze zeci de mii de vieti omenesti pt a da prioritate economiei, ar fi revolte si probabil chiar democratiile ar fi in pericol.

      Uitati ce s-a intamplat in USA, presedintele Trump a inteles perfect miza economica dar cand a incercat sa minimizeze amploarea si gravitatea epidemiei a fost imediat foarte dur criticat.

      Sunt state care incearca sa profite de prabusirea economica a vecinilor europeni (vezi Olanda, Suedia, chiar Germania) mentinandu-si activitatile social-economice pt a castiga procente din pietele tarilor care ies din joc acum (Italia a adus acuzatii oficial contra Olandei si Germaniei).

      China e lovita si ea dar va trebui sa raspunda economic/financiar pt minciunile legate de "Wuhan flu"!
      • +1 (15 voturi)    
        Presedintele Trump n-a inteles nimic (Duminică, 29 martie 2020, 15:26)

        pontex [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        In plina epidemie el vrea sa inlature restrictiile in 2 saptamani, specialistii au avertizat ca e o decizie catastrofala. Nu-i pasa de oameni, ii pasa doar de bursa si de sansele realegerii.
      • +2 (4 voturi)    
        Poftim?? (Duminică, 29 martie 2020, 21:38)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        " incearca sa profite de prabusirea economica a vecinilor europeni pt. a castiga procente din pietele tarilor care ies din joc acum"

        Nu zic ca nu incearca, dar sa castige DIN CE???
        Daca in Intalia si Spania numarul de cazuri este foarte mare, iar economia se prabuseste, acelea vor deveni ZONE DE DEZASTRU, nu piete de desfacere!

        Degeaba ai tu productie mare daca potentialii cumpratori mor de foame!

        Crezi ca Siria sau Afganistan, Somalia sau Burkina Fasso sunt imense pieste de desfacere, pentru care sa se bata marile companii??
      • -1 (1 vot)    
        suedia e cea mai aberanta !!! (Luni, 30 martie 2020, 12:22)

        bogmar [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        "Nimeni in Occident dintre liderii politici nu are curajul sa raspunda (inclusiv penal) pt ca ar refuza sa protejeze zeci de mii de vieti omenesti pt a da prioritate economiei, ar fi revolte si probabil chiar democratiile ar fi in pericol."

        uite ca exista ....suedia care ignora tot si pe toti spunind ca ei sint cei mai buni ....iar scolile primare si secundare sint dechise ...pt e bine sa se infecteze cit mai multi tineri si se tin dechise statiuni de ski unde sint 25000 oameni la un loc ! Nu testeaza decit f rar si deformeaza toate rezultatele ca sa se acopere ! Cum sa ii numesti pe astfel de barbari aroganti ? Criminali pe timp de pace ? Alta rasa superioara ariana ? Si mama EU tace si asteapta experimentul suedia ca sa numere mortii !! Pai nu ar fi cazul sa intervina total ca su nu puna in pericol deliberat viata a milioane de oameni nu toti suedezi acolo ? ...Are drepatate Italia ....asta nu mai e solidaritate ...iar EU va vedea rezultatele dupa epidemia asta !!
    • 0 (12 voturi)    
      Moldovean ? De la Tiraspol ? (Duminică, 29 martie 2020, 15:06)

      Marinake [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      Moldoveanu ? Cu agenda de la Moscova ? Citiți toți 3 morți ici, 4 colo, nu-s ai vostri și va riciie grija de economie, că Trump și-a dat seama....
    • +2 (16 voturi)    
      Matematica te omoara... (Duminică, 29 martie 2020, 16:33)

      shobolanul de santina [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      Sa socotim (cutoate ca suna cinic dar ..asta este situatia!):
      - 7530000000 (sape miliarde si cincisute treizeci de milioane) de locuitori pe planeta
      - 300000 (trei zeci de mii) de decese legate de COVID-19 (nu din cauza...)
      - procent din populatia pamantului (de decedati) : 0.0004 %
      Deci in ultimele 5 luni au murit 0,0004 % din popoluatia pamantului din cauza unui virus...si majoritatea dintre cei decedati aveau alte afectiuni majore..
      Normal: hai sa-i blocam pe restul de 99.9996% (procentajdin populatie) ca suntem destepti!!! Bravo conducatori! Bravo oilor, va meritati soarta!!!
      Parerea mea, mai am dreptul la o parere? Oilor...
      • +2 (6 voturi)    
        Eu zic sa nu te limitezi (Duminică, 29 martie 2020, 18:29)

        Marionete [utilizator] i-a raspuns lui shobolanul de santina

        Doar la populatia actuala a planetei ci sa ii pui in calcul si pe cei de dinainte.
      • +5 (9 voturi)    
        Comentariul nu este cinic ci prostesc (Duminică, 29 martie 2020, 19:44)

        trotuar [utilizator] i-a raspuns lui shobolanul de santina

        Statistica este o știință de care mulți abuzează din cauza faptului că numerele sfidează "intuiția".

        Calculezi numărul de morți la populația planetei ignorând faptul că epidemia încă este la început. Scade 1 miliard de oameni China din populația statistica a ta deoarece acolo au impus măsuri stricte și este posibil să fie acoperite unele morți deși din câte se pare în afara faptului că au ascuns datele la început se pare că au cele mai bune date statistice de până acum.

        Mai scade un miliard din India unde nimeni nu știe câți infectați sunt și din ce cauză mor. Mai scoate un miliard și ceva din Africa de unde datele medicale sunt 0. Pakistanul altă jumate de miliard fără date. America de Sud iarași date lipsă, Brazilia cu Bolsanaro e imună se pare pe hârtie.

        Pe de altă parte ai situația din Italia și Spania unde situația a fost ignorată și se pare că două meciuri de fotbal au făcut ravagii iar acum oamenii mor singuri în izolare fără familii, funeralii cu maxim 10 persoane în care morții sunt îngropați în pielea goală cu coșciuge închise căci hainele sunt arse, morții sunt ținuți în pationoare că nu mai au loc la morgă.

        O statistică implică anumite reguli printre care cea mai importantă omogenitatea si reprezentativitatea datelor. Altfel poți corela temperatura planetei cu numărul piraților.

        Nu ai nimic în comun cu matematica, scuze. Iar cu statistica chiar mai puțin.
        • -4 (4 voturi)    
          propaganda (Luni, 30 martie 2020, 0:01)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

          Nimic din China nu-i credibil.
        • -3 (3 voturi)    
          ai ceva de spus? (Luni, 30 martie 2020, 5:05)

          shobolanul de santina [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

          ai repetat toate cliseele din media. Ai ceva de comentat despre calculele de mai sus sau stii numai sa reproduci lozinci? Beeeeee....
    • 0 (6 voturi)    
      Profitul mai presus de oameni? (Duminică, 29 martie 2020, 21:48)

      ptzw [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      Fara oameni nu ai economie. Intai salvezi oamenii si apoi firmele. Trump e un ignorant care condamna oamenii la moarte.
    • +2 (4 voturi)    
      linistea dinaintea furtunii (Duminică, 29 martie 2020, 21:55)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

      acu e linistita lumea, se bucura de vacanta, Netflix, vine Pastele,... .
      Cand or vedea ca nu au la ce job iesi din casa dupa aia, nu au ce pune pe masa, leul la jumatate fata de Euro, limita la retreagerea de la bancomat si o sa le ghioraie matzele se vor uita altfel la zilele de acum.
      Cu vaccin sau fara e posibil ca in iarna viitoare sa revina pandemia. O sa stam in casa 6 luni pe an ?
      O sa vedem, nu stiu care era solutia optima dar multi isi dau cu parerea acum cu burta plina si fara sa aibe idee ce ii asteapta.
      Asta e, survival of the fittest, avem asteptari prea mari de la o populatie care a votat cum a votat toti anii astia si are valorile pe care le are.
  • -6 (16 voturi)    
    La trei nou născuți moare un om (Duminică, 29 martie 2020, 12:09)

    Con_stan_tin [utilizator]

    cu toată pandemia asta. Cam anemic încă coronavirusul, rolul pandemiei este să mai reducă din populație pentru a face loc și celorlalte specii.
    • +5 (7 voturi)    
      Sfatul meu (Duminică, 29 martie 2020, 16:32)

      Marionete [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      E sa incepi aceasta teorie cu tine. Desi s-ar putea sa fii surprins: tu faci parte din celelalte specii.
  • -7 (19 voturi)    
    Au murit tineri de 39 si 45 de ani (Duminică, 29 martie 2020, 12:28)

    mihaipricop [utilizator]

    fara alte boli pt ca nu au fost testati din timp in schimb se consuma teste aiurea pt orban, violeta alexandru, flutur....
    • +5 (13 voturi)    
      .... (Duminică, 29 martie 2020, 13:56)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

      poate nu stii, dar testele NU vindeca! Si nici alt tratament etiologic NU exista! Sin gura speranta o reprezinta SISTEMUL IMUNITAR al fiecaruia. DOAR el poate apara organismul nostru. Dar multi dintre noi ne-am batut joc de el, zeci de ani de zile si l-am distrus, cu alcool, tigari, droguri (medicamente), hrana nesanatoasa (E-uri, OMG-uri, chimicale in agro- alimentara, etc., etc....). "Nu va inselati singuri! Dumnezeu nu se lasa batjocorit! Ce seamna omul, aceea va culege! S-auzim numai de Bine!
      • +3 (11 voturi)    
        Testele nu vindeca (Duminică, 29 martie 2020, 15:59)

        Marionete [utilizator] i-a raspuns lui unins

        Dar ele iti pot sugera sa incepi un alt fel de tratament pentru ca nu e o pneumonie banala. Exact cum o fisura nu darama o cladire insa daca o vezi s-ar putea sa demarezi lucrari de consolidare. Daca insa nu o vezi, cladirea se va prabusi.
      • +7 (7 voturi)    
        Educatie pentru sanatate in scoli (Duminică, 29 martie 2020, 17:56)

        Constantius [utilizator] i-a raspuns lui unins

        Nu se face Educatie pentru sanatate, in scoli si universitati! Ar trebui sa fie considerata, cea mai importanta disciplina! Prostia unora sau ticalosia altora (dintre cei care ocupa functii de stat), face ca aceasta disciplina sa fie ignorata, fapt ce va avea implicatii grave, chiar privind perpetuarea speciei umane!
        • +1 (3 voturi)    
          subscriu (partial) (Luni, 30 martie 2020, 0:03)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Constantius

          Nimeni nu-i opreste pe diriginti sa o faca.

          Doar ca sub influenta parintilor si a goanei dupa rezultate bune la Evaluare si Bac, toata lumea a devenit experta in gramatica si cuadratura cercului.

          Am uitat de faptul - banal altfel - ca in preuniversitar formezi cetateni, nu specialisti.
          • +1 (1 vot)    
            Nu (Luni, 30 martie 2020, 11:48)

            unins [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

            in Rromania. La japonezi.
    • +7 (9 voturi)    
      Ți-o place sau nu (Duminică, 29 martie 2020, 14:11)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

      Dar în toate țările cei la conducere, cu bani și putere vor avea tratament preferențial.

      Iar în cazul celor care conduc o țară (buni sau răi) este chiar de înțeles. Ei sunt cei care coordonează mai bine sau mai prost resursele pentru a lupta împotriva unei situații de urgență.

      Poate pare imoral dar țările, organizațiile mondiale vorbesc la nivel de guvern (bun/prost) pentru ajutorare/coordonare nu cu persoane obișnuite.
  • +8 (8 voturi)    
    Da da (Duminică, 29 martie 2020, 14:15)

    spirache [utilizator]

    Deci mâine, luni intrăm în scenariul 4, guvernul scoate sacoșa cu bani pentru toate firmele, inclusiv alea care în toată activitatea lor au fost pe pierdere pentru a nu plăti impozite, datoria publică explodează, lanțurile de aprovizionare a magazinelor alimentare se șubrezesc, dat în continuare agenții imobiliari ne spun doct și tacticos că piața imobiliară va prospera in continuare cu jdemii de euro pe metru pătrat. Ce sa mai înțelegem?
  • +2 (12 voturi)    
    Moscova (Duminică, 29 martie 2020, 14:33)

    fdaniel [utilizator]

    Are 1000 bolnavi la 10 milioane locuitori, hahaha.
    Neocomunismul kaghebist, la fel ca cel maoist, nu se dezminte și raportează doar ce are voie de la “forurili” superioare :)))
  • +7 (17 voturi)    
    Incredibil cate cazuri sunt in SUA (Duminică, 29 martie 2020, 15:21)

    pontex [utilizator]

    Si Trump zicea ca e o farsa, ca presa se isterizeaza. Criza majora de leadership din America a creat acest dezastru.
    • +9 (9 voturi)    
      Nu doar in America (Duminică, 29 martie 2020, 16:13)

      justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui pontex

      Gestionarea crizei a fost catastrofala mai peste tot in lume, cu putine exceptii (Korea de Sud de exemplu).
      A mai fost un factor determinant - a fost lovita intai China, dar acolo se fac cam toate mastile, manusile absolut necesare pentru combaterea epidemiei.
      Ce ma mira e ca nici in Germania nu au aparut firme locale care sa produca masti. Se asteapta revenirea productiei din China.
      • 0 (8 voturi)    
        Stam acasa (Duminică, 29 martie 2020, 18:02)

        copci [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

        Cum sa apara firme locale daca trebuie sa stam acasa?
      • +2 (4 voturi)    
        politiceni prosti (Duminică, 29 martie 2020, 21:49)

        razeshu [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

        pentru ca peste tot politicienii sunt niste prosti, functionari incompetenti care stiu doar sa tina discursuri si sa se joace cu vreo 2-3 indicatori: cota TVA, curs schimb, rata somajuui. Nu au vazut beleaua asta venind, nu au incercat sa atenueze efectul, sa lucreze cu cei din Farma/industrie pentru a se pregati corespunzator. Iar acum pozeaza in eroi incercand sa stinga un incendiu care are loc pentru ca nu s-au pregatit din timp cu extinctoare.
        La fel si la debutul WW2, preferau sa si vada de business as usual in Vest cat Hitler invada Polonia, Cehia, bagau capul in nisip si se faceau ca ploua. Daca nu ii invada dementul ala il lasau in pace . Se ajunsese acolo tot datorita unor conducatori incompetenti . Omenirea a avut noroc de un Churchill, Roosvelt, De Gaulle - adevarati lideri de criza. Acum cu BoJo, Trump, Mandolina, ... vai de capul nostru.
        • +2 (2 voturi)    
          nuantat (Luni, 30 martie 2020, 0:06)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

          Churchill a fost o persoana de un sadism incredibil. De Gaulle a murit,,, in fine , nu vreau sa spun in ce stare, stare in care a condus si Franta.

          Liderii natiunilor sunt si ei oameni au slabiciuni si puncte forte. Dar niciun lider nu va face din Trabant masina.
          • +1 (1 vot)    
            irelevant (Luni, 30 martie 2020, 1:07)

            razeshu [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

            cum a murit de Gaulle si cat de sadic a fost Churchill. Momentele de criza cer manageri de criza. Contopistii de acum au destule instrumente la indemana ca sa anticipeze si sa se pregateasca mai bine: BI, AI, digitalizare, modelare, forecasting, gasti intregi de experti. Acum nu suntem in 39 cand lumea venea dupa o criza crunta si abia incepusera sa se redreseze cat de cat. Sa privim imaginea in ansamblu si sa nu mai plecam dupa tot felul de sofisme gen "sunt si ei oameni". Daca nu ii duce capul suficient sa se retraga, sa lase pe altii mai buni. Asteptam toti masura salvatoare de la niste bosorogi depasiti de evenimente si de dinamica lumii moderne.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by