Tabel tarife:

Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”.
- pentru masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, accesul fără restrictii pe toate arterele;
- pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;
- pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen
- cele electrice și hibrid
- cele pe două roți
- cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
- cele destinate transmisiunilor radio și tv
- autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
- servicile publice comunitare pentru situații de urgență
- Societatea Națională de Cruce Roşie din România
- servicile de ambulanță
- Societatea Transport Bucuresti STB
- cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
- cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
- cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.
"Incasarea tarifelor pentru achiziționarea vinictelor tip Oxigen se face de către structurile de specialitate ale Municipiului Bucureşti, cu atribuții în administrarea drumurilor publice și managementul traficului, direct sau prin distribuitori. Sumele provenite din încasarea vinietei tip Oxigen se fac venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiții şi proiecte din domeniul protectiei mediului şi al mobilității urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătățirea condiților de transport și a calitäții aerului", se arata in proiectul de hotarare.
Citește și:
- Primăria Capitalei a organizat dezbatere publică pe taxa Oxigen /Printre propuneri: aplicarea după ce orașul va avea centură, benzi pentru biciclete și transport public performant, taxarea inclusiv a mașinilor Euro 4 și 5
- Firea anunță modificări la proiectul Oxygen: „Trebuie să ne referim la norma de poluare a unui autoturism și nu neapărat la județul unde este înmatriculat”
- Gabriela Firea despre vinieta pentru București: Voi veni cu un proiect îmbunătățit după 1 octombrie, unde vor exista și excepții pentru cei care nu pot să înmatriculeze aici
Cum dracu sa fie neconstitutionala? Ce articol din constitutie se opune? Nu mai folositi termeni pe care nu ii cunoasteti.
Si daca pun si alte orase ce? Ragaim de la aer mai putin poluat?
Apropo, nu se mai pun "vignete in geam" de prin 2010, asa ca nu o sa te doara.
Apropo, am Euro 3 si sunt dispus sa platesc. Prea ne-am invatat cu cazanele. :)
(1) Dreptul la liberă circulaţie, în ţară şi în străinătate, este garantat. Legea stabileşte condiţiile exercitării acestui drept.”
“Libera” inseamna fara bani. Altfel e contra cost. Vezi “intrarea libera” la muzee, teatre, etc.
Definitia exacta a cuvantului vigneta e aici:
https://dexonline.ro/definitie/vinietă
Cine foloseste termenul vinieta pentru o taxa oarecare, greseste.
In rest, cand mergi cu un vehicul, respecti legile pentru acea categorie de vihicule. De exemplu, cu trotineta nu esti lasat liber sa circuli pe autostrada.
Dar cand eu fac 16km pe jos zilnic pana la biru dus intors iar in stanga si dreapta mea 4000 de cururi in masini imi distrug plamanii atunci sa stiti ca LIBERTATEA TA SE TERMINA ACOLO UNDE INCEPE LIBERTATEA MEA. Iar eu si toti ceilalti avem dreptul la un mediu sanatos.
Asta ca o paranteza si raspuns pentru utilizatorul DeeVine.
Eu am renuntat la masina in timpul saptamanii tocmai pentru ca nu exista infrastructura in orasul asta condus de la pupitrul stirilor de la ora 5. Cand va fi infrsastructura voi folosi masina (daca voi mai fi in Bucuresti). Pana atunci.... merg pe jos.
Ala cu Aygo plateste taxa, ala cu X5 nu. Ti se pare corect?
Dar, ca sa fie clar, cauta tu emisiile de NOx, PM etc. pentru cele doua modele si fa calculul, care polueaza mai tare.
Daca masura este menita sa reduca poluarea in centrul orasului, nu ti se pare normal sa taxeze poluatorii?
Sau poate nu am inteles eu bine, de fapt vor doar sa scape de sarantocii cu masini mai vechi?..
Gata cu toate harburile euro 2 cu motor 1.6tdi si impozit 70ron pe an.
Pot sa-ti mai dau un exemplu, la fel de "corect". Doua masini identice. Una este folosita zilnic pentru a merge la munca si in weekend pentru cumparaturi si diverse activitati, alta este folosita doar in weekend. Amandoua platesc aceeasi taxa.
@pehash a dat doua exemple concrete, limpezi, de situatii in care taxa asta, aplicata cum vrea Madam, duce la situatii ridicole. Daca le puteti combate la fel de concret si eventual si civilizat, e foarte bine. Altfel...
1. Te uiti pe certificatul de inmatriculare si vei gasi scrise clar anul fabricatiei, tipul de combustibil, norma de poluare, cilindreea si puterea. De aici poti deduce printr-un algoritm relativ simplu cat de tare polueaza masina. Nu trebuie sa fii geniu...
Cat timp trece ITP-ul se presupune ca ramane in parametrii acceptabili, ca sa nu divagam.
Deci am rezolvat din start prima problema, aceea a taxarii in functie de poluare, fara "o chemare masiva la RAR".
2. Taxarea zilnica, la fel ca in Londra, este usor de implementat. Daca aia au reusit cu tehnologia din 2003 sa citeasca numere de inmatriculare, cred ca suntem de acord ca este mult mai simplu cu tehnologia din 2019, nu?
Daca e mai veche cartea de identiate, norma de poluare se poate afla dupa codul de omologare. De obicei este evidenta in ultimele 2 cifre de la numarul de omologare. Uneori nu este evidenta, dar exista niste tabele de echivalenta.
Se poate afla si din norma de omologare de pe certificatul de inmatriculare, dar pe aia doar RAR stie sa o citeasca.
Oricum o dai, daca este inmatriculata in Romania si a trecut ITP-ul, RAR stie ce norma de poluare ai.
e de rar in trafic :P
Un sistem de monitorizare a traficului va trebui oricum sa se conecteze la baza de date a RAR. Doar nu suntem in 1989, sa te opreasca la intamplare politia si sa-ti ceara dosarul cu sina prin care faci dovada normei de poluare si chitanta pentru plata taxei.
"Panselute" e un folosit in sens generic, ca sa nu spun furaciuni si alte excrocherii.
Iar autoritatile sa-si faca treaba si sa verifice..
Iti dai numele CNP-ul, iar daca reclami de 2 ori gresit nu mai ai voie sa suni.
GERMANIA ASA S-A FACUT CIVILIZATA, PRIN IMPLICAREA CETATENILOR.
Nici una!
Camioanele Euro 5 si scuterele in 2 timpi pot circula liber, iar ce e sub Euro 3 nu, chiar daca au cilindree mici, chiar daca sunt masini istorice etc.
Pe cei din ZACA cu masini sub Euro 3 ii lasa fara dreptul de a-si utiliza masinile, ceea ce mi se pare un abuz, mai ales ca implementarea e fara perioada de tranzitie.
In schimb motocicletele cu cilindree mare sunt scutite, ca si sutele de autobuze STB vechi.
Nicio vorbulita despre alte utilaje pe baza de motoare termice, care sunt tractate sau neimatriculate- excavatoare, buldozere, compresoare, generatoare, masini de tuns iarba samd.
Pare ca urmareste doar taxarea, nu reducerea poluarii.
De ce vehiculele statului sunt scutite? De ce doar posesorii privati sunt pusi ori sa plateasca, ori sa isi schimbe masinile?
De ce ANAF are scutire de taxa?
De ce stb are scutire de taxa?
Inteleg autospecialele de salvare si masinile persoanelor cu handicap, in rest taxa este discriminatorie.
Statul isi pune conditii preferentiale, se pare, iar asta nu este deloc ok. Statul trebuie sa fie exemplu!
Ura....ura....stanga...dreapta....melanj...bordel...
nu are legatura cu banii, in mintea ei asa rezolva problema traficului si a poluarii, sa circule doar bogatii care au masini euro 5, ca pentru un amarat cu un logan 500 de lei este enorm
Vrea democratie, dar pentru dulai.
2. Cei cu venit net de la 2000 pana la 3000 euro (indexabil) sa plateasca triplu;
3. Cei cu venit net de la 3000 pana la 4000 euro (indexabil) sa plateasca impatrit;
5. Cei cu venit net de la 4000 pana la 5000 euro (indexabil) sa plateasca incincit;
6. Cei cu venit net mai mare de 5000 euro (indexabil) sa plateasca inzecit.
Punctele 2 la 6 sunt adaugate pentru ai indemna sa-si cumpere masini electrice, pe hidrogen si hibride, pe cei care pot si nu o fac.
7. Rovinieta pentru Euro5 si Euro6 este fa fel ca cea pentru Euro4.
Nu ca ar fi legal.
Ce ma fascineaza este lista de exceptii:
1. autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
2. servicile publice comunitare pentru situații de urgență
3. servicile de ambulanță
4. Societatea Transport Bucuresti STB
Cu alte cuvinte, ce daca sunt antice, consuma si polueaza? De ce sa le modernizam? Din asta nu se poate fura, asa ca amendam doar fraierii.
As zice de conflict de interese, dar saraca ANI este pusa in patru labe de multi ani de mafia rosie.
Absurd!!!
adică e corect pt beizadele, deh...
Consum 3-4 litri, din care 2-3 litri sunt arși cu ulei și devin nori albaștri de gaze, deci randament 50%l ca Transmtul, motor în 2 timpi.
Știe toată lumea de motorul în 2 timpi și poluarea...
La tine și la ea toate sunt peste euro 5 și în 4 timpi....
nu dealta dar standardele de poluare sunt total diferite
si daca vrei sa fi religios, gandeste-te ca motocicleta sta mai putin in trafic decat masina, deci nu polueaza asa mult in oras..
hai sa ne varsam frustrarile altundeva pe moticiclisti, da?!
standardul euro 5 intra in 20-20 la motociclete. euro 4 a intrat in 2016...
nu mai vb. fara sa stiti!!!
despre zgomot hai ca nu-s asa multe cum sugerati voi!
si aia care nu respecta legea amendati, confiscat (ca nu numai motocicletele nu respecta RARu) si ai rezolvat!
La fix se pupă....
A introdus tarife aberante pentru parcarile platite iar acum doreste sa stoarca bani de la majoritatea autoturismelor care tranziteaza Bucurestiul.
La alegeri va culege roadele campaniei de taxare fara limite.
1. Nu nii (sic!) da noua, tuturor, ca subventiile RADET nu sunt pentru toti locuitorii. Jumatate din apartamentele comuniste sunt debransate. Casele si blocurile noi nu sunt nici ele bransate la RADET.
2. "Pomana electorala" nu vine din munca prestata de #ciumarosie, ci tot din munca altora, deci "subventie" e doar pentru aia care nu platesc mai mult in taxe decat primesc.
Bucurestenii sunt la zi cu plata intretinerii, ceea ce nu se poate vorbi de cei din orasele debransate, sau cu apa la teava de sarbatori.
Asa ca ciocu mic si mai las-o cu "sa-i ridicam in furci ca-s bogati".
Fi-ti si voi! Uite, Clujul va invata cum.
Plus ca au 15% din populație.
Dacă reușesc să-și plătească întreținerea nu înțeleg deranjul RADET cu ELCEN, plus ca e mai ușor sa plătești când prețul e subvenționat.
http://www.analizeeconomice.ro/2016/06/cu-cat-au-contribuit-la-pib-si-la-buget.html
" Dacă n-ar fi existat Marii Contribuabili, care sunt administrați separat de ANAF, iar aproape 45% din numărul acestora sunt localizați în capitală și Ilfov, atunci, procentul regiunii București-Ilfov ar fi trecut de 55% din veniturile colectate de Fisc. Existența acestei direcții atenuează cât de cât discrepanța între capitală și restul regiunilor"
Marii contribuabili sunt tratati separat, chiar daca o mare parte din ei isi au sediul in Bucuresti. Dacia Pitesti nu are sediul aici, tine de Mari Contribuabili, "Bucuresti" ca administrare, dar NU se pune la PIB Bucuresti. Doar 1 exemplu. Iti mai dai si cu tesla-n c ap cand spui de 15% populatie, pentru ca ala este fix alt motiv pentru aport mare la pib.
De acord cu eliminare subventie radet. Oricum as desfiinta radet-ul si as modifica legislatia restrictiva, mai nou, ref debransari.
În alt caz, e doar o formă de impozit.
benzina:
EURO4 = 80 mg/km
EURO5 = 60 mg/km (reducere 25%)
motorina:
EURO4 = 250 mg/km
EURO5 = 180 mg/km (reducere 28%)
EURO4:
benzina = 80 mg/km
motorina = 250 mg/km (~ de 3 ori mai mult)
EURO 5
benzina = 60 mg/km
motorina = 180 mg/km (de 3 ori mai mult)
Asadar, o reducere de 300% a poluarii s-ar obtine daca s-ar renunta la DIESEL in favoarea BENZINEI.
In forma actuala, propunerea vizeaza o reducere de numai 25%.
Asta demonstreaza ca propunerea e facuta fara nici o logica, de niste incompetenti care au alte scopuri decat reducerea reala a poluarii.
A, pardon, acolo nu polueaza, ca e sub protectia autoritatilor corupte si oricum, patronul e "prieten", corect?
In plus, realitatea Bucurestiului e alta - e un oras scump si extrem de prost organizat si intretinut - nu exista marcaje rutiere, nu exista transport in comun suficient sau decent sau sigur; nu exista strazi amenajate, nu exista benzi speciale pt transport in comun sau pt biciclete, nu exista legaturi de transport cu zonele limitrofe, cu Ilfov, care nu mai e asa de deconectat de Bucuresti - 99% din cei din Ilfov au locurile de munca in Bucuresti. Sau scolile. De ce si scolile? Pt ca e al dracu de greu sa gasesti o scoala normala si cu profesori normali in tara asta, in orasul asta... Asta ca sa nu mai zica invidiosii ca ce iti trebuie una sau alta...
Asadar, concret, cu ce mama dracu ne deplasam prin orasul asta distrus de incompetenti si hoti? Si cand zic deplasam, zic in siguranta, in minim de confort ca d-aia platim taxe si impozite si rate. Lasati idealismele ieftine cu poluarea - orasele in care functioneaza astfel de masuri sunt din tari normale, cu legaturi de transport urban si metropolitan, cu scoli normale, cu autoritati care chiar ofera ceva cetatenilor....
Repede mai sarim sa aruncam cu invidii si aprecieri despre cum credem noi ca traiesc unii sau altii in Bucuresti...
Bucurestiul are nevoie urgent de multe lucruri si apoi pot sa puna si taxe. Dracu ar mai vrea masina, daca ar avea transport in comun functional...
cate masini or fi inmatriculate in Bucuresti in 2019 ?
cati bani se strang din asta si ce proiecte se fac?
trebuie sa intelegeti ca locuitorii au dreptul la un aer curat
nu poti sa bagi pe gat oamenilor care traiesc aici masini non-euro stind ca mor oameni din caUza poluarii
Bine ca au voie motocicletele care polueaza enorm (stati langa o motocicleta la semafor si inspirati adanc, daca puteti...)
Dar ce ar fi fost sa avem itp-uri pe bune si rable 0 pe drum, indiferent ca sunt personale, de firma sau mai ales de transport in comun?
Aruncam o privire la realitatea din tara, din Bucuresti? Ne trezim din invidii si individualism si realizam ca orasul asta, ca si mare parte din tara, e praf? Ca nu avem de fapt nimic din ce ar trebui sa ofere asa-zisul stat?
Si ar fi foarte revelator pt cei care critica bucurestenii, sa se intrebe cati din cei care cauzeaza comportamente si mizeri in orasul asta sunt de fapt bucuresteni... E usor sa aruncam pareri...
Tara e in haos si noi ne cautam tichii de margaritar, parerea mea.
da alea nu conteaza...
se vede clar ca aveti ceva cu motocicletele.
va dovediti doar frustrarea, aveti argumente 0!
Arată chiar bine alea cu roți grase.
Multumesc.
Si ar trebuidelimitat si diesel de benzina
Doar ca ... banii de mediu se vor duce la catedrale, biserici si monumentele prostiei de "voluntari"
Si apropo, cat etanol va produce fabrica aia? Cate mii de astfel de fabric trebuie ca sa alimenteze jumatate din masinile din Romania? Cat energie se consuma la producerea unui litru de etanol? daca etanolul ala se foloseste intr-un generator la producerea curentului electric obtinem un perpetuum mobile?
Huh? fugi si mai studiaza chimistule!
Problema este ca Bucurestiul este din pacate un oras dezvoltat in cel mai pur stil sovietic de catre comunisti sub conducerea cizmarasului cel vitez mort la Targoviste.
Chiar si comparat cu capitalele din fostul bloc sovietic cifrele vorbesc de la sine
Oras Suprafata km2 Locuitori(mil)
Bucuresti 228 2,4
Budapesta 525 1,75
Praha 496 1,3
Deci taxele pe masini sunt frectie la picior de lemn uscat.
Am dubii ca era 700 in 2007, eu am plătit 538 lei in 2008 similar pe euro 4 de 1. 4.
Mai auzit așa o bashkalie de oameni !
Conduc ce vrei și unde vreau , nu este treaba nici unui guvern ca conduc eu.
Cineva in familie are 18 mașini antice cu o valoarea f mare. Conduce când vrea și unde vrea la orice ora sau zi !
Totul este sa va stoarcă de bănișorii cât de mult ,
Bhai Parca nu a murit Ceashka !
Ii comanda pe ăștia din mormânt !
Aveți ce ați votat !
pperioada de tranzitie unde e?!
cum isi pot oamenii schimba masinile in nici 3 luni?!
e taxa pe dezastrul facut de firutza in bucuresti!
Este doar o alta modalitate de a fura bani. Multi, ca in Bucuresti se strang destui.
Dar ce-o sa fie cand toate orasele vor pune aceasta taxa aberanta?! Ne intoarcem la cal si caruta? O sa zica ca calu' polueaza! Trage basini si distruge stratul de ozon!
Atunci, ce facem? Ne cumparam, toti, triciclete? Ne facem, toti, cate un carucior de cersetor, cu care sa ne caram bagajele si cumparaturile? Plecam, dis-de-dimineata, inhamati la carucior, ca sa ajungem, la Gara de Nord sau la Obor?
Acu, in varianta asta a proiectului au taiat euro 4 si a intrat la taxa. Din martie 2020 poate taie si euro 5 si ramane doar 6. Apoi, prin august 2020 poate baga taxa si la euro 6.
Cum ramane cu masinile inregistrare in afara? Pui strainii sa plateasca taxa daca trec prin centru sau ii amendezi ca nu au stiut de taxa? Nu mai vin turistii din Suedia cu numere PSD in centru cu audi euro4?
Sa treaca turistii straini doar prin Ferentari, ce sa caute in centru sa plolueze...
FMM Doamna Firea.