Firea a modificat proiectul Oxigen: Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti taxa de București / Care vor fi tarifele și amenzile

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 11:04 Actualitate | Administratie Locala


Masini in Bucuresti
Foto: Hotnews
Primarul Gabriela Firea a modificat proiectul vinietei pentru București: mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta Oxigen pentru a putea circula în București, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului.

Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi. Dacă va fi aprobată de Consiliul General, taxa ar urmă să fie aplicată de la 1 ianuarie 2020.

Tabel tarife:


Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”.

Proiectul va fi discutat la următoarea ședința de Consiliu General, pe 24 octombrie.

Potrivit proiectului de hotărâre, începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai micã de 5 tone pe arterele din municipiul Bucureşti este restricționat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmeaza:
  • pentru masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, accesul fără restrictii pe toate arterele;
  • pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;
  • pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen
În urma emiterii vinietei, autovehiculul este înregistrat într-un sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare și control a vinietelor.

Urmätoarele categorii de autovehicule sunt exceptate:
  • cele electrice și hibrid
  • cele pe două roți
  • cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
  • cele destinate transmisiunilor radio și tv
  • autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
  • servicile publice comunitare pentru situații de urgență
  • Societatea Națională de Cruce Roşie din România
  • servicile de ambulanță
  • Societatea Transport Bucuresti STB
  • cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
  • cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
  • cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.

Se defineşte Zona de Acțiune pentru Calitatca Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ța Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - şos. Ştefan cel Mare str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă-bd. Märäşeşti - str. Mitropolit Nifon- bd. Libertății - Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor șos.Cotroceni -spl.
Independentei - str. Știrbei Vodă - str. Berzei str. Buzeşti -p-ta Victoriei.

"Incasarea tarifelor pentru achiziționarea vinictelor tip Oxigen se face de către structurile de specialitate ale Municipiului Bucureşti, cu atribuții în administrarea drumurilor publice și managementul traficului, direct sau prin distribuitori. Sumele provenite din încasarea vinietei tip Oxigen se fac venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiții şi proiecte din domeniul protectiei mediului şi al mobilității urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătățirea condiților de transport și a calitäții aerului", se arata in proiectul de hotarare.

În formă inițială a proiectului, doar mașinile care nu erau înmatriculate în București și Ilfov plăteau o taxa, iar cele sub Euro 3 nu aveau deloc acces în centrul orașului.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















81539 vizualizari

  • -11 (51 voturi)    
    Desi sunt antipoluare, asa nu e bine! (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 11:22)

    Alui [utilizator]

    E o prostie anticonstitutionala sa pui vinete cu efect local. Ce faci daca toate orasele fac asta? Iti umpli parbrizul de vignete? Se poate lucra doar la pretul pentru locurile de parcare, unde sa fie liber pentru masinile electrice sau plug-in, iar pentru celelalte sa pui pretul la ora sau sa faci abonamente pe anumite perioade care sa coste la fel ca pretul intentionat pentru vigneta. Cum de n-o duce capul la atata lucru?
    • +21 (35 voturi)    
      Vigneta nu mai exista pe geam (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:15)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Vigneta nu mai exista pe geam. De cativa ani bun sunt vignete electronice… adica o camera vide iti detecteaza nr de inmatriculare si vede daca ai platit sau nu vigneta.
    • +11 (49 voturi)    
      Asa nu e bine!? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:17)

      DeeVine [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Da de ce nu e bine asa?
      Cum dracu sa fie neconstitutionala? Ce articol din constitutie se opune? Nu mai folositi termeni pe care nu ii cunoasteti.

      Si daca pun si alte orase ce? Ragaim de la aer mai putin poluat?

      Apropo, nu se mai pun "vignete in geam" de prin 2010, asa ca nu o sa te doara.

      Apropo, am Euro 3 si sunt dispus sa platesc. Prea ne-am invatat cu cazanele. :)
      • +3 (17 voturi)    
        asa e.... (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:07)

        Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui DeeVine

        .. au invatat si ei cativa termeni si ii folosesc peste tot, poate se potrivesc...
      • -2 (26 voturi)    
        Tocmai ca e anticonstitutionala (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 14:26)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui DeeVine

        “ ARTICOLUL 25
        (1) Dreptul la liberă circulaţie, în ţară şi în străinătate, este garantat. Legea stabileşte condiţiile exercitării acestui drept.”
        “Libera” inseamna fara bani. Altfel e contra cost. Vezi “intrarea libera” la muzee, teatre, etc.
        Definitia exacta a cuvantului vigneta e aici:
        https://dexonline.ro/definitie/vinietă
        Cine foloseste termenul vinieta pentru o taxa oarecare, greseste.
        • +7 (25 voturi)    
          "A circula" (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 15:05)

          Kol, opusul lui Lok [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Inseamna in acest context pe jos. Pe jos esti liber sa mergi. Si e si gratuit.

          In rest, cand mergi cu un vehicul, respecti legile pentru acea categorie de vihicule. De exemplu, cu trotineta nu esti lasat liber sa circuli pe autostrada.
          • +9 (17 voturi)    
            libera circulatie?? ce-ai fumat coane? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 18:31)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Kol, opusul lui Lok

            aia se refera la faptul ca poti sa pleci din Bucuresti la Vaslui sau la Paris fara sa iti ceara jandarmul viza, nu la faptul ca poti sa circuli liber cu caruta cu sase cai frumosi pe A2.
        • +4 (14 voturi)    
          libera circulatie (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 17:54)

          clam [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          nu inseamna ca te deplasezi cu ce vrei tu. adica, de pilda,daca tu ai chef sa galopezi cu calul pe bd magheru, nu ai voie, ca sa stii.
        • +1 (1 vot)    
          Circulati liber pe jos cat vreti voi (Luni, 21 octombrie 2019, 10:52)

          BogdanAngheluta [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Circulati liber pe jos cat vreti voi; nu va ingradeste nimeni acest drept la ""liberă circulaţie"".

          Dar cand eu fac 16km pe jos zilnic pana la biru dus intors iar in stanga si dreapta mea 4000 de cururi in masini imi distrug plamanii atunci sa stiti ca LIBERTATEA TA SE TERMINA ACOLO UNDE INCEPE LIBERTATEA MEA. Iar eu si toti ceilalti avem dreptul la un mediu sanatos.

          Asta ca o paranteza si raspuns pentru utilizatorul DeeVine.

          Eu am renuntat la masina in timpul saptamanii tocmai pentru ca nu exista infrastructura in orasul asta condus de la pupitrul stirilor de la ora 5. Cand va fi infrsastructura voi folosi masina (daca voi mai fi in Bucuresti). Pana atunci.... merg pe jos.
    • -1 (33 voturi)    
      Foarte bine (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:48)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Mi se pare o masura corecta asa cum este aplicata ,care sunt masinile si categoriile care fac exceptie , singurul lucru ca banii sa fie investiti in calitatea aerului si ce au mai spus.
      • +26 (40 voturi)    
        Ti se pare corecta? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:46)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Hai sa cautam un exemplu practic. BMW X5 Euro 5, 200-300 g CO2/km si Toyta Aygo Euro 4, 106g CO2/km. Daca X5-ul este diesel, mai adaugi si NOx.

        Ala cu Aygo plateste taxa, ala cu X5 nu. Ti se pare corect?
        • -14 (26 voturi)    
          scrii ca sa te afli in treaba (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 14:16)

          getmyextip [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Nu e vorba doar de CO2, de fapt nu e vorba mai deloc. CO2 conteaza eventual pentru incalzirea globala.
          E vorba de alte particule care sunt emise, de exemplu oxizi de azot (NOx), care sunt foarte daunatoare pentru sanatate.
          Ti se pare corect?
          • +8 (18 voturi)    
            Mai exact? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 14:48)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

            De fapt, chiar am scris in comentariu ca daca X5-ul este diesel se adauga si NOx. Poate am scris prea mult?..

            Dar, ca sa fie clar, cauta tu emisiile de NOx, PM etc. pentru cele doua modele si fa calculul, care polueaza mai tare.
            • -6 (20 voturi)    
              detalii si tehnicalitati (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 17:47)

              getmyextip [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Te pierzi in detalii si tehnicalitati, tovarase.
              Probabil ca ai dreptate, o Toyota Aygo de 1litru E4 produce mai putine particule daunatoare si CO2 ca un X5 E5 de 3-4l. (200-300 g de CO2 produce un motor de min 3000 cm3). Dar cate astfel de X5-uri si Toyota Aygo sunt in Bucuresti? Cateva sute? Sau poate chiar cateva zeci?
              Problema e media, care e plina de cazane de 1.4 - 2l sub E5 care distrug pur si simplu sanatatea locuitorilor.
              Daca ne pierdem in tehnicalitati si detalii (vai, daca X5 nu stiu ce, vai, daca Toyota Aygo nu stiu ce) iar nu ajungem nicaieri.
              Si ca si info, eu as fi pentru intruducerea taxelor pentru toate masinile cu motor termic in oras. As excepta de la plata doar masinilie full electrice.
              • +3 (15 voturi)    
                ba chiar tehnicalitatile conteaza tovarase (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 18:38)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

                Fiindca de intentii bune aplicate prost e plina lumea tovarasilor. Dar se pare ca lumea lui full-electric este foarte similara cu lumea tovarasilor.
              • +3 (7 voturi)    
                detaliile conteaza (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 22:32)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

                Deci nu mai trebuie sa fie corecta, e suficient sa pici sub medie? Care medie? Media de varsta?

                Daca masura este menita sa reduca poluarea in centrul orasului, nu ti se pare normal sa taxeze poluatorii?

                Sau poate nu am inteles eu bine, de fapt vor doar sa scape de sarantocii cu masini mai vechi?..
        • -3 (23 voturi)    
          Da e corect (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 14:46)

          Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Cel cu x5 deja plateste un impozit anual f mare pt capacitatea cilindrica care pleaca de la 2200lei/an.
          Gata cu toate harburile euro 2 cu motor 1.6tdi si impozit 70ron pe an.
          • +6 (14 voturi)    
            Pai care mai este scopul? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 17:48)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

            Eu ti-am dat un exemplu practic, realist. Amandoi platesc impozit anual corespunzator cu capacitatea cilindrica, dar ala care polueaza mai putin va plati si vigneta de acces in centrul Bucurestiului. De ce?..

            Pot sa-ti mai dau un exemplu, la fel de "corect". Doua masini identice. Una este folosita zilnic pentru a merge la munca si in weekend pentru cumparaturi si diverse activitati, alta este folosita doar in weekend. Amandoua platesc aceeasi taxa.
            • +1 (9 voturi)    
              ok (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 18:56)

              getmyextip [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Ok, propun atunci o chemare masiva la RAR pt toate masinile din tara (ca e posibil la un moment dat ca orice masina sa ajunga la "capitala") sa se stabileasca extrem de clar fiecare gramuletz de CO2 si particula pe care il produce. Doar asa putem sa facem o perfecta taxa (la micrometru) de intrare in "el capital"
              La fel trebuie sa luam in calcul si daca masina e folosita zilnic sau doar in weekend etc, deci cel mai bine facem taxarea la nanosecunda ;)
              • +5 (9 voturi)    
                Fara suparare, dar... (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 20:06)

                Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

                ... niste argumente n-aveti? Ca de mistocareala ieftina e plina Romania.
                @pehash a dat doua exemple concrete, limpezi, de situatii in care taxa asta, aplicata cum vrea Madam, duce la situatii ridicole. Daca le puteti combate la fel de concret si eventual si civilizat, e foarte bine. Altfel...
              • +3 (3 voturi)    
                Este foarte simplu (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 22:43)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

                Daca vrei solutii, se gasesc.

                1. Te uiti pe certificatul de inmatriculare si vei gasi scrise clar anul fabricatiei, tipul de combustibil, norma de poluare, cilindreea si puterea. De aici poti deduce printr-un algoritm relativ simplu cat de tare polueaza masina. Nu trebuie sa fii geniu...
                Cat timp trece ITP-ul se presupune ca ramane in parametrii acceptabili, ca sa nu divagam.
                Deci am rezolvat din start prima problema, aceea a taxarii in functie de poluare, fara "o chemare masiva la RAR".

                2. Taxarea zilnica, la fel ca in Londra, este usor de implementat. Daca aia au reusit cu tehnologia din 2003 sa citeasca numere de inmatriculare, cred ca suntem de acord ca este mult mai simplu cu tehnologia din 2019, nu?
                • 0 (4 voturi)    
                  nope (Duminică, 20 octombrie 2019, 5:30)

                  spy [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  la mine de exemplu, nu apare norma de poluare nici in CIV nici in cartea de identitate. ce face organul in asemenea situatie? cauta pr gogol? si cei non-euro, euro 1 si euro 2 vor ocoli ZACA -> mai multi km, mai multa poluare. sa nu-mi zici ca noxele vor sta departe speriate de granita ZACA
                  • +4 (4 voturi)    
                    dope.. (Duminică, 20 octombrie 2019, 12:16)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui spy

                    Ce masina ai?

                    Daca e mai veche cartea de identiate, norma de poluare se poate afla dupa codul de omologare. De obicei este evidenta in ultimele 2 cifre de la numarul de omologare. Uneori nu este evidenta, dar exista niste tabele de echivalenta.

                    Se poate afla si din norma de omologare de pe certificatul de inmatriculare, dar pe aia doar RAR stie sa o citeasca.
                    Oricum o dai, daca este inmatriculata in Romania si a trecut ITP-ul, RAR stie ce norma de poluare ai.
                    • 0 (0 voturi)    
                      pai RAR-ul stie (Luni, 21 octombrie 2019, 8:03)

                      spy [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      dar RAR-ul te opreste extrem
                      e de rar in trafic :P
                      • +1 (1 vot)    
                        Cred ca este suficient (Luni, 21 octombrie 2019, 12:43)

                        pehash [utilizator] i-a raspuns lui spy

                        Cine altcineva mai trebuie sa stie? Doar nu te astepti sa-si creeze primaria capitalei propria baza de date cu toate automobilele din Romania!?...
                        Un sistem de monitorizare a traficului va trebui oricum sa se conecteze la baza de date a RAR. Doar nu suntem in 1989, sa te opreasca la intamplare politia si sa-ti ceara dosarul cu sina prin care faci dovada normei de poluare si chitanta pentru plata taxei.
                    • 0 (0 voturi)    
                      si (Luni, 21 octombrie 2019, 8:03)

                      spy [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      nu esti obligat sa ai cartea de identitate la tine
            • 0 (0 voturi)    
              Euro (Luni, 21 octombrie 2019, 14:00)

              yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              este un indicator clar, usor de cuantificat si aplicat. Ce zici tu poate fi adevarat, insa e imposibil de cuantificat pentru fiecare model de masina exact cat emite, cat de des este folosita acea masina etc... Euro e singurul indicator oficial la nivelul UE la care ne putem raporta. In varianta ta practic, nu se mai face nimic pentru ca nu poate fi aplicata si ar avea si mai multi contestatari.
      • +8 (12 voturi)    
        Banii folositi "Exclusiv", iar nu "cu prioritate". (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 15:48)

        danduta [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        "Cu prioritate" ascunde "pavat e drumul catre iad" si pe "degraba iubitorii de panselute".
        "Panselute" e un folosit in sens generic, ca sa nu spun furaciuni si alte excrocherii.
      • +9 (17 voturi)    
        sa se introduca si LINIA FIERBINTE (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 17:23)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Unde putm sa reclamam fumigenele din trafic, care si-au luat pe SPAGA ITP-ul.
        Iar autoritatile sa-si faca treaba si sa verifice..
        Iti dai numele CNP-ul, iar daca reclami de 2 ori gresit nu mai ai voie sa suni.
        GERMANIA ASA S-A FACUT CIVILIZATA, PRIN IMPLICAREA CETATENILOR.
      • +10 (14 voturi)    
        Sunt multe probleme (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 18:46)

        independentu [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Nu e nicio sansa ca in 2 luni sa implementeze un sistem de control video al accesului in ZACA.
        Nici una!
        Camioanele Euro 5 si scuterele in 2 timpi pot circula liber, iar ce e sub Euro 3 nu, chiar daca au cilindree mici, chiar daca sunt masini istorice etc.
        Pe cei din ZACA cu masini sub Euro 3 ii lasa fara dreptul de a-si utiliza masinile, ceea ce mi se pare un abuz, mai ales ca implementarea e fara perioada de tranzitie.
        In schimb motocicletele cu cilindree mare sunt scutite, ca si sutele de autobuze STB vechi.
        Nicio vorbulita despre alte utilaje pe baza de motoare termice, care sunt tractate sau neimatriculate- excavatoare, buldozere, compresoare, generatoare, masini de tuns iarba samd.
        Pare ca urmareste doar taxarea, nu reducerea poluarii.
    • +19 (27 voturi)    
      Discriminatorie (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 15:43)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Taxa este pusa de dragul de a mai jupui bani de la fraieri.
      De ce vehiculele statului sunt scutite? De ce doar posesorii privati sunt pusi ori sa plateasca, ori sa isi schimbe masinile?
      De ce ANAF are scutire de taxa?
      De ce stb are scutire de taxa?
      Inteleg autospecialele de salvare si masinile persoanelor cu handicap, in rest taxa este discriminatorie.

      Statul isi pune conditii preferentiale, se pare, iar asta nu este deloc ok. Statul trebuie sa fie exemplu!
    • +17 (25 voturi)    
      Corect, nu e bine! (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 16:02)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      1. Ce facem daca toate orasele fac asta? Cat ne costa drumul pana la Sibiu?
      2. Ce va face cu banii? Vacante in Grecia, catedrale, s.a.?
      3. Va scadea cu adevarat poluarea daca se vor incasa mai multi bani la bugetul local? Absolut deloc. Numarul de masini este acelasi in Bucuresti, iar cine are treaba la Bucuresti, tot vine si polueaza.

      Cu aceasta taxa doar se scumpeste viata in Bucuresti, iar firmele devin mai putin performante fata de cele din alte orase sau din alte tari.
    • +9 (15 voturi)    
      taxa pe SARACIE (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 18:32)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      INCREDIBIL....Am ajuns sa o vad si pe asta....un guvern/primar de orientare STANGA si SOCIALIST introduce o TAXA pe saracie


      Ura....ura....stanga...dreapta....melanj...bordel...
  • -5 (55 voturi)    
    Un pas spre normalitate (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 11:23)

    Frankie [utilizator]

    Bucurestiul asta imputit devenise o cloaca infecta burdusit de rable.
    • +14 (28 voturi)    
      asa va ramane in continuare.. (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:08)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      ... doar ca de acum va avea si niste taxe.
    • -1 (11 voturi)    
      Ce rable visezi tovarase ? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 16:41)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      E plin de Dacii, Aro, Oltcit inmatriculate in Bulgaria ?
  • +28 (44 voturi)    
    Foame de bani. (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 11:23)

    prec [utilizator]

    Bani care vor fi dirijați, cunoscând-o pe șoldoveanca Fierea, către catedrala prostirii neamului.
    • +1 (29 voturi)    
      masura ar intra in vigoare la 1 ianuarie (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:13)

      premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui prec

      iar fierea are mandat pana in iunie
      nu are legatura cu banii, in mintea ei asa rezolva problema traficului si a poluarii, sa circule doar bogatii care au masini euro 5, ca pentru un amarat cu un logan 500 de lei este enorm
      • -4 (36 voturi)    
        nu prea (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:34)

        getmyextip [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        Euro 5 este o norma de poluare de peste 10 ani, daca ai masina euro 5 nu inseamna ca esti bogat.
        Daca esti amarat poate ca nu ar trebui sa iti iei masina.
        Eu as fi pus taxa pe toate masinile cu motor termic, as fi lasat gratis doar pentru cele electrice, poate eventual si cele hibride, aerul din Bucuresti este aproape nerespirabil.
        • +15 (17 voturi)    
          Euro 5 (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:13)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

          În 2008 încă se produceau mașini EURO 4.
          • 0 (0 voturi)    
            dar suntem in 2019 (Luni, 21 octombrie 2019, 14:04)

            yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

            , aproape de 2020. 2008 e long time ago.... Si eu cred ca Euro 4 de exemplu ar fi fost mai ok cu termen pentru Euro 5 peste 2 ani de exemplu. Dar serios, se pot lua masini cu Euro 5 destul de ieftine. Nu BMW desigur, dar asta e altceva....
      • 0 (24 voturi)    
        cine te-a pacalit? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:10)

        Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        a conduce o rabla si a-i intoxica pe altii nu este un drept...
      • -7 (15 voturi)    
        Taxa (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 15:18)

        Mancino [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        Asta e si ideea, cine nu si permite, sa mearga cu transportul in comun. Si la Londra e la fel. Evident ca trebuie imbunatatit transportul in comun.
        • +9 (13 voturi)    
          dublu standard (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 16:55)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Mancino

          In cazul asta, de ce harburile STB sunt exceptate? Egalitate, dar nu pentru catei?
      • +6 (12 voturi)    
        S-a saturat Fierea! (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 15:56)

        danduta [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        Ca prostimea sa circule alaturi de ea si de alesii (imbogatitii tranzitiei) neamului.
        Vrea democratie, dar pentru dulai.
      • -7 (15 voturi)    
        Masura ar fi mai buna cu un amendament: (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 16:08)

        danduta [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        1. Cei cu venit net pana la 2000 euro (indexabil) sa plateasca cum a zis Fierea;
        2. Cei cu venit net de la 2000 pana la 3000 euro (indexabil) sa plateasca triplu;
        3. Cei cu venit net de la 3000 pana la 4000 euro (indexabil) sa plateasca impatrit;
        5. Cei cu venit net de la 4000 pana la 5000 euro (indexabil) sa plateasca incincit;
        6. Cei cu venit net mai mare de 5000 euro (indexabil) sa plateasca inzecit.
        Punctele 2 la 6 sunt adaugate pentru ai indemna sa-si cumpere masini electrice, pe hidrogen si hibride, pe cei care pot si nu o fac.
        7. Rovinieta pentru Euro5 si Euro6 este fa fel ca cea pentru Euro4.
        • +2 (2 voturi)    
          Euro 5 și peste nu platesc (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 23:11)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui danduta

          Adică orice mașină mai noua de 10 ani, deci poți sa pui orice multiplicator ca tot nu plătesc mai mult cei cu bani mai mulți.
          Nu ca ar fi legal.
  • +19 (29 voturi)    
    Dar un mare SICTIR... (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 11:45)

    Costello [utilizator]

    ... vreti sa incasati de la bucuresteni, tovarasa firea pandele?
    • 0 (24 voturi)    
      da bucurestenii ce au? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:10)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui Costello

      ... au fost invatati numai cu subventii?
      • +6 (10 voturi)    
        Ce are sula ... (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 17:04)

        Costello [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

        ... cu prefectura? Daca e vorba sa pastram aerul curat atunci sunt de acord cu aplicarea acestei taxe, dar la absolut toate vehiculele vizate, indiferent de proprietar si utilizare. Abia acum as fi convins de sinceritatea celor care au stabilit aceste masuri. Nu as vrea ca multi smecheri sa-si treaca "rablelele" pe firme de utilitati.
  • +17 (23 voturi)    
    Forma finală (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 11:46)

    finutza [utilizator]

    Vor mai exista modificări. Cel mai sigur la capitolul „excepții”, unde vip-urile din zona centrala vor dori sa nu contribuie.
    • +10 (22 voturi)    
      Evident (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:33)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      OK, logic ca masura este facuta pe jenuche, cum ar zice un mare filosof, dar intentia este buna. Evident, nu stiu cum vor reusi sa identifice ce masina e de ce tip, dar trecem peste.

      Ce ma fascineaza este lista de exceptii:

      1. autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,

      2. servicile publice comunitare pentru situații de urgență

      3. servicile de ambulanță

      4. Societatea Transport Bucuresti STB

      Cu alte cuvinte, ce daca sunt antice, consuma si polueaza? De ce sa le modernizam? Din asta nu se poate fura, asa ca amendam doar fraierii.

      As zice de conflict de interese, dar saraca ANI este pusa in patru labe de multi ani de mafia rosie.
      • +8 (20 voturi)    
        INCLUSIV CELE PE 2 roți (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:23)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        adică motocicletele care poluază mai rău ca un camion și fonic mai rău ca un avion AU VOIE prin centru????
        Absurd!!!
        adică e corect pt beizadele, deh...
        • -3 (17 voturi)    
          Sigur? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:40)

          AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          CUm polueaza o motocicleta cu motor de 0.5 litri mai mult decat un camion? O motocicleta de genul ala consum 3-4 litri la 100 km, un camion consuma 20-25 in afara orasului si 50-100 in oras, cum pot polua motocicletele asa mult?
          • +4 (14 voturi)    
            Stai cu nasul (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 16:19)

            nick24 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

            Lângă o motocicletă la semafor și te convingi!
            Consum 3-4 litri, din care 2-3 litri sunt arși cu ulei și devin nori albaștri de gaze, deci randament 50%l ca Transmtul, motor în 2 timpi.
            Știe toată lumea de motorul în 2 timpi și poluarea...
            • +5 (9 voturi)    
              mda (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 16:57)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui nick24

              La tine toate motociletele sunt in 2 timpi, nu?
              • +3 (5 voturi)    
                N-ai citit? (Duminică, 20 octombrie 2019, 10:57)

                nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                că sunt exceptate TOATE cu 2 roți!
                La tine și la ea toate sunt peste euro 5 și în 4 timpi....
          • +8 (10 voturi)    
            Motociclete sunt cu 2-3 standarde în urma (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 17:39)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

            Cu scuza că nu circula mereu, dar noxele sunt mari. Mai ales când regimul de accelerație e total diferit.
            • 0 (4 voturi)    
              si ce doresti (Duminică, 20 octombrie 2019, 9:19)

              liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

              sa fie interzise moticicletele?!
              nu dealta dar standardele de poluare sunt total diferite

              si daca vrei sa fi religios, gandeste-te ca motocicleta sta mai putin in trafic decat masina, deci nu polueaza asa mult in oras..

              hai sa ne varsam frustrarile altundeva pe moticiclisti, da?!
              • +2 (6 voturi)    
                Sunt de acord cu motocicletele (Duminică, 20 octombrie 2019, 15:49)

                nick24 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

                numai DACĂ sunt electrice sau peste Euro 5 și să aibă țeava de eșapament antizgomot, nu tăiată.
                • -1 (1 vot)    
                  vezi ca vorbiti tampenii?! (Luni, 21 octombrie 2019, 16:39)

                  liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui nick24

                  inainte sa vb. asigurati-va ca stiti despre ce vb.

                  standardul euro 5 intra in 20-20 la motociclete. euro 4 a intrat in 2016...

                  nu mai vb. fara sa stiti!!!

                  despre zgomot hai ca nu-s asa multe cum sugerati voi!
                  si aia care nu respecta legea amendati, confiscat (ca nu numai motocicletele nu respecta RARu) si ai rezolvat!
                  • 0 (0 voturi)    
                    Exact (Marţi, 22 octombrie 2019, 13:49)

                    nick24 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

                    Și taxa intră tot din 20-20!
                    La fix se pupă....
  • +8 (20 voturi)    
    Daca mizeria asta trece (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 11:50)

    Zummm [utilizator]

    Ar trebui sa-i facem statuie langa Teapa lui Ilici de langa Sala Palatului. Da lasa bre atunci si masinile statului securist si cele de televiziune Pai nu ? Unde mai este solidaritatea rromaneasca ? :)))
  • +15 (25 voturi)    
    Ce face cu banii? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:04)

    asavreau [utilizator]

    Ăștia sunt bani carte să aibă ce fura Firea și neamul ei .
    • -5 (13 voturi)    
      ete na... (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:12)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      ... va plateste subventiile la RADET.
  • +9 (25 voturi)    
    Mârlanca vrea banii (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:13)

    Robert M [utilizator]

    Nu are limite cand vine vorba de jefuit proprietarii de autoturisme.
    A introdus tarife aberante pentru parcarile platite iar acum doreste sa stoarca bani de la majoritatea autoturismelor care tranziteaza Bucurestiul.
    La alegeri va culege roadele campaniei de taxare fara limite.
    • -4 (18 voturi)    
      taxare (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:44)

      drup [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      taxarea e prea mica, bucurestiul e un oras bogat in care oamenii prefera sa isi tina un cazan din 2000 toamna cu care blocheaza strazile si parcarile. Ar trebui sa impoziteze ziua de prezenta fizica pe strazile din bucuresti si nu ziua in trafic.
    • -7 (17 voturi)    
      tot voua vii da... (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:13)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      ... sub forma de pomana electorala. gen subventii RADET.
      • +9 (11 voturi)    
        vii sau morti?.. :) (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 14:13)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

        Tu esti certat cu limba romana?..

        1. Nu nii (sic!) da noua, tuturor, ca subventiile RADET nu sunt pentru toti locuitorii. Jumatate din apartamentele comuniste sunt debransate. Casele si blocurile noi nu sunt nici ele bransate la RADET.

        2. "Pomana electorala" nu vine din munca prestata de #ciumarosie, ci tot din munca altora, deci "subventie" e doar pentru aia care nu platesc mai mult in taxe decat primesc.
      • +5 (13 voturi)    
        Bucuresti+Ilfov=28% din PIB-ul Romaniei. (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 16:22)

        danduta [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

        Mai zici ca ne subventioneaza careva gigacaloria?
        Bucurestenii sunt la zi cu plata intretinerii, ceea ce nu se poate vorbi de cei din orasele debransate, sau cu apa la teava de sarbatori.
        Asa ca ciocu mic si mai las-o cu "sa-i ridicam in furci ca-s bogati".
        Fi-ti si voi! Uite, Clujul va invata cum.
        • -1 (3 voturi)    
          Firmele mari declara venitul la București (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 23:27)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui danduta

          Petrom, firmele de telefonie, băncile.
          Plus ca au 15% din populație.
          Dacă reușesc să-și plătească întreținerea nu înțeleg deranjul RADET cu ELCEN, plus ca e mai ușor sa plătești când prețul e subvenționat.
          • +3 (3 voturi)    
            ... (Duminică, 20 octombrie 2019, 7:44)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            http://www.analizeeconomice.ro/2017/07/cati-mari-contribuabili-sunt-anul.html

            http://www.analizeeconomice.ro/2016/06/cu-cat-au-contribuit-la-pib-si-la-buget.html

            " Dacă n-ar fi existat Marii Contribuabili, care sunt administrați separat de ANAF, iar aproape 45% din numărul acestora sunt localizați în capitală și Ilfov, atunci, procentul regiunii București-Ilfov ar fi trecut de 55% din veniturile colectate de Fisc. Existența acestei direcții atenuează cât de cât discrepanța între capitală și restul regiunilor"

            Marii contribuabili sunt tratati separat, chiar daca o mare parte din ei isi au sediul in Bucuresti. Dacia Pitesti nu are sediul aici, tine de Mari Contribuabili, "Bucuresti" ca administrare, dar NU se pune la PIB Bucuresti. Doar 1 exemplu. Iti mai dai si cu tesla-n c ap cand spui de 15% populatie, pentru ca ala este fix alt motiv pentru aport mare la pib.

            De acord cu eliminare subventie radet. Oricum as desfiinta radet-ul si as modifica legislatia restrictiva, mai nou, ref debransari.
        • -2 (4 voturi)    
          pai atunci... (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 23:31)

          Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui danduta

          ... platiti taxe si nu mai plangeti ca sugacii.
    • -4 (12 voturi)    
      măsurile sunt bune (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:16)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Măsurile sunt bune, însă oricum în câțiva ani ajungem la cu soț, fără soț.
  • +3 (9 voturi)    
    normele de poluare (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:47)

    diu1so [utilizator]

    Dacă tot criteriul de departajare este norma de poluare a mașinii, taxa ar trebui să fie în funcție de asta.
    În alt caz, e doar o formă de impozit.
  • +9 (15 voturi)    
    Nu are competenta sa fixeze aceste tarife (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:48)

    morometu [utilizator]

    Fiind un tarif trebuie sa puna la dispozitie un serviciu. In Codul Fiscal, competentele sunt limitate. Avand experienta in nerespectarea legilor, orice este posibil. Nu poate stabili un tarif pentru limitarea circulatiei libere. Pentru a ajunge dintr-un cartier in altul nu ai alte cai de acces decat prin centru. Ilegalitati la nivel de legi! Nu pune nimic la dispozitie dar vrea bani. Nu mai poate face statui...si catedrale!
    • +12 (18 voturi)    
      Pt a ajunge dintr-un cartier (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:29)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui morometu

      în altul AR TREBUI SĂ EXISTE CENTURĂ cu profil de autostradă, așa se ocolește centrul și vor fi MULT mai poluate străzile de lângă centru. Se mută TOATĂ poluarea cu 2-3 km față de centru dar TOT ÎN București.
  • +9 (19 voturi)    
    Foaaarte bine gandit (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:55)

    marc.andre [utilizator]

    Iar o masina EURO 5 care circula zilnic va polua cu mult mai mult decat una EURO 4 care NU circula zilnic. Foaaarte bine gandit!
    • +1 (9 voturi)    
      EURO 5 vs EURO 4 (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 19:15)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Cifrele oficiale, referitoare la emisiile de noxe:

      benzina:
      EURO4 = 80 mg/km
      EURO5 = 60 mg/km (reducere 25%)

      motorina:
      EURO4 = 250 mg/km
      EURO5 = 180 mg/km (reducere 28%)

      EURO4:
      benzina = 80 mg/km
      motorina = 250 mg/km (~ de 3 ori mai mult)

      EURO 5
      benzina = 60 mg/km
      motorina = 180 mg/km (de 3 ori mai mult)

      Asadar, o reducere de 300% a poluarii s-ar obtine daca s-ar renunta la DIESEL in favoarea BENZINEI.

      In forma actuala, propunerea vizeaza o reducere de numai 25%.

      Asta demonstreaza ca propunerea e facuta fara nici o logica, de niste incompetenti care au alte scopuri decat reducerea reala a poluarii.
      • +1 (7 voturi)    
        Manipulezi (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 22:30)

        Noiembrie [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

        De ce crezi ca directorii companiilor germane din SUA care au falisficat valorile noxelor au fost condamnati la 20 de ani inchisoare? Noxele tale sunt CO2 si nu NOX (NO si NO2) si caoncentratia de particule chimice cancerigene. Pentru aceste valori, pe carenu le prezinti, au ajuns aia in puscarie. iar, puscariile din SUA nu sunt ca in Europa. In Germania, nici un excroc, de la aceste companii germane nu a fost condamnat. Si stii de ce, ii mituiesc pe politicienii nemti cu varf si indesat. Sper Kovesi ca procuror sef al UE sa-i aduca dupa gratii si pe ei si pe politicienii pe care ii sponzorizeaza.
  • +4 (16 voturi)    
    baieti! care puteti (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 12:58)

    Stapanu [utilizator]

    luati-o pe asta de la butoane! individa e complect (sic!) iresponsabila!!! legea prevede pentru viitor... prin urmare daca-ti cumperi 1 masina perfect legal azi & ai platit tot ce era de platit la zi NU poti deveni bun de plata maine printr-o noua lege! asta in afara de caracterul feudal al propunerii... #mwe*rea
  • +6 (18 voturi)    
    o noua taxa (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:09)

    danco [utilizator]

    Atat si nimic mai mult. Iata cum se mai pune o taxa pe spatele romanilor. Seamana foarte mult cu taxa pe fumarit, tinand cont ca se refera la fumul pe care il scot masinile.
    • 0 (0 voturi)    
      troli (Luni, 21 octombrie 2019, 14:44)

      danco [utilizator] i-a raspuns lui danco

      au dat drumul la troli psd-ul?
  • -5 (21 voturi)    
    O măsură f buna! (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:10)

    spirache [utilizator]

    O măsură foarte bună. În orice caz, fata de varianta inițială unde bucureștenii erau exceptați, dintr-un populism electoral jegos, acum proiectul pare cu adevărat bun și fără miloaga specific bucureșteană. Aștept cu mare nerăbdare să dispară și jegul cu locurile de parcare din fata blocului la 50 de lei pe an și să divină 500 de lei pe an, dând și altora șansa să aibă unde parca mașina. București este un paradox: cele mai mari venituri salariale cu cele mai mari pomeni populiste ( loc de parcare dezgustător de ieftin, gigacalorie ieftină (hipersubventionata), vouchere etc
  • +6 (12 voturi)    
    Mizeria de la Rudeni cand o inchide? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:17)

    Vinceroy [utilizator]

    Sunt de acord cu o forma de taxare a "cazanelor", insa nu ar trebui inceput cu inchiderea definitiva su anchetarea celor responsabili de jegul din fiecare noapte emis de la Rudeni?
    A, pardon, acolo nu polueaza, ca e sub protectia autoritatilor corupte si oricum, patronul e "prieten", corect?
    • -3 (13 voturi)    
      Ti-ai luat apartament la porumb ? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 16:33)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      Ti-ai luat apartament la porumb si te deranjeaza mirosul de la Rudeni ? Vrei sa-ti care primaria gunoiul pe care il arunci la Polul Nord sa nu iti mai miroasa tie ?
  • +14 (20 voturi)    
    '' (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:27)

    GemstonePig [utilizator]

    Sumele provenite din încasarea vinietei tip Oxigen se fac venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiții şi proiecte din domeniul protectiei mediului şi al mobilității urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătățirea condiților de transport și a calitäții aerului", se arata in proiectul de hotarare. Teapa! daca se crea un cont special era o chestie, nu aveai voie sa cheltuiesti pe altceva pt ca era deturnare de fonduri dar assa e abureala ...cu prioritate...cine stabileste ce si cat % e prioritatea?!
  • +18 (24 voturi)    
    o prostie, din multe motive (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:35)

    uman [utilizator]

    S-a mai discutat si daca am fi cu adevarat rationali si nu am reactiona dupa cum are fiecare interes sau oftica pe altii, am realiza niste lucruri - realitatea: nu poti sa nu faci diferenta intre benzina si diesel - dieselul este cel care emite otrava direct, nu benzina; evident si emisiile de benzina sunt poluare, dar problema eradicata in marile orase europene, la care se uita oficialii lu' peste si vad doar taxe, nu si solutiile - a fost si este in continuare dieselul. Se specifica clar - acces interzis pt masinile diesel, pana la euro 4 inclusiv, in functie de oras, tara etc.
    In plus, realitatea Bucurestiului e alta - e un oras scump si extrem de prost organizat si intretinut - nu exista marcaje rutiere, nu exista transport in comun suficient sau decent sau sigur; nu exista strazi amenajate, nu exista benzi speciale pt transport in comun sau pt biciclete, nu exista legaturi de transport cu zonele limitrofe, cu Ilfov, care nu mai e asa de deconectat de Bucuresti - 99% din cei din Ilfov au locurile de munca in Bucuresti. Sau scolile. De ce si scolile? Pt ca e al dracu de greu sa gasesti o scoala normala si cu profesori normali in tara asta, in orasul asta... Asta ca sa nu mai zica invidiosii ca ce iti trebuie una sau alta...
    Asadar, concret, cu ce mama dracu ne deplasam prin orasul asta distrus de incompetenti si hoti? Si cand zic deplasam, zic in siguranta, in minim de confort ca d-aia platim taxe si impozite si rate. Lasati idealismele ieftine cu poluarea - orasele in care functioneaza astfel de masuri sunt din tari normale, cu legaturi de transport urban si metropolitan, cu scoli normale, cu autoritati care chiar ofera ceva cetatenilor....
    Repede mai sarim sa aruncam cu invidii si aprecieri despre cum credem noi ca traiesc unii sau altii in Bucuresti...
    Bucurestiul are nevoie urgent de multe lucruri si apoi pot sa puna si taxe. Dracu ar mai vrea masina, daca ar avea transport in comun functional...
    • 0 (0 voturi)    
      de la Euro 5 (Luni, 21 octombrie 2019, 14:20)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui uman

      sunt filtre de particole care exact asta fac, reduc mult particulele emise. Foarte adevarat ca sub Euro 5 ele nu exista. Sa nu mai vorbim cu cei care isi scos/anuleaza filtrul...
  • -6 (10 voturi)    
    statistici (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:41)

    xyz2033 [utilizator]

    drpciv.ro zice 1.250.000 in 2017
    cate masini or fi inmatriculate in Bucuresti in 2019 ?
    cati bani se strang din asta si ce proiecte se fac?
    trebuie sa intelegeti ca locuitorii au dreptul la un aer curat
    nu poti sa bagi pe gat oamenilor care traiesc aici masini non-euro stind ca mor oameni din caUza poluarii
  • +2 (12 voturi)    
    In primul rand (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:48)

    ipolitic [utilizator]

    parlamentul ar trebui sa stabileasca printr-o lege anorganica daca molecula de oxigen este monoxid de oxigen sau bioxid de oxigen. Fara aceasta lege doamna Firea are mainile legate. Inca nu, dar va avea.
  • +5 (15 voturi)    
    O masura necesară dar heirupista (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:49)

    bigbrother [utilizator]

    sumele sunt mari, eu as incepe cu 1-2 lei pe zi jn primul an si apoi as creste treptat in 2-3 ani pana la 5 lei, e prea din scurt aceasta creștere, mai ales comparativ cu vigneta pe un an pt Romania care costa 160 de lei. Si mai ales, la lipsa de transparenta si banii aruncati aiurea de primarie mi-e ca platim banii si poluarea ramane..
  • +7 (21 voturi)    
    si cele cu GPL?? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:49)

    uman [utilizator]

    Unde le incadrati? ca ala chiar nu polueaza...
    Bine ca au voie motocicletele care polueaza enorm (stati langa o motocicleta la semafor si inspirati adanc, daca puteti...)
    Dar ce ar fi fost sa avem itp-uri pe bune si rable 0 pe drum, indiferent ca sunt personale, de firma sau mai ales de transport in comun?
    Aruncam o privire la realitatea din tara, din Bucuresti? Ne trezim din invidii si individualism si realizam ca orasul asta, ca si mare parte din tara, e praf? Ca nu avem de fapt nimic din ce ar trebui sa ofere asa-zisul stat?
    Si ar fi foarte revelator pt cei care critica bucurestenii, sa se intrebe cati din cei care cauzeaza comportamente si mizeri in orasul asta sunt de fapt bucuresteni... E usor sa aruncam pareri...
    Tara e in haos si noi ne cautam tichii de margaritar, parerea mea.
    • -6 (6 voturi)    
      realizezi (Duminică, 20 octombrie 2019, 9:21)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui uman

      ca o motocicleta merge printre masini si ocupa cat un sfert de masina, nu?! daca 1/4 oameni ar trece la 2 roti traficul asta s-ar imbunatati vizibil! inclusiv poluarea, conteaza cu adevarat si CAT stai in trafic

      da alea nu conteaza...
      se vede clar ca aveti ceva cu motocicletele. 
      • -1 (1 vot)    
        dixit (Luni, 21 octombrie 2019, 16:40)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        hai mai sariti cu minisurile...
        va dovediti doar frustrarea, aveti argumente 0!
      • +1 (1 vot)    
        De ce ? (Marţi, 22 octombrie 2019, 13:55)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        nu-ți iei electrică?
        Arată chiar bine alea cu roți grase.
  • +16 (18 voturi)    
    si o intrebare pt autoritati (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 13:55)

    uman [utilizator]

    Cate autostrazi, poduri, sosele de centura, sosele normale, asfaltari, garduri vii, parcuri, piste de biciclete, trasnport electric, interurban si urban s-au construit in cei 30 de ani de taxe de drum, poluare, benzina, accize, noxe, impozit auto?
    Multumesc.
  • -3 (13 voturi)    
    cate? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 14:14)

    Andreiasu [utilizator]

    Cine are 2 masini EURO4, cu care, in mod evident, nu poate circula simultan, plateste 2 viniete? Eu cred ca vinieta trebuie aplicata conducatorului auto .
  • +12 (14 voturi)    
    exceptii (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 14:28)

    asadar... [utilizator]

    doar una: o coaja pe 4 roti de la M.Ap.N daca traverseaza orasul odata polueaza mai mult ca un autoturism in o luna de mers zilnic. La fel betonierele care mai scapa si tone de beton (care devine praf in scurt timp) ca bonus la fiecare plecare de pe loc.
  • +1 (11 voturi)    
    Idee buna partial (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 15:42)

    Mancino [utilizator]

    Ce se intampla cu rezidentiii acestor zone?
    Si ar trebuidelimitat si diesel de benzina
    • -4 (18 voturi)    
      Toti proprietarii de cazane vor plati PUNCT (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 16:36)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Mancino

      Cui nu ii convine, sa vanda cazanul la fier vechi. Tot mai iei niste bani pe el de cateva PET-uri de bere....
      • 0 (16 voturi)    
        cazane (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 17:44)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        In mintea ta cazan inseamna norma euro, nu? Ce-mi plac mie dashteptii astia. Ia in calcul posibilitatea ca un "cazan" euro 2-3 sa valoreze cat 2 masini bengoase ca a ta, iuro cinci.
  • +2 (16 voturi)    
    taxa de mediu pentru biserici si monumente (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 16:33)

    mirceacr [utilizator]

    Sunt de acord cu taxa de mediu, harburile trebuie sa dispara, este inacceptabil sa circule toate cazanele si sobele pe sosele !

    Doar ca ... banii de mediu se vor duce la catedrale, biserici si monumentele prostiei de "voluntari"
  • -4 (12 voturi)    
    Masura buna urmata de altele radicale (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 17:13)

    Noiembrie [utilizator]

    Si extinderea ei la toate localitatile din tara. Apoi, interzicerea moatoarelor termice Diesel, cel mai important factor de poluare, din prezent. Din cauza presiunii mari in motorul Diesel azotul din aer se combină cu oxigenul și formează noxele foarte toxice NOx (NO2 și NO). Acești oxizi de azot distrug tesutul pulmonar producând emfizem pulmonar, iar in concentrații mari sunt fatale. În cazul plantelor provoacă albirea si moartea tesuturilor vegetației. Arderea conduce si la reactii de aromatizare prin care alcanii trec în hidrocarburi aromatice policilice, compuși heterociclici, nitroderivați aromatici care sunt constituenții particulelor. Deși cantitatea de CO2 rezultată din cele două motoare Diesel si Otto este aproximativ aceeși, cantitatea de NOx este de zece ori mai mare la moatoarele Diesel. Particulele solide ajunse în atmosferă, trec apoi în plamâni cu aerul respirat, iar de aici în sânge si organele vitale (creier, inima, plamâni, ficat, rinichi). Ele nu se pot metaboliza deoarece organismul nu posedă enzime pentru asemenea noxe, acestea se acumulează conducând la boli grave.
    Asadar, solutia de moment, este motoare termice Otto cu bioetanol (la Craiova se construieste fabrica elevetiana Clariant in acest scop) si apoi cele electrice.
    • +5 (9 voturi)    
      ai bagat o cinzeaca de bio-etanol? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 19:21)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Noiembrie

      Apropo, care e diferenta intre bioetanol si etanol?
      Si apropo, cat etanol va produce fabrica aia? Cate mii de astfel de fabric trebuie ca sa alimenteze jumatate din masinile din Romania? Cat energie se consuma la producerea unui litru de etanol? daca etanolul ala se foloseste intr-un generator la producerea curentului electric obtinem un perpetuum mobile?
      Huh? fugi si mai studiaza chimistule!
      • +1 (5 voturi)    
        Raspunsuri pt. Ali Alcimistul (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 22:19)

        Noiembrie [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        ,,Apropo, care e diferenta intre bioetanol si etanol?"
        Raspuns: materia prima sunt paiele (procedeul elvetian Clariant)

        La a doua megaintrebare, Romania, trebuie sa ia exemplul altor tari din UE, iar la pompa sa impuna bioetanolul. Raspunsul este aici:
        https://www.bioethanolcarburant.com/le-bioethanol-et-vous/trouver-une-station-e85/

        Nu exista perpetuum mobile de nici o specie. Raspunsul este aici:
        https://www.descopera.org/perpetuum-mobile-de-ce-nu-functioneaza/

        In fine, directorii companiilor germane din SUA care au falsificat noxele motoarelor Diesel (oxizi de azot, particule chimice cancerigene) au fost condamnati la 20 ani inchisoare.
        Iar, puscariile din SUA nu sunt ca in Europa. Cati dintre voi, ati dori, daca legislatia se va schimba, sa stati la racoare 20 de ani pentru ca folositi motoare Diesel?
  • +9 (13 voturi)    
    Bravo FMM Firea (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 18:07)

    Nahgfa [utilizator]

    Bine de tot. FMM Firea. Asa e cadoul tau de craciun bucurestenilor. Asa vrei sa voteze bucurestenii PSD? Esti un pericol pt. PSD. Hai ca vin alegeri acu.
    • +4 (8 voturi)    
      Firuta vrea sa fure votantii USR-ului dar si-o va (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 20:27)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Nahgfa

      fura de la alegatorii clasici ai PSD-ului.
      Problema este ca Bucurestiul este din pacate un oras dezvoltat in cel mai pur stil sovietic de catre comunisti sub conducerea cizmarasului cel vitez mort la Targoviste.
      Chiar si comparat cu capitalele din fostul bloc sovietic cifrele vorbesc de la sine
      Oras Suprafata km2 Locuitori(mil)
      Bucuresti 228 2,4
      Budapesta 525 1,75
      Praha 496 1,3
      Deci taxele pe masini sunt frectie la picior de lemn uscat.
  • +7 (15 voturi)    
    sinucidere politica.. (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 20:32)

    gica_ultra [utilizator]

    eu am un logan pe benzina eur4 : trebuie sa platesc ca sa o folosesc in Buc ? am platit in 2007 taxa de prima inmatriculare de 700 lei : care e logica? pe scurt : dna pandele cred ca vrea sa iasa din politica.... drum bun !
    • -6 (8 voturi)    
      Mai bine sinucidere politica (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 22:59)

      Noiembrie [utilizator] i-a raspuns lui gica_ultra

      Decat cancer din noxele masinii tale. Fariseule!
      • +5 (7 voturi)    
        fariseu? (Duminică, 20 octombrie 2019, 7:21)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Noiembrie

        Painea pe care o mananci si hartia cu care te stergi la fund sunt transportate cu masini care sunt si euro 4. Deviceul pe care-l folosesti utilizeaza energie electria produsa si termo. Si-i spui astuia fariseu? Greta, tu esti?
    • +3 (3 voturi)    
      Puteai sa-I recuperezi (Duminică, 20 octombrie 2019, 0:40)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui gica_ultra

      Dacă depuneai o cerere anul trecut.
      Am dubii ca era 700 in 2007, eu am plătit 538 lei in 2008 similar pe euro 4 de 1. 4.
      • +3 (5 voturi)    
        da.. (Duminică, 20 octombrie 2019, 9:28)

        gica_ultra [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        am platit la trezorerie nu chiar 700 : vreo 680 , parca. nu mai stiu cum se numea taxa atunci dar am inteles ca nu as fi indreptatit sa solicit returnarea. problema e proiectul asta : interzici eur 4 ? pe bune?! sunt de acord sa platesc o taxa de acces in centru & etc dar sa nu imi schimb masina din 2 in 2 ani : chestia asta nu se aplica nici in Germania . ca veni vb: parca sunt 1000 autobuze Mercedes ... eur 4 . vor plati si alea taxa ?
  • +2 (10 voturi)    
    Vrajeala socialista ! (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 23:25)

    Observatory [utilizator]

    nu am
    Mai auzit așa o bashkalie de oameni !
    Conduc ce vrei și unde vreau , nu este treaba nici unui guvern ca conduc eu.
    Cineva in familie are 18 mașini antice cu o valoarea f mare. Conduce când vrea și unde vrea la orice ora sau zi !

    Totul este sa va stoarcă de bănișorii cât de mult ,
    Bhai Parca nu a murit Ceashka !
    Ii comanda pe ăștia din mormânt !
    Aveți ce ați votat !
  • +3 (7 voturi)    
    ce-mi place (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 23:49)

    Cetateanu [utilizator]

    Pai cine sunt loviti cel mai tare? Pai votantii PSD!!! SA TRAIASCA FIRUTA ca-si taie singura craca de sub picoare (evident dupa alegeri sa traiasca bine cu DNAu in camera de anchete) . Prostie la maxim!!!
  • +4 (6 voturi)    
    Inca o taxa pe SARACIE (Duminică, 20 octombrie 2019, 1:44)

    Paleopterix [utilizator]

    Bravo PSD. Taxati din nou.. pe cine? Tot pe saraci!!! Ca si cum un amarat cu salariu de 1500 lei pe luna in tara asta de CACAT isi permite sa isi ia masina euro 5, fara sa isi vanda un rinichi si un plaman?!!! Bineinteles ca putorile si hotii ca voi isi permit masini bengoase, ultimul racnet - si va permiteti sa garaiti ca niste porci imbuibati si sa aratati cu degetul pe prostii care muncesc sa va plateasca voua taxele si furtisagurile, ca va "polueaza" prea mult aerul!!! Banuiesc ca va deranjeaza si ca respiram, nu-i asa?
  • +4 (8 voturi)    
    deci pui o tasa cu 2 luni jumate inainte (Duminică, 20 octombrie 2019, 9:25)

    liviu_ [utilizator]

    cand faci infrastructura?!
    pperioada de tranzitie unde e?!
    cum isi pot oamenii schimba masinile in nici 3 luni?!

    e taxa pe dezastrul facut de firutza in bucuresti!
  • +7 (7 voturi)    
    alte taxe, exceptii si sistem de gestionare (Duminică, 20 octombrie 2019, 14:26)

    Razvan_M [utilizator]

    Asta-i ca-n povestea cu vanatorul si ursii.

    Se duce unul la vanatoare de ursi. Se aseaza la panda, vede un urs si-l impusca. Simte apoi o bataie pe umar. In spatele lui era un urs mare:
    "L-ai impuscat pe fratele mele mai mic, iti dau doua variante: te mananc sau te f in c."
    Vanatorul alege varianta 2. Dupa o luna de spitalizare, vine nervos la vanatoare. Il vede pe ursul care i-a tras-o si il impusca. Din nou o bataie pe umar:
    "I-ai impuscat pe fiii mei. Ai doua variante: etc." Din obisnuinta, vanatorul alege varianta 2.
    Dupa doua luni de spitalizare, vine din nou la vanatoare de ursi. Il gaseste pe tatal urs si il impusca. Simte din nou o bataie pe umar:
    "I-ai impuscat pe nepotii si pe fiul meu. Iti dau doua variante etc." Din obisnuinta, vanatorul alege din nou varianta 2. La care ursul batran ii zice:
    "Ba, tu de fapt aici nu vii la vanatoare de ursi"

    Cam asa este si cu taxele astea ecosocialiste: nu rezolva in niciun fel problema poluarii, ci au alte scopuri. Este o noua jecmaneala pesedista facuta pentru a acoperi gaurile bugetare produse tot de pesedisti prin ciordeli nerusinate. Vom avea taxe stupide, vom avea exceptii pentru barosanii care polueaza oricum cel mai mult si vom avea un sistem informatic de zeci de milioane de euro care sa ne spioneze pe toti. Poluarea ramane la fel. Singura diferenta este ca scoatem mai multi bani din buzunar.
  • +1 (1 vot)    
    mi se aplica hotia? (Duminică, 20 octombrie 2019, 15:59)

    Mda [utilizator]

    eu daca am masina inregistrata in Canada (pt care platesc asigurare de frontiera si pastrez numerele) desi echivalentul e euro 6 dar desteptii o considera non-euro, mai platesc sau nu taxa?
  • +2 (2 voturi)    
    n-am inteles (Duminică, 20 octombrie 2019, 17:35)

    revo [utilizator]

    Si daca iau banii (ca lumea va plati, desigur), se curata si aerul, asa, singur? Ce se face cu banii aia?

    Este doar o alta modalitate de a fura bani. Multi, ca in Bucuresti se strang destui.

    Dar ce-o sa fie cand toate orasele vor pune aceasta taxa aberanta?! Ne intoarcem la cal si caruta? O sa zica ca calu' polueaza! Trage basini si distruge stratul de ozon!

    Atunci, ce facem? Ne cumparam, toti, triciclete? Ne facem, toti, cate un carucior de cersetor, cu care sa ne caram bagajele si cumparaturile? Plecam, dis-de-dimineata, inhamati la carucior, ca sa ajungem, la Gara de Nord sau la Obor?
    • +4 (4 voturi)    
      Pai si omul trage parturi ce polueaza (Duminică, 20 octombrie 2019, 18:22)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Or sa ne puna contoare in fund. Sau poate vine madama firea sa le miroasa.
  • +2 (2 voturi)    
    Dar masinile MAPN? (Luni, 21 octombrie 2019, 0:02)

    matematics89 [utilizator]

    Acele masini ale armatei care polueaza cat 100 de masini mici, tractoarele, masinile mari care polueaza de rup, acelea de ce au voie sa circule?
  • +2 (2 voturi)    
    Firea sa mearga cu tramvaiul 41 ( e inuman!!)!) (Luni, 21 octombrie 2019, 10:27)

    MirceaIo [utilizator]

    Tot amarati sa plateasca!! Eu cred ca e importanta si frecventa cu care te deplasezi cu masina. Daca ai o urgenta si trebuie sa ajungi in centru nu cred ca e ok sa fii jupuit de bani de Firea. Nu asa se rezolva treaba! Mergi mult cu masina platesti mai mult! Sunt nesimtiti care nici pana la coltul blocului nu merg pe jos. Astia sa plateasca!!!Firea te invit la o plimbare cu tramvaiul 41 la ora de varf!!!!! Asigura conditii pentru mijloacele de transport in comun si dupa cere taxae!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Euro 5 si 6 urmeaza la taxare (Luni, 21 octombrie 2019, 11:35)

    Nahgfa [utilizator]

    Cei cu Euro 5 si 6 sa nu se bucure asa tare. Asa m-am “bucurat” si eu cu Euro 4 la prima varinta a proiectului, in care cu Euro 4, 5 si 6 era acces fara taxa.

    Acu, in varianta asta a proiectului au taiat euro 4 si a intrat la taxa. Din martie 2020 poate taie si euro 5 si ramane doar 6. Apoi, prin august 2020 poate baga taxa si la euro 6.

    Cum ramane cu masinile inregistrare in afara? Pui strainii sa plateasca taxa daca trec prin centru sau ii amendezi ca nu au stiut de taxa? Nu mai vin turistii din Suedia cu numere PSD in centru cu audi euro4?

    Sa treaca turistii straini doar prin Ferentari, ce sa caute in centru sa plolueze...

    FMM Doamna Firea.
  • +1 (1 vot)    
    . (Luni, 21 octombrie 2019, 18:52)

    Mda [utilizator]

    Problema este mult mai simpla, dar trebuie putin cap. Nu foarte mult, ca se poate copia de la altii, unde merge foarte bine. In SUA/Canada poti lua masina noua in leasing cu 0 jos (daca vrei poti sa platesti oricat si iti scade rata) si dobanda e extrem de mica, undeva la 4.49 e cea mai mare peste care am dat pana acum. Si atunci tot romanul va avea o masina noua si n-ar mai fi nevoie sa se cumpere toate cazanele din Germania si inmatriculate pe unde o fi. Masini noi cu rate mici inseamna mai mult consum, mai putina poluare si toata lumea e fericita (banca, omul care si-a cumparat masina si o schimba des, dealerul, statul care ia mai multe taxe). E asa greu?
  • 0 (2 voturi)    
    Un sistem prost gândit (Marţi, 22 octombrie 2019, 17:12)

    Radu69 [utilizator]

    Alte taxe gândite cu orice altceva decât creierul. Câteva argumente: diferența (de poluare) între E4 și E5 este aproape neglijabilă și nu justifică diferența de la 0 la 500 RON pe an; taxa este evident neconstituțională (așa cum este gândită acum) și probabil nu va apuca să fie pusă în aplicare, dacă nu cumva o respinge la vot consiliul general; iar cei ce sunt nevoiți să tranziteze Bucureștiul (de exemplu în drum spre litoral)... marș pe șoseaua de centură, la aglomerație și gropi :(


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by