Gabriela Firea despre vinieta pentru București: Voi veni cu un proiect îmbunătățit după 1 octombrie, unde vor exista și excepții pentru cei care nu pot să înmatriculeze aici

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 27 august 2019, 12:24 Actualitate | Administratie Locala


Gabriela Firea
Foto: PMB
Primarul Gabriela Firea a declarat că va îmbunătăți proiectul care vizează introducerea vinietei pentru autoturismele care nu sunt înmatriculate în București-Ilfov, interdicția mașinilor sub Euro 3 de a intra în centrul Capitalei și taxă de acces pentru cele Euro 3, după finalizarea perioadei de dezbatere publică. Mai exact, Gabriela Firea a declarat că va ține cont de părerile cetățenilor, și de exemplu, cetățenii care stau cu chirie și nu își pot face buletin de București sau au achiziționat mașina în leasing de la o firmă din alt județ, ar putea fi excepții de la plata vinietei.

”În urma publicării proiectului ”Oxigen pentru București” pe site-ul Primăriei am primit foarte multe mesaje din partea cetățenilor, îi asigur pe aceștia că am citit și mesajele și pro și contra, că am reținut toate observațiile făcute de bucureșteni și nebucureșteni. Vă invit și pe d-voastră consilierii generali de la toate grupurile politice să alăturați acestui demers de a avea un oraș curat, să luăm în serios problema poluării și să nu o mai politizăm. Proiectul prezentat de mine acum două săptămâni poate deveni proiectul nostru, voi trata cu maximă seriozitate toate propunerile pe care ni le veți trimite individual. În sinteză, cele mai multe observații sunt legate de imposibilitatea de a mai avea de la 1 ianuarie un autoturism înmatriculat în alt județ, dar care se deplasează în București fără vinieta B. Am ținut cont de observațiile care relevă faptul că sunt și situații de înțeles, care ar trebui să fie regăsite sub forma unor excepții. De exemplu, cetățenii care deși au domiciliul în București, nu pot înmatricula mașina aici deoareceau preluat un leasing de la o societate înregistrată pe raza altui județ și care garantează că la finalul leasingului își vor înmatricula autoturismul în Capitală. Sau cetățeni care sunt de bună-credință, înțeleg că nu este corect pentru Capitală să plătească taxe și impozite în alt oraș deși folosesc drumurile din București, dar neavând buletin de București, nu au posibilitatea fizică să înmatriculeze mașina aici. Am dat două exemple”, a declarat Gabriela Firea la începutul ședinței de Consiliu General, marți.

Aceasta a declarat că va prezenta varianta îmbunătățită după 1 octombrie.

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, vrea să introducă o vinietă electronică de 10 lei/zi sau 1.900 lei pe an pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București și Ilfov și care doresc să circule în oraș, potrivit unui proiect aflat în dezbatere publică. Mașinile non-euro, Euro 1 și 2 nu vor mai avea deloc acces în zona centrală a orașului, iar cele cu normă de poluare Euro 3 vor avea accesul permis numai în urma achiziţionării unei viniete electronice de 75 de lei/luna și 900 lei pe an.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















3234 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    Invazia (Marţi, 27 august 2019, 12:49)

    Adisson [utilizator]

    Eu nu vad nicaieri invazia asta de euro-1-2-3, incerc sa imi dau seama unde vor sa bata.

    Masini de genul, adica fabricatie inainte de 2000, mai vezi pe la tara sau pe segmentele preorasenesti dar prin orase sunt relativ rare. Din alea, multe sunt gen "mini": Corsa, Polo, etc, care nu stiu cata poluare pot scoate...

    Oamenii astia probabil merg intodeauna cu ultimul model iar restul li se par rable.
  • +5 (7 voturi)    
    De unde vii Gabi? (Marţi, 27 august 2019, 12:50)

    asavreau [utilizator]

    Tu mereu ești cu mintea aiurea.Numai la București nu ție gândul!Este felul tău de a fi să fii indiferentă la necazurile oamenilor.Devii interesată și activă când se preconizează niscai învârteli și desfaci rapid baierele pungii ca să-ți intre banii.Ticăloasă.De ce nu vezi că bucureștenii se sufocă în probleme.Unde vrei să parcheze mașinile?De ce nu discuți și cu oamenii care au soluții,este drept că nu dau mită?
    • -2 (4 voturi)    
      sa incepem de undeva (Marţi, 27 august 2019, 14:43)

      alecs90 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Toata lumea se vaita ca nu are unde sa parcheze si sunt parcari cu plata in centrul orasului goale permanent(exista si o aplicatie Praking Bucuresti). Sa le umplem pe acelea si pe urma cerem alte parcari. Sa scapam de toti cei care au sub Euro 3 si ocupa locuri de parcare cu masini intr-o stare deplorabila/abandonate.
      Sa invatam regulile de circulatie, sa nu ne lasam masina in fata la Mega/Luca, sa acordam prioritate, sa ne respectam in trafic. Asta e crudul adevar si nu facem decat sa ne plangem cand se iau masuri legale (ridicat masini/taxe). O zi frumoasa!
      • +1 (3 voturi)    
        Adică? (Marţi, 27 august 2019, 16:27)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui alecs90

        Să locuiești în Voluntari și să parchezi mașina în Centru București?Poate ție îți place.Mie nu-mi place și nu sunt obligat să accept asemenea soluții.Celelalte sunt divagații impertinente,fără sens.Mega/Luca au parcări,nu-i acuză nimeni și parcând acolo când mergi la magazin nu deranjezi pe nimeni.Cei care conduc au permis de conducere acordat de cei în drept.Măsurile legale trebuie să le ia poliția circulație și nu o face- nu-i vezi prin trafic.Nu mă plâng,constat că Firea ca primar nu pare interesată să rezolve problema.Nu-i păcat să faci un bulevard cu 3-4 benzi pe sens și să poți circula numai pe câte o bandă?Nu-i mai ieftin să asiguri locuri de parcare,să ai benzile de circulație libere și garantez că se va reduce drastic poluarea.Cine crezi că trebuie să facă toate astea?Pe Firea nu a obligato nimeni să fie primăriță.A vrut trebuie să facă ce vrem noi,legal și nu ce vrea ea,multe vrute și ilegale.
  • -3 (9 voturi)    
    Foarte bine (Marţi, 27 august 2019, 13:15)

    Fanel01 [utilizator]

    Eu sunt de acord cu dmna Firea sa introduca taxa si sa interzica masinile euro 0123 in Bucuresti
    • +5 (7 voturi)    
      Da, dar TOATE, nu doar (Marţi, 27 august 2019, 14:11)

      Brutus2 [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      cei din afara Bucurestiului. Altfel, o sa platim vignete in toate orasele tarii, dar mai ales voi, miticii
      • 0 (4 voturi)    
        In primul rand, de ce te intereseaza subiectul? (Marţi, 27 august 2019, 14:57)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

        De ce ai veni tu in Bucuresti, la noi, "miticii" pe care ii desconsideri atat de mult? Daca ramai la tine acasa, poate fi taxa si 100 lei/zi, oricum nu o platesti.

        Si stai linistit, masuri "discriminatorii" exista in multe alte locuri. Hai sa iti dau un exemplu de la noi din tara. Merg des la Brasov in interes de serviciu. Pentru fiecare noapte pe care o stau in Brasov platesc o taxa pentru salvamont, pe care brasovenii nu o platesc. Eu, ca turist, sunt obligat sa o platesc, cu toate ca nu am nici o treaba cu muntele (repet, merg strict in interes de serviciu).

        Dar, da, din punctul meu de vedere, taxa de congestie ar trebui sa fie platita de toata lumea si ar trebui introdusa pentru anumite intervale orare, astfel incat sa descurajeze mersul la serviciu si inapoi cu masina personala, pentru ca asta este principala cauza a problemelor. De ce nu o va face Firea? Pentru voturi... Si pentru ca ar trebui sa vina la pachet si cu alte masuri (imbunatatirea transportului in comun, parcari la capetele de linie ale transportului in comun, etc.).
        Asa cum si taxarea celor din alte judete ar trebui sa vina la pachet cu finalizarea soselei de centura, dar despre asta nu spune nimic...
  • -5 (5 voturi)    
    ... (Marţi, 27 august 2019, 13:25)

    a.nonim [utilizator]

    Cu exceptia celor care au resedinta in zona nu trebuie sa existe vignete pe durata mai mare de 30 de zile. Iar pretul acestora trebuie sa fie mai mare decat pretul cumulat al vignetelor de o zi, pentru ca platesti confortul de a nu cumpara vignete separate. Reducerile de pret pentru cantitate mare sunt reduceri comerciale, care au ca scop cresterea vanzarilor. Asta ne propunem? Sa vindem mai multe vignete si sa aducem mai multe masini in centru? Lumea va prefera varianta mai ieftina, iar daca tot plateste, o va si folosi. Ii blocam pe cei care au nevoie sa vina ocazional (la un spital, la tribunal, etc), dar ii incurajam pe cei care intra zi de zi pentru ca sunt prea comozi sa mearga cu metroul, cand de fapt trebuie sa facem invers.
  • +9 (9 voturi)    
    Optim ar fi sa pleci de tot (Marţi, 27 august 2019, 13:25)

    midufi [utilizator]

    de la primarie, cu toate afacerile sio firmele tale, cu tot !
    Jos ciuma rosie: psd-alde-udmr !
  • +8 (8 voturi)    
    asa firfirico, sa nu care cumva sa-ti superi (Marţi, 27 august 2019, 13:35)

    qwerasdf [utilizator]

    electoratul!

    poti sa dai derogari la derogari!

    daca voiai sa fii o primarita buna, investeai de la inceputul mandatului in proiecte sustenabile (infrastructura, transport public, scoli, spitale) si nu te apucai sa imparti in stanga si in dreapta banii publici! Bani dati pe catedrala, borduri, iepurasi kitschosi, statui si alte prostii.
  • +9 (9 voturi)    
    Unde vor parca aia euro 1-3 din Centru? (Marţi, 27 august 2019, 13:42)

    Nahgfa [utilizator]

    Stiti unde or sa parcheze toate masinile noneuro, euro 1-3 ale celor care stau in centru? Or sa parcheze aproape de centru adica exact pe cercul care delimiteaza centrul....

    Pai ce ai facut mai nene? O sa fie cercul ala un fel de baricada, masini peste masini pe trotuare sa nu fie pe carosabil sa nu le ridici tot tu.

    Sa vezi distractie cand toate masinile alea vor fi impinse sa parcheze imediat dupa cerc. Mai asjunge draku in centru tau si sa vezi bataie pe locurile de parcare libere imediat de dupa cerc.
    • +1 (1 vot)    
      Exact. Buna intrebare... (Joi, 5 septembrie 2019, 9:05)

      bogdan_ionica1238866334224 [utilizator] i-a raspuns lui Nahgfa

      Scanduluri pe locurile de parcare sunt si acum, v-a fi un dezastru daca se aproba "nazbatia" asta...Sa vezi blocaje pe strazile adiacente zonei
      Si , totusi, nu pot sa nu ma gandesc si la o problema suplimentara : Municipalitatea este doar administratorul drumurilor si parcarilor, nu proprietarul lor. Interzicerea sau restrangerea traficului pe drumul public a unor categorii de vehicule, este dupa opinia mea, un drept ce tine mai degraba de Politia Rutiera, care ar trebui sa sesizeze clar ce trage dupa ea o astfel de decizie aberanta a primariei.
      Chiar daca extindem zona la toata capitala, problema, s-ar marii exponential. Soseaua de centura este o gluma, nu poseda parcari, transportul public idem, nu poate prelua momentan afluxul calatorilor( vezi ce se intampla in statiile STB si Metrorex la orele de varf)
      Eu zic, ca problema nu sta doar in cateva masini euro 1-3, ci per ansamblu, in zona respectiva de perimetru, unde vorba dvs : V-a fi iadul pe pamant
  • +10 (10 voturi)    
    Zugraveli si taxe aiurea,de la tuta Pandelica (Marţi, 27 august 2019, 13:49)

    Plagarus [utilizator]

    Ce a afcut promterista asta in 3 ani la PGMB ?????
  • +5 (5 voturi)    
    mda (Marţi, 27 august 2019, 14:51)

    adrian_rolland [utilizator]

    Bloanda a inceput cu derogarile... Proasta casei nu intelege ca deja in pretul combustibilului exista taxa de poluare inclusa! Si dubla impozitare este cam interzisa un UE!
    • +1 (1 vot)    
      AVETI PERFECTA DREPTATE !!! (Joi, 5 septembrie 2019, 8:31)

      bogdan_ionica1238866334224 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Iata un lucru, pe care uitasem sa-l mentionez.
      Combustibilii, mai ales, cei auto, sosesc la pompa, deja puternic accizati si taxati
      in plus, pornind, de la rationamentul dvs, corect ar fi, sa spunem ca, posesorii de autoturisme, platesc deja impozite locale, calculate pe capacitatea cilindrica a motoarelor, pe de o parte, iar pe de alta parte tinand cont ca deja au platit la ANAF, majoritatea, "taxa de prima inmatriculare" scoasa recent, si inca nerecuperata, nu cred ca vorbim doar de dubla impunere, ci, de mai mult decat atat.
      Sper ca, cineva sa sesizeze faptul ca, in toti acesti ani, soferii, achitau deja, intr-o forma sau alta Taxa Firea, fara a fi constienti de asta, si ca "Duamna Primar", acum in functie incearca de fapt smecherii cu banii contribuabililor.
      Inca un aspect : Cine oare v-a platii sistemul de camere video si management inteligent care sa departajeze masinile din trafic, admitand ca hotararea se aproba ? Raspuns : Toti contribuabilii din Bucuresti, indiferent ca detin sau nu autoturisme. Costurile unui astfel de sistem sunt extrem de mari, investitia nu poate fi acoperita, doar pe plan local, iar functionarea si mentenanta se adauga la cheltuielile unei municipalitati, care, doar din motive de imagine nu declara ca se afla in stare de faliment ( vezi contrele RADET - ELCEN, mai ales acum in prag de iarna !!! si alte probleme de finantare descrise de presa)
  • +1 (1 vot)    
    Vignieta lui Tanti Firea (Marţi, 3 septembrie 2019, 11:59)

    bogdan_ionica1238866334224 [utilizator]

    Fifi nu intelege, ca sunt cetateni, care, de nevoie, depind de cate un "cazanel" de Polo, Corsa, etc...
    Genul acela de salariat cu venit minim, care munceste si face naveta in preorasenesc, care, carpeste bugetul familiei, dand fuga pe la tara ca sa mai ia ceva mancare.
    Genul de cetatean umil, care urca copilul, soacra, etc, sa-i duca pe la medic, cand e cazul....
    Atunci cand, "magarusul" Euro 1,2 sau chiar taxatul Euro 3, va disparea, oare, ce va face, cetateanul respectiv ???
    O sa se gandeasca la vignieta lu' tanti.....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version