Firea anunță modificări la proiectul Oxygen: „Trebuie să ne referim la norma de poluare a unui autoturism și nu neapărat la județul unde este înmatriculat”

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 2 septembrie 2019, 13:01 Actualitate | Esenţial


Firea
Foto: Stirile ProTV
Gabriela Firea a anunțat, luni, că va fi reformulat un articol din proiectul Oxigen care vizează vinietele din Capitală, iar prin modificare se propune ca șoferii care locuiesc în București, dar care au mașini non Euro, 1 și 2 înmatriculate în alt județ, să fie privite doar în privința poluării, transmite Mediafax

Primarul general a subliniat că a primit multe mesaje de la cetățeni care se referă la cetățenii care locuiesc în București, dar care au mașinile înmatriculate în alte județe.

„Noi am anunțat că normal ar fi ca toate mașinile care tranzitează Bucureștiul - nu doar întâmplător, ci zilnic, să plătească taxe și impozite în Capitală. Mi s-a semnalat faptul - și sunt receptivă - că există și situații aparte, prin care respectivii cetățeni nu au posibilitatea să-și înmatriculeze mașinile în București și, deci, să plătească taxe și impozite în Capitală. Este vorba despre preluarea de leasinguri de la societăți din alte județe, de asemenea este categoria celor care lucrează de câțiva ani în București”, a explicat Firea, în cadrul unui video postat pe pagina sa de Facebook.

În aceste condiții, primarul Capitalei a anunțat că a luat hotărârea să reformuleze articolul care se referă la autoturismele înmatriculate în alte județe, dar care circulă zilnic prin București, „deci nu sporadic, și să îmbunătățim acel articol”.

„Mai ales că trebuie să ne referim la norma de poluare a unui autoturism și nu neapărat la județul unde este înmatriculat deși, subliniez, corect este ca taxele si impozitele să fie incasate în București și nu în alte județe. Prin reformulare (...) se propune ca toate autoturismele cu grad mare de poluare, fie că sunt din Capitală, fie înmatriculate în alte județe, fie că tranzitează întâmplător Capitala sau sunt aici in trafic zi de zi să fie privite prin prisma normei de poluare. Și anume: rămâne ideea ca in zona cea mai aglomerată, în centru să fie interzise autoturismele non Euro 1 și 2, iar cele care intră în Capitală să aibă același regim”, a spus primarul.

„Practic, vom interzice în zona centrală aceste autoturisme și vor plăti vignietă pentru tot restul teritoriului municipiului București, altul decât zona centrală”, a completat Firea.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















6295 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    asa-asa, cat mai multa birocratie si stampile (Luni, 2 septembrie 2019, 13:13)

    Poiana lui Occam [utilizator]

    ca asa-i place valahului, sa fie treaba organizata.
    Si sa nu uitati dosarul cu sina + macaz.
  • +5 (5 voturi)    
    cetatenii flotanti.. (Luni, 2 septembrie 2019, 13:49)

    ffm_flo [utilizator]

    vezi la min 1. - cetatenii flotanti, care este..
  • +6 (12 voturi)    
    Initiativa buna, conceputa slab, prezentata prost (Luni, 2 septembrie 2019, 13:51)

    animatron [utilizator]

    Propunerea initiala a dnei Firea era o mare nesimtire ecolo-heirupista fara nici o legatura cu lupta contra poluarii si care lovea chiar si in bucuresteni (deci electorii dnei primar) cu masini luate in leasing.

    Dna primar are interes, daca vrea realegere, sa dea afara imbecilii numiti "consilieri" pe langa dumneaei, pentru ca ii dau sfaturi aiurea, iau bani degeaba ca multi paraziti din administratia publica.

    Noua propunere are avantajul ca e chiar legata de mediu (se tintesc masini mai poluante) si dezavantajul ca va crea un strat suplimentar de birocratie si stres intr-un oras in care oamenii se simt deja superstresati in cozi pe la administratie.

    Dna primar va castiga puncte doar daca sistemul de inregistrare si plata va fi simplu si rapid, e ceea ce va conta pt alegatorii-soferi cu masini mai vechi.

    Mai toate capitalele europene din UE au adoptat astfel de norme pentru a descuraja intrarea masinilor cu motoare poluante macar in parti istorice ale respectivelor orase.
  • +7 (11 voturi)    
    din putzul gandirii (Luni, 2 septembrie 2019, 14:06)

    ananstef [utilizator]

    Te-ai mai oxigenat putin. Inca odata, de doua ori si poate iese ceva coerent.
  • -4 (14 voturi)    
    In sfarsit ceva de bun simt ! (Luni, 2 septembrie 2019, 14:11)

    Marionette [utilizator]

    Taxa zilnica de 10lei/zi/litrul de motor. Ai motor de 1.4l platesti sa mergi in Bucuresti o zi 14 lei. Daca-ti iei un an intreg primesti 50% discount deci 2555 lei pe an. Ai masina de 7 litri vei plati 70 lei pe zi sau 12775 daca vrei sa defilezi cu masina mereu.
    Foarte important! Stilul dambovitean este: "este interzis sa .... cu exceptia: Parlamentului, Militienilor, Judecatorilor, Securistilor". Nu frate, toti scot din buzunar ca de-aia decaveaza contribuabilul.
    • +3 (3 voturi)    
      pe ce e bazata? (Luni, 2 septembrie 2019, 17:40)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      cine iti verifica cilindreea? Un turbo de 1 litru poate polua mai mult decat un motor relaxat de 2 litri (de exemplu Mazda). Iar un benzinar non-euro polueaza la fel de mult ca un Q7 cu TDI 3.0 fara update.
      • 0 (2 voturi)    
        Exista metode impartiale, nu e problema. (Luni, 2 septembrie 2019, 23:45)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Spre ex gco2/km parcurs din cartea masinii. Si pentru diesel se inmulteste cu factorul 3 totul pentru ca face acele particule cancerigene extrem de nocive. La 100g/km 10 lei/zi. La 450g/km diesel 45×3=135 lei pe zi.
  • +15 (15 voturi)    
    Te poti baza pe Firea (Luni, 2 septembrie 2019, 14:22)

    t4v1 [utilizator]

    Sa ia orice idee buna si sa intre cu ea in gard.
  • +2 (6 voturi)    
    Solutia este foarte simpla: poluatorul plateste (Luni, 2 septembrie 2019, 14:33)

    bigbrother [utilizator]

    Fara invarteli cine care unde sta si unde are masina inmatriculata (aviz firmelor care au sediul prin Ilfov si flote de zeci si sute de masini). Vrei sa circuli cu masina in Bucuresti (si aici ma refer la TOT orasul, nu doar la zona centrala) indiferent daca masina este sau nu imatriculata in Capitala?

    Platesti o Bvigneta (sau orice alta denumire) pentru acest oras in functie de norma de poluare si tipul de combustibil, suma mare pentru masinile foarte poluante pana la deloc sau foarte putin pentru cele electrice.

    Nota: desi cele spuse mai sus ar putea reprezenta o modalitate de taxare a.i sa reducem poluarea, sa nu uitam faptul ca valorile "de fabrica" s-ar putea sa fie altele, vezi scandalul Wolkswagen si restul firmelor (nu stiu daca a fost vreo firma care sa fi declarat pe bune valorile reale). In plus, valorile masurate in lumea reala sunt de multe ori diferite - in plus - fata de cele de laborator: https://www.promotor.ro/opinii/euro-6-vs-euro-5-vs-euro-4-vs...-cat-de-mult-polueaza-de-fapt-masinile-noastre-14730864
  • +7 (9 voturi)    
    intrebare (Luni, 2 septembrie 2019, 14:45)

    liviu_ [utilizator]

    ce facem cu moticicletele?!
    ele au alte norme de poluare dect masinile...
    Euro 5 apare intr-un an... euro 4 e d-abia introduc de vreo 3 ani etc...

    le bagam pe toate in aceeasi oala?!

    doar firea poate face praf ORICE idee !
  • +5 (5 voturi)    
    Oxygen pentru buzunarele cheltuitorilor de bani pu (Luni, 2 septembrie 2019, 14:47)

    xolv [utilizator]

    blici.
  • +4 (4 voturi)    
    Rudeni? (Luni, 2 septembrie 2019, 14:50)

    Vinceroy [utilizator]

    Apropos de "oxygen", mizeria de la Rudeni cand o inchide? Cu ais ar fi trebuit sa inceapa? A, pardon, face inca una in sudul Bucurestiului, am uitat...
  • -5 (11 voturi)    
    fara taxa (Luni, 2 septembrie 2019, 15:07)

    jescu [utilizator]

    Ar merge interzis de tot masinile EURO3 mai vechi de 2004. EURO 0, Euro1, Euro 2 indiferent de an. Logan-urile are ramane in circulatie. In rest fara taxa.

    Inmatriculari noi sa nu se mai poata decat EURO 6 cu filtru de particule performant(EURO 6.2, EURO 6.temp,..). Daca vrei sa inmatriculezi altceva decat Euro 6.x atunci trebuie sa dovedesti ca ai vandut recent o masina cu norma de poluare euro mai slaba. N-ai avut masina niciodata atunci sari direct la ultima norma euro 6.2.
    • +3 (5 voturi)    
      Ce idiotenie! (Luni, 2 septembrie 2019, 15:35)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      De sa nu mai fie voie decat euro 6 "doar daca" "vii cu dovada ca ai avut". Ce-i dobitocenia aia scrisa de tine la sfarsitul comentariului?
    • +3 (5 voturi)    
      perfect (Luni, 2 septembrie 2019, 15:53)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Iar pentru cei ca tine, veti trai (mancat/imbracat, servicii) numai cu ce este transportat cu EURO 6. In rest, NIMIC. Merge? :D
    • +2 (2 voturi)    
      .... am inteles ..... (Luni, 2 septembrie 2019, 19:13)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Lucrezi la Guvern, nu-i asa ?
      • +3 (3 voturi)    
        neah (Luni, 2 septembrie 2019, 19:51)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        2 variante:
        1. Corporatist cu masina-n leasing/rate, IURO 6, cu plata-n >5 ani, mandru nevoie mare de ce are EL si numai EL;
        2. Corporatist entry level, cu mana mirosind a bara de autobuz si ura proletara pe aia care au mai mult.

        Bine, poate exista si varianta 1.1 in care inlocuiesti corporatist cu bugetar. Au acelasi nivel la unele faze.
  • +1 (3 voturi)    
    Tess (Luni, 2 septembrie 2019, 16:08)

    stefan.olteanu [utilizator]

    Testare
  • +3 (3 voturi)    
    Firea nu va face nimic. (Luni, 2 septembrie 2019, 16:19)

    asavreau [utilizator]

    Cum va rezolva cu maşinile pentru aprovizionare,de colectat gunoi,de spălat şi măturat străzi,cu utilajele de deszăpezire.Firea a văzut că se discuită despre poluare şi a venit cu ideea ca să facă dezbatere mediatizată.Ar pute face un program ca ridicarea gunoiului să se facă între orele 4 şi 6 ,14 şi 18.La fel şi aprovizionarea magazinelor.S+ar diminua blocajul în trafic şi s+ar reduce poluarea mai mult decât prin măsurile propuse de Firea.
  • +4 (6 voturi)    
    Și cu impozitul cum facem, dna primar? (Luni, 2 septembrie 2019, 16:43)

    hic sunt leones [utilizator]

    că ăla e pă cmc, nu pă normă de poluare, or cm meu c poluează mai puțin decât cmc al lu vecinu, iar eu nu plătesc impozit mai mic...
  • +1 (3 voturi)    
    Varianta initiala, mai buna (Luni, 2 septembrie 2019, 16:53)

    MTG [utilizator]

    Duamna primar a luat iar o initiativa buna, care ar fi dus la scaderea traficului de autoturisme in capitala, si a dat-o de gard. Chiar ma gandeam ce a fost cu PMB de a venit cu un asemenea proiect bun. Nu auzize stirista din Voluntari de el. Au sarit firmele de leasing pe ea, ea gata, cu ochii la alegeri. Stai linistita tanti, nu te voteaza nimeni.
  • -2 (4 voturi)    
    LA fel (Luni, 2 septembrie 2019, 17:02)

    madonna0a [utilizator]

    Orice masina de Bucuresti care trece pe la mine prin sat sa platesca o taxa
    • +1 (3 voturi)    
      corect (Luni, 2 septembrie 2019, 19:23)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui madonna0a

      doar ca la tine in sat nu va veni nicio masina din Bucuresti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version