O noua disputa pe teme religioase: Un deputat PNL vrea pedepsirea "comportamentului intolerant religios, indiferent de modul de exprimare - public/privat, internet/e-mail"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 17 mai 2011, 20:02 Actualitate | Esenţial

O noua disputa pe teme religioase a luat nastere in spatiul public, dupa ce Asociatia Secular-Umanista acuza ca un proiect de lege ce are in vedere prevenirea intolerantei religioase ar incalca mai multe directive ale Consiliului Europei privind libertatea de expresie si de constiinta. Consultand textul propunerii legislative facuta de deputatul PNL Mirel Talos, HotNews.ro a constatat mai multe formulari confuze si interpretabile, cum ar fi cea care condamna "comportamentul intolerant religios", "indiferent de modul de exprimare - public/privat, internet/posta electronica". Contactat de HotNews.ro, Mirel Talos a explicat ce vrea sa spuna mai exact textul legislativ pe care l-a propus, de ce are nevoie tara noastra de o astfel de lege, si a spus ca textul legii propuse de el este perfectibil.

Vezi si alte dezbateri generate de proiecte legislative pe teme religioase:
Potrivit textului actului normativ, "Pentru asigurarea unui climat de toleranta religioasa precum si pentru promovarea respectului intre practicantii tuturor cultelor religioase, cetatenii sunt obligati sa aiba un comportament tolerant si responsabil fata de celelalte culte religioase si fata de practicantii acestora, in spiritul libertatilor constitutionale si al normelor de convietuire sociala".

Ce prevede proiectul de lege depus de catre deputatul PNL, Mirel Talos:
  • Prin "comportament intolerant religios" se inteleg acele gesturi, fapte, activitati, discursuri, comunicari scrise ori vorbite, directe sau indirecte care, indiferent de modul de exprimare - public/privat, internet/posta electronica - prin puternica lor incarcatura religioasa, incita la comportamente violente, de negare sau de ridiculizare a drepturilor religioase ori a membrilor altor culte/comunitati religioase recunoscute legal.
  • Este interzisa adoptarea unui comportament intolerant religios in legatura cu, ori privind: divinitatea, formele de cult, textele fundamentale religioase, arhitectura religioasa, personalitati teologice, evenimente istorice religioase, elemente de vestimentatie religioasa, precum si in legatura cu orice elemente, bunuri ori simboluri ce reprezinta forme materiale sau ideale de exprimare a unei religii.
  • Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 2.000 si 4.000 lei, urmatoarele fapte:   a) efectuarea de acte, gesturi ori tinerea unor discursuri private care ridiculizeaza drepturile religioase ori membrii altor culte/comunitati religioase recunoscute, daca ulterior au ajuns la cunostinta opiniei publice indiferent pe ce cale;
  • Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 4.000 si 40.000 lei, urmatoarele fapte: a) incitarea prin acte, fapte, comportamente ori discursuri publice, la violenta impotriva membrilor unei alte comunitati religioase; b) distrugerea in public a unor bunuri ori simboluri ce reprezinta forme materiale sau ideale de exprimare a unei religii ori cult religios recunoscut;
  • Fapta oricarei persoane de a tine discursuri publice sau private prin care instiga la violenta, membrii unei comunitati religioase, instigare ce a avut drept urmare declansarea unor violente reale si efective impotriva altei comunitati religioase, constituie infractiunea de intoleranta religioasa si se pedepseste cu amenda penala cuprinsa intre 10.000 si 50.000 lei sau inchisoarea cuprinsa intre 1 an si 3 ani.
In expunerea de motive, deputatul PNL mentioneaza  ca "Prezenta initiativa legislativa incearca sa limiteze atitudinile publice ostile inter- religioase". Cu toate acestea, in textul actului normativ, dupa cum se poate vedea in extrasele de mai sus, comportamentul intolerant religios este definit "indiferent de modul de exprimare - public/privat, internet/posta electronica".

Citeste aici proiectul de lege depus la Camera Deputatilor.

Mirel Talos: Daca cineva arde Coranul in Romania, fapta sa nu poate fi incadrata juridic

Contactat de HotNews.ro, deputatul PNL, Mirel Talos, a explicat ce vrea sa spuna mai exact textul legislativ pe care l-a propus si de ce are nevoie tara noastra de o astfel de lege.

"Aceasta lege nu a pornit de la o nevoie sociala prezenta. Ea acopera un vid legislativ, fara sa plece neaparat de la un caz concret. Un exemplu propriu zis de violenta nu pot sa va dau, de la noi. V-as da exemplul recent al pastorului american care a ars Coranul. Un caz similar nu ar trebui incadrat la libertatea de exprimare, ci intr-o violenta simbolica care trebuie restrictionata pentru ca libertatea mea se extinde pana la libertatea celuilalt. Toate libertatile democratice sunt reglementate", a precizat deputatul PNL.

"Atunci cand facem un act de violenta, fie si simbolica, asupra unor elemente care pentru individ reprezinta ceva sacru, asta nu intra in libertatea mea religioasa. Exista niste limite care cred ca nu erau acoperite de legislatia noastra", a continuat Talos.

Parlamentarul a mai spus ca, spre exemplu, daca cineva ar arde Coranul in public in tara noastra, fapta sa nu ar putea fi incadrata juridic, facand o comparatie cu ce a facut Csibi Barna care a spanzurat in public o papusa ce-l intruchipa pe Avram Iancu.

"El a fost incadrat la tulburarea linistii publice. La fel se intampla si pentru aceste acte de violenta simbolice impotriva unor simboluri sau culte religioase", a adaugat Talos.

Nota redactiei: Pentru arderea Coranului, pastorul Terry Jones nu a fost sanctionat in nici un fel. Intr-o alta intamplare separata, el primit o amenda simbolica de 1 dolar pentru ca a vrut sa protesteze in fata unei moschei din Dearborn, Michigan. Jones nu a vrut sa plateasca amenda si a stat o noapte in inchisoare. (Sursa)

Mirel Talos: Puteti sa si injurati o religie, atat timp cat nu instigati la violenta in spatiul public. Imi pare rau daca se intelege gresit

Referitor la textul legii care defineste comportamentul intolerant religios "indiferent de modul de exprimare - public/privat, internet/posta electronica", deputatul a precizat ca initiativa sa isi propune sa abordeze doar iesirile publice care instiga la violenta simbolica sau fizica si ca se intelege gresit din textul legii ca o persoana nu-si poate exprima opiniile impotriva unei religii intr-o conversatie privata.

"E o interpretare gresita sa spunem ca o persoana nu poate vorbi de rau o religie intr-o conversatie privata pe e-mail sau pe messenger. Imi pare rau daca se intelege ceva gresit. Puteti sa comentati oricum si ce vreti, dar sa nu instigati la violenta in spatiul public", a precizat Talos.

"Discutiile private nu fac obiectul legii de care vorbim. Totul este sa nu iasa in spatiul public. Desigur ca internetul sau un e-mail trimis la 5.000 de persoane este o iesire in spatiul public. O persoana poate sa spuna critic ca, de exemplu, Coranul contine erori, sau poate sa-l critice in orice fel, dar nu poate cineva sa puna pe pagina de internet sau pe blog o instigare la un act de violenta", a spus Talos.

Parlamentarul a subliniat ca a injura o religie sau un text religios, chiar si in spatiul public, nu intra in prevederile legii atata timp cat nu incita la violenta.

"Cuvantul cheie al initiativei mele legislative este violenta. Sa nu incite la violenta. Includem aici violenta simbolica, nu pe cea verbala. Pot sa merg sa injur o religie sau un text religios in piata publica, atat timp cat nu incit la violenta. Lucrurile se schimba atunci cand cineva spune cetatenilor din piata <<Dati-le foc ortodocsilor sau greco-catolicilor!>>". Aia este o instigare publica la violenta", a declarat Talos.

Mirel Talos: Textul este perfectibil si sigur va avea amendamente. Eu nu stiu, nefiind jurist

Intrebat de faptul ca textul legislativ propus de el lasa loc de interpretari si, dupa cum apare redactat, multe lucruri nu sunt clare, deputatul PNL a recunoscut ca textul poate fi inbunatatit si se asteapta ca in comisiile din parlament acest lucru sa se intample.

"Sigur ca textul meu este perfectibil si, daca va ajunge sa fie aprobat, va ajunge sa aiba destule amendamente in comisiile parlamentului. Comisiile pot veni sa-l perfecteze, sa lamureasca termenii sau expresiile care se inteleg gresit sau sunt neclare. Probabil comisia juridica va avea ceva de spus. Eu nu stiu, nefiind jurist. Oricine poate sa-mi faca sugestii, eu singur imi pot amenda textul legii", a incheiat parlamentarul.

ASUR: Domeniul de aplicare a propunerii legislative este deja reglementat si contravine recomandarile Consiliului Europei

Fata de aceasta propunere legislativa, Asociatia Secular Umanista din Romania (ASUR) a dat publicitatii un comunicat in care sustine ca domeniul de aplicare a propunerii legislative "este deja reglementat (prin prevederile Constitutiei, ale Legii Cultelor, ale Codului Penal, ale legislatiei privind prevenirea si sanctionarea discriminarii etc.)"  si ca "acest proiect de lege vine in directa contradictie cu Recomandarile Adunarii Parlamentare a Consiliului Europei:

    Recomandarea 1805/2007:
    <<[...] libertatea de expresie [...] si libertatea de gindire, constiinta si religie [...] [sint] pietrele de temelie ale democratiei. Libertatea de exprimare nu vizeaza doar informatiile sau ideile primite favorabil sau considerate a fi inofensive, ci si cele care ofenseaza, socheaza sau incomodeaza statul sau orice parte a populatiei [...] Orice societate democratica trebuie sa permita dezbaterea libera a subiectelor tinind de religie si de credintele religioase.>>
    Recomandarea 1510/2006:
    <<[...] legile impotriva blasfemiei nu trebuie folosite pentru a limita libertatea de expresie si de gindire.>>"

"Este de-a dreptul ridicol! Un deputat liberal cere pedepsirea cu inchisoarea pentru afirmatii facute in cadru privat! Daca nu ma insel, in statutul PNL se afirma ca acesta are ca obiective "garantarea, promovarea si respectarea demnitatii omului, a drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor". Oare prin atacarea libertatii de constiinta si de exprimare isi propune dl. Talos sa transpuna in viata obiectivele partidului din care face parte?", sustine Toma Patrascu, vicepresedinte ASUR, asociatie care solicita deputatului sa-si retraga propunerea legislativa din parlament si dezavuarea explicita a acesteia de catre PNL si celelalte partide parlamentare.


Citeste si editorialul lui Cristi Ghinea din Dilema:


Citeste mai multe despre   






















8905 vizualizari

  • +32 (38 voturi)    
    aoleoooo (Marţi, 17 mai 2011, 19:25)

    sucaa [utilizator]

    daca eu spun ca orice preot pedofil prins trebuie castrat se incadreaza la: "a) incitarea prin acte, fapte, comportamente ori discursuri publice, la violenta impotriva membrilor unei alte comunitati religioase"???

    voi sunteti normali? exista vreo cercetare care sa ne arate ca a crescut violenta in randul ateistilor???
    care-i scopul acestei legi? sa-mi vina un habotnic sa spuna ca am trantit cu crucea de pamant si trebuie sa fiu arestat???

    incredibil...
    instigarea la violenta distrugerea de bunuri se pedepseste oricum. nu trebuie una speciala pt religie!!!
    care-i scopul deja?

    penalistii astia in loc sa faca o comisie care sa cerceteze unde-s banii de la bcr se tin de tampenii...
    • +26 (28 voturi)    
      e o prostie de lege (Marţi, 17 mai 2011, 20:45)

      z [anonim] i-a raspuns lui sucaa

      sa stii ca acelasi efect il are si pentru celalalta parte. opinia religioasa trebuie sa fie libera... adica daca eu ii zic unu-i ateu ca-i prost ca nu crede in Dumnezeu atunci is pasibil de pedeapsa?:)) cum poate instanta sa demonstreze ca n-am dreptate? oh Doamne ce legi...
      ce e mai intrigant e pasajul cu "indiferent de modul de exprimare - public/privat, internet/e-mail"

      "internet/e-mail" ???????????? wtf, eu stiu ca google si yahoo nu-ti sterg niciodata e-mailurile chiar daca tu le stergi dar nu stiam ca si statul roman are acces la ele. uuu graaaaav. eu vad incalcarea drepturilor omului in kktul asta de lege.

      omul are dreptul la LIBERA EXPRIMARE, orice idei religioase ar avea. UNDE-i LIBERTATEA!!!???
      • +4 (6 voturi)    
        Atitudinea oamenilor nu poate fi legiferata (Miercuri, 18 mai 2011, 7:53)

        deno [anonim] i-a raspuns lui z

        In schimb legea asta arata cat de prost au ajuns lucrurile si nivelul intolerantei religioase.

        In Romania intoleranta religioasa este in crestere iar in mod alarmant, religia intra tot mai adanc in structurile statului. De vazut ultimele initiative si "parteneriate" propuse de parlamentari.

        In general unui credincios i se pare perfect normal sa-i spuna unui ateu ca-i prost, cu toate ca este o calomnie.

        Cred ca toata lumea isi poate imagina reactia unui ateu si unui cresti cand unul zice ca nu crede intr-o divinitate si ca celalt crede.

        Cel putin nu e la fel de rau ca-n tarile musulmane unde poti fi omorat.
        • +1 (5 voturi)    
          pe bune acum (Miercuri, 18 mai 2011, 10:05)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui deno

          unde ai vazut tu ca intoleranta religioasa in Romania a crescut??? exista vreun studiu? sunt date in acest sens publicate undeva?
          eu n-am auzit nici macar de un caz de scandal pe tema religioasa in Romania. Cred ca din punctul asta de vedere stam mai bine ca multe alte tari. Vezi turcia ca ne este aproape.

          Ca un credincios a invatat din religie ca trebuie sa-i spuna unui ateu ca e prost sau un ateu a invatat acasa ca un religios trebuie jignit, este o alta problema. dar asta nu justifica nicio lege de acest gen. eu cred ca suntem mai toleranti ca multi altii. N-am vazut biserica catolica devalizata pana acum. Nu a existat nici un caz de la revolutie incoace care sa justifice o astfel de lege. NICIUN CAZ!!!

          Instigarea la violenta sau distrugerea de bunuri este prinsa deja in codul penal. Nu trebuie sa-i mai dam si o nuanta religioasa.
          Nu suntem un stat laic.
    • +9 (11 voturi)    
      Dacă spun că tradițiile islamice atestă ... (Marţi, 17 mai 2011, 23:55)

      ptc [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      ... în Sahih Bukhari: Volume 7, Book 62, Number 64 că Mahomed era un pedofil pentru că a făcut sex cu Aisha când ea avea doar 9 ani și el peste 50, o să fiu pasibil de amendă? Sau de închisoare, că nu mi-e clar.

      Sau e suficient să spun că e o licență artistică declarația mea ca să scap nevătămat?
      • +6 (8 voturi)    
        fustele mini si coranul (Miercuri, 18 mai 2011, 4:49)

        mvr [utilizator] i-a raspuns lui ptc

        pai pentru musulmanii conservatori purtatul fustelor mini in public, mancarea de porc sau cainii plimbati pe strada reprezinta o ofensa de moarte; ce ar trebui sa facem atunci? sa le interzicem si pe alea pentru a nu se simti ofensati niste ipocriti ???
    • +2 (4 voturi)    
      PNL nu are nici o lagatura cu liberalismul! (Miercuri, 18 mai 2011, 10:50)

      indianu gions [anonim] i-a raspuns lui sucaa

      este inca o dovada ca PNL nu are nici o legatura cu liberalismul, si asta, daca nu ati fost inca convinsi de asocierea cu PSD.
  • +13 (15 voturi)    
    inchizitia in forma moderna :) (Marţi, 17 mai 2011, 20:04)

    Dragos [anonim]

    Deci bancurile cu tenta religioasa vor deveni instant ilegale.
    Nu mai avem voie sa facem bancuri nici cu Iisus, nici cu Alah, nici cu Buddha, nici cu nimeni.
    Nu de alta, dar ridiculizam ...
    • +4 (6 voturi)    
      MĂ SCARPIN DES (Miercuri, 18 mai 2011, 8:07)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Dragos

      Pe lângă atacurile sistematice
      impotriva parlamentarismului executate de comandoul derbedeilor știuti,

      pe lângă zambetele tâmp-ironice cu care personaje mediatice gen Madam Kretzulescu
      vorbesc despre ”aleși” (cuvant nevinovat transformat intr-o eticheta leproasa, cam cum era ”privatizat” in gura teveristelor pina prin 2000)
      ,
      se gaseste cel putin cate un parlamentar necunoscut
      care sa confirme impresia generala iesind saptamanal cu initiative de acest gen care conving poporul (ei as - las ca poporul a fost si a ramas convins tot timpul...)
      ca sistemul democratic e cam inutil, fato !
      *
      In conceptia istetului de saptamana asta (...Mirel...d-apoi cum...Mirel, Irinel - barbati cu muschii de otzel)
      este amendabil inclusiv cel care adoptă un
      ”COMPORTAMENT INTOLERANT RELIGIOS
      in legatura cu/ ori privind:
      - divinitatea,
      - formele de cult,
      - textele fundamentale religioase..
      - arhitectura religioasa,
      - personalitati teologice...”
      *
      Ateii nu trebuie sa se supere
      mai mult decat credinciosii.

      Vor fi in egala masura sanctionate si urmatoarele acte de INTOLERANTZA
      - refuzul sistematic al crestinilor ortodoxi de a se supune circumciziei (măcar unu - doi dintre mitropoliti s-o fi facut - dar nu - chestie care arata si ce cred ei despre Holocaust / ar trebui obligati si la daune)
      - arogantza inflexibila cu care catolicii accepta asa zisul rol conducator al Papei - un adevarat cult al personalitatii de natură sa-i ofenseze pe hindusi
      - incapatânarea cu care neoprotestantii se ambitioneaza sa nu aduca in bisericile lor macar un deget facator de minuni al Sfantului Dihonie de la Lehliu (...si pe urma se mira ca nu castiga la Loto...)
      - atitudinea elitista cu care evreii si musulmanii din Romania evita cozile la apa sfintita
      - faptul ca adventistii nu isi spala masina in fata blocului sambata
      *
      Un liberal care ataca libertatea

      PS. Titlul postarii este luat dintr-un cantec al ”Sarmalelor reci”.
    • -6 (8 voturi)    
      Prostia in forma preistorica :) (Miercuri, 18 mai 2011, 9:19)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Dragos

      Avem voie sa facem bancuri cu tine si familia ta.
  • +14 (16 voturi)    
    Asta se pretinde liberal? Inc-un pacalici! (Marţi, 17 mai 2011, 20:26)

    Marian Boldea [anonim]

    O caricatura de pretins politician, inca un habarnist cu ifose!
  • +13 (15 voturi)    
    Si dupa chestia asta (Marţi, 17 mai 2011, 20:30)

    Saint Lo [anonim]

    ce mai ramane din drepturile omului? Ca de doctrina liberala s-a ales praful demult.
  • +7 (9 voturi)    
    pacea domnului mirela ! (Marţi, 17 mai 2011, 20:32)

    ioan duscas [anonim]

    durerea lu' mirela este ca dupa ce cheltuii o cantitate semnificativa de 'binecuvantari' cu niste 'borfasi penticostali' ca sa-l voteze pe el !! se intampla ca vine unu care n-a dat nici o 'binecuvantare' pe penticostali fapt pentru care borfasi penticostali umblara sa-i anuleze voturile si chiar reusira nenorocitii !! prin urmare nu pot sa ii numesc altfel pe niste gunoaie care in timp ce umbla cu limba scoasa dupa cle pamantesti se mai si afiseaza ca sfinti !!, asa ca eu referindu-ma la aceste personaje nu pot sa-i numesc decat 'borfasi penticostali' si cateodata 'sfinti draci' ! spuneti-mi va rog daca gresesc !
  • +19 (21 voturi)    
    "Eu nu stiu, nefiind jurist" (Marţi, 17 mai 2011, 20:33)

    the political incorect guy [anonim]

    "Mirel Talos: Textul este perfectibil si sigur va avea amendamente. Eu nu stiu, nefiind jurist"
    Zau, domne'? Si atunci de ce te-ai bagat in seama?

    Un proiect facut de un abramburici, care este interpretabil si aberant nici nu ar trebui luat in discutie... De aia te platim noi, mai mirelutule? Nu te poti cere un pic pe afara? Daca tu nu stii - fireste, nefiind jurist - atunci lasa juristii, care stiu, sa faca niste proiecte de legi mai inteligente decat poti tu - care nu poti, fireste, pentru ca nu stii - fireste - pentru ca nu esti jurist.
    • +9 (11 voturi)    
      "Nu stiu..." La care nu putem sa replicam decat (Marţi, 17 mai 2011, 20:37)

      Epicurus [anonim] i-a raspuns lui the political incorect guy

      "No shit, Sherlock!"

      1. Partidul LIBERAL???

      2. Romania are tatucii pe care ii merita. Pe langa incultura crasa si de rasuplansu a unor indivizi gen Prigoana si trubadurul care tocmai ce voia sa dubleze in romana tot ce misca, mai exista un fir rosu care leaga acesti indivizi de groata care i-a votat si-i tine in limuzine si privilegii platite pe banii contribuabililor. (Daaa, sigur ca nu ne reprezinta de fapt. Um. Atata timp cat sunt ALESI de o majoritate, ba bine ca nu!)

      Nevoia de tatuc. Apucaturile de CAPist cu basca ce arde de nerabdare sa controleze comitetu' tot ce misca (mergand pana la idei geniale pe stil "bloguri doar pe servere licentiate", cenzura pe internet si controlul emailurilor care il vorbesc de rau pe mosul cu barba) exista pentru ca exista nevoia apriga a multor romani de a fi controlati la sange, de a li se spune in ce coloana sa miste in pas de mars inainte de a-si primi micul si bericica. Cand iti zice tati ce sa faci, nu trebuie sa iti asumi absolut nicio responsabilitate. Te doare la basca linistit, chiar daca imbratisarea calda a tatucului e de multe ori sufocanta. Un salar mic da sigur, mama, patru luni vacanta pe an, da sa stii ca ai ceva stabil acolo, de la stat.
  • +9 (11 voturi)    
    Intolerant fata de intoleranti (Marţi, 17 mai 2011, 20:41)

    StC [utilizator]

    Mi se pare o idee proasta si presupun ca in parerea dlui deputat, dezaprobarea mea si calificarea intentiei sale drept "o ineptie" ma face pasibil de amenda.
    El cand propune o astfel de lege, isi exprima o parere pe care o crede mai buna ca celelalte si teologic nu e greu de incadrat intr-o categorie. Asa ca propunerea este in sine un act de intoleranta pentru cei care au alte pozitii. Violenta sau calomnia se pedepsesc deja. De ce trebuie sa fie un subiect interzis cu totul, cand se pedepsesc direct greselile?
    Mie mi se pare ca premisa de la care pleaca il impiedica sa ajunga la concluzia la care a ajuns. E ca si cum ai taia craca pe care stai. Dl Talos ar trebui sa se amendeze pentru propunerea asta.
  • +11 (13 voturi)    
    Din ciclul... (Marţi, 17 mai 2011, 20:45)

    Klopo_tare [anonim]

    Din ciclu "Ce vrajeli mai face parlamentarii noshtri", astazi unul liberal, ca-i mai original, si are idei mai multe, multe si kornute, scoate o lege foaaartee necesara, ca restul legilor este asa de bune, ca si judecatorii, procurorii si avocatii se tine cu mainile de cutiutza kranioasa si da cu ea de toti peretiii. Impreuna cu legea dublarii impotriva subtitrarii, a.k.a. noi ascultam, nu gandim, aceste initiative legislative reprezinta chintesentza gandiriii USL-ashe. Trebile o sa mearga ca pe roatele patrate cu astfel de hominizi politrucieni. Votati gandirea originala USL-ashsa!!!
  • +21 (23 voturi)    
    Tara arde si.... (Marţi, 17 mai 2011, 20:57)

    Rescatorul [anonim]

    baba PNL se piaptana. Asta sa fie programul de reforma al USL?!
    • +15 (19 voturi)    
      O lege exceptionala si binevenita (Marţi, 17 mai 2011, 22:39)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Prea multa libertate. In felul acesta in Romania oricine deschide gura pe o tema religioasa intra la zdup. Cum asa?

      Pai sa zicem ca ies in piata si strig ca Dumnezeu nu exista. Vine BOR si zice ca sunt intolerant fata de ortodropsi si ma baga la zdup.

      Vin in piata si strig ca Dumnezeu exista. Vine presedintele Asociatiei Sataniste si spune ca sunt cu ei intolerant si ma baga la zdup.

      Ce sa fac? Sa strig "cred in Jupiter"? Vine politia si ma intreaba: Jupiter si mai cum il cheama pe cetateanul asta in care credeti?

      Ma declar mozaic? E clar: contravin tuturor celor care se declara fresce, lambriuri, frontoane si alte elemente decorative.

      Concluzia: Parlamentul Romaniei a decretat ca la Dumnezeu se poate ajunge cu laveta spatiala, iar cine foloseste mopul contravine acestei decizii si merge la zdup. Ce mai atatea discutii, suntem cu totii niste infractori psiho-religiosi si vom arde in iad. Este bine ca tara o duce bine prin alesii sai.
      • +2 (2 voturi)    
        Hai sa aberam (Miercuri, 18 mai 2011, 9:30)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui moucha

        Nu sunt de acord cu proiectul asta de lege, dar hai totusi sa nu mai aberam.

        E o diferenta intre a spune "Dumnezeu nu exista" si a spune "sa ii batem pe toti cei ce cred in Dumnezeu" sau "sa daramam bisericile".

        E greu sa citesti, calm si sa gandesti. E mai usor sa reactionezi nervos si sa te revolti.
        • +2 (2 voturi)    
          Corect (Miercuri, 18 mai 2011, 12:21)

          moucha [anonim] i-a raspuns lui Gigi

          Limita intre instigare si declaratie este foarte fina in ceea ce inseamna cele religioase. Iar ca orice limita fina poate fi trasa de par intr-o directie sau alta de catre cel care ofera mai mult. Cat despre instigarile la violenta de care vorbiti, exista deja legi in acest sens. Asadar legea religioasa trebuie sa vina cu niste completari, adica probabil cele de ordin filosofic: "gandesti deci esti raufacator".
  • +8 (10 voturi)    
    prostie (Marţi, 17 mai 2011, 20:59)

    gheorghe [anonim]

    Deci nu pot sa cred ce parlamentari avem auz amenda de 4000 ron pai aste e prost sau tampit de ce nu mareste amenzile pt aia care deranjeaza ordinea si linista publica cand sunt bauti deci nu pot sa cred ce legi mai poate sa scoata astia ei u impresia ca noi toti suntem prosti si ei sunt destepti.
  • +4 (6 voturi)    
    si ce se intampla... (Marţi, 17 mai 2011, 21:12)

    vercingetorix [utilizator]

    ... cu cei care ii agreseaza pe ceilalti cu perceptele religioase pe care ei le cred ca fiind fundamentul de baza al vietii lor si ca ceilalti TREBUIE sa adere la ele altfel vor ajunge in iad ca niste pacatosi ce sunt?
  • +6 (8 voturi)    
    ... (Marţi, 17 mai 2011, 21:22)

    d [anonim]

    Stam in parlament si ne plictisim la sedinte. Ce sa facem? A gata, hai sa mai interzicem ceva
  • +4 (6 voturi)    
    serios (Marţi, 17 mai 2011, 21:34)

    dani f. [anonim]

    imediat mi se face dor de divortul lui iri...
    pacat ca nu i se face si d-lui Talos, ar fi timp bine folosit pt el
  • +6 (8 voturi)    
    Welcome! (Marţi, 17 mai 2011, 21:34)

    Gramofonu' [anonim]

    ...to Talibania. Land of choice ;)
  • +11 (13 voturi)    
    In disperarea lor... (Marţi, 17 mai 2011, 21:49)

    Andradda [utilizator]

    ...de a strange voturi, USL-asii incep sa-si bata singuri cuie in cap cu astfel de initiative nu doar imbecil - populiste ci de-a dreptul inchizitoriale.
    Numai Torquemada mai lipsea dintre idolii lui Porumbacu, in rest, ii cam are pe toti ticalosii langa el....
  • +11 (13 voturi)    
    Doamne iarta-i, ca nu stiu ce fac... (Marţi, 17 mai 2011, 22:06)

    erick [anonim]

    Noi murim de foame si unii se joaca cu dictionarele!
    Fratilor parlamentari, incercati sa iesiti in fata cu proiecte de legi in sprijinul cetatenilor, care sa le apere drepturile cetatenesti, care sa le dea dreptul oamenilor sa isi aleaga daca doresc sa creada sau nu in Dumnezeu, fiecare sa faca dupa cum il ajuta constiinta.
    Eu cred in Dumnezeu, dar mi se pare absurd ca cineva care nu crede sa nu isi poata expune parerea. Daca incearca sa-mi explice mie ceva in care eu nu cred, ii spun sa se opreasca sau ii inchid usa, dar nu sunt de acord sa i se ia omului dreptul la opinie!
  • +9 (11 voturi)    
    Daca mor... (Marţi, 17 mai 2011, 22:13)

    Demigod [utilizator]

    " Daca mor, nu-mi puneti cruce! "
  • +14 (16 voturi)    
    DRAGI PRIETENI (Marţi, 17 mai 2011, 22:17)

    pointless man [utilizator]

    NU mai comentati aceasta aberatie - face parte din scenariul "da-le subiecte aiuristice sa-i tii ocupati, sa nu le observe pe cele importante". Ieri folkistu' cu dublajul, maine alt analfabet cu pintenul lui Pintea (haiducul) s.a.m.d.

    Baietii destepti au o lista cu prostii pe care o slobod felie cu felie dupa retetele bine cunoscute ale agitatiei bolsevice. Iar trompetele gen Socaciu sint atit de reduse ca nici nu-si dau seama ce vorovesc.
  • +4 (6 voturi)    
    penelistul ăla (Marţi, 17 mai 2011, 22:18)

    aac [utilizator]

    trebuie dat de pămînt pînă-i vine mintea la cap. Dacă nu-i mai vine, asta e!
  • +9 (11 voturi)    
    Consecintele unei aplicari "ca la carte" (Marţi, 17 mai 2011, 22:30)

    V.R. [utilizator]

    Pai asta inseamna ca dupa intrarea in vigoare a legii, toti profesorii universitari de biologie vor trebui arestati, fiindca sunt intoleranti fata de crestinism prin predarea teoriei evolutioniste si deci sugerand ca Biblia care spune ca Pamantul are 6000 de ani este falsa.

    De asemenea, vor trebui sa urmeze geologii, profesorii de fizica ce studiaza Cosmologia si sugereaza ca Universul are 13 miliarde de ani, psihologii, psihiatrii si neurologii care sustin ca mintea umana este produsul creierului si nu al sufletului dat de Dumnezeu, farmacistii care vand medicamente recent aparute ca urmare a faptului ca selectia naturala (care cf. Bibliei este o minciuna) a facut ca unii microbi sa devina rezistenti sau chiar imuni la tratamentele mai vechi, etc.

    Am scapat ceva? O, da: romanii care vor spune ca nu le plac musulmanii fiindca o mare parte din ei simpatizeaza terorismul si jihadul impotriva crestinismului si oricaror alte religii, vor ajunge si ei la inchisoare.
    • 0 (2 voturi)    
      Știați că? (Marţi, 17 mai 2011, 22:32)

      aac [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Păi nu-ți amintești că katy minisinistra de la educație chiar scosese din programa școlară teoria lui Darwin? Noroc că veni Darwin Funeriu și-o băgă la loc.
      • -1 (1 vot)    
        Si ce a patit Darwin la Congresul PDL ? (Miercuri, 18 mai 2011, 8:20)

        MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui aac

        Nu-l alesără obscurantistii lui colegi
        in nici o functie. Pe cand Boc care ctitoreste la greu biserici ...ei ?

        PS. Nici pe doamna Raluca Marie Turcanu Currie nu au ales-o desi e in general o cuvioasă. Iar sotul danse e un om foarte apropiat de Dumnezeul lor
    • -1 (3 voturi)    
      re (Marţi, 17 mai 2011, 22:37)

      golanitzky [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      unde spune Biblia ca Pamantul are sase mii de ani?
      • +1 (1 vot)    
        Fa un calcul (Miercuri, 18 mai 2011, 14:53)

        Sedlex [utilizator] i-a raspuns lui golanitzky

        dar ai grija sa nu-ti dea cu virgula.
        Poate ca cine a facut calculul a scapat din vedere cateva miliarde de ani, se mai intampla.
    • -1 (3 voturi)    
      "Deci sugerand" ca vorbesti prostii... (Miercuri, 18 mai 2011, 9:45)

      Mens Sana [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      "deci sugerand ca Biblia care spune ca Pamantul are 6000 de ani este falsa."

      Nu scrie nicaieri in Biblie ca "Pamantul are 6000 de ani". Adam nu a fost creat cu varsta de 0 ani, ci ca om matur. La fel e si cu Pamantul.

      "mintea umana este produsul creierului si nu al sufletului dat de Dumnezeu"

      "farmacistii care vand medicamente recent aparute ca urmare a faptului ca selectia naturala (care cf. Bibliei este o minciuna) a facut ca unii microbi sa devina rezistenti sau chiar imuni la tratamentele mai vechi, etc."

      Prostiile astea sunt produsul creierului tau?

      "Am scapat ceva?"

      Ai scapat... sa citesti si sa gandesti.
      • 0 (0 voturi)    
        Vai domnule "Minte Sanatoasa"... (Miercuri, 18 mai 2011, 14:37)

        Sedlex [utilizator] i-a raspuns lui Mens Sana

        Ce logica "beton" aveti. Sugerati altora sa gandeasca dar dvs. ganditi?
        Imi explicati si mie, ca sunt foarte curios, cum poate o fiinta sau un obiect care nu a existat inainte (deci nu a fost supus treceri timpului) sa apara brusc si dintr-odata cu o varsta de....????

        P.S. Fanatismul strica la inteligenta.
  • +7 (9 voturi)    
    Romania lider mondial (Marţi, 17 mai 2011, 22:55)

    Vizitiul [utilizator]

    Romania si-a rezolvat cam toate problemele economice, sociale si de securitate, mai sunt doar cateva lucruri de pus la punct, cum ar fi aceasta lege.
  • 0 (2 voturi)    
    discursul bor de pasti (Marţi, 17 mai 2011, 23:38)

    Luke [anonim]

    ala comentat si aici care spunea ca numai cei botezati sunt buni romani ar trebui aspru sanctionat de aceasta lege
  • +2 (4 voturi)    
    libertatea devine prea grea pt prosti (Miercuri, 18 mai 2011, 4:37)

    nicolae [anonim]

    nu am mai ras de mult asa de sanatos....hotnews e dz-ul paznicilor de noapte,comentariile anteriore sunt cele mai haioase,felicitari tuturor.Prostie de proiect legislativ!!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Extraordinar !!!! (Miercuri, 18 mai 2011, 7:33)

    polonyca [utilizator]

    Asta e cea mai buna dovada ca parlamentarii au nevoie de AVIZ MEDICAL ANUAL !! Deci , baieti de astia.....care vor sa legifereze dimineata devreme ceea ce viseaza ei seara tarziu , ar trebui consultati de un psiholog !!! Astia sunt un adevarat pericol public !!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu inteleg.... (Miercuri, 18 mai 2011, 14:39)

      Sedlex [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      de ce ai luat minus. Tine un plus sa echilibram :D
    • 0 (0 voturi)    
      Saptamana si .. "emanatorul legislativ" (Joi, 19 mai 2011, 11:15)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui polonyca

      Nici macar nu ne-am tras suflarea dupa lupte neintrerupte impotriva "prea -inleligentului" ce propunea dublarea filmelor la tv, ca acum inca un obscur care vrea sa ne lumineze si sa ne indrepte pe calea cea dreapta cu inteligenta lui mareata!
      Sustin pe deplin indemnul dumneavoastra de a se trece cat mai repede la verificarea psihologica a alesilor. Ca nu de alta, dar cine stie ce li se mai .."emana"?? Am vazut pe unul la tv la o emisiune tabloid , care cica este seful comisiei parlamentare care se ocupa cu drepturile omului, si era preocupat ..vizibil de cazul columbenilor. Dintr-o data m-am simtit infricosata vazand cine este responsabil cu drepturile omului la noi..
  • +3 (5 voturi)    
    Traznaile parlamentarilor ultra-plictisiti (Miercuri, 18 mai 2011, 7:59)

    hotnewsfil [utilizator]

    Propunerea acestui 'neica-nimeni' al politicii romanesti confirma necesitatea aplicarii imediate a rezultatului referendumunlui, 'reducerea numarului parlamentarilor la 300'.
    Aplicarea acestei masuri este de extrema urgenta fiindca, iata, unii parlamentari au ajuns sa inebuneasca de plictiseala (de atata inactivitate), dupa ce si-au "terminat" treburile de facut prin tara.
    Acest 'reprezentant al plictisitilor', emitentul bazaconiei profund 'anti-liberale', face parte din organul suprem de conducere a tarii - parlamentul, trimis acolo tocmai ca reprezentant al unui partid liberal. Oare 'le-a plecat romanilor mintea, cu sorcova'?
    Tot de plictiseala, un alt parlamentar, un PSD-ist, intors recent dintr-o plimbare facuta la muntele Athos, pe banii nostri (din taxe si impozite), a venit de acolo cu obligatia de a propune statului roman sa contribue, acum, cu treimilioane de euro, pentru realizarea lucrarilor de transformare in manastire, a chiliei romanesti din locurile vizitate de el, ca sa nu se faca Romania de rusine peste hotare, tocmai prin locurile sfinte.
    Fiindca realizarea lucrarii pentru care s-a obligat, in numele nostru, generosul parlamentar, ar contribui semnificativ la cresterea turismului in acea zona, ar trebui ca cele treimilioane de euro sa fie platite chiar din fondurile ministerului turismului, fiind siguri ca ne vom scoate banii (recuperarea investitiei) 'cu varf si indesat'.
  • +1 (3 voturi)    
    Legea maidanezilor! (Miercuri, 18 mai 2011, 8:31)

    fatmanx [utilizator]

    Ce se mai aude cu legea Marinescu/Bideu? Ati uitat-o tovarasi? Ziceati ca dupa paste se voteaza.Dupa care paste, pastele cailor?
  • +1 (3 voturi)    
    lege aiuritoare (Miercuri, 18 mai 2011, 8:46)

    Andrei [anonim]

    Dacă nu cumva marele inchizitor Torquemada, din secolul XV, s-a întrupat în acest parlamentar anonim, pentru că i-a venit pofta să mai ardă pe rug niscaiva eretici, atunci înseamnă că distinsul parlamentar se vrea pur și simplu băgat în seamă! Se pare că i-a cam reușit figura...
  • +2 (2 voturi)    
    internet (Miercuri, 18 mai 2011, 8:53)

    Dumnezero [anonim]

    Deputatul zice:

    "Desigur ca internetul sau un e-mail trimis la 5.000 de persoane este o iesire in spatiul public. "

    Fals. Internetul nu este spatiu public. Internetul, fiind o retea de retele, dominat de noduri private, nu este un spatiu public. "Publice" sunt numele de domenii (inregistrate la o autoritate nationala) si retelele din institutiile de stat. Internetul poate fi un spatiu virtual deschis sau inchis, dar este extrem de privat, in special partea de WWW. Oamenii aleg sa intre pe siteuri; nu-i forteaza nimeni sa vada materiale ofensive sau "intolerante".

    Emailul este privat la orice nivel, nu conteaza ca e mesaj trimis la 1 persoana sau la 5000, functioneaza pe exact acelasi sistem de comunicare privata.
  • +1 (1 vot)    
    ha (Miercuri, 18 mai 2011, 9:31)

    Vlad [anonim]

    VEDETI CE COMENTATI sa nu ajungeti ca bloggerii din tarile Islamice, adica MORTI . Daca spun ca toti cei din Noua Dreapta, spre exemplu, sunt hoti de oxigen ai planetei, asta inseamna ca voi fi amendat si inchis ? Yep. Daca o majoritate a PNL-ului voteaza legea asta, eu nu mai pun stampila pe ei cat oi respira.
  • 0 (0 voturi)    
    Aberatii (Miercuri, 18 mai 2011, 9:35)

    stef [anonim]

    Totul este pentru campanie in a atrage prin orice mijloace voturi.Au nevoie de activitate in parlament si vine campania si ce s au gandit ei hai sa incercam pe partea religioasa poate poate atragem cativa fraieri sa voteze pnl,asa avem si activitate .Aberatii de tip pnl m am saturat de ei
  • -1 (1 vot)    
    "toleranta" (Miercuri, 18 mai 2011, 9:37)

    cineva [anonim]

    Scrisoare deschisa

    Domnule senator talos,
    Va inscrieti in "rogramul " bine pus la punct , de distrugere a ultimului element de coeziune nationala a poporului roman, si anume credinta crestin ortodoxa.
    Dumneavoastra folositi conceptul de toleranta gresit,dar politic corect . Ceea ce vreti sa initiati,este un proiect care ne impune sa fim de acord cu minciuna, sa nu avem voie sa obiectam daca se aduce atingere mantuirii noastre prin Iisus Hristos. Ati inventat texte lacrimogene ,care sa va legitimeze actiuni impotriva poporului roman.
    Prin aceasta initiativa legislativa doriti convietuirea adevarului cu minciuna,printr-o noua filozofie de viata, de tip new age.
    Ati infiltrat conceptul de "toleranta " in notiunea de ADEVAR, distorsionand adevarul.
    Fundamentati conceptul de "toleranta" pe ipoteza ca "adevarul absolut nu exista", ca adevarul este relativ.
    Doriti sa creati un tip de autoritate ciudata care sa ne dicteze ce trebuie sa gandim si sa simtim, ce este bine si ce este rau,FARA IISUS HRISTOS.
    Desiigur ,veti pune in curand egalitate intre orice religie si "Drepturile minoritatilor homosexuale,etc
    Aveti un mod de gandire profund anticrestin si antiortodox,sau sunteti manipulat de altii in aceste demersuri josnice.
    Va rog sa va revizuiti punctul de vedere ,altfel veti suferi la alegeri o infrangere definitiva.
  • 0 (0 voturi)    
    deci fac puscarie daca sustin> (Miercuri, 18 mai 2011, 9:46)

    umoristu [anonim]

    AUTOFINANTAREA CULTELOR >
    Sa faca asistenta sociala si constructii de catedrale ala neamului pe FONDURILE PROPRII
    eu vreau UN STAT LAIC, iar veniturile statului - generate de si de MINE - sa intre in :
    - drumuri
    -scoli
    -spitale
    - servicii publice de calitate
    etc etc
    nu in barbile preotimii
    e aberant sa fie finantat de la buget orice cult.......sa reziste prin donatii si viramete benevole......nu prin bugetul statului
    aloooooo....sec XXI??????????
    pe cind o taxa speciala, un bir pt BOR????

    Eu sunt cel ce finanteaza (cu 1 leu sau 10000, dupa cit produc) bugetul statului , iar statul e obligat sa administreze ala 1 sau 10000 lei AI MEI cit mai bine.....si dupa cum doresc EU.
    Sau sa existe posibilitatea sa "divortam"......el ma lasa in pace, eu imi pastrez INTREG rezultatul muncii MELE si...MA DESCURC bine/prost, dupa cum ma lumineaza capul....din pacate...la noi NU exista posibilitatea asta
    BOR din partea mea poate sa faca orice stie poate si vrea............DAR NU PE BANII MEI. panimaiu? sau orice alta biserica....adventista, satanista, martiana sau budista:)
    Si "misisipi" ca in Polonia, SUA sau Republica Kukustan e altfel..........eu nu acolo muncesc/sunt taxat (aberant de mult in Rominia)
    Si "recitind" cartile de rugaciuni ale BOR in care se rugau pt ceausescu si lenutza inainte de 89, simtind damful de nationalism socialist din pozitiile si cuvintarile popimii......avind tot timpul mesaje de gindire si mentalitate retrograda de la BOR........pot fi suspicios despre gradul si nivelul in care politicul isi poate baga coada in faptele sfintilor cu sutana peste epoleti.
    Si AM DREPTUL sa nu finantez asa ceva......cu 1 leu sau 10000....nu conteaza
    Cum am voie sa nu fiu de acord nici cu bani de la buget pt Catedrala minturii neamului.....sau cu donarea terenului pt oribilitatea aia ......
    sa se AUTOFINANTEZE 100%
    si sa plateasca taxe si impozite ca oricine.....
  • +3 (3 voturi)    
    INCULPATUL MIREL TALOS (Miercuri, 18 mai 2011, 9:58)

    the sword [anonim]

    Inculpatul Mirel Talos este acuzat de comportament intolerant religios, fata de cei care cred in adevaruri absolute … si risca o pedeapsa …daca aceasta lege va fi adoptata.

    Sabia de obicei are doua taisuri si daca omul nu are grija, se taie singur.
  • +2 (2 voturi)    
    Biblia denigreaza alte religii (Miercuri, 18 mai 2011, 10:30)

    Mircea [anonim]

    Cititi in Biblie ca in foarte multe versete se denigreaza "paganii" (alte religii). Asadar orice crestin e pasibil de pedeapsa.
  • +2 (2 voturi)    
    deci.. votati PNL? (Miercuri, 18 mai 2011, 13:08)

    Paleopterix [utilizator]

    Daca am in casa un coran si e al meu (ptiu), e dreptul meu sa il ard, sa ma ..aia pe el sau sa il folosesc pt sters in anumite parti sau orice altceva!!!
    Astia vor sa ne duca din nou in evul mediu, pentru moment au distrus ce ramasese bun in invatamantul romanesc, iar acum vin cu legi de genul asta. Mi se pare normal, cu asa "alesi" care parca sunt adusi cu masina timpului, din epoca de piatra.
  • 0 (0 voturi)    
    credincios fanatic (Miercuri, 18 mai 2011, 18:40)

    parker [anonim]

    Ca toate legile romanesti si aceasta va fi interpretabila.
    Nu vei putea sa vorbesti de faptele de inavutire ale preotilor decat , ca pe vremea lui Ceausescu, pe la colturi. Cred ca acest deputat vrea sa-si protejeze rude sau apropiati angajati ai bisericii pentru ca parlamentarii fac in primul rand legi pentru interesele lor nu ale natiunii.
    Criza nu au rezolvat-o, dar au grija de preoti.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo, Mirel Talos (Joi, 19 mai 2011, 0:46)

    Geo [anonim]

    Bravo, Mirel Taloș. Am să semnez pentru legea asta. E minunat că mai există oameni decenți și întregi la minte, credeam că au dispărut cu totul, sau cel puțin din Parlament.
  • 0 (0 voturi)    
    se pierde din vedere substratul (Joi, 19 mai 2011, 9:00)

    lemn [utilizator]

    eu vad 2 explicatii pentru acest proiect:
    1. initiatorul proiectului chiar nu stie cum sa faca sa iasa din anonimat
    2. acest proiect reprezinta un nou pas al bisericii ortodoxe spre transformarea romaniei intr-un stat-biserica.

    personal sper sa fie pct 1 si propunerea legislativa sa fie ignorata. dar cred ca e pct 2....


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri