Paradoxul educatiei: Profesorii romani se simt cel mai bine pregatiti, desi rezultatele elevilor sunt printre cele mai slabe. Situatie opusa in tarile-lider in invatamant, Finlanda si Japonia

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 9 iunie 2015, 13:59 Actualitate | Esenţial

60% dintre profesori predau in scoli in care directorii reclama Lipsa Profesorilor Calificati
Foto: rocnee.eu
Profesorii din Romania si de cei din Malaezia se simt cel mai bine pregatiti dintre profesorii din 33 de tari, atat la continutul materiei predate, cat si la pedagogie. Pe ultimele locuri se afla Finlanda si Japonia, unde profesorii se simt cel mai slab pregatiti. Rezultatele se desprind din raspunsurile profesorilor chestionati de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE), in cadrul studiului TALIS 2013. Insa parerea profesorilor despre pregatirea lor profesionala contrasteaza puternic cu rezultatele pe care le-au obtinut elevii la alta testare organizata tot de OCDE: testele PISA arata ca Romania este pe locul 45 din 65, Malaezia pe 52, in timp ce elevii din Finlanda sunt pe 12 si elevii din Japonia - pe locul 7.

Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE) din subordinea Ministerului Educatiei a publicat Raportul National TALIS 2013 (Analiza mediului educational din Romania). Raportul prezinta situatia invatamantului in Romania si comparatii cu ce se intampla in alte tari, pe baza raspunsurilor pe care profesorii si directorii de scoli le-au dat la chestionarele realizate de OCDE pentru Studiul International privind Procesul de Predare-Invatare (Teaching and Learning International Survey - TALIS) 2013.

Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica a realizat studiul international in 33 de tari si economii. Pentru fiecare tara, cate 20 de profesori din 200 de scoli gimnaziale si directorul fiecarei scoli au participat la studiu, in perioada septembrie-decembrie 2012, potrivit CNEE. Chestionarul administrat profesorilor este diferit de cel pentru directori. "Gradul de participare al profesorilor din Romania a fost cel mai ridicat dintre tarile participante, aproape 98% dintre profesorii selectati participand la studiu", spune Centrul.

Centrul National de Evaluare si Examinare subliniaza ca "rezultatele obtinute in acest studiu se bazeaza pe datele raportate de profesori si directori si ca urmare reprezinta propriile lor opinii, perceptii si credinte despre activitatea desfasurata".

Profesorii din Romania se simt cel mai bine pregatiti. La coada clasamentului, profesorii din Finlanda si Japonia se simt cel mai slab pregatiti

"Conform propriei lor perceptii, profesorii din Romania, alaturi de cei din Malaysia, se simt cel mai bine pregatiti dintre profesorii din tarile participante la studiu (99,8% dintre profesori se simt bine sau foarte bine pregatiti in ceea ce priveste continutul disciplinei predate, 98,5% dintre profesori se simt bine sau foarte bine pregatiti in ceea ce priveste pedagogia disciplinei predate). Aceste procente sunt peste mediile la nivel international, de 93,2% in ceea ce priveste continutul disciplinei predate, respectiv 88,9% in ce priveste pedagogia disciplinei predate", se arata in Raportul National TALIS 2013.

La polul opus se afla profesorii din Finlanda si Japonia, care se simt cel mai slab pregatiti (72% dintre profesorii din Finlanda se declara bine sau foarte bine pregatiti in ceea ce priveste continutul disciplinei predate si 64% se declara bine sau foarte bine pregatiti in ceea ce priveste pedagogia disciplinei predate).

Rezultatele sunt paradoxale, daca privim si rezultatele la clasa ale profesorilor care au aceste pareri despre ei insisi. Rezultatele testelor PISA 2012 - realizate tot de catre OCDE - arata ca elevii din Romania sunt pe locul 45 din 65, elevii din Malaezia sunt pe locul 52, in timp ce elevii din Finlanda sunt pe locul 12 si elevii din Japonia - pe locul 7.

Expertii CNEE sustin ca "din aceste date rezulta ca educatia formala a cadrelor didactice (inclusiv formarea initiala a cadrului didactic) nu ii ajuta doar sa se simta mai bine pregatite pentru activitatea lor, dar elementele specifice incluse in formarea respectiva, cum ar fi continutul, formarea pedagogica si practica la clasa, pot genera, de asemenea, o diferenta semnificativa".

Aproape 60% dintre profesorii din Romania predau in scoli in care directorii reclama Lipsa Profesorilor Calificati sau cu Performante. Media internationala: aproape 40%

Autorii studiului amintesc de rezultatele unui alt raport realizat de OCDE, si anume PISA, care a aratat ca directorii "considera ca atunci cand diferite resurse nu sunt disponibile in cantitate suficienta, procesul pedagogic este afectat si genereaza rezultate mai slabe ale elevilor".

Raportul national TALIS 2013 prezinta, in comparatie cu media internationala, proportia de profesori din Romania care predau in scoli "in care directorii resimt lipsa diferitelor resurse necesare pentru a asigura un invatamant de  calitate". "De remarcat ca aceasta proportie este semnificativ mai ridicata decat media la nivel international. Procente semnificativ mai mici decat media la nivel international se inregistreaza in Danemarca, Finlanda, Islanda si Polonia", noteaza CNEE.



Asa cum se vede in graficul de mai sus, Romania este peste media internationala la toate problemele reclamate de directori in scoli. Cele mai mari diferente fata de situatia internationala le inregistram la urmatoarele:
  • materiale didactice insuficiente sau necorespunzatoare: 77,1% dintre profesorii romani predau in scoli cu astfel de probleme, fata de 26,3% media internationala
  • calculatoare insuficiente sau necorespunzatoare pentru procesul de invatamant: 75,8% dintre profesorii romani predau in astfel de scoli, fata de 38,1% media internationala
  • acces insuficient la internet: 64.1% fata de media de 29,9%
  • software educational insuficient sau necorespunzator: 74,7% fata de 37,5%
  • resurse de biblioteca insuficiente sau necorespunzatoare: 66,6% fata de 29,3%
Autorii raportului precizeaza ca "procente semnificativ mai mici decat media la nivel international se inregistreaza in Danemarca, Finlanda, Islanda si Polonia".

In ceea ce priveste marimea scolii si dimensiunea clasei in invatamantul gimnazial, in raport sunt citate rezultatele a doua studii recente dezvoltate tot pe baza informatiilor culese in TALIS 2013, care au concluzionat ca "scolile mici sunt avantajate. In scolile mai mari, relatiile profesor-elev se pot dezvolta mai dificil, iar problemele elevilor din medii socio-economice dezavantajate si  ale celor cu dificultati de invatare tind sa fie neglijate".

"Totusi, unele dovezi sugereaza ca scolile mai mari obtin rezultate mai bune in ceea ce priveste achizitiile academice ale elevilor de liceu", se mai arata in raportul national.

Vezi mai jos profilul scolilor gimnaziale din Romania, comparat cu media la nivel international
* Raportul mentioneaza ca datele din tabelele prezentate au fost calculate pe baza informatiilor raportate de directorii scolilor selectionate in esantion in cadrul chestionarului administrat in studiul TALIS.




Profilul demografic al profesorilor de gimnaziu din Romania
  • 69% dintre profesorii din invatamantul gimnazial sunt femei (media TALIS: 68%)


  • Varsta medie a profesorilor din invatamantul gimnazial este de 42 ani in Romania (media TALIS: 43 ani)
  • Numai 14% dintre profesori au varsta sub 30 de ani (media TALIS: 12% au sub 30 ani), in timp ce 27% au varsta peste 50 de ani (media TALIS: 30%)
Expertii Centrului National de Evaluare si Examinare precizeaza aici ca ingrijoratoare este situatia numarului de profesori tineri in Stiinte si Tehnologii. "In invatamantul gimnazial din Romania, numai 6,6% dintre profesorii care au in incadrare cel putin o ora de Stiinte (Fizica, Chimie, Biologie) au varsta sub 30 de ani. Acest procentaj este de doar jumatate din procentajul mediu la nivel international (12,5%) pentru aceeasi grupa de varsta si aceeasi grupa de discipline, si poate reprezenta un semnal de alarma pentru viitorul asigurarii personalului necesar predarii acestor discipline. 8,6% dintre profesorii care predau Tehnologii au varsta sub 30 de ani, procentaj care este sub media internationala (11%)".
  • 69% dintre profesorii din invatamantul gimnazial sunt angajati cu contract de munca pe perioada nedeterminata (70% dintre femei, 67% dintre barbati) - Media TALIS: 83%. In raportul international, Romania este mentionata printre tarile cu cele mai mici procente de profesori angajati pe o perioada nedeterminata, alaturi de Chile (63%) si de Emiratul Abu Dhabi (50%).
  • 92% dintre profesorii din invatamantul gimnazial sunt angajati cu norma intreaga (93% dintre femei, 88% dintre barbati) - Media TALIS: 82%. Raportul national arata ca, "in Romania, doar 24% dintre profesorii care lucreaza cu norma partiala se afla in aceasta situatie deoarece a fost alegerea lor, restul de 76% lucrand cu norma partiala deoarece nu a existat posibilitatea de a lucra cu norma intreaga. Pe de alta parte, in Danemarca, Franta, Olanda, Norvegia, Singapore si Marea Britanie, marea majoritate a profesorilor care lucreaza cu fractiune de norma (85-94%) au ales sa lucreze cu norma redusa. La nivel international, in medie, jumatate dintre profesorii care lucreaza cu norma partiala se afla in aceasta situatie deoarece a fost alegerea lor".
  • In medie, in Romania profesorii din invatamantul gimnazial au 16 ani de experienta in activitatea de predare, din care 10 ani in scoala in care predau la momentul administrarii studiului. Media TALIS: 16 ani de experienta

  • 66% dintre profesorii din invatamantul gimnazial au absolvit studii universitare de licenta, iar 26% au absolvit studii universitare de master
Aspecte metodologice

Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE) este institutia care a administrat in Romania studiul OCDE. Chestionarele "au fost realizate de catre un grup international de experti, in colaborare cu reprezentanti ai profesorilor & membri ai TUAC (Trades Union Advisory Council), din cadrul OCDE. Timpul necesar completarii fiecarui chestionar este de aproximativ 45 de minute. Chestionarele sunt completate online, structura lor fiind adaptata in acest scop", explica CNEE. Mai multe detalii aici

Centrul precizeaza ca "esantionul de profesori care a raspuns la studiu a fost selectat dupa principii statistice, astfel incat sa fie reprezentativ la nivel national pentru nivelul de invatamant studiat. Esantionarea a fost facuta in doua etape:
1. a fost selectat aleator un esantion de scoli, probabilitatea de selectare a scolilor fiind proportionala cu marimea acestora. Aceasta selectare a fost realizata de catre Statistics Canada.
2. din fiecare scoala a fost selectat aleatoriu un esantion de profesori. In fiecare scoala, profesorii au fost selectati cu probabilitate egala. Selectia a fost realizata de catre Centrul National TALIS, cu ajutorul unui program informatic furnizat de catre Consortiul International".

In cadrul raportului national, institutia subliniaza ca "rezultatele obtinute in acest studiu se bazeaza pe datele raportate de profesori si directori si ca urmare reprezinta propriile lor opinii, perceptii si credinte despre activitatea desfasurata".

Tarile si economiile participante la TALIS: Anglia (UK), Australia, Belgia (comunitatea flamanda), Bulgaria, Brazilia, Canada (Provincia Alberta), Chile, Coreea de Sud, Cipru, Croatia, Cehia, Danemarca, Emiratele Arabe Unite (Emiratul Abu Dhabi), Estonia, Finlanda, Franta, Islanda, Israel, Italia, Japonia, Letonia, Malaezia, Mexic, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Serbia, Singapore, Slovacia, Spania, Suedia,  SUA. (Sursa)

Descarca de aici Raportul National TALIS 2013:

Raportul National TALIS 2013



Vezi mai jos Raportul International TALIS 2013:


Citeste si:


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
8728 vizualizari
  • +5 (5 voturi)    
    paradoxul educatiei, paradoxul Romaniei.... (Marţi, 9 iunie 2015, 14:06)

    lili [anonim]

    La fel, Ponta ne spune cum economia duduie, cum nu mai putem de bine, (in timp ce suntem tot primii in UE la saracie, abandon scolar si migratie a creierelor luminate!!), cum construiesc autostrazi peste autostrazi in Masterplanuri pe hartie, cum Romania este o democratie deplina cu cetateni egali(!!), cum au crescut toti indicatorii de depasim orice tara din UE continuu de aproape 4 ani.....
    In timp ce Romania e la coada Europei si asa va ramane muuuulti ani.....
    • -5 (7 voturi)    
      paradoxul studiilor despre educatie (Marţi, 9 iunie 2015, 14:52)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui lili

      Elevii, profesorii, sistemul de educatie romanesc sunt cele mai proaste din lume, si totusi romanii sunt printre cei mai cautati specialisti in marile corporatii. E un pic ciudat.
      • +4 (4 voturi)    
        Asa este (Marţi, 9 iunie 2015, 17:03)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui vlad

        Aveti mare dreptate. Chiar la intrare, in cladirile tuturor marilor corporatii din occident este o placuta pe care scrie: "Angajam romani, pt ca stim ca sunt cei mai buni specialisti. Daca aratati un buletin de romania, nici macar nu trebuie sa mai dati interviu!" Mai mult, daca intri intr-o cladire a unei mari firme, vei vedea ca majoritatea pozitiilor de specialisti sunt ocupate de romani, doar munca de curatenie, paza, catering fiind prestata de nemti, englezi, americani, japonezi, etc.
        PS: tare ne mai place sa ne credem buricul pamantului!...
      • +3 (3 voturi)    
        cei cautati de marile corporatii.... (Marţi, 9 iunie 2015, 17:58)

        lili [anonim] i-a raspuns lui vlad

        Succesul li se datoreaza, NU este succesul sau meritul scolii romanesti, al sistemului de educatie din Romania!
        Este meritul individual al unui elev si al unui profesor de merit!
        NU asa sunt majoritatea profesorilor si mai ales NU asa sunt majoritatea elevilor!
        La testele internationale Romania NU e niciodata pe primele locuri, dimpotriva....
        Uite aici cum sta sistemul educational din Romania...sunt suficiente articole ca sa intelegeti realitatea precara a educatiei in Romania...

        http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16124454-publicat-rezultatele-testelor-pisa-2012-romania-ocupa-locul-45-matematica.htm
      • 0 (0 voturi)    
        aveti aici un foarte bun exemplu !!!! (Marţi, 9 iunie 2015, 20:04)

        lili [anonim] i-a raspuns lui vlad

        http://adevarul.ro/locale/baia-mare/geniul-maramures-bat-sase-mari-universitati-lume-paul-expert-intr-o-materie-nu-preda-scoala-1_5576c5a8cfbe376e35173a00/index.html?ref=yfp
      • 0 (0 voturi)    
        inca un exemplu !!!! (Marţi, 9 iunie 2015, 21:39)

        lili [anonim] i-a raspuns lui vlad

        http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Educatie/Rezultate+ingrijoratoare+la+evaluarile+nationale+In+loc+de+refor
      • 0 (0 voturi)    
        Poti sustine afirmatia (Miercuri, 10 iunie 2015, 8:35)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui vlad

        Sau e tot o perceptie ca suntem cei mai buni, mai destepti si mai frumosi ? Din datele pe care le am (SUA si Marea Britanie) Romania are cei mai putini manageri de top si conducatori de proiecte, raportat la populatie, din primele 25 de tari listate.
  • +9 (9 voturi)    
    Se cheamă... (Marţi, 9 iunie 2015, 14:07)

    CosminMaricari [utilizator]

    ...efectul Dunning-Kruger. Cu cât o persoană este mai incompetentă, cu atât îi este mai greu să înțeleagă că este incompetentă.
  • +3 (3 voturi)    
    Nimic nou (Marţi, 9 iunie 2015, 14:07)

    falcoind [utilizator]

    avem cel mai cinstit guvern , dar 50 % din parlamentari macar sunt in diferite stadii ale unor procese , restul inca nu au fost prinsi, prim ministru e un plagiator , justitia tre sa ceara aprobare ca un excroc ca sova sa fie anchetat si penalii il refuza . lista poate continua.
  • +3 (3 voturi)    
    Fenomenul asta ii universal (Marţi, 9 iunie 2015, 14:13)

    Adi [anonim]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect
  • +2 (2 voturi)    
    classico (Marţi, 9 iunie 2015, 14:20)

    fudulyIgnorantiu [anonim]

    TIpic neamului danubiano-pontificat, autosuficienta specifica ignorantei le permite formatorilor viitorului tarii sa declare ca totul e bine la ei in ograda. La altii nu-i cum trebuie, dom'le. Declarati-va satisfacuti si mai luati o pomana de la Ponta, in timp ce el e declarat supra-om in parlamentul Romaniei.
    Neamu' asta pontificat isi merita pe deplin soarta.
  • +3 (3 voturi)    
    pai da! (Marţi, 9 iunie 2015, 14:28)

    Francisc 1 [utilizator]

    ca copii aia din japonia si finlandia nu stau toata ziua pe facebook si noaptea la discoteci , tinerii din ziua de azi , pai pe vremea noastra se facea carte ! fac si eu haz de necaz , toti profesorii mei din scoala , liceu si facultate , au fost cu vreo doua exceptii niste sinistrii de astia plini de ei dar prosti ca noaptea !
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 9 iunie 2015, 14:46)

    tirolez [utilizator]

    Profesorii din Finlanda poate SE SIMT nepregatiti, nu inseamna ca si sunt. Au un sistem foarte dur de selectie si sunt si platiti pe masura. Probabil au ei insisi pretentii mari de la ei. Va recomand cartea "The smartest kids in the world".
  • +2 (2 voturi)    
    bau (Marţi, 9 iunie 2015, 14:51)

    boogiewoogie [utilizator]

    cine stie face, cine nu, invata pe altii
    • +1 (1 vot)    
      Completare (Marţi, 9 iunie 2015, 16:37)

      Marian C. [anonim] i-a raspuns lui boogiewoogie

      Cine nu stie: invata. Cine stie: invata pe altii. Cine nici nu stie si nici nu invata: ADMINISTREAZA!
  • +2 (2 voturi)    
    Indexul Distanta Putere explica poate cate ceva (Marţi, 9 iunie 2015, 14:59)

    Bubu [anonim]

    Imi aduce aminte de articolul acesta: http://www.travelzoom.ro/de-ce-se-prabusesc-uneori-avioanele-o-teorie-care-arata-ce-au-in-comun-pilotii-din-coreea-de-sud-si-cei-din-malayezia/

    Si in RO probabil, unde relatiile ierarhice sunt asa cum sunt, feedback-ul catre profesori de la elevi lipseste cu desavarsire.
    Mai greu atunci cu auto-evaluarea...
  • +3 (3 voturi)    
    e natural sa fie asha (Marţi, 9 iunie 2015, 15:08)

    bogdan1477 [utilizator]

    Profesorii din romanica sufera tot timpul de autosuficienta. Ei sunt cei mai tari, cei mai destepti, cei mai frumosi, etc. Si asta pentru ca ei stiu doar ceea ce fac, nu se informeaza, nu citesc despre cum se face educatie in alte tari, etc.

    Pe cind proferii din tarile cu educatia cea mai avansata, finnd tot timpul informati, cautind tot timpul sa-si imbunatateasca cunostintele, nu-s niciodata multumiti cu nivelul la care sunt, vrind totdeauna mai mult.

    Si as mai adauga ca in Romania in general fiecare individ se crede cel mai frumos, cel mai desptept, cel ,ai harnic, cel mai cinstit si cel mai devreme acasa. De aia o si ducem asha rau, pentru ca noi nu ne constientizam niciodata defectele si in consecinta nici nu facem nimic sa ne imbunatatim comportamentul. In schimb, gasim tot timpul vinovati in exterior. Ba rusii, ba turcii, ba americanii, ba masonii. Dar niciodata, niciodata, noi.
  • -1 (5 voturi)    
    Testele PISA sunt niste prostii (Marţi, 9 iunie 2015, 15:18)

    dumitrica [utilizator]

    Este o moda cu aceste teste PISA asa cum era dupa revolutie cu cele grila. Trebuie sa fii antrenat, sa faci meditatii, pentru a obtine rezultate bune la PISA.
    Pe de alta parte PISA, vorbesc de matematica, pune accentul pe probleme de aritmetica numerelor intregi unde nu exista multe reguli de rezolvare trebuind sa tii minte tot felul de trucuri si smecherii de mica utilitate practica.
    • +1 (1 vot)    
      Serios? (Miercuri, 10 iunie 2015, 10:17)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Ete aici niste exemple:
      http://adevarul.ro/educatie/scoala/ce-exercitii-primit-elevii-romani-15-ani-testele-pisa-puteti-rezolval-1_52a0a260c7b855ff5679bc38/index.html#

      Nu e doar matematica, nu sunt teste de genul Stiati ca, nu-ti trebuie meditatii sau antrenament, nu e vorba de nici un truc.

      La matematica sunt pur si simplu exercitii care te obliga sa citesti cu atentie enuntul, sa-l intelegi pe deplin dupa care sa executi o operatie matematica relativ simpla pentru a gasi solutia. Un elev bun de clasa a 4-a le rezolva fara probleme.

      La citire se pune accentul pe intelegerea textului pe care-l citesti.

      Asha ca... ce zici tu sunt doar simple frustrari.

      Iar testele PISA nu-s niste mofturi, ci o oglinda prin care poti vedea nivelul de pregatire elementara al copiilor. Iar ai nostri ies asha rau la testele pisa pentru ca sunt extrem de slabi pregatiti si pentru ca sistemul de invatamant romanesc, incremenit in stilul comunist antreneaza doar capabilitati de memorare si de imitare (rezolvare de probleme dupa sablon). Nu antreneaza intelegerea unei probleme, discutii despre rezolvare, imaginatie, etc,etc. Duar memorare si executie. De aia 80% din absolventi nu isi gasesc loc de munca, pentru ca ei de fapt nu-s decit niste mici executanti de comenzi. Si cum comenzile pe care le-au invatat nu au nici o utilizare practica pe piata muncii, nimeni nu-i vrea.
  • +1 (1 vot)    
    clientii (Marţi, 9 iunie 2015, 15:37)

    Paul_ [anonim]

    Daca activitate de prestari servicii normala ar trebui sa avem un angajator, angajati si clienti. Daca clientii sunt nemultumiti sa calitatea serviciilor angajatorul ar afla primul (ii scad incasarile) si ar incerca sa rezolve problemele.

    Problema este ca la noi, angajatorul este ISJ-ul pe care nu il intereseaza de calitatea serviciului prestat. In primul rand sunt numiti politic. In al doilea rand intra in contact cu realitatile din scoli numai cand se intampla tampenii. Profesorii nu au nici un feedback de la clienti.

    Daca s-a aplica principiul banii urmeaza elevul din legea din 2011, atunci profesorii ar afla ca elevii (parintii de fapt) sunt nemultumiti si vor trebui sa ia masuri.
  • 0 (4 voturi)    
    elevii sunt preocupati de cu totul altceva (Marţi, 9 iunie 2015, 16:21)

    jackalphonse [utilizator]

    decat de invatat. nu este nimic paradoxal. profesorii nu mai au parghii sa i faca sa invete si au devenit victimele elevilor. o sa avem o generatie de guralivi certareti si smenari buni de nimic.
    end
    • +1 (1 vot)    
      cum ziceam mai sus: ceilalti sunt de vina :) (Miercuri, 10 iunie 2015, 10:35)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Da' oare nu-i si vina profesorului ca nu-i cointereseaza? Orice grup de elevi poate fi adus pe calea dreapta facind orele de clasa interesante, punind accent pe latura practica, dindu-le exeple din viata reala.

      De exemplu, una e sa predai integrala scriind o tabla intreaga cu formule si alta e sa-l scoti intii pe dorel la tabla , sa-i desenezi o functie si sa-l intrebi daca stie cum sa calculeze suprafata de sub ea. Dupa care sa-i zici ca niste matematicieni au gasit o metoda de a calcul. Si sa-i explici frumos cum se imparte suprafata aia in patrate, si cum in functie de cit de maru sunt patratele respective ai si o eroare, si ca daca patratele tind sa aiba latura 0 si eroarea tinde spre zero. Dupa care in loc sa-l pui sa memoreze 30 de formule sa-i faci o lista cu ele si sa-l pui sa rezolve diverse integrale uitindu-se pe formule. Asta asha, scris la viteza.

      Metode pentru a-ti apropia copiii sunt multe, doar ca necesita efort, implicare, cautare de solutii, documentare, etc.

      E mult mai comod sa trintesti pur si simplu 2 table pline cu formule decit sa te gindesti la o poveste care sa explice notiunile respective pe intelesul copiilor ... Dupa care sa te plingi ca avem o generatie de guralivi certareti si smenari buni de nimic. generatia asta de smenari guralivi noi o construim, doar ca suntem atit de comozi incit nici macar nu acceptam sa facem ceva in directia asta.
  • +1 (1 vot)    
    Prostul nu e prost destul (Miercuri, 10 iunie 2015, 8:36)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Daca nu e si fudul. Asa se explica perceptia grozava pe care o avem despre noi in varii domenii (primitori, inteligenti, cei mai buni la software, cei mai buni matematicieni, cele mai frumoase femei, ....)
  • 0 (0 voturi)    
    De citit si bagat la cap :) (Miercuri, 10 iunie 2015, 10:34)

    Platon cel tanar [anonim]

    O carticica scrisa de doi profesori danezi si interzisa timp de 40 de ani in Anglia, Elvetia, Franta, Italia pentru ca spune adevaruri deranjante despre sistemul educational si explica elevilor ce drepturi au si cum stau lucrurile de fapt:

    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Little_Red_Schoolbook


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi