​EXCLUSIV Comparatie intre Anglia si Romania la Matematica pentru clasa a IV-a. Ce invata elevii britanici, in comparatie cu noua programa scolara din Romania

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 10 februarie 2015, 21:03 Actualitate | Esenţial

Elevi la scoala
Foto: Agerpres
In Anglia, elevii invata de la 10 ani ce inseamna numerele negative si sa traseze forme geometrice pe grafice cu axe de coordonate. In Romania, la aceeasi varsta copiii invata sa calculeze schimburi monetare in lei si euro, ce este piramida, cilindrul. Si in Anglia, si in Romania, elevii invata in ultima clasa a invatamantului primar sa faca probleme cu fractii, sa calculeze procente, aria si volumul corpurilor geometrice, sa faca transformari ale unitatilor de masura. Cum sunt prezentate insa informatiile si pe ce cade accentul?
  • HotNews.ro, cu ajutorul British Council, va prezinta, in oglinda, curriculumurile scolare la Matematica din Anglia si din Romania, pentru elevii de clasa a IV-a, la putin timp dupa ce ambele tari au introdus noi programe scolare
  • Vezi mai jos care sunt materiile obligatorii pentru copii, in Marea Britanie, in invatamantul primar care incepe de la 5 ani
In Romania, curriculumul scolar de clasa a IV-a a fost modificat in ianuarie 2015. Introducerea noii programe scolare continua practic schimbarile curriculare care au inceput in 2013. Astfel, elevii din Romania de clasa pregatitoare, din clasa I si clasa a II-a au in acest moment curriculumuri noi la toate materiile. In septembrie 2015 se va aplica noul curriculum la copiii care trec in clasa a III-a, iar in septembrie 2016 intra la clase noul curriculum de clasa a IV-a.

Ce vor invata, asadar, peste doi ani la Matematica elevii care acum sunt clasa a II-a? Si care este diferenta fata de ceea ce invata in Anglia, la Matematica, elevii de aceeasi varsta?

Romania - Noua programa de Matematica pentru clasa a IV-a

Noile programe scolare pentru clasa a IV-a se vor aplica incepand cu anul scolar 2016-2017. Potrivit planului-cadru, elevii de clasa a IV-a fac 4 ore de Matematica pe saptamana.

1. Numerele naturale cuprinse intre 0-1 000 000
- formare, citire, scriere, comparare, ordonare, rotunjire
- scrierea numerelor cu cifrele romane I, V, X, L, C, D, M (in Anglia, elevii invata cu un an mai devreme decat noi cifrele romane pana la 1 000)

2. Adunarea si scaderea numerelor naturale in concentrul 0-1 000 000, fara trecere si cu trecere peste ordin
- adunarea si scaderea; proprietati ale adunarii
- numar necunoscut: aflare prin diverse metode (metoda mersului invers, metoda balantei)

3. Inmultirea numerelor naturale in concentrul 0-1 000 000
- inmultirea unui numar cu 10, 100, 1 000
- inmultirea numerelor cand factorii au cel mult trei cifre
- proprietatile inmultirii

4. Impartirea numerelor naturale in concentrul 0-1 000 000
- impartirea unui numar cu 10, 100, 1000
- impartirea numerelor mai mici de 1 000 000 la un numar de cel mult doua cifre (cu rest zero sau diferit de zero)

5. Ordinea efectuarii operatiilor si folosirea parantezelor rotunde si patrate

Probleme care se rezolva prin operatiile aritmetice cunoscute; metoda reprezentarii grafice, metoda comparatiei, metoda mersului invers

6. Fractii cu numitorul mai mic sau egal cu 10 sau cu numitorul egal cu 100
- diviziuni ale unui intreg: sutime; reprezentari prin desene
- fractii subunitare, echiunitare, supraunitare
- adunarea si scaderea fractiilor cu acelasi numitor
- scrierea procentuala (numai pentru 25%, 50%, 75%)

7. Localizarea unor obiecte
- terminologie specifica: paralel, perpendicular
- coordonate intr-o reprezentare grafica sub forma de retea - harti

8. Figuri geometrice
- drepte perpendiculare, paralele
- unghiuri drepte, ascutite, obtuze
- poligoane: patrat, dreptunghi, romb, paralelogram, triunghi
- cerc

9. Axa de simetrie
Perimetrul
Aria unei suprafete
(prin reprezentari, estimand cu ajutorul unei retele de patrate cu latura de 1 cm)

10. Corpuri geometrice
- cub, paralelipiped, piramida, cilindru, sfera, con (identificare, desfasurare, constructie folosind tipare sau diverse materiale)
- volumul cubului si paralelipipedului (folosind cubul cu latura 1 cm)

11. Unitati de masura pentru lungime
- unitati de masura: metrul, cu multiplii si submultiplii
- transformari pentru lungime in limita operatiilor cunoscute
- instrumente de masura: rigla, metrul de tamplarie, metrul de croitorie, ruleta
- operatii cu unitatile de masura pentru lungime

12. Unitati de masura pentru volumul lichidelor
- unitati de masura: litrul cu multiplii si submultiplii
- transformari pentru volum in limita operatiilor cunoscute
- operatii cu unitatile de masura pentru volumul lichidelor

13. Unitati de masura pentru masa
- unitati de masura: kilogramul, multiplii si submultiplii (inclusiv tona si chintalul)
- transformarile unitatilor de masura in limita operatiilor cunoscute
- instrumente de masura: cantarul, balanta
- operatii cu unitatile de masura pentru masa

14. Unitati de masura pentru timp
- calculul unor intervale temporale, transformari din unitati mai mari in unitati mai mici de timp
- instrumente de masura: ceasul, cronometrul

15. Unitati de masura monetare
- unitati de masura: leul si banul, euro si eurocentul (monede si bancnote in uz)
- schimburi monetare echivalente in aceeasi unitate monetara

16. Organizarea si reprezentarea datelor
- date din tabele: analiza datelor, interpretare
- grafice cu bare si liniare: construire, extragerea unor informatii si prelucrarea lor

Descarca de aici Programa scolara completa de Matematica - clasa a IV-a

Ce materii obligatorii fac elevii din invatamantul primar, in Romania:
  • Clasa Pregatitoare - Clasa a II-a (6-9 ani) - 9 materii obligatorii: Comunicare in limba romana, Limba moderna, Matematica, Stiinte ale naturii, Religie, Educatie fizica, Muzica si miscare, Arte vizuale si abilitati practice, Dezvoltare personala. + 1 optional
  • Clasa a III-a (9-10 ani) - 10 materii obligatorii: Limba si literatura romana, Limba moderna, Matematica, Stiinte ale naturii, Educatie civica, Religie, Educatie fizica, Joc si miscare, Muzica si miscare, Arte vizuale si abilitati practice. + 1 optional
  • Clasa a IV-a (10-11 ani) - 12 materii obligatorii: Limba si literatura romana, Limba moderna, Matematica, Stiinte ale naturii, Istorie, Geografie, Educatie civica, Religie, Educatie fizica, Joc si miscare, Muzica si miscare, Arte vizuale si abilitati practice. + 1 optional

Anglia - noua programa de Matematica pentru elevii de 10-11 ani

In Anglia, anul 2013 a fost marcat de dezbateri dure in ceea ce priveste programa pe care o fac elevii la clase, fiind anul in care curriculumurile scolare au fost modificate. A fost momentul in care autoritatile au spus: "Putem fie sa incepem sa muncim la fel de mult precum chinezii, fie in curand toti vom munci pentru chinezi'. 

In Anglia, invatamantul primar incepe la 5 ani (in Romania, invatamantul primar incepe la 6 ani, cu clasa pregatitoare). Noua programa prevede ca elevii vor invata la aceasta varsta programare, iar la Matematica invata primele notiuni despre Fractii la 5 ani.

In septembrie 2013, Guvernul Britanic a publicat si noul curriculum de Matematica pentru elevii de 10-11 ani (echivalentul clasei a IV-a in Romania). O jumatate de an mai tarziu, dupa ce au fost publicate rezultatele testelor PISA si acestea au aratat ca Marea Britanie este pe locul 26, Guvernul Marii Britanii a decis sa aduca 60 de profesori din Shanghai-China (locul I la testele PISA) in UK, pentru a ridica nivelul elevilor la Matematica.

Secretarul de stat britanic din Educatie a declarat atunci ca diferentele semnificative ale sistemului de educatie din Shanghai fata de cel britanic sunt metodele de predare si mentalitatea pozitiva. Elizabeth Truss a explicat ca modul in care este abordata materia Matematica in China vine in contrast cu "cultura anti-matematica in vigoare la noi de atatia ani".

Curriculumul de Matematica din Marea Britanie

In Marea Britanie, invatamantul primar incepe la 5 ani, iar curriculumul scolar este structurat pe "key stages", adica pe grupe de varste, au explicat pentru HotNews.ro reprezentantii British Council in Romania. Cu ajutorul acestora, am identificat ce anume invata elevii de 10-11 ani in Marea Britanie.

Curriculumul scolar de Matematica a fost introdus la clase din septembrie 2014.

Curriculumul scolar britanic prevede la Matematica, pentru elevii de 10 ani, urmatoarele:

Numerele pana la 10 000 000:
- copiii sunt invatati la aceasta varsta sa citeasca, sa scrie si sa compare numele pana la 10 000 000 si sa stabileasca valoarea fiecarei cifre
- sa rotunjeasca numerele pana la un nivel cerut de precizie
- sa foloseasca numere negative in context si sa calculeze diferite intervale peste zero 
- sa rezolve probleme teoretice si practice care implica toate notiunile de mai sus

Adunarea, scaderea, inmultirea si impartirea:
- sa inmulteasca numere formate din pana la 4 cifre cu un numar intreg format din 2 cifre
- impartirea numerelor de pana la 4 cifre la un numar intreg de 2 cifre si interpretarea restului sub forma de numere intregi, fractii sau prin rotunjire, in functie de context
- sa efectueze calcule mental, inclusiv cu operatii mixte si numere mari
- sa identifice factori comuni, multipli comuni si numere prime
- sa isi foloseasca cunostintele cu privire la ordinea operatiilor, astfel incat sa efectueze calcule care implica cele 4 operatii
- sa rezolve probleme in mai multi pasi cu adunari si scaderi, sa decida ce operatii si metode sa foloseasca si sa spuna de ce
- sa rezolve probleme cu adunari, scaderi, inmultiri si impartiri
- sa foloseasca estimarile pentru a verifica raspunsurile la calcule si sa stabileasca, in contextul unei probleme, un anumit grad de precizie

Vezi aici exemple de operatii pe care elevii trebuie sa le invete si metodele predate la clasa, in Marea Britanie

Autorii programei le recomanda profesorilor sa le predea elevilor ordinea operatiilor matematice folosind parantezele (de exemplu: 2 + 1 x 3 = 5 si (2+1) x 3 = 9).

Fractii (inclusiv zecimale si procente):
- sa foloseasca factorii comuni pentru a simplifica fractiile; sa foloseasca multiplii comuni pentru a exprima fractiile cu acelasi numitor
- sa compare si sa ordoneze fractiile, inclusiv fractiile > 1
- sa adune si sa scada fractiile cu numitori diferiti si numere mixte, folosind conceptul fractiilor echivalente
- sa inmulteasca perechi simple de fractii si sa scrie raspunsul in forma sa cea mai simpla [de exemplu: 1/4 x 1/2 = 1/8]
- sa imparta fractii la un intreg [de exemplu: 1/3 : 2 = 1/6]
- sa asocieze o fractie cu impartirea si sa calculeze echivalentii fractiei zecimale [de exemplu, 0,375] pentru o fractie simpla [de exemplu, 3/8]
- sa identifice valoarea fiecarei cifre in numere date cu pana la 3 zecimale, sa inmulteasca si sa imparta numere la 10, 100 si 1000, dand raspunsuri de pana la 3 zecimale.
- sa inmulteasca numere formate dintr-o cifra cu pana la doua zecimale cu numere intregi
- sa foloseasca metode scrise de impartire, in cazurile in care raspunsul are pana la doua zecimale
- sa rezolve probleme care necesita ca raspunsurile sa fie rotunjite pana la un grad specific de precizie
- sa isi aminteasca si sa foloseasca echivalentele intre fractii simple, zecimale si procente, in contexte diferite

Profesorii din Marea Britanie sunt sfatuiti sa inceapa predarea acestui capitol cu operatii unde numitorul unei fractii este multiplu al celeilalte (de exemplu, 1/2 + 1/8 = 5/8), si pornind de aici problemele sa varieze si sa creasca in complexitate. De asemenea, ministerul ii indeamna pe profesori sa foloseasca la clasa imagini, pentru a-i ajuta pe elevi sa inteleaga mai bine fractiile.

Rapoarte si proportii:
- elevii trebuie sa rezolve probleme care implica procentaje [de exemplu, sa calculeze 15% din 360], precum si folosirea procentelor pentru comparare
- sa rezolve probleme care implica forme asemanatoare, unde dimensiunea este cunoscuta sau poate fi gasita
- sa rezolve probleme care implica distribuirea inegala si grupuri, folosind cunostintele despre fractii si multipli (de exemplu: "la fiecare ou, ai nevoie de trei linguri de faina" sau "3/5 din clasa sunt baieti"). Autorii programei precizeaza ca aceste probleme reprezinta fundamentul pentru aprofundarea ulterioara a rapoartelor si proportiilor. 

Algebra:
- elevii vor fi invatati sa foloseasca formule simple
- sa genereze si sa descrie secvente de numere
- sa formuleze algebric probleme in care un numar este lipsa (exercitii cu o necunoscuta)
- sa gaseasca perechi de numere dintr-o ecuatie cu doua necunoscute
- sa enumere posibilitatile de combinare a doua variabile

Unitati de masura:
- elevii sunt invatati sa rezolve probleme de calcul si transformare a unitatilor de masura, folosind notatiile zecimale cu pana la 3 zecimale, acolo unde este cazul
- sa foloseasca, sa citeasca, sa scrie si sa transforme intre ele unitatile de masura standard, transformand unitati de masura pentru lungime, masa, volum si timp de la o unitate mica la una mai mare si viceversa, folosind notatii cu pana la trei zecimale
- sa faca transformari intre mile si kilometri
- sa recunoasca faptul ca forme cu aceeasi arie pot avea perimetre diferite si viceversa
- sa recunoasca situatiile cand pot folosi formule pentru arie si volum
- sa calculeze aria paralelogramului si triunghiului
- sa calculeze, sa estimeze si sa compare volumul cubului, folosind unitati de masura standard, inclusiv centimetrul cub (cm3), metrul cub (m3) si cu extindere la alte unitati [de exemplu, mm3 si km3]

Ministerul ii sfatuieste pe profesori sa foloseasca reprezentarile grafice pentru ca elevii sa inteleaga mai usor transformarile, precum si sa foloseasca numerele intregi pozitive si negative pentru a-i invata pe elevi unitatile de masura pentru temperatura

De asemenea, acum elevilor le pot fi introduse primele notiuni despre unitatile de masura pentru viteza, prevede programa britanica. 

Geometrie - proprietati si forme:
- elevii vor fi invatati sa deseneze in doua dimensiuni, folosind unitati de lungime si unghiuri date
- sa recunoasca, sa descrie si sa construiasca forme simple in trei dimensiuni
- sa compare si sa clasifice forme geometrice pe baza proprietatilor si dimensiunilor acestora, precum si sa gaseasca unghiuri cu dimensiuni necunoscute in orice triunghi, patrulater si poligon regulat
- sa ilustreze si sa numeasca parti ale cercului, inclusiv raza, diametrul si circumferinta si sa stie ca diametrul este dublul razei

Elevii vor face la clasa desene exacte, folosind instrumentele de masura si notatiile pentru a marca liniile si unghiurile, se arata in programa. Elevii vor descrie la clasa proprietatile formelor geometrice si vor trebuie sa stie sa explice modul in care unghiuri si lungimi necunoscute pot fi derivate din unitati cunoscute, precizeaza documentul, unde sunt date ca exemple: d= 2 x r; a = 180 - (b+c).
 
Geometrie - pozitia si directia:
- elevii sunt invatati sa descrie pozitia pe un grafic cu axe de coordonate (cu cele patru cadrane)
- sa traseze si sa traduca forme simple pe un grafic cu axe de coordonate

Programa le recomanda profesorilor sa ii invete pe elevi sa traseze dreptunghiuri, paralelograme si romburi, cu specificatii pe axele de coordonate, in cele patru cadrane, si apoi sa calculeze coordonatele lipsa folosindu-se de proprietatile formelor geometrice. 

Statistica:
- elevii sunt invatati sa interpreteze si sa construiasca diagrame radiale (pie charts), sa traseze grafice liniare si sa le foloseasca in rezolvarea de probleme
- sa calculeze si sa interpreteze media

In partea de recomandari, autorii programei explica faptul ca elevii vor face legaturi intre cunostintele pe care le-au acumulat despre unghiuri, fractii si procente, pentru a interpreta diagramele radiale (pie charts).

Descarca de aici Curriculumul integral de Matematica din Anglia pentru tot invatamantul primar (de la 5 ani, pana la 11 ani). Curriculumul pentru echivalentul clasei a IV-a in Romania incepe la pagina 39

Ce materii obligatorii fac elevii din invatamantul primar, in Marea Britanie:
  • Varsta 5-7 ani (Key stage 1) - 11 materii obligatorii: Engleza, Matematica, Stiinte, Arta si design, Informatica, Design si tehnologie, Geografie, Istorie, Muzica, Educatie fizica, Religie
  • Varsta 7-11 ani (Key stage 2) - 12 materii obligatorii: Engleza, Matematica, Stiinte, Arta si design, Informatica, Design si tehnologie, Limba straina, Geografie, Istorie, Muzica, Educatie fizica, Religie

Precizam ca, de la 11 ani, elevii invata in scoala Educatie sexuala. Sursa

In urma cu 30 de ani. Ce invatau parintii de astazi, in Romania, la Matematica in clasa a IV-a in 1984

Pentru cei care astazi au copii in clasele primare si care au terminat invatamantul primar in urma cu 30 de ani, iata cum arata cuprinsul manualului de Matematica de clasa a IV-a in 1984:

I. Recapitulare

II. Numere naturale
1. Notiuni introductive; numararea
2. Citirea si scrierea numerelor naturale; compararea numerelor naturale.
3. Cifre romane
4. Operatii cu numere naturale: adunarea, scaderea, inmultirea, impartirea
5. Exercitii si probleme

III. - Unitati de masura: metrul, litrul, kilogramul, unitati de masurat timpul

IV. Fractii
1. Notiunea de fractie
2. Fractii egale
3. Compararea fractiilor
4. Adunarea fractiilor care au acelasi numitor
5. Scaderea fractiilor care au acelasi numitor
6. Probleme de aflare a marimii unei parti cand se cunoaste marimea intregului
7. Probleme care se rezolva folosind regula de trei simpla (metoda reducerii la unitate)
8. Exercitii si probleme - pentru verificarea cunostintelor

V. Fractii zecimale
1. Notiunea de fractie zecimala
2. Compararea fractiilor zecimale
3. Adunarea fractiilor zecimale
4. Scaderea fractiilor zecimale
5. Inmultirea fractiilor zecimale
6. Impartirea unei fractii zecimale la 10, 100, 1 000
7. Transformari cu multiplii si submultiplii unitatilor de masura
8. Probleme de aflare a distantei, a vitezei (medii) si a timpului
9. Exercitii si probleme - pentru verificarea cunostintelor

VI. Notiuni de geometrie
1. Recapitulari si completari
2. Unitati de arie si transformari. Ariile unor suprafete: aria dreptunghiului si aria patratului
3. Corpuri geometrice

VII. Exercitii si probleme recapitulative
A. Scrierea si citirea numerelor; operatii cu numere; transformari cu multiplii si submultiplii; unitatile de masura
B. Multimi
C. Elemente de geometrie
D. Probleme diverse - ordonate pe grupe de preocupari din practica vietii

Citeste si:


Citeste mai multe despre   









103189 vizualizari
  • -28 (42 voturi)    
    programa UK (Marţi, 10 februarie 2015, 21:22)

    alexandra [anonim]

    Ati putea sa ne spuneti si cate ore se aloca pentru fiecare disciplina in parte , in Marea Britanie?

    Si dupa cum ati mentionat, corect dealtfel, in Marea Britanie elevii studiaza si religie !!! Chiar 2 ore pe saptamana ! Acolo nu se considera indoctrinare, asa cum dvs sugerati in cateva articole mai vechi. Asadar, este si ea o disciplina importanta pentru altii, dar neimportanta pentru noi.
    • +29 (35 voturi)    
      Si vrei sa spui (Marţi, 10 februarie 2015, 22:25)

      batmanss [utilizator] i-a raspuns lui alexandra

      ca la noi , religia nu e indoctrinare ? Nici nu cred ca se pot compara orele de religie din Anglia cu cele din România . La noi , elevii invata ca singura religie adevarata si corecta esta ortodoxismul iar ceilalți care aparțin altor religii sunt "rătăciți ". Asta nu-i indoctrinare ?
      • +6 (6 voturi)    
        nu rataciti (Miercuri, 11 februarie 2015, 14:09)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui batmanss

        li se spune "sectanti" de catre profesorul hortodosc
      • 0 (0 voturi)    
        Religia este una singura, este un adevar (Luni, 6 iulie 2015, 16:17)

        Maria [anonim] i-a raspuns lui batmanss

        Nu este indoctrinare este un adevar. Ar putea sa nu ne placa acest adevar. Dac esti bolnav de cancer si ti se spune ca esti sanatos acesta este un adevar? Nu este o minciuna. La fel si cu religia una singura este adevarata. Nu pot fi mai multe feluri de slujiri .
    • +24 (30 voturi)    
      Asta e obsesia dumitale : religia !!! (Marţi, 10 februarie 2015, 22:41)

      Club fan Radu Anton Roman [utilizator] i-a raspuns lui alexandra

      Concluzia dumitale (si a intregii haite a bisericii obscurantiste ortodoxe) e sa copiem mot-a -mot ce va convine , sa impuneti ceea ce credeti voi ca e mai bine pentru copii...
      In aroganta si in ingustimea voastra nemarginita nu ati tinut si nu tineti niciodata cont de opiniile expertilor in domeniu, faptul ca scoala romaneasca este supusa asaltului ideilor inapoiate ale BOR ; mergi dumneata si cei ce vor religie la scoala de duminica ori de exemplu aveti o solutie in link-ul adaugat , nu ne mai indoctrinati voi copiii cu nazbatiile pochilor si a profitorilor lui ciubotea voda...
      http://semnebune.ro/2015/istoria-religiilor-o-introducere/#axzz3Qr4L8NBh
    • +11 (17 voturi)    
      Doresc doar sa mai adaug ca... (Marţi, 10 februarie 2015, 22:50)

      Club fan Radu Anton Roman [utilizator] i-a raspuns lui alexandra

      Sunt printre cei ce sunt de acord ca copii sa invete despre istoria religiilor, ca materie optionala la un curs de civilizatie universala , in gimnaziu...
      Consider alarmanta si inadmisibila situatia la biologie, de pilda, faptul ca teoria evolutiei lui Darwin nu se mai studiaza in scoala ; asta e absolut scandalos , iar comentariul la link-ul atasat este edificator !!!
      http://www.contributors.ro/administratie/educatie/teoria-evolutiei-trebuie-sa-se-predea-din-nou-in-scolile-din-romania/
      "Este o problema grava ignorarea realitatii stiintifice , eu o consider crima impotriva umanitatii pentru ca eu consider ca intelegerea cat mai completa a universului in care traim este lucrul capital ce ne deosebeste de animale . Existenta evolutiei a incetat sa mai fie subiect de discutie in mediile academice inca de acum 100 de ani dar coruptia ,frauda si indoctrinarea sunt activitati ce infloresc mereu in societati slabe .Descopar cu uimire insa ca Romania sta mai rau decat Iranul si Zimbabwe la capitolul asta – ne fac de rusine si nici nu au succes , caci elevii invata rapid ca la fel cum politicienii si televiziunile mint asa si la scoala se predau diverse bazaconii . Rezultatul final e o generatie de diversi creduli ce se ghideaza dupa experiente personale in loc de repere solide si cu dorinte nesofisticate – enter cocalarii si pitipoancele – baza Romaniei de maine"
      • +5 (7 voturi)    
        Premiza falsa, concluzie falsa (Miercuri, 11 februarie 2015, 12:31)

        vali [anonim] i-a raspuns lui Club fan Radu Anton Roman

        Fals! Sunt profesor de biologie si te asigur ca teoria evolutiei se preda in clasa a VIII-a drept capitol de sine statator - Evolutionism, pe parcursul a aproximativ 8 saptamani. Conceptele specifice strabat ca un fir rosu multe lectii, daca nu toate din gimnaziu si liceu.
    • +16 (16 voturi)    
      Religia in UK (Marţi, 10 februarie 2015, 23:23)

      DV [utilizator] i-a raspuns lui alexandra

      In UK se studiaza intr-adevar religie, nu catehism ortodox. Adica sunt familiarizati copiii cu principalele valori ale TUTUROR religiilor, se discuta liber despre ele in spiritul cunoasterii si tolerantei, se fac comparatii, deosebiri, asemanari, se dezbat probleme etice, sociale etc din perspectivele diverselor religii si asa mai departe.
      Nicidecum nu se practica ritualuri, nu se predau catehism si liturgica ale unui singur cult asa cum se intampla la orele impropriu numite "religie" in Romania. In Romania ora aceasta ar trebui sa se numeasca ora de indoctrinare ortodoxa, pentru ca nu este religie. Religie se numeste in mod corect ce se face in UK si este o chestiune de cultura generala, potrivita la scoala.
    • +19 (21 voturi)    
      Istoria si filozofia religiilor, nu religie (Marţi, 10 februarie 2015, 23:55)

      T [anonim] i-a raspuns lui alexandra

      In UK se studiaza istoria si filozofia religiilor majore (tuturor religiilor majore) dintr-o perspectiva academica. Nu sunt ore de practica religioasa anglicana sau catolica, decat in scolile private sau religioase.

      In Romania se face indoctrinare religioasa.
      Altfel, la matematica, ii batem la curul gol pe englezi, indiferent de ce spun comparatiile din articolul asta. In primul an de facultate la matematica in Oxford si Cambridge in UK studentii din Romania nu au nimic de invatat, doar recapitulare.

      Programa romana e fantastica pentru a produce elite, dar altfel lasa prea multi elevi in urma complet.

      Cei care se descurca foarte bine si sunt tinuti la pas cu programa se descurca foarte bine si sunt printre cei mai bine pregatiti din lume, dar majoritatea covarsitoare stagneaza la nivelul matematicii de clasa a 4-a sau a 8-a.
      • 0 (2 voturi)    
        boooon (Miercuri, 11 februarie 2015, 11:00)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui T

        deci cate ore se aloca?


        voi sunteti mai rai ca cei pe care-i artacati.
    • +12 (12 voturi)    
      O mica si "nevinovata" minciuna (Miercuri, 11 februarie 2015, 10:58)

      alizee [anonim] i-a raspuns lui alexandra

      Ginerele meu este englez, nepoata mea face in vara 5 ani si va intra in sistemul de invatamant.
      Termenul "religie" folosit aici nu defineste ceea ce fac elevii lor acolo.
      Ei fac un fel de religie comparata. Privesc religia ca o parte a istoriei si invata ceva de genul istoria religiilor si diferente intre dogme si interpretari de dogme, despre rolul religiei in istoria lor. Si cand explica despre conflictele religioase le explica despre implicarea politicului nu despre implicarea divinului. De fapt in scoli nu folosesc conceptul de divin-divinitate, religia fiind "o intamplare" a istoriei, nu un adevar. NU FAC INDOCTRINARE!!!
      In Marea Britanie preotii se intretin prin practicarea unor munci in timpul saptamanii si nu din "donatiile" enoriasilor sau din salariu de la stat. Doar de la un anumit rang in sus au posibilitatea de a se intretine dintr-o indemnizatie din cotizatiile primite de la biserica..
      Asa ca las-o mai moale cu obiectul de studiu obligatoriu, religia...
  • -26 (58 voturi)    
    . (Marţi, 10 februarie 2015, 21:49)

    Speedster [utilizator]

    Un articol slab structurat, se putea face un tabel pentru a permite observarea diferentelor cu usurinta.
  • -1 (29 voturi)    
    Daaa... englej(z)ii ... sigur.. (Marţi, 10 februarie 2015, 21:53)

    al [anonim]

    Si apoi nu-i mai aduni din baruri si carciumi de isteti .. le iese istetimea pe nas ...
  • -12 (40 voturi)    
    O, God! O, God! (Marţi, 10 februarie 2015, 22:24)

    gazuldebasist [utilizator]

    Pina si "englejii" care nu sint de geanta latina folosesc pluralul curricula. Numai neste jurnalisti trecuti prin programa scolara ca la slalom urias pocesc "curriculumurile"....
  • +4 (12 voturi)    
    la nivel de gimnaziu diferenta e mica (Marţi, 10 februarie 2015, 23:13)

    mnicku [anonim]

    Nu ma intereseaza ce fac englezii ci cea ce facem noi pt generatiile actuale. E clar faptul ca fata de acum, generatiile anilor 89 erau cu mult mai pregatiti la matematica avind in vedere rigurozitatea predarii matematicii in Ro dar si datorita treptelor de admitere la licee . Pt acele examene se invata la matematica cu simt de raspundere. Acum e bascalie .

    Raportat la anii 89, nivelul si gradul de dificultate la disciplina matematica predata in scolii si licee in prezent este mult mai jos cea ce e o involutie

    Personal cred ca singura solutie pt a avea copii buni la matematica sint examenele de admitere..
  • +1 (17 voturi)    
    Ro > En (Marţi, 10 februarie 2015, 23:27)

    Sorin [anonim]

    Am 2 copii care invata dupa programa britanica. Sunt cu 1-2 ani in urma fata de nivelul din Romania la matematica.
    Istoria e varza, invata pe teme, nu cronologic. Copiii englezi nu fac diferenta intre primul razboi mondial si razboaiele romane. Nici nu o numesc istorie, ci human science (amestecata cu geografie). Fizica, chimia si biologia nu le deosebesc copiii englezi, sunt toate science. Daca vad o formula se sperie.
    Asa ca lasati-o mai usor, scoala din Romania este buna.
    • +3 (3 voturi)    
      . (Miercuri, 11 februarie 2015, 11:58)

      Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui Sorin

      Exact aceeasi situatie si peste canal ; nu exista indoctrinare ( copilul e la scoala catolica ,dar inafara de o cruce pe hol nimic nu sare in ochi ) ,materia este altfel structurata ( a se citi amestecata) ,este cu 1-2 ani in urma celei din Ro ,ceea ce nu este neaparat ceva rau...oricum, fara studiu individual e jale.
    • +1 (1 vot)    
      relax (Miercuri, 11 februarie 2015, 14:12)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Sorin

      asa se invata acum si la noi in licee: intai UE, apoi WW1, nimic despre rascoale, iar grevele din perioada moderna sunt prezentate cumva ca anticomuniste :)))
    • +3 (3 voturi)    
      Really? Daca e asa de buna (Miercuri, 11 februarie 2015, 16:35)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Sorin

      De aia au ebglezii 37 de universitati in top 500, de aia fac Aston Martin si Jaguar....ca-s nasoi cu scoala?
      Fa diferenta intre a indopa copilul cu scoala si A FACE SCOALA cu adevarat, bazat pe experimente, intelegere, brainstorming....nu memorare de papagali.
      • +1 (1 vot)    
        partial (Miercuri, 11 februarie 2015, 17:57)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Partial ai dreptate...Uita-te cati olimpici la matematica, informatica avem noi la concursurile internationale. Din pacate, stam prost la partea aplicativa (exista multi factori care conduc la acest lucru). Noi avem in spate comunismul...dezvoltarea tehnologica nu se poate face intr-o singura generatie.
    • +1 (1 vot)    
      sunt convins ca avti dreptate dar... (Vineri, 13 februarie 2015, 22:04)

      ciprian [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Poate nuavti ideeca pt a avea rezultate in minunatul sistem de invatamant romanesc copiinostrinu mai aucopilarie. Aspreferasa sistemul englezesc in locul celuiromanesc
  • +10 (14 voturi)    
    nivel suficient (Marţi, 10 februarie 2015, 23:31)

    andimi [utilizator]

    Ce vad eu aici mi se pare ca e suficient pentru un om matur. Eu unul, si ca mine atitia altii, nu avem nevoie de mai mult. Nici macar o fractie nu am mai facut de vreo 20 de ani! Ce se cere in clasele 4-5 e suficient! Cine vrea sa mearga spre matematica sau informatica sa faca si 6 ore pe saptamina, dar la restul claselor ar trebui sa coboare la un 2 ore, sa faca si alte discipline. Baza sa fie romana, mate, geografie, istorie, sport si limbi straine, cu cite 2 ore pe sapt. fiecare, apoi sa vina restul, la alegere. La noi scoala prea a devenit o corvoada, copii nu merg cu placere acolo. Nu e normal.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e chiar asa (Miercuri, 11 februarie 2015, 17:42)

      alex73 [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Andi, de la om matur la om matur. Iti inteleg si accept punctul de vedere. Probabil ca estiu un om mediu, cu aspiratii medii si un serviciu mediu pentru Romania. Probabil ca ai si un copil pe care il vezi supra-aglomerat de scoala.
      Nici eu ca inginer nu folosesc decat o mica parte din matematica de liceu, sa nu mai vorbesc de cea din facultate.

      Pe de alta parte, te invit sa te uiti aici (studii/teste PISA la matematica) la pag. 13 si pg. 27, 28:
      http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/pisa-2012-results-overview.pdf
      Interpreteaza pozitia Romaniei in "concertul natiunilor". Daca acum situatia este asta, unde presupui ca ne-ar duce implementarea sugestiei tale pe termen mediu/lung?

      Nu am dat cu parul, ci te invit sa gandesti.
      Din anumite puncte de vedere, poate ca era mai bine daca lumea se oprea la un nivel circa 1979, dar asta e o discutie filozofica sau la un pahar. Iata ca nu s-a oprit si nu se opreste, ce facem, ne dam jos din tren?
      • -1 (1 vot)    
        Un alt om mediu (Joi, 12 februarie 2015, 9:34)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui alex73

        Domnu' inginer...daca faci parte din categoria celor ce si-au luat diploma pe vremea lu' ceau sigur aveai scris pe usa fam. ing. ixulescu...daca ai luat diploma de om inalt sau nu stiu cum sa zic...dupa aglomeratia din decembrie...intrat cu 5 la facultate...spagi la sesiuni...chiulit maxim 3 ani in care ai fost fortat sa inveti niste materii in plus fata de noi astia medii care n-am trecut de liceu...sau mai mult ai absolvit la SH (a se citi spiru harlet) nu ne da noua lectii de intelectual...ia spune ce mai stii din ce ti-a trecut prin fata in facultate in afara de ce ai folsit zilnic la servici...asta in cazul in care lucrezi in domeniul in care ai fost format. Consider ca este excesiv de multa materie...inutila...n-am nimic impotriva celor care vor sa invete mai mult sa poata pleca din romania....e treaba lor....dar pentru cei care raman aici nu mai exista motivatia dinainte de 89...ca de daca invatai si ajungeai inginer ca tine... aveai un salar mai bun...in ultimii ani toti au vrut sa fie economisti, avocati, ingineri...si sa umplut tara de posesori de diplome care nu mai doreau sa puna mana pe ciocan, surubelnita....o perioada pana ii rupea foamea si se duceau si lucrau in sila pe undeva ...ca deh e sub demnitatea lor de ingineri....asta e problema de fapt... cred... ar trebui readuse in programa scolara atelierele care se faceau pe vremea noastra..tamplarie, mecanica, electronica,...ca sa le sadim copiilor inca de mici dragostea pentru munca...altfel dupa ce v-om muri noi..parintii lor...sa nu ramana muritori de foame...sa stie macar sa bage ata in ac... nu sa astepte stang pe facebook sa faca mahsa mancare. In ceea ce priveste religia...treaba e hotarata... nu mai e obligatorie...punct...Asta e parearea mea de om mediu spre redus.
        • +1 (1 vot)    
          Se vede ca esti redus (Joi, 12 februarie 2015, 20:43)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          Ai invatat sa scrii la scoala ?
          Te rog sa mai treci inca o data prin gramatica!

          Ai mai multe puncte (de suspensie) decat litere. Comentariul este ilizibil.
      • +1 (1 vot)    
        dimpotriva (Joi, 12 februarie 2015, 16:14)

        andimi [utilizator] i-a raspuns lui alex73

        dimpotriva, nu cred ca sunt un om mediu si nici nu am o slujba medie. Insa ceea ce muncesc nu are absolut nici o legatura cu stiintele!
  • +2 (2 voturi)    
    Important este si numarul de ore pe saptamana (Miercuri, 11 februarie 2015, 0:15)

    hahahaha [anonim]

    Din ce stiu eu, in Marea Britanie numarul de ore de matematica pe saptamana este mai mare iar numarul total de obiecte este mai mic.
  • -12 (24 voturi)    
    Total non sens (Miercuri, 11 februarie 2015, 1:11)

    Valentin [anonim]

    Este un total non sens in a face comparatie intre sistemul educational dintre cele doua tari..mai ales la matematica...
    Si asta dintr un singur motiv...Romania este exportatoare de creier si fruntasa la concursurile de matematica, pe când in Marea Britanie invatatura e mai mult un Hobby, iar prostia e la rang inalt..
    Romanul prin descifrarea tainelor invataturii devine un supravietuitor, pe când un englez, copil fiind e o victima..
    Vorbeam intr o zi cu o casierita din Marea Britanie ce lucra la Lloyds..si ea mi a spus ca nu stie tabla inmultirii..ca totul e calculatorul..si am zis..pai daca se duce curentul electric..si ea a spus ..pai inchid banca..
    Când o sa si permita Romania ca prin asistenta sociala sa sustina 50 de milioane de inutili atunci sa avem si noi programa lor..Noi suntem exportatori de inteligenta si sper ca niciodata niciodata sa nu ajungem la nivelul Marii Britanii..Este fff bine cum e acum in scolile romanesti...ffff bine.
    • +1 (1 vot)    
      Degeaba... (Joi, 12 februarie 2015, 9:23)

      Alur [anonim] i-a raspuns lui Valentin

      ...ii dati cu minus. In afara de tonul agresiv omul are dreptate. Cine a dat minus inseamna ca nu a venit niciodata in contact cu englezii, nici macar pe o plaja din Grecia. Ca oameni de rand, sunt incredibil de inapoiati, in contadictie flagranta cu dezvoltarea tarii si nivelul de trai. Dupa revolutie, am fost si eu anglofil ca mai toata lumea de atunci, dar dupa ce am fost de mai multe ori in Anglia, mi-am dat seama ca a sta dupa servici in pub-uri si a urla ca apucatul fara nici un motiv e cel putin bizar ca sa nu zic retard. Respect occidentul, dar, ca oameni de rand, englezii sunt in urma francezilor, spaniolilor, a natiilor latine in general cam la orice capitol. Sunt definitia omului-robot. Cand merg ca turisti undeva ii intereseaza un singur lucru: sa bea. Americanii pot spune ca sunt mult mai avansati, uman vorbind decat ei.
  • -6 (22 voturi)    
    Si inca ceva esential (Miercuri, 11 februarie 2015, 1:18)

    Valentin [anonim]

    In urma cu aproximativ zece luni, ministrul educatiei din Marea Britanie a recunoscut oficial esecul sistemului educational din punctul de vedere al educatiei...si ca masura preventiva a decis aducerea de profesori de matematica chinezi, pentru a le preda sau a invata pe englezi cum sa predea matematica..

    Acest lucru se poate verifica...ei nu au apelat la profesori europeni de rusine, de aceea au apelat la lumea lor asiatica ca sa nu ii stie nimeni..
    Este cea mai mare greseala compararea celor doua sisteme...repet...sistemul romanesc de invatamant este cel mai bun ...este net superior..in conditiile in care exodul de creier romanesc a atins cote inalte...
    Niciodata nu ne putem permite sa fim ca si elevii din Marea Britanie deoarece nu avem o regina care sa ocroteasca 50 de miliaone de redusi mintal..
    Daca intrebi un englez tabla inmultirii iti va raspunde ca este o nesimtire sa l intrebi..
    Nu ne permitem o natie de lacuste..
  • -3 (15 voturi)    
    Deci... (Miercuri, 11 februarie 2015, 1:29)

    Valentin [anonim]

    http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/10691030/Chinese-teachers-sent-into-English-schools-to-boost-results.html

    Deci acest articol este ca urmare a faptuluii ca ministerul educatiei din Marea Britanie a recunoscut ca a esuat in lectiile la matematica...
    Deci orice alt comentariu se poate face...dar eu consider ca este asa doar de diversitate...caci in esenta el este de prisos..Repet...Romania are cel mai bun sistem educational din lumea si nimeni nu ar trebui sa l conteste..Toate tarile care isi permit sa transorme scoala intr un hobby, se datoreaza faptului ca au destui bani sa sustina un sistem de aiastenta sociala...adica sa hraneasca legume...
    Romania nu si permite asa ceva...noi cream oameni puternici care se pot descurca in viata.
    • -1 (5 voturi)    
      Fa un copil si du-l la scoala... (Miercuri, 11 februarie 2015, 9:45)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui Valentin

      si dupa aia mai vorbim.
    • +4 (10 voturi)    
      penibil (Miercuri, 11 februarie 2015, 10:58)

      laborator [utilizator] i-a raspuns lui Valentin

      Cat tupeu trebuie sa ai ca sa batjocoresti o natiune care a dat peste 50% din contributia la stiinta mondiala in aproape toate domeniile, dar in special in Fizica, incepand cu Isaac Newton si pana la James Clarck Maxwell si Hocking? Sunt curios sa stiu in ce domeniu lucrezi matale ca sa ai o asemenea "competenta" in domeniul Stiintei si invatamantului ???
    • 0 (14 voturi)    
      ori esti .... ori esti .... (Miercuri, 11 februarie 2015, 13:33)

      Reader [anonim] i-a raspuns lui Valentin

      cat de indoctrinat / low IQ (sa fiu politically correct) poti fi sa zici ca noi suntem exportatori de creiere si ca romania e cea mai tare. zi-mi si mie de nu avem si noi un Oracle / Amazon / Facebook / Google inventat in tara? sa nu-mi zici ca si-au deschis centre regionale la noi pentru ca suntem cei mai destepti ca nu te cred.

      daca noi suntem atat de destepti, de plm suntem la coada europei ca si economie si de ce UK e pe locul 2 in europa si pe 5 in lume?

      anyway, tu traieste-ti visul de roman geniu nerecunoscut si asuprit de americani si engleji. ia-ti doza de antena 3 si mananca mustar pe paine ...
      • +2 (4 voturi)    
        De ce? Din cauza istoriei... (Miercuri, 11 februarie 2015, 15:22)

        simona [anonim] i-a raspuns lui Reader

        Pentru ca in timp ce ei aveau deschidere la ocean si invatau sa faca vase care i-au ajutat sa devina un mare imperiu, noi ne luptam pe aici cu tot felul de triburi nomade, imperiul Otoman si multi altii; pentru ca desi am fost mereu in razboaie, nici mari razboinici nu am fost asa ca mereu am platit biruri si dari altora, ca sa ne lase in pace; pentru ca am fost aproape de Rusia, care ne-a tras-o cum a vrut si cand am incercat sa le-o tragem si noi aliindu-ne cu dusmanii lor, ne-au tras-o mai rau decat dusmanilor lor, asta include si povestea cu tezaurul pe care l-am trimis la ei ca sa aiba grija de el si au avut grija... de tot si cei 50 de ani de comunism.

        Datorita acestor 50 de ani de comunism, avem o scara a valorilor distrusa, spirit antrepenorial spre 0, iar atunci cand el exista se rezuma la afaceri cu statul, fraude si alte asemenea, pentru ca oricum avem un sistem care functioneaza in a te determina sa faci exact asta.

        Exista si exceptia care confirma regula: chiar daca nu avem Oracle / Amazon / Facebook / Google, avem Bitdefender.
        • +1 (1 vot)    
          Inca ceva (Miercuri, 11 februarie 2015, 16:06)

          simona [anonim] i-a raspuns lui simona

          Toate companiile pe care le-ai enumerat sunt Americane, nu Britanice. Daca esti in state si ai o idee si demonstrezi ca are potential de a face bani, gasesti in scurt timp un investitor dornic si capabil economic sa-ti puna la dispozitie si 1000000 $, ia gaseste asta si la noi...
          • +3 (3 voturi)    
            nu e o scuza (Miercuri, 11 februarie 2015, 16:47)

            Reader [anonim] i-a raspuns lui simona

            ca acum x sute de ani ei faceau nave de razboi si noi trageam cu prastia in cortul vecinului.

            datorita "geniilor" tara asta a avut la conducere numai hoti care ne-au tinut pe loc. toti, de la presedinte / prim ministru, pana la primarul din comuna uitata de lume din buzau, toti au furat si nu au facut nimic pentru dezvoltarea entitatii pe care o conduce.

            legat de companii, da stiu ca sunt americane, dar stii ca majoritatea au centre mari (dezvoltare, marketing, sales) in UK? la noi marea mojoritate au doar suport si foarte putina dezvoltare.

            in romania nu are cine sa-ti finanteze o idee pentru ca romanii nu au timp sa creasca o afacere. de ce sa investesc acum 100.000 E si sa scot peste 5 ani 1.000.000 cand pot sa dau spaga 50k si mi-am retrocedat un munte intreg? sau, "de ce sa ii dau bani lu x pentru ideea lui? sa-i confirm ca e destept si eu sunt prost? adica eu care am bani sunt mai prost ca ala care nu are?!"

            si uite cum din invidie, frustrari, prostie, "sa moara capra vecinului" noi stam pe loc si altii evolueaza. asta nu cred ca mai tine de istorie ...
  • -10 (24 voturi)    
    8 din 10 (Miercuri, 11 februarie 2015, 1:41)

    Valentin [anonim]

    8 din 10 cetateni ai Marii Britanii sunt asistati sociali intr o forma sau alta..roi englezul nu are nevoie sa invete tabla inmultirii caci oricum el va avea frigiderul plin , caci prin diverse mijloace fie prin nou nascuti, fie prin boli, fie prin alte mijloace el va mulge de la regina necesarul existentei...si o existenta buna....Asa ca studiul e o provocare prea mare...
    Si atunci ei cad victime...Noi , romani fiind nu ne permitem sa cream victime...noi cream creiere si caractere care implementeaza ambitia, sensul, progresul, lupta...Norvegia, Suedia si toata restul isi permit sa transofrme scolile de stat si private in simple lacase de a dezvolta hobby uri...Atentie mare...nu va veni niciodata cineva de la Google sa angajeze un englez..ha ha...el va merge in Romania...si stie de ce...
    • +1 (9 voturi)    
      Ai luat ceva de dimineata? (Miercuri, 11 februarie 2015, 11:16)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Valentin

      Ai grija ca astea venite din China sunt cam toxice.
  • +22 (30 voturi)    
    tara de asistati si cretini? care dintre ele? (Miercuri, 11 februarie 2015, 2:30)

    Ioana [anonim]

    Oameni buni, ascultati-va/citit-va putin. Eu locuiesc (si muncesc si platesc taxe si imi educ copiii) in Anglia. Personal am fost educata in ciclul primar in minunata scoala a anilor 80. Daca nu erau ai mei, mai ales taica-meu sa ma invete carte, ajungeam sa cotizez salam la invatatoare, maturi si vin de surcele la "profesorul" de lacatuserie, etc cum faceau colegii mei premianti (ca eu nu apucam fiindca ai mei nu lucrau la aprozar si erau si contra practicii). A se slabi cu scoala romaneasca minunata! Am terminat incomparabila facultate romaneasca (de stat, intrind cu examen de admitere). Daca e sa dau calificative in functie de cit mi-a folosit in cariera (in domeniu) ce am invatat in facultate le-as da un 4.5 din 10 adica nici nota de trecere. Numai eu stiu in ce situatii de toata jena am fost pusa fata de colegii si indrumatorii mei de la doctoratul pe care l-am facut in Germania si cit a trebuit sa citesc ca sa acopar ceea ce in orice universitate de provincie din vest se invata de peste 20 de ani si la noi nici macar nu s-a mentionat in trecere intr-un curs de 2 semestre. Pina si acum la 13 ani de cariera in vest mai intru in pamint de rusine cind se aduce vorba de vreo lege sau ecuatie pe care ar trebui sa o fi invatat in facultate si de care n-am auzit in viata mea. Incetati de-a va crampona de virfuri. Virfurile se ridica in orice situatii, chiar impotriva unui sistem ca cel romanesc iar Joe Public e Gheorghe Publicul in orice tara. Doar ca in unele tari cultura generala minima, ca si educatia civica, educatia dezbaterii, educatia sanitara, etc sint cultivate la citeva trepte mai sus decit in alte locuri. Citeam undeva, nu-mi amintesc sursa, ca pina nu ajungi la un anumit nivel de cultura/civilizatie/realizari personale, nu poti ajunge nici sa admiri si sa lauzi ci doar sa injuri indirjit printre dinti.
    • +2 (4 voturi)    
      Mai e un aspect (Miercuri, 11 februarie 2015, 11:52)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui Ioana

      Personal inca caut si azi un scriitor roman care prin opera lui sa nu se plinga de diferite aspecte ale vietii, sa nu fie un "trist" , nu reusesc sa gasesc. Suntem un neam de "frustrati" care doar se plinge si injura si asta da din cauza ca intradevar cultura/civilizatia/realizarile inca nu au atins acel nivel la care sa stii sa apreciezi , sa admiri si sa lauzi . Nu neparat materia in sine e problema ci in primul rand oamenii care o predau , oameni tristi care in cele mai multe cazuri uita si sa fie oameni dar mitemi Profesori.
      • 0 (0 voturi)    
        Am gasit eu unul (Miercuri, 11 februarie 2015, 16:46)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui falcoind

        Vezi ce scrie:http://filedelumina.ro/2014/12/01/a-aparut-cartea-vise-de-inger/
        si cu siguranta mai sunt si altii. :)
        • +1 (1 vot)    
          Mersi (Vineri, 13 februarie 2015, 10:11)

          falcoind [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

          din scurtul pasaj care e pe net , se pare ca e o scriecre care incaearca sa rada intrun fel de acei "tristi" de care iti spuneam eu , o sa comand cartea sa o citesc mersi, poate ajunge si in programa scolara ,ca de miorita si CO deja e infestat tot neamul .
    • -1 (5 voturi)    
      sorry for you (Miercuri, 11 februarie 2015, 14:20)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Ioana

      daca facultatea absolvita in anii '80 nu ti-a folosit la nimic in Vest, pe motiv ca n-ai invatat aici nushce formule universale, da-mi voie sa-ti spun ca ai luat diploma pe pile! nici eu, nici ceilalti colegi de grupa nu ne-am intalnit cu asemenea probleme (in constructii civile); aceleasi formule si aceleasi principii se aplica peste tot, diferenta o face tehnologia, pe care nu in facultate o inveti ci o gasesti la firma care te angajeaza.
  • -9 (11 voturi)    
    asta (Miercuri, 11 februarie 2015, 3:24)

    #@roman_din_argedava [anonim]

    comparatie intre noi si Anglia??pai care e treaba?ca noi ne inchinam americanilor...de ei ne minunam noi,ar fi bine sa vedem ce se preda acolo.in fine...vad ca multi se leaga de religie,de fapt ce religie ne indoctrineaza pe noi?ca la noi religia e mai mult optionala,nu tin minte sa fi facut prea multa religie in scoala.dar de istoria din scoli ce parere aveti?istoria care o invata totii copii in scolii cum e?ahh?e oare una trunchiata???????????
  • +3 (5 voturi)    
    plangaciosii! (Miercuri, 11 februarie 2015, 9:57)

    Victor [anonim]

    Asa e la noi obiceiul ca lumea sa se planga ca e greu la scoala.
  • -9 (21 voturi)    
    Mda (Miercuri, 11 februarie 2015, 10:50)

    electron [utilizator]

    Ok... fara suparare hotnews dar ce este in articol nu e nici o comparatie. Este o lista cu ce se invata in Romania si ce se invata in Anglia. Nu observ partea de comparatie. Daca era un table sa zicem ca reuseam sa vad diferentele si asemanarile dar asa daca vreau sa compar (eu si nu articolul, pentru ca articolul nu compara) trebuie sa tot fac scrol sus jos sa vad cum ii in Romania si cum ii in Anglia
  • -5 (11 voturi)    
    ridicol (Miercuri, 11 februarie 2015, 14:03)

    bobo [anonim]

    Comparatia e ridicola.
    Englezii sunt la ani lumina in fata romanilor (si nu numai) in toate domeniile.
    • +1 (1 vot)    
      ma, (Joi, 12 februarie 2015, 9:55)

      mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui bobo

      tu nu stii ca romanii sunt buricul pamantului? E pacat ca inca ne amagim ca suntem cei mai tari, dar persecutati (azi e la moda in rusia propaganda asta). Romania este mult in urma vestului si din pacate cred, optimist vorbind, va mai dura 2 generatii.
  • +1 (5 voturi)    
    Sistemul (Miercuri, 11 februarie 2015, 14:23)

    Valentin [anonim]

    Sistemul educational din Romania, inclusiv matematica , prin programele complexe creeaza acumulari ,asive de cunostinte, ceea ce il va ajuta enorm pe elev la perspective, concluzii, sinteze , analize...Copii din Romania sunt minunati, ai ce discuta cu ei, sunt educati de niste profesori ce stau cu 250 de euro pe luna, in aceleais haine pe care le spala de zece ani si in apartamentele lor..Creierul este ca un buerete...daca nu asimilezi nu ai ce reproduce,analiza,sustine,compara..
    toate aceste acumulari de materii si implicit matematica, fac din copii romani personalitati complexe...Un elev britanic are cunostintele mai sus decat o gaina ce face cot codac, dar in schimb e protejat de un sistem bine pus la punct...Si in acelasi timp de caracteristicile natiei, adica onestitate, flexibilitate, cosmetizare si multe altele...
    Progamele scoalare din Romania sunt fantastic de bune, ele fiind create pentru elite, profesorii sunt oameni fantastici...Dar sistemul nu le ofera multe sanse dupa varsta de 20 de ani,caci este impsoibil pentru un adolescent sa treaca peste Mircea Badea, Capatos,Guta, Puta, Trililuta, asa zisi politicieni, asa zisi oameni de afaceri care toti impreuna creeaza PROSTARIA ROMANIEI...care insitiga la agresiune, la lucruri necaracterisitce unei fiinte umane.
    Atentie...Romania are probabil cei mai fantastici si minunati copii din lume, extraordinar de talentati si bine documentati si toate acestea se datoreaza sistemului educational din Romania,progamelor incarcate, asimilarii masive de cunostinte...
    • -1 (1 vot)    
      acumulari masive (Joi, 12 februarie 2015, 9:50)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Valentin

      acumulari masive in timp scurt de rahaturi ca sa nu iei nota proasta la lucrarea de control pe care ti-o da profu in ultimele ore ale semestrului pentru ca ia fost prea lene sa asculte oral sau sa predea ca nu prea a fost la scoala ca avut de spalat hainele alea de 10 ani ... si copii au carat in spate tot acest timp un ghiozdan de 15 kile zilnic...ca niste sclavi....si pentru ca toata materia asta indesata in sila si pe de-a fuga sa stocat in buretele asta de creer in zona memoriei de scurta durata...s-a sters imediat dupa ce buretele a considerat ca nu-i mai trebuie. Daca minunatii astia de profesori sunt asa de buni...de ce dracu avem cei mai multi analfabeti din europa...pentru ca le place sa lucreze doar cu elitele....de fapt nu le place sa-si bata capul cu cei mai slabi sa le ridice nivelul...si asta se vede la rezultatele de la bac
  • -2 (4 voturi)    
    comparatie programa matematica (Miercuri, 11 februarie 2015, 15:44)

    monib [anonim]

    nu, nu va luati de matematica romaneasca si mai ales, nu o comparati cu cea din Anglia...
    Orice s-ar xzice, ai nostri sunt peste...la matematica ..poate sa fie de lucru la aplicabilitatea in practica a teoriei invatate
    Poate suntem in urma rusilor,chinezilor,indienilor la acest capitol..si poate UK si-a ridicat nivelul datorita imigrantilor de aceasta origine,,,dar in general scoala din UK e mai slaba ca cea romaneasca la matematica si limbi straine ..nu vorbim de engleza, desi si acolo se mai gasesc de ai nostri mai priceputi la gramatica decat nativii de acolo...
    Ei sunt mai buni la comunicare, dezbateri publice, proiecte in echipa...limba engleza si in general tot ce tine de soft skills....dar nu la matematica.
    • 0 (2 voturi)    
      Fugi wai de-aicea (Miercuri, 11 februarie 2015, 16:39)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui monib

      Indoparea cu formule spui tu ca-i matematica? Ioi, romanul prin comparatie indreapta usa la Logan cu barosul...si el spune ca stem tari la mate,,,,lol.
  • +2 (2 voturi)    
    educatie (Miercuri, 11 februarie 2015, 16:25)

    bobo [anonim]

    Si degeaba invata copii romani matematica avansata la scoala, daca acasa parintii asculta manele si le ofera o educatie de mahala.
  • +5 (5 voturi)    
    manuale (Miercuri, 11 februarie 2015, 16:29)

    bobo [anonim]

    Cei cara lauda invatamantul romanesc, ati citit vreodata vreo carte de fizica sau de matematica scrisa de profesorii romani, ca sa o comparati cu cele din Anglia sau SUA? Sunt sigur ca nu. Veti ramane uimiti de diferenta. De regula, cele romanesti sunt niste compilatii de formule scrise de oameni care nu inteleg cu adevarat despre ce vorbesc.
    • +4 (4 voturi)    
      asa e (Miercuri, 11 februarie 2015, 18:07)

      alex73 [utilizator] i-a raspuns lui bobo

      cel putin la nivel de colegiu/facultate pot sa confirm. In RO metoda pedagogica in anii '90 era nula (cu exceptii individuale) si nu ma astept sa se fi schimbat in bine.

      Cand am facut studii post-universitare in Canada am simtit ca nu pot tine pasul - nu atat cu continutul materiilor cat cu seriozitatea studiului; continutul nu era de master ci de universitate/colegiu!
      Scoala din Romania nu ma "antrenase" sa fiu suficent de metodic/riguros in studiu. In sistemul anglo-saxon se incepe usurel dpdv al bagajului de cunostinte in ciclurile primare/gimnaziale/liceale, dar ii invata sa gandeasca critic si aplicat.
      La nivel de colegiu/master/doctorat pun in aplicare toata acea disciplina deja formata in studenti pentru studiul serios si aprofundat a unor teme din ce in ce mai complexe.
      In acest mod societatea lor produce si casiere care nu stiu tabla inmultirii si care inchid calculatorul daca e pana de curent, dar si cercetatori cu rezultate de top.

      Deci boieri d-voastra, unde se face scoala mai bine dpdv al impactului social final? Acolo unde supra-aglomeram copii in ciclurile primare/secundare si apoi o ardem in plagiate, sau acolo unde mai intai se formeaza disciplina muncii si a lucrului in echipa, urmand ca fiecare sa se "catere" in copacul stiintei atat cat il duce mintea si dorinta de afirmare?
  • 0 (0 voturi)    
    matematica la ei si la noi (Miercuri, 11 februarie 2015, 21:23)

    narcis [anonim]

    deci la noi mult si la urma nu ramane nimic la ei putin si bun,aia e diferenta,nu toti suntem genii,cei care sunt si cu respect zic asta ar trebui sa faca un percurs diferit pt matematica,si asta e valabil pt toate materiile.....
  • 0 (0 voturi)    
    mioritic articol (Joi, 12 februarie 2015, 6:50)

    Cris [anonim]

    puneti problema fundamental gresit. aceeasi greseala pe care o fac de zeci de ani smecherii care fac programe si iau decizii pt sist nostru de invatamant.

    conteaza mai putin CE invata copiii astia, ci CUM.

    un fizician a dem deja ca un copil de 7 ani poate "invata" (ie intelege) teoreia relativitatii (pe care multi adulti n-o pricep) daca ii se "preda" cum trebuie.

    e idiotenie mioritica sa ne masuram firele de iarba sa vedem care's mai lungi. iarba lor hraneste, e vie. a noastra e de plastic: da bine in poza, dar e un fals ordinar.

    matematica il poate invata pe copil cum sa gandeasca, cum sa evalueze si sa aleaga argumente relevante pt o problema data. e irelevant cat stie sau cat memoreaza ca un animal. vrem oameni care sa gandeasca. asta e scopul educatiei.
  • +1 (1 vot)    
    Comparatie (Duminică, 21 februarie 2016, 16:59)

    Anca Badea [utilizator]

    Din ce am gasit eu pe net:

    - Orele dureaza de la 8.30 ( 9 ) la 15.30. Au 5 ore de studiu, in rest mincare si pauza.
    - Un copil de cls 3 de la noi ar fi la ei in year 5 de studiu, la key stage 2.
    - din ce am vazut fac 5 ore de mate si 5 ore de limba pe saptamina. ( am gasit un orar aici: http://www.hollandhavenschool.co.uk/our-school-day---timetable.html )
    - Acum putem sa comparam: In Anglia - 5*39=195 ore de mate. In RO 4*35=140 ore de mate.
  • +1 (1 vot)    
    Comparatie (Duminică, 21 februarie 2016, 19:10)

    Anca Badea [utilizator]

    Si daca mai calculam si asa:
    - Daca numaram si orele efectiv pe care le petrec la scoala avem asa: in RO la cls 3 au 4 ore/zi ( intr-o zi 5 h ) a cite 45 min fiecare! Asta inseamna 15.75h/sapt. * 35sapt = 551.25 ore/an.
    - In Uk au 5 ore/zi ( de cite 1 h ).. Asta inseamna 25h/sapt. * 39sapt = 975 ore/an.
    - Si nr total de ore ( a cite 60 min ) de mate: in RO - 4*0.45=3h*35sapt = 105 h de mate. in UK 5h*39sapt = 195 h de mate.
    - Concluzia: 551h vs 975h alocate studiului tuturor materiilor. Si 105h vs 195 h ( a cite 60 min ) pt matematica. Deci fac scoala dublu!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version