Patriarhia insista ca statutul actual al religiei in scoala e "conform cu legislatia", desi Curtea Constitutionala a decis altceva

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 9 decembrie 2014, 16:24 Actualitate | Esenţial

Religia in scoli
Foto: basilica.ro
Patriarhia anunta ca "statutul actual al Religiei in invatamantul public este conform cu legislatia", la mai putin de o luna dupa ce Curtea Constitutionala a constatat ca este neconstitutional ca parintele care nu vrea religie pentru copilul sau sa fie cel care sa solicite retragerea elevului de la aceasta ora. Judecatorii CCR au decis definitiv si obligatoriu ca cei care trebuie sa faca solicitare sunt parintii care doresc ca orele de Religie in scoala sa fie urmate de copiii lor. Pana la aceasta ora, legea educatiei nu a fost inca pusa in acord cu decizia CCR. Astazi, Patriarhia sustine "sistemul national de invatamant nu prevede posibilitatea existentei disciplinelor cu statut facultativ".

Patriarhia Romana anunta astazi, 9 decembrie, intr-un comunicat de presa, ca "Statutul actual al Religiei in invatamantul public este conform cu legislatia romaneasca si se afla in multe tari ale Uniunii Europene". Apoi explica de ce a cerut Senatului Romaniei sa respinga propunerea legislativa a deputatului Remus Cernea.
  • Explicatiile publice ale Patriarhiei Romane vin la o zi dupa ce senatorul Cristian Dumitrescu, vicepresedintele Senatului, le-a comunicat senatorilor ca Biroul Permanent al Senatului a primit "o scrisoare din partea Preafericitului Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, privitoare la initiativa unui deputat care propune eliminarea din programa scolara a obligativitatii orelor de religie. Patriarhul solicita respingerea aceastei initiative legislative". HotNews.ro a scris aici pe larg despre scrisoarea Patriarhului Daniel
Patriarhia mai precizeaza astazi ca decizia Curtii Constitutionale a Romaniei "nu are nicio legatura cu propunerea domnului deputat Remus Cernea (asa cum in mod tendentios au sugerat unele institutii media)".
  • Amintim ca CCR a decis ca este neconstitutional ca parintii care nu vor Religia in scoala pentru copilul lor sa fie nevoiti sa faca o solicitare prin care sa isi scoata copilul de la ora. Surse oficiale au declarat pentru HotNews.ro ca argumentatia Curtii porneste de la ideea ca cel care vrea sa faca ceva trebuie sa ceara acel lucru, si nu cel care nu vrea. Detalii aici
  • Conform Constitutiei, in 45 de zile Legea educatiei trebuie pusa in acord cu decizia CCR, iar propunerea legislativa de modificare a Legii educatiei initiate de Remus Cernea prevede ca "elevilor apartinand cultelor recunoscute de stat, indiferent de numarul lor, li se ofera posibilitatea de a participa la ora de religie, ca disciplina facultativa, conform confesiunii proprii, la solicitarea scrisa a parintilor sau tutorelui legal instituit, ori a acelora dintre elevi care au implinit varsta de 16 ani".
  • "La disciplina facultativa 'Religie', care poate fi predata incepand cu, cel mai devreme, clasa I, nu se acorda note, ci calificative care nu sunt luate in considerare la media generala", mai prevede proiectul legislativ al lui Cernea, pe care Patriarhul Daniel doreste ca parlamentarii sa o respinga.
Comunicatul integral de astazi, 9 decembrie 2014, al Patriarhiei Romane

"Statutul actual al Religiei in invatamantul public este conform cu legislatia romaneasca si se afla in multe tari ale Uniunii Europene

In contextul dezbaterii parlamentare a initiativei legislative a domnului deputat Remus Cernea pentru modificarea articolului 18 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011 prin inlocuirea disciplinei Religie cu disciplina Etica si cultura civica in invatamantul primar, gimnazial, liceal si profesional, ca parte a trunchiului comun si acordarea de calificative la disciplina Religie, Patriarhia Romana a solicitat Senatului Romaniei respingerea acestei propuneri legislative din urmatoarele motive:

1. Prezenta disciplinei Religie in invatamantul preuniversitar romanesc este in conformitate cu: prevederile art. 32, alin. (7) din Constitutia Romaniei (Statul asigura libertatea invatamantului religios, potrivit cerintelor specifice fiecarui cult. In scolile de stat, invatamantul religios este organizat si garantat prin lege); prevederile art. 32, alin. (1) din Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasa si regimul general al cultelor (In invatamantul de stat si particular, predarea Religiei este asigurata prin lege cultelor recunoscute); prevederile art. 18, alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011 (Planurile-cadru ale invatamantului primar, gimnazial, liceal si profesional includ Religia ca disciplina scolara, parte a trunchiului comun. Elevilor apartinand cultelor recunoscute de stat, indiferent de numarul lor, li se asigura dreptul constitutional de a participa la ora de Religie, conform confesiunii proprii).

2. Sistemul national de invatamant nu prevede posibilitatea existentei disciplinelor cu statut facultativ.
Religia este disciplina scolara, parte a trunchiului comun. Potrivit legislatiei in vigoare, este obligatorie prezenta Religiei printre celelalte discipline din schema orara, dar nu este obligatorie participarea elevilor la ora de Religie. Un exemplu similar la o alta disciplina din trunchiul comun: pentru neparticiparea elevului la orele de educatie fizica este necesara scutirea medicala.

3. In contextul legislativ european, in mai multe tari ale Uniunii Europene este asumata o perspectiva similara cu cea precizata in legislatia romaneasca (disciplina obligatorie, predata confesional, cu posibilitatea de a nu participa, la solicitarea scrisa a elevului major, respectiv a parintilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor): Austria, Cipru, Finlanda, Germania, Grecia, Irlanda, Malta.

4. Disciplina Religie propune, nu impune valori spirituale si morale ce stau la baza culturii europene si nationale, valori la care elevii trebuie sa aiba acces in mod liber si care au un rol formativ deosebit, demonstrat si de studiile sociologice in domeniu. Valorile acestea sunt diferite de cele propuse in cadrul orelor de Etica si cultura civica.

6. In prezent, disciplina Educatie civica/Cultura civica face parte din planurile-cadru ale invatamantului primar/gimnazial, din aria curriculara 'Om si societate'.

7. Evaluarea face parte din specificul oricarei materii scolare si este, asadar, necesara si la ora de Religie. Lipsa evaluarii elevilor la ora de Religie sau gasirea unor solutii de evaluare alternative la nota poate constitui o depreciere a statutului acesteia ca disciplina scolara. Nota functioneaza ca un stimulent al invatarii atat in sens pozitiv ('invat ca sa iau o nota mare'), cat si negativ ('daca nu mi se pun note, de ce sa mai invat?'). Corelat cu acest rol de motivare, nota este apreciata de elevi si profesori ca un barometru al efortului elevilor. Efortul depus de elevi in acumularea de cunostinte si in formarea de atitudini si conduite moral-religioase se cere rasplatit si valorizat.

Precizam ca decizia Curtii Constitutionale a Romaniei, din ziua de 12 noiembrie 2014, prin care s-a admis exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9, alin. (2), teza intai din Legea invatamantului nr. 84/1995 si ale art. 18, alin. (2), teza intai din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, nu are nicio legatura cu propunerea domnului deputat Remus Cernea (asa cum in mod tendentios au sugerat unele institutii media) si nu afecteaza prevederile legale pentru respingerea initiativei legislative mentionate."


Informatii de background - Ce prevede initiativa legislativa pe care BOR o vrea respinsa si cum am aflat ca Patriarhul Daniel le-a cerut senatorilor sa pice legea propusa de Cernea

Cristian Dumitrescu
Foto: Agerpres
Senatul Romaniei a transmis ieri, 8 decembrie 2014, un comunicat HotNews.ro in care informa care sunt declaratiile pe care le-a facut vicepresedintele Senatului la finalul sedintei Biroului permanent.

Printre altele, senatorul Cristian Dumitrescu, vicepresedintele Senatului, a declarat: "Biroul Permanent al Senatului a primit si o scrisoare din partea Preafericitului Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, privitoare la initiativa unui deputat care propune eliminarea din programa scolara a obligativitatii orelor de religie. Patriarhul solicita respingerea aceastei initiative legislative. Biroul Permanent a trimis solicitarea comisiei de invatamant a Senatului. Respectiva propunere a fost adoptata tacit de Camera Deputatilor", dupa cum se arata in comunicatul Senatului.

Remus Cernea
Foto: Agerpres
Propunerea legislativa a deputatului Remus Cernea a fost adoptata tacit de Camera Deputatilor pe 19 noiembrie, iar Senatul este camera decizionala. Initiativa prevede modificarea Legii Educatiei Nationale astfel incat disciplina Religie sa fie inlocuita in planurile-cadru ale invatamantului cu materia "Etica si cultura civica". Potrivit proiectului initiat de Remus Cernea, "elevilor apartinand cultelor recunoscute de stat, indiferent de numarul lor, li se ofera posibilitatea de a participa la ora de religie, ca disciplina facultativa, conform confesiunii proprii, la solicitarea scrisa a parintilor sau tutorelui legal instituit, ori a acelora dintre elevi care au implinit varsta de 16 ani".

"La disciplina facultativa 'Religie', care poate fi predata incepand cu, cel mai devreme, clasa I, nu se acorda note, ci calificative care nu sunt luate in considerare la media generala", se mai arata in aceasta initiativa legislativa.

Potrivit parcursului legislativ al proiectului, Consiliul Economic si Social a acordat aviz Negativ propunerii, Consiliul Legislativ a acordat aviz Favorabil, Comisia pentru drepturile omului din Camera Deputatilor a acordat aviz Negativ, Comisia juridica, de disciplina si imunitati - aviz Favorabil, Comisia pentru invatamant, stiinta, tineret si sport - aviz Negativ, dupa care a fost adoptata tacit de Camera Deputatilor, pe 19 noiembrie 214.

Amintim ca Religia este materie obligatorie din clasa pregatitoare si pana in clasa a XII-a, astfel ca elevii fac o ora de Religie saptamanal, conform legii nemodificate pana acum. Sursa

Ce spun articolele de lege declarate neconstitutionale de CCR

Legea invatamantului nr. 84/1995, art.9 alin.(2) teza intai: "La solicitarea scrisa a parintilor sau a tutorelui legal instituit, elevul poate sa nu frecventeze orele de religie."

Legea educatiei nationale nr. 1/2011, art. 18 alin. 2 teza intai: "La solicitarea scrisa a elevului major, respectiv a parintilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate sa nu frecventeze orele de religie."

Citeste si:


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

6623 vizualizari

  • +28 (30 voturi)    
    Cezar (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:29)

    ovidiu2 [utilizator]

    Băi, nu sunteţi sănătoşi? Nu înţelegeţi româneşte? Atunci deschideţi Biblia la Noul Testament unde scrie „Daţi-i Cezarulu ce-i al Cezarului!” Daţi-i şcolii ce-i al şcolii, statului (laic) ce-i al statutului (laic) şi vedeţi-vă de treburile voastre!
    • +8 (10 voturi)    
      Bravo! (Marţi, 9 decembrie 2014, 18:00)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu2

      Vor trebui popalaii sa inteleaga ca Dumnezeu nu este afacere.
      Atata timp cat capul bisericii este un afacerist, asta este. Religia este optionala. Popalaii sunt optionali.
      Ce, maine se vor trezi ca sa ma "doteze" cu ce
      duhovnic vor ei!
      Lasa, eu cred in Dumnezeu, nu in biserica!
      Si Dumnezeu este oriunde!
      Deci, ... ce vor popalaii?
      Ajunge!
      Acum, cioxu mic si mai trageti o rugaciune.
      Poate data viitoare... iese!
  • +25 (25 voturi)    
    Si eu sustin ca eu sunt Dumnezeu. (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:33)

    mitg [utilizator]

    Dar in afara de un control la psihiatru, nu obtin nimic, pentru ca legea e lege si au 45 de zile sa puna in aplicare hotararea CCR.
  • +19 (21 voturi)    
    . (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:33)

    mikeyu [utilizator]

    Mai ho. Doar la ciolan.
  • +25 (27 voturi)    
    de ajuns! (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:33)

    Francisc 1 [utilizator]

    ati pierdut alegerile! nu mai avem bani sa va suportam, cheltuiti mai putin si fiti mai modesti!
  • +12 (14 voturi)    
    Afacerea cu religia in scoli (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:36)

    Frank777 [utilizator]

    este de fapt o retea de vanzare obiecte bisericesti,carti de profil si locuri de munca pentru apropiatii bisericii.
    Avem exemplul de azi ca in Turcia Erdogan presedintele cu accese fundamentalise a decis sa se faca religie in scolile primare.
    Acum imi dau seama ca numai in asa regimuri se face religia obligatoriu. Dar ei au alte scopuri.
    La noi este o afacere banoasa si este vorba nu mai despre bani si influienta care sa genereze alti bani.
    Le-a luat mintile la popi banii. Ochiul dracului.
    Pana si religia este izvor de coruptie in tara asta.PSD a reusit sa cupleze si biserica la afaceri.
    • -4 (4 voturi)    
      Compostorule (Miercuri, 10 decembrie 2014, 0:32)

      FlorinDan1 [anonim] i-a raspuns lui Frank777

      Dar pentru tine mintea ta nu e i.vor de coruptie?Esti un fundamentalist al p.ostiei!Ce sa-ti mai cer ca mi.te nu ai pras.ie!
  • +13 (15 voturi)    
    "foame" de enoriasi (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:38)

    bigbrother [utilizator]

    Copilul este urmatoarea "tinta" a bisericii, care vrea sa isi reinoiasca "stocul" de enoriasi. Intr-o tara unde saracia este la ea acasa, BOR profita impunandu-si modul de afaceri pana si la nivelul scolilor. "Crede si nu cerceta", asa ar trebui in acceptiunea BOR sa inceapa orice manual scolar. "Plateste sau nu vei fi inmormantat/botezat", asta ar trebui sa scrie pe casele multor preoti.

    Nu mai este suficienta credinta, trebuie dublata de vizite dese la biserici si pomeni cat mai multe, bani bagati in buzunarul preotilor si mai departe, in buzunarele BOR SRL. O pleiada de sarbatori de sfinti, mai aduc niste moaste de pe cine stie unde, inca o serie de biserici construite una langa alta si mai ales, incununarea Nebuniei Neamului, acea mostruozitate construita langa alta monstruozitate. Asta inseamna credinta in Romania, sursa de bani pentru preotime si viitori votanti pentru politicieni, ghidati de interesele celui care da mai mult.

    Bine totusi ca hotararea CC nu lasa loc de interpretari si este obligatorie chiar si pentru gusterul asta poleit cu aur. Pe langa el asa imbracat, chiar si Iisus ar fi parut un vagabond.
    • -5 (5 voturi)    
      ,, profita si nu cerceta'' (Miercuri, 10 decembrie 2014, 0:36)

      FlorinDan1 [anonim] i-a raspuns lui bigbrother

      V...ondule iti place c.c.!Se vede dupa buzele tale senzuale!Dute si ia bani sau da la politicieni ca acolo e sufletul tau li..urtule!
  • +10 (12 voturi)    
    BOR se comporta abuziv! (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:40)

    vali47 [utilizator]

    BOR este o institutie particulara care vrea sa impuna reguli societatii romanesti multiculturale.Cred-ca problemele ridicate de BOR se pot rezolva numai printr-o dicutie interecumenica si BOR ca biserica a majoritatii poate convoca un asemenea conclav.Nu vrem un razboi religios in Romania si BOR spre asa ceva ne impinge.Eu ma declar crestin ortodox,dar nu-mi place cu abordeaza problemele BOR.Nu sunt de acord nici ca BOR si oricare alta biserica,este proprietara unor bunuri.Acestea apartin comunitatii locale si biserica este administrator urmare a religiei practicate de comunitatea respectiva.
    • -5 (5 voturi)    
      Iuda (Miercuri, 10 decembrie 2014, 0:37)

      FlorinDan1 [anonim] i-a raspuns lui vali47

      Esti un cre.tin antiortodox!
  • +11 (13 voturi)    
    ... (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:43)

    uncetateansimplu [utilizator]

    Daca raman fara religie in scoli peste 15 ani raman fara clienti expiratii astia.
    Apropo cand incepe si impozitarea lor (cladiri, terenuri, masini, biserici, etc.) plus stoparea salariilor, doar incaseaza pe chitanta si pe langa chitanta la greu...
    Acesti tristi raman blocati in istorie, au impresia ca daca inca sunt imbracati, pardon poleiti in aur, lumea este speriata.
    Nu deschideti usa la evazionistii astia in prag de sarbatori, vin sa va bage mana in buzunar!
    • +5 (7 voturi)    
      Daca cei 45 de ani de comunism (Marţi, 9 decembrie 2014, 18:11)

      GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui uncetateansimplu

      si indoctrinare ateist-stiintifica nu au reusit sa stearga credinta din sufletele romanilor, astazi cand cultele religioase se bucura de o libertate absoluta, care este problema?! Se pare preotii martiri ai epocii comuniste eru cu adevarat dedicati misiunii lor si aveau har! Cei de astazi au perdut aceste atribute esentiale ale "pastorului turmei", umbla numai dupa bani si beneficii materiale si vor ca "statul" sa le creieze conditii si facilitati legislative pentru promovarea si dezvoltatrea "businessului"!
    • -2 (2 voturi)    
      expiratul (Miercuri, 10 decembrie 2014, 0:40)

      FlorinDan1 [anonim] i-a raspuns lui uncetateansimplu

      Lasa ma ca tu ai chitante la b.rdel ca doar la asta esti si tu bun!
  • +9 (13 voturi)    
    BOR (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:44)

    nimrod [utilizator]

    Ce-or fi popii asa disperati? Te pomenesti ca fara orele de religie n-or avea bani sa-si incalte Mertz-urile cu anvelope de iarna!
    • -3 (3 voturi)    
      Disperatule (Miercuri, 10 decembrie 2014, 0:47)

      FlorinDan1 [anonim] i-a raspuns lui nimrod

      N-ai vrea ma si tu un Mertz ca vad ca-ti curg b..ele!
  • +11 (13 voturi)    
    Ma repet (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:47)

    Taras Bulba [utilizator]

    Religia trebuie studiata in scoli, dar nu in forma actuala, ci sub o forma de istorie / enciclopedie a religiilor. Copiii vor avea astfel ocazia sa afle asemanarile, deosebirile, principalele traditii si vor putea alege in cunostinta de cauza in cine si cat sa "creada". Plus ca vor avea o cultura generala mai bogata si o afinitate spre toleranta, si nu spre intoleranta propovaduita de BOR.
    • 0 (0 voturi)    
      Cine (Miercuri, 10 decembrie 2014, 13:43)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      SI cine va preda istoria religilor ? Tot popii crestini!
      Lectia va incepe asa: islam, hindu, budism, tao sunt niste religii pagane, crestinismul este singura religie dreapta. Acum deschideti biblia la capitolul "Pupa poala popii" si memorati.
  • +12 (14 voturi)    
    Nu pot sa ma lamuresc.... (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:57)

    gica43 [utilizator]

    ...care sunt mai nesimtiti :politicienii sau conducerea BOR ? Cei din urma chiar nu au...nici un DUMNEZEU !!!
    • -4 (4 voturi)    
      At.ule! (Miercuri, 10 decembrie 2014, 0:48)

      FlorinDan1 [anonim] i-a raspuns lui gica43

      Ghici cine daca nu t.!
  • +12 (12 voturi)    
    "Patriarhia" vrea bani (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:03)

    BobMuller [utilizator]

    Parca Teoctist n-a fost ca Daniel, imi amintesc ca era un om mai simplu, nu un om lacom, hotarat sa faca rost de bani de la stat cu orice pret, inclusiv cu pretul spitalelor/scolilor care s-ar fi construit in loc de Catedrala Prostirii Neamului.
    • 0 (2 voturi)    
      desteptu.... (Miercuri, 10 decembrie 2014, 0:43)

      FlorinDan1 [anonim] i-a raspuns lui BobMuller

      Lasa ma ca tu te duci si dai bani la catedrala prosti..tiei neamului!
  • -12 (14 voturi)    
    propunere ... de pace (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:06)

    izitoc [utilizator]

    adica daca Biserica strange semnaturi pentru a se preda religia in scoala de la mai mult de 50% din parintii elevilor inscrisi la formele de invatamant de stat, atunci decizia CC ar trebui sa devina nula (ca la referendum).
    • +3 (3 voturi)    
      republica nu democratie (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:34)

      edx [utilizator] i-a raspuns lui izitoc

      Inca sper sa ramanem intr-o republica si nu intr-o democratie.
    • +5 (5 voturi)    
      "Strange"ca stie si are manopera insusita! ! (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:34)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui izitoc

      BOR e scutită de plata impozitelor pe terenuri și deasemenea e scutită de la plata accizelor pentru orice produs energetic utilizat drept combustibil pentru încălzire. O altă scutire este și la eliberarea certificatelor de urbanism.
      Din ce si de la cine strange BOR-ul:
      fabricarea și vânzarea de lumânări și alte obiecte de cult
      cărți religioase, calendare și icoane
      turism ecumenic
      exploatarea terenurilor agricole și forestiere
      fabrici de cherestea
      brutării și patiserii
      arende
      depozite de vin, legume și fructe
      chirii pentru imobile
      donații făcute de credincioși
      Din 1989 până în prezent Statul Român a alocat Bisericii peste 800 de milioane de dolari.
      Salariile preoților sunt suportate de Stat în proporție de 65-80% iar numărul angajaților BOR depășește 30.000 din care peste 17.000 de preoți și diaconi.
    • +2 (4 voturi)    
      da. (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:41)

      Wildschwein_007 [utilizator] i-a raspuns lui izitoc

      sa se faca referendum pe tema asta. Si cel mai bine de fapt cred ca ar fi sa nu se mai puna accentul pe o anumita Biserica, ci pe religie intr-adevar. Religie, fara a o lega de un cult specific (ortodox, romano-catolic, reformat, etc.). "Istoria religiilor"? Nu sunt sigur ca e cea mai buna idee sau nume. Chestia e ca daca inveti ca religia este "istorie", adica ceva care nu mai este valabil, nu e in regula. Poate ar fi bine sa-i zica "studiul religiilor". Adica religia sa fie perceputa ca fiind o entitate (omni)prezenta, nelegata de o anumita Biserica. Dumnezeu este cel care este (asa zice un credincios), indiferent daca participi activ la vreun cult, sau nu. Morala este o necesitate, care nu va "trece" niciodata. O societate sau o planeta chiar fara morala este sortita distrugerii. Asta este opinia mea.
  • +8 (8 voturi)    
    Religia in scoli (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:14)

    DaniAndi [utilizator]

    Trebuie indoctrinati de mici cei mici sa contribuie, mai o spovedeala, mai o impartasanie, mai un botez, mai una, mai alta...si uite-asa se aduna miliardele de iepuroi
  • +10 (10 voturi)    
    Bravoz natziune ! (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:22)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Credeam că popimea e doar un bun agent electoral. Acum văd că sunt și forțoși în Drept si se pun contra CC. E timpul sa isi vada lungul nasului si sa se ocupe de cadelnie si tamiie,
  • +1 (3 voturi)    
    Poate citeste si mult-prea-fericitul Daniel! (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:25)

    GRANDFATHER [anonim]

    Nimeni nu a scos si nu va scoate religia din scoli! I Rlligia are in scoala un statut de obiect optional! Din aceasta perspectiva trebuie privita si recenta decizie a CCR ! Fiind vorba de drepturile si libertatile omului si cetateanului prevazute in Constitutie, cu referire directa la libertatea de constiinta si optiune religioasa, decizia CCR stabileste ca in temeiul prevederilor constitutionale si a "Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasă și regimul general al cultelor", parinttii sau tutorii legali ai elevilor minori(de la gradinita si pana la cei din primul ciclul al liceului, precum si elevii majori din ciclul al doilea al liceului, care doresc sa faca obiectul "RELIGIE" in scoala, vor adresa o cerere directiunii scolii! In baza cererilor depuse, directiunile scolilor sunt obligate sa angajeze personalul calificat(profesorii de religie), sa prevada si sa introduca, ca si pana acum, in orarul scolii orele de religie, conform cu CDS(curriculumuli la dispozitia scolii). Parintii si turorii elevilor minori si elevii majori, care din diferite motive ce tin de libertatea de constiinta si de optiune, nu vor sa faca obiectul "RELIGIE" in scoala, nu au obligatia sa faca/depuna o cerere in acest sens, urmand sa opteze, eventual, pentru alte "optionale" organizate de scoala in cadrul CDS. Acesta este cadrul legal in care "RELIGIA"(toate religiile, fara nici o discriminara!), a fost, este si va ramane un obiect de studiu in scolile din invatamantul public(de stat) din Romania!
    Si ca sa fie clar pentru toti, inclusiv pentru ierarhii BOR, transcriu definitia din DEX ONLINE: OPȚIONÁL, -Ă adj. (Liv.) Referitor la o opțiune; prin opțiune; de voie, la alegere. Se pare ca ierarhilor BOR nu par sa inteleaga si sa accepte ceea ce Constitutia prevede si caranteaza in Art. 29: LIBERTATEA DE CONSTIINTA - "(6) Părinţii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educaţia copiilor minori a căror răspundere le revine.".
  • +6 (6 voturi)    
    BOR-ul = activitate lucrativa de invidiat !? (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:27)

    Plagarus [utilizator]

    În România Biserica este considerată autonomă față de Stat. Biserica înțelege acest aspect doar dintr-o singură direcție: Statul să nu intervină în treburile Bisericii dar Biserica își rezervă dreptul de a fi subvenționată cu sume colosale de bani anual.
    Trei miliarde de euro: la această sumă se ridică averea Bisericii Ortodoxe Române.( bunurile imobile ale Patriarhiei se ridică la minimum 1 miliard de euro.!)
    Cel mai mare cult din România deţine peste 70.000 de hectare de pădure şi teren arabil, zeci de hoteluri, restaurante şi ferme
    Guvernul subvenţioneaza cultele religioase din ţară, deşi acestea au surse proprii de profit foarte consistente.
    Contribuţii, produse sub însemnul bisericii, sponsorizări, taxe din evenimente sunt doar câteva din sursele de profit ale Bisericii Ortodoxe. Fabricarea şi comercializarea de lumânări, obiecte de cult, cărţi religioase, calendare şi icoane, este doar unul dintre obiectele de activitate în care Biserica Ortodoxă deţine monopolul pieţei.
    Mitropolia Moldovei si Bucovinei detine sute de mii de hectare de pădure, hoteluri şi pensiuni în Neamţ, Suceava şi Iaşi, un spital privat şi un centru de conferinţe sunt doar câteva dintre bunurile lumeşti din administrarea Mitropoliei.
    Cnf.Legii Cultelor bisericile si manastirile platesc impozit numai daca declara ca desfasoara activitati economice !!

    Ce se întâmplă cu banii strânşi din serviciile religioase, vânzarea de obiecte de cult, donaţiile şi subvenţiile de la stat?
    BOR administrează ferma Nazarcea din jud. Constanța, care în 2002 a fost atribuită Bisericii de către Stat. Ferma are 350 de hectare de teren cultivat cu vie și diverse livezi. Scopul pentru care a fost atribuit a fost acela de a se construi așezăminte sociale, cantine sociale, azile de bătrâni, cămine pentru orfani. BOR însă nu a făcut nimic, nu a lucrat nici măcar terenul investit de Stat. BOR însă dă vina pe faptul că firma care deținea Nazarcea a intrat în faliment. Un adevărat lanț al slăbiciunilor.
  • +4 (4 voturi)    
    CONSTITUTIA ROMANIEI (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:31)

    GRANDFATHER [anonim]

    Insistenta ridicola a ierrhilor BOR, nu face decat sa-i discrediteze si mai mult(din pacate!) in fata cetatenilor! Ei par sa nu inteleaga si sa accepte ceea ce CONSTITUTIA ROMANIEI prevede si garanteaza:
    CAPITOLUL II
    Drepturile şi libertăţile fundamentale
    ARTICOLUL 29
    Libertatea conştiinţei
    (1) Libertatea gândirii şi a opiniilor, precum şi libertatea credinţelor religioase nu pot fi îngrădite sub nici o formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credinţă religioasă, contrare convingerilor sale.
    (2) Libertatea conştiinţei este garantată; ea trebuie să se manifeste în spirit de toleranţă şi de respect reciproc.
    (3) Cultele religioase sunt libere şi se organizează potrivit statutelor proprii, în condiţiile legii.
    (4) În relaţiile dintre culte sunt interzise orice forme, mijloace, acte sau acţiuni de învrăjbire religioasă.
    (5) Cultele religioase sunt autonome faţă de stat şi se bucură de sprijinul acestuia, inclusiv prin înlesnirea asistenţei religioase în armată, în spitale, în penitenciare, în azile şi în orfelinate.
    (6) Părinţii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educaţia copiilor minori a căror răspundere le revine.

    Detalii: http://legeaz.net/constitutia-romaniei/articolul-29-constitutie
    • -2 (2 voturi)    
      incriminatorule (Miercuri, 10 decembrie 2014, 0:50)

      FlorinDan1 [anonim] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      Atunci de ce ingradesti tu libertatea credintelor religioase sau nu-ti dai seama ce ai citat!
      • +2 (2 voturi)    
        Te rog sa exemplifici unde am gresit! (Miercuri, 10 decembrie 2014, 2:13)

        GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui FlorinDan1

        Citeaza-mi propozitia, fraza, pasajul in care eu ingradesc "libertatea credintelor religioase"!
        • +1 (1 vot)    
          Ignora-l, (Miercuri, 10 decembrie 2014, 10:55)

          Popcorn [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

          lasa-l, ca daca nu isi face norma de postari nu isi primeste portia de coliva. Nu vezi ce raspunsuri jignitoare la adresa celorlalti are? Un raspuns pertinent si la obiect nu a dat, nu a facut decat sa ii jigneasca pe ceilalti interlocutori. Unde o fi acea toleranta crestina, nu stiu, dar la el nu este sigur?
          • 0 (0 voturi)    
            Ai dreptate, multumesc! (Miercuri, 10 decembrie 2014, 12:49)

            GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui Popcorn

            Am constatat si eu acum ca FlorinDan1 este un postac redutabil, care se baga in seama si in vorba, fara sa stie si sa inteleaga despre ce este forba! Schizofrenia bat-o vina!
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:44)

    rerenenegate [utilizator]

    Dat fiind ca primesc bani de la stat (deci e institutie de stat?), inseamna ca cererea de mita la inmormantari/botezuri e infractiune penala (ca si la medici). Ia sa se bage DNA/SRI pe ei, sa vedem daca le place. Si le-as propune la cei de la Consiliul Concurentei sa verifice de ce nu platesc impozite (mi se pare un avantaj nejustificat fata de alte regii autonome/firme care poate vor si ele sa tipareasca niste calendare sau alte materiale). Cu ce e mai presus BOR fata de Metrorex, de ex.?
  • +4 (4 voturi)    
    Preașpăgarii (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:44)

    CititorulComentator [utilizator]

    Rămân fără carne de tun...
    • -2 (2 voturi)    
      prospagarul... (Miercuri, 10 decembrie 2014, 0:51)

      FlorinDan1 [anonim] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Ba chiar tu v..besti despre asta?O....nicule!
  • +4 (4 voturi)    
    Care parte din (Marţi, 9 decembrie 2014, 18:26)

    Tudor_Al [utilizator]

    Romania e stat laic nu intelegeti ? Partea cu statul sau partea cu laicul ? Eu sunt crestin ortodox dar nu as vrea ca educatia copiilor mei sa incapa pe mana unor habotnici. Si daca eram catolic sau luteran sau musulman ?! Eram mai putin Roman ?!
  • +5 (5 voturi)    
    BOR (Marţi, 9 decembrie 2014, 18:52)

    kronk [utilizator]

    Separarea religiei de politic este obligatorie in orice stat civilizat european.In plus nu este obligatorie in scoli.Ar trebui ca BORul sa plateasca la Fisc impozite ca orice firma.Au barbosii burtosi de unde.
  • +2 (2 voturi)    
    Credinta e buna, BOR este doar afacere ! (Marţi, 9 decembrie 2014, 21:41)

    io-petre [utilizator]

    Dupa cum si Mantuitorul a fost dat la rastignire de Marii preoti de atunci si astazi la fel. Ba chiar numarul fariseilor si saducheilor e mai mare si sunt mai rai si mai departe de credinta.
    BOR este doar un comert de superstitii. Salarii si bani de renovat, intretinut si construit biserici complet inutile. Nici macar nu exista predica ... doar o lalaiala din care nu intelegi nimic.
    • -1 (1 vot)    
      Iudo care l-ai vandut pe Hristos! (Miercuri, 10 decembrie 2014, 0:45)

      FlorinDan1 [anonim] i-a raspuns lui io-petre

      Si tu ce faci acum nu e pro....tie!
  • +2 (2 voturi)    
    Ocupatiuni in actualitate! (Miercuri, 10 decembrie 2014, 7:18)

    hotnewsfil [utilizator]

    Pe vremuri, capul familiei (tata) decidea pe ce drum sa merga fiul sau, functie de inclinatiile pruncului : daca ii mergea bine mintea, il indruma catre invatatura, sfatuit si de invatatorul din comuna sa; daca fiul sau arata drag si pricepere catre munca manuala, il dadea la o scoala de meserii; daca impricinatul june nu era atras de nimic serios, dar era deosebit de simpatic, stia sa se faca atractiv, cu inclinatii catre divertisment - cantecele, taclale, barfa, etc. , iubitor al banului castigat usor, fara munca -, tatal decidea sa il faca 'popa' ( zicea asa : 'il fac popa!')..
    Pentru tatii din actualitate, s-a largit gama optiunilor oferite de societate : poate sa aleaga, intre a-si face fiul "talentat", fie popa, fie politician, ambele fiind ocupatiuni usoare si banoase., facute doar cu efortul gurii ('limba n-are oase'!).
  • 0 (0 voturi)    
    un conservator adevărat (Luni, 15 decembrie 2014, 11:23)

    LiviuNae [anonim]

    Religia trebuie predată în continuare.În mod confesional,dogmatic şi în spirit conservator.
    Ba mai mult toate materiile ar trebui puse în concordanţă cu materia religie(exemplu biologia,istoria).Fiecare copil are dreptul de a urma această materie conform confesiunii proprii,iar fiecare cult,asociaţie,organizaţie sau grupare religioasă trebuie să aibă profesori acreditaţi,care să predea religia conform spiritului şi dogmelor confesiunii respective,iar ateii şi agnosticii să aibă şi ei o alternativă,dar să nu decidă pentru copiii credincioşilor.
    În legătură cu educaţia sexuală sau cu forma mascată a acesteia-educaţie pentru sănătate sunt total împotrivă.Dacă totuşi se va introduce,trebuie să am dreptul de a-mi retrage copilul.Nu acceptul răspunde de educaţia lui!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi