Religia nu mai este obligatorie in scoala. Biserica Ortodoxa primeste o lovitura de la Curtea Constitutionala: Parintii care vor sa isi inscrie copiii la materia Religie trebuie sa depuna o cerere

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 12 noiembrie 2014, 16:31 Actualitate | Esenţial

Religia in scoli
Foto: Agerpres
Curtea Constitutionala a decis astazi ca este neconstitutional articolul din legea educatiei care spune ca "La solicitarea scrisa a elevului major, respectiv a parintilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate sa nu frecventeze orele de religie". Judecatorii Curtii au apreciat ca cei care trebuie sa faca o solicitare sunt parintii care doresc ca aceste cursuri de Religie in scoala sa fie urmate de copiii lor, transmite Agerpres. Surse oficiale au declarat pentru HotNews.ro ca argumentatia Curtii porneste de la ideea ca cel care vrea sa faca ceva trebuie sa ceara acel lucru, si nu cel care nu vrea.

Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) anunta intr-un comunicat de presa ca astazi, 12 noiembrie 2014, "a luat in dezbatere exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii invatamantului nr.84/1995 si ale Legii educatiei nationale nr.1/2011".

"In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu majoritate de voturi, a admis exceptia de neconstitutionalitate si a constatat ca dispozitiile art.9 alin.(2) teza intai din Legea invatamantului nr.84/1995 si dispozitiile art.18 alin.(2) teza intai din Legea educatiei nationale nr.1/2011 sunt neconstitutionale", anunta CCR.

Decizia este definitiva si general obligatorie. Curtea Constitutionala a fost sesizata in acest caz de Judecatoria Buzau-Sectia civila, exceptia fiind ridicata de profesorul Emil Moise, care a dat in judecata Liceul de Arta "Margareta Sterian" din Buzau, potrivit Mediafax.

Argumentatiile retinute in motivarea solutiei pronuntate de Plenul Curtii Constitutionale vor fi prezentate in cuprinsul deciziei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ce spun articolele de lege declarate neconstitutionale de CCR

Legea invatamantului nr. 84/1995, art.9 alin.(2) teza intai: "La solicitarea scrisa a parintilor sau a tutorelui legal instituit, elevul poate sa nu frecventeze orele de religie."

Legea educatiei nationale nr. 1/2011, art. 18 alin. 2 teza intai: "La solicitarea scrisa a elevului major, respectiv a parintilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate sa nu frecventeze orele de religie."

Ce spune Constitutia referitor la Religia in scoli

Articolul 32 - (7) Statul asigura libertatea invatamantului religios, potrivit cerintelor specifice fiecarui cult. In scolile de stat, invatamantul religios este organizat si garantat prin lege.

Profesorii de religie nu mai pot fi angajati permanent in scoli, ci doar prin contracte temporare, pe an scolar

Amintim ca Csaba Asztalos, presedintele Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD), a declarat pentru HotNews.ro in urma cu un an ca inscrierea din oficiu a elevilor la ora de religie incalca dreptul la libertatea constiintei. "Daca s-ar recunoaste (cum ar fi legal) faptul ca religia poate fi doar facultativa, atunci profesorii de religie nu ar putea fi angajati permanent in scoli, ci doar prin contracte temporare, pe an scolar", a explicat atunci pentru HotNews.ro Csaba Asztalos.

Potrivit acestuia, "inscrierea din oficiu a elevilor la ora de religie - adica de catre stat - incalca dreptul la libertatea constiintei, dreptul parintilor sau al tutorelui legal de a asigura potrivit propriilor convingeri educatia copilului. Nicio persoana din Romania nu este obligata sa raspunda la o intrebare cu privire la apartenenta sa la un cult".

Presedintele CNCD afirma la acea vreme ca "legal ar fi daca s-ar oferi dreptul oricarui parinte sa isi inscrie sau nu copilul la ora de religie, adica dreptul de a alege, tocmai ce prevede si Constitutia in art. 29 alin. (6)" [Parintii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educatia copiilor minori a caror raspundere le revine - art. 29 alin. (6) din Constitutie - n.red.]. Detalii aici

Problema libertatii religioase in Romania si declaratiile presedintelui CNCD au fost tratate pe larg si in Raportul pe 2013 al Ambasadei Statelor Unite ale Americii la Bucuresti.

Amintim ca HotNews.ro a scris pe larg despre problemele intampinate de parinti care doreau sa isi retraga copiii de la orele de Religie, dar carora directorii de scoli le comunicau incorect ca este in responsabilitatea parintilor ce se intampla cu copilul in timpul orei de religie pe care nu o urmeaza. In cele mai multe cazuri semnalate de cititorii HotNews.ro, scoala nu le pune la dispozitie elevilor care nu fac religia nicio alternativa, desi legea  

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











Iohannis a declarat "Luptator pentru Victoria Revolutiei" un ofiter care a intrat cu TAB-ul in manifestantii din decembrie 89

Fostul sef SPP Dumitru Venicius Iliescu, adus cu mandat la DNA acum nici 2 ani, a primit de la presedintele Klaus Iohannis titlul de "Luptator cu Rol Determinant" in 1989, alaturi de alte 545 de persoane.
91762 vizualizari
  • +56 (88 voturi)    
    in sfarsit (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 16:51)

    Nevermind [utilizator]

    printre singurele hotarari logice si de bun simt ale currtii constitutionale. Cu celeritatea caracteristica cand nu da doi bani pe subiect, dar oricum... bine si acum.

    2011....mmm... boc cel vajnic si inteligent.
    • +19 (23 voturi)    
      ghiceste anul (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:19)

      thinkerB [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

      e 1995

      alta guvernare
      • -3 (29 voturi)    
        serios? ai id-ul ales la deruta, nu? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 20:01)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui thinkerB

        Legea invatamantului nr. 84/1995, art.9 alin.(2) teza intai: "La solicitarea scrisa a parintilor sau a tutorelui legal instituit, elevul poate sa nu frecventeze orele de religie."

        Legea educatiei nationale nr. 1/2011, art. 18 alin. 2 teza intai: "La solicitarea scrisa a elevului major, respectiv a parintilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate sa nu frecventeze orele de religie."

        Sa-ti traduc ce nu ai fost in stare sa citesti in articol si ti-am mai dat eu inca o data? Cam in asta a constat una din marile reforme pdl/boc/base. Vezi si ce bani a supt bor jeg srl de la boc/pdl, pe langa legi ca asta si proprietati publice facute cadou. Doar nu crezi ca numai pe ponta/psd ii tapeaza de bani si altele contra voturi turma?
        • +4 (4 voturi)    
          @Nevermind: f. corect (Joi, 13 noiembrie 2014, 9:57)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          avem optiuni politice f. diferite dar unde ai dreptate, ai :)

          o alta magarie de mare anvergura a guvernului Boc a fost "Legea privind parteneriatul dintre sta si culte in domeniul serviciilor sociale" initiata de Raluca Turcan:

          http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8389166-deputatul-pdl-raluca-turcan-discuta-online-marti-ora-12-00-despre-parteneriatul-stat-biseric

          mizeria asta a trecut si pe langa milioanele sifonate, a lasat fara asistenta sociala orfani, batrani, nevazatori etc.
          • +3 (3 voturi)    
            depinde (Joi, 13 noiembrie 2014, 11:56)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

            Nu mi s-a parut ca optiunile difera chiar atat de mult, ca rezultat final. Nu inghit orice si nu cautionez imbecilitatea, indiferent de culoarea politica. Ah, da... si detest stupiditatea fanilor cu ochelari de cal care-si dau valoare prin tabara sustinuta, oricare ar fi ea.

            La mine dreapta nu inseamna numai un leopard, cum a fost bocbase. Asa cum pot sa spun de nastase, ca a luat si masuri economice coerente (micro 3%), tot asa il laud pe boc macar pentru initiativa legii pensiilor (cea initiala, ca s-a ales praful de ea - ccccuuurtea coconstitutionala s-a votat ca mai cu mot si prima exceptie). Si intotdeauna il voi critica mai mult pe cel de "dreapta" pentru masuri economice de stanga sau retarde si nesimtite (forfetar, tva +5pp, camarila rules). La stanga e oarecum de asteptat, desi tupeul si nesimtirea intrec noi limite si aici (curs accize 4.73).

            Uite inca un mic cadou facut de boc, pe langa ce le-a mai dat si promis ponta acum:

            http://www.dollo.ro/2010/10/boc-pune-cruce-la-33-de-cladiri-si-32-de-ha-de-teren/
    • +33 (45 voturi)    
      Dupa 19 ani (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:24)

      DV [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      si-au dat seama ca e neconstitutional. Mai bine mai tarziu decat niciodata! O decizie istorica! Felicitari!
      • -4 (14 voturi)    
        eh... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 20:03)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui DV

        Mai putin de 19 intr-un fel, ca au indreptat si "reforma" lui boc a legii psdiste.
    • -14 (18 voturi)    
      asa era si pana acum... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:43)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Dar acum o sa se faca cereri mai multe ca pana acum...
      • +20 (22 voturi)    
        scuze nu am citit cu atentie (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 20:14)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Foarte bine, foarte corect a zis Curtea Constitutionala... "argumentatia Curtii porneste de la ideea ca cel care vrea sa faca ceva trebuie sa ceara acel lucru, si nu cel care nu vrea."
    • +7 (13 voturi)    
      Multumesc d-le profesor Emil Moise (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 23:36)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      E bine ca mai sunt si oameni cu coloana vertebrala si ratiune in invatamant.
      Felicitari!
    • +5 (5 voturi)    
      te şi miri... (Joi, 13 noiembrie 2014, 9:45)

      barbu007 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      ... când organismele statului român mai scapă şi câte o măsură normală, de bun simţ.
      chiar cu riscul de a fi afurisiţi de popi, constituţionali au decis normal... nu cu trafaletul.
  • -12 (34 voturi)    
    Asa (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 16:52)

    Anca Badea [utilizator]

    Asa. Si acum ce se intimpla? cum se va proceda?
    Cind incepe trim II ar tb sa ni se dea aceasta cerere?
    • +17 (25 voturi)    
      nu se va intampla nimic.. (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Anca Badea

      teoretic, ar trebui ca Ministerul Educatiei sa reactioneze imediat si sa stabileasca o procedura noua prin care parintii depun cerere ca sa-si inscrie odraslele la ora de religie.
      practic? nu se schimba nimic.. pentru simplul motiv ca ar trebui sa gandeasca cineva alternative in cazul in care clasa de religie ramane cu 5-10 elevi in loc de 25.
      vor urma alte procese.. cat timp responsabilitatea efectiva nu este asumata de nici o persoana, BOR va dicta in continuare cum se face educatia religioasa in Romania.
      • 0 (0 voturi)    
        BOR va dicta in continuare cum se face educatia r (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:13)

        caraitoru [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Si cine sa "dicteze"? DACIA PITESTI? AVICOLA CREVEDIA? OLTCHIM? ARPECHIM? REMULS CERNEA? EMIL MOISE? MIRCEA TOMA? ASUR????!!!!
    • +27 (37 voturi)    
      un pic de rabdare (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 18:01)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Anca Badea

      o sa iasa daniel - ceo bor srl, imediat ce-i trece socul si baga o afurisenie, cu un comunicat oficial care va contine si instructiuni precise pentru turma.
    • +12 (18 voturi)    
      bravo (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 18:56)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui Anca Badea

      bravo romani: tot timpul sa vi se dea!
    • +9 (19 voturi)    
      pai de ce sa 'vi se dea"? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:23)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Anca Badea

      Nu puteti sa scrieti singuri o cerere?
      • 0 (10 voturi)    
        ? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 22:24)

        Anca Badea [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Nu asta e ideea. Intrebarea mea era legata de procedura concreta de urmat.
        Vom vedea efectele acestei hotariri cit mai repede, chiar acum in trim II ( ceea ce m-ar bucura nespus ).
  • +50 (58 voturi)    
    o decizie corecta si normala (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 16:59)

    outside_the_wall [utilizator]

    religia nu trebuie bagata pe gat, e o optiune a fiecariua.
    • +20 (26 voturi)    
      Tot optiune (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:00)

      Alor [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

      ar trebui sa fie alegerea religiei atunci cand ai discermanantul, puterea de a intelege si de a decide. Nu ar trebui sa ti se bage pe gat o religie pentru ca chipurilre. " te-ai nascut cu ea " .
      • +4 (4 voturi)    
        corect (Joi, 13 noiembrie 2014, 12:13)

        outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Alor

        in tarile civilizate (Finlanda, Suedia, etc.) asa se face. Decizi religia cand devii major. Prin asta, esti de acord sa finantezi biserica cu un procent din salariu. Asa se explica faptul ca in Tarile Nordice, multi aleg sa fie agnostici/atei, in timp ce in Romania, ne baga pe toti in oala ortodoxa, ca vrem, ca nu. Cica 95% ortodocsi. Bullshit! Nu sunt mai mult de 50% care se declara ortodocsi, iar din aia, probabil doar jumatate merg la corporatia BOR in fiecare duminica. :)
  • +29 (37 voturi)    
    Oh, Da! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:00)

    Sani [utilizator]

    Eh, acum sa vedem cum profesorii de religie vor incerca sa faca ora interesanta!

    Ar putea fi una dintre cele mai iubite materii (ca Istorie a umanitatii, a credintelor si cutumelor - ortodoxe, crestine sau necrestine)!

    PS: Pacat ca baietii mei sunt pe cale sa termine scoala in care religia a fost ora de somn sau nervi...cu exceptii totusi!
  • +36 (46 voturi)    
    :) (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:08)

    ViorelSandu1319195823917 [anonim]

    Excelent! In sfarsit poate se apuca invatamantul de invatamand, nu de indoctrinare religioasa!
    • -16 (24 voturi)    
      Fix de-aia nu invatau (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:33)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui ViorelSandu1319195823917

      Pe unde de uiti, e plin e tineri "indoctrinati" religios. Toti au matanii in mana, nu telefoane mobile, iar daca asculti ce vorbesc, discutiile lor sunt foarte duhovnicesti, nu despre masini, filme si femei.

      Poate te apuci matale de "invatamand" si mai lasi aberatiile.
      • 0 (6 voturi)    
        uite o explicatie (Joi, 13 noiembrie 2014, 8:54)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

        poate tocmai de asta oamenii sunt departe de Dumnezeu pt ca la ora de religie afla ca de fapt religia e o mare minciuna, vad ca totul e de fapt indoctrinare, frica, teama de diavol si cultivarea admiratiei fata de popi si biserica.Asta duce la lehamite si la indepartarea de spiritualitate pt ca multi oameni confunda ideea de Dumnezeu cu mizeria asta care se preda la scoala la orele de religie si atunci ajung sa creada ca totul e o minciuna si nimic nu mai are rost dpdv spiritual. eu cred ca faptul ca copiii nu vor mai merge la aceste asa zise ore de religie ar putea avea un efect pozitiv si ii vor lasa pe acei copii care chiar cauta o latura spirituala in viata lor s-o faca in mod autentic si nu impinsi de la spate catre o religie care inseamna indoctrinare si rigiditate bisericeasca.
      • -3 (3 voturi)    
        Nostim! (Joi, 13 noiembrie 2014, 9:59)

        MarinOprea [anonim] i-a raspuns lui Skipper1

        Esti very funny :))
        Pe bune chiar am ras cu placere pentru ca ai dreptate.
  • +24 (30 voturi)    
    Dar ce-ar fi... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:27)

    ac [utilizator]

    ... sa nu existe nici o religie in scoli? Care are chef de mers la locasul de cult, problema personala a fiecaruia.
  • +24 (32 voturi)    
    in sfarsit (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:30)

    marmota carcotel [utilizator]

    o decizie corecta.. privind religia in scoli..
    Acum sa vad eu ....cati parinti vor fi dispusi sa incarce suplimentar programul copilului cu ora de religie.....ma tem ca popii o sa alerge dupa parinti sa-i convinga:)))))
    asta a fost vestea buna a zilei!!!
  • +32 (40 voturi)    
    adio ora de religie (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:33)

    andimi [utilizator]

    Copilul meu e intrat recent in acest sistem idiot de invatamint, un sistem macinat de multe bube, ce ar trebui reformat din temelii! Ma bucur de aceasta decizie si ii asigur pe stimatii popi din BOR ca prin felul in care s-au comportat in ultima vreme pot sa isi ia adio de la participarea copilului meu la orele de religie. Si ca mine vor proceda mai multi!
  • +26 (36 voturi)    
    Un sincer bravo CCR (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:51)

    verid [utilizator]

    Acum ramane ca directorii de scoli sa-i ia la goana .
    • +18 (22 voturi)    
      Bravo Emil Moise! CCR doar şi-a făcut treaba. (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 18:43)

      donjoe [utilizator] i-a raspuns lui verid

      O să se pună o grămadă de piedici, ca şi până acum, în special spălătorii pe creier se vor baza pe faptul că majoritatea populaţiei nu află de actele normative care există (inclusiv această nouă DCC) şi nu-şi cunosc drepturile.
  • +30 (40 voturi)    
    Astept reactia (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 18:02)

    Bazil [utilizator]

    maimutelor cu barba.
  • +19 (21 voturi)    
    scurt pe doi (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 18:04)

    ipse [utilizator]

    Doamne Ajuta!
  • +22 (30 voturi)    
    stati putin si nu manati (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 18:04)

    Francisc 1 [utilizator]

    iese ponta si o sa vina popii sa va contreleze si in casa!
    • +16 (20 voturi)    
      deja (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 21:44)

      keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      o fac !
      De Craciun navalesc prin blocuri ca apucatii, sa te stropeasca cu niste apa - in cazul in care ai 30 grade C caldura - si balmajesc ceva neinteligibil, dupa care asteapta sa le pupi mana si sa le dai si bani pentru asta !!!!
      Anul trecut i-am dat afara din casa !
      Scurt si cuprinzator !
  • +13 (17 voturi)    
    .. (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 18:10)

    John.Doe [utilizator]

    Aleluia !!!
  • +16 (22 voturi)    
    Aleluia! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 18:25)

    Le Meow [utilizator]

    Un strop de normalitate si pe la noi. Era si timpul.
  • +9 (17 voturi)    
    Cine rade la urma rade cel mai bine ! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 18:35)

    bran [utilizator]

    Guvernul va da Ordonanta de Urgenta si se va reintroduce sub alta forma religia in scoala . Tot asa a decis Curtea Constituionala pe buna dreptate ca articolul 253 din Legea 1 este neconstitutional si anul acesta s-a anulat de catre guvern prin OUG. Prin acest articol 253 se intra in invatamant pe usa din spate, fara competitie, cu note de acum 7 ani!!!
    • +20 (20 voturi)    
      OUG 666 din 2015 (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:01)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui bran

      Articol unic.Dumnezeu este creștin,român și ortodox
    • +9 (13 voturi)    
      mai degraba... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:27)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui bran

      ... cred ca or sa umble popii sa dea shpaga pe la directori (sau sa-i ameninte cu afurisenia >:) pt. ca acestia sa bage cererea pentru semnat sub nasul parintelui, automat, atunci cand inscrie copilul la scoala >:)

      PTIU! sper sa nu le dau idei!! >:)
  • -13 (25 voturi)    
    religia (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 18:47)

    melomanul [utilizator]

    Religia nu este o credinta ci stiinta dupa care daca o studiezi temeinic poti sa si crezi intr-o anumita doctrina sau nu.Religia este echilibrul moral de care omul trebuie sa dea dovada pe tot drumul sau pe care-l parcurge in viata.Religia nu inseamna catolicism sau ortodoxie .Invatamantul poate aborda istoria religiilor pentru a putea elevul sa inteleaga de unde vin ele si cum a inceput omul sa abordeze acest fenomen.Faptele omului sunt mai importante ca si vorbele asta asa pentru cei ce nu inteleg cuvintele Sfantului Apostol Pavel.Dar parerea mea este ca datorita comportamentulul pe care preotii si inaltii prelati o prezinta a ajuns ca lumea sa aiba aceasta reactie.Eu cred ca este doar rezultatul comportamentului institutiei pe care oamenii o vad zi de zi ceas de ceas.Se va ajunge ca pana la urma marea catedrala a manturii neamului sa devina doar un simplu muzeu si asta pentru ca nu toti stiu sa devina preoti.Asta este scoala teologica facuta pe alte prioritati.Pana la urma este doar reactia omului de rand in fata atitudinii pe care preotii o prezinta in fiacare moment al aparitiei acestora printre oameni.Pe de alta parte exista o problema foarte delicata pe care voi cei ce nu mai doriti orele de religie nu o cunoasteti.Este vorba de personalizarea statului si anume prezentarea Romaniei ca o tara crestina de la inceputul existentei sale pana astazi.Se vede ca preotii nu si-au facut suficient de bine treba la catedra ca astazi lumea sa inteleaga care este scopul religiei in scoala.Aici sa produs ruptura.Acum e tarziu sa o repari sa dus.Dar eu fiind cat se poate de echidistant va pot spune si un alt argument care aduce in lumina o etapa pe care poate nu vreti sa o vedeti sai/si poate nu puteti astazi sa o vedeti pentru ca ea inca nu exista. Posibilitatea ca in urmatorii 50 sau 100 de ani datorita lipsei de apa o mare masa de populatie din tarile musulmane sau chiar chinezii sa ajunga sa migreze in locuri cu apa.La asta nu va ganditi?Abia atunci ati putea intelege.
    • +10 (16 voturi)    
      diferenta (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 20:08)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui melomanul

      Tu propui istoria religiilor si la noi se face o indoctrinare fortata abjecta unidirectionala. Este o mica diferenta intre cele doua si istoria TUTUROR religiilor ar fi o materie de predat.
    • +2 (2 voturi)    
      Mai putin finalul (Joi, 13 noiembrie 2014, 10:30)

      lerim70 [utilizator] i-a raspuns lui melomanul

      De bun simt comentariul, mai putin finalul. Daca am fi credinciosi, i-am ucide in numele credintei?
  • +16 (18 voturi)    
    Cererea, bat-o vina :) (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 18:57)

    nano2k [utilizator]

    Sper totusi ca pun cererea online si poate fi completata si de acasa, nu numai in proximitatea scolilor, dar sa fie semnata in fata directorului scolii :)
  • +13 (17 voturi)    
    Initial, Biserica a facut regula (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:11)

    Mari.an [utilizator]

    Initial, Biserica a facut regula, cu buna stiinta si cu rea credinta.
    Practic parinti trebuiau sa ceara "iertare" pentru copiii lor, sa fie "scutiti" de religie.
  • -22 (28 voturi)    
    Mare e gradina... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:27)

    Mejustme [utilizator]

    Foarte buna argumentata Curtii Constitutionale care "porneste de la ideea ca cel care vrea sa faca ceva trebuie sa ceara acel lucru, si nu cel care nu vrea". Mergand pe aceeasi idee, ar trebui sa depunem cereri pentru ca ai nostri copii sa faca matematica, romana, sport si toate celelalte materii... Eventual sa dam in scris ca vrem si pauze..
    • +16 (18 voturi)    
      foarte mare (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 20:12)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Mejustme

      daca observam ca unii nu fac diferenta intre OPTIONAL si obligatoriu.
      • +16 (16 voturi)    
        Evident, dar pentru asta trebuie ceva minte (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 21:03)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Ori dupa cum se observa, nu e cazul. De ex: e optional sa-mi zugravesc casa. Trebuie sa fac cerere ca nu vreau asta? Evident nu, daca vreau trebuie sa cer asta. In schimb e obligatoriu sa platesc taxe. Trebuie sa fac cerere ca vreau sa platesc? Iarasi evident nu. Dar fac cerere sa fiu scutit daca ma incadrez in asa ceva.
        • -4 (4 voturi)    
          Coect (Joi, 13 noiembrie 2014, 8:59)

          Mejustme [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Intai verifica pe urma comenteaza. Am pus link mai sus cu plan-ul de invatamant 2014 - 2015, daca nu merge cauta singur. Vei descoperi cine are minte... Religia nu intra la materii optionale, ci obligatorii...
        • -4 (4 voturi)    
          Scuze (Joi, 13 noiembrie 2014, 9:05)

          Mejustme [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          By the way, nici macar nu accept scuzele pentru jignire, in caz ca, desi ma indoiesc, ti-ar trece prin minte sa mi le oferi. Parerea neavizatilor chiar nu conteaza, decat in masura in care se transforma in curent de opinie si atunci e foarte grav...
      • -7 (7 voturi)    
        Are dreptate (Joi, 13 noiembrie 2014, 2:29)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Justificarea asta ar inseamna ca tot ce trebuie sa faca BOR e sa treaca religia de la optional la obligatoriu.
        • +7 (7 voturi)    
          NOPE (Joi, 13 noiembrie 2014, 9:46)

          daydr3am3r [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          De cand decide BOR ce se preda in scoli?
          • -1 (3 voturi)    
            Mecanismul (Joi, 13 noiembrie 2014, 13:37)

            Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui daydr3am3r

            Teoretic nu decide, dar practic s-ar putea sa decida.
            Din perspectiva BOR, aceasta decizie suna ca proverbul ala: ii dai tiganului un deget si iti ia mana. Adica, la adoptarea legii, materia a fost facuta facultativa pentru a lasa tuturor libertatea de constiinta, iar acum oponentii se folosesc tocmai de aceasta portita ca de un cal troian.
        • +2 (2 voturi)    
          Imposibil! (Joi, 13 noiembrie 2014, 13:22)

          DV [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          Nu se poate asa ceva, ar incalca atat Constitutia cat si drepturile fundamentale ale omului Poate doar daca ne scoate Ponta din UE si ne alinieaza la mama Rusie.
      • -4 (4 voturi)    
        Religia nu era optionala (Joi, 13 noiembrie 2014, 8:57)

        Mejustme [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14688558-ministerul-educatiei-publicat-planul-cadru-final-pentru-invatamantul-primar-elevii-vor-studia-limba-moderna-incepand-clasa-pregatitoare-matematica-adauga-ora-clasa.htm

        In acest link poti, daca vrei sa vezi planul de invatamant pentru anul 2014-2015, in care religia nu e trecuta ca optional, ci ca materie obligatorie, langa matematica, romana etc.
        • +4 (4 voturi)    
          AHA (Joi, 13 noiembrie 2014, 9:45)

          daydr3am3r [utilizator] i-a raspuns lui Mejustme

          Religia nu era nici obligatorie.

          O disciplina optionala merge pe principiul opt-in. Iar in cazul unei discipline obligatorii nu se poate opta pentru renuntarea la cursuri.

          Religia era o anomalie.

          Cu toate acestea, BOR mereu a aparat prezenta religiei in scoala precizand ca este OPTIONALA pentru ca se putea renunta la aceasta ora.

          Tocmai de asta religia era mai apropiata de o disciplina optionala decat de una obligatorie.

          Dar deh. Fiecare intelege ce vrea.
          • +1 (1 vot)    
            eh... (Joi, 13 noiembrie 2014, 12:14)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui daydr3am3r

            Ce vrea sau cat poate.
        • +1 (1 vot)    
          Serios? (Joi, 13 noiembrie 2014, 12:11)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Mejustme

          Cat de bine stii legea? Chiar daca face parte din trunchiul comun (probabil in urma unui santaj jegos al bor), a fost si este OPTIONALA. Problema era ca sistemul era o struto-camila cu duhoare bisericeasca - optout.

          Inclusiv in link-ul pe care l-ai dat este scris la optionale: 0-1. dar trebuie un pic mai mult decat indoctrinare religioasa si excelenta in pupat poala popii ca sa intelegi de ce apare acolo si sa te intrebi. Materie _obligatorie_ pe care puteai sa nu o studiezi in urma unei cereri, mda. Mai ai link-uri sa-ti traduc?
      • -1 (3 voturi)    
        Optional sau obligatoriu (Joi, 13 noiembrie 2014, 11:15)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Esti contrazis de titlul articolului
        • +1 (3 voturi)    
          think (Joi, 13 noiembrie 2014, 12:13)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          Erai inscris obligatoriu la o disciplina optionala si puteai renunta la optional printr-o cerere obligatorie. Made in Romania, by bor jeg srl.
    • -12 (14 voturi)    
      De ce dati minus, (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 21:25)

      mopsu [utilizator] i-a raspuns lui Mejustme

      nu are dreptate?
      • +4 (4 voturi)    
        Nu (Joi, 13 noiembrie 2014, 8:38)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

        Ceri un lucru care este optional . E la mintea oricui ce a facut studii. Numai ca reforma in invatamant se doreste a fi facuta de analfabeti, plagiatori si calugari ramasi in Evul Mediu
      • -4 (4 voturi)    
        Mai conteaza? (Joi, 13 noiembrie 2014, 9:03)

        Mejustme [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

        Din pacate, chiar daca am dreptate, unii nu se chinuie sa vada care e adevarul. Eu nici macar nu am combatut ideea, doar justificarea curtii. Dar unii inversunati, fara a verifica macar daca am dreptate, sar imediat cu jigniri. Bine ar fi sa ne intereseze mai mult sa descoperim adevarul decat sa fim orbiti si sa negam tot, doar de dragul comentariilor si contradictiei.
    • +7 (7 voturi)    
      La mintea unora... (Joi, 13 noiembrie 2014, 9:56)

      daydr3am3r [utilizator] i-a raspuns lui Mejustme

      Matematica e universala. Romana e valabila pentru toti cetatenii Romaniei, Educatia Fizica e universala si sanatoasa (cu exceptia celor cu probleme de sanatate). La fel si in cazul celorlalte materii.

      Religia in schimb este O ALEGERE iar ortodoxismul este specific unui segment restrans de oameni. Nu toti romanii sunt ortodocsi.

      Mai mult, ortodoxismul este relativ nou in aceasta zona a europei si este dovedit ca nu este prima religie a oamenilor din aceasta zona.

      La religie poti renunta. Iti posti schimba religia daca nu iti place. Dar la matematica/romana etc. nu prea poti decat daca vrei sa te sinucizi lent si dureros.
  • +15 (21 voturi)    
    in sfarsit, si o veste buna ;) (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:30)

    Codruta N [utilizator]

    Imi devine din ce in ce mai simpatica CCR... sa vedem ce o zice si in legatura cu turul II al alegerilor ;)
  • +19 (23 voturi)    
    Apara-ne Doamne de uciga-l toaca! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:35)

    ilex2013 [utilizator]

    Cine o sa ne mai sperie copii ca vor arde in focurile iadului daca parintii lor nu voteaza cu Ponta?
  • +13 (19 voturi)    
    f bine (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:36)

    dragos234 [utilizator]

    In sfarsit, un strop de normalitate!
  • +11 (19 voturi)    
    Ora de "religie" (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:49)

    Taras Bulba [utilizator]

    Ora de religie ar trebui sa fie o ora de istorie a religiilor, in care sa se prezinte marile religii ale lumii, specificul lor, etc. Nu doar "ortodoxia"!
  • +15 (21 voturi)    
    o veste excelenta! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:54)

    cocosila [utilizator]

    Felicitari autoarei articolului si tuturor jurnalistilor care, ca si Raluca Pantazi, au investigat pentru noi si au fost prompti in semnalarea abuzurilor BOR in invatamantul romanesc.
  • +19 (25 voturi)    
    CCR (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:55)

    nimrod [utilizator]

    Wow! CCR aplica principiul talmudic (de care crestinii fug ca dracu' de tamaie) recte ce tie nu-ti place altuia nu-i face. O sa-i afuriseasca vladica Daniel, adica cum ar veni o sa le ia caii de la bicicleta la baieti. Bravo CCR! Vorba batranului Will, de o mie de ori bravo!
  • +6 (12 voturi)    
    Minunat (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 21:49)

    acasa1284285656193 [utilizator]

    In sfarsit auzim si de hotarari luate cu ratiune. Ii felicit pe TOTI cei care s-au implicat in aceasta spinoasa problema.
  • +6 (12 voturi)    
    Se mai intampla si lucruri bune (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 22:51)

    RespectRomania [utilizator]

    Si se adopta si hotarari inteligente. E bine ca religia nu mai e obligatorie. Orele de religie erau greu de evitat si aberant de manipulatoare. Copiii se uita urat cand unul nu face ca restul deci decizia era absolut necesara!
  • -6 (12 voturi)    
    Bun (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 23:13)

    idsoc [utilizator]

    Da' pentru sarbatorirea Halloweenului in scoli cand se depune cerere? Asta daca tot vorbim despre dreptul fiecaruia de a alege ce invata copilul lui la scoala...
  • -3 (13 voturi)    
    Bun (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 23:13)

    idsoc [utilizator]

    Da' pentru sarbatorirea Halloweenului in scoli cand se depune cerere? Asta daca tot vorbim despre dreptul fiecaruia de a alege ce invata copilul lui la scoala...
    • +3 (7 voturi)    
      Vreau (Joi, 13 noiembrie 2014, 6:59)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui idsoc

      sa intalnesc un profesor de Haloween . Nu cumva exagerezi ? Problema voastra vine de la faptul ca ati pus accentul pe dogma ortodoxa si atat . Pentru cineva nascut intr-un univers de 14 miliarde de ani lumina limitarea spiritualitatii la practicile geocentrice ale BOR si interesele lor deloc spirituale devin foarte vizibile. Acum 2000 ani universul era cat Pamantul plus o sfera de sticla cu stele colorate pe ea , acum 100 era mare cat galaxia noastra , acum stim ca sunt mai multe galaxii decat stele in galaxia noastra (sute de miliarde) dar BOR a ramas tot acolo sub beculetele colorate . Eu vreau sa stiu ce zice BOR despre creatie si mai ales de ce aceasta e atat de mare in comparatie cu omul . Spatiul ala in plus nu ii face sa-si puna intrebari ?
  • +4 (10 voturi)    
    Credinta vs. BOR (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 23:28)

    marvio [utilizator]

    O decizie corecta, dar ma intreb de ce a trebuit sa asteptam ani de zile ca sa se ajunga la ea?

    Orice religie predata cu de-a sila devine un fel de stiinta dogmatica. Sa lasam mai bine copiii sa descopere credinta singuri si cu ajutorul familiei sau dimpotriva, sa le oferim si libertatea de a nu crede.Pentru multi, ateismul se va transforma in credinta in divinitate (nu neaparat ortodoxa) pe masura ce se vor instrui, inclusiv pe taramul stiintelor exacte.

    Exista o mie de mijloace de a-I apropia pe copii de credinta, de spirit si divinitate, insa BOR apeleaza deseori la metode "neortodoxe" pentru a-si atinge telurile ei, teluri aflate prea putin in spiritul credintei curate si tot mai mult intru propria bunastare si influenta.

    A venit timpul ca BOR sa se reformeze din interior, altfel sfera ei de influenta se va diminua peste ani, cand generatiile noi vor lua locul celor vechi..
  • +5 (5 voturi)    
    religie=morala? (Joi, 13 noiembrie 2014, 7:02)

    Francisc 1 [utilizator]

    cat despre cei care zic ca religia are rol de educatie morala , deunazi am aflat ca suntem pe fruntasul loc doi in ue ( dupa bg ) la mame gravide in timpul liceului , nu vreau sa mai spun de infractionalitate in general consum de alcool si tututn , banuiesc ca respectivii au fost scutitii de religie , nu credeti?
    • +5 (5 voturi)    
      Percept moral (Joi, 13 noiembrie 2014, 9:46)

      LegatusAugusti [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Iubeste-ti aproapele..................

      OK, uneori este gresit inteles !
  • +4 (6 voturi)    
    BOR ante portas........... (Joi, 13 noiembrie 2014, 8:23)

    LegatusAugusti [utilizator]

    1.BOR a ajuns o filiala PSD. Faptele o dovedesc !
    2.Credinta intima este una, credinta institutionalizata este cu totul altceva (partid,SRL, sau ce vrea BOR).

    Diminuarea influentei bisericii in noile generatii ? Posibil. Eu fac parte din generatiile vechi si, desi sunt un traditionalist, nu pot sa nu sesizez asocierea prozelitismului cu subdezvoltarea ! Peste tot in lume. De aceea se impaca bine BOR cu PSD. PSD-ul nu poate genera prosperitate (istoria o dovedeste), ci doar mase mari de penali. BOR-ul nu se poate mentine/extinde decat in populatii cu o cultura si un nivel de trai precare. Ambele paraziteaza poporul roman pentru a exista (mult si bine) !
    Asa ca nu asteptati nivel de trai ridicat nici de la PSD nici de la BOR ! Cultura ? Locuri de munca ? Povesti ! Cultura si nivelul de trai ridicat sunt ca cianura pentu amandoua ! Asteptati cel mult pomenile ( malai-scrumbii-caldari...........chiar coliva) !

    Amin !
  • +4 (6 voturi)    
    In sfarsit (Joi, 13 noiembrie 2014, 8:31)

    ZoltanKiss [anonim]

    Religia este ceva intim!Nu are nici un sens de a introduce in scoli fara acceptul parintilor.Nici eu nu sant de acord cu religia in scoala!La noi in tara a avut doar efect electoral si in mod constant au incercat discriminarea prin faptul ca Religia Ortodoxa este cea mai buna.Fiecare cu religia lui!Un alt motiv(personal)este ca sumedenia de Popi sa aiba un vnit i plus,si ei sant ca guvrnul:Un sc fara fund care nici o data nu se satura!
  • +5 (9 voturi)    
    Raul a fost deja facut... (Joi, 13 noiembrie 2014, 8:49)

    hot news [utilizator]

    ... e o emisiune la radio de cateva minute despre lucruri "hazlii" spuse de copii, in special de copii mici.
    In 100% din cazuri, atunci cand realizatoarea ii intreaba "dar de ce e cerul albastru" (de exemplu), raspunsul e invariabil "pentru ca asa a vrut Doamne-Doamne". Iar realizatoarea e in extaz la auzul acestor "explicatii". Cred ca suntem cel mai inapoiat popor din UE si ne mai si mandrim cu asta :-(
    psd+bor=marii devalizatori ai tarii, marii criminali ai bietei noastre tarisoare.
  • -7 (11 voturi)    
    Scoaterea orelor de religie din scoli... (Joi, 13 noiembrie 2014, 8:56)

    un Revoltat [utilizator]

    E plina lumea de cretini, descreierați , fara niciun Dumnezeu, care isi duc viata goală , fara sens si fara conținut , care nu stiu sa deosebească adevarul de manipulare, care nu stiu decat sa hulească si sa producă non-valoare.
    Va deplâng pe cei care va bucurați pentru aceasta decizie a CCR.
    Fugiți repede si faceti cererile: nu cumva copiii voștri sa aiba si o alta perspectiva decat cea pe care voi, din pacate, o aveti.
    Bănuiesc ca aveti copii, si ca ați devenit Parinti prin sfânta taina a cununiei si ca i-ați botezat . Atunci i-ați mai dat pe preoți afara din casa? Ați depus atunci cerere sa nu aveti parte de serviciul religios aferent celor doua momente din VIATA dvs.?
    Au murit multi ca sa isi apere credința si dreptul la credința neamului.
    Voi nu faceti parte din aceasta categorie si va veți trezi la sfarsit ca a trecut VIATA pe lângă voi, dar poate la sfarsit veți vrea sa va căiți si sa va spovediți / împărtășiți . Atunci ii veți mai alunga pe preoți ? Nu : atunci veți cerși iertarea păcatelor , veți fi fățarnici si umili. La fel ii învătați pe copii sa fie , sa nu distingă binele de rau, moralul de imoral retrăgându-i de la aceste ore. Si ii veți lasa sa învețe de la tv toate "învățămintele" lui Bianca Dragusanu, Zăvoranu si altii. Atunci învățătura li se va fi desăvârșit ?
    Bun comentariul referitor la sărbătoarea de Halloween !
    Fugiți repede si va costumați !
    • -6 (8 voturi)    
      raspuns la scoaterea orelor de religie din scoli (Joi, 13 noiembrie 2014, 10:33)

      melomanul [utilizator] i-a raspuns lui un Revoltat

      Tie ti-au lasat comentariul.Comentariul meu a fost postat si a fost sters dupa 20 de minute.Stiti cumva de ce?Va spun eu.Acum incepe dezinstitutionalizarea bisericii si departarea de orice avantaj a celor care nu se inchina la diavoli.Azi maine veti auzi doar ca a existat o tara numita Romania.Un popor fara traditii si credinta este un popor ce nu mai are nici cea mai mica sansa sa reziste in timp.Se vede ca a venit deja gasca .Doamne pa astia nu-i mai ierta ca stiu ce fac.
    • +5 (7 voturi)    
      Revoltați-vă pentru copiii voștri (Joi, 13 noiembrie 2014, 11:19)

      SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui un Revoltat

      Nimic nu vă dreptul să-i spălați pe ai mei pe creier.

      M-am cununat, botezat, etc la Biserică fiindcă ”așa e tradiția”. Și da, fiindcă chiar am crezut că BOR mai merită o șansă după ce a dezamăgit poporul prin colaborarea cu comuniștii, pe aceleași argumente cu înaintașii care au fost definiți de credința lor.

      Nu mai e cazul. BOR să se ducă cu tot cu Ponta acolo unde merită: la lada de gunoi a istoriei. Dacă a fi român înseamnă fi ortodox, adică a pupa moaște, a fi fățarnic, a fi fără pic de rușine și a încălca atât legile Domnului cât și ale oamenilor, nu vreau ca copiii mei să fie români. Prefer să fie europeni.

      Sunt suficient de capabil să-i învăț eu să distingă binele de rău, nu am nevoie de un ratat care nu a intrat la nicio altă facultate, așa că a eșuat la ”facultatea de teologie”.

      Avem mai mulți preoți decât medici. De asta suntem încă în Evul Mediu.
    • 0 (2 voturi)    
      parinti prin ce, cre s tinule? (Joi, 13 noiembrie 2014, 23:23)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui un Revoltat

      Prin sfanta taina a cununiei? Poate cel mult soti, in fata lui cel nevazut si neprobat.

      Hai sa-ti dau o veste proasta si socanta: ai aparut din sex/dragoste/f.tai cu varianta greseala/bautura. Doar nu vrei sa spui ca maica-ta l-a inselat pe taica-tu si te-a facut pe neve, tu fiind fratele lui isus?! Blasfemiatorule!
  • -10 (10 voturi)    
    Decizie neprincipiala (Joi, 13 noiembrie 2014, 10:21)

    Setalcott [utilizator]

    Daca in cazul religiei, care e facultativa, acordul prezumat incalca libertatea de constiinta, atunci cu atat mai mult este neconstitutionala legea in cazul materiilor obligatorii, care pot contine material contrar convingerilor unor parinti.
    • +2 (4 voturi)    
      absolut corect (Joi, 13 noiembrie 2014, 12:20)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      1+1 nu au cum sa fie = 2 :D

      PS: stiu unde bati, dar asta ar insemna sa renuntam la agricultura si cresterea animalelor, de ex ;) Ca sa nu mai zic de unealta diavolulul: microscop si lamele.
      • -1 (1 vot)    
        Libertate de constiinta (Joi, 13 noiembrie 2014, 13:26)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Si eu inteleg unde bati: acesta decizie nu este de fapt bazata pe un principiu, ci pe cat de popular este petentul. Emil Moise are libertate de constiinta, pentru ca ideile sale sunt la moda, dar parintii care nu vor sa li se predea copiilor teoria evolutiei sau educatie sexuala nu, oricate cereri ar depune.
        • +1 (3 voturi)    
          iegzact, insa... (Joi, 13 noiembrie 2014, 14:35)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          Nu poti sa negi biologia pentru ca infirma o poveste frumoasa. Iar la partea cu educatia sexuala, ai dat un exemplu prost. Mai ales in ziua de azi.

          Desi tupeul, manipularea, santajul si tupeul bor jeg srl ma scarbesc profund, eu nu stiam cine este petentul. Cam pica partea cu popularitatea, mai ales daca e sa comparam cu mult pf daniel.

          Nu este vorba de idei la moda. Este vorba de a ma lasa sa optez pentru, nu sa optez ca sa nu fac. Nu toata lumea pune botul la manevre d'astea ortodoxe. Mi s-ar parea mai interesant sa se studieze istoria tuturor religiilor, eventual comparata.

          Vrei sa vorbim despre ce inseamna in realitate moda "veche" pe care incerci sa o aperi tu? Aia cu te calca masina daca nu faci dracu stie ce, cum apare intr-un manual aprobat bor jeg srl? Eh...
          • 0 (0 voturi)    
            Mda (Joi, 13 noiembrie 2014, 17:44)

            Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Ai vazut cat de departe a mers libertatea de constiinta? Pana cand sunt de accord cu tine!
            Eu incerc sa ma refer la aplicarea principiilor costituionale, nu sa apar tot ce face BOR sau enoriasul cutare.
            • 0 (0 voturi)    
              e ok (Joi, 13 noiembrie 2014, 21:15)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

              proasta cum e, dar e. Ma refer la constitutie.

              Tocmai s-a armonizat o lege nesimtita, conceputa in urma unui santaj la nivel "inalt", cu aceasta constitutie si spiritul ei.
  • +2 (4 voturi)    
    Decizie istorică (Joi, 13 noiembrie 2014, 13:42)

    ErnestStefan Matyus [anonim]

    Felicitări domnului Emil Moise! A reușit să facă ce mulți alții au încercat, fără succes, de 25 de ani.

    Decizia este una istorică. Putem marca în calendar data de 12 noiembrie 2014 ca ziua în care România devine cu adevărat un stat laic.
  • +1 (3 voturi)    
    Felicitari CC! (Joi, 13 noiembrie 2014, 14:39)

    tenismenul [utilizator]

    Dupa 19 ani de asteptari, dreptatea a invins. Nu e normal sa ma obligi sa asist la orele de religie daca nu vreau.
    Mai ramane un pas: eliminarea totala a religiei din sistemul educational. Religia in plin secol 21, nu face cinste civilizatiei actuale. Felicitari, CC!
  • +1 (1 vot)    
    .. (Joi, 13 noiembrie 2014, 19:52)

    utilizator1 [utilizator]

    E probabil una din celé mai nepopulare decizii luate vreodata de CC. Daca ar fi sa se faca un referendum la care romanii sa aleaga intre obligatoriu si optional, stim cu totii f bine ce ar alege!
  • +1 (1 vot)    
    Asta-i plata pentru sustinerea lui Ponta !!! (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:06)

    andreesanu [utilizator]

    Poate asa veti intelege si ce-au simtit romanii cind biserica l-a sustinut pe Ponta ,poate asa va dati seama ca unii slujbasi ai bisericii au bagat schisma intre romani.
    Asa-i cind biserica uita de cele sfinte si intra in politica ,pierde sustinerea" oilor ".
    Vin zile de post caiti-va pentru vrajba ce-ati bagat intre romani.
    Daca se risipesc oile unii slujbasi care au facut politica sunt vinovati.
    Sunt crestin cu frica lui Dumnezeu de asta deschid gura
    ca sa va pocaiti cei care ati facut pact cu PSD .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version