EXCLUSIV Comisia Europeana il contrazice pe Dan Sova pe tema autostrazii Pitesti-Sibiu: "Nu am impus nici o perioada minima pentru studiul de fezabilitate". Care este miza

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 27 martie 2014, 11:21 Actualitate | Esenţial

Autostrazile in Romania
Foto: CNADNR
Comisia Europeana nu a impus nici o perioada minima de timp pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Pitesti-Sibiu, a declarat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvant al Directoratului General pentru politici regionale al Comisiei Europene. Informatia contrazice unul dintre cele mai folosite argumente ale ministrului Dan Sova pentru a justifica demararea constructiei autostrazii abia peste 2 ani: "Realizarea efectiva a studiului de fezabilitate va dura 24 luni, o perioada minima impusa de catre Comisa Europeana". In 2012, guvernul Ponta a anulat o licitatie pentru actualizarea studiului de fezabilitate. Acum ar fi trebuit sa fie gata si constructia autostrazii ar fi putut fi inceputa chiar de anul acesta.

Pe langa informatiile legate de Sibiu-Pitesti, reprezentantii Comisiei Europene au facut precizari pentru HotNews.ro si in legatura cu Master Planul de transport si cu ce proiecte de infrastructura vor fi finantate prin fondurile structurale europene.

Argumentul lui Sova: 24 de luni este perioada minima impusa de catre Comisa Europeana pentru studiul de fezabilitate

De-a lungul ultimelor luni, in contextul discutiilor privind o posibila amanare a realizarii autostrazii Pitesti-Sibiu, Ministrul Transporturilor Dan Sova a invocat in repetate randuri ca autostrada se va face, numai ca lucrarile nu au cum sa inceapa mai devreme de 2017 din cauza perioadei foarte mari impuse de Comisia Europeana pentru refacerea studiului de fezabilitate.
  • "Lucram pentru indeplinirea tuturor pasilor necesari, ceruti de Comisia Europeana, in construirea acestui tronson. Licitatia pentru studiului de fezabilitate dureaza maxim 6 luni, conform normelor europene, si a debutat deja la inceputul acestei luni. Realizarea efectiva a studiului de fezabilitate va dura 24 luni si are alocati 28 milioane de euro de la Comisia Europeana. 24 de luni este o perioada minima impusa de catre Comisa Europeana, tinand cont de faptul ca noile studii de fezabilitate trebuie sa contina studii geologice. Dupa finalizarea studiului de fezabilitate, in maxim 6 luni vom licita construirea autostrazii. Asadar, la 1 ianuarie 2017 vom putea incepe efectiv construirea autostrazii. Acesta este calendarul acestui tronson, cat se poate de important pentru Guvernul Ponta" - Dan Sova, blogul personal, 20 martie 2014 - [n.r. sublinierile apartin redactiei]
  • "Speram ca licitatia studiului sa dureze maxim 6 luni. Dupa aceea, realizarea efectiva a studiului de fezabilitate va dura 24 luni si are alocati 28 milioane de euro de la Comisia Europeana. 24 de luni este o perioada minima impusa de catre Comisa Europeana" - Dan Sova, blogul personal, 11 februarie 2014 - [n.r. sublinierile apartin redactiei]
Asemanator, aceleasi argumente au fost inaintate de Dan Sova in repetate randuri in interviuri si aparitii in presa din decembrie anul trecut si pana in prezent (Realitatea TV, TVR, Antena 3, Digi 24 etc).

Comsia Europeana nu impune in cat timp sa se faca studiul de fezabilitate, atata timp cat acesta este bine facut

La solicitarea HotNews.ro, Directoratul general pentru Politici regionale (DG Regio) al Comisiei Europene a explicat ca CE nu a impus nici o perioada minima pentrun realizarea studiului  de fezabilitate, insa a evidentiat importanta intocmirii unui studiu fundamentat.

Cu alte cuvinte, Comsia Europeana nu impune in cat timp faci studiul de fezabilitate, atata timp cat acesta este bine facut.

"Comisia Europeana nu a impus nici o limita de timp pentru elaborarea studiului de fezabilitate, o etapa necesara in pregatirea oricarui proiect cofinantat de UE", a declarat pentru HotNews.ro, Shirin Wheeler, purtatorul de cuvant DG Regio.

"Scopul studiului de fezabilitate este de a identifica solutiile potrivite pentru constructia unui obiectiv de investitii in ceea ce priveste locatia, solul, precum si costul. Astfel de investigatii pot necesita ceva timp. Cu toate acestea, o pregatire buna pentru astfel de proiecte reduce riscul intarzierilor in timpul licitatiilor si implementarii proiectului", a precizat reprezentantul DG Regio.

Master Planul pe transport - conditia obligatorie pentru a primi finantare europeana

In acelasi raspuns, DG Regio a evidentiat importanta intocmirii Master Planului pe Transport pentru Romania, o conditie obligatorie pentru ca tara noastra sa primeasca finantare europeana nerambursabila pentru proiectele de infrastructura in programul financiar 2014-2020.

"MasterPlanul, odata terminat, va indica care sunt acele proiecte justificate si de care are nevoie cel mai mult infrastructura din Romania, independent de posibilele surse de finantare", se arata in raspunsul DG Regio.

"Cu toate acestea, proiectele vor fi prioritizate in functie de anumite criterii, inclusiv daca se afla sau nu pe reteaua centrala (n.r. de baza/Core) TEN-T. Reteaua TEN-T Core contine acele componente de infrastructura ce au cea mai mare importanta strategica pentru Europa", mai precizeaza purtatorul de cuvant din cadrul Comisiei Europene.

Fondurile Structurale, concetrate pe proiectele importante din perspectiva europeana

In ceea ce priveste finantarea obiectivelor prioritare pentru Romania din MasterPlanul pe Transport, Comisia precizeaza ca aceasta poate veni fie de la bugetul de stat, fie prin fondurile structurale si de investitii europene, prin Facilitatea Connecting Europe sau prin alte structuri de finantare europene sau internationale.

Cu toate acestea, reprezentantii CE mentioneaza ca "Fondurile Europene Structurale si de Investitii reprezinta doar una dintre sursele de finantare pentru proiectele de infrastructura din Romania si se concentreaza pe proiectele importante din perspectiva europeana si dezvoltare regionala".

Trebuie sa amintim ca autostrada Sibiu - Pitesti este un astfel de proiect, inclus ca proiect prioritar in planurile europene. Astfel, Sibiu - Pitesti face parte din reteaua TEN-T Core, face parte din Proiectul Prioritar 7 (asemanator cu fostul Coridor IV pan-european) si, din 2013, face parte si din coridorul Rhin-Dunare.

Despre Master Planul pe Transport, Dan Sova a anuntat ca acesta ar urma sa fie gata in aprilie, desi initial autoritatile anuntau ca va fi gata in februarie.

Sova anunta licitatia pentru studiul de fezabilitate Pitesti-Sibiu, insa ea nu apare nicaieri


Referitor la refacerea studiului de fezabilitate pentru autostrada Pitesti-Sibiu, ministrul Sova a declarat in repetate randuri (initial la audierea din Parlament pentru investitura guvernului Ponta 3, ulterior la televiziuni; cel mai recent la TVR), ca o licitatie publica in acest sens a fost deja lansata.

Cu toate acestea, nici pe pagina dedicata achizitiilor publice ale CNADNR-ului, nici in sistemul electronic al achizitiilor publice (SEAP) nu apare nici o informatie despre vreo licitatie de refacere a studiului de fezabilitate pentru autostrada Pitesti-Sibiu.

In declaratiile sale, Dan Sova a vorbit de o suma de 28 de milioane de euro pentru realizarea studiului, bani furnizati de catre Comisia Europeana.

Sibiu - Pitesti a fost amanata de guvernele Ponta cu cel putin 15 luni: In 2012 s-a anulat o licitatie pentru actualizarea studiului de fezabilitate

In discutia privind studiul de fezabilitate pentru autostrada Pitesti-Sibiu, trebuie sa amintim un alt aspect esential: In 2012, Guvernul Ponta a anulat o licitatie pentru actualizarea studiului.

Mai exact, in noiembrie 2012, guvernul Ponta (prin Ministrul Transporturilor de atunci, liberalul Ovidiu Silaghi), a anulat o licitatie pentru refacerea studiului de fezabilitate, licitatie lansata in aprilie 2012 de catre ministrul Transporturilor de atunci, Alexandru Nazare.

Costul contractului era de circa 14 milioane de euro - valoare maxima estimata de CNADNR, si avea un termen de 10 luni. Cu alte cuvinte, in prezent am fi putut avea deja gata Studiul si lucrarile pe Sibiu - Pitesti ar fi putut incepe chiar de anul acesta.

De la anularea licitatiei din 2012 si pana in luna martie 2014 au trecut mai bine de 15 luni, perioada cand pentru Sibiu - Pitesti nu s-a mai facut nimic si nu s-a mai lansat o noua licitatie.

Intrebat de HotNews.ro in decembrie 2013 de ce Guvernul a anulat licitatia, ministrul Dan Sova sustinea ca era vorba de un contract prea scump, de 28 de milioane de euro (n.r. in realitate 14 milioane de euro).

Sova contrazis de Ponta: "Sibiu-Pitesti din 2015, nu din 2017"

In urma cu o saptamana, Ministerul Fondurilor Europene prezenta un document in care autostrada Sibiu-Pitesti era pusa ca prioritate pentru statul roman in ceea ce priveste fondurile europene, inaintea altor tronsoane de autostrazi pe care guvernul le-a enumerat in strategia din decembrie anul trecut.


Ulterior publicarii acestei informatii in presa, Dan Sova a scris din nou pe blogul sau cum Pitesti-Sibiu se va face, doar ca abia din anul 2017.

La putin timp dupa, premierul Ponta l-a criticat pe Dan Sova ca scrie prea mult pe blog si a anuntat ca autostrada Sibiu-Pitesti va incepe sa fie construita inca din 2015.

Dupa criticile publice ale premierului, Dan Sova a declarat in doua interviuri la TVR si la Antena 3 ca din 2015 vor incepe lucrarile la doua tronsoane din capetele autostrazii Sibiu-Pitesti si ca partea montana a autostrazii va incepe ulterior, in 2016 sau 2017.

In aceleasi emisiuni, Sova a declarat ca a negociat cu Comisia Europeana sa realizeze studiul de fezabilitate pe tronasoane, astfel incat lucrarile la cele doua capete sa inceapa inca din 2015.

Pitesti-Sibiu, la concurenta cu Comarnic-Brasov - nu la finantare, ci la trafic

In tot acest timp, guvernul Ponta e aproape de momentul in care ar putea sa se semneze contractul de concesiune al autostrazii Comarnic - Brasov, un pariu politic si electoral al premierului, precum si un test pentru viitoarele concesiuni pe care executivul le are in strategie.

Discutiile privind autostrada Comarnic - Brasov au fost de multe ori in oglinda cu cealalta traversare a Carpatilor, Sibiu-Pitesti.

Concurenta intre Pitesti-Sibiu si Comarnic-Brasov nu este una ce tine de finantare, ci una ce tine de traficul care va strabate muntii Carpati pe autostrada.

Pentru Sibiu-Pitesti primim cel putin 85% finantare europeana nerambursabila, in timp ce Comarnic - Brasov, daca va fi realizata conform proiectului actual, va fi prima autostrada in concesiune. Adica o autostrada realizata de catre un investitor privat si pe care se va percepe taxa.

Conform informatiilor oficiale, taxa va fi incasata de stat, in timp ce constructorul se ocupa de contractarea creditelor pentru a acoperi suma necesara realizarii: 1,8 miliarde de euro. (Toate detaliile despre Comarnic-Brasovo, aici.)

Totusi, pentru autostrada gata terminata, statul roman va inapoia timp de 30 de ani toti banii cu dobanda. Cu alte cuvinte, autostrada de 58 de km dintre Comarnic si Brasov va costa statul roman circa 4 miliarde de euro, in functie de dobanda obtinuta de constructori pentru cei 1,8 miliarde de euro.

Din costurile anuale ale statului vor fi scazute totusi sumele obtinute din taxe, spre exemplu. Iar sumele din taxe vor fi cu atat mai mari cu cat traficul pe autostrada va fi mai mare.

Astfel, chiar ministrul Sova explica in ianuarie ca autostrada Comarnic - Brasov va deveni ca un cos de circulatie pentru tot traficul din Transilvania (chiar si de la granita dinspre Nadlac) si Moldova (in ideea realizarii autostrazii Bacau-Brasov).

Informatii de referinta:


Citeste mai multe despre   











Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
17513 vizualizari
  • +51 (53 voturi)    
    /// (Joi, 27 martie 2014, 11:24)

    hmara [utilizator]

    Ce gunoaie?
    Pe placul mazetelor.
    Minciuna se molipseste, place votatntilor usl, usd, psd.
    • +26 (28 voturi)    
      La Comarnic-Brasov au spaga asigurata? (Joi, 27 martie 2014, 13:09)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      Ca nu inteleg de ce-s asa porniti pe asta si evita Sibiu-Pitesti care e platita 85% de UE?!
      • +16 (16 voturi)    
        Ce-i așa greu de înțeles? (Joi, 27 martie 2014, 15:26)

        OchiulDrept [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        Pe Comarnic - Brașov merge protipendada în vacanță, la munte.
    • -14 (14 voturi)    
      Minciuna schimbă realitatea (Joi, 27 martie 2014, 13:31)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      prin ambiţia unora de a o aduce în realitate. Acum explică-mi tu cum te ajută adevărul să schimbi realitatea.
    • +4 (4 voturi)    
      /// (Vineri, 28 martie 2014, 10:14)

      a-z [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      Mai ales ca exista un studiu complet si excelent la CNADR terminat acum vre-o 2 ani, pe bani multi de catre un reputat consultant din vest impreuna cu o echipa din Romania.

      Inca un studiu pe motive falacioase inseamna mingea in tuse, bani pentru prieteni si amanare de proiect.

      Teribil...... unde o sa ajugem?!
  • +52 (54 voturi)    
    Si care-i stirea? (Joi, 27 martie 2014, 11:37)

    bogdan1477 [utilizator]

    Atit timp cit publicul uslamist va inghiti pe nemestecate toata propaganda de la antene si irealitati, ministrii uslamisti vor putea sa minta cit si cum vor. Cind prim-plagiatorul tarii e cel mai de incredere politician din romania, e clar ca avem ceea ce meritam. Votacul uslamist oricum nu retine mai mult de 24 de ore amanunte din astea. El stie ca basescu e de vina si trebuie luptat cu el vro 10 -20 de ani dupa moarte, sa fie siguri ca nu reinvie si scade iar salariile. Asha ca e total irelevant ce zice comisia europeana.
    • +33 (35 voturi)    
      Brucan a fost mincinos! (Joi, 27 martie 2014, 12:09)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Poporul asta nu se va trezi NICIODATA!
      Ce 20 de ani?!
      Cred ca nici peste 100 de ani nu se va intampla nimic! Mamaliga nu mai explodeaza! E de import si taranul asteapta sa "I se aduca paine" la magazin!
      Poate doar daca Dumnezea ara locurile astea si face curatenie, sa mai fie o sansa!
      Prea multa prostie in tara asta!
      Cred ca dupa coreeni sau la egalitate cu ei, romanii sunt cei mai comunisti!
      • +15 (15 voturi)    
        Brucan a avut dreptate! (Joi, 27 martie 2014, 12:32)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        20 de ani FARA marxism. Adica de la disparitia Lui Ilici [macar din politica].
      • +4 (4 voturi)    
        Noi asha suntem (Vineri, 28 martie 2014, 11:19)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        Din mosi-stramosi am fost tara formelor fara fond, a nepotismului, a desconsiderarii oricerei reguli meritocratice. De pe vremea lui Vlad Tepes ne furam caciula unul altuia, daca citim caragiale vedem ca politica era atunci la fel ca si azi, daca citim "Chiritele" lui Alexandri vedem eternul copiat al formelor fara fond. Asha ca nu prea vad pe ce s-ar baza schimbarea, cind noi asha suntem: lenesi, hoti, prosti, inculti. Cum s-ar zice, frunoasa tara, pacat ca-i locuita.
  • +29 (31 voturi)    
    ei ca sa vezi. (Joi, 27 martie 2014, 12:22)

    un oarecare [utilizator]

    sova /// minte cu nesimtire!
    votati cu incredere....tot cu stanga, poate ma motivati suficient sa plec de tot din tara si sa platesc impozite la altii care merita mai mult.
    sa va vad apoi pe cine mai impozitati nesimtitilor
    • +14 (14 voturi)    
      Pe ceilalti (Joi, 27 martie 2014, 13:28)

      Matrafirefox [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

      Ii vor impozita pe cei captivi, cum deja fac, de fapt.
  • +32 (34 voturi)    
    boagiu (Joi, 27 martie 2014, 12:27)

    buncrestin [utilizator]

    cu boagiu ministru lucrarile la autostrada asta erau deja la 20-30%...dar nu-i nimic, daca democratia vrea sova, avem sova. nu si autostrada.
  • +26 (26 voturi)    
    Si uite asa suntem sub Bulgaria.. (Joi, 27 martie 2014, 12:28)

    v_sile [utilizator]

    Sub Bulgaria la numarul de km de autostrazi.

    In fapt, guvernul PSD, fost USL, ca nu era mare diferenta, vrea sa aiba banii la indemana pentru a jongla cu promisiunile electorale sau cu transferurile pentru administratiile locale, in prag de alegeri. La asta foloseste inclusiv noua acciza, chiar crede cineva ca se vor face autostrazi din acei bani?

    Nu au ei chef de autostrazi facute pe bani europeni: e nevoie de efort, de o anumita suma de cofinantare, exista riscul sa te prinda cu mana-n banii europeni si sa suporti totul de la buget.

    Si uite asa, singurul coridor european (adica unde se oferea si cofinantare!) care trecea muntii, spre Transilvania, a fost amanat cu minim 4 ani. Ca asa a vrut Ponta, Sova si compania.

    Au anulat licitatia pentru studiu de fezabilitate in 2012, au batut campii cu chinezii si cu parteneriatul public-privat pe Comarnic-Brasov, au mintit privind durata minima pt studiu de fezabilitate si tot asa.

    Acum se dau de ceasul mortii sa repare cumva, sub presiunea presei si a celor de la Dacia.

    Si cum repara? Prin metoda Ponta: minciuni, abureli, vorbe, " o sa facem si o sa dregem, dar dupa 2016, 2018, 2245, etc"

    De fapt, asta e toata guvernarea Ponta: o tona de minciuni si abureli. In concret, au ratat aproape orice proiect de guvernare: regionalizarea, privatizarile stratetgice (Oltchim, CFR, etc), proiectul de revizuire a Constitutiei, programele de infrastructura, promisiunile privind reducerile de taxe etc etc etc

    E de neinteles cum un astfel de partid are 40% in sondajele de opinie.
    • +3 (7 voturi)    
      sunt 40%.... (Vineri, 28 martie 2014, 6:55)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

      din cei care se duc la vot,
      Iar daca se duc la vot 5, iar 2 voteaza cu ei, tot 40% se cheama.

      Marea problema este daca se duc la vot si cei dezamagiti de dreapta, desi acum guvernarea Boc- Basescu pare a fi fost una de exceptie.

      Nu poti totusi sa nu te gandesti ce sansa au avut polonezii, cand un avion plin cu gertzoi din politica a cazut. Dincolo de drama familiilor, ramane notabil procesul de curatare...
      • +2 (2 voturi)    
        esti nedrept (Vineri, 28 martie 2014, 12:08)

        Europiu [utilizator] i-a raspuns lui minus

        Lasand la o parte cinismul manifestat (pentru ca, daca era vorba de parintii sau copiii tai n-ai mai fi scris asa ceva) - atat fostii cat si actualii lideri ai Poloniei chiar si-au vazut de treaba, vezi evolutia economica a Poloniei in anii de criza. Ca sa nu mai vorbim de timpurile "normale".
        Sa ne amintim ca, in '89, erau mult, mult sub noi.
        • +1 (3 voturi)    
          epoca Kaczyński (Vineri, 28 martie 2014, 16:38)

          minus [utilizator] i-a raspuns lui Europiu

          a fost una de scandal prelungit; intreaba mai bine un polonez. Plonezii Isi doreau sincer sa se termine cu scandalul din acele vremuri, Domnul i-a ajutat.

          Polonia nu a fost NICIODATA "mult sub noi", chiar daca mandria de a fi român nu ma face sa spun asta cu placere. Daca am fi avut ceva similar cu Solidaritatea, am mai fi putut discuta. Cat despre alte aspecte am fost egali; si ei si noi crapam de foame; Ceausescu si Jaruzelski erau mandri ca s-au opus rusilor, cu orice pret, iar Securitatea era cam la fel si aici si acolo!

          Nu vad cum parintii sau copiii mei ar fi fost alaturi de acei oameni politici, asa ca nu-mi bat capul cu speculatii fara nicio noima.
  • +16 (18 voturi)    
    Guvernul României (Joi, 27 martie 2014, 12:34)

    Kostak [utilizator]

    nu pierde niciun prilej sa dovedeasca faptul ca este condus si, in cateva cazuri, format din mitomani. Atat noua, cat si Comisiei Europene.
  • +19 (21 voturi)    
    Sova minte /// (Joi, 27 martie 2014, 12:40)

    ouyang [utilizator]

    Ca si tovarasul Ponta.
  • +18 (20 voturi)    
    "minciuna" adevarata agenda a guvernului (Joi, 27 martie 2014, 12:44)

    yellowdog [utilizator]

    numai lepadaturi in fruncea guvernului ponta
    • +14 (14 voturi)    
      la ce rata de aprobare au, sunt acceptati (Joi, 27 martie 2014, 14:07)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

      Votantii lor nu vad in asta o problema. Poate si pentru ca acesti votanti le seamana foarte tare. Principiile sunt pentru fraieri!
  • +7 (13 voturi)    
    Of! Nu aţi înţeles nimic. (Joi, 27 martie 2014, 12:52)

    Ionutzelu [utilizator]

    Comisia Europeană şi ale ei DG-uri sunt populate de băsişti care, săracii, nu ştiu să explice lucruri complicate folosind cuvinte simple. Aşa că mai citiţi o dată declaraţiile lui şova, vă veţi da seama, dacă nu sunteţi şi voi săraci, că el are dreptate, nu cine ştie ce slujbaş de la Comisie care scrie răspunsuri pentru presă.
  • +15 (17 voturi)    
    Propun o taxa pe minciuna. (Joi, 27 martie 2014, 13:01)

    averageJoe [utilizator]

    Sunt convins ca e suficient ca doar guvernul sa participe la aceasta taxa si Romania iese din noroi. Sau pe tupeu, sau pe nesimtire sau alte calitati gasite din belsug la guv.
  • +14 (16 voturi)    
    Inca o "trezire la realiate" (Joi, 27 martie 2014, 13:05)

    Euunul [utilizator]

    Sova-i depasit rau de tot - ca sa nu spun limitat.
    UE ii tot spune ca prioritatile UE sunt altele. Tocmai din acest punct d evedere nu va gasi usor finantare pentru Comarnic Brasov (cine sa-i finanteze? chinezii - nici vorba). Deocamdata Comarnic Brasov pleaca de nicaieri si duce la fel...Problema e ca-i tine si pe ceilalti pe loc care ar inchide exact partea lipsa d eautostrada....Comarnic Brasov va fi finantabila DACA in master plat vor prinde pe fonduri UE Sibiu - Brasov ca prioritate. Ori asta iarasi nu s epaote sa faci 2 autostrazi paralele...

    S-ar putea sa avem surpriza ca UE sa nu ne dea niciun ban in 2014-2020 pana nu vede inceputa Sibiu-Pitesti
  • +13 (15 voturi)    
    Niste tradatori (Joi, 27 martie 2014, 13:27)

    Matrafirefox [utilizator]

    Stiam ca Ponta si Sova sunt niste tradatori ai acestui popor asuprit. As vrea ca amandoi sa apara intr-o buna zi si sa spuna "Uitati ce e, noi habar n-avem ce facem, noi doar vrem ciolanul", ar fi primul lor gest cinstit din vietile lor nemeritat de bune.
    • +12 (12 voturi)    
      Tradatori (Joi, 27 martie 2014, 14:03)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      Sunt tradatori nu pentru ca "noi habar n-avem ce facem" ci din contra, pentru ca urmeaza un plan de sabotare a integrarii Romaniei cu UE, fie ca vorbim de fonduri europene, retea de transporturi, retea informatica, etc si de saracire prin coruptie. Acest plan va reusi atunci cind populatia obosita se va intreba: ce mi-au adus mie "democratia", "libertatea", "capitalismul" si Uniunea Europeana?. Chiar daca in realitate nu a avut parte de ele aproape de loc.
      Vecinii Rusiei stiu cel mai bine despre ce e vorba.
  • +11 (13 voturi)    
    Hotnews (Joi, 27 martie 2014, 13:36)

    Raymond [utilizator]

    va rog scrieti un material explicit despre acesta joaca de alba-neagra cu autostrazile de atat amar de ani avem la studii de fezabilitate incat hartiile din dosarele lor ar acoperii intreaga retea din master plan si cine raspunde de banii cheltuiti aiurea pe studii de fezabilitate,poate aude si DNA de jongleriile politicienilor care saboteaza dezvoltarea Romaniei
  • +8 (10 voturi)    
    Caritas, FNI etc (Joi, 27 martie 2014, 13:47)

    Raymond [utilizator]

    sunt nimicuri, maruntis,umile bacsisuri pe langa "TUNURILE" ce le trage clasa politica din constructia mirajului ce se cheama autostrazi
  • +10 (10 voturi)    
    Sova-i precum " doctorul " VViorel, VARZA ! (Joi, 27 martie 2014, 14:04)

    Plagarus [utilizator]

    Sova a concluzionat ca autostrada Pitesti - Sibiu e o prioritate dupa ce Ponta a zis ca Basescu abereaza...Drept urmare Sova a stabilit ca lucrarile trebuie sa inceapa urgent la sfarsitul lui 2015. Mai Sova, tu atunci vei fi in puscarie...cine inaugureaza lucrarile?
    Sova explica " ca pentru Pitesti Sibiu nu exista studiu de fezabilitate./.ca ala dureaza doi ani si abia apoi se poate licita pentru constructie. Procesele caselor de avocatură Freshfields şi Nestor (NNDKP)
    asta nu e mamica lui Sova?
    Revenind la Sibiu Pitesti, exista un studiu de fzeabilitate din 2008, unde reiesea un cost de 3.2 mld EUR, adica in linie cu ce estimezi tu. Sunt multe pareri(zic eu indreptatiete) care spun ca la momentul asta s-ar putea face mai ieftin, de fapt media la autostrazile de pana acum facute pe bani UE a fost ca pretul de adjudecare sa fie in zona 60-65% din pretul estimat. Ponta si Sova in schimb de dragul autostrazii Brasov Comarnic se intrec in aberatii...unul sustine ca ar costa 6 mld eur, altul ca ar costa 4.5 mld EUR doar Sibiu-Curtea de Arges.
    Intotdeauna mi-a placut prescurtarea de la studiu de fezabilitate in Romania - cica SF
    In Romania, autostrazile provoaca discutii aprinse si dezbateri indelungate inca inainte de a fi ajuns macar in faza de proiectare. Ultimele disensiuni au fost legate de Sibiu – Pitesti vs Sibiu – Brasov.Sova, sustine ca autostrada Sibiu – Pitesti este mult prea scumpa si ar consuma intreaga finantare europeana pentru urmatorul exercitiu financiar al UE, respectiv 2014-2020. Astfel, potrivit calculelor, Sibiu – Pitesti ar costa 3,2 miliarde de euro, cam cat este si finantarea UE pentru urmatoarea perioada. Pe de alta parte, Sibiu – Brasov ar costa 900 de milioane de euro, a explicat Sova. Ultimele discutii si negocieri privind coridoarele europene de infrastructura au avut loc in Estonia, la Tallin. Aici s-a decis ca Sibiu – Pitesti ramane prioritara in cadrul Coridorului
    Sibiu Pitesti ar costa 1,77 miliarde. Calculele au fos
  • +9 (9 voturi)    
    II-Sova = soava ( groapa intelectuala ) ! (Joi, 27 martie 2014, 14:17)

    Plagarus [utilizator]

    Calculele au fost facute cu un cost mediu de 14,54 milioane EUR/km, adica de aproape jumatate din cele "minim 28 de milioane EUR/km" vehiculate atunci cand vine vorba de acest tronson. In aceste conditii, din alocarea europeana de 3 miliarde ar ramane banii necesari si pentru cei 240 km din autostrada Lugoj Calafat, precum si pentru cei 50 km din Centura Bucuresti Nord. Proiectele pe bani europeni sunt importante intrucat statul mai trebuie sa asigure doar diferenta de 25% din valoarea intregului proiect. Si daca Dan Sova mai vrea sa construiasca si cele 5 concesiuni pe care le-a promis, cheltuielile vor fi pe masura. Asta pentru ca, in cadrul concesiunilor, statul este cel care trebuie sa asigure plata de disponibilitate. Acesta poate varia intre 40 de milioane de euro pe an si 80 de milioane de euro pe an, pentru fiecare proiect in parte. Asadar, daca hartia nu costa, proiectele ne costa. Si nu sunt deloc ieftine.
    Daca cea de-a doua autostrada ar inghiti intregul program POS-T 2014-2020, asa cum sustine Sova, cum se vor face doua autostrazi cu aceiasi bani? Ce-i drept, imediat dupa ce Sova a anuntat ca ar dori sa construiasca Sibiu – Brasov au aparut si reactiile investitorilor. "Mutarea ar fi un dezastru pentru Uzina Dacia. La ora actuala, noi livram pe coridorul Pitesti – Valcea – Sibiu – Nadlac 220.000 de autoturisme anual. Sa impartim aceasta cifra la maxim sapte vehicule, atatea cate intra pe un trailer, si rezulta circa 40.000 de trailere care vor trebui sa mearga in continuare pe acest traseu chinuit. Nu stiu ce vor cu aceasta incercare si de ce au luat in calcul o schimbare a traseului fara sa tina cont de deserviciul pe care l-ar face Uzinei Dacia si economiei romanesti. Renuntarea la autostrada Sibiu – Pitesti se va simti in pretul final al autoturismelor noastre si, in cele din urma, noi, Dacia, si noi, ca economie, vom avea de pierdut in fata concurentei", a declarat Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia.
  • +9 (9 voturi)    
    Tembelism ,incompetenta ,miciuni pe banda. (Joi, 27 martie 2014, 14:55)

    andreesanu [utilizator]

    Va pute urma incit s-au trezit si cei de la UE .
    Cind vine cel de la comisia europeana sa-ti spuna ca minti !,e groasa !, -DEMISIA ,ce mai astepti puslama ?.
    De ce iti trebuie sa revizuiesti 2 ani un studiu de fezabilitate ???,n-ati gasit inca in sleahta voastra pe unul care sa stie ce-i ala studiu de fezabilitate ???
  • +10 (10 voturi)    
    Eu cred că o fac intenționat. (Joi, 27 martie 2014, 15:21)

    OchiulDrept [utilizator]

    Toate amânările astea cu autostrăzile, de aproape 25 de ani încoace, mă fac să cred că există categorii mult mai interesate să NU avem autostrăzi, sau să le amânăm în continuare, cât mai mult posibil, sub orice motive, oricât ar fi ele de puerile și/sau chiar penale. Iar cei la care mă gândesc ca la eventuali profitori de pe urma acestei situații sunt drumarii și benzinarii. Drumarii au mai degrabă interesul să cârpească periodic drumurile existente, decât să facă autostrăzi, de pe urma cărora ar beneficia foarte puțini dintre ei. Benzinarii au și ei interesul ca mașinile să consume mai mult combustibil la suta de km mergând prin localități, decât lejer și civilizat, pe autostrăzi...
  • +8 (8 voturi)    
    concluzie (Joi, 27 martie 2014, 17:23)

    unnene [utilizator]

    avand in vedere faptul ca meltenii votanti de usl nu au nevoie de autostrazi nici nu se vor supara prea tare cand nu vor avea nici una. fierul vechi se cara cu ARO-ul si papucul pa "judetene". mai sunt si asistatii social nu dau doi bani nici pe autostrazi nici pe acciza la combustibil (bazinul electoral clasic comunist-psd) asa ca nu vom avea nici o autostrada ci numai praf in ochi, astia vor inaugura niste tronsoane contractate de "nenorocitul" de Boc (care a taiat...bal bla bla) si in rest nimic. la sfarsit de mandat (sper eu cat mai curand) vor da vina tot pe basescu si pe boc ca nu i-a lasat sa faca sa dreaga....
  • +7 (7 voturi)    
    Un "rege al asfaltului" a declarat astazi... (Joi, 27 martie 2014, 19:21)

    minus [utilizator]

    "Ori sunt prost, ori tampit!".

    O fi el cam smecher, dar pot sa presupun ca macar omul intelege cum este.
    Cand vor intelege (ce sunt) si cei din asa zisa clasa politica, vom fi intr-un progres evident.
  • -5 (5 voturi)    
    Propun sa i se zica (Vineri, 28 martie 2014, 7:34)

    ploiesteanu [utilizator]

    autostrada Basescu. Prea a sustinut presedintele constructia acestei autostrazi, ca o rezolvare economica majora.
  • +3 (3 voturi)    
    ce "ciolan" de ros (Vineri, 28 martie 2014, 17:54)

    Ellias [utilizator]

    pentru USL-isti. Asteapta sa vada cine vine presedinte ca sa vada cat le ramane de ros USL-istilor si cu cine trebuie sa imparta "ciolanul". Ce mai nenorociti. Cine da mai mult..ala obtine contractul..nu ca ne impune CE, ci mafi-hotul de Sova. Cat ii mai rabda pamantul pe nemernicii astia Doamne?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi