Premierul Victor Ponta a anuntat joi, la Pitesti, ca lucrarile la autostrada Sibiu-Pitesti vor incepe in 2015 din ambele capete, urmand sa fie finantata in intregime din din programarea 2014-2020. "Sper ca in 2020 sau chiar mai repede dl presedinte Basescu, care nu a facut niciun metru de autostrada, sa mearga linistit cu Dusterul domniei sale spre pensie", a declarat premierul.

Cand se va face autostrada Sibiu-Pitesti?Foto: Hotnews

Victor Ponta a discutat joi cu conducerea uzinei Dacia de la Mioveni ocazie cu care "despre autostrada le-am explicat foarte clar inca o data, desi dansii stiau si au fost foarte echilibrati in toate abordarile, ca e mai mult o chestie politica intre mine si dl Basescu care in cei 15 ani cat a fost primar si ministru nu a facut niciun kilometru de autostrada, dar acum l-a apucat dragostea de autostrada".

"Le-am confirmat celor de la Dacia ca din programul 2007-2013 de autostrazi deja s-au alocat 25 milioane euro pentru actualizarea studiului de fezabilitate, ca in 2015 incepem lucrarile pe baza noului studiu de fezabilitate din ambele capete si dinspre Sibiu si dinspre Pitesti (...) si ca toata autostrada Pitesti-Sibiu va fi finalizata din programarea 2014-2020", a precizat premierul.

"Sper ca in 2020 sau chiar mai repede dl presedinte Basescu, care nu a facut niciun metru de autostrada, sa mearga linistit cu Dusterul domniei sale spre pensie", a afirmat Ponta.

In ceea ce priveste "povestea cu concurenta intre Pitesti-Sibiu si Comarnic - Brasov", aceasta "este o prostie" pentru ca aceasta din urma nu se va finaliza din fonduri UE, a aratat premierul.

La observatia ca ministrul Transporturilor, Dan Sova, a scris pe blog ca lucrarile la autostrada Sibiu-Pitesti ar incepe in 2017, premierul a raspuns ca depinde despre ce tronson este vorba.

"Nu exista un singur tronson" astfel incat "nu poti sa vorbesti despre un singur an in care este inaugurat", a declarat Ponta, precizand ca "o sa-i spun domnului Sova mai bine sa vorbeasca decat sa scrie pe blog, ca vad ca au toti boala blogurilor si cred ca nici el nu mai intelege ce scrie pe blog".

Acesta a aratat ca a discutat cu reprezentantii Dacia despre faptul ca "legislatia fiscala, inclusiv in ce priveste inmatricularile de noi autoturisme, ramane neschimbata", "ca trendul pozitiv pe care il au de la inceputul anului (...) va fi sustinut in continuare prin programul Rabla, prin cele 20.000 de tichete" si ca "in acordul de parteneriat cu UE, pe care il semnam in perioada urmatoare, vor fi prevazute programe si finantari pentru cresterea competitivitatii".

Demararea lucrarilor pentru autostrada Sibiu - Pitesti este prioritara pentru statul roman in ceea ce priveste fondurile europene inaintea altor tronsoane de autostrazi pe care guvernul le-a enumerat in strategia din decembrie anul trecut. Informatia vine de la Ministerul Fondurilor Europene, si nu de la Transporturile lui Dan Sova, in contextul in care Comisia Europeana a criticat oficial si neoficial propunerile si variantele partii romane pentru exercitiul financiar european 2014-2020.

Totusi, desi este pusa de Comisia Europeana pe coridoarele prioritare si, mai nou, figureaza si pe documente ale guvernului ca prioritate pentru urmatoarele fonduri europene, autostrada Sibiu-Pitesti risca in continuare sa fie daca nu blocata, cel putin amanata substantial de catre autoritati.