Guvernul trece proiectul autostrazii Tg. Mures - Iasi inapoi de la Ministerul Transporturilor la departamentul condus de Dan Sova. Mare parte din autostrada nu se afla pe harta proritatilor pana in 2018

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 23 decembrie 2013, 11:39 Actualitate | Esenţial

Traseul Autostrazii Tg. Mures - Iasi
Foto: Hotnews
Guvernul Romaniei are pe ordinea de zi un proiect de hotarare prin care sa abroge o alta hotarare data in 30 aprilie prin care proiectul autostrazii Tg. Mures - Iasi a fost mutat de la Departamentul pentru Infrastructura condus de Dan Sova, la Ministerul Transporturilor condus atunci de Relu Fenechiu. Cu toate acestea, potrivit strategiei USL de autostrazi pana in 2018 prezentat de premierul Ponta si Dan Sova in parlament, cea mai mare parte din autostrada Tg. Mures - Iasi nu apare ca prioritate.

Autostrada Tg. Mures - Iasi a fost data in competenta Ministerului Transporturilor la insistentele fostului ministru al Transporturilor Relu Fenechiu, deputat de Iasi, desi, practic, desi toate proiectele de autostrazi au ramas la CNADNR in subordinea Departamentului pentru Infrastructura condus de Dan Sova.

La inceputul anului, Relu Fenechiu declara pentru HotNews.ro ca prim-ministrul a fost de acord cu mutarea si ca aproape a gasit fonduri pentru a realiza autostrada.
Cu toate acestea, dupa condamnarea in prima instanta in dosarul Transformatorul, Relu Fenechiu a parasit functia de ministru, iar in locul sau la Transporturi a venit Ramona Manescu. Noul ministru a spus in repetate randuri ca autostrada Tg. Mures - Iasi va reveni in competenta CNADNR.

In noua strategie de autostrazi pe urmatorii 4 ani propusa de guvern, autostrada Tg. Mures - Iasi abia apare ca prioritate. De fapt, cea mai mare parte este lasata pentru "dupa 2018". 

Singura portiune care apare in plan si pe care Guvernul spera sa o realizeze cu fonduri de coeziune (85% fonduri europene nerambursabile) este segmentul Tg. Neamt - Roman - Iasi - Ungheni (granita).

Autostrada Tg. Mures - Iasi: 289 km, valoare totala estimata de aproape 9 miliarde de euro


Traseul Autostrazii Tg. Mures - Iasi
Foto: Hotnews
Potrivit proiectului, viitoarea autostrada ar urma sa aiba o lungime totala de 289 km si va fi impartita in trei tronsoane: realizeze
  • Targu Mures - Ditrau cu o lungime de 92,126 km, proiectant SC Search Corporation SRL;
  • Ditrau - Targu Neamt cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA;
  • Targu Namt - Iasi cu o lungime de 78 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria.

Potrivit informatiilor de pe site-ul CNADNR, valoarea estimata a proiectului este de 6,14 miliarde de euro, insa in urma elaborariiindicatorilor tehnico economici in vara lui 2012 de catre Ministerul Transporturilor, condus pe atunci de liberalul Ovidiu Silaghi, costul estimat ar fi de fapt circa 8,9 miliarde de euro. 

Costuri uriase pentru autostrada: CNADNR: intre 11 milioane de euro si 60 de milioane de euro pe kilometru

In august 2012, primul tronson (92 km) al autostrazii care va lega Transilvania de Moldova, Targu Mures - Iasi (289 km) primea certificatul de urbanism de la Consiliul Judetean Mures pentru faza studiului de fezabilitate.

Tot atunci insa, CNADNR anunta ca proiectarea autostrazii inca nu este finalizata pentru ca se intarzie cu obtinerea Avizului de Mediu. In plus, CNADNR spune ca autostrada va strabate un traseu dificil, precum si numeroase arii protejate, si invoca costurile foarte ridicate estimate pentru constructia autostrazii: intre 11 milioane de euro si 60 de milioane de euro pe kilometru. 

CNADNR anunta, printr-un comunicat, ca "Autostrada strabate un traseu dificil (deal si munte), ceea ce impune un volum mare al lucrarilor de arta (poduri, podete, viaducte etc.) si numeroase arii protejate (situri de importanta comunitara - SCI - si situri de protectie avifaunistica - SPA)".

Compania preciza atunci ca "proiectarea nu este finalizata intrucat procedura de obtinere a Acordului de Mediu nu este finalizata. Incepand cu anul 2010, ariile protejate care au impact asupra traseului autostrazii au fost extinse, ceea ce determina reconsiderarea studiului de impact si reluarea procedurii de obtinere a Acordului".

In plus, CNADNR invoca si costurile estimate foarte mari - intre 11 mil euro/km si 60 mil euro/km, "fapt sesizat si de Ministerul Finantelor Publice".

"Astfel, in acest context, CNADNR-SA va contracta servicii de expertiza tehnica si financiara prin care se vor reanaliza solutiile tehnice adoptate si se vor face propuneri de reducere a costurilor. Dupa definitivarea traseului si fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potentialele surse de finantare, altele decat bugetul de stat", mai preciza sursa citata


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

6689 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Si ce importanta are? (Luni, 23 decembrie 2013, 11:51)

    bogdan1477 [utilizator]

    Pot s-o treaca si la ministerul sanatatii, ca autostrada aia nu se incepe pina in 2020. Asha ca nu inteleg de ce ne consumam energiile mentionind toate abramburelile celui mai cinstit guvern.
  • +8 (10 voturi)    
    De-a autostrada (Luni, 23 decembrie 2013, 12:21)

    Tescovin [utilizator]

    Cu 9 biliarde de euro se poate lărgi actuala legătură rutieră TgM - Iași la 4 benzi (drum expres) pe toată lungimea ei (ceea ce, la ce trafic e pe această relație, e arhisuficient), moderniza aeroporturile din Tg. Mureș și din Iași, reîmpăduri 10.000 de hectare prin Harghita, construi câteva școli și spitale pe traseu, și mai rămâne și de-o petrecere câmpenească cu mititei, sarmale și kurtos kalacs. Toate astea ar putea fi gata cu 5 ani înainte de începerea demarării startului preparativelor pregătitoare în vederea antamării proiectului de studiu de pre-fezabilitate pentru autoastradă.
    • +4 (4 voturi)    
      haha (Luni, 23 decembrie 2013, 16:47)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Bai baiatule, tu ne inveti cum sa facem bani? Auzi la el, sa reimpadurim 10000 hectare.
      Tu ai mai auzit de comisioane la reimpaduriri? Banii se fac taiand padurile, nu pierzand vremea cu puieti.
      Crezi ca noi vrem sa facem bani peste 30 de ani?
  • +2 (2 voturi)    
    nu-i nevoie de autostrada spre Moldova... (Luni, 23 decembrie 2013, 17:17)

    ggeo [utilizator]

    ...pentru ca prostimea de acolo voteaza oricum psd-ul...poate pentru niste galeti si ceva ajutoare sociale in an electoral..maruntis...
    • +3 (3 voturi)    
      Da mosu' (Luni, 23 decembrie 2013, 19:42)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui ggeo

      Noroc ca a fost Alianta DA la guvernare, ca altfel ramanea Moldova fara autostrazi.
      Noroc si de Basescu, ca si el ne-a dat autostrazi, nu multe, dar zero tot ne-a facut.
      Nu ti-e rusine, tot vina Moldovei e ca a luat USL 70% din voturi?
      Prostimea din sud cu cine a votat? Cu ecologistii?
  • +1 (1 vot)    
    nume localitate (Luni, 23 decembrie 2013, 17:18)

    bpaunu [utilizator]

    Stimata redactie, va rog revizuiti numele localitatilor de pe harta dumneavoastra, dreapta sus. O localitate anume (Onesti) are numele unui personaj de trista amintire.
    • +2 (2 voturi)    
      Tot e bine (Luni, 23 decembrie 2013, 19:45)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui bpaunu

      Tot e bine ca nu e o harta din 1955, ca in loc de Brasov ar fi fost Stalin.
  • +2 (2 voturi)    
    Tronson Ditrau-Tg Mures (Luni, 23 decembrie 2013, 18:18)

    RedMadDog [utilizator]

    Vad ca a ramasin picioare varianta Borbely (U.D.M.R) prin Sovata, ca deh,trebuie sa-i multumim pe votanti, desi din punct de vedere economic nu are nicio justificare, alta de a le inlesni unora accesul la sedintele de partid de la Danubius. Traseul initial trecea pe la nord de Ditrau si prin pasul Crucii la Lapusna - Reghin, aducand astfel autostrada mai aproape si de Bistrita, dar valea Gurghiului nu prea se incadreaza in planurile Tinutului Secuiesc ......
    • -2 (2 voturi)    
      completare (Luni, 23 decembrie 2013, 21:19)

      RedMadDog [utilizator] i-a raspuns lui RedMadDog

      http://www.lamsza.com/wp-content/uploads/2012/07/szekelyfold.jpg


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri