​HARTA INTERACTIVA Proiectarea autostrazii Targu Mures - Iasi, intarziata de obtinerea Acordului de mediu si de costurile foarte ridicate - intre 11 si 60 milioane euro/km

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 31 august 2012, 13:52 Actualitate | Esenţial


Traseul Autostrazii Tg. Mures - Iasi
Foto: Hotnews
Primul tronson (92 km) al autostrazii care va lega Transilvania de Moldova, Targu Mures - Iasi (289 km), a primit joi certificatul de urbanism de la Consiliul Judetean Mures pentru faza studiului de fezabilitate. CNADNR anunta insa ca in prezent proiectarea autostrazii inca nu este finalizata pentru ca se intarzie cu obtinerea Avizului de Mediu. In plus CNADNR spune ca autostrada va strabate un traseu dificil precum si numeroase arii protejate si invoca costurile foarte ridicate estimate pentru constructia autostrazii: intre 11 milioane de euro si 60 de milioane de euro pe kilometru.

Presedintele Consiliul Judetean Mures, Ciprian Dobre, a anuntat ca a emis Certificatul de urbanism nr. 175/07.08.2012 pentru "Construirea Autostrazii Tirgu Mures - Ditrau in traversarea judetului Mures - faza studiu de fezabilitate", noteaza citynews.ro

"Pe termen mediu si lung, Autostrada Tirgu Mures - Ditrau - Iasi va facilita traficul international de tranzit care se va desfasura intre coridoarele PAN Europene IV si IX, aceasta urmand sa realizeze o legatura rapida si sigura intre Autostrada Transilvania A3 (Brasov - Bors) si coridorul IX PAN European (Bucuresti - Focsani - Albita), inlesnind traficul auto pe directia est-vest, intre Transilvania si Moldova", a anuntat Ciprian Dobre.

Potrivit presedintelui CJ Mures, pe teritoriul judetului Mures, viitoarea autostrada va fi prevazuta cu 3 noduri rutiere (Tirgu Mures, Acatari, Sovata), 1 nod de perspectiva (Miercurea Nirajului), 2 tuneluri, 20 de poduri peste ape, 13 pasaje de drumuri peste autostrada, 10 viaducte si 1 pasaj peste cale ferata. Totodata, in cadrul proiectului sunt prevazute parcari de scurta durata si spatii pentru servicii de tip S1 si S3.

CNADNR: Costurile estimate sunt foarte mari - intre 11 kil euro/km si 60 mil euro/km

CNADNR anunta, printr-un comunicat, ca "Autostrada strabate un traseu dificil (deal si munte), ceea ce impune un volum mare al lucrarilor de arta (poduri,podete, viaducte, etc.) si numeroase arii protejate (situri de importanta comunitara  (SCI) si situri de protectie avifaunistica (SPA)".

Compania precizeaza ca "in prezent proiectarea nu este finalizata intrucat pocedura de obtinere a Acordului de Mediu nu este finalizata. Incepand cu anul 2010 ariile protejate care au impact asupra traseului autostrazii au fost extinse, ceea ce determina reconsiderarea studiului de impact  si reluarea procedurii de obtinere a Acordului".

In plus, CNADNR invoca si costurile estimate foarte mari - intre 11 kil euro/km si 60 mil euro/km, "fapt sesizat si de Ministerul Finantelor Publice".

"Astfel, in acest context, CNADNR-SA va contracta servicii de expertiza tehnica si financiara prin care se vor reanaliza solutiile tehnice adoptate si se vor face propuneri de reducere a costurilor. Dupa definitivarea traseului si fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potentialele surse de finantare, altele decat bugetul de stat", mai precizeaza sursa citata.

Viitoarea autostrada va avea o lungime totala de 289 km si va fi impartita in trei tronsoane:
  • Targu Mures - Ditrau cu o lungime de 92,126 km, proiectant SC Search Corporation SRL;
  • Ditrau - Targu Neamt cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA;
  • Targu Namt - Iasi cu o lungime de 78 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria.
Potrivit informatiilor de pe site-ul CNADNR, valoarea estimata a proiectului este de 6,14 miliarde de euro.

HARTA INTERACTIVA - Traseul Autostrazii Tg. Mures - Iasi
  • Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii
  • Deschide meniul "Legend" de pe harta pentru a vedea legenda elementelor de pe harta
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape


View Larger Map

Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Nota: Harta a fost realizata dupa harta traseului publicata de CNADNR pe site-ul sau.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















30162 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    la banii aia poate fi poleita cu aur... (Vineri, 31 august 2012, 14:17)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    La 60.000 euro / ml poate fi si placata cu granit...
    1ml=1 apartament in Bucuresti ! Dumnezeule !
    • +5 (5 voturi)    
      Da, e mult (Vineri, 31 august 2012, 14:45)

      prompt [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      dar probabil ca se vor mai face revizuiri, e de abia la faza de studiu. Si din evaluarea aceea la o licitatie apriga se mai injumatateste. Deocamdata cred ca sunt mai stringente rezolvarrile cu autostrazi ale Vaii Prahovei sau Sibiu-Pitesti. Ce ne facem insa cu ,,suspendata" lui Oprescu care costa 120 000 euro/ml si nu trece peste munti si vai in Carpatii Orientali. Ca banii aia ar ajunge pentru o suspendata de la Comarnic la Predeal!
      • 0 (2 voturi)    
        de acord (Vineri, 31 august 2012, 15:59)

        igorashu [utilizator] i-a raspuns lui prompt

        Egnatia Odos (tuneluri luuuungi si multe, viaducte) a costat parca 2 miliarde pentru 130 km. Restul de 500 km au costat vreo 4 miliarde.
        • 0 (0 voturi)    
          :) (Duminică, 2 septembrie 2012, 9:08)

          federal [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

          nu compara rafinamentul grecilor( la bagat mina in banul public )cu ce se intampla la noi.
          orice calcul la un tunel/viaduct cu 2 benzi pe fiecare sens nu poate duce la mai mult de 10 milioane pe kilometru.diferenta e cam mare, oricum ai calcula.
          cei care fac calcule de astea sa spuna ce inseamna diferenta si sa faca publice calculele astea integral, publicului.
          ca sa stim si noi pentru ce platim taxe si unde se duc banii.
    • +1 (1 vot)    
      Bucovina, nu se mai face nimic de sute de ani! (Sâmbătă, 1 septembrie 2012, 13:43)

      Entiu [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      In Moldova, in special Bucovina, nu se mai face nimic de sute de ani! Totul, totul la Sudisti si Mitici!!!? O zona mirifica cu biserici istorice, oameni bogati si harnici, ar putea fi plina cu austrieci, germani, etc: S-a incropit ceva cu grecii pe DN 17, dar nu-i nimic bun nu se poate circula la pretentiile strainilor. Nimic reprezentativ!
      Aeroportul este inghetat la 1-2 curse pe zi... si numai de la Bucuresti! Era vorba sa-l refaca la standarde europene dar, pentru Bucovina nu se gasesc niciodata bani! Ce tara !?
  • +4 (4 voturi)    
    Autostrada Ungheni - Ungheni (Vineri, 31 august 2012, 14:42)

    bogdanicus [utilizator]

    Cat de tare... Autostrada asta leaga efectiv doua localitati cu acelasi nume: Ungheni :)
  • -2 (4 voturi)    
    de ce? (Vineri, 31 august 2012, 14:55)

    ala_ [utilizator]

    de ce e nevoie de aceast autostrada?
    speculez ca nu exista o necesitate de trafic atat de mare incat sa fie nevoie de aceasta autostraada...
    in plus, e chiar asa in mislocul tarii. Daca ar fi legata de A3, poate...dar asa, faci o autostrada extrem de scumpa, o investitie greu de amortizat fara sa fie de fapt parte dintr-un culoar de trafic international si nici macar intern.
    inteleg ca zona moldovei e mai saraca si o autostrada ar impulsiona economia din zona, ar deschide poarta pentru investitii deoarece mana de lucru e mai ieftina si etc, dar nu pare realista pentru moment. Poate peste 10 ani, cu program clar de finantare (taxa pe autostrada)...
    • +5 (5 voturi)    
      Pentru ca (Vineri, 31 august 2012, 15:12)

      The Special One [utilizator] i-a raspuns lui ala_

      Moldova nu are nici o autostrada ... nici spre sud, nici spre vest.
    • +1 (1 vot)    
      pai... (Vineri, 31 august 2012, 15:56)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui ala_

      1) A3 va trece pe la Tg. Mures. Daca nu ma insel, dupa Gilau - Nadasel (care are scopul sa inchida "centura" Clujului), urmatorul tronson va fi Campia Turzii - Tg. Mures. Deci din astea doua autostrazi se va face si o centura a Tg. Muresului.
      2) Tg. Mures e la 120 km de Sibiu pe unde trece A1 (care va fi finalizata fara Sibiu - Pitesti cam in septembrie 2014)
    • +3 (3 voturi)    
      ce nu pleca de la bucuresti (Vineri, 31 august 2012, 23:01)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui ala_

      ...nu se merita, nu?
      • 0 (0 voturi)    
        nu neaparat (Sâmbătă, 1 septembrie 2012, 1:00)

        ala_ [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        dar intai a3-ul, si dupaia asta, daca trebuie. nu?
  • +1 (5 voturi)    
    Cu banii ăştia ar putea face altceva... (Vineri, 31 august 2012, 15:02)

    Geos Costan [utilizator]

    Cum ar fi să termine autostrăzile din vest: Nădlac-Constanţa şi Transilvania. De ce trebuie început altceva, când alte tronsoane se degradează deja?
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Vineri, 31 august 2012, 15:54)

    dragos234 [utilizator]

    "costuri foarte ridicate"- aiurea. Cum se face ca pentru fanteziile suspendate ale lui Oprescu in Bucuresti se gasesc 100 de milioane pe km dar aici nu se gaseste o suma mult mai mica.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by