Motivul refuzurilor lui Plesu, Djuvara, Liiceanu si Cartarescu de a participa alaturi de Andrei Marga la Salonul de Carte de la Paris

de V.Mixich, C.Ionel     HotNews.ro
Luni, 18 martie 2013, 20:11 Actualitate | Esenţial

Djuvara, Plesu, Liiceanu si Cartarescu
Foto: Colaj foto
Andrei Plesu, Gabriel Liiceanu si Mircea Cartarescu au decis sa nu participe la Salonul de Carte de la Paris, unde Romania este in acest an tara invitata de onoare. Cei trei sunt invitatii francezilor, dar costurile deplasarii lor sunt impartite in mod egal intre organizatorul Salonului de la Paris si Institutul Cultural Roman, condus de Andrei Marga. Acest element a fost catalizatorul refuzului celor trei.

Pe langa lista autorilor invitati de francezi, conducerea ICR a mai alcatuit in nume propriu alte doua liste de scriitori romani, printre ei aflandu-se si Neagu Djuvara. Istoricul a refuzat si el participarea.

Salonul de Carte de la Paris este cel mai important eveniment de pe piata editoriala franceza. Participarea Romaniei ca invitat de onoare la editia actuala a fost anuntata in 2012 si este rezultatul eforturilor Institutului Cultural Roman in perioada mandatului lui H.R.Patapievici.

Centrul National al Cartii din Franta a alcatuit lista celor 27 de autori romani invitati, dintre care Andrei Plesu, Gabriel Liiceanu si Mircea Cartarescu au refuzat sa participe.      

Motivatiile tin de implicarea ICR-ului condus de Andrei Marga in finantarea autorilor romani invitati de catre editorii francezi. Andrei Plesu a explicat, intr-o declaratie pentru HotNews.ro, ca "mi se pare imoral sa ma las inclus in programul unei institutii aflate in plin derapaj".

Pe langa lista autorilor romani alcatuita de catre organizatorii francezi, conducerea ICR a considerat necesara elaborarea altor doua liste de invitati (prima finantata integral din fondurile ICR, cealalta finantata de catre Ministerul Culturii).  

"Nu mai e vorba de o sarbatorire a cartii romanesti la Paris", si-a motivat Gabriel Liiceanu decizia de a nu participa. "Selectiei de scriitori romani facute de organizatorii francezi i-a fost opusa din tara o lista care reflecta, pana la urma, rafuieli politice si personale ale actualei conduceri a ICR", a explicat Liiceanu pentru HotNews.

Pe lista celor invitati sa participe la salonul de carte de la Paris de catre conducerea ICR se numara Augustin Buzura, Nicolae Breban, Stelian Tanase, Adrian Cioroianu, Cristian Parvulescu, Mircea Dinescu dar si Neagu Djuvara sau Daniela Zeca Buzura. Augustin Buzura s-a retras din motive legate de sanatate, conform unui anunt al presedintelui ICR, Andrei Marga.

In ceea ce-l priveste pe Neagu Djuvara, istoricul a declarat pentru Hotnews ca: "nu ma ispiteste deloc sa ma mai fudulesc pe la targuri de carte, asta ma oboseste, iar ICR-ul ma lasa rece acum. Nu am legatura cu domnii care conduc in prezent Institutul Cultural Roman si nici dumnealor cu mine, asa ca sunt incantat sa fiu lasat in pace".

La solicitarea HotNews de a explica decizia trimiterii la Paris a unei liste proprii de autori si criteriile lor de selectie, biroul de presa al ICR a raspuns ca "este vorba despre un eveniment cultural major si este firesc sa participe cat mai multi autori, acoperind practic toate genurile literare. Ne-am dorit o participare cat mai cuprinzatoare a literelor romanesti, intr-un moment onorant pentru cultura nationala".

Criteriile de selectie a autorilor aflati pe lista de invitati a ICR nu au fost precizate in raspunsul institutiei.

Criteriile folosite de organizatorii francezi pentru a stabili invitatii romani au fost existenta "unei opere [a acestora] tradusa in franceza sau sa faca parte dintre scriitorii francofoni publicati de editori din Franta, Belgia sau Elvetia", a explicat Laure Hinckel (pentru Adevarul), consilierul literar care a realizat selectia finala a invitatilor romani.

Prezentat de catre organizatorii francezi ca un "posibil candidat la premiul Nobel pentru Literatura", Mircea Cartarescu a refuzat la randu-i participarea. Desi acesta nu a dorit sa precizeze motivele refuzului sau, Agentia France Presse a scris ca decizia scriitorului vine pe fondul atacurilor noii conduceri a Institutului Cultural Roman asupra unor intelectuali. O precizare publica a lui Mircea Cartarescu este asteptata in urmatoarele zile.

Andrei Marga, presedintele ICR, a declarat duminica ca "fiecare ia decizia cum doreste. Unii au motivat ca sanatatea nu le permite, altii nu au motivat in niciun fel fata de noi si nici nu au aceasta obligatie", a afirmat Marga pentru Romania TV.

In cele 6 luni de cand a preluat conducerea ICR, Andrei Marga a fost protagonistul mai multor controverse si scandaluri publice, printre care:
Salonul de Carte de la Paris, cel mai important eveniment editorial din Franta (180.000 de vizitatori pe editie), se deschide pe 22 martie 2013 in prezenta presedintelui Frantei, Francois Hollande. La deschidere si-a anuntat prezenta si premierul Victor Ponta.


Citeste mai multe despre   






















38307 vizualizari

  • +112 (126 voturi)    
    Protest simplu! (Luni, 18 martie 2013, 20:24)

    Stefan Glod [anonim]

    Si eu ma alaturi acestui protest , in speranta unei reactii mai ample care ar trebui sa duca la o schimbare la ICR si ii salut , in acelasi timp , pe cei care au facut-o , deja! SG
    • +79 (91 voturi)    
      Cultura comunista a USL (Luni, 18 martie 2013, 21:26)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Stefan Glod

      Deja ma simt ca in comunism cu astia din USL. Tin pe individul caloriferul sa conduca cultura romaneasca si se asteapta ca oamenii adevarati care mai sunt pe aici sa plece capul si sa taca.
      • -23 (31 voturi)    
        Ca în comunism (Marţi, 19 martie 2013, 9:32)

        acropolis [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Din nefericire mulți intelectuali de frunte au ales calea atitudinii slugarnice față de conducători ca Dej, Ceaușescu, Băsescu. Interesul material a primat și primează la destui.Primum vivere deinde philosophari... Nu toți au fost și nu toți sunt mari caractere. Pot spune asta și despre Liiceanu, Pleșu, Cărtărescu. Dar trebuie să recunosc că societatea de acum nu oferă confort material valorilor autentice, încurajând comportamentele amintite.
        • +14 (20 voturi)    
          si ?! (Marţi, 19 martie 2013, 10:27)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui acropolis

          vrei sa zici ca nu trebuiau sa refuze oferta, sa se asocieze cu un plagiator marxist ?!

          din galeria sefilor, cum de'l facusi scapat pe ilici kaghebescu ?
          lui nu i'a pupat poala niciun telectoal de vaza ?

          las' ca nu'i mare pierdere pentru margafaua de cluj..
          o sa'l invite pe proaspatul autor bonbon sa'si lanseze cartea proaspat produsa, la targ.
          lansarea..nationala avura loc, deja.
          merita si o lansare pe plan mondial, pentru un om de valoare mondiala.
          ar fi o onoare pentru marga !

          ce plesu, ce liiceanu !
        • +8 (12 voturi)    
          Nu inteleg! (Marţi, 19 martie 2013, 10:34)

          J.C.Denton [utilizator] i-a raspuns lui acropolis

          De ce ești nemulțumit de "societatea de acum", ca doar a votat cum ți-ai dorit, de mai multe ori?
        • +12 (16 voturi)    
          mestere.. (Marţi, 19 martie 2013, 10:37)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui acropolis

          ..tu ai sarit doua personaje sinistre din istoria Romanilor.. ION ILIESCU si ADRIAN NASTASE..
          Nu poti sa sari la Basescu, fara sa incluzi pe lista cu litere mari ILIESCU si NASTASE: sub astia, nu aveai posibilitatea sa pleci capul, sub astia erai obligat sa pleci capul sau iti era rupt (cu minerii, cu manipularea maselor prin intermediul televiziunii si radiolui national sau alte mijloace media,a tacuri directe la persoana etc.)..

          Lasa vrajeala antenista... oamenii de pe aceasta pagina nu il vor uita niciodata pe ILIESCU, decat atunci cand o sa faca si el niste luni(cel putin niste luni) la Rahova.., nici pe NASTASE..doi mari manipulatori in viata.. Si nu te supara pe mine, dar Cultura a fost calcata in picioare de comunistii astia doi, pe care tu, prin omiterea lor de pe lista de mai sus, imi dai de inteles ca ii sustii..
          Daca vrei sa faci campanie, du-te pe pagina webb a Varanului..(un fel de iad al mintilor sarace din timpurile noastre)!!!
        • +9 (15 voturi)    
          este absolut jenant (Marţi, 19 martie 2013, 11:29)

          math [utilizator] i-a raspuns lui acropolis

          sa scrii sau sa gandesti asa ceva. Ar trebui ca dupa alegerea marelui Antonescu, cand USL-ul tau va avea puterea absoluta, Liiceanu, Plesu si Cartarescu vor incepe sa recite poezii patriotice la Antena 3. Cati neuroni iti trebuie ca sa crezi asta ??? S-au ieftinit halatele ?
        • +4 (6 voturi)    
          Adevarul intors pe dos! (Marţi, 19 martie 2013, 14:58)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui acropolis

          Ca reprezentantii culturii romanesti sunt acum membrii cenaclului Antena 3 am inteles. Nu inteleg de ce trebuie sa intoarca si adevarul pe dos si inca sa vorbeasca de caracter scribii de partid; mi se pare prea mult.; Poate e in spiritul reeducarii practicate la inchisoarea Pitesti de Turcanuu si ai lui, al caror emul se pare ca esti!
        • +6 (8 voturi)    
          invitatie la circ (Marţi, 19 martie 2013, 17:02)

          Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui acropolis

          doamnelor si domnilor, in premiera internationala, sub genericul "ce n-a vazut Parisul", ICR feat. Andrei Marga va invita la spectacolul "Calorifiarele", avandu-i intr-o distributie de zile negre pe marii scriitori romani Dinescu, Cioroianu, Parvulescu (apropos, asta nu e cumva si prin guvern?) si super-vedeta literar-artistica Steliaaaaaaaaan Tanaseeeeeeeee !!!
          halo bahtalo si la mai mare!
          iar la cel de-al treilea bis (da doamne sa mai fie!),
          cel dedicat inventiilor , va promitem o surpriza de proportii, la categoria grea.
          va dorim tuturor o incalzire cat mai centrala.
          bizuuuuu!

          P.S.
          se incalzesc pe tusa, in vederea inlocuirii basistilor de Plesu, Liiceanu si Cartarescu,
          latrinofilii Gadea, Grecu si Ciutacu.
          umbla vorba ca in prelungiri va intra pe teren garnitura de fier forjat S.R.Stanescu-Dan(Bitmap)Voiculescu, proaspat scosi de la sectia 2 Turnatorie.
        • +4 (6 voturi)    
          nastase, o ,,valoare'' autentica (Marţi, 19 martie 2013, 18:34)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui acropolis

          poate participa alaturi de ,,calorifer'', cu lucrarea stiintifica si cele doua carti scrise in ,,aula'' penitenciarului.
        • -2 (2 voturi)    
          acropolis (Marţi, 19 martie 2013, 21:26)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui acropolis

          bati campii.
    • +72 (82 voturi)    
      de acord (Luni, 18 martie 2013, 21:27)

      Florin Cioponea [anonim] i-a raspuns lui Stefan Glod

      subscriu protestului
      impostorii si non valorile trebuiesc puse in locul pe care-l merita
      AJUNGE CU LINGAII DIN CULTURA ROMANA
    • +58 (64 voturi)    
      intradevar..... (Luni, 18 martie 2013, 21:55)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Glod

      .....si eu ma alatur protestului celor patru.
      Felicitari domnilor, atitudinea este corecta caci asa cum se spune in popor, "daca te amesteci in tarate, te mananca porcii".
      Sa il lasam pe marele calorifer, rece si singur !
    • +66 (74 voturi)    
      Motivul... (Luni, 18 martie 2013, 22:16)

      Serban. B [anonim] i-a raspuns lui Stefan Glod

      Eu zic sa plece Nastase, Scriitor si blogger de Jil-ava. Ce sa caute OAMENI ca Plesu, Djuvara, Liiceanu la Paris...
      • +45 (49 voturi)    
        EOX@YAHOO.COM (Marţi, 19 martie 2013, 0:09)

        EOX [anonim] i-a raspuns lui Serban. B

        Il puneau sigur si pe Nastase pe lista doar ca n-au reusit sa-l scoata pina la ora evenimentului. L-au trimis doar pe Ponta deocamdata, sa-i faca deschiderea lui Nastase pentru urmatorul eveniment.
        • +46 (46 voturi)    
          Monitorul Oficial (Marţi, 19 martie 2013, 0:35)

          Serban. B [anonim] i-a raspuns lui EOX

          Sa se scrie in Monitorul Oficial ca Oficial Nastase a fost eliberat mai devreme. Ce naiba asa e de greu. Sa mearga Nastase!!! Au acu si avion prezidential...
    • +62 (70 voturi)    
      subscriu protestului (Luni, 18 martie 2013, 22:39)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Glod

      Marga nu ne reprezinta! Functia si-a negocit-o prin latratul zilnic la latrine! Amintiti-va: Marga, Saftoiu, Sova, etc. nu au latrat zilnic degeaba, au fost despagubiti cu functii de care nu sunt vrednici. Oare cati dintre cei care au votat USL realizeaza ce mizerie au votat????
      • +42 (46 voturi)    
        Ma tem ca nu realizeaza deloc (Luni, 18 martie 2013, 23:50)

        sixtus [utilizator] i-a raspuns lui roman diaspora

        Cum sa vada mizeria, doar aici se scalda toata ziua si se simt foarte bine. DE altfet, la fel ca puscariasul Nastase, care a vrut sa faca o Romanie pentru el si ai lui, pe care sa o poata jefui si talhari pe saturate. Electoratul roman il poti cumpara cu un pahar de tuica sau un mic si bere.
    • +54 (58 voturi)    
      Motiv bun de protest la Paris (Marţi, 19 martie 2013, 0:56)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Glod

      Nu ajunge sa comentam pe net. Fac un apel la romanii din Franta/Paris sa manifeste impotriva prezentei Plagiatotului Ponta la acest tirg de carte. In acelasi timp trebuie demascata prin orice mijloace impostura lui Marga la ICR. Este revoltator si dezgustator cine reprezinta azi cultura romana. Trebuie ca romanii din strainatate sa se implice activ. E mai rau decit pe vremea lui Ceausescu, impostorii au din pacate sustinere populara..Si sint cel putin la fel de incapabili si rau intentionati ca si comunistii lui Ceausescu...Din pacate ptr ei, nu sintem asa de putini si le vom da de furca...
      • +17 (21 voturi)    
        motiv bun pentru protest (Marţi, 19 martie 2013, 8:46)

        tudor [anonim] i-a raspuns lui emigrant

        Cei care cred ca Ceausescu nu era votat de populatie se inseala. Acelasi tip de indivizi(populatie) voteaza acum usl-ul si a votat pe bune si in 1946.Frumoasa tara, pacat ca e locuita!
      • -6 (14 voturi)    
        nu zau (Marţi, 19 martie 2013, 12:28)

        ioana [anonim] i-a raspuns lui emigrant

        ce provocari ordinare! lasa dom'le romanii stabiliti la paris in pace ca nu e treaba ta sa ne dai directive sa protestam. daca tie nu-ti convine usl afla ca suntem multi carora ne convine ca ne-am saturat de smecheri. si inca ceva,ne-am saturat si de patapievici.
        • +3 (5 voturi)    
          Noua la post, cumva? (Marţi, 19 martie 2013, 15:02)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui ioana

          Shmechera nu stiu daca esti, dar pe Patapievici pariez ca nu l-ai citit....
        • 0 (2 voturi)    
          In usl nu e smecheri, (Marţi, 19 martie 2013, 21:31)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui ioana

          doar puscariabili.
    • +25 (29 voturi)    
      Ca semn de PROTEST (Marţi, 19 martie 2013, 7:24)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Glod

      impotriva acestui dement, ar trebui sa strangem cat mai multe SEMNATURI ,si lista pusa sub nasul tov . primministru Ponta !
      • +9 (11 voturi)    
        un alt mod de a protesta ar fi.. (Marţi, 19 martie 2013, 10:50)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

        ..cu ajutorul artistilor implicati in proiectele "nesustenabile dpdv tehic de ICR" (ICRul lui Marga) in modul urmator:

        - Daca la o piesa de teatru participa un membru USL, sa nu se mai joace piesa(eu as aplauda actorii care recurg la aceasta modalitate de protest si as renunta la banii pentru un bilet cumparat in acea zi), ci sa puna pe scena niste calorifere..
        - Daca la un concert de jazz participa vreun membru USL, sa nu se mai cante, ci sa se vorbeasca(de ex.), eventual despre tehnici de interpretare la calorifer, pe calorifer, langa un calorifer etc...si sa lase caloriferul pe scena..
        - Daca la vizionarea unui film romanesc sau strain din categoria celor prezentate la TIFF, vrea sa participe si vreun membru USL, sa se puna o proiectie cu calorifere..

        De fapt as pune calorifere in locul oamenilor de cultura din Romania la toate manifestarile culturale in care au fost invitati prin intermediul ICR, ca semn de protest la adresa conducerii ICR..incepand cu acest eveniment de la Paris.
        Se poate sa rugam organizatorii evenimentului de la Paris sa puna 3-4 calorifere in locul lui Plesu, Liiceanu, Cartarescu si Djuvara?!?!
        Si in cele din urma, toti oamenii care apreciaza cultura romaneasca si reprezentantii ei de top, haideti sa iesim in pietele unde se organizau festivalurile de muzica, teatru si film nefinantate de ICR anul acesta si sa protestam, alaturi de artistii romani implicati in aceste proiecte.
        Haideti sa vedem cat o sa mai reziste Andrei Marga in aceste conditii.
        Sustin protestul celor 4 si colegilor lor!!!
    • -8 (10 voturi)    
      REALITATEA (Marţi, 19 martie 2013, 9:57)

      ravi [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Glod

      Si asta o sa se intample inca 20 de ani pana cand lumea va uita, "ca si uitarea-i scrisa in legile omenesti", PDL va fi roz bombon si va accede din nou la guvernare. Asta daca PDL, cel care intr-o noapte sa culcat ca fiind partid de stanga si dimineata s-a sculat ca fiind partid de dreapta, nu va disparea ca un vis urat..
      • +1 (3 voturi)    
        Crin nu-i de acord! (Marţi, 19 martie 2013, 15:08)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui ravi

        Vezi ca de-abia s-a mai completat garnitura de vice-presi PNL-isti cu niste pedelisti; deci baietii s-au intors la stanga, de unde plecasera; ca doar n-o sa pretinzi ca guvernul Ponta face politica de dreapta?
  • +67 (75 voturi)    
    Sa invite... (Luni, 18 martie 2013, 20:49)

    max# [utilizator]

    caloriferul
    • +4 (8 voturi)    
      sau sa trimeata fiecare invitat roman.. (Marţi, 19 martie 2013, 10:54)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui max#

      ..cate un calorifer, sau cate un element de calorifer in numele lor(dupa ce precizeaza ca e o forma de protest la adresa conducerii ICR..).

      Spunea cineva de proteste ale romanilor la evenimentul din Paris: rog protestatarii sa puna niste calorifere (in fata locatiei in care se desfasoara evenimentul respectiv ) pe care sa scrie numele conducerii ICR..
  • +64 (74 voturi)    
    neobrazarea d-lui Marga (Luni, 18 martie 2013, 20:58)

    Marin Gheorghe [anonim]

    Imensa neobrazare trebuie ca aveti, d-le Marga!
    Nu va da de gandit reactia unor intelectuali de o asemenea anvergura?
  • -54 (68 voturi)    
    sclavii altora (Luni, 18 martie 2013, 21:14)

    dag [anonim]

    Motivul este foarte simplu, apartenenta lor la statul roman este una pur formala. Ei apartin, de fapt, altora.

    Semnat: un opozant al USL
    • +39 (47 voturi)    
      Multimea vida (Luni, 18 martie 2013, 21:41)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui dag

      Oamenii in general nu apartin niciunui stat, notiune abstracta. Cu atat mai putin niste scriitori.
      • -43 (53 voturi)    
        Multimea ordonata (Luni, 18 martie 2013, 22:31)

        dag [anonim] i-a raspuns lui codo

        Eu apartin Romaniei si ma mandresc cu asta. Pentru a afla ce politica fac "scriitorii", cum ii numiti Dumneavoastra, trebuie sa patrundem misterele Parisului anilor '70. Stimate domn (facand abstractie de numele Dumneavoastra prin care incercati o jignire care nu va face cinste), din pacate acest popor este inca impilat de Patapievicii istoriei, de dinastia celor care vor sa pierim, care ne nimicesc sistematic. Iar noi ne negam comunitatea. Sancta simplicitas!
        • +33 (37 voturi)    
          Greu de zis daca si Romania se mandreste (Luni, 18 martie 2013, 22:59)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui dag

          Cei care deschid ochii isi dau seama ca ceea ce-i nimiceste de fapt este mersul cu ochii inchisi
          • -7 (9 voturi)    
            perfect adevarat (Marţi, 19 martie 2013, 10:56)

            dag [anonim] i-a raspuns lui Mihail_AD

            Nici nu stiti cat de bucuros sunt ca vad scris asta. Tocmai fiindca imi face un compliment, pe undeva, eu fiind o persoana cu ochii larg deschisi, in special in pasajul diurn.
            • +7 (9 voturi)    
              din pacate nu e suficient (Marţi, 19 martie 2013, 11:44)

              math [utilizator] i-a raspuns lui dag

              Poti sta cu ochii deschisi 24/24 fara sa intelegi nimic. Care e recordul Dvs de uitat nonstop la Antena 3 ? Cartea recordurilor ati incercat ?
        • +50 (56 voturi)    
          Nu ai de ce sa te mandresti... (Luni, 18 martie 2013, 23:03)

          Alius [anonim] i-a raspuns lui dag

          Nu ai facut nimic pentru a fi roman, ci pur si simplu te-ai nascut printr-o intamplare in Romania. Puteai sa te nasti in Africa, pe Marte sau pe Luna. Tot aia era. E ca si cum ai spune: "eu apartin Terrei si ma mandresc cu asta".

          Sa te madresti, daca vrei, cu realizarile tale. Dupa ce i-au facut in toate felurile, i-au jignit si si-au batut joc de ei, acum vor sa se si "mandreasca" de si cu valoarea lor. Dar de fapt au nevoie de prezenta lor, doar ca sa le legitimeze magariile si atat. Sancta simplicitas!
          • -2 (2 voturi)    
            Eu am înțeles (Marţi, 19 martie 2013, 20:41)

            ionv [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            că pe domnii care protestează, i-au invitat organizatorii francezi.
            Ei s-au supărat că ICR a mai invitat și pe alții.
        • +39 (47 voturi)    
          de curiozitate (Luni, 18 martie 2013, 23:09)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui dag

          "Eu apartin Romaniei si ma mandresc cu asta"

          Care-ar fi câteva dintre motivele mândriei?
          • +12 (16 voturi)    
            Hei, ampersand, (Marţi, 19 martie 2013, 9:33)

            Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

            tu nu vezi ca dag se crede pe lista de intelectuali? Are tentative literare de zici ca-i academician. Nu-l mai intreba, ca oboseste si renunta la limbajul de literat.
            • -1 (15 voturi)    
              dragilor... (Marţi, 19 martie 2013, 10:38)

              dag [anonim] i-a raspuns lui Phil Austin

              dragilor,

              Oricat de greu v-ar fi sa credeti, exista oameni educati care au alta parere. Daca vreti, imi si cer scuze ca scriu corect romaneste. Si pot sa fac si doo greseli de ortografie daca asta va face zioa mai frumoasa.

              Nu obosesc gandind sau scriind fiindca este o stare naturala. Oboseste raul curgand?

              Nu sunt USL-ist, urasc in mod visceral politica de orice tip. Cea din Romania, cu atat mai mult.

              Sunt foarte trist cand realizez ca Romania nu mai conteaza deloc. Chiar daca e vorba de o audienta de o anume orientare, cea existenta aici, pe Hotnews, ale carei optiuni le impartasesc de multe ori, cand vine vorba de partea mizera a Romaniei.

              Parerea mea, care nu va angajeaza in niciun fel, este urmatoarea: ei sunt o "gasca de oameni care gandesc" (lucru nu foarte des intalnit in Romania, oameni destepti grupati) - lucru minunat. Dar ei sunt grupati in jurul unor persoane cu trecut incert, pe care trebuie sa il analizati Dumneavoastra, ca sustinatori ai lor.

              Eu va respect optiunile Dumneavoastra. In tot cazul, este prea mult a va cere sa procedati si Dumneavoastra intr-un mod similar. Inca o data, scuze ca nu va dau prilejul sa faceti misto, dar chiar daca as fi facut-o, sunt convins ca ati fi analizat strict continutul.

              O zi buna!
              dag
              • +5 (9 voturi)    
                din pacate nici scrisul corect (Marţi, 19 martie 2013, 11:51)

                math [utilizator] i-a raspuns lui dag

                ...in limba materna nu este suficient. Si Vadim si Paunescu au scris corect. O zi buna si Dvs, dar aveti grija sa nu va impileze vreun Patapievici prin surprindere. Sunt foarte periculosi. Insa televiziunile de stiri independente ii vor demasca pe toti fara exceptie. Este anul victoriei !
              • -3 (3 voturi)    
                interesant (Marţi, 19 martie 2013, 23:10)

                Dacu [utilizator] i-a raspuns lui dag

                Stimate domn ... probabil va dezamageste reactia "publicului". E normal. Si pe mine.
                Dar aici suntem in spatiul virtual. Aici se da la cap. Se ia la bascalie orice, se nimiceste orice instantaneu. Asa se iau voturi pe plus. D-voastra luati minus.
                Si eu am crezut ca hotnews are altfel de "public". Dar nimic pozitiv nu scapa nesanctionat.

                Cred ca societatea romaneasca este adusa la un stadiu de maxima saturatie, de ingretosare chiar fata de "realitatea curenta", la o divizare care nu mai lasa sanse reconcilierii. Tocmai datorita faptului - asa cum spunea cineva - ca fiecare simte ca "Romania a avut atatea sanse in ultimii 20 de ani si si-a batut joc de toate. Pacat ca e locuita."

                Asa incat "publicul" nu mai are rabdarea, dispozitia, decenta de a "suporta" si parerile "celorlati" - oricare ar fii ei.
                E o stare de alienare.

                O alta varianta la care m-am gandit ar fi ca si Hotnews are "oameni de serviciu" care sanctioneaza la greu orice nu corespunde, nu are "origine sanatoasa". (incercare naturala pana la un punct in lupta dezechilibrata cu presa rosie).

                In fapt "formatorii de opinie" asta fac, formeaza opinii. Cu forta.
                • 0 (0 voturi)    
                  alienare ? (Joi, 21 martie 2013, 13:32)

                  math [utilizator] i-a raspuns lui Dacu

                  ...asa sa fie. Senzatia de voma pe care mi-o provocau congresele partidului sau teljurnalele, este identica cu cea provocata acum de Antena 3 si Antirealitati. Intelegeti ceva ?

                  Si incercati sa va exprimati corect daca dati lectii de moralitate: se spune "din cauza" ..... nu "datorita" pentru ca era vorba de un efect negativ.
        • +17 (23 voturi)    
          Daca acei cativa ani de Patapievici (Marţi, 19 martie 2013, 8:29)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui dag

          va stau in gat, ce sa mai spunem de zecile de ani stati sub comunisti si inainte si dupa '89?
          De ce sa se duca la Paris?!
          Ca sa promoveze... caloriferul?!
          E doar un amarat de exemplu, atat!
        • +10 (14 voturi)    
          Intelectu' lu' Ponta (Marţi, 19 martie 2013, 8:47)

          Sani [utilizator] i-a raspuns lui dag

          ...asa nearticulat carevasazica...

          Erata la ceea ce ai spus:
          ...impilat de Ceausestii, Iliescienii, Pontanesienii, + 70% muflonii istoriei, de.....
          • -2 (6 voturi)    
            Perfect de acord cu Dvs. (Marţi, 19 martie 2013, 10:58)

            dag [anonim] i-a raspuns lui Sani

            Perfect de acord cu Dvs. Departe de mine sa fiu un sustinator al USL-ului sau al oricarei alte formatiuni politice. Ei sunt acolo fiindca sunt toti la fel, iar sustinatorii lor, din acelasi motiv.
          • 0 (2 voturi)    
            si becalizati (Marţi, 19 martie 2013, 17:31)

            roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Sani

            pe deasupra...
        • -2 (8 voturi)    
          doamnelor si domnilor (Marţi, 19 martie 2013, 10:38)

          codo [utilizator] i-a raspuns lui dag

          In trei randuri faceti niste supozitii surprinzatoare pentru acel un rand si un sfert pe care l-am scris. Nu sunt nici domn si nici nu vad cum cu pseudo ales pentru contul hotnews s-a nimerit sa va jigneasca taman pe dvs. Sau poate suferiti de mania persecutiei...? patapieviciene, desigur.
        • +1 (3 voturi)    
          Va spune lumea (Marţi, 19 martie 2013, 20:35)

          ionv [utilizator] i-a raspuns lui dag

          că am mâncat foarte multă aflatoxină dar nu pot înțelege, în ruptul capului, de ce , nici măcar „telectualii” nu pot trece peste niște interese ( politice) sau orgolii. La Paris, zic eu, e reprezentată ( sau ar trebui să fie) cultura română. Nu e vorba de Pleșu, Cioroianu, Djuvara.
          E o boală specifică nației noastre.
          Și se pare că nici Hotnews, nu e imun la maladie.
          Fiecare ne credem a fi cei mai puri, cei mai cunoscători și deținătorii adevărului unic.
          Părerile, ideile, visele celorlalți sunt neinteresante pentru că, numai ei, sunt răi, murdari, sluți.
          Cine nu e cu noi, e împotriva noastră. Dixit.
          Domnul Pleșu spune că „"mi se pare imoral sa ma las inclus in programul unei institutii aflate in plin derapaj"
          Eu îmi amintesc numai un pasaj din scrisorile domniei sale către mult iubitul secretar:
          „Stimate tovarase Secretar General al Partidului,
          Ma numesc Andrei Gabriel Plesu si sunt de profesie istoric si critic de arta. Din 1971, cand mi-am incheiat studiile, si pana astazi am inteles sa-mi fac profesiunea cu toata seriozitatea, punandu-ma, cu intreaga mea putere de munca, in slujba artei si culturi romanesti.”
          Eu accept schimbarea atitudinii domnului Pleșu. Oare dumnealui ar putea întinde mâna spre Mircea Dinescu, de exemplu?
          Unul dintre protestanți spunea:
          „ Radiografia plaiului mioritic românesc este ca a fecalei: o umbră fără schelet, o inimă ca un cur ...”
          Cu toate că nu sunt de acord ( și-mi vine să întreb de unde se împute românul), refuz să-l înjur pe autor.
          E chiar așa de greu să ne înțelegem și să ne respectăm unii pe alții?
    • +38 (40 voturi)    
      Sa inteleg (Luni, 18 martie 2013, 22:28)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui dag

      Sa inteleg ca atunci cand un roman este recunoscut peste granite deja nu mai apartine Romaniei decat formal. E bine de stiut. Imi va sluji aceasta informatie in viata si voi incerca sa o aplic practic chiar in vara.
      • +5 (5 voturi)    
        exact (Marţi, 19 martie 2013, 10:16)

        mariata [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

        din contră, nu românii aparțin României, ci România aparține românilor. E o mică mare diferență. Nu crezi?
        • -2 (6 voturi)    
          Afirmatia Dvs. (Marţi, 19 martie 2013, 10:45)

          dag [anonim] i-a raspuns lui mariata

          Din pacate, afirmatia (sau negatia, daca preferati) Dumneavoastra este, din punctul meu de vedere, fundamental gresita.

          Faptul ca noi apartinem cu totii Romaniei ne ofera proprietatea de comunitate. Presupusul fapt ca Romania ar apartine noua (ea apartine de fapt celor care ne jefuiesc din 1944 incoace) nu ar arata nimic, decat ca avem acelasi bun, cu toate neajunsurile care decurg de aici (hai sa o impartim, hai sa o distrugem sa o cumparam ieftin). Proprietatea de comunitate este data de apartenenta comuna, in acest caz de apartenenta noastra la Romania.

          Sper ca am putut explica suficient de bine.

          Cu respect,
          dag
  • +63 (69 voturi)    
    Păi nu erau acuzați ... (Luni, 18 martie 2013, 21:14)

    AdrianCalin [anonim]

    ... că le place să trăiască pe banii statului? Ce-or să mai zică acum cei care îi acuzau de așa ceva? Or să găsească ei o altă modalitate de a umple de rahat și cei câțiva oameni de valoare care ne-au mai rămas. Nu mi-am putut abține un zâmbet când am citit ce a declarat Domnul Neagu Djuvara, trebuie să recunoaștem că omul are o savoare extraordinară. Îmi scot pălăria în fața celor 4 mari oameni.
  • +43 (57 voturi)    
    Refuz (Luni, 18 martie 2013, 21:17)

    john bilco [anonim]

    Ar trebuii ca TOTI intelectualii care au constiinta sa boicoteze acest institut si mai ales pe Dl marga ! Cred ca si scuza Dlui Buzura pe care il consider un mare intectual roman, este din aceleasi motive : El care a creiat ICR ( ani de zile am fost in contact cu dinsul !!) nu vrea sa se amestece in ciorba lui Marga !
    john bilco florida
    • -11 (21 voturi)    
      familii de cuvinte, cuvinte den batrini si straini (Luni, 18 martie 2013, 23:44)

      Anonim AntiBasescu [utilizator] i-a raspuns lui john bilco

      Buzura a "creiat", Pata a "creierat", iar lui Marga nu ii mai ramine decit des-creierarea....
  • +55 (67 voturi)    
    Marga trebuie sa primeasca o lectie. (Luni, 18 martie 2013, 21:23)

    mircea [anonim]

    Scriitorii romani merita sa-i dea lui Marga o lectie de buna purtare,refuzand participarea sub egida ICR,nu numai la Paris,dar si oriunde acesta va mai vrea sa-si bage nasul puturos si obraznic.Liberalii au fost in stare sa propuna la conducerea culturii romanesti cele mai abjecte personaje,cu un comportament golanesc si infumurati.Merita refuzata orice colaborare cu cei care calca in picioare valorile reale ale culturii romanesti si promoveaza golania si vocabularul insalubru.
    • -51 (57 voturi)    
      asazisi intelectuali (Luni, 18 martie 2013, 21:47)

      ion [anonim] i-a raspuns lui mircea

      ce mare intellectual e plesu asta?

      ii vine de la odele pt Ceausescu?
      • +46 (48 voturi)    
        Ode (Luni, 18 martie 2013, 22:25)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui ion

        Sunt extrem de interesat daca aveti cateva referinte la materiale scrise de Plesu in favoarea lui Ceausescu sau regimului comunist.

        Pana una alta am gasit asta: "the philosopher Andrei Plesu (who during the Ceausescu regime had been removed from the Institute of Art History in Bucharest and exiled to rural Romania to work as an administrator of a regional museum after signing a letter criticizing Ceausescu)"

        Sursa: http://alina_stefanescu.typepad.com/romania_revealed/post-communism/
        • -9 (17 voturi)    
          ... (Marţi, 19 martie 2013, 8:35)

          vitanis [anonim] i-a raspuns lui Porcurorul General

          Nu stiu daca dl Plesu a scris ode pentru Ceausescu. Dar stiu sigur ca cerea plin de zel reprimirea in randul membrilor pcr, dupa ce fusese exclus pentru meditatia transcedentala. Sustinea ca a inteles adevarul si ca este gata sa se puna in slujba poporului si a partidului. Nu a fost reprimit.
          Cat despre dl Liceanu, sa asculti afirmatia presedintelui aia cu scoala si iditii, sa ai caltatea de dascal si sa nu ai nici o reactie, este identic cu pozitialui emil bobu fata de Ceausescu. In rest, multa vorbaraia, cea mai mare parte pe bani. Faptul ca unii de pe aici il fac praf pe Marga, in conditiile in care mai este, inca, evaluator al Vaticanului pentru invatamantul catolic de pretutindeni, ma face sa am mari nedumeriri.
          • +4 (10 voturi)    
            crezi ca Vaticanul.. (Marţi, 19 martie 2013, 11:04)

            akillies [utilizator] i-a raspuns lui vitanis

            .. nu se zgarie pe ochi pentru ca i-au dat comunistului Marga acel titlu?!??!!?
            Bah, antenizatule, tot ce s-a spus la latrine despre ICR e facatura pentru astia ca tine, care pun botul imediat, fara sa analizeze inainte ce li se serveste!!! ai fost, esti si o sa ramai prostit de Felix si "oamenii de cultura" de la latrine!!
          • +2 (2 voturi)    
            Nu va pot contesta (Marţi, 19 martie 2013, 16:55)

            Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui vitanis

            Intrucat nu stiu. Dar puteti sa imi dati si o sursa a informatiei respective, anume ca cerea cu zel? Multumesc anticipat.
      • +16 (18 voturi)    
        Auzi la astia,gandeste! (Marţi, 19 martie 2013, 8:07)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui ion

        Credeam ca specia ta este disparuta.Tot asa vorbeau si secretarii pcr inainte de 1989.Auzi,d-le(poti spune si tov.,poate intelegi mai bine),ce sunt si intelectualii astia?Cu ce se ocupa ca nu-i vad mincind?
  • -34 (60 voturi)    
    vacarii si satul (Luni, 18 martie 2013, 21:35)

    Marin Puscasu [utilizator]

    Daca intradevar aceasta este explicatia refuzului de a nu face parte din delegatia care reprezinta Romania, este un motiv marunt, meschin si pueril, (Din fericire pentru ei,) nu ii poate forta nimeni sa faca parte din aceasta delegatie care reprezinta ROMANIA, si nu pe Andrei Marga. Este dreptul lor sa se delimiteze de aceasta manifestatie, aceasta breasla, aceasta tara.

    Iata numele celor care au ales sa reprezinte Romania:
    Gabriela Adameşteanu, Radu Aldulescu, Savatie Baştovoi, Petru Cimpoeşu, Florina Ilis, Dan Lungu, Norman Manea, Marius Daniel Popescu, Răzvan Rădulescu, Adina Rosetti, Bogdan Suceavă, Lucian Dan Teodorovici, Dumitru Ţepeneag, Eugen Uricaru şi Varujan Vosganian, Ana Blandiana, Doina Ioanid, Nicoleta Esinencu, Alina Nelega, Matei Vişniec, Lucian Boia, Andrei Oişteanu, Ileana Surducan, Alex Tamba, Horia Bădescu, Riri Manor, Mircea Martin, Ion Mureșan, Valentin Nicolau, Marta Petreu, Ioan Es. Pop, Eugen Simion, Dănuț Ungureanu, Ion Pop, Constantin Abăluță, Nicolae Breban, Al. Călinescu, Magda Cârneci, Paul Cernat, Mircea Dinescu, Ioana Drăgan, Teodor Dună, Ileana Mălăncioiu, Solomon Marcus, Stelian Tănase, Daniela Zeca Buzura, Adrian Cioroianu, Cristian Pârvulescu, Dan Berindei, Marius Sala, Lucia Verona, Bogdan Teodorescu, Bogdan Hrib, Emil Mladin, Dinu Flămând, Linda Maria Baros, Rodica Draghincescu, Basarab Nicolescu, Nicolae Manolescu, Petre Răileanu, Bujor Nedelcovici, Miron Kiropol, Matei Cazacu, Virgil Tănase.
    Sunt scriitori si oameni de valoare si sunt destui. Eu sunt mandru de ei.
    • +41 (45 voturi)    
      Chiar fara a fi prezenti la Paris... (Luni, 18 martie 2013, 23:03)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      ...cei patru reprezinta Romania cu cinste
    • +31 (37 voturi)    
      trofee (Luni, 18 martie 2013, 23:08)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      Si in comunism se utilizau numele unor trofee in antiteza cu cei marginalizati. Cred ca tabloul asta se poate intitula cu succes "Porcii la troaca".
      In troaca sunt banii ciorditi de la cetatenii romani carora nu le pasa de meschinariile politice ale unor oameni de nimic.
    • +46 (54 voturi)    
      De cine esti, nene, mandru? (Luni, 18 martie 2013, 23:12)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      Adica Mircea Cartarescu, singurul roman care e in ultimii ani pe lista scurta a Nobelului in literatura, nu merge. Dar nici ca-ti pasa, e un nemernic ca nu se repede la banii lui Marga, ca sa aiba asta maine cu ce sa il acuze (cum a facut cu varf si indesat zilele astea cu sotii Perjoschi), cum ca a papat banii tarii, el si cu Antenele.

      Dar dumneata esti mandru ca merge Bogdan Teodorescu, de exemplu. Adica analistul politic de casa al PNL-ului. Mare valoare literara. Nu va mai aduceti aminte de el?

      Ia uite stenogramele PNL din timpul referndumului de suspendare.

      Dupa cum afirma Bogdan Teodorescu, „Mihai Razvan Ungureanu trebuie dat in judecata, trebuie atins, e la 35% incredere“.

      Merge si Stelian Tanase, marele consilier al lui Ponta, ala care spunea votantilor "Grivei" si care pupa mana lui Vantu si executa ce i se cere pe bani. Si el o mare valoare literara.

      Iar deasupra tuturor or sa stea batranul securist sclerozat Marga, cu al sau calorifer, si plagiatorul Ponta, cu al sau doctorat plagiat grosolan.

      Iar tu esti mandru de ei. De toti.

      [Editat de moderator. Avertisment ptr. jigniri]
    • +4 (30 voturi)    
      comentariu editabil (Luni, 18 martie 2013, 23:42)

      Anonim AntiBasescu [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      Dupa opinia mea, delegatia e prea numeroasa pentru bugetele de criza ale ICR, Ministerului si stat ulu in general. In lista desantului romanesc la Paris sint de toate felurile: si Patapievicisti, si antibasisti si intelectuali cu ph politic neutru. Dar nu asta e criteriul, ci valoarea. Or aici...jumatate n-ar avea ce sa caute nici la salonul de la Neptun, invocat aici, pe undeva...
    • +21 (23 voturi)    
      Ne mandrim (Marţi, 19 martie 2013, 7:38)

      Voda Stefan [anonim] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      ...si cu Fenechiu si cu Nastase si cu Primul Plagiator al tarii si cu Remes Caltabos, cu doamna Dinu, si cu doamna Costache cu domnii Tractoristi Strungari si Papagali care ne vor face o Constitutie si in general cu toata gasca de hoti care se perinda la conducerea acestei tari din 1990 incoace. A nu se intelege ca ii amestec cu TOTI cei mentionati de D-voastra. Se amesteca singuri...
    • +13 (15 voturi)    
      exact cum ar lipsi Dacia si Ford (Marţi, 19 martie 2013, 8:03)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      la un salon auto dedicat producatorilor romani de masini....
    • +3 (9 voturi)    
      Aia sunt vacarii? (Marţi, 19 martie 2013, 8:11)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      Daca la atat te duce minte,nu-i de mirare ca-i faci vacari pe cei care vor participa.La atat se reduce cultura unora.Coada vacii si stampila primariei.
    • +9 (11 voturi)    
      Aici erai...! (Marţi, 19 martie 2013, 8:30)

      florinnitu [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      Marga, iar comentezi sub acoperire?
    • -9 (11 voturi)    
      ... (Marţi, 19 martie 2013, 8:40)

      vitanis [anonim] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      Faptul ca un mare INTELECTUAL:, cum este Solomon Marcus, participa la eveniment, este suficient sa comoenseze lipsa celor care au refuzat. Profunzimea acestuia nu va fi niciodata atinsa de careva din cei lipsa.
    • +3 (5 voturi)    
      eu le doresc.. (Marţi, 19 martie 2013, 11:09)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      ..sa meraga la eveniment, dar sa puna calorifere si elementi de calorifere in locurile lor, si sa scrie pe ele "JOS Andrei Marga!"..

      Dealtfel sunt sigur ca toti, dar absolut toti, vor spune ca au venit la eveniment datorita lui Patapievici si ca sa reprezinte cultura Romneasca, nu pentruca i-a "lasat"(pana la urma la asta s-a ajuns) Marga.., sau pentruca Marga i-a ajutat cu ceva!!
    • +1 (1 vot)    
      pe minus (Marţi, 19 martie 2013, 23:35)

      Dacu [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      Se pare ca nimeni nu se mai gandeste la Romania, asa simplu, fara patima. Toti sunt trup si suflet pt. tabara din care fac parte.
      Interesant.

      Ideea era de bun simt: daca sunt intelectuali, de ce le pasa de politica, de ce n-ar reprezenta Romania ?
      Si ploua cu minusuri.
      Concluzia evidenta: nu mai sunt intelectuali "neutrii" (neutralitatea e un lux pe care doar Elvetia si l-a permis). Toata lumea apartine unei tabere probabil. Si publicul la fel !!!
      E doar un meci. Se tine scorul intre tabere. Romania nu prea apare in ecuatie. Sau cel putin nu Romania pastorala, sau "Romania Pitoreasca" :) . Pt. ca totul e politizat la maxim.

      Acuma, adevarul este ca dupa atacul dur si socant la adresa ICR, nu prea mai poti gasi cale de dialog intre tabere.
  • -38 (48 voturi)    
    Ete scartza (Luni, 18 martie 2013, 21:39)

    DanBruma [anonim]

    Daca vor sa participe cu atat mai bine daca nu vor sa participe e chiar si mai bine. Cui ii pasa de Salonul Cartii din Franta?
  • +45 (57 voturi)    
    Bravo!! (Luni, 18 martie 2013, 21:44)

    solar [utilizator]

    Un sincer bravo pentru refuzul grupului scriitorilor romani invitati de onoare la Targului francez de carte! Un gest superior de demnitate si onoare a fost pus in fata intregii noastre elite intelectuale!! Va provoca scandaluri,proteste, lovituri sub centura, dar nu conteaza !! Maturitatea culturii noastre de valoare si-a spus cuvantul!! Cu cat vor urla televiziunile aservite mai mult , cu atat mai bine, mai benefic!! Inca odata - un sincer Bravo !!
  • +30 (38 voturi)    
    da (Luni, 18 martie 2013, 21:54)

    I [utilizator]

    da oameni buni. Asa se face. Prea multi oameni sunt trompete pentru altii si dupa aia se plang ca Romania e nu stiu cum... Aveti putina demnitate si nu mai acceptati premii, medalii sau favoruri de la oricine, oricum. Daca te amesteci printre porci sa nu te miri cand te face lumea porc.
  • -31 (45 voturi)    
    <br> (Luni, 18 martie 2013, 22:12)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    [Editat de moderator. Avertisment] In primul rind ca, dupa 90, cind scriitori si edituri din Romania au inceput sa fie invitati la tirguri de carte la Frankfurt si Paris, autorul era un tinc, iar Patapievici ii facea curte asidua lui Plesu. Afirmatia ca Patapievici ar fi fost primul presedinte al ICR care a dus turma la Paris e o minciuna gogonata.
    Pe de alta parte, Cei patru "autorefuzati" ai salonului pot participa prin compensatie la Salonul de carte de la Neptun, drumul cu avionul inclus.
    • +26 (28 voturi)    
      hai ca nu-i asa (Luni, 18 martie 2013, 23:59)

      ws [utilizator] i-a raspuns lui Anonim AntiBasescu

      a3 sustine ca hrp ii facea curte lu' liiceanu. da-i un bip lu' gadea sa va coordonati propaganda.

      si apoi ce sa faca si ei, daca nu si-au putut pune sotiile si nepotii sefi pe la icr, s-au bucurat si ei de un zbor cu avionu' la neptun, calicii dracului.

      cine a zis ca hrp e primul care a dus icr et co la un targ de carte? just curious. acum la paris ro e invitata de onoare, asa cum a fost si la inceputul anilor 2000 la frankfurt daca nu ma insel.

      las ca suntem pe maini bune, marga cu bogdan teodorescu si stelian tanase ii fac uitati pe linagii aia. apropo, stiai ca fituica lu' tanase a luat cateva mii bune de euro de la plagiator? de vreo zece ori costul zborului basistilor la neptun?

      regards,
      ws
  • -4 (26 voturi)    
    nu va agitati (Luni, 18 martie 2013, 22:29)

    adi [anonim]

    nu va agitati. Ca si pana acum tot securitatea hotareste ce este si mai ales cine este ICR.......cainii latra ,ursul merge.
    • +24 (24 voturi)    
      well, (Marţi, 19 martie 2013, 0:42)

      ws [utilizator] i-a raspuns lui adi

      trebuie sa prezinti dovezi pentru afirmatia ta. sa ne spui unde a intervenit securitatea atunci cand hrp a condus icr.

      l-am auzit pe rosca-stanescu spunand ca traducerile finantate de catre icr aveau nevoie de aprobarea sie. o prostie perfect rotunda. sper ca nu la asta te referi.

      si nici acum, sub conducerea caloriferului nu e securitatea de vina. e de vina prostia pura si dura. e de vina romanul care a votat usl. e de vina frica lui felix et co.

      regards,
      ws
  • +37 (41 voturi)    
    latraii USL promovati de de ICR ...trist... (Luni, 18 martie 2013, 22:52)

    dadan [utilizator]

    Stelian Tanase, Adrian Cioroianu, Cristian Parvulescu, Mircea Dinescu - cativa din latraii USL cu simbrie de la mogulii Felix & Vantu..... astia sunt valorile promovate in exterior? nishte ratati ce fac avere din manipulari in media si mai au si aere de oameni de cultura.... rusine
    • -1 (1 vot)    
      latraul sef... (Marţi, 19 martie 2013, 17:42)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui dadan

      era de fapt Marga, nu-i lipsea o seara fara prezenta la vuvuzele, si iata revansa. Dovada ca daca latratul se merita, caracter ce-ti mai trebuie? Toti acesti latrai de doi lei si-au facut veacul la vuvuzele, seara de seara, asa ca sa nu ne mai mire creierele spalate, iata-i pe faptasi!
    • 0 (0 voturi)    
      Felix (Marţi, 19 martie 2013, 23:22)

      Dacu [utilizator] i-a raspuns lui dadan

      Da. Felix are grija de oamenii lui.
      Am ramas cu gura cascata cand (acu 1,2 sau 3 ani) oamenii lui au luat ceva premii foarte serioase in presa - de la Clubul de Presa Roman sau asa ceva. Firea, Badea etc au fost premiati. Cei mai buni jurnalisti, etc. Premii la Academia Romana parca.
      Badea chiar n-a fost sa ridice premiul - el nu se considera jurnalist.

      Are putere Felix.
      Acum o sa-i vezi pe ai lui premiati si la Paris de Hollande.
  • -22 (32 voturi)    
    "Rufele murdare... (Luni, 18 martie 2013, 22:58)

    XL [utilizator]

    ... se spala in familie". Mai putin la romani.
    Pacat!
    • +6 (18 voturi)    
      Aveti dreptate ! (Luni, 18 martie 2013, 23:39)

      Vanda [anonim] i-a raspuns lui XL

      "Neamurile proaste" in schimb isi spala rufele in vazul tuturor , aratandu-si tot slinul - strainilor. Se poarta - este ultima moda si ultima "gaselnita" a neputinciosilor.
  • +25 (25 voturi)    
    Pirvulescu - "democratul" de serviciu (Luni, 18 martie 2013, 23:36)

    Maniu [utilizator]

    personaje de toata scirba, unul mai tare ca altul in scirbosenie!
  • +11 (13 voturi)    
    swiss = elvetia nu suedia ca in text (Luni, 18 martie 2013, 23:46)

    sixtus [utilizator]

    citez din articol

    "... scriitorii francofoni publicati de editori din Franta, Belgia sau Suedia"

    Oameni buni, mai puneti mana pe o carte si aflati ca Swiss nu inseamna Suedia ci Elvetia.\ !!!
  • +22 (22 voturi)    
    Putem spera, oare,... (Marţi, 19 martie 2013, 0:35)

    TheRealGicaContra [utilizator]

    ...ca asistam la nasterea unei Miscari Culturale de Rezistenta? Ajunge cat am fost condusi de impostori, plagiatori, infractori de toate culorile politice! Avem nevoie de o solidarizare a intelectualilor din Romania!
  • -24 (26 voturi)    
    dl. liiceanu delimiteaza categorii si frontiere (Marţi, 19 martie 2013, 0:46)

    marian [anonim]

    dl. liiceanu chiar vorbeste serios cand afirma ca prezenta la paris a unor nume precum buzura, breban, tanase, cioroianu, dinescu nu ar reprezenta altceva decat expresia "rafuielilor politice si personale" orchestrate de dl. marga ?! ar trebui sa intelegem, oare, ca fara viza dlui. liiceanu nu existi in cultura romana ? cred ca ati mers mult prea departe, dle. gabriel liiceanu. nu ca ar conta, dar totusi ...
    • +23 (23 voturi)    
      Intelegi ce vrei (Marţi, 19 martie 2013, 1:36)

      SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui marian

      Eu iti spun ca Liiceanu are dreptate.

      ICR-ul lui Patapievici a dat sanse unor tineri talentati, fara pile, fara relatii, sa faca cultura. A doua directie a fost prezentarea pe scena globala a talentelor autentice deja consacrate in tara

      ICR-ul lui Marga imparte functii si delegatii.

      Putem sa avem simpatii politice, putem place un artist sau altul, dar inainte de toate, trebuie sa fim corecti.
      • -7 (9 voturi)    
        Cu stima, pentru SKBjull (Marţi, 19 martie 2013, 9:33)

        marian [anonim] i-a raspuns lui SKBjull

        Dear SKBjull: adresarea aleasa de dvs. ("ïntelegi ce vrei .. eu iti spun ca x are dreptate") este neadecvata. Va doresc o zi buna. Si nu mai fiti asa de suparat(a), trenul dvs. a ramas, oricum, in gara ...
  • -26 (28 voturi)    
    Adevaratul motiv (Marţi, 19 martie 2013, 0:53)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    De fapt motivul e simplu. Sunt obisnuiti sa aiba un avion la scara doar pentru ei. Pai ce rusine mai mare poate sa fie decat ca unul de pe lista Nobel sa mearga cu o cursa de linie?
  • -26 (28 voturi)    
    Plesu, Djuvara, Liiceanu si Cartarescu (Marţi, 19 martie 2013, 1:55)

    alex1234 [utilizator]

    1. Plesu, Djuvara, Liiceanu si Cartarescu patru neica -nimeni cu ifose

    2-3. Liiceanu a scos paragrafe din Cartile lui Noica cand i le-a publicat....adica l-a cenzurat pe Noica

    :iiceanu si-a scos paragrafe si din propriile lui carti scrise pe vremea comunismului, pentru a nu parea ce a fost, ca sa intelegeti bine caracterul acestui om

    Iar celebrul Sectant Transcedental si Tovaras de Drum al Tuturor Partidelor din Romania (de la FSN pana la PDL) copiaza de pe la Francezi despre cum erau ingerii....

    Ambii l-au injurat pe Noica dupa ce acesta a murit....
    desi ambii au supt t,^at,a multi ani de la el.....

    Se-ntoarce Noica in mormant cand va vede ....
    Plesule si Liiceanule

    4. Cat despre Djuvara si Cumanii Ortodocsi asta-i ca-n Bancul cu Belgienii (caci nici Belgieni nu exista)

    un intreg "proces alambicat de transformari djuvara-i-ene (nici nu poti zice bine pe Romaneste adjectivul asta) al Cumanilor care erau pagani si au trecut la Catolicism ca sa ajunga Ortodocsi" (Djuvara - Opere Alese)

    Poate sa zica Regele Maghiar de-atunci despre Basarab ca e "Vlah schismatic" (vlah=rom^an si schismatic = ortodox in terminologia vremii) crezi ca-i pasa lui Djuvara' ?


    5. cat despre Cartarescu si Regina Angliei va las pe voi sa cititi....ca asa ceva nu poate fi publicat pe un site decent.
    • +20 (26 voturi)    
      Curat neica nimeni, coane alexica (Marţi, 19 martie 2013, 2:30)

      Leon [anonim] i-a raspuns lui alex1234

      Virfurile culturii romane nu sint prapaditii astia ci Stelian Tanase, Cristian Parvulescu, Bogdan Teodorescu, Adrian Cioroianu, Varujan Vosganian si, cu voia dumitale ultimul pe lista, Nicolae Breban. Astia nu sint clienti politici, Doamne fereste. Nu, sint genii pe care anti-romanul Patapievici le ignora.
    • +1 (5 voturi)    
      bah, tu spui atat de multe prostii.. (Marţi, 19 martie 2013, 11:19)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      ..sigur nu esti pe tratament?!?!!??
    • -1 (5 voturi)    
      Liiceanu l-a cenzurat pe Noica (Marţi, 19 martie 2013, 12:10)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Liiceanu l-a cenzurat pe Noica...dupa cea stat 10 ani ca 'discipol al lui Noica" ...desi Noica l-a renegat si a spus ca Liiceanu nue discipolul lui ci "e discipolul lui Henry Wald"

      dar voi nu nici macar nu l-ati citit pe Noica....

      ala Necenzurat de Liiceanu
  • +22 (22 voturi)    
    Ma pun in locul lui (Marţi, 19 martie 2013, 7:21)

    Bogdan [anonim]

    Eu, daca as fi directorul Institutului Cultural Roman, si as vedea ca Plesu (de exemplu) refuza invitatia as zice: hm, ce chestie, ciudat...pe urma, daca as vedea ca refuza si Cartarescu m-as gandi...ba ce naiba e cu astia; si pe urma cand as afla ca nici Djuvara nici Liiceanu nu vor sa mearga as incepe sa imi pun probleme ca e ceva cu mine. Adica poate chiar am eu o problema si ca orice om normal as incerca sa o rezolv. Chiar daca asta inseamna sa plec si sa ii las pe oameni sa isi faca treaba, sa nu ii mai incurc.
    Cum ar fi sa mai existe si oameni normali nu numai fomisti batrani, plagiatori si tot felul de lichele?
  • +10 (12 voturi)    
    ICR (Marţi, 19 martie 2013, 8:21)

    Rodica [anonim]

    Ar trebui ca toti oamenii de valoare ai acestei tari sa boicoteze acest salon de carte de la Paris. Nu poti sa fi alaturi de un plagiator (un hot pana la urma) . Iar acest domn Marga a dovedit din plin de ce "calitati" dispune.
    Este mare pacat ca valorile in aceasta tara nu sunt apreciate ci numai impostura si mitocania.
  • +3 (7 voturi)    
    parerea mea (Marţi, 19 martie 2013, 8:22)

    comentez [utilizator]

    Imi imaginez ca cei trei sunt scarbiti de ce se intampla ceea ce mi se pare de inteles.

    Insa retragerea ca forma de protest ?!

    Oare functioneaza?

    Crede cineva ca cei impotriva carora este indreptat se vor sinchisi?
    Nu cumva ii ajuta pe cei impotriva carora protesteaza sa-si atinga scopul ?

    M-as bucura sa vad o atitudine de invingator la intelectualii nostrii.
    • +1 (3 voturi)    
      cate-un strop... (Marţi, 19 martie 2013, 11:21)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui comentez

      ..cate-un pas, pana se atinge scopul final!
      Nu cedezi, protestezi pasiv!!
  • +10 (10 voturi)    
    in sfarsit (Marţi, 19 martie 2013, 8:23)

    catelu [utilizator]

    Se vede in sfarsit o reactie sanatoasa a societatii pentru izolarea putregaiului care o paraziteaza.
    Asta ne mai da o speranta ca Romania nu a pornit iremediabil pe drumul subdezvoltarii.
  • +10 (10 voturi)    
    Problema acestor domni este ca... (Marţi, 19 martie 2013, 8:50)

    Sani [utilizator]

    ...traiesc intr-o tara al carui popor nu-i merita!

    In schimb Marga, Antonescu, Becali, Iliescu sunt dupa chipul si asemanarea romanului..ala simplu, "cantat" prin cartile de istorie comunistoide.
  • +12 (12 voturi)    
    de acord (Marţi, 19 martie 2013, 9:07)

    costy [anonim]

    felicitari domnilor nu se poate sta la masa cu plagiatorul si caloriferul .
  • -8 (8 voturi)    
    Ce sa-ti spun (Marţi, 19 martie 2013, 9:13)

    Un cititor [utilizator]

    Mare pierdere pentru cultura romaneasca atee si secularizata
  • +7 (7 voturi)    
    Cum ?...Florin Iaru nu ?... (Marţi, 19 martie 2013, 9:13)

    urbanie [utilizator]

    ...Pai de ce, ca si el e un mare luptator ati-basist, actionar la iRealitati si antene, etc...Plus ca, parca, a scris candva poezii, sic !...
    Toata cinstea pentru verticalitatea morala a celor care au reuzat Dinosaurul si "oranduirea" lui !...
  • +13 (13 voturi)    
    Ponta??? (Marţi, 19 martie 2013, 9:32)

    Sorrows [utilizator]

    Nu i se pare nimanui cu totul deplasat ca Ponta, in calitatea sa de plagiator dovedit, sa participe la un targ de carte??? Ar trebui iscata o dezbatere pe tema asta. Nu se poate ca un hot sa apara intr-un happening intelectual de dimensiunea celui de la Paris. Daca s-ar organiza la Faurei un targ de carte, ar fi binevenit. La Paris, nu.
  • +4 (6 voturi)    
    Tov. Marga si-a indeplinit sarcinile de serviciu! (Marţi, 19 martie 2013, 9:41)

    johnny [anonim]

    A creat cadrul de desfasurare asemanator unui serviciu de informatii, cu filiale in tara si in strainatate.
    A infiltrat persoanele desemnate in punctele cheie ale acestei structuri.
    Constructia odata facuta se va autosustine - ca orice structura artificiala care a fost infiltrata de sinecuristi si de persoane cu misiune.
    Este interesant daca aceasta structura suport a fost sustinuta pe fata sau acoperit, prin persoane cunoscute cu nume si grad.
    Mai ramane speranta ca aliatii vor putea controla situatia... daca nu ne-au abandonat iarasi.
    Nimic nu este intamplator ci numai neanteles pentru moment.
  • +5 (7 voturi)    
    Salon du Livre (Marţi, 19 martie 2013, 9:55)

    T-Ora [utilizator]

    Pentru cei interesati si de literatura, nu numai de scandalul legat de anularea participarii celor 3 (sigur, regretabila), lista autorilor romani invitati la Paris, cu cate o scurta prezentare a fiecaruia:

    salondulivreparis.com/?IdNode=4053

    De asemenea, tot legat de acest Salon al cartii, o serie de 5 emisiuni pe France Culture cu Norman Manea ( din pacate au avut loc intre 11 si 15 martie). De notat ca aceste discutii cu Norman Manea fac parte dintr-o emisiune foarte cunoscuta intitulata " A Voix Nue", unde sunt invitati "cei care marcheaza epoca noastra, artisti, creatori, filosofi... ", dupa cum scrie pe site-ul France Culture.

    franceculture.fr/blog-au-fil-des-ondes-2013-03-07-du-23-au-29-mars-salon-du-livre-avec-le-laureat-du-prix-france-cult
  • +4 (8 voturi)    
    Trist... (Marţi, 19 martie 2013, 10:41)

    mmicheline [utilizator]

    Imi place cum spune Neagu Djuvara: "Sunt incantat sa fiu lasat in pace."

    Din pacate, dovezile de demnitate vin de fiecare data de la aceiasi 4-5 oameni de cultura. Pentru altii, ispita de a avansa spre centrul scenei, lasat liber de cei care fac pasul inapoi, este prea mare.
    Iar la noi, se stie: nimic nu compromite iremediabil.
    • +1 (7 voturi)    
      putin respect, totusi! (Marţi, 19 martie 2013, 11:52)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui mmicheline

      Este regretabila absenta lui Cartarescu, Djuvara si ceilalti care au declinat invitatia (cam tarziu totusi: lista invitatilor a aparut din decembrie). In acelasi timp sunteti nedreapta cu cei care au ales sa participe; Norman Manea, Boia, Ana Blandiana, Dan Lungu, Visniec, Oisteanu si multi altii de pe lista invitatilor, nu au nevoie sa ia locul nimanui ca sa fie respectati si apreciati pentru munca lor. Cititi caracterizarile lor facute de francezi pe site-ul salonului de carte, informati-va ce carti au fost deja traduse in franceza si veti vedea ca acestia nu au nevoie de absenta lui Plesu si Patapievici ca sa aiba locul lor, bine stabilit, la salonul de la Paris.
      Putin respect pentru munca si realizarile lor!
      • 0 (0 voturi)    
        calitatea operei una - caracterul alta (Miercuri, 20 martie 2013, 16:38)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        Trebuie diferentiate cele 2 lucruri.
  • +6 (10 voturi)    
    Salon de carte? (Marţi, 19 martie 2013, 10:57)

    Gabi M [utilizator]

    B.Teodorescu va prezenta analizele facute pt. USL?Parvulescu isi va prezenta catastrofala lege a uninominalului facuta tot pentru USL-ul actual?Dinescu isi va prezenta cartea cu retetele de la crasma lui si Tanase-odele ridicate USL-ului?Halal cultura prezentata de turnatorul la Secu'-Marga caloriferul!
  • +1 (1 vot)    
    Praf in ochi (Marţi, 19 martie 2013, 11:21)

    Stefan stefan [anonim]

    Bravo lor, e normal sa nu-i intelegem dupa ce ne arunca raspandacii praf in ochi. E inca o fumigena ca sa nu vedem prapadul dezlantuit.
  • +1 (3 voturi)    
    dehhhh (Marţi, 19 martie 2013, 12:15)

    samariteanul [utilizator]

    Oameni ai culturii ca Liiceanu,Cartarescu,Djuvara nu au ce cautam cu otrepe comuniste ca marga.Ce sa cauti cu aceste otrepe comniste,la aceasi masa??Poate doar daca vorbesti in limbajul lui ponta,antonescu&Co! Am ajuns o tara de tot rahatul in care pluteste in deriva tot ceea ce inseamna cinste,onoare,virtute,corectitudine intro mare de necinste,mizerie morala si culturala,iliesti,antonesti si pontaci cu totii o gasca de hoti,excroci,mincinosi,talhari,cretinoizi comunisti cu limbile de lemn!!!!!
    Si ne mai miram ca suntem facuti o tara de tigani!!! Nu trebuie sa ne mire mai ales daca ne uitam atent la cum se comporta tiganii nostri si sa ne uitam la guvernanti,politicienii de peste tot,la tara,in orase,la televiziuni,etc!!!Nu am vazut nici o diferenta!!!!
  • 0 (2 voturi)    
    numai ravagii cu usl (Marţi, 19 martie 2013, 12:26)

    tudy [anonim]

    Pentru ministru nu-i nicio problema ca-l trimite pe Adrian Nastase ca-i foame de bani
  • -2 (6 voturi)    
    Nu mai pot! (Marţi, 19 martie 2013, 12:43)

    PROFESS [utilizator]

    Nu mai pot eu de Marga! dar si sa refuzi sa-tzi reprezintzi tzara nu mi se pare chair lucru de cinste!
    • +2 (4 voturi)    
      saraca tzara (Marţi, 19 martie 2013, 14:27)

      Ino [anonim] i-a raspuns lui PROFESS

      Asa s-ar fi zis si pe vremea lui Ceausescu: trebuia sa reprezinti tzara, nu sa o critici. Indiferent cate ticalosii fac cei care iti cer s-o reprezintzi.
      Cei care au refuzat sa mearga la Paris au refuzat de fapt sa gireze o administratzie abuziva si au dat un semnal - nici macar primul.
      E ca si cum ai merge la un congres de Drept International intr-o delegatzie condusa de dr. Ponta.
  • -2 (6 voturi)    
    EPIGONII ROMANI NU IUBESC ROMANIA! (Marţi, 19 martie 2013, 14:24)

    Rose1 [utilizator]

    Autorii articolului au prezentat foarte clar motivele care-i "impiedica" pe cei patru scriitori romani sa participe la salonul de carte de la Paris. Franta si ia invitat, dar cei patru domni au refuzat sa participe! Si-atunci care-i problema?! Cei patru domni scriitori de marca romani nu au nici o obligatie fata de Romania, tara lor! O sa mai spun doar ca aceasta atitudine de "vacari suparati pe sat" frizeaza ridicolul! Poti sa fi suparat pe Marga, pe ICR, dar cu Romania ce ai?! Franta, sora noastra de ginta latina, a facut Romaniei invitatia, oferindu-i statutul de "invitata de onoare", iar patru intelectual romani de marca au considerat ca orgoliul lor este mai presus de tara lor! Nu ar fi pentru prima oara cand niste intelectuali laureati se dovedesc, din pacate, niste oameni "mici de zile, mari de patimi"!
    • 0 (2 voturi)    
      Franta si familia (Marţi, 19 martie 2013, 15:13)

      ino [anonim] i-a raspuns lui Rose1

      Frantza a facut aceasta invitatie pe baza eforturilor echipei ICR Paris din epoca anterioara, cea demisa de noua conducere ICR. Cum ar fi sa faci un proiect de anvergura si, cand totul e gata, sa fii concediat si sa fie angajate in loc pilele sefului, care sa se laude cu munca ta si sa culeaga laurii? Fiindca din asta traieste acum ICR-ul lui Marga: din prestigiul acumulat de altii.
      • -1 (3 voturi)    
        IERTATI-MA, VA ROG,... (Marţi, 19 martie 2013, 18:27)

        Rose1 [utilizator] i-a raspuns lui ino

        ...dar toate aceste atitudini tafnoase, toate aceste imbatosari cocosesti, toate aceste replici aruncate "peste gard" din categoria "ba pe-a ma-tii" nu ar fi trebuit oare sa le lasam pe ulita noastra de acasa?! Sa trecem peste bufeurile andropauzei noastre nationale si sa ne prezentam la Paris "in corpore" si intr-o deplina "concordie"!
        Cui foloseste aceasta "rromaniada", aceasta "spalare a rufelor murdare" in fata publicului francez, aceasta "punere a poalelor in cap" in fata "colegilor" occidentali, care si asa stamba din nas cand aud/vorbesc despre romani! Cu ce se deosebesc intelectualii laureatii ai Romaniei de locatarii "taberelor de rulote" de la periferia oraselor franceze si nu numai?!!!!
    • 0 (2 voturi)    
      Sa ne uitam in Istoria Romaniei.. (Marţi, 19 martie 2013, 15:35)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Rose1

      ..dupa alti mari reprezentanti ai Culturii Romanesti si al alegerile lor?!?!?
      Brancusi, Ionesco, Enescu, Eliade, Cioran.. numele astea iti spun ceva?!!?!?!?
      Unde au murit acesti ROMANI?!?!? si de ce au ales exilul???!?
      Toti au avut "ceva" de reprosat sistemului de conducere al tarii... toti au platit pentru aceasta "rebeliune", si, prin intermediul lui Marga, platesc in continuare...

      Cat a investit Statul Roman in pastrarea si intretinerea ansamblului de sculpturi Brancusiene din Tg. Jiu?!?!?
      Cat a investit Statul Roman in promovarea marelui nostru compozitor George Enescu(cati ani are Festivalul George Enescu)?!?!!?
      Poti spune si despre ei ca nu au reprezentat Romania?!?!? ca nu si-au iubit tara?!!? ca nu si-au iubit poporul?!?!?!?
      Ce nu intelegi tu e ca poporul e pe cale sa fie aruncat intr-o noua prapastie comunista, si nu mai are cine sa ii atentioneze de pericolul in care se afla!!

      Comunistii vor sti intotdeauna sa plateasca cu varf si indesat pentru toate "piedicele" puse de oamenii de cultura si, daca te uiti in urma, oamenii de cultura au fost primii loviti de comunisti!!!

      Replica ta ca "refuza sa reprezinte Romania" este argumentul suprem folosit de comunisti in manipularea maselor!!??!
      E la ICR director un om de cultura...? nu - mai ales prin actiunile sale. E la ICR director un bun manager? nu, prin toate actiunile sale(in orice functie ocupata). E la ICR director un cenzor? da, prin toate actiunile sale!
      Are rost ca un om de cultura sa se asocieze cu o conducere care cenzureaza?!?!? nu.
      Va fi judecat de posteritate orice om de cultura care va fi exponent al ICRului lui Marga?!?!? da.
      ICRul lui Marga nu are nicio treaba cu Cultura Romneasca PRIN TOATE ACTIUNILE INTREPRINSE!!!
      Nu orgoliul lor e mai presus de tara lor: e chiar invers!!
      • -1 (3 voturi)    
        STI CEVA "ISTORIE" "akillies"... (Marţi, 19 martie 2013, 21:57)

        Rose1 [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        ...dar amesteci faptele, situatiile si persoanele intr-un mod ingrozitor! Noi vorbim de Romania de astazi, de cei patru intelectuali romani invitati de Franta la "Salonul de carte" de la Paris si de refuzul lor surprinzator si incalificabil, bazat si justificat pe/de logica caprei raioase da' fudule!
        • 0 (0 voturi)    
          Nimic nou (Miercuri, 20 martie 2013, 16:43)

          Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Rose1

          Jean Moscopol chiar canta despre slugile rusilor si ale comunistilor de dupa 45:
          https://www.youtube.com/watch?v=NDjpiWq699Y

          Intamplator, "boierul" turnator Balaceanu inca este membru de vaza al unui partid "istoric".
  • +1 (3 voturi)    
    motivarea refuzului (Marţi, 19 martie 2013, 14:56)

    carcotas [anonim]

    Fata de gravitatea situatiei de la ICR refuzul "dizidentior'
    ca si metoda de protest este "ridicol de prosteasca".
    Daca nu protestau dizidenti ramaneau.
  • 0 (4 voturi)    
    sunt obsedat.. (Marţi, 19 martie 2013, 15:00)

    akillies [utilizator]

    ..de calorifere!!
    Cand aud de Marga, vad un calorifer in fata ochilor!
    Cand ma gandesc ca a ajuns Cultura Romaneasca sa fie reprezentata de unul care vrea sa promoveze caloriferul la ICR, iaras vad un calorifer in fata ochilor!!

    Ce sa mai: daca nu face Marga un mare calorifer in mijlocul orasului, a fost pus in fruntea ICR degeaba..!!
  • +1 (3 voturi)    
    ICR (Marţi, 19 martie 2013, 15:15)

    Millana [anonim]

    Daca bine imi amintesc, ICR s-a dorit o punte de promovare a culturii romane, in strainatate. Ce nevoie avem de "sucursale" in tara? Aici nu intereseaza pe multa lume cultura, aici primeaza smecheria si marlania...Care, se ,vede, a ajuns si la icr...
  • -2 (2 voturi)    
    ce au facut? (Miercuri, 20 martie 2013, 2:10)

    valentin [anonim]

    As dori si eu sa stiu sau sa stim ce au facut aceste mari personalitati culturale pentru Romania...in afara de funtii mari, de chefuri chefuri si alte manifestatii pe bani publici nu am vazut nimic...nu am vazut niciodata o miscare oranizata de Plesu pentru salvarea tinerelor generatii...niciodata nu i am vazut angajandu se in proiecte pentru comunitate , pentru societate....se spune ca functia creeaza organul...au niste burti imense de atata stat, vorbit in vant si chefuri pe bani publici...niciodata nu i am vazut pe Plesu , Dinescu si toti acesti mari scriitori facand ceva pentru societatea romaneasca in ultimii 20 de ani....
    • 0 (0 voturi)    
      Oamenii astia nu sunt animatori... (Miercuri, 20 martie 2013, 10:05)

      stef_an [utilizator] i-a raspuns lui valentin

      ci sunt scriitori. Pe intelesul tau: ei scriu, pentru a intelege ce au facut ei pentru tara, trebuie sa ii CITESTI!
      In acelasi timp, as vrea sa stiu ce ati facut voi astia care tipati in gura mare ca Plesu a tradat Romania. Ce ati facut voi pentru tara?
      Numai patrioti dom'le, ce sa spun... Va propun sa iesiti in strada si sa cantati "Trei culori", iar apoi sa va luati bilete(one way) cu destinatia Coreea de Nord.
  • 0 (0 voturi)    
    Salonul de carte de la Paris (Sâmbătă, 23 martie 2013, 0:37)

    Doru [anonim]

    Pe TV5 francezii au facut o prezentare foarte frumoasa standului romanesc! In total dezacord cu parerile marilor intelectuali romani mentionati mai sus. Se pare ca absenta fostului procuror comunist se simte. N-a mai avut cine sa denigreze poporul roman si la Paris!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică