Comisia de invatamant din Senat a aprobat introducerea din 2013 a Bacalaureatului profesional

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 5 septembrie 2012, 9:40 Actualitate | Esenţial

Bacalaureat
Foto: Agerpres
Comisia de invatamant a Senatului a adoptat miercuri, cu unanimitatea voturilor parlamentarilor prezenti, raportul la proiectul de lege privind organizarea si desfasurarea examenului de Bacalaureat care da posibilitatea absolventilor de liceu sa aleaga intre bacalaureatul national si cel profesional, anunta Agerpres.

Astfel, absolventii de liceu vor putea opta pentru sustinerea bacalaureatului profesional care va permite accesul pe piata muncii, dar nu le va permite sa urmeze cursurile in invatamantul superior, sau pentru bacalaureatul national, care le va da voie sa urmeze cursurile unei facultati. La sedinta comisiei a luat parte si ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu.

Raportul adoptat miercuri de comisie ar putea fi inclus pe ordinea de zi a Senatului de lunea viitoare.

Bacalaureatul diferentiat - propunerea inaintata de Ministerul Educatiei - a fost discutat si marti, 4 septembrie, in Comisia pentru invatamant a Senatului. "Este cat se poate de limpede ca cel care promoveaza bacalaureatul profesional are acces numai pe piata muncii, nu si in invatamantul superior. Bacalaureatul profesional este permisul de acces pe piata muncii", a declarat Ecaterina Andronescu, ministrul Educatiei.  

Ecaterina Andronescu a declarat ca alegerea Bacalaureatului profesional sau a Bacalaureatului national (cel care se da si in prezent) este la optiunea elevului si a parintilor. Proiectul pe care il sustine prevede ca BAC-ul profesional va avea in comun cu BAC-ul national probele de competenta, adica examenele orale de limba romana si de limba straina, precum si competentele digitale.

"Bacalaureatul profesional va avea in comun cu bacalaureatul national probele de competenta, iar apoi cei care au optat pentru el vor trebui sa sustina un proiect, o proba practica si un examen scris la disciplina Educatie Antreprenoriala care va fi comuna tuturor liceenilor", a declarat ministrul Educatiei, citat de Agerpres.

Daca un elev a optat intr-o sesiune pentru Bacalaureatul profesional, se poate razgandi anii urmatori si se poate inscrie la Bacalaureatul national, dand examenele care reprezinta "diferenta" dintre cele doua tipuri de bacalaureat, a mai sustinut Andronescu.

Potrivit acesteia, "este cat se poate de limpede ca cel care promoveaza bacalaureatul profesional are acces numai pe piata muncii, nu si in invatamantul superior. Bacalaureatul profesional este permisul de acces pe piata muncii. Bacalaureatul national este permisul de acces in invatamantul superior".  

Ministrul a explicat ca pentru sustinerea bacalaureatului profesional se pot inscrie si absolventii de licee teoretice.

Referindu-se la calendarul bacalaureatului profesional, Ecaterina Andronescu a spus ca acesta va incepe cu probele de evaluare a competentelor care vor fi comune, sustinute si de cei care dau bacalaureatul national, apoi se va sustine proiectul de educatie antreprenoriala si proba scrisa si abia apoi vor incepe probele scrise la Bacalaureatul national.

Elevii de clasa a XI-a din liceele bucurestene au votat pentru mentinerea actualei formule a Bacalaureatului

Pe 19 iunie, Ministerul Educatiei le-a transmis inspectoratelor scolare judetene un chestionar referitor la structura examenului de Bacalaureat incepand cu anul 2013. Elevii si parintii au avut de raspuns la "6 intrebari tematice", pentru a stabili daca examenele de BAC de anul viitor vor fi diferentiate sau se va mentine sistemul actual.

Chestionarele au fost transmise in teritoriu la o saptamana dupa ce Liviu Marian Pop, ministru interimar al Educatiei la acea vreme, si Stelian Fedorca, secretarul de stat pentru invatamant preuniversitar, au avut o consultare publica la care au fost invitati reprezentantii elevilor de clasa a XI-a din liceele bucurestene, pe tema desfasurarii examenului de bacalaureat.

In majoritate, elevii de clasa a XI-a din liceele bucurestene au votat pentru mentinerea actualei formule de desfasurare a examenului de Bacalaureat si nu pentru un BAC diferentiat incepand cu anul viitor.

Sindicatele din educatie au cerut USL probe diferentiate in functie de profil la bacalaureat, din 2013

Pe 3 iunie, federatiile sindicale din invatamantul preuniversitar au cerut USL, printr-o scrisoare deschisa, modificarea sistemului de organizare a examenului de bacalaureat, astfel incat acesta sa includa, din 2013, si probe scrise diferentiate, in functie de profil si filiera, pentru a nu se repeta "rezultatele dezastruoase" de anul trecut, relateaza Mediafax.

In scrisoarea deschisa trimisa de liderii Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI), Federatiei "Spiru Haret" si Federatiei Educatiei Nationale (FEN) se arata ca "reglementarea vine in intampinarea dorintelor elevilor, ale parintilor acestora si ale cadrelor didactice, care au militat pentru sustinerea examenului de bacalaureat la disciplinele pentru care elevii au optat in cursul invatamantului liceal, iar nu la obiecte pe care nu au fost interesati sa le studieze si nici nu aveau cum, avand in vedere profilul unitatii de invatamant".

Liviu Pop, ministru interimar al Educatiei la acea vreme, a declarat ca propunerea sindicatelor privind introducerea bacalaureatului diferentiat din 2013 este pertinenta, deoarece forma actuala a acestui examen nu mai este adaptata situatiei din sistemul de invatamant.

Legea Educatiei Nationale, care a fost adoptata in mandatul de ministru al lui Daniel Funeriu, prevede ca bacalaureatul diferentiat intra in vigoare din anul 2016, cand termina liceul generatia de elevi care intra in clasa a IX-a in aceasta toamna.

Scoala profesionala incepe luna aceasta

Amintim ca din aceasta luna va reincepe Scoala profesionala, unde firmele au oferit locuri de practica pentru 20.000 de elevi. La Scoala profesionala se poate inscrie orice elev care a finalizat cu succes clasa a IX-a, potrivit Ministerului Educatiei. "Fiecare elev care va intra va beneficia de un contract tripartit elev - parinte, scoala, firma, iar firma va fi parte a procesului de selectie daca numarul elevilor este mai mare de numarul de locuri", a anuntat Ministerul Educatiei in luna februarie.

Fiecare elev care se inscrie in Scoala profesionala va beneficia de o bursa de 180 de lei pe luna, iar cifra de scolarizare pentru invatamantul profesional este de 20.000 de locuri pentru clasa a X-a, invatamant de zi.

Citeste aici mai multe despre invatamantul profesional

Citeste si:


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

19974 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    Accesul pe piata muncii ??? (Miercuri, 5 septembrie 2012, 10:26)

    fdaniel [utilizator]

    Nici acum nu e blocat accesul pe piata muncii daca n-ai bacalaureat!! Poti sa te angajezi unde i cum vrei tu, in limita COMPETENTELOR tale!!
    Prostia asta cu ciucuri e un fel de dovada ca nu ai bacalaureat, un fel de mangaiere pe crestet daca loaza nu-i in stare sa invete.
    Pe de alta parte, vad o materie extrem (!) de importanta pentru neluatorii de bacalaureat: Educatie Antreprenoriala!!! Evident se pregatesc pentru a fi angajati ca manageri si de-aia au nevoie. Si eu care credeam ca o sa fie zilieri.
    Nu-i decat o alta masura populista, de stanga, pentru bobor...
    • -2 (12 voturi)    
      Nu-i adevarat (Miercuri, 5 septembrie 2012, 10:48)

      Colonel [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Daca nu ai bacalaureatul nu poti fi angajat decat ca muncitor necalificat.
      • +7 (9 voturi)    
        Confuzie (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:11)

        catalin72 [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        N-are nicio legatura calificarea cu diploma de Bac ! E adevarat ,nu te poti inscrie la o scoala de maistrii de exemplu .
        • -2 (4 voturi)    
          Nici o confuzie (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:53)

          Colonel [utilizator] i-a raspuns lui catalin72

          Ce calificare ai daca nu ai luat bacul ? Oricate ai sti, un angajator nu te poate incadra in mod legal decat in functia de muncitor necalificat.
          • +1 (1 vot)    
            partial corect (Miercuri, 5 septembrie 2012, 17:21)

            jescu [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

            Stiu pe cineva care a lucrat sef de raion(produse din carne) la un supermarket din Romania. Nu avea decat 8 clase. Avea insa experienta in domeniul respectiv. Acum lucreaza in Germania in acelasi domeniu si are salariul cat nu castiga un profesor universitar din Romania. Se poate si fara liceu. Doar patronii fitzosi cer bacalaureat.

            Parerea mea e ca de data asta Abramburica are dreptate. Pentru ca la noi exista unii patroni fitzosi si tinerii au de suferit se impune faza asta cu bacalaureatul diferentiat. In plus nu e ceva nou, in Franta exista bacalaureat diferentiat si functioneaza foarte bine.
      • +6 (6 voturi)    
        ai angajat pe careva? (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:25)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        vreodata? Curs de calificare e tot ce se cere!!! La vatra colonele, ca acolo poti minti cat vrei!
        • -2 (4 voturi)    
          Asta e alta poveste (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:52)

          Colonel [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

          Fara bac esti muncitor necalificat. Nu poti fi angajat ca si calificat in nici un domeniu, oricate ai sti. Poti fi angajat, dar incardrarea legala va fi de necalificat. Cursurile de calificare necesita bacul ca sa poti fi incadrat legal pe o functie calificata.
          • +1 (3 voturi)    
            ce vorbesti ? (Miercuri, 5 septembrie 2012, 12:53)

            oximoron [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

            cursurile de calificare necesita sa le faci si atat : sa ai minim 8 clase pentru calificarea de bucatar-cofetar, spre exemplu.
            Bacul reprezinta examenul final pentru o clasa superioara si anume-liceul, in special cel teoretic (fie el real sau umanist).
            Se vede ca nu prea ai dat bacul, altfel ai fi stiu ce face si cu la ce-i bun.
            • -1 (1 vot)    
              esti o cauza pierduta (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:48)

              Colonel [utilizator] i-a raspuns lui oximoron

              Am dat si bacul, si licenta, si masteratul, iar acum sunt doctorand. Cursul de bucatar-cofetar cu 8 clase nu te va face bucatar calificat nicidoata.
      • +2 (2 voturi)    
        aiurea (Miercuri, 5 septembrie 2012, 12:14)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        traiesti inca in comunism... adevaratele firme nu se uita la studii ci la competente, la experienta. cunosc destui oameni fara facultate care castiga 2000 de euro si peste in Romania si sunt mult mai buni decat altii cu facultate. hartia aia nu te ajuta decat in companiile ramase in vechea mentalitate.
        daca masura ar venit insotita si de alte masuri, cum ar fi ca cei cu bac profesional nu pot da examen la facultate sau sa se inscrie la o facultate particulara decat daca mai dau o echivalare la bacul original as intelege desi tot nu-i vad rostul.
        masura este facuta pentru a ocoli asprimea impusa la bac de catre funeriu sa umple facultatile particulare de studenti. si stim povestea cu spiru haret si restu de facultati particulare.
        diploma de bac nu are valoare la un angajator ce stie sa faca afaceri cu adevarat. :)
        • 0 (0 voturi)    
          Tu nu traiesti in Romania (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:49)

          Colonel [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

          De acord cu tine, firmele nu se uita la studii, dar nu te pot incadra in functii calificate fara calificarile necesare pentru ca ar fi in afara legii.
      • 0 (0 voturi)    
        Pentru PSD conteaza doar bugetari (Miercuri, 5 septembrie 2012, 22:29)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Cele afirmate de tine sunt adevarate pentru bugetari.
        La privat important e cea ce stii sa faci, nu prea le pasa de bac. Ei sunt inexistenti pentru PSD.
    • +5 (5 voturi)    
      competentule =)) (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:04)

      alike [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      daca pui criteriu absolut competentele, atunci ramai fara angajati - cu sau fara facultate.

      masurile guvernelor Romaniei seamana cu carja data unui ranit in locul tratamentului care sa-l vindece. din ce in ce mai multe carje si proptele pt marele schilod.
      • +2 (2 voturi)    
        vai.. (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:52)

        fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui alike

        Din pacate ai dreptate: daca cauti competenta, ramai fara angajati.
        Nivelul de pregatire nu a scazut, s-a prabusit dramatic in ultima perioada, si nu ma refer numai la studii superioare unde sunt o gramada de agramati ci si la faptul ca nu mai avem faiantari, fierari-betonisti, etc., cu sau fara Bac profesional. Frectii de astea ne trebuie, asa se rezolva problema in viziunea incompetentilor de la ORICE guvernare: sa ai o hartie. Nu conteaza ca esti zidar si nu stii deosebi o mistrie de un spaclu, ai diploma de bacalaureat profesional!! si probabil o sa poti fi angajat la stat unde dai spaga mai mare.
    • +3 (3 voturi)    
      vopsea! si TZEAPA!!! (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:29)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      inainte de '89 daca nu luai bac-ul primeai un certificat de 12 clase. Acest certificat va fi botezat de Abramburica drept bac profesional: A. pt. ca vrea sa arate ca promovarea sub luminata conducere a PSD a crescut pe noi culmi B. pt. ca sindicatelor le este greu sa sustina un sistem care produce PESTE 50% REBUT C. pt.ca cererea de salari in vatamant nu se justifica cu 40% rebut la capacitate si 50% rebut la bac. PS. daca programa e aceeasi, de ce e bac-ul diferit???? Iar daca privatii vor accepta studenti cu bac profesional ii poate impiedica Abramburica (sa chiar aste e scopul)????
      • +1 (1 vot)    
        Exact (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:48)

        fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        Exact asa este, ai terminat 12 clase => ai o adeverinta care ar fi acelasi lucru cu luminatul concept de Bac profesional. Dar cum altfel vom putea raporta noi victorii ale partidului? Si de acord si cu analiza ta in 3 puncte :)
        Decat sa inventeze denumiti noi pentru prostie si incompetenta mai bine ar reorganiza invatamantul... Dottore :)
      • +1 (1 vot)    
        facultatile private (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:50)

        adys [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        foarte corect !
        asta e scopul final, facultatile private sa aiba din nou incasari. Oricum nu stie nimic absolventul si oricum nu invata nimic la multe din universitatile private. Dar macar va avea diploma si tolomacul va plati bani multi la privat.
        Abramburica tot pentru partid lucreaza.
      • -1 (1 vot)    
        cea de la PS (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:56)

        Colonel [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        este dovada ca habar nu ai pe ce lume traiesti. Privatii se supun acelorasi legi (sti tu sa aiba vreo lege speciala de faci presupuneri asa penibile ?!) si anume ca nu poti face invatamant superior cu bac profesional.
  • +4 (6 voturi)    
    ... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 10:30)

    a.nonim [utilizator]

    Iar facem modificari pe genunchi, de la un an la altul? Chiar nu se poate face o comisie de reforma care sa fie in subordinea presedintelui sau parlamentului, care sa nu mai depinda de guvern si sa-si poata desfasura activitatea independent de factorul politic?
    • -4 (6 voturi)    
      Subordinea presedintelui ? (Miercuri, 5 septembrie 2012, 10:49)

      Colonel [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Cand ai terminat scoala ? Reforma permanenta in educatie este obligatorie. Scoala trebuie sa se adapteze mereu la noile schimbari.
      • +8 (8 voturi)    
        noile schimbari sau brambureala? (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:14)

        echos [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        De unde crezi ca Andronica si-a castigat porecla de "Abramburica"?
        Acum a amanat inceperea anului scolar "la cererea parintilor", acum se pregateste sa introduca "bacalaureatul diferentiat" la cererea "elevilor", pentru compensarea desfintarii scolilor profesionale facuta tot de Andronica(!)...
        Fara studii de impact, doar din condei...
        • -3 (3 voturi)    
          Eu cred (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:57)

          Colonel [utilizator] i-a raspuns lui echos

          Ca "Abramburica" e din aceeasi oala cu "cacarau", "varanul", "prostanacul" etc. Adica din propaganda basista si dorinta basistilor de a decredibiliza oamenii prin porecle, daca altfel nu au ce le reprosa. Atat va duce capul, sa gasiti porecle, de asta are porecla asta.
          • +1 (1 vot)    
            Colonele, (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:40)

            , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

            chiar trebuie sa fii gica-contra?
            "Prostanacul" este creatie si licenta iliesciana! Nu te mai repezi ca fata mare in noaptea nuntii, mai citeste si tu, ca deh, doar esti viitor dott....!
            Penbtru restul... trag(e) apa! Ramane mai curat si poate si mai... uscat!
          • 0 (0 voturi)    
            Nici cu uslasi nu trebuie sa-ti fie rusine (Miercuri, 5 septembrie 2012, 22:39)

            ty [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

            Poti desigur sa enumeri cite porecle i-au pus presedintelui Basescu. Adica din propaganda si dorinta uslasilor de a decredibiliza presedintele prin porecle . . . .
          • 0 (0 voturi)    
            agentura Absurdistan (Joi, 6 septembrie 2012, 1:20)

            fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

            Abramburica a fost astfel numita de colegii ei de partid pt ca ajungea la o reuniune cand ceilalti plecau si uneori chiar in alt loc decat cel indicat. Astfel porecla savantei garantate de vanghelie care la randul ei valideaza pe mazare e chiar dragalasa pentru cineva atat de ...limitat sa zicem si in oarecare masura explicabil pentru un partid socialist la numai 20 de ani distanta de comunism.
      • 0 (0 voturi)    
        Aici din pacate ai dreptate (Miercuri, 5 septembrie 2012, 22:34)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        S-a schimbat puterea se schimba si legea. Din pacate in rau.
  • +2 (2 voturi)    
    Si... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:44)

    puric de otel [utilizator]

    ...daca peste ani omul se hotareste sa faca o facultate,totusi,ce face,mai poate sa dea inca odata bacul,stiind ca bacul se sustine o singura data in viata sau dna Abramburica mai ia o masura populista hotarand prin derogare ca indiferent de forma de diploma poate accede toata lumea la facultate.O masura proasta,negandita si populista luata numai asa de dragul de a avea toti dobitocii o diploma.
  • +2 (2 voturi)    
    savantei... invatamantului romanesc (Miercuri, 5 septembrie 2012, 12:14)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Nu era mai simplu sa emita un ordin comun cu Min Muncii prin care sa spuna angajatorilor,organizatorilor de cursuri de calificare , ca pentru functii care nu impun studii superiore sunt obligati sa accepte certificatul de absolvire a liceului care arata ca a terminat liceul x ? Nu costa nimic si era perfect logic.
  • +1 (1 vot)    
    Alta Marie, aceeasi palarie (Miercuri, 5 septembrie 2012, 20:46)

    Ella-Lia [utilizator]

    Bacul acesta asa zis tehnic, de fapt exista si pana acum, se cheama Atestarea Competentelor Profesionale Nivel 3 (nivel 2 dupa 11 clase profesionle, nivel 1 dupa 10 clase, nivel 3 + la postliceala). Lipsea din amalgam proba scrisa, ca in rest totul e dentic atestatului precizat mai sus.
    Absolventul de 12 clase primeste o foaie matricola care-i certifica faptul ca a absolvit 12 clase.
    Iar acest bacalaureat tehnic oricum e accesibil doar absolventilor de la profilele tehnic si servicii.. ceilalti tot acelasi BAC o sa-l dea...
    Ce sa zic, un examen in plus pentru care vor trebui platiti o gramada de profesori pentru toate activitatile prestate. Pana acum nu insemna "nimic" pentru buget - intre 3 si 5 lei de candidat.... toata cheltuiala statului. De acum va insemna mai mult in mod sigur.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version