Bacalaureatul profesional - discutat in comisia de invatamant din Senat. Vezi care sunt examenele propuse de Ministerul Educatiei si calendarul BAC-ului profesional

de R. Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 4 septembrie 2012, 13:59 Actualitate | Esenţial



Bacalaureatul diferentiat - propunerea inaintata de Ministerul Educatiei - a fost discutat marti, 4 septembrie, in Comisia pentru invatamant a Senatului. "Este cat se poate de limpede ca cel care promoveaza bacalaureatul profesional are acces numai pe piata muncii, nu si in invatamantul superior. Bacalaureatul profesional este permisul de acces pe piata muncii", a declarat Ecaterina Andronescu, ministrul Educatiei.   

"Pentru cei care merg pe piata muncii am decis sa gandim o formula care sa finalizeze liceul si sa se angajeze. Sa ii adaugam bacalaureatului o componenta privind bacalaureatul profesional care nu da drept de acces pe invatamantul superior, dar da drept de angajare pe piata muncii. Angajatorii sunt reticenti sa ii angajeze pe cei care termina liceul, dar nu au luat bacalaureatul, multi absolventi sunt someri", sustine ministrul, citat de Agerpres.

Ecaterina Andronescu a declarat ca alegerea Bacalaureatului profesional sau a Bacalaureatului national (cel care se da si in prezent) este la optiunea elevului si a parintilor. Proiectul pe care il sustine prevede ca BAC-ul profesional va avea in comun cu BAC-ul national probele de competenta, adica examenele orale de limba romana si de limba straina, precum si competentele digitale.

Ecaterina Andronescu
Foto: Agerpres
"Bacalaureatul profesional va avea in comun cu bacalaureatul national probele de competenta, iar apoi cei care au optat pentru el vor trebui sa sustina un proiect, o proba practica si un examen scris la disciplina educatie antreprenoriala care va fi comuna tuturor liceenilor", a declarat ministrul Educatiei, citat de Agerpres.

Daca un elev a optat intr-o sesiune pentru Bacalaureatul profesional, se poate razgandi anii urmatori si se poate inscrie la Bacalaureatul national, dand examenele care reprezinta "diferenta" dintre cele doua tipuri de bacalaureat, a mai sustinut Andronescu.

Potrivit acesteia, "este cat se poate de limpede ca cel care promoveaza bacalaureatul profesional are acces numai pe piata muncii, nu si in invatamantul superior. Bacalaureatul profesional este permisul de acces pe piata muncii. Bacalaureatul national este permisul de acces in invatamantul superior".  

Ministrul a explicat ca pentru sustinerea bacalaureatului profesional se pot inscrie si absolventii de licee teoretice.

Referindu-se la calendarul bacalaureatului profesional, Ecaterina Andronescu a spus ca acesta va incepe cu probele de evaluare a competentelor care vor fi comune, sustinute si de cei care dau bacalaureatul national, apoi se va sustine proiectul de educatie antreprenoriala si proba scrisa si abia apoi vor incepe probele scrise la Bacalaureatul national.

Presedintele Comisiei de invatamant a Senatului, Mihail Hardau, a declarat ca nu sunt suficiente numai evaluarile care se fac "la iesirea din sistem". "Noi nu facem selectii, noi facem deselectii. Ideea de a forma obligatoriu clase la licee a fost fortata. Daca se formeaza clase de dragul de a avea profesorul catedra, vom avea elevi foarte slabi. Avem si acum situatii cand elevii sunt fictivi, stau acasa. Trebuie recalibrat sistemul de invatamant", a spus Hardau, transmite Agerpres.

Marko Bela
Foto: AGERPRES
Senatorul UDMR Marko Bela a spus ca este de acord cu propunerea Ministerului Educatiei, pentru ca nu este numai vina elevilor ca nu iau bacalaureatul, ci si a sistemului. "Nu este drept ca unui elev, daca nu reuseste sa ia bacalaureatul, sa ii anulam 4 ani. Sunt de acord cu aceasta propunere", a spus senatorul UDMR, citat de Agerpres.

Ecaterina Andronescu: Am putea sa producem rapid prin votul Parlamentului aceasta propunere

Amintim ca Ecaterina Andronescu, ministrul Educatiei, a declarat in cadrul conferintei de presa care a urmat sedintei de guvern din 1 septembrie ca "bacalaureatul profesional (trebuie - n.red.) sa-l gandim ca o forma de finalizare pentru cei care nu tintesc invatamantul superior si vor sa mearga in productie, dar in felul acesta prin bacalaureatul profesional, sa spunem, le dam o certificare a calitatilor lor profesionale.   

Sambata, ministrul sustinea ca "luni vom avea deja o prima discutie la Comisia de invatamant, la Senatul Romaniei, unde se afla o ordonanta de urgenta care se refera chiar la bacalaureat si, ca urmare, am putea sa producem rapid prin votul Parlamentului aceasta propunere".

"Probele de competente raman aceleasi ca si la bacalaureatul national - stiti ca este o proba de competenta de comunicare in limba romana, intr-o limba straina, competentele digitale, se sustin si pentru aceasta forma de bacalaureat profesional. In plus, adaugam un proiect si o proba practica prin care sa crestem gradul de profesionalizare a celui care finalizeaza liceul printr-un astfel de bacalaureat si un examen scris legat de educatia anteprenoriala - este o disciplina comuna in toate liceele din Romania, in intreaga retea de licee", a explicat ministrul Educatiei.

Intrebata daca vom avea bacalaureat diferentiat in anul viitor, Andronescu a declarat: "Cred ca vom avea bacalaureat. De ce spun cred si nu spun 'Da, sigur'? Pentru ca este o procedura de aprobare, de intrare in legalitate, pe care o vom parcurge in zilele urmatoare".

Stelian Fedorca, secretar de stat pentru preuniversitar: Anul viitor putem garanta ca examenul de bacalaureat va fi diferentiat

Stelian Fedorca
Foto: Agerpres
Jumatate dintre elevii care au raspuns chestionarelor privind structura bacalaureatului din 2013, trimise de Ministerul Educatiei, au optat pentru pastrarea actualei forme a examenului, iar tot atatia vor probe diferentiate, a declarat pentru Mediafax, in 26 iulie, secretarul de stat Stelian Fedorca.

"Raspunsurile sunt cam 50-50. Adica, elevii de la uman si real au spus ca in 2013 ar putea fi pastrata forma examenului de bacalaureat din acest an. In schimb, elevii de la tehnologic ar vrea ca examenul sa fie diferentiat", a precizat secretarul de stat pentru invatamant preuniversitar din Ministerul Educatiei.

Fedorca a mai spus ca, in prezent, elevii de la filiera teoretica au la bacalaureat aceleasi subiecte cu cei de la tehnologica, insa un numar de ore diferit la materiile de examen.

O zi mai tarziu, pe 27 iulie, secretarul de stat a declarat ca "anul viitor putem garanta ca examenul de bacalaureat va fi diferentiat". "Bacalaureatul din anul 2012 as putea spune ca a fost o crima cu premeditare facuta de fosta conducere a Ministerului Educatiei. Dupa cel din 2011 cand au vazut ca foarte multi absolventi de la rutele tehnologice nu au promovat examenul de bacalaureat, ministerul trebuia sa ia masuri in acest sens. Nu este normal de exemplu ca la matematica, unde elevii rutelor tehnologice au mult mai putine ore de curs spre deosebire de cei de la ruta teoretica, sa fie acelasi tip de examen, aceleasi subiecte. Eu cand am vazut subiectele de matematica am declarat clar ca doar 30% dintre absolventii liceelor tehnologice vor promova examenul de matematica", a spus Fedorca.

"Anul viitor putem garanta ca examenul de bacalaureat va fi diferentiat, vor fi doua-trei variante de examen elaborate toate in urma acestor discutii. Elevii care trec acum in clasa a XII-a vor fi sti pana la inceputul anului scolar ce tip de examen de bacalaureat vor sustine", a mai spus secretarul de stat.

Ecaterina Andronescu, in prima zi de mandat: Modificarea bacalaureatului ar fi posibila chiar din aceasta toamna

Ecaterina Andronescu a declarat din prima zi de mandat ca modificarea bacalaureatului ar fi posibila din toamna. "Avem Legea Educatiei in Senat, acesta este for decizional pentru Legea Educatiei. Astfel ca, daca vom decide modificarea bacalaureatului, acest lucru s-ar putea produce din toamna", a spus Andronescu pe 3 iulie, la preluarea mandatului de la Liviu Pop.

Astfel, daca se aproba modificarile privind bacalaureatul, candidatii din 2013 vor sustine acest examen cu probe diferentiate, in functie de profil si filiera.

Elevii de clasa a XI-a din liceele bucurestene au votat pentru mentinerea actualei formule a Bacalaureatului

Pe 19 iunie, Ministerul Educatiei le-a transmis inspectoratelor scolare judetene un chestionar referitor la structura examenului de Bacalaureat incepand cu anul 2013. Elevii si parintii au avut de raspuns la "6 intrebari tematice", pentru a stabili daca examenele de BAC de anul viitor vor fi diferentiate sau se va mentine sistemul actual.

Chestionarele au fost transmise in teritoriu la o saptamana dupa ce Liviu Marian Pop, ministru interimar al Educatiei la acea vreme, si Stelian Fedorca, secretarul de stat pentru invatamant preuniversitar, au avut o consultare publica la care au fost invitati reprezentantii elevilor de clasa a XI-a din liceele bucurestene, pe tema desfasurarii examenului de bacalaureat.

In majoritate, elevii de clasa a XI-a din liceele bucurestene au votat pentru mentinerea actualei formule de desfasurare a examenului de Bacalaureat si nu pentru un BAC diferentiat incepand cu anul viitor.

Sindicatele din educatie au cerut USL probe diferentiate in functie de profil la bacalaureat, din 2013

Pe 3 iunie, federatiile sindicale din invatamantul preuniversitar au cerut USL, printr-o scrisoare deschisa, modificarea sistemului de organizare a examenului de bacalaureat, astfel incat acesta sa includa, din 2013, si probe scrise diferentiate, in functie de profil si filiera, pentru a nu se repeta "rezultatele dezastruoase" de anul trecut, relateaza Mediafax.

In scrisoarea deschisa trimisa de liderii Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI), Federatiei "Spiru Haret" si Federatiei Educatiei Nationale (FEN) se arata ca "reglementarea vine in intampinarea dorintelor elevilor, ale parintilor acestora si ale cadrelor didactice, care au militat pentru sustinerea examenului de bacalaureat la disciplinele pentru care elevii au optat in cursul invatamantului liceal, iar nu la obiecte pe care nu au fost interesati sa le studieze si nici nu aveau cum, avand in vedere profilul unitatii de invatamant".

Liviu Pop, ministru interimar al Educatiei la acea vreme, a declarat ca propunerea sindicatelor privind introducerea bacalaureatului diferentiat din 2013 este pertinenta, deoarece forma actuala a acestui examen nu mai este adaptata situatiei din sistemul de invatamant.

Daniel Funeriu: Introducerea Bacalaureatului diferentiat inca din 2013 este o eroare majora

Daniel Funeriu
Foto: HotNews.ro
"Bacalaureatul diferentiat este prevazut in Legea Educatiei si era prevazut sa se desfasoare incepand cu generatia de elevi care intra la liceu in anul scolar 2012-2013", a declarat la inceputul lunii iunie fostul ministru al Educatiei Daniel Funeriu pentru HotNews.ro. "Introducerea lui inca din 2013 este o eroare majora: nu poti spune elevilor de clasa a XI-a ca modul de desfasurare al bacalaureatului li se schimba. Inca o data se introduce instabilitate prin masuri luate pe picior. Faptul ca aceasta masura este luata la cererea sindicatelor e o gluma: sindicatele conduc de fapt ministerul, fapt unic in Europa", a declarat Funeriu.

Potrivit fostului ministru al Educatiei, "in realitate guvernul ia aceasta decizie la presiunea fabricilor de diplome. Dupa ce au sustinut intrarea la facultate fara bacalaureat pentru ca fabricile de diplome sa aiba clienti, acum se incearca gasirea unor cai alternative pentru a da diploma de bacalaureat tuturor astfel incat elevii sa se transforme in cotizanti pentru fabricile de diplome. (...) O alta consecinta va fi omorarea in fasa a invatamantului profesional proaspat reintrodus. E o eroare sa impingi toti elevii inspre universitati".

Legea Educatiei Nationale, care a fost adoptata in mandatul de ministru al lui Daniel Funeriu, prevede ca bacalaureatul diferentiat intra in vigoare din anul 2016, cand termina liceul generatia de elevi care intra in clasa a IX-a in aceasta toamna.

Scoala profesionala incepe luna aceasta

Amintim ca din aceasta luna va reincepe Scoala profesionala, unde firmele au oferit locuri de practica pentru 20.000 de elevi. La Scoala profesionala se poate inscrie orice elev care a finalizat cu succes clasa a IX-a, potrivit Ministerului Educatiei. "Fiecare elev care va intra va beneficia de un contract tripartit elev - parinte, scoala, firma, iar firma va fi parte a procesului de selectie daca numarul elevilor este mai mare de numarul de locuri", a anuntat Ministerul Educatiei in luna februarie.

Fiecare elev care se inscrie in Scoala profesionala va beneficia de o bursa de 180 de lei pe luna, iar cifra de scolarizare pentru invatamantul profesional este de 20.000 de locuri pentru clasa a X-a, invatamant de zi.

Citeste aici mai multe despre invatamantul profesional


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4951 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    ?? (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:02)

    sabo [utilizator]

    Da de ce nu ii spune domnule CERTIFICAT(DIPLOMA) DE CALIFICARE!?
    • +1 (3 voturi)    
      Ca sa poti intra la particulara ! (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:41)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui sabo

      Este asa un fel de jumatate de bacalaureat, dar cu aceeasi valoare !!!

      Si prostii or sa fie egali cu desteptii !
    • +2 (2 voturi)    
      Din ratiuni electorale in prima faza (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:45)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui sabo

      Si pentru a mentine confuzia necesara ulterior pentru eventuale upgradari a acestei diplome.
      Peste cativa ani vor avea si ei drept de inscriere la anumite facultati, de pilda tehnice, apoi la altele si in final la toate.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru ca acela exista... (Joi, 6 septembrie 2012, 21:21)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui sabo

      ... in actuala lege (Art. 31/6), ca si in noul proiect (art. 22/2).
      Asta nu se mentioneaza in niciuna din declaratiile sustinatorilor bacului "profesional"
  • +1 (3 voturi)    
    porecla in renume... (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:23)

    Dedalus [utilizator]

    Abramburica nu isi dezminte porecla...

    Nu era mai simplu ca:
    - promovarea competentelor sa dea dreptul la un certificat (=acces pe piata muncii)
    si
    - promovarea si a celorlalte probe sa dea dreptul la diploma de bac (=acces in invatamntul superior)?!!


    Ce naiba de deosebire fata de alternativa descrisa de mine o are "bacul profesional"???

    Doar un "proiect la educatia antrpenoriala" in plus???!!

    Pai:

    a) Educatia aia "antrepenoriala" e plina de greseli masive, de prostii si de aiureli - nu vad la ce foloseste sa o stii - mai rau te incurca...

    b) Ca sa treci "pe bune" un proiect la asa ceva e cel putin la fel de greu ca un examen la romana. Iar daca vrei sa faci doar un proiect sau examen de forma, de ce naiba sa il mai faci?!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Logica de socialism multilateral-dezvoltat. (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:34)

    IncontinentiaButtocks [utilizator]

    "Angajatorii sunt reticenti sa ii angajeze pe cei care termina liceul, dar nu au luat bacalaureatul, multi absolventi sunt someri"
    Daca il implementeaza angajatorii vor fi reticenti sa-i angajeze pe cei care au luat bacalaureatul profesional. Du-uh.
    • +2 (2 voturi)    
      pai da! (Marţi, 4 septembrie 2012, 16:20)

      rider [utilizator] i-a raspuns lui IncontinentiaButtocks

      asa si este.
      spune-mi si mie o companie(si ma refer la o companie cu pretentii, deci care ofera un salariu mai mult dect decent) care te angajeaza doar cu liceul. - raspuns: nici una!

      Tu te referi la acest tip de angajator.
      ce faci doar cu liceul (dar sa nu detii competente in anumite domenii (constructii, amenajri, agricultura, etc...))? - poate vanzator la chisocul de pe colt.
  • +2 (2 voturi)    
    da de ce (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:44)

    zmeurat [utilizator]

    trebuie toti sa faca 12 clase? Nu mai exista scolile de meserii? scrie in constitutie ca un instalator trebuie neaparat sa aiba si bacalaureat?exista vreun articol in aceeasi constitutie ca o femeie de curatenie trebuie sa aiba bacalaureatul?Pai daca toti o sa aiba bacalaureat (indiferent de care e ste) atunci cine o sa mai practice o MESERIE?Daca termina 10 clase si nu este in stare sa mearga in continuare cu scoala, ofera-i o alternativa - adica sa invete o meserie - daca dupa aceea il loveste dorul de invatat nu are decit sa mearga si la munca si la scoala, poate atunci o sa invete respectul fata de sine si supa aceea fata de lumea care il inconjoara.
    • 0 (0 voturi)    
      Scolile profesionale... (Joi, 6 septembrie 2012, 21:27)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui zmeurat

      ...au fost desfiintate de d-na Andronescu si reabilitate de ministrul Funeriu. Prin actuala lege a invatamantului se urmarea incurajarea tinerilor ca, pe baza inclinatiilor descoperite in timpul invatamantului obligatoriu, sa se orienteze rapid spre o meserie, prin intermediul scolii profesionale, sau sa continue studiile. Din pacate, dl. Funeriu a socat tinerii cu radicalismul sau, iar d-na Andronescu, mai intelegatoare, cedeaza, mentinand confuzia creata de avalansa de diplome.
  • +2 (2 voturi)    
    examene pentru nimic (Marţi, 4 septembrie 2012, 15:19)

    chiuariu [utilizator]

    or intrat in sevraj. la ce naiba foloseste peticul ala de hartie numit bacalaureat profesional? parca chestia asta se numea atestat si o lua toata lumea.
    • +1 (1 vot)    
      La ce foloseste? (Miercuri, 5 septembrie 2012, 8:01)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui chiuariu

      Pai daca citeai cu atentie tot articolul ai fi inteles. Este o pacaleala trasa acestei natiuni. Elevul nepregatit astazi sa obtina un bacalaureat valabil va obtine foarte usor un bacalaureat profesional. Bun, acesta ii da dreptul doar in piata muncii dar ii mai da un drept. Poate sa il up-gradeze. Peste un an, sau doi, acesta da diferenta la bacul national (nu tot bacul cum ar fi normal) si gata nepregatitul de acum un an sau doi este OK si poate intra in invatamantul superior. Si astfel toata puzderia de universitati au carne de tun pentru diplomele lor. Capisci? Ce nu am inteles eu este in ce fel il va califica pe acest elev o patalama in vreo meserie? Pentru ca el nu a invatat niciuna! Si in acesta situatie care piata a muncii ii va fi deschisa? Niciuna! Doar muncitor necalificat pe la salubritate sau carator de lazi sau de span sau . . . .!!!!. Doamna ministru ar fi trebuit sa stie ca piata muncii nu este un fel de azil pentru neputinciosi si needucati. Ea presupune calificare in diferite domenii si asta se poate obtine doar prin scolile profesionale. Daca insa un absolvent de scoala profesionala vrea mai mult nu are dact sa urmeze cursurile liceale de la zero (in diferite forme de invatamant) apoi sa dea ex. de bacalaureat.
  • 0 (2 voturi)    
    ecaterina te vrea prost =) (Marţi, 4 septembrie 2012, 16:16)

    penibil [anonim]

    Introducerea bacalaureatului profesional blocheaza orice posibilitatea a celor ce il promoveaza sa mai faca o facultate daca se decid mai tarziu in acest scop
    • 0 (4 voturi)    
      nu ai dreptate (Marţi, 4 septembrie 2012, 17:19)

      rider [utilizator] i-a raspuns lui penibil

      "Daca un elev a optat intr-o sesiune pentru Bacalaureatul profesional, se poate razgandi anii urmatori si se poate inscrie la Bacalaureatul national, dand examenele care reprezinta "diferenta" dintre cele doua tipuri de bacalaureat"

      in traducere: am "bac profesional" dar vreau la facultate, atunci in vara cand vin examenele le dau pe cele care trebuiau pentru "bac national". - si uite asa am diploma, pot sa ma duc la facultate s.a.m.d.
  • 0 (0 voturi)    
    tute si plavani agramati (Marţi, 4 septembrie 2012, 19:08)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    Am fost informati ca bacalaureatul (ne)profesional nu va incude proba scrisa la limba si literatura romana. Mi-a spus asta un nene Liviu Pop, la antena 3, care a rostit si celebrul plural "esece". Acolo vrea parlamentul sa aduca vitoarele generatii de absolventi de licee? La nivelul unei tute ca EBA sau al unui plavan ca Pop? Cit despre (putin)stimabilii parlamentari, multi dintre ei nu are trece niciodata de un bacalaureat care sa contina o unica proba: competenta de a minti/insela.
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit stimabile! (Miercuri, 5 septembrie 2012, 8:03)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Anonim AntiBasescu

      La proba asta cu mintitul ar trece toti cu brio! Nu crezi?
    • 0 (0 voturi)    
      Domnul Pop nu prea le are... (Joi, 6 septembrie 2012, 21:48)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Anonim AntiBasescu

      ..cu cititul legilor ( a se vedea episodul cand incerca sa le explice celor de la CNATDCU ca nu au dreptul sa-si fca meseria). Pe de alta parte, si explicatiile d-nei Andronescu sunt neclare. Dumneaei spune ca probele de competente vor fi comune. Ma uit la actuala lege si vad ca probele de bac constau in:
      - evaluarea competentelor lingvistice;
      - evaluarea competentelor digitale;
      - evaluarea competentelor formate pe durata invatamantului liceal.
      Prin urmare, toate probele actuale sunt de competente. Atunci care e diferenta intre cele doua bacuri propuse? Undeva se intretine brambureala, fie intentionat, fie din lipsa de profesionalism.
  • 0 (2 voturi)    
    o părere (Marţi, 4 septembrie 2012, 23:41)

    mileniul_trei [utilizator]

    Nu am cunoștințe în domeniu, dar eu cred că cel mai simplu ar fi așa:
    - un singur bacalaureat, dar cu subiecte de niveluri diferite pentru a obține note de trecere și elevii ce nu sunt performanți, dar au totuși cunoștințe medii;
    - accesul în facultăți să se facă doar cu o notă la bacalaureat mai mare, nu doar cu diploma de bacalaureat;
    - toți absolvenții de liceu să aibă posibilitatea să opteze pentru un examen de competențe profesionale — poate există absolvenți care inițial vor facultate apoi renunță și au nevoie de o diplomă profesională pentru angajare.

    Cred că nu ar trebui să se grăbească. E obligatorie o dezbatere publică, zic eu.
    • +1 (1 vot)    
      da si nu... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:57)

      radul [utilizator] i-a raspuns lui mileniul_trei

      diplomele profesionale se dau deja, dar sunt GREU de luat.


      In domeniul IT cele mai simple pornesc de la ECDL si competente generale de secretariat, pana la certificari avansate pe tehnologii Java sau Oracle sau mai stiu eu ce.


      Nu ai nevoie de facultate ca sa lucrezi pe salarii mari in IT, dar ai nevoie sa stii ce faci! Atestatele si certificarile ministerului sunt apa de ploaie! Eu n-as angaja in viata mea pe cineva care-mi aduce doar atestatul dat de minister.


      Pana la urma, nici absolvirea unei facultati nu garanteaza mare lucru. ;)


      Asadar, eu propun sa-i sustinem pe guvernanti ca oricum diplomele alea au valoare doar pentru cei care intra in sistem bugetar si in plus le da o oarecare liniste berbecutilor care vor "s-o arda artistic" pana se dezmeticesc si realizeaza ca salamul nu creste in frigider si trebuie sa muncesti pentru el.


      In sectorul privat, orice firma mai de doamne ajuta isi triaza singura candidatii pe posturi.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru antiBasescu (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:41)

    lamaie [utilizator]

    Citind cele scrise, nu cred, ca ati luat o nota de trecere la l. romana. Multe si inacceptabile greseli elementare de gramatica de nivel clasa a IV!
    Acest gen de bacalaureat nici nu poate fi finalizat cu o diploma, ci doar cu un certificat de terminare a liceeului. Scolile post-liceale nu cer diplome, si bine fac.
    Poti invata o meserie cautata pe piata muncii si fara diploma de bacalaureat.
    Daca dupa 4 ani de liceu nu folosesti corect, in scris, l. romana, nu intelegi sensul cuvintelor, la citirea unui text la prima vedere, cum poti avea pretentia de a urma o facultate??? Oare, marii patrioti din usl cum accepta ca absolventii de liceu sa nu cunoasca istoria si geografia Romaniei?
    Admiterea in liceu ar trebui sa fie obligatorie si examenul de bacalaureat sa fie dur si cei care merita, sa-l treaca. Numai asa vom avea absolventi de facultate cu un inalt grad de profesionalism, dar, selectati si prin examen de admitere.
    abranburica, cu cele 2 grame de creer, conform propiilor spuse la tvr1, nu putea emite decat o alta prostie. Recunoaste, implicit, proasta pregatire din liceu, dar, nu cauta sa elimine cauza. Proasta pregatire a profesorilor de liceu, superficialitatea elevilor, eliminarea admiterii la licee, manuale facute pentru tembeli si nu pentru copii inteligenti.
    Ideea comunista ca toti copiii trebuie sa faca liceul, fie teoretic, fie tehnic. Dar, toate terminate cu Diploma de bacalaureat!!! diploma conteaza, hartia, dar, ce ascunde ea!? De ce e nevoie de promovabilitate de 100% la bacalaureat? Primesc profesorii un spor la salariu?
    • 0 (0 voturi)    
      Acum ani buni... (Joi, 6 septembrie 2012, 22:08)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui lamaie

      ...gramatica insemna mai mult decat adaugarea in exces a semnelor de exclamare. Limba romana de atunci nu permitea virgula intre subiect si predicat, nici intre verb si completiva, prescurtarea pentru "limba" era "lb."; "oare" nu se izola artificial de restul frazei, "dar"nu era urmat de virgula, toate propozitiile aveau predicat, cu exceptia celor eliptice, iar oamenii erau invatati sa se asculte putin inainte de a vorbi. Erau reguli intelepte. Dar la ce i-au folosit gramaticii? La ce le-a folosit oamenilor aruncarea lor la gunoi?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică