​BAC 2012 Baremul de corectare la examenul de Limba si literatura romana

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Luni, 2 iulie 2012, 15:03 Actualitate | Esenţial

Baremul la Limba si literatura romana
Foto: Ministerul Educatiei
Baremul de corectare la examenul de Limba si literatura romana a fost publicat pe edu.ro. Absolventii de liceu au avut de rezolvat trei subiecte mari, cu mai multe sub-puncte, fiecare subiect fiind notat cu cate 30 de puncte. Baremul prevede ca "se puncteaza oricare alte formulari/modalitati de rezolvare corecta a cerintelor", nu se acorda punctaje intermediare, altele decat cele precizate explicit prin barem, si ca nota finala se calculeaza prin impartirea la 10 a punctajului total acordat pentru lucrare. 
"Proba scrisa - Limba si literatura romana
BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE
Varianta 4

* Se puncteaza oricare alte formulari/modalitati de rezolvare corecta a cerintelor.
* Nu se acorda punctaje intermediare, altele decat cele precizate explicit prin barem. Nu se acorda fractiuni de punct.
* Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se calculeaza prin impartirea la 10 a punctajului total acordat pentru lucrare.

SUBIECTUL I     (30 de puncte)
1. cate 1 punct pentru numirea fiecarui sinonim pentru sensul din text al cuvintelor date (de exemplu: pacea - linistea, armonia; a uimit - a impresionat, a surprins)     2x1p= 2 puncte
2. explicarea rolului cratimei in secventa indicata (de exemplu: marcheaza elidarea unei vocale; reda pronuntarea intr-o singura silaba a doua cuvinte)     2 puncte
3. construirea unui enunt in care se foloseste corect o locutiune/expresie cu substantivul indicat     2 puncte
4. mentionarea tipului de perspectiva narativa (de exemplu: perspectiva subiectiva)     4 puncte
5. cate 2 puncte pentru transcrierea fiecaruia dintre cele doua cuvinte din campul semantic indicat (de exemplu: parintii, sora)     2x2p= 4 puncte
6. cate 2 puncte pentru precizarea fiecaruia dintre cele doua motive literare identificate in textul dat (de exemplu: munca, demnitatea)     2x2p= 4 puncte
7. prezentarea adecvata a valorii expresive a verbelor la timpul imperfect din text 4 p. / prezentare schematica 2 p.     4 puncte
8. - cate 1 punct pentru mentionarea fiecareia dintre cele doua trasaturi ale genului epic, prezente in textul dat (de exemplu: folosirea naratiunii ca mod de expunere dominant; prezenta instantelor comunicarii narative - narator, personaj)     2x1p= 2 puncte
- cate 1 punct pentru ilustrarea cu exemple din text a fiecarei trasaturi mentionate     2x1p= 2 puncte
9. comentarea adecvata si nuantata a secventei citate, in limitele de spatiu indicate 4 p. / comentarea partial adecvata sau nerespectarea limitelor de spatiu indicate 2 p.     4 puncte

SUBIECTUL al II-lea     (30 de puncte)
- structura discursului de tip argumentativ:
  • formulare adecvata a ideilor in scris: text clar organizat, coerent, cu echilibru intre cele trei componente: ipoteza, enuntarea si dezvoltarea argumentelor, concluzia 4 p. / formulare partial adecvata 2 p.     4 puncte
  • utilizare adecvata a mijloacelor lingvistice utile exprimarii unei aprecieri (de exemplu: verbe de opinie, adverbe/locutiuni adverbiale de mod folosite ca indici ai subiectivitatii evaluative, conjunctii/locutiuni conjunctionale cu rol argumentativ, utilizate pentru exprimarea raporturilor de tip cauzal, consecutiv, final, concluziv etc., conectori argumentativi) 4 p. / utilizare partial adecvata 2 p.     4 puncte
- continutul argumentarii:
  • formularea ipotezei/a propriei opinii fata de problematica propusa [Formularile de tipul Sunt/nu sunt de acord cu afirmatia... / Autorul are dreptate cand afirma ca... / Afirmatia autorului este corecta..., neinsotite de enuntarea propriei opinii, nu se considera ipoteza.]     2 puncte
  • cate 3 puncte pentru enuntarea fiecaruia dintre cele doua argumente [pro si/sau contra] adecvate ipotezei     2x3p= 6 puncte
  • cate 3 puncte pentru dezvoltarea corespunzatoare a fiecaruia dintre argumentele enuntate     2x3p= 6 puncte
  • formularea unei concluzii pertinente     2 puncte
- respectarea normelor limbii literare si a limitei de spatiu indicate:
  • registrul stilistic adecvat cerintei     1 punct
  • respectarea normelor de exprimare (0-1 greseli lexicale sau morfosintactice - 2 p.; 2 greseli - 1 p.; 3 sau mai multe greseli - 0 p.)     2 puncte
  • respectarea normelor de ortografie si de punctuatie (0-1 greseli ortografice si de punctuatie - 2 p.; 2 greseli - 1 p.; 3 sau mai multe greseli - 0 p.)     2 puncte
  • respectarea limitelor de spatiu indicate     1 punct

SUBIECTUL al III-lea     (30 de puncte)
Continut - 16 puncte
- evidentierea adecvata si nuantata a doua trasaturi ale textului poetic studiat, care fac posibila incadrarea intr-un curent cultural/literar, intr-o perioada sau orientare tematica     4 puncte
  • cate 1 punct pentru mentionarea fiecarei trasaturi care face posibila incadrarea intr-un curent cultural/literar, intr-o perioada sau orientare tematica     2x1p= 2 puncte
  • cate 1 punct pentru evidentierea adecvata si nuantata a fiecarei trasaturi mentionate     2x1p= 2 puncte
- cate 2 puncte pentru prezentarea nuantata a fiecareia dintre cele doua imagini/idei poetice, relevante pentru tema si viziunea despre lume din textul studiat     2x2p= 4 puncte
- cate 1 punct pentru ilustrarea fiecaruia dintre cele patru elemente de compozitie si de limbaj ale textului poetic studiat, semnificative pentru tema si viziunea despre lume     4x1p= 4 puncte
- sustinerea opiniei formulate cu argumente adecvate 4 p. / incercare de sustinere a opiniei sau schematism 2 p. / simpla enuntare a opiniei 1p.     4 puncte

Redactare - 14 puncte
- organizarea ideilor in scris     3 puncte
  • 3 puncte pentru text clar, organizat, coerent, cu echilibru intre introducere, cuprins si incheiere, in care constructia paragrafelor subliniaza ideile in succesiune logica
  • 2 puncte pentru text partial organizat, cu dezechilibru intre componente, in care constructia paragrafelor nu subliniaza ideile in succesiune logica
  • 1 punct pentru text vag organizat, fara evidentierea trecerii de la o idee la alta
- abilitati de analiza si de argumentare     3 puncte
  • 3 puncte pentru relatie adecvata intre idee si argument, utilizare de argumente convingatoare, formulare de judecati de valoare relevante
  • 2 puncte pentru relatie partial adecvata intre idee si argument, utilizare de argumente insuficient de convingatoare, formulare de judecati partial relevante
  • 1 punct pentru relatie nerelevanta intre idee si argument, schematism
- utilizarea limbii literare (stil si vocabular potrivite temei, claritate a enuntului, varietate a lexicului, sintaxa adecvata 2 p. / vocabular restrans, monoton 1 p.)     2 puncte
- ortografia (0-1 erori: 2 p. / 2 erori: 1 p. / 3 sau mai multe erori: 0 p.)     2 puncte
- punctuatia (0-1 erori: 2 p. / 2 erori: 1 p. / 3 sau mai multe erori: 0 p.)     2 puncte
- asezarea corecta a textului in pagina, lizibilitatea     1 punct
- incadrarea in limitele de spatiu indicate     1 punct

In vederea acordarii punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum doua pagini (600 de cuvinte) si sa dezvolte subiectul propus."






SUBIECTELE LA LIMBA SI LITERATURA ROMANA






Citeste si:


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

11802 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Idee (Marţi, 3 iulie 2012, 0:20)

    Tomitan [anonim]

    Cred ca ar fi frumos ca cele mai inteligente si originale raspunsuri la subiectele Ii si III sa fie publicate:) asa ar fi rasplatiti zic eu cei pentru care Limba Romana este o placere, si nu doar o materie ce trebuie trecuta la bac...sunt curios cati dintre noi, astia mai " batrani" suntem tentati de a pune mana pe creion si de a incerca subiectele, 10-20-30 de ani de la promovarea bacului, si indiferent de domeniul sau/ si tara in care lucram
    Mi-au placut subiectele de anul acesta, felicitari. Iar pe Mateiu Caragiale l- am.......reascultat :) de curand: drumul de o ora pe autostrada, spre sau de la serviciu e mult mai placut ascultand o catre audio in Romana :)


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version