Mai multi cetateni din sectorul 3 al Bucurestiului cer Primariei Capitalei sa verifice daca primaria de sector a reamenajat legal Bulevardul Unirii pentru care s-au alocat circa 10 milioane de euro

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 6 mai 2015, 15:47 Actualitate | Administratie Locala

Bd. Unirii 4
Foto: Hotnews
Cetatenii din grupul civic Cetatean Sector 3 cer consilierilor generali si primarului general, Sorin Oprescu, sa verifice daca Primaria sector 3 a respectat legea atunci cand a demarat  lucrarile de amenajare a bulevardului Unirii desi Consiliul General al municipiului Bucuresti nu si-a dat acordul in acest sens. Cetatenii spun ca Primaria de sector nu avea voie sa realizeze aceste lucrari deoarece bulevardul se afla in administrarea Primariei Capitalei si nu a primariei de sector. Lucrarile de amenajare a bd-ului Unirii au inceput in 2013, iar in ultimii doi ani Consiliul local sector 3 a alocat pentru aceasta lucrare circa 10 milioane de euro.

"Va adresam o invitatie in privinta evaluarii legalitatii proiectului de amenajare a bulevardului Unirii (I.C. Bratianu - Alba Iulia, ambele sensuri) proiect demarat ilegal de Negoita Robert, edilul sectorului 3, in septembrie - octombrie 2013. Noi consideram ca baza legala a proiectelor de dezvoltare a Bucurestiului este calcata in picioare de administratia sectorului 3. Noi, Grupul Civic Cetatean Sector 3, credem ca administratia publica locala a sectorului 3, prin actiunile intreprinse de Negoita Robert, de Administratorul public Mitache Constantin si directorii executivi, a incalcat o serie de Hotarari ale Consiliului General, precum si legi importante in materie de amenajarea domeniului public. Primaria Sectorului 3 avea doar dreptul de a amenaja spatiile verzi, conform HCGMB nr. 113/1998 privind administrarea spatiilor verzi si aliniamentelor stradale aferente strazilor de pe teritoriul Primariilor de sector. Negoita Robert nu a solicitat C.G.M.B. si nu a primit, daca a solicitat, transmiterea temporara a administrarii arterei Unirii (I.C. Bratianu - Alba Iulia, ambele sensuri), asa cum s-a intamplat in cazul Strazii Eugeniu Carada si Smardan in anul 2009, conform HCGMB nr. 189/27.05.2009 si HCGMB nr. 357/03.11.2009. Va adresam acesta scrisoare cu rugamintea de a ne comunica daca apreciati ca o lucrare de o asemenea importanta poate fi executata fara a avea drept de administrare asupra arterei sau a oricarui alt tip de obiectiv aflat in administrarea Primariei Municipiului Bucuresti", se arata in scrisoarea deschisa adresata consilierilor generali si primarului Sorin Oprescu.


Cetatenii spun ca vor face sesizari catre Curtea de Conturi, Ambasada SUA, catre comisiile de mediu si administratie publica locala din Parlamentul European.

Repreyentantii Primariei sector 3 au declarat in repetate randuri ca au executat legal lucrarile de pe bd. Unirii. Asta desi, la inceputul acestui an, dupa inceperea lucrarilor au cerut Consiliului General al Municipiului Bucuresti transferul bd. Unirii din administrarea Primariei Capitalei in administrarea Primariei sector 3. Proiectul a fost pus pe ordinea de zi, dar nu a fost aprobat.


Lucrarile de amenajare a bd-ului Unirii au inceput in 2013. In acel an, Consiliul local sector 3 a alocat pentru aceasta lucrare 1,1 milioane euro. In 2014, alesii locali au alocat inca 8,7 milioane de euro pentru acest proiect.

De aceasta suma imensa, Primaria sectorului 3 a reamenajat trotuarele de pe bulevardul Unirii, desfiintand o banda de spatiu verde si amenajand parcari. In plus, a fost pavata cu granit toata artera, s-au amenajat jardiniere, s-au pus pergole roz, mov si albe, iar in fata magazinului Unirea s-a facut chiar un zid imens de beton care potrivit autoritatilor are rol decorativ. Acum, lucrarea este aproape terminata. Proiectul a starnit numeroase proteste din partea cetatenilor, acestia reclamand distrugerea spatiului verde, betonarea copacilor si inutilitatea zidului de beton. HotNews.ro a scris aici si aici despre acest subiect.

In plus, pe langa suma uriasa pe care Primaria o plateste pentru aceasta lucrare si distrugerea spatiilor verzi, HotNews.ro a sesizat faptul ca strada nu se afla in administrarea Primariei sector 3, ci a Primariei Capitalei, deci potrivit legii institutia nu poate realiza lucrari acolo cu exceptia curateniei stradale si ingrijirea spatiilor verzi.

Chiar primarul Sorin Oprescu a declarat in mai multe randuri ca nu si-a dat acordul pentru aceste lucrari. Nici Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a emis nicio hotarare in acest sens asa cum s-a intamplat in trecut pentru alte strazi administrate de Primaria Capitalei, dar pe care Primaria de sector a executat lucrari. Un astfel de exemplu este strada Eugen Carada din Centrul istoric al Capitalei.

"Acolo lucrurile s-au petrecut asa: arhitectul sef al sectorului si domnul primar al sectorului 3 (n.r. Robert Negoita) m-au rugat sa le dau voie sa ridice trotuarele si sa faca panta de pamant, pentru pomii de pe margine, de pe aliniament. Am spus, da, daca vor sa faca asta si am mers personal sa ma uit pentru ca strada este in administrarea noastra. Dupa aceea, spre surprinderea noastra am constatat ca toate lucrarile executate acolo nu au nici un fel de aprobare, nici din partea sectorului. In conditiile acestea au primit amenda, o data de 50 milioane lei vechi, dupa aceea de 100 milioane lei vechi pentru pomii care au fost taiati si dupa aceea ultima amenda este de 500 de milioane lei vechi", a declarat primarul general Sorin Oprescu in luna martie 2014, cand lucrarile de amenajare a bulevardului erau in toi.

Reprezentantii Primariei sector 3 sustineau insa altceva.

"Primaria Sectorului 3 a demarat, in 2013, un amplu proiect de modernizare a Bulevardului Unirii. Acest proiect viza punerea in valoare a bulevardului prin crearea unei bariere de flori, arbusti si pomi, modernizarea spatiilor verzi, inclusiv prin instalarea unor sisteme automate de irigare si modernizare a zonei pietonale prin refacerea pavajului cu granit antiderapant.  De asemenea, proiectul a fost demarat intrucat circulatia pietonala si a autovehiculelor nu era reglementata, existand pericolul permanent, atat de accidente, cat si de ingreunare artificiala a circulatiei. Mentionam faptul ca lucrarile au fost demarate in contextul in care Primaria Municipiului Bucuresti nu avea in plan niciun astfel de proiect care sa vizeze Bulevardul Unirii. Astfel, Primaria Sectorului 3 a efectuat, in anul 2013, lucrari de sistematizare pe verticala pe b-dul Unirii, tronson Piata Alba Iulia - str. Traian. Lucrarile au fost efectuate de un operator economic specializat, pe baza unui proiect tehnic, si au constat, in principal, in reconfigurarea spatiului carosabil original al bretelelor de circulatie. In ceea ce priveste acordurile si avizele necesare executiei lucrarilor, mentionam ca, in conformitate cu prevederile art. 7 din H.C.G.M.B. nr. 254/2008 privind administrarea retelei stradale principale si a lucrarilor de arta din Municipiul Bucuresti, au fost obtinute Avizul nr. 18022/19.11.2013 al Administratiei Strazilor din cadrul Consiliului General al Municipiului Bucuresti si Avizul Comisiei Tehnice de Circulatie a Municipiului Bucuresti. Pentru efectuarea lucrarilor, au fost emise Autorizatiile de construire nr. 777/15.11.2013 si nr. 918/24.12.2013. In consecinta, lucrarile de sistematizare pe verticala executate au avut toate avizele si acordurile necesare. In paralel, pe b-dul Unirii au fost efectuate lucrari de amenajare a spatiului verde, Primaria Sectorului 3 avand competente exclusive in acest sens", se rata intr-un punct de vedere trimis de Primaria sector 3 la solicitarea HotNews.ro la inceputul acestui an.

FOTOGALERIE Ce lucrari a executat Primaria sector 3 pe bd. Unirii
































































[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
1700 vizualizari
  • +2 (4 voturi)    
    Musterii pt BECIUL DOMNESC (Miercuri, 6 mai 2015, 15:59)

    Cheie primara [utilizator]

    Sunt numai parcari pt masini, Pista de bici a fost desfiintata.
  • +2 (4 voturi)    
    o mizerie sinistra.. (Miercuri, 6 mai 2015, 16:05)

    racing [utilizator]

    ..ce au realizat edilii. sau mai bine e-diliii. in loc sa faca loc oamenilor care se plimba (pe jos sau cu bicicleta), ei au pus betoane si masini..
  • 0 (4 voturi)    
    fals (Miercuri, 6 mai 2015, 16:14)

    bobo [anonim]

    E foarte frumos ce s-a facut, nu s-a taiat nici un copac, s-au transformat niste zone noroioase in ceva modern.
  • 0 (4 voturi)    
    bd Unirii (Miercuri, 6 mai 2015, 16:17)

    bobo [anonim]

    Cred ca la acest moment este una dintre putinele zone care arata decent, din tot Bucurestiul.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa-l ia gaia pe Negoita si sa-l duca la Jilava (Miercuri, 6 mai 2015, 16:26)

    vladf [utilizator]

    Nu stiu cine a pavat podul dintre centrul vechi si zona de tranzit de la Unirii.
    Pavat in 2 saptamani, bucatile de granit sunt una mai sus alta mai jos, marginile nu sunt finalizate.
    2 saptamani a trebuit sa mergem prin praf, podul ala este traversat zilnic de peste 20.000 de persoane.
    Lucrare de tot rahatul, sa lasi tu cu zilele oamenii sa merga prin praf si nisip sau pe carosabil pt. ca ai contractat o firma impotenta ... de tot rahatul.
    Negoita sper sa ajunga cat mai rapid la puscarie, acolo unde ii este locul.
  • -2 (2 voturi)    
    Edilitara . (Miercuri, 6 mai 2015, 17:04)

    lentila [anonim]

    Se vede treaba ca avem compatrioti care habar n-au cum sta treaba cu modernizarile de oriunde ar fii . Ei stiu una si buna : Gica contra . Noroc ca tot noi am inventat si zicala '' cainii latra , ursul trece '' .
  • 0 (4 voturi)    
    lucrare de mantuiala pe multi bani (Miercuri, 6 mai 2015, 17:30)

    andrei_2013 [utilizator]

    Voi ati vazut cum aluneci pe patratele rosii de granit ?
    In special cand ploua. Eu merg in fiecare zi pe acolo si trebuie sa am grija pe unde calc.
    La asa un bulevard larg, daca tot l-au refacut complet, nu au avut loc pt. pista de biciclete ?
    • +3 (5 voturi)    
      ma sunteti cu capul? (Miercuri, 6 mai 2015, 17:47)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui andrei_2013

      Mai lasati nabii pistlele astea de biciclete.
      Pietonii pe unde naiba mai merg?

      Am fost in weekend in IOR , e jale daca vrei sa te plimbi. Am vazut in 2 ore 3 biciclisti care au dat peste un plimbaret , intr-un caz fiind vorba de un copil mic (4-5).

      Un doi piste de biciclisti ....mai potol
      • +2 (2 voturi)    
        unde nu-i cap, vai de picioare (Miercuri, 6 mai 2015, 21:36)

        sobolan [anonim] i-a raspuns lui silmix

        Aici e vorba despre un întreg bulevard, făcut la mișto pe o grămadă de bani și fără aprobări de către Betoniță, iar tu spui de IOR și te plângi de bicicliștii teribiliști din parc.

        Nu mai bine vorbim despre bicicliștii ăia care bagă kilometri zilnic până la muncă pe același bulevard și de care edilii-și bat pingelele constant, ca să nu spun altceva, doar pentru că pot?

        Bicicliștii de care spui, ("de parc" le spun eu, no disprespect) sunt o specie diferită (fie copii cu vreun hardtail mai pricopsit, fie cupluri care dau o talpă pentru fitness, fie cicliștii de weekend, cărora le e frică să iasă cu bicla pe stradă din cauza mașinilor și a traficului infernal, etc), deci nu prea văd sensul a ceea ce spui.

        Da, e perfect normal ca în A.D. 2015 să vrei o pistă de bicicliști într-o capitală *europeană* și nu văd de ce s-ar potoli lucrurile și astfel de cerințe. Ai participat la vreun marș al bicicliștilor în ultimii ani? Ai văzut câte mii de persoane vor o minimă schimbare? În Sibiu ai fost recent? Ai văzut pistele pentru bicicliști? Cunosc cazuri care au picat examenul de conducere pentru că au călcat banda aia. Deci, despre ce vorbim? Plimbările de weekend în IOR? Același IOR unde ți se dă amendă dacă stai pe iarbă? Același IOR în care n-ai loc să arunci un ac din cauza aleilor f înguste, dar în care primaru-și găsește niște mușterii care să-și deschidă terase, deși legea parcă spune că sunt interzise? Același parc care duhnește a mici și în care se voia construirea unei săli polivalente de x metri pătrați pentru că, ce să vezi, nu mai sunt atâtea locuri în sector în care să se facă un proiect similar?

        Hai să fim serioși. Nu mai bine vorbim despre bd. Unirii și despre același primar? Până la urmă, ar putea fi un IOR extins, cu alei late, care să cuprindă și pietoni dar și piste de bicicliști. Problema e că, momentan, e doar o bătaie de joc. Pe banii tăi și-ai mei. Cine-i cu capul?
        • -1 (3 voturi)    
          yeah yeah (Joi, 7 mai 2015, 2:12)

          silmix [utilizator] i-a raspuns lui sobolan

          Sa extinzi trotuarul in parc (ceea ce sa si intamplat in IOR) inseamna sa torni asfalt in loc de iarba.

          2. Trotuarul este pentru pietoni.Carosabilul pentru biciclisti.

          Si daca vorbim de splai de la alba iulia pana la unrii) e destul sa se faca banda pentru biciclisti acolo , nu pe trotuar.

          Nu o sa vezi tu capitala europeana unde tricilistul are prioritate in fata pietonului.

          Si apropo , nenea capitala europeana in care tie frica de masini.Cu 198 de decese si peste 4000 de spitalizari in randul biciclistilor , ti se pare ca Amsterdamul e capitala europeana?
          • 0 (0 voturi)    
            heh (Joi, 7 mai 2015, 16:02)

            sobolan [anonim] i-a raspuns lui silmix

            ok, deci responsabilu' cu reabilitarea și întreținerea parcului a lățit trotuarele, a turnat asfalt și, colac peste pupăză, nu te lasă să stai pe iarbă. Omiți toate cașcarabetele de pe marginea trotuarelor și chestiile pe care le-am spus mai sus. Soluția (temporară sau nu) vine tot dintr-un parc de pe "afară" - pe lângă asfalt se poate pune criblură fină, peste care se aplică o plasă la fel de fină,ca să nu se împrăștie. Rezolvă și bicicliștii, și nevoile pietonale.

            2. Foarte de acord. Doar că Oprescu e un bizon coclit și le-a pus pe trotuar iar majoritatea șoferilor din București când văd bicicliști pe asfalt fac spume. Legea spune că dacă ai pistă de bicicliști, ești obligat să mergi pe ea, altfel, în cazul în care se întâmplă ceva, ești tras la răspundere. Ține cont că mulți dintre bicicliștii care preferă trotuarul șoselei procedează așa pentru că le e frică să se bage în trafic. Bașca, n-au piste pe carosabil.

            3. Exact. În loc să facă niște piste în regulă, Negoiță le-a eliminat complet din *master plan* pentru că așa vrea mușchiul lui. Nu mai zic de terasele și pergolele care le-au luat locul, sau parcările de neam prost. E de ajuns să aprobe ca pista de bicicliști să fie comună cu cea de autobuze, care e unică, dacă nu mă înșel și iată, am rezolvat problema ta. Se vrea asta?

            4. A spus cineva că biciclistul are prioritate înaintea pietonului? Dar pietonul înaintea mașinilor? Nu cred. Puțin bun-simț față de primii totuși nu cred că ar strica. Până la urmă, dai niște kilograme jos, nu mai dai bani pe benzină, etc. Sunt sigur că găsești și tu câteva motive în plus, dacă dai o pedală în weekend.

            5. Mă faci să râd. Mai caută statistici și mai dă o tură și prin Amsterdam, de data asta fără să fumezi. Sigur, o infrastructură dezvoltată pro-biciclete aduce după sine și riscuri, recte decese și accidente, iar olandezii bagă viteză de numai pe pistă. E alegerea fiecăruia, până la urmă.
            • 0 (0 voturi)    
              Ma faci tu sa rad (Joi, 7 mai 2015, 21:48)

              silmix [utilizator] i-a raspuns lui sobolan

              Cauta la statistici rapoartele politiei nu ale eco maniacilor

              Although the total number of road fatalities in the Netherlands has been steadily decreasing for years, the numbers of cyclists and pedestrians killed on the road remains the same.

              an report is that cycling in the Netherlands is dangerous as 40% of all traffic accidents involve cyclists, whereas these only account for 27% of all travel.

              A quarter of traffic fatalities are cyclists – that was a whopping 367 people in 2013.
              • 0 (0 voturi)    
                dada, fix eco maniac (Vineri, 8 mai 2015, 11:15)

                sobolan [utilizator] i-a raspuns lui silmix

                bun, uite ni;te cifre din 2013, 2012,2010 și alte din astea.

                "The number of cyclists killed in traffic has fallen by 8 percent, from 200 in 2012 to 184 in 2013. Especially among children younger than 15 years, the number fell. In 2013, five young cyclists died, a year earlier that was 13. Fatalities among pedestrians fell from 68 to 56.

                Such a significant decrease sounds like good news. However, to some that number of 184 cycling deaths may seem like an awful lot for such a small country with just 16.8 million inhabitants. To put it in perspective you have to bear in mind that the Dutch cycle incredibly much and that that distance is also increasing. According to CBS Netherlands, the distance cycled in the years from 2010 to 2012 was 13.7 billion kilometres. This increased to 14.8 billion kilometres in 2012. Which makes the risk of a fatal accident per kilometre cycled very low and also much lower than in most other countries."

                "A major concern is the high number of cycling casualties among the elderly. 67% of people who die on the bicycle are older than 60. This is probably partly caused by the fact that older people continue to cycle longer."

                "Cyclists who die in traffic are usually victims of a collision with a motorized vehicle such as a car, a tractor, a scooter or a bus. In recent years, the Cyclists’ Union took the initiative to equip cars with a so-called “bicycle airbag”. Recently this innovation won an important award in the field of road safety."

                și ceva despre pietoni

                "The minister writes in her letter to the Tweede Kamer (the Lower House of Parliament): There was a notable slight rise in the number of pedestrians killed in 2010: 72 pedestrians died, of whom over 60 percent were aged 50 years or older. Pedestrians were the only group of road users for whom the number of deaths did not decrease."

                ..și uite așa am ajuns să vorbim despre cum mor bicicliștii pe pistele din Olanda iar Negoiță stă cu mâna la blană. gg. spor la sport prin IOR.
    • 0 (0 voturi)    
      biciclete.....pe carosabil , nu pe trotuar....ok. (Miercuri, 6 mai 2015, 20:22)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui andrei_2013

      .......................................................
  • 0 (0 voturi)    
    promisiunile facute in campania din 2011 (Miercuri, 6 mai 2015, 20:19)

    mety [utilizator]

    jegoita cand termini cu reabilitarile de blocuri promise cand ne-ai furat votul!??


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri