În plină epidemie de rujeolă, proiectul legii vaccinării e blocat de aproape un an în Parlament. 95 de deputați susțin amendamente care riscă să golească legea de conținut. Deputat USR: "E plin PSD-ul de filosofi ai păducelului"

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 5 august 2018, 19:47 Actualitate | Sanatate


Vaccinarea la copii
Foto: pixnio.com
România are un proiect de lege a vaccinării care stă blocat de aproape un an în Parlament, în plină epidemie de rujeolă soldată cu 59 de morți (cea mai gravă din Europa). Așteptat cu nerăbdare de medici, care se plâng că în țara noastră "mor copii de boli care pot fi prevenite prin vaccinare", dar considerat "controversat" de adepții curentului anti-vaccin, proiectul de lege aduce câteva prevederi-cheie: obligativitatea vaccinării copiilor cu vaccinurile prevazute in Calendarul National de Vaccinare, posibilitatea ca părinții care refuză să își vaccineze copiii să fie amendați, obligativitatea ca Ministerul Sănătății să asigure, în avans, un stoc de vaccinuri cel puțin egal cu necesarul anual și interzicerea accesului unui copil nevaccinat în comunitate (grădiniță sau școală) în cazul în care în comunitatea respectivă are loc o epidemie. Proiectul de lege riscă însă să fie golit de conținut: 95 de parlamentari susțin o serie de amendamente depuse de deputatul PSD Cristina Dumitrache, care vrea "eliminarea sancțiunilor excesive". 

Info pe scurt:
  • Prevederile-cheie ale proiectului de lege: obligativitatea vaccinării copiilor cu vaccinurile prevăzute în Calendarul Național, obligativitatea ca părinții care refuză să își vaccineze copiii să se informeze iar, în caz contrar, să fie amendați, obligativitatea asigurării unui stoc de vaccinuri în avans pentru un an și interzicerea accesului unui copil nevaccinat în comunitate (grădiniță sau școală) în caz de epidemie în respectiva comunitate.
  • Proiectul de lege a stat întreaga sesiune parlamentară 2017-2018 fără să ajungă la vot în plenul Camerei Deputaților (for decizional).
  • De ce stagnează proiectul de lege? Președintele Comisiei de Sănătate din Camera Deputaților, Corneliu Buicu (PSD), pune întârzierea pe seama "dezbaterilor ample". În schimb, vicepreședintele Comisiei de Sănătate, Emanuel Ungureanu (USR), vorbește despre "dezinteres și lipsă de voință politică la nivelul coaliției majoritare" și acuză că "E plin PSD-ul de filosofi ai păducelului".
  • O serie de amendamente depuse în Parlament de deputata PSD Cristina Dumitrache și susținute de 95 de parlamentari riscă să golească legea de conținut: deputata PSD susține "eliminarea sancțiunilor excesive", precum obligativitatea administrării unor vaccinuri.
  • Gindrovel Dumitra, medic de familie și coordonatorul Grupului de Vaccinologie din cadrul Societătii Naționale de Medicina Familiei, a declarat pentru HotNews.ro că, în cazul în care proiectul de lege va fi modificat așa cum propune Cristina Dumitrache, legea va deveni inutilă.
  • Ministrul Sănătății, Sorina Pintea, a admis recent că România este "în continuare pe primul loc în Europa" în ceea ce priveşte cazurile de rujeolă. 14.854 de cazuri de îmbolnăviri și 59 de decese s-au înregistrat de la declararea epidemiei, în septembrie 2016. 


Deputata PSD care cere "eliminarea sancțiunilor excesive": "În ritmul procedurii parlamentare, legea nu stă de mult timp"

Proiectul legii vaccinării, elaborat de Ministerul Sănătății, a fost aprobat de Guvern pe 9 august 2017 și a ajuns la Parlament o zi mai târziu. Pe 23 octombrie, el a fost adoptat de Senat, apoi a ajuns la Camera Deputaților (for decizional) unde stă blocat în comisii de peste 8 luni. În prezent, se află la Comisia de Sănătate din Camera Deputaților, unde termenul de depunere a raportului ar fi trebuit să fie 7 noiembrie 2017. 
 
Deputata PSD Ileana Cristina Dumitrache a depus o serie de amendamente, susținute de 95 de parlamentari, prin care își propune să "elimine sancțiunile excesive" din proiectul de lege, potrivit unei postări de pe pagina sa de Facebook: "Alături de mine, 95 de colegi deputați au semnat pentru eliminarea sancțiunilor excesive din proiectul de Lege a Vaccinării Persoanelor în Romania!", a scris Cristina Dumitrache. 

Concret, Cristina Dumitrache propune renunțarea la vaccinarea obligatorie a copiilor cu vaccinurile incluse în Calendarul Național, aceasta rămânând la recomandarea medicului, și eliminarea sancțiunilor prevăzute de proiectul de lege.


Cristina Dumitrache

Ileana Cristina Dumitrache a publicat, pe pagina ei de Facebook, si numele a 7 dintre cei 95 de deputați care au semnat alaturi de ea amendamentele: Tudor Ciuhodaru, Tamara Ciofu, Gabriel Vlase, Mircea Titus Dobre, George Gabriel Vișan, Radu Babus si Iulian Iancu - toti de la PSD. 

Contactată de HotNews.ro, Cristina Dumitrache a declarat că scopul amendamentelor depuse este acela de a îmbunătăți proiectul de lege ieșit din Senat. Deputata PSD mai spune că "oportunitatea vaccinării trebuie să o decidă medicul. Orice procedură medicală, fără doar și poate, trebuie să o decidă medicul, pentru a fi administrată în siguranță. Organizația Mondială a Sănătății spune că vaccinarea este una dintre metodele de prevenire, dar nu singura."

Cristina Dumitrache consideră că este o lege importantă și "mi-aș fi dorit să se discute mai repede, și colegii mei și-ar fi dorit", dar adaugă că "în ritmul procedurii parlamentare, nu stă de mult timp". 

Amendamente depuse de Cristina Dumitrache 

Ea admite că "la comisie (de sănătate - n.red.) s-a dezbătut cât s-a dezbătut", dar în acest moment "proiectul este în stand by" și că "nu va fi rediscutat curând, pentru că s-a intrat în vacanță parlamentară".

"Este o lege importantă și atunci este normal să se dezbată. Mi-aș fi dorit să se discute mai repede, și colegii mei și-ar fi dorit, dar pentru o lege atât de importantă nu este mult timp. Nu stabilim noi ordinea priorităților, se stabilește la nivel de lider de grup", adaugă Cristina Dumitrache. 

De remarcat că majoritatea PSD-ALDE din Parlament a adoptat destul de rapid, în sesiunea parlamentară aflată la final, câteva proiecte de lege, cele mai cunoscute cazuri fiind cele trei "legi ale justiției", modificarea Codului penal sau legea offshore.


Emanuel Ungureanu (USR):"E plin PSD-ul de filosofi ai păducelului"

Puterea și opoziția au variante diferite în legătură cu motivele pentru care proiectul de lege stagnează în acest moment în comisiile de specialitate. Președintele Comisiei pentru Sănătate și Familie din Camera Deputaților, Corneliu Buicu, pune întârzierea pe seama dezbaterilor ample pe marginea proiectului de lege. Vicepreședintele Comisiei de Sănătate, Emanuel Ungureanu (USR) vorbește însă despre dezinteres și lipsă de voință politică la nivelul coaliției care deține majoritatea în Parlament și afirmă că "E plin PSD-ul de filosofi ai păducelului". 

Corneliu Buicu a explicat, pentru HotNews.ro, că proiectul întârzie la comisia pe care o conduce din cauză că "au avut loc foarte multe întâlniri cu organizații ale pacienților, cu ONG-uri și de o parte și de alta (pro și anti-vaccinare), cu specialiști, au fost formulări și reformulări. Au loc aceste întâlniri în continuare, nu avem o formă finală."

Corneliu Buicu 

Corneliu Buicu mai spune că "Există posibilitatea să se meargă pe varianta obligativității  vaccinării, iar atunci conținutul legii are o anumită formă. Dacă se merge doar pe obligativitatea informării, tot corpul legii are, de fapt, alt conținut. Există în momentul de față nevoia de a răspunde la această întrebare, dacă mergem pe obligativitatea vaccinării sau vorbim doar de obligativitatea informării, similar ca pentru orice act medical. În momentul de față, vorbim de o decizie informată pe care o ia orice pacient când asupra lui se produce o intervenție medicală. În cazul acesta, al obligativității vaccinării, am vorbi, de fapt, de o suspendare a acestui drept de decizie informată. Răspunsul trebuie dat la această întrebare: suspendăm dreptul de decizie informată în cazul vaccinării obligatorii?"

De cealaltă parte, Emanuel Ungureanu, deputat USR și vicepreședintele Comisiei de Sănătate, acuză că "Legea vaccinării nu este niciodată discutată pentru că e plin PSD-ul de filosofi ai păducelului și a faptului că ei cred că vaccinurile dau autism. Sunt tot felul de curente acolo, din secolul XVI, și nu o să treacă niciun document important pentru că ei nu lucrează în interesul cetățenilor, ci în interes personal sau de grup. Nu îi interesează nici vaccinarea, nimic altceva. Problema majoră este că nu există voință politică din partea majorității, să ne așezăm la o masă și să luăm decizii pe o temă importantă. Pe probleme mari, cum sunt cele din sănătate, din educație, se merge foarte încet și cu frâna de mână trasă."

Emanuel Ungureanu 

Emanuel Ungureanu subliniază că "Această lege este concentrată în jurul principiului obligativității informării. Adevărul este, însă, unul care nu va fi recunoscut niciodată în fața presei: o grămadă dintre cei care sunt împotriva așa-zisei obligativități de fapt sunt niște anti-vacciniști mascați. Ei spun șoptit că sunt împotriva vaccinării și au blocat această lege pentru că ei sunt împotriva vaccinării. Chestiunea obligativității a fost un pretext ca să blocheze complet legea, ăsta e adevărul. Nu au vrut să treacă proiectul de lege (coaliția majoritară - n.red.). Restul sunt povești."


Medic: "Vaccinul, obligatoriu pentru ca un copil să nu dezvolte boli grave care pot fi prevenite prin vaccinare"

Gindrovel Dumitra este medic de familie și coordonatorul Grupului de Vaccinologie din cadrul Societății Naționale de Medicina Familiei. Nu are o explicație pentru faptul că proiectul stagnează la Camera Deputaților în timp ce "în România mor copii de boli prevenibile prin vaccinare".

Despre amendamentele depuse la lege (precum eliminarea obligativiții efectuării de către copii a vaccinurilor din Calendarul Național și eliminarea sancțiunilor), Gindrovel Dumitra afirmă că, în cazul în care acestea vor fi incluse în actul normativ, adoptarea acestuia va deveni inutilă. 


Medicul Gindrovel Dumitra spune că proiecul de lege prevede "anumite forme de obligativitate": "Ce înseamnă obligativitate? Dacă un părinte vine și mă întreabă 'Domnul doctor, care sunt vaccinurile obligatorii?', răspunsul meu este simplu: pentru ca copilul să nu dezvolte acele boli grave care pot fi prevenite prin vaccinare, pentru oricare dintre ele, vaccinul este obligatoriu. Bineînțeles că, dacă ne raportăm la elementul legal, putem să jonglăm foarte mult cu acest termen și cu modalitățile prin care se impune această obligativitate: în acest proiect de lege, pot să spun că el statuează faptul că vaccinurile din Programul Național de Vaccinare sunt obligatorii. Aici, proiectul se întâlnește cu un adevăr care, din punct de vedere medical, nu poate fi în niciun fel înlăturat. Pentru ca un copil și o comunitate să nu se întâlnească cu acele boli care pot fi prevenite prin vaccinare, este obligatorie vaccinarea, nu avem ce să discutăm pe această temă. Un copil care nu este vaccinat este un copil care se află la risc pentru a dezvolta acea boală, așa cum vedem în epidemia care tocmai se derulează, în acest moment."

Proiectul legii vaccinării, în varianta adoptată de Senat, în octombrie anul trecut, instituie obligația vaccinării copiilor cu vaccinurile prevăzute în Calendarul Național de Vaccinare, precum și cu cele administrate în situatii epidemiologice speciale întregii populații sau unor grupuri de populație.

Antigenele vaccinale obligatorii la intrarea în colectivitate a copiilor sunt cele împotriva difteriei, tetanosului, tusei convulsive, rujeolei, rubeolei, oreionului și hepatitei B.

Categoriile de vaccinări obligatorii sunt:
  • vaccinările cuprinse în Calendarul Național de Vaccinare pentru copii;
  • vaccinările impuse de situații epidemiologice care implică vaccinarea ca masură de intervenție în vederea limitării bolilor care pot fi prevenite prin vaccinare;
  • vaccinările pentru personalul medico-sanitar din unitățile sanitare publice și private;
  • vaccinările pentru alt personal din unitatile publice și private care prin natura atributiilor sunt expuse suplimentar la boli infecțioase sau pot reprezenta surse de infecție ce ar putea pune in pericol sanatatea publica, stabilite prin Hotarare de guvern.
În afara acestora, proiectul de lege mai vine cu alte două categorii de vaccinări: recomandate și opționale.

Potrivit medicului Gindrovel Dumitra, "proiectul stabilește care vaccinuri sunt obligatorii și, pe de altă parte, impune anumite elemente de natură legală care să ducă, în final, la ceea ce înseamnă obligativitatea: în primul rând, stabilește obligativitatea informării, iar ăsta este un mare câștig, este coloana vertebrală a acestui proiect. Proiectul de lege vine și stabilește niște elemente clare, bine definite, privind momentul în care se face informarea: și anume, gravida va primi informații privind vaccinarea, încă din perioada sarcinii, dinainte ca bebelușul să se nască, iar atunci când se efectuează vizita de o lună, va primi de la medicul de familie un pachet informațional în ceea ce privește vaccinarea, stabilit de Ministerul Sănătății, și va putea să primească informații la fiecare vizită, de la medicul de familie, de câte ori părintele are nevoie de clarificări."

El subliniază că, în acest moment, nicio autoritate nu poate să intervină în cazul în care un părinte refuză vaccinarea copilului, iar proiectul de lege aflat la Parlament acoperă acest gol: "În cazul în care un părinte refuză în continuare să nu se vaccineze, sau dacă timp de 3 luni de zile nu se prezintă la vaccinare, medicul de familie va avea obligația să informeze o comisie județeană stabilită în acest scop. De ce este importantă această comisie? Pentru că această comisie va umple un gol care este în acest moment. În sensul că, dacă un părinte refuză vaccinarea în acest moment, nicio autoritate nu poate să intervină. Iar acesta este un mare gol în legislația actuală. Această comisie va fi formată din profesioniști din domeniul sănătății - medici din diverse specialități - care vor avea rolul esențial să livreze părintelui mesajele corecte în ceea ce privește vaccinarea, în cazul în care cele de la medicul de familie nu sunt suficiente. Și astfel se realizează această obligativitate a informării: pentru că, în cazul în care părintele refuză prezentarea la această comisie, pentru informare, într-adevăr, legea stabilește niște sancțiuni".


Medicul Gindrovel Dumitra

Medicii de familie nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze la Direcțiile de Sănătate Publică și să transporte singuri vaccinul, ci îl vor primi la cabinet, potrivit proiectului de lege: "Medicii stau la coada și transportă vaccinul din localitatea reședință de județ, de la DSP, până în cel mai îndepărtat colț al județului. Nu sunt lucruri normale. Proiectul legii vaccinării vine și spune că transportul trebuie asigurat de către Direcția de Sănătate Publică, exclusiv de către stat, iar medicul de familie trebuie să primească vaccinul la cabinet, unde are responsabilitatea păstrării vaccinurilor în condiții de siguranță", explică Gindrovel Dumitra.

Gindrovel Dumitra atrage atenția că, în cazul copiilor care se vindecă de rujeolă, există riscul ca, în jurul vârstei de 8-10 ani, să se îmbolnăvească de encefalită sclerozantă. De ce trebuie să așteptăm să avem copii cu handicap sau care își pierd viața din cauza acestei boli?

Epidemia de rujeolă nu este singura care amenință România, subliniază Gindrovel Dumitra. "România are și risc de epidemie de poliomielită, alături de Ucraina și Bosnia Herțegovina, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății. Așteptăm și o epidemie de poliomielită în România?", se întreabă medicul.

El mai spune că există boli care nu pot fi prevenite altfel decât prin vaccinare, motiv pentru care legea vaccinării ar trebui să reprezinte o prioritate pentru actuala guvernare: "Este clar că, atunci când există voință politică, se poate tranșa. Acum este în stand by și nu este un element acceptabil din punct de vedere medical."

Gindrovel Dumitra adaugă că există "ONG-uri foarte vocale și vizibile împotriva vaccinării, iar după ce proiectul a fost aprobat de Senat, au schimbat strategia: au îmbrățișat un mesaj nu anti-vaccinare, așa cum a fost până atunci, ci împotriva obligativității. Au existat și parlamentari care s-au pus în fruntea acestor anti-vacciniști și au depus amendamente la acest proiect de lege. "


România în așteptarea legii vaccinării: cea mai gravă epidemie de rujeolă din Europa, rată a vaccinării scăzută și crize frecvente ale vaccinurilor

România se confruntă cu cea mai gravă epidemie de rujeolă din Europa - 59 de morți (dintre care 22 de la începutul acestui an) și 14.854 de cazuri în mai puțin de doi ani, de la declararea epidemiei (30 septembrie 2016), precum și cu o rată scăzută a vaccinării, sub recomandarea Organizației Mondiale a Sănătății.

România este "în continuare pe primul loc în Europa" în ceea ce priveşte cazurile de rujeolă, iar "lucrurile nu pot să rămână așa", declara, pe 18 iulie, ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea.

În ultimii ani, au existat periodic crize ale vaccinului ROR sau stocuri insuficiente, medicii de familie și părinții plângându-se frecvent că nu găsesc vaccinul. Ministerul Sănătății a admis, uneori, că au existat "sincope" în aprovizionarea cu ROR, cel mai recent chiar la finalul lunii trecute: "La ROR am avut o sincopă, în care n-am avut două săptămâni, la medicii de familie." -  ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, pe 26 iunie.
De asemenea, vaccinul ROR (rujeolă-oreion-rubeolă) are cea mai mare rată de refuz dintre vaccinurile din România și înregistrează o valoare mai mare de refuz în mediul urban decât în cel rural, arată datele oficiale ale Institutului Național de Sănătate Publică.



Ministerul Sănătății nu a făcut publică, până la această dată, rata vaccinării cu ROR la nivel național pentru anul 2017 sau pentru primele luni din 2018. Pe 26 iulie 2017, Ministerul Sănătății a publicat o Notă de informare privind Programul național de vaccinare. Potrivit acestui document, în anul 2016, acoperirea vaccinală la nivel național cu ROR a fost de 86% pentru prima doză și 67% pentru a doua doză, "mult sub recomandarea OMS de 95%, care asigură protecția individuală și colectivă", se arăta în raportul Ministerului Sănătății. (Raportul poate fi citit integral aici.)

În martie anul acesta, Adriana Pistol, directorul Centrului Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisible, declara că rata de vaccinare împotriva rujeolei, în februarie 2018, nu depăşea 45% la nivel naţional și pleda pentru adoptarea legii vaccinării.



Citeste mai multe despre   


















2114 vizualizari

  • +19 (31 voturi)    
    Daca parintii sunt prea prosti sa voteze USR, (Duminică, 5 august 2018, 19:54)

    Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator]

    atunci va da PSD moarte pe paine.
    • +18 (26 voturi)    
      Normal ca-ti iei minusuri (Duminică, 5 august 2018, 22:57)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Jos_Dictatura_Dragnea

      Adevarul doare de la gloata non-votatoare. Ca sa nu zic de pomanagii...

      Pentru PSD nu e o pierdere oricum. bebelusii nu au drept de vot. Deci o moarte in plus sau in minus nu-i bai. Si oricum, Dracnev a fost binecuvantat de zeul magic invizibil Dumnezeu si i-a dat puterea miraculoasa sa ridice "mortii din mormanturi" ca sa voteze PSD. Deci sigur si bebelusii ar vota PSD.

      Cu alte cuvinte, viata-i frumoasa... nu va mai faceti griji. PSD got your back... so bend over!

      'nuff said!

      Sa tot dormiti si sa nu mergeti la vot, apoi sa va intrebati de ce la proteste vin doar 50000 de oameni. Poate pentru ca ne-am saturat sa va tot caram dupa noi ! Mergeti la vot data viitoare somnambulilor !!!!
    • -9 (15 voturi)    
      pentru asta o sa votez cu PSD (Luni, 6 august 2018, 10:28)

      Cantacuzino [utilizator] i-a raspuns lui Jos_Dictatura_Dragnea

      Nu vreau sa fiu obligat sa-mi vaccinez copilul. PUNCT
      • +8 (14 voturi)    
        Ce motive ai? (Luni, 6 august 2018, 10:49)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

        In afara de propria prostie? Sa-ți văd curajul când o sa te anunțe doctorul ca copilul tău a rămas cu sechele de la vreo boala din asta! Frate, ești prost! Nu exista vaccin pentru asta și nu se mai poate face nimic pentru tine! Dar dacă îți iubești cu adevărat copilul, măcar informează-te corect! Informează-te din surse legitime! Cănd ai o problema cu mașina, te duci la mecanic, nu la popa, nu la doctor, nu la avocat! In problemele de sănătate de ce asculți de persoane care nu sunt de specialitate? Și ce e mai important pentru tine? Mașina sau copilul? Dacă îți dai mașina pe mâna specialistului de ce îți lași copilul pe mâna unor habarnisti?
        • -2 (6 voturi)    
          prost, dar sanatos (Luni, 6 august 2018, 14:39)

          Cantacuzino [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Am 3 copii, toti vaccinati pana la aceasta varsta. Dupa ce m-am informat - culmea, la doctor! - am decis sa nu-i mai vaccinez. Informatiile sunt contradictorii, medicii habar nu au despre continutul vaccinului si potentialele efecte nocive. Dupa ce am citit tot felul de articole pe internet, am discutat cu medicul din spital responsabil cu vaccinarile pentru nou nascuti, despre vaccinul din schema obligatorie. Erau mai multi producatori admisi, insa spitalul aveau un vaccin produs in Kazahstan, exact cel despre care citisem ca nu a fost aprobat in UE. Cand i-am aratat articolul pe smartphone mi-a spus ca sunt si alte vaccinuri si ca unii parinti isi cumpara singuri, pretentiosii preferant vaccinurile produse in UK. Desi amabil si bine intentionat (sper), medicul respectiv nu cunostea prospectul vaccinului si mai nimic despre producator, posibile efecte secundare, etc. La fel si medicul pediatru. La fel si medicul de la Bals care nu a stiut sa-mi explice de ce trebuie sa fac vaccin anti-tetanos copilului dupa ce il muscase un caine, avand in vedere ca tetanosul nu poate fi vindecat. Adica daca ai luat tetanos, mori. Daca nu ai luat, de ce mai faci vaccinul? Toata retorica asta patimasa despre obligarea parintilor sa-si vaccineze (pe propria raspundere) copiii, arata de fapt ca miza financiara e mare. Si cand se intampla asta intr-o tara corupta sistemic, le urez succes strutilor care isi vor vaccina copiii crezand pe cuvant medicii din Romania.
          • +1 (5 voturi)    
            ??? (Luni, 6 august 2018, 15:58)

            carvil [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

            vaccinuri din Kazahstan ? neacceptate in UE ? si permise in Romania, tara UE ? cum se cheama spitalul si vaccinul ?
            • +1 (1 vot)    
              Ar fi fost normal sa stiti (Luni, 6 august 2018, 16:25)

              Stoian George Daniel [utilizator] i-a raspuns lui carvil

              Din moment ce va tot dati cu presupusul pe aici, ar fi fost normal sa fiti si informat.

              Cititi si aflati ceea ce ar fi trebuit sa stiti deja (sa nu uitati sa cititi si paginile 13 si 14 din acest document).

              http://gov.ro/fisiere/comunicate_fisiere/Nota_informare_%E2%80%9CMaria_Sklodowska_Curie%E2%80%9D.pdf
              • -1 (1 vot)    
                Am citit practic tot documentul (Luni, 6 august 2018, 18:03)

                Alui [utilizator] i-a raspuns lui Stoian George Daniel

                Din câte am înțeles la 16 copiii cu probleme grave de sănătate li s-au inoculat niște vaccinuri contrar procedurii recomandate, posibil cu vaccinuri neconforme din cauza ca nu au fost stocate la temperatura recomandata. Deci un caz de malpraxis medical! Asta nu înseamnă ca vaccinurile conforme administrate corect dau probleme.
                La paginile 13-14 e vorba de înlocuirea unui tip de vaccin cu altul, in ambalaj pentru alte tari, inclusiv Kazahstan, vaccinul respectiv nefiind aprobat in România la data respectiva din cauza ca nu s-au putut produce suficiente doze din vaccinul inițial. Insa vaccinul înlocuitor e un vaccin folosit in lume cel puțin din 2013. Din tot documentul nu văd nimic împotriva vaccinarii corecte!
                • -1 (1 vot)    
                  Mai multe detalii (Marţi, 7 august 2018, 0:33)

                  Alui [utilizator] i-a raspuns lui Alui

                  In documentul romanesc se mentioneaza folosirea unui vaccin (Hexaxim) neaprobat in EU, in locul a alte doua vaccinuri aprobate in EU, Hexacima si Hexyon. Totusi agentia medicala europeana nu a declarat vaccinul respectiv ca fiind necorespunzator (http://www.ema.europa.eu/docs/en_GB/document_library/Medicine_for_use_outside_EU/2012/12/WC500135726.pdf ), altfel l-ar fi declarat retras, asa cum a facut cu vaccinul Hexavac. Banuiesc ca nu l-au aprobat pentru EU pentru ca producatorul n-avea intentia sa-l comercializeze in EU, probabil din considerente economice, sa nu faca concurenta celorlalte doua vaccinuri ale lor aprobate in EU. Oricume opinia EMA despre vaccin e pozitiva 100%. Romanii l-au luat pe regim de urgenta, pentru ca nu au putut obtine celelalte doua vaccinuri in cantitati suficiente. Probabil a fost fie o masura disperata, foarte probabil, din moment ce era criza de vaccinuri in Europa. E posibil sa fi fost si o mica mita la mijloc, ca romanii sa nu ia un vaccin de la Glaxo. Dar asta e o ipoteza, pentru care nu am dovezi. Indiferent, conform EMA, si vaccinul Hexasim e sigur si functioneaza conform cerintelor.
          • 0 (0 voturi)    
            tetanos (Luni, 6 august 2018, 16:54)

            grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

            De tetanos se moare DACA faci boala.Boala o faci DACA NU ESTI VACCINAT.Exact asta e ideea oricarui vaccin:cand organismul e supus contactului cu un agent patogen,il recunoaste si il elimina inainte ca acesta sa poata produce daune.Chestia asta se intampla daca organismul "stie" sa il identifice,ori de asta e responsabil vaccinul.In ceeace priveste o plaga muscata,e considerata potential tetanigena ,pentru ca animalul umbla cu botul in pamant,iat bacilul tetanic e un bacil teluric (care se gaseste in pamant).
          • -1 (1 vot)    
            Nu ai dreptate de loc (Luni, 6 august 2018, 17:29)

            Alui [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

            Dacă ai nimerit medici incompetenți, nu inseamna ca ai dreptate. Mai ales in legătura cu vaccinul anti-tetanos nu. Dacă te musca un șarpe de ce mai faci vaccinul anti-venin? Dacă mai studiau un pic aflai și cum funcționează vaccinul anti-tetanos.
            Toate argumentele tale arată doar ca n-ai găsit informația căutată, asta nu înseamnă ca ai tras concluzia corecta! Mai studiază!
      • +3 (7 voturi)    
        bun motiv... (Luni, 6 august 2018, 13:29)

        grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

        ...ti-ai gasit...Acuma ca tu esti iresponsabil si crezi ca stii mai bine ce e bun pentru copilul tau decat profesionistii din sanatatea mondiala e o chestie,dar ce vina au copiii care vor face boli luate de la al tau si de la copiii altora ca tine,pentru ca inca nu au ajuns la varsta la care sa poata fi vaccinati,desi parintii lor sunt responsabili si traiesc in 2018 ? Iti asumi si moartea sau invaliditatea lor cu aceeasi lejeritate cu care declari ca vei vota un partid de hoti,inculti si impostori ?
  • +17 (27 voturi)    
    In România impostorii decid (Duminică, 5 august 2018, 20:15)

    Alui [utilizator]

    Am auzit o grămada de bazaconii împotriva vaccinarii copiilor:
    1. Ca ar declanșa sindromul Down (aia e o boala genetica care se declanșează din uter deja)!
    2. Ca ar declanșa autismul. Aste e bazată pe un studiu falsificat de vreo 20 de ani și dovedit ca atare.
    3 Ca vaccinurile conțin mercur, iar mercurul e cel mai toxic compus chimic neradioactiv. ( Cel mai toxic compus neradioactiv e botulina, urmată de arsenic, veninul șerpilor, etc, etc). Vaccinul ROR nu conține mercur.

    Sursele folosite de cei anti-vaccin: apărătorul.md (care citează la rândul lor Sputnik ca sursa.

    “Experții” care își dau cu părerea: popi, casnice, absolvenți de Spiru Haret, etc.
    • -18 (28 voturi)    
      lipsa vaccinarii produce efecte (Duminică, 5 august 2018, 22:44)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Nedorite la buzunarul multora care traoesc pe spatele acestei fraude numita VACCINARE
      • +13 (23 voturi)    
        59 de morți in România. 0 îmbolnăviri in Croația. (Duminică, 5 august 2018, 23:28)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        Ca exemplu.
        • -16 (22 voturi)    
          contabilizati si mortii (Luni, 6 august 2018, 0:49)

          Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Din Teleorman?
    • -2 (2 voturi)    
      E o chestie care ține de cult (Luni, 6 august 2018, 12:57)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Din categoria mărilor și micilor religii. Ține de introducerea unor fragmente de organisme străine. Care ar impurifică creația lui Dumnezeu.
      • 0 (2 voturi)    
        Și? Aia trăiesc cu aer? (Luni, 6 august 2018, 14:28)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

        Nu mănâncă organisme străine (carne, plante)? Nu beau apa cu bacterii?
        Și kilele alea de bacterii din matul gros au același ADN ca al lor? Aia sunt cei mai penibili! Se roagă zi și noapte sa le dea Dumnezeu sănătate și sa-i vindece de boli, și când Dumnezeu le raspunde cu medicamente și vaccinuri, se șterg cu răspunsul lui Dumnezeu la ...!
  • -15 (27 voturi)    
    cei mai multi anti-vaccinisti sunt votanti (Duminică, 5 august 2018, 20:27)

    premierul grivco [utilizator]

    USR :))
  • -14 (30 voturi)    
    Bravo dnei Cristina Dumitrache (Duminică, 5 august 2018, 20:30)

    Veritas [utilizator]

    Aceasta e o lege importanta si necesita timp pentru a fi bine structurata.
    Se simte disperarea lobby-ului Farma care incearca prin cele mai nelegale cai sa faca din Romania o Nigeria a Europei.
    Dati cezarului ce e al cezarului: lasati timpul necesar pentru ca o asemenea lege sa fie buna....lentru cetatean nu pentru multinationalele celor care ne scuipa apoi in fata.
    Lasati sa vedem si cum intege POPORUL italian in toamna sa reglementeze problema vaccinarii...sa ne inspiram din surse europene mai elevate.
    Nu integ de ce am fi noi mai catolicia vaccinare de cat tari avansate in care sunt intre 1 si maxim 3 vaccinuri obligatorii.
    De ce la noi bebelusii sa fie vaccinati....atentie...la nastere contra hepatitei B ?
    Medicii occidentali sunt oripilati de asemena practici.
    • +11 (19 voturi)    
      Ia de-aici! (Duminică, 5 august 2018, 23:39)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Veritas

      https://www.rivm.nl/en/Topics/N/National_Immunisation_Programme
      Olanda:12! Vaccinuri, inclusiv anti hepatita B la sugari.
      • -13 (21 voturi)    
        wow... tu stii sa citesti? (Luni, 6 august 2018, 6:06)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        De ce dai linkuri in engleza daca nu intelegi limba la nivel basic?

        Veritas a zis: "Nu integ de ce am fi noi mai catolicia vaccinare de cat tari avansate in care sunt intre 1 si maxim 3 vaccinuri OBLIGATORII"

        In linkul dat de tine scrie: "While participation is NOT COMPULSORY, over 95% of parents consent to having their children vaccinated. "

        Esti bun, foarte bun.
        • +10 (12 voturi)    
          Era vorba ca 3 vaccinuri sunt prea multe (Luni, 6 august 2018, 9:14)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Și deși la olandezi vaccinarea nu e obligatorie 95% din copii sunt vaccinați, una din cele mai mari rate din Europa. Și nu cu 2-3 vaccinuri, ci 12! Și uite-așa numărul de morți de Rujeola in Olanda e 0. Probabil olandezii o fi mai prosti decât romanii ca-și vaccinează copiii in halul asta!
          • -2 (8 voturi)    
            serios? (Luni, 6 august 2018, 9:51)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Alui

            In limba romana mentioneaza 1-3 OBLIGATORII. O dai la intors la stilul lame.

            Sa-ti traduc si parte cu "consent"? Ceea ce presupune informare, pentru ca de fapt despre asta este vorba?

            Lasa ca daca mai citeai, mai vedeai ca la ei mmr se face la 14luni si este o diferenta fata de 9luni unde vor sa-l bage astia obligatoriu.

            Apropo, si japonezii sunt prosti, dupa tine? Si aia au interzis ROR-ul, sub forma de cocktail. Insa este legal si-l poate face oricine individual pentru fiecare boala. Tot de prosti, probabil. inapoiati, dupa tine.

            Ce-mi plac mie astia care daca spune cineva sari, intreaba cat de sus si nu de ce.

            Personal, prefer libertatea de a alege si vaccinuri pe stoc, de toate tipurile. Ideal, ar fi schema cu care am fost vaccinati decreteii, produsa la Cantacuzino.
            • +6 (8 voturi)    
              Sunt tari cu vaccinare obligatorie (Luni, 6 august 2018, 10:42)

              dorin35 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              Si sunt tari unde e facultativ. Diferenta e ca acolo unde e facultativ rata de vaccinare este ridicata. Nu e cazul la noi, de aceea trebuie vaccinare obligatorie, altfel devine o problema generala care risca sa afecteze viata tuturor.
              • +1 (1 vot)    
                diferenta (Luni, 6 august 2018, 17:27)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui dorin35

                Daca te uiti de unde a plecat discutia de mai sus, vei vedea ca nu se contesta vaccinarea obligatorie pe un pachet minimal, ci pe unul extins. Multe dintre tarile date ca exemple ca au vaccinare obligatorie, au un pachet de baza.

                Rata de vaccinare extinsa, acolo unde nu este obligatorie, se obtine prin informare. Practic, statul ar trebui sa faca 3 lucruri:
                1 - sa testeze (fara spaga) vaccinurile inainte de a intra pe piata, luandu-si informatii de la omologii lor din alte state, preferabil neproducatoare ;), asumandu-si, fie si cu regres impus producatorului, raspunderea pentru calitate;
                2 - sa aiba intotdeauna stoc atat pentru cele obligatorii cat si pentru cele optionale;
                3 - sa informeze populatia si sa raspunda la intrebari, chiar daca acelea nu convin.

                Daca ar fi dupa mine, as pune la pct 0, repornirea Cantacuzino, cu retetele de atunci. Alea de le-am facut toti si suntem intregi. Ca se vor produce si alte tipuri, direct sau sub licenta, nu ar fi un lucru rau.

                Multa lume pune botul, fara sa gandeasca, la lozinci goale dar care suna bine. Dar putini isi pun problema de ce vaccinul hexa "oficial" de la Sanofi are unele probleme si cei care vor sa faca ajung sa cumpere versiunea hexa Glaxo pe canale neoficiale, inclusiv printr-o mica excursie in Bulgaria. Sunt oameni care sunt contra vaccinarii obligatorii cu orice rahat luat de stat pe spaga, dar care vor sa poata alege informati. Pe astia unde-i incadrezi, la pro-vaccin sau anti-vaccin?
                • -1 (1 vot)    
                  1, 2 si 3 (Luni, 6 august 2018, 23:57)

                  Alui [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                  1.Vaccinurile (medicamentele) nu se testeaza dupa lansarea pe piata, se testeaza inainte de producator si de agentii specializate (in SUA e FDA, in Europa se numeste EMA). Nu mai testeaza nici un stat medicamente, decat daca e o chestie populista!
                  2. PSD nu poate asigura nici stocuri de medicamente pentr cateva zeci de mii de pacienti de cancer, sau dependenti de imunoglobulina, cum te poti astepta sa asigure stocuri pentru milioane de doze de vaccin? Eu cred ca de aiai au intarziat legea!
                  3. E practic imposibil sa raspunzi la toate intrebarile idioate. Ai auzit de “Gish gallop”? Solutia e sa se consulte doar specialistii in domeniu, iar pentru restul, raspandirea de informatii false sa fie pedepsita. O insulta “MUIEPSD” nu omoara pe nimeni, dar o mincuna in legatura cu vaccinurile a omorat 59 de copii. Eu as propune o lege prin care parintii victimelor sa-i poata da in judecata pe cei care i-au inselat sa-si lase copiii nevaccinati! Cand te inseala un escroc, escrocul trebuie sa faca inchisoare!
                    #showComment
                • -1 (1 vot)    
                  Inca o minciuna (Marţi, 7 august 2018, 0:54)

                  Alui [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                  “Vaccinul hexa “oficial” de la Sanofi are unele probleme”.
                  Sanofi are doua vaccinuri aprobate in EU, Hexacima si Hexayon
                  http://www.ema.europa.eu/ema/index.jsp?curl=pages%2Fmedicines%2Flanding%2Fepar_search.jsp&mid=WC0b01ac058001d124&searchTab=&alreadyLoaded=true&isNewQuery=true&status=Authorised&status=Withdrawn&status=Suspended&status=Refused&startLetter=H&keyword=Enter+keywords&searchType=name&taxonomyPath=&treeNumber=&searchGenericType=generics

                  Care e ala “oficial” cu “unele probleme” si de ce probleme e vorba?
                    #showComment
    • 0 (2 voturi)    
      Italienii (Luni, 6 august 2018, 13:00)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Veritas

      Sunt ghetto. Fără supărare. Toată gintea latină
      • 0 (2 voturi)    
        si ceilalti? (Luni, 6 august 2018, 19:10)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

        Cum ar fi Germania? UK? De Franta nu mai zic
        • 0 (0 voturi)    
          Germania?!? Ciudat intradevar! (Marţi, 7 august 2018, 0:58)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          https://ecdc.europa.eu/en/news-events/measles-outbreaks-still-ongoing-2018-and-fatalities-reported-four-countries
          Oare li se trage de la cei 2 milioane de noi locuitori?
          • -1 (1 vot)    
            iar? (Marţi, 7 august 2018, 12:24)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Alui

            Tu ai probleme de citire sau de intelegere? Sau amandoua?

            Tipul a spus ca italienii sunt ghetto, ca si toata gintea latina, plecand de la partea cu vaccinatul obligatoriu. Am dat exemple de alte tari unde, la fel, vaccinarea NU este obligatorie. Tari care NU sunt latine sau care numai inapoiate nu poti spune ca sunt.

            Urmeaza sa-mi dai un link cu accidentele rutiere sau cu ce se poarta toamna-iarna anul asta?
            • 0 (0 voturi)    
              “Measles” inseamna rujeola in engleza (Marţi, 7 august 2018, 16:30)

              Alui [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              Mai pune mana pe un dictionar!
              • 0 (0 voturi)    
                desteptule (Marţi, 7 august 2018, 17:10)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Alui

                Tu esti ala care nu stie sa citeasca sau sa inteleaga. Discutia in care te-ai inrodus sfertodoct era despre vaccinare obligatorie si tari latine sau nu. DOOOOOHHHHHH Nu era despre vreo boala in sine.

                Si las-o mai moale cu engleza, ca ai dovedit cat stii sau intelegi. In conditiile in care am facut referire intr-un comentariu mai sus la ROR ca fiind MMR, oare chiar atat de putin te duce capul sa vii cu acest comentariu?!? Gizas. Stiam ca exista multe nivele de low, dar tu esti campion.

                Esti exact echivalentul alora care sunt total anti orice vaccin, aducand ca argument crucea si paducelul. V-as inchide intr-o camera, ca sa discutati la nivelul vostru de logica.
  • -11 (25 voturi)    
    inustria farma (Duminică, 5 august 2018, 21:00)

    Kosmos [utilizator]

    Si -a mustruluit emisarii care-i plateste generos si n-au produs rezultatr
    • -2 (4 voturi)    
      Fără de care erai mort de mult (Luni, 6 august 2018, 13:02)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Ești așa educat cum ești.
      • +2 (4 voturi)    
        mai intai s-a inventat microscopul (Luni, 6 august 2018, 14:51)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

        Apoi virusul
  • +14 (24 voturi)    
    vaccinare (Duminică, 5 august 2018, 21:14)

    ras-putin [utilizator]

    daca in lume ar izbucni o epdemie de zombi si s-ar dezvolta un vaccin contra bolli el va fi refuzat ca sa nu provoace autism. dar probabil la noi ar fi inutil pt majoritatea populatiei, sintem o tara de zombi deja.
  • +8 (14 voturi)    
    Alt argument anti-vaccin auzit (Luni, 6 august 2018, 9:20)

    Alui [utilizator]

    Se îmbolnăvesc de rujeola doar copii din familii sărace.
    Cu asta sunt de accord. Se îmbolnăvesc copiii din familiile sărace cu duhul care nu-i vaccinează. Aia din familiile sărace dar cu scaun la cap care își vaccinează coopiii nu se îmbolnăvesc. Ca de, sunt vaccinați!
  • +5 (7 voturi)    
    PSD-ul nu vrea vaccinarea obligatorie pentru ca (Luni, 6 august 2018, 10:56)

    Alui [utilizator]

    Nu pot asigura dozele necesare de vaccin. Nu sunt in stare nici măcar sa asigure medicamentele necesare bolnavilor de cancer!
  • +5 (5 voturi)    
    valeu (Luni, 6 august 2018, 10:57)

    Cata79 [utilizator]

    ce de experti de feisbuc isi
    dau cu parerea aici ....

    de aia care se pricep la toate, fotbal, munca, feibuc, medicina , ....
    • +2 (6 voturi)    
      Exact! Din păcate habarnistii au blocat legea 1 an (Luni, 6 august 2018, 13:16)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Cata79

      Așa au mai murit niște copii degeaba!
    • +1 (1 vot)    
      exact (Luni, 6 august 2018, 16:52)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Cata79

      Ia zi ..doctorii aia in nr de 30 care s-au adunat in Germania la o conferinta avand ca tema medicina alternativa s-au drogat singuri?
      • -1 (1 vot)    
        Si concluzia adunarii? (Marţi, 7 august 2018, 0:04)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        Unii sunt doctori cu diplome de la facultati gen Spiru Haret. Parca nu de mult am citit de un doctor din asta (“doctor” BumBum) care a omorat-o pe una injectandu-i fibre de sticla in fese!
        Da, se studiaza medicina traditionala chineza, indiana, etc pentru a cauta noi substante active pentru medicamente. Dar nici un medic serios nu-ti va recomanda medicina traditionala in locul vaccinarii!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri