De ce nu se taie, de fapt, din sporurile bugetarilor. Discuțiile din spatele ușilor închise

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Luni, 15 februarie 2021, 18:32 Actualitate | Politic


Orban, Citu, Kelemen, Barna
Foto: AGERPRES
Liderii Coaliției de guvernare au decis, luni, să nu elimine sporurile bugetarilor prin Ordonanță de Urgență, ci să paseze problema Parlamentului. Motivul invocat oficial este că ordonanța ar putea fi contestată la Curtea Constituțională, neoficial însă, PNL, USR-PLUS și UDMR nu vor să-și asume deocamdată o eventuală tăiere a sporurilor bugetarilor. Motivul real este faptul că o astfel de decizie ar afecta direct clientela politică numită în funcții de stat de toate cele trei partide. Singurul adept al tăierii sporurilor este premierul Cîțu care a și anunțat public că este dispus să își asume o astfel de decizie „cu toate riscurile politice”.

Înaintea ședinței de partid, premierul Florin Cîţu a declarat, luni, că este nevoie de o reanalizare a Legii salarizării, astfel încât sporurile să fie legate de performanţă.

"În continuare cred că este nevoie de o reanalizare a Legii salarizării în România. Sporurile reprezintă, din acele 109 miliarde de lei, aproape 26 miliarde, deci aproape 25% din anvelopa salarială, plătim aceste sporuri anual. Problema este că aş vrea ca aceste sporuri şi salarizarea să fie legate de performanţă. Am spus de fiecare dată, în ultimii doi ani de zile cheltuielile cu salariile s-au dublat, au crescut de la 56 de miliarde la 109 miliarde. Eu nu cred că performanţa în sectorul public s-a dublat. Aş vrea de acum încolo să avem o legătură directă, clară, transparentă pentru cetăţeni, pentru românii care plătesc taxe, care muncesc de dimineaţă până seara să plătească taxe, să fie o legătură directă între performanţa acelui sector public şi veniturile din sectorul public şi acest lucru îl vom face anul acesta", a declarat Cîţu, la Parlament, înainte de şedinţa Biroului Executiv al PNL.

Dacă în urmă cu o săptămână Florin Cîțu a anunțat public că pentru a identifica surse la bugetul de stat este nevoie de reducerea unor sporuri printre care și tăierea indemnizației de hrană a bugetarilor, în urma presiunilor politice interne, s-a renunțat la această măsură.

Tot luni, după ședința Coaliției, premierul a fost vizibil iritat și a recunoscut că s-a luat o decizie politică astfel încât sporurile şi indemnizaţia de hrană să nu intre în ordonanţa care cuprinde mai multe măsuri structurale pentru susţinerea bugetului pe acest an.

"A fost o decizie politică ca sporurile şi indemnizaţia de hrană să nu fie incluse în ordonanţa care va lua acele măsuri pentru susţinerea bugetului în 2021. (...) Este o decizie politică, dacă se pun aceste amendamente (privind indemnizaţia de hrană - n.r.) vom vedea dacă sunt acceptate sau nu", a spus Cîţu.

Surse din interiorul PNL au declarat pentru HotNews.ro că propunerea făcută în urmă cu o săptămână de Florin Cîțu privind reducerea sporurilor bugetarilor nu a fost primită bine de conducerea partidului.

Președintele PNL, Ludovic Orban i-a transmis lui Cîțu și miniștrilor PNL că reducerea sporurilor nu se poate face acum ci trebuie mai întâi o analiză în detaliu a sporurilor existente în acest moment. Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a primit sarcina de a face o evaluare în acest sens.

Sursele din interiorul PNL au explicat pentru HotNews.ro că Ludovic Orban este de fapt cel care controlează deciziile în Guvern și nu este de acord cu propunerea premierului privind reducerea sporurilor bugetarilor.
"O astfel de decizie costă politic prea mult, lovește în clientela de partid și în salariile de bugetari ale oamenilor puși în fruntea instituțiilor publice. Ne-am pune în cap proprii oameni. Orban știe acest lucru", au explicat sursele citate.

Decizia politică de a dezbate în Parlament reducerea sporurilor este de fapt, o formă de a bloca acest demers. Potrivit surselor citate, la ședința Coaliției, Ludovic Orban a fost cel care a propus amânarea tăierii sporurilor bugetarilor invocând necesitatea modificării legii salarizării.

Problematica sporurilor e una complexă, care va fi abordată în proiectul de lege de îmbunătățire a legii salarizării în sectorul public. Dacă vom propune amendamente în dezbaterea parlamentară a legii bugetului de stat, o vom face de comun acord în cadrul coaliției și vom anunța acest lucru", a declarat de altfel Ludovic Orban.

Vicepremierul USR Dan Barna a anunțat că Parlamentul va decide în privinţa sporurilor care se acordă angajaţilor la stat.

„Momentan nu o să vină nimic dinspre guvern legat de sporuri. Pe legea bugetului nu se modifică nimic la sporuri. Rămâne să se facă pe legea salarizării. (...) Vom decide și va fi o dezbatere în Parlament care dintre sporuri trebuie eliminate”, a declarat Dan Barna.

Ca mesaj public, liderii Coaliței au ieșit public, la finalul ședinței cu anunțul că au decis să taie pensiile speciale ale parlamentarilor. Si Dan Barna și Ludovic Orban au anunțat public că vor elimina din statutul deputaților și senatorilor pensiile speciale.

Reamintim că săptămâna trecută, înainte de a finaliza proiectul bugetului de stat, premierul Florin Cîțu i-a informat pe liberali că Guvernul taie voucherele de vacanță în 2021 și sporurile bugetarilor și reduce subvenția pentru transportul studenților.
La câteva zile de la anunț, în draftul ordonanței de urgența care a intrat în primă dezbatere în sedința de Guvern se renunțase deja la tăierea indemnizației de hrană și transportul feroviar al studențiilor urma să fie subvenționat cu 50%.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


31949 vizualizari

  • +46 (64 voturi)    
    Atunci sa se duca toata coalitia dracului (Luni, 15 februarie 2021, 18:37)

    emil bobu [utilizator]

    de inutili ce sunt.

    Astia cred ca numai clanul bugetarilor voteaza? Si sectorul privat voteaza!
    • +19 (43 voturi)    
      Cei din sectorul privat (Luni, 15 februarie 2021, 19:21)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      sunt prostiti o data la 4 ani de fantasma unei noi formatiuni politice, gen USR, care promite ca va fi altfel..Asta, pana ajung la ciolan, ca pe urma: pai stati, sa vedem, ca noi am vrea, dar nu ne lasa aia, nu permite legea si uite asa trec 4 ani si iar "se aleg" pe listele opozitiei, care o ia de la capat cu povestile...
      • -1 (41 voturi)    
        USR deja face treaba, la Bucuresti, Timisoara (Luni, 15 februarie 2021, 20:19)

        emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

        apoi ies postacii PSD si spun ca "nu se face nimic", cand de fapt se fac toate lucrurile pe care nu le-a facut PSD timp de 15 ani.

        Trebuie facuta diferenta intre nivelul local, unde se face treaba si nivelul central, unde totul e blocat fiindca toti functionarii sunt de la PSD/PNL si tergiverseaza.
        • -11 (33 voturi)    
          Asa e. Se inmultesc gunoaiele si scade caldura (Luni, 15 februarie 2021, 21:23)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

          "USR deja face treaba, la Bucuresti, Timisoara"
          -------------------------------------
          Asa e. Se inmultesc gunoaiele si scade caldura. Pretul ramane sau creste!
          • +8 (12 voturi)    
            Tu esti un postac rus (Marţi, 16 februarie 2021, 8:45)

            emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            care ingheata la Sankt Petersburg, deci ia-ti rublele si fii multumit ca ai un job unde nu trebuie sa gandesti.
        • +2 (24 voturi)    
          Ei lasă, nu fi trist. Se lucrează la problemă... (Luni, 15 februarie 2021, 22:12)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

          USR lucrează din greu la remedierea situației. Pe lângă tăietorii ghiftuiți de frunză la câini de la PSD și PNL, USR aduce prospătură flămândă în administrație.

          N-am auzit nicio căptenie USRee amenințând să iasă de la guvernare dacă nu se taie risipa sporurilor la bugetari. De ce oare?!
      • +2 (2 voturi)    
        Si pana la urma (Marţi, 16 februarie 2021, 17:23)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

        singurii care au tot revenit si au avut si puterea sa faca ce au vrut muschii lor fara niciun compromis au fost tot PSD. Si au facut tot prost si cu intentie de hotie.

        Deci gen USR nu exista.
    • +27 (37 voturi)    
      Nu vreau sa par rau intentionat (Luni, 15 februarie 2021, 19:22)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      dar am vaga impresie ca mediul privat nu prea voteaza. Poate gresesc eu. Poate ca ar trebui sa voteze mai multi iar oamenii de afaceri sa formeze asociatii puternice si sa nu se ploconeasca pe la partide, cu sponsorizari si la ala, si la ala, ca cine stie care va fi ales.

      Sau nu neaparat sa voteze, dar sa se manifeste la vot. Sa anuleze buletinul.

      Tara asta merge pentru ca merge economia, adica privatul, nu pentru ca statul e in toate. Din contra.
      • -1 (5 voturi)    
        n-ar strica (Marţi, 16 februarie 2021, 12:09)

        Wn [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_P1

        sa apara un partid din cadrul mediului privat.poate ar fi o alternativa la partidele astea dubioase.
    • -7 (23 voturi)    
      tare gluma asta (Luni, 15 februarie 2021, 21:26)

      GIGI_CIOC@N [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      nu, prietene.. sectorul privat e ori prea prost si n-are cu cine vota ca toti ie la fel ori prea plin de el si in zilele de vot se afla la mici,bere, sau in asteptare la cozi pe valea prahovei..
      • -1 (1 vot)    
        Valea Prahovei, (Marţi, 16 februarie 2021, 14:42)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui GIGI_CIOC@N

        cu siguranta.
      • +1 (1 vot)    
        Dle Gigi Ciocan (Marţi, 16 februarie 2021, 17:29)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui GIGI_CIOC@N

        ne place ca sectorul bugetar isi alege denumiri de manelisti, scrie cu "ie" in loc de este si il doare ca avem si alte indeletniciri decat a baga mana in buzunarul altora asa cum fac cei pe care ii reprezinti.

        Dupa retorica, inteleg ca fie esti bugetar, fie esti asistat.
        • 0 (0 voturi)    
          CE SA VEZI (Marţi, 16 februarie 2021, 23:20)

          GIGI_CIOC@N [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

          daca ti-ar fi placut si scoala putin mai mult, ai fi prins ironia... dar asa a trecut pe langa tine. se spune ca ironia este caracteristica oamenilor inteligenti, lucru de care nu te suspecteaza nimeni.
    • -13 (21 voturi)    
      Gandeste-te ca ii tai unui bugetar 25% din VENIT (Luni, 15 februarie 2021, 21:38)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      sunt 1.200.000 de BUGETARI in tara asta, pt unii sporurile inseamna 25% din VENIT (salariu NET + sporuri), pt altii chiar 50%

      daca tu tai 25% din venitul lunar al unui bugetar ala ce crezi ca face? Iese in strada... ca ei sunt bugetari, blocheaza tara cand vor ei. Nu ii da nimeni afara pt ca PSD a facut legea muncii in asa hal incat nu pot fi concediati usor
      • +18 (24 voturi)    
        Nu blocheaza nimic! (Luni, 15 februarie 2021, 23:06)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Sau poate blocheaza doar nimicul pe care il fac ei! Sa stea in greva fara salarii cat vor ei, se angajeaza urgent orice, si niste cozi de matura pe posturile alea si treaba se imbunatateste rapid!
      • +25 (29 voturi)    
        Fals (Luni, 15 februarie 2021, 23:07)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Pot fi concediați ușor. Desființezi instituțiile la care lucrează. Și după aia înființezi altele unde angajezi doar câți ai nevoie și la ce salarii vrei.

        99% din ășia ce ies pe stradă dacă îi ameninți cu tăierea sporurilor se vor angaja fără probleme cu jumătate din ce primesc acum dacă se trezesc că nu mai există instituția călduță la care tăiau frunză la câini ieri.

        Problema nu e dacă se poate ci dacă se vrea. Evident că nu se vrea.
  • +31 (45 voturi)    
    Acelasi mod defectuos de a gandi politica ! (Luni, 15 februarie 2021, 18:45)

    Susufler0 [utilizator]

    Aceleasi metehne pesediste !

    Exact de ce ma temeam : penelistii nu actioneaza in interes general ci doar in interes de grup ("Sa nu-i suparam pe votantii nostri, pe politrucii nostri din teritoriu, pe cei de care depindem.")

    Scarba imensa : Orban se comporta precum Dragnea, nicio diferenta !

    PS. Punem pariu ca o sa treaca anul si sporurile vor fi bine merci ? :(((
    • +6 (20 voturi)    
      Uimește-ne! (Luni, 15 februarie 2021, 22:16)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Te rog să ne luminezi și să ne spui cum acționează USR. A spus cumva că va ieși de la guivernare dacă nu se taie rispa sporurilor? Poate că mi-o fi scăpat mie anunțțul...
      • +4 (8 voturi)    
        nu te supara, in ce fel ar ajuta iesirea USR (Marţi, 16 februarie 2021, 9:46)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        de la Guvernare?
        var 1- se formeaza un nou guvern in jurul uSR-ului? slabe sanse la 15%
        var 2 - se formeaza un nou Guvern in jurul PSD-ului? ce isi doreste Ciolacu
        var. 3 - alegeri anticipate - care daca ar avea loc acum ne-ar intoarce la var 2 + o majoritate PSD in Parlament.
        Si atunci spune-ne de ce ar iesi USR de la Guvernare sau de ce ar ameninta stiind ca nu o va face?
        Hai sa fim seriosi, problema sporurilor poate fi dezbatuta si in Parlament. De altfel daca sporurile alea sunt date prin lege e logic si necesar ca tot o lege sa le anuleze.
        Tare mi-e frica ca nu sporurile in sine trebuie anulate ci modul in care se acorda de la caz la caz.
      • 0 (2 voturi)    
        Ai o viziune mult prea primitiva (Marţi, 16 februarie 2021, 15:21)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        in ceea ce priveste rezolvarea problemelor !

        PS. Apropo, pluralul il folosesti pt ca esti mandatat sa vorbesti in numele mai multor persoane sau esti doar unul, dar bun si te autoapreciezi folosind pluralul domnesc ? :))))
  • +37 (41 voturi)    
    In final n-o sa taie nimeni nimic important (Luni, 15 februarie 2021, 19:02)

    Tyrion.lann [utilizator]

    Daca nici acum, cu 4 ani inainte de urmatoarele alegeri, nimeni nu are curajul sa ia o masura care poate ar aliena o parte a populatiei, dar ar incuraja pe totii oamenii din sectorul privat care sustin bugetul prin munca lor, o astfel de masura nu o sa o ia nimeni in veci. O sa se mearga probabil pe o plafonare a sporurilor si printr-o eventuala viitoare lege a salarizarii nu se vor reduce salariile, ci doar limita cresterea lor poate.


    Autoritatea lui Citu deja se vede ca e inexistenta, semn ca in viitor toti ministrii o sa se orienteze dupa indicatiile conducerii partidului respectiv din care fac parte. Si fiecare ministru o sa incerce sa ia masuri cat mai populiste pentru a-si promova partidul.
    • +16 (24 voturi)    
      Alieneaza o parte a pop.? (Luni, 15 februarie 2021, 19:24)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui Tyrion.lann

      Dar nu e vorba de concedieri, ci de taiat... sporuri. Nici macar salariu.
      • +20 (24 voturi)    
        Venituri (Luni, 15 februarie 2021, 20:50)

        Tyrion.lann [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_P1

        Va asigur ca bugetarii considera orice prima, spor, indemnizatie, etc ca fiind parte din salariu/venit, de altfel fiind chiar precizat in fluturasul de salariu, si ca pe un drept al lor, indiferent de existenta sau nu a meritului. Cata vreme sporurile sunt date la toti angajatii, e si oarecum de inteles ca gandesc astfel.

        Astfel, o anumite parte a populatiei, care include nu numai bugetarii cat si familia lor extinsa, ar putea reactiona negativ la orice taieri de sporuri etc.

        In opinia mea cata vreme Guvernul incearca sa nu supere pe nimeni prea tare, va reusi pana la urma sa supere pe toti moderat si ii va face sa nu mai mearga la vot, apatizandu-i.
      • -5 (11 voturi)    
        Sporurile sunt parte din VENIT deci le taie banii (Luni, 15 februarie 2021, 21:43)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_P1

        Oamenii astia primesc LUNAR de ani de zile sporurile alea, ei deja sunt obisnuiti si le spun SALARIU desi sunt sporuri ca parte din venitul lor lunar

        nu conteaza ce taie, ideea e ca bugetarii vor primi mai putini bani lunar si cine vrea sa aiba un venit lunar mai mic?

        intel;egi dilema?
        • +1 (1 vot)    
          Cum e mai bine: venit mare sau mic? (Marţi, 16 februarie 2021, 15:47)

          Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          Aparent toata lumea stie raspunsul. Doar aparent. In realitate poti iesi mai bine intr-un fel sau in altul.

          Eu de ex. m-am convins ca o umflare a veniturilor din senin poate fi extrem de daunatoare; chiar si anuntarea umflarii. Sunt lucruri care duc la cresterea preturilor si chiar la scaderea nivelului de trai (aka. o duci mai rau cu mai multi bani... cine cunoaste anii '90, stie ce spun). Pe de alta parte, o reducere a veniturilor poate avea efectul contrar.

          Deci nu e neaparat mai bine cu mai multi bani. E mai bine cind sunt mai multe produse pe piata, oferta mai mare, pentru ca atunci scad preturile.
    • +2 (20 voturi)    
      E o boală veche și fără leac... (Luni, 15 februarie 2021, 22:24)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Tyrion.lann

      Pe care vedem în special în dreapta spectrului politic. Cu toate că birocrația votează 99% cu stânga guvernele de dreapta sunt speriate să nu-i enervează pe ăia care oricum nu-i votează chiar dacă astfel îi alienează pe proprii alegători.

      Sigur situația liberarilor e de fapt și mai ingrată. Ei guvernewză alături de două partide stânga: USR care e de extrema stângă și UDMR care e o stângă mult mai moderată dar cu rădăcini extrem de puternice în administrația locală din Transilvania. Peste toate astea PNL însuși are destui pomangii înfipți binișor în administrație...
      • +11 (17 voturi)    
        PNL de dreapta? (Luni, 15 februarie 2021, 23:11)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Poate acum 80 de ani! Astia au votat intotdeauna cu comunistii incepand din '46 pana la USL! PNL a fost la originea umflarii pana la plezneala a bugetarimii, tariceanu ii adusese la 1.500.000 in 2008, toti habarnagii ii injura pe Basescu si Boc dar ei au redus la 800.000 sleahta de bugetari!
      • +2 (6 voturi)    
        Oricine nu e sluga PSD e "de stanga" (Marţi, 16 februarie 2021, 8:48)

        emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Iata gandirea postacului rus Amerlocu: "USR nu e sluga PSD, asa ca e de stanga, iar a fi de stanga e ceva rau, fiindca Putin e fascist de dreapta, iar Putin e zeu."
  • -3 (15 voturi)    
    Nu taie sporurile barosanilor (Luni, 15 februarie 2021, 19:11)

    VOX. [utilizator]

    Dar o multime de amarati vor ramane fara loc de munca.
  • +24 (26 voturi)    
    Sa se schimbe pe ici, pe colo (Luni, 15 februarie 2021, 19:19)

    Milka Man [utilizator]

    “„Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale”
    ― Ion Luca Caragiale, O scrisoare pierdută
    Oare sa ma duc si eu la patron si sa sa spun ca vreau spor pentru lucrul la calculator sau pentru unde electromagnetice ca sa ajung la venitul unui bugetar cu program flexibil si fara targeturi de performanta? Hahaha...Cu alte cuvinte: praf in ochi, nu se va schimba nimic!
    • 0 (0 voturi)    
      Propaganda (Marţi, 16 februarie 2021, 20:20)

      hateR Rational [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      editat de moderator. avertisment pentru jigniri. comentati la subiect
  • +18 (26 voturi)    
    ce uita coalitia de guvernare (exceptie udmr) (Luni, 15 februarie 2021, 19:28)

    Dodel540 [utilizator]

    1. Ca beneficiarii sporurilor nu ii vor vota niciodata(mai ales pe usr). peste 80% sunt votanti Psd.

    2. Ca oamenii care i-au votat isi vor aminti de acest "frecat de menta" din primul an de guvernare si se vor gandi de 2 ori inainte sa mai voteze cu dreapta.

    3. Probabil vor fi nevoiti sa creasca taxele. Atunci sa te tii
    • +11 (13 voturi)    
      Gresesti, beneficiarii de sinecuri, sporuri (Luni, 15 februarie 2021, 21:44)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Si alte privilegii, 50% sunt votanti psd iar restul de 50% sunt votanti pnl.
  • -17 (25 voturi)    
    Dar la prabusirea cererii s-au gandit ?! (Luni, 15 februarie 2021, 19:28)

    Ochiana [utilizator]

    Criza din 2009-2010-2011 din Romania a fost provocata de prabusirea cererii de consum. Atunci s-au scazut salariile in mod egal la toata lumea cu 25% parca....Efectul : cererea s-a prabusit si au avut de suferit toti.Plus ca s-au ales cu atatea procese si drepturile pierdute au fost castigate dar in timp. Ccu ce pret ?! S-a meritat. Cu siguranta NU, a fost o prostie.

    Lucrurile nu se fac asa, heirupist, ci cu CAP. Nu dai afara oamerni fara sa te gandesti ci relochezi resursa umana, digitalizezi adminstratia, servcile de sanatate, cat mai multe

    Din pacate asta dureaza ani dar esti mai castigat pe termen lung
    • +19 (23 voturi)    
      ... (Luni, 15 februarie 2021, 20:01)

      mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      O relochezi da, o relochezi la privat! La munca, clientela politica!!!
    • +12 (18 voturi)    
      cauzele crizei (Luni, 15 februarie 2021, 20:58)

      Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      din 2008 si anii ce au urmat sunt mai complexe decat taierea salariilor bugetarilor.

      in plus, mai toti macroeconomistii spun ca este contraproductiva si nesustenabila pe termen lung cresterea economica bazata pe cresterea salariilor (la stat), nu poate fi decat o strategie pe termen scurt.

      daca economiile facute astfel la buget sunt insotite de stimularea investitiilor, nu vad de ce n-ar fi chiar o strategie foarte buna.
      • -3 (7 voturi)    
        investitii (Marţi, 16 februarie 2021, 0:38)

        blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

        de dragul investitiilor, romania chiar are bani de aruncat aiurea....

        investitia statului trebuie sa se recupereze cat mai rapid si sa genereze profit (sau sa ofere un confort social pe care statul si-l permite sa-l ofere cetatenilor), te-ai intrebat vreodata daca un investitor privat ar face investitile pe care le face statul roman? pun pariu pe ce vrei tu, ca nu le-ar face, deorece veniturile si capitalul romanilor este inca redus si nu poate fi exploatat prin oferirea de servicii de o calitatea si un cost mai mare, creste calitatea serviciului dar creste si costul acestuia.... adica statul ofera servicii pe care cetatenii si le pot permite, daca ofera servicii de o calitate mai mare si un cost mic va intra in faliment

        nu sunt fan autostrazi daca ele nu au trafic corespunzator, sali de sport fara sportivi, subventii catre companii municipale ce nu se pot sustine......apa calda costa
        • +2 (6 voturi)    
          pai de ce investitii.. (Marţi, 16 februarie 2021, 1:21)

          Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

          ..costisitoare si fara rost? mai bine bani pentru bugetari :))))
  • +10 (22 voturi)    
    Adica (Luni, 15 februarie 2021, 19:28)

    Luk [utilizator]

    Salariile in sectorul public s-au dublat in doi ani, iar sporurile sunt 25% din asta?
    Ce tara de milogi, mah...
    • +3 (7 voturi)    
      Romanii de ce voteaza cu PNL si PSD 55%? (Marţi, 16 februarie 2021, 8:49)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Nu-i asa ca romanii nu sunt intregi la cap?

      PNL 25% + PSD 30% = 55% = moartea Romaniei.
  • +26 (30 voturi)    
    auzi vrajeala (Luni, 15 februarie 2021, 19:34)

    comentacu [utilizator]

    Auzi vrajeala...si-ar dori sa lege sporurile de performanta. Astia ne iau de prosti pentru ca:
    1) 90% din sporuri NU au nimic in comun cu performanta
    2) Niciun salariat de la stat NU are performanta masurata obiectiv (nici calitativ, nici cantitativ) - atentie, asta nu inseamna ca nu recunosc munca unora, putini, care isi fac treaba onest, spun doar ca performanta lor nu este masurata
    • +3 (11 voturi)    
      performanta (Luni, 15 februarie 2021, 22:09)

      blackstar [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      din pacate traducerea proasta a cuvantului englezesc performance si toata teoria din spatele lui ne-a adus aici, sensul romanesc fiind altul :(

      Employee performance is defined as how an employee fulfills their job duties and executes their required tasks. It refers to the effectiveness, quality, and efficiency of their output. Performance also contributes to our assessment of how valuable an employee is to the organization.

      performanta in dictionarul romanesc inseamna foarte competitiv, un record, rezultat deosebit

      Intr-un sistem neconcurential, necompetitiv cum este sistemul bugetar e absurda notiunea de performanta in sens romanesc, pentru ca nu poate fi masurata

      daca prin performanta am intelege sensul englezesc - the action or process of acomplishing a task or function. - adica simpla indeplinire a unei sarcini atunci ar avea sens.

      Performanta in sens englezesc se refera doar la realizarea sarcinii, atat, nicidecum rezultate deosebite, recorduri cum ne-am astepta prin prisma definitie romanesti.
      • +10 (10 voturi)    
        dincolo de problema de semantica (Luni, 15 februarie 2021, 22:51)

        Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

        pe care te incapatanezi sa o remarci la fiecare articol legat de bugetari, ideea ramane - ca putem lega salarizarea de productivitate, competenta si obiective chiar si in sectorul bugetar, asta daca se doreste cu adevarat asta.
        • -3 (5 voturi)    
          atata pot (Luni, 15 februarie 2021, 23:47)

          blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

          atata fac, greseala semantica care e impamantenita, ce rost mai are sa-l folosim daca nu-i stim sensul.....

          nu poti lega salarizarea de productivitate, statul nu produce (exceptie fiind companiile monopol de stat, da aici e alta poveste) el ofera servicii, iar serviciile oferite de stat sunt catre terti (populatie) ale caror nevoi sunt intr-o cantitate finita, daca vrei poti creste artificial nevoile pentru a creste volumul de munca devenind astfel mai productiv.... un exemplu ar fi ce se intampla in sistemul juridic, legi proaste emise de politicieni ce lasa loc de interpretari, ce cresc artificial numarul de dosare din tribunal, ce duc la o productivitate crescuta pe cap de magistrat :)

          salarizarea e deja legata de competenta prin cerintele postului
          • +1 (3 voturi)    
            Performance management in public sector (Marţi, 16 februarie 2021, 0:39)

            Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

            daca vrei, poti folosi aceste cuvinte cheie pentru a cauta pe net articole ce vorbesc despre "performanta" la stat, adica despre eficienta, obiective si salarizare corelata cu acestea. idei si solutii exista.

            altfel, cand vorbim de competenta, nu ma refer la cerintele postului care sunt aceleasi pentru toata lumea angajata pe acel post, ci la cum platim diferit competente diferite aduse de persoane diferite. si aici nu ma refer la sporul de doctorat care e irelevant in contextul nostru educational.
            • +2 (4 voturi)    
              performance management (Marţi, 16 februarie 2021, 1:36)

              blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

              :)))) da mai e plin netul, pacat de semantica, ca toate sunt traduse prost

              Performance management is a continuous process of planning, coaching and reviewing employee performance.

              ti-am zis mai sus ce e performance - simpla indeplinire a sarcinii, atat.

              nu poti folosii performance management si sa zici ca e managementul performantei :)))) aia zic ceva in engleza lor si noi intelegem rezultate deosebite, recorduri, randament ridicat

              pai daca folosim fiecare ce credem despre cuvinte si nu definitia lor, crezi ca ne intelegem?
              • 0 (0 voturi)    
                dar nu iti trebuie traduse, nu? (Marţi, 16 februarie 2021, 10:19)

                Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

                gasesti in limba engleza materiale care vorbesc despre:

                Greater use of targets in public sector organisations
                Improving the overall efficiency and effectiveness of public expenditure
                Improving accountability and transparency of the public sector
                Enhancing the responsiveness of public sector organisations to the needs of citizens.
                Linking reward schemes to targets
                Use of benchmarking in public sector bodies
                Identifying the performance indicators
                etc.

                dar daca e mai important pentru tine sa ramai unde esti, e ok, poti si sa te agati de problemele de semantica.
                • -1 (1 vot)    
                  doar traduse mai exact (Marţi, 16 februarie 2021, 12:38)

                  blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

                  daca prin performance indicators intelegi indicatori de executie sunt de acord cu tine nefiind legata de performanta

                  nu zic ca lucrurile nu pot fi imbunatatite si normate doar scoate performanta din subiect

                  imbunatatire bun - performanta rau
                • -1 (1 vot)    
                  hai ca nu e greu (Marţi, 16 februarie 2021, 15:18)

                  blackstar [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

                  https://www.wall-street.ro/articol/Careers/196593/performanta-in-munca-nu-este-sinonima-cu-rezultatul-ci-il-determina.html#gref
      • +4 (6 voturi)    
        pai atunci (Luni, 15 februarie 2021, 22:58)

        blackstar [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

        prin simpla indeplinire a sarcinii in termenul indicat de normativ inseamna ca sunt performant si merit spor de performanta :)
      • +6 (6 voturi)    
        Mda (Marţi, 16 februarie 2021, 10:06)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

        Ce-ai spune despre 0% nozocomiale in spitalele de stat? Ce-ai spune despre 0% analfabeti functional in scolile publice? Ce spui de criteriile astea de performanta?
        Evident ca se pot stabili criterii de performanta "la "stat", dar cei care ar putea sa le stabileasca... lucreaza tot la stat.
        In concluzie: 90% dintre cei care lucreaza la stat primesc un ajutor de stat deghizat in forma "salariului".
        Punct.
    • +3 (5 voturi)    
      asta a si zis (Luni, 15 februarie 2021, 22:43)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      ca e de acord cu sporuri,daca sunt legate de performanta. dar ca acum nu sunt.
  • +15 (27 voturi)    
    votez USR de cand au aparut pe liste (Luni, 15 februarie 2021, 19:49)

    sadestwank [utilizator]

    dar daca nu reformeaza sistemul bugetar in mandatul asta s-au lins pe bot de votul meu.
    • -3 (13 voturi)    
      Ei și tu acuma! Îl reformează, n-avea grijă... (Luni, 15 februarie 2021, 22:29)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui sadestwank

      Reforma merge de duduie. Pe lână pomanagii ălorlați aum mai aduc și USR + oștiri noi de pomanagii prospeți de a-i lor înfometați bieții de ei de ți se rupe inima.
    • +1 (1 vot)    
      Propaganda (Marţi, 16 februarie 2021, 20:30)

      hateR Rational [utilizator] i-a raspuns lui sadestwank

      Asta e problema cu votanii USR. Traiesc in bula lor neinformati si vad USR ca pe un cal alb plin de privati curati si cinstiti. Parlamentarii USR sunt niste gargaristi din ONG-uri. Seidler e mare om facut de Elsa. Ce nu stiu votantii USR este ca USR au preluat in 4 ani toate apucaturile PSD si PNL. Numesc titi habarnistii in institutii bugetare fara sa aiba competenta necesara. Uite doamna Clodilde. Gargara Multa rezultate zero. Uite Nicusor. Uite Vlad Voiculescu si echipa lui de pensionari speciali, pesedisti si multi altii. vedeti secretari de stat pusi de USR. Vedeti la ANFP un USRist corporatist. Si tot asa....
  • +11 (21 voturi)    
    Ar fi interesant (Luni, 15 februarie 2021, 19:53)

    Costi888 [utilizator]

    O statistica a votantilor. Bugetarii si pensionarii sunt masa de manevra la fiecare alegeri
  • +16 (20 voturi)    
    Fraieriti inca o data (Luni, 15 februarie 2021, 20:21)

    mihai53 [utilizator]

    Guvernul meu , Parlamentul meu , coalitia anti PSD ,
    patru ani inainte fara alegeri , si nici o masura serioasa din cele promise . Doar mici retusuri . Toate marile noastre asteptari s-au prabusit . USR-ul de ce tace ? de ce nu iasa sa spuna cine se opune aplicarii masurilor promise ? PNL -ul , ascultati de Orban si veti merge la fund cu el de gat .Veti vedea in 2024 la rezultat alegeri cu o cifra . Pe dinozauri nu o sa-i intereseze , ca ei vor fi istorie , dar tinerii din PNL vor avea o surpriza neplacuta .
  • +11 (17 voturi)    
    Marile asteptari... (Luni, 15 februarie 2021, 20:26)

    hedonistu [utilizator]

    Daca vreti sa schimbati tara in bine va trebui sa ganditi si actionati ca si oameni politici de anvergura si nu ca politrucii in sensul ca trbuie sa va va ganditi la generatiile urmatoare si nu la alegerile urmatoare.Asta e dilema!
  • -5 (11 voturi)    
    citzu (Luni, 15 februarie 2021, 20:35)

    nash pandelica [utilizator]

    stie f. bine ca nu e politrucian, ca nu va face cariera politica. ocheste el un loc pe undeva, banca ioropeana, fmi, banca mondiala. undeva un' se da malai gros.
    d'aia a si fost pus acolo, ca nu risca politic. orban nu si'ar fi permis sa zdrangane mandollina pe melodiiile astea, taieri, concedieri.
    kaizaru a promis ca cat va fi el la cotrocesti, nu se va taia nimic, nimeni nu va fi data afra. ca a venit sa aduca prosperitatea in casele romanilor.
    deci, citzu va fi de vina.
    iar pt. el, nu va conta.
  • -4 (14 voturi)    
    O noua dovada (Luni, 15 februarie 2021, 20:50)

    Alex2016 [utilizator]

    Ca decizia de a NU merge la vot a fost cea mai corecta. Prin prezenta doar legitimam aceeași clasa politica de mizerie care o data ajunsa în fruntea bucatelor se îngrașă pe sine și clienții lor. Toate partidele sunt aceeași mizerie și statul este doar o structura de forță extractiva care jefuiește cetățeanul pt a umple buzunarele unei clici.
  • 0 (12 voturi)    
    Un comentariu pentru 1000 de minusuri (Luni, 15 februarie 2021, 21:11)

    Casargoz [utilizator]

    Ma uit la comentarii :)
    Unii dau din picior :))
    Cati inteleg ca după alegeri nu a fost dat HG-ul de funcționare a guvernului.
    Dragi minusaci : guvernul Câțu nu a început sa funcționeze
    Ministerele nu au atribuții decât pe HG-ul guvernului Orbán.
    Sporurile sunt date prin lege, le dai ilegal faci pușcărie.
    Vrei sa le tai modifici legea, sa modifici legea durează
    Durează al naibii de mult.
    In rest ce sa zic înjurați-va aleșii cât de mult vreți . Dar sa știți ca ei se mișca in viteza cea mai mare :)
    • +3 (7 voturi)    
      Ai dreptate cu câteva excepții esențiale (Luni, 15 februarie 2021, 22:59)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Orice lege poate fi modificată prin ordonanță de urgență. Urgența există: Bugetul a avut un deficit enorm în 2020 și va avea un deficit aproape la fel de mare și-n 2021. Reducerea cheltuielilor e imperativă.

      Problema e alta. Au ajuns după lupte grele la butoiul cu smântână. Acum „vrea și gura lpr să mănânce” :).

      În rest ai dreptate. Modificarea legii salarizării cere timp și se va produce într-un târziu. Însă efectele nu vor fi benefice. Dimpotrivă. Sporurile din automate cum sunt acum vor fi condiționate de „performanță”. Băieții ăștia deștepți aduși din fundații cu burțile lipite de spate de USR vor ști să ticluiască criterii din astea de „perfomanță” de mai mare dragul. Deci hârtiile vor arâta minunat.

      Însă performanța în sistemul de stat nu există. Deci dintr-o dată tot soiul de șefuleți vor deveni dumnezei de nivel departamental cu drept de viață și de moarte asupra a 20%-40% din lefurile bugetarilor din suborrine. Asta va consolida slugărnicia bugetarilor și dependeța lor de bunul plac al șefului direct. Se vor întări de asemenea până la ceruri relațiile clientelare. Iar bugetul României va ajunge de fapt să plătească mai mult ca până acum pe salarii. Căci iadul e pavat cu bune intenții.
  • +8 (20 voturi)    
    Pai si care mai e diferenta (Luni, 15 februarie 2021, 21:12)

    galeo [utilizator]

    Intre actuala guvernare si cea a PSD ?
    • 0 (4 voturi)    
      Coalitia incearca sa repare unele probleme (Marţi, 16 februarie 2021, 8:52)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      spre deosebire de PSD care vrea sa fure absolut fiecare ban din buget. PSD vrea sa ne scoata din UE ca sa poata fura.

      Asta e diferenta, unii care incearca sa repare cate ceva, iar PSD vrea sa ne omoare pentru bani.
  • +3 (5 voturi)    
    Prima data trebuie schimbat codul muncii (Marţi, 16 februarie 2021, 8:13)

    Klaus_ [utilizator]

    Noi nu ne facem bine daca nu invatam odata pentru totdeauna ca protectia sociala nu inseamna sa faci legi care sa nu te lase sa dai afara chiulangii si incompetentii. In State, daca sefului i s-a parut doar ca nu-ti faci treaba, a doua zi ai ramas fara job. Daca seful e subiectiv si isi da oamenii afara aiurea, i se duce afacere de rapa si ajunge pe drumuri. Daca angajatul e lenes sau incompetent, dupa doua-trei suturi in fund va invata ca trebuie sa puna osul la treaba si sa isi dea intetesul. La noi nu poti incepe o reforma a salariilor si sporurilor bugetarilor pana nu schimbi codul muncii. Dupa ce l-ai schimbat, poti evalua toti bugetarii (obiectiv, cu teste, probe, survey, etc) si pe cei incompetenti sau lenesi ii dai afara sau nu le dai sporuri. Daca faci asta fara sa schimbi codul muncii, o sa ai zeci de mii de procese, vor dura 2-3 ani, la sfarsit va trebui sa angajezi inapoi bugetarul si sa-i platesti salariile din urma. Si vom avea si mai multi bugetari.
    • 0 (0 voturi)    
      Propaganda (Marţi, 16 februarie 2021, 20:47)

      hateR Rational [utilizator] i-a raspuns lui Klaus_

      https://www.libertatea.ro/opinii/pensiile-speciale-despre-care-rares-bogdan-dacian-ciolos-sau-dan-barna-nu-sufla-o-vorba-despre-rentierii-de-lux-ai-statului-3416513

      Bugetarii trebuie evaluati in parte si dati afara prea multii incompetenti. Dar nu mai trebuie generalizat pentru ca practic cereti taierea tuturor inclusiv putinii bugetari productivi care ii tin in spate si pe restul. Pentru ca cei mai mari ipocriti sunt privatii: numai la bugetari sunt nulitatile. In privat este doar elita Romaniei, numai spuma si geniile..sa fim seriosi. Citeste mai sus
  • +1 (1 vot)    
    intr-un fel (Marţi, 16 februarie 2021, 13:30)

    costelo999 [utilizator]

    sunt lamurit, in programul electoral se spune ce trebuie ca alegatorii pinguini sa ii voteze, apare p-orma programul de guvernare care are alt continut, cei alesi daca sunt trasi la raspundere spun simplu pe fata " acela a fost programul electoral, programul de guvernare este altul", deci la inceput a fost bine acum este altceva ??? si de facut - stai sa ne mai gindim, sa evaluam, sa facem o comisie , sa vedem impactul ....
  • +4 (4 voturi)    
    20 miliarde euro pe bugetari (Marţi, 16 februarie 2021, 13:45)

    vasile78 [utilizator]

    Este prea mult!!! Cu 25% reducere pe acest buget ar ramane 5 miliarde euro anual folositi pentru ceea ce ne lipseste. Probabil s-ar putea construi 10 spitale regionale super meseriase sau 1000 de scoli sau 500 km de autostrada sau un nou aeroport mare. An de an!!!
  • +1 (5 voturi)    
    Taierile de sporuri pica la CCR ! (Marţi, 16 februarie 2021, 14:05)

    Dilematic [utilizator]

    Intrucat printre beneficiarii de diverse sporuri se afla si magistrartii, orice act normativ privitor la taierea acestora va fi atacat, cu siguranta, la CCR cu sanse reale de a fi declarate neconstitutionale !

    Motiv pentru care Guvernul este prevazator si amana solutia radicala, de taiere, cautand alte solutii, probabil de supraimpozitare.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by