Surse: Guvernul nu mai dă vouchere de vacanță în 2021, taie sporurile și reduce subvenția pentru transportul studenților

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Luni, 8 februarie 2021, 12:25 Actualitate | Politic


Florin Citu
Foto: Guvernul Romaniei
​Cu bugetul aproape gata, premierul Florin Cîțu i-a informat pe liberali că Guvernul taie voucherele de vacanță în 2021 și sporurile bugetarilor și reduce subvenția pentru transportul studenților, au declarat surse din partid pentru HotNews.ro.

Economia la buget ar fi de 1,8 -2 miliarde de lei, potrivit acelorași surse.

Premierul le-a explicat liberalilor că în acest an se vor folosi voucherele de vacanță necheltuite în 2019 și 2020, altele noi umând a fi date anul viitor.

În privința transportului pentru studenți, aceștia ar urma să nu mai aibă gratuitate, ci să se revină la sistemul din 2016, când era doar un anumit număr de călătorii suportat de stat.

De asemenea, sporurile pentru prefecturi ar urma să fie eliminate (este vorba de sporul de 30% din salariul de bază acordat pentru lupta împotriva pandemiei), indemnizația de hrană pentru bugetari se va reduce, iar sporurile ar putea fi plafonate.

În privința pensiilor, acestea se vor indexa de anul viitor cu inflația și cu până la 50% din creșterea reală a salariului mediu, le-a mai spus premierul liberalilor, potrivit surselor HotNews.ro.

De asemenea, alocațiile copiilor vor rămâne neschimbate anul acesta.

Înainte de a se întâlni cu conducerea PNL, premierul a declarat că Legea bugetului este finalizată şi va fi făcută publică marţi sau miercuri dimineaţă cel târziu, iar ţinta de deficit rămâne asumată la "7 - 7,1%".

"Va fi în dezbatere publică mâine sau poimâine. Am avut de clarificat câteva măsuri, care vor fi printr-o ordonanţă de urgenţă sau amendamente în Parlament, cu cei de la coaliţie, cu coaliţia de guvernare. Legea bugetului este finalizată, va fi în transparenţă publică mâine sau miercuri dimineaţă, cel mai târziu", a afirmat Florin Cîţu la Parlament, întrebat despre Legea bugetului de stat.

Premierul a precizat că ţinta de deficit asumată prin proiectul Legii bugetului este între "7% şi 7,1%".

Cîţu a spus că, deocamdată, nu a primit planurile de restructurare de la companiile de stat cu pierderi.

"Şi v-am spus că restructurarea se poate face în două feluri: ori vin ei cu program de restructurare, ori facem cum am făcut anul trecut, limităm subvenţiile numai către companiile care sunt profitabile şi celelalte trebuie să vină cu un plan de restructurare", a explicat Cîţu.

Întrebat despre sporurile din sectorul bugetar, Cîţu a menţionat: "Despre aceste amendamente vorbim, ele există, ori prin ordonanţă, ori vor fi în Parlament, e vorba de o plafonare în acest moment, dar urmează o Lege a salarizării care va lega sporurile de performanţă în sectorul bugetar".

De asemenea, premierul a confirmat că va reduce subvenția publică pentru partide.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


125241 vizualizari

  • -22 (84 voturi)    
    Haha (Luni, 8 februarie 2021, 12:34)

    consumator2 [utilizator]

    E doar inceputul dezastrului!
    • -3 (47 voturi)    
      hehe (Luni, 8 februarie 2021, 13:24)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui consumator2

      Ce, iar nu ai bani pentru ratele la banci, speculantule imobiliar de credite in monede exotice?
      Da, pentru speculanti vine DEZASTRUL, exoticule piperisto-zamfirist.
      • 0 (16 voturi)    
        Votaț cu incredere (Luni, 8 februarie 2021, 16:43)

        numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        PNL lucreaza pentru tine
    • +39 (73 voturi)    
      ! (Luni, 8 februarie 2021, 14:18)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui consumator2

      "dezastru" pentru bugetari ar fi sa inceapa sa fie platiti corect si sa MUNCEASCA pentru banii aia! Hai cu minusurile sa vedem cati bugetari freaca buha acum la ora 14 in timp ce sunt platiti din bani publici!
      • -10 (24 voturi)    
        tu esti asistat social? (Luni, 8 februarie 2021, 16:44)

        numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Sau cum de postezi la ora 14?
        • -5 (15 voturi)    
          hahahaha (Luni, 8 februarie 2021, 18:53)

          john70 [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

          Nu, lucreaza in IT, adica tot aia.
      • -1 (3 voturi)    
        Ce mai ziceți? (Luni, 8 februarie 2021, 22:51)

        DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        https://alephnews.ro/guvern/guvernul-pnl-adaugat-4000-bugetari-decembrie-numarul-angajatilor-sectorul-public-crescut-considerabil/
    • -10 (18 voturi)    
      Voi chiar credeti ca vor lua ceva de la bugetari? (Luni, 8 februarie 2021, 16:24)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui consumator2

      Ei doar vorbesc despre bugetari dar nu fac nimic

      singurii care vor fi pedepsiti sunt cei fara aparare: studentii si cine stiece alte categorii defavorizate
      • +2 (8 voturi)    
        alo (Luni, 8 februarie 2021, 18:54)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        De ce consideri studentii drept categorie defavorizata? Sunt din start favorizati, ca studiile superioare sunt gratis.
        • -4 (6 voturi)    
          Daca esti la cu taxa, ca multi, nu sunt gratis (Luni, 8 februarie 2021, 19:16)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui john70

          ii consider defavorizati pt ca ei NU castiga nimic, nu primesc nici un leu de la guvern

          Pensionarii, bugetarii astia toti primesc niste bani si pot sa isi cumpere bilet

          studentii NU primesc nimic
          • +2 (2 voturi)    
            Nu e deloc asa (Marţi, 9 februarie 2021, 8:36)

            Ender _20 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            Studentii care invata, primesc BURSA!
            Ce-i care vin la factultate doar ca sa se distreze, e problema lor, De ce-ar trebui cineva sa le de-a bani pentru asta???
    • +9 (15 voturi)    
      Nu ! Daca se tin de promisiuni (Luni, 8 februarie 2021, 18:35)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui consumator2

      E inceputul normalizarii societatii romanesti care prin tot felul de pomeni financiare a ajuns in punctul in care discrepantele intre cei care muncesc si produc acei bani din care se constitue bugetul tarii si cei care doar beneficiaza, a devenit inacceptabil.
      Undeva in subteran, multi dintre cei care muncesc in mediul privat, mocnesc, se simt ca iobagii de pe vremuri, si nu lipseste decat o scanteie...
      Studentii ar trebui sa fie un model, nu o organizatie de handicapati care vrea transport gratuit, sa le fie rusine.
    • 0 (2 voturi)    
      In sfarsit! (Marţi, 9 februarie 2021, 8:34)

      Ender _20 [utilizator] i-a raspuns lui consumator2

      In sfarsit se face dreptate! De ce bugetarii (majoritatea frecatori de menta) sa mai mearga GRATUIT in vacanta pe spinarea celor care duc greul!
      BRAVO!
  • -36 (78 voturi)    
    super (Luni, 8 februarie 2021, 12:37)

    an_drei [utilizator]

    Un moment indeal sa scoti una dintre putinele stimulente ale turismului care pur si simplu duduie si nu stimp ce sa mai facem cu el sa il mai temperam.
    Nu inteleg logica.. Toti acei bani se intorceau inapoi in buget. Erau cheltuiti in RO, dadea de lucru oamenilor din zone unde nu sunt atatea oportunitati de angajare care la randul lor plateau taxe, consumau si plateau din nou taxe. Asa e mai bine sa ii bagam pe toti in somaj si rezolvam problema!
    • +33 (61 voturi)    
      Lasa ca tot in economie se vor intoarce (Luni, 8 februarie 2021, 13:36)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui an_drei

      Dar prin investitii, nu prin consum.
      • +8 (26 voturi)    
        un comentariu foarte corect si logic (Luni, 8 februarie 2021, 15:56)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        Bravo!

        Nu e totuna ca 1500 lei per bugetar sa fie cheltuiti pe betii la mare si la munte sau sa fie investiti in infrastructura tarii!
        • 0 (6 voturi)    
          peste 4 ani ... (Marţi, 9 februarie 2021, 9:04)

          GNG [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          ... cred ca vei spune altceva. Tu chiar crezi ca se va face ceva in infrastructura? Cu cine? Cu "specialistii" angajati pe postul de director????
      • +2 (18 voturi)    
        cine se va intoarce in economie? (Luni, 8 februarie 2021, 16:17)

        an_drei [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        Are cumva guvernul banii astia sa "ii ia" de la tichete si sa "ii mute" la investitii? Nu ii are, oricum suntem pe un deficit mare iar banii de investitii vin de la EU.
        Commentul meu nu a fost despre economie. Ci despre industria TURISMULUI. Daca vei construii o line de metrou in urmatorii 10 ani acele mici pensiuni ce angajeaza mai cate un ospatar, o camerista, un bucatar, un receptionist nu vor aveam nimic de castigat. In schimb guvernul (datorita pandemiei) le-a inchis si restrictionat "temporar" sursa de venit iar acum cand ai avut ceva ce ar trebui sa ii ajute si s-a demonstrat ca a fost o investitie si nu o cheluiala, o scoti.
    • +22 (52 voturi)    
      Orlando, nu poti cheltuii banii pe care nu ii ai (Luni, 8 februarie 2021, 14:03)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui an_drei

      Nu intelegi ca bugetul e pe negative rau de tot?
      Povestea cu banii se intorc la buget e un mit Valcovo-Teodorovici. Chiar si la nivelul mare de taxare din Romania la buget se vor intoarce maxim 50% din banii aruncati in piata. Deci tu propui ca eu sa ma imprumut 100 de lei si sa primesc peste 3 luni 50 de lei din care sa platesc imprumutul si dobanzile? Mai sunteti multi afaceristi din astia?
      • +1 (17 voturi)    
        ba inteleg, chiar bine de tot (Luni, 8 februarie 2021, 16:25)

        an_drei [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Nu stiu daca ai observat, dar atunci cand bugetul e "pe negative rau de tot" guvernul are responsabilitatea de a injecta bani in piata pentru a da un imbold economiei, in cazul de fata industriei turismului care deja e foarte afectata de masurile luate tot de catre guvern in pandemie.
        Rolul guvernului nu e sa faca bani, ci sa creeze un context favorabil pentru afaceri.

        Pe langa ajutorul economic mai ai si beneficiul salariatului care atunci cand se gandeste la ce salar are, e mai multumit cand isi aduna tichetele de masa, vacanta, al 13-lea salar, asigurari medicale private, abonamente sali de fitness si ce alte forme de bonificari ar mai fi.

        Sincer pentru un cost de 50% doar prin care impusti mai multi iepuri, e o varianta buna. Cu toate ca ma insel ca ai luat in considerare tot efectul de domino cand compari RO cu tichete si RO fara tichete. Adica somaj vs salariati ce la randul lor circula din nou acei bani si se plateste din nou TVA pe ei ce generareaza la randul lor noi locuri de munca ce au impozit si contributii.

        Eu nu am spus sa nu construim infrastructura, doar am punctat strict masura luata pe industria HORECA care e pe burta deja. Tot occidentul printeaza si pompeaza bani in economie, dar noi luam masuri de austeritate in conditile in care datoria publica a tarii e la un nivel mult mai scazut decat a multora.
        • +12 (16 voturi)    
          Metoda baronului Munchausen (Luni, 8 februarie 2021, 18:18)

          sile_v [utilizator] i-a raspuns lui an_drei

          Cum iesi dintr-o mlastina unde esti bagat pana la gat? Te apuci de par si te tragi de par in sus.

          Vrei musai sa ajuti economia pompand bani in angajatii bugetari, care au deja in medie salariu cu 70% mai mare decat media pe economie si cu aproape 100% mai mare decat media salariatii din mediul privat? Si asta in conditiile unui deficit public de 20 de miliarde de euro anual?

          Nu realizezi ca, cu gandul la mareata industrie HORECA, ce produce 2-3% din PIB, omori restul economiei, pe care va trebui sa o biciuiesti in continuu in urmatorii 10 ani cu nivele ridicate de taxare ca sa platesti datoriile publice?

          Iar datoria aia publica nu prea mai e asa scazuta. Si oricum nu e cazul sa ne comparam cu SUA, Germania sau Japonia. Conform ultimelor estimari, vom depasi in 2022 plafonul considerat optim la nivelul nostru de dezvoltare, adica 60% din PIB. Fara ajustari dure alte sistemul bugetar, vom depasi in 2027 100% din PIB. E public documentul "Debt Sustainability Monitor 2020", emis acum trei zile de Comisia Europeană, cautati pe net. Ceea ce e nesustenabil pentru Romania, punem datorii uriase singuri in carca copiilor si nepotiilor. Si nu pentru a construi autostrazi, porturi, poduri suspendate, scoli, spitale sau aeroporturi, ci pentru pensii, salarii si bonusuri oferite angajatilor din sistemului bugetar, de genul tichetelor de vacanta

          E momentul sa ne oprim si sa ne apucam totusi sa construim ceva in tara asta.
          • +2 (4 voturi)    
            Nota 10+ !! (Luni, 8 februarie 2021, 20:32)

            mmagic [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

            de acord cu tine si bine explicat
          • -3 (9 voturi)    
            din contra (Luni, 8 februarie 2021, 20:51)

            an_drei [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

            Masurile de austeritate te adancesc in mlastina o perioada mai lunga de timp. Pui un leu si se fac doi. Daca nu pui nimic bati pasul pe loc iar daca iei te intorci inapoi.

            Eu nu tin sa le dea la bugetari, n-au decat sa le dea la privati, dar acest stimul s-a dovedit a fi eficient si nu, nu are impact bugetar ce "omoara" restul economiei in special cand mare parte din bani se intorc la buget.

            E bine ca nu suntem la limita creditarii, si ca putem sa apelam la imprumuturi pentru relansare. Da, avem timp in perioade de boom sa platim datoriile prin taxare dar acum e nevoie de relansare nu de austeritate. Uitate in jur toata lumea face asta.

            Nu are rost sa privim situatia atat de apocaliptic pentru ca nu suntem in papucii Greciei care nu s-a mai putut imprumuta si a trebuit sa apeleze la austeritate.
          • -1 (3 voturi)    
            De dragul "pedepsiri" bugetarilor....... (Marţi, 9 februarie 2021, 12:31)

            toor [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

            omoram tot ce ne iese in cale.De unde deduceti voi ca e vorba numai de tichetele bugetarilor? Eu cred ca masura va afecta pe toata lumea si bugetar si privat.Categoria functionarilor publici trebuie restructurata asta e clar.Dar sa pui in aceiasi balanta un functionar de la centru cu un amarat de invatator(ca tot bugetar e)care ia in piept noroaiele, ca sa scoleasca loaze ca tine, e nedrept.Si am curajul sa pun pariu ca acolo unde va exista interes( si vor fi muuuulte asemenea locuri) tichetele de vacanta se vor transforma in "Indemizatii de concediu" sau de "stress" sau orice alta titulatura vrei.
    • +1 (3 voturi)    
      Stimulente, wow! (Marţi, 9 februarie 2021, 8:40)

      Ender _20 [utilizator] i-a raspuns lui an_drei

      De ce sa mergi in vacanta de-a moca pe banii mei?
      De ce bugetarii (care majoritatea nu fac nimic) si nu privatii care muncesc?

      Corect e ca fiecare sa mearga in vacanta PE BANII LUI,
      Iar daca nu-i convine sa fie bugetar,(loc sigur, caldut, prime ,sporuri si aroganta cat incape) sa se angajeze la privat ca sa vada cum ii aia sa muncesti!
      • 0 (4 voturi)    
        serios? (Marţi, 9 februarie 2021, 9:35)

        an_drei [utilizator] i-a raspuns lui Ender _20

        Tu crezi ca daca scoti tichetele de vancanta va merge pe bani primiti de la americani? nu au bugetarii salarii si sporuri tot din banii tai? tichetele sunt doar o forma de a canaliza specific parte din salar spre o industrie ce avea nevoie de un stimul. Deasemenea forta destinatia turistica a bugetarului de a fi in RO si nu inafara.
        Dar noua bineinteles ca trebuie sa ne pese de capra vecinului si sa ii dorim moartea, doar pentru ca in privat capra ii mai slaba. Suntem liberi cu totii sa ne angajam la stat! Sunt destule locuri in care nu se merge pe pile si pe concurs.
  • +63 (99 voturi)    
    Si acum start (Luni, 8 februarie 2021, 12:41)

    Brutus2 [utilizator]

    Bugetarii ce pazesc? La atac! Li se ia dreptul de vacanta dom'ne!!! Si sporul de calculator de 3000 lei! Catu e un nenorocit!
    Cum adica ei,
    cei care muncesc din greu de la 9 pan'la 3
    sa nu se mai poata duce in vacanta pe banii mei? (uite ca a iesit si rima :))) )
    GREVAAAAAAAA!!!!
    P.S. - ahhhh, ce ma bucur!!!
    • -22 (66 voturi)    
      Serios? Bucura-te-ai! (Luni, 8 februarie 2021, 13:25)

      SvT [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

      De unde stii tu mai Brutus de la cat la cat lucreaza bugetarii. Nu toti lucram la prefecturi sau Curti Constitutionale. Nu avem nici un spor de calculator sau de orice altceva de 3000 lei. Pe asta de unde ai scos-o? Din intelepciunea ta personala? Iti doresc sa te bucuri in continuare tot atat cat ma bucur si eu. Apropos, esti angajat cu carte de munca, ai minimul pe economie, iar restul in plic, nu-i asa? Asta frauda se cheama!
      • +30 (56 voturi)    
        N-ai ghicit! (Luni, 8 februarie 2021, 14:08)

        Brutus2 [utilizator] i-a raspuns lui SvT

        Din impozitele mele platesc aproximativ 2 pensii, un salariu de bugetar si asistenta medicala pentru vreo 5 persoane! (lunar)
        Dar oful nostru nu tine de venitul meu, ci de al tau! Voucherul de vacanta, stimabile, este un abuz odios, un scuipat in obrazul privatului, o lipsa crasa de bun simt. Te invit respectuos sa-ti faci concediul pe banii tai, nu pe ai mei!
        Iar "apropos" de sporuri, uite un articol in Capital (stii tu, e o publicatie de domeniul financiar) https://www.capital.ro/super-multi-bani-pe-langa-salariu-angajatii-care-primesc-chiar-si-3-000-de-lei-in-plus-pe-luna.html
        Sau aici https://www.digi24.ro/stiri/economie/barna-multe-dintre-sporurile-din-institutii-de-arhiva-de-antena-nu-mai-sunt-de-actualitate-sporul-de-covid-trebuie-reanalizat-1444376
        Sau aici
        https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/profesorii-cer-bani-in-plus-pentru-orele-online-reclama-riscul-de-radiatii-1400952
        BTW, munca la negru nu se cheama frauda, ii spune eludare de la plata taxelor, frauda e altceva.
        • -1 (19 voturi)    
          buna logica (Luni, 8 februarie 2021, 16:28)

          an_drei [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

          Crezi ca fara tichete nu tot pe banii tai il face? Aceste tichete sunt doar o forma fortata de a canaliza parte din veiturile bugetarilor spre o industrie ce avea nevoie de un stimul. Acum pe langa pandemie s-a rezolvat si acest stimul.
        • -4 (8 voturi)    
          si tu mai brutus ...doi.. (Luni, 8 februarie 2021, 16:57)

          catalin0606666 [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

          si tu practici eludarea de la plata?...pariu ca da....si bani in plic...ca asa e la privat...mai brutus ,mai brutus..si mai brutus tu un iubitor de oameni si antreprenor de succesuri de ce nu dai tichete de vacanta angajatilor tai?
        • -4 (10 voturi)    
          Buna (Luni, 8 februarie 2021, 17:08)

          savatuf [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

          treaba sa te bucuri de raul altuia , e smecherie a la noi , asa , da prietene nu mai ma duc la noi in vacanta plec afara , de ce sa ma umilesc la niste fraieri ca tine, asa zis privati ...poate de bun simt. oricum tot sarac si prost o sa ramai dar macar ai o satisfactie , mai sunt si altii ca tine. Sti cati proprietari de pensiuni iti umplu tie si altora ca tine frigiderul cu carne, ai ideie cati o sa intre in somaj si faliment ,cine le plateste somajul ,.... fraierii ca tine .
          • +4 (10 voturi)    
            voucherele (Luni, 8 februarie 2021, 17:43)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui savatuf

            de vacanță la bugetari sunt mită electorală. În felul ăsta cei de la guvernările pesedace se asigurau de votul vostru.
            • -2 (4 voturi)    
              Propaganda (Luni, 8 februarie 2021, 20:59)

              hateR Rational [utilizator] i-a raspuns lui nahir

              Exact! Esti geniu. De aia au iesit masiv (nici drac) sa voteze PSD pentru ca au primit vouchere de vacanta, De aia desi nu au luat nici 4% voturi PLUS e in guvern si decide pentru noi toti. De aia ma. De la voucherele de vacanta de care se "bucura" bugetarii cand merg si le dau pe toate pe 1-2 nopti pe camere de 1 margareta pentru ca sfintii privati cer preturi de cazare nesimtite pentru camerele din voucherele de vacanta.
        • +1 (1 vot)    
          sporuri (Marţi, 9 februarie 2021, 9:52)

          PARTICULAR [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

          Da' ce salariu ai bre la asa impozit ,, aproximativ 2 pensii, un salariu de bugetar si asistenta medicala pentru vreo 5 persoane! (lunar)" ???
          Banuies ca nu esti un ,,parlit " de bugetar cu 2500 lei in mana / luna .....asa-i ? hai sa mai si gandim domnilor particulari !!!! Nu toti bugetarii lucreaza prin primariile care au bugete proprii. nu mai aruncati cu rahat sas ... ca e la moda ....
          tu de exemplu cred ca nu ai salariu de 2500 - 3000 lei IN MANA repet, dacaplatesti un impozit asa de mare in fiecare luna, dupa cum sustii. si ca tine sunt o gramada care lucreaza la firme private. Ganditi, nu mai mergeti cu turma ca asa e curentul ,, sa-i omoram pe bugetari" .... Aveti cap si un creier in el, ganditi. Nu vedeti jocul mizerabil pe care-l fac cei de la conducere ??? Dezbina si conduce !!!! Chiar credeti ca lor le pasa de voi particularii???? nu cred ca puteti fi atat de naivi .... Lo le trebuie bani la buget pentru salariile lor jegoase si nesimtite. De ce nu taie din salariile si indemnizatiile lor ??? Chiar nu vedeti , nu realizati ce se intampla ??? Treziti-va oameni buni !!!!!!! Consultati lista de preturi de la restaurantul Parlamentului, Senatului, sa vedeti acolo preturi de preturi .... 2-3 lei o ciorba, 5 lei o friptura 2 lei un ecler etc . la salariul unui deputat sau senator .... Si tocmai ei s-au gasit sa taie sporuri la bugetari. Ar trebui sa le fie rusine !!!! Iar voi, particularii, prin atitudinea voastra ostila fata de bugetari, le dati apa la moara. Petine, de exemplu, cu ce te incalzeste ca taie sporurile la bugetari ? Iti mareste tie salariul ??? Oricum nu cred ca esti atat de naiv sa consideri ca ei fac asa ceva pentru binele tarii. Nu !!!!!! Fac asta pentru buzunarele lor proprii. Au reusit sa dezbine bugetarii si particularii ca ei sa-si faca mendrele. dE CE NU TAIE CHIRIILOR LOR ??? INDEMNIZATII SI TOT CE MAI AU EI IN PLUS ??? Daca e austeritate, pai sa fie pentru toti, asa ar fi normal , ma gandesc .... Hai sa deschidem ochii mari !!!!
      • +18 (30 voturi)    
        hm (Luni, 8 februarie 2021, 14:37)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui SvT

        Doua intrebari:
        1. ai vreun spor? Pentru ce anume si de ce exista
        2. de ce crezi ca este justificata diferenta dintre salariul tau si unul din mediu privat, pe aceeasi functie, totul pe cartea de munca? NB: teoretic, salariile pentru fix aceeasi pozitie ar trebui sa fie mai mici la bugetari, pentru ca se compenseaza cu siguranta locului de munca. Ca sa nu mai zic de ritm sau, in special, raspundere. Sau lipsa ei, in cazul bugetarilor.
        • -4 (4 voturi)    
          . (Luni, 8 februarie 2021, 20:44)

          Simbad [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          De unde ideea asta idioată de atotputernic lucrător la privat, că bugetarii nu au răspundere la locul de muncă? Sincer, vă credeți zeii pe pământ pentru simplul fapt că lucrați la privat.
          • +7 (7 voturi)    
            simplu (Luni, 8 februarie 2021, 22:32)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Simbad

            Din practica.
            Lucratorii la stat NU au raspundere de facto, ca de jure o ardem cu vrajeli gen avertisment, mustrare scrisa si penalizare 5% din salariu pentru faze unde la privat zburai iar in tari cu apa calda raspundeai si pe persoana fizica pentru rahaturile facute. Ca sa nu mai mentionez ca voi va judecati pe voi, cu rezultatele care se vad.

            Da, NU aveti raspundere. Ca exista EXCEPTII care lucreaza cu simt de raspundere, e altceva. Stiu cateva si de aceea nu generalizez absolut, ci relativ.

            Nu vad de unde pana unde ai vazut tu faza cu atotputernic lucrator la privat, eu prezentand doar o realitate. Combate punctual ce spun, n-o arde in triggereala 'eftina.
            • 0 (0 voturi)    
              . (Duminică, 14 februarie 2021, 13:15)

              Simbad [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              Lasă-mă, prietene, cu ideile astea de hipster. Cei care lucrează înb privat generalizează 100% când vine vorba de bugetari. Dacă unu de la Metrorex ia salariu 6000 de lei, musai, în ochii privaților, că toți luăm același salariu. Și degeaba încerci să explici, că nu-i așa, pentru că n-ai cui.
    • 0 (24 voturi)    
      De la declaratii la fapte e cale lunga.Nu li se ia (Luni, 8 februarie 2021, 13:45)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

      sunt ZECI de sporuri in fiecare minister si sistem de sanatate, educatie, justitie etc

      tu chiar crezi ca asta e in stare sa le ia alora sporurile? O sa taie si el 2-3 sporuri de la STUDENTI si de pe la prefecturi si cam atat ca in rest nu poate
    • +30 (42 voturi)    
      problema grava (Luni, 8 februarie 2021, 13:52)

      sauvage [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

      Chiar daca in institutiile publice si societatile finantate de la buget salariatii au inceput sa aiba salarii bune, nivelul dezastruos al activitatii si eficienta nu se schimba. Exista doar o minoritate in aceste institutii care-si face treaba bine. Am intilnit astfel de oameni. Doar ca pentru a fi performant, iti trebuie mai intii minte, nu bani. In concluzie, in majoritate, primariile, spitalele, scolile, societatile ale CJ sau CL, ministere, politia, finantele nu sint altceva decit o gloata de golani analfabeti si incompetenti, multi neamuri intre ei, multe curve, multi lingai , care au ca singur scop sa primeneasca si sa mulga pe cetateni si pe altii ca sa alimenteze buzunare personale. La vreme de alegeri, daca numarati toti angajatii din aceste structuri, sint votanti extrem de fideli ce lupta in haita pentru a-l pastra pe mafiotul sef, primarul, presedintele CJ sau partidele manevrate de acestia. Numarati citi angajati au aceste institutii si veti vedea ca interesul de a le avea este majoritar electoral pentru ca votul lor este garantat. E spirit de haita. Voturi garantate. Nu conteaza pentru ce au fost create aceste structuri, nu exista controale sau audituri, totul in aceste structuri e protejat de mafiotul sef. Lunar, mafiotul sef primeste daruri de tot felul, dar mai ales plicuri cu bani de la fiecare dintre sefi. In fapt ei sint niste nulitati in toate directiile. Din pacate nimeni, nici macar opozitia sau presa nu zice nimic pentru ca nu ii duce capul ori sint complici, iar justitie nu avem. In stiinta psihologiei exista morfopsihologia (analiza chipului unei persoane). Uitati-va la fetele multor sefi din institutiile publice si vedeti chipuri de oameni mediocri, supusi et cu inteligenta minimala. Uitati-va ce origini si studii au acesti oameni ! Niste nimeni.
      • -3 (5 voturi)    
        Propaganda (Luni, 8 februarie 2021, 21:07)

        hateR Rational [utilizator] i-a raspuns lui sauvage

        Si cum salvezi minoritatea de oameni bun? Le tai veniturile sa plece si ei si apoi sa ramana scursurile sa decida si sa conduca si pentru ei si pentru tine. Ca atat ii duce mintea pe privati. Sunt 90% din bugetari neamuri si amante inutili..dar noi urlam incontinuare sa taie tot la bugetar sa plece si ultimii 10% de acolo. Privatul vrea 100% bugetari incompetenti (pentru ca aia nu pleaca niciunde ca nu ii ia nimeni) sa ii conduca, sa ia decizii pentru ei si pentru tara, sa le fie sefi. Dar stiti de ce? Pentru ca si privatii sunt fix la fel: 90% din ei niste scursuri cu iluzii de "muncitori si productivi" si 10% oameni buni care ii tin in spate pe toti. Acesta e adevarul si realitatea! Angajatii in Romania sunt in general slab pregatiti profesional, lenesi,putori si prosti de-a draptul. Dar a aparut curentul asta nesimtit in care "privatii" se cred superiori. La fel ca biciclistii care se cred superiori pentru ca ei salveaza natura..si tot asa. Toti mergeti la oglinda si vedeti efectiv ce faceti voi in viata asta, ce stiti sa faceti efectivi si daca va e rusine de voi nu mai dati comenturi aici.
      • +2 (2 voturi)    
        @sauvage -excelent comentariu! (Marţi, 9 februarie 2021, 8:55)

        Ender _20 [utilizator] i-a raspuns lui sauvage

        Foarte bine punctat totul!
        Am fost acum cateva zile la Finate Cluj, in celebra sala 10, era deschis un singur ghiseu si lume cata vrei. Se auzeau din spatele ghiseelor inchise tot felul de ce convorbiri private, Cand intreb si eu"nu vedeti cata lume e aici, de ce nu mai deschideti ghisee?', o ACRITURA imi raspunde"da ce credeti ca deschidem ghseele dupa capul nostru?"
        Niste trantori.
        Asa-i peste tot la ei.
    • +19 (35 voturi)    
      ! (Luni, 8 februarie 2021, 13:59)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

      Acu o sa apara un nou spor de STRES, ca li se taie alte sporuri :))
    • +17 (23 voturi)    
      Ai citit articolul ? (Luni, 8 februarie 2021, 15:00)

      DanCris [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

      Titlul spune "taie sporurile" iar declaratia lui Citu este "e vorba de o plafonare în acest moment, dar urmează o Lege a salarizării care va lega sporurile de performanţă în sectorul bugetar".
      Nu se vorbeste nimic de taiat sporuri ci de o lege care o sa vina ...candva.
      Asca ca te bucuri degeaba , e doar imagine pentru a da o satisfactie iluzorie pentru fraierii care platesc taxe.
      Nu uita ca in plina pandemie cand totul era inchis iar bugetarii trimisi acasa, guvernul Orban nu a taiat 1(!) leu de la acestia.
    • -3 (5 voturi)    
      Propaganda (Luni, 8 februarie 2021, 20:48)

      hateR Rational [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

      (editat de moderator. avertisment pentru jigniri repetate) daca tu iti imaginezi ca bugetarii au spor de calculator de 3000 de lei. Atat au 80% din ei salariul. Da restul de bugetari au salarii imense si nesimtite. Dar aia sunt bugetarii speciali; bugetarii de partide. Intelegi ?? Poate specialii au sporurile astea. Restul de bugetari au sporuri de 300 de lei. Si stii de ce au sporuri mai? Pentru ca salariul de baza este o mizerie si nu ar putea concura niciodata cu tine privatul. Atunci prietenii tai parlamentari nu le-au crescut salariul de baza ci au inventat sporurile absurde doar pentru ca bugetarii sa aiba dreptul la viata. ...
  • +36 (46 voturi)    
    Lol (Luni, 8 februarie 2021, 12:43)

    mitg [utilizator]

    Pentru taierea costurilor la modul serios, trebuie taiat din costurile cu personalul.

    Sa desfiinteze prin hotarare de guvern toate "agentiile de resort" si sa lase toate sarcinile exclusiv in sarcina directa a ministerului. Zero, dar absolut zero diferenta se va simti in termeni practici, dar vor face economii semnificative.
    • +17 (21 voturi)    
      Vrem masuri concrete si eficiente (Luni, 8 februarie 2021, 13:41)

      sauvage [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      aici e doar una din cauzele multor bani cheltuiti aiurea in sistemul publica.
      Analiza tb sa fie mai profunda. Nu se justifica sa ai in acelasi oras mai multe spitale de exemplu, fiecare cu biroul lui de contabilitate, resurse umane, directori si toata sefimea. Asta e si cauza principala pt care nu au fost construite alte spitale. Ar fi disparut toata aceasta privilegiatura. O singura unitate de administrare, cu un director, un singur birou de resurse umane, adminsitrativ pentru toate este sificient etc. Avind in vedere subordonarea comuna, toate spitalele de CJ trebuie reunite cu o singura conducere : un director peste toate spitalele, un singur birou de contabillitate & Co si personal medical pentru fiecare unitate. S-ar face economii uriase. Ginditi-va doar la armata de directori pentru care nu ar mai fi platite salarii, masina de serviciu, utilitati etc. La fel e si in scoli : Ar trebui creat un serviciu adminsitrativ (contabilitate, resurse umane, achizitii etc) pentru toate. Idem pt primarii (n-are nici o eficienta sa tii birou de contabilitate, resurse umane etc la fiecare primarie din judet, unele nu au bani nici de becurile de la stilpii din comuna). Aici e marea sursa de bani - eliminarea posturilor inutile si crearea unor unitati comune de administrare, iar in multe situatii se poate si externalizare (ex. contabilitate, resurse umane etc). Dar nu se doreste.Din pacate si Citu, ca si toti ceilalti evita sa intre puternic in aceasta hotie de privilegii care alimenteaza aristocratia bugetara. Ne spune in ris ca va elimina voucherele de vacanta (insa doar anul acesta), care inseamna cit dle finantist ? 0,0002 %. Ati fost vreodata dle Citu la finante sa vedeti cum sint organizate ghiseele : la unul dai foaia de varsamint si la cel de linga el, dai banii. Introduceti plati online si pleaca toti la munca in privat nu la trindavit aiurea. Nu se doreste o reforma adevarata, ci doar simulare. La fel e si cu pensiile speciale.
      • +1 (15 voturi)    
        pai? (Luni, 8 februarie 2021, 14:07)

        codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui sauvage

        1. cine sa-i ia pe astia de la stat, la privat? ce sa faca cu ei?
        2. sa se dea prin lege vouchere, sporuri, etc. la stat... cand s-or da si la privat; de fapt, chiar si salariile ar trebui aliniate la oferta pietei.
        • +11 (15 voturi)    
          Lol (Luni, 8 februarie 2021, 14:59)

          mitg [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

          " 1. cine sa-i ia pe astia de la stat, la privat? ce sa faca cu ei?"

          Pai e plin de piaristi, sociologi, juristi, ingineri chimisti prin guvern. Daca-s buni, sigur se va gasi o functie buna pentru ei. Daca se dovedesc a fi ca duduia de la apele romane, muncitor necalificat curatenie la lidl. 2100 lei plus bonuri. E ok si asa.
          • +6 (8 voturi)    
            hm (Luni, 8 februarie 2021, 15:09)

            codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui mitg

            , pei bine bre neneeee... da' acolo e de muncaaaaa :(((
        • -1 (3 voturi)    
          Sa crezi tu (Luni, 8 februarie 2021, 19:16)

          6case [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

          Stai linistit ca exista companii romanesti care acorda vouchere de vacanta. Multinationalele care folosesc sclavii romani nici gand. Nici impozitele nu si le platesc aici.
          • 0 (4 voturi)    
            Propaganda (Luni, 8 februarie 2021, 21:15)

            hateR Rational [utilizator] i-a raspuns lui 6case

            Normal ca exista. Sunt companii private care acorda vouchere de vacanta si de 3000 de lei. Si foarte bine ca o fac si trebuie felicitate si promovate public. Dar nu face nimeni asta. E mai simplu sa injuri bugetarii ca au vouchere de vacanta pentru ca patronul tau nu te respecta, nu iti da vouchere si tie si iti da salariu la negru.
        • -1 (3 voturi)    
          Propaganda (Luni, 8 februarie 2021, 21:12)

          hateR Rational [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

          Da ar trebui aliniate salariile.Sa vezi atunci cum gainile fara cap care comenteaza pe aici ca bugetarii (toti) au cu 70% peste privat o sa planga si urle de foame pe strazi. Din confortul salariilor lor din privat si mersul le mall si Glovo si FoodPanda si fite corporate si UBER si Netflix se trezesc deodata cu salariu de bugetar functionar public. Poate au norocul si primesc salariile unor bugetari speciali sifonari pentru partide dar fara carnet de membru mai greu....vorbeste gura tastaturii fara voi aiurea. Vanzatori la Mega Image injura bugetarii din prostie fara sa stie de ce. Hateri fara minte
  • +41 (55 voturi)    
    Citule, iti ridicam statuie daca tai sporurile (Luni, 8 februarie 2021, 12:46)

    bigbrother [utilizator]

    Ma refer la sporurile nesimtite, alea de antena, de suprasolicitare si alte magarii d'astea inventate si platite boiereste.

    Cititi aici si luati-va cu maine de cap. Din articol: "85 la sută din taxele și impozitele încasate de stat se duc pe salariile bugetarilor": https://www.digi24.ro/stiri/economie/finante-economie/ce-sporuri-primesc-angajatii-de-la-stat-in-romania-consultant-financiar-nu-mai-putem-continua-asa-e-imposibil-de-acoperit-in-2021-1446105
    • +28 (36 voturi)    
      Iasi (Luni, 8 februarie 2021, 13:21)

      clement234 [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      In Iași angajații din Prefectura primesc spor de Covid la fel ca medicii.

      La fel asistentele medicale care au lucrat la Spitalul Modular desi acesta este inchis pentru ca a venit iarna, funcționând doar o luna dupa o investitie de 10 milioane euro.

      Amuzant ca ministrul Citu taie de la studenti dar parlamentarii plătesc la cantină pentru un prânz 10 Ron.
    • +10 (14 voturi)    
      Eu zic sa nu te grabesti, e doar o DORINTA (Luni, 8 februarie 2021, 13:23)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      de la dorinta la putinta e cale lunga.

      vreau sa vad lista de sporuri taiate si pt cine sunt ca altfewl e doar o declaratie electorala
    • +12 (28 voturi)    
      haideti in strada (Luni, 8 februarie 2021, 13:46)

      sauvage [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Oameni buni, nu intelegeti ca desfintarea privilegiilor specialilor si bugetarilor nu o vom putea obtine decat IN STRADA, LA PROTESTE?! La fel ca la ordonanta 13, doar in strada se poate obtine! Nu vedeti ca indifernt de cat de grava este criza financiara si indiferent de greutatile romanilor si de orice, de pensiile speciale si de salariile si privilegiile bugetarilor si specialilor nu se atinge nimeni! Mai bine crapa tot in tara si de ei nu se atinge nimeni!! Trebuie fortati si sa-i obligam sa le desfinteze. Chiar nu mai putem duce-n spate aceste nedereptati inca 4 ani! Sunt din ce in mai putini contribuabili, natalitatea scazuta si emigratia vor cantari tot mai greu! Chiar nici-un ong, nici-un lider protestatar nu vrea sa organizeze proteste impotriva specialilor si privilegiilor bugetarimii?! Chiar nimeni?! Inseamna ca nu mai exista speranta! Trebuie sa vindem tot si sa plecam!
  • +6 (8 voturi)    
    V-am gasit peste 100 milioane! (Luni, 8 februarie 2021, 12:50)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Citiți aici!
    A simplu cu doua masuri.

    https://www.hotnews.ro/stiri-esential-24590519-legea-bugetului-gata-citu-dezbatere-publica-maine-sau-poimaine-sporurile-bugetarilor-plafonate.htm
  • +11 (41 voturi)    
    Taie de la studenti, nu de la ESENTIALI (Luni, 8 februarie 2021, 12:51)

    Kivek [utilizator]

    cum de le vine ideea sa taie bani de la studenti si niciodata de la ESENTIALI

    vreau sa aud si eu odata ca se taie ceva de la esentiali
    • +21 (27 voturi)    
      Pomenile lui Dragnea... (Luni, 8 februarie 2021, 13:57)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Studentii stau online de 1 an si totusi au gratuit NELIMITAT pe cfr. Eu inteleg sa li se dea ceva, poate 50% si un numar limitat de calatorii. Exclus vacantele.
      In unele cazuri, vara, inainte de pandemie, nici macar nu se mai eliberau bilete in anumite statii pentru ca erau trenurile arhipline(cu studenti, nu cu pensionari). Vorbesc de Valea Prahovei si de mare.
      Si de n ori am vazut persoane in varsta stand in picioare langa studenti care vizionau filme pe laptop. Cel care statea in picioare platise, cel de jos, gratis. Important e sa ai gura mare.
      Astept urletele asociatiilor de profil.
      • -2 (18 voturi)    
        NU studentii fura de la buget ci esentialii (Luni, 8 februarie 2021, 14:40)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Nu intelegi ca e o minciuna sa spui ca faptul ca studentii se plimba gratuit cu CFR ar avea vreun impact in buget???

        trenurile alea oricum mergcu sa fara studenti deci care e paguba???

        ca nu mai platesc studentii 20-30 RON pe calatorie? E nimic
      • 0 (14 voturi)    
        Si crezi ca nu o sa mai fie pline treburile ? (Luni, 8 februarie 2021, 14:48)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        OK sa se taie la studenti, o sa fiti fericiti atunci, va scadea deficitul de la 7.1% la 7.09%

        felicitari, mai putin voturi pt PNL si USR
    • +2 (2 voturi)    
      si de la (Luni, 8 februarie 2021, 23:01)

      iqwe [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      studentii pot avea gratuit de la/catre casa... atat...cateva pe semestru...pentru restul isi pot lua un job
  • +12 (46 voturi)    
    De dreapta. Gata cu pomenile electorale (Luni, 8 februarie 2021, 12:52)

    Miky60 [utilizator]

    In curant sa inceapa si IT-istii sa plateasca impozit!
    • -3 (29 voturi)    
      Aia erau problema, nu? Poate si pleaca din tara (Luni, 8 februarie 2021, 13:23)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      solutia ar fi ca firmele de IT sa plece din Romania
      • +8 (14 voturi)    
        vezi cat varsa la buget Oracle (Luni, 8 februarie 2021, 14:04)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        vezi cat contribuie la buget Oracle, cea mai mare firma de it din Romania
        crezi ca sufera bugetul? :)))
        • +9 (9 voturi)    
          nu conteaza cat varsa Oracle (Luni, 8 februarie 2021, 16:06)

          Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          Varsa mult mai mult Dacia sau OMW Petrom si pentru asta platesc impozite nu ca "scumpii" nostrii it-isti

          Este STRIGATOR LA CER ca un om care lucreasca pe 1350 lei sa plateasca impozit pe salar iar programatorii care au salarii de la 5-6 mii de lei in sus SA NU PLATEASCA.

          Chiar asa mult i-ar deranja sa plateasca ca noi toti restul? Este o discriminare GROSOLANA!
          • -1 (7 voturi)    
            e clar ce nivel ai (Luni, 8 februarie 2021, 16:51)

            Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

            daca ii zici "salar"
            • 0 (2 voturi)    
              . (Luni, 8 februarie 2021, 20:52)

              Simbad [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

              Așa, cu nivelul lui, zice bine.
          • +5 (5 voturi)    
            de asta zic sa citim (Luni, 8 februarie 2021, 17:05)

            Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

            oracle a avut cifra de afaceri de un miliard, a facut profit 50 milioane, a platit impozit 8 milioane.
            Cifra de afaceri de 1 miliard si impozit de 8 milioane :))))))
            adica 0,8%, sub ce platesc IMM, respectiv 1%
            iar oracle e un exemplu bun, daca te uiti la ericsson sau altele...
          • -2 (4 voturi)    
            Necunoastere (Luni, 8 februarie 2021, 22:28)

            hateR Rational [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

            Nu stiu ce tot ai cu "salar" dar suna ca dra cu. Corect se spune salariu. SI programatorii nu a 5-6 mii de lei. Poate la stat. In privat un terchea berchea care a facut 1, maxim 2 ani de facultate obscura dar care stie 2 linii de cod sau putin SQL si stie sa faca o interogare are 5-6 mii de lei. Programatorii au de la 9000 in sus net daca sunt buni. Dar nici de ei nu se spune nimic. Salarii imense, bonsuri bune, privilegii. Dar raul absolut al tarii sunt doar bugetarii si sporurile lor de 200-300 de lei. Si prin bugetari nu ma refer la politrucii speciali din instututii care au statuturi speciale, functii contractuale cu salarii de 20000 net lunar. Dar e simplu sa dai in oamenii simpli. Nu zicem nimic de companiile de stat speciale din energie unde sunt salarii vest europene. Nimic de ASF, BNR, ANCOM, ANRE, Consiliul Concurentei, parlament, administratia prezidentiala, Tranzgaz. Cine sa zica? Gainile fara cap din IT? Aia in afara de coduri si ;;;;;;;; nu stiu nimic. Habar nu au in ce lume se afla. Au auzit si ei ca e bine sa injuri bugetarii si injura aiurea fara sa stie de ce sau pe cine.
      • +2 (8 voturi)    
        Pai, sa plece. Ia, vor pleca? (Luni, 8 februarie 2021, 17:02)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Pai ori de cate ori se discuta ca aceasta pomana data din mila de Adrian Nastase sa se scoata, IT-istii ameninta ca pleaca din tara si nimeni nu a plecat. Ia, sa plece. Vor pleca? Pai in nicio tara nu este aceasta pomana, normal ca nu vor.
        Apropo, suntem "Tara ITistilor" dar un soft bun pentru programare la vaccin nu au reusit sa faca ITistii...
        • -3 (3 voturi)    
          Au venit aici pt niste facilitati (Luni, 8 februarie 2021, 19:19)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

          dar daca voi vreti sa plece, asta e

          vor merge in Ungaria, Bulgaria si altele unde nu vor plati impozit
          • +1 (3 voturi)    
            . (Luni, 8 februarie 2021, 20:54)

            Simbad [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            Ducă-se învârtindu-se! Vorba unui comentator, ala cu 1300 salariu să plătească impozit, ăștia nu, că sunt IT-iști și au 3 ouă.
  • +4 (46 voturi)    
    Hai cu impozitul la IT-isti (Luni, 8 februarie 2021, 12:55)

    Bocu' lu'Ioha [utilizator]

    Domnule Citu, hai cu impozitul la IT. Sa iti amintensc declaratiile de anul trecut?
    • +7 (15 voturi)    
      Si constructiile mai nou (Luni, 8 februarie 2021, 13:40)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

      In loc ar putea scuti pe toti angajatii de impozitul pe venit pe salariu minim.

      Dar astfel de schimbari se fac in Parlament.
      • -7 (13 voturi)    
        ar putea scuti de impozit angajatii horeca+turism (Luni, 8 februarie 2021, 14:05)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        dar astia nu sunt capabili de nimic, ei taie stimulentele pentru horeca si turism in loc sa ajute
    • +8 (16 voturi)    
      ii urasti pe IT-isti? (Luni, 8 februarie 2021, 14:11)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

      Impozit chiar dublu zic eu, si iti garantez ca incasarile la buget nu o sa creasca, dar o sa fie mai putini bani la pensii si la asigurari de sanatate deoarece o sa devenim antreprenori cu SRL/PFA.

      Ma gandesc ca esti si impotriva subventiilor pentru terenuri agricole? Sau a programelor finantare pentru firme? (Ex: startup nation)
      Tarani si antreprenori care primesc bani din impozitele noastre.
      Nici sistemul de pensii nu e unul corect
      • +3 (15 voturi)    
        da, ii urasc pe It-isti (Luni, 8 februarie 2021, 16:09)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

        deoarece noi restul suntem discriminati in favoarea lor!

        De ce nu e aceeasi lege pt toti, de ce ei sunt mai speciali decat restul, de ce pt ei exista o portita in lege?

        Adica plateste ala cu minimul pe economie impozit pe salar dar ala cu 10 000 lei lunar nu plateste!?...
        • +2 (4 voturi)    
          nu e corect, DAR (Luni, 8 februarie 2021, 18:00)

          vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          Si eu sunt programator.

          Nu noi am cerut scutirea si nici nu avem un sindicat care sa ne reprezinte. Stiu ca NU e data pe merit. Meritul meu e doar ca am ales domeniul asta. Atunci de ce sa ne urasti?

          Daca subventia se dadea firmelor de IT, in functie de numarul de angajati, nu aveai nici o ura fata de noi.

          Urasti si medicii?
          Hai sa vedem cat primeste net un medic cu PFA si un programator din 20.000 brut. Eu zic ca medicul primeste mai mult. Cred ca e valabil si pentru cei care lucreaza in constructii.

          Daca se maresc taxele e foarte posibil ca noi sa devenim antreprenori si sa platim mai putine taxe. Salariile mici o sa fie tot timpul in dezavantaj pentru ca cei care castiga mult (peste 10.000) pot sa plateasca un contabil sa ii optimizeze taxele.

          Nici nu ar trebui sa fie atat de mare diferenta de salarii intre IT si restul domeniilor. E deficit mare de personal in domeniu, nu doar la noi in tara, in europa, si in restul lumii. Suntem in urma si in domeniul IT, nu prea avem proiecte romanesti.
          • +1 (5 voturi)    
            ... (Luni, 8 februarie 2021, 18:17)

            Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

            Nu toti cei din IT beneficiaza de scutire. Trebuie neaparat sa ai diploma de studii superioare pe care sa scrie clar "programator". Altfel ciuciu. Am clienti care au salariati ITisti care fac programare dar nu au facultate de specialitate sau sunt inca in facultate si nu beneficiaza de nicio scutire ci doar de hate-ul celor care comenteaza pe aici.
          • -3 (3 voturi)    
            . (Luni, 8 februarie 2021, 20:59)

            Simbad [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

            Fiindcă veni vorba de ură, privații de ce îi urăsc pe bugetari? Ca să te citez, ei și-au ales domeniul în care să lucreze. Am mai spus, am o prietenă programator, cu vreo 3000 de euro/lună salariu, cu team buildinguri, cu prime de Crăciun, etc. Eu ce să fac, să o urăsc pentru faptul că are salariu de 3 ori cât mine? Nu, eu nu gândesc așa.
        • +2 (8 voturi)    
          si IT-stii ii urasc pe ceilalti :) (Luni, 8 februarie 2021, 18:03)

          jescu [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          Cel cu salariu de 8000 de RON cu taxe de 35% plateste mai mult la stat decat cel cu 2300 RON brut dar impozit 45%. De ce sa nu plateasca taxe la stat cei doi sume egale ? Ii ofera mai multe servicii statul celui care plateste taxe mai mari ?
          • -1 (3 voturi)    
            asta e gandire comunista! (Marţi, 9 februarie 2021, 1:42)

            Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

            Atunci fratii Paval proprietarii Dedeman sau altii si altii care varsa la bugetul de stat milioane de euro prin firmele care le detin sa aibe mai mari drepturi decat un simplu am?

            Adica votul lui sa conteze cat 100 ale mele?

            Sa aibe intiatate la spital?

            Sa poata incalca legile deoarece el plateste milioane de euro la stat?

            Sa aibe dreptul sa ne jigneasca sau sa ne umileasca ca el plateste milioane de euro la stat?

            Ce s-ar intampla atunci in lume daca fiecare ar avea drepturi in functie de cati bani are?

            Am ajunge inapoi la sclavie cum a fost in USA!

            plus de asta au altii salarii de zeci de mii de Euro in tara asta si platesc impozit pe salar, asa ca un it-ist cu 5-10 mii de lei cum au majoritatea de ce nu ar platii?
    • +6 (12 voturi)    
      tot de la aia din PRIVAT vreti sa luati ??? (Luni, 8 februarie 2021, 14:41)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

      de la ESENTIALI, de la BUGETARI cand luati?
  • +27 (47 voturi)    
    perfect (Luni, 8 februarie 2021, 12:55)

    Scarface1000 [utilizator]

    Intr-o tara unde 1,4 milioane de oameni lucreaza pe salariul minim adica 1390 tu sa dai vouchere la bugetari care castiga 4-5 mii lei minim (profesori, politisti, doctori etc)

    Romania e singura tara din lumea civilizata unde MEDIA salariului la STAT este MULT mai mare decat MEDIA salariului la PRIVAT!

    Acest lucru este o anomalie si o eroare grava!
    • +7 (25 voturi)    
      Salariu minim! (Luni, 8 februarie 2021, 13:28)

      SvT [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      Oamenii lucreaza cu salariul minim pe hartie si restul in plic. Asta daca au ceva calificare. Stiti cat castiga un necalificat pe un santier in regim de 12 ore? 6000 lei in mana. Repet, necalificat!
      • +10 (20 voturi)    
        tu ai lucra (Luni, 8 februarie 2021, 14:08)

        yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui SvT

        12 ore pe santier sa cari cu carca diverse si sa iti faci praf coloana? In frig/ploaie etc? Ca de la tastatura e usor de cuantificat cat valoreaza munca altora. Iar separat de constructii unde intradevar se castiga mai bine, in majoritatea locurilor abia daca sunt cateva sute de lei in plus. Salariile si voucherele la bugetari au ajuns la nivele nebunesti, ei traiesc in cu totul alta tara.
        • +3 (3 voturi)    
          Ce zice el (Luni, 8 februarie 2021, 15:34)

          Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

          și ce înțelegi tu.
      • +12 (18 voturi)    
        ok (Luni, 8 februarie 2021, 14:38)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui SvT

        probabil te referi la chelneri, ospatari etc care intradevar poate mai fac un salar din ciubuc si astfel ajung si ei la 2500 lei salar DAR in zona unde locuiesc eu ( SALAJ ) la toate fabricile fie ele de mobila, fie ca sunt multinationale ca SWS Engineering fie ca sunt fabrici te tevi si prelucrare a metalului ca TenarisSilcotub salariile pentru simplu muncitor este intre 1700 si 2300 NET (in mana) adica JUMATE din cat castiga un Bugetar...

        Si acesti oameni chiar lucreaza efectiv fizic pe schimburi nu doar plimba hartii cum fac puturosii din primarii, consilii judetene sau prefecturi si iau 4000 lei in mana simplu angajat!
        • -7 (11 voturi)    
          usurel (Luni, 8 februarie 2021, 15:49)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          ce calificare are bugetarul si ce are insul de la banda? nu amesteca ciorbele
        • +3 (3 voturi)    
          ... (Luni, 8 februarie 2021, 18:26)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          Sunt din ce in ce mai putine firme care practica plicul. Am niste clienti care au minim pe CIM dar salariatilor le platesc pe stat in medie 2500 lei, sume la care platesc toate contributiile. Au 80 de oameni. Ideea e ca nu vor sa fie fortati in caz de ceva sa mentina nivelul salariilor, chestie pe care o inteleg oarecum dar nu au avut niciodata probleme pana anul trecut, e mai degraba o gandire superstitioasa. Iar anul trecut nu au dat pe nimeni afara, dimpotriva, au luat niste finantari, credite, au mai taiat alte costuri dar au platit oamenii.

          In zona Ilfov, unde am multe fabrici drept client, salariul mediu in productie e cam 2000-3000 in medie. Cusatoresele nespecializate au 2000 net, sudorii incepatori au 2500-2700. Sudorii care au experienta sunt la peste 5000. Si de regula lucreaza si cu norme. La banii astia se adauga tichete de masa si decontarea transportului.

          Faza cu plicul e mai mult la HORECA si la constructii. Acolo e haos, a fost dintotdeauna si mereu am fugit de astfel de clienti. In primul rand comunicarea e grea, fluxul de oameni e foarte mare, se lucreaza si la negru si eu nu accept asa ceva. O usoara revenire la normal a fost in constructii de cand sunt scutirile dar si acolo am observat niste anomalii.

          Am primit un telefon de la o tipa insarcinata care voia un contract de munca pe o firma in constructii ca sa aiba stagiu de cotizare dar fara sa dea prea multi bani. Mi-a stat mintea in loc la momentul respectiv, in veci nu m-as fi gandit la o astfel de posibilitate...
    • -3 (11 voturi)    
      nu tine (Luni, 8 februarie 2021, 14:46)

      zathe [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      Nu se da voucher cadou, suma aia e platita de bugetar din salariu. Asa ca nu tine. Mai bine te indignezi ca statul e atat de prost incat ia banii necesari de la banci, ca sa ii primeasca inapoi in 12 rate de la bugetar.
    • -2 (8 voturi)    
      Fake news (Luni, 8 februarie 2021, 15:28)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      Același post la buget e plătit mult mai prost decât cel de la privat.

      Nu vorbim de bugetarii de lux puși în funcție de partid.
    • +1 (7 voturi)    
      Dar (Luni, 8 februarie 2021, 17:21)

      savatuf [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      de ce lucreaza pe salariul minim sa inteleg ca toti sunt prosti si atat merita , ca de fapt asta e logica lucrurilor.
      Deci nu va deranjeaza ca cineva va tine de saraci si prosti cam1.9 mil , vreti ca toata lumea sa fim la fel, misto logica ...corporatista. Pe vremea comunistilor ii spunea munca patriotica , eu zic sa nu mai asteptati toata lumea la canal ....iar bugetarii trebuie infierati cu minie proletara , pardon corporatista.
  • +22 (36 voturi)    
    ar fi o idee buna (Luni, 8 februarie 2021, 12:58)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    ca voucherele de vacanta sa fie eligibile in off seson, macar sa nu mai fie in Iulie-August-Decembrie. Practic datorita acestor "bani" fara numar cazuti din cer, au explodat preturile la cazari in aceste luni iar muritorii din privat (care nu primesc bonuri) trebuie sa plateasca mult mai mult dacat in anii anteriori nemai avand loc de bugetarii cu bonuri.
    • -7 (11 voturi)    
      pai sunt valabile in orice perioada din an (Luni, 8 februarie 2021, 13:38)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      dar stai linistit, s-au taiat :))
  • -20 (42 voturi)    
    guvern anti progres (Luni, 8 februarie 2021, 12:59)

    s_mircea [utilizator]

    Bine ca taiati tichetele de vacanta.......
    Cu tichetele alea, mai incurajau industria horeca + alte cateva pe langa = mai multi banuti la buget, ca nu pleaca nimeni in vacanta doar cu tichetele respective ... mai cheltui cel putin 50% in plus din bugetul propriu.
    Ce sa mai spunem de acest guvern anti progres condus de dl. scartu ??
    • +9 (13 voturi)    
      ba progress (Luni, 8 februarie 2021, 13:30)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui s_mircea

      E nevoie de bani si in alta parte, tot in economie.
      E mai important sa se reduca subventia de la partide.
    • +10 (26 voturi)    
      ! (Luni, 8 februarie 2021, 13:55)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui s_mircea

      Ce-s alea tichete de vacanta? Inafara de spaga electorala data de psd ce reprezinta aceste tichete? Din ce bani sunt finantate? Voi bugetarii sunteti o specie pe cale de disparitie care trebuie protejata sau cum?
      • -7 (23 voturi)    
        complicat sa pricepi, joaca-te la groapa cu nisip (Luni, 8 februarie 2021, 14:09)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        tichetele de vacanta reprezentau un stimul pentru turismul intern, fara tichete multi bugetari vor sta acasa sau vor merge in bulgaria si grecia
        fara transport gratis, studentii nu mai merg la mare, deci nasol pentru litoral
        cum ziceam, mergi si joaca-te in nisip, e complicat sa pricepi mai mult
        • -1 (3 voturi)    
          ! (Luni, 8 februarie 2021, 16:55)

          tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          Pai de ce se dau doar bugetarilor, bugetarule? In constitutie scrie ca cetatenii sunt egali in drepturi! De ce tu, frecator de menta pe bani publici care comentezi la ora 14, esti mai indreptatit decat mine care prin impozitul meu platesc 2-3 salarii de bugetar, sa primesti spaga aia electorala?
          • -1 (1 vot)    
            toti angajatorii pot da, cu aceleasi facilitati (Luni, 8 februarie 2021, 20:31)

            Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

            faptul ca nu toti angajatii, la stat sau la privat, nu primesc bonuri de masa, tichete cadou, vouchere de vacanta, nu e pentru ca ar fi vreo discriminare, legea prevede aceleasi facilitati pt toata lumea
      • 0 (0 voturi)    
        . (Luni, 8 februarie 2021, 21:05)

        Simbad [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        De ce ești așa de convins că toți bugetarii votează PSD? D pildă, eu sunt bugetar și n-am votat și nici n-aș vota, în ruptul capului, PSD. ȘI, ca fapt divers, nu am folosit niciodată voucherele de vacanță, de când s-au acordat ele. Și nici n-am de gând.
  • +23 (39 voturi)    
    da'pensiile speciale (Luni, 8 februarie 2021, 12:59)

    eGerula [utilizator]

    ... pensiile astea cand? Asta ca sa nu intelegem ca luam de la prosti si dam la jmekeri. Ori suferim toti ori ne batem joc?!
  • +8 (26 voturi)    
    "studednte, paletarul!" (Luni, 8 februarie 2021, 13:06)

    Bocu' lu'Ioha [utilizator]

    studentii sa bage munca daca vor sa mearga la mare!
    a intarcat balaia!
  • -16 (42 voturi)    
    Austeritate, taieri si cam atat, asta stiu, (Luni, 8 februarie 2021, 13:07)

    xrogo [utilizator]

    asta fac, bravo guvernul meu, tine-o tot asa si tara merge in prapastie!
    • +1 (1 vot)    
      pai era si timpul... (Luni, 8 februarie 2021, 20:00)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      daca productivitate nu e, atunci logic ca trebuie sa fie taieri. Hai, nu-i plange pe bugetari, uita-te mai degraba la amaratii aia cu minimul pe economie.
  • -13 (39 voturi)    
    aha (Luni, 8 februarie 2021, 13:10)

    cucuveauamov [utilizator]

    deci horeca la pamant, iar pe studenti ii asteptam in Piata Victoriei, de data asta pe banii lor
    • +2 (2 voturi)    
      ce mah? (Luni, 8 februarie 2021, 20:01)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      horeca la pamant? si ar trebui sa tin eu horeca in spate? Cand vindeau sampania cu 10.000 de lovele la Mamaia era bine, nu? Asta e situatia, toti suferim, nu doar horeca.
  • -4 (22 voturi)    
    Si multe,multe (Luni, 8 februarie 2021, 13:11)

    ipolitic [utilizator]

    alte masuri eficiente. Tot din surse, de maine cainii vor fi nevoiti sa-si taie singur frunze, dispare sporul de infrumusetare si coafura si va fi limitata pretul de achizitie a mopului de la 500 de euro bucata la 400.
  • +13 (31 voturi)    
    Aleluia! (Luni, 8 februarie 2021, 13:12)

    mr_mojo [utilizator]

    Primul pas spre însănătoșire e sa omori paraziții.
  • -10 (34 voturi)    
    Ah da, (Luni, 8 februarie 2021, 13:12)

    George21 [utilizator]

    Hai sa ne prefacem ca luam masuri,ca facem ceva.Furtul de sute de milioane de euro continua in spate in timp ce ne pacaliti pe noi parca am fi o tara de copii mici.
    Si cu studentii ce aveti?Le ofereati prea multe?Macar drumurile de acasa la universitati sa le acoperiti,hotilor.
    • +7 (13 voturi)    
      ... (Luni, 8 februarie 2021, 14:02)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui George21

      Generatii intregi de studenti s-au descurcat cu 50% reducere , de ce acum e nelimitat si ca numar si e 100%? A, ajutor de stat mascat pentru CFR. Nu conteaza ca restul platitorilor stau in picioare.
      • +3 (7 voturi)    
        Transportul gratis la studenti (Luni, 8 februarie 2021, 14:43)

        t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        L-a dat Ciolos in 2016 inainte de alegeri
  • +7 (25 voturi)    
    in sfarsit masuri de bun simt (Luni, 8 februarie 2021, 13:23)

    tahomir [utilizator]

    Foarte bine ca elimina aberatia aia cu calatorii nelimitate pentru studenti. Unde mai exista asa ceva pe planeta asta?
    La fel si cu limitarea sporurilor si a voucherelor de vacanta pentru bugetari.
    Exact pentru asta i-am votat, echitate intre categoriile de salariati.
    Bugetarii in Romania au niste privelegii absolut fabuloase in timp ce cei care produc nu beneficiaza de nimic din banii cu care contribuie lunar.
    De ce nu se dau vouchere de vacanta si pentru lucratorii din mediul privat?
    • -5 (25 voturi)    
      invidie de 2 bani (Luni, 8 februarie 2021, 14:03)

      Laura21 [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Daca lucrati la privat, cine va impiedica, daca sunteti salariati competenti si productivi, sa cereti patronilor vaucere de vacanta ?
      • +3 (13 voturi)    
        ce ne impiedica? (Luni, 8 februarie 2021, 14:33)

        vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui Laura21

        Ne impiedica:
        -impozitele
        -competitia
        -lipsa de capital si accesul dificil la finantare
        -infrastructura
        -eficienta sistemului de invatamant
        • -1 (9 voturi)    
          sau (Luni, 8 februarie 2021, 15:51)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

          incompetenta voastra si a patronilor?
      • -2 (14 voturi)    
        realitatea economica (Luni, 8 februarie 2021, 14:40)

        yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Laura21

        care este taierea masiva in privat a salariilor, orice fel de bonusuri si foarte multi oameni dati afara. Crezi ca in aceste conditii isi permite cineva sa ceara bonuri? Faptul ca ai servici stabil si iti intra salariu in ziua stabilita inseamna enorm in aceste zile, nici nu realizezi cat de mult. Ar trebui sa realizati si voi in ce situatie este omenirea, nu doar tara noastra si ca nu e ok ca unii oameni sa nu aiba ce manca, iar altii bine mersii cu salarii mari, stabile si mai vor si sporuri/bonuri.. de toate. Ar trebui sa crape putin obrazul de rusine.
      • +1 (3 voturi)    
        tare asta (Luni, 8 februarie 2021, 19:38)

        mariokempess [utilizator] i-a raspuns lui Laura21

        Sa inteleg ca voi, bugetarii, sunteti toti niste competetnti!
    • -3 (15 voturi)    
      am propunere (Luni, 8 februarie 2021, 14:19)

      Stef1234 [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      sa se cumpere de banii economisiti avioane second hand, si altele...de acolo ies comisioanele...arme scumpe si neperformante...au reusit sa ne dezbine, cand de fapt adevarata problema este in alta parte.
  • +9 (21 voturi)    
    sporuri+vouchere (Luni, 8 februarie 2021, 13:30)

    tot-eu [utilizator]

    Finally se intampla ceva EXCELENT in tara asta unde statul la stat a devenit lege !
    BRAVO domnilor !
    • -6 (10 voturi)    
      horeca e de acord cu tine :)) (Luni, 8 februarie 2021, 14:10)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui tot-eu

      si eu sunt de acord cu tine
    • -1 (21 voturi)    
      oare chiar asa (Luni, 8 februarie 2021, 14:26)

      Stef1234 [utilizator] i-a raspuns lui tot-eu

      sistemul privat nu ar putea sa ridice si ei salariile la un anumit minim decent? De ce tinerii prefera sa plece in strainatate? Nu ne multumim cu putin si de perspectiva. Dorim profituri mari, in timp cat mai scurt.
      • +3 (5 voturi)    
        Taranica (Luni, 8 februarie 2021, 16:35)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Stef1234

        Eu platesc 4500 lei un salariu! Dar salariatul primeste 2500 lei iar statul 2000. Despre ce nivel vorbesti matate? Stii macar cu ce se mananca privatul? De unde sa produc ca sa platesc un om cu un salariu mai mare? Ca si eu si salariatul muncim de ne sar ochii din cap! Si munca noastra, apropo, e sa calculam taxe salariale, adica sa ii spunem statului cat trebuie sa ia de la firme pentru salariati. Iar eu si salariatul suntem singurii in firma si muncim cate 10-12 ore pe zi si incercam sa facem fata tuturor schimbarilor legislative si tuturor ifoselor unor bugetari care nu ne primesc la ghisee sau ne intorc pentru o virgula sau ca s-au trezit pe partea gresita a patului. Hai nu zau, salarii decente? De unde? Dupa impozit pe CA, dupa tva, nu impozit pe dividende si dupa impozit pe sanatate din dividende \(ca iar imi aduc aminte ca dau din banii mei 2600 lei aiurea statului ca sa arda oameni in spitale!!!) De unde sa mai scot alti bani? Va ganditi voi repede ca si privatii sa 'dea' bani din pix!
  • -3 (29 voturi)    
    Bun venit in 2010 ! (Luni, 8 februarie 2021, 13:37)

    gv [utilizator]

    Bun venit in 2010, cu guvernul PDL reborn, taieri peste tot, sa va fie de bine !
    Mai ramane doar cresterea TVA la 24% si copia e absolut fidela, macar sa-i treaca pe Basinescu si Boc la bibliografie, ca sa nu fie plagiat.
  • -8 (22 voturi)    
    PNL-USR-UDMR (Luni, 8 februarie 2021, 13:44)

    Zummm [utilizator]

    Mintile criminale din noapte
  • -7 (29 voturi)    
    de ce nu ati anuntat taierile in campania electora (Luni, 8 februarie 2021, 13:47)

    Laura21 [utilizator]

    In campania electorala promiteti doar tot felul de mariri / majorari daca ajungeti la guvernare. Cand ajungeti la guvernare, aplicati taieri peste taieri. Era de asteptat ca dl premier - cunoscut ca adversar al bugetarilor - le va taia multe drepturi ...inca din august 2019 declara ca bugetarii trebuies să accepte să muncească fără vouchere, tichete de vacanţă, tot felul de sporuri...
  • +6 (18 voturi)    
    ! (Luni, 8 februarie 2021, 13:57)

    tudorr [utilizator]

    Daca taie pnl spagile electorale, pfai, se duc bugetarii la vale! Dezastru ecologic, bugetarul roman, specie pe cale de disparitie, ce sa mai! Daca mai ramanea psd la guvernare, primeau bugetarii tichete de vacanta in Cancun sau in Brazilia, la vilele lui dragnea! BTW pnl ca deja sunteti de 1 an si ceva la guwernare si acum aveti si parlamentul, mai taiem si noi pensiile speciale?
  • +9 (17 voturi)    
    ! (Luni, 8 februarie 2021, 13:59)

    tudorr [utilizator]

    Angajatii prefecturilor din tara au spor de+30% la salariu, spor de Covid! Noaptea mintii, si astia de luni bune sifoneaza bugetul!
    • -5 (13 voturi)    
      Hahaha (Luni, 8 februarie 2021, 14:15)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Hahaha, hai cu minusurile, sa vedem cam cati BUGETARI freca MENTA pe navigand pe internet in timpul SERVICIULUI!
      • -1 (1 vot)    
        . (Luni, 8 februarie 2021, 21:11)

        Simbad [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Sau câți privați o freacă. Pentru că, nu-i așa, nu toți privații muncesc precum unu de comenta mai sus, ”de îi sar ochii din cap”.
        • 0 (0 voturi)    
          :D (Luni, 8 februarie 2021, 21:51)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Simbad

          Una nu unul. Si da, fiind inspector resurse umane si facand salarizare externalizata si administrare de personal externalizata, anul trecut am muncit un numar dublu de ore in conditiile in care am angajat inca un om.
          Bugetarule, mic. In ce administratie lucrezi? Mi-ar placea sa te cunosc!
    • +3 (11 voturi)    
      pai (Luni, 8 februarie 2021, 14:23)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      si cine le-a dat sporul Covid? Nu tot PNL si Citu?
      • +2 (2 voturi)    
        ! (Luni, 8 februarie 2021, 16:59)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        De acord, dar mai degreaba si-au tras singuri sporul, si nu-s singurele institutii care au profitat sa mai multa o gramada de cash de la buget, uitati ca psd e trandafirul vopsit in galben! In n orase, leprele din psd au trecut in barca pnl!
  • 0 (12 voturi)    
    buget (Luni, 8 februarie 2021, 14:00)

    atc [utilizator]

    "În privința pensiilor, acestea se vor indexa de anul viitor cu inflația și cu până la 50% din creșterea reală a salariului mediu, le-a mai spus premierul liberalilor"
    Alo, Dom' Premieru':... si cu pana la 50% din... ? Adica, poate fi si 0? Ca si el e "pana la..."
  • +2 (22 voturi)    
    asa e peste tot in lume (Luni, 8 februarie 2021, 14:05)

    Laura21 [utilizator]

    Cam asa este peste tot in lume, stanga da si dreapta taie.
    Asa-i ca prosti fura pesedistii aia care dara calatorii nelimitate studentilor...si ce au facut studentii, majoritatea lor au votat cu PNL si plus USR, adica cu aia care le taie din calatoriile fara numar !
  • -2 (20 voturi)    
    austeritatea a sosit, urmeaza catusele... (Luni, 8 februarie 2021, 14:05)

    demaGOGU [utilizator]

    ...nu se poate spune ca nu ati fost preveniti inainte de vot.
    • +5 (7 voturi)    
      da, da (Luni, 8 februarie 2021, 14:19)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      vremuri nasoale
      si ce mai urmeaza?
    • 0 (0 voturi)    
      hoho... (Luni, 8 februarie 2021, 20:02)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      abia astept sa aud zang zang. La cate mafie e, nici nu ar fi o surpriza.
  • 0 (26 voturi)    
    Neaparat impozitate salariile din IT (Luni, 8 februarie 2021, 14:22)

    AndyXXX [utilizator]

    Din cauza grofilor si imbuibatilor din IT au crescut chiriile in marile orase, practic un salariat obisnuit abia mai poate sa gaseasca o chirie decenta, sa poata plati fara sa faca foamea!!! A ajuns Clujul mai scump ca Berlinul din cauza astora.
    • -1 (5 voturi)    
      toti cei care din un motiv sau altul (Luni, 8 februarie 2021, 14:42)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui AndyXXX

      trisau sistemul trebuie sa inteleaga ca trebuie sa contribuie si ei. Daca fiecare zice da asa e, e corect sa se taie dar nimic de la mine, indiferent cat castig....evident ca nu se poate face nimic. Fiecare va arata cu degetul catre altcineva.
    • +5 (7 voturi)    
      De cand cu mutarea contributiilor (Luni, 8 februarie 2021, 14:45)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui AndyXXX

      Acea scutire de 10% nu mai e chiar asa de mare in valori absolute.

      In schimb acum se aplica si in constructii, sezonieri, horeca si cercetare.

      Dupa mine ar trebui scos acel 10% la toata lumea dar doar pe valoarea salariului minim.
    • -2 (6 voturi)    
      hmm (Luni, 8 februarie 2021, 14:49)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui AndyXXX

      nu doar a IT-stilor, e vina oamenilor cu studii superioare. Inchideti facultatile!
      E o problema cu chiriile, dar e o problema mai mare cu preturile la apartamente noi.

      Cine ar inchiria un apartament la preturile de acum, care costa 150.000 la sub 500 euro pe luna? din care 50 euro impozite si CASS.

      Eu lucrez in IT, si am 2 apartamente date in chirie. Oare cu cum ridic pretul la chirii? Pentru preturile "bune"(conform ofertei), nu am avut pauza la chiriasi.

      De curiozitate, cat castigi in Cluj?
      • -1 (1 vot)    
        . (Luni, 8 februarie 2021, 21:15)

        Simbad [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

        De curiozitate, de unde ai avut bani să îți cumperi 2 apartamente pentru a le da pentru închiriat? Din salariul ala de la privat, care este mult mai mic decât media salariului la stat (ca să-l citez, cumva, pe unu care le plângea de milă privaților)?
    • -2 (4 voturi)    
      frustrat much? (Luni, 8 februarie 2021, 16:37)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui AndyXXX

      Stii macar cat de greu e sa beneficiezi de acea scutire??? Iti trebuie diploma de ITst, firma trebuie sa fac stat separat, sa aiba hartiile la zi.
      Dar, sa zicem ca tine. Ca esti frustrat si te deranjeaza niste oameni care chiar produc ceva cu capul lor.

      Vezi ca si handicapatii au scutire la impozitul pe salarii. Si sunt multi. Sa le tai si lor beneficiul. Numai ca sa te simti tu bine ca le-a murit capra.
      • -1 (1 vot)    
        . (Luni, 8 februarie 2021, 21:19)

        Simbad [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        Tu presupun că te-ai simți rău dacă li s-ar tăia sporurile bugetarilor, li s-ar anula voucherele de vacanță, etc. Sau probabil ai plâns (de milă, că doar nu de fericire) la vestea plafonării salariilor bugetarilor. Deci, cum e cu frustrarea aia? Ipocrizia, în cazul unora, n-are limite!
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Luni, 8 februarie 2021, 21:48)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Simbad

          Sincer, ai putea sa citesti ce am scris in alte comentarii inainte sa ma faci ipocrita. Am zis ca nu am nicio problema cu salariile medicilor, profesorilor, politistilor si a altor categorii de acest tip de bugetari.

          Am o reala problema cu leprele care nu muncesc nimic si freaca menta la ghiseu pufnind frustrate.

          Mi-a venit in minte inca un exemplu de la Anaf S1 persoane juridice de data asta. M-am dus sa iau un CIF. Depusesem actele de doua saptamani. Doamna de la ghiseu, aranjata, coafata, cu unghii facute, cu camasa scumpa pufnea si trantea cutia cu cif-uri tot intreband daca am depus cererea. Asta dupa ce primisem telefon sa vin sa iau cif-ul ca e gata.

          Ti se pare frumos? Am acumulat niste ani de frustrari ghiseistice: am prins ITM Bucuresti cand era in Giulesti, de-ti rupeai geaca pentru a depune un stat sau un contract, am prins cozile de pe splai cand s-au mutat, am prins impertinentii de la AJOFM-urile de sector cand depuneam declaratii pe discheta. Saptamana trecuta am depus un dosar de pensionare la sector 3 dupa ce am stat 2 ore afara la o coada interminabila. La CASMB a trebuit sa scriu guvernului ca sa recuperez banii pentru clienti. Nu incep cu vremurile in care depuneam 100 si 300 pe hartie. Sau vremurile cu bilant la Reg COm. Toti anii astia de abuzuri din partea doamnelor si domnilor bugetari de acest fel nu au cum sa nasca iubire. Din punctul meu de vedere 50% din joburile lor nici n-ar trebui sa existe. Ce sens are sa ma puna casmb sa tiparesc un excel sa il semnez si stampilez apoi sa il incarc online???
  • -1 (5 voturi)    
    oare (Luni, 8 februarie 2021, 14:30)

    Stef1234 [utilizator]

    Cu ce calatoreau studentii? Cu trenurile care oricum mergeau goale....preferam sa marim subventiile pentru SNCFR ca sa circule si mai goale....
  • +5 (7 voturi)    
    sa-i dea afara pe trantori (Luni, 8 februarie 2021, 14:32)

    mmmircea [utilizator]

    din locale, din deconcentrate, pot reduce lejer 20-30% din personal. Ma bucur si ca a anulat aberatia cu gratuitul nelimitat pe calea ferata. Asa ceva nu exista in niciun stat din lume.
  • +4 (4 voturi)    
    Cu bataie lunga... (Luni, 8 februarie 2021, 14:39)

    Jolly Roger [utilizator]

    ... Ar fi un proces de evaluare al tuturor celor ce lucrează 'la stat'. Și apoi restructurari la greu bazate pe performanță.

    Așa la grămadă...
    Ăia cu ”Master” de 5 ani nu au intrat pe salarii mici; rubedeniile si numirile politice sunt mereu pe scaune mari, nu o sa ii afecteze ca pe aia de trag si chiar muncesc, si o fac pe salarii de 2000-3000 lei.
    Pe aia ii ”beep” in primul rând cu faza asta!
    • +4 (6 voturi)    
      aberezi (Luni, 8 februarie 2021, 15:55)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      parca n-ai sti ca orice "evaluare" = plecarea celor fara pile
  • 0 (14 voturi)    
    sa se taie (Luni, 8 februarie 2021, 14:43)

    costelo999 [utilizator]

    vaucerele de vacanta, concluzie nu se mai umplu hotelurile de bugetari, horeca o sa plinga in draci, o sa fie locuri si pt sarakii corporatisti sa manince si gura lor la impinge tava, sa se taie calatoriile la studenti , prea mult gratis cine are bani la studentie cine nu la munca, sa se taie si sporurile sa fie toti saraki, ca tot suntem cea mai saraca tara din ue, atit la salarii cit si la pensii, bugetul nu suporta cheltuieli umflate, intrebarea este care buget ca inca nu eeee, asa ca decit bogat si sanatos mai bine sarac si bolnav
  • +10 (16 voturi)    
    voucher = ajutat privat cu banii bugetarului (Luni, 8 februarie 2021, 14:44)

    zathe [utilizator]

    Oameni buni, invatati ceva, poate scrie si hotnews, ca sa informeze indignatii. Voucherul/cardul de vacanta e o mizerie de ajutat privatul, bagat pe gat de stat/angajator. Nu e gratis, il platesti din salariu, in 12 rate lunare plus un impozit de 10 la suta. Platesti, deci, 1600 de lei pe un card care contine doar 1450 lei. Afacere buna, nu? Sunt un milion de bugetari, cam 300 de milioane de euro cadou pentru HO RE CA, iar banii se iau din supraimpozitarea normei de hrana, acum 41 la suta impozit.
    • +4 (4 voturi)    
      scuze, 45 la suta impozit pe norma de hrana (Luni, 8 februarie 2021, 16:01)

      zathe [utilizator] i-a raspuns lui zathe

      https://federatiasanitas.ro/2018/07/13/comunicat-sanitas-contesta-impozitarea-excesiva-a-indemnizatiei-de-hrana/
      ca sa priceapa lumea cum e cu voucherul...cacadou si de la ce prosti vin banii.
    • -2 (2 voturi)    
      aha (Luni, 8 februarie 2021, 17:26)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui zathe

      Deci salariile bugetarilor, dacă sunt eliminate voucherele, vor crește?
  • +3 (11 voturi)    
    Lumea uita se pare (Luni, 8 februarie 2021, 15:23)

    Urangutanu [utilizator]

    - ca acum cativa ani buni au fost introduse niste masuri bugetare pentru a echilibra si a reduce cat de cat diferenta salariala dintre cei angajati la stat si cei la privat... si egalizarea treptata a veniturilor cu media europeana!;
    - Lumea ignora faptul (sau pur si simplu se face ca ploua) ca nu poti avea angajati bine pregatiti pe care sa ii platesti cu un salariu mizer (fie ca esti la stat, fie la privat!!).

    Apoi am observat ceva interesant - lumea considera ca toti angajatii bugetari freaca menta si sunt slabi si ca toti angajatii la privat sunt super pregatiti si productivi.
    Fratilor! Nu va mai uitati atat la televizor si invatati sa ganditi cu propriul creier!

    Am vazut zilele trecute o stire care povestea de diferenta salariala privat vs stat. 4700 la privat si 6700 la stat. Dar nimeni nu a mentionat (deh!..tehnica manipularii prin omisiune) ca acel 4700 este un entry level la privat, iar acel 6700 vine dupa 15 ani de munca :)
    • +2 (8 voturi)    
      man (Luni, 8 februarie 2021, 16:11)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Urangutanu

      acel 4700 ron nu e absolut nicaieri la entry level nici macar in it. Se ajunge la el dupa ani buni si doar daca ai performante reale/cuantificabile. Nu ca a trecut anul si devii eligibil. Diferenta intre privat si stat nu s-a redus ci a explodat. Asta e marea problema ce ne deranjaza pe toti. Va comportati ca si cum traiti in alta tara fara nici o legatura cu realitatea.
      • +2 (2 voturi)    
        Te înșeli (Luni, 8 februarie 2021, 17:03)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        Nu e entry level dacă lucrezi la bandă poate.
    • +4 (4 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 8 februarie 2021, 16:42)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Urangutanu

      Problema este ca nu se face diferenta intre categorii de bugetari.
      Nu am o problema cu salariile politistilor, a profesorilor si a medicilor.

      Am o reala problema cu salariile mizerabililor din casele de sanatate, de exemplu.
      Uite, casmb - printre putinele case care accepta depunerea dosarului de sume din medicale online - au facut o cretinatate: te pun sa completezi un anumit model de excel de la ei de pe site. Toate bune si frumoase nu? Te gandesti ca il fac csv si il importa in softurile lor? Ei bine nu: il tiparesti, il semnezi, stampilezi si scanezi apoi il incarci in site. Apoi il trimiti prin curier in 30 de zile de la mailul de acceptare.

      Eu pe astia i-as da afara instant si le-as cere si banii inapoi.

      Azi am fost sa radiez masina de la ANAF S1 - Amzei. Aveam totul completat frumos de acasa, totul platit la zi. Nici nu am ajuns bine la femeia de la ghiseu ca s-a rastit la mine ca nu e bine ca am copie contractului. I-am zis ca am 5 exemplare originale + o copie capac asa cum scrie pe site. Intelegi ca imi venea sa ii sparg capul ori de cate ori pufnea cand vedea ca e totul completat ok???
      • +1 (3 voturi)    
        Mda (Luni, 8 februarie 2021, 17:57)

        Urangutanu [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        Te inteleg perfect... Nasol moment... Mai ales ca tu ti-ai facut toate temele acasa :(
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Luni, 8 februarie 2021, 20:55)

      TheNamelessOne [utilizator] i-a raspuns lui Urangutanu

      15 ani de stat degeaba.
  • +3 (7 voturi)    
    Sa nu va atingeti (Luni, 8 februarie 2021, 15:26)

    VOX. [utilizator]

    De pensiile speciale si de sporurile smecherilor. In rest, populimea nu conteaza. Alegerile tocmai au fost.
  • -2 (4 voturi)    
    de sporuri nesimtite nimic? (Luni, 8 februarie 2021, 16:23)

    zathe [utilizator]

    Vad ca sporurille raman, nu deranjeaza pe nimeni diferentele exagerate pentru lucrat in acelasi mediu, un medic si peste 8000 de lei, o ingrijitoare 600, o asistenta 1200.Pentru ca se aplica ca procent la salariu orice spor.
  • -1 (1 vot)    
    Sporurile (Luni, 8 februarie 2021, 16:54)

    savatuf [utilizator]

    tin de conditiile de munca, implicit de sanatate, daca le legi de performanta e o prostie.
  • +5 (5 voturi)    
    O lume minunata (Luni, 8 februarie 2021, 17:05)

    Ecce_Homo [utilizator]

    Mi-ar placea ca in Romania salariatii sa primeasca tot salariul din CIM si apoi sa fie nevoiti sa isi plateasca singuri asigurarile.
    Pentru toti cei care comenteaza mai sus de privati si de salarii:
    1. nu contest ca sunt angajatori mizerabili, care platesc minim pe CIM si in plic diferenta. Nu mai sunt cati erau in anii 2000 dar mai sunt pe ici pe colo. Eu lucrez in HR, salarizare externalizata, de 14 ani. Am vazut multe dar mi-am triat clientii. Ai mei au aproximativ 2000 de oameni pe care ii platesc cu toate taxele la zi, fara concedii fara plata fortate, cu tichete de masa si prime, unii au salarii mai mari, altii medii, fiecare cum poate si cum negociaza.
    2. salariul trebuie sa ramana negociabil intre parti. Nu ar trebui sa se implice o terta parte fata de contract in stabilirea salariului.
    3. Pentru un salariu de 2500 lei, angajatorul plateste 4372 lei. Adica 2500 ii da salariatului, diferenta o reprezinta contributiile. Am angajat anul trecut pe cineva si, desi e incepator, are potential si vointa. La interviu mi-a spus ca vrea 2000 lei. Am facut niste calcule si mi-am dat seama ca pot sustine un salariu net de 2500 si ii pot acorda niste beneficii non salariale: program de lucru cum vrea cu conditia sa depuna la timp documentele si sa fie usor de gasit pe email+ tel.
    4. Un salariu de 4372 lei net ar fi pentru multi un salariu decent. Lasand la o parte mici detalii importante cum ar fi inflatia, ar fi distractiv sa lasi oamenii sa plateasca singuri contributile ca sa vada cat de mari sunt.
    Si-ar mai fi de zis multe dar...
  • +2 (4 voturi)    
    Bani îs și îs foarte multi (Luni, 8 februarie 2021, 19:36)

    WMW [utilizator]

    dar sunt pentru hoti pentru a fi furati. De exemplu din TVA-ul platit de fiecare dintre noi 30% ajunge la bugetul statului restul de 70% este furat, este enorm. Din 10 firme romanesti 6 sunt evazioniste, adica hoate. Ce sa mai spunem despre firmele straine care isi exporta profitul in strainatate in offshore, in Romania declarand profit zero. Asadar, ciuma galbena are bani foarte multi, insa minte ca nu are pentru ca este partasa la marea hotie. Sictir.
  • 0 (6 voturi)    
    in sfarsit... (Luni, 8 februarie 2021, 19:57)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    un premier care intelege economia cu adevarat, desi e logis sa se intample astfel avand in vedere experienta sa in domeniu. Vouchere bugetari, gratuitate 100% pt o anumita categorie, scutiri de taxe pentru alta. WTF, ce e frate, supa populara? Unde dreq s-a mai vazut asa ceva in Europa.
    • -2 (2 voturi)    
      dupa ceea ce ai scris ... (Marţi, 9 februarie 2021, 9:30)

      GNG [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      ... imi dau seama ca ai fost foarte mult prin Europa. Pe unde ai umblat, daca ai reusit sa treci granita, ai inteles ceva din ceea ce ai vazut??? Nu cred!
  • 0 (0 voturi)    
    cutu poti pleca (Marţi, 9 februarie 2021, 6:04)

    Coco Whistle [utilizator]

    finante din astea toti stim sa facem. sa fim frugali, one more time ca doar nu discutam bugetul ptr pensii speciale.
  • 0 (0 voturi)    
    Mda (Marţi, 9 februarie 2021, 8:48)

    Florinm11 [utilizator]

    Eu m am saturat de logica asta ca voucherele de vacanta țin turismul, ca trebuie crescute salariile ca să crească consumul. Eu vad o singura problema. Voucherele sunt obținute doar de bugetari. La fel și creșterile salariale. Adică privații ar trebui sa fie fericiți ca bugetarii au salarii de 10000 lei pe luna și ca merg doar ei în vacanta. Ca doar creste tara. Și ar trebui sa fim de fapt f fericiți. Ei bine nu suntem. Nu se poate sa facă.... mare doar unii și restu sa aplaudam.
    • 0 (0 voturi)    
      10000 pe luna daca esti stab cu carnet de partid (Marţi, 9 februarie 2021, 21:18)

      zathe [utilizator] i-a raspuns lui Florinm11

      visati cu 10000 pe luna, nu sunt toti angajati la universitati, in administratie si in spitale sau la regii de stat. Un medic specialist ia minimum 15.000 net, un rector minim 15.000 net, un directoras in primarie minum 8000 net, un politist local cu 12 clase ia minim 5000 net. Si voucherele alea de vacanta au fost din creditul luat de institutiile de stat de la bancile private, pentru a sustine turismul... privat. Se cheama ajutor de stat din banii privati, ai angajatului care e obligat sa plateasca 12 rate si impozit pe voucherul....cadou.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by