Abrogarea legii recursului compensatoriu adoptată de Comisia Juridică/ Cătălin Predoiu: Ministerul susține abrogarea recursului și s-a ajuns la un text comun privind norma tranzitorie/ Iordache: Vom fi obligați să plătim despăgubiri dacă abrogăm

de M.H., L.P.     HotNews.ro
Marţi, 3 decembrie 2019, 11:59 Actualitate | Politic


Camera Deputatilor
Foto: Captura video
Raportul privind proiectul de lege care stipulează abrogarea legii recursului compensatoriu a fost adoptat marți, cu unanimitate de voturi, de către Comisia Juridică. Raportul urmează să meargă în plenul Camerei Deputaților miercuri, unde va fi adoptat și trimis către promulgare la Președinție. Proiectul a fost discutat pe repede înainte, la propunerea PSD după ce Guvernul Orban a anunțat angajarea răspunderii pe această lege. Vezi în text cum s-a desfășurat ședința.

UPDATE ora 13.32 Cu unanimitate de voturi a fost adoptat raportul pentru abrogarea legii recursului compensatoriu. După ce legea care abrogă recursul compensatoriuva fi adoptată de către Parlament nu se vor mai lua în calcul cele 6 zile bonus pentru fiecare 30 de zile executate de cei care se află în închisoare.

UPDATE ora 13.10 A început adoptarea amendamentelor din proiectul de lege propus de PNL și amendat de Ministerul Justiției. Cu 12 voturi penru și 8 abțineri a fost adoptat un amendament PNL – USR potrivit căruia vor beneficia de efectele recursului compensatoriu persoanele condamnate începând cu 24 iulie 2012 și până la intrarea în vigoare a prezentei legi.

Predoiu: Dacă nu avem o normă tranzitorie clară va complica situația iar legea va fi interpretabilă. În momentul în care intră în vigoare aceasta lege nu va mai beneficia nimeni de prevederile actualei legi aflate în vigoare.

UPDATE Alfred Simonis (PSD): Aceste legi au fost prost scrise. Suntem cu toții conștienti de efectele nocive ale aceste legi. Din păcate nu s-a putut abroga peste noapte. Poate vom găsi metodele alternative prin care să nu primim sancțiunile de la CEDO. În cazul în care vom plăti sancțiuni preferăm asta decât să mai moară oameni

UPDATE Ioan Cupșa (PNL) Abrogarea acestei legi ar înseamna descurajarea celor care comit fapte penale. Ați reușit să reduceți pedepsele prin această lege, un beneficiu pentru cei condamnați. Nu este o ipoteză pentru eliberarea condiționată
cele 6 zila în concurs cu felul în care ați modificat beneficiile pentru zilele de muncă au dus la rezultate aberante, inși care au avut beneficii de 10 – 12 zile pe lună (...) Legea se aplică întrgului penitenciar, nu doar camerelor în care sunt condiții improprii. Sunt 3 ordine de ministru, date de miniștri PSD, în acest sens

UPDATE Eugen Nicolicea: Puteți să-mi spuneți de ce judecătorii au eliberat condiționat pe unii care au comis din nou crime?

Predoiu: Pentru că le-a permis legea, domnule Nicolicea.
  • UPDATE Predoiu: Conform datelor ANP în noiembrie 2019 au fost eliberați condiționat din închisori peste 18.000 de deținuți, mulți dintre ei beneficiind și de prevederile recusrului comnpensatoriu
  • Sunt oameni care astăzi sunt în starea de a fi comis infracțiuni și pentru că au beneficiat de recursul compensatoiru și oameni care au suferit din această cauză. Nu puteam face abstracție de acest lucru
UPDATE Eugen Nicolicea: Chestiunea asta cu abrogarea fără să explicăm populației este doar praf în ochii cetățeniilor și demers electoral.

UPDATE Cătălin Predoiu: Potrivit datelor efectul cel mai sever al legii a fost extinderea de la o cameră cu condiţii improprii la întreaga clădire. În acest fel s-au deschis porțile prin efectul legii, Administrația penitenciarelor nu a mai avut ce face, legea fiind defectuoasă. Parlamentarii PNL şi USR au cerut îmbunătăţirea proiectului şi numai după repetate presiuni am ajuns astăzi aici.
  • Mă voi deplasa la CEDO să am discuţii cu preşedintele Curţii şi alţi oficiali să explic principiul fenomenul accelerat; creşterea infracţiunilor comise cu violenţă, acest fenomen induce o nesiguranţă accentuată a cetăţenilor. Niciun stat din UE nu îşi permite să se joace cu insecuritatea cetăţenilor. Să explorăpm o soluţie în viiitor, împreună cu CEDO... de a desfăşura investiţii.
  • Aş dori ca CEDO să audă acest mesaj, Guvernul nu se va mulţumi cu aborgare ci va continua cu îmbunătăţirea condițiilor din penitenciare. Guvernul a aprobat 650 de posturi în direcţia de probaţiune. MJ va continua eforturile pentru îmbunătățirea condițiilor din penticenciare.
UPDATE ora 12.38 Florin Iordache: Doresc precizări de la MJ. În urma deciziei CEDO, România și-a asumat o decizie de a asigura condițiile din penitenciare. Eu mă așteptam la o inițiativă de îmbunătățire eventual a proiectului, nu de abrogare. Vom fi obligați să plătim despăgubiri bănești dacă abrogăm recursul compensatoriu. Nu era mai bine dacă mergeam cu o modificare și o îmbunățire a proiectului? Poate cea actuală nu e cea mai bună, dar e poate fi îmbunătățită.

UPDATE ora 12.33 Cătălin Predoiu: Ministerul Justiției sprijină abogarea recursului comepnasatoriu. Suntem aici pentru acestă problemă există demult(...) Există două proiecte - unul propus de PNL altul de USR. Dincolo de aspectele procedurale prin procedură legislativă. Ministerul a elaborat un nou proiect legislativ care să abroge recursul compensatoriu. Am discutat împreună cu ci din PNL și USR și s-a ajuns la un text comun privind norma tranzitorie

UPDATE ora 12.26 Deputatul Alexandru Bălănescu(PRO România): "Am înțeles că există un noi amendamente privind aborgarae recursului compensatoriu și cer amânarea dezbaterii".

Președintele Comisiei Juridice Nicușor Halici: "Este doar un amendament și cumnoi suntem comisiei de specialitate cred că putem să-l discutăm(...) Supun la vot dacă insistați"

Stelian Ion (USR): "Sunt noutăți în ceea ce privește normele tranzitorii. Este doar un amendament care vizează norma tranzitorie și se poate lectura foarte ușor"

S-a supus la vot solicitarea de amânare și s-a respins propunerea. Ședința continuă

Ședința Comisiei juridice a Camerei Deputaților este programată de la ora 12.00, iar la aceasta ar urma să participe și ministrul Justiției, Cătălin Predoiu.

Proiectul a fost scos din sertar de PSD și pus pe ordinea de zi după ce premierul Ludovic Orban a anunțat că Guvernul vrea să își angajeze răspunderea pe abrogarea recursului compensatoriu, care a scos din închisoare înainte de termen peste 21.000 de deținuți.

Camera Deputaților este forul decizional în acest caz și dacă va fi fi adoptat va merge la promulgare la președintele Klaus Iohannis.

Propunerea legislativă, depusă de mai mulți deputați PNL, vizează abrogarea Legii nr.169/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr.254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal.
  • "Legea nr. 169/2017 pentru modificarea și completarea legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 571 din 18 iulie 2017, se abrogă”, prevede articolul 1 al proiectului de lege.
Inițiatorii legii argumentează în expunerea de motive că fenomenul infracțional în România este scăpat de sub control, iar recidiva "este la cote alarmante, fie că vorbim de recidiva propriu-zisă, fie de recidiva comună, adică antecedența penală".

Dacă recidiva propriu-zisă se întâlnește în rândul condamnaților în proporție de aproximativ 40%, probabil cea mai mare rată din UE, antecedența penală – recidiva improprie – ajunge la cote care depășesc 60%. Acestea sunt date care dovedesc că unul dintre scopurile pedepsei nu este realizat în România, și anume cel privitor la reintegrarea socială și evitarea recidivei de către persoanele condamnate penal, spun inițiatorii.

CONSULTĂ AICI PROIECTUL DE LEGE

PSD a scos luni de la sertar pentru a pune în dezbatere rapidă în Parlament și inițiativa pentru abrogarea pensiilor speciale. Aceasta ar urma să intre miercuri în dezbaterea Comisiei de Muncă a Camerei.



Premierul Ludovic Orban a anunțat luni că Guvernul își va asuma răspunderea, în această săptămână, pe recursul compensatoriu, pe prorogarea pensionării anticipate a magistraților, pe trecerea de la complete de doi la cele de trei judecători și pe trecerea de la doi la patru ani în ce privește școlarizarea pentru INM.

De asemenea, Guvernul nu exclude o ordonanță de urgență în cazul legilor justiției dacă se va încerca o tergiversare a adoptării actelor normative în domeniu pe care executivul vrea să-și asume răspunderea. Premierul Ludovic Orban a precizat că toată lumea va înțelege că este nevoie de o intervenție urgentă, deoarece altfel „justiția va fi paralizată”.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















6187 vizualizari

  • +15 (19 voturi)    
    Bă Iordache. (Marţi, 3 decembrie 2019, 13:22)

    asavreau [utilizator]

    Te rog gândește.Vom fi obligați să plătim niște despăgubiri zici tu.Cui?Infractorilor?Gândește că poți fi obligat să plătești niște despăgubiri victimelor,indiferent că acestea sunt persoane fizice,ori persoane juridice,inclusiv statul român.Adică noi.Nu voi!Dacă ceva nu-ți este clar spune.
    • +5 (5 voturi)    
      mai bine platim (Marţi, 3 decembrie 2019, 15:32)

      numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      decat sa murim ucisi de animalele alea spurcate care se bucura de "drepturile omului". O viata nu se poate masura in bani.
    • +2 (4 voturi)    
      ceri prea mult de la el (Marţi, 3 decembrie 2019, 16:18)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      iordache nu-i capabil sa gandeasca .....

      vorbea lumea ca s-au dat sacose cu bani pt ca legea recursului compensatoriu sa fe adoptata ....

      oare de ce oare a adoptat-o psd????

      si acum nu se mai poate face nimic ??? pt ca infractorii au privilegii si gasca din psd ar trebui sa mearga la puscarie si sa vedem cum vor reactiona

      P.S. se pare ca unele puscarii sunt mai libere dar puscariasii nu vor sa meearga acolo .!!!!!!!!!!! de ce oare ???
  • +13 (15 voturi)    
    viata romanilor e egal cu zero (Marţi, 3 decembrie 2019, 13:24)

    /./ [utilizator]

    Daca as fi victima unuia eliberat pe baza recursul as da in judecata pe cei care au votat legea pentru ca datorita lor acea fapta s-a petrecut iar daca acel individ nu era eliberat mai repede nu avea cum sa existe fapta.

    Citesti si te crucesti Iordache vorbeste de bani in schimbul vietilor oamenilor.Deci e preferabil ca unii romani sa moara, sa fie jefuiti, talhariti, violati doar doar Romania sa nu plateasca despagubiri.Sigur toti cei care au votat PSD si Proromania gandesc la fel.Aici iti dai seama ce jeg de populatie are tara asta.Pt oamenii astia nu trebuie sa ai nici o empatie, sunt la fel ca si violatorii, criminalii, hotii.
    • +9 (11 voturi)    
      Lege votata (Marţi, 3 decembrie 2019, 13:47)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui /./

      de PARLAMENTUL HOTIEI NATIONALE, in principal infractorii dun gruparile numite partide psd+alde+udmr
    • -8 (14 voturi)    
      România nu are o problemă de criminalitate (Marţi, 3 decembrie 2019, 13:49)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Rata omuciderilor in România este mult mai mică decât în Occident și la jumătate față de SUA. Ne ocupăm de o problemă care nu există.
      • +4 (8 voturi)    
        Asadar in acest moment (Marţi, 3 decembrie 2019, 14:40)

        Kol, opusul lui Lok [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

        La cat mai multe omucideri, sa intram in randul lumii.
      • +4 (4 voturi)    
        si totusi (Marţi, 3 decembrie 2019, 15:33)

        numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

        o singura viata daca se pierde "pentru bani" suntem cu totii vinovati. Niciodata nu ar trebui sa punem banii deasupra vietilor omenesti. Propun sa retragem statutul de "om" criminalilor, si astfel sa nu ne mai acuze CDEO ca nu respectam drepturile omului.
    • +7 (9 voturi)    
      Cine a reprezentat România la CEDO? (Marţi, 3 decembrie 2019, 14:04)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Întrebarea trebuie spusă lui Iordache.Să vedem ce mai susține.Ar fi timpul să înființăm Asociația Victimelor Legilor Promovate de Parlamentari care Favorizează Infractorii.
    • -3 (7 voturi)    
      Evul mediu (Marţi, 3 decembrie 2019, 15:43)

      unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Vorbim de recursul compensatoriu de parca cu legea in vigoare criminalitatea ar fi uriasa, si fara lege ar fi 0. Criminalul tot criminal e, indiferent daca iese azi de la puscarie, sau peste un an, fara recurs compensatoriu.

      In Europa nu exista condamnare pe viata, deci orice criminal va iesi odata si odata, nu ai cum sa eviti asta. Iar problema este in integrarea si educatia acestor infractori, care iesind din puscarie, fac acelasi lucru ce faceau inainte.

      Citind reactia oamenilor de aici, imi dau seama ca suntem tot o tara din evul mediu, si tot la justitie dupa modelul lui Vlad Tepes visam.
      Asta cu drepturile omului ne incurca rau, pacat ca in UE este obligatoriu.
    • +3 (5 voturi)    
      secatura (Marţi, 3 decembrie 2019, 16:01)

      sareta [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Acest individ a condus ceva prin Caracal ? Nu-i de mirare ce s-a intamplat cu bietele fete daca important ptr. ei sunt banii .
  • +12 (16 voturi)    
    Iordache tot nu intelege (Marţi, 3 decembrie 2019, 13:33)

    the_andy [utilizator]

    Iordache tot nu intelege ca mai bine platim decat sa avem violatori si criminali pe strazi
  • +13 (15 voturi)    
    absurd (Marţi, 3 decembrie 2019, 13:38)

    Wheelwright [utilizator]

    Dupa mintea lui Ciordache mai bine sa stea infractorii pe strazi si sa fie incurajati sa faca iar infractiuni ca oricum scapa repede si usor pentru ca trebuie sa platim despagubiri.
    Pai nu platiti despagubiri, construiti inchisori noi si puneti frica in infractori si aduceti respectul pentru lege in comportamentul romanilor.
  • +12 (16 voturi)    
    despagubiri sa plateasca ciordache (Marţi, 3 decembrie 2019, 13:40)

    qwerasdf [utilizator]

    nicolicea si buborel toader din banii lor!
    • +7 (7 voturi)    
      Asta e calea! (Marţi, 3 decembrie 2019, 14:10)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      .
  • +8 (10 voturi)    
    De fapt (Marţi, 3 decembrie 2019, 13:46)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    De fapt, Ciordache se teme ca daca platim despagubiri nu mai ramane nimic de furat de catre mafia psd.
  • +10 (12 voturi)    
    No problem cu despăgubirile (Marţi, 3 decembrie 2019, 14:10)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Putem reduce indemnizațiile parlamentarilor și facem rost de bani.
    • +4 (4 voturi)    
      de acord (Marţi, 3 decembrie 2019, 15:23)

      numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu_nr1

      mai bine platim ca sa ii tinem inchisi pe criminali decat sa murim pe strazi.
  • +8 (8 voturi)    
    Bah Ciordeles! (Marţi, 3 decembrie 2019, 14:27)

    Andy500 [utilizator]

    Daca Guvernul vostru de HOTI ar fi dat bani ca sa repare penitenciarele, nu mai era nevoie de niciun compensatoriu!
    Nici acum nu e tarziu sa se aloce bani pentru renovarea si construirea unor noi pusacarii. Se aude la PNL??
  • +3 (5 voturi)    
    pastrati recursul compensatoriu (Marţi, 3 decembrie 2019, 15:22)

    numaiamnume [utilizator]

    si mariti pedepsele astfel inca cu tot cu recurs puscariasii sa stea in inchisoare cat trebuie.
  • -2 (6 voturi)    
    fenomenul recidivei (Marţi, 3 decembrie 2019, 16:07)

    noi2013 [utilizator]

    Nu are nicio legatura cu eliberarea anticipata.... Este un fenomen mult mai complex si niodata adresat in Romania.

    Recidivistii vor continua cu infractiunile si daca sunt eliberati cu un an mai tarziu sau mai devreme. ... Ar fi interesant de comparat ratele de recidiva de dinainte de lege si dupa lege.... Credeti ca diferentele sunt mari?! Eu cred ca nu.
  • +1 (1 vot)    
    Dacă nu sunt locuri destule, (Marţi, 3 decembrie 2019, 16:54)

    hic sunt leones [utilizator]

    putem cere altor state UE - care au excedent - să ne preia infractorii, în schimbul unei „chirii”, până construim.
  • +2 (2 voturi)    
    Ai dreptate... (Marţi, 3 decembrie 2019, 18:15)

    Gabu [utilizator]

    Ai dreptate, băi iordache, va trebui să plătiţi despăgubiri, tu, cu nicolicea şi toţi cei ce-ati votat această lege...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by