OPINIE​

Credincioșii NU sunt o turmă de oameni, incapabili să-și poarte singuri de grijă, care la prima ocazie se vor sinucide în grup

de Gabriel Bejan     HotNews.ro
Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:16 Actualitate | Opinii


Biserica ortodoxă
Foto: Profimedia Images
​Ce lipsește complet din dezbaterea publică din aceste zile este încrederea în capacitatea intelectuală a omului român de a se apăra singur de o primejdie. S-a dat voie la mers la biserică înainte de Paști? Pentru mulți asta înseamnă că automat, turme de idioți vor da năvală în biserici, se vor buluci și călca în picioare, iar, pe cale de consecință, vor lua coronavirus unii de la alții, deci vor muri.

În urma unei înțelegeri dintre Patriarhie și Ministerul de Interne, credincioșii vor avea voie să meargă la biserică în zilele dinainte de Paști ca să-și ia prescuri, iar în noaptea de Înviere vor putea primi lumină de la alți credincioși, ajutați de polițiști. O relaxare (făcută, spun unele surse, fără acordul președintelui) a condițiilor de carantină stabilite prin ordonanțele militare, ce i-a înfuriat pe mulți și care a fost salutată de credincioși.

Până la urmă, care e problema atât de mare, că niște oameni vor putea să facă de Paște pentru suflet, ceea ce toți ceilalți fac, de câte ori au chef, pentru burtă și anume să meargă la supermarket și să-și cumpere mâncare?

Nu sunt chiar cea mai credincioasă persoană din lume, dar pot să înțeleg nevoia de ritual, nevoia de credință a altora, mai ales în vremuri în care frica ne-a intrat în casă. Îmi pare rău că nu li s-a permis și catolicilor să-și facă cele necesare, dar aici, trebuie s-o recunoaștem, au intervenit probabil interesele electorale ale partidului de la putere: ortodocșii sunt majoritari, iar Patriarhul Daniel este un om cu mare influență în această țară.

Ce nu înțeleg însă este furia publică îngrozitoare care s-a năpustit asupra bisericii și a credincioșilor. Nu înțeleg, de pildă, de ce nu ar fi în stare bisericile să organizeze predarea-primirea de prescuri sau de lumină în noaptea de Înviere așa cum hipermaketurile organizează primirea în siguranță a clienților care vin la cumpărături?

Nu înțeleg nici de ce se pleacă de la premisa că omul credincios este mai prejos de intelectualul de pe Facebook, adică nu este deloc în stare să gândească cu mintea lui și să se păzească singur de infectarea cu coronavirus? Sigur că unii poate sunt inconștienți, dar chiar avem dreptul să-i punem pe toți în aceeași oală?

Am constatat că ce lipsește complet din dezbaterea publică în aceste zile este încrederea în capacitatea intelectuală a oamenilor de a se apăra singuri de o primejdie, fie ea și pandemie. S-a dat voie la mers la biserică de Înviere să-ți iei prescuri? Automat, spun restul oamenilor, niște turme de idioți vor da năvală, se vor buluci și călca în picioare și, pe cale de consecință, vor lua coronavirus unii de la alții, deci vor muri.

Nu mai există printre noi credincioși care ar putea decide singuri, de pildă, să stea acasă dacă nu se simt confortabil cu ideea de a fi înconjurați de alți oameni pe un spațiu foarte restrâns. De a-și calcula singuri riscurile.

Iar discuția nu se reduce doar la credincioși. În vremuri de pandemie, în dezbaterea publică, am remarcat că oamenii, ca entități, nu mai sunt deloc demni de încredere.

Țara e guvernată prin ordonanțe militare în care ni se zice exact ce avem voie să facem și ce nu, iar orice eventuală relaxare a unor măsuri înseamnă automat că oamenii se vor pune singuri în pericol.

S-a vorbit mult despre necesitatea închiderii granițelor în fața românilor din diaspora pentru că, inevitabil, dacă-i vom lăsa să vină țară de Paște vor da năvală în România, ca oile și caprele, fără niciun pic de minte, și ne vor infecta pe toți cu nenorocitul de virus adus din străinătate. Granițele nu s-au închis, așa cum cereau o grămadă de alți oameni, nicio țară din lumea asta nu-și închide granițele pentru propriii cetățeni, dar foarte mulți români din străinătate (cei mai mulți) au rămas în țările lor.

Cei care și-au permis, desigur. Alții, care nu au avut de ales, au venit în România și au ajuns direct în locurile de carantină.

Dar constat însă că în afară de noi, ăștia deștepți și responsabili care comentăm pe Facebook, nu mai există în țara asta oameni capabili să gândească: toți ceilalți sunt oameni fără minte care nu vor scăpa prima ocazie să se sinucidă în grup cu coronavirus.

Iar aici ajungem la încredere: încrederea unii în alții, a noastră în autorități și a autorităților în noi. Citeam într-un text scris de cineva care locuiește în Germania că e mult mai ușor în aceste zile pentru o țară să gestioneze situația în condițiile în care fiecare parte, statul și cetățenii, are încredere una în cealaltă și atâta vreme cât fiecare așteaptă de la cealaltă parte să-și respecte cuvântul și să facă ce poate într-o situație dată.

Încrederea se câștigă, nu se primește gratis, după cum spune și antropologul Radu Umbreș într-un interviu pentru Hotnews și, poate, că nici românii și nici autoritățile din România nu sunt în acest moment de încredere.

Tot ce pot să constat însă este că în noua ordine care se va instaura după această pandemie, omul nu va mai fi un animal de încredere. De siguranța lui se va ocupa acum exclusiv statul, care-i va da omului exact câte drepturi are nevoie pentru a nu se pune singur în pericol.

Întrebarea e chiar vrem să trăim într-o lume în care suntem considerați complet incapabili să ne purtăm singuri de grijă? Pentru că dacă nu, poate ar trebui de pe acum să ne gândim de două ori înainte să cerem statului „să interzică ceva”. Nu de alta, dar statul de abia așteaptă să decidă el pentru noi.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22059 vizualizari

  • +47 (81 voturi)    
    Nu intelegi.... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:30)

    expert2 [utilizator]

    ... si asta ar trebui sa fie problema ta. Din pacate, in aceste zile grele este si problema noastra.
    • +40 (74 voturi)    
      e nu.. (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:33)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui expert2

      ... Gabitzu, e in stare de negare.
      gloaga de credinciosi fix asta este: o turmă de oameni, incapabili să-și poarte singuri de grijă, care la prima ocazie se vor sinucide în grup
    • +13 (23 voturi)    
      Se poate rezolva cu inca o ordonanta militara (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:35)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui expert2

      Eu as propune o ordonanta militara in spiritul si litera acestui articol - credinciosii capabili sa-si poarte singuri de grija pot sa se stranga oricand in biserici, dar daca se imbolnavesc (ei sau familiile lor..) isi vor purta tot singuri de grija.
      Statul va interveni doar la final, pentru a sigila sicriul.
  • +38 (50 voturi)    
    Sa dea D-zeu... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:34)

    grongobar [utilizator]

    ...sa aveti dreptate! Oricum aflam dupa vreo 10-14 zile la numararea cazurilor noi de SARS-COV2.Ce e insa indiscutabil,e faptul ca aceasta masura nu are nicio legatura cu "preacucernicia" ministrului de interne ci cu interes electoral.Daca isi imagineaza ca va fi votat,el si PNL-ul,de cei impresionati de aceasta masura,calculul e gresit,acestia fiind in majoritate varstnici votanti traditionali ai PSD,iar daca spera in sprijin ocult electoral al BOR,iarasi e gresit,BOR sustinand in mod traditional acelasi PSD.Pe scurt miscare perdanta pe toata linia.
    • +4 (12 voturi)    
      Curios... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:01)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

      Curios să spui că credincioșii nu sunt o turmă, când ei exact prin cuvântul ăsta se definesc.
  • +23 (33 voturi)    
    Acum biserica este in casele noastre !!!! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:35)

    Plagarus [utilizator]

    Dumnezeu este in casele si familiile noastre,nu ne lasa sa fim mai prosti decat ne vede de sus.
  • -36 (72 voturi)    
    Complet de acord (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:36)

    IoDac [utilizator]

    Cum pentru hrana materiala se poate merge la supermarchet de ce sa nu se poata merge organizat pentru hrana spirtuala.

    Oricum actiunile de inchidere a bisericilor de catre stat, facuta prin ordonata militara sunt necostiututionale. Se putea gasi o formula ca in cazul sumermarcheturilor a.i. oamenii sa iaba acces la hrana spirituala in conditii de siguranta.

    In plus nu poti sa nu remarci atacurile nenumarate asupra Biserica noastre Ortodoxa in aceste vremuri tulburi cand credincosii au mare nevoie de ajutor de la Dumnezeu.
    • +10 (14 voturi)    
      Simplu (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:50)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui IoDac

      Fara hrana materiala te duci in vizita la Dzeu repede, pentru cea spirituala nu ai nevoie de biserici si preoti, poti sa bati o matanie, sa aprinzi o lumanare sa te rogi de acasa!
    • +4 (14 voturi)    
      Propaganda rusesca in actiune.... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:56)

      D.Gabriel [utilizator] i-a raspuns lui IoDac

      Nu ataca nimeni Biserica Ortodoxa, iata ca chiar si-au calcat pe inima si au vrut sa ii ajute, dar e prea periculos.
      Dar voi, cei platiti de rusi, nu stiti decat sa dezbinati.
  • -21 (59 voturi)    
    De acord! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:37)

    G.Danila [utilizator]

    Asa e, nici unul dintre cei care condamna aceste "relaxari", nu se gandeste ca oamenii au discernamant si judecta. De frica, innebuniti de paranoia mondiala generata de acesta epidemie, multi oameni sunt gata sa ceara o gramada de restrictii, fara sa se gandeasca daca au si un rost sau nu, renunta la multe drepturi cu iluzia ca asta ii va proteja de boala. E uimitor cum frica ii face pe unii oameni sa se ceara singuri la "inchisoare"!
    • +4 (12 voturi)    
      Incredere zici? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:52)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui G.Danila

      Incredere in ce?, in discernamantul romanilor, asta e cea mai grozava gluma de la ultima glaciatiune!
    • +6 (12 voturi)    
      Nu toti au discernamantul.... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:59)

      D.Gabriel [utilizator] i-a raspuns lui G.Danila

      ...necesar sa inteleaga elemente de epidemilogie, virusologie, patogenie, nici daca li se repeta non stop la televizor.
      Si taman aceia se vor imbolnavi, vor muri, si vor tine locurile ocupate in spitale pentru altii care vor muri cu zile din cauza ca nu mai au loc unde sa fie tratati pentru alte afectiuni.
  • +37 (61 voturi)    
    de ce? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:37)

    nea_caisa [utilizator]

    pentru ca orice procesiune religioasa din Romania nu e altceva decat haos. exemple sunt cu duiumul. nu avem niciun motiv sa credem ca noaptea de Inviere va fi altfel.
  • +31 (65 voturi)    
    Mersul la supermarket e o necesitate, (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:40)

    /./ [utilizator]

    fara mancare nu poti trai , mersul la biserica e o prostie monumentala cum la fel e orice alta activitate te scoate din casa fara sa fie 100% necesara.Eu daca as fi in locul doctorilor as demisiona maine daca prostia asta ramane in vigoare.Viata mea ar fi mai importanta decat viata multora care nu se pot abtine de a arata inca o data daca mai era nevoie la ce nivel de inteligenta sunt.
    • -9 (25 voturi)    
      Primitul de pachete prin curier, nu mersul! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:50)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Nimeni nu va merge la Biserica.
      Asa cum poti comanda in continuare lucruri online si primesti acasa, prin curieri pachetele, tot asa se va proceda si in noaptea de Pasti.
      • +24 (28 voturi)    
        asa (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:25)

        nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        si daca unul din cei care pune pasca in recipiente e infectat cu ce ma ajuta pe mine ca mi-o aduce acasa?
      • -6 (20 voturi)    
        lumina la pachet ! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:42)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        un' se poate comanda asta ?!

        de multa lumina e nevoie in tzara kaizarului si a lui sica, vela, si toata liota, inclusiv ciolacu si ai sai.
      • +4 (10 voturi)    
        Curierii sunt testati (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:53)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        Tarcovnicii care impart lumina sunt?
      • +5 (9 voturi)    
        La biserici se vor distribui prescurile.... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:04)

        D.Gabriel [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        ....deci daca nici macar nu stii despre ce e vorba.....

        Doar lumina vine la domiciliu sambata noaptea, dar vineri si sambata ziua oamenii pot merge langa biserica unde li se va imparti cate o prescura.
        Si sa te tii imbulzeala, dupa principiul ''sa apucam si noi'''.
  • +55 (71 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:42)

    [anonim]

    • +27 (35 voturi)    
      Am tot căutat textul ăsta în română.. (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:46)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui

      Gospel of Thomas
      ...
      (77) Jesus said, "[...] Split a piece of wood, and I am there. Lift up the stone, and you will find me there."

      (78) Jesus said, "Why have you come out into the desert? To see a reed shaken by the wind? And to see a man clothed in fine garments like your kings and your great men? Upon them are the fine garments, and they are unable to discern the truth."

      Stați acasă. Veți găsi spiritul paștelui și acasă. De ce vă duceți la biserică? Să-i vedeți pe preoți îmbracați în haine de aur?

      Cât despre mersul la supermarket, este o necesitate. Nu mănânci 3-4 zile, probabil ajungi la urgențe. Dacă nu te duci la biserică 3 luni, oare ce se întâmplă?

      Articolul pare a fi scris de o persoană a cărui inteligență nu depășește clasa a 4-a.
      • +14 (18 voturi)    
        Asta-i tara... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:56)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        unde Biserica afuriseste cantecul cu "Dumnezeu iubeste lemnul si spatiile mici". BOR-ul vrea sa faca totul in spirit "grande"; si daca se poate si cu ajutorul Min. de Interne, ca tot au nostalgia manastirii Secu.
        Cat despre dreptul de a risca personal, imi pare rau dar acum risti si viata altora, nu doar pe a ta.
      • -4 (18 voturi)    
        Daca nu te duci la biserica 3-4 luni... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:00)

        Ochiana [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        incepi sa dai cu clor pe usa vecinului. Si esti convins ca esti destept si "preventiv".
        • +5 (11 voturi)    
          Propaganda ruseasca si aici... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:08)

          D.Gabriel [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

          Ce avem in comun cu poporul lui Putin - credinta. Incep sa inteleg de ce apar atatia ''credinciosi'' pe aici.
          • -2 (6 voturi)    
            Din păcate, doar atât (Miercuri, 15 aprilie 2020, 19:38)

            Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui D.Gabriel

            Federația Rusă a făcut 1.517.992 de teste pentru COVID-19 (mai multe și decât Germania, și decât Italia), și este pe locul doi după USA ca număr total de teste efectuate.

            Desigur, acest număr însemnat de teste nu se datorează BORuse, ci educației sănătoase în spiritul materialismului științific și ateismului din vremea CCCP!
            • +2 (2 voturi)    
              Ei sunt mulți (Joi, 16 aprilie 2020, 0:27)

              clencix [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

              La 150 mil. ruși total, 1,5 mil. teste e 1%.
              La 15 mil. români 1% ar fi 150 mii teste, cred ca suntem la pe aproape. După o lună de 30 zile ar fi 5 mii/zi.
        • +3 (5 voturi)    
          dobitocii cu clorul nu erau bisericosi? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:12)

          Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

          .
  • +41 (55 voturi)    
    Haha (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:43)

    Tkay [utilizator]

    Eu cred ca autorul articolului nu a trait niciodata la tara. Nu va folosi aproape nimeni ratiunea acolo. "Eh, maica, la noi nu este virusul, e doar acolo in alte parti ale tarii, nu are ce sa se intample". Si toti se vor duce la biserica, daca li se va permite.

    M-ar bucura enorm sa existe o inteligenta minima si un instinct de supravietuire suficient de bine dezvoltat sa nu se intample asta, dar stiu sigur ca in foarte multe zone asa ceva nu exista .
    • -18 (24 voturi)    
      Ei, maica (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:54)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Tkay

      Wyoming 1 mort - New York City 8000 morti
      Maica de la tara 1 - Tkay 0
      • +16 (22 voturi)    
        tare comparatia (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:04)

        Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

        Wyoming nu e cat un sector de Bucuresti, sunt atat de rasfirati incat doar un animal salbatic poate sa ii imbolnaveasca. SI tu compari cu NY? :)))

        Pe bune, trebuie sa fii lovit la mansarda sa faci o comparatie intre Covid-19 prin desertul sahara vs NY.
        • -13 (17 voturi)    
          Si totusi (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:22)

          Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

          Maica de la tara are dreptate.
          • +8 (12 voturi)    
            Amice (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:55)

            john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

            ... ot!
          • +9 (13 voturi)    
            Pentru cei ca tine.... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:11)

            D.Gabriel [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

            ...s-au impus restrictiile, ca sa nu va imbolnaviti si sa tineti locul ocupat in spitale pentru oamenii mai inteligenti care ar avea si ei nevoie de spitalizare pentru alte afectiuni.
          • +9 (11 voturi)    
            N-are (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:15)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

            Exista sate, la noi, care-s comparabil de dens populate cu anumite parti din New York - statul, nu orasul. Acolo virusul se poate raspandi fara probleme. Wyoming, pe o suprafata cat Romania toata, are populatie usor mai mare ca Clujul. In plus, de unde oricum nu erau ei foarte sociabili, aia din Wyoming chiar respecta regulile de carantina si izolare, pe cand la noi foarte multi, mai ales la tara, nu le respecta.
          • +4 (6 voturi)    
            si totusi, pari slujbas bor! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:14)

            Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

            .
  • +26 (38 voturi)    
    daca scriati inainte articolul (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:45)

    Mistrelutz [utilizator]

    si spuneati ''OAMENII nu sunt o turma incapabila sa-si poarte de grija''..era ceva.
    cat despre credinta si D-zeu..:
    ''Căci acolo unde sînt doi sau trei adunaţi în Numele Meu, sînt şi Eu''
    nu ne omoara D-zeu ca nu mergem o zi la biserica,cand e spre binele tuturor.
    • +3 (7 voturi)    
      Dzeu (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:57)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      Nu numai ca nu ne omoara, dar daca nu intelege motivul lipsei de la biserica inseamna ca nu e Dzeu si nu trebuie sa ne ingrijoram!
  • +20 (36 voturi)    
    Sigur ca sunt oameni responsabili (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:47)

    midumi [utilizator]

    si intelegatori de stiinta!

    De aceea se stie foarte clar: lingurita cu care se imparte Cuminecatura sterilizeaza!
    Si cu cat mai multi ating aceeasi lingurita... cu atat imunitatea oamenilor se intareste....

    Si bacteriile pleaca de la Potirul dadator de viata, se stie clar!
  • +23 (45 voturi)    
    mda (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:47)

    SoulSearcher [utilizator]

    ba da.. credinciosii romani sunt niste oi conduse de BOR

    daca mai tine mult starea de urgenta, va falimenta efectiv BOR-ul... popii sunt disperati, nu mai vine nimeni sa le dea bani
  • +25 (39 voturi)    
    credinciosii sa stea in casa! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:49)

    MirceaIo [utilizator]

    Stati in casa, nu avem nevoie de pandemiein Romania pentru ca BOR sa nu fie uitata. Ce prostie e asta, sa aduca politia lumina!? Consider ca preotii ar trebui sa transmita mesajul enoriasilor: "Stati in casa"!!!
  • +32 (44 voturi)    
    Nu e asa cum spui tu (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:53)

    Mishulica [utilizator]

    Inteleg punctul tau de vedere si e normal ca lumea sa vrea sa mearga la biserica.

    Insa aici nu e vorba de protectia celor care merg ei la biserica. Pentru asta sunt responsabili ei si biserica si e treaba lor. Dar masurile de izolare sociala sunt luate in beneficiul TUTUROR CELOR VULNERABILI.

    Daca un medic merge la Inviere si se infecteaza cu coronavirus e problema lui. Dar cum el merge apoi in spital si incepe sa infecteze acolo pacienti si colegi nu mai este doar problema lui. Tocmai de aceea statul poate (si trebuie) sa impuna restrictii in aceasta perioada.

    Daca mergem pe logica ta ca trebuie sa avem incredere in capacitarea fiecaruia de a-si avea de grija, atunci nu ar fi necesare nici un fel de masuri din partea statului si feicare e pe cont propriu. Nu cred ca e normal asa.

    Tot articolul tau pleaca de la premiza ca prin contaminare ne facem rau doar noua.Dar in realitate problema este ca nu ne facem rau doar noua ci tuturor celor cu care intram in contact. Inclusiv batrani, bolnavi, colegi, familie. Si acolo nu cred ca e la liberul albitru al fiecaruia daca e ok sa ne expunem sau nu.

    Regulile sunt necesare, o stim cu totii, dar si trebuie aplicate fara astfel de exceptii. Nu vreau sa spun "vezi ce a facut Papa de Pasti" dar cred ca si biserica trebuie sa isi schimbe atitudinea in perioada asta. Ca sa putem cu totii practica o religie liber aleasa dar fara a pune in pericol vietile celor din jur.
    • +6 (10 voturi)    
      Excelent raspuns (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:51)

      Hypatia1 [utilizator] i-a raspuns lui Mishulica

      Ar trebui sa dam dovada de ratiune, responsabilitate si empatie.
    • -2 (6 voturi)    
      Bravo (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:01)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Mishulica

      Foarte bun comentariul! Scurt si fara inflorituri! Dupa cum ar zice repede un politician: Mishulica presedinte!
  • +27 (37 voturi)    
    Nu este vorba de incredere! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:55)

    bcorina [utilizator]

    Poate ar trebui sa privim si dintr-un alt unghi. Pana in prezent, la fiecare sarbatoare la biserica (de 30 de ani) toti se inghesuie, se calca in picoare sa fie primii in fata.
    Deci "frica " autoritatilor nu este chiar de neinteles.
    Oamenii care s-au intors din strainate din diferite motive au mintit, iar efectul - s-au infectat doctorii si asistentele, unii au murit si altii si-au infectat toata familia. In general suntem un popor iresponsabil, care nu se gandeste decat la sine si atat. Nu ne intereseaza si nu gandim cativa pasi mai mult.
    Nu respectam nici o regula, pentru ca nu ne pasa , nu vrem si lasa ca merge si asa sau nu sti cine sunt eu/sau tata etc. Efectul mi de oameni infectati din indolenta, neglijenta -a se vedea pacientul de la Spitalul Gerota.
    Problema care se pune in prezent si pe care vad ca nimeni nu o intelege si nu vorbeste de ea este : in situatia in care au nevoie 10 peroane in stare grava de ventiilatoare si oxigen, iar in bucuresti nu mai sunt 10 ventilatoare libere ci doar 5 cui acorzi dreptul la viata si pe cine lasi sa moara?
    Daca din cei care merg la biserica , in general oameni cu varsta inaintata, iau acest virus de la persoane tinere asimptomatice (care nu stiu ca au acest virus) si cu alte boli care le au numarul celor care ajung la urgente este mare cum faci selectia?
    Aici este problema, acest lucru vor sa evite autoritatile.
    Nu avem dotarile din strainatate, spitalele noastre sunt jalnice de 30 de ani ptr. ca se fura si nu exista nici un interes sa le facem macar curate, fara alte infectii. Avem lispa personal medical.
    Asta este realitatea din tara acesta. Nu ne mai comparam cu alte state. In germania sunt amenzi drastice pentru cine nu respecta regulile, iar romanii cand ajung acolo, le este frica si le respecta, deci nu exista comparatie cu alte state.
    Noi nu putem sa stam frumos la rand la urcare in autobuz fiecare in ordinea sosirii, suntem gramada la usa de parca ar fi ultimul drum.
    • +6 (8 voturi)    
      Perfect adevarat (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:53)

      Hypatia1 [utilizator] i-a raspuns lui bcorina

      Nu stiu cum nu e evident pentru toti, inclusiv pentru cei care scriu astfel de articole.
    • -2 (6 voturi)    
      Bravo (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:03)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui bcorina

      Alt articol de nota 10, vezi mai sus! Corina presedinte!
      • 0 (0 voturi)    
        saracu (Joi, 16 aprilie 2020, 1:08)

        Contrache [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

        cred ca are scurt la sinapse, a ramas pe repeat
  • +24 (38 voturi)    
    care intelect (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:55)

    Captain Obvious [utilizator]

    aia care foloseau aceeasi lingurita sa ia nu stiu ce de la popa?
    cei 700 care au primit popa si dascalul infectat?
    primarul care isi facea poze cu toti batranii din sat?
    cei care plimbau oase in remorca prin oras si cer oamenilor sa iasa la geam?

    despre ce vorbim aici ?
  • +17 (35 voturi)    
    hehe (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:57)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    dovada vie ca logica si bunul simt lipsesc cu desavarsire la romanii "credinciosi" este chiar acest articol :))
  • +22 (36 voturi)    
    Incredere in capacitatea intelectuala (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:58)

    banel [utilizator]

    Ce incredere pot avea in capacitatea intelectuala a unor care se imbulzesc sa linga niste moaste, sau se tarasc in genunchi in jurul bisericilor?

    Sigur, probabil cei mai multi dintre credinciosi vor respecta recomandarile de pastrare a distantei. Dar exista si cei incapabili sa inteleaga ce se intampla in jurul lor, iar acestia sunt, din pacate, intr-un numar destul de ridicat. Acestia sunt problema, nu cei care si pana azi s-au comportat rational.
  • +42 (54 voturi)    
    ... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 11:59)

    Flavius00 [utilizator]

    Mi-am facut cont special sa postez acest comentariu. Ca mare iubitor de libertate asa cum va prezentati, am incredere ca o sa il aprobati.

    Ne-am asumat colectiv acum o luna sacrificarea economiei (mai precis a circa 5% din PIB conform FMI) pentru a salva vieti. Ne-am asumat cea mai mare parte din noi autoizolarea, care pentru multi nu e deloc usoara, pentru a salva vieti. Si toate astea ca acum sa le riscam pentru nimic? Puteti va rog sa imi spuneti de ce e incorect/imposibil/gresit sa aprind singur o lumanare acasa si sa ma rog alaturi de familie, in intimitatea casei ? Daca rugaciunea nu e intermediata de biserica nu ajunge? Asta e esenta crestinismului?

    Comparatia dumneavostra cu mersul la supermarket e, sa imi fie cu iertare, stupida. Daca nu mergem la supermarket sa cumparam mancare, murim. E o necesitate, nu e o optiune. Mersul la biserica e o optiune. Si da domnule, in ciuda tuturor masurilor luate de supermarketuri cat si a masurilor de protectie luate invididual de clienti, cel mai probabil mare parte din imbolnaviri acum au loc fix acolo.

    Daca lumea va merge la biserica, indiferent de ce masuri personale de protectie iau si indiferent cat de bine organizat e procesul, oameni se vor infecta. Multi oameni. Asta nu e opinie, e certitudine.

    Sper din suflet ca atat dumneavostra cat si BOR/Iohanis/Orban/Vela sa va asumati opinia/decizia si peste 2-3 saptamani, cand in loc de 1000 de morti o sa vorbim poate despre 10 000. Pe acei morti o sa ii aveti si dumneavostra pe constiinta.
    • -5 (23 voturi)    
      Dar nu va merge nimeni la Biserica, mai omule! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:47)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui Flavius00

      Le va fi adusa acasa lumina si pasti, nu merge nimeni la Biserica.
      • +4 (10 voturi)    
        Habar nu ai ce prevede protocolul.... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:33)

        D.Gabriel [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        Vineri si sambata , intre 7.00 si 17.00, langa biserici, preotii si ajutoarele lor, dotati cu masti si manusi, vor imparti prescuri oamenilor, care astfel au permisiunea de a merge , ai ghicit, la biserica. Ma rog, langa biserica, in curtea bisericii.
        Dar sa vezi cum se vor bate sa fie care mai de care in fata, ''sa prindem si noi'', majoritatea vor fi batrani si foarte probabil, emotionati de intalnirea cu preotul, vor uita de reguli.....
        Si cand va veni lumina sambata noaptea, sigur vor face grupulete in asteptarea minunii si vor uita de reguli.
        • -2 (4 voturi)    
          Intervalul (Miercuri, 15 aprilie 2020, 20:57)

          wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui D.Gabriel

          de timp este destul de larg, logica dvs. s-ar aplica doar daca ar veni toti odata, ceea ce nu e cazul.
    • +3 (11 voturi)    
      Cont (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:07)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Flavius00

      Ne bucuram ca ai facut cont, parerea ta este una de valoare maxima! Am sa repet ce am zis mai sus, daca Dzeu nu intelege motivele pentru care aprindem lumanari si ne rugam de acasa, atunci nu este Dzeu si nu avem nici un motiv de ingrijorare ca nu am mers la biserica sau in strada sa luam lumina!
  • -16 (38 voturi)    
    aritcol foarte bun (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:02)

    Mihai Ioan [anonim]

    Un articol foarte bun, face un rezumat clar asupra ce s-a intamplat in ultima luna. Din pacat in viitor asa o sa fim, o turma de dobitoci care nu se descurca fara statul maret. asta e, 30 de ani ne-a ajuns, ne reintoarcem in epoca de aur. Spe doar ca ai mei copii sa retraiasca perioade de libertate asa cum a trait noi.
    • +4 (6 voturi)    
      Poate esti tu as cum zici... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:35)

      D.Gabriel [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Ioan

      ... nu generaliza la toti, despre asta e vorba, unii mai si gandesc, nu se duc ca turma, dar sunt exceptii!
  • +17 (35 voturi)    
    ba da (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:02)

    danke7777 [utilizator]

    >Credincioșii NU sunt o turmă de oameni, incapabili să-și poarte singuri de grijă, care la prima ocazie se vor sinucide în grup

    Ba DA
  • +19 (33 voturi)    
    O turma sinucigasa (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:05)

    AdrianDobrin1 [anonim]

    "Credincioșii NU sunt o turmă de oameni, incapabili să-și poarte singuri de grijă, care la prima ocazie se vor sinucide în grup"
    ....
    Cu respectul pentru autorul acestui articol: Stimate domn, v-ati uitat macar o data la marile "adunaturi religioase" (e.g. sf. Parascheva)??? O sa constatati ca o parte insemnata din subiectii frazei citate sunt EXACT asa. O turma sinucigasa.
    Nu.. nu trebuie sa fie TOTI asa. Doar o parte. Si s-a cam incheiat cu a sasea porunca "Sa nu ucizi".
    Colateral.. Doamne-Doamne a dovedit ca nu prea se descurca cu virusii.. asa ca poate ar fi cazul sa lasam bigotismele si fanatismele pentru dupa pandemie...
  • +16 (34 voturi)    
    poftim? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:05)

    Hans Metter [utilizator]

    "niște oameni vor putea să facă de Paște pentru suflet, ceea ce toți ceilalți fac, de câte ori au chef, pentru burtă și anume să meargă la supermarket și să-și cumpere mâncare"

    Pai diferenta e ca fara mancare, mori. Fara sa mergi la biserica esti ok. Dumnezeu e in tot si toate nu? Nu e musai sa il cauti prin biserici. Manarea e doar la supermarket din pacate.
    • -8 (18 voturi)    
      este (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:43)

      comentator12 [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      normal sa mergi sa-ti cumperi mancare. autorul nu contesta asta. se refera aici la cei care se imbulzesc in supermarket, hipermarket, piete, desi nu au nevoie de cumparaturi in fiecare zi.

      Logic ca cei care fac asta ne pun pe toti in pericol si prelungesc indirect starea de urgenta, doar ca nimeni nu se scandalizeaza in situatiile respective.

      Dar atunci cand se hotaraste sa poti lua din curtea Bisericilor Pasti, pe durata a 20 de ore, ohoo...
      • +8 (16 voturi)    
        diferenta e ca (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:08)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui comentator12

        mancarea e o necesitate pt a trai, fara lumanarea aia poti trai anul asta. nu mori daca un an, sari peste acest obicei.... dar daca esti habodnic, e obligatorie, banuiesc.
      • +3 (9 voturi)    
        Ce nu poti intelege tu.... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:41)

        D.Gabriel [utilizator] i-a raspuns lui comentator12

        ....e ca sunt mai putine biserici decat magazine, timpul alocat e limitata la doua zile, oamenii care vor dori sa vina sunt foarte multi, oamenii aceia sunt in special varstnici, care majoritatea nu inteleg rostul distantarii sociale sau vor uita de ea prinsi de emotia intalnirii cu cele sfinte.
        Tocmai ei sunt cei mai vulnerabili la virus.
        Macar ei sunt batrani si au o scuza ca nu inteleg, altii insa se fac ca nu inteleg pentru ca sustin o anumita propaganda de la rasarit.....
      • +1 (3 voturi)    
        Poate gresesti! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 23:57)

        bcorina [utilizator] i-a raspuns lui comentator12

        In ultimul timp in mgazinele alimentare nu mai este imbulzeala. Se sta frumos la rand, si cel putin in ultima saptamana nu s-a mai cumparat in cantitati nelimitate.
        Dar am o intrebaare,de ce se compara faptul ca esti lasat sa mergi la magazin sa iti cumperi de mancare cu faptul ca nu poti merge la biserica?
        Preotii nu mananca? Ei nu merg la magazin dupa mancare , mai ales cei din orase unde nu se pot autogospodarii ca la manastiri?
        A te ruga o poti face si acasa, fara sa te pui in pericol sau sa ii pui in pericol pe altii, poti sa aprinzi o lumanare, dar daca ai iesit si te-ai imbolnavit si nu esti dor tu ci inca 100, 200 de oameni din acelasi loc, ce te faci? nu ai loc in spital, dupa o sapatamana de tratat acsa, in care virusul isi face de cap starea ti se aagraveaza tie si inca la cei 100, 200 de omeni si pe cine salvam ? Cine moare si cine traieste? Cat de greu este sa inteleaga oamenii ca acum virusul se poate transmite oricand, oricum si acolo unde sunt multi oameni?
  • +15 (25 voturi)    
    Nu sunt. (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:06)

    asavreau [utilizator]

    Printre credincioși sunt oameni care se dau credincioși și fac rele.Mâncătorii de semințe,cei care scuipă pe jos,împroașcă cu salivă când vorbesc,nu poți spune că nu sunt credincioși.Autorul bagă la grămadă oamenii cu bun simț,cu nesimțiții și le spune credincioși.Cine crede că va câștiga având COVID-19 ca aliat?
  • +12 (18 voturi)    
    Da cum sa nu! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:09)

    Alui [utilizator]

    Pe cat punem pariu?
  • +10 (20 voturi)    
    Te aberezi! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:12)

    Alui [utilizator]

    https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-23852368-cluj-dosar-penal-dupa-16-persoane-participat-slujba-religioasa-patru-persoane-confirmate-covid-19.htm
  • +16 (32 voturi)    
    Ridicare la fileu (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:19)

    panda_rosu [utilizator]

    Hai ca de data asta chiar ati ridicat-o la fileu, chiar sunteti niste turme de idioti care se vor calca in picioare in bisetici pt o farama de paine, va veti imbolnavi voi, veti imbolnavi si pe ceilalti, si vom mai fi nevoiti sa mai stam inca 3 luni in arest la domiciliu din cauza voastra si a acestor ritualuri barbare.
    • -8 (18 voturi)    
      Ridicare la fileu (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:49)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      Hai ca de data asta chiar ai ridicat-o la fileu, chiar sunteti niste turme de idioti care se vor calca in picioare zilnic(nu odata pe an) in piete,magazine, market-uri si supermarket-uri pt mancare si bautura, va veti imbolnavi voi, veti imbolnavi si pe ceilalti, si vom mai fi nevoiti sa mai stam inca 3 luni in arest la domiciliu din cauza spiritului vostru de turma..Bre, @panda, n-ai priceput? Nu era vorba de mers la biserica ci de primit(prin voluntari) prescura si lumina acasa, asa cum firmele de curierat fac cu solicitarile clientilor lor in fiecare zi.
      • +7 (15 voturi)    
        Prescuri si alte prostii (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:56)

        panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        Cred ca nu ai auzit anuntul de ieri. Este vorba de toate parohiile deschise, undeva langa biserici! Este vorba de venit "credintiosi" ca sa isi ia "sfintele" paste cica respectand distantarea sociala! Ti-ai gasit.

        Si parca era vorba de deplasare pentru urgente, mancarea este o urgenta, nu poti trai fara ea, aberatiile cu lumina si prescuri si alte tampenii nu sunt!
      • +1 (7 voturi)    
        Prescurile se ridica personal, nu se livreaza .... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:46)

        D.Gabriel [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        .....daca nu stii despre ce e vorba, mai informeaza-te.
        Oamenii vor veni sa ia de la biserica prescurile vineri si sambata, nu le aduce nimeni acasa.
  • +22 (32 voturi)    
    Incredere?! Haida de! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:20)

    CatiC [utilizator]

    Sunt atatea de spus ca nu stiu de unde sa incep.
    1) despre ce incredere sa vorbim cand stim ca multi dintre noi ar face orice sa fenteze regulile? Fentarea, smecheria e sport national in tara asta si dv. vorbiti de incredere?
    2) cum puteti compara mersul la supermarket cu mersul la biserica? Daca nu mancam, murim, muriti daca stati fara "lumina" de Paste? Nu cred.
    3) cum sa avem incredere ca preotii vor gestiona chestia asta asa cum trebuie cand multi dintre ei, chiar mari ierarhi, au avut o atitudine contrara ordonantelor in vigoare? In plus, avem exemplul acelui preot lipovean care a decis sa mearga din casa in casa cu Pastele (pe rit vechi) si i-a infectat pe toti. Preotii nu se protejeaza suficient, ei insisi sunt vectori de infectie.
    4) da, credem ca e posibil sa se buluceasca, asa cum am vazut ca s-a intamplat deja la nu stiu ce sarbatoare religioasa la Focsani, cand regulile de izolare fusesera emise deja. Despre ce vorbim?!
    5) cum sa lasam pe fiecare sa decide pt sine? Ca nu decide numai pt sine, decide si pt noi. In pandemia asta nu suntem insule izolate, suntem cu totii interconectati. Daca dv. alegeti sa ignorati izolarea si va plimbati peste tot, s-ar putea sa ne intalnim la un moment dat, in rarele ocazii cand ies la cumparaturi, si atunci ce am facut? Tot efortul meu sa nu ma infectez se duce de rapa.
    Toata povestea asta este despre minimizarea contactelor de la om la om pe cat posibil. Si acum le dam voie sa se adune pt prescuri si alte aiureli fara de care pot trai bine mersi?
    Este scandalos ce poate face guvernul asta pt voturi! Nu sunt cu nimic mai breji decat PSD, dar noi stiam asta, nu? Inca de pe vremea USL! Incredibil cum puteti sustine decizia asta.
    • -1 (11 voturi)    
      Aveti dreptate in principiu dar.. (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:52)

      Burebista 12 [anonim] i-a raspuns lui CatiC

      eu ma intreb, chiar crede cineva ca intr-o luna o sa dispara virusul? Sau credeti ca se poate prelungi la infinit starea de urgenta? Ce se va intampla atunci? Asta e intrebarea! Vorba marelui Will. Solutia e tot cea aplicata de Suedia, Olanda sau alte tari, adica de protejare a categoriilor vulnerabile (cei peste 65 de ani) iar restul...lasati sa se autoimunizeze. Cu riscul unor morti si infectati dar in acelasi timp economia nu e distrusa si nu au discutii despre un al doilea val care sa creeze deja panica si sa imparta populatia in categorii opuse. Iar la nr. de morti...da sunt si e pacat de ei dar daca privim cifrele seci, fara propaganda, observam ca la nivel global nu sunt f. mari, chiar mai mici decat la o epidemie de gripa spaniola si atunci? Cui foloseste? Raspunsul v-il puteti da singur! Multa sanatate si Paste Fericit!
      • +2 (8 voturi)    
        Bati campii (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:12)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Burebista 12

        Nu compara sociatatea din Suedia sau Olanda cu Romania. Acolo tinerii nu se amesteca ca varstnicii, socializarea e redusa la minumum, oamenii sunt perfect educati si responsabili. Nimic din cete de mai sus nu e valabil in Romania!
  • +20 (32 voturi)    
    Cum sa nu... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:21)

    ClaudeL [utilizator]

    Nu sunt aceeasi oameni care se bulucesc in piete de e nevoie de jandarmi si amenzi pentru a ii struni cat de cat?

    Se pogoara cumva Sfantul duh asupra lor in drumul spre biserica si le da un dram de inteligenta imprumut?

    Cate persoane au amenzi sau dosare penale pentru nerespectarea prevedrilor din ordonante sau pentru zadarnicirea lor?

    Si de ce au credinciosii de rit ortodox tratament preferential fata de alte culte, cum ar fi cel catolic?

    Nu e vorba de incredere ci de lipsa de educatie in general si de educatie civica in particular.
  • +14 (30 voturi)    
    inconstienta (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:23)

    RazvanCopilu [anonim]

    Sunt surprins de inconstienta si lipsa de ancorare in realitate a autorului acestui articol. In prima noapte in care s-a interzis circulatia pe timpul noptii fara un motiv s-au dat 1700 de amenzi la nivelul tarii. Astea sunt persoanele care au fost descoperite de politie si amendate. Putem presupune ca au fost mult mai multi oameni pe strada in noaptea aia, care fie au fost doar avertizati sau nu s-au intalnit cu politia. E doar un exemplu care arata ce decizii ia omul de rand in Romania cand este lasat la latiduniea lui ce sa faca. Sa ne inchipuim ca lumea nu se va buluci la presuri sau la luat lumina, pe principiul "tre sa fiu primul, altfel nu mai apuc"? Ma indoiesc. Cat despre capacitatea BOR de a organiza cum trebuie aceste activitati... Serios? Vorbim de cei care impartaseau oameni cu aceeasi lingurita cand a pornit pandemia, justificand ca virusul nu afecteaza pe cine are credinta?
  • +11 (27 voturi)    
    In ce tara ai trait, fratele meu? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:25)

    Hababaeba [utilizator]

    Articolul are o retorica ce duce la un optimism debordant ca romanii ar fi constienti de riscuri. Banuiesc ca autorul vietuieste in cercuri foarte responsabile si are o mare empatie (explicabila de altfel) fata de compatrioti.
    Ca, pana mea, cum sa crezi ca nu se impartaseste tot satul cu aceeasi lingurita si ca ajung babele la biserica si nu pupa toate iconele, cand e evident ca asa o sa fie?
    E chiar esenta crezului nostru ca de la icoane si lingurita de impartasanie nu se ia. Asa o fi?
  • -8 (28 voturi)    
    Opinie corecta (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:26)

    Vicentiu_ [utilizator]

    O opinie foarte corecta si echidistanta. Nu vad de ce in aceste momente in care nimeni nu stie cat va dura aceasta pandemie, incercam sa le blocam oamenilor singura sursa de speranta. Oamenii merg in fiecare zi la supermarketuri si in piete, unde petrec mai bine de 30 min pentru a testa/evalua si in final a-si face cumparaturile...chiar credem ca in cele cateva minute petrecute o sg. zi in curtea bisericii pentru a-si lua o prescura se vor infecta?
  • +7 (19 voturi)    
    Aveti dreptate! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:26)

    petreluc [utilizator]

    Nu exista in istorie nici un fel de sinucidere religioasa. Peoples Temple (1978), Solar Temple (1994–97), Heaven's Gate (1997), Adam House 2007, Movement for the Restoration of the Ten Commandments of God (2000) au fost tot de la 5G? Sau in vremurile mai moderne Shincheonji Church of Jesus care au reusit sa imprastie Virusul Wuhan prin S. Korea. Dar nu am auzit nimic de Biserica Sf. Dumitru, Bucuresti exista cazuri legate, sau de preotul si dascalul din Targul Frumos, Iasi care au impartasit virusul in localitatea.
  • +5 (19 voturi)    
    Care incredere? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:29)

    Mastermind21 [utilizator]

    Cum sa vii sa vorbesti despre incredere cand preotii au un istoric covarsitor de turnator la securitate? Cand biserica nu plateste impozite,ba chiar suge fonduri importante de la buget? Cand se organizeaza cu politicul sa faca referendum pentru familie? Muriti ma ortodocsilor!

    Un ortodox
  • -6 (16 voturi)    
    " Furia publica ingrozitoare care (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:29)

    paulbutoi [utilizator]

    s-a napustit asupra bisericii si a credinciosilor "
    Cand ?
    Unde ?
    Sau e vorba doar de faptul ca dv " simtiti enorm si vedeti monstruos " ?
    " omul credincios ...nu este in stare sa gandeasca cu mintea lui …?"
    Aici aveti dreptate .
    Mare .
    Credintele ( in general ) se bazeaza pe gandire .
    Multa .
    " Increderea se castiga , nu se primeste gratis "
    Si ?
    Cand v-au castigat increderea autoritatile din Romania ?
    De ce ?
    Sunteti sigur ca acum nu asistam la un moment al adevarului ?
    In care noi ne etalam discernamantul , ratiunea , responsabilitatea ?
    Iar autoritatile (din toate statele ) sunt sincere si arata in ce masura considera ca pot conta pe discernamantul , ratiunea , responsabilitatea cetatenilor ?
    Avem oare motive sa reflectam la bazele democratiei ( cu riscul de a trage concluzii nu tocmai magulitoare )?
  • +7 (17 voturi)    
    statul trebuie sa stie mai bine (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:30)

    t_beriu [utilizator]

    Si sa aplice masurile potrivite. Oamenii trebuie sa respecte TOTI masurile de izolare. Desi o minoritate destul de mare (peste 25%) ar zice ca nu cred ca boala e asa de periculoasa, sau cred ca nu li se va intampla lor, sau cred ca daca au credinta si participa la ritualul d ePaste sunt feriti de Dumnezeu. Si astia nu s-ar pazi, deci statistic unii se vor imbolnavi, apoi vor imbolnavi mai departe, crescand numarul de victime si lungind carantina.
    Nu e doar proximitatea, e si tentatia de a merge sa discuti cu vecinul pe care il vezi pentru prima data langa tine si cu care n-ai mai vorbit de mult, e riscul ca zeci, sute de maini sa atinga diferite pachetele cu prescura (chiar si ambalate) si sa raspandeasca virusul.
    Daca numarul de cazuri va creste foarte mult dupa Paste (desi acum s-au stabilizat oarecum cazurile noi la 3-400 infectati si decesele la 20+ ), oare cine va fi responsabil moral?
    • -6 (16 voturi)    
      esti (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:01)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      cetateanul perfect sa locuiesti in china sau Coreea de Nord, acolo statul le stie pe toate
      • +3 (11 voturi)    
        aha (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:10)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui martel55

        deci dreptul tau de la linge morti, de a te inchina la fiinte imaginare etc merita ca sa afecteze sanatatea populatiei...
        halal logica...

        hai mai da-o cu koreea de nord, clar are sens ce zici....
      • +1 (5 voturi)    
        esti ignorantul perfect (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:04)

        sorin27 [utilizator] i-a raspuns lui martel55

        daca crezi ca masurile sunt dictatoriale.
    • -2 (8 voturi)    
      Tizule, (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:59)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      Ete ca Johannis a contramandat masura si oamenilor nu li se vor mai trimite acasa(asa cum fac acum firmele de curierat cu comenzile-chiar si ambalate- primite de la clienti) prescura si lumina. Ne poti spune acum, cine va fi vinovatul moral pt. imbolnavirile de dupa Pasti?
    • +3 (5 voturi)    
      Chiar credeti asta? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:00)

      Burebista 12 [anonim] i-a raspuns lui t_beriu

      Statul e cel mai prost administrator, parca asa ni se spune de 30 de ani, sau dintr-o data nu mai e asa? Eu va intreb ce se va intampla peste o luna, cat timp credeti ca poate fi economia tinuta pe tusa? Sau cel mai important oamenii? Sau chiar credeti ca virusul va dispare peste o luna? Raspunsul e bine sa-l gasiti singur.
      • 0 (2 voturi)    
        Intrebi (Miercuri, 15 aprilie 2020, 23:10)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Burebista 12

        Pai sa intrebi e usor, si gaga poate sa intreba, da o idee alternativa in afara de "herd immunity" a lui Boris, sau pe limba noastra imunitate de turma ai?. Vezi ca pe matalutza nu o sa te ingrijeasca ca pe Boris putiniciul!
  • +13 (23 voturi)    
    Asa este Gabriel! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:30)

    dandra [utilizator]

    Romanul adora sa faca parte din statistici.

    Vom vedea dupa Pasti ce curba vom avea la infectii si sa vedem atunci daca esti la fel de tolerant si intelegator.

    Aceasta sarbatoare din acest an nu are nicio legatura cu religia sau cu cretinda: este doar dorinta lui Daniel de a face bani, de a-si incorda muschii si de a arata din nou ca el este stapanul suprem peste tara asta.

    Gabriel, cand ma duc la cumparaturi in supermarket nu stau langa gardian si nici nu pup mana casieritei.

    Da-mi voie sa te contrazic, marea majoritate a credinciosilor chiar sunt o turma incapabila de gandire; lasand la o parte religia si ce a facut de-a lungul secolelor, adu-ti aminte cum se imbulzesc la moaste si cum lesina pe capete.

    Acelasi lucru se va intampla si la aceste sarbatori.

    Abia astept sa vad imagini cu puhoaie de oameni si sa vedem atunci ce o sa mai scrii.

    Am stat degeaba 3 saptamani in izolare. Multumim Daniele.
  • +4 (30 voturi)    
    articol prost (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:35)

    Constantin45 [utilizator]

    Cel mai prost articol pe care l-am citit de cand intru pe Hotnews... sincer.
    Sunt momente cand trebuie sa avem incredere ca nimic nu se va intampla sau cand trebuie sa lasam lucrurile sa se desfasoare de la sine. Dar acum in nici un caz nu e momentul sa facem asta. Istoria, logica pana si instinctul ne dicteaza ca e gresit.
  • +12 (22 voturi)    
    "Veniti de luati Corona!" (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:37)

    Ioan.Toma [utilizator]

    Daca ar fi asa cum sustine autorul, n-am mai avea nevoie nici de Codul Penal, cat timp avem in Biblie "Sa nu furi" si "Sa nu ucizi". Si totusi, pana nu intervin puterile statului (Legislativa, Executiva si Judecatoreasca) lumea va continua sa ucida si sa fure.

    Tentatia statului de a face abuz de putere exista de pe vremea de cand exista si statele, asta este adevarat, dar asta nu inseamna ca statul ar trebui abolit, iar oamenii lasati de capul lor.

    Comparatia dintre alimente si articole de igiena - indispensabile vietii - si ceea ce distribuie Biserica - de la care credinciosii, indiferent de gradul lor de credinta, se pot abtine - este absurda. Nu-mi spuneti ca exista oameni care se hranesc numai cu prescuri si vin sfintit si isi curata corpul numai cu agheazma, ca nu va cred.

    Ar fi timpul ca lumea sa se uite in calendare si, inainte de a vedea ce sarbatoare religioasa e duminica, sa vada in primul rand anul: 2020. Iar daca in mileniul III mai exista tari (laice!) care pun credinta mai presus decat sanatatea publica, inseamna ca avem o mare problema.
  • +4 (12 voturi)    
    Problemă reală (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:50)

    bilbofil [utilizator]

    În mod normal, România ar trebui să fie în situația Suecdiei, avînd în vedere densitatea populației și circulația internațională a persoanelor. Adică măsuri de auto-protecție de bun simț la nivelul oamenilor și un minin de gospodărire la nivelul spitalelor și al celorlalte unități medicale (eventual suspendarea cursurilor) ar fi trebuit să fie suficiente.

    Dacă nu au fost - și am avut explozia de la Suceava pe fond de restricții impuse și de măsuri excepționale în sistemul de sănătate - ține de faptul că această minimă prevedere la nivel de individ și de instituție nu au funcționat. Din fericire, nu am fost în situația celor din nordul Italiei sau din NYC, că atunci la noi ne omorau jandarmii cu zile.

    Nu cred că ar trebui să vină președintele să spună BOR (și celor asemenea) că nu este nevoie de sărbători. Ar fi fost mai bine dacă președinții României din ultimii 30 de ani, alături de toți politicienii și funcționarii publici, ar fi făcut efortul să explice oamenilor de ce reglementează așa cum o fac și de ce avem de cîștigat din acele reglementări. Iar dacă argumentele întîmpină opoziție să vină cu contrapropuneri.

    Pe de altă parte, și noi am preferat să rîdem de mesaje importante, precum „Mircea, arată că lucrezi!”, „Iarna nu-i ca vara” sau „capitalism de cumetrie”. Toate au fost pe fond oportunități de colaborare, de implicare a noastră, pe care le-am respins ca ridicole.

    Din păcate, nici politicienii, nici bugetarii, de la directori de spitale la jandarmi, nici societatea civilă, de la BOR la instituțiile tradiționale ale romilor, nu văd în lege decît o bîtă și ignoră comunicarea în serviciul conlucrării solidare.

    Așa rămînem la răsteală și ordine și pe tema pandemiei, de la stat la cetățean, de la feicubucist la feisbucist, de la locali la căpșunari, între romi și români, etc. De aceea am rămas pe mîinile acelorași apărători ai ordinii publice, și în Decembrie 1989, și în 10 august 2018, și în 2020. Dar doar de noi depinde să ieșim din era lui Pristanda
    • +3 (5 voturi)    
      Romania nu e Suedia (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:03)

      sorin27 [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

      are alte mentalitati, copii locuiesc cu parintii si bunicii, oamenii nu sunt disciplinati. Aveam multi morti fara masurile de izolare.
  • +4 (12 voturi)    
    hmm (Miercuri, 15 aprilie 2020, 12:58)

    ioalandala [utilizator]

    https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-23852368-cluj-dosar-penal-dupa-16-persoane-participat-slujba-religioasa-patru-persoane-confirmate-covid-19.htm
  • +11 (17 voturi)    
    Autorul sa faca voluntariat (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:01)

    mariaeva [utilizator]

    Daca autorul articolului crede sincer ce spune - sa faca o grupa din credinciosii ("care nu sunt o turma") si dupa ce pleaca de la biserica sa faca voluntariat intr-un spital cu COVID. Il asteptam pe net cu reportaje din spital. Fac aceeasi recomandare si politicienilor care vorbesc acum din fata ecranelor de laptop/mobil.
  • +6 (16 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:07)

    [anonim]

  • -6 (14 voturi)    
    multumim (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:11)

    an_drei [utilizator]

    Bun articolul, buna comparatia supermaketului cu biserica si posibiliatate de a avea o nevoie si abordare similara.
    Totusi referitor la incredere, nu o prea putem avea in Ro. Fara sa imi doresc sa ofensez pe nimeni, avem localitati in mediul rural cu multi romi (e doar un exemplu) care nu stim cat de informati/speriati sunt de acest virus. Pentru astfel de cazuri trebuie sa impui reguli chiar si prin forta. Problema nu e doar ca se infecteaza ei si apoi mor, ci problema e ca apoi transmit mai departe si ajung sa omoare multi altii: ex persoana cazul nr 1 din Wuhan a cauzat moartea a 127.000 de oameni. Nu spun ca e vina acelei persoane, spun doar ca sunt motive pentru care trebuie sa impui restrictii.
    Pe incredere se merge in Suedia. Sa vedem cu va iesii la ei, probabil ca sunt mai responsabili ca si noi, in acelasi timp sunt mai distanti natural.
  • +4 (10 voturi)    
    cateva idei (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:13)

    alex_1 [utilizator]

    * salut ideea de a explora erodarea libertatilor cauzata de starea de urgenta
    * in mare, da - cred ca luati ca grup "credinciosii" sunt o turmă de oameni, incapabili să-și poarte singuri de grijă. aici e vb de socio-demografica... a se vedea dezastrul de la fiecare sesiune de pupaturi de moaste. De fapt aici este vorba de nivelul de disciplina si educatie al intregii populatii...
    * nu se poate compara inchiderea frontierelor pentru cetateni romani cu inchiderea bisericilor...
    * pentru catolici/protestanti s-au facut astfel de eforturi? suntem teocratie sau stat laic echidistant de fiecare dintre culte???
    * ideea ca angazati ai statului sa imparta lumina mi se pare de ev mediu... chiar este atat de SF separarea statului de biserica???
  • +8 (16 voturi)    
    ...capacitatea intelectuală a omului român... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:14)

    spirache [utilizator]

    Dle Gabriel Bejan, articolul d-stra este un pamflet?
    Este o întrebare din partea unei prietene care după ce a adresat-o, intempestiv, a închis telefonul.
  • +4 (18 voturi)    
    Hotnews?! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:14)

    martianu [utilizator]

    Inteleg ca e o opinie, dar Gabriel nu cred c-a mai iesit din casa si s-a copt la creier.

    Cred c-ar trebui sa filtrati putin pe cine lasati sa-si dea cu parerea. Unele pareri ar trebui tinute personale, trecute in carnetelul personal, nu publicate in media pe un site de stiri.

    Lucrurile cu care ne confruntam acum sunt destul de serioase, e destula confuzie si deznadejdie, orice neavenit are o parere, dar in functie de canalul pe care il foloseste pentru a-si impartasi acea opinie, poate avea repercursiuni, mai mari sau mai mici.
    • -1 (3 voturi)    
      Da (Miercuri, 15 aprilie 2020, 21:04)

      wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui martianu

      Cum au indraznit sa publice o alta opinie, sa se dea un dekret, toti cei cu alte puncte de vedere sa fie trimisi la reeducare.
  • +5 (17 voturi)    
    daca nu se revine asupra chestiei asteia... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:21)

    bogdan1477 [utilizator]

    ... vom vedea in 2 saptamani cat de constienti de actiuniloe lor sunt credinciosii. Nu spun ca n-s si oameni care stiu sa se protejeze printre ortodocsi, dar marea lor majoritate fix ca turma-s... iar masura asta ii va duce fix ca mielul la taiere. Va fi o mare purificare in citeva saptamani (fix cum zice religia, vor ajunge mai repede sa-l vada pe Domnul)
    • -5 (9 voturi)    
      Dar daca (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:30)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Groaza autoritaristilor deferentiali fata de toate speculatiile alarmiste ale "oamenilor de stiinta" e sa existe un grup de control, care sa le naruie toate scenariile catastrofice.
      • +1 (3 voturi)    
        Păi, ce să vezi, avem Suiedia ca grup de control! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 19:49)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

        Noi avem 19 morți la un milion de locuitori (în total 362 până acum), ei au 119 (în total 1203 până acum).
      • 0 (0 voturi)    
        dupa ce s-a intamplat in Spania si Italia.... (Joi, 16 aprilie 2020, 17:41)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

        ... tu tot despre speculatii alarmiste vorbesti?!?

        Se pare ca pentru unii stiinta e un moft si ce zice popa e lege....
  • +2 (16 voturi)    
    Sa nu amestecam credinciosii! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:27)

    Alui [utilizator]

    Astia ortodocsi se cred mai destepti decat ailalti! Se vedem rezultatul in 2-3 saptamani!
  • -6 (18 voturi)    
    Felicitări! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 13:30)

    beee [utilizator]

    Felicitări autorului și ziarului Hotnews, una articol echilibrat.
    Pentru creștinii ortodocși este cel puțin la fel de importantă ieșirea la biserică ca și cea la supermarket.
    • +2 (12 voturi)    
      ahahah (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:14)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui beee

      pupi in dos biserica , "articol echilibrat"
  • +2 (14 voturi)    
    Dl. Bejan Gabriel, (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:03)

    Lara Antipova [anonim]

    ori sunteti rau intentionat, ori aveti o problema cu perceperea realitatii. Ori ambele. Va faceti ca nu ati vazut niciodata cum se inghesuie onor poporul la tigai sau la mici gratis sau chiar la Paste? Credeti ca se gandea careva cum ca isi poate rupe un picior sau o mana? Va doresc sa "parcurgeti" cat mai multe asemenea situatii, evident, cand va grabiti mai tare si sunteti in criza de timp.
  • +4 (8 voturi)    
    vom vedea (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:06)

    liviu_ [utilizator]

    asa la vreo 2 saptamani dupa paste....

    sper sa ma insel, dar e clar ca la vi o sa fie dezastru fix dupa paste din cauza acestei idiotenii de ordonanta!
  • +4 (12 voturi)    
    mda (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:13)

    liviu_ [utilizator]

    comparam supermaketurile cu biserica?!

    dar in cat timp mori fara biserica?! fara mancare in mai putin de 2 luni!
    eu n-am mai pus picior in biserica de vreo 5 ani si uite ca sunt bine-merci

    cand a fost salutata de credinciosi?! ca aia mai cu cap (inclusiv soacra - d-aia cu impartasit, mers in pelerinaj etc etc ) urla ca e o idiotenie!

    care capacitate intelectuala a romanilor?! aia care se plimba desi sunt in carantina?! aia care mint in legatura cu locatia unde au fost?! aia care baga spitale in carantina din incompetenta?!
  • +6 (8 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:17)

    [anonim]

  • +5 (13 voturi)    
    opinie (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:17)

    Werwolf1 [utilizator]

    Eu am vazut oamenii astia care nu sunt " o turma" la pupat de moaste, la luat apa sfintita si la sarmalele de dupa. Daca nici aia nu mai e o turma eu nu stiu cum putem sa ii spunem: cireada poate?
    • +3 (13 voturi)    
      Herd Immunity! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:09)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Werwolf1

      Prea-fericitul Daniel vrea sa-si imunizeze turma! Nu le-a reusit lui Boris Johnson si lui Trump, dar poate ii iese lui!
  • +6 (6 voturi)    
    sa NU generalizam (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:22)

    AdrianSerbanescu [utilizator]

    Eu zic sa NU generalizam. Nu toti credinciosii sunt..., nu toti romanii sunt... etc.; totusi, zilnic sunt gasiti mii de oameni pe strazi fara motiv si fara drept, mii de oameni au fugit din carantina obligatorie, asta spune ceva, nu numai ca nu ne respectam pe noi insine dar nu respectam nici familiile noastre sau pe ceilalti cetateni. Sigur, nu toti suntem asa, dovedem totusi ca avem un anumit nivel de inconstienta.

    Cand vorbim de aceasta boala, tratam lucrurile ca si cum nu ni se poate intampla noua. Cand se apropie aceasta boala de cercul tau de prieteni, incepi sa vezi altfel. Am primit de la un apropiat un telefon si-mi spunea ca e bolnav, a fost nasol, nu stie cat o sa mai traiasca si ma sunase sa-si cam ia la revedere de la mine. In acel moment iti schimbi viziunea despre eveniment.

    Nu caut sa intru in polemica nici pro si nici contra cu nimeni, fiecare are o parere si are dreptul sa o aiba. Totusi, cand vand politicieni si alte meserii sa dea din gura mult si prost fara sa zica nimic inteligent, ma revolt.

    Hai sa dovedim atunci cand este nevoie sa suntem uniti si stim sa respectam niste reguli adoptate pentru binele nostru, nu al unei persoane anume sau institutie anume.

    La finalul acestei pandemii multe se vor schimba la nivel mondial , hai sa contribuim la viitoarele schimbari pozitive !
  • -5 (13 voturi)    
    Imbecilizarea de stat (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:24)

    ww [utilizator]

    Primul pas in aducerea omului la stadiul de sclav cuminte si supus este degradarea personalitatii sale. Se pot folosi metode diverse, care pot merge de la batai pana la tratarea adultului ca pe un copil. In Romania procesul a inceput de mult timp, "reformele" din invatamant mergand mana in mana cu imbecilizarea sistematica din mediul corporatist. Rezultatul e cel vizibil, accepti ca o oaie sa scrii frumos declaratii si lasi statul sa "gandeasca" pentru tine. Nu iti pui intrebari ba, mai mult, ca sa demonstrezi ca reeducarea a reusit pe deplin in cazul tau, ii ataci cu naduf pe cei care inca isi permit sa gandeasca.
    Cititi cu totii "Discursul Marelui Inchizitor". Acolo Dostoievski prooroceste vizionar rolul imbecilizarii in stapanirea "turmei". Secolul XX i-a dat dreptate deplina. Se pare ca si mileniul trei sta sub acelasi blestem.
    • +4 (6 voturi)    
      tu vorbesti de indoctrinare (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:59)

      sorin27 [utilizator] i-a raspuns lui ww

      dar cel indoctrinat esti tu. Sustii niste masuri care pun in pericol viata oamenilor.
  • -5 (15 voturi)    
    Feel the love (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:26)

    Setalcott [utilizator]

    Felicitari pentru curajul unei opinii contra curentului.
    Evident, istericalele atelier scot ce e mai bun in ei.
    Eu as fi asteptat o astfel de reactie cand s-au interzis slujbele. Dar acum, cand s-au obisnuit credinciosii cu noua realitate, aceasta concesie de moment nu prea are sens. Mai degraba ar fi trebuit relaxate masurile in general si aprobate slujbele in curtea bisericii - varful a trecut, lumea s-a obisnuit cu distantarea sociala, Danemarca deschide scolile. Oricat de bine ar fi pregatita si implementata aceste masuri, istericii vor gasi prilejuri sa faca scandal. Din punct de vedere teologic, lumanarea si anafura (in limbaj catolic s-ar numi sacramentalii) sunt incomparabil mai putin importante decat participarea la liturghie. Dar pentru ca se fac doar de Pasti, impresia populara e ca alea sunt mai necesare decat slujba la biserica.
    • +3 (7 voturi)    
      #staiacasa (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:58)

      sorin27 [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      daca crezi in Dumnezeu nu are importanta unde te rogi. Dar are foarte mare importanta cand e vorba de protejarea batranilor. Voi ii numiti isterici pe cei care vor sa-i protejeze pe cei vulnerabili si va numiti rationali pe voi care vreti sa imbolnaviti oamenii cu imprudenta vastra.
      • -5 (5 voturi)    
        Mersul vietii (Miercuri, 15 aprilie 2020, 22:49)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui sorin27

        Domnul i-o fi chemand la El, tocmai de inviere, dar noi, nu si nu, vrem sa-i tinem aici, pana vor cere sa fie eutanasiati.
  • -5 (15 voturi)    
    Adeptii urii se saboteaza, de fapt, pe ei insisi (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:31)

    andipetre [utilizator]

    Perfect de acord cu autoarea. Dispretul agresiv si ura, atitudinea de "holier than thou" (superioritate morala nejustificata) sunt predominante in textele aruncate pe net de tot felul de "intelepti", autonumiti "lideri de opinie".
    Oamenii sunt considerati turme, pe diferite criterii, incapabili de a gandi, iar ca solutie vine Statul, preaputernicul Salvator, care stie intotdeauna care e binele prostimii. Hmmm... cat de repede si usor am uitat dictatura comunista!...

    Ce nu inteleg cei cativa zgomotosi care aproba cu entuziasm atitudinea aceasta agresiva, e ca, sustinand-o, isi garanteaza includerea propriilor persoane in masa de "animale" asupra carora mai devreme sau mai tarziu se va aplica aceeasi reteta. Acum li se casuneaza pe crestini (ortodocsi, ca astia-s majoritari si se vede). Maine o sa fie alte categorii: poate soferii, poate IT-stii (ca ar fi prea scutiti de impozite, de exemplu), poate tinerii, poate batranii, oricand e posibil sa gasesti niste vinovății si etichete prin care sa denigrezi un grup pentru a justifica agresiunea impotriva lui.

    Make no mistake, intr-un context in care omul e considerat animal, si voi, care acum nu ati intrat in categoria atacata, veti fi tratati la fel.
    • 0 (6 voturi)    
      scuze, am vrut sa zic "autorul" (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:13)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      @moderatori, daca se poate edita, va rog corectati. Multumesc!

      Andi
  • +4 (8 voturi)    
    .... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:38)

    Sarmis [utilizator]

    Parte din turma tocmai a vizitat aeroportul din Cluj. S-a uitat deja?

    NB: Cei de la controlul bagajelor din Cluj sunt capabili sa blocheze oricum orice aeroport din lume. Acolo e normal sa fie multime de lume chiar daca au 3 zboruri pe zi.
  • -8 (18 voturi)    
    Va multumesc pentru articol (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:42)

    Mada4G [utilizator]

    Pentru cei care sunt credinciosi, mai buni sau mai putin buni, si incercam sa ne pozitionam corect atat fata de asteptarile legate de aceasta carantina cat si de nevoile noastre spirituale atat de bagatelizate de multi dintre comentatorii de aici. Suntem oricum in izolare si departe de cei dragi si vulnerabili pe care nu avem voie sa ii vizitam, nu a fost permisa nici Sfanta Spovedanie, nici Sfanta Impartasanie, nici Sfantul Maslu. Participam la Sfanta Liturghie prin telemijloace si nu am cum sa ii explic care e diferenta cuiva care oricum nu mergea la Biserica iar cei care stiu nu au nevoie de explicatii. Am avut pret de un timp foarte scurt nadejdea unei mangaieri in fond infime fata de ceea ce ce ni s-a luat. Eu nu am citit "credinciosii" ca fiind cei despre care am vazut la televizor si in alte canale media, ci ii vad pe cei care ii cunosc personal in fata ochilor a caror importanta nu este doar aceea de agenti de raspandire, ci sunt fiinte vii cu o viata si o lupta interioara proprie si carora nimeni nu le poate garanta ca vor apuca ziua de maine si pentru care Sfintele Taine sunt limanul de care se tin ca sa poata sa isi pastreze sanatatea sufleteasca.
    • +5 (13 voturi)    
      mada, mi se rupe in paispe de lupta ta interioara (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:30)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui Mada4G

      pentru mine care nu te cunosc, fix asta esti - un agent de raspandire. toti asta suntem, agenti de raspandire. cum ar fi sa se smiorcaie si altii ca au nevoi spirituale - cum ar fi mersul la biblioteca, la teatru, vizitarea unui muzeu? hai sa ne satisfacem cu totii nevoile, sa vedem unde ajungem. ma rog, voi ati vrea. ca aveti impresia ca va salveaza doamne doamne. nici altii nu pot sa-si satisfaca nevoile spirituale, dar inteleg. voi de ce nu puteti pricepe? daca te apuca asa un dezechilibru psihic ca n-ai ajuns la sfantu maslu sau mai stiu eu unde ziceai, atunci ai nevoie de psihiatru, nu de popa.
  • +6 (14 voturi)    
    ... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:43)

    John.Doe [utilizator]

    Am incredere in credinciosi sa protejeze, cum am increde in oameni sa nu urce bauti la volan. Nu toti sunt prosti, dar datorita unora trebuie luate masuri.
  • -6 (14 voturi)    
    1989 s-a luptat pentru libertate, acum o pierdem (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:17)

    mmagic [utilizator]

    De ce sa nu lasi lumea in pace si sa primeasca libertatile pe care le-am castigat si le meritam prin constitutie?

    Am ajuns cred eu cam ca pe vremea lui Ceausescu sau poate mai rau:
    - sa nu avem voie sa circulam in grupuri
    - sa ne fie frica de politie ca de un dusman cand mergem la cumparaturi ca: daca nu e ceva bun la declaratie si vai daca am uitat-o acasa sau nu e clar motivul
    - sa fim amenintati de politisti pentru o iesire
    - reprimati cu armata si ordonante militare
    - sa fie interzis mersul la biserica
    - OMS nu creaza decat sa creeze isterie, naruieste libertatile individuale si ruineaza economia planetara iar noi zice sarut-mana

    Am scapat de un regim Ceausis rau ca sa dam in altul poate la fel de rau.
  • +2 (12 voturi)    
    E o mare diferenta.... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:54)

    D.Gabriel [utilizator]

    ...intre cei care merg la supermarket, care sunt tineri si nesclerozati si stiu sa se protejeze, si cei care se duc la biserica in conditiile actuale, care sunt batrani pe care i-a parasit ratiunea si nu inteleg motivul pentru care trebuie sa se protejeze. Si sunt si mai vulnerabili la virus.

    Cine a scris articolul nu intelege firea poporului roman.
    • -4 (12 voturi)    
      Sau poate tu ai prejudecati si discrimizezi (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:59)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui D.Gabriel

      Daca tu chiar crezi sincer aberatia cum ca credinciosii sunt sclerozati si batrani, iar toti cei destepti/tineri/care se stiu proteja sunt atei, inseamna ca traiesti intr-o lume artificiala, sau cel putin extrem de superficiala si esti victima sigura pentru cele mai banale tehnici de manipulare.

      Maine o sa se spuna ca grupul din care faci parte are o bască de culoare nepotrivita, iar atunci, altii ca tine (dar cu basca regulamentara), vor fi bucurosi sa te discrimineze, la randul lor. Mult succes.
  • +3 (11 voturi)    
    Nu sunt toti... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:27)

    vladzy [utilizator]

    Nu sunt toti credinciosii o turma de oameni incapabili sa-si poarte singuri de grija, dar mare parte din ei sunt. La fel cum si mare parte din necredinciosi sunt in aceeasi situatie. De fapt, o mare parte din romani sunt o turma de oameni incapabili sa-si poarte singuri de grija, ca de asta s-au si dat ordonantele militare. Iar asta se datoreza lipsei de educatie a majoritatii romanilor.

    Cred ca articolul de fata ar fi valabil intr-o Romanie utopica, in care toti oamenii sunt educati, in care credinciosii nu se uita cu dispret la necredinciosi, iar necredinciosii nu-i discrimineaza pe credinciosi (asa cum se intampla in majoritatea comentariilor de aici...). Pana atunci insa, stam in casa si ne suportam unii pe altii cum putem.
  • +6 (10 voturi)    
    OMG (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:20)

    domos [utilizator]

    Ar trebui sa mergeti la pupat de moaste sa vedeti cum se calca lumea in picioare, lesina, sunt luati cu ambulanta, se imbrancesc pentru apa "sfintita"....o sa intelegeti atunci cum e cu spiritul de turma.
  • +2 (6 voturi)    
    Da (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:26)

    2ni [utilizator]

    Domnule Gabriel Bejan,

    Este Saptamana Patimilor, ca idee.

    Aceasta fiara cu care ne "confruntam" zilnic de ceva vreme, este foarte parsiva, e ceva deosebit, dupa cum v-ati dat seama... Se poate transmite usor fara sa ai simptome :(. Asta trebuie ca comunicam. Nu panica, doar fapte.

    Un Paste sarbatorit in modestie, in casa, numai cu cei apropiati, in liniste, nu are cum sa tulbure adevarata maretie a Renasterii! Niciodata!

    Cred ca ar trebui cu totii sa ne conformam unor reguli necesare, si sa lasam politica deoparte, macar pana ce constatam ca am depasit momentul critic. Si mai existam.

    Multumesc.
  • +3 (9 voturi)    
    bor a slavonizat limba romana! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:32)

    Antenistontel [utilizator]

    toti termenii ortodocsi sunt importati din slavona, inclusiv ”prescura”.
    pana in vremea lui cuza, bibliile erau scrise in slavona si popii tineau slujbele citind din ele!
  • -1 (7 voturi)    
    Mda (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:34)

    2ni [utilizator]

    Parca suntem totusi in Saptamana Patimilor.

    Haideti sa punem un pic politica in cuier o vreme.

    Dupa aceea,numaram cine a mai ramas, care mai are de lucru, care are de mancat, si apoi mergem mai departe...

    Cum suna?
  • +4 (8 voturi)    
    totusi ... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:57)

    Cetateanul_t1234 [utilizator]

    Trebuie sa fi destept sa iti dai seama ca esti prost.
  • -4 (4 voturi)    
    A zis domnul publicist (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:54)

    2ni [utilizator]

    "Întrebarea e chiar vrem să trăim într-o lume în care suntem considerați complet incapabili să ne purtăm singuri de grijă? Pentru că dacă nu, poate ar trebui de pe acum să ne gândim de două ori înainte să cerem statului „să interzică ceva”. Nu de alta, dar statul de abia așteaptă să decidă el pentru noi."

    Ori cineva nu intelege ceva.

    Nu cred nici o clipa ca grija dvs. fata de cei sarmani care "nu isi pot avea de grija" este grija dvs. acum. Sincer.

    Ceea ce ati plublicat este un eseu despre nimicnicie, literalmente.
    Cu scuzele de rigoare. Multumesc.
  • -7 (9 voturi)    
    O marturisire extraodinara (Miercuri, 15 aprilie 2020, 20:16)

    DanielGermania [utilizator]

    Din pacate si pe vremea Mantuitorului si acum oamenii sunt rai si improasca foarte repede cu noroi.

    De ce l-au rastignit oamenii pe Iisus care a facut numai bine si mii de vindecari? Pentru ca a aratat oamenilor calea de urmat si anumite repere morale, pe care oamenii in rautatea lor nu le-au putut accepta.

    De ce vor toti spitale si nu biserici? De ce se arunca cu noroi in cei ce vor sa se vindece la biserica si nu la spital? Daca oamenii ar fi buni si nu ar face atatea pacate spitalele ar fi goale ...

    Un articol foarte bun! Felicitari!
  • +3 (5 voturi)    
    Carantina (Miercuri, 15 aprilie 2020, 21:06)

    Drago65 [utilizator]

    E stare de urgenta sau nu e?
    E carantina sau nu e?
    Credinciosii foarte responsabili, despre care se vorbeste in articol, ar trebui sa mearga sa-si satisfaca nevoile, nu-i asa spirituale, iar dupa asta sa intre responsabil in carantinapentru doua saptamani la schituri si mamastiri si nimeni nu ar putea sa-i condamne. Iar ei ar avea num ai de castigat implinindu-se spiritual si dand un exemplu de iubire a semenilor, asa cum propovaduieste biserica care-i cheama sa ia lumina mantuirii.
    Ar fi un foarte bun exemplu de civism pentru toti romanii.
    Sau era vorba de altceva - de bani pentru popi cumva?
  • +2 (2 voturi)    
    da (Joi, 16 aprilie 2020, 11:55)

    iuflo [utilizator]

    credinciosii cei din romania chiar sunt o turma ... fara orizont habotnici needucati in spirit religios......
    atata vreme cat inca se merge pe coate si genunchi sa astepti iertarea pacatelor, atata timp cat un ...pomohaci te calca in picioare pentru a scoate dracii din tine, atata timp cat se calca in picioare se inghesuiesc fara motiv la moaste si apoi la mancare, atata tiimp cat la pomeni se ghiftuiesc tot cei ce au nu saracii, atata timp cat se fac mii de semne ale crucii fara nici o idee sau motiv in preajma bisericilor manastirilor sau a unor asezaminte, atata timp cat se merge la biserica doar pentru barfa de dupa terminarea slujbei, atata timp cat asculta orbeste ce ii indeamna preoti fanatici si fara discernamant, atata timp cat preotii calca in picioare orice indemn calculat de evitare a pandemiei, da suntem turma !! papa de la roma a oficiat singur slujba de paste, patriarhul kiril a indemnat la statul acasa iar daniel prea-incruntatul romaniei si bor-ul sau te indeamna sau accepta sa se stranga lumea inconstienti de consecinte!!! fara lumina sfanta, fara "pastile" din biserica nu putem crede in domnul??? trebuie sa ne etalam tinuta sau prostia in public.........politia imparte lumina si sri-ul ne spovedeste!!! si sri-istii astia raspund inca la numele de preot..........


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by