Cine sunt adevaratii draci din cardul electronic de sanatate

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Joi, 22 ianuarie 2015, 14:16 Actualitate | Opinii


Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
Mă aşteptam la o exorcizare furtunoasă a dracilor din cardul de sănătate, practicată pe viu de arhiepiscopul Buzăului şi Vrancei. Dar discursul IPS Ciprian a fost mult mai moderat decât al celorlalţi critici religioşi ai acestui pătrăţel de plastic care, culmea!, îi revoltă mult mai tare decât toaletele murdare din spitale sau pacienţii rămaşi fără medicamente.

Bine, în acest caz moderaţia IPS-ului s-a sfârşit când a afirmat că prin acest card electronic suntem „controlaţi din toate punctele de vedere şi ce a fost pe vremea lui Ceauşescu e o nimica toată”. Ştie IPS-ul ce ştie, miroase el dracii din card, doar că ăştia, ca orice draci adevăraţi, nu sunt acolo unde zice popa. Sunt altundeva.

Începând cu acest an, statul român devine posesorul celui mai complex şi masiv sistem informatic din Europa. Numit pe scurt SIUI (sistem informatic unic integrat), în acest uriaş container informatic se găsesc toate datele medicale ale românilor începând cu anul 2010 şi restul informaţiilor despre sistemul medical românesc. Un munte de aur informaţional a cărui valoare pe piaţa industriei medicale este inestimabilă. Cel care deţine accesul la toate aceste date devine, vorbim practic nu spiritual, Dumnezeul omniscient al sistemului medical românesc.

Vorbim aşadar de ceva cu adevărat mare, important, şi dracii sunt întotdeauna interesaţi de astfel de lucruri. Dracii reali, nu ăia despre care fac vorbire feluriţi IPS-ei, mai mult sau mai puţin moderaţi.

Dacă funcţionarea SIUI ar porni de la nişte reguli corecte, iar mecanismele lui ar fi clar explicate de autorităţi, atunci beneficiile aduse de acest sistem ar fi incontestabile.

Din ce ştim până acum de la autorităţile române, putem observa câteva unghere în care e foarte posibil să se fi ascuns adevăraţii draci ai cardului de sănătate.
  • PRIMUL DIAVOL: ACCESUL
Nu e vorba de accesul la dosarele medicale individuale ale pacienţilor. De ce ar fi cineva interesat de ce boli suferă nea Costică Popescu din Moţăţăi? Cât despre dosarul medical al lui Iohannis, Ponta sau cine ştie ce mare preşedinte de bancă, indiferent că sunt pe suport de hârtie sau electronic, ele au fost şi vor fi oricum ţinta feluritelor servicii secrete.

Ce contează atunci când ai un sistem informatizat este că toate datele medicale pot fi mult mai uşor centralizate şi interpretate. Tipare de consum ale anumitor medicamente, obiceiurile comportamentale ale pacienţilor, etc., etc., toate valorează multe kilograme de aur pe piaţa industriei medicale.

Cine le păzeşte? Conform declaraţiilor oficiale, suportul fizic pe care sunt găzduite aceste informaţii este deţinut de STS. SRI-ul apară la rându-i SIUI de potenţialii hackeri. Activitatea acestor două servicii secrete este departe de a fi viguros controlată de comisia parlamentară desemnată s-o facă. Din contră.

Straniu a sunat şi declaraţia directorului IT din Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Mihai Bejat, care este desemnat responsabil principal al SIUI: „Dacă discutăm despre nivelul de acces direct asupra datelor [din SIUI, n.red.], atunci da, singurul loc de unde se poate accesa este biroul unde îmi desfăşor eu activitatea”. Dacă chiar există acest acces direct asupra tuturor datelor din SIUI, după cum lasă să se înţeleagă declaraţia anterioară, atunci biroul respectiv este un fel de Sfinta Sfintelor sistemului medical.
  • Sunt aceste date criptate?
  • Cine controlează şi supraveghează activitatea din acel birou?
  • Cum se verifică instituţiile între ele pentru a fi prevenite posibile abuzuri?
Sunt toate întrebări la care autorităţile au datoria să ofere răspunsuri limpezi şi detaliate.
  • DIAVOLUL DELĂSĂRII
Degeaba ai la dispoziţie cel mai performant şi complex sistem informatizat din Europa, dacă nu există oamenii care să folosească informaţiile generate. În prezent, departamentul de control şi anti-fraudă din CNAS are doar 50 de angajaţi, iar Ministerul Sănătăţii are mai puţin de 10 oameni dedicaţi acestei zone. Adăugându-i pe cei din casele judeţene de sănătate, rezultă că în România de monitorizarea şi controlul sistemului medical se ocupă maxim 150 de persoane.
 
Comparativ, în Statele Unite există trei instituţii diferite care se ocupă cu prelucrarea şi folosirea datelor electronice din sistemul medical: FBI-ul cu o unitate specializată, unitatea Inspectorului General din cadrul „ministerului” american al sănătăţii şi procuratura generală a fiecărui stat în parte. Doar în statul New York, procurorul general are 330 de oameni care se ocupă doar cu aşa ceva. Cea mai mare casă de asigurări de sănătate din Germania are 30.000 de oameni angajaţi doar pentru activităţi de control. În toată România avem 150.

Autorităţile române ştiu de ani de zile de intrarea în funcţiune a SIUI. De ce nu au pregătit din timp resursele umane necesare pentru a-l folosi din plin? Practic, statul român şi-a cumpărat cel mai performant telescop existent pentru a supraveghea sistemul medical, dar nu are încă destui oameni care să ştie cum să se uite prin el.
  • DIAVOLUL OPACITĂŢII
În Statele Unite autorităţile lucrează împreună cu jurnaliştii pentru a identifica tiparele informatice care semnalează furtul din sistemul medical. Dată fiind cantitatea foarte mare de informaţie care va exista în SIUI, logic ar fi ca şi românii să facă acelaşi lucru.

Când l-am întrebat pe preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea, care va fi accesul la datele SIUI în baza legii 544, răspunsul nu a fost convingător: „Câte reţete s-au scris în judeţ se pot cere, dar nu ştiu dacă şi pentru fiecare medicament în parte. Nu cred”. Într-o problemă atât de importantă şi într-un moment atât de avansat, regulile cu ce se poate şi ce nu se poate solicita ar fi trebuit să fie deja clar definite. Vidul legislativ existent nu e deloc de bun augur.

În toate aceste locuri stau adevăraţii diavoli din cardul de sănătate. Nu în cipuri şi nici acolo unde îi văd feluriţii ÎnaltPreasfinţiţi. Intervenţia Bisericii Ortodoxe în această dezbatere ar putea fi extrem de utilă dacă, în loc să exploateze temeri medievale, ar folosi argumente serioase. Nu o face şi astfel dă apă la moară diavolilor periculoşi, care se ascund în spatele stupidelor dar zgomotoaselor discuţii despre cipuri, 666 şi conspiraţia mondială.

Exorcizarea din cardul de sănătate a problemelor mai sus menţionate ar pune la dispoziţia românilor un sistem informatic extrem de util atât pentru sănătatea lor, cât şi pentru împiedicarea fraudei din sistemul medical. Dar va face cineva asta?


Citeste mai multe despre   
















43473 vizualizari

  • -1 (15 voturi)    
    nu este nici o conspirație (Joi, 22 ianuarie 2015, 14:15)

    Mazeta [utilizator]

    Datele medicale sunt valoroase și furate cu milioanele. S-a întâmplat deja, o să se mai întâmple.

    http://www.reuters.com/article/2014/09/24/us-cybersecurity-hospitals-idUSKCN0HJ21I20140924

    Autorul este cel excesiv de religios, crezând într-un „sistem informatic extrem de util atât pentru sănătatea lor, cât şi pentru împiedicarea fraudei”.
    • +2 (8 voturi)    
      Aiurea (Joi, 22 ianuarie 2015, 15:00)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Păi atunci soluţia e să facum un sistem care să asigure securitatea şi controlul datelor, nu să folosim la nesfârşit hârtia! E ridicol să mai mergem cu hârtiile în mână de la un doctor la altul! Ce tâmpenie mai e şi asta? Sau vă convine să tot umblaţi cu hârtiile în mână?
      Iar aceeaşi chestie e valabilă şi pentru actele administrative! De ce mama dracului e nevoie să mă tot duc de la un birou la altul dacă s-ar afla totul într-un sistem informatizat care comunică sigur şi eficient?
      • +9 (9 voturi)    
        sigur (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:12)

        adrian20 [anonim] i-a raspuns lui Encounter

        deocamdata securitatea este zero, acest sistem este bataie de joc la adresa oamenilor. Nu stim cine are acces, cine nu, ce date sunt stocate acolo.. ni se spune doar ca e bun.

        Cu ce ajuta la imbunatatirea sistemului medical? Crezi ca nu o sa mai stai la coada la doctor? Or sa fie doctorii mai constiinciosi, mai competenti? Rezolva problema salariilor din sistemul medical? De ce s-au cheltuit atat de multi bani in loc sa se rezolve problemele de baza din sistemul medical? E ca si conectarea la internet a satelor cu buda in gradina. Se ard etape. O sa avem toti carduri si sa ne stergem la fund cu frunza.

        Ce se intampla cand o sa intre hackerii in sisteme si, mai rau decat sa le faca praf, le vor altera? Si iti vor trece la diagnostic HIV, cancer, sau mai stiu eu ce?

        Ce se intampla cand vor veni bogatani care vor profita de tentatia spre coruptie celor platiti cu 1000 RON/luna sa pazeasca sistemul si vor cere, asa, in scop 'informativ' date despre cei cu organe compatibile, celule stem compatibile sau mai stiu eu ce?

        Un sistem centralizat cu informatiile medicale ale tuturor oamenilor este o chestie draceasca in sine. Nu am atata incredere in oameni incat sa le ofer puterea absoluta.
        De ce trebuie sistem centralizat? Macar sa fie informatiile tale stocate pe cardul sau device-ul tau, sa stii ca dispui de ele cum vrei.
      • +5 (5 voturi)    
        "BINELE" LOR NU E SI BINELE NOSTRU !!! (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:24)

        FN [anonim] i-a raspuns lui Encounter

        Si daca o sa fie toate asa vrei d-ta , atunci cand o sa ai nevoie de servicii medicale si o sa ti se spuna ca , ...veniti luna viitoare ca acum nu avem fonduri, ...nu te ia mama dracului cu card si cu cip cu tot.!? Ca pentru porcariile astea s-au gasit fonduri, dar pt servicii medicale performante nu sunt. Cata ipocrizie, sa ne aliniem tarilor dezvoltate numai la nivel de sistem de control, nu si la serviciile de facto medico-sociale etc. De aici reiese ca "Binele" lor NU este si Binele nostru.
        • +2 (4 voturi)    
          pai nu vedeti (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:56)

          radu [anonim] i-a raspuns lui FN

          ca acum se cheltuiesc sute de milioane de euro sa conecteze comunele la internet, cand oamenii sunt la limita saraciei? Sau pentru tablete la clasa I, pentru ca, cum zicea dl Ponta, el nu crede ca mai exista copil care nu stie cum se foloseste o tableta... Astia sunt oamenii care ne conduc.
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Vineri, 23 ianuarie 2015, 16:10)

            owl [anonim] i-a raspuns lui radu

            Cred ca e bine sa fie conectate la internet - poate oamenilor din comuna le trece prin cap sa vada cum traiesc altii sau cum trebuie sa arate comunitatea lor si apoi pun osu' la treaba. Parca asa a inceput si religia, cu misionari ce se mutau din comunitate in comunitate, nu ?

            Sper sa nu se intampla ca intr-o comuna ce o cunosc mai bine : dupa ce au aparut telenovelele, n-a mai mers nimeni la munca, sa nu rateze episodul...
            Oare daca le-ar taia cablul acum, s-ar apuca de munca? Hm...
            • 0 (0 voturi)    
              e bine (Vineri, 23 ianuarie 2015, 16:48)

              radu [anonim] i-a raspuns lui owl

              dar ce facem noi e frectie la picior de lemn. N-avem servicii medicale, n-avem satisfacute nevoi de baza, si bagam tehnologie. E ca aia cu chelul si tichia de margaritar. Se cheltuieste cu cinism banul public.
      • +2 (2 voturi)    
        eu prefer hartia (Joi, 22 ianuarie 2015, 17:18)

        dragos [anonim] i-a raspuns lui Encounter

        Oricum nu se uita nimeni pe ea. Te intreaba: suferi de inima, ai alergie la ceva, te consulta.. si gata, iti prescrie. Bolile grave ti le stii singur, nu citeste niciun doctor romanele tale din card inainte sa-ti dea tratament.
        O sa ma trezesc ca la magazin, domne stai ca nu merge aparatul, e nor afara, a picat netul.. Pur si simplu cardul e o tampenie mai ales la ce bani s-au cheltuit pt asta, si la ce puteau face cu ei.
        De ce n-au marit salariul medicilor? De ce n-au modernizat spitalele? Bataia de joc a guvernantilor nu are limite
    • +4 (4 voturi)    
      ce a pazit societatea civila ? (Joi, 22 ianuarie 2015, 15:59)

      LiviusAcris [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      La acest mare tun care este cardul de sanatate ?
      Accentuam aspectul mistic si trecem sub tacere faptul ca este o masura birocratica aroganta care va pune milioane de oameni pe drumuri inutile.
      Iar dnul Mixich se face ca ploua. El vede cat de util o sa fie in situatii de urgenta sa vina paramedicul sa te buzunareasca cautant cardul.
      • +4 (4 voturi)    
        pai de unde sa stie lumea? (Joi, 22 ianuarie 2015, 17:57)

        vladMoti [anonim] i-a raspuns lui LiviusAcris

        Apar in presa dupa ce sunt gata implementate. Pana atunci, auzi doar asa pe ici pe colo, si nu aud indeajuns de multi oameni incat sa ai o masa critica sa poti face ceva. La inceput sunt 2-3 care latra la luna, nu-i baga nimeni in seama, marea masa se aprinde doar cand e pusa in fata faptului.
  • +7 (7 voturi)    
    Exorcizarea României (Joi, 22 ianuarie 2015, 14:18)

    beee [utilizator]

    În care Românie domnule Mixich? In România unde există securitate cât pentru patru Polonii, în România unde nu reușim/nu suntem lăsați de 25 de ani să facem o autostradă care să lege provinciile istorice, în România unde totul a fost vândut, până și identitatea? Un sistem de acest gen este o componentă Big Brother, nu am de ce să am încredere într-o ipotetică siguranță și bune practici.
    • 0 (8 voturi)    
      Paranoia (Joi, 22 ianuarie 2015, 15:03)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui beee

      No atunci hai să fim paranoici şi să nu mai ieşim nici din casă! Că doar sunt camere de vedeti la toate colţurile şi Big Brother oricum te urmăreşte! "să nu mai facem" nu e o soluţie. Ideea e să facem draculuii lucrurile cum trebuie, astfel încât sistemul să fie sigur şi să existe instituţii care să se asigure că eventualele abuzuri sunt prompt şi dur pedepsite.
      Cât naiba să mai stăm cu capul în nisip? Suntem adulţi-bau bau nu există!
      • +4 (4 voturi)    
        big brother exista (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:39)

        titi [anonim] i-a raspuns lui Encounter

        dar nu are inca puterea absoluta, asta e marele lui of. Are camere peste tot, dar uite ca softurile nu le pot procesa atat de repede si atat de bine incat sa-i ofere informatii utile.
        Are informatii diverse distribuite pe serverele interne ale companiilor, dar nu sunt centralizate inca. Sistemele nu sunt integrate. Inca.
      • +6 (6 voturi)    
        acționare (Joi, 22 ianuarie 2015, 18:03)

        Saurian [anonim] i-a raspuns lui Encounter

        Nimeni nu a spus să stai cu capul în nisip ci dimpotrivă: să acționezi ca cetățean și să ceri dreptul la libertate și intimitate. Cei care stau cu capul sub nisip sunt cei care acceptă aceste sisteme că "așa e în SUA". Văd că pentru unii nu le-au fost de ajuns 50 de ani de comunism să se prindă că SUA e bună doar la controlul celorlalte colonii.
      • +2 (4 voturi)    
        Esti idiot (Vineri, 23 ianuarie 2015, 1:17)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

        Numai Ceausescu mai vorbea in stilul asta: "sa facem totul", "sa fie aia si ailalta".

        Cine e cat de cat lucid si vede ce se intampla in lumea reala isi da seama ca lumea utopica plina de "avantaje" care ne e promisa nu e posibila. In primul rand pentru ca oamenii sunt cum sunt: in cea mai mare parte corupti sau coruptibili. O sa apara probleme tot mai mari si tot mai grave.
  • +5 (7 voturi)    
    Futilisme (Joi, 22 ianuarie 2015, 14:36)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Discutie inutila atit timp cit sistemul de sanatate e pe butuci. Cardurile nu vor putea salva oamenii in lipsa medicamentelor si a aparaturii performante din spitale. Cu sau fara carduri, intr-o tara condusa de hoti, medicii vor contiuna sa emigreze in masa.
    • +1 (3 voturi)    
      "Medici nehoti" presupun ca ati vrut sa scrieti... (Joi, 22 ianuarie 2015, 14:59)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      ...
    • +6 (12 voturi)    
      ba da (Joi, 22 ianuarie 2015, 15:11)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Cardurile vor impiedica miile de retete fictive, eliberate de nume de decedati, pentru boli fictive, etc, etc. Asta va insemna ca mai putini bani se vor scurge dinspre CNAS spre buzunare farmaceutico medicale.
      • +1 (7 voturi)    
        povesti (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:15)

        tatiana [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        asa cum cardurile bancare nu au facut sa dispara nici coruptia nici evaziunea fiscala, ba chiar le-au facut sa infloreasca. Degeaba ai card daca nu se aplica legea cu hotii. Se vor gasi metode de furt, nu ma indoiesc de asta.
        • +2 (6 voturi)    
          Nu-i chiar asha (Joi, 22 ianuarie 2015, 17:39)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tatiana

          Cardurile bancare n-au facut coruptia da dispara, dau au diminuat evaziunea fiscala, macar in zona magazinelor unde se plateste cu cardul. metode de furt se gasesc in toata lumea, dar fenomenul poate fi diminuat prin metode simple de verificare. Acu, daca va si fi cineva dispus sa verifice, vom vedea. Dar a critica masura dinainte ca si proasta, suna a interes de a sabota sistemul.
          • +3 (3 voturi)    
            evaziunea? (Joi, 22 ianuarie 2015, 17:59)

            tatiana [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

            Glumiti. Doar au mutat miliarde prin paradisuri fiscale.
            • +1 (1 vot)    
              ? (Vineri, 23 ianuarie 2015, 15:01)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tatiana

              Orice cumparatura facuta cu cardul e automat inregistrata in contabilitatea firmei, adica devine purtatoare de tva, si alte taxe. Nu pricep ce e asha greu de inteles....
              • 0 (0 voturi)    
                studiati cum functioneaza evaziunea (Vineri, 23 ianuarie 2015, 15:54)

                tatiana [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

                Cum se cumpara servicii fictive de la firme offshore, se fac transferuri online.. banii ajung in paradisuri fiscale si se fac nevazuti.

                Omul e mai inteligent decat o simpla unealta care este un card sau un sistem. Pentru ca omul a creat sistemul.
                • 0 (0 voturi)    
                  offf (Luni, 26 ianuarie 2015, 10:18)

                  bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tatiana

                  serviciile fictive de la o firma off-shore se faceau si fara card si cu card.
                  Eu vorbesc de cumparaturile cu radul facute la diverse magazine, cumparaturi oficiale, pe care se plateste tva pe tot lantul de productie. Spre deosebire de ghereta care-si tine contabilitatea pe "caiet" si nu declara nimic. Cardurile diminuiaza mica coruptie, aia de la magazinul de la coltul blocului. Marea coruptie, cu firme off-shore, paradisuri fiscale si alte alea, se rezolva cu SRI, DIICOT, etc.
      • +3 (5 voturi)    
        Singurul lucru (Joi, 22 ianuarie 2015, 18:41)

        bradut [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Singurul lucru care l-ar putea rezolva (partial si deocamdata - pana se descopera gaurile sistemului) sunt retetele compensate fictive. Adica se scriau retete de sute de lei pe persoane care nu veneau pe la doctor si se scoteau medicamentele, care pe urma se traficau. acum va trebui sa ai cardul omului sa ridici medicamentele de pe reteta.

        Baza centralizata SIUI exista si pana acuma, medicii de familie fiind obligati ca lunar sa raporteze prin Internet, in format SIUI, toate consultatiile, retetele, trimiterile, vaccinurile, etc. Deci toate dosarele noastre medicale sunt si acum la casele judetene si la casa nationala de sanatate, stocate prin sistemul SIUI.

        Cardul este pur si simplu un mijloc de identificare, util pentru a impiedica retetele, internarile, investigatiile medicale, etc. fictive. Asta pana cand se vor gasi metode sa fie fentat sistemul.
        • +3 (3 voturi)    
          Praf in ochi (Vineri, 23 ianuarie 2015, 1:19)

          Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui bradut

          Nu zice nimeni ca nu sunt unele avantaje, dar dezavantajele sunt MULT mai mari.
        • 0 (2 voturi)    
          eu nu am cunostinte despre asa ceva (Vineri, 23 ianuarie 2015, 11:36)

          dragos [anonim] i-a raspuns lui bradut

          daca e adevarat, treaba asta trebuie sa dispara. Desi tind sa cred ca e doar o manipulare.. stati linistiti, ca oricum asa functiona sistemul, acum doar mai primiti un card. Daca lucrurile astea existau, de ce medicii sunt obligati sa deschida dosare electronice si sa bage date? Va rog sa nu manipulati si sa veniti cu dovezi concrete. Lege, numar, articol, data.
    • +1 (3 voturi)    
      "sistemul de sanatate e pe butuci" (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:33)

      FN [anonim] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      CORECT ! Spre exemplu...
      Cand am avut nevoie de niste analize in spital, de altfel banale, mi-au zis sa vin peste o luna ca nu mai sunt fonduri, apoi peste 2 luni,... pana mi-a expirat trimiterea. Sa nu-i dai dracu cu card cu tot pe infantilii care vor sa ni-l bage pe gat? Asadar eu l-am returnat! Ce sa fac cu el? L-au mai denumit ironic si de "sanatate".
  • 0 (8 voturi)    
    BAni (Joi, 22 ianuarie 2015, 14:57)

    Encounter [utilizator]

    Aş întreba popimea revoltată dacă CARD-ul de bani e bun?! Că până la urmă tot card e. Sau dacă re-botează ai noştri cardul şi îi zic "cartelă" s-a dus cu dracii?
    • +1 (5 voturi)    
      Depinde (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:03)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Encounter

      Uite ca si cei care aveau card si au luat credite in franci, si in curand si cei in euro, sunt aproape sa ramana in strada. Cardul in sine nu tine loc de creier.
    • +1 (3 voturi)    
      e o diferenta (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:48)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Encounter

      Se duce discutia in derizoriu cu CARD=DRAC si asa mai departe, asociindu-i pe cei ce se opun cardului cu grupuri de inapoiati superstitiosi.

      Nu cardul in sine e problema ci stocarea datelor generate de el impreuna cu softurile care le prelucreaza. Cardul bancar nu genereaza informatii centralizat. Fiecare banca stie ce tranzactii faci si cand, dar totusi nu sunt inca integrate. Cardul de sanatate este un sistem centralizat pt toata populatia, cu informatii infinit mai valoroase decat faptul ca ai cumparat detergent de la supermarket.
  • +1 (5 voturi)    
    Opinie (Joi, 22 ianuarie 2015, 15:05)

    Adrian Popescu [anonim]

    Domnule Vlad , va inteleg sentimentele pe care le aveti fata de preoti ( sau probabil fata de anumiti preoti ) . Dar asta nu trebuie sa aibe nici o legatura cu faptul ca instrumentul numit ,,card de sanatate ,, este conceput , printre altele , pentru a dispune de date ( personale ) ale populatiei intr-un sistem centralizat . Va doresc sa ajungeti in situatia in care sa descoperiti ca institutii ale statului ( chiar si hackeri ) sa poata afla despre dumneavoastra ( pe baza cardului de salariu de exemplu ) cind incasati salariul , ce suma , de unde , unde si pe ce anume cheltuiti banii , ce transferuri faceti , locatia in care va aflati ( cind il folositi ) si multe altele . Populatia tarii , in opinia mea inconstienta , accepta cardul de salariu IN CONDITIILE IN CARE LEGEA II OFERA DREPTUL SA INCASEZE SALARIUL IN NUMERAR DE LA CASIERIA UNITATII . cARDURILE SINT INSTRUMENTE PRIN CARE ,,GLOATA ,, POATE FI SUPRAVEGHEATA EXTREM DE USOR . Si cei care nu realizeaza asta intra in sistem . Acum sistemul e facut de asa natura incit ofera , pe ici pe colo , alternativa la card . Dar va veni momenul in care vor exisa 99% utilizatori si atunci autoritatile nemernice vor inchide sistemul si nu va mai exista alternativa . Atunci vom fi toti supravegheati . Toata lumea e zapacita de tehnologie , atrasa ca mustele la rahat , dar cind vor realiza unde se ajunge va fi prea tirziu pentru cei care se vor dezmetici .
    • +2 (2 voturi)    
      mare dreptate aveti (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:22)

      rares [anonim] i-a raspuns lui Adrian Popescu

      supravegherea se face intotdeauna cu un scop. Nu consuma nimeni atatea resurse si atata timp doar ca sa aiba informatii despre tine fara a le folosi la un moment dat.

      Actul medical in sine nu are legatura cu informatiile din acest sistem. La doctor te intreaba 3 secunde daca mai suferi de aia sau de ailalta, si apoi te consulta si trece la diagnostic si tratament. Istoricul tau din sistem va fi total neinteresant pentru medic, in timpul pe care-l are la dispozitie pt consultatie, dar extrem de interesant pentru cei care manevreaza sistemul din spate si care nu au mai nimic in comun cu binele tau personal.

      Statul, persoanele care au luat decizia sa cheltuiasca banii pe acest sistem inainte de a avea spitale decente si medici platiti decent ar trebui sa dea socoteala in fata justitiei.
  • +7 (7 voturi)    
    Despre card (Joi, 22 ianuarie 2015, 15:11)

    Odobescu Florin [anonim]

    Iata ce solicita astazi ( cu titlul URGENT ) CNAS medicilor de familie prin posta electronica :

    Va rugam sa ne comunicati -pe mail- daca ati achizitionat cititoare si numarul de carduri activate.

    Termen -astazi 22.01.2014,ora 15.00
    Va multumim,

    Oricine putea sa foloseasca datele din sitem si sa obtina accesul in sistem pe baza CNP . Nu era nevoie de card . Si asa CNP constituie o informatie cu caracter personal pe care o au si factorii postali . De ce nu era sufiecient CNP pentru orice acces si mai trebuia si nenorocirea asta de card ?
  • +3 (5 voturi)    
    protectia datelor personale (Joi, 22 ianuarie 2015, 15:13)

    Doctor [anonim]

    In primul rand trebuie sa fie o lege care sa prevada penalizari civile si penale in cazul accesarii si/sau utilizarii datelor medicale ale unei persoane fara consimtamantul expres al acesteia.
    In al doilea rand trebuie limitata posibilitatea identificarii individuale directe in baza de date: baza de date nu poate contine numele pacientilor, ci doar un alt tip de identificare (ex CNP, serie CI, etc.). Astfel se elimina dezvaluiri "accidentale" : cineva interesat de un pacient trebuie sa alerge si dupa CNP-ul respectiv si identificarea nu poate fi accidentala, ci doar premeditata.
    In fine, sistemul informatic a costat cateva zeci de milioane dar poate aduce bani imediat in mod direct. Firme precum Cegedim (firma foarte respectabila) primesc de la fiecare companie farmaceutica peste 50.000 eur anual pentru ca furnizeaza estimari ale pietei de medicamente pe care SIUI le are in mod direct, fara estimari. Bineinteles ca un director de companie farma ar prefera sa plateasca 5.000 de eur pentru aceeasi informatie direct la SIveco sau unui angajat al companiei. Daca insa Casa de Sanatate ar folosi acesti 500.000 - 1000000 eur sa angajeze oameni care sa investigheze posibilele fraude...sau daca DNA ar angaja oameni la o divizie speciala pt fraude cu bani publici in sanatate, probabil ca nu vor mai fi tragedii precum episodul de acum 2 ani in care Ministerul Sanatatii nu gasea 800.000 euro sa acopere costul unor tratamente oncologice
    (intamplator in timp ce scriam mesajul mi s-a resetat "spontan" telefonul)
    • +4 (6 voturi)    
      sistemul centralizat e problema (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:29)

      francisco [anonim] i-a raspuns lui Doctor

      nu mai conteaza ca in loc de nume ai CNP.. ar aparea imediat baze de date care sa mapeze CNP-ul cu persoana. Marele drac este centralizarea datelor medicale ale tuturor oamenilor, fapt ce ofera o putere imensa celui ce-l detine. Intr-o lume perfecta n-as fi avut nimic impotriva, dar nu pot fi idealist si sa nu vad ce fel de persoane avem in functii importante.

      Nu uitati ca hackerii nord coreeni au patruns in nu stiu ce servere americane, fapt ce a determinat interventia urgenta a lui Obama. Va dati seama ce problema avem cu securitatea cibernetica la nivel global? Pai nu vedeti ca nici americanii nu sunt capabili sa o stapaneasca, si noi facem sistem centralizat medical. Vai de capul nostru.
      • +3 (3 voturi)    
        protectia datelor (Joi, 22 ianuarie 2015, 17:10)

        Doctor [anonim] i-a raspuns lui francisco

        baza de date care mapeaza CNP-ul cu persoana exista, o are Evidenta Populatiei, partial Posta Romana, posibil alte (Biroul Electoral Central etc.)
        SIUI nu poate fi accesat de pe internet, ci doar prin prezenta fizica a persoanei in biroul respectiv (retele informatice VPN, complet separate). Toate accesarile si interogarile in sistem sunt logate (inregistrate) si afisate intr-un fisier care nu poate fi modificat/sters de nimeni, nici de administrator. Fisierul (fara cheia de criptare) e trimis in fiecare zi la Presidentie, Comisie Parlamentara, CNAS, Ministerul Sanatatii, DNA.
        Chiar daca cineva ar putea conecta CNPul cu persoana, faptul ca ar putea face puscarie daca o face cred ca e suficient. In lipsa unei astfel de legi insa orice e posibil.
        • +3 (3 voturi)    
          hai domnule doctor fiti serios (Joi, 22 ianuarie 2015, 17:26)

          francisco [anonim] i-a raspuns lui Doctor

          Credeti ca ma incalzeste pe mine cu ceva ca cineva imi face rau va putea face puscarie la un moment dat? Eu vreau sa evit sa-mi faca rau, nu sa stau ani de zile prin tribunale. Exista mapari cu CNP-ul oriunde, la banca, la posta, la orice institutie.
          E foarte usor de mapat nume-CNP, joaca de copii. Tin minte cum companiile plateau pt a obtine liste de emailuri, telefoane de la terti, pt scop comercial. Ce credeti ca nu vor plati pt CNP-uri?
          Afirmati ca nu stiu ce date nu pot fi sterse de nimeni si induceti in eroare opinia publica. Orice data electronica poate fi stearsa sau modificata de cei cu drepturi. Iar un administrator poate sterge ORICE, inclusiv sistemul de operare de pe un calculator.
          • +2 (2 voturi)    
            baza de date (Joi, 22 ianuarie 2015, 17:55)

            doctor [anonim] i-a raspuns lui francisco

            Bineinteles ca activitatea administratorilor de baze de date trebuie sa fie transparenta si supravegheata cu responsabilitatea corespunzatoare, iar cel mai bine se face automat, din software, si din fericire exista baze de date care pot fi configurate astfel incat sa inregistreze orice activitate, inclusiv incercarea de a modifica/sterge date. Chiar in MS Excel e posibil asta, SQL etc.
            Inteleg frustrarea cu procesul de justitie, dar in cazul bazelor de date ar trebui sa discutati mai intai cu un IT-ist care sa va arate direct pe calculator cum se protejeaza datele scrise, cum se face un back-up, ce se poate modifica si cum se inregistreaza modificarile, etc. Nu confundati o baza de date cu alte programe (browser, email, sistem de operare, etc).
            Dreptul de a sterge date dintr-o baza de date nu il are administratorul (poate fi configurat in unele programe), iar daca spuneti ca cineva poate sterge sistemul de operare al unui sistem informatic national si sa plece fluierand atunci ma scuzati, am alte lucruri de facut
            • +3 (3 voturi)    
              domnule doctor (Joi, 22 ianuarie 2015, 18:39)

              francisco [anonim] i-a raspuns lui doctor

              dumneavoastra cred ca glumiti. Ma trimiteti sa vorbesc cu ce ITist? Nu vedeti ca guvernul american are o problema cu hackerii? Ce it-isti avem noi mai tari ca ai americanilor?
              Ma imbarligati cu software automat,Excel, SQL. Domnule, un administrator are dreptul sa stearga orice. Dar ce intelege un om de rand ce-i spune un IT-ist? Ii arata ca pune o parola, si s-a rezolvat problema, gata, suntem safe. Maine citesti in ziar ca au spart serverul si 20 de milioane de utilizatori au datele furate, cu asigurarea ca organele abilitate vor investiga... Vedem zilnic astfel de stiri. Nu mai vorbesc de carduri clonate, bani furati, tranzactii bancare dublate sau triplate si alte bazaconii.

              Eu nu-mi mai gaseam banii din cont in internet banking. sun la banca, da, asteptati putin. ma uit iar, erau, dublu decat aveam. domne, zic, acuma am dublu. da, asteptati putin.. se juca ala cu banii mei parca erau alba neagra. D-aia am renuntat la internet banking, oricat ar incercat o domnisorica coafata angajata a bancii sa-mi spuna cat de sigura e treaba.
            • 0 (0 voturi)    
              vorbiti de specialisti (Vineri, 23 ianuarie 2015, 14:28)

              DanAlexe [anonim] i-a raspuns lui doctor

              dar uitam ca firma care a implementat sistemul e implicata, conform referatelor DNA, in afaceri cu fier vechi......
    • +2 (2 voturi)    
      Se gasesc metode (Vineri, 23 ianuarie 2015, 1:27)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Doctor

      O sa spuna ca sistemul a fost atacat de hackeri (de exemplu), care au copiat baza de date. Si asta o sa le ofere si un motiv pentru a restrange si si mai mult dreptul la intimitate.
  • 0 (2 voturi)    
    Si alti draci (Joi, 22 ianuarie 2015, 15:41)

    dodorita [utilizator]

    Despre alti draci puteti auzi aici:

    https://www.youtube.com/watch?v=f64mXGm0CV4

    si puteti citi aici

    http://adevarul.ro/news/societate/vasile-astarastoae-despre-cardurile-sanatate-un-card-instrument-periculos-societate-1_51783794053c7dd83f432875/index.html

    nu de la un IPS ci de la Prof. Univ. Dr. Vasile Astarastoae (CV aici: http://medicalnet.ro/blog/astarastoae/despre-mine/).
  • +3 (5 voturi)    
    intrebare pentru cititori (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:18)

    marin [anonim]

    Sistemele informatice sint obligatorii si trebuie optimizate permananent. Punct. Nu avem ce discuta din punctul asta de vedere.

    Intrebarea este urmatoarea: ce facem cu tendinta statului de a se comporta abuziv fata de cetatean atunci cind are la indemina parghiile necesare?

    Cum ar fi sa fiti pusi in situatia de a plati niste taxe mai mari catre stat sau sa aveti o dobinda mai mare la banca pentru ca sinteti mai bolnavicios ... sau poate la angajare sa fiti respins din start pe baza unor date obtinute din sistem?

    O sa spuneti ca este ilegal. Sa zicem ca dam o ordonanta de urgenta si facem treaba legala, doar se poate nu?

    Acum 20 de ani cum credeti ca ar fi privit lumea plata diferentiata a RCA-ului pe categorii de varsta? Scrie cumva in constitutie ca sintem egali in drepturi doar cu cei de varsta noastra?

    La fel se va intimpla su cu sanatatea noastra ... va deveni un criteriu pentru EI !!!

    Daca ma intrebati cine e Dracu eu va spun ca Statul
    • +3 (3 voturi)    
      nu Statul e dracu (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:36)

      fanel [anonim] i-a raspuns lui marin

      ci cei care se folosesc de stat pentru a-si trage foloasele. Statul e doar un instrument.

      In rest aveti mare dreptate, nici nu ma gandisem la implicatiile astea oribile, probabil ca sunt mult mai multe.
    • +2 (2 voturi)    
      raspuns (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:46)

      cititor [anonim] i-a raspuns lui marin

      RCA-ul ar trebui platit diferentiat nu in functie de varsta, sex, etnie sau nr de diplome, ci functie de pagubele produse, amortizate in x ani.
      Accesarea sau utilizarea datelor medicale fara permisiunea scrisa a persoanei trebuie sanctionata civil si penal, altfel o sa fie abuzuri mai devreme sau mai tarziu, mai voalat sau direct.
      si Radio Erevan ar trebui sa reincepa transmisiile
      • +2 (2 voturi)    
        prefer altceva (Joi, 22 ianuarie 2015, 17:09)

        mariu [anonim] i-a raspuns lui cititor

        mai bine sa nu poata abuza de aceste date decat sa fiu nevoit sa-i dau in judecata, sa platesc timbre, avocati, si sa astept 5-10ani pana se da verdictul, poate mor intre timp. Perioada in care ei s-au folosit de datele mele.

        Teoria ca teoria, practica ne omoara. Asa ar trebui sa platim fiecare contributie la pensie in functie de cat traim. Cum afli asta apriori?
        • 0 (2 voturi)    
          apriori (Joi, 22 ianuarie 2015, 17:25)

          alceva [anonim] i-a raspuns lui mariu

          Puteti sa ii dati in judecata in alt stat UE sau la CEDO daca celeritatea justitiei romane va este indoielnica.
          cat despre calcularea pensiilor, exista formule matematice care folosind date statistice calculeaza pensiile proportional cu contributia la sistemul de pensii a fiecaruia si speranta de viata, inflatia, cursul de schimb, etc. Per ansamblu statul iese in avantaj platind mai putin individului decat a contribuit (in cele mai multe cazuri). Cat traim depinde si de noi dar mai mult de Dumnezeu. Apriori as prefera sa stiu doar numerele de la loterie
          • +2 (2 voturi)    
            domnule dumneata te auzi ce spui? (Joi, 22 ianuarie 2015, 17:53)

            mariu [anonim] i-a raspuns lui alceva

            Crezi ca toti suntem nomenclaturisti ca dumneata sa ne permitem sa mergem la tribunale internationale? Probabil tintele nici nu vor fi astia care au putere sa-i dea in judecata, ci cei care nu au. Sau, pt astia cu putere vor gasi alte metode de constrangere.

            De exemplu pot sa-l caute pe nu stiu ce ministru si sa-l gaseasca cu o boala rusinoasa sexuala si sa-l santazeze ca-l dau la antena3. Ce, nu credeti ca e posibil? Informatiile pot fi folosite in nenumarate moduri pt a face rau.
  • +2 (2 voturi)    
    Dracul IMPUNERII (Joi, 22 ianuarie 2015, 19:43)

    diogene [anonim]

    Nu sunt de acord cu un lucru impus. Tocmai de aceea refuz un lucry care ma obliga si ma ameninta ca nu voi mai fi consultat daca nu am card...Nu am nevoie. Sa-si ia cei care urmeaza sa se imbolnaveasca,pt ca eu nu am de gand sa fac asta.Punct.
  • +3 (3 voturi)    
    DRACUL din sanatate (Joi, 22 ianuarie 2015, 20:54)

    NicolaeSerbanescu [anonim]

    Cardul de sanatate este complet inutil pt asigurati, ei au deja dosare electronice la CASS accesibile prin intermediul CNP-ului. In Europa, doar Estonia si Cipru au introdus acest card, Germania a renuntat inainte de a-l introduce din cauza dificultatilor tehnice, iar Marea Britanie a renuntat dupa ce baza de date cu asigurati a fost furata. Tot acest scandal s-a iscat din afacerile lui Ghita, afaceri care servesc si mafiei asigurarilor si prelevarii de organe, cardul poate fi citit de la distanta cu un simplu dispozitiv si asa poti ajubge donator de organe involuntar.
  • +1 (1 vot)    
    sa vedem (Joi, 22 ianuarie 2015, 22:55)

    little_angel [anonim]

    Sa vedem ce se va intimpla cind o sa crape iar SIUI-ul.... cind nu se vor mai putea emite retete gratuite sau compensate, sau nu vor putea fi onorate de farmacii!!!!! De cite ori nu vi s-a intimplat sa auziti de la farmacisti ca nu le mege ssitemul si nu va pot valida reteta???? ca atare nu o pot elibera gratuit???? Sa vedem cum va resista ssitemul cind va fi asaltat de solicitarile de la carduri. Cite tranzactii se vor face atunci? cu cit va creste numarul de tranzactii fata de cele care sint acum??? Ce a facut tipul ala.. care e marele sef al ssitemului pentru a creste performanta sitemului?Ce servicii are achizitionate pentru a fi sigur ca in caz de incident, vor reporni sistemul mai repede decit daa trecuta cind a durat parca 10 zile??? Care sint masurile proactive pe care acesta le-a luat in considerare pentru a se pregati in vederea cresterii volumului de solicitari?????
  • +1 (1 vot)    
    prostii (Joi, 22 ianuarie 2015, 23:43)

    Luci [anonim]

    daca IPS a facut cateva prostii destul de mari, acum lumea nu mai asculta nimic din ce are de spus. Adevarul e ca se faceau, cred ca se mai fac, studii pe undeva prin SUA (gasiti articole pe net) despre un cip ce a fost pus pe animale oferint astfel posibilitatea sa le controlezi prin variatii de temperatura a organismului, variatie data de cip..bla bla bla

    Cata si apoi comenteaza ;) SHIT HAPPENS
  • +1 (1 vot)    
    Gresesti putin, Vlad (Joi, 22 ianuarie 2015, 23:46)

    iulia [anonim]

    Intr-o privinta. Sunt f multi din BOR, dar da, poate nu IPS , care au pus problema in mod real! Sunt conferinte pe tema, sunt discutii si cei care stiu cu adevarat ce inseamna Biserica Ortodoxa (repet, cei care stiu cu adevarat, nu credinciosii duminicali, aceia multi care fac ca imaginea bisericii sa fie una atat de deformata de ce este ea cu adevarat) stiu si sa identifice real problemele. Dar da, de fapt poate nu gresesti, IPS ii ar trebuie, zic si eu, sa fie fermi si prin comuicate de presa sa informeze legat de parerea Bisericii. In fine, stiuc a sunt putini din cei care au o parere obiectiva, punctuala si corecta asupra acestor carduri. La ortodocsi ma refer. Din pacate sunt putini. Dar SUNT!!! Si cand o zic, o zic foarte bine. Dar nu forteaza pe nimeni sa-i asculte!
    Oricum, bine scris. Ca de obicei.
    • +1 (1 vot)    
      cred ca unii episcopi sau preoti gresesc (Vineri, 23 ianuarie 2015, 11:45)

      vfx3 [anonim] i-a raspuns lui iulia

      Sunt prea moi in luarea de pozitie, am impresia ca fraternizeaza cu autoritatile. Ar trebui sa iasa si sa spuna sa nu folosim card de sanatate,sa luam salariul in mana, atata timp cat e legal. Asa pierdem din libertate putin cate putin, cvasistatic.
      Nu, ei vin si spun sa respectam evanghelia. Care evanghelie? A lui Cristos nu cred.

      Daca DAniel Sihastru ii spunea lui Stefan cel Mare si Sfant sa stea linistit si sa implineasca evanghelia ca asta e cel mai important, acuma eram toti cu turban, ne rugam de 10 ori pe zi la alah, si 90% din femeile de azi ar fi fost lapidate pentru sex inainte de casatorie. Unde spune in Evanghelie sa fii prost si ignorant? Folosesc Evanghelia de multe ori ca pe un slogan.
      • -1 (1 vot)    
        :) (Vineri, 23 ianuarie 2015, 16:19)

        owl [anonim] i-a raspuns lui vfx3

        In momentul in care omul a inceput sa faca schimb de bunuri, a inceput sa renunte la libertate. Ina caest moment iti vinzi timpul si priceperea pe bani. Ti se pare ca esti liber? Eventual, crezi ca esti liber dupa program - dar in realitate trebuie sa te relaxezi ( ghici unde folosesti banii...), sa executi o gramada de treburi obligatorii ca sa supravietuiesti in lumea asta. nu prea mai ramane mare lucru din timpul tau "liber". Mai conteaza un card?

        Dar poti merge si pe partea cealalta : popa a zis cum sa faci ( sau biblia...) - asa faci . Ti se pare ca esti mai liber? :)

        PS. Popii ar face bine sa isi adapteze limbajul scris si vorbit la vremuri - altfel risca sa vorbeasca o limba pe care nu o mai intelege nimeni....
        • 0 (0 voturi)    
          nu sunt de acord (Vineri, 23 ianuarie 2015, 16:56)

          vfx3 [anonim] i-a raspuns lui owl

          "Ti se pare ca esti mai liber?"
          DA, daca eu asta decid. Ti se pare ca esti mai liber daca esti OBLIGAT sa folosesti carduri?

          "Popii ar face bine sa isi adapteze limbajul scris si vorbit la vremuri".
          Morala si bunul simt nu se schimba, adevarul evanghelic raman aceleasi.
          Daca muti geamandura mai departe in mare si poti inota mai mult nu esti mai protejat, riscul sa mori e mai mare. Doar te amagesti.
      • 0 (0 voturi)    
        Cine greseste (Vineri, 23 ianuarie 2015, 16:51)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui vfx3

        Parca in evanghelia aia scrie ca actul sexual trebuie sa aiba loc numai in cadrul casatoriei....
  • 0 (2 voturi)    
    Exista o rezolvare sustenabila (Vineri, 23 ianuarie 2015, 8:09)

    eugen cincu [anonim]

    Exista o oferta catre Ministerul Sanatatii, carte a fost inaintata cu ocazia intalnirii de la Institutul de Sanatate Publica, care are la baza o incriptare la nivel de NASA, firma de baza este in America, utilajele folosite sunt fabricate in Corea de Sud iar firma din Bucuresti poate asigura o accesare de fonduri care sa faca cititoarele gratuite pentru doctorii de familie, spitale, politie, echipajele Smurd, ETC.
    Totul deopinde de Ministerul Sanatatii si de ordinele primite, privind licitatiile necesare!
  • -3 (3 voturi)    
    subcultura crasa a bietilor romani retardati (Vineri, 23 ianuarie 2015, 10:54)

    Tiberiu [anonim]

    Asta ne dovedeste inca o data de cata prostie si retardare sufera poporul roman,prostit si indobitocit de religie:))....Ne mai facem inca o data de ras in fata lumii prin acest refuz si prin motivele invocate.Vai de noi ce am ajuns din cauza bisericii.RUSINE!
    • +1 (1 vot)    
      domnule (Vineri, 23 ianuarie 2015, 11:48)

      lixandru [anonim] i-a raspuns lui Tiberiu

      dumneata te faci de ras prin injuriile adresate poporului roman din care faci parte.
      Nimeni nu ti-a impus sa nu folosesti cardul. Ia-l si mergi de te vindeca. Lasa-i pe ceilalti sa sufere, nu le mai plange de mila cu lacrimi de crocodil.
  • 0 (0 voturi)    
    datele de pe card (Vineri, 23 ianuarie 2015, 11:59)

    Mihaela [anonim]

    Cine garanteaza securitatea datelor??? Se cunosc toate riscurile? de criminalitate informatica?
  • 0 (0 voturi)    
    cata subiectivitate (Vineri, 23 ianuarie 2015, 13:26)

    anonim [anonim]

    voi parca aveati stiri calumea, realiste, nu obiective..
  • 0 (0 voturi)    
    Dragii mei (Miercuri, 18 februarie 2015, 23:08)

    georgel [anonim]

    IPS-ul are dreptate, daca chiar s-a referit la un control al maselor. Poate nu a stiut sa o spuna, dar acest pericol este real. E foarte suspecta inversunarea cu care se introduce acest sistem informatizat pentru depozitarea datelor personale. Si nu doar in Romania. Ceea ce s-a scos din Anglia, Germania etc se pare ca este bun in Romania. Acolo au iesit oamenii in strada - si aia chiar sunt informati - si au desfiintat acest sistem pentru ca e un pericol real pentru cetatean. A vuit presa internationala despre aceasta. Dar romanii sunt docili si accepta orice experiment fara sa se intrebe daca e bun sau rau. Se lasa manipulati de trepadusii care vorbesc in favoarea cardului la tv. si apun numai minciuni. Suntem singurii din lume pe a caror card scrie ,, donator de organe ". Oare o fi intamplator? Chiar credeti ca nu va fi nimeni din mai marii lumii interesat sa caute un rinichi ceva prin baza noastra de date, doar la noi e ieftin si Masonul Sinescu a declarat cu gura lui ca a deschis o ,, uzina de organe". In spatele acestor mincinosi nu sta decat diavolul si nu in documentul insusi, cum bat campii ziaristii. Dupa acest card urmeaza buletinul electronic apoi cipul implantat in mana, ca la caini. De curiozitate cautati si cititi ce a prezis parintele Paisie Aghioritul - incepand din anii 70 - despre aceste carduri si viclenia care se ascunde in spatele lor.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version