Cancelarul austriac Karl Nehammer a înlocuit o fotografie pe care a distribuit-o pentru a promova campania publicitară „Să crezi în Austria!” lansată de Partidul Popular Austriac (ÖVP) pe care îl conduce după ce internauții au observat că imaginea a folosit ruble în loc de euro.

Karl Nehammer Foto: JOHN THYS / AFP / Profimedia

Cancelarul austriac a lansat o campanie de relaţii publice cu mesaje optimiste menită să crească încrederea publică în coaliţia sa de guvernare, cu un an înaintea alegerilor în contextul în care partidul său conservator este ţinta criticilor și sondajele de opinie indică înspre o nouă ascensiune a extremei drepte în Austria.

Nehammer a prezentat astfel la începutul acestei săptămâni campania pe care a intitulat-o „Să crezi în Austria!”, admițând că populaţia suferă în urma pandemiei, a războiului din Ucraina şi inflaţiei.

„În acelaşi timp am văzut că poporul austriac este mult mai puternic decât au crezut mulţi şi noi înşine am crezut”, spune şeful guvernului austriac în unul dintre videoclipurile de promovare a campaniei.

Ruble rusești în campania lui Nehammer de încurajare a austriecilor

Campania a atras însă critici și ironii în mediul online după ce internauții au observat că ÖVP a folosit o imagine generică pentru unul dintre mesajele de promovare a inițiativei, aceasta arătând cum o familie pune bani într-o pușculiță.

Însă în imaginea care a fost distribuită și de Nehammer sunt ruble, nu euro, moneda oficială a Austriei. Gafa a amintit imediat de acuzațiile legate de apropierea între Viena și Moscova.

După sesizarea gafei partidul lui Nehammer a înlocuit fotografia cu una cu euro, cancelarul austriac redistribuind apoi imaginea în noua sa versiune.