Numărul accidentelor rutiere provocate în Italia de cei care folosesc trotinete electrice a crescut cu aproape 40% în 2022 față de anul anterior, a anunțat marți ISTAT, biroul național de statistică al țării, la doar câteva săptămâni după ce autoritățile au promis măsuri împotriva vehiculelor, relatează Reuters.

Trotinete electrice parcate in fata Colosseumului din RomaFoto: Amer Ghazzal / Alamy / Alamy / Profimedia

ISTAT afirmă de asemenea în raportul său anual că 2.929 de persoane au fost rănite în 2022 în accidente provocate cu trotinete electrice, comparativ cu 2.101 de persoane rănite cu un an înainte. Numărul deceselor cauzate de astfel de accidente a crescut la rândul său la 16 față de 9 în 2021.

Agenția Reuters amintește că trotinetele electrice au cunoscut în ultimii ani o creștere spectaculoasă a popularității în marile orașe din întreaga lume, oferind o cale prietenoasă față de mediu și rapidă de a le traversa când sunt sufocate de trafic.

Însă în același timp ele au declanșat un veritabil val de nemulțumiri din partea rezidenților deranjați că ele sunt conduse pe trotuare sau în alte moduri care periclitează siguranța publică. Alte nemulțumiri țin și de faptul că ele sunt adesea abandonate de cei care le folosesc în locuri care încurcă circulația pietonilor.

În luna aprilie a acestui an parizienii au decis prin referendum interzicerea trotinetelor electrice de închiriat, măsura fiind votată de o proporție covârșitoare a celor care s-au prezentat la urne. Franța luase încă din 2019 măsuri de reglementare a folosirii lor pe fondul unui alt val de nemulțumiri.

În Italia trotinetele electrice au devenit populare în orașele mari ca Roma și Milano, unde sunt folosite de navetiști, studenți, turiști și angajații companiilor care livrează mâncare.

Guvernul italian o poliță de asigurare obligatorie pentru cei care folosesc trotinete electrice

Deși în peninsulă nu s-a pus problema interzicerii lor, mai multe orașe au analizat limitarea vitezei lor și reducerea numărului de firme care le pot închiria.

Luna trecută guvernul italian a anunțat o serie de măsuri în vederea reglementării lor, printre acestea numărându-se obligativitatea purtării unei măști de protecție și cumpărarea unei polițe de asigurare.

Parlamentul de la Roma nu a votat încă asupra propunerilor formulate de guvernul lui Giorgia Meloni.

Măsurile propuse de executivul italian fac parte dintr-un efort mai larg de a-i pedepsi pe cei care conduc iresponsabil, fie că este vorba de conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor, fie de folosirea telefonului mobil la volan.

ISTAT a arătat în raportul publicat marți că numărul de accidente rutiere a crescut anul trecut în Italia în condițiile în care traficul a revenit la nivelurile de dinaintea pandemiei COVID-19 și a numeroaselor restricții impuse pentru prevenirea răspândirii coronavirusului.

Față de 2021 numărul deceselor rutiere și a răniților în urma unor accidente a crescut cu 9-10%, ajungând la 3.159, respectiv 223.475 de cazuri.