Franța reglementează trotinetele electrice: viteza este limitată la 25 km/oră, circulația pe trotuare interzisă

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 1 noiembrie 2019, 9:44 Actualitate | Administratie Locala


Trotineta electrica
Foto: AGERPRES
După ani de conflicte între pietoni, șoferi și utilizatorii de trotinete electrice, autoritățile franceze reglementează în sfârșit acest mijloc de transport și introduc reguli clare în Codul Rutier. Decretul este publicat vineri și prevede în principal limitarea vitezei la 25 km/oră, vârsta minimă a celor care le utilizează este de 12 ani, folosirea căștilor audio este interzisă, la fel și circulația pe trotuar, anunță Secretariatul de Stat pentru Transporturi, potrivit leparisien.fr.

Decretul vizează trotinete electrice, hoverboard-urile și uniciclurile (acele dispozitive electrice cu o roată) definite ca ”dispozitive de mișcare personală motorizate”. Regulile au fost elaborate de Ministerul Transporturilor în colaborare cu Ministerul de Interne.

Principalele reglementări sunt:
  • limitarea dispozitivelor la o viteză de 25 km / orămaxim. Cei care nu respectă prevederea riscă amenzi de până la 1500 Euro. Vânzătorii sunt obligați să informeze clienții despre viteza maximă a dispozitivului.
  • utilizatorii trebuie să aibă minim 12 ani și nu au voie să ducă și o altă persoană pe trotinetă. Cei care nu respectă riscă amenzi de până la 35 de euro.
  • utilizarea căștilor audio în timpul mersului este interzisă.
  • trotinetele și celelalte dispozitive reglementate pot circula pe benzi pentru biciclete și drumurile publice unde viteza permisă este de maxim 50 km / h. Circulația pe trotuare este interzisă. O amendă de 135 € este prevăzută în caz de încălcare. Primăriile pot face propriul regulament și pot permite circulația pe trotuarele suficient de largi.
  • parcarea este permisă pe trotuar cu condiția să nu deranjeze pietonii. Primarii pot aplica însă reguli mai stricte, la nivel local. Primăria Parisului a interzis deja în această vară circulația trotinetelor electrice pe trotuare, iar parcarea acestora este strict interzisă pe zonele pietonale și pe carosabil "cu excepția spațiilor marcate dedicate parcării cu plată și parcării dispozitivelor motorizate pe două roți".
  • trotinetele electrice și celelalte dispozitive reglementate trebuie să fie echipate cu lumini față și spate, catadioptrii și un claxon. Purtarea vestei reflectorizante (noaptea sau când este vizibilitate redusă) și casca nu sunt însă obligatorii în oraș, doar în afara acestuia.
Scandal și la București

Numărul trotinetelor electrice din București a crescut în ultimele luni, după ce Primăria Capitalei a dat 30.000 de vouchere de 500 de lei pentru achiziția de trotinete electrice/biciclete, dar și după intrarea Lime, Flow și Wolf-e pe piața din București, cele trei servicii de închiriere aducând peste 1.500 de trotinete electrice. În plus, pentru a scăpa de aglomerația din trafic, tot mai mulți bucureșteni aleg să investească banii în așa ceva. Deși este un mijloc de transport rapid și nepoluant, potrivit pentru traficul infernal din oraș, apariția unui număr atât de mare de trotinete electrice într-un timp scurt a generat scandal, așa cum s-a întâmplat și în alte orașe din Europa.

În absența pistelor pentru biciclete și a reglementărilor, trotinetiștii merg pe trotuar, iar pietonii reclamă că au viteză mare și sunt neatenți. O altă parte merg pe carosabil, însă de multe ori nu cunosc regulile de circulație și nu poartă cască, ceea ce îi pune în pericol și nemulțumește șoferii. Nici șoferii nu sunt atenți la trotinetiși și nu respectă regulile de circulație.

La finalul lunii iunie, a fost depus la Camera Deputaților un proiect de lege care să reglementeze domeniul, însă mai durează până va fi aprobat.

Primăria Capitalei a anunțat că în viitorul apropiat va organiza o serie de dezbateri, alături de reprezentanți ai autorității locale, ai Poliției Rutiere, ai ONG-urilor și asociațiilor care au ca domeniu mobilitatea, pentru elaborarea unui regulament care să faciliteze acest mod de deplasare prin oraș.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















9211 vizualizari

  • +10 (22 voturi)    
    Daca circula pe drum public (Vineri, 1 noiembrie 2019, 10:09)

    Loverraft [utilizator]

    Ar fi normal ca trotinetistul sa treaca proba teoretica pt cel mai usor examen auto. Evident, daca are permis, aceasta etapa nu mai e necesara.
    • -8 (18 voturi)    
      care e rostul? (Vineri, 1 noiembrie 2019, 11:49)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Loverraft

      inteleg asta pentru un autovehicul, dar nu vad ce importanta are un examen teoretic pentru un participant la trafic care reprezinta un pericol minim pentru ceilalti.
      • +7 (13 voturi)    
        Din acelasi motiv (Vineri, 1 noiembrie 2019, 12:31)

        Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        Pt care ai nevoie de brevet chiar daca zbori singur cu parapanta. Te supui legii locului.
        • +1 (5 voturi)    
          spatiu aerian? (Vineri, 1 noiembrie 2019, 13:15)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Loverraft

          atata vreme cat respectiva parapanta poate incurca elicea unui avion/elicopter categoric ai nevoie de brevet. cineva trebuie sa se asigure ca ai un minim de cunostinte intr-ale navigatiei aeriene ca sa nu faci zile negre altora. din acelasi motiv ai nevoie de permis de navigatie pentru ambarcatiuni cu motor si nu pentru canoe/caiace.
          • +1 (3 voturi)    
            Cum bine spui (Vineri, 1 noiembrie 2019, 17:37)

            Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            Si un trotinetist trebuie sa dea prioritate de dreapta la o intersectie nesemaforizata si nesemnalizata. Trebuie sa stie ce e semnul STOP si ce e trecerea de pietoni. Altfel se poate agata de oglinda unei masini. Oglinda e ieftina comparativ cu picioarele rupte dar ... picioarele sunt ale lui si oglinda e a mea. Daca nu a dat prioritate, pentru ce anume trebuie eu sa o platesc?

            La caiac si canoe ai voie in locuri in care nu e interzis, adica acolo unde nu incurci traficul comercial. Probabil ca ai voie si acolo daca ceri permisiunea si ti se aproba. Se poate gandi o lege in care cu bicicleta sa ai voie doar pe strazile dintre blocuri, semnalizate cu semnul "atentie, copii" si unde limita legala e 20 km/h.
      • +12 (16 voturi)    
        pericol minim? (Vineri, 1 noiembrie 2019, 12:38)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        ca sa nu dea altii ani de zile cu subsemnatul pentru un prost care se comporta ca un daltonist, de ex.
      • +3 (3 voturi)    
        pericolul nu este minim (Vineri, 1 noiembrie 2019, 15:05)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        Un sofer care se trezeste in fata cu un copil pe o trotineta electrica va prefera sa traga de volan si sa riste sa intre in masina de langa el (sau, mai rau, de pe contrasens) decat sa omoare copilul. Pericol minim?

        Traficul pe sosele functioneaza doar atunci cand toti participantii respecta regulile.
        • -1 (3 voturi)    
          asa (Vineri, 1 noiembrie 2019, 15:22)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          si cu ce e diferit daca un sofer se trezeste in fata cu un copil care alearga dupa minge in strada? sau un pieton care trece strada printr-un loc nepermis. ce facem acum, instituim un examen pentru toata lumea care calca pe asfalt? cand spun pericol ma refer la daunele pe care le poate provoca o trotineta celorlalti participanti la trafic.
          • +1 (3 voturi)    
            Nu discutam de COPII aici (Vineri, 1 noiembrie 2019, 17:38)

            Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            Ci discutam de oameni maturi, pe bicicleta sau trotineta, una care poate atinge si 40 km/h. Daca ai vazut copil sa se joace atat de repede, spune-mi cine e ca pun niste bani la casa de pariuri ca e viitorul Usain Bolt.
          • +1 (1 vot)    
            somnul ratiunii.. (Vineri, 1 noiembrie 2019, 17:50)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            adica traversatul strazii este acelasi lucru pentru tine cu mersul in trafic, trecut prin intersectii semaforizate, nesemaforizate, semnalizate, nesemnalizate etc?

            diferenta este ca un copil alearga accidental in strada, dupa minge, dar deja a invatat acasa si la gradinita/scoala ce inseamna strada si ca trebuie sa se asigure inainte.
            de cealalta parte, avem o potentiala lege care ar obliga acelasi copil (sau adult) sa mearga cu trotineta exclusiv pe strada, "bara la bara" cu masinile, desi nu cunoaste Codul Rutier.
      • 0 (0 voturi)    
        vorbesti ca un nea caisa (Duminică, 3 noiembrie 2019, 16:26)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        ''un participant la trafic care reprezinta un pericol minim pentru ceilalti.''???Dar pentru cine este un pericol o trotineta care se strecoara cu 25-30 km printre masini?Cum semnalizeaza schimbarea directiei de mers,de exemplu?O trotineta de 15 kg,aproape invizibila si o masina de 1500 kg cu unghiuri moarte...
    • +2 (18 voturi)    
      Mda (Vineri, 1 noiembrie 2019, 11:50)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui Loverraft

      Daca corcula pe drumurile publice atunci ar trebui sa fie necesar permis A1 si asigurare rca ! Eu ce fac daca un amarastean intra cu trotineta in mine si spune ca nu are de unde sa plateasca ? Eu de ce platesc rca la masina ,ca de 20 ani de cand am permis nu am facut nici un accident !
      • +6 (10 voturi)    
        Absolut (Vineri, 1 noiembrie 2019, 12:32)

        Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Si RCA. Minim pt ca pagubele vor fi mici. Sau sa fie inclus in asigurarea de raspundere civila a persoanei
      • -15 (19 voturi)    
        saracie (Vineri, 1 noiembrie 2019, 12:37)

        Thheo [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Sărakule nu ai bani să o repari?
        • +3 (3 voturi)    
          NU AM CHEF (Vineri, 1 noiembrie 2019, 17:40)

          Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui Thheo

          Sa bag bani in masina pentru a repara ceva ce nu e stricat din vina mea. Legea e clara: cine greseste, plateste. Dar tu stai probabil in tara mallurilor in care e posibil sa pleci cu portiera sifonata in timp ce sifonatorul a plecat fluierand. Iar cand ceri o inregistrare de pe camere, ti se spune ca GDPR.
      • +3 (9 voturi)    
        da (Vineri, 1 noiembrie 2019, 12:43)

        AdrianAdr [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Nici pietonii nu dau examen ca sa mearga pe trotuar si in ochii politiei rutiere si ei sunt participanti la trafic. Au cunostinte de baza: treci doar prin locurile special marcate. La semafor astepti culoarea verde, etc.O trotineta iti strica masina doar daca intra in tine cu 25km/h, altfel cel mult cateva zgarieturi minore, si fi sigur ca ala pleaca de acolo cu salvarea si accindentul intra in alta categorie.
      • 0 (2 voturi)    
        mda (Vineri, 1 noiembrie 2019, 13:37)

        nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        facem rca si pentru pietoni? ca si un pieton poate sa zgarie masina cu te miri ce cara el in momentul respectiv. daca amarasteanul de pieton n-are cu ce-ti plati reparatia ce faci? rca-ul e pentru daune importante. sunt sigur ca daca ii zgarii masina unuia cand parchezi ai sa bocesti pe la usa lui sa o dati la pace fara rca ca sa nu-ti strici rating-ul.
        • +3 (3 voturi)    
          Nu (Vineri, 1 noiembrie 2019, 17:42)

          Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

          Dar un pieton ce traverseaza neregulamentar trebuie amendat. Iar unul care merge beat pe jos pe carosabil amendat baban. La fel ca un trotinetist care merge beat. Nu ii poti lua "carnetul" dar 1500 de Euro amenda si sa vedem daca mai bea si data viitoare.

          PS: Si la fel amendati si soferii care parcheaza aiurea, sa nu se creada ca tin doar cu soferii. Se numeste CIVILIZATIE si vine din EDUCATIE. Dar la noi ele sunt ca si inexistente.
    • -2 (2 voturi)    
      test (Vineri, 1 noiembrie 2019, 13:08)

      Gelu007 [utilizator] i-a raspuns lui Loverraft

      Testul e simplu: esti un om corect si ai grija de oamenii sau alte vietati care te inconjoara?
      Apoi, crezi ca porcaria asta te ajuta la ceia ce faci sau e doar un trend?
      Faci mai multe probleme in trafic sau ajuti?
      Te ajuta pe tine cu adevarat chestia asta?
      • +1 (3 voturi)    
        Cateva puncte (Vineri, 1 noiembrie 2019, 17:48)

        Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui Gelu007

        1. Vietatile nu au discernamant. Omul are. Deci una e cerbul din mijlocul drumului, alta e omul.

        2. Da, am grija. Dar au si ele grija? Eu nu am cerut nici mai mult nici mai putin decat fac si eu. Cand insa vad biciclisti pe carosabil cu castile in urechi si care la semafor fac slalom sa ajunga in pole position, nu te supara, dar sa o faca pe cheltuiala lor.

        3. Am un amic care si-a luat motor si imi spune: "Este EXCEPTIONAL in trafic, nu ai idee ce repede ma misc cu el." Si i-am spus: "da, pentru ca tai linia continua, faci slalom printre masini si depasesti coloana, cand pe stanga, cand pe dreapta iar eu cand plec, desi merg in linie drepata, trebuie sa ma asigur ca nu e un motor prin preajma". "Eiii, fac asta dar doar cand masinile sunt oprite, nu in trafic." imi zice; i-am replicat: "Da, si marmota... Adica vrei sa imi spui ca daca se misca cu 5 km/h nu faci asta. Deci avem LEGI dar si legisoare, optionale, a caror incalcare e fara consecinte." Ar trebui sa existe CODUL RUTIER si coduletul rutier pentru motoare.
  • -17 (21 voturi)    
    In Romania, PSD nu vrea sa reglementeze! (Vineri, 1 noiembrie 2019, 10:20)

    Miky60 [utilizator]

    In Romania, 99% din cei care merg cu trotinetele electrice sunt votanti PSD, pentru ca inteligenta lor de a merge cu aceste prostii kamikaze o denota si de aceea PSD nu vrea sa se reglementeze mersul cu trotinetele electrice pentru ca ar pierde din voturi!
    Sper sa vina cat mai multi oameni la vot pe 10 noiembrie si sa voteze Dan Barna pentru a nu intra PSD in turul 2 si apoi sa se interzica trotinetele electrice!
    • +6 (12 voturi)    
      ironie sau prostie? (Vineri, 1 noiembrie 2019, 10:48)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Interzice tot ce nu iti place. PSD e un jeg monstruos, dar gandirea ta e comunista. Nici macar lui Barna nu i-ar placea o astfel de aberatie.
    • +2 (12 voturi)    
      pai nu? (Vineri, 1 noiembrie 2019, 11:38)

      alex34 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      daca nu esti un ghertzoi cu ditamai jeepul n-ai ce cauta pe strada cu prostiile astea mici si nepoluante, este? te cam incurca saraciile astea cand tu conduci ca pe tarlaua ta la camp. te simti chiar jignit sa dai prioritate pt un sarac din asta cu trotineta.

      si ai vazut tu babe si mosi care zburda pe trotinete? ca doar ei sunt principala clasa de votanti psd...
      • -2 (14 voturi)    
        Am vazut copii injurati si loviti de trotinetisti (Vineri, 1 noiembrie 2019, 12:24)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui alex34

        Tu ai o gandire de meltean pesedist it-ist neplatitor de impozit si votant de psd! Eu am vauzt copii care se jucau in parc sau care mergeau pe trotuar si care au fost injurati, imbranciti sau chiar loviti de ghertzoi"inteligenti" pe trotinete doar pentru ca nu erau lasati sa dea cu 30km/h prin parc sau pe trotuar cu "inventiile" lor. Si nu, nu am jeep si nu sunt ghertzoi.
        Si hai sa rezolvam cu "nepoluantul". Da, cand merg nu sunt poluante (doar auditiv cu injuraturile proprietarilor), dar tu stii cat polueaza sa se faca si din ce materiale sunt facute? Si stii ce se intampla cu bateriile dupa ce se termina si nu mai pot fi incarcate? Ei bine, mai citeste. Bateriile din care sunt facute nu se pot reciclate. Sunt doar 2 locuri pe pamant unde se stocheaza si distrug planeta mai mult decat fabricarea a 4000 de masini. Nu ma crezi? Mai citeste si nu mai injura si imbrancii vlastarele vietii care se bucura ce anii copilariei!
  • +1 (9 voturi)    
    Mai tineti minte (Vineri, 1 noiembrie 2019, 10:21)

    JustinCase [utilizator]

    Mai țineti minte "mințile luminate" de la Bukreș care voiau să facă piste de biciclete pe trotuar?
  • -10 (20 voturi)    
    In Bucuresti sunt numai cretini... (Vineri, 1 noiembrie 2019, 10:25)

    farty [utilizator]

    ... ma refer la cei pe doua roti. Nu au nici un dumnezeu, se cred stapanii lumii, pur si simplu sunt idioti. Evident, nu toti, insa 80% dintre ei da. Copiii mei au fost la un pas de a fi acostati de astfel de specimene, in parc, si nu odata, ci de mai multe ori.
    • +1 (7 voturi)    
      hai sa nu fim asa de drastici.. (Vineri, 1 noiembrie 2019, 11:51)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui farty

      Dupa parerea mea, procentul de cretini este acelasi, indiferent ca e vorba de pietoni, soferi, biciclisti , motociclisti sau pe scuter...cu un plus la taximetristi, unde procentul de cretini e mai mare.
      Biciclistii nu pot fi mai cretini decat media ptr ca si-ar pierde viata in trafic...un sofer de masina mai scapa dintr-un accident, dar un biciclist nu prea.
      • +3 (5 voturi)    
        Ai perfecta dreptate, insa... (Vineri, 1 noiembrie 2019, 12:16)

        farty [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Eu ma refeream la biciclist/trotinetst electric in raport cu pietonul. Inainte de toate, eu sunt pieton... mai ales copiii mei. Cand eram mic, lucrurile erau simple. Parintii imi spuneau sa am grija cum trec strada pentru a ma feri de masini. Mai mult, mi se spunea intr-una sa merg doar pe trotuar. Astfel, eram ferit de pericole. Astazi, ce le-as spune copiilor mei? Pe langa faptul ca nu prea mai sunt trotuare (ca sunt pline cu masini parcate), atunci cand e totusi unul liber, din pacate nu este deloc safe.
      • +4 (4 voturi)    
        sunt (Vineri, 1 noiembrie 2019, 12:50)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Sau mai degraba nesimtiti. 5% respecta regulile.
  • +15 (23 voturi)    
    hai si la noi! (Vineri, 1 noiembrie 2019, 10:41)

    manda [utilizator]

    Hai si la noi cu o lege prin care sa dispara masinile de pe trotuar. Sunt trotuare unde nu ai loc sa treci cu un carucior de copii sau te claxoneaza un bou ca nu te dai la o parte pe strada ca sa mearga el cu 30-40 km/h pe trotuar. Apoi ne ocupam si de trotinete....
    • +4 (8 voturi)    
      nu merge cu mai intai aia, si dupa aia... (Vineri, 1 noiembrie 2019, 11:18)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui manda

      Trebuie inceput cu tot. E lege pentru trotuar insa nu e aplicabila ca nu e spatiu in alta parte.
      • +10 (12 voturi)    
        Este spațiu în altă parte (Vineri, 1 noiembrie 2019, 11:46)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

        Și anume pe stradă. A, da, ar încurca traficul rutier, de acord. Dar de ce trebuie să externalizăm problema șoferilor către pietonii care n-au nici o vină ? Problema șoferilor să rămână la ei. Pe șosea.
        • +1 (7 voturi)    
          pai afecteaza si pietonii... (Vineri, 1 noiembrie 2019, 12:46)

          leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          Daca soselele sunt blocate. O lege se face pentru a reglementa ceva insa nu impotriva cetatenilor intrucat ei au votat consiliile si legiuitorul ca sa le reprezinte interesele tuturor nu doar unora impotriva altora.
      • +12 (12 voturi)    
        cum asa (Vineri, 1 noiembrie 2019, 11:52)

        manda [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

        - Daca nu gasesc spatiu in alta parte pot sa incalc legea si sa te calc pe trotuar?
        - Nu gasesc spatiu in alta parte, caut la 100-200-500-1000m si-mi misc curul nesimtit un pic pe jos. Nu pun viata altora in pericol incalcand legea. Cred ca suntem singura tara din europa in care masinile merg si sunt parcate pe trotuare.
        • 0 (0 voturi)    
          In alta tara (Duminică, 3 noiembrie 2019, 0:00)

          Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui manda

          Dimineata, pentru ca este aglomerat pe sosele, parchez in parcarea multimodala de la periferie. Apoi iau metroul. In oras circul 90% cu transportul in comun. Si da, platesc atat pentru el cat si pentru parcare. Dar fac si miscare si care e sanatoasa. In plus, cu transportul in comun am un alt avantaj: are ORAR si stiu ca pot planifica in functie de el caci, surpriza, se si respecta.
    • +9 (9 voturi)    
      La noi nu se respectă Legea (Vineri, 1 noiembrie 2019, 11:56)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui manda

      Art 2, alin (7) din OU 195/2002 prevede că:
      Este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lăţimea minima a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor trebuie să fie de cel puţin un metru.
  • +3 (17 voturi)    
    1500 de accidente rutiere cu trotinete electrice (Vineri, 1 noiembrie 2019, 10:49)

    radu_cel_frumos [utilizator]

    ... anul trecut in SUA.
    • +5 (9 voturi)    
      In Botswana (Vineri, 1 noiembrie 2019, 11:41)

      Liv0007 [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      nu a fost niciunul
    • -3 (9 voturi)    
      si de masini? (Vineri, 1 noiembrie 2019, 11:44)

      alex34 [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      6.000.000 accidente auto..., interzicem si masinile acum? sau vreo 50.000 accidente de biciclete..
    • +3 (7 voturi)    
      si? (Vineri, 1 noiembrie 2019, 11:55)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      ar fi frumos sa pui tot contextul nu doar un numar care nu spune prea multe. informatii gen: populatie totala, cati utilizatori, cate accidente sunt cauzate de trotinete etc. daca ar fi sa ma raportez doar la populatia SUA si nivelul de aglomerare in orasele mari pot sa spun ca 1500 de accidente e un numar foarte mic, aproape insignifiant. sa fi fost 1500 de accidente pe an intr-un oras ca new york poate ca ar fi tras un semnal de alarma.
  • -6 (12 voturi)    
    URSE (Vineri, 1 noiembrie 2019, 12:28)

    Marionette [utilizator]

    Tipic Uniunii Republicilor Sovietice Europene. Reglementari, aprobari, licentieri, acreditari, omologari in spatele carora se ascund o armata de trantori (bugetarii) care decaveaza poipulatia cinstita.
    Ar treebui sa se dea examen si de mers cu caruciorul de bebelusi. Si chiar si bebelusul ar trebui sa treaca niste probe. Toata populatia in loc sa-si vada de treaba ei ar trebui sa stea la cozi la permise, omologari, acreditari etc etc etc!
    Singurul drept al cetateanului URSE este sa dea bani si sa multumeasca bugetocratia cleptomana.
    In curand si in Romania pentru mersul pe patine si pentru adidasi!
    Pentru asta va trebui ca numarul de bugetari sa creasca la 5 milioane si doar 100.000 vor ramane ca "privati" ca caror initiativa "libera" va fi complet dictata de dimineata pana seara de catre cleptomani in detalii ce duc pana la WC!
    • -1 (9 voturi)    
      Tu ai mentalitate de URSS (Vineri, 1 noiembrie 2019, 13:05)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      E clar, esti anti-european deci esti pro-putin, pro-URSS!
      Pe 10 noiembrie trebuie sa iesim la vot sa scapam fizic si definitiv de voi! Cand va iesi Barna presedinte vom scapa de voi, propagandistilor rusi!
      • +1 (3 voturi)    
        Anti hartogaraie si ultrareglementari. (Vineri, 1 noiembrie 2019, 13:29)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Nu pro-putin. Si da, voi vota si eu Barna! :D Vezi? Din motive diferite. Vedem ce va face si Barna+USR pana vine cineva care rezoneaza cu mine ( taxe mici, libera initiativa lasata asa cum e: libera , reglementari cat mai putine, justitie corecta)
      • +2 (2 voturi)    
        Miky60, tu faci parte dinte acei oameni care... (Vineri, 1 noiembrie 2019, 14:38)

        farty [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        ... ii fac rau lui Dan Barna. Nu e de ajuns ca omul isi face singur rau prin simpla lui existenta (nedandu-si seama ca in USR Plus sunt oameni cu adevarat capabili pentru postul de presedinte al tarii). Mai trebuie sa aiba si sustinaori extremisti. Omul, mai sus, a venit cu argumente, cu idei... tu doar cu idei extreme, de tipul Corneliu Zelea Codreanu (sau chiar mai grav: Horia Sima). Hai ca ma duc sa imi bag doua degete pe gat!!!
  • +6 (8 voturi)    
    ar trebui o banda speciala (Vineri, 1 noiembrie 2019, 12:41)

    AndJorj [utilizator]

    sa taie jumatate de banda de la masini, si sa dea pt trotinete si biciclete. Deocamdata multi circula pe trotuar, ceea ce nu e normal, dar ce mai e normal in Bucurestiul de azi in materie de trafic...
    • +1 (1 vot)    
      perfect (Vineri, 1 noiembrie 2019, 14:59)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

      + 1/2 banda pentru role + 1 banda pentru biciclete + 1/2 banda pentru trotinete normale (ca nu pot lua viteze mari) + 1 banda in caz ca mai apar chestii

      Daca nu ajung benzile pentru chestiile astea SEZONIERE, cand nu e frigutz, demolam si niste cladiri.
  • +3 (5 voturi)    
    Trotuare pline de masini (Vineri, 1 noiembrie 2019, 13:53)

    MariusVasilescu [anonim]

    Cu toate regulile lor din codul rutier toti nesimtitii cu masini circula pe trotuar, parcheaza si dau peste tine pe trecerea de pietoni, vireaza peste linia dubla continua si merg peste limita de viteza unde prind un pic de drum liber, dar mare problema trotinetele astea, trebuie supra-legiferate, din cauza lor e traficul asa horror in Bucuresti. Lasa ca vine iarna si nu o sa va mai stea trotineta in drum.
  • 0 (0 voturi)    
    Hei! Treziti-va! Reglementarile sunt in Franta (Vineri, 1 noiembrie 2019, 18:18)

    Sparafucile [utilizator]

    La noi, fiti linistiti, nu se va reglementa nimic. Nu e timp pentru asemenea fleacuri. Politicienii trebuie sa-si dea la gioale cit pot si sa pindeasca pentru ca nu cumva ei sa fure mai putin decit ceilalti. Uitati-va ce face Firea la Spitalul Gomoiu si cum ascunde probele.
  • -1 (3 voturi)    
    De fapt implementarea legilor sunt de nimic (Vineri, 1 noiembrie 2019, 18:40)

    Soro [utilizator]

    Din toate comentariile si din ce vad pe strazi as spune ca trotinetele ar trebui sa mearga doar pe piste sau pe trotuar acolo unde nu exista piste.
    Sincer cazurile putine de oameni loviti de trotinete nu justifica circulatia pe sosea.
    De asemenea astazi sunt din ce in ce mai putini pietoni pe trotuare, toata lumea merge cu masina. Deci ar trebui sa folosim trotuarele la ceva.
    Zonele pietonale, cum sunt zonele centrale ale oraselor unde se plimba lumea, pot fi reglementate special de catre administratia locala.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by